Rip doet dan ook niet alsof hij het heeft uitgevonden, hij heeft het idd altijd over de kracht-helden van vroegah. Zijn doel is geloof ik vooral (naast geld) om het principe weer aan de man te brengen, waar het lange tijd verdwenen was.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ow dat ben ik wel met hem eens heur. Maar daar heb je rip niet voor nodig, dat was in de jaren 50 al bekend.
quote:
hij bencht best veel man gewoon slechte techniekquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:28 schreef spierbal het volgende:
[..]![]()
Hoe bedoel je een onontwikkelde arm/borst.
Dat muziekje ook elke keer.
Welke wetgeving is hiervoor veramtwoordelijk trouwens? Ik heb een idee maar ben mobiel en dat googled kut.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:44 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee nog niet, fabrikanten krijgen ruim de tijd hun voorraden op te maken.
Je ontvangt vanzelf wel de waarschuwingen.
Dan vind ik Brooks Kubik een betere mentor vanuit dit perspectief.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:28 schreef Zith het volgende:
[..]
Rip doet dan ook niet alsof hij het heeft uitgevonden, hij heeft het idd altijd over de kracht-helden van vroegah. Zijn doel is geloof ik vooral (naast geld) om het principe weer aan de man te brengen, waar het lange tijd verdwenen was.
Niet zeuren, gewoon normaal opeten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef Guiel het volgende:
Ik ben 1.75 lang, en 53kg. 15 jaar.
Ik hoop dat dit voedingsschema genoeg is om te groeien? Klinkt goor, maar ik ga het allemaal vloeibaar maken omdat ik het anders niet wegkrijg![]()
7:00: 2 bruine boterhammen met gebakken ei, 500ml melk, 35g brinta (vloeibaar)
9:30: 1 appel, 1 banaan.
10:00: 2 boterhammen met pindakaas, 500 ml melk, 30g brinta. (boterhammen niet vloeibaar want pindakaas)
12:00: 2 boterhammen met kipfilet, 1 banaan, 1 appel 30 gr brinta. (vloeibaar)
14:00: 1 whey shake
16:00: 500gram kwark (bak kwark)
18:00: avondeten
19:00: 1 gebakken ei
21:00: 35gr brinta
Ik zak in de avond een beetje af want ik heb al meer dan 6 maaltijden, ik weet dat het goor gaat smaken maar ik ben geen eter, of ik moet oefenen.
Ik maak voor school de mixes in bekers en drink de grote maaltijden dan leeg tijdens de pauze's
Ik was al een keer naar de sportschool gegaan, en voedingsschema gevolgd en zag wel dat alles een beetje dikker/gespierder werd. Ik kwam 3kg aan.
Nu weer weg![]()
Ik weet niet zeker of het teveel of te weinig is, ik wil niet aankomen maar gespierd worden natuurlijk.
Ik ga anders wel even naar het bodybuildingforum.
Je bent wat ik was. Eten dus. Ik pakte rond de 20 kg in mijn eerste jaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef Guiel het volgende:
Ik ben 1.75 lang, en 53kg. 15 jaar.
Ik hoop dat dit voedingsschema genoeg is om te groeien? Klinkt goor, maar ik ga het allemaal vloeibaar maken omdat ik het anders niet wegkrijg![]()
7:00: 2 bruine boterhammen met gebakken ei, 500ml melk, 35g brinta (vloeibaar)
9:30: 1 appel, 1 banaan.
10:00: 2 boterhammen met pindakaas, 500 ml melk, 30g brinta. (boterhammen niet vloeibaar want pindakaas)
12:00: 2 boterhammen met kipfilet, 1 banaan, 1 appel 30 gr brinta. (vloeibaar)
14:00: 1 whey shake
16:00: 500gram kwark (bak kwark)
18:00: avondeten
19:00: 1 gebakken ei
21:00: 35gr brinta
Ik zak in de avond een beetje af want ik heb al meer dan 6 maaltijden, ik weet dat het goor gaat smaken maar ik ben geen eter, of ik moet oefenen.
Ik maak voor school de mixes in bekers en drink de grote maaltijden dan leeg tijdens de pauze's
Ik was al een keer naar de sportschool gegaan, en voedingsschema gevolgd en zag wel dat alles een beetje dikker/gespierder werd. Ik kwam 3kg aan.
Nu weer weg![]()
Ik weet niet zeker of het teveel of te weinig is, ik wil niet aankomen maar gespierd worden natuurlijk.
Ik ga anders wel even naar het bodybuildingforum.
Okequote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:18 schreef Zith het volgende:
Niet zeuren, gewoon opeten.
Meer eten, je noemt veel, maar het is allemaal bullshit zoals 1 appel (60 cals), 1 ei (77 cals), 35g brinta (90cals). 500ML kwark klinkt een hoop maar is 300cals oid. Terwijl jij echt veel moet gaan eten, zeker met je leeftijd zal dit tot goede spiergroei zorgen.
Stap 1: Hoeveel calorien heb jij nodig in de bulk?
Stap 2: Maak een schema hiervoor.
Ik ben starting strenght al aan het doorlezen en de oefeningen oefen ik. Maar als dat sneller is dan doe ik dat schema wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Je bent wat ik was. Eten dus. Ik pakte rond de 20 kg in mijn eerste jaar.
Ga StrongLifts 5x5 maar volgen, in combinatie met veel eten. www.stronglifts.com
Persoonlijk vind ik Starting Strength een beter schema, maar dat is te veel gedoe om allemaal uit te zoeken voor een beginner die snel resultaat wil.
Andere schema's zullen niet effectiever zijn.
Nee, je leest niet goed. Fuck kwark. Fuck het. 60 cals per 100, is je tijd niet waard want in dezelfde tijd zou je ook je boterhammen met (pinda)kaas kunnen eten voor 450cals per 100gr.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:24 schreef Guiel het volgende:
[..]
Okeik doe het fruit weg, en vervang het voor meer eiwitten, ik koop nog wel wat extra kwark.
Ik vind dat beginners beter af zijn met SL 5x5. Veel meer over te vinden op een duidelijke site, de informatie is makkelijker toegankelijker, meer movatieshit, etc. Mooi 5 setjes van 5 herhalingen, houding en vorm goed leren. Dan gewoon knallen en later overstappen naar 3x5 wanneer 5x5 niet haalbaar meer is met die progressie.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:25 schreef Guiel het volgende:
[..]
Ik ben starting strenght al aan het doorlezen en de oefeningen oefen ik. Maar als dat sneller is dan doe ik dat schema wel.
Oneens, toen ik 16 was ging ik van obese 98 kilo naar 78 kilo puur dankzij dit soort fora. Dat was inclusief krachttraining (wel machines trouwensquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:23 schreef Jajong het volgende:
Ik zou eerst wachten tot je wat ouder bent voordat je je in dit topic begeeft tbh.
Thanks Panzer, hier heb ik wat aan. Ik zal foto's posten iddquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik vind dat beginners beter af zijn met SL 5x5. Veel meer over te vinden op een duidelijke site, de informatie is makkelijker toegankelijker, meer movatieshit, etc. Mooi 5 setjes van 5 herhalingen, houding en vorm goed leren. Dan gewoon knallen en later overstappen naar 3x5 wanneer 5x5 niet haalbaar meer is met die progressie.
A
5x5 squat
5x5 bench press
1x5 deadlift
B
5x5 squat
5x5 bench press
5x5 overhead press
Maandag doe je A, woensdag doe je B, vrijdag doe je A, de volgende maandag doe je B, die woensdag weer A, etc.
En waag het niet een smith machine of dumbbells te gebruiken. Gewoon een losse barbell met gewichten. Elke training 2.5 kg omhoog, doe squat en deadlift maar 5 kg erbij per training.
Veel inlezen op die site over de uitvoering van de oefeningen, verkeerd aan de gang gaan is gegarandeerd voor blessures en niet meer vooruit kunnen qua gewicht.
Probeer 8 uur per nacht te slapen en ongeveer 3000 kcal per dag te eten, dat moest ik ook bij dat gewicht. Toen ik begon was ik rond de 57 kg, vandaag ben ik 79 kg. Resultaat van 3x per week trainen + veel eten en zorgen dat je genoeg rust krijgt. Eten is het belangrijkste voor spiergroei, zonder eten wordt je alleen maar (en moeizaam) sterker. En nee, ik ben niet dik geworden. En nee, mijn armen zijn niet achtergebleven omdat ik geen curls heb gedaan.
Andere oefeningen heb je als beginner nu niet nodig. Je buikspieren groeien met bovenstaande oefeningen ook prima en worden zwaarder belast dan die lullige buikspierapparaten.
Ga ervoor en post je problemen in dit topic. Maak foto's voor jezelf en vergelijk die over 3 maanden. Houd je gewicht in de gaten en zorg dat omhoog blijft gaan met die gewichten terwijl je houding goed blijft.
Ik doe het. Ik ga niet stoppen deze keerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:50 schreef Panzermaus het volgende:
Ik had moeten beginnen toen ik 16 was ofzo. 3 jaar lang trainen en vreten, waar zou ik vandaag geweest zijn dan?Maar ik vraag me af of het dan zo hard was gegaan, ik merk dat ik tegenwoordig meer testosteron heb dan ooit.
Zith heeft gelijk. Profiteer ervan. Zolang je die oefeningen goed uitvoert zullen ze alleen maar bijdragen aan versteviging van je gewrichten etc. Mensen die zeggen dat je bij squats niet verder dan half door je knieën moet gaan moet je niet serieus nemen. Deadlift slecht voor je rug? Goed uitvoeren dan, dan is het alleen maar goed voor je (onder)rug. Ik weet zeker dat je met een dergelijk ^ schema + goed eten en rusten goede progressie gaat maken, je zelfvertrouwen + zelfbeeld omhoog schieten en een goed lichaam kunt maken, veel indrukwekkender dan je leeftijdsgenootjes en andere homo's om je heen. Maar je moet het wel willen, en dan moet je het wel doen. De mogelijkheden zijn er, je moet het gewoon doen. Doe het, faggoot.
Tsja. Dan moeten we het dus uit de VS halen, bb.com bv.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:58 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
GABA, Tribulus en Horny Got Weed verboden!?
Geranium olie zat er aan te komen....
Dag Jac3d!
![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:50 schreef Panzermaus het volgende:
Maar je moet het wel willen, en dan moet je het wel doen. De mogelijkheden zijn er, je moet het gewoon doen. Doe het, faggoot.
Mooizo man, veel succes!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:28 schreef Guiel het volgende:
Ben blij met dat Stronglift schema, erg makkelijk als ik het zo lees. Dat schema + goed voedingsschema, en dan gaat het lukken.
En helpt dat +4 liter melk per dag echt? Ik denk dat ik toch voor de boterhammen met pindakaas kiesVeel sneller.
Damn, dan maar melk inslaan idd. nooit geweten dat het zo makkelijk kon zijn. Als ik er normaal bij kan eten dan is het al helemaal geweldig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Mooizo man, veel succes!
En daar verkijk je je op, de basis van mijn huidige voedingsschema is 12 plakken grof volkoren brood, dus 6 porties boter en 6 porties pindakaas.
4 liter volle melk is makkelijker en levert meer energie + eiwit. Bij de Aldi kost het 4*0.57 cent, iets meer dan 2 euro per dag. Dan heb je 140 gram eiwit, 180 gram carbs en 140 gram vet. 650 kcal per pak, dus 2600 kcal per dag. Is prima, als je normaal erbij eet dan volstaan 3 pakken ook wel bij jou. Dan kun je qua voeding weinig meer fout doen.
Geloof me, dat is een stuk makkelijker dan die droge plakken dag in dag uit. Mooi meenemen naar school, die kwark heb je dan ook niet meer nodig. Ik denk dat ik ook maar weer begin.
--
Vandaag niet getraind in verband met uitzieken, sta al wel weer strak van testosteron en drang om heen te gaan.Maar even een bezoekje brengen aan Ms. Panzermaus.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |