Het is wel heel erg Just Dance/Lady GaGa-achtig.quote:Eric Saade, the young and dynamic Swedish 2011 Eurovision representative has released his latest videoclip Hearts in the Air. Eric Saade represented Sweden at the 2011 Eurovision Song Contest in Dusseldorf with the song Popular, achieving an honourable 3rd placing. Eric is currently among Sweden's most sought after singers, enjoying popularity, name, fame and glory.
Eric Saade has released his latest album Saade Volume 1 soon, whilst his next album Saade Volume 2 is expected to be released later this year. Eric participated at the 2010 Swedish Melodifestivalen final with the song Manboy, where he came 3rd. Eventhough he didn't get the golden ticket to represent Sweden at the 2010 Eurovision Song Contest in Oslo, his song became a massive hit in Sweden. Eric was also given the honour to give out the Swedish votes at the 2010 Eurovision Song Contest final voting. In 2011 Eric comes back to the Melodifestivalen scene and wins the golden ticket to Dusseldorf, and thus represents Sweden with his mega hit song Popular, giving Sweden its best result at the Eurovision Song Contest since 1999.
Hearts in the Air videoclip- Eric Saade featuring J-Son
Afgezaagd in de pers ookquote:
Ik begrijp nog altijd niet waarom zijn matige zang niet werd afgestraft door de jury's, terwijl dat de UK met een even hitgevoelig nummer een goede klassering kostte.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:41 schreef TheVulture het volgende:
Nog steeds een beetje verrast over de 3e plek... ik vond het geen slecht liedje maar vond de 3e plek toch een tikkeltje overschat...
Het zou leuk zijn, haar nummers zijn meestal mijn favoriet op het MF, maar ik betwijfel of dat ook echt zou gaan scoren.quote:Benieuwd waar Zweden volgend jaar voor kiest... ik zou het Linda Bengtzing zo ontzettend gunnen maar die gaat er nooit meer doorkomen denk ik
Dus we kunnen het befaamde ABBA geluidje weer terug zien?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:55 schreef Greys het volgende:
Vandaag, maandag 20 juni, heeft de Zweedse omroep SVT laten weten dat het op zoek gaat naar nummers voor de nationale selectie van volgend jaar. 'Melodifestivalen 2012' zal alvast geen al te grote wijzigingen ondergaan en zo krijgen we dus opnieuw een nationale selectie met 32 liedjes.
Zo pakt de omroep voor het derde jaar op rij uit met een internetcompetitie en het winnende nummer van die competitie, de 'Webjoker', is eveneens geplaatst voor de nationale selectie. De omroep gaat dit jaar wel zelf op zoek naar de uitvoerder(s) voor het nummer. Geïnteresseerden moeten hun nummers op de website uploaden tussen donderdag 01 september en dinsdag 20 september eerstkomende.
Daarnaast komt er ook een open inschrijving en uit die inschrijving zal een interne vakjury zestien nummers kiezen en deze nummers moeten gecomponeerd worden door een componist of componisten die reeds eerder werk hebben uitgebracht. De vijftien resterende nummers worden door de omroep besteld of komen eveneens uit de ingezonden nummers uit de open selectie.
Net als voor de selectie van dit jaar mogen ook buitenlandse componisten een inzending insturen maar er moet minimaal wel één van hen de Zweedse nationaliteit bezitten.
In de maand oktober of november zal de Zweedse omroep de titels van de achtentwintig geselecteerde nummers, alsook de componisten en tekstschrijvers, wereldkundig maken. De regel dat er acht personen op het podium mogen staan blijft behouden, alsook dat de backing vocals niet live moeten zingen. Het gebruik van live instrumenten is dan wel weer toegestaan.
(bron : SVT en bloggen.be)
Tof!quote:Op donderdag 1 september 2011 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
10 maart dus weer aanwezig in Stockholm
Dat ligt ook heel erg aan het publiek wat naar het songfestival kijkt. Zweden is een veel groter land en maakt ook gebruik van buitenlandse juries. In Nederland is het een select groepje mensen dat kijkt en stemt. In Zweden heb je natuurlijk ook wel de fanbases die massaal gaan stemmen, maar dit wordt wel aardig rechtgetrokken door de hoeveelheid stemmen en de juries.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Een Zweed(se productie) moest zich eens in Nederland inschrijven. Liedjes die daar in de halve finales stranden zouden hier gewoon gestuurd worden.
http://www.songfestivalwe(...)r-1-plek/#more-13419quote:Zweden start mini-Melodifestivalen voor 1 plek
De Zweedse omroep SVT is vandaag de webcompetitie begonnen die één nummer een plek in Melodifestivalen 2012 oplevert. Uit 570 inzendingen zijn er 32 gekozen, die verdeeld zijn over vier voorrondes. Per voorronde gaan er twee door (één via sms; één via jury).
In tegenstelling tot vorig jaar kan er maar één uur gestemd worden op de volgende maandagmiddag tussen 12u en 13u. De winnaar wordt later die dag bekend gemaakt.
Aan de competitie mogen enkel componisten en tekstschrijvers meedoen die voor 1 oktober 2011 geen nummers hebben uitgebracht. Het winnende nummer mag meedoen aan Melodifestivalen 2012, maar SVT zal daarna een artiest erbij zoeken. De kans dat de hieronder genoemde artiesten te zien zijn, is dan ook klein. Zij hebben wel de demo ingezongen en worden gepromoot tijdens hun voorrondeweek. De nummers van week 1 zijn hier te horen.
De finale van de webjoker is op 7 november. Dan beslissen enkel de sms’ers. (bron: SVT)
1e voorronde: 10/10; 12u-13u
1. Trison – Set Me Free
2. Billie Dee – Wish You Luck
3. Keylas – How About You?
4. The Commoneers – Your Majesty
5. Maria Klemetrud – Catch Me
6. Maria BenHajji – I mina drömmar
7. Flying Kite – Seven Years
8. Grand Slam – All Day All Night
2e voorronde: 17/10; 12u-13u
1. Keylas – For the Win
2. Nordic Shine – What If
3. Elin Jakobsson – I’m Yours
4. David Nestander – Beautiful Love
5. Kajsa Ingemansson – Kitchen Floor
6. Sören Karlsson – Se mig som jag är (om du ser)
7. Demoröst – A Heartbeat Away
8. Greta – Through the Fire
3e voorronde: 24/10; 12u-13u
1. Never Alone – Marilyn Monroe
2. My Niece – Mary Doesn’t Care
3. Elin Jakobsson – I Didn’t Wanna To Say Goodbye
4. Caroline Coquard – Ingenting, ingen
5. Olle Andersson – Dance It All Away
6. Vilda – Songbird
7. Madeleine Ericson – On the Top of the Mountain
8. Albin Loán – Stars Might Shine
4e voorronde: 31/10; 12u-13u
1. Bowties – Need To Know
2. My Niece – Fine
3. Trison – Forever By Your Side
4. Felicia Vårnäs – Not Over You
5. Jennifer – Letting Go
6. Patrick Egemo – Higher
7. Vilda – Box of Love
8. Carolina Jakobsson – Believe
quote:Aan de competitie mogen enkel componisten en tekstschrijvers meedoen die voor 1 oktober 2011 geen nummers hebben uitgebracht.
Het lijkt een soort talentenjacht voor onbekend talent.quote:
Die was briljant jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat deze nog eens een poging gaan wagen:
Veruit het beste liedje in 2008... verslagen door alien Charlotte Perelli:
Nu wordt er alsnog wel dubbel (en dubbeldubbeldubbeldubbel) gestemd, maar ja, wordt tenminste niet zo'n puinhoop als vorig jaar toen het een groot gokspel was waar degene met de grootste portemonnee kon winnen (was wel goed voor de financiën van SVT maar blijkbaar vonden ze dat toch te gortig).quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Raar eigenlijk, dat je alleen tussen 1 en 2 op maandagmiddag kan stemmen op de webjoker.
Leuk nummer, kende ik nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat deze nog eens een poging gaan wagen:
Veruit het beste liedje in 2008... verslagen door alien Charlotte Perelli:
600 kroon voor de finale? Zoiets zal het zijn, denk ik?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Vanaf a.s. dinsdag om 9.00 gaan de kaartjes in de verkoop op www.ticnet.se![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De greenroom is nu verplaatst naar achterin, en daar heb je staanplaatsen, die het goedkoopst zijn van alle tickets (475). Maar ik weet niet of je dan het podium nog wel goed kan zien...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
600 kroon voor de finale? Zoiets zal het zijn, denk ik?
Edit: Ik zie het al, vanaf 500 ongeveer
Was vanochtend al niet meer mogelijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zowat 1000 kroon voor een vloerplaats!
Oh...en nu al niet meer mogelijk om twee plekken naast elkaar te krijgen...![]()
The Girl blijkt geschreven voor Charlotte Perelliquote:Op donderdag 10 november 2011 19:06 schreef TheArt het volgende:
The Girl, dat klinkt als het nummer voor Danny
Dat had ik dan weer totaal niet verwachtquote:Op donderdag 10 november 2011 19:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
The Girl blijkt geschreven voor Charlotte Perelli
quote:Aldrig Aldrig - Andreas Lundstedt
. Allting Blir Bra Igen - ?
. Baby Doll - Top Cats
. Det Går För Långsamt - ?
. Don't Let Me Down - Christer Sjögren & Lotta Engberg
. Euphoria - Loreen
. Förlåt Mig - Mattias Andréasson
. Ge Aldrig Upp - Thomas Di Leva
. Goosebumps - Hanna Lindblad
. I Din Himmel - Sonja Aldén
. I Mina Drömmar - Maria Ben-Hanjii
. I Want to Be Chris Isaak - The Moniker
. Jag Reser Mig Igen - Thorsten Flinck
. Just A Little Bit - Love Generation
. Kyss Mig - Axel Algmark
. Land Of Broken Dreams - Dynazty
. Lovelight - Andreas Johnsson
. Mirakel - Björn Ranelid
. Mystery - Dead by April
. Porslin - Anna Järvinen
. På Väg - Abalone Dots
. Salt & Pepper - Marie Serneholt
. Sanningen - Magnus Carlsson
. Sean Den Förste Banan - Sean Banan
. Soldiers - Ulrik Munther
. Stormande Hav - Timoteij
. The Boy Can Dance - Afro-Dite
. The Girl - Charlotte Perrelli
. To The Sky - Danny Saucedo
. Why Am I Crying - Molly Sandén
. Why Start A Fire - Lisa Miskovsky
. Youngblood - Youngblood
Hier hetzelfde, al zou ik Love Generation en Lisa Miskovsky (Lady Stardust was destijds een prima nummer) er nog aan toe willen voegen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Op voorhand erg nieuwsgierig naar Tomoteij, Charlotte Perrelli, Andreas Johnsson en de comeback van Afro-Dite
Ondanks het schaapachtige was het op zich nog een redelijk nummer. Al waren er minstens een paar een stuk beter (waaronder de twee die je opnoemt), waarbij ik nu nog steeds niet begrijp waarom Timoteij niet wonquote:Op donderdag 10 november 2011 19:36 schreef TheVulture het volgende:
Timoteij had in 2010 best goed kunnen scoren, al had Eric Saade toen feitelijk nog een beter nummer dan Popular...
En wat kiest Zweden: een blond blatend schaap
Dat sloeg inderdaad totaal nergens op, maar de rest (incl. nummer) was primaquote:Op donderdag 10 november 2011 19:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Timoteij vond ik echt lachwekkend toen. Hopelijk doen ze wat aan dat stomme playback muziek spelen dit keer.
Dat Kempe zoiets van zijn eigen nummers zegt, lijkt me logisch. Maar dat het dan vorig jaar geweigerd is, snap ik dan eerlijk gezegd niet zo.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:00 schreef ItaloDancer het volgende:
En die twee vraagtekens nog uit het lijstje hierboven:
Allting Blir Bra Igen - ? -> Opa
Det Går För Långsamt - ? -> Mimi Oh
Het is allemaal nog niet 100% zeker natuurlijk, maar de lijst zal wel behoorlijk dicht bij de waarheid zitten.
Backup-lijst:
- Erik Segerstedt
- Magnus Carlsson
- Eddie Razaz
- Martin Rolinski
En Fredrik Kempe heeft gezegd dat er dit jaar een nummer van hem bijzit, dat afgelopen jaar geweigerd is, maar beter is dan zijn deelnemende liedjes van dat jaar (dus beter dan Popular).
Ik mis Heat ook in het lijstje. En Magnus Carlsson staat er al in.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:00 schreef ItaloDancer het volgende:
En die twee vraagtekens nog uit het lijstje hierboven:
Allting Blir Bra Igen - ? -> Opa
Det Går För Långsamt - ? -> Mimi Oh
Het is allemaal nog niet 100% zeker natuurlijk, maar de lijst zal wel behoorlijk dicht bij de waarheid zitten.
Backup-lijst:
- Erik Segerstedt
- Magnus Carlsson
- Eddie Razaz
- Martin Rolinski
En Fredrik Kempe heeft gezegd dat er dit jaar een nummer van hem bijzit, dat afgelopen jaar geweigerd is, maar beter is dan zijn deelnemende liedjes van dat jaar (dus beter dan Popular).
"La Voix" was het jaar ervoor ook geweigerdquote:Op donderdag 10 november 2011 22:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat Kempe zoiets van zijn eigen nummers zegt, lijkt me logisch. Maar dat het dan vorig jaar geweigerd is, snap ik dan eerlijk gezegd niet zo.
HEAT: we hebben al Dynazty en Dead By April, meer dan genoeg van die rommelquote:Op donderdag 10 november 2011 22:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik mis Heat ook in het lijstje. En Magnus Carlsson staat er al in.
Ik dacht ook dat Björkman graag EMD als soloacts wilde hebben, maar zie alleen Danny staan.
Ik zie het!quote:Op donderdag 10 november 2011 22:18 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
EMD: Mattias Andréasson staat er wel degelijk tussen![]()
La Voix vond ik dan ook een pokke nummer van de hoogste orde. In 2009 hadden ze zoveel goede nummers kunnen kiezen (die in Europa ook veel meer waren aangeslagen) en dan kiezen ze hiervoorquote:Op donderdag 10 november 2011 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
"La Voix" was het jaar ervoor ook geweigerd
Eensquote:Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
La Voix vond ik dan ook een pokke nummer van de hoogste orde. In 2009 hadden ze zoveel goede nummers kunnen kiezen (die in Europa ook veel meer waren aangeslagen) en dan kiezen ze hiervoor
Ik krijg nog steeds koppijn als ik het gekrijs van haar hoor.quote:
Of Mans, of EMD, of Agnes, of Sofia, ze hadden desnoods zelfs HEAT mogen sturen van me, maar niet ditquote:
Ohh ja wat een goede finale was dat toch! Allen die je noemt waren inderdaad goed, maar ik pas voor HEATquote:Op donderdag 10 november 2011 22:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds koppijn als ik het gekrijs van haar hoor.
[..]
Of Mans, of EMD, of Agnes, of Sofia, ze hadden desnoods zelfs HEAT mogen sturen van me, maar niet dit
Ik vind al die inzendingen van Alcazar door de jaren heen net niet... te geforceerdquote:
Ja, ze hadden een erg leuk lied! Daarnaast had Alcazar of Pernilla Wahlgren van mij ook mogen winnen. Ik vrees dit jaar geen Alcazar (?)quote:Op maandag 21 november 2011 15:40 schreef BottledNight het volgende:
Ik hoop nu dat Zweden Timoteij heen stuurt. In 2010 hadden zij moeten winnen!!
Andreas lundstedt is de zanger vab alcazarquote:Op maandag 21 november 2011 16:07 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, ze hadden een erg leuk lied! Daarnaast had Alcazar of Pernilla Wahlgren van mij ook mogen winnen. Ik vrees dit jaar geen Alcazar (?)
Nou da's een halvequote:Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Bijna alle verwachte namen kloppen.
Loreen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grazz: Andreas doet solo mee.
Dit wordt zijn achtste keer, 3 keer solo en 4 keer met alcazarquote:Op maandag 21 november 2011 18:30 schreef grazz het volgende:
[..]
Nou da's een halve![]()
Hij deed eerder ook mee als solo artiest toch?
quote:Op maandag 28 november 2011 22:42 schreef Greys het volgende:
Jaaaaa ik las het vanmiddag ook, Take Me To Your Heaven-Charlotte is weer terug!
Al was ze de laatste keer al een stuk minder leuk met haar jammerlijk verbouwde snaveltje
Ik vond dat liedje van vorig jaar echt kutquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Danny wil graag Zweden vertegenwoordigen op het ESF en bereidt een spectaculaire act voor à la Eric Saade de afgelopen twee jaarZou het hem, net als Eric, lukken in het jaar na een tweede plaats te winnen?
Die Zweden weten wel hoe ze het aan moeten pakkenquote:Op maandag 16 januari 2012 14:20 schreef grazz het volgende:
Ziet er gaaf uitWordt vast weer een spektakel
Je kon via hoofdsponsor COOP 2 kaartjes voor halve prijs kopen. 245 per stuk. Läktare A6.quote:
Volgens mij is het meer een publiciteitsdingetje. Kreeg bijvoorbeeld afgelopen week van hun ook al een folder in de bus met tips over wat te eten tijdens MF en in de winkels ligt een gratis "gezelschapsspel MF". Ze pakken het nogal groots aan dit jaar. Lijkt me dit een onderdeel van. Stond ook duidelijk bij dat er een beperkt aantal kaarten beschikbaar waren voor deze actie.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Kregen ze ze anders niet verkocht dan?
quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik twijfelde een klein beetje en het kostte me een stuk of vijf luisterbeurten, maar nu ben ik helemaal om. Wat een fantastisch nummer, kan niet wachten tot zaterdag om hem helemaal te horen.
Als het nummer van Marie naar een climax toewerkt, dan lijkt het me niet dat ze hoge ogen gaat gooienquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:25 schreef grazz het volgende:
Marie valt me tegen. Ze heeft een paar jaar geleden erg leuke popliedjes uitgebracht, maar dit vind ik gewoon te middelmatig. Eerder zong ze disconnect me geloof ik, vond ik veel leuker.
Laten we Loreen supporteren, zij MOET naar de finale
Eensquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:44 schreef grazz het volgende:
Björkman![]()
Zou hij Charlotte willen laten winnen?![]()
Ik ben ook zo ongelooflijk benieuwd naar haar nummer. Dat van Danny trouwens ook wel.
Dank je! Nu durf ik hem weer een paar keer af te spelenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:22 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind dat Bananenlied eigenlijk het leukste
Ik durf het niet toe te geven, maar ik eigenlijk ookquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:22 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind dat Bananenlied eigenlijk het leukste
Sean Banan naar 1,40quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Volgens Unibet geen grote uitgesproken favorieten in de eerste voorronde
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Sean Banan naar 1,40
Loreen geeft 1.30
Door Google Translate gehaald:quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:23 schreef ItaloDancer het volgende:
De lyrics van alle nummers staan ook online op: http://svt.se/melodifesti(...)_lattexter?&_suid=33
Sean's lyrics!!!!!!!!
Die gaat sowieso door met dit heldennummer.
Köttbullar, jävvla bra!
Ikea, jävvla bra!
Carola, inte så bra,
Annars är de jävvla bra!
Abba, jävla bra!
Svarttaxi, jävla bra!
Skattverket, inte så bra,
Annars är det jävvla bra!
quote:Tjejer till höger, oh ah,
tjejer till vänster, oh ah,
togs emot öppen arm,
tullen tömde hela tarm,
Betekent dit het echt in het Zweeds?quote:Meisjes aan de rechterkant, oh ah,
Meisjes verlaten, oh ah,
ontvingen open arm,
Douane leegde de gehele dikke darm,
Zijn bij mij ook gestegenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Afro-Dite is veel beter dan het fragment suggereerde! Fantastisch nummer!!!![]()
![]()
Díe zin wel jaquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Door Google Translate gehaald:Wat een tekst
[..]
[..]
Betekent dit het echt in het Zweeds?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:23 schreef ItaloDancer het volgende:
De lyrics van alle nummers staan ook online op: http://svt.se/melodifesti(...)_lattexter?&_suid=33
Sean's lyrics!!!!!!!!
Die gaat sowieso door met dit heldennummer.
Köttbullar, jävvla bra!
Ikea, jävvla bra!
Carola, inte så bra,
Annars är de jävvla bra!
Abba, jävla bra!
Svarttaxi, jävla bra!
Skattverket, inte så bra,
Annars är det jävvla bra!
quote:Am I the only one who thinks the Afrodite song could have been one by The Toppers?
Die buffer was niet toevallig het grapje van de presentatoren?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Hmmm, nog niets over te zeggen. Kwaliteit is wel ok, maar wel één keer buffer tot nu toe. 720p ziet er in ieder geval niet als 720p uit
Oh, niet opgevallenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Die buffer was niet toevallig het grapje van de presentatoren?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je bent wel erg ingeburgerd![]()
Voor niet-Zweden is dit gewoon een dronken idioot.
Anders lever je je kaartje weer in?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:44 schreef ItaloDancer het volgende:
Was er al een beetje bang voor. Nou ja, in ieder geval Loreen naar de finale!
Maar ik hoop niet dat er een nóg slechter nummer bijkomt in de finale.
Ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:10 schreef TheArt het volgende:
Ik kijk het nu terug, maar had Marie het pakje van Agnes van een paar jaar terug geleend?![]()
Dead by April vind ik echt vreselijk. Dat dit rechtstreeks naar Globen gaat, begrijp ik dus echt niet. En Thorsten Flinck spoort niet.
Wow ze zong zelfs Britney Spearsquote:
Wat is dat voor verkiezing?quote:Op maandag 6 februari 2012 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Tevens is de webstream meer dan 440.000 keer opgevraagd; meer dan de finale van vorig jaar.
En stem op Anniela voor de Tredje Chansen aub!http://svt.se/2.176206
Wat een slechte selectie zeg.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
En stem op Anniela voor de Tredje Chansen aub!http://svt.se/2.176206
Ah oke, elke keer een nieuwe selectie dus. Ik vroeg me al af waarom ze zo'n slechte selectie hadden gemaakt van goede nummers die de finale niet haalden. Dan ken ik nog wel zo'n 15 betere nummers. Maar dank voor de uitleg. Is dit de eerste selectie of is er al een selectie van nummers geweest? Ik ben benieuwd welke daar dan bijzaten.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh, heb ik nog niet verteld.
Loopt parallel aan Melodifestivalen: een internet-contest onder de liedjes die sinds de invoering van de halve finales (2002) de finale niet gehaald hebben. Verder werkt het precies zoals Melodifestivalen (elke week gaan de twee met de meeste stemmen naar de finale en de nummers 3 en 4 naar een 'Sista chansen' (De laatste kans).
Ook wordt elke week in de live-uitzending één liedje uit die 'Tredje chansen' vertolkt door een andere artiest (zoals afgelopen zaterdag 'Try Again').
Het is ook meer een eigen keuze van Björkman vermoed ik (net zoals een groot deel van Melodifestivalen natuurlijk).quote:Op maandag 6 februari 2012 19:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ah oke, elke keer een nieuwe selectie dus. Ik vroeg me al af waarom ze zo'n slechte selectie hadden gemaakt van goede nummers die de finale niet haalden. Dan ken ik nog wel zo'n 15 betere nummers. Maar dank voor de uitleg. Is dit de eerste selectie of is er al een selectie van nummers geweest? Ik ben benieuwd welke daar dan bijzaten.
Het meisje was ziek!!quote:Ik stem voor Ola. Nummer van Anniela was prima hoor, maar ik blijf het pijnlijk vinden hoe ze al na 1 sec. bekaf is
Maakt niet uit, ze gaan allebei door naar de finalequote:EDIT: Ik zie dat Pain of Salvation de eerste halve finale gewonnen heeft. Jammer, ik vond Velvet veel beter.
Dat laatste zag ik ook daarna jaquote:Op maandag 6 februari 2012 23:50 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het is ook meer een eigen keuze van Björkman vermoed ik (net zoals een groot deel van Melodifestivalen natuurlijk).
[..]
Het meisje was ziek!!
[..]
Maakt niet uit, ze gaan allebei door naar de finale
Ik geloof er ook niet zo in dat pak 'em beet de Armeense televoter of het Nederlandse 'vak'jurylid hier heel wild van wordt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:38 schreef TheVulture het volgende:
Euphoria gevonden op YT.... goed nummer... maar ik denk niet dat het zo zou werken in Baku op de een of andere manier
Het enige redelijke nummer tot nu toe is van Timoteij, al valt dat me ook wat tegen; het refrein dan tenminste. Het klinkt voor mij net wat te gecompliceerd in vergelijking met hun andere nummers. Dat hoeft niet zo verkeerd te zijn, maar is het ook wat minder flitsend mijns inziens.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:52 schreef ItaloDancer het volgende:
6 snippets online.
David Lindgren brengt het nummer dat Danny eigenlijk zou doen, voordat hij op het laatste moment van nummer veranderde! (De titel is veranderd van 'To The Sky' naar 'Shout It Out'). David is echter totaal niet de persoon om dit nummer goed te brengen, en een winnaarslied was het sowieso al niet (dus verstandig van Danny om van inzending te wijzigen).
Timoteij klinkt goed, vooral het instrumentale deel, maar het is niet zo'n makkelijke sing-a-long zoals Kom. Maar ze zullen waarschijnlijk wel doorgaan in deze matige semi.
Andreas Lundstedt heeft een waardeloos nummer! Ik denk dat Ulrik sowieso door is, ik vind er niets aan, maar het nummer is niet zo slecht dat hij moet vrezen. Top Cats zijn lang niet zo goed als The Playtones. Sonja... tja... niet heel slecht, maar behoorlijk gedateerd.
Waar staan die, dan ga ik ook ff luisterenquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:52 schreef ItaloDancer het volgende:
6 snippets online.
David Lindgren brengt het nummer dat Danny eigenlijk zou doen, voordat hij op het laatste moment van nummer veranderde! (De titel is veranderd van 'To The Sky' naar 'Shout It Out'). David is echter totaal niet de persoon om dit nummer goed te brengen, en een winnaarslied was het sowieso al niet (dus verstandig van Danny om van inzending te wijzigen).
Timoteij klinkt goed, vooral het instrumentale deel, maar het is niet zo'n makkelijke sing-a-long zoals Kom. Maar ze zullen waarschijnlijk wel doorgaan in deze matige semi.
Andreas Lundstedt heeft een waardeloos nummer! Ik denk dat Ulrik sowieso door is, ik vind er niets aan, maar het nummer is niet zo slecht dat hij moet vrezen. Top Cats zijn lang niet zo goed als The Playtones. Sonja... tja... niet heel slecht, maar behoorlijk gedateerd.
Heb geloof ik mijn stem al klaarquote:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:31 schreef TychoL het volgende:
haha dankjewelIk vind de nummers van timoteij en Mimi Oh
quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Heb geloof ik mijn stem al klaar
Wat een duidelijk verschil zeg, meer dan 50 procent van de stemmen. Nummer twee haalt net de 20 procent.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Publieksstemming na generale repetitie:
1. David Lindgren - "Shout it Out", 394 röster
2. Ulrik Munther - "Soldiers", 148 röster
3. Timoteij - "Stormande hav", 49 röster
4. Thomas di Leva "Ge aldrig upp", 41 röster
5. Andreas Lundstedt - "Aldrig aldrig", 24 röster
6. Sonja Aldén - "I din himmel", 22 röster
7. Top Cats - "Baby Doll", 20 röster
8. Mimi Oh - "Det går för långsamt", 13 röster
[ afbeelding ]
In dat stukje van amper een minuut vond ik erg absoluut niet veel aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Wat een duidelijk verschil zeg, meer dan 50 procent van de stemmen. Nummer twee haalt net de 20 procent.
Hij is ook de favoriet bij de bookmakers nu
Inderdaad, maar eigenlijk scoren de nummers 3 t/m 8 allemaal belabberd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
In dat stukje van amper een minuut vond ik erg absoluut niet veel aan.
Mimi Oh wel dramatisch weinig stemmen zeg.
Jouw posts worden met de week beter, Italoquote:
Ik vind ze grappig! Gina ook.quote:
Ik denk het inderdaad!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ulrik kon mijn totaal niet boeien. Daar moet je toch echt een 15jarig meisje voor zijn, denk ik
Ja, die betalen goud geld voor een kaartje en dan zijn ze blij als ze iets fatsoenlijks zien natuurlijkquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Reactie van het publiek op David![]()
Live-odds zeggen hetzelfdequote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
ik zou zeggen:
Ulrik Munther en David Lindgren naar de finale
Timoteij en Top Cats naar Ac
Inderdaad, die zou ook nog kunnen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:56 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]of Di Leva ipv Top Cats?...
Of een sekteleiderquote:
Gewoon vrouwen verbieden te stemmen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Onder de 18 verbieden om te stemmen!
Dat zou ik toch wel zeggen inderdaadquote:
Ook een idee inderdaadquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gewoon vrouwen verbieden te stemmen.
Ik vond Andreas Lundstedt ook echt dramatisch.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Aftonbladet
Vem var bäst i kväll?
Ulrik Munther 16.19%
Top Cats 12.28%
Sonja Aldén 3.69%
Andreas Lundstedt 3.1%
Timoteij 13.76%
David Lindgren 33.25%
Mimi Oh 2.57%
Thomas DiLeva 15.17%
Totalt antal röster: 7,832
Of... voor Miss Charlottequote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Hij is nu zelfs al over de 40% heen.
Hij en Danny gaan het elkaar moeilijk maken in de finale ... goed voor Loreen bijvoorbeeld
Het is een schande, ze zag er prachtig uitquote:
Andreas ligt er toch uit?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat leren we weer uit deze en de vorige semi? Alle weirdos gaan standaard door.
Ik vond en vind Om Natten nog steeds zo tofquote:Op zondag 12 februari 2012 16:18 schreef grazz het volgende:
Interval met Jessica Folcker![]()
Ziet er nog altijd goed uit zeg! Heeft nu al 2x mee gedaan aan MF en mag wat mij betreft snel terug komen
Uit protest tegen de barslechte selectie die ze deze week hebben gemaakt, besluit ik niet te stemmenquote:Op maandag 13 februari 2012 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:
In Tredje Chansen zijn afgelopen week Ola en Pain of Salvation door naar de finale. Anniela en Pauline gaan naar Sista Chansen.
Tredje Chansen deze week:
Bosson - "Efharisto" (2004)
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - "Killing Me Tenderly" (2009)
Roger Pontare - "Silverland" (2006)
Lasse Lindh - "Du behöver aldrig mer vara rädd" (2008)
Christian Walz - "Like Suicide" (2011)
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - "Underbart" (2010)
Maarja - "He Is Always On My Mind" (2003)
Loreen - "My Heart Is Refusing Me" (2011)
Oftewel, de winnaar van Tredje Chansen is reeds gekend![]()
Stemmen: http://svt.se/2.176206
Efharisto vind ik echt vreselijk, terwijl ik dit soort nummers meestal wel op prijs stel. Underbart valt inderdaad wel mee.quote:
En het beste startnummer ook nog eens.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:12 schreef ItaloDancer het volgende:
Kan niet wachten om Björn Ranelid's nummer te horen!
Ik heb van de week nog geld proberen in te zetten op Ranelid direct naar Globen, omdat ik er op de één of andere manier wel wat van verwachtte (hele hoge odds van 15, maar hij schrijft boeken, het is geen zanger, wel een vreemde vogel, met een dance-nummer en mag als laatste in zijn halve finale, dat moest iets aparts zijn). Helaas mocht ik er van Unibet maar 2 euro (!!) op inzetten
[ afbeelding ]
Die stoot is ondertussen wel 46... Maar met de muziek is zeker niets misquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:59 schreef TheVulture het volgende:
Deze stoot zou ik ook nog wel eens terug willen zien
Carola was ook 44 toen ze meedeedquote:Op woensdag 15 februari 2012 23:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die stoot is ondertussen wel 46... Maar met de muziek is zeker niets mis
Ik vind het nummer op zich prima, maar waarom inderdaad die tekst er tussendoor opzeggen. Ik dacht dat ik naar een gewone tekstvoordracht aan het luisteren was i.p.v. een nummerquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:39 schreef grazz het volgende:
- Björn en Sara: Kan Sara dat nummer niet alleen ZINGEN? Alleen het refrein klinkt nog ergens naar. 6/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |