Kloptquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben wel met je eens dat het zelden een beetje van alles is. Of het waait hele dagen, of het regent hele dagen, of het is waterkoud of strontbenauwd..
..maar we leven in een zeeklimaat, dus we kunnen er beter van genieten dan er over klagen, ook al zit dat in ons bloed
Typ die zin nog eens, ik snap er echt geen bal vanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier vandaag echt koud weer -o- hekje voor plaatsen beviel beter het me beter
Aahhh nu snappen we hetquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Juist ik lees het nu
Hier was het vandaag koud weer door de wind![]()
Gisteren bezig geweest met hekje plaatsen in de voortuin toen was het aangenaam, maar nu met de volle bak wind 4bft blehh het voelde koud en aan het was niet echt prettig
Van mij mag het, ik ben wel toe aan een pilsje nuttigen in het zonnetje zonder dikke winterjas..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:16 schreef JDude het volgende:
Nou, de terrassen kunnen weer uit de winterstalling.
QFT!!quote:Op zondag 26 februari 2012 17:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van mij mag het, ik ben wel toe aan een pilsje nuttigen in het zonnetje zonder dikke winterjas..
Lol. Het zijn constant extremen.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:38 schreef psv01 het volgende:
zo 26 feb 2012, 19:40 | lees voor
'Dertig graden in april mogelijk'
AMSTERDAM - We krijgen een zeer warme lente, met temperaturen die kunnen oplopen tot maar liefst 30 graden!
Foto: ANP
Hoewel we pas twee weken van winterse temperaturen verlost zijn, doet het respectievelijk zachte weer van nu al vermoeden dat ons nog heel wat goeds te wachten staat.
Aan het eind van komende week worden temperaturen van rond de 12 graden verwacht. Dat is vier graden hoger dan normaal, meldt het Vlaamse Weatherwatch.
Het Instituut van Meteorologie en Wetenschap voorspelt dat die stijging doorzet. Voor het het zuidwesten van Frankrijk bestaat de kans dat het tot zestig procent warmer wordt dan normaal. In de Benelux landen zouden de temperaturen 55% hoger liggen. Dat betekent dat er reeële kansen zijn dat het kwik in april de 30°C bereikt
bron; http://www.telegraaf.nl/b(...)ril_mogelijk___.html
Telegraafquote:Op zondag 26 februari 2012 20:38 schreef psv01 het volgende:
zo 26 feb 2012, 19:40 | lees voor
'Dertig graden in april mogelijk'
AMSTERDAM - We krijgen een zeer warme lente, met temperaturen die kunnen oplopen tot maar liefst 30 graden!
Foto: ANP
Hoewel we pas twee weken van winterse temperaturen verlost zijn, doet het respectievelijk zachte weer van nu al vermoeden dat ons nog heel wat goeds te wachten staat.
Aan het eind van komende week worden temperaturen van rond de 12 graden verwacht. Dat is vier graden hoger dan normaal, meldt het Vlaamse Weatherwatch.
Het Instituut van Meteorologie en Wetenschap voorspelt dat die stijging doorzet. Voor het het zuidwesten van Frankrijk bestaat de kans dat het tot zestig procent warmer wordt dan normaal. In de Benelux landen zouden de temperaturen 55% hoger liggen. Dat betekent dat er reeële kansen zijn dat het kwik in april de 30°C bereikt
bron; http://www.telegraaf.nl/b(...)ril_mogelijk___.html
Warme lente hoeft van mij niet, als de zomer maar warm wordt.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:03 schreef Wessell het volgende:
[..]
Telegraaftoch geloof ik niet dat we wederom een derde warme lente op rij krijgen,dit dachten mensen ook vorig jaar met de horror winter
dan hadden we drie koude winters gehad
Het is te hopenquote:Op zondag 26 februari 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Warme lente hoeft van mij niet, als de zomer maar warm wordt.
Lente mag van mij best lekker temperaturen hebben, maar niet zo overdreven als de laatste 2 jaar. Zomer moet gewoon top zijn. Een keer écht zomer in NL zou fijn zijn (en 's winters een Elfstedentocht).quote:Op zondag 26 februari 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Overdag warm, nachts licht vochtig met een klein briesje zodat het niet klam wordt.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja en nee.quote:Op maandag 27 februari 2012 01:21 schreef humorduck28 het volgende:
seizoenen als deze zijn op zich best appart..of onze generatie (lees 33 jaar of jonger) is niets gewend..
Maximum temperaturen van 192 °C.quote:In de Benelux landen zouden de temperaturen 55% hoger liggen
Maar een natte k*t zomer is wel weer lekkerquote:Op zondag 26 februari 2012 21:08 schreef Wessell het volgende:
[..]
Het is te hopengeen natte klote zomer aub
quote:Winterse kou op de loer
Van onze weerman
SOEST - Het begin van maart belooft weinig zacht te gaan verlopen. Op termijn doet zelfs winterkou een poging tot ons land door te dringen. Sneeuw en vorst zijn daarbij in de weerkaarten van volgende week een optie.
Richting het einde van deze maand zitten we in een soort niemandsland tussen zachte lucht boven Zuid-Europa en koudere lucht ten noorden van ons. Het levert vrijwel iedere dag mist, motregen, weinig wind en maxima op zo rond de 8 à 9 graden bij een zwakke zuidwestenwind. Dat gebeurt aan de flank van een hogedrukgebied boven Frankrijk.
Later deze week komt er wat beweging in de atmosfeer. Er volgen dan mogelijk wat meer opklaringen en de temperaturen komen uit op waarden van 10 graden of iets hoger. Later, vooral in en na het komende weekeinde, probeert koudere lucht tot Nederland door te dringen. Ook in de hogere luchtlagen wordt het kouder en onstabieler. Daarom kan later zelfs winterse neerslag vallen in de vorm van sneeuw.
Ook komt er vorst terug in de termijnkaarten, terwijl de middagtemperaturen in eerste instantie nog 8 graden bedragen maar later nog maar 4. De wind heeft de neiging naar noordoost te zullen draaien. Het is in ieder geval uitgesloten dat er eind deze week maxima van 15 graden of meer voorkomen, zoals dit weekeinde door sommige meteodiensten is voorspeld.
In België werd zelfs moeiteloos gespeculeerd op maxima van 30 graden of meer in april. Britse weerkundigen voorzagen eind vorig jaar een inval van de strenge winter in november met minima tot min 30 graden. Overigens kunnen in april wel gemakkelijk zomerse waarden worden genoteerd, zeker later in de maand. Bij ons is voorlopig eerder een overgang naar kouder weer aan de orde
quote:
Alsof je nu wat zinnigs kan zeggen over de maxima in april (ja het kan, maar dit soort uitspraken?)quote:Op maandag 27 februari 2012 10:49 schreef aloa het volgende:
Telegraaf komt ook weer met een bericht. Compleet een ander verhaal als dat er gister stond.
[..]
Hoorde ze gisteravond zelfs nog fluiten. Laat die lente maar komen!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:48 schreef appelsientje het volgende:
Fiets je 's ochtends naar je werk... hoor je de vogeltjes volop fluiten.. lijkt wel lente.
Dat heeft met daglengte te maken hoor. Die vogels zouden ook zijn gaan zingen bij -10.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:48 schreef appelsientje het volgende:
Fiets je 's ochtends naar je werk... hoor je de vogeltjes volop fluiten.. lijkt wel lente.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |