+0.5 , neerslaglijn schuift mijn kant op.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:19 schreef tomaat52 het volgende:
-0,6 hiero.Morgen lekker glibberen op de fiets.
Hier ook, wordt krabben morgenquote:
Zomerjas maar weer aanquote:Op zondag 19 februari 2012 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
Midden van de week wordt het al wat warmer met temperaturen tussen 10-13 graden.
[ afbeelding ]
Ik liep gisteren al in me vest over de oostvaardersdijk...quote:
Waar ben je geweest?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch is dat kruiend ijs wel een komisch gezicht
Schitterend om te zien. Dat geluid erbij ookquote:Op zondag 19 februari 2012 22:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch is dat kruiend ijs wel een komisch gezicht
Urk en de dijk richting enkhuizenquote:
quote:Temperaturen omhoog: donderdag 13 graden
Teleurstellend nieuws voor wie hoopt op een snelle comeback van de winter: het voorjaar is in aantocht!
De vorst zit op sommige plaatsen nog in de grond na de lange vorstperiode van medio februari, maar die situatie zal snel voorbij zijn. Deze week loopt de temperatuur snel op tot boven de 10 graden.
Donderdag 13 graden
Donderdag worden temperaturen van 12, 13 graden verwacht, blijkt uit de voorspellingen van Buienradar.nl. Ook op vrijdag zal het zo warm zijn. In het weekeinde loopt de temperatuur terug tot gemiddeld 10 graden.
Zon blijft achterwege
Echt lekker weer wordt het echter niet deze week. de hoge temperaturen gaan gepaard met veel bewolking en buien. De zon zal slechts mondjesmaat te zien zijn.
Ruil maar in, ik heb het voorjaar nu al in de kopquote:Op maandag 20 februari 2012 13:06 schreef Frutsel het volgende:
Winterbanden maar weer inruilen
of nog ff wachten
Ik zou nog even wachtenquote:Op maandag 20 februari 2012 13:06 schreef Frutsel het volgende:
of nog ff wachten
quote:Op maandag 20 februari 2012 13:06 schreef Frutsel het volgende:
of nog ff wachten
quote:
Daar wordt je wijs uitquote:Op maandag 20 februari 2012 13:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Ruil maar in, ik heb het voorjaar nu al in de kop
quote:Op maandag 20 februari 2012 13:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[..]
[..]
Daar wordt je wijs uit![]()
De enige oplossing is dan.... 2 laten zitten en de andere 2 inruilen
Prima temperaturen in Engelandquote:Op maandag 20 februari 2012 12:31 schreef aloa het volgende:
Donderdag en vrijdag boven de 10 graden..behalve aan de kust.
Op lange termijn lijkt het weer wat kouder te worden.
[ afbeelding ]
Die temperatuurstijging zal in ieder geval niet met zon gepaard gaanquote:Op maandag 20 februari 2012 13:27 schreef kidkash19 het volgende:
Komt vast en zeker nog wat regen aan neem ik aan?
Die konijnen zijn nooit weggeweest hoor, die houden geen winterslaap.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:17 schreef fotostarter het volgende:
Ik zag vanochtend konijntjes rennen, en zie nu bloemtjes groeien in de tuin....
Weer is maar een raar iets hahahhaha
ligt eraan waar je woont, maar op veel plekken wel aardig ver onder 0.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wat was de temperatuur vanacht? M'n kat was de hele nacht buiten en nu loopt hij vermoeid en vaag om zich geen...
Gelukkig.. Als ik geluk heb krijgen we zon.. Misschien kan ik een paar mooie foto's schieten!quote:Op maandag 20 februari 2012 23:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
In het zuiden zou het plaatselijk nog een beetje glad kunnen zijn maar ik denk dat dit minimaal is
Kouwe shit zegquote:Bevroren ontlasting uit vliegtuigen teistert Duitsers
Grote brokken bevroren uitwerpselen en urine slaan op Duitse bodem te pletter, ten onvrede van de bewoners. De bevroren ontlasting lekt uit personenvliegtuigen en komt vervolgens neer in tuinen en op daken.
Tot op heden zijn er drie gevallen van bevroren ontlastingsneerslag gemeld in Duitse media, aldus Bild Zeitung. Er is nog niemand gewond geraakt, maar vliegveldambtenaren vrezen het ergste.
In het Duitse Rodersdorf hoorde een bejaarde man een harde klap in zijn tuin en vond er bevroren ballen van ruim twintig centimeter doorsnede die, volgens de man, vreselijk stonken.
Op het dak van een gezin uit Niefern klapte een bevroren brok urine stuk. “We zaten gezellig in de woonkamer, tot we een harde knal op het dak hoorden”, aldus de 59-jarige bewoonster.
Bevroren uitwerpselen en ontlasting uit lekkende vliegtuigtoiletten is geen nieuw fenomeen. Tot nu toe is het niemand fataal geworden, maar in 2009 kreeg een bejaarde man uit Engeland een stuk op zijn heup, wat hem bezeerde.
Oh, daar!quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie niks op buienradar maar er hangt een gigantische wolk aan de horizon. Lijkt wel een rolwolk (is het niet natuurlijk) van tientallen kilometers lang. Erg gaaf.
Jaja oke oke, plaats, ik fietste langs de Pietheinkade, Amsterdamquote:
Mja op de radar zie ik het ook. Uiteraard een voorwaarschuwing dat het vanavond weer gaat regenenquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jaja oke oke, plaats, ik fietste langs de Pietheinkade, Amsterdam
quote:Auch wenn Meteoalarm und Unwetterzentrale (siehe rechte Menüleiste) bisher keine Sturmwarnung ausgegeben hat, möchten wir Sie darauf hinweisen, dass die Vorhersage des GFS-Modells hinsichtlich des morgen vor Norddeutschland zu erwartenden Sturmtiefs in den vergangenen 48 Stunden immer weiter in Richtung Süden tendierte.
Mittlerweile so weit in Richtung Süden, dass die Inseln und die Küste Norddeutschlands etwas abbekommen könnten. Es handelt sich um einen Sturm, der im Kern Orkanwinde erzeugt.
Mah meer dan 7bft zal het niet worden, plaatselijk 8bft langs de kust of op de wadden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:30 schreef Frutsel het volgende:
avond/ochtend storm gaat net aan ons voorbij ?
het wordt morgen 12 graden, denk dat de strooiers dan fijn op bed blijven liggenquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:37 schreef Daywalk3r het volgende:
Zullen ze nog gaan strooien? Wil mn auto met bodemreiniging door de krasstraat doen maar dan moeten ze morgen niet weer gaan strooien enzo.
dat ziet er saai uit voor de komende periode..niet echt bijzonder qua weer.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:14 schreef aloa het volgende:
De kou is ver weg, maar 15 graden gaat het ook niet worden volgens de pluim.
[ afbeelding ]
Zou nog een weekje wachtenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:17 schreef djayzz het volgende:
Mijn winterbanden kunnen er wel weer af dan...
Met zonder jas kan niemand naar buiten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:26 schreef Daywalk3r het volgende:
Het is lauw buiten. Liep met jas los. We kunnen nog net niet metzonder jas naar buiten.
Que?quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:21 schreef Wessell het volgende:
Gadverdamme wat is het zacht buiten
De stiekemerd!!quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:57 schreef Wessell het volgende:
[..]
Het moet altijd gelijk extreem in Nederland! griepepidemie ligt ook op de loer
Ben wel met je eens dat het zelden een beetje van alles is. Of het waait hele dagen, of het regent hele dagen, of het is waterkoud of strontbenauwd..quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:57 schreef Wessell het volgende:
[..]
Het moet altijd gelijk extreem in Nederland! griepepidemie ligt ook op de loer
Ik kom net thuis en de thermostaat staat op 16.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:18 schreef fotostarter het volgende:
Wat een aparte lucht in wijchen zeg.
En de verwarming hele dag al uit en nog 20 graden binnen
Hier ook(Arnhem) rode gloed.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:18 schreef fotostarter het volgende:
En 's zomers moet je de airco aandoen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:18 schreef fotostarter het volgende:
Die voorspellingen passen bij mijn verwachtingen. Dit lijkt het derde jaar te worden met een record warme april die ik in het geheel niet meemaak omdat ik in het buitenland ben (wel in de tropen, dus heb niets te klagen)quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:12 schreef aloa het volgende:
[..]
April en mei ook en daarna een k*t zomer![]()
[ afbeelding ]
Yeah!quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:55 schreef WeerServies het volgende:
Volgende week lentekriebels? Heb er een update over geschreven.
De reden van deze extra weerbespreking is echter de kansen op een lenteachtig intermezzo begin volgende week. Diverse weermodellen waaronder het GFS (Amerikaanse weermodel) en het ECMWF (Europees weermodel) laten de kansen stijgen op maxima tot 14°C, lokaal 16°C later in de week.
De grote 'boosdoener' van deze toestroom van zachtere lucht is de stijgende depressieactiviteit nabij Groenland. Grote hoeveelheden koude lucht stromen uit het noorden richting het zuiden waardoor dat de stroming gaat meanderen (kronkelen). De onderstaande weerkaart verduidelijkt de weersituatie na het komende weekend.
[ afbeelding ]
Verder en foto's: http://weatherserviceblog.blogspot.com/
Daar ga ik standaard van uit hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Boek je vakantie maar lekker in de lente, de zomer wordt toch weer bagger net als altijd
Gisteren rook ik weer de geur van regen op "warm" asfalt. Oquote:
nee. Niet warmer als 22 graden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En 's zomers moet je de airco aandoen?
20 graden zonder verwarming in de winter is niet normaal hoor.
Ik heb het trouwens binnen kouder dan toen het -10 was. Het is vies vochtig.
Kloptquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben wel met je eens dat het zelden een beetje van alles is. Of het waait hele dagen, of het regent hele dagen, of het is waterkoud of strontbenauwd..
..maar we leven in een zeeklimaat, dus we kunnen er beter van genieten dan er over klagen, ook al zit dat in ons bloed
Typ die zin nog eens, ik snap er echt geen bal vanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier vandaag echt koud weer -o- hekje voor plaatsen beviel beter het me beter
Aahhh nu snappen we hetquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Juist ik lees het nu
Hier was het vandaag koud weer door de wind![]()
Gisteren bezig geweest met hekje plaatsen in de voortuin toen was het aangenaam, maar nu met de volle bak wind 4bft blehh het voelde koud en aan het was niet echt prettig
Van mij mag het, ik ben wel toe aan een pilsje nuttigen in het zonnetje zonder dikke winterjas..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:16 schreef JDude het volgende:
Nou, de terrassen kunnen weer uit de winterstalling.
QFT!!quote:Op zondag 26 februari 2012 17:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van mij mag het, ik ben wel toe aan een pilsje nuttigen in het zonnetje zonder dikke winterjas..
Lol. Het zijn constant extremen.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:38 schreef psv01 het volgende:
zo 26 feb 2012, 19:40 | lees voor
'Dertig graden in april mogelijk'
AMSTERDAM - We krijgen een zeer warme lente, met temperaturen die kunnen oplopen tot maar liefst 30 graden!
Foto: ANP
Hoewel we pas twee weken van winterse temperaturen verlost zijn, doet het respectievelijk zachte weer van nu al vermoeden dat ons nog heel wat goeds te wachten staat.
Aan het eind van komende week worden temperaturen van rond de 12 graden verwacht. Dat is vier graden hoger dan normaal, meldt het Vlaamse Weatherwatch.
Het Instituut van Meteorologie en Wetenschap voorspelt dat die stijging doorzet. Voor het het zuidwesten van Frankrijk bestaat de kans dat het tot zestig procent warmer wordt dan normaal. In de Benelux landen zouden de temperaturen 55% hoger liggen. Dat betekent dat er reeële kansen zijn dat het kwik in april de 30°C bereikt
bron; http://www.telegraaf.nl/b(...)ril_mogelijk___.html
Telegraafquote:Op zondag 26 februari 2012 20:38 schreef psv01 het volgende:
zo 26 feb 2012, 19:40 | lees voor
'Dertig graden in april mogelijk'
AMSTERDAM - We krijgen een zeer warme lente, met temperaturen die kunnen oplopen tot maar liefst 30 graden!
Foto: ANP
Hoewel we pas twee weken van winterse temperaturen verlost zijn, doet het respectievelijk zachte weer van nu al vermoeden dat ons nog heel wat goeds te wachten staat.
Aan het eind van komende week worden temperaturen van rond de 12 graden verwacht. Dat is vier graden hoger dan normaal, meldt het Vlaamse Weatherwatch.
Het Instituut van Meteorologie en Wetenschap voorspelt dat die stijging doorzet. Voor het het zuidwesten van Frankrijk bestaat de kans dat het tot zestig procent warmer wordt dan normaal. In de Benelux landen zouden de temperaturen 55% hoger liggen. Dat betekent dat er reeële kansen zijn dat het kwik in april de 30°C bereikt
bron; http://www.telegraaf.nl/b(...)ril_mogelijk___.html
Warme lente hoeft van mij niet, als de zomer maar warm wordt.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:03 schreef Wessell het volgende:
[..]
Telegraaftoch geloof ik niet dat we wederom een derde warme lente op rij krijgen,dit dachten mensen ook vorig jaar met de horror winter
dan hadden we drie koude winters gehad
Het is te hopenquote:Op zondag 26 februari 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Warme lente hoeft van mij niet, als de zomer maar warm wordt.
Lente mag van mij best lekker temperaturen hebben, maar niet zo overdreven als de laatste 2 jaar. Zomer moet gewoon top zijn. Een keer écht zomer in NL zou fijn zijn (en 's winters een Elfstedentocht).quote:Op zondag 26 februari 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Overdag warm, nachts licht vochtig met een klein briesje zodat het niet klam wordt.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja en nee.quote:Op maandag 27 februari 2012 01:21 schreef humorduck28 het volgende:
seizoenen als deze zijn op zich best appart..of onze generatie (lees 33 jaar of jonger) is niets gewend..
Maximum temperaturen van 192 °C.quote:In de Benelux landen zouden de temperaturen 55% hoger liggen
Maar een natte k*t zomer is wel weer lekkerquote:Op zondag 26 februari 2012 21:08 schreef Wessell het volgende:
[..]
Het is te hopengeen natte klote zomer aub
quote:Winterse kou op de loer
Van onze weerman
SOEST - Het begin van maart belooft weinig zacht te gaan verlopen. Op termijn doet zelfs winterkou een poging tot ons land door te dringen. Sneeuw en vorst zijn daarbij in de weerkaarten van volgende week een optie.
Richting het einde van deze maand zitten we in een soort niemandsland tussen zachte lucht boven Zuid-Europa en koudere lucht ten noorden van ons. Het levert vrijwel iedere dag mist, motregen, weinig wind en maxima op zo rond de 8 à 9 graden bij een zwakke zuidwestenwind. Dat gebeurt aan de flank van een hogedrukgebied boven Frankrijk.
Later deze week komt er wat beweging in de atmosfeer. Er volgen dan mogelijk wat meer opklaringen en de temperaturen komen uit op waarden van 10 graden of iets hoger. Later, vooral in en na het komende weekeinde, probeert koudere lucht tot Nederland door te dringen. Ook in de hogere luchtlagen wordt het kouder en onstabieler. Daarom kan later zelfs winterse neerslag vallen in de vorm van sneeuw.
Ook komt er vorst terug in de termijnkaarten, terwijl de middagtemperaturen in eerste instantie nog 8 graden bedragen maar later nog maar 4. De wind heeft de neiging naar noordoost te zullen draaien. Het is in ieder geval uitgesloten dat er eind deze week maxima van 15 graden of meer voorkomen, zoals dit weekeinde door sommige meteodiensten is voorspeld.
In België werd zelfs moeiteloos gespeculeerd op maxima van 30 graden of meer in april. Britse weerkundigen voorzagen eind vorig jaar een inval van de strenge winter in november met minima tot min 30 graden. Overigens kunnen in april wel gemakkelijk zomerse waarden worden genoteerd, zeker later in de maand. Bij ons is voorlopig eerder een overgang naar kouder weer aan de orde
quote:
Alsof je nu wat zinnigs kan zeggen over de maxima in april (ja het kan, maar dit soort uitspraken?)quote:Op maandag 27 februari 2012 10:49 schreef aloa het volgende:
Telegraaf komt ook weer met een bericht. Compleet een ander verhaal als dat er gister stond.
[..]
Hoorde ze gisteravond zelfs nog fluiten. Laat die lente maar komen!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:48 schreef appelsientje het volgende:
Fiets je 's ochtends naar je werk... hoor je de vogeltjes volop fluiten.. lijkt wel lente.
Dat heeft met daglengte te maken hoor. Die vogels zouden ook zijn gaan zingen bij -10.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:48 schreef appelsientje het volgende:
Fiets je 's ochtends naar je werk... hoor je de vogeltjes volop fluiten.. lijkt wel lente.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef Toto69 het volgende:
Daglengte voor de komende weken:
Datum Zonsopkomst Zonsondergang
zaterdag 24 maart 2012 6:33 19:01
zondag 25 maart 2012 7:30 20:02
En dit blijft ook een grappige vergelijking.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef Toto69 het volgende:
Daglengte voor de komende weken:
Datum Zonsopkomst Zonsondergang
dinsdag 28 februari 2012 7:29 18:17
zondag 25 maart 2012 7:30 20:02
Neequote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:02 schreef knep het volgende:
Opbokken met eventuele kou, het is tijd voor lente!
Krokussen bloeien hier al vanaf de eerste week van januari. Die kou hebben ze overleefd en nu gaan ze gewoon verder Inmiddels zijn de witte en paarse er ook bij gekomen. Kan me niet herinneren dat ze ooit zo lang gebloeid hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:03 schreef Daywalk3r het volgende:
De krokusjes staan al weer mooi in bloei.
Ook enkele narcissen en een bedje met van die witte hangende klokjes staan langs de weg.
Het wordt lente. Nu het weer nog
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:46 schreef INViCTuS het volgende:
Begin volgende week wordt het el degelijk kouder en wisselvalliger met meer wind en regen/sneeuw/hagel. In de bergen en heuvels wordt wer sneeuw verwacht al zijn het geen extreme hoeveelheden. Ik vind dit overigens ook maar saai en suf weer.
[ afbeelding ]
Zijn er bergen in Nederland?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:46 schreef INViCTuS het volgende:
Begin volgende week wordt het el degelijk kouder en wisselvalliger met meer wind en regen/sneeuw/hagel. In de bergen en heuvels wordt wer sneeuw verwacht al zijn het geen extreme hoeveelheden. Ik vind dit overigens ook maar saai en suf weer.
[ afbeelding ]
Wat een nonsens allemaal. En dan gaan jullie andere mensen op forums af lopen kraken over zijn of haar verwachtingen. Zou me erg diep schamen!quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:15 schreef Narasan het volgende:
Spookzomer in aantocht
[b]De kaarten tonen nog altijd een verkeerde drukverdeling blablabla
De poster is de bron zelfquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo, het wordt het hier slechts gepost vanaf een andere bron, tuurlijk is dit lariekoek vooralsnog. Voorspellingen op een dergelijke termijn zijn nooit met 100% zekerheid te maken.
Strak plan, mogelijk wat sneeuw dinsdagquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:28 schreef MissHobje het volgende:
dus de winterbanden nog maar even eronder houden?
Ach, met die horrorwinter viel het ook wel mee. Een paar daagjes wat sneeuw en een week of twee even kouder.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:15 schreef Narasan het volgende:
Spookzomer in aantocht
De kaarten tonen nog altijd een verkeerde drukverdeling voor deze tijd van het jaar. Hogedrukgebieden ten zuiden van ons en een depressie nabij IJsland. Pas in het nieuwe weekeinde treed er een verandering op. Dan daalt de druk boven onze omgeving, hierdoor komen wij in een wisselvallig weertype terecht. Het wordt dan ook wat minder zacht. Een terugkeer naar een nieuwe vorstperiode zit er echter niet in. In dit bericht kijken we verder dan twee weken vooruit! Een lente en zelfs al een zomerverwachting voor dit jaar wordt hier beschreven!
[ afbeelding ]
Heftige buien en bijzondere wolkenformatie behoren tot de mogelijkheid deze zomer!
Onlineweather gaat er van uit dat de lente normaal tot te iets te warm zal verlopen. De maanden maart en april zullen niet zoveel afwijken. De poolwervelsterkte valt erg mee. Het weer zal in dit tijdvlak zich dan ook normaal gaan gedragen.
De maand mei wordt iets te warm, en juni juist een fractie te koud. Daarbij komt een flinke versterking van de poolwervel, veroorzaakt door het opwarmen van het aardoppervlak. Dit gecombineerd met een afwijkend stromingspatroon in de stratosfeer zorgt voor een grotere kans op regen en onweersbuien. Juni zal daarbij in zijn geheel te nat de boeken in gaan.
Spookzomer of niet?
De maanden juli, augustus en september zullen extreem nat en warm gaan verlopen. De zomer gaat zich als een spookzomer gedragen met veel en hevige onweersbuien met daarbij grote kans op hagel en extreme neerslagsommen. Ook zeer zware windstoten en een mogelijke tornado (windhoos) behoren tot de mogelijkheid! Dit weerfenomeem kan voor veel schade gaan zorgen en zal tot alle waarschijnlijkheid ook tot meerdere weeralarmen leiden.
Juli en augustus worden maanden met een abnormale neerslagintensiteit. Bij deze buien kan er in korte tijd tussen de 50 en 120 mm regen vallen, onvervalste tropische buien dus. Deze worden opgewekt door de hoge zonnecyclus in vergelijking tot voorgaande jaren en een abnormale afkoeling van de stratosfeer.
De gehele zomer zal de lucht op grote hoogte boven onze omgeving koud zijn. Deze koude bovenlucht wordt gecombineerd met een warme grondwind. Door grote temperatuursverschillen tussen beiden atmosfeerlagen zal de voeding voor zware buien groot zijn. De gegevens zijn gebaseerd op de hoge zonnecyli, afwijkende temperaturen in de oceanen en het afnemen van een La Nina.
Bron: Onlineweather
quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:28 schreef DemonRage het volgende:
Spookzomer?
Voor een zomer met warm, zonnig weer overdag en regelmatig 's avonds laat en/of 's nachts onweersbuien/-complexen teken ik wel.![]()
![]()
schijnbaar moet het "weer" met zijn tijd mee gaan ofzoquote:
Jij hebt gelijk! Ik heb ook weer zin in wat actie met flink wat natuurgeweld. En volgens het verhaal zal dat deze, aankomende zomer ook gaan gebeurenquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:13 schreef Fredo55 het volgende:
Nou, van mij mag het.
Eindelijk weer eens actie.
Verzin je dat nou helemaal zelf ? Spookzomerquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:15 schreef Narasan het volgende:
[..]
Jij hebt gelijk! Ik heb ook weer zin in wat actie met flink wat natuurgeweld. En volgens het verhaal zal dat deze, aankomende zomer ook gaan gebeuren.
Maar heftige situaties heb je iedere zomer wel..
quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:56 schreef marcel-o het volgende:
volgens mn mobiel gaat t vandaag 13 graden worden
Het is hier 20 gradenquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:56 schreef marcel-o het volgende:
volgens mn mobiel gaat t vandaag 13 graden worden
Ja, belachelijk!quote:
Is het echt zo ernstig?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, belachelijk!
Ik krijg er nu onderhand wel een sik van.
Warm, koud, warm, koud, voorjaar, winter, voorjaar, winter....
Is toch irritant?quote:
Is ook normaal voor maart, gemiddeld gezien is november zelfs nog wat warmer dan een doorsnee maart.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, belachelijk!
Ik krijg er nu onderhand wel een sik van.
Warm, koud, warm, koud, voorjaar, winter, voorjaar, winter....
Och het gaat wat op en neer en straks heb je een mooie dag waarbij het bijna 20C is let maar opquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Is toch irritant?
Ik heb al 2x mijn winterjassen gewassen omdat ik dacht dat het niet meer koud zou worden.
Heerlijk, ik kijk er naar uit!quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:44 schreef Drassss het volgende:
[..]
Och het gaat wat op en neer en straks heb je een mooie dag waarbij het bijna 20C is let maar op
Nogmaals: neem een dunne fleece, een dikke fleece en een normale (herfst) jas en combineer deze naar believen, dan heb je in Nederland nooit meer een winterjas nodig.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:38 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Is ook normaal voor maart, gemiddeld gezien is november zelfs nog wat warmer dan een doorsnee maart.
Maar wat meer zonneschijn zou ik niet heel erg gaan vinden.
Welk deel van het land is dat? Nabij EHV is het nog steeds potdicht...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:31 schreef Mestras het volgende:
Ik heb net een uur uit wind op een ligstoel buiten in de zon gelegen
Hier in noord-Overijssel ook!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:51 schreef tralalala het volgende:
Op de Veluwe is het in ieder geval al vanaf 11 uur heerlijk weer.
Bij Tiel!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:48 schreef Coelho het volgende:
[..]
Welk deel van het land is dat? Nabij EHV is het nog steeds potdicht...
Tornadoquote:Op zondag 4 maart 2012 12:13 schreef Fredo55 het volgende:
Dit neerslagfilmpje ziet er wel vaag uit.
http://www.noodweercentra(...)rslag/nederland.html
Wat voor bronnen zijn dat?quote:Op zondag 4 maart 2012 12:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tornado![]()
Zoals andere bronnen al zeggen, het zuidwesten kan wel eens wateroverlast krijgen de komende 1.5 dag.
Weerplaza oa en alle kranten nemen het nu alweer overquote:
Zie het nu ook inderdaad, gebied blijft hangen boven het zuidwesten.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Weerplaza oa en alle kranten nemen het nu alweer over
Maargoed je kan nu zelf ook al bepalen door dat neerslagfilmpje dat sommige gebieden 24 uur lang een berg water over zich heen krijgen
Klopt.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:21 schreef Drassss het volgende:
Het echte regengebied zit nog in Noord-Frankrijk
Zuiden/westen vooral. Het noorden gaat het best lang droog houden.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:37 schreef Frutsel het volgende:
Veel regen dus vandaag en morgen? Hele land?
Hier in Zeeland vooralsnog droogquote:Op zondag 4 maart 2012 13:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zuiden/westen vooral. Het noorden gaat het best lang droog houden.
Gelderland idem dito.quote:Op maandag 5 maart 2012 07:32 schreef Narasan het volgende:
Weer een bewolkte dag hier in het zuiden van Limburg!.
Gaafquote:Op maandag 5 maart 2012 09:57 schreef Pino112 het volgende:
@TT: Ondertussen in Lille:
[ afbeelding ]
.
Ik niet, wat was er toen?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan me nog een 5 maart herinneren een jaar of 7 geleden
quote:Op maandag 5 maart 2012 09:57 schreef Pino112 het volgende:
@TT: Ondertussen in Lille:
[ afbeelding ]
.
Ik geloof een centimeter of 30 sneeuwquote:
Ja die was bizar. Ik zou naar mijn moeder gaan, maar ik ben toen de eerste bus al niet meer reed rechtsom gekeerd. Mijn huisgenoot ging naar Groningen om 12.00 's middags en kwam daar 2 uur 's nachts aanquote:Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef Felagund het volgende:
De ergste sneeuw die ik in Nederland heb meegemaakt was in november 2007. Ook iets van 30 cm sneeuw, ik had 6 uur vertraging met de trein toen.
In Arnhem/Westervoort ook.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:27 schreef mazaru het volgende:
In Vlaardingen is het al de hele dag droog.
Maar ik vind het wel koud!![]()
gaan we richting de 20 gradenquote:Op maandag 5 maart 2012 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
Maargoed, na woensdag is het als het goed is even gebeurt met de regen en komen we onder invloed van hogedruk, wordt het warmer en zien we veel vaker de zon.
Aldus weerplaza.nlquote:'Vooral in het middag en avond kan het flink regenen. Het word 6 tot 8 graden.'
Dit is hartstikke goed voor de plantjes en de bomenquote:
Pics, or it didn't happen!quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef Asgard het volgende:
Zelfs m'n boxershort was nat op de fiets net.
Je moet ook pas zeiken als je op de plee bent!quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef Asgard het volgende:
Zelfs m'n boxershort was nat op de fiets net.
woensdag 14 maart tot en met woensdag 21 maartquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:18 schreef Wessell het volgende:
yes twee weken droog weer na deze ellende
Klinkt goedquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:33 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
woensdag 14 maart tot en met woensdag 21 maart
Grote (90%) kans op rustig, meestal droog weer met af en toe zon. s' Nachts kans op mist. Temperaturen rond of boven normaal.
k heb n stukje gemist?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weerstation is verkochtmorgen gaat die de deur uit.
Alle weergevens in alle jaren heb ik inmiddels verwijderd wegens geen enkel jaar geen volledig database te hebben gemaakt.
Kortom zo meteen zonder weerstation komt ooit nog wel eens een goedkopere voor in de plaats.
Gezinsuitbreiding en het vervangen van defect temp/hum / windmeter a 120,- euro kan ik niet opbrengen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:02 schreef marcel-o het volgende:
[..]
k heb n stukje gemist?
waarom doe je je spullen weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |