quote:Vandaag, maandag 20 juni, heeft de Zweedse omroep SVT laten weten dat het op zoek gaat naar nummers voor de nationale selectie van volgend jaar. 'Melodifestivalen 2012' zal alvast geen al te grote wijzigingen ondergaan en zo krijgen we dus opnieuw een nationale selectie met 32 liedjes.
Zo pakt de omroep voor het derde jaar op rij uit met een internetcompetitie en het winnende nummer van die competitie, de 'Webjoker', is eveneens geplaatst voor de nationale selectie. De omroep gaat dit jaar wel zelf op zoek naar de uitvoerder(s) voor het nummer. Geīnteresseerden moeten hun nummers op de website uploaden tussen donderdag 01 september en dinsdag 20 september eerstkomende.
Daarnaast komt er ook een open inschrijving en uit die inschrijving zal een interne vakjury zestien nummers kiezen en deze nummers moeten gecomponeerd worden door een componist of componisten die reeds eerder werk hebben uitgebracht. De vijftien resterende nummers worden door de omroep besteld of komen eveneens uit de ingezonden nummers uit de open selectie.
Net als voor de selectie van dit jaar mogen ook buitenlandse componisten een inzending insturen maar er moet minimaal wel één van hen de Zweedse nationaliteit bezitten.
In de maand oktober of november zal de Zweedse omroep de titels van de achtentwintig geselecteerde nummers, alsook de componisten en tekstschrijvers, wereldkundig maken. De regel dat er acht personen op het podium mogen staan blijft behouden, alsook dat de backing vocals niet live moeten zingen. Het gebruik van live instrumenten is dan wel weer toegestaan.
(bron : SVT en bloggen.be)
Uiteraard, het is een meidengroep die door hemzelf is 'opgezet' en heeft tot nu toe dan ook alle nummers geproduceerd...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Love Generation - 7/10. Best leuk, maar niet echt spectaculair. Het is trouwens mede-geproduceerd door RedOne, dezelfde die aan de Russische bijdrage meehielp.
Deze toevallig?quote:Andrew Johnson - 6/10. Het doet me heel erg denken aan een ander nummer, ik weet even niet welk.
Geen winnaar van het MF, ik verwacht dat het ook niet door de voorrondes komt. Geen slecht nummer op zich.
Dit lijkt er wel verdomd veel opquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Uiteraard, het is een meidengroep die door hemzelf is 'opgezet' en heeft tot nu toe dan ook alle nummers geproduceerd...
[..]
Deze toevallig?
Overigens heeft Andreas in al zijn voorgaande deelnames als solo-artiest de finale gehaald. Dus ik zou hem niet onderschatten...
Nee, dat nummer kende ik niet eens. Het is een ander nummerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Uiteraard, het is een meidengroep die door hemzelf is 'opgezet' en heeft tot nu toe dan ook alle nummers geproduceerd...
[..]
Deze toevallig?
Overigens heeft Andreas in al zijn voorgaande deelnames als solo-artiest de finale gehaald. Dus ik zou hem niet onderschatten...
Oh, velen vonden het hierop lijkenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:22 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, dat nummer kende ik niet eens. Het is een ander nummer
Volgens mij heb jij je nummers 1 en 8 omgedraaidquote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Deze halve finale is echt om te huilen. Misschien wel de slechtste sinds ik vanaf 2009 intensief Melodifestivalen ben gaan volgen.
1. Björn Ranelid & Sara Li - Beste nummer, maar bij lange na geen meesterwerk. Volledige versie valt tegen tov de snippet. Tenzij de Zweden massaal hun trollface gaan opzetten vanavond, zie ik dit niet naar de finale gaan.
2. Youngblood - Best redelijk. Vind de productie te soft, maar het is wel min of meer catchy.
3. Molly Sandén - Zal live wel beter overkomen. Nummer is niet bijzonder, maar wel de beste ballad dit jaar.
4. Love Generation - Vind er helaas weinig aan, i.t.t. Dance Alone.
5. Mattias Andréasson - Kan er mee door.
6. Maria BenHajji - Ben het liedje vergeten zodra het is afgelopen.
7. Carolina Wallin Pérez - Vind ik niet leuk.
8. Andreas Johnson - Waardeloos, maar ik ben bang dat het zich kwalificeert.
Voorspelling Globen: Youngblood & Andreas Johnson
Andra Chansen: Molly Sandén & Björn Ranelid
Vind Andreas nooit iets. Ja, Glorious, maar dat komt uit de vorige eeuw!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:10 schreef grazz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij je nummers 1 en 8 omgedraaid
Ik vind het nummer nog wel aardig, maar die jochies kunnen niet zingen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
Youngblood. Ik was al niet enthousiast met de preview en nu al helemaal niet. Wat een afschuwelijk nummer is dit zeg.
Aah! Ben niet alleenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik vind het nummer nog wel aardig, maar die jochies kunnen niet zingen.
Love Generation zong een stuk beter dan normaal, maar ik vind het nummer niets bijzonders.
Saaie halve finale. Wachten op Molly en Ranelid...
Inderdaad....dat meezingen op het einde ookquote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat gigantisch slecht/fantastisch was Ranelid.
Dat ging wel wat erg ver jaquote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Inderdaad....dat meezingen op het einde ook
prioriteiten hé!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:56 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik volg ook alle shows van vanavond. Wisten jullie al dat Letland net voorbij is, en dat Kroatië en Italië bezig zijn?
Jazeker, in tegenstelling tot vorig jaar was Letland dit jaar niet veel soeps. In Kroatië wordt alleen een lied gekozen (met orkestquote:
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik denk dat Mattias er nu uit vliegt
Nee, een schrijver. Nogal een markant persoon.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Is die Björn Ranelid eigenlijk wel een zanger?
Nee schrijver.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Is die Björn Ranelid eigenlijk wel een zanger?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nee, een schrijver. Nogal een markant persoon.
Ja, is nu bezig. Kroatië is net voorbij, en in Estland en Litouwen zijn er slechts semi's.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Inderdaad een hele matige semi.
Waar gaan we nu heen? Italië?
Gefeliciteerd! Tegen welke odd?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
Wow, krijg ineens 180 euro uitbetaald door Unibet, wist niet dat ik zoveel had ingezet op Ranelid, haha.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
In dit geval vind ik het gewoon jammer dat een vakman en muzikant als Andreas Johnson, die met een ECHTE band optreedt, het moet afleggen tegen zoiets.
Al was het wel te verwachten natuurlijk. het is wel errug fout..
LG natuurlijkquote:Op maandag 20 februari 2012 12:54 schreef ItaloDancer het volgende:
Tredje Chansen uitslag:
Till final
1. Loreen – "My Heart Is Refusing Me" (från 2011) 37,35 % (7 281 röster)
2. Bosson – "Efharisto" (från 2004) 18,88 % (3 681 röster)
Till Sista chansen
3. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – "Underbart" (från 2010) 12,88% (2 511 röster)
4. Christian Walz – "Like Suicide" (från 2011) 11,38% (2 219 röster)
Laatste Tredje Chansen nu online:
Love Generation - "Dance Alone" (2011)
Josefine Nilsson - "Med hjärtats egna ord" (2005)
Magnus Uggla - "För kung och fosterland" (2007)
Melody Club - "The Hunter" (2011)
Johnson & Häggkvist - "One Love" (2008)
Autolove - "Bulletproof Heart" (2004)
Anna Maria Espinosa - "Innan alla ljusen brunnit ut" (2010)
Lili & Sussie - "Show Me Heaven" (2009)
Stem: http://svt.se/2.176206
Zeer leuk nummer inderdaad. En ja, in die vorige halve finales was dit gegarandeerd naar de finale gegaan.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vind het echt fantastisch, dit had toch in elke andere halve finale naar Globen gegaan??
Helemaal mee eens. Er kunnen natuurlijk alsnog vier finalisten uit deze halve finale komen, de winnaars van AC komen sowieso relatief vaak uit de vierde heat. Maar vind het geen goede verdeling nee, want de vorige twee halve finales waren voor mij teleurstellend.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:58 schreef TheArt het volgende:
Hadden ze die halve finales niet wat beter in kunnen delen? Volgens mij kan je uit deze halve finale makkelijk 4 nummers halen die in vooral de vorige halve finale gegarandeerd naar Globen gegaan zou zijn
quote:Op maandag 20 februari 2012 21:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Preview van Charlotte's lied is ook gelekt![]()
![]()
![]()
http://www.mediafire.com/?qnng28isnyx4fn2
Dynazty vind ik i.i.g. beter dan OPA en Lotta Engberg en Christer Sjögren. Die Griekse sound/gitaartjes vind ik altijd wel lekker klinken, maar dit nummer is wel erg saai. Het nummer van Engberg en Sjögren kan me ook niet echt bekoren. Beetje matig. Dynazty verdient wel wat meer dan 2/10, maar ik mag toch niet hopen dat ze rechtstreeks naar Globen gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:58 schreef ItaloDancer het volgende:
De snippets die nu online staan zijn m.u.v. Charlotte waardeloos zeg... zo sterk is die vierde semi dan ook weer niet.
Charlotte Perrelli 8/10
OPA 6/10
Lotta Engberg/Christer Sjögren 5/10
Axel Algmark 4/10
Dynazty 2/10
Hah, ik hou wel van een goed rock nummer, al klinkt dit meer naar Rock-schlager of Schlager-rock , hoe je het noemen wiltquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Ben het helemaal met je eens wat omschrijvingen betreft, behalve Dynazty, die ik gruwelijk slecht vind.
Over Danny kan ik heel moeilijk een mening vormen, ik denk dat het wel goed is... maar geen In The Club... Ik moet het hele nummer horen, en een paar keer bovendien...
En Charlotte met Rammsteinquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hehe, Danny komt zaterdag op met "Popular"
LOL , geweldigquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hehe, Danny komt zaterdag op met "Popular"
Hij dacht eerst van wel en toen weer niet. Heeft het nog even over het katholicisme en dat dan zo moeilijk is om gay te zijn en zegt nu op meisjes te vallen. Maar ontkent niet vroeger met jongens te hebben gerotzooidquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:19 schreef TheVulture het volgende:
Bij Saade twijfelde ik nog... maar die Danny is toch op zeker gay of niet?
Hij is dus gewoon weer in de kast gekropen vanwege de kerkquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hij dacht eerst van wel en toen weer niet. Heeft het nog even over het katholicisme en dat dan zo moeilijk is om gay te zijn en zegt nu op meisjes te vallen. Maar ontkent niet vroeger met jongens te hebben gerotzooid
Ik heb het idee dat je daarvoor in Zweden sowieso meer naam moet hebben om zo te scoren. Hanna Lindblads nummer was niet minder dan die van Charlotte, maar dat is een grotere naam.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:08 schreef ItaloDancer het volgende:
Was te verwachten. Sowieso (sexy) solo-zangeressen met een modern nummer, dat is bijzonder lastig scoren in Zweden.
Dynazty en Christer, denk ik.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:18 schreef TheArt het volgende:
Als de poll van Aftonbladet echt een goed ijkpunt is en waarom ook niet, dan gaat Danny mee naar Globen en Dynazty en Charlotte naar AC.
Zo zou ik ook denken iddquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:18 schreef TheArt het volgende:
Als de poll van Aftonbladet echt een goed ijkpunt is en waarom ook niet, dan gaat Danny mee naar Globen en Dynazty en Charlotte naar AC.
Je gaat gelijk krijgen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:20 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dynazty en Christer, denk ik.
Het zit heel sterk in elkaar inderdaad, maar hij krijgt het voor elkaar om toch mensen aan het twijfelen te brengen omdat hij het weet te presteren om er bij bijna elke noot naast te zitten. Tweede optreden was al beter.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind Danny's show echt kneitergoed
Vast wel, maar beter kan het nooit worden omdat je de vocals op band in het refrein kwijtraakt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
Daar gaan ze vast wel aan werken.
Dynazty is ook naar AC hčquote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:19 schreef grazz het volgende:
Heb de show ook gezien, maar kon helaas niet gezellig meeposten. Mijn top 8 na vanavond:
1.Danny: Winner! Ik denk dat Zweden hiermee het ESF kan winnen. 10/10
2.Charlotte:Wow, dit zag er goed uit. Ze knalde echtMij viel het ook op dat ze in het 2e couplet een stuk tekst vergat lol, maar ze bleef gewoon lachen hoor
10/10
3.Hanna Lindblad: Ook dit vond ik een super goed optreden. Zou een terechte finalist zijn geweest. 9/10
4.Lisa: Mooi nummer, goed optreden. 8.5/10
5.Dynazty: Ook dit vond ik tof, lekker nummer. 8/10
6.Axel: Vrolijk nummer, maar irritante zanger 7/10
7.Lotta & Christer: Ik kan er niks aan doen, maar ik vind dit best leuk. 6/10
8.Opa: Saai en kan me totaal niet boeien. 3/10
Uitslag: Tsja Hanna had wat mij betreft ook door mogen gaan. Lotta & Christer had ik liever niet in AC gezien, doe dan Dynazty ofzo![]()
Nog verschrikkelijker is het feit dat Charlotte er meteen uit ligtdik onverdiend, minstens AC had toch wel gekund??!!
Had echt niet verwacht dat Lisa het zo goed zou doen! Mja, ze zal vast niet winnen...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:39 schreef ItaloDancer het volgende:
iTunes:
4. Danny Saucedo
9. Lisa Miskovsky
15. Ulrik Munther
47. Dead By April
54. David Lindgren
64. Molly Sandén
71. Sean Banan
87. Dynazty
118. Timoteij
137. Dead By April (album version)
146. Björn Ranelid & Sara Li
167. Youngblood
Loreen is nog niet gereleased (wellicht over 20 minuten).
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Straks ga je ook nog zeggen dat je Dynazty gaat waarderenquote:Op maandag 27 februari 2012 21:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik zal nog wat gaan bekennen. Ik begin Dead By April te waarderen.
quote:Op maandag 27 februari 2012 21:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik zal nog wat gaan bekennen. Ik begin Dead By April te waarderen.
Onwaarschijnlijkquote:Op maandag 27 februari 2012 22:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Straks ga je ook nog zeggen dat je Dynazty gaat waarderen![]()
2009 had een bijzonder sterke finale, maar een drama winnaar. Ook 2005 en vooral 2006 hadden goede finales met een hoog niveau.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
OnwaarschijnlijkEn er is gelukkig nog één act over in de finale waar ik een hekel aan heb; Ulrik Munther.
Als er nog een leuke act bij komt uit AC (bij voorkeur Timoteij of Sean Banan) dan vind ik dit de beste finale sinds dat ik MF intensief volg (pas sinds 2009).
2004 Lena Philipsson "Det gör ont" dan?quote:Op maandag 27 februari 2012 23:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Misschien moet ik die nog eens terugkijken.
Ik heb wel nummers teruggeluisterd van voorgaande jaren, maar dan lijkt het toch beter te zijn geworden eind jaren '00. Maar waarschijnlijk scheelt het ook dat je ze niet 'live' luistert wanneer ze uitkomen, je mist de beleving dan... Sowieso kan ik popmuziek in het algemeen van midden jaren '00 minder waarderen.
quote:Op maandag 27 februari 2012 23:26 schreef ItaloDancer het volgende:
waar deze dan niet gelijk bij hoort.
Net wat ik eerder ook al zei. Het kwartje viel bij mij echt pas na 3 of 4 keer luisteren. Nou hoeft dat natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:07 schreef TheVulture het volgende:
Euphoria is wat te ingewikkeld om bij een luisterbeurt al in de smaak te vallen denk ik... althans, ik heb het een keer gehoord en het bleef niet echt hangen
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 00:57 schreef Sk00p het volgende:
Euphroia is dus ECHT goed! Ik hou sowieso van upbeat dance muziek, dat gaat er bij mij altijd in eigenlijk. En ze kan ook nog eens verdomd goed zingen..
quote:Op maandag 27 februari 2012 23:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
2004 Lena Philipsson "Det gör ont" dan?
Het lijkt erop dat hij is overgehaald om toch maar mee te doenquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:20 schreef grazz het volgende:
![]()
Van mij hoeft hij niet mee te doen, wat een goedkoop liedje
Danny zou ook nog eens kunnen winnen, het is wel een aardig nummer.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:35 schreef Fred_B het volgende:
Vandaag naar mijn mening niets dat ook maar enigszins in de buurt van Loreen komt, dus het maakt me niet zoveel uit wie er doorgaat.
Aan dat laatste erger ik me ook inderdaadquote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:10 schreef MisterO het volgende:
[..]
Danny zou ook nog eens kunnen winnen, het is wel een aardig nummer.
Zelf erger ik me aan de choreografie van het nr en zijn manier van dansen
Hé hou je een beetje inquote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
Van mij Andreas wel doorgaan. Zullen wel die tutjes worden dan
Sorry, maar vind het echt niks. Wel leuker om naar te kijken, dat dan weer welquote:
't Is allemaal niks vanavond. Wat een slechte Andra Chancen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Sorry, maar vind het echt niks.
Was toch duidelijk "Best of the Rest" voor mij. Alleen om Sean Banan kon ik nog wel lachen. En Dynazty vond ik ook niet onaardig.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:50 schreef TheArt het volgende:
Top Cats en Thorsten Flinck winnen van Timoteij en Sean Banan.
Wat een fucking dramatische keuzes
Wéér Danny vanaf de laatste positie. Het zal weer eens niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:02 schreef ItaloDancer het volgende:
Startvolgorde finale:
1. Shout it out - David Lindgren
2. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
3. Mystery - Dead by April
4. Why start a fire - Lisa Miskovsky
5. Baby Doll - Top Cats
6. Euphoria - Loreen
7. Soldiers - Ulrik Munther
8. Mirakel – Björn Ranelid feat. Sara Li
9. Why am I crying - Molly Sandén
10. Amazing – Danny Saucedo
Björkman![]()
Maar vanaf #6 moet het ook lukken...
Komt ook omdat de vaste mensen hier veel praten over Loreen, veel meer dan over de andere kandidaten. Als je dan voor het eerst in dit topic kijkt, ga je natuurlijk eerst dat nummer van Loreen checken.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Danny zal het zeker goed doen (top-10), ik denk dat Loreen in die zin een iets grotere gok is.
Maar ik zie Loreen eerder het ESF winnen dan Danny, het nummer is beter, ze heeft een betere stem en ze heeft iets aparts (magisch wilde ik typen, maar dat gaat wat te ver).
Kijk alleen maar naar de mensen die hier in dit topic komen melden dat ze Loreen zo gaaf vinden, de poll op Aftonbladet waar Loreen alleen nog maar verder stijgt hoe meer stemmen er binnenkomen (nu al richting de 39%), die Spaanse commercial die Euphoria gebruikt, nog altijd in de top 10 van iTunes in Finland... Dit kan echt een hype worden (Rybak, Lena), Danny sowieso niet.
Loreen spreekt een veel groter deel van de bevolking aan: niet alleen de sms-ende tienermeisjes, niet alleen de mensen die van dance-muziek houden... Björkman zal nog teveel in zijn hoofd zitten met het succes van Eric Saade en denkt: laten we weer een aantrekkelijke man (jongetje in het geval van Eric Saade) sturen, met een uptempo-nummer. Maar goed ik denk dat het Zweedse publiek toch anders beslist.
Dat vind ik ook. Zo'n nummer kan alleen maar teleurstellen als het weer in het zelfde genre wordt gestuurd.quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Weet niet of ik het al eens gepost had, maar nu is het iig 1
00% bevestigd: Helena Paparizou zingt haar eigen versie van 'Popular' tijdens de finale.
De zang van Danny was echt bedroevend.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Nogmaals... ik heb alleen Euphoria in zijn geheel gehoord een maal... het is veel te ingewikkeld om in een keer goed te vinden denk ik... daar gaan de Zweden het nog moeilijk mee krijgen om in de finale te komen
En die Danny kan gewoon nog minder zingen dan Eric Saade
Het nummer is gewoon niet in een keer mee te zingen denk ik zo...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef wizarddragon het volgende:
Loreen te ingewikkeld of te verwarrend voor Europa? Serieus?Ik vind eigenlijk Loreen juist toegankelijker dan het gimmick-lichtjesfeest van Danny
.
Yep, vanaf morgenavond zit ik in Stockholmquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]![]()
Jij ging toch naar de finale toe?
Top! Tis mooi weer hier en de sneeuw is weg!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:18 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep, vanaf morgenavond zit ik in Stockholm
Mochten de dames van Timoteij toch nog aanwezig zijn in de zaal, geef ze mijn nummer evenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:18 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep, vanaf morgenavond zit ik in Stockholm
Hmm, de voorspellingen voor donderdag en vooral vrijdag zijn nou niet echt geweldig........quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Top! Tis mooi weer hier en de sneeuw is weg!
Ik vergiste me idd. Vanaf zaterdag wordt het idd mooi.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:50 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Hmm, de voorspellingen voor donderdag en vooral vrijdag zijn nou niet echt geweldig........
Vanaf zaterdag wordt het heel mooi weer maar zondag ga ik al weer weg
Zweden heeft altijd een hele eigen smaak en het is meermaals de laatste jaren gebleken dat die smaak gewoon nogal afwijkt van die van de rest van Europa. En dan hebben ze nog een Europese jury ook die meetelt de laatste jaren. Voorbeeld: 2010 toen Anna Bergendahl werd gestuurd. Prima nummer hoor en wat mij betreft ondergewaardeerd in Europa, maar je had het kunnen aan zien komen dat het niet zou werken of beter gezegd, dat andere nummers uit Melodifestivalen meer kans hadden. Zo eindigde This is my life in Globen pas als 6e bij de internationale jury.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:15 schreef TheVulture het volgende:
Zweden snapt het niet he:
Net pas gehoord voor het eerst maar dit was moeiteloos de finale in gegaan in Baku
Ach Melodifestivalen is allang beslist. Vanaf de 1e halve finale lag het er al zo dik bovenop.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:07 schreef ItaloDancer het volgende:
In alle kleinere polls (dan de Aftonbladet-poll) die ik de afgelopen dagen heb gezien, krijgt Loreen meer dan 50% (VIJF - TIG - PRO - CENT) van de stemmen. Wanneer men niet vergeet daadwerkelijk te stemmen op de avond zelf, dan wordt dit een monsteroverwinning.
Held!quote:
Mimi Oh. Deelneemster in één van de voorrondes.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:32 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Wie is het? Ik ben niet zo thuis in de Zweedse showbusiness
Ik snap wat je bedoelt maar het ligt ook aan de smaak van de mensen thuis. Loreen heeft bij mij al punten en aandacht gescoort juist door de serene dance act en perfecte stem. Persoonlijk blijft dat eerder bij mij hangen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Nogmaals... ik heb alleen Euphoria in zijn geheel gehoord een maal... het is veel te ingewikkeld om in een keer goed te vinden denk ik... daar gaan de Zweden het nog moeilijk mee krijgen om in de finale te komen
En die Danny kan gewoon nog minder zingen dan Eric Saade
Oh tof, houd ons op de hoogtequote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zit nu bij de generale repetitie. Begint over een half uurtje. Ben benieuwd!
Veel plezier! Ik ga ook kijken... via de stream op de website van de Zweedse televisie. Ook Zeljko Joksimovic maakt vanavond het nummer bekend, en ik geloof dat o.a. Roemenië ook vanavond is. Een songfestivalavondjequote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nu midden in de fake puntendeling![]()
Loreen was geweldig en ook Danny was heel goed. Globen zit ook nu weer stampvol. Tot nu toe geweldige show moet ik zeggen.
Grappig, zeg net hier dat die zang van mij niet zo hoeftquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:28 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Dead by April: niet mijn genre, maar dat gekrijs tussendoor verpest het helemaal voor mij.
1. David Lindgren
2. Thorsten Flinck
3. Dead by April
Hoe klinkt de zang eigenlijk live t.o.v. op tv/via een stream?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Grappig, zeg net hier dat die zang van mij niet zo hoeft
In de zaal klinkt het veel anders, vind ik. Maar kan niet uitleggen hoe dan. Voller misschienquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:32 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Hoe klinkt de zang eigenlijk live t.o.v. op tv/via een stream?
Het schijnt ook dat mensen die live gewoon normaal zingen, via tv soms vals klinken, en dat mensen die er live waren zeggen er niks van gemerkt te hebbenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
In de zaal klinkt het veel anders, vind ik. Maar kan niet uitleggen hoe dan. Voller misschien
Welke gemeente? Luik ofzo?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:18 schreef Fred_B het volgende:
Hmmm, mijn gemeentegenote Sandra Kim geeft geen beste punten...
Slutspelsskägg. Ijshockeyers laten hun baard staan als ze in de finale zitten. Bekend begrip in Zwedenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:18 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Heeft Ranelid nou zijn baard laten staan? Dat had hij in de halve finale volgens mij niet. Walgelijk
En inderdaad, wát een zonnebankhoofd
David Lindgren vond ik ook heel aardig, maar de rest was wel een beetje opvullingquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:20 schreef grazz het volgende:
Loreen en Danny vond ik het beste vanavond! Ook Lisa en Molly konden me overtuigen de rest was echt matig.
Ja, leuk nummer idd maar David zelf vind ik nogal saaiquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
David Lindgren vond ik ook heel aardig, maar de rest was wel een beetje opvulling
Zij is diegene die de punten doet? Die mollige vrouw?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:25 schreef grazz het volgende:
Sarah Dawn Finer is trouwens echt een leuk mensMag ze vaker doen dit
Vind ik ook! En Gina vind ik ook gruwelijk leuk!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:25 schreef grazz het volgende:
Sarah Dawn Finer is trouwens echt een leuk mensMag ze vaker doen dit
yesquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Zij is diegene die de punten doet? Die mollige vrouw?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |