Prioriteiten he.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:48 schreef Fanta-stick het volgende:
Jongens ik heb het tegenwoordig erg druk (verhuizen, school,presentaties, werk, vrienden, familie), ik sport nog maar 1x per week (1,5 uur + af en toe met dumbells spelen. En voel me hierzo niet zo fit meer door(doh).Motivatie is er wel ,gewoon geen ruimte.
Naja dat wilde ik ff kwijt@dagboek.
Legale(ik ga ervan uit dat het legaal is) fat burners werken nauwelijks. Je koolhydraat inname verlagen en cardio.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:22 schreef michiel_merk het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Olimp ?( green thee fat burner)
ik wil graag wat naar beneden met mijn vet percentage, en iemand gaf me dit als tip
Ik doe nu 10 minuten voor training en 10 minuten na training.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:22 schreef RickoKun het volgende:
Maar jullie zeggen qua cutten:
Half uurtje cardio na kracht?
Hangt er natuurlijk vanaf hoe snel je wilt cutten. Inderdaad wel altijd cardio na kracht.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:22 schreef RickoKun het volgende:
Maar jullie zeggen qua cutten:
Half uurtje cardio na kracht?
http://www.facebook.com/prednutritionquote:Here is the list of ingredients we have to date which are hit. More to follow I am sure. Products containing these will be removed. Where products are known by more than one name you can assume it applies to each name. For instance 1,3 dimethylamylamine, DMAA, Methylhexaneamine etc etc are all names they know for the same nutrient. They have done their research.
Ephedra
Yohimbe
Sida Cordifolia
Milk Thistle
Coleus Forskolii
Carulluma
Evodia
Gugglesterones
Tribulus
Uva Ursi
Valerian
Hoodia
White Willow
Rauwolfia
1,3 Dimethylamylamine
Synephrine
Salix Alba
GABA
Melatonin
DHEA
Tongkat Ali
Horny Goat Weed
Epimedium
Eurycoma Longifolia
We are in the process of identifying each and every product in our warehouse and removing them from sale. If you cannot find a particular product it is because we have removed it.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij geen 8% vet is. Vraag me af hoe je daarbij komt, spierbal?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:33 schreef Stereotomy het volgende:
Dude CROP die laatste foto van boven even dan man.
En ik weet niet of je 8% vet bent.
Ach joh, maak je toch niet zo druk. Een dagje slecht tot niet eten gaat je echt geen gains kosten op jouw (ons) niveau.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:31 schreef Panzermaus het volgende:
Ga nu proberen het eerste eten van vandaag binnen te houden: rijst. Heb waarschijnlijk buikgriep en de hele dag nog niets kunnen eten, feelshorribleman.
Wat zijn eigenlijk de gevolgen van zo'n hele dag niet eten + ziek zijn? Kan je het zien als een tekort van <insert maintenance + wat extra>? Hoeveel lean mass raak je kwijt, is dat noemenswaardig?
@spierbal: welkom, goed dat je jezelf niet meer uitmagert met hardlopen (?). Gewoon door blijven eten.
@gespierd123: nice.
ik til 14kg, gewoon zittend met rechte rugquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:38 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nice man. 50'' bicepsen ofzo? Hoeveel curl je met die guns?
Zelf ook last van gehad, bij mij was het voornamelijk tevéél eten, maar inderdaad - te weinig eten kan dit evengoed veroorzaken. Ik zorg dat ik een uur voor het trainen nog een redelijk maal heb gegeten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 23:51 schreef obsama het volgende:
Gadverdomme, gister werd ik helemaal naar in de sportschool tijdens het trainen (niet genoeg gegeten denk ik). Eten jullie nog iets specifiek voor het sporten of gewoon een eiwit shakey ?
Ik. Haalde de kleedkamer niet eens.quote:Op donderdag 23 februari 2012 23:53 schreef Zith het volgende:
Nee man, is process van mannelijk worden. Wie heeft er nou nog niet gekotst in de douches na het squatten?
http://www.powersupplemen(...)in-isolate-2000g-108quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:59 schreef 1517 het volgende:
Ik zoek een whey/proteine/eiwit/bcaa waar zo weinig mogelijk shit in zit.
Liefst geen gluten/zuivel/suiker/crap iemand een idee?
Dit zal mijn eerste whey gebruik worden, 90% voor post workout.
Als ik het goed begrijp kan ik het beste voor WPI grade gaan?
GABA, Tribulus en Horny Got Weed verboden!?quote:Op donderdag 23 februari 2012 23:04 schreef seto het volgende:
Predator Nutrition in de UK wordt blijkbaar gedwongen om heel veel supplementen uit hun voorraad te halen vanwege nieuwe EU-wetgeving.
Lijst:
[..]
http://www.facebook.com/prednutrition
Noxipro zou met deze wetgeving dus ook verboden worden. Prijs van whey zou ook weleens omhoog kunnen schieten omdat de bedrijfjes nu veel minder te verkopen hebben. Ik heb er verder nog niks over gelezen maar dit ziet er niet goed uit.
Dit klopt toch niet?quote:Daarnaast zorgen compound oefeningen dat het lichaam meer anabole hormonen loslaat in het lichaam waardoor er meer groei en ontwikkeling plaats kan vinden. Dit is waarom iedereen zijn benen en grote spiergroepen als eerste moet trainen voordat de kleinere spiergroepen aangesproken worden.
Ik heb snel wat Noxipro besteld (nog nooit geprobeerd)quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:58 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
GABA, Tribulus en Horny Got Weed verboden!?
Geranium olie zat er aan te komen....
Dag Jac3d!
![]()
Opgepakt worden omdat je gaba in je dashboardkastje had liggen!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:31 schreef seto het volgende:
[..]
Ik heb snel wat Noxipro besteld (nog nooit geprobeerd)
Nee, dit klopt wel gewoon.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:30 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Dit klopt toch niet?
Wat ik gelezen had is dat die extra productie minimaal is, en dat mensen die squatten gewoon beter hun best doen, en dus meer groeien.
Whey Protein Isolate van Power Supplements blijft mijn favo isolaat. B&F kan daar niet aan tippen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:54 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
http://www.powersupplemen(...)in-isolate-2000g-108
Fabrikant heeft zelf lab testen laten doen.
Mijn aanrader:
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/musclemeds/carnivor
Hier idem, kwaliteit betaal je iets meer voor.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:30 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Whey Protein Isolate van Power Supplements blijft mijn favo isolaat. B&F kan daar niet aan tippen.
Je zal wat vocht verliezen, dus gewicht, maar dat stelt niks voor. Gewoon lekker uitzieken en je zal er niks van merken in je progressquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:31 schreef Panzermaus het volgende:
Ga nu proberen het eerste eten van vandaag binnen te houden: rijst. Heb waarschijnlijk buikgriep en de hele dag nog niets kunnen eten, feelshorribleman.
Wat zijn eigenlijk de gevolgen van zo'n hele dag niet eten + ziek zijn? Kan je het zien als een tekort van <insert maintenance + wat extra>? Hoeveel lean mass raak je kwijt, is dat noemenswaardig?
@gespierd123: nice.
Klopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:32 schreef Geo4kant het volgende:
Wat zijn jullie toch snel bang om wat massa te verliezen zeg.. paar dagen ziek zijn of een week niet sporten maakt je niet opeens een schrale ecto..
Mooizo, thanks! Laat training vandaag maar schieten, denk ik. Voel me alweer topfit eigenlijk, lekker aan het eten nu.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:29 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Je zal wat vocht verliezen, dus gewicht, maar dat stelt niks voor. Gewoon lekker uitzieken en je zal er niks van merken in je progress
Beginnende tendonitis / tenniselleboog, aanhechting van de triceps in je elleboog. Had ik ook, werd elke keer dat ik ging trainen of ging belasten erger. Kon op een gegeven moment niet eens meer pijnloos pushups doen. Bij mij was het ontstaan omdat ik te weinig slaap kreeg maar wel de gewichten omhoog bleef gooien.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:18 schreef SpamNinja het volgende:
Wie kan mij helpen met pijntjes? Heb zowel bij bicep als bij tricep af en toe tijdens de workout pijn in m'n armen. Bicep soms een tintelend en pijnlijk gevoel in m'n (bijna altijd) linker onderarm. Zelfde gevoel heb ik soms ook bij de benchpress maar minder vaak. Moet ik hier toch aan m'n techniek denken of ook gewoon met een paar oefeningen de onderarmen meepakken?
Dan nog de tricep, weer eigenlijk alleen aan de linkerkant en dan m'n elleboog. Puur de binnenkant van de elleboog, bij die kleine inham. Ook hier misschien weer techniek maar ik probeer ook zoveel mogelijk de ellebogen naar buiten te draaien om de druk te verminderen, en heb het alleen links dus dat is wel gek.
Dus tips iemand?thanks!
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:32 schreef Geo4kant het volgende:
Wat zijn jullie toch snel bang om wat massa te verliezen zeg.. paar dagen ziek zijn of een week niet sporten maakt je niet opeens een schrale ecto..
quote:On response to a guy who had some life problems lately and afraid of sounding like a "pussy": You don't sound like a pussy at all. You sound like a normal human being, just like me, who thankfully has a barbell to keep him sane when things get shitty...and realize that one workout out of thousands does not affect your overall progress. Training is a process, not the events of one day
Vraag me trouwens af hoeveel mensen hier uberhaupt een week rust nemen na 12 weken trainen (of iets in die trant).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:32 schreef Geo4kant het volgende:
Als je denkt dat het echt uit je elleboog komt, dan zou ik eens goed opwarmen van te voren, je oefeningen altijd een keer of 10 zonder gewicht doen voordat je begint, en een tijdje nooit je elleboog vergrendelen, bij geen enkele oefening.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Beginnende tendonitis / tenniselleboog, aanhechting van de triceps in je elleboog. Had ik ook, werd elke keer dat ik ging trainen of ging belasten erger. Kon op een gegeven moment niet eens meer pijnloos pushups doen. Bij mij was het ontstaan omdat ik te weinig slaap kreeg maar wel de gewichten omhoog bleef gooien.
Stoppen en rust nemen anders maak je het alleen maar erger en wordt het blijvend.
Enige week rust bij mij is de laatste week van het jaar. Uni gym is dan dicht.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af hoeveel mensen hier uberhaupt een week rust nemen na 12 weken trainen (of iets in die trant).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent 51 weken per jaar in de buurt van de gym? Je gaat nooit op vakantie?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Enige week rust bij mij is de laatste week van het jaar. Uni gym is dan dicht.
Verder elke week 4x altijd.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:45 schreef ZuidGrens het volgende:
Gisteren PR, twaalf pull-ups
Goed tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoelang en wat weeg je?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:49 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ja, maar kan beter. Zeker als je bedenkt hoe lang ik daar al mee bezig ben.
Niet slecht toch, mist je ze geheel uitvoert en niet van die halfjes die ik iedereen altijd zie doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:55 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik train nu ong. tweeënhalf jaar, weeg 83 kg en ben 1.87 m lang
Ik ga idd. weinig op vakantie wel weekendjes weg, maar ik heb geen behoefte aan weken weg.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij bent 51 weken per jaar in de buurt van de gym? Je gaat nooit op vakantie?
Dat dus. Helemaal uithangen, en vanuit stilstand weer omhoog. Niet van die pussy pullups met onderhandse greep op schouderbreedte tot je elleboog op 90graden is en vervolgens weer omhoog.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:56 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Niet slecht toch, mist je ze geheel uitvoert en niet van die halfjes die ik iedereen altijd zie doen.
Of met kipps of andere spastische aanvallen waardoor ze omhoog stuiterenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat dus. Helemaal uithangen, en vanuit stilstand weer omhoog. Niet van die pussy pullups met onderhandse greep op schouderbreedte tot je elleboog op 90graden is en vervolgens weer omhoog.
Dit.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat dus. Helemaal uithangen, en vanuit stilstand weer omhoog. Niet van die pussy pullups met onderhandse greep op schouderbreedte tot je elleboog op 90graden is en vervolgens weer omhoog.
Dat dere imbalance.quote:
pullups = wide grip met handpalmen van je afquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:04 schreef Kroc het volgende:
pullups is de bar aanraken iets boven je sternum, chinups is met je kin boven de bar zoals de naam al doet vermoeden.
Geen idee waar ik me dit van herinner, ik vermoed van een Vince Gironda boek
ja, ik ga ervan uit dat mensen dit al weten. Ik vertel alleen over de juiste ROMquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:32 schreef DjMark het volgende:
[..]
pullups = wide grip met handpalmen van je af
chins = schouderbrede(of smaller) grip met handpalmen naar je toe (biceps worden meer gebruikt)
Je moet dus juist NIET helemaal uithangen. Dat is fucking slecht voor je schoudergewrichten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Vertel?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:04 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je moet dus juist NIET helemaal uithangen. Dat is fucking slecht voor je schoudergewrichten.
Voelt ook natuurlijker om de hele beweging te maken.quote:Pull-up & Chin-up Technique. Start each rep from a dead hang with straight elbows. Clear the bar with your chin on every rep.
Wel recht hangen, en wel je schouderspieren aangespannen houden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:04 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je moet dus juist NIET helemaal uithangen. Dat is fucking slecht voor je schoudergewrichten.
Nee nog niet, fabrikanten krijgen ruim de tijd hun voorraden op te maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:41 schreef drumstickNL het volgende:
Maareh, hoe zit dat nu. Moeten we nu massaal bepaalde producten inslaan of wat?
Ze spuit ook meer test dan de meeste mannen in hun lichaam hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:27 schreef Snakey het volgende:
Kennen jullie Colette trouwens? Die heeft ook wel wat aardige recepten.
Deze comment was precies wat ik dacht...![]()
damn, you have more muscle than most men I know...
Mwah, ik zou wel een keer alle hoeken van de kamer willen zien, ipv andersom.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:46 schreef Kroc het volgende:
Sommige mannen vinden het sexy, ik vind het niks
Ik ben dan ook geen BBer, maar er lopen geen andere topics waar ik over squats en creatine-kuurtjes kan pratenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:08 schreef Jajong het volgende:
Vind 't overigens wel grappig dat iedereen hier in 't Bodybuilding-topic zo'n fan is van Rip, terwijl hij echt een hekel heeft aan BB'ers.
quote:If you want to look like a bodybuilder, that's fine with me. That is a matter for you to discuss with your God and your psychologist (). But even a bodybuilder is a novice strength trainee until he's an intermediate. The fastest way to gain muscular bodyweight -- the supposed goal of a bodybuilder -- is with a linear progression on the basic barbell exercises. And 5s are the way this progression works best.
Ik heb helemaal niks met hem, behalve dat ik zijn humor wel kan waarderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:08 schreef Jajong het volgende:
Vind 't overigens wel grappig dat iedereen hier in 't Bodybuilding-topic zo'n fan is van Rip, terwijl hij echt een hekel heeft aan BB'ers.
Ow dat ben ik wel met hem eens heur. Maar daar heb je rip niet voor nodig, dat was in de jaren 50 al bekend.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen BBer, maar er lopen geen andere topics waar ik over squats en creatine-kuurtjes kan pratenDus dan moet ik de gayboys die graag naar gespierde mannen staren maar op de koop toenemen.
maar
[..]
Rip doet dan ook niet alsof hij het heeft uitgevonden, hij heeft het idd altijd over de kracht-helden van vroegah. Zijn doel is geloof ik vooral (naast geld) om het principe weer aan de man te brengen, waar het lange tijd verdwenen was.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ow dat ben ik wel met hem eens heur. Maar daar heb je rip niet voor nodig, dat was in de jaren 50 al bekend.
quote:
hij bencht best veel man gewoon slechte techniekquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:28 schreef spierbal het volgende:
[..]![]()
Hoe bedoel je een onontwikkelde arm/borst.
Dat muziekje ook elke keer.
Welke wetgeving is hiervoor veramtwoordelijk trouwens? Ik heb een idee maar ben mobiel en dat googled kut.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:44 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee nog niet, fabrikanten krijgen ruim de tijd hun voorraden op te maken.
Je ontvangt vanzelf wel de waarschuwingen.
Dan vind ik Brooks Kubik een betere mentor vanuit dit perspectief.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:28 schreef Zith het volgende:
[..]
Rip doet dan ook niet alsof hij het heeft uitgevonden, hij heeft het idd altijd over de kracht-helden van vroegah. Zijn doel is geloof ik vooral (naast geld) om het principe weer aan de man te brengen, waar het lange tijd verdwenen was.
Niet zeuren, gewoon normaal opeten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef Guiel het volgende:
Ik ben 1.75 lang, en 53kg. 15 jaar.
Ik hoop dat dit voedingsschema genoeg is om te groeien? Klinkt goor, maar ik ga het allemaal vloeibaar maken omdat ik het anders niet wegkrijg![]()
7:00: 2 bruine boterhammen met gebakken ei, 500ml melk, 35g brinta (vloeibaar)
9:30: 1 appel, 1 banaan.
10:00: 2 boterhammen met pindakaas, 500 ml melk, 30g brinta. (boterhammen niet vloeibaar want pindakaas)
12:00: 2 boterhammen met kipfilet, 1 banaan, 1 appel 30 gr brinta. (vloeibaar)
14:00: 1 whey shake
16:00: 500gram kwark (bak kwark)
18:00: avondeten
19:00: 1 gebakken ei
21:00: 35gr brinta
Ik zak in de avond een beetje af want ik heb al meer dan 6 maaltijden, ik weet dat het goor gaat smaken maar ik ben geen eter, of ik moet oefenen.
Ik maak voor school de mixes in bekers en drink de grote maaltijden dan leeg tijdens de pauze's
Ik was al een keer naar de sportschool gegaan, en voedingsschema gevolgd en zag wel dat alles een beetje dikker/gespierder werd. Ik kwam 3kg aan.
Nu weer weg![]()
Ik weet niet zeker of het teveel of te weinig is, ik wil niet aankomen maar gespierd worden natuurlijk.
Ik ga anders wel even naar het bodybuildingforum.
Je bent wat ik was. Eten dus. Ik pakte rond de 20 kg in mijn eerste jaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef Guiel het volgende:
Ik ben 1.75 lang, en 53kg. 15 jaar.
Ik hoop dat dit voedingsschema genoeg is om te groeien? Klinkt goor, maar ik ga het allemaal vloeibaar maken omdat ik het anders niet wegkrijg![]()
7:00: 2 bruine boterhammen met gebakken ei, 500ml melk, 35g brinta (vloeibaar)
9:30: 1 appel, 1 banaan.
10:00: 2 boterhammen met pindakaas, 500 ml melk, 30g brinta. (boterhammen niet vloeibaar want pindakaas)
12:00: 2 boterhammen met kipfilet, 1 banaan, 1 appel 30 gr brinta. (vloeibaar)
14:00: 1 whey shake
16:00: 500gram kwark (bak kwark)
18:00: avondeten
19:00: 1 gebakken ei
21:00: 35gr brinta
Ik zak in de avond een beetje af want ik heb al meer dan 6 maaltijden, ik weet dat het goor gaat smaken maar ik ben geen eter, of ik moet oefenen.
Ik maak voor school de mixes in bekers en drink de grote maaltijden dan leeg tijdens de pauze's
Ik was al een keer naar de sportschool gegaan, en voedingsschema gevolgd en zag wel dat alles een beetje dikker/gespierder werd. Ik kwam 3kg aan.
Nu weer weg![]()
Ik weet niet zeker of het teveel of te weinig is, ik wil niet aankomen maar gespierd worden natuurlijk.
Ik ga anders wel even naar het bodybuildingforum.
Okequote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:18 schreef Zith het volgende:
Niet zeuren, gewoon opeten.
Meer eten, je noemt veel, maar het is allemaal bullshit zoals 1 appel (60 cals), 1 ei (77 cals), 35g brinta (90cals). 500ML kwark klinkt een hoop maar is 300cals oid. Terwijl jij echt veel moet gaan eten, zeker met je leeftijd zal dit tot goede spiergroei zorgen.
Stap 1: Hoeveel calorien heb jij nodig in de bulk?
Stap 2: Maak een schema hiervoor.
Ik ben starting strenght al aan het doorlezen en de oefeningen oefen ik. Maar als dat sneller is dan doe ik dat schema wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Je bent wat ik was. Eten dus. Ik pakte rond de 20 kg in mijn eerste jaar.
Ga StrongLifts 5x5 maar volgen, in combinatie met veel eten. www.stronglifts.com
Persoonlijk vind ik Starting Strength een beter schema, maar dat is te veel gedoe om allemaal uit te zoeken voor een beginner die snel resultaat wil.
Andere schema's zullen niet effectiever zijn.
Nee, je leest niet goed. Fuck kwark. Fuck het. 60 cals per 100, is je tijd niet waard want in dezelfde tijd zou je ook je boterhammen met (pinda)kaas kunnen eten voor 450cals per 100gr.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:24 schreef Guiel het volgende:
[..]
Okeik doe het fruit weg, en vervang het voor meer eiwitten, ik koop nog wel wat extra kwark.
Ik vind dat beginners beter af zijn met SL 5x5. Veel meer over te vinden op een duidelijke site, de informatie is makkelijker toegankelijker, meer movatieshit, etc. Mooi 5 setjes van 5 herhalingen, houding en vorm goed leren. Dan gewoon knallen en later overstappen naar 3x5 wanneer 5x5 niet haalbaar meer is met die progressie.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:25 schreef Guiel het volgende:
[..]
Ik ben starting strenght al aan het doorlezen en de oefeningen oefen ik. Maar als dat sneller is dan doe ik dat schema wel.
Oneens, toen ik 16 was ging ik van obese 98 kilo naar 78 kilo puur dankzij dit soort fora. Dat was inclusief krachttraining (wel machines trouwensquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:23 schreef Jajong het volgende:
Ik zou eerst wachten tot je wat ouder bent voordat je je in dit topic begeeft tbh.
Thanks Panzer, hier heb ik wat aan. Ik zal foto's posten iddquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik vind dat beginners beter af zijn met SL 5x5. Veel meer over te vinden op een duidelijke site, de informatie is makkelijker toegankelijker, meer movatieshit, etc. Mooi 5 setjes van 5 herhalingen, houding en vorm goed leren. Dan gewoon knallen en later overstappen naar 3x5 wanneer 5x5 niet haalbaar meer is met die progressie.
A
5x5 squat
5x5 bench press
1x5 deadlift
B
5x5 squat
5x5 bench press
5x5 overhead press
Maandag doe je A, woensdag doe je B, vrijdag doe je A, de volgende maandag doe je B, die woensdag weer A, etc.
En waag het niet een smith machine of dumbbells te gebruiken. Gewoon een losse barbell met gewichten. Elke training 2.5 kg omhoog, doe squat en deadlift maar 5 kg erbij per training.
Veel inlezen op die site over de uitvoering van de oefeningen, verkeerd aan de gang gaan is gegarandeerd voor blessures en niet meer vooruit kunnen qua gewicht.
Probeer 8 uur per nacht te slapen en ongeveer 3000 kcal per dag te eten, dat moest ik ook bij dat gewicht. Toen ik begon was ik rond de 57 kg, vandaag ben ik 79 kg. Resultaat van 3x per week trainen + veel eten en zorgen dat je genoeg rust krijgt. Eten is het belangrijkste voor spiergroei, zonder eten wordt je alleen maar (en moeizaam) sterker. En nee, ik ben niet dik geworden. En nee, mijn armen zijn niet achtergebleven omdat ik geen curls heb gedaan.
Andere oefeningen heb je als beginner nu niet nodig. Je buikspieren groeien met bovenstaande oefeningen ook prima en worden zwaarder belast dan die lullige buikspierapparaten.
Ga ervoor en post je problemen in dit topic. Maak foto's voor jezelf en vergelijk die over 3 maanden. Houd je gewicht in de gaten en zorg dat omhoog blijft gaan met die gewichten terwijl je houding goed blijft.
Ik doe het. Ik ga niet stoppen deze keerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:50 schreef Panzermaus het volgende:
Ik had moeten beginnen toen ik 16 was ofzo. 3 jaar lang trainen en vreten, waar zou ik vandaag geweest zijn dan?Maar ik vraag me af of het dan zo hard was gegaan, ik merk dat ik tegenwoordig meer testosteron heb dan ooit.
Zith heeft gelijk. Profiteer ervan. Zolang je die oefeningen goed uitvoert zullen ze alleen maar bijdragen aan versteviging van je gewrichten etc. Mensen die zeggen dat je bij squats niet verder dan half door je knieën moet gaan moet je niet serieus nemen. Deadlift slecht voor je rug? Goed uitvoeren dan, dan is het alleen maar goed voor je (onder)rug. Ik weet zeker dat je met een dergelijk ^ schema + goed eten en rusten goede progressie gaat maken, je zelfvertrouwen + zelfbeeld omhoog schieten en een goed lichaam kunt maken, veel indrukwekkender dan je leeftijdsgenootjes en andere homo's om je heen. Maar je moet het wel willen, en dan moet je het wel doen. De mogelijkheden zijn er, je moet het gewoon doen. Doe het, faggoot.
Tsja. Dan moeten we het dus uit de VS halen, bb.com bv.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:58 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
GABA, Tribulus en Horny Got Weed verboden!?
Geranium olie zat er aan te komen....
Dag Jac3d!
![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:50 schreef Panzermaus het volgende:
Maar je moet het wel willen, en dan moet je het wel doen. De mogelijkheden zijn er, je moet het gewoon doen. Doe het, faggoot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |