70 kg is netjes voor jou denk ik jaquote:Op zondag 12 februari 2012 15:18 schreef LieLie het volgende:
Mooie Wordfeud-TT
Hier wil ik nog een aantal kilo's kwijt. Ben eerder 20 kg afgevallen en nu een jaar stabiel. Nu wil ik nog 8-10 kg.. Denk ik.. Dan weeg ik 68-70 bij 1.75. En los daarvan merk ik dat ik me met goed eten en bewegen zoveel fitter voel
Ja, mijn figuur is ook het belangrijkste. Maar een beetje een richtgetal is wel handigquote:Op zondag 12 februari 2012 15:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
70 kg is netjes voor jou denk ik janiet veel minder doen hoor! Dan wordt je te dunnetjes
![]()
Zelf zit ik nu 3/4 jaar op 71 kilo bij 174. Prima te doen![]()
Mijn doelen: fit blijven, meer spierontwikkeling op sommige plaatsen, gezond en gevarieerd eten, voorkomen dat ik in oude en ongezonde patronen terug val
Kan snel gaan als je het sporten weer oppaktquote:Op zondag 12 februari 2012 15:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, mijn figuur is ook het belangrijkste. Maar een beetje een richtgetal is wel handigde 77 die ik nu weeg is ook niet dezelfde 77 als een half jaar geleden. Te weinig gesport de laatste maanden
Ik heb zo'n hoekje aan de zijkant, dat is een beetje irritant.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Nja ik heb dus echt 1 plek op mijn benen waar ik nog écht vanaf wil. Maar ik vrees een beetje dat dit vergeefse moeite is. Buik kan altijd platter maar ben er wel blij mee verder. Ben ook niet de jongste meer () en vind dat je na je 30e niet meer brood mager moet willen zijn
![]()
Zijkant en bovenaan de dijenquote:Op zondag 12 februari 2012 16:06 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik heb zo'n hoekje aan de zijkant, dat is een beetje irritant.
Wel eens gevraagd of er een oefening voor is? Ik niet, maar ze hebben dan vaak nog wel een tip.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zijkant en bovenaan de dijendie plek is ook gewoon niet aan te spreken met oefeningen lijkt het. Heb behoorlijk gespierde bovenbenen maar dat stukje blijft slap
Doperwten-venkelquiche, geslaagd experimentjequote:Op zondag 12 februari 2012 16:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat voor groentenquiche is dat, Sunny?Quiche + groenten =
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, en die doe ik vervolgens ook, alleen heb ik niet het gevoel dat ik daadwerkelijk dát stukje er mee aanspreek..quote:Op zondag 12 februari 2012 16:12 schreef LieLie het volgende:
[..]
Wel eens gevraagd of er een oefening voor is? Ik niet, maar ze hebben dan vaak nog wel een tip.
Mijn Mr haalt de 75 amper met 1.86quote:Op zondag 12 februari 2012 15:58 schreef Jagärtrut het volgende:
wat is t stil hier.
Doestelling: Blij worden met m'n lijf. Ik heb een hangbuikje, en daar wil ik vanaf. Maar goed, ik kom hier al 3 jaar, en schommel nogsteeds zo rondom de 85 kilo. Ik denk dat ik naar 75 wil (met 1.88), minder niet.
Lijstje van vandaag:
O: speltpannenkoeken met frambozen prut (diepgevroren frambozen stukgekookt met klein beetje suiker)
B: 5 km. wandelen in het zonnetje
L: 2 speltboterhammen met gebakken ei met wat bacon
t: nog een pannenkoekje met frambozen prut.
D: quiche met doperwten, pancetta, munt en parmezaanse kaas
T: stukje chocola.
Yes, i know. Carbs. Maar wel lekker!
Dat is bijna niet te trainen blijkt na mijn herhaaldelijk verzoeken.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zijkant en bovenaan de dijendie plek is ook gewoon niet aan te spreken met oefeningen lijkt het. Heb behoorlijk gespierde bovenbenen maar dat stukje blijft slap
Dat is ook wel een goeie!quote:Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is bijna niet te trainen blijkt na mijn herhaaldelijk verzoeken.
Ik masseer het nu en het wordt steviger
Vries je dat zelf in?, want in de winkel krijg je maar een klein bakje (voor teveel geld)quote:Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef LieLie het volgende:
Voor morgenvroeg maak ik van die overnight oats denk. Yoghurt met havermout en fruit. Heb weer allerlei soorten in de diepvries liggen
Wat zijn dat? Die quiche ziet er jum uit! Zo kom ik v mijn overschot venkel af.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef LieLie het volgende:
Voor morgenvroeg maak ik van die overnight oats denk. Yoghurt met havermout en fruit. Heb weer allerlei soorten in de diepvries liggen
Ik ben dol op venkel!quote:Op zondag 12 februari 2012 16:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat zijn dat? Die quiche ziet er jum uit! Zo kom ik v mijn overschot venkel af.
Volgens mij is het idee dat je de yoghurt met havermoutvlokken en fruit 's avonds al in de koelkast zet en dat de havermout dan wordt geweekt in de yoghurt.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat zijn dat? Die quiche ziet er jum uit! Zo kom ik v mijn overschot venkel af.
Ik heb het van de winkelquote:Op zondag 12 februari 2012 16:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vries je dat zelf in?, want in de winkel krijg je maar een klein bakje (voor teveel geld)
Fruit zompig ja? Misschien dat het meevalt als het ook nog moet ontdooien.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:50 schreef Perruche het volgende:
Ik zou het fruit er nog niet bijdoen Lielie, dan wordt het zompig! Ik maak vrij vaak die vlokken maar da gewoon vlokken + melk in de koelkast en dan de volgende ochtend even nuken met bijv, wat pindakaas of honing of fruit!
Nog niet eens geloof ik, bij onze Coop dan, maar zijn dezelfde soort doosjes.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:52 schreef Perruche het volgende:
Ik vind vriesfruit helemaal niet zo duur, bij de AH althans! 2 euro ofzo toch?
Mijn lijstje:
O: 2 worstenbroodjes (ben weer in brabant geweest en dan neem ik er altijd een zakje mee
S: buikspieren + bodycombat
L: pasta met gorgonzolasaus met walnoten
T: bakje yoghurt met warme appel
B: zometeen even naar buiten, wandelen in de kou!
D: broccolisoep met een omeletje
T: wat M&M's
Met een beetje doorzetten lukt het wel, maar wel trouw twee x per week en crosstrainen, dat doet het bij mij!quote:Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is bijna niet te trainen blijkt na mijn herhaaldelijk verzoeken.
Ik masseer het nu en het wordt steviger
Nja dat soort oefeningen doe ik ook en het heeft absoluut effect. Behalve...quote:Op zondag 12 februari 2012 17:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Met een beetje doorzetten lukt het wel, maar wel trouw twee x per week en crosstrainen, dat doet het bij mij!
- planken op je zij, dan laten zakken en weer omhoog. Setjes x drie opbouwen
- op je rug liggen, billen/ bekken helemaal omhoog, vasthouden en dan om en om een been omhoog, ook setjes van drie opbouwen.
- gewicht of kabel pakken, gewoon langs je lijf houden en naar de zijkant buigen met je buikspieren.
Als je daar een mini hitt van maakt, dus alles achter elkaar, dan tien min crosstrainen en dan opnieuw, dan wordt zowel de zijkant van je buik, als van je benen super strak!
Eet je (geraffineerde) suiker? Tijdje bannen! Is het zo weg. Echt waarquote:Op zondag 12 februari 2012 17:01 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja dat soort oefeningen doe ik ook en het heeft absoluut effect. Behalve...
Nauwelijks.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Eet je (geraffineerde) suiker? Tijdje bannen! Is het zo weg. Echt waar
vrees ikquote:
Vrouwen en hormonen vs mannen en testosteron en spieren...quote:Op zondag 12 februari 2012 16:31 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn Mr haalt de 75 amper met 1.86en dan is hij echt mager!
De X-co training die ik 1x per week doe levert daar ook een goede bijdrage aanquote:Op zondag 12 februari 2012 18:02 schreef ElDinosaur het volgende:
Zijkanten van je buik trainen lijkt me een kwestie van basis core strength.. Zie http://www.bodybuilding.com/fun/beginner-core-training-guide.htm voor wat voorbeelden.
Laakkwartier, schilderswijk, escamp(!!), wateringseveld, leidschenveen.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:18 schreef Viking84 het volgende:
Den Haag-kenners: welke wijken moet ik ook alweer mijden in Den Haag? (wij zijn een beetje aan het rondkijken naar andere woonruimte, vandaar).
Euh, witte rijst dus. Was er van overtuigd dat we nog zilvervlies hadden en ik had ongelijkquote:Op zondag 12 februari 2012 16:04 schreef LieLie het volgende:
Oja, een lijstje,
O (lees, half 11): havermout met banaan, appel en kaneel
L: roerei met creme fraiche en wat parmezaanse kaas en een plakje italiaanse ham
T: wat witte druifjes
B: 6 km wandelen
D: gestoofde kippenbout met gestoomde boontjes en zilvervliesrijst.
Verder thee en water, een liter tot nu toe denk ik.
Drinken sowieso en eten kan ook geen kwaadquote:Op zondag 12 februari 2012 18:29 schreef LieLie het volgende:
[..]
Euh, witte rijst dus. Was er van overtuigd dat we nog zilvervlies hadden en ik had ongelijk
weet niet of ik nu nog iets moet/wil eten..
Juist daarom.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Vrouwen en hormonen vs mannen en testosteron en spieren...
Allergisch, dus geen nootjesquote:Op zondag 12 februari 2012 18:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Drinken sowieso en eten kan ook geen kwaadnootjes?
Oh ja, dacht dat Sunny allergisch wasquote:
Ik was hetquote:Op zondag 12 februari 2012 18:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh ja, dacht dat Sunny allergisch was
quote:Op zondag 12 februari 2012 18:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh ja, dacht dat Sunny allergisch was
Fringequote:Op zondag 12 februari 2012 19:05 schreef ElDinosaur het volgende:
Een heel seizoen Fringe gekeken en niet buiten geweest.
Oh, goed dat je dat zegtquote:Op zondag 12 februari 2012 19:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]![]()
Vanavond begint The Walking Dead weer.
quote:Op zondag 12 februari 2012 18:59 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik was het
Net mijn lijstje ingevuld, al heb ik de hoeveelheden niet gewogen, dus daar kan een inschattingsfout zitten. Maar ik kom op 1250 uit.. Misschien nog maar een bakje yoghurt.
toffe serie! Seizoen 2 is nog beterquote:Op zondag 12 februari 2012 19:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bijna heel seizoen 1 van breaking bad gezien, en niet buiten geweest.
Ik kom er niet echt in.. heb een paar afleveringen gezien maar het grijpt me niet echt.. Binnenkort nog eens proberen. Al zitten we nog aan het begin van 40 afleveringen Tudors.. dus het kan nog even durenquote:Op zondag 12 februari 2012 19:16 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
toffe serie! Seizoen 2 is nog beter
quote:Op zondag 12 februari 2012 19:05 schreef ElDinosaur het volgende:
Een heel seizoen Fringe gekeken en niet buiten geweest.
2 House gekeken, 1 New Girl, 1 Big Bang, 1 Two and a Half Men en niet buiten geweestquote:Op zondag 12 februari 2012 19:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bijna heel seizoen 1 van breaking bad gezien, en niet buiten geweest.
Exact dat! Dus nu maar koken...quote:Op zondag 12 februari 2012 17:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb net heerlijk even gedut.
Boh, wat ben ik nu lui. Wou wel verder slapen, maar dan slaap ik vannacht niet meer, denk ik...
!!!quote:Op zondag 12 februari 2012 19:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]![]()
Vanavond begint The Walking Dead weer.
Beenmerg? Griesmeel?!? Oh!quote:Op zondag 12 februari 2012 19:56 schreef Ml-etje het volgende:
Buikprobs An?
Oeh die griesmeelpudding iddik maak mezelf wijs dat dat ding door beenmerg zo stijf wordt dus dan laat ik het wel
De Tht van mijn melk is aan de wandelalles wordt steeds korter te bewaren.
Prima maar dan kan ik straks net zo goed naar de achterbuurman voor melk oid.
Maakt me niets uit, ik vreet dat ding toch welquote:Op zondag 12 februari 2012 19:56 schreef Ml-etje het volgende:
Buikprobs An?
Oeh die griesmeelpudding iddik maak mezelf wijs dat dat ding door beenmerg zo stijf wordt dus dan laat ik het wel
De Tht van mijn melk is aan de wandelalles wordt steeds korter te bewaren.
Prima maar dan kan ik straks net zo goed naar de achterbuurman voor melk oid.
Gelatine zit in alle puddingquote:
Naja mits ze het met een gelatine achtig product opstijvenquote:
Que? Niet in mijn griesmeel hoor. Dat is meel. Van gries.quote:
Oh dan is uitsluiten van zaken wel fijn ja, sterkte morgen!quote:Op zondag 12 februari 2012 20:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Maakt me niets uit, ik vreet dat ding toch wel
Mja, Half jaar geleden al een ingreep aan de baarmoeder gehad en mijn darmen zijn ook vaak onrustig. Als ik bij pijn links onder druk, gaat de pijn weg. En laatst voelde ik ineens een knobbeltje op een buikspier. Ze gaan nu alle mogelijkheden bekijken: vetbultje, nieuwe onrustige cellen, endiometrose, coeliakie etc. /vrouwenpraat.
Zelfgemaakt ws?quote:Op zondag 12 februari 2012 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Niet in mijn griesmeel hoor. Dat is meel. Van gries.
Als je hem zelf maakt wel ja. Ff gecheckt, ze gebruiken in deze pudding xantaangom, wordt hij ook lekker lobbig vanquote:Op zondag 12 februari 2012 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Niet in mijn griesmeel hoor. Dat is meel. Van gries.
Waarom eigenlijk? Het is nog makkelijker te maken dan havermout.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:13 schreef An24 het volgende:
Ik zei, toch, 1 van mijn grote zondesDat is bij mij het enige wat uit een "pakje" komt, verder maak ik altijd alles zelf
En dank Phaidra, komt vast goed!
Jawel. Het rommelt wel door hier. En met jou? Wanneer gaan jullie nu trouwen?quote:Op zondag 12 februari 2012 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Tink, hoe gaat het?
Beetje op regel allemaal?
An, griezelmeel met bloed in een geribbeld plastic bakje is inderdaad best wel lekker
Gortepap met stroop
Ik had m'n reisverzekering bij de rabobank, interpolis. Erg tevreden over. Je kunt altijd veranderen, europadekking of werelddekking geloof ik. Ik had standaard europadekking, tenzij grote plannen.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:12 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er hier mensen met een doorlopende reisverzekering? Ik overweeg om er eentje af te sluiten, want ik ga dit jaar 5x naar het buitenland en dan is het wel zo voordelig. Maar moet ik de basis of de uitgebreid hebben? http://www.zilverenkruis.(...)g/Pages/default.aspx (leek mij wel handig om reisverzekering bij mijn zorgverzekeraar te doen, wegens medische kosten enzo).
Zo en nu alle vakantievoorbereidingen afsluiten en maar eens aan een presentatie werken. Waar ik om eerlijk te zijn totaal geen zin in heb, mijn hoofd staat meer naar vakantie.
Die hebben wij ookquote:Op zondag 12 februari 2012 21:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik had m'n reisverzekering bij de rabobank, interpolis. Erg tevreden over. Je kunt altijd veranderen, europadekking of werelddekking geloof ik. Ik had standaard europadekking, tenzij grote plannen.
oh, ik zou uitgebreid doen, in kosten verschilt het niet zoveel...Zeker niet op jaarbasis!quote:Op zondag 12 februari 2012 21:12 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er hier mensen met een doorlopende reisverzekering? Ik overweeg om er eentje af te sluiten, want ik ga dit jaar 5x naar het buitenland en dan is het wel zo voordelig. Maar moet ik de basis of de uitgebreid hebben? http://www.zilverenkruis.(...)g/Pages/default.aspx (leek mij wel handig om reisverzekering bij mijn zorgverzekeraar te doen, wegens medische kosten enzo).
Zo en nu alle vakantievoorbereidingen afsluiten en maar eens aan een presentatie werken. Waar ik om eerlijk te zijn totaal geen zin in heb, mijn hoofd staat meer naar vakantie.
Eenmaal nodig gehad in een Frans ziekenhuis. Alle grote verzekeraars hadden destijds hun callcenterwerk bij 1 callcenter ondergebracht. Daar vonden ze het een oneerbaar voorstel om in het Frans (Frans!) aan het ziekenhuis te gaan uitleggen waarom ze na 4 dagen nog geen fax gestuurd hadden. En ze faxten dus ook niet. Verder deden ze ook heel weinig. Beetje liegen misschien.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:12 schreef Chicolate het volgende:
Gisteren was het zo koud dat ik m'n vingers niet meer warm kreeg. En bij een afdaling stoof er ijswind over een bergkam dat ik in een restaurant ben gevlucht en nadat ik wat ijs van m'n wang had verwijderd moest ik een half uur opwarmen. Voor het eerst dat ik het echt te koud vond. De derde chocola met slagroom in het derde restaurant kreeg me niet meer warm. En dankzij de zon die de hele dag scheen ook nog wat verbrand.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, ik val altijd af op vakantie. En dan ben jij nog wel aan het skieen!
Is het nog een beetje weer daar Loveli?
Als je niet de gewenste hulp krijgt als je in de problemen komt, is dertig euro alsnog te veel geld.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef Chicolate het volgende:
Ik geloof dat ik geen rechtsbijstand heb normaal gesproken. Vind het alleen vreemd dat ze ongevallendekking apart aangeven, als het bij de basis ook in zou zitten? Ik zie hier hele lijsten met vergoedingen als ik dood ga of invalide word.
ANWB vind ik, heel eerlijk, wat duur. Je krijgt op papier hetzelfde (of zelfs minder) maar betaalt 60 euro per jaar ipv 30. Ben ik ook geen lid van, want geen auto enzo.
Interpolis is ook wel een goed idee, daar zit mijn inboedelverzekering ook (krijg je nog combinatiekorting ook). Oh die zijn net zo duur als ANWB.
Wat een bomen, wat een bos.
Helemaal waar. Maar hoe weet je wat de huidige betrouwbaarheid van de verschillende verzekeraars is?quote:Op zondag 12 februari 2012 21:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je niet de gewenste hulp krijgt als je in de problemen komt, is dertig euro alsnog te veel geld.
Niks mis met pyjamadag op zijn tijdquote:Op zondag 12 februari 2012 21:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben niet eens de moeite genomen om gewone kleren aan te trekken, vandaag..
mehehehehehquote:Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Gisteren was het zo koud dat ik m'n vingers niet meer warm kreeg. En bij een afdaling stoof er ijswind over een bergkam dat ik in een restaurant ben gevlucht en nadat ik wat ijs van m'n wang had verwijderd moest ik een half uur opwarmen. Voor het eerst dat ik het echt te koud vond. De derde chocola met slagroom in het derde restaurant kreeg me niet meer warm. En dankzij de zon die de hele dag scheen ook nog wat verbrand.
Vandaag was top, Nog wel koud, maar kon zonder bang te zijn voor een bevroren gezicht flink taart maken. Heb nu goede spierpijn van lekker racen.
Net de laatste gezien,quote:Op zondag 12 februari 2012 20:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Gelatine zit in alle pudding
@lielie: die sherlock serie is tof he?! 1 van mijn favo's. Helaas alles al gezien. Hoop dat er weer een nieuwe komt.
Nou ja, mijn ervaring was dat de ANWB eerst ging helpen en daarna nog wel eens zou gaan uitzoeken hoe het zat met de dekking, en de verzekeraar (unive in dit geval) hun callcenter liet proberen te onderzoeken of ze onder de dekking uit konden.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:32 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar hoe weet je wat de huidige betrouwbaarheid van de verschillende verzekeraars is?
interpolis hetzelfde.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ervaring was dat de ANWB eerst ging helpen en daarna nog wel eens zou gaan uitzoeken hoe het zat met de dekking, en de verzekeraar (unive in dit geval) hun callcenter liet proberen te onderzoeken of ze onder de dekking uit konden.
ANWB was ook heel duidelijk naar vriendin van mijn (op de intensive care liggende) vader: zie maar welk ticket je regelt, wij betalen reis. En ook die van mij dus. Hoefde je niet voor getrouwd te zijn, of samen te wonen, geen bewijs overleggen, niks.
Volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:32 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar hoe weet je wat de huidige betrouwbaarheid van de verschillende verzekeraars is?
Hehehe, ik ben blij dat jij het naar je zin hebt.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Gisteren was het zo koud dat ik m'n vingers niet meer warm kreeg. En bij een afdaling stoof er ijswind over een bergkam dat ik in een restaurant ben gevlucht en nadat ik wat ijs van m'n wang had verwijderd moest ik een half uur opwarmen. Voor het eerst dat ik het echt te koud vond. De derde chocola met slagroom in het derde restaurant kreeg me niet meer warm. En dankzij de zon die de hele dag scheen ook nog wat verbrand.
Vandaag was top, Nog wel koud, maar kon zonder bang te zijn voor een bevroren gezicht flink taart maken. Heb nu goede spierpijn van lekker racen.
Kostbaarhedenverzekering gok ik? Die hebben wij wel voor onze apparatuur iigquote:Op zondag 12 februari 2012 21:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel.
Ik heb nog nooit in het buitenland mn reisverzekering nodig gehad. Helaas wel een paar keer achteraf wat moeten claimen, maar dat is eigenlijk altijd snel en netjes afgehandeld.
Het belangrijkste is in jouw geval, dat als er iets gebeurt, je medische kosten gedekt zijn. En dat er een goede bagagedekking is. Voor foto apparatuur had een vriendin van me ooit nog eens een andere verzekering, die betaald zelfs uit als je je spullen voor de deur laat staan en het dan gejat wordt.
Ik heb werkelijk geen idee. Mijn camera ligt thuis (inboedelverzekering) of ik ben op vakantie (reisverzekering). Maak echt zelden foto's in NL.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Kostbaarhedenverzekering gok ik? Die hebben wij wel voor onze apparatuur iig
Onze spullen zijn ongeveer 4 of 5x meer waard dan de max. vergoeding van de reisverzekering.. Dan is een extra verzekering toch wel fijnquote:Op zondag 12 februari 2012 21:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Mijn camera ligt thuis (inboedelverzekering) of ik ben op vakantie (reisverzekering). Maak echt zelden foto's in NL.
Tien jaar geleden, plus of min 1.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wanneer was het voorval wat jij beschrijft Sigme? Is dat een recent voorval?
In 10 jaar tijd is er natuurlijk wel het een en ander veranderd. Geloof graag dat de ANWB verzekering goed is, maar dat wil niet zeggen dat andere verzekeringen niet goed zijn.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Tien jaar geleden, plus of min 1.
Dat ik een mobiel van de zaak had was ook een zegen trouwens, dat was toch ook een slordige 800 gulden (of al euro's? weet ik niet meer).
Nou, beetje welquote:Op zondag 12 februari 2012 22:16 schreef the85mc het volgende:
Heb een tijdje gedate met een peruaanse. Toch best wel andere (eet)cultuur.. Cavia is daar vrij normaal op het menu. Dan denk ik toch meer aan een huisdier ipv aan een lekker stuk vlees.
Het lijkt mij meer een tussendoortje dan hoofdmaaltijd.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:16 schreef the85mc het volgende:
Heb een tijdje gedate met een peruaanse. Toch best wel andere (eet)cultuur.. Cavia is daar vrij normaal op het menu. Dan denk ik toch meer aan een huisdier ipv aan een lekker stuk vlees.
quote:Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
*burp*
Schots eten!![]()
Gezelligheid met mister vriendje
Volgende week naar een whiskey happening met live muziek en meeeer Schots eten en reisbureaus enzo!
(we willen nog een reisje naar Schotland, dus soit
).
In Alkmaar, in de Grote Kerk! En ja Hielander, bij Wullie!quote:Op zondag 12 februari 2012 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Schotland
Waar is die happening? En welk Schots restaurantje was je? Bij Wullie toevallig?
Ik ben van oorsprong Alkmaarse, dus denk graag van wel, maar hier in Twente zit er ook heen (Zenderen) en er schijnen er meer te zijn.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
In Alkmaar, in de Grote Kerk! En ja Hielander, bij Wullie!Altijd superlekker eten
Volgens mij is het nog steeds het enige Schotse restaurant in Nederland, toch?
Kijk aanquote:Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ben van oorsprong Alkmaarse, dus denk graag van wel, maar hier in Twente zit er ook heen (Zenderen) en er schijnen er meer te zijn.Maar Wullie blijft de 'enige echte' natuurlijk!
Vorig jaar nog geweest in de Grote KerkGelogeerd bij mijn dinnetje uit A'maar dus op de fiets. Helaas woont ze nu in Wales. Nou ja, helaas... we gaan er in mei een week logeren
Maar dit jaar geen festival dus
Wullie is geweldig!quote:Op zondag 12 februari 2012 22:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kijk aanJaaa hij ziet er ook zo mega-Schots uit, aardige meneer ook!
![]()
Moet alleen checken hoe duur het is om gewoon een kijkje te nemen zonder whisky te nuttigen, want ik drink geen whisky maar ik wil wel de rest bekijken
Nu 35 euro iig, maar da's incluus whisky proevenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wullie is geweldig!![]()
De entree was niet heel veel vorig jaar, maar als je niet besteld hebt dan weet ik niet of er nog kaarten zijn??
Vind ik niet zo duurquote:Op zondag 12 februari 2012 22:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nu 35 euro iig, maar da's incluus whisky proeven![]()
Ik wil graag nog eens naar Schotland!
Zeg, gaan jullie niet toevallig de tweede helft van juni naar Schotland?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
*burp*
Schots eten!![]()
Gezelligheid met mister vriendje
Volgende week naar een whiskey happening met live muziek en meeeer Schots eten en reisbureaus enzo!
(we willen nog een reisje naar Schotland, dus soit
).
quote:Op zondag 12 februari 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ziek zijn. Oh, en hier ligt geen ijs.
Ik vind het jammer dat ik moest binnen zitten, had zoveel zin om te schaatsen!quote:Op zondag 12 februari 2012 22:55 schreef Probability het volgende:
Toch terug gelezen, waarom binnen zitten dit weekend?
schaatsen
Geen idee of we überhaupt dit jaar gaanquote:Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zeg, gaan jullie niet toevallig de tweede helft van juni naar Schotland?
Cavia is best eetbaarquote:Op zondag 12 februari 2012 22:16 schreef the85mc het volgende:
Het is te vroeg voor vieze plaatjes, maar als je googlet op cuy, zal je zien dat de gemiddelde peruaanse cavia niet onderdoet voor een konijnquote:Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Het lijkt mij meer een tussendoortje dan hoofdmaaltijd.
chico, dit is echt de zoveelste keer dat je 's nachts tot zo laat werkt sinds pfeiffer. Ik denk echt dat je wat beter voor jezelf moet zorgen!quote:Op maandag 13 februari 2012 04:07 schreef Chicolate het volgende:
Ik ga ook maar eens slapen. Presentatie is af, nu hopen dat ik morgen niet in slaap val tijdens het vertellen. Of extreem domme fouten gemaakt hebook een optie gezien het tijdstip. Maar stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf. Ik had ook heel makkelijk gewoon op kunnen geven ('dit kan ik toch niet') maar door te bikkelen heb ik best een goed verhaal. Hoop ik.
Tja ergens denk ik dan, waarom wel een konijn en geen caviaquote:Op maandag 13 februari 2012 07:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Cavia is best eetbaar. De exemplaren die in hun geheel aan de grill gehangen hebben, heb ik wel overgeslagen
.
[..]
Het is te vroeg voor vieze plaatjes, maar als je googlet op cuy, zal je zien dat de gemiddelde peruaanse cavia niet onderdoet voor een konijn.
Wat ga je toch altijd laat slapenquote:Op maandag 13 februari 2012 04:07 schreef Chicolate het volgende:
Ik ga ook maar eens slapen. Presentatie is af, nu hopen dat ik morgen niet in slaap val tijdens het vertellen. Of extreem domme fouten gemaakt hebook een optie gezien het tijdstip. Maar stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf. Ik had ook heel makkelijk gewoon op kunnen geven ('dit kan ik toch niet') maar door te bikkelen heb ik best een goed verhaal. Hoop ik.
Wat een mooie retorische vraagquote:Op maandag 13 februari 2012 08:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat ga je toch altijd laat slapenHoe gaat het met de rust en regelmaat?
Het is dat ik niet thuis ben, anders was dit een que om nijnenfoto's te spammenquote:Op maandag 13 februari 2012 08:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een mooie retorische vraag. Maar jullie hebben gelijk
.
Hier was het juist superwarm! Was echt aan het zweten met winterjas en dunne handschoentjes.
Maria, persoonlijk vind ik konijntjes leuker dan cavia's. En cavia smaakt beter. Dus.
/nuttige info.
Nope, maar daar zie je dan ook de kop-pootjes enz. niet meerquote:Op maandag 13 februari 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Jagar! hardlopen en lijstje
Hoezo dat Ml-etje? Als je worstjes op de BBQ zit liggen ga je toch ook niet over je nek?
Geen fan helaas en ik weet dat het onzin is en dat het vlees niet aan bomen groeitquote:Op maandag 13 februari 2012 09:20 schreef V1z0R het volgende:
Varken aan het spit dan? En bij een gebraden kip zie de vleugels en poten ook nog...
quote:Op maandag 13 februari 2012 09:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nope, maar daar zie je dan ook de kop-pootjes enz. niet meer
Dat noem je nu platquote:Op maandag 13 februari 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
Echt, soms weet ik niet waar je over praat en soms weet ik niet wat je nu in godsnaam gaat eten, Ml-etje![]()
Peeën met Juun? Jij hebt dus de pee in je stamppot?
quote:Op maandag 13 februari 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
Echt, soms weet ik niet waar je over praat en soms weet ik niet wat je nu in godsnaam gaat eten, Ml-etje![]()
Peeën met Juun? Jij hebt dus de pee in je stamppot?
You made me laugh!quote:Op maandag 13 februari 2012 09:33 schreef Perruche het volgende:
[..]bij ons noemen we dat gewoon hutspot...?
Ik vind de sp-zd boterham ook intrigerend. Ik zie nu een links georienteerde boterham met een tomaat erop voor me, maar heb het vast mis.
Overstappen?quote:Op maandag 13 februari 2012 09:38 schreef Phaidra het volgende:
Jeez.. Bel ik voor een controle-afspraak bij de KNO, is er over 2 maanden de eerste mogelijkheid. Ik ben verdorie al zo'n 25 jaar patiënt daar! Misschien wordt het toch eens tijd om over te stappen naar het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats... Gemiddelde wachttijd daar zou ca. 1 week zijn.
Nou ja, mijn dossier moet ook overgedragen worden lijkt me. Er is nogal wat over me geschreven in 25 jaarquote:Op maandag 13 februari 2012 09:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Overstappen?
Je kan toch gewoon daar een afspraak maken zonder verdere moeilijkheden?
Ah okquote:Op maandag 13 februari 2012 09:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou ja, mijn dossier moet ook overgedragen worden lijkt me. Er is nogal wat over me geschreven in 25 jaar.
ik heb koffie genomen en voor de rest is het opletten vandaagquote:Op maandag 13 februari 2012 08:18 schreef Ml-etje het volgende:
Aurum
Even rustig zitten en wat drinken dan maar?
jij had toch collectief via werk? Of is dat CZ?quote:Op maandag 13 februari 2012 09:18 schreef Perruche het volgende:
Wow jagar, respect! Ik ben blij dat het hier wat aan het dooien is, kon heerlijk naar mijn werk fietsen.
Over die verzekeringen; ik heb ook interpolis via Rabobank. Maar 1x nodig gehad en dat ging prima. Maar heb ook inboedel via hun en toen er eens ingebroken was werd ook alles vergoed. Enige verzekering waar ik niet tevreden mee ben is CZ maar dat komt mdat ze niets vergoeden!
Rust gaat goed, ik ben door mn wekker heen geslapenquote:Op maandag 13 februari 2012 08:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat ga je toch altijd laat slapenHoe gaat het met de rust en regelmaat?
Je kunt het ook invriezenquote:Op maandag 13 februari 2012 10:38 schreef progje het volgende:
goedemorgen!
Ik ontbijt met appeltaartMijn schoonvader had dat gisteren gemaakt omdat ik dat zo lekker vind en wat er over was heb ik mee naar huis gekregen. Dus heb het nu maar uitgedeeld op het werk, zodat het maar bij 1 stukje blijft
oei, misschien had ik dat beter niet kunnen wetenquote:Op maandag 13 februari 2012 10:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
Je kunt het ook invriezenen dan lekker nuken in de magnetron.
ik heb nog korstdeeg over van gister. Denk erover om vanavond een appeltaart te maken. Hoeft helemaal niet zo ongezond te zijn, toch?quote:
Nope, prima toetje mits je niet veel suiker in het deeg gebruikt.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb nog korstdeeg over van gister. Denk erover om vanavond een appeltaart te maken. Hoeft helemaal niet zo ongezond te zijn, toch?
speltkorstdeeg, appels met kaneel, rozijntjes.
Zit nog net niet te kwijlenquote:Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef V1z0R het volgende:
Progje!![]()
Kijk nou wat je veroorzaakt met je appeltaart als ontbijt!Allemaal vrouwelijke slankies hunkerend naar appeltaart.
niets geen suiker in het deeg. volkorenspeltbloem, boter en water.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nope, prima toetje mits je niet veel suiker in het deeg gebruikt.
Ugh, nee Viz, nee!quote:Op maandag 13 februari 2012 09:00 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Cavia?
[ afbeelding ]
Mwah, ziet er best lekker uit nogSatésaus erbij of zo
quote:Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef V1z0R het volgende:
Progje!![]()
Kijk nou wat je veroorzaakt met je appeltaart als ontbijt!Allemaal vrouwelijke slankies hunkerend naar appeltaart.
Dus jij hebt niet dat je koffie ineens heel vies vindt? Dat hoorde ik laatst van iemand die zwanger was, lijkt me heel vervelend.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:58 schreef Phaidra het volgende:
Ik ga nu koffie halen, daarna overleg in.
je kan 'm ook chanteren, dat je 'm anders niet spreekt tot woensdagquote:Op maandag 13 februari 2012 12:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Argh, de duutser heeft een verrassing voor me, volgende week woensdag. En ik hou niet van verrassngen. En het duurt nog zolang!
k vlieg er donderdag heen. K ga maar eens kijken wat er te doen is in duutserstad op die avond...quote:Op maandag 13 februari 2012 12:11 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
je kan 'm ook chanteren, dat je 'm anders niet spreekt tot woensdag
Ik heb hele goeie ontdooiskills ontwikkeldquote:Op maandag 13 februari 2012 11:09 schreef Ml-etje het volgende:
al moet ik zeggen dat ik magnetron appeltaart niet lekker vind
Geen satésaus?quote:
quote:Op maandag 13 februari 2012 12:26 schreef V1z0R het volgende:
Het is nog maar maandag, Mini. Deze week gewoon goed voor jezelf wezen dan is het voor het weekend vast voorbij.
[..]
Geen satésaus?
Lijstje:
O: kwark met havermout en rozijnen, en een banaan
T: bth Schwarzwalder schinken
L: 2 bth paprika/kipfilet/paard, garnalen, kiwi, glas melk
T: bth Schwarzwalder schinken, glas melk
T: appeltje
D: Pittig rundergehakt met pitabroodjes en extra scherpe saus, spinaziesalade, yoghurt met wat druiven
T: ??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond naar de film (Shame van Steve McQueen). Zin in!.
Niet meer actief op Fok!
Haha, volgens mij ben ik namen door elkaar aan het halen, momquote:Op maandag 13 februari 2012 13:08 schreef V1z0R het volgende:
Steve McQueen is toch al iets van 20jr dood?
quote:Op maandag 13 februari 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:
O hai.
Beetje irritant:Tsja moet ik het verglijk van leerlingen naar collega's nog maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond naar de film (Shame van Steve McQueen). Zin in!.
Heb overigens een reep raw chocolate, geloof niet dat ik er veel aan vind
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Ah, een andere dusquote:Op maandag 13 februari 2012 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, volgens mij ben ik namen door elkaar aan het halen, mom.
Oh nee, toch niet. Het is ook een regisseur, heeft ook Hunger geregisseerd.
http://www.imdb.com/name/nm2588606/
Beiden hebben hun irritante puntenquote:Op maandag 13 februari 2012 13:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Tsja moet ik het verglijk van leerlingen naar collega's nog maken?
Heb overigens een reep raw chocolate, geloof niet dat ik er veel aan vind
Aww!quote:Op maandag 13 februari 2012 13:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ziek in bed. Hele nacht moeten overgeven. Zeik >< Nu gaat het 'beter'. Maar ben dan ook helemaal leeg
Nee, die kou trek ik niet zo goed. Maar zag net dat het einde van de week weer richting de 7 graden gaat, dus dan ga ik weer wat pogingen wagen.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Ben je alweer begonnen met hardlopen, HPKW?.
Het werken vind ik ook fijn, de collega's doen alleen stomquote:Op maandag 13 februari 2012 13:26 schreef Viking84 het volgende:
Idd beterschap, Coco!.
Oh, Syrena, werken is zo fijn![]()
.
Kick,downquote:Op maandag 13 februari 2012 13:42 schreef the85mc het volgende:
Vandaag slechte dieet dag. Ben een dagje thuis aan het werk en dan is het moeilijk om verleidingen te weerstaan. Ik eet normaal nooit snelle suikers, maar heb vandaag al 3 koekjes en 2 chocolaatjes op. Maar nu, een uur later ben ik supersloom. Ik zit bijna te maffen achter mijn laptop. Echt raar..
Verveel jij je niet enorm? Heb het idee dat je echt veel meer zou kunnenquote:Op maandag 13 februari 2012 13:45 schreef Syrena het volgende:
Ik wou dat ik thuis kon werken*nu ophoudt*
Kreeg wel weer complimenten van de studenten, dat ik zo snel boeken kon uitlenen![]()
Zou ook wel mogen na 10 jaar en HBO+ niveau![]()
Ik kan ook briljant stickers plakken intussen
ik heb bedacht dat ik zo een caf'e op ga zoeken. Moet nog veel lezen, en met een grote mok capuccino gaat dat vast veel beter!quote:Op maandag 13 februari 2012 13:45 schreef Syrena het volgende:
Ik wou dat ik thuis kon werken*nu ophoudt*
Kreeg wel weer complimenten van de studenten, dat ik zo snel boeken kon uitlenen![]()
Zou ook wel mogen na 10 jaar en HBO+ niveau![]()
Ik kan ook briljant stickers plakken intussen
Toen ik hier 4 dagen werkte was het ergerquote:Op maandag 13 februari 2012 13:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Verveel jij je niet enorm? Heb het idee dat je echt veel meer zou kunnen
ik woon anders heel fijn in Escamp (Geldersebuurt)quote:Op zondag 12 februari 2012 18:20 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Laakkwartier, schilderswijk, escamp(!!), wateringseveld, leidschenveen.
Het ligt wel aan de plek in de wijk.. maar beter het zekere voor het onzekere.
ik heb het medische dekkingsdeel dat in mijn zorgverzekering zit uit t pakket gehaald bij interpolis, ik betaal maar 4 euro per maand!quote:Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef Chicolate het volgende:
Ik geloof dat ik geen rechtsbijstand heb normaal gesproken. Vind het alleen vreemd dat ze ongevallendekking apart aangeven, als het bij de basis ook in zou zitten? Ik zie hier hele lijsten met vergoedingen als ik dood ga of invalide word.
ANWB vind ik, heel eerlijk, wat duur. Je krijgt op papier hetzelfde (of zelfs minder) maar betaalt 60 euro per jaar ipv 30. Ben ik ook geen lid van, want geen auto enzo.
Interpolis is ook wel een goed idee, daar zit mijn inboedelverzekering ook (krijg je nog combinatiekorting ook). Oh die zijn net zo duur als ANWB.
Wat een bomen, wat een bos.
Same here... maar met collega's kletsen is ook veel gezelliger dan beginnen met nieuwe computerdingen leren.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:06 schreef Perruche het volgende:
Pfff ik kom er niet in vandaag en ben extra lui
is jullie keuken er eigenlijk al? Of is het don't mention the war?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en over wijken om in te wonen: ik woon officieel in een achterstandsbuurt, maar heb t hier goed naar mn zin en nooit ergens last vanDenk dat je ook gewoon geluk moet hebben.
Nee & maakt niet uit ^^quote:Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
is jullie keuken er eigenlijk al? Of is het don't mention the war?
Cultuur- en wetenschapsstudies, dus niks met marketingquote:Op maandag 13 februari 2012 14:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Thx allemaal
Syrena, wat heb jij eigenlijk voor opleiding achter de rug? Ze zoeken bij ons geregeld mensen voor pr en marketing enzo. Of is dat totaal jouw ding niet? Ik wil overigens niet suggereren dat jouw huidige baan niet goed genoeg is, ik vind zelf marketing enzo gewoon heel tof. En steeds bij interne vacatures daarvoor vind ik t jammer dat ik daar geen vrienden/kennissen op kan attenderen. Tot ik me zojuist realiseerde dat jij intern bent
Dan blijft het een probleem dat ik niks kan aantonenquote:Op maandag 13 februari 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:
En binnen een andere organisatie syrena?
Kunnen volgens mij alle opleidingen zijn die bij ons onder de faculteit letteren vallen. Kan dus ook een taalopleiding zijn, geschiedenis, archeologie, kunstgeschiedenis, enz.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:48 schreef V1z0R het volgende:
Gekke vraag misschien, maar wat voor vakken krijg je eigenlijk bij BA of Arts? Boel kunstgeschiedenis lijkt me, maar wat ernaast?
Lieve Syreen. Als ik -in eerste instantie- zonder enige technische ervaring en een studie van niets (quote:Op maandag 13 februari 2012 14:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dan blijft het een probleem dat ik niks kan aantonenbehalve een BA in Arts en een opleiding tot informatiespecialist. Er zijn niet veel banen daarin in de buurt.
BSc of MSc is overigens heel breed. Ik ben zelf bijvoorbeeld een Master of Science in International Business. Terwijl Science meer lijkt te horen bij geneeskunde/natuurkunde etc (voor veel mensen althans).quote:Op maandag 13 februari 2012 14:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Kunnen volgens mij alle opleidingen zijn die bij ons onder de faculteit letteren vallen. Kan dus ook een taalopleiding zijn, geschiedenis, archeologie, kunstgeschiedenis, enz.
En BA staat, zoals jij het denk ik bedoelt, al voor Bachelor of Arts. Chico bijvoorbeeld is BSc, Bachelor of Sciences.
We kregen blokken met vanalles en nog wat. Filosofie, sociologie etc.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:48 schreef V1z0R het volgende:
Gekke vraag misschien, maar wat voor vakken krijg je eigenlijk bij BA of Arts? Boel kunstgeschiedenis lijkt me, maar wat ernaast?
Ik heb psychologie en geschiedenis gedaan en ik heb ook een BA. Je hebt (op de uni tenminste) maar 2 opties hè, Arts of Sciences (en dan nog een paar vakgebieden zoals rechten die hun eigen titels hebben).quote:Op maandag 13 februari 2012 14:48 schreef V1z0R het volgende:
Ik ook, en ik ben pas in 2007 afgestudeerd.quote:
Oh? Ik ben in (edit: februari of maart) 2006 afgestudeerd op de uni. In 2004 voor de heao. Volgens mij kreeg ik toen al de titel bachelor of commerce.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ook, en ik ben pas in 2007 afgestudeerd.
Was wel een van de allerlaatste die de titel Drs. kreeg.
Ik ook. Augustus 2006.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ook, en ik ben pas in 2007 afgestudeerd.
Was wel een van de allerlaatste die de titel Drs. kreeg.
volgens mij mogen universiteiten / opleidingen zelf tot op zekere hoogte bepalen wanneer ze helemaal overstappen. Bij de VU kregen we al eerder BA / MA titels dan op andere uni's. Maar een tijdlang mochten we nog zelf kiezen welke je wilde.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh? Ik ben in 2006 afgestudeerd op de uni. In 2004 voor de heao. Volgens mij kreeg ik toen al de titel bachelor of commerce.
Ik nog Ingquote:
Ghehe, op zich vind ik filosofie best wel interessant, maar het is niet echt een praktijkgerichte opleiding neequote:Op maandag 13 februari 2012 15:01 schreef Syrena het volgende:
[..]
We kregen blokken met vanalles en nog wat. Filosofie, sociologie etc.
Ik zie dat ze nu een lipdub hebbenzo eens kijken of er nog bekende docenten langskomen.
http://www.maastrichtuniv(...)uurwetenschappen.htm
En ja, het is een wazige opleiding
Hahaha dat vind ik juist zo tof! Ik ben ook master of science en dan zie ik mezelf al in een scheikundelab met een tovenaarshoed opquote:Op maandag 13 februari 2012 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh? Ik ben in (edit: februari of maart) 2006 afgestudeerd op de uni. In 2004 voor de heao. Volgens mij kreeg ik toen al de titel bachelor of commerce.
Edit: ik vind drs. overigens indrukwekkender klinken dan master (of science). Bij dat laatste moet ik echt altijd aan tovenaars of andere fantasy dingen denken![]()
Ja, maar dat kon Drs. ook.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:08 schreef V1z0R het volgende:
Snap geen knurft van die titelsMaster of Arts kan dus van alles wezen
Ik moest lachen op mijn werkquote:
bij beterschaaps zie ik een schaap met een doktersjas voor mequote:Op maandag 13 februari 2012 15:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik moest lachen op mijn werk![]()
Hoorde ook helemaal de passende stem erbij enzo
![]()
Beterschaaps!![]()
Ik niet meer iig. Eenmaal MA, altijd MA. Andersom mag volgens mij wel.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:10 schreef Mini. het volgende:
Met een MA/MSc mag je toch ook gewoon nog Drs. gebruiken, of niet? Zo sta ik in elk geval wel in het computersysteem hier.
[..]
Ja, maar dat kon Drs. ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |