abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107632466
De show kun je hier voorlopig terug zien:

http://svtplay.se/t/102943/melodifestivalen_2012
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_107638925
Ik kijk het nu terug, maar had Marie het pakje van Agnes van een paar jaar terug geleend? :@

Dead by April vind ik echt vreselijk. Dat dit rechtstreeks naar Globen gaat, begrijp ik dus echt niet. En Thorsten Flinck spoort niet.
pi_107657229
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:10 schreef TheArt het volgende:
Ik kijk het nu terug, maar had Marie het pakje van Agnes van een paar jaar terug geleend? :@

Dead by April vind ik echt vreselijk. Dat dit rechtstreeks naar Globen gaat, begrijp ik dus echt niet. En Thorsten Flinck spoort niet.
Ben het helemaal met je eens.
pi_107660206
pi_107662208
Dead by April zal wel een grote fanbase hebben :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_107663468
quote:
Wow ze zong zelfs Britney Spears :+
In die tijd zag ze er best sexy uit ook :9
En in dezelfde Idol-serie als Darin.
Haar stem is wel nog veel beter geworden sinds Idol :Y
pi_107666095
De eerste semi heeft geweldig gescoord. Er waren bijna 3,4 miljoen kijkers, het hoogste aantal voor de eerste semi ooit (de halve finales werden in 2002 ingevoerd). Ook het aantal stemmen was met 536.000 veel hoger dan vorig jaar en het jaar ervoor (tot en met 2009 waren er duels, die voor nog meer stemmen zorgden).
pi_107667186
Meer dan 1/3 van de Zweedse bevolking heeft gekeken. :D
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_107667213
En dan moeten Danny en Charlotte nog komen.
pi_107683163
Tevens is de webstream meer dan 440.000 keer opgevraagd; meer dan de finale van vorig jaar.

En stem op Anniela voor de Tredje Chansen aub! :P http://svt.se/2.176206

[ Bericht 56% gewijzigd door ItaloDancer op 06-02-2012 18:47:03 ]
pi_107684475
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Tevens is de webstream meer dan 440.000 keer opgevraagd; meer dan de finale van vorig jaar.

Wat is dat voor verkiezing? :)
pi_107685249
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat een slechte selectie zeg. :o
pi_107685518
Oh, heb ik nog niet verteld.
Loopt parallel aan Melodifestivalen: een internet-contest onder de liedjes die sinds de invoering van de halve finales (2002) de finale niet gehaald hebben. Verder werkt het precies zoals Melodifestivalen (elke week gaan de twee met de meeste stemmen naar de finale en de nummers 3 en 4 naar een 'Sista chansen' (De laatste kans).
Ook wordt elke week in de live-uitzending één liedje uit die 'Tredje chansen' vertolkt door een andere artiest (zoals afgelopen zaterdag 'Try Again').
pi_107685817
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh, heb ik nog niet verteld.
Loopt parallel aan Melodifestivalen: een internet-contest onder de liedjes die sinds de invoering van de halve finales (2002) de finale niet gehaald hebben. Verder werkt het precies zoals Melodifestivalen (elke week gaan de twee met de meeste stemmen naar de finale en de nummers 3 en 4 naar een 'Sista chansen' (De laatste kans).
Ook wordt elke week in de live-uitzending één liedje uit die 'Tredje chansen' vertolkt door een andere artiest (zoals afgelopen zaterdag 'Try Again').
Ah oke, elke keer een nieuwe selectie dus. Ik vroeg me al af waarom ze zo'n slechte selectie hadden gemaakt van goede nummers die de finale niet haalden. Dan ken ik nog wel zo'n 15 betere nummers. Maar dank voor de uitleg. Is dit de eerste selectie of is er al een selectie van nummers geweest? Ik ben benieuwd welke daar dan bijzaten.

Ik stem voor Ola. Nummer van Anniela was prima hoor, maar ik blijf het pijnlijk vinden hoe ze al na 1 sec. bekaf is :{

EDIT: Ik zie dat Pain of Salvation de eerste halve finale gewonnen heeft. Jammer, ik vond Velvet veel beter.
pi_107688181
Ik heb op Ola gestemd :+
pi_107689349
Pauline - "Sucker For Love"
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_107693199
Anniela - Elektrisk
pi_107699558
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ah oke, elke keer een nieuwe selectie dus. Ik vroeg me al af waarom ze zo'n slechte selectie hadden gemaakt van goede nummers die de finale niet haalden. Dan ken ik nog wel zo'n 15 betere nummers. Maar dank voor de uitleg. Is dit de eerste selectie of is er al een selectie van nummers geweest? Ik ben benieuwd welke daar dan bijzaten.
Het is ook meer een eigen keuze van Björkman vermoed ik (net zoals een groot deel van Melodifestivalen natuurlijk).

quote:
Ik stem voor Ola. Nummer van Anniela was prima hoor, maar ik blijf het pijnlijk vinden hoe ze al na 1 sec. bekaf is :{
Het meisje was ziek!!

quote:
EDIT: Ik zie dat Pain of Salvation de eerste halve finale gewonnen heeft. Jammer, ik vond Velvet veel beter.
Maakt niet uit, ze gaan allebei door naar de finale :+
pi_107699584
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:41 schreef TychoL het volgende:
Anniela - Elektrisk
Welkom, je hebt alvast een streepje voor bij mij (niet dat je daar wat aan hebt).
pi_107699798
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:50 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Het is ook meer een eigen keuze van Björkman vermoed ik (net zoals een groot deel van Melodifestivalen natuurlijk).

[..]

Het meisje was ziek!!

[..]

Maakt niet uit, ze gaan allebei door naar de finale :+
Dat laatste zag ik ook daarna ja :+

Ik heb de studioversie van Elektrisk nog maar eens beluisterd en dat is inderdaad een wereld van verschil. Blijft zeker wel een prima nummer. Alleen dat live optreden bleef zo in negatieve zin hangen, dat ik er nu ook weer aan terugdacht. Dat van die ziekte wist ik nog niet trouwens.
pi_107720110
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:38 schreef TheVulture het volgende:
Euphoria gevonden op YT.... goed nummer... maar ik denk niet dat het zo zou werken in Baku op de een of andere manier
Ik geloof er ook niet zo in dat pak 'em beet de Armeense televoter of het Nederlandse 'vak'jurylid hier heel wild van wordt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_107762151
Samenvatting van wat de pers denkt over de liedjes:

Ulrik Munther: Klinkt als Darin's "You're out of my life" maar dan met mondharmonica en gitaar. Ballad/midtempo. Niet zo sterk als gedacht.
Top Cats: Rockabilly zoals The Playtones verleden jaar, maar niet zo goed als The Playtones.
Sonja Aldén: Klassieke popballade, gaat over de dood, hartslag hoorbaar in de achtergrond. Het refrein is niet zo sterk als bij vorige deelname Sonja Aldén.
Andreas Lundstedt: Electro-dance met de strings uit 'Headlines', intelligente pop, niet zoals Alcazar. Zitten falsetto-stukjes in.
Timoteij: Precies wat je verwacht, doet in sommige stukken denken aan Ruslana's Wild dances. Iets meer Sarek en iets meer "Iers". Supervrolijke folkpop. Niet zo'n simpel refrein als 'Kom', eerder iets als 'Het' maar dan veel sneller.
David Lindgren: In The Club part 2. Effectiefste refrein, maar wel repetitief. Zal moeilijk worden om zich te meten met Danny, die nog in de vierde semi komt.
Mimi Oh: Catchy pop, met twee refreinen. Niet zo 80's als haar andere liedjes. Beetje anoniem.
Thomas Di Leva: Niet zo sterk als zijn eerdere werk. (Schlagerprofil zegt zelfs: dit kan qua resultaat uitdraaien zoals The Moniker vorige week)

Geen van deze nummers maakt kans om Melodifestivalen te winnen, aldus Schlagerprofil.

Voorspelling uitslag Poplight (alleen op basis van de liedjes, de performance kan nog veel veranderen):
Globen: Timoteij, Ulrik Munther
Andra chansen: Thomas Di Leva, Andreas Lundstedt

[ Bericht 1% gewijzigd door ItaloDancer op 08-02-2012 19:53:59 ]
pi_107763002
Ben vooral benieuwd naar Timoteij, Sonja Aldén, Andreas en Mimi Oh. Die Di Leva vind ik maar een beetje een weirdo..hij lijkt op mn buurvrouw :')
pi_107763529
Ik ben bang voor deze semi, omdat nummers 4 t/m 7 allemaal uptempo pop-dance zijn (4 liedjes achter elkaar), en daarna komt, als laatste, Di Leva, uiteraard met een heel ander nummer. En dan heb je nog de populaire Ulrik. Mijn 'nachtmerrie-scenario' is dan ook dat ik Di Leva en Ulrik in Globen ga zien :+ Terwijl ik dit waarschijnlijk een hele leuke semi ga vinden...
pi_107797733
6 snippets online.
David Lindgren brengt het nummer dat Danny eigenlijk zou doen, voordat hij op het laatste moment van nummer veranderde! (De titel is veranderd van 'To The Sky' naar 'Shout It Out'). David is echter totaal niet de persoon om dit nummer goed te brengen, en een winnaarslied was het sowieso al niet (dus verstandig van Danny om van inzending te wijzigen).
Timoteij klinkt goed, vooral het instrumentale deel, maar het is niet zo'n makkelijke sing-a-long zoals Kom. Maar ze zullen waarschijnlijk wel doorgaan in deze matige semi.
Andreas Lundstedt heeft een waardeloos nummer! Ik denk dat Ulrik sowieso door is, ik vind er niets aan, maar het nummer is niet zo slecht dat hij moet vrezen. Top Cats zijn lang niet zo goed als The Playtones. Sonja... tja... niet heel slecht, maar behoorlijk gedateerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')