abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 juni 2011 @ 21:55:55 #1
163650 Greys
pi_98434573
Vandaag, maandag 20 juni, heeft de Zweedse omroep SVT laten weten dat het op zoek gaat naar nummers voor de nationale selectie van volgend jaar. 'Melodifestivalen 2012' zal alvast geen al te grote wijzigingen ondergaan en zo krijgen we dus opnieuw een nationale selectie met 32 liedjes.

Zo pakt de omroep voor het derde jaar op rij uit met een internetcompetitie en het winnende nummer van die competitie, de 'Webjoker', is eveneens geplaatst voor de nationale selectie. De omroep gaat dit jaar wel zelf op zoek naar de uitvoerder(s) voor het nummer. Geïnteresseerden moeten hun nummers op de website uploaden tussen donderdag 01 september en dinsdag 20 september eerstkomende.

Daarnaast komt er ook een open inschrijving en uit die inschrijving zal een interne vakjury zestien nummers kiezen en deze nummers moeten gecomponeerd worden door een componist of componisten die reeds eerder werk hebben uitgebracht. De vijftien resterende nummers worden door de omroep besteld of komen eveneens uit de ingezonden nummers uit de open selectie.

Net als voor de selectie van dit jaar mogen ook buitenlandse componisten een inzending insturen maar er moet minimaal wel één van hen de Zweedse nationaliteit bezitten.

In de maand oktober of november zal de Zweedse omroep de titels van de achtentwintig geselecteerde nummers, alsook de componisten en tekstschrijvers, wereldkundig maken. De regel dat er acht personen op het podium mogen staan blijft behouden, alsook dat de backing vocals niet live moeten zingen. Het gebruik van live instrumenten is dan wel weer toegestaan.

(bron : SVT en bloggen.be)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98444974
Ik ben op voorhand vast verdrietig vanwege de vergelijking die we over een aantal maanden kunnen maken tussen deze Zweedse aanpak en de Nederlandse.

Zweden: een land met slechts 9 miljoen inwoners. Maakt van hun Nationaal Songfestival een topevenement, met maar liefst 32 deelnemende artiesten en liedjes.

Nederland: een land met ruim 16 miljoen inwoners. Wijst op voorhand een artiest of liedje aan, degradeert NSF tot een noodzakelijk kwaad, uitgezonden door een omroep met beperkte muzikale scope, ergens tussen Spoorloos en Studio Voetbal. Keuze uit 5, hooguit 6 liedjes (als je geluk hebt)

En het dan gek vinden dat je stijf onderaan eindigt in de halve finale.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:55:47 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98915643
Ander nieuws uit Zweden, Eric Saade heeft een nieuw nummer :D.

quote:
Eric Saade, the young and dynamic Swedish 2011 Eurovision representative has released his latest videoclip Hearts in the Air. Eric Saade represented Sweden at the 2011 Eurovision Song Contest in Dusseldorf with the song Popular, achieving an honourable 3rd placing. Eric is currently among Sweden's most sought after singers, enjoying popularity, name, fame and glory.
Eric Saade has released his latest album Saade Volume 1 soon, whilst his next album Saade Volume 2 is expected to be released later this year. Eric participated at the 2010 Swedish Melodifestivalen final with the song Manboy, where he came 3rd. Eventhough he didn't get the golden ticket to represent Sweden at the 2010 Eurovision Song Contest in Oslo, his song became a massive hit in Sweden. Eric was also given the honour to give out the Swedish votes at the 2010 Eurovision Song Contest final voting. In 2011 Eric comes back to the Melodifestivalen scene and wins the golden ticket to Dusseldorf, and thus represents Sweden with his mega hit song Popular, giving Sweden its best result at the Eurovision Song Contest since 1999.

Hearts in the Air videoclip- Eric Saade featuring J-Son
Het is wel heel erg Just Dance/Lady GaGa-achtig.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_99019781
Zijn album is niet al te best vind ik :N
pi_99181095
Nog steeds een beetje verrast over de 3e plek... ik vond het geen slecht liedje maar vond de 3e plek toch een tikkeltje overschat...

Benieuwd waar Zweden volgend jaar voor kiest... ik zou het Linda Bengtzing zo ontzettend gunnen maar die gaat er nooit meer doorkomen denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_99300239
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Zijn album is niet al te best vind ik :N
Afgezaagd in de pers ook
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_99301151
Wel nummer 1 en goud binnen een week :P
pi_99382829
pi_99572610
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:41 schreef TheVulture het volgende:
Nog steeds een beetje verrast over de 3e plek... ik vond het geen slecht liedje maar vond de 3e plek toch een tikkeltje overschat...
Ik begrijp nog altijd niet waarom zijn matige zang niet werd afgestraft door de jury's, terwijl dat de UK met een even hitgevoelig nummer een goede klassering kostte.

quote:
Benieuwd waar Zweden volgend jaar voor kiest... ik zou het Linda Bengtzing zo ontzettend gunnen maar die gaat er nooit meer doorkomen denk ik
Het zou leuk zijn, haar nummers zijn meestal mijn favoriet op het MF, maar ik betwijfel of dat ook echt zou gaan scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 17 juli 2011 @ 11:43:37 #10
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99573084
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:55 schreef Greys het volgende:
Vandaag, maandag 20 juni, heeft de Zweedse omroep SVT laten weten dat het op zoek gaat naar nummers voor de nationale selectie van volgend jaar. 'Melodifestivalen 2012' zal alvast geen al te grote wijzigingen ondergaan en zo krijgen we dus opnieuw een nationale selectie met 32 liedjes.

Zo pakt de omroep voor het derde jaar op rij uit met een internetcompetitie en het winnende nummer van die competitie, de 'Webjoker', is eveneens geplaatst voor de nationale selectie. De omroep gaat dit jaar wel zelf op zoek naar de uitvoerder(s) voor het nummer. Geïnteresseerden moeten hun nummers op de website uploaden tussen donderdag 01 september en dinsdag 20 september eerstkomende.

Daarnaast komt er ook een open inschrijving en uit die inschrijving zal een interne vakjury zestien nummers kiezen en deze nummers moeten gecomponeerd worden door een componist of componisten die reeds eerder werk hebben uitgebracht. De vijftien resterende nummers worden door de omroep besteld of komen eveneens uit de ingezonden nummers uit de open selectie.

Net als voor de selectie van dit jaar mogen ook buitenlandse componisten een inzending insturen maar er moet minimaal wel één van hen de Zweedse nationaliteit bezitten.

In de maand oktober of november zal de Zweedse omroep de titels van de achtentwintig geselecteerde nummers, alsook de componisten en tekstschrijvers, wereldkundig maken. De regel dat er acht personen op het podium mogen staan blijft behouden, alsook dat de backing vocals niet live moeten zingen. Het gebruik van live instrumenten is dan wel weer toegestaan.

(bron : SVT en bloggen.be)
Dus we kunnen het befaamde ABBA geluidje weer terug zien?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 september 2011 @ 18:29:25 #11
163650 Greys
pi_101455364
Zweedse finale op 10 maart

Geplaatst door songfestival.weblog.nl

De Zweden beginnen op 4 februari aan Melodifestivalen 2012. Ruim een maand later op 10 maart vindt in de Stockholmse Globen Arena de finale plaats. Dat maakte de Zweedse omroep SVT zojuist bekend.

Växjö, Göteborg, Leksand en Malmö hebben de vier voorrondes, terwijl de herkansing in Nyköping plaatsvindt.

4 februari: VIDA Arena, Växjö
11 februari: Scandinavium, Göteborg
18 februari: Tegera Arena, Leksand
25 februari: Malmö Arena, Malmö,
3 maart: Rosvalla Nyköping Eventcenter, Nyköping
10 maart: Ericsson Globe, Stockholm

Vandaag begon ook de inschrijving voor Melodifestivalen 2012. Er kan net als vorig jaar enkel online worden ingeschreven tot en met 20 september. Kandidaten zonder eerder gepubliceerd werk kunnen zich voor de webjoker inschrijven. In tegenstelling tot het vorige songfestivalseizoen wordt er nu ook geen bijbehorende kandidaat gekozen, maar wordt er enkel een nummer gezocht. De overige 31 inzendingen komen uit de open inschrijving (15 stuks gekozen door een jury) plus door SVT geïnviteerde artiesten en componisten of uit de open inschrijving (16).

(bron: SVT)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101455709
10 maart dus weer aanwezig in Stockholm :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 september 2011 @ 18:42:23 #13
163650 Greys
pi_101455749
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
10 maart dus weer aanwezig in Stockholm :P
Tof! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101462315
Dit jaar ook maar eens proberen kaartjes te scoren.
pi_101510590
Zweedse voorrondes zijn altijd heel divers en je merkt echt dat ze willen winnen. Het is echt een competitie. Ik ga het zeker weer proberen te kijken via de websidan van svt.

Ik ga ook proberen om het nieuws over melodifestivalen te volgen via de Zweedse radio en tv.
pi_101511174
Een Zweed(se productie) moest zich eens in Nederland inschrijven. Liedjes die daar in de halve finales stranden zouden hier gewoon gestuurd worden.
pi_101549929
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Een Zweed(se productie) moest zich eens in Nederland inschrijven. Liedjes die daar in de halve finales stranden zouden hier gewoon gestuurd worden.
Dat ligt ook heel erg aan het publiek wat naar het songfestival kijkt. Zweden is een veel groter land en maakt ook gebruik van buitenlandse juries. In Nederland is het een select groepje mensen dat kijkt en stemt. In Zweden heb je natuurlijk ook wel de fanbases die massaal gaan stemmen, maar dit wordt wel aardig rechtgetrokken door de hoeveelheid stemmen en de juries.
pi_101549950
ik moet wel ff zeggen: zweden heeft maar 9 miljoen inwoners maar wel meer kijkers naar t eurovisie!
pi_101550307
Melodifestivalen domineert al jarenlang de kijkcijferlijstjes. Naar de finale kijkt 1/3 van de inwoners. In nederland haal je dat percentage alleen bij een belangrIjke wedstrijd van het Nl-elftal.

Overigens hebben de buitenlandse juries geen invloed op de liedjes die de finale halen. Dat zijn louter en alleen de thuisstemmers die dat bepalen.
pi_102148045
Niet direct MF 2012-gerelateerd (hoewel Agnes al eens meedeed natuurlijk :P en wie weet (hopelijk) komend jaar...), maar Agnes' nieuwe single is te goed om niet op FOK! te posten...

*O* _O_
pi_102154075
Ik had met deze titel even de vrees dat Agnes een cover had gemaakt, maar dit is weer een topnummer :Y
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 september 2011 @ 18:19:28 #22
163650 Greys
pi_102227683
3485 songs want to be the Swedish entry for Baku

Stockholm, Sweden - Yesterday 20th of September at 23:59 was the deadline to upload songs for Melodifestivalen 2012 and the number speaks for itself: 3485 songs have been entered to apply for participation in Sweden's national selection for the Eurovision Song Contest.

In this TV-competition 32 songs take part. Sixteen will be chosen by a jury from the 2915 that have been sent to the regular competition. One more will be chosen from the 570 that have applied for the "Web Joker", making a grand total of 3485 submitted songs. The remaining fifteen entries are invited especially by the Swedish broadcaster, SVT.

The number might look high for a country with about 9,5 million inhabitants, but we should remember that the national selection for Eurovision is Sweden's biggest show of the year with over 3 million viewers for the weekly TV shows and a #1 compilation which usually becomes the biggest selling album of the year.

The "Web Joker" entry
The number of songs submitted for the "Web Joker", 570, is up from previous years to what the Project Manager for Melodifestivalen 2012, Thomas Hall, says "we welcome the increase of entries for the Web Joker and that we continue to be at a very high level of quantity and quality".

"Web Joker" is a wildcard entry chosen on SVT's website starting next Monday the 3rd of October. It's like a mini version of the big Melodifestivalen with four rounds and a final. Unlike last year there will be a winner instead of two.

The show's personnel
In charge of making the TV shows a success are next year's appointed Content Managers Henrik Johnson and Edward af Sillén who will write the scripts. Both are enthusiasts of the show and Edward is also SVT's commentator for the Eurovision Song Contest.

The Contest Producer and member of the EBU's Reference Group, Christer Björkman, has already started the preparations. As we can see in the picture above, his whiteboard with the 32 empty places is ready to be completed.

About the overall number of applicant songs, which has gone down from last year, Christer says "the number has no intrinsic value on itself, it is the quality of the songs that matter; and based on what we've heard so far, it feels indredibly good".

The parade of songs starts in Växjö the 4th of February next year with the Final being held at Globen in Stockholm the 10th of March. This year Sweden came in 3rd place in the Final of the Eurovision Song Contest in Düsseldorf thanks to Eric Saade's brilliant rendition of Popular.

Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_102234825
We houden ons er maar aan vast dat 1 goed liedje genoeg is.
pi_102250849
Wow, en in Nederland zijn we al blij als er 200 inzendingen zijn.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:20:44 #25
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_102742242
quote:
Zweden start mini-Melodifestivalen voor 1 plek

De Zweedse omroep SVT is vandaag de webcompetitie begonnen die één nummer een plek in Melodifestivalen 2012 oplevert. Uit 570 inzendingen zijn er 32 gekozen, die verdeeld zijn over vier voorrondes. Per voorronde gaan er twee door (één via sms; één via jury).

In tegenstelling tot vorig jaar kan er maar één uur gestemd worden op de volgende maandagmiddag tussen 12u en 13u. De winnaar wordt later die dag bekend gemaakt.

Aan de competitie mogen enkel componisten en tekstschrijvers meedoen die voor 1 oktober 2011 geen nummers hebben uitgebracht. Het winnende nummer mag meedoen aan Melodifestivalen 2012, maar SVT zal daarna een artiest erbij zoeken. De kans dat de hieronder genoemde artiesten te zien zijn, is dan ook klein. Zij hebben wel de demo ingezongen en worden gepromoot tijdens hun voorrondeweek. De nummers van week 1 zijn hier te horen.

De finale van de webjoker is op 7 november. Dan beslissen enkel de sms’ers. (bron: SVT)

1e voorronde: 10/10; 12u-13u
1. Trison – Set Me Free
2. Billie Dee – Wish You Luck
3. Keylas – How About You?
4. The Commoneers – Your Majesty
5. Maria Klemetrud – Catch Me
6. Maria BenHajji – I mina drömmar
7. Flying Kite – Seven Years
8. Grand Slam – All Day All Night

2e voorronde: 17/10; 12u-13u
1. Keylas – For the Win
2. Nordic Shine – What If
3. Elin Jakobsson – I’m Yours
4. David Nestander – Beautiful Love
5. Kajsa Ingemansson – Kitchen Floor
6. Sören Karlsson – Se mig som jag är (om du ser)
7. Demoröst – A Heartbeat Away
8. Greta – Through the Fire

3e voorronde: 24/10; 12u-13u
1. Never Alone – Marilyn Monroe
2. My Niece – Mary Doesn’t Care
3. Elin Jakobsson – I Didn’t Wanna To Say Goodbye
4. Caroline Coquard – Ingenting, ingen
5. Olle Andersson – Dance It All Away
6. Vilda – Songbird
7. Madeleine Ericson – On the Top of the Mountain
8. Albin Loán – Stars Might Shine

4e voorronde: 31/10; 12u-13u
1. Bowties – Need To Know
2. My Niece – Fine
3. Trison – Forever By Your Side
4. Felicia Vårnäs – Not Over You
5. Jennifer – Letting Go
6. Patrick Egemo – Higher
7. Vilda – Box of Love
8. Carolina Jakobsson – Believe
http://www.songfestivalwe(...)r-1-plek/#more-13419
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:21:53 #26
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_102742276
Dit is wel een aparte opzet :D.

quote:
Aan de competitie mogen enkel componisten en tekstschrijvers meedoen die voor 1 oktober 2011 geen nummers hebben uitgebracht.
Hoogachtend,
Erik.
pi_102747472
quote:
3s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Dit is wel een aparte opzet :D.

[..]

Het lijkt een soort talentenjacht voor onbekend talent.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 oktober 2011 @ 17:18:41 #28
163650 Greys
pi_102920650
Zweden: Diskwalificaties, webfinalisten en tweede ronde
De Zweden konden vandaag stemmen op de eerste 7 nummers in de webcompetitie. Eén nummer werd via sms naar de finale gestuurd; ééntje werd er gekozen door SVT. I mina drömmar (gezongen door Maria BenHajji) en All Day All Night (Grand Slam) plaatsten zich voor de finale.

Oorsponkelijk waren er 8 nummers, maar één werd er vorige week al gediskwalificeerd. Dat overkwam nog drie andere nummers in latere voorrondes die nog wel konden worden vervangen.

Uit de andere drie voorrondes komen nog eens zes kandidaten. De finale van de webjoker is op 7 november. Dan beslissen enkel de sms’ers. Het winnende nummer neemt deel aan Melodifestivalen 2012.

De nummers uit de tweede voorronde zijn inmiddels ook te beluisteren. De stemming is volgende week maandag tussen 12u en 13u. (bron: SVT)

2e voorronde: 17/10; 12u-13u
1. Keylas – For the Win
2. Nordic Shine – What If
3. Elin Jakobsson – I’m Yours
4. David Nestander – Beautiful Love
5. Kajsa Ingemansson – Kitchen Floor
6. Sören Karlsson – Se mig som jag är (om du ser)
7. Demoröst – A Heartbeat Away
8. Greta – Through the Fire

Bron: Songfestivalweblog.nl
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103232243
Ik hoop dat deze nog eens een poging gaan wagen:

Veruit het beste liedje in 2008... verslagen door alien Charlotte Perelli:

pi_103239781
Raar eigenlijk, dat je alleen tussen 1 en 2 op maandagmiddag kan stemmen op de webjoker.
pi_103253383
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:44 schreef TheVulture het volgende:

Die was briljant ja :D
pi_103298484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Raar eigenlijk, dat je alleen tussen 1 en 2 op maandagmiddag kan stemmen op de webjoker.
Nu wordt er alsnog wel dubbel (en dubbeldubbeldubbeldubbel) gestemd, maar ja, wordt tenminste niet zo'n puinhoop als vorig jaar toen het een groot gokspel was waar degene met de grootste portemonnee kon winnen (was wel goed voor de financiën van SVT maar blijkbaar vonden ze dat toch te gortig).
pi_103304836
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:44 schreef TheVulture het volgende:

Leuk nummer, kende ik niet :P
pi_103431853
Vanaf a.s. dinsdag om 9.00 gaan de kaartjes in de verkoop op www.ticnet.se :P

pi_103432473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Vanaf a.s. dinsdag om 9.00 gaan de kaartjes in de verkoop op www.ticnet.se :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
600 kroon voor de finale? Zoiets zal het zijn, denk ik?

Edit: Ik zie het al, vanaf 500 ongeveer
pi_103432737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:31 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

600 kroon voor de finale? Zoiets zal het zijn, denk ik?

Edit: Ik zie het al, vanaf 500 ongeveer
De greenroom is nu verplaatst naar achterin, en daar heb je staanplaatsen, die het goedkoopst zijn van alle tickets (475). Maar ik weet niet of je dan het podium nog wel goed kan zien...
Ik wilde eerst voor een A-ticket (eerste ring) aan de rechterkant, omdat je dan goed zicht hebt op het podium, de presentatoren en de greenroom. Maar nu het weer allemaal anders is (en er een heuse catwalk is) ga ik misschien gewoon voor 'vloer'tickets... 695 of 945 scheelt dan ook weer niet zo heel veel :P :+ :@
pi_103533260
Heb tickets voor sectie A26 rij 11... zeer tevreden mee!! Behoorlijk dicht bij het podium. (695 + 45 SEK service fee per stuk)
De Ticnet-site is ook kut, je kon alleen "best beschikbare" tickets kiezen, maar dit waren vaak helemaal niet de best beschikbare tickets. Dus telkens opnieuw proberen met het risico dat je de beste plaatsen weigert en ze dan weg zijn haha... ach ja.
pi_103555642
_O- Zowat 1000 kroon voor een vloerplaats! 8)7

Oh...en nu al niet meer mogelijk om twee plekken naast elkaar te krijgen... :')
pi_103557937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
_O- Zowat 1000 kroon voor een vloerplaats! 8)7

Oh...en nu al niet meer mogelijk om twee plekken naast elkaar te krijgen... :')
Was vanochtend al niet meer mogelijk ;)
pi_103853411
De MF2012-presentatoren zijn: Sarah Dawn Finer, Helena Bergström en Gina Dirawi.

En volgens Expressen zijn dit waarschijnlijke deelnemers:
Love Generation
Therese Grankvist
Magnus Carlsson
Sonja Aldén
Di Leva (onderhandelingen nog bezig)
Charlotte Perrelli
Danny Saucedo
Thorsten Flinck
Molly Sandén
Andreas Lundstedt
Afro-Dite
Lotta Engberg & Christer Sjögren (onderhandelingen nog bezig)
Erik Segerstedt
HEAT
Jamie Meyer
Jenny Berggren
Loreen
Mattias Andreassén
Nina Söderquist
Sean Banan
The Moniker
Timoteij
Ulrik Munther

Een behoorlijke "all star" line up van veelal eerdere deelnemers, als dit waar zou zijn... meer dan in voorgaande jaren. Het gerucht ging al eerder dat alle drie de E.M.D.-leden mee zouden doen en dat wordt in deze lijst 'bevestigd'.
pi_103976316
Zo! Als dit waar is dan krijgen we een paar mooie voorrondes!
En de "comeback" van Afro-Dite ^O^
pi_103994374
Wel jammer dat SVT niet zoals eerdere jaren beetje bij beetje de line up bekend maakt, omdat ze eerst alle aandacht willen vestigen op de webjoker.
pi_103995364
Leuke deelnemers ^O^
pi_104155734
Aldrig Aldrig
Upphovsmän: Niclas Lundin, Maria Marcus, Randy Goodrum

Allting blir bra igen
Upphovsman: Michael Sideridis

Baby Doll
Upphovsmän: Mårten Eriksson, Lina Eriksson, Susie Päivärinta

Det går för långsamt
Upphovsmän: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Niclas Lundin

Don?t Let Me Down
Upphovsmän: Lasse Holm, Lars Dille Diedricson

Euphoria
Upphovsmän: Thomas G:son, Peter Boström

Förlåt mig
Upphovsman: Mattias Andréasson

Ge aldrig upp
Upphovsman: Thomas Di Leva

Goosebumps
Upphovsmän: Hanna Lindblad, Linda Sundblad, Tony Nilsson

I din himmel
Upphovsmän: Sonja Aldén, Bobby Ljunggren, Peter Boström

I mina drömmar
Upphovsmän: Nanna Svensdóttir, Thomas Cars

I Want To Be Chris Isaak
Upphovsman: The Moniker

Jag reser mig igen
Upphovsmän: Thomas G:son, Ted Ström

Just A Little Bit
Upphovsmän: RedOne Team

Land Of Broken Dreams
Upphovsmän: Thomas G:son, Thomas ?Plec? Johansson

Lovelight
Upphovsmän: Andreas Johnson, Peter Kvint

Mirakel
Upphovsmän: Fredrik Andersson, Björn Ranelid

Mystery
Upphovsman: Pontus Hjelm

Porslin
Upphovsmän: Björn Olsson, Martin Elisson

På väg
Upphovsmän: Abalone Dots (Rebecka Hjukström, Sophia Hogman, Louise Holmer), Viktor Källgren

Salt & Pepper
Upphovsmän: Lina Eriksson, Mårten Eriksson, Figge Boström

Sanningen
Upphovsmän: Michael Clauss, Martin Bjelke

Sean Den Förste Banan
Upphovsmän: Sean Banan, Joakim Larsson, Hans Blomberg, Mårten Andersson

Soldiers
Upphovsmän: Ulrik Munther, Johan Åberg, Linnea Deb, Joy Deb, David Jackson

Stormande hav
Upphovsmän: Kristian Lagerström, Johan Fjellström, Stina Engelbrecht, Jens Engelbrecht

The Boy Can Dance
Upphovsmän: Figge Boström, Catrine Loqvist, Johan Lindman

The Girl
Upphovsmän: Fredrik Kempe, Alexander Johnsson

To the Sky
Upphovsmän: Fernando Fuentes, Tony Nilsson, Danny Saucedo, Peter Boström, Figge Boström

Kyss mig
Upphovsmän: Axel Algmark, Mattias Frändå, Jonathan Magnussen

Why Am I Crying
Upphovsmän: Molly Sandén, Aleena Gibson, Windy Wagner

Why Start A Fire
Upphovsmän: Lisa Miskovsky, Aleksander With, Bernt Rune Stray, Berent Philip Moe

Youngblood
Upphovsmän: Fredrik Kempe, David Krüger
pi_104157230
Frederik Kempe en Thomas G'sson weer tussen de schrijvers... die zijn toch wel de Ralph Siegel van Zweden ondertussen :')
pi_104212240
The Girl, dat klinkt als het nummer voor Danny :')
pi_104212453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:06 schreef TheArt het volgende:
The Girl, dat klinkt als het nummer voor Danny :')
The Girl blijkt geschreven voor Charlotte Perelli :D
pi_104212868
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

The Girl blijkt geschreven voor Charlotte Perelli :D
Dat had ik dan weer totaal niet verwacht _O-

Hier staat de hele lijst:
quote:
Aldrig Aldrig - Andreas Lundstedt
. Allting Blir Bra Igen - ?
. Baby Doll - Top Cats
. Det Går För Långsamt - ?
. Don't Let Me Down - Christer Sjögren & Lotta Engberg
. Euphoria - Loreen
. Förlåt Mig - Mattias Andréasson
. Ge Aldrig Upp - Thomas Di Leva
. Goosebumps - Hanna Lindblad
. I Din Himmel - Sonja Aldén
. I Mina Drömmar - Maria Ben-Hanjii
. I Want to Be Chris Isaak - The Moniker
. Jag Reser Mig Igen - Thorsten Flinck
. Just A Little Bit - Love Generation
. Kyss Mig - Axel Algmark
. Land Of Broken Dreams - Dynazty
. Lovelight - Andreas Johnsson
. Mirakel - Björn Ranelid
. Mystery - Dead by April
. Porslin - Anna Järvinen
. På Väg - Abalone Dots
. Salt & Pepper - Marie Serneholt
. Sanningen - Magnus Carlsson
. Sean Den Förste Banan - Sean Banan
. Soldiers - Ulrik Munther
. Stormande Hav - Timoteij
. The Boy Can Dance - Afro-Dite
. The Girl - Charlotte Perrelli
. To The Sky - Danny Saucedo
. Why Am I Crying - Molly Sandén
. Why Start A Fire - Lisa Miskovsky
. Youngblood - Youngblood
pi_104213253
Op voorhand erg nieuwsgierig naar Tomoteij, Charlotte Perrelli, Andreas Johnsson en de comeback van Afro-Dite
pi_104213627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Op voorhand erg nieuwsgierig naar Tomoteij, Charlotte Perrelli, Andreas Johnsson en de comeback van Afro-Dite
Hier hetzelfde, al zou ik Love Generation en Lisa Miskovsky (Lady Stardust was destijds een prima nummer) er nog aan toe willen voegen.

Vooral naar Timoteij ben ik erg benieuwd.
pi_104213736
Timoteij had in 2010 best goed kunnen scoren, al had Eric Saade toen feitelijk nog een beter nummer dan Popular...

En wat kiest Zweden: een blond blatend schaap :')
pi_104213970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:36 schreef TheVulture het volgende:
Timoteij had in 2010 best goed kunnen scoren, al had Eric Saade toen feitelijk nog een beter nummer dan Popular...

En wat kiest Zweden: een blond blatend schaap :')
Ondanks het schaapachtige was het op zich nog een redelijk nummer. Al waren er minstens een paar een stuk beter (waaronder de twee die je opnoemt), waarbij ik nu nog steeds niet begrijp waarom Timoteij niet won :')

Melodifestivalen weet het elk jaar weer te presteren om tig goede nummers voort te brengen waarvan ik bij veel nummers terugdenk van waarom is dit in godsnaam zo laag geëindigd, of hoe heeft dit niet kunnen winnen. En dat is bijzonder knap.
pi_104214018
Het zijn bijna altijd hoogwaardige finales in Zweden
pi_104214242
pi_104214331
Timoteij vond ik echt lachwekkend toen. Hopelijk doen ze wat aan dat stomme playback muziek spelen dit keer.
pi_104214579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Timoteij vond ik echt lachwekkend toen. Hopelijk doen ze wat aan dat stomme playback muziek spelen dit keer.
Dat sloeg inderdaad totaal nergens op, maar de rest (incl. nummer) was prima :9

Ik vind dit ook nog steeds 2 prima nummers (en die werden dan pas 8e en 12e in 2009 :') )
pi_104219154
pi_104220360
Oh en ..... Lisa Miskovsky *O*
En Dead by April ben ik ook benieuwd naar. Kijken of ze hun muziek een beetje algemener kunnen laten klinken om kans te maken in MF.
pi_104222983
Loreen is nog niet zeker helaas, ze heeft wel de demo ingezongen van Euphoria!
Als ze Loreen vervangen moet het echt wel een megaster zijn, September of Agnes, want zo dom is Björkman ook weer niet hoop ik toch...
pi_104223167
En die twee vraagtekens nog uit het lijstje hierboven:
Allting Blir Bra Igen - ? -> Opa
Det Går För Långsamt - ? -> Mimi Oh

Het is allemaal nog niet 100% zeker natuurlijk, maar de lijst zal wel behoorlijk dicht bij de waarheid zitten.

Backup-lijst:
- Erik Segerstedt
- Magnus Carlsson
- Eddie Razaz
- Martin Rolinski

En Fredrik Kempe heeft gezegd dat er dit jaar een nummer van hem bijzit, dat afgelopen jaar geweigerd is, maar beter is dan zijn deelnemende liedjes van dat jaar (dus beter dan Popular :P).
pi_104223951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:00 schreef ItaloDancer het volgende:

Het is allemaal nog niet 100% zeker natuurlijk, maar de lijst zal wel behoorlijk dicht bij de waarheid zitten.

Backup-lijst:
- Erik Segerstedt
- Magnus Carlsson
- Eddie Razaz
- Martin Rolinski

En Fredrik Kempe heeft gezegd dat er dit jaar een nummer van hem bijzit, dat afgelopen jaar geweigerd is, maar beter is dan zijn deelnemende liedjes van dat jaar (dus beter dan Popular :P).
Dat Kempe zoiets van zijn eigen nummers zegt, lijkt me logisch. Maar dat het dan vorig jaar geweigerd is, snap ik dan eerlijk gezegd niet zo.
pi_104223987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:00 schreef ItaloDancer het volgende:

Backup-lijst:
- Erik Segerstedt
- Magnus Carlsson
- Eddie Razaz
- Martin Rolinski

Ik mis Heat ook in het lijstje. En Magnus Carlsson staat er al in.
Ik dacht ook dat Björkman graag EMD als soloacts wilde hebben, maar zie alleen Danny staan.
pi_104224172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:12 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat Kempe zoiets van zijn eigen nummers zegt, lijkt me logisch. Maar dat het dan vorig jaar geweigerd is, snap ik dan eerlijk gezegd niet zo.
"La Voix" was het jaar ervoor ook geweigerd ;)
pi_104224335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:13 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik mis Heat ook in het lijstje. En Magnus Carlsson staat er al in.
Ik dacht ook dat Björkman graag EMD als soloacts wilde hebben, maar zie alleen Danny staan.
HEAT: we hebben al Dynazty en Dead By April, meer dan genoeg van die rommel :6

EMD: Mattias Andréasson staat er wel degelijk tussen ;) en Erik Segerstedt is dus backup (wel een beetje vreemd).
pi_104224401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:18 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

EMD: Mattias Andréasson staat er wel degelijk tussen ;)
Ik zie het!
pi_104224620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

"La Voix" was het jaar ervoor ook geweigerd ;)
La Voix vond ik dan ook een pokke nummer van de hoogste orde. In 2009 hadden ze zoveel goede nummers kunnen kiezen (die in Europa ook veel meer waren aangeslagen) en dan kiezen ze hiervoor :')
pi_104224692
La Voix vond ik super :D
pi_104224828
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef TheArt het volgende:

[..]

La Voix vond ik dan ook een pokke nummer van de hoogste orde. In 2009 hadden ze zoveel goede nummers kunnen kiezen (die in Europa ook veel meer waren aangeslagen) en dan kiezen ze hiervoor :')
Eens :P

pi_104225005
pi_104225132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef TheVulture het volgende:
La Voix vond ik super :D
Ik krijg nog steeds koppijn als ik het gekrijs van haar hoor.

quote:
Of Mans, of EMD, of Agnes, of Sofia, ze hadden desnoods zelfs HEAT mogen sturen van me, maar niet dit :P
pi_104225259
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:31 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik krijg nog steeds koppijn als ik het gekrijs van haar hoor.

[..]

Of Mans, of EMD, of Agnes, of Sofia, ze hadden desnoods zelfs HEAT mogen sturen van me, maar niet dit :P
Ohh ja wat een goede finale was dat toch! Allen die je noemt waren inderdaad goed, maar ik pas voor HEAT :P
pi_104225502
quote:
Ik vind al die inzendingen van Alcazar door de jaren heen net niet... te geforceerd
pi_104629603
De eerste 16 namen zijn bekend:

http://esctoday.com/news/read/17855
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_104631810
Ik hoop nu dat Zweden Timoteij heen stuurt. In 2010 hadden zij moeten winnen!!
pi_104632993
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:40 schreef BottledNight het volgende:
Ik hoop nu dat Zweden Timoteij heen stuurt. In 2010 hadden zij moeten winnen!!
Ja, ze hadden een erg leuk lied! Daarnaast had Alcazar of Pernilla Wahlgren van mij ook mogen winnen. Ik vrees dit jaar geen Alcazar (?) -O-
pi_104633517
Bijna alle verwachte namen kloppen.

Loreen *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Grazz: Andreas doet solo mee.
pi_104633639
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 16:07 schreef grazz het volgende:

[..]

Ja, ze hadden een erg leuk lied! Daarnaast had Alcazar of Pernilla Wahlgren van mij ook mogen winnen. Ik vrees dit jaar geen Alcazar (?) -O-
Andreas lundstedt is de zanger vab alcazar
pi_104639882
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Bijna alle verwachte namen kloppen.

Loreen *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Grazz: Andreas doet solo mee.
Nou da's een halve *O* :{ Hij deed eerder ook mee als solo artiest toch? Was daar toen ook niet echt weg van... Maar Loreen is natuurlijk top O+
pi_104647178
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 18:30 schreef grazz het volgende:

[..]

Nou da's een halve *O* :{ Hij deed eerder ook mee als solo artiest toch?
Dit wordt zijn achtste keer, 3 keer solo en 4 keer met alcazar
pi_104656276
Loreen was de demo-zangeres voor 'Euphoria' maar pas enkele dagen geleden heeft ze besloten mee te doen... die heeft dus heeeeeeeel lang zitten twijfelen. Hopelijk is het wel een goed nummer, en geen pure schlager (wat ook wel leuk is op z'n tijd uiteraard, maar het lijkt me niet bij Loreen passen...)
pi_104943353
Alle artiesten zijn nu bekend. www.melodifestivalen.se
In de vierde halve finale gaat het een zware strijd worden om de twee finale-tickets...
Danny heeft op het laatste moment zijn liedje nog veranderd; het wordt niet "To The Sky", maar "Amazing", van dezelfde producers als "In The Club". ~O>
Ook Charlotte Perrelli is terug met een dance track... :+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 november 2011 @ 22:42:35 #82
163650 Greys
pi_104947936
Jaaaaa ik las het vanmiddag ook, Take Me To Your Heaven-Charlotte is weer terug! *O*
Al was ze de laatste keer al een stuk minder leuk met haar jammerlijk verbouwde snaveltje ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104948126
Dat lied van Danny zal wel ongeveer zo gaan A-mazing, A, a, a, amazing. A-mazing, A, a, a, amazing *O* :')

Leuk dat Charlotte weer terug is. Vond haar beide ESF inzendingen top, hopelijk heeft ze weer een knaller. Verwacht niet dat ze wint. Danny zal alleen al vanwege zijn naam door gaan naar de finale denk ik :P
pi_104948253
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 22:42 schreef Greys het volgende:
Jaaaaa ik las het vanmiddag ook, Take Me To Your Heaven-Charlotte is weer terug! *O*
Al was ze de laatste keer al een stuk minder leuk met haar jammerlijk verbouwde snaveltje ;(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 november 2011 @ 22:49:56 #85
163650 Greys
pi_104948440
En ze was zo leuk.... :{

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 28 november 2011 @ 22:51:27 #86
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_104948533
Mijn Charlotte!
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 november 2011 @ 22:52:17 #87
163650 Greys
pi_104948572
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 22:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn Charlotte!
Je kunt je hart weer ophalen dus binnenkort :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104949594
De producent van Andreas Johnson beschrijft het nummer van hem als Faces gaan naar een feestje met T rex, Blur en Robbie Williams

Nou, als dat zou kunnen c_/
pi_104982945
Danny wil graag Zweden vertegenwoordigen op het ESF en bereidt een spectaculaire act voor à la Eric Saade de afgelopen twee jaar :P Zou het hem, net als Eric, lukken in het jaar na een tweede plaats te winnen?
pi_104993023
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Danny wil graag Zweden vertegenwoordigen op het ESF en bereidt een spectaculaire act voor à la Eric Saade de afgelopen twee jaar :P Zou het hem, net als Eric, lukken in het jaar na een tweede plaats te winnen?
Ik vond dat liedje van vorig jaar echt kut :')
pi_106610277
Startvolgorde bekend gemaakt.
- MF2012 opent met de comedy act van Sean Banan.
- Zoals verwacht: laatste positie voor Loreen (G:Son), Di Leva en Danny.
- Björn Ranelid krijgt de laatste positie in de derde halve finale, en niet Andreas Johnson, Molly Sandén, Love Generation of Youngblood (Fredrik Kempe).
- Geen geweldige startpositie voor The Moniker (3e van vorig jaar), Afro-Dite (1e in 2002) en Timoteij (5e in 2010).

Deltävling 1: Växjö den 4 februari
1. Sean Den Förste Banan - Sean Banan
2. På väg - Abalone Dots
3. I Want To Be Chris Isaak (This Is Just The Beginning) - The Moniker
4. The Boy Can Dance - Afro-Dite
5. Mystery - Dead by April
6. Salt & Pepper - Marie Serneholt
7. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
8. Euphoria - Loreen

Deltävling 2: Göteborg den 11 februari
1. Soldiers - Ulrik Munther
2. Baby Doll - Top Cats
3. I din himmel - Sonja Aldén
4. Aldrig aldrig - Andreas Lundstedt
5. Stormande hav - Timoteij
6. Shout It Out - David Lindgren
7. Det går för långsamt - Mimi Oh
8. Ge aldrig upp - Thomas Di Leva

Deltävling 3: Leksand den 18 februari
1. Youngblood - Youngblood
2. I mina drömmar - Maria BenHajji
3. Förlåt mig - Mattias Andréasson
4. Just A Little Bit - Love Generation
5. Sanningen - Carolina Wallin Pérez
6. Lovelight - Andreas Johnson
7. Why Am I Crying - Molly Sandén
8. Mirakel - Björn Ranelid feat. Sara Li

Deltävling 4: Malmö den 25 februari
1. The Girl - Charlotte Perrelli
2. Allting blir bra igen - OPA!
3. Land of Broken Dreams - Dynazty
4. Don't Let Me Down - Lotta Engberg och Christer Sjögren
5. Goosebumps - Hanna Lindblad
6. Kyss mig - Axel Algmark
7. Why Start A Fire - Lisa Miskovsky
8. Amazing - Danny Saucedo
pi_106611281
Nog ruim drie weken en dan gaan we, voorafgaand aan de eerste halve finale, weer foto's zien van repetities en natuurlijk de eerste snippets. Can't wait O+

Nog wat privénieuws waar ik normaal niet zo aan doe, maar dit heeft nog zijdelings met Melodifestivalen van doen ;) : Molly Sandén heeft vandaag op haar blog gepost dat zij en Eric Saade uit elkaar zijn (na 4,5 jaar).
pi_106729778
Als er een nummer het niveau van dit nummer aankan, is mijn Melodifestivalen al geslaagd. Nu maak ik me daar weinig zorgen over, want vaak aan kwaliteit geen gebrek.

Geweldig nummer van Zweedse bodem.
pi_106862458
Eerste 'impressie' van het podium:

Grondplan, met de catwalk die helemaal van het podium naar de greenroom loopt:
http://svt.se/content/1/c(...)n_2012_arenaplan.pdf

[ Bericht 39% gewijzigd door ItaloDancer op 16-01-2012 10:26:01 ]
pi_106869214
Ziet er gaaf uit :) Wordt vast weer een spektakel *O*
pi_106880781
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:20 schreef grazz het volgende:
Ziet er gaaf uit :) Wordt vast weer een spektakel *O*
Die Zweden weten wel hoe ze het aan moeten pakken ^O^
pi_107097845
De Melodifestivalen-trailer is er. Pas op: het zijn dertig uitzonderlijk homoseksuele seconden :+
http://svt.se/2.148439/1.(...)12_-_forst_pa_webben
pi_107148484
Nieuwe site online met de artiestpresentaties: http://svt.se/melodifestivalen/
pi_107211866
Volgens Unibet geen grote uitgesproken favorieten in de eerste voorronde

pi_107227829
Afrodite geloof ik niet in.

Wordt Loreen en The Moniker of Dead by April, denk ik.
pi_107339717
Yeah! ik ben ook bij de finale! Net de kaartjes bevestigd *O*

Nou ja finale... voor de generale repetitie dan... Maar toch... c_/
pi_107340787
:D ! Kostda? :P
pi_107341076
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:48 schreef ItaloDancer het volgende:
:D ! Kostda? :P
Je kon via hoofdsponsor COOP 2 kaartjes voor halve prijs kopen. 245 per stuk. Läktare A6.
Normaal kost dat geintje dus 490 kroon per kaartje. Dat had ik er dan weer niet voor over gehad.
pi_107346712
Kregen ze ze anders niet verkocht dan?
pi_107374163
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Kregen ze ze anders niet verkocht dan?
Volgens mij is het meer een publiciteitsdingetje. Kreeg bijvoorbeeld afgelopen week van hun ook al een folder in de bus met tips over wat te eten tijdens MF en in de winkels ligt een gratis "gezelschapsspel MF". Ze pakken het nogal groots aan dit jaar. Lijkt me dit een onderdeel van. Stond ook duidelijk bij dat er een beperkt aantal kaarten beschikbaar waren voor deze actie.
pi_107486340
De pers krijgen nu de liedjes uit de eerste halve finale te horen.

Podium:

pi_107518348
Eerste foto's van de repetitie van Sean Banan met Sean Den förste banan. Wie van bananen houdt moet zaterdag zeker kijken (als er een live stream is.. :{ )

pi_107519193
Ik wilde gisteren al de reacties van de pers posten, maar helaas lag internet eruit.

Schlagerprofilerna over Loreen: So… Fantastic. The natural step forward after last year’s success. Loreen’s voice, Boström’s wonderful production and – probably most of all – G:son’s amazing talent of writing songs to suit any genre, come together to create something amazing. It’s modern, you can dance to it, it’s a hit. And it’s still 100% Loreen.

Will it win? It stands a big chance. Anything other than direkt till Globen would be a scandal. Loreen would have to majorly mess up on stage not to do this.
Sounds like… David Guetta’s Titanium.

Benieuwd!!!!

SVT uploadt nu gedurende de dag 1 minute previews van de liedjes/optredens van de artiesten.
Sean Banan, Abalone Dots en The Moniker staan reeds online op www.melodifestivalen.se !
pi_107524052
Mijn waardering voor de snippets:
Loreen 9/10
Sean Banan 8/10
Marie Serneholt 7/10
Afro-Dite 7/10
Abalone Dots 6/10
Dead By April 4/10
The Moniker 3/10
Thorsten Flinck 0/10

[ Bericht 30% gewijzigd door ItaloDancer op 02-02-2012 20:22:55 ]
pi_107526934
Ik vind ze dit jaar echt ongelooflijk traag met uploaden. Ik wacht nog ff totdat ze allemaal online staan. Ik ben erg benieuwd naar Loreen, want als haar lied dezelfde stijl heeft als dat van Titanium dan heb ik mijn favoriet :D, ook Dead By April, Afro-Dite en Marie hebben hopelijk goede nummers.
pi_107527984
Nou ja, vorig jaar kwamen ze allemaal in een show om... 21:00 ofzo toch?
Nu doen ze het gedurende de dag, dus dat is een vooruitgang. Maar het is pas uren na de repetities dat ze de snippets online zetten ja.
pi_107528476
Alles nu online.

Loreen: http://svt.se/melodifesti(...)ostarka_framtradande
Zeg het maar.
pi_107530272
Ik twijfelde een klein beetje en het kostte me een stuk of vijf luisterbeurten, maar nu ben ik helemaal om. Wat een fantastisch nummer, kan niet wachten tot zaterdag om hem helemaal te horen.
pi_107530326
1.Loreen - Euphoria: Oh meer meer meer. Kijk, hier word ik vrolijk van. Hier wil ik naar blijven kijken, hier wil ik meer van horen. Doet me ook een beetje aan de 90's denken qua stijl. Dit moet gewoon naar de finale. Vooralsnog denk ik wel dat haar nummer van vorig jaar beter is.
2.Sean Banan - Sean den förste Banan: Oh dit klinkt wel heel vrolijk. Refrein zit meteen in m'n hoofd.
3.Afro-Dite - The Boy Can Dance: Aardige disco plaat maar te zwak refrein..
4.The Moniker - I Want To Be Chris Isaak (This Is Just The Beginning): Nice, maar verder niet heel bijzonder.

5.Marie Serneholt - Salt & Pepper: Meh, doet me niks. Klinkt als een mix van andere bekende liedjes.
6.Dead by April - Mystery: Zo, ik dacht..dat begint lekker boyband-achtig lol, maar daarna...WTF!? Horror! Ik weet niet meer hoe ze het noemen, grunten?, misschien heb ik het mis. Ik kan daar gewoon niet naar luisteren.
7.Abalone Dots - På väg: De vrouwelijke 3JS? Lijkt me nogal saai dit.
8.Thorsten Flinck - Jag reser mig igen: Gaap.
pi_107530367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik twijfelde een klein beetje en het kostte me een stuk of vijf luisterbeurten, maar nu ben ik helemaal om. Wat een fantastisch nummer, kan niet wachten tot zaterdag om hem helemaal te horen.
^O^
pi_107530835
Ik ben het eens met je commentaar op bijna alle nummers, behalve bij The Moniker (vind ik niet om aan te horen, maar dit had ik ook precies verwacht, nu hij zijn vorig jaar verkregen bekendheid gebruikt om een wat alternatiever nummer ten gehore te brengen) en Marie Serneholt (vind ik best leuk klinken, al is het natuurlijk volledig kansloos voor kwalificatie voor wat voor verdere ronde dan ook).
pi_107537982
Marie valt me tegen. Ze heeft een paar jaar geleden erg leuke popliedjes uitgebracht, maar dit vind ik gewoon te middelmatig. Eerder zong ze disconnect me geloof ik, vond ik veel leuker.

Laten we Loreen supporteren, zij MOET naar de finale *O*
pi_107538607
Ik wil haar met alle liefde supporteren, maar dat heeft ze niet nodig, want deze halve finale is een 'set up' speciaal voor haar ;)
Alhoewel ik niet denk dat ze de finale gaat winnen.
pi_107539041
Björkman :+

Zou hij Charlotte willen laten winnen? :D *O* Ik ben ook zo ongelooflijk benieuwd naar haar nummer. Dat van Danny trouwens ook wel.
pi_107539159
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:25 schreef grazz het volgende:
Marie valt me tegen. Ze heeft een paar jaar geleden erg leuke popliedjes uitgebracht, maar dit vind ik gewoon te middelmatig. Eerder zong ze disconnect me geloof ik, vond ik veel leuker.

Laten we Loreen supporteren, zij MOET naar de finale *O*
Als het nummer van Marie naar een climax toewerkt, dan lijkt het me niet dat ze hoge ogen gaat gooien :O
pi_107539365
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:44 schreef grazz het volgende:
Björkman :+

Zou hij Charlotte willen laten winnen? :D *O* Ik ben ook zo ongelooflijk benieuwd naar haar nummer. Dat van Danny trouwens ook wel.
Eens :Y Ben geen Charlotte-fan maar volgens haarzelf en Kempe is het nummer beter dan Hero. Dan zet je hoog in.
Zelf ben ik vooral benieuwd naar Timoteij (en Danny)...
pi_107539507
Ik vond dat minuutje van Thorsten Flinck wel leuk eigenlijk :@
pi_107547039
Ik vind dat Bananenlied eigenlijk het leukste :)
pi_107548487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 09:22 schreef Fred_B het volgende:
Dank je! Nu durf ik hem weer een paar keer af te spelen :7
pi_107558874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 09:22 schreef Fred_B het volgende:
Ik durf het niet toe te geven, maar ik eigenlijk ook _O-

Nummer van Loreen moet nog groeien bij mij. Een minuut is misschien ook te weinig om het echt op je in te laten werken.
pi_107565443

Wordt gaaf :)
pi_107565512
Alle artiesten mogen een nummer kiezen waarmee ze de catwalk opkomen bij het begin van de show.
Dit zijn de keuzes van de artiesten van de eerste halve finale:

Sean Banan: I Like to Move it – Real 2 Real
Abalone Dots: To be Young – Ryan Adams
The Moniker: Wicked Game – Chris Isaak
Afro-Dite: The Next Episode – Dr Dre
Dead By April: The Imperial March (Darth Vader Theme) – John Williams
Marie Serneholt: Levels – Avicii
Thorsten Flinck: Medan bomberna faller – Björn Afzelius
Loreen: Silent Shout – The Knife
pi_107579103
Tijdens de generale van vanavond zaten er 1418 mensen in de zaal. Zij hebben na afloop gestemd:

1.Sean Banan - 448 stemmen - 31,59%
2.Loreen - 403 stemmen - 28,42%
3.Dead by April - 264 stemmen - 18,62%
4.Afro-Dite - 92 stemmen - 6,49%

5.Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - 82 stemmen - 5,78%
6.Marie Serneholt - 52 stemmen - 3,67%
7.The Moniker - 47 stemmen - 3,31%
8.Abalone Dots - 30 stemmen - 2,12%
pi_107588288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Volgens Unibet geen grote uitgesproken favorieten in de eerste voorronde

[ afbeelding ]
Sean Banan naar 1,40
Loreen geeft 1.30
pi_107592983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 10:53 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Sean Banan naar 1,40
Loreen geeft 1.30
*O*
pi_107596098
De 8 liedjes van vanavond in studio versie :D

http://svt.se/melodifesti(...)_alla_kvallens_latar
pi_107596848
Geniaal nummer van Sean Banan :D _O_
pi_107597860
Sean Banan tijdens de generale:

pi_107597964
Na de volledige versies te hebben beluisterd in mn top 8 wat gewijzigd:

1.Loreen
2.Sean Banan
3.Afro-Dite
4.Marie Serneholt

5.The Moniker
6.Abalone Dots
7.Dead By April
8.Thorsten Flinck
pi_107599332
Sean Banan :D !!
pi_107599539
Afro-Dite is veel beter dan het fragment suggereerde! Fantastisch nummer!!! O+ O+ O+
pi_107600054
De lyrics van alle nummers staan ook online op: http://svt.se/melodifesti(...)_lattexter?&_suid=33

Sean's lyrics _O- !!!!!!!!
Die gaat sowieso door met dit heldennummer.

Köttbullar, jävvla bra!
Ikea, jävvla bra!
Carola, inte så bra,
Annars är de jävvla bra!

Abba, jävla bra!
Svarttaxi, jävla bra!
Skattverket, inte så bra,
Annars är det jävvla bra!

_O-
pi_107600568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:23 schreef ItaloDancer het volgende:
De lyrics van alle nummers staan ook online op: http://svt.se/melodifesti(...)_lattexter?&_suid=33

Köttbullar, jävvla bra!
Ikea, jävvla bra!
Carola, inte så bra,
Annars är de jävvla bra!

Abba, jävla bra!
Svarttaxi, jävla bra!

_O-
Door Google Translate gehaald: _O- Wat een tekst _O-

quote:
Tjejer till höger, oh ah,
tjejer till vänster, oh ah,
togs emot öppen arm,
tullen tömde hela tarm,
quote:
Meisjes aan de rechterkant, oh ah,
Meisjes verlaten, oh ah,
ontvingen open arm,
Douane leegde de gehele dikke darm,
Betekent dit het echt in het Zweeds? :D

[ Bericht 17% gewijzigd door TheArt op 04-02-2012 17:58:03 ]
pi_107601272
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Afro-Dite is veel beter dan het fragment suggereerde! Fantastisch nummer!!! O+ O+ O+
Zijn bij mij ook gestegen *O*
pi_107601476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Door Google Translate gehaald: _O- Wat een tekst _O-

[..]

[..]

Betekent dit het echt in het Zweeds? :D
Díe zin wel ja :D
pi_107601504
Top 8 iets veranderd:
1. Loreen 9/10
2. Afro-Dite 8/10
3. Sean Banan 8/10
4. Marie Serneholt 7/10
5. Dead By April 5/10
6. Abalone Dots 5/10
7. The Moniker 3/10
8. Thorsten Flinck 0/10
pi_107601692
Verwachting voor vanavond:
Globen: Loreen en Sean Banan
AC: Dead By April en Thorsten Flinck
pi_107602092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:23 schreef ItaloDancer het volgende:

Köttbullar, jävvla bra!
Ikea, jävvla bra!
Carola, inte så bra,
Annars är de jävvla bra!

Abba, jävla bra!
Svarttaxi, jävla bra!

_O-
_O-
pi_107602667
Even iemand quoten van escnation:

quote:
Am I the only one who thinks the Afrodite song could have been one by The Toppers?
:')
pi_107604875
10 minuutjes nog, zin in!
pi_107604973
Ik ga ff op een andere laptop live mee kijken, tot later
pi_107605259
Fuck ik heb me het hele 'seizoen' nog in kunnen houden om liedjes uit andere landen te luisteren... maar nu wil ik toch bezwijken nu MF is begonnen O+
pi_107605381
goede stream jongens?
pi_107605477
Hmmm, nog niets over te zeggen. Kwaliteit is wel ok, maar wel één keer buffer tot nu toe. 720p ziet er in ieder geval niet als 720p uit :P
pi_107605518
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Hmmm, nog niets over te zeggen. Kwaliteit is wel ok, maar wel één keer buffer tot nu toe. 720p ziet er in ieder geval niet als 720p uit :P
Die buffer was niet toevallig het grapje van de presentatoren?
pi_107605640
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:09 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Die buffer was niet toevallig het grapje van de presentatoren?
Oh, niet opgevallen :P
pi_107605646
Sean Banan _O_
pi_107605809
leuk dit, maar echt boeiend wordt het maar niet
pi_107605843
#mel2012 #1 worldwide trending op Twitter :P
pi_107606010
Heel gaaf nummer, maar zal wel niet door gaan
pi_107606271
Die catwalk is niet echt een succes, ziet er een beetje dom uit hoe de artiesten opkomen.
pi_107606331
Dead by April ^O^
pi_107606969
Loreen O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_107607294
1/2 Loreen/ Thorsten Flinck
3/4 Dead by april/ Sean Banan
5 Afhro-dite
6. Moniker
7. Marie Serneholdt
8. Abalone dots
pi_107607705
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
1/2 Loreen/ Thorsten Flinck
Je bent wel erg ingeburgerd }:|
Voor niet-Zweden is dit gewoon een dronken idioot.
pi_107607749
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:09 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Je bent wel erg ingeburgerd }:|
Voor niet-Zweden is dit gewoon een dronken idioot.
:D
pi_107608197
Loreen! Wat een GE-WEL-DIG nummer!
pi_107608339
Dead by April naar Globen! _O-
pi_107608992
Was er al een beetje bang voor. Nou ja, in ieder geval Loreen naar de finale!
Maar ik hoop niet dat er een nóg slechter nummer bijkomt in de finale.
pi_107609072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:44 schreef ItaloDancer het volgende:
Was er al een beetje bang voor. Nou ja, in ieder geval Loreen naar de finale!
Maar ik hoop niet dat er een nóg slechter nummer bijkomt in de finale.
Anders lever je je kaartje weer in?
pi_107609721
:+
pi_107610640
Livestream was goed.
De introductie van de kandidaten vond ik leuk gedaan. Al zijn de filmpjes van vorig jaar (dacht ik) niet te overtreffen :D

1.Loreen: Zonder teveel toeters en bellen gebracht en zeer effectief. Volgens mij zagen we iets van het moderne dans, vond het er op beeld goed uit zien, spannend om naar te kijken. Lijkt me echt wel een kanshebber voor de eindoverwinning.
2.Sean Banan: Vrolijkste van de avond
3.Afro-Dite: Zag er leuk en toch best strak uit :P
4.Dead by April: Live toch best overtuigend. Maar kan maar niet wennen aan dat gebrabbel er tussen door.

5.The Moniker: Prima optreden, prima nummer.
6.Marie Serneholt: Na 30 seconden al wel gezien en gehoord.
7.Abalone Dots: Saai.
8.Thorsten Flinck: Dit begrijp ik niet en dat wil ik denk ik ook niet.
pi_107612057
Uit de polls op de websites van de tabloids blijkt wel dat Loreen met groot verschil deze halve finale heeft gewonnen. Thorsten Flinck is echter ook behoorlijk populair, en ik zie hem helaas echt wel vanuit Andra Chansen de finale nog halen :{
pi_107612167
The Moniker en Molly Sandén hebben Euphoria inmiddels al uitgeroepen tot het beste Melodifestivalen-nummer allertijden.
En The Moniker komt volgend jaar terug met een ballad :+

pi_107613210
Ze zijn er snel bij.

Ik moest er in het begin nog aan wennen, maar nu: geweldig _O_
pi_107613679
Zal er wel weer snel afgehaald worden |:(
pi_107629891
iTunes
5. My Heart Is Refusing Me
9. Sober
26. The Boy Can Dance
50. Try Again (The Soundtrack Of Our Lives)
51. Salt And Pepper
pi_107631029
Ik vond de versie van try again van THe soundtrack of our lives overigens heel gaaf
pi_107631813
Zijn de liedjes ergens terug te luisteren? :9
pi_107632087
Euphoria gevonden op YT.... goed nummer... maar ik denk niet dat het zo zou werken in Baku op de een of andere manier
pi_107632466
De show kun je hier voorlopig terug zien:

http://svtplay.se/t/102943/melodifestivalen_2012
pi_107638925
Ik kijk het nu terug, maar had Marie het pakje van Agnes van een paar jaar terug geleend? :@

Dead by April vind ik echt vreselijk. Dat dit rechtstreeks naar Globen gaat, begrijp ik dus echt niet. En Thorsten Flinck spoort niet.
pi_107657229
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:10 schreef TheArt het volgende:
Ik kijk het nu terug, maar had Marie het pakje van Agnes van een paar jaar terug geleend? :@

Dead by April vind ik echt vreselijk. Dat dit rechtstreeks naar Globen gaat, begrijp ik dus echt niet. En Thorsten Flinck spoort niet.
Ben het helemaal met je eens.
pi_107660206
pi_107662208
Dead by April zal wel een grote fanbase hebben :)
pi_107663468
quote:
Wow ze zong zelfs Britney Spears :+
In die tijd zag ze er best sexy uit ook :9
En in dezelfde Idol-serie als Darin.
Haar stem is wel nog veel beter geworden sinds Idol :Y
pi_107666095
De eerste semi heeft geweldig gescoord. Er waren bijna 3,4 miljoen kijkers, het hoogste aantal voor de eerste semi ooit (de halve finales werden in 2002 ingevoerd). Ook het aantal stemmen was met 536.000 veel hoger dan vorig jaar en het jaar ervoor (tot en met 2009 waren er duels, die voor nog meer stemmen zorgden).
pi_107667186
Meer dan 1/3 van de Zweedse bevolking heeft gekeken. :D
pi_107667213
En dan moeten Danny en Charlotte nog komen.
pi_107683163
Tevens is de webstream meer dan 440.000 keer opgevraagd; meer dan de finale van vorig jaar.

En stem op Anniela voor de Tredje Chansen aub! :P http://svt.se/2.176206

[ Bericht 56% gewijzigd door ItaloDancer op 06-02-2012 18:47:03 ]
pi_107684475
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Tevens is de webstream meer dan 440.000 keer opgevraagd; meer dan de finale van vorig jaar.

Wat is dat voor verkiezing? :)
pi_107685249
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat een slechte selectie zeg. :o
pi_107685518
Oh, heb ik nog niet verteld.
Loopt parallel aan Melodifestivalen: een internet-contest onder de liedjes die sinds de invoering van de halve finales (2002) de finale niet gehaald hebben. Verder werkt het precies zoals Melodifestivalen (elke week gaan de twee met de meeste stemmen naar de finale en de nummers 3 en 4 naar een 'Sista chansen' (De laatste kans).
Ook wordt elke week in de live-uitzending één liedje uit die 'Tredje chansen' vertolkt door een andere artiest (zoals afgelopen zaterdag 'Try Again').
pi_107685817
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh, heb ik nog niet verteld.
Loopt parallel aan Melodifestivalen: een internet-contest onder de liedjes die sinds de invoering van de halve finales (2002) de finale niet gehaald hebben. Verder werkt het precies zoals Melodifestivalen (elke week gaan de twee met de meeste stemmen naar de finale en de nummers 3 en 4 naar een 'Sista chansen' (De laatste kans).
Ook wordt elke week in de live-uitzending één liedje uit die 'Tredje chansen' vertolkt door een andere artiest (zoals afgelopen zaterdag 'Try Again').
Ah oke, elke keer een nieuwe selectie dus. Ik vroeg me al af waarom ze zo'n slechte selectie hadden gemaakt van goede nummers die de finale niet haalden. Dan ken ik nog wel zo'n 15 betere nummers. Maar dank voor de uitleg. Is dit de eerste selectie of is er al een selectie van nummers geweest? Ik ben benieuwd welke daar dan bijzaten.

Ik stem voor Ola. Nummer van Anniela was prima hoor, maar ik blijf het pijnlijk vinden hoe ze al na 1 sec. bekaf is :{

EDIT: Ik zie dat Pain of Salvation de eerste halve finale gewonnen heeft. Jammer, ik vond Velvet veel beter.
pi_107688181
Ik heb op Ola gestemd :+
pi_107689349
Pauline - "Sucker For Love"
pi_107693199
Anniela - Elektrisk
pi_107699558
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ah oke, elke keer een nieuwe selectie dus. Ik vroeg me al af waarom ze zo'n slechte selectie hadden gemaakt van goede nummers die de finale niet haalden. Dan ken ik nog wel zo'n 15 betere nummers. Maar dank voor de uitleg. Is dit de eerste selectie of is er al een selectie van nummers geweest? Ik ben benieuwd welke daar dan bijzaten.
Het is ook meer een eigen keuze van Björkman vermoed ik (net zoals een groot deel van Melodifestivalen natuurlijk).

quote:
Ik stem voor Ola. Nummer van Anniela was prima hoor, maar ik blijf het pijnlijk vinden hoe ze al na 1 sec. bekaf is :{
Het meisje was ziek!!

quote:
EDIT: Ik zie dat Pain of Salvation de eerste halve finale gewonnen heeft. Jammer, ik vond Velvet veel beter.
Maakt niet uit, ze gaan allebei door naar de finale :+
pi_107699584
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:41 schreef TychoL het volgende:
Anniela - Elektrisk
Welkom, je hebt alvast een streepje voor bij mij (niet dat je daar wat aan hebt).
pi_107699798
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:50 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Het is ook meer een eigen keuze van Björkman vermoed ik (net zoals een groot deel van Melodifestivalen natuurlijk).

[..]

Het meisje was ziek!!

[..]

Maakt niet uit, ze gaan allebei door naar de finale :+
Dat laatste zag ik ook daarna ja :+

Ik heb de studioversie van Elektrisk nog maar eens beluisterd en dat is inderdaad een wereld van verschil. Blijft zeker wel een prima nummer. Alleen dat live optreden bleef zo in negatieve zin hangen, dat ik er nu ook weer aan terugdacht. Dat van die ziekte wist ik nog niet trouwens.
pi_107720110
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:38 schreef TheVulture het volgende:
Euphoria gevonden op YT.... goed nummer... maar ik denk niet dat het zo zou werken in Baku op de een of andere manier
Ik geloof er ook niet zo in dat pak 'em beet de Armeense televoter of het Nederlandse 'vak'jurylid hier heel wild van wordt.
pi_107762151
Samenvatting van wat de pers denkt over de liedjes:

Ulrik Munther: Klinkt als Darin's "You're out of my life" maar dan met mondharmonica en gitaar. Ballad/midtempo. Niet zo sterk als gedacht.
Top Cats: Rockabilly zoals The Playtones verleden jaar, maar niet zo goed als The Playtones.
Sonja Aldén: Klassieke popballade, gaat over de dood, hartslag hoorbaar in de achtergrond. Het refrein is niet zo sterk als bij vorige deelname Sonja Aldén.
Andreas Lundstedt: Electro-dance met de strings uit 'Headlines', intelligente pop, niet zoals Alcazar. Zitten falsetto-stukjes in.
Timoteij: Precies wat je verwacht, doet in sommige stukken denken aan Ruslana's Wild dances. Iets meer Sarek en iets meer "Iers". Supervrolijke folkpop. Niet zo'n simpel refrein als 'Kom', eerder iets als 'Het' maar dan veel sneller.
David Lindgren: In The Club part 2. Effectiefste refrein, maar wel repetitief. Zal moeilijk worden om zich te meten met Danny, die nog in de vierde semi komt.
Mimi Oh: Catchy pop, met twee refreinen. Niet zo 80's als haar andere liedjes. Beetje anoniem.
Thomas Di Leva: Niet zo sterk als zijn eerdere werk. (Schlagerprofil zegt zelfs: dit kan qua resultaat uitdraaien zoals The Moniker vorige week)

Geen van deze nummers maakt kans om Melodifestivalen te winnen, aldus Schlagerprofil.

Voorspelling uitslag Poplight (alleen op basis van de liedjes, de performance kan nog veel veranderen):
Globen: Timoteij, Ulrik Munther
Andra chansen: Thomas Di Leva, Andreas Lundstedt

[ Bericht 1% gewijzigd door ItaloDancer op 08-02-2012 19:53:59 ]
pi_107763002
Ben vooral benieuwd naar Timoteij, Sonja Aldén, Andreas en Mimi Oh. Die Di Leva vind ik maar een beetje een weirdo..hij lijkt op mn buurvrouw :')
pi_107763529
Ik ben bang voor deze semi, omdat nummers 4 t/m 7 allemaal uptempo pop-dance zijn (4 liedjes achter elkaar), en daarna komt, als laatste, Di Leva, uiteraard met een heel ander nummer. En dan heb je nog de populaire Ulrik. Mijn 'nachtmerrie-scenario' is dan ook dat ik Di Leva en Ulrik in Globen ga zien :+ Terwijl ik dit waarschijnlijk een hele leuke semi ga vinden...
pi_107797733
6 snippets online.
David Lindgren brengt het nummer dat Danny eigenlijk zou doen, voordat hij op het laatste moment van nummer veranderde! (De titel is veranderd van 'To The Sky' naar 'Shout It Out'). David is echter totaal niet de persoon om dit nummer goed te brengen, en een winnaarslied was het sowieso al niet (dus verstandig van Danny om van inzending te wijzigen).
Timoteij klinkt goed, vooral het instrumentale deel, maar het is niet zo'n makkelijke sing-a-long zoals Kom. Maar ze zullen waarschijnlijk wel doorgaan in deze matige semi.
Andreas Lundstedt heeft een waardeloos nummer! Ik denk dat Ulrik sowieso door is, ik vind er niets aan, maar het nummer is niet zo slecht dat hij moet vrezen. Top Cats zijn lang niet zo goed als The Playtones. Sonja... tja... niet heel slecht, maar behoorlijk gedateerd.
pi_107798217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:52 schreef ItaloDancer het volgende:
6 snippets online.
David Lindgren brengt het nummer dat Danny eigenlijk zou doen, voordat hij op het laatste moment van nummer veranderde! (De titel is veranderd van 'To The Sky' naar 'Shout It Out'). David is echter totaal niet de persoon om dit nummer goed te brengen, en een winnaarslied was het sowieso al niet (dus verstandig van Danny om van inzending te wijzigen).
Timoteij klinkt goed, vooral het instrumentale deel, maar het is niet zo'n makkelijke sing-a-long zoals Kom. Maar ze zullen waarschijnlijk wel doorgaan in deze matige semi.
Andreas Lundstedt heeft een waardeloos nummer! Ik denk dat Ulrik sowieso door is, ik vind er niets aan, maar het nummer is niet zo slecht dat hij moet vrezen. Top Cats zijn lang niet zo goed als The Playtones. Sonja... tja... niet heel slecht, maar behoorlijk gedateerd.
Het enige redelijke nummer tot nu toe is van Timoteij, al valt dat me ook wat tegen; het refrein dan tenminste. Het klinkt voor mij net wat te gecompliceerd in vergelijking met hun andere nummers. Dat hoeft niet zo verkeerd te zijn, maar is het ook wat minder flitsend mijns inziens.
pi_107800838
Mimi Oh en Thomas Di Leva staan er ook op. Di Leva heeft nog het meest schlager-achtige nummer, haha.
Mimi Oh vind ik wel leuk, maar Säkerhetsnål is veel beter en ook minder dan 3 minuten. WAAROM?!

1. Mimi Oh 8/10
2. Timoteij 7/10
3. David Lindgren 7/10
4. Top Cats 6/10
5. Andreas Lundstedt 5/10
6. Sonja Aldén 5/10
7. Thomas Di Leva 3/10
8. Ulrik Munther 3/10
pi_107800871
- Ulrik: Doet me helemaal niks. Meer iets voor de tienermeisjes geloof ik...
- Top Cats: Mix van Belgie 2009 en The Baseballs. Ondanks dat het niet mijn ding is, vind ik het niet slecht klinken.
- Sonja: Lijkt me wel een mooie ballade, zie ik ook best wel door gaan naar de finale of op zn minst AC.
- Andreas: Vocaal wat zwak, nummer klinkt wel erg middelmatig in dit fragmentje.
- Timoteij: Kom zat echt meteen in m'n kop, dit nog niet, maar dit vind ik ook erg goed klinken! Finale zeg ik!
- David Lindgren: Klinkt wel lekker. David zelf vind ik echt te onopvallend, weinig uitstraling. Ik ben afgeleid door de dansers, terwijl de focus op hem moet liggen vind ik.
- Mimi Oh: Na Timoteij mijn 2e favoriet. Nummer klinkt wat mij betreft gewoon goed.
- Thomas Di Leva: Volgens mij heeft hij niet eens zo'n slecht nummer, maar het blijft een vaag figuur.

Ook dit vind ik trouwens weer een matige semi
pi_107802716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:52 schreef ItaloDancer het volgende:
6 snippets online.
Waar staan die, dan ga ik ook ff luisteren :Y haha
pi_107802949
Het niveau in de eerste twee halve finales is nog niet bepaald goed moet ik zeggen.
pi_107803151
Ik ben dan wel niet ItaloDancer, maar voor de mensen die de korte fragmenten willen horen: http://svt.se/melodifesti(...)gtitt_pa_alla_bidrag
pi_107803863
haha dankjewel :) Ik vind de nummers van timoteij en Mimi Oh
pi_107805679
quote:
Heb geloof ik mijn stem al klaar O+
pi_107807665
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:31 schreef TychoL het volgende:
haha dankjewel :) Ik vind de nummers van timoteij en Mimi Oh
_O_
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:06 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Heb geloof ik mijn stem al klaar O+
_O_
pi_107809055
Ik ga deze ronde voor Mimi Oh. Wat een lekker ding :9~ :Y
pi_107812487
Goede smaak heren!
pi_107812698
Mimi Oh is inderdaad een vreselijk lekker wijf :9~

Een mooi toeval dat uitgerekend de lekkere wijven in deze halve finale met de wat betere nummers komen :+
pi_107826192
Catwalk intro-songs:

Ulrik Munther
"Bitter Sweet Symphony" – The Verve

Top Cats
"East, bound and down" – Jerry Reed

Sonja Aldén
"Vilda skogssången Rövardansen" – Björn Isfält/Ronja Rövardotter

Andreas Lundstedt
"Crazy in Love" – Beyoncé

Timoteij
"Back in Black" – AC/DC

David Lindgren
"Rappers Delight" – The Sugarhill Gang

Mimi Oh
"I Know There is Something Going on" – Frida

Thomas Di Leva
"Escape" – Craig Armstrong
pi_107827024
Mimi's accent O+ O+ O+
An interview with Mimi Oh - 10 Feb 2012 by Schlagerfiasko
(staan ook audio interviews op met Christer Björkman, Timoteij, Andreas Lundstedt en David Lindgren, voor de die-hard fans :+)
pi_107830465
pi_107836905
'

pi_107845600
Publieksstemming na generale repetitie:
1. David Lindgren - "Shout it Out", 394 röster
2. Ulrik Munther - "Soldiers", 148 röster
3. Timoteij - "Stormande hav", 49 röster
4. Thomas di Leva "Ge aldrig upp", 41 röster
5. Andreas Lundstedt - "Aldrig aldrig", 24 röster
6. Sonja Aldén - "I din himmel", 22 röster
7. Top Cats - "Baby Doll", 20 röster
8. Mimi Oh - "Det går för långsamt", 13 röster

pi_107846266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Publieksstemming na generale repetitie:
1. David Lindgren - "Shout it Out", 394 röster
2. Ulrik Munther - "Soldiers", 148 röster
3. Timoteij - "Stormande hav", 49 röster
4. Thomas di Leva "Ge aldrig upp", 41 röster
5. Andreas Lundstedt - "Aldrig aldrig", 24 röster
6. Sonja Aldén - "I din himmel", 22 röster
7. Top Cats - "Baby Doll", 20 röster
8. Mimi Oh - "Det går för långsamt", 13 röster

[ afbeelding ]
Wat een duidelijk verschil zeg, meer dan 50 procent van de stemmen. Nummer twee haalt net de 20 procent.
Hij is ook de favoriet bij de bookmakers nu
pi_107846623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:32 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Wat een duidelijk verschil zeg, meer dan 50 procent van de stemmen. Nummer twee haalt net de 20 procent.
Hij is ook de favoriet bij de bookmakers nu
In dat stukje van amper een minuut vond ik erg absoluut niet veel aan.

Mimi Oh wel dramatisch weinig stemmen zeg.
pi_107847188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

In dat stukje van amper een minuut vond ik erg absoluut niet veel aan.

Mimi Oh wel dramatisch weinig stemmen zeg.
Inderdaad, maar eigenlijk scoren de nummers 3 t/m 8 allemaal belabberd.

Maar in de vorige ronde ging Thorsten Flinck naar AC en die had nog niet eens 6 procent van de stemmen in de generale.
pi_107847429
Oei dat is geen goed voorteken voor Mimi Oh :o Verbaasd me dat die David Lindgren indruk heeft gemaakt. Timoteij MOET in elk geval naar de finale!
pi_107856516
hoe vaker ik naar timoteij luister, hoe leuker ik het begin te vinden :)
pi_107858582
Zometeen de volledige versies *O*
pi_107860772
Wow! Melodifestivalen-medley / ode aan Christer Björkman (10 jaar Melodifestivalen) op het QX GayGala.

En Loreen - My heart is refusing me:

[ Bericht 42% gewijzigd door ItaloDancer op 11-02-2012 15:11:40 ]
pi_107862149
Die MF-medley _O_

De volledige versies zijn te beluisteren:http://svt.se/melodifesti(...)elodifestivalen_2012

Mijn top 8:

1.Timoteij: Top *O*
2.Mimi-Oh: Lekker geproduceerd en verfrissend tussen alle andere nummers.
3.Sonja: Mooie ballade.
4.Ulrik: Song in z'n geheel toch best goed, alleen jammer dat het door Ulrik wordt gezongen :P

5.David Lindgren: Klinkt als een slap aftreksel van andere bekendere liedjes en toch prima om naar te luisteren.
6.Andreas: Net als het nr van Di Leva wel oke, doet me verder weinig.
7.Thomas Di Leva: Nummer vind ik best oke.
8.Top Cats: Slap nummer, wellicht leuker met een swingend optreden.
pi_107862541
Timoteij bevalt me goed in full, vooral de instrumentale gedeelten vind ik geweldig, het refrein relatief het minste. Ook Mimi Oh is heel goed.
David klinkt goed, maar favoriet? Ik ben benieuwd...
Sonja Aldén klinkt in geheel beter, maar ja het hoeft voor mij niet zo. Zal wel opvallen tussen het vele uptempo.
Top Cats vind ik wel ok, komt niet in de buurt bij Playtones - The King, maar ik krijg er niet de kriebels van zoals bij Ulrik en Di Leva.
pi_107862568
Het zal spannend worden vanavond, nu er blijkbaar drie favorieten zijn voor twee tickets (Ulrik, David, Timoteij). Denk toch nog steeds dat David het onderspit gaat delven... maar goed...
pi_107864452
Shout It Out wordt steeds beter bij het vaker luisteren, net als In The Club (maar niet op hetzelfde niveau uiteraard).
pi_107866023
pi_107866404
Zal Mimi Oh misschien verrassen? Van mij mag het, snap echt niet waarom ze zo laag staat in de peilingen/odds.

Ik heb vanavond een feestje ;( :') dus geen live semi voor mij, maar heb begrepen dat ik die tot maandagavond ofzo kan terug kijken. Ik lees jullie commentaar later wel. Alvast Go Sonja, Timoteij en Mimi Oh *O*
pi_107870021
quote:
Jouw posts worden met de week beter, Italo
pi_107870049
Dank je :P

Nu live:
Sarah hahahaha. _O-
pi_107870222
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Dank je :P

Nu live:
Sarah hahahaha. _O-
Ik vind ze grappig! Gina ook.
pi_107870362
Ulrik kon mijn totaal niet boeien. Daar moet je toch echt een 15jarig meisje voor zijn, denk ik
pi_107870413
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ulrik kon mijn totaal niet boeien. Daar moet je toch echt een 15jarig meisje voor zijn, denk ik
Ik denk het inderdaad!

Top Cats, lekker swingend *O*
pi_107870639
Ik gun Sonja Aldén echt wel een beter nummer dan dit. Al is het niet slecht, maar echt boeien kan het me zeker niet.
pi_107870695
Neuh, Sonja doet het ook niet voor mij
pi_107870896
Wat een dramatisch slecht nummer _O-
pi_107870922
nu komt timoteij :D haha
pi_107871302
Tot nu toe vind ik David Lindgren VERUIT het best
pi_107871386
Reactie van het publiek op David :o
Maar het was ook een geweldige performance.
pi_107871429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Reactie van het publiek op David :o
Ja, die betalen goud geld voor een kaartje en dan zijn ze blij als ze iets fatsoenlijks zien natuurlijk
pi_107871443
Ik nodig Mimi Oh hierbij uit om vanavond na deze halve finale plaats te nemen naast me in bed :+
pi_107871454
Ik vind het maar niks die Mimi Oh :N .
pi_107871555
Mimi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fantastisch gezongen O+ O+ O+ O+ O+
pi_107871587
Ik denk: finale Ulrik en David.
pi_107871669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik denk: finale Ulrik en David.
Live-odds zeggen hetzelfde
pi_107871832
ik zou zeggen:
Ulrik Munther en David Lindgren naar de finale
Timoteij en Top Cats naar Ac
pi_107871920
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
ik zou zeggen:
Ulrik Munther en David Lindgren naar de finale
Timoteij en Top Cats naar Ac
:Y of Di Leva ipv Top Cats?...
pi_107872005
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:56 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

:Y of Di Leva ipv Top Cats?...
Inderdaad, die zou ook nog kunnen.
Of Timoteij ipv Ulrik Munther
pi_107872229
Mimi 8e :'(
pi_107872297
Wat leren we weer uit deze en de vorige semi? Alle weirdos gaan standaard door.
pi_107872388
ik vind dat echt zo'n jezus :9
pi_107872403
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:07 schreef TychoL het volgende:
ik vind dat echt zo'n jezus :9
Of een sekteleider
pi_107872724
Ulrik als eerste naar Globen :')
pi_107872725
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
pi_107872745
Onder de 18 verbieden om te stemmen!
pi_107872755
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Onder de 18 verbieden om te stemmen!
Gewoon vrouwen verbieden te stemmen.
pi_107872774
ulrik en david dus
pi_107872783
Leuk voor het Junior Songfestival.
pi_107872789
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:18 schreef TychoL het volgende:
ulrik en david dus
Dat zou ik toch wel zeggen inderdaad
pi_107872827
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:17 schreef TheArt het volgende:

[..]

Gewoon vrouwen verbieden te stemmen.
Ook een idee inderdaad :)
pi_107872915
Timoteij gelukkig nog naar AC.
pi_107872927
Haha, die Timoteij dames lachen wel heel zuurtjes
pi_107872960
Tot ziens Di Leva ~O>
pi_107872974
Jezus is weer dood.
pi_107872993
jes jezus is druit :6
pi_107873018
Ik vind dit eigenlijk wel een tof nummer ^O^
pi_107873102
Danny heeft zijn eigen concurrent geschapen feitelijk.
Dat "Amazing" moet wel een bom zijn als hij dit nummer ervoor heeft laten schieten :D
pi_107873171
Jammer, had liever Timoteij of Sonja door zien gaan. =(
pi_107873243
Aftonbladet
Vem var bäst i kväll?
Ulrik Munther 16.19%
Top Cats 12.28%
Sonja Aldén 3.69%
Andreas Lundstedt 3.1%
Timoteij 13.76%
David Lindgren 33.25%
Mimi Oh 2.57%
Thomas DiLeva 15.17%

Totalt antal röster: 7,832
pi_107873337
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Aftonbladet
Vem var bäst i kväll?
Ulrik Munther 16.19%
Top Cats 12.28%
Sonja Aldén 3.69%
Andreas Lundstedt 3.1%
Timoteij 13.76%
David Lindgren 33.25%
Mimi Oh 2.57%
Thomas DiLeva 15.17%

Totalt antal röster: 7,832
Ik vond Andreas Lundstedt ook echt dramatisch.
pi_107873811
Hij is nu zelfs al over de 40% heen.
Hij en Danny gaan het elkaar moeilijk maken in de finale ... goed voor Loreen bijvoorbeeld :P
pi_107895503
De show net terug gekeken.

1.Timoteij: Super :) AC is daarom erg teleurstellend.
2.David Lindgren: Nummer is een grower, vind'm steeds leuker. Optreden erg sterk. David zelf mist uitstraling.
3.Mimi Oh: Dit maakte me wel vrolijk dus snap die 8e plek niet zo.
4.Sonja Aldén: Zag er mooi uit op beeld, goed gezongen. Denk dat de meeste mensen dit toch te saai hebben gevonden :(

5.Ulrik: Goed nummer dat overtuigend wordt gebracht. Tzullen vast de tienermeisjes zijn die dit echt helemaal geweldig vinden...
6.Di Leva: Blijft een enge kerel, maar om 'm af te rekenen op z'n uiterlijk... Nummer best oke en hij weet het echt wel goed te brengen.
7.Andreas: Goed optreden, maar vocaal erg magertjes.
8.Top Cats: Komt op de één of andere manier toch wat amateuristisch over. Nee, vind dit niks aan.

Interval met Jessica Folcker O+ _O_ Ziet er nog altijd goed uit zeg! Heeft nu al 2x mee gedaan aan MF en mag wat mij betreft snel terug komen
pi_107895522
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Hij is nu zelfs al over de 40% heen.
Hij en Danny gaan het elkaar moeilijk maken in de finale ... goed voor Loreen bijvoorbeeld :P
Of... voor Miss Charlotte 8-) :Y)
pi_107896135
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Mimi 8e :'(
Het is een schande, ze zag er prachtig uit :(

De 2 liedjes die wel door zijn, vind ik weinig aan trouwens.
pi_107900643
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat leren we weer uit deze en de vorige semi? Alle weirdos gaan standaard door.
Andreas ligt er toch uit?
pi_107937713
De kijkcijfers zijn ongeveer gelijk aan vorige week (30.000 minder), en daarmee de vierde best bekeken semi en de best bekeken tweede semi ooit. Ook waren er weer meer dan 400.000 internetstreams en lag het aantal stemmen iets hoger dan vorige week.

Ze geven ook nog de statistiek dat 58% van alle Zweedse kinderen tussen 7 en 11 jaar Melodifestivalen heeft gekeken :+ verklaart de finaleplaats van Ulrik ;)

Ik denk dat de vierde semi met o.a. Danny en de comeback van Charlotte kans maakt om het all-time record te verbreken (3.644.000 kijkers voor de vierde semi in 2006, met de uiteindelijke winnaar Carola).
pi_107938571
In Tredje Chansen zijn afgelopen week Ola en Pain of Salvation door naar de finale. Anniela en Pauline gaan naar Sista Chansen.

Tredje Chansen deze week:
Bosson - "Efharisto" (2004)
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - "Killing Me Tenderly" (2009)
Roger Pontare - "Silverland" (2006)
Lasse Lindh - "Du behöver aldrig mer vara rädd" (2008)
Christian Walz - "Like Suicide" (2011)
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - "Underbart" (2010)
Maarja - "He Is Always On My Mind" (2003)
Loreen - "My Heart Is Refusing Me" (2011)

Oftewel, de winnaar van Tredje Chansen is reeds gekend :+

Stemmen: http://svt.se/2.176206
pi_107938905
Loreen - "my heart is refusing me"
pi_107949370
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:18 schreef grazz het volgende:

Interval met Jessica Folcker O+ _O_ Ziet er nog altijd goed uit zeg! Heeft nu al 2x mee gedaan aan MF en mag wat mij betreft snel terug komen
Ik vond en vind Om Natten nog steeds zo tof O+

Jammer dat ze het qua styling en performance zo statig bracht
pi_107951930
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:
In Tredje Chansen zijn afgelopen week Ola en Pain of Salvation door naar de finale. Anniela en Pauline gaan naar Sista Chansen.

Tredje Chansen deze week:
Bosson - "Efharisto" (2004)
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - "Killing Me Tenderly" (2009)
Roger Pontare - "Silverland" (2006)
Lasse Lindh - "Du behöver aldrig mer vara rädd" (2008)
Christian Walz - "Like Suicide" (2011)
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - "Underbart" (2010)
Maarja - "He Is Always On My Mind" (2003)
Loreen - "My Heart Is Refusing Me" (2011)

Oftewel, de winnaar van Tredje Chansen is reeds gekend :+

Stemmen: http://svt.se/2.176206
Uit protest tegen de barslechte selectie die ze deze week hebben gemaakt, besluit ik niet te stemmen :+
Het lijkt wel alsof ze expres allemaal matige nummers om Loreen heen hebben gezet :')
pi_107953414
Efharisto en Underbart _O_
pi_107953612
Ik vond "Silverland" ook wel wat hebben
pi_107954612
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Efharisto en Underbart _O_
Efharisto vind ik echt vreselijk, terwijl ik dit soort nummers meestal wel op prijs stel. Underbart valt inderdaad wel mee.

Ze kunnen beter een verkiezing houden met nummers die wel de finale haalden, maar die niet wonnen. Dan krijg je pas belachelijk moeilijke keuzes :D
pi_108016751
De pers heeft weer mogen luisteren naar de liedjes van de komende halve finale. Een korte impressie.

Youngblood: Voltooiing van de Manboy-trilogie. Als Manboy niet door Kempe zelf was geschreven, dan was het plagiaat geweest. Het refrein gaat als volgt: "Youngblood, youngblood, I wanna be, I wanna be a youngblood" (serieus _O-). Tobbe Ek van Aftonbladet vindt het echter een beter nummer dan Popular en misschien wel dan Manboy. Het is duidelijk niet bedoeld om Melodifestivalen te winnen, wel om jonge meisjes verliefd te laten worden op deze jongens.

Maria BenHajji: Dat is die webjoker-winnaar. Ballad. Productie is nog wat geprofessionaliseerd. Kandidaat voor de laatste plaats.

Mattias Andréassen: Monderne pop-soul-RNB in het Zweeds. Beetje als Zweedse Usher.

Love Generation: Klinkt meer als The Saturdays dan als Lady Gaga dit keer. Meer gitaren. Maar doet ook een beetje denken aan Nicole Scherzinger - Poison. Het heeft een dance break. Niet zo 'instant' als Dance Alone, maar het refrein heeft groeipotentie.

Carolina Wallin Pérez: Singer/songwriter met een liedje in de stijl van Kent. Zit een kort falsetto-stukje in. Maakt waarschijnlijk geen schijn van kans op zaterdag.

Andreas Johnson: Typische Andreas Johnson-pop. Het is één van zijn sterkere nummers, maar het lijkt wel gevaarlijk veel op Suedes Beautiful Ones. Maar het publiek houdt van liedjes die ze herkennen...

Molly Sandén: Lied over een verbroken relatie, in het begin krijg je een beetje een Adele-gevoel, maar al snel wordt het een klassieke pop ballade, begeleid door piano. Het is een goed nummer, hoewel er geen duidelijk refrein in zit. Daarom wellicht kansrijk om via Andra Chansen door te gaan naar de finale.

Björn Ranelid & Sara Li: Beeld je een E-Type-nummer in, maar ipv raps zegt Björn Ranelid op een dancebeat dingen als "onthoud dat vrouwen het sterke geslacht zijn" en "wanneer vrouwen 60 jaar lang het zaad van de man afwijzen, dan sterft de mensheid uit". En dan komt ineens een catchy bubble gum pop-refrein. Dit is gek. Dit is belachelijk. Dit is slim.

[ Bericht 0% gewijzigd door ItaloDancer op 15-02-2012 19:22:01 ]
pi_108016952
Kan niet wachten om Björn Ranelid's nummer te horen :D !

Ik heb van de week nog geld proberen in te zetten op Ranelid direct naar Globen, omdat ik er op de één of andere manier wel wat van verwachtte (hele hoge odds van 15, maar hij schrijft boeken, het is geen zanger, wel een vreemde vogel, met een dance-nummer en mag als laatste in zijn halve finale, dat moest iets aparts zijn). Helaas mocht ik er van Unibet maar 2 euro (!!) op inzetten :(

[ Bericht 38% gewijzigd door ItaloDancer op 15-02-2012 19:17:37 ]
pi_108023011
Dat lied van Youngblood klinkt nu al te fout! :D
pi_108024685
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:12 schreef ItaloDancer het volgende:
Kan niet wachten om Björn Ranelid's nummer te horen :D !

Ik heb van de week nog geld proberen in te zetten op Ranelid direct naar Globen, omdat ik er op de één of andere manier wel wat van verwachtte (hele hoge odds van 15, maar hij schrijft boeken, het is geen zanger, wel een vreemde vogel, met een dance-nummer en mag als laatste in zijn halve finale, dat moest iets aparts zijn). Helaas mocht ik er van Unibet maar 2 euro (!!) op inzetten :(

[ afbeelding ]
En het beste startnummer ook nog eens.

Edit: Oh...dat schreef je al
pi_108029539
Deze stoot zou ik ook nog wel eens terug willen zien O+

pi_108030682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:59 schreef TheVulture het volgende:
Deze stoot zou ik ook nog wel eens terug willen zien O+

Die stoot is ondertussen wel 46... Maar met de muziek is zeker niets mis :)
pi_108030817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Die stoot is ondertussen wel 46... Maar met de muziek is zeker niets mis :)
Carola was ook 44 toen ze meedeed :P
pi_108038410
De Ranelid-hype bezorgt hem nu de favorietenrol bij bookmaker Svenskaspel (die de liedjes als enige bookmaker gehoord heeft). Daarachter zit het kort achter elkaar met Youngblood, Molly, Love Generation en Andreas. De enige die kansloos lijken zijn Matthias, Carolina en Maria.
Vanmiddag weer stuk voor stuk de previews online op www.melodifestivalen.se
pi_108051510
Alle previews staan nu online... mijn waardering:
Ranelid 8/10
Youngblood 7/10
Molly Sandén 7/10
Mattias Andréasson 6/10
Love Generation 6/10
Andreas Johnson 4/10
Carolina Wallin Pérez 4/10
Maria BenHajji 3/10

[ Bericht 14% gewijzigd door ItaloDancer op 16-02-2012 19:38:27 ]
pi_108054152
- Youngblood: Kopie van Manboy, klinkt ook slechter. 6.5/10
- Maria: Prachtig die kaarsen. Lijkt me best een mooi nummer. 7/10
- Mattias: Oeh, ben erg benieuwd naar dit nummer. Klinkt nu al goed! 7.5/10
- Love Generation: Ff wennen, want Dance Alone was meteen al een knaller, maar dit mag er zeker ook wezen :) 8/10
- Carolina: Klinkt erg saai. 4/10
- Andreas: Live backings. Kijk, zo hoort het! Dit ga ik wel goed vinden 8/10
- Molly: Heeft zij de beste ballad? Zo klinkt het wel. 8/10
- Björn en Sara: Kan Sara dat nummer niet alleen ZINGEN? Alleen het refrein klinkt nog ergens naar. 6/10
pi_108055129
Ranelid naar Baku! Dan ben ik 300 euro rijker.
pi_108079236
Molly is nu favoriet bij de bookmakers.

Dit zijn de nummers die de artiesten deze week hebben gekozen voor hun entree:
Youngblood: LMFAO - Party Rock Anthem
Maria BenHajji: Stevie Wonder - Signed, Sealed, Delivered
Mattias Andréasson: Tinie Tempah - Written in the Stars
Love Generation: Rihanna feat. Calvin Harris - We Found Love
Carolina Wallin Pérez: Vanessa Paradis - Be My Baby
Andreas Johnson: Rihanna - Don't Stop the Music :D !
Molly Sandén: Coldplay - Viva La Vida
Björn Ranelid & Sara Li: Vangelis - Conquest Of Paradise
pi_108079891
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:39 schreef grazz het volgende:
- Björn en Sara: Kan Sara dat nummer niet alleen ZINGEN? Alleen het refrein klinkt nog ergens naar. 6/10
Ik vind het nummer op zich prima, maar waarom inderdaad die tekst er tussendoor opzeggen. Ik dacht dat ik naar een gewone tekstvoordracht aan het luisteren was i.p.v. een nummer _O-
pi_108079903

pi_108080344
Laat ik ook eens gaan raten:

Youngblood - 7,5/10. Echt een kopie van Saade, ik vind het iets minder, maar toch nog wel een leuk nummer.
Maria BenHajji - 3/10. Een saai nummer. De kaarsen zijn wel grappig.
Mattias Andreasson - 5,5/10. Voortkabbelend, niet heel bijzonder.
Love Generation - 7/10. Best leuk, maar niet echt spectaculair. Het is trouwens mede-geproduceerd door RedOne, dezelfde die aan de Russische bijdrage meehielp.
Carolina Wallin Perez 4/10. Saai, het nummer is zonder enige spanning.
Andrew Johnson - 6/10. Het doet me heel erg denken aan een ander nummer, ik weet even niet welk.
Geen winnaar van het MF, ik verwacht dat het ook niet door de voorrondes komt. Geen slecht nummer op zich.
Molly Sandén - 8/10. Een goede ballad in mijn ogen. De ballad verveelt niet en is leuk om naar te luisteren.
Bear Ranelid ft. Sara Li - 1/10. Wat een walgelijke vent, wat een vreselijk nummer :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')