abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108500789
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef Toto69 het volgende:
Daglengte voor de komende weken:

Datum Zonsopkomst Zonsondergang
zaterdag 24 maart 2012 6:33 19:01
zondag 25 maart 2012 7:30 20:02
*O*
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:54:16 #152
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108501126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef Toto69 het volgende:
Daglengte voor de komende weken:

Datum Zonsopkomst Zonsondergang
dinsdag 28 februari 2012 7:29 18:17
zondag 25 maart 2012 7:30 20:02
En dit blijft ook een grappige vergelijking.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:03:35 #153
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_108501434
De krokusjes staan al weer mooi in bloei.
Ook enkele narcissen en een bedje met van die witte hangende klokjes staan langs de weg.
Het wordt lente. Nu het weer nog ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:02:29 #154
11102 knep
Mountainfreak
pi_108505912
Opbokken met eventuele kou, het is tijd voor lente!
pi_108517374
Even een update met de huidige stand van zaken:

Zacht, maar een kortstondige verrassing in de maak?

Temperaturen op 850 hPa (1499 m vanaf grondniveau) die stijgen richting 6/7°C zijn verantwoordelijk voor het zachte en aangename weer van de afgelopen 2-3 dagen. De komende dagen blijft deze thermische evolutie doorgaan met een kortstondige piek op donderdag of vrijdag. Dan kan het lokaal 15°C worden in het oosten van België.

Het cirkeltje duidt de omgeving aan van de Benelux. We zien een opwarming op 1499 m tot zo'n 7 of 8°C. Aan de grond resulteert dit in 14/15°C. Kanttekening aan de hele situatie is dat het weerbeeld eerder bewolkt blijft. Het kan zelfs regelmatig gaan miezeren waardoor we niet optimaal kunnen genieten van de combinatie zon/temperatuur.

// de volledige weerbespreking en weerfoto's: http://weatherserviceblog.blogspot.com/
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 20:58:41 #156
8781 crew  Frutsel
pi_108517449
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:02 schreef knep het volgende:
Opbokken met eventuele kou, het is tijd voor lente!
Nee :(
pi_108519214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:03 schreef Daywalk3r het volgende:
De krokusjes staan al weer mooi in bloei.
Ook enkele narcissen en een bedje met van die witte hangende klokjes staan langs de weg.
Het wordt lente. Nu het weer nog ^O^
Krokussen bloeien hier al vanaf de eerste week van januari. Die kou hebben ze overleefd en nu gaan ze gewoon verder Inmiddels zijn de witte en paarse er ook bij gekomen. Kan me niet herinneren dat ze ooit zo lang gebloeid hebben.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:46:53 #158
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_108519882
Begin volgende week wordt het el degelijk kouder en wisselvalliger met meer wind en regen/sneeuw/hagel. In de bergen en heuvels wordt wer sneeuw verwacht al zijn het geen extreme hoeveelheden. Ik vind dit overigens ook maar saai en suf weer.

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:58:30 #159
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108520464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:46 schreef INViCTuS het volgende:
Begin volgende week wordt het el degelijk kouder en wisselvalliger met meer wind en regen/sneeuw/hagel. In de bergen en heuvels wordt wer sneeuw verwacht al zijn het geen extreme hoeveelheden. Ik vind dit overigens ook maar saai en suf weer.

[ afbeelding ]
:(
Ik heb mijn winterjassen al gewassen!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:02:40 #160
3185 Adelante
To let it go now
pi_108520664
Saai weer deze grijze meuk :(
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_108521363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:46 schreef INViCTuS het volgende:

[ afbeelding ]
Zijn er bergen in Nederland? :P
Zal je het vast over de Ardennen hebben..
Van mij mag de lente ook komen, zeker na deze grijze dagen.
Life is Music
pi_108533901
Spookzomer in aantocht

De kaarten tonen nog altijd een verkeerde drukverdeling voor deze tijd van het jaar. Hogedrukgebieden ten zuiden van ons en een depressie nabij IJsland. Pas in het nieuwe weekeinde treed er een verandering op. Dan daalt de druk boven onze omgeving, hierdoor komen wij in een wisselvallig weertype terecht. Het wordt dan ook wat minder zacht. Een terugkeer naar een nieuwe vorstperiode zit er echter niet in. In dit bericht kijken we verder dan twee weken vooruit! Een lente en zelfs al een zomerverwachting voor dit jaar wordt hier beschreven!

Heftige buien en bijzondere wolkenformatie behoren tot de mogelijkheid deze zomer!

Onlineweather gaat er van uit dat de lente normaal tot te iets te warm zal verlopen. De maanden maart en april zullen niet zoveel afwijken. De poolwervelsterkte valt erg mee. Het weer zal in dit tijdvlak zich dan ook normaal gaan gedragen.

De maand mei wordt iets te warm, en juni juist een fractie te koud. Daarbij komt een flinke versterking van de poolwervel, veroorzaakt door het opwarmen van het aardoppervlak. Dit gecombineerd met een afwijkend stromingspatroon in de stratosfeer zorgt voor een grotere kans op regen en onweersbuien. Juni zal daarbij in zijn geheel te nat de boeken in gaan.

Spookzomer of niet?

De maanden juli, augustus en september zullen extreem nat en warm gaan verlopen. De zomer gaat zich als een spookzomer gedragen met veel en hevige onweersbuien met daarbij grote kans op hagel en extreme neerslagsommen. Ook zeer zware windstoten en een mogelijke tornado (windhoos) behoren tot de mogelijkheid! Dit weerfenomeem kan voor veel schade gaan zorgen en zal tot alle waarschijnlijkheid ook tot meerdere weeralarmen leiden.

Juli en augustus worden maanden met een abnormale neerslagintensiteit. Bij deze buien kan er in korte tijd tussen de 50 en 120 mm regen vallen, onvervalste tropische buien dus. Deze worden opgewekt door de hoge zonnecyclus in vergelijking tot voorgaande jaren en een abnormale afkoeling van de stratosfeer.

De gehele zomer zal de lucht op grote hoogte boven onze omgeving koud zijn. Deze koude bovenlucht wordt gecombineerd met een warme grondwind. Door grote temperatuursverschillen tussen beiden atmosfeerlagen zal de voeding voor zware buien groot zijn. De gegevens zijn gebaseerd op de hoge zonnecyli, afwijkende temperaturen in de oceanen en het afnemen van een La Nina.

Bron: Onlineweather
pi_108541227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:15 schreef Narasan het volgende:
Spookzomer in aantocht

[b]De kaarten tonen nog altijd een verkeerde drukverdeling blablabla
Wat een nonsens allemaal. En dan gaan jullie andere mensen op forums af lopen kraken over zijn of haar verwachtingen. Zou me erg diep schamen!
pi_108541532
Hoezo, het wordt het hier slechts gepost vanaf een andere bron, tuurlijk is dit lariekoek vooralsnog. Voorspellingen op een dergelijke termijn zijn nooit met 100% zekerheid te maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_108541577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo, het wordt het hier slechts gepost vanaf een andere bron, tuurlijk is dit lariekoek vooralsnog. Voorspellingen op een dergelijke termijn zijn nooit met 100% zekerheid te maken.
De poster is de bron zelf ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:28:38 #166
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108542031
dus de winterbanden nog maar even eronder houden? :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_108542103
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:28 schreef MissHobje het volgende:
dus de winterbanden nog maar even eronder houden? :P
Strak plan, mogelijk wat sneeuw dinsdag
pi_108547757
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:15 schreef Narasan het volgende:
Spookzomer in aantocht

De kaarten tonen nog altijd een verkeerde drukverdeling voor deze tijd van het jaar. Hogedrukgebieden ten zuiden van ons en een depressie nabij IJsland. Pas in het nieuwe weekeinde treed er een verandering op. Dan daalt de druk boven onze omgeving, hierdoor komen wij in een wisselvallig weertype terecht. Het wordt dan ook wat minder zacht. Een terugkeer naar een nieuwe vorstperiode zit er echter niet in. In dit bericht kijken we verder dan twee weken vooruit! Een lente en zelfs al een zomerverwachting voor dit jaar wordt hier beschreven!

[ afbeelding ]
Heftige buien en bijzondere wolkenformatie behoren tot de mogelijkheid deze zomer!

Onlineweather gaat er van uit dat de lente normaal tot te iets te warm zal verlopen. De maanden maart en april zullen niet zoveel afwijken. De poolwervelsterkte valt erg mee. Het weer zal in dit tijdvlak zich dan ook normaal gaan gedragen.

De maand mei wordt iets te warm, en juni juist een fractie te koud. Daarbij komt een flinke versterking van de poolwervel, veroorzaakt door het opwarmen van het aardoppervlak. Dit gecombineerd met een afwijkend stromingspatroon in de stratosfeer zorgt voor een grotere kans op regen en onweersbuien. Juni zal daarbij in zijn geheel te nat de boeken in gaan.

Spookzomer of niet?

De maanden juli, augustus en september zullen extreem nat en warm gaan verlopen. De zomer gaat zich als een spookzomer gedragen met veel en hevige onweersbuien met daarbij grote kans op hagel en extreme neerslagsommen. Ook zeer zware windstoten en een mogelijke tornado (windhoos) behoren tot de mogelijkheid! Dit weerfenomeem kan voor veel schade gaan zorgen en zal tot alle waarschijnlijkheid ook tot meerdere weeralarmen leiden.

Juli en augustus worden maanden met een abnormale neerslagintensiteit. Bij deze buien kan er in korte tijd tussen de 50 en 120 mm regen vallen, onvervalste tropische buien dus. Deze worden opgewekt door de hoge zonnecyclus in vergelijking tot voorgaande jaren en een abnormale afkoeling van de stratosfeer.

De gehele zomer zal de lucht op grote hoogte boven onze omgeving koud zijn. Deze koude bovenlucht wordt gecombineerd met een warme grondwind. Door grote temperatuursverschillen tussen beiden atmosfeerlagen zal de voeding voor zware buien groot zijn. De gegevens zijn gebaseerd op de hoge zonnecyli, afwijkende temperaturen in de oceanen en het afnemen van een La Nina.

Bron: Onlineweather
Ach, met die horrorwinter viel het ook wel mee. Een paar daagjes wat sneeuw en een week of twee even kouder.
Er valt echt niks van te zeggen. Misschien krijgen we wel een koud en nat voorjaar zoals in 2006 en een lange hete zomer er achteraan!
pi_108549711
Spookzomer _O- Hoe verzin je het. 8-)
Maar goed, de landelijke dagbladen zijn weer gehaald. w/
pi_108551104
Het wordt dus een rustig zomertje, 24 graden, schapenwolken; niks aan't handje.
pi_108557600
Een spookzomer na een horrorwinter... :')
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:28:21 #172
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_108558544
Spookzomer?

Voor een zomer met warm, zonnig weer overdag en regelmatig 's avonds laat en/of 's nachts onweersbuien/-complexen teken ik wel. :Y :9 *O*
pi_108560986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:28 schreef DemonRage het volgende:
Spookzomer?

Voor een zomer met warm, zonnig weer overdag en regelmatig 's avonds laat en/of 's nachts onweersbuien/-complexen teken ik wel. :Y :9 *O*
8-) *O* The sooner the better.
Opsodemieteren met die kut winter. Ik wil lente!
pi_108561174
Nou, van mij mag het.
Eindelijk weer eens actie.
Life is Music
  woensdag 29 februari 2012 @ 21:15:40 #175
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108561308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:13 schreef RiKe het volgende:
Een spookzomer na een horrorwinter... :')
schijnbaar moet het "weer" met zijn tijd mee gaan ofzo :D
Echt zo STOM! die benamingen :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')