abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107893120

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107893347
Mooie Wordfeud-TT ;)

Hier wil ik nog een aantal kilo's kwijt. Ben eerder 20 kg afgevallen en nu een jaar stabiel. Nu wil ik nog 8-10 kg.. Denk ik.. Dan weeg ik 68-70 bij 1.75. En los daarvan merk ik dat ik me met goed eten en bewegen zoveel fitter voel :)
pi_107893985
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:18 schreef LieLie het volgende:
Mooie Wordfeud-TT ;)

Hier wil ik nog een aantal kilo's kwijt. Ben eerder 20 kg afgevallen en nu een jaar stabiel. Nu wil ik nog 8-10 kg.. Denk ik.. Dan weeg ik 68-70 bij 1.75. En los daarvan merk ik dat ik me met goed eten en bewegen zoveel fitter voel :)
70 kg is netjes voor jou denk ik ja :Y niet veel minder doen hoor! Dan wordt je te dunnetjes ;)
Zelf zit ik nu 3/4 jaar op 71 kilo bij 174. Prima te doen :Y
Mijn doelen: fit blijven, meer spierontwikkeling op sommige plaatsen, gezond en gevarieerd eten, voorkomen dat ik in oude en ongezonde patronen terug val :)
pi_107894083
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:37 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

70 kg is netjes voor jou denk ik ja :Y niet veel minder doen hoor! Dan wordt je te dunnetjes ;)
Zelf zit ik nu 3/4 jaar op 71 kilo bij 174. Prima te doen :Y
Mijn doelen: fit blijven, meer spierontwikkeling op sommige plaatsen, gezond en gevarieerd eten, voorkomen dat ik in oude en ongezonde patronen terug val :)
Ja, mijn figuur is ook het belangrijkste. Maar een beetje een richtgetal is wel handig ;) de 77 die ik nu weeg is ook niet dezelfde 77 als een half jaar geleden. Te weinig gesport de laatste maanden ;)
pi_107894446
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:40 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, mijn figuur is ook het belangrijkste. Maar een beetje een richtgetal is wel handig ;) de 77 die ik nu weeg is ook niet dezelfde 77 als een half jaar geleden. Te weinig gesport de laatste maanden ;)
Kan snel gaan als je het sporten weer oppakt :Y Merk ik nu ook, december-jan weinig gedaan, te weinig tijd en puf. Nu weer redelijk regime en voel me meteen 3 kilo strakker. Alleen de weegschaal geeft aan dat het niet écht zo is helaas ;)
pi_107894813
wat is t stil hier.

Doestelling: Blij worden met m'n lijf. Ik heb een hangbuikje, en daar wil ik vanaf. Maar goed, ik kom hier al 3 jaar, en schommel nogsteeds zo rondom de 85 kilo. Ik denk dat ik naar 75 wil (met 1.88), minder niet.

Lijstje van vandaag:

O: speltpannenkoeken met frambozen prut (diepgevroren frambozen stukgekookt met klein beetje suiker)
B: 5 km. wandelen in het zonnetje
L: 2 speltboterhammen met gebakken ei met wat bacon
t: nog een pannenkoekje met frambozen prut.
D: quiche met doperwten, pancetta, munt en parmezaanse kaas
T: stukje chocola.

Yes, i know. Carbs. Maar wel lekker!
  zondag 12 februari 2012 @ 16:01:34 #7
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107894897
Mijn doel is toch een aantal kilo vermageren, maar aangezien ik in de afgelopen twee jaar niet meer op een weegschaal heb gestaan zou ik niet weten hoeveel... Dus buik en zwembandjes weg en bovenbenen wat strakker.
Maar ik wil vooral gezond eten, met onregelmatig leven is dat moeilijk en hier helpt de structuur. Al sla ik wel door soms, en dat willen we natuurlijk ook vermijden...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107894998
Oja, een lijstje,

O (lees, half 11): havermout met banaan, appel en kaneel
L: roerei met creme fraiche en wat parmezaanse kaas en een plakje italiaanse ham
T: wat witte druifjes
B: 6 km wandelen
D: gestoofde kippenbout met gestoomde boontjes en zilvervliesrijst.

Verder thee en water, een liter tot nu toe denk ik.
pi_107895013
Nja ik heb dus echt 1 plek op mijn benen waar ik nog écht vanaf wil. Maar ik vrees een beetje dat dit vergeefse moeite is. Buik kan altijd platter maar ben er wel blij mee verder. Ben ook niet de jongste meer ( :P ) en vind dat je na je 30e niet meer brood mager moet willen zijn O-) ;)
  zondag 12 februari 2012 @ 16:04:49 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107895024
Br: afbakbroodjes met gekookte eieren
T: amaranth muesli met melk
T: mandarijntjes
D: uit eten bij de Schot :9 O+

Zondags lijstje :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107895091
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Nja ik heb dus echt 1 plek op mijn benen waar ik nog écht vanaf wil. Maar ik vrees een beetje dat dit vergeefse moeite is. Buik kan altijd platter maar ben er wel blij mee verder. Ben ook niet de jongste meer ( :P ) en vind dat je na je 30e niet meer brood mager moet willen zijn O-) ;)
Ik heb zo'n hoekje aan de zijkant, dat is een beetje irritant.
pi_107895153
Lijstje vandaag is trouwens niet echt denderend:
O: 1 snee volkorenbrood met een beetje gorgonzola (om 1 uur pas..)
L: stukje groentequiche
in de planning:
T: wat fruit
D: nog wat quiche
T: gehaktballetjes en andere hapjes.. (vriend moet laat handballen dus eten we niet echt normaal..)
pi_107895190
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:06 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik heb zo'n hoekje aan de zijkant, dat is een beetje irritant.
Zijkant en bovenaan de dijen :Y die plek is ook gewoon niet aan te spreken met oefeningen lijkt het. Heb behoorlijk gespierde bovenbenen maar dat stukje blijft slap }:|
pi_107895325
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:09 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Zijkant en bovenaan de dijen :Y die plek is ook gewoon niet aan te spreken met oefeningen lijkt het. Heb behoorlijk gespierde bovenbenen maar dat stukje blijft slap }:|
Wel eens gevraagd of er een oefening voor is? Ik niet, maar ze hebben dan vaak nog wel een tip.
  zondag 12 februari 2012 @ 16:16:29 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107895427
Wat voor groentenquiche is dat, Sunny? :Y) Quiche + groenten = :9
pi_107895591
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat voor groentenquiche is dat, Sunny? :Y) Quiche + groenten = :9
Doperwten-venkelquiche, geslaagd experimentje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107895613
Oh en het fruit staat voor me in de vorm van een smoothie van magere yoghurt, 1 banaan en 2 kiwi's :9
pi_107895647
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:12 schreef LieLie het volgende:

[..]

Wel eens gevraagd of er een oefening voor is? Ik niet, maar ze hebben dan vaak nog wel een tip.
ja, en die doe ik vervolgens ook, alleen heb ik niet het gevoel dat ik daadwerkelijk dát stukje er mee aanspreek..
pi_107895986
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:58 schreef Jagärtrut het volgende:
wat is t stil hier.

Doestelling: Blij worden met m'n lijf. Ik heb een hangbuikje, en daar wil ik vanaf. Maar goed, ik kom hier al 3 jaar, en schommel nogsteeds zo rondom de 85 kilo. Ik denk dat ik naar 75 wil (met 1.88), minder niet.

Lijstje van vandaag:

O: speltpannenkoeken met frambozen prut (diepgevroren frambozen stukgekookt met klein beetje suiker)
B: 5 km. wandelen in het zonnetje
L: 2 speltboterhammen met gebakken ei met wat bacon
t: nog een pannenkoekje met frambozen prut.
D: quiche met doperwten, pancetta, munt en parmezaanse kaas
T: stukje chocola.

Yes, i know. Carbs. Maar wel lekker!
Mijn Mr haalt de 75 amper met 1.86 ;) en dan is hij echt mager!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107896070
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:09 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat is bijna niet te trainen blijkt na mijn herhaaldelijk verzoeken.
Ik masseer het nu en het wordt steviger *O*
pi_107896082
Voor morgenvroeg maak ik van die overnight oats denk. Yoghurt met havermout en fruit. Heb weer allerlei soorten in de diepvries liggen :)
pi_107896105
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goeie!
  zondag 12 februari 2012 @ 16:34:38 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107896120
Vandaag lekker gewerkt, veel dingen af kunnen maken in tegenstelling tot gister :')

Lijst:
O: kwark , vla en muesli
T's: appel, peer, wortels, tomaat, boterham lever, gekookt eitje, cappuccino
L: 2 boterhammen komijnkaas, beker cup a soup kerrie, beker melk
T's: paar druiven, sinaasappel, 10 zoute stokjes, blokje choco
D: Wortels, spinazie, gegrilde kabeljauw, pasta met tomaat, puree, italiaanse kruiden, knoflook e.d.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107896377
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef LieLie het volgende:
Voor morgenvroeg maak ik van die overnight oats denk. Yoghurt met havermout en fruit. Heb weer allerlei soorten in de diepvries liggen :)
Vries je dat zelf in?, want in de winkel krijg je maar een klein bakje (voor teveel geld)
pi_107896452
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef LieLie het volgende:
Wat zijn dat? Die quiche ziet er jum uit! Zo kom ik v mijn overschot venkel af.
pi_107896506
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik ben dol op venkel! :9 Heerlijk ook gestoofd met wortel voor bij vis. :Y Of heeeel dun gesneden met sinaasappel en blauwschimmelkaas als salade ;)
pi_107896668
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Volgens mij is het idee dat je de yoghurt met havermoutvlokken en fruit 's avonds al in de koelkast zet en dat de havermout dan wordt geweekt in de yoghurt.
pi_107896685
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vries je dat zelf in?, want in de winkel krijg je maar een klein bakje (voor teveel geld)
Ik heb het van de winkel :)
pi_107896742
Ik zou het fruit er nog niet bijdoen Lielie, dan wordt het zompig! Ik maak vrij vaak die vlokken maar da gewoon vlokken + melk in de koelkast en dan de volgende ochtend even nuken met bijv, wat pindakaas of honing of fruit!
pi_107896804
Ik vind vriesfruit helemaal niet zo duur, bij de AH althans! 2 euro ofzo toch?

Mijn lijstje:
O: 2 worstenbroodjes (ben weer in brabant geweest en dan neem ik er altijd een zakje mee :9
S: buikspieren + bodycombat
L: pasta met gorgonzolasaus met walnoten
T: bakje yoghurt met warme appel
B: zometeen even naar buiten, wandelen in de kou!
D: broccolisoep met een omeletje
T: wat M&M's :P
pi_107896835
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:50 schreef Perruche het volgende:
Ik zou het fruit er nog niet bijdoen Lielie, dan wordt het zompig! Ik maak vrij vaak die vlokken maar da gewoon vlokken + melk in de koelkast en dan de volgende ochtend even nuken met bijv, wat pindakaas of honing of fruit!
Fruit zompig ja? Misschien dat het meevalt als het ook nog moet ontdooien.
pi_107896872
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:52 schreef Perruche het volgende:
Ik vind vriesfruit helemaal niet zo duur, bij de AH althans! 2 euro ofzo toch?

Mijn lijstje:
O: 2 worstenbroodjes (ben weer in brabant geweest en dan neem ik er altijd een zakje mee :9
S: buikspieren + bodycombat
L: pasta met gorgonzolasaus met walnoten
T: bakje yoghurt met warme appel
B: zometeen even naar buiten, wandelen in de kou!
D: broccolisoep met een omeletje
T: wat M&M's :P
Nog niet eens geloof ik, bij onze Coop dan, maar zijn dezelfde soort doosjes.
pi_107896891
Ik had een week geleden twee doosjes blauwe bessen op de markt voor 1 euro :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107896958
Mja, ik ben niet zo kritisch op de prijs van boodschappen, dat moet ik meteen toegeven :+
pi_107897005
Mijn lijst bestaat naast 2 broodjes en 2 beschuitjes uit een halve zak chips (niet zo'n grote zak, maar ook zeker niet een minizakje) en 2 chocolate chip cookies à 110 kcal per stuk. }:|

Zo nog maar even wat kwark, muesli en fruit naar binnen werken. Voel ik me misschien iets gezonder. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107897086
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Met een beetje doorzetten lukt het wel, maar wel trouw twee x per week en crosstrainen, dat doet het bij mij!

- planken op je zij, dan laten zakken en weer omhoog. Setjes x drie opbouwen
- op je rug liggen, benen optrekken achter je billen, billen/ bekken helemaal omhoog, vasthouden en dan om en om een been omhoog, ook setjes van drie opbouwen.
- gewicht of kabel pakken, gewoon langs je lijf houden en naar de zijkant buigen met je buikspieren.

Als je daar een mini hitt van maakt, dus alles achter elkaar, dan tien min crosstrainen en dan opnieuw, dan wordt zowel de zijkant van je buik, als van je benen super strak!
pi_107897146
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Met een beetje doorzetten lukt het wel, maar wel trouw twee x per week en crosstrainen, dat doet het bij mij!

- planken op je zij, dan laten zakken en weer omhoog. Setjes x drie opbouwen
- op je rug liggen, billen/ bekken helemaal omhoog, vasthouden en dan om en om een been omhoog, ook setjes van drie opbouwen.
- gewicht of kabel pakken, gewoon langs je lijf houden en naar de zijkant buigen met je buikspieren.

Als je daar een mini hitt van maakt, dus alles achter elkaar, dan tien min crosstrainen en dan opnieuw, dan wordt zowel de zijkant van je buik, als van je benen super strak!
Nja dat soort oefeningen doe ik ook en het heeft absoluut effect. Behalve... :')
pi_107897199
Ik neem me altijd voor om dat soort oefeningen ook thuis te doen.. Maar het is nog nooit gebeurt :+
pi_107897234
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:01 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nja dat soort oefeningen doe ik ook en het heeft absoluut effect. Behalve... :')
Eet je (geraffineerde) suiker? Tijdje bannen! Is het zo weg. Echt waar :Y (Ik heb ook zo'n bobbeltje zitten die je altijd blijft zien....nu ik wat tips van de Oxygen heb overgenomen smelten ze weg. Was al eerder eens gelukt, toen ik van de 70 kilo af kwam).
pi_107897255
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Eet je (geraffineerde) suiker? Tijdje bannen! Is het zo weg. Echt waar :Y
Nauwelijks. :)
pi_107897309
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:04 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nauwelijks. :)
Jij bent raar :6
pi_107897337
quote:
12s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Jij bent raar vrouw :6
vrees ik -O- ;)

Maar ik hou vol! Wie weet verdwijnt het ooit! Het is iig al een stuk minder dan 20 kilo geleden O-) ;)
pi_107897416
Ohw... Dan is het echt een kwestie van volhouden inderdaad. Je bent al zo ver!
pi_107897479
Ik heb net heerlijk even gedut.

Boh, wat ben ik nu lui. Wou wel verder slapen, maar dan slaap ik vannacht niet meer, denk ik...
pi_107897491
Bij pilates moesten we ook fietsen trouwens. Op je zij, steunen op je onderarm en dan dus met het bovenste been een fietsbeweging. Dan voel je de zijkant ook wel!
pi_107897670
Mjah, ik ben er eerlijk gezegd zo eentje die meer gelooft in zwaar trainen, dus met gewichten. Dat soort dingen doen weinig voor mijn lijf. Toen de EDS nog niet zo'n probleem was, had ik echt een super lijf! /bloos.
pi_107897691
Ik wil sowieso eens aan de instructeurs wat nieuwe oefeningen vragen met gewichten zodat ik minder op de apparaten hoef. Kan ik meteen nog eens naar dat stukje vragen ;)
pi_107899269
Zijkanten van je buik trainen lijkt me een kwestie van basis core strength.. Zie http://www.bodybuilding.com/fun/beginner-core-training-guide.htm voor wat voorbeelden.

O: Grapefruit, 70gr havermout, 200ml halfvolle melk
T: 2 volkoren bth rookvlees
L: Groot bord gebakken rijst (kip, ei, groenten)
T: 250gr kwark met banaan, volkoren bth pindakaas, nootjes
S: Half uurtje buikspieren/pushups
D: Pastasalade; Volkoren penne, 100gr zalm, rucola, tomaat, komkommer, gegrilde paprika, pesto
T: 250gr kwark met fruit

Begint erop te lijken dat m'n eetlust het eindelijk een beetje door begint te krijgen. :') Uurtje nadat ik mezelf vol heb gegeten heb ik alweer honger. :P
  Vis een optie? zondag 12 februari 2012 @ 18:05:10 #49
70532 loveli
N
pi_107899353
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:31 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn Mr haalt de 75 amper met 1.86 ;) en dan is hij echt mager!
Vrouwen en hormonen vs mannen en testosteron en spieren...
crap in = crap out
pi_107899725
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:02 schreef ElDinosaur het volgende:
Zijkanten van je buik trainen lijkt me een kwestie van basis core strength.. Zie http://www.bodybuilding.com/fun/beginner-core-training-guide.htm voor wat voorbeelden.
De X-co training die ik 1x per week doe levert daar ook een goede bijdrage aan :Y Regelmatig spierpijn in die hoek _O-
  zondag 12 februari 2012 @ 18:17:07 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107899728
Daglijstjes reconstructie
d. geroosterd brood met avocado, ui en tomaat + geroosterd brood met obazda en ui + bietensalade
s. uurtje wandelen
t. trosje druiven + glaasje avocaat + stroopwafel
l. lasagne + bolletje kaneelijs
t. optimel
o. geroosterd brood met kwark en jam + halfje met 20+ kaas + halfje met appelstroop

Was dat echt alles?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tinkepink op 12-02-2012 19:18:22 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 12 februari 2012 @ 18:18:10 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107899755
Den Haag-kenners: welke wijken moet ik ook alweer mijden in Den Haag? (wij zijn een beetje aan het rondkijken naar andere woonruimte, vandaar).
Niet meer actief op Fok!
pi_107899794
Schilderswijk?

al ken ik mensen die er al tientallen jaren vrijwillig en met plezier wonen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107899830
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:18 schreef Viking84 het volgende:
Den Haag-kenners: welke wijken moet ik ook alweer mijden in Den Haag? (wij zijn een beetje aan het rondkijken naar andere woonruimte, vandaar).
Laakkwartier, schilderswijk, escamp(!!), wateringseveld, leidschenveen.

Het ligt wel aan de plek in de wijk.. maar beter het zekere voor het onzekere. :P
  zondag 12 februari 2012 @ 18:22:17 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107899876
Ja, Schilderswijk idd en Laakkwartier, Spoorkwartier, Transvaalkwartier, Stationsbuurt (?).

Ik kom eea tegen in het Regentessekwartier en Valkenboskwartier. Nu fiets ik daar wel regelmatig doorheen, maar ik vind het lastig om te beoordelen of dit een plezierige wijk is. Verder is de Bloemenbuurt wellicht wat?
Niet meer actief op Fok!
pi_107899967
Bloemenbuurt is leuk, hoe dichterbij savornin lohmanplein hoe beter het wordt. Valkenboskwartier en Regentessekwartier zijn ook een beetje afhankelijk van de straat, maar over het algemeen heel goed te doen.
pi_107900138
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:04 schreef LieLie het volgende:
Oja, een lijstje,

O (lees, half 11): havermout met banaan, appel en kaneel
L: roerei met creme fraiche en wat parmezaanse kaas en een plakje italiaanse ham
T: wat witte druifjes
B: 6 km wandelen
D: gestoofde kippenbout met gestoomde boontjes en zilvervliesrijst.

Verder thee en water, een liter tot nu toe denk ik.
Euh, witte rijst dus. Was er van overtuigd dat we nog zilvervlies hadden en ik had ongelijk :+

weet niet of ik nu nog iets moet/wil eten..
pi_107900412
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:29 schreef LieLie het volgende:

[..]

Euh, witte rijst dus. Was er van overtuigd dat we nog zilvervlies hadden en ik had ongelijk :+

weet niet of ik nu nog iets moet/wil eten..
Drinken sowieso en eten kan ook geen kwaad ;) nootjes?
pi_107900460
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Vrouwen en hormonen vs mannen en testosteron en spieren...
Juist daarom.
pi_107900715
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Drinken sowieso en eten kan ook geen kwaad ;) nootjes?
Allergisch, dus geen nootjes ;)
pi_107900793
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:47 schreef LieLie het volgende:

[..]

Allergisch, dus geen nootjes ;)
Oh ja, dacht dat Sunny allergisch was :@
pi_107901098
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik was het ;)

Net mijn lijstje ingevuld, al heb ik de hoeveelheden niet gewogen, dus daar kan een inschattingsfout zitten. Maar ik kom op 1250 uit.. Misschien nog maar een bakje yoghurt.
pi_107901147
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D nope, voor zo ver ik weet nergens voor ;) Al ga ik soms niezen van rode wijn :P
pi_107901205
Bijna heel seizoen 1 van breaking bad gezien, en niet buiten geweest. :')
pi_107901304
Een heel seizoen Fringe gekeken en niet buiten geweest. :')
  zondag 12 februari 2012 @ 19:08:07 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107901380
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:05 schreef ElDinosaur het volgende:
Fringe _O_.
Niet meer actief op Fok!
pi_107901475
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Fringe _O_.
:Y

Vanavond begint The Walking Dead weer. *O*
  zondag 12 februari 2012 @ 19:11:45 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107901495
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:11 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Oh, goed dat je dat zegt :D.
Niet meer actief op Fok!
pi_107901502
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:59 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik was het ;)

Net mijn lijstje ingevuld, al heb ik de hoeveelheden niet gewogen, dus daar kan een inschattingsfout zitten. Maar ik kom op 1250 uit.. Misschien nog maar een bakje yoghurt.
^O^ goed plan.
pi_107901568
Poe, op de Lip oedeem (expres los geschreven) pagina hebben er nogal wat mensen een haat-liefde verhouding met eten zeg.
Zou ze bijna een linkje geven naar dit topic.
pi_107901700
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
toffe serie! Seizoen 2 is nog beter :o
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 12 februari 2012 @ 19:17:28 #72
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107901746
Een halve aflevering van Terra Nova, als het nu rustig blijft ga ik even de rest gaan zien...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107901766
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:16 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

toffe serie! Seizoen 2 is nog beter :o
Ik kom er niet echt in.. heb een paar afleveringen gezien maar het grijpt me niet echt.. Binnenkort nog eens proberen. Al zitten we nog aan het begin van 40 afleveringen Tudors.. dus het kan nog even duren O-)
pi_107901859
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:05 schreef ElDinosaur het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
2 House gekeken, 1 New Girl, 1 Big Bang, 1 Two and a Half Men en niet buiten geweest :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_107901888
Ooh, dan vallen mijn 2 afleveringen Grey's Anatomy nog best mee... *zet er nog maar eentje op*

En ik ben wél buiten geweest, heb zelfs geschaatst! Heel even, en daarna warme chocomel gedronken.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107901988
Lijstje:

O/L (na11-en): zuurdesem rozemarijn bol met 2 snedes crumble eggs met tomaat en 1 kleine snede en het kontje met notenpasta :9
S: 2 uur geschaatst/gelopen deels met 5 kilo Bo op de arm/rug.
T: appel/kaneel puntje
T: Gluhwein en een lemon merengue puntje
D: Lasagne met courgette en broccoli :9
T: Nootjes?

Mis vandaag fruit geloof ik maar daar kan nog iets aan gedaan worden.
pi_107902140
Lijstje
O kwark, havermout, banaan
B uurtje reedriden
L bord boekweitgrutten met roomboter en stroop, gevonden bij de buurtsuper O+
T paar stukjes stokbrood met tapenade
D restjesdag: rucolasalade met komkommer en een paprika en heel slecht, Turks brood met twee knakworstjes
T appel en peer uit de magne met kaneel
pi_107902644
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb net heerlijk even gedut.

Boh, wat ben ik nu lui. Wou wel verder slapen, maar dan slaap ik vannacht niet meer, denk ik...
Exact dat! Dus nu maar koken...
Ja doei.
pi_107902736
Weer trek. :') Tijd voor kwark!

En nog een aflevering Fringe. :)
pi_107902765
Fringe *O* Wij zitten het huidige seizoen van de US te kijken. Ik moet er ff aan wennen, gezien het verloop van het verhaal.

Lijstje:

O: Tosti ham kaas van multikorenbrood
T: thee, thee, thee
L: Had nog geen zin. Heb maar een shake gemaakt van Griekse yoghurt, karnemelk, bevroren bosvruchten en een lepeltje proteinepoeder.
T: een plakje ontbijtkoek met boter en thee met melk
D: Spaghetti met veel broccoli, champignons, zalm en Philadelphia. Een een griesmeelpudding met bosbessensaus, 1 van mijn grote zondes ;)
T: misschien een handje chips

Morgen even rustig aan met de carbs. Sowieso fijn veel water drinken, want buik-echo }:|
pi_107903143
Buikprobs An?

Oeh die griesmeelpudding idd :9~ ik maak mezelf wijs dat dat ding door beenmerg zo stijf wordt dus dan laat ik het wel :')

De Tht van mijn melk is aan de wandel :D alles wordt steeds korter te bewaren.
Prima maar dan kan ik straks net zo goed naar de achterbuurman voor melk oid.
pi_107903255
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:11 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

!!!

O+
pi_107903287
5 km. gewandeld, 1 aflevering van modern family gekeken, en restje van de ides of march (stomme film). Nu nog een aflevering west wing..
pi_107903420
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:56 schreef Ml-etje het volgende:
Buikprobs An?

Oeh die griesmeelpudding idd :9~ ik maak mezelf wijs dat dat ding door beenmerg zo stijf wordt dus dan laat ik het wel :')

Beenmerg? Griesmeel?!? Oh!
pi_107903438
West wing *O*

Wij gaan de laatste Sherlock (BBC-serie) kijken :)

En we zijn ook met Borgen bezig, aanrader!
pi_107903448
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:56 schreef Ml-etje het volgende:
Buikprobs An?

Maakt me niets uit, ik vreet dat ding toch wel ;)

Mja, Half jaar geleden al een ingreep aan de baarmoeder gehad en mijn darmen zijn ook vaak onrustig. Als ik bij pijn links onder druk, gaat de pijn weg. En laatst voelde ik ineens een knobbeltje op een buikspier. Ze gaan nu alle mogelijkheden bekijken: vetbultje, nieuwe onrustige cellen, endiometrose, coeliakie etc. /vrouwenpraat.
pi_107903494
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Gelatine zit in alle pudding ;)

@lielie: die sherlock serie is tof he?! 1 van mijn favo's. Helaas alles al gezien. Hoop dat er weer een nieuwe komt.
pi_107903545
Lijst
• Warme melk met havermout
• Uitgebreide broodmaaltijd met roerei en veel andere lekkernijen
• 1 tripel Grimbergen
• 1 glas rode wijn
• Avondeten: hapje aardappelpuree, veel spruiten, karbonade, jus
• Toe: gebakje
• Beweging: beesten af en toe hooi & water brengen, wat kleine rondjes met honden
pi_107903553
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Naja mits ze het met een gelatine achtig product opstijven ;)
pi_107903582
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Que? Niet in mijn griesmeel hoor. Dat is meel. Van gries.
pi_107903598
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Maakt me niets uit, ik vreet dat ding toch wel ;)

Mja, Half jaar geleden al een ingreep aan de baarmoeder gehad en mijn darmen zijn ook vaak onrustig. Als ik bij pijn links onder druk, gaat de pijn weg. En laatst voelde ik ineens een knobbeltje op een buikspier. Ze gaan nu alle mogelijkheden bekijken: vetbultje, nieuwe onrustige cellen, endiometrose, coeliakie etc. /vrouwenpraat.
Oh dan is uitsluiten van zaken wel fijn ja, sterkte morgen!
pi_107903713
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Zelfgemaakt ws?
pi_107903814
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je hem zelf maakt wel ja. Ff gecheckt, ze gebruiken in deze pudding xantaangom, wordt hij ook lekker lobbig van ;)

En dank MI!
  zondag 12 februari 2012 @ 20:11:06 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107903855
Merg uit botten :9
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107903919
Je koopt toch geen kant-en-klare griesmeelpudding :D _O- ?
pi_107903961
An24, jakkes, lijkt me niks. Hopelijk blijkt het iets onschuldigs te zijn... Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107903967
Ik zei, toch, 1 van mijn grote zondes ;) Dat is bij mij het enige wat uit een "pakje" komt, verder maak ik altijd alles zelf :')

En dank Phaidra, komt vast goed!
  zondag 12 februari 2012 @ 20:16:37 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107904153
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:13 schreef An24 het volgende:
Ik zei, toch, 1 van mijn grote zondes ;) Dat is bij mij het enige wat uit een "pakje" komt, verder maak ik altijd alles zelf :')

En dank Phaidra, komt vast goed!
Waarom eigenlijk? Het is nog makkelijker te maken dan havermout.
  zondag 12 februari 2012 @ 20:17:28 #99
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107904201
Ik heb zin in zo'n "worst" ijs vanille staaf met slagroom en dan cake erbij en warme chocolade erbij. En tompouce en een hele kip met patat en appelmoes :')

Vreetbui bui dus..
Ga maar douchen en naar bed
pi_107904234
Isch anders, meh! ;)
  zondag 12 februari 2012 @ 20:19:31 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107904287
Ik maak het af en toe voor de kinderen. De dunne versie als ontbijt en de dikke versie in een vorm met bessensaus als toetje. Lekker.
  zondag 12 februari 2012 @ 20:23:00 #102
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107904444
Tink, hoe gaat het?
Beetje op regel allemaal?

An, griezelmeel met bloed in een geribbeld plastic bakje is inderdaad best wel lekker :P

Gortepap met stroop O+
  zondag 12 februari 2012 @ 20:24:47 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107904546
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Tink, hoe gaat het?
Beetje op regel allemaal?

An, griezelmeel met bloed in een geribbeld plastic bakje is inderdaad best wel lekker :P

Gortepap met stroop O+
Jawel. Het rommelt wel door hier. En met jou? Wanneer gaan jullie nu trouwen?
  Vis een optie? zondag 12 februari 2012 @ 20:37:39 #104
70532 loveli
N
pi_107905228
Gelatine komt niet uit beenmerg, maar uit botten.
/nitpick
crap in = crap out
  zondag 12 februari 2012 @ 20:39:08 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107905302
Boh, ik ben bekaf.
Even mijn eten voor morgen klaar maken en dan vroeg naar bed met een boek.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zondag 12 februari 2012 @ 20:46:16 #106
70532 loveli
N
pi_107905716
Mijn DD: toen ik begon met posten paste mijn skibroek niet meer dicht (die met brakke rits). Voornaamste doel was gezonder eten en kwijtraken van buikvet. Finetunen van figuur was een aangename bijkomstigheid. Eetpatroon is in de basis grondig verbeterd en toekomstbestendiger. Inmiddels past de broek (rits weer functioneel) prima en heb ik een veel beter figuur dan me realistisch had geleken op mijn leeftijd.

Ben wel wat vakantiekilo's aan het bijkweken ;)
crap in = crap out
pi_107906376
Ah, ik val altijd af op vakantie. En dan ben jij nog wel aan het skieen! :D
Is het nog een beetje weer daar Loveli?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107906844
Wij hebben niet eens de moeite genomen om gewone kleren aan te trekken, vandaag. :@ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_107907341
Zijn er hier mensen met een doorlopende reisverzekering? Ik overweeg om er eentje af te sluiten, want ik ga dit jaar 5x naar het buitenland en dan is het wel zo voordelig :'). Maar moet ik de basis of de uitgebreid hebben? http://www.zilverenkruis.(...)g/Pages/default.aspx (leek mij wel handig om reisverzekering bij mijn zorgverzekeraar te doen, wegens medische kosten enzo).

Zo en nu alle vakantievoorbereidingen afsluiten en maar eens aan een presentatie werken. Waar ik om eerlijk te zijn totaal geen zin in heb, mijn hoofd staat meer naar vakantie :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_107907612
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:12 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er hier mensen met een doorlopende reisverzekering? Ik overweeg om er eentje af te sluiten, want ik ga dit jaar 5x naar het buitenland en dan is het wel zo voordelig :'). Maar moet ik de basis of de uitgebreid hebben? http://www.zilverenkruis.(...)g/Pages/default.aspx (leek mij wel handig om reisverzekering bij mijn zorgverzekeraar te doen, wegens medische kosten enzo).

Zo en nu alle vakantievoorbereidingen afsluiten en maar eens aan een presentatie werken. Waar ik om eerlijk te zijn totaal geen zin in heb, mijn hoofd staat meer naar vakantie :P.
Ik had m'n reisverzekering bij de rabobank, interpolis. Erg tevreden over. Je kunt altijd veranderen, europadekking of werelddekking geloof ik. Ik had standaard europadekking, tenzij grote plannen.
pi_107907652
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik had m'n reisverzekering bij de rabobank, interpolis. Erg tevreden over. Je kunt altijd veranderen, europadekking of werelddekking geloof ik. Ik had standaard europadekking, tenzij grote plannen.
Die hebben wij ook :Y Relatief goedkoop ook :)
pi_107907673
quote:

oh, ik zou uitgebreid doen, in kosten verschilt het niet zoveel...Zeker niet op jaarbasis!
pi_107907769
quote:

Eenmaal nodig gehad in een Frans ziekenhuis. Alle grote verzekeraars hadden destijds hun callcenterwerk bij 1 callcenter ondergebracht. Daar vonden ze het een oneerbaar voorstel om in het Frans (Frans!) aan het ziekenhuis te gaan uitleggen waarom ze na 4 dagen nog geen fax gestuurd hadden. En ze faxten dus ook niet. Verder deden ze ook heel weinig. Beetje liegen misschien.

Toen bleek de ANWB wel bereid om een en ander uit te voeren omdat daar een reisverzekering voor de auto liep. "Oooh, Aaah Nnnnnn Doubleve Be! Ah, c'est bon, toute est bon, voici voila, ici votre description!" zei de ziekenhuisadministratrice.

Neem dus ANWB-reisverzekering, zou ik zeggen.
De waarde blijkt als je ze nodig hebt, niet als je ze betaalt.
  zondag 12 februari 2012 @ 21:20:11 #114
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107907914
Wij hebben een ADAC -reisverzekering, de duitse equivalent van de ANWB-reisverzekering. Aanrader.
pi_107908057
Ik wil ook op vakantie Chico!
Heb mijn reisvezekering ook bij Zilveren Kruis, maar kennelijk hebben ze weer wat veranderd, want ik heb een uitgebreide werelddekking.
De verschillen:
1. Gelddekking
2. Ongevallendekking
3. Rechtsbijstanddekking
4. Vervangend vervoer en verblijf

1. is vast heel beperkt, maar zou je even in moeten lezen.
2. zit volgens mij gewoon in je reisverzekering
3. is handig als je geen "gewone" rechtsbijstand hebt
4. is handig als je met de auto gaat, is de anwb internationale pechhulp zeg maar. :)

Bel even met Zilverenkruis en overleg wat het handigste is en wat de verschillen zijn.
Ik heb er trouwens tegenwoordig wel een annuleringsverzekering bij tot 800 euro. Mocht ik nog een keer een enkel breken of een ziek familielid krijgen, dan krijg ik tot 800 euro terug. Daarboven kom ik eigenlijk toch nooit, want ik boek toch alleen maar een ticket. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107908555
Ik geloof dat ik geen rechtsbijstand heb normaal gesproken. Vind het alleen vreemd dat ze ongevallendekking apart aangeven, als het bij de basis ook in zou zitten? Ik zie hier hele lijsten met vergoedingen als ik dood ga of invalide word.

ANWB vind ik, heel eerlijk, wat duur. Je krijgt op papier hetzelfde (of zelfs minder) maar betaalt 60 euro per jaar ipv 30. Ben ik ook geen lid van, want geen auto enzo.

Interpolis is ook wel een goed idee, daar zit mijn inboedelverzekering ook (krijg je nog combinatiekorting ook). Oh die zijn net zo duur als ANWB.

Wat een bomen, wat een bos :').
  Vis een optie? zondag 12 februari 2012 @ 21:29:44 #117
70532 loveli
N
pi_107908582
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, ik val altijd af op vakantie. En dan ben jij nog wel aan het skieen! :D
Is het nog een beetje weer daar Loveli?
Gisteren was het zo koud dat ik m'n vingers niet meer warm kreeg. En bij een afdaling stoof er ijswind over een bergkam dat ik in een restaurant ben gevlucht en nadat ik wat ijs van m'n wang had verwijderd moest ik een half uur opwarmen. Voor het eerst dat ik het echt te koud vond. De derde chocola met slagroom in het derde restaurant kreeg me niet meer warm. En dankzij de zon die de hele dag scheen ook nog wat verbrand.

Vandaag was top, Nog wel koud, maar kon zonder bang te zijn voor een bevroren gezicht flink taart maken. Heb nu goede spierpijn van lekker racen.
crap in = crap out
  zondag 12 februari 2012 @ 21:31:19 #118
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107908691
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef Chicolate het volgende:
Ik geloof dat ik geen rechtsbijstand heb normaal gesproken. Vind het alleen vreemd dat ze ongevallendekking apart aangeven, als het bij de basis ook in zou zitten? Ik zie hier hele lijsten met vergoedingen als ik dood ga of invalide word.

ANWB vind ik, heel eerlijk, wat duur. Je krijgt op papier hetzelfde (of zelfs minder) maar betaalt 60 euro per jaar ipv 30. Ben ik ook geen lid van, want geen auto enzo.

Interpolis is ook wel een goed idee, daar zit mijn inboedelverzekering ook (krijg je nog combinatiekorting ook). Oh die zijn net zo duur als ANWB.

Als je niet de gewenste hulp krijgt als je in de problemen komt, is dertig euro alsnog te veel geld.
pi_107908757
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je niet de gewenste hulp krijgt als je in de problemen komt, is dertig euro alsnog te veel geld.
Helemaal waar. Maar hoe weet je wat de huidige betrouwbaarheid van de verschillende verzekeraars is?
  Vis een optie? zondag 12 februari 2012 @ 21:33:40 #120
70532 loveli
N
pi_107908831
heb centraal beheer. Ooit auto-ongeluk gehad in buitenland, compleet tevreden. Geen idee wat het kost.
crap in = crap out
pi_107909131
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben niet eens de moeite genomen om gewone kleren aan te trekken, vandaag. :@ .
Niks mis met pyjamadag op zijn tijd O+

quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Gisteren was het zo koud dat ik m'n vingers niet meer warm kreeg. En bij een afdaling stoof er ijswind over een bergkam dat ik in een restaurant ben gevlucht en nadat ik wat ijs van m'n wang had verwijderd moest ik een half uur opwarmen. Voor het eerst dat ik het echt te koud vond. De derde chocola met slagroom in het derde restaurant kreeg me niet meer warm. En dankzij de zon die de hele dag scheen ook nog wat verbrand.

Vandaag was top, Nog wel koud, maar kon zonder bang te zijn voor een bevroren gezicht flink taart maken. Heb nu goede spierpijn van lekker racen.
meheheheheh :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107909162
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:03 schreef An24 het volgende:

[..]

@lielie: die sherlock serie is tof he?! 1 van mijn favo's. Helaas alles al gezien. Hoop dat er weer een nieuwe komt.
Net de laatste gezien, :o
pi_107909341
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Helemaal waar. Maar hoe weet je wat de huidige betrouwbaarheid van de verschillende verzekeraars is?
Nou ja, mijn ervaring was dat de ANWB eerst ging helpen en daarna nog wel eens zou gaan uitzoeken hoe het zat met de dekking, en de verzekeraar (unive in dit geval) hun callcenter liet proberen te onderzoeken of ze onder de dekking uit konden.

ANWB was ook heel duidelijk naar vriendin van mijn (op de intensive care liggende) vader: zie maar welk ticket je regelt, wij betalen reis. En ook die van mij dus. Hoefde je niet voor getrouwd te zijn, of samen te wonen, geen bewijs overleggen, niks.
  Vis een optie? zondag 12 februari 2012 @ 21:42:14 #124
70532 loveli
N
pi_107909468
Zoveel taart heb ik nog niet op :')
crap in = crap out
pi_107909506
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, mijn ervaring was dat de ANWB eerst ging helpen en daarna nog wel eens zou gaan uitzoeken hoe het zat met de dekking, en de verzekeraar (unive in dit geval) hun callcenter liet proberen te onderzoeken of ze onder de dekking uit konden.

ANWB was ook heel duidelijk naar vriendin van mijn (op de intensive care liggende) vader: zie maar welk ticket je regelt, wij betalen reis. En ook die van mij dus. Hoefde je niet voor getrouwd te zijn, of samen te wonen, geen bewijs overleggen, niks.
interpolis hetzelfde.

Mijn oma overleed, en ik hoefde niet eens zelf de vluchten te boeken. En later ook geen bewijs te overleggen, niets. Ik was er altijd erg tevreden over...
pi_107909523
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel.
Ik heb nog nooit in het buitenland mn reisverzekering nodig gehad. Helaas wel een paar keer achteraf wat moeten claimen, maar dat is eigenlijk altijd snel en netjes afgehandeld.
Het belangrijkste is in jouw geval, dat als er iets gebeurt, je medische kosten gedekt zijn. En dat er een goede bagagedekking is. Voor foto apparatuur had een vriendin van me ooit nog eens een andere verzekering, die betaald zelfs uit als je je spullen voor de deur laat staan en het dan gejat wordt.

Maar je zou ook eens kunnen rondneuzen op het forum van Radar of Kassa ofzo.

Wanneer was het voorval wat jij beschrijft Sigme? Is dat een recent voorval?
Doe wat je niet durft.
pi_107909588
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Hehehe, ik ben blij dat jij het naar je zin hebt. :D
Gisteren klinkt mij echt verschrikkelijk in de oren. :D
Doe wat je niet durft.
pi_107909639
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel.
Ik heb nog nooit in het buitenland mn reisverzekering nodig gehad. Helaas wel een paar keer achteraf wat moeten claimen, maar dat is eigenlijk altijd snel en netjes afgehandeld.
Het belangrijkste is in jouw geval, dat als er iets gebeurt, je medische kosten gedekt zijn. En dat er een goede bagagedekking is. Voor foto apparatuur had een vriendin van me ooit nog eens een andere verzekering, die betaald zelfs uit als je je spullen voor de deur laat staan en het dan gejat wordt.
Kostbaarhedenverzekering gok ik? Die hebben wij wel voor onze apparatuur iig :)
pi_107910300
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:44 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Kostbaarhedenverzekering gok ik? Die hebben wij wel voor onze apparatuur iig :)
Ik heb werkelijk geen idee. Mijn camera ligt thuis (inboedelverzekering) of ik ben op vakantie (reisverzekering). Maak echt zelden foto's in NL.
Doe wat je niet durft.
pi_107910758
Ben weer terug van weekendje schaatsen. Zaterdag 50 km, vandaag 30. Had zaterdag iets teveel gedaan en had vandaag last van mn enkels. Anders had ik meer gedaan. Toch was het mooi om weer eens een paar mooie stukken te schaatsen!
pi_107910904
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee. Mijn camera ligt thuis (inboedelverzekering) of ik ben op vakantie (reisverzekering). Maak echt zelden foto's in NL.
Onze spullen zijn ongeveer 4 of 5x meer waard dan de max. vergoeding van de reisverzekering.. Dan is een extra verzekering toch wel fijn O-) Daarnaast is de boel nu ook verzekerd als we niet op reis zijn maar wel onderweg of op locatie ;)
pi_107910996
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Wanneer was het voorval wat jij beschrijft Sigme? Is dat een recent voorval?
Tien jaar geleden, plus of min 1.

Dat ik een mobiel van de zaak had was ook een zegen trouwens, dat was toch ook een slordige 800 gulden (of al euro's? weet ik niet meer).
pi_107911114
Voor de Peru- (en trein-)fans hier: er is nu een docu op de BBC over de "Toughest place to be". Hierbij gaat een machinist uit Engeland naar Peru om te kijken hoe het werk daar gaat en zelf daar de trein te besturen.
Erg leuke serie overigens. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107911566
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Tien jaar geleden, plus of min 1.

Dat ik een mobiel van de zaak had was ook een zegen trouwens, dat was toch ook een slordige 800 gulden (of al euro's? weet ik niet meer).
In 10 jaar tijd is er natuurlijk wel het een en ander veranderd. Geloof graag dat de ANWB verzekering goed is, maar dat wil niet zeggen dat andere verzekeringen niet goed zijn.
Doe wat je niet durft.
pi_107911610
Heb een tijdje gedate met een peruaanse. Toch best wel andere (eet)cultuur.. Cavia is daar vrij normaal op het menu. Dan denk ik toch meer aan een huisdier ipv aan een lekker stuk vlees.
pi_107911711
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:16 schreef the85mc het volgende:
Heb een tijdje gedate met een peruaanse. Toch best wel andere (eet)cultuur.. Cavia is daar vrij normaal op het menu. Dan denk ik toch meer aan een huisdier ipv aan een lekker stuk vlees.
Nou, beetje wel :D
  zondag 12 februari 2012 @ 22:21:52 #137
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107911994
*burp*

Schots eten! :9 O+ Gezelligheid met mister vriendje O+ Volgende week naar een whiskey happening met live muziek en meeeer Schots eten en reisbureaus enzo! :D (we willen nog een reisje naar Schotland, dus soit :+ ).
  Vis een optie? zondag 12 februari 2012 @ 22:21:57 #138
70532 loveli
N
pi_107912001
quote:
Het lijkt mij meer een tussendoortje dan hoofdmaaltijd.
crap in = crap out
pi_107912080
quote:
17s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
*burp*

Schots eten! :9 O+ Gezelligheid met mister vriendje O+ Volgende week naar een whiskey happening met live muziek en meeeer Schots eten en reisbureaus enzo! :D (we willen nog een reisje naar Schotland, dus soit :+ ).
O+ Schotland O+ Waar is die happening? En welk Schots restaurantje was je? Bij Wullie toevallig?
  zondag 12 februari 2012 @ 22:27:38 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107912397
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

O+ Schotland O+ Waar is die happening? En welk Schots restaurantje was je? Bij Wullie toevallig?
In Alkmaar, in de Grote Kerk! En ja Hielander, bij Wullie! :Y Altijd superlekker eten :9 Volgens mij is het nog steeds het enige Schotse restaurant in Nederland, toch?
pi_107912536
Hallo ik heb dit weekend geschaatst :W!

[ Bericht 16% gewijzigd door Probability op 13-02-2012 01:48:45 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_107912553
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

In Alkmaar, in de Grote Kerk! En ja Hielander, bij Wullie! :Y Altijd superlekker eten :9 Volgens mij is het nog steeds het enige Schotse restaurant in Nederland, toch?
Ik ben van oorsprong Alkmaarse, dus denk graag van wel, maar hier in Twente zit er ook heen (Zenderen) en er schijnen er meer te zijn. ;) Maar Wullie blijft de 'enige echte' natuurlijk!
Vorig jaar nog geweest in de Grote Kerk O+ Gelogeerd bij mijn dinnetje uit A'maar dus op de fiets. Helaas woont ze nu in Wales. Nou ja, helaas... we gaan er in mei een week logeren O+ Maar dit jaar geen festival dus -O-
  zondag 12 februari 2012 @ 22:34:36 #143
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107912835
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:29 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ben van oorsprong Alkmaarse, dus denk graag van wel, maar hier in Twente zit er ook heen (Zenderen) en er schijnen er meer te zijn. ;) Maar Wullie blijft de 'enige echte' natuurlijk!
Vorig jaar nog geweest in de Grote Kerk O+ Gelogeerd bij mijn dinnetje uit A'maar dus op de fiets. Helaas woont ze nu in Wales. Nou ja, helaas... we gaan er in mei een week logeren O+ Maar dit jaar geen festival dus -O-
Kijk aan :D Jaaa hij ziet er ook zo mega-Schots uit, aardige meneer ook! :D

Moet alleen checken hoe duur het is om gewoon een kijkje te nemen zonder whisky te nuttigen, want ik drink geen whisky maar ik wil wel de rest bekijken :+
pi_107912914
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Kijk aan :D Jaaa hij ziet er ook zo mega-Schots uit, aardige meneer ook! :D

Moet alleen checken hoe duur het is om gewoon een kijkje te nemen zonder whisky te nuttigen, want ik drink geen whisky maar ik wil wel de rest bekijken :+
Wullie is geweldig! :Y
De entree was niet heel veel vorig jaar, maar als je niet besteld hebt dan weet ik niet of er nog kaarten zijn??
  zondag 12 februari 2012 @ 22:38:08 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107913037
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Wullie is geweldig! :Y
De entree was niet heel veel vorig jaar, maar als je niet besteld hebt dan weet ik niet of er nog kaarten zijn??
Nu 35 euro iig, maar da's incluus whisky proeven :P

Ik wil graag nog eens naar Schotland! :9
pi_107913118
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nu 35 euro iig, maar da's incluus whisky proeven :P

Ik wil graag nog eens naar Schotland! :9
Vind ik niet zo duur :@ maar dat komt omdat ik de whisky wel graag proef misschien :@ ;)
Ik ben er 2x geweest en ga absoluut nog terug O+ Ik lees regelmatig ons eigen fotoreisverslag op onze site terug. Zo mooi daar O+
pi_107913230
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:38 schreef LieLie het volgende:

[..]

Net de laatste gezien, :o
En? Had je een WTF momentje? ;)
pi_107913512
Heb de puf niet om bij te lezen.. Wie heeft een samenvatting *)?
pi_107913546
quote:
17s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
*burp*

Zeg, gaan jullie niet toevallig de tweede helft van juni naar Schotland? O-)
Ja doei.
pi_107913943
Toch terug gelezen, waarom binnen zitten dit weekend :o? _O_ schaatsen _O_
pi_107913977
Ziek zijn. Oh, en hier ligt geen ijs.
Ja doei.
pi_107914061
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ziek zijn. Oh, en hier ligt geen ijs.
:P Ik was dit hele weekend een blij kuiken. IJs!!

Scheelt ook dat ik weer sport en geen ov meer gebruik maar alles fiets. Ik zou het eerder niet zeggen maar ik vind het echt prima om buiten in de regen te fietsen :o
pi_107915792
Pfff druk weekend gehad... Zaterdag ook 25km geschaatst in de weerribben, echt prachtig daar!

Niet echt bijgelezen verder :@

Iig beterschap voor Mo :*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  zondag 12 februari 2012 @ 23:53:09 #154
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107917066
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:55 schreef Probability het volgende:
Toch terug gelezen, waarom binnen zitten dit weekend :o? _O_ schaatsen _O_
Ik vind het jammer dat ik moest binnen zitten, had zoveel zin om te schaatsen!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 13 februari 2012 @ 00:00:57 #155
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107917331
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zeg, gaan jullie niet toevallig de tweede helft van juni naar Schotland? O-)
Geen idee of we überhaupt dit jaar gaan :D Maar oriënteren is leuk natuurlijk :+ Jullie hebben dus wel plannen?

Nu slapen! Morgen weer vroeg op :z
pi_107919660
Ik ga ook maar eens slapen. Presentatie is af, nu hopen dat ik morgen niet in slaap val tijdens het vertellen. Of extreem domme fouten gemaakt heb :') ook een optie gezien het tijdstip. Maar stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf. Ik had ook heel makkelijk gewoon op kunnen geven ('dit kan ik toch niet') maar door te bikkelen heb ik best een goed verhaal. Hoop ik.
pi_107919905
quote:
Cavia is best eetbaar :Y. De exemplaren die in hun geheel aan de grill gehangen hebben, heb ik wel overgeslagen :P.

quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Het lijkt mij meer een tussendoortje dan hoofdmaaltijd.
Het is te vroeg voor vieze plaatjes, maar als je googlet op cuy, zal je zien dat de gemiddelde peruaanse cavia niet onderdoet voor een konijn :+.

[ Bericht 14% gewijzigd door Phaidra op 13-02-2012 07:12:58 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107919920
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:41 schreef An24 het volgende:

[..]

En? Had je een WTF momentje? ;)
  maandag 13 februari 2012 @ 07:48:22 #159
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107920154
Mogge! Zou vandaag voor het eerst met de Polo gaan, maar gezien alle weeralarmen en ongelukken ben ik toch maar in de trein gestapt. Heb m'n kaart toch nog tot maart.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107920187
Weeralarm? :? Het is eindelijk weer eens lekker weer! Niet meer zo belachelijk koud, niet glibberig en amper wind! *O*
Totdat het weer 30 graden is, kan ik hier een stuk beter mee leven dan met die vrieskou. :Y
Doe wat je niet durft.
pi_107920193
Mwah bij ons konden we de dijk niet eens oplopen gezien de gladheid, gelukkig hebben we ook een trap.

De snelweg is echt een sneue bedoening, 1 baan 50, 1 baan 70 en 1 baan 100-rijders.
Niet echt veilig ofzo :D
  maandag 13 februari 2012 @ 07:54:40 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107920196
http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)or-gladheid-uit.html

Vertel al die mensen die hebben gegleden over de snelweg ook ff dat het allemaal wel meevalt :P
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107920217
Andere delen van het land :)
  maandag 13 februari 2012 @ 07:58:55 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107920227
En ik maar denken dat Den Haag ook onder de regio Haaglanden viel...
pi_107920239
XM we praten duidelijk langs elkaar heen :D
pi_107920282
Nou hier wel erg glad! Het was fijner lopen op de sneeuw dan op geveegde stoep :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107920349
ik heb de a44 gepakt, want de a4 stond vast door file. Maar glad was het niet :? Naja, ik ben op de zaak :+

En "it's going to be one of those days"

Het begon vanmorgen al dat ik dingen uit mijn handen liet vallen, ik lag bijna op mijn plaat toen ik uit mijn auto stapte (zag niet dat een klinker uitstak) en ik probeerde zojuist een aan elkaar geniet document te kopieren :')
pi_107920385
_O- Aurum :D
Even rustig zitten en wat drinken dan maar?
pi_107920443
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 04:07 schreef Chicolate het volgende:
Ik ga ook maar eens slapen. Presentatie is af, nu hopen dat ik morgen niet in slaap val tijdens het vertellen. Of extreem domme fouten gemaakt heb :') ook een optie gezien het tijdstip. Maar stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf. Ik had ook heel makkelijk gewoon op kunnen geven ('dit kan ik toch niet') maar door te bikkelen heb ik best een goed verhaal. Hoop ik.
chico, dit is echt de zoveelste keer dat je 's nachts tot zo laat werkt sinds pfeiffer. Ik denk echt dat je wat beter voor jezelf moet zorgen!
pi_107920455
Oh, en goeiemorgen. Het was koud hier vanmorgen en ik had te weinig kleren aangetrokken om hard te lopen. Dat maakte dat ik m'n rondje heel nsel gelopen heb!
  maandag 13 februari 2012 @ 08:28:38 #171
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107920497
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 07:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Cavia is best eetbaar :Y. De exemplaren die in hun geheel aan de grill gehangen hebben, heb ik wel overgeslagen :P.

[..]

Het is te vroeg voor vieze plaatjes, maar als je googlet op cuy, zal je zien dat de gemiddelde peruaanse cavia niet onderdoet voor een konijn :+.
Tja ergens denk ik dan, waarom wel een konijn en geen cavia :D Maar soit, gewoontes enzo :Y Cuy is idd best een flinke hap ja!

Naar m'n werk geglibberd en was er al voor 8.00 :9
  maandag 13 februari 2012 @ 08:37:58 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107920597
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 04:07 schreef Chicolate het volgende:
Wat ga je toch altijd laat slapen }:| Hoe gaat het met de rust en regelmaat?
pi_107920692
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat een mooie retorische vraag :P. Maar jullie hebben gelijk :Y.

Hier was het juist superwarm! Was echt aan het zweten met winterjas en dunne handschoentjes _O-.

Maria, persoonlijk vind ik konijntjes leuker dan cavia's. En cavia smaakt beter. Dus :').
/nuttige info.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107920758
Planning voor vandaag:
O: brinta
B: 30 min. wandelen naar station / werk
T: vruchtenyoghurt, cappuccino
L: wrap met geitenkaas, courgette en zongedroogde tomaatjes, boterham appelstroop
T: eitje, banaan
T: amandelen
D: naar de toko (vriendje is jarig en hij mocht kiezen wat hij wilde eten :+): bakje met rijst, 2x groente, 2x vlees uit enorme keuze, maar waarschijnlijk sowieso rendang :9.

Ben wel trots dat ik vanmorgen voor mezelf de wrap gemaakt heb en eitje heb gekookt :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 13 februari 2012 @ 08:59:52 #175
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107920888
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat een mooie retorische vraag :P. Maar jullie hebben gelijk :Y.

Hier was het juist superwarm! Was echt aan het zweten met winterjas en dunne handschoentjes _O-.

Maria, persoonlijk vind ik konijntjes leuker dan cavia's. En cavia smaakt beter. Dus :').
/nuttige info.
Het is dat ik niet thuis ben, anders was dit een que om nijnenfoto's te spammen O+ :+ Al vind ik cavia's ook leuk! Ze kijken vaak zo doopy :D Alsof ze permanent verbaasd zijn ofzo :+
pi_107920895
Mogguh!

Cavia? :o

Mwah, ziet er best lekker uit nog :9 Satésaus erbij of zo :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 13 februari 2012 @ 09:06:23 #177
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107920988
On topic levende cavia's O+

pi_107921021
Ok, mijn ontbijt op de terugweg :D

Dat ligt meer aan de aanblik dan aan het soort dier dat op die bbq ligt ;)

Ik doe pogingen door te werken hier, heb dus een dagtaak om aan mensen te vertellen dat ze alles maar op de mail zetten. Kan ik eens doorwerken ipv aan de telefoon hangen :+
pi_107921125
Lijstje:

S: 5 km.hardlopen
O: yoghurt (half magere, half turkse) met banaan en 2 soorten muesli
T: 1 speltpannekoekje
L: stuk doperwtenquiche met speltbodem
T: nog 1 speltpannenkoekje
T: avocado
D: kip met groente en satesaus
T: bakje yoghurt of magnetron appel.

Wat vinden jullie?
pi_107921132
oh, en ik weet ook waarom het zo koud was toen ik ging hardlopen, het was -12!
pi_107921158
Wow jagar, respect! Ik ben blij dat het hier wat aan het dooien is, kon heerlijk naar mijn werk fietsen O+.

Over die verzekeringen; ik heb ook interpolis via Rabobank. Maar 1x nodig gehad en dat ging prima. Maar heb ook inboedel via hun en toen er eens ingebroken was werd ook alles vergoed. Enige verzekering waar ik niet tevreden mee ben is CZ maar dat komt mdat ze niets vergoeden!
pi_107921165
^O^ Jagar! hardlopen en lijstje :Y

:? Hoezo dat Ml-etje? Als je worstjes op de BBQ zit liggen ga je toch ook niet over je nek?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107921182
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:
^O^ Jagar! hardlopen en lijstje :Y

:? Hoezo dat Ml-etje? Als je worstjes op de BBQ zit liggen ga je toch ook niet over je nek?
Nope, maar daar zie je dan ook de kop-pootjes enz. niet meer ;)
pi_107921196
Varken aan het spit dan? En bij een gebraden kip zie de vleugels en poten ook nog...
pi_107921207
Lijstje gistere :') :
O: 2 worstenbroodjes
S: buikspieren + combat
L: pasta met gorgonzolasaus en walnoten
T: gluhwein
T: handje M&M's
B: ruim een uur wandelen/rennen/schaatsen
D: 6 mini-pannenkoeken: 1x ham, 2x krenten, 1x chocosaus en 1x jam
Mijn D planning was broccolisoep en omelet en dan had ik het prima gevonden! Maar het lot besloot anders... :@.

Planning vandaag:
O: dubbele vk bth pindakaas/sambal/komkommer
T: gekookt ei
L: grote salade + een soepje
T: 2 stuks fruit
B: 3x20 minuten fietsen
D: keine ahnhung maar wel gezond
T: wijntje of 2

[ Bericht 2% gewijzigd door Perruche op 13-02-2012 09:28:55 ]
pi_107921217
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:20 schreef V1z0R het volgende:
Varken aan het spit dan? En bij een gebraden kip zie de vleugels en poten ook nog...
Geen fan helaas en ik weet dat het onzin is en dat het vlees niet aan bomen groeit :D
pi_107921219
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nope, maar daar zie je dan ook de kop-pootjes enz. niet meer ;)
:D dat vind ik altijd zo'n onzin! Alsof het anders smaakt ofzo als de kop er nog aan zit. Of mensen die alleen vis eten als het in een filet komt. Het is toch een beest hoor!

Edit; maar gelukkig zeg je dat zelf ook al :P
pi_107921239
niet bijgelezen maar ik zag iets over ziek, beterschap voor wie het nodig heeft!

lijstje:

O: havermout
T: cappuccino, kiwi
L: 2 crackers met kaas, tomaat, ham, komkommer, karnemelk
T: cappuccino, sinaasappel
D: gekookte wortel, kip
T: peer en kwark
  maandag 13 februari 2012 @ 09:23:13 #189
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107921242
Lijstjesplanning
o. kwark
t. 2 eieren, plakje ham, plakjes rauwe ham, banaan
l. brocollisoep met tosti
t. nog onbekend
d. lasagne
s. uurtje sport

Gisteren
t. handje chips, bonbon, bakje kwark
d. geroosterd brood met avocado, ui en tomaat + geroosterd brood met obazda en ui + bietensalade
s. uurtje wandelen
t. trosje druiven + glaasje avocaat + stroopwafel
l. lasagne + bolletje kaneelijs
t. optimel
o. geroosterd brood met kwark en jam + halfje met 20+ kaas + halfje met appelstroop
pi_107921343
Lijstje:

O: 2,5 gebakken ei met broccoli en wat kruiden
T: sp-zd boterham met kaas
T: sp-zd boterham geitenkaas
L: komkommer met tomaat en rode wijnazijn en wat kruiden, en nog een boterham
T: stukje chocola
T: Mini cocotte gevuld met zeer dun deeg en 2 appel met kaneel :9
D: Stamppot Peeën met Juun :D met worst
T: appel
pi_107921398
Echt, soms weet ik niet waar je over praat en soms weet ik niet wat je nu in godsnaam gaat eten, Ml-etje :D O+
Peeën met Juun? Jij hebt dus de pee in je stamppot? :')
pi_107921407
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
Echt, soms weet ik niet waar je over praat en soms weet ik niet wat je nu in godsnaam gaat eten, Ml-etje :D O+
Dat noem je nu plat :P

Winterwortelen met uien? En uiteraard aardappelen.
pi_107921427
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
:D bij ons noemen we dat gewoon hutspot...?

Ik vind de sp-zd boterham ook intrigerend. Ik zie nu een links georienteerde boterham met een tomaat erop voor me, maar heb het vast mis.
pi_107921453
Speltzuurdesem, die wist ik dan wel
pi_107921468
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:33 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D bij ons noemen we dat gewoon hutspot...?

Ik vind de sp-zd boterham ook intrigerend. Ik zie nu een links georienteerde boterham met een tomaat erop voor me, maar heb het vast mis.
You made me laugh! :D
Ik ken het alleen als Peeën met Juun, hutspot/stamppot is meer een algemene benaming voor veel verschillende mogelijkheden hier.
pi_107921471
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:35 schreef V1z0R het volgende:
Speltzuurdesem, die wist ik dan wel
ah!
pi_107921507
Hutspot = stamppot wortelen en stamppot kan inderdaad met van alles zijn.
Hutspot met braadharing :9~
pi_107921514
Jeez.. Bel ik voor een controle-afspraak bij de KNO, is er over 2 maanden de eerste mogelijkheid :'). Ik ben verdorie al zo'n 25 jaar patiënt daar! Misschien wordt het toch eens tijd om over te stappen naar het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats... Gemiddelde wachttijd daar zou ca. 1 week zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107921574
quote:
13s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:38 schreef Phaidra het volgende:
Jeez.. Bel ik voor een controle-afspraak bij de KNO, is er over 2 maanden de eerste mogelijkheid :'). Ik ben verdorie al zo'n 25 jaar patiënt daar! Misschien wordt het toch eens tijd om over te stappen naar het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats... Gemiddelde wachttijd daar zou ca. 1 week zijn.
Overstappen?
Je kan toch gewoon daar een afspraak maken zonder verdere moeilijkheden?
pi_107921640
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:41 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Overstappen?
Je kan toch gewoon daar een afspraak maken zonder verdere moeilijkheden?
Nou ja, mijn dossier moet ook overgedragen worden lijkt me. Er is nogal wat over me geschreven in 25 jaar :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107921771
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, mijn dossier moet ook overgedragen worden lijkt me. Er is nogal wat over me geschreven in 25 jaar :P.
Ah ok :) Vragen of je het op mag halen?
Heb eigenlijk nooit een dossier laten overdragen :@ niet aan gedacht ook verder.
pi_107921773
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:18 schreef Ml-etje het volgende:
_O- Aurum :D
Even rustig zitten en wat drinken dan maar?
ik heb koffie genomen en voor de rest is het opletten vandaag :+
pi_107921811
Koffie O+ ik heb mijn eerste bakkie ook al op!
pi_107921863
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:18 schreef Perruche het volgende:
Wow jagar, respect! Ik ben blij dat het hier wat aan het dooien is, kon heerlijk naar mijn werk fietsen O+.

Over die verzekeringen; ik heb ook interpolis via Rabobank. Maar 1x nodig gehad en dat ging prima. Maar heb ook inboedel via hun en toen er eens ingebroken was werd ook alles vergoed. Enige verzekering waar ik niet tevreden mee ben is CZ maar dat komt mdat ze niets vergoeden!
jij had toch collectief via werk? Of is dat CZ?
pi_107921924
Ik ga nu koffie halen, daarna overleg in :s).

ML: Ik snap zelf niet zo heel goed wat er nou precies mis is met mijn oren, dus een goede overdracht is wel handig denk ik :+. Daarbij vind ik het absoluut niet prettig als iemand aan mijn oren zit (dat schoonmaken met een zuigertje, huuu) en mijn huidige arts weet dat en doet altijd heel voorzichtig. Dé reden dat ik al 6 jaar te lang akkoord ga met absurde wachttijden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107922045
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Rust gaat goed, ik ben door mn wekker heen geslapen :'). Regelmaat ... mijn ritme is een beetje slapen van 2 tot 10, maar dat gaat niet nu ik weer college volg. Het ging heel goed met de rust, mijn lymfeklieren waren flink gekrompen (maar sinds het weekend zijn ze weer groot helaas, geloof dat 2 dagen werken + 2 dagen college teveel was. Dus nu 1 dag werken en 2 dagen college proberen).
pi_107922134
Goedemorgen! Zit net aan de koffie.Grappig om te lezen dat het nog over cavia's ging. Met die peruaanse date is het niks geworden, maar dat lag niet aan de gebakken cavia's ;) De tip om van een man af te komen: na een paar dates al over kinderen beginnen terwijl je nog student bent. Ok, zij was wat ouder, maar goed ik kan geen kinderen onderhouden van mijn bijbaan..
pi_107922651
Goedemorgen!

Gisteren:
O: brinta, hv melk, rozijntjes
L: tosti van 2 volkoren boterhammen, 1 banaan, gerookte ham kaas, 1 boterham tomaat/kaas/oregano
T: 2 latte machiato met twee koffiekoekjes
D: tonijn/zoete uienpizza, salade met tomaat, olijven, gemende sla
T: tonic

Vandaag:
O: brinta, hv melk, rozijntjes
T: peer
L: broccoli-courgettesoep, 3 volkoren boterhammen
T: banaan
D: chili con carne met champignons, paprika, gehakt, capucijners, witte bonen in tomatensaus en mais of ananas

Misschien ga ik nog hardlopen vnv, want morgen kan ik niet ivm etentjes, maar alleen als het niet te koud/glad is en we op tijd eten. Anders misschien wel kinecten. Of lekker op de bank zitten.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107922696
Verzekeringen: Hier ook interpolis, al een paar keer moeten gebruiken, altijd heel netjes afgehandeld!

Cavia's om op te eten, bleh!

Ik zie mooie lijstjes voorbij komen ^O^

Hier ook al beter voelend. Gelukkig altijd vrij op maandag, kan ik rustig weer opstarten *O*

Lijstje:

O: Sinaasappelsap, roerei, rusticobrood met kaas.
T: niets, laat
B: een beetje huishouden, naar de Ikea om een bevallingsdoos te zoeken voor de zwangere poes :P
L: Ik denk dat ik tomatenpaprikasoep ga maken of zo, met wat chorizoworst.
T: Banaan, veel water, vanwege de echo en bloed prikken
D: nog geen idee, kijken of ik zin heb om lekker te koken.
T: Griekse yoghurt met iets er in.
pi_107922707
goedemorgen!

Ik ontbijt met appeltaart :') Mijn schoonvader had dat gisteren gemaakt omdat ik dat zo lekker vind en wat er over was heb ik mee naar huis gekregen. Dus heb het nu maar uitgedeeld op het werk, zodat het maar bij 1 stukje blijft :P
pi_107922715
Het sneeuwt hier alsof het Kerst is :') Ik dacht dat dat gisteren zou vallen, had al zin in een sneeuwwandeling.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_107922732
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:38 schreef progje het volgende:
goedemorgen!

Ik ontbijt met appeltaart :') Mijn schoonvader had dat gisteren gemaakt omdat ik dat zo lekker vind en wat er over was heb ik mee naar huis gekregen. Dus heb het nu maar uitgedeeld op het werk, zodat het maar bij 1 stukje blijft :P
Je kunt het ook invriezen 8-) en dan lekker nuken in de magnetron.
pi_107922814
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:39 schreef Syrena het volgende:

[..]

Je kunt het ook invriezen 8-) en dan lekker nuken in de magnetron.
oei, misschien had ik dat beter niet kunnen weten :') :D
pi_107922906
Appeltaart :9.
  Vis een optie? maandag 13 februari 2012 @ 11:05:26 #215
70532 loveli
N
pi_107923330
Met slagroom :9
crap in = crap out
pi_107923408
O+ al moet ik zeggen dat ik magnetron appeltaart niet lekker vind :@
  maandag 13 februari 2012 @ 11:10:07 #217
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107923442
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:47 schreef Perruche het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:05 schreef loveli het volgende:
Ik wil het ;( ):O
pi_107923990
quote:
ik heb nog korstdeeg over van gister. Denk erover om vanavond een appeltaart te maken. Hoeft helemaal niet zo ongezond te zijn, toch?

speltkorstdeeg, appels met kaneel, rozijntjes.
pi_107924027
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik heb nog korstdeeg over van gister. Denk erover om vanavond een appeltaart te maken. Hoeft helemaal niet zo ongezond te zijn, toch?

speltkorstdeeg, appels met kaneel, rozijntjes.
Nope, prima toetje mits je niet veel suiker in het deeg gebruikt.
pi_107924038
Progje! :(
Kijk nou wat je veroorzaakt met je appeltaart als ontbijt! :|W Allemaal vrouwelijke slankies hunkerend naar appeltaart.
pi_107924099
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef V1z0R het volgende:
Kijk nou wat je veroorzaakt met je appeltaart als ontbijt! :|W Allemaal vrouwelijke slankies hunkerend naar appeltaart.
Zit nog net niet te kwijlen :D
pi_107924214
Mooi, zo'n groot stuk appeltaart met zo'n dikke rand met zoet krokant deeg. :9~

* ElDinosaur gaat weer aan z'n bammetjes beginnen.
pi_107924255
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nope, prima toetje mits je niet veel suiker in het deeg gebruikt.
niets geen suiker in het deeg. volkorenspeltbloem, boter en water.
pi_107924272
Ik heb gister voor vrienden een appel kruimeltaart gemaakt met opgeklopte slagroom. Jum! Doe het Jagar!

Verder werd ik wakker met nog een 8 voor het vak Narratologie en een belletje of ik langs wil komen voor een sollicitatie gesprek. Ik heb een vrije dag, ga zo een ontbijtje maken en daarna in een groot rondje naar de ene sportschool lopen om me in te schrijven en naar de andere om me uit te schrijven (hele goedkope, maar ongezellig en bieden geen lessen aan) en daarna mijn boek uitlezen. ^O^
pi_107924291
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:00 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Cavia? :o
[ afbeelding ]
Mwah, ziet er best lekker uit nog :9 Satésaus erbij of zo :Y
Ugh, nee Viz, nee!
pi_107924638
Goed lijstje Jagar! zo'n toetje hoeft idd niets mis mee te zijn.

Gisteren:

O - 2 vk/pompoenpit crackers met boter en cheddar, glaasje sap
L - 2 speltbth met boter en 2 gekookte eieren, hele gele paprika, 10 cherrytomaatjes
T - grote hand cashewnoten
B - 30 minuten core oefeningen/lunges/squats en gewichtjes
D - volkorenspaghetti met saus van 100gr rundergehakt, tomaat, paprika, prei, ui&knof, eetlepel parmezaan
T - 2 koppen koffie verkeerd, 2 blokjes pure choco

Vandaag:

O - 2 vk crackers pindakaas, kiwi
T - appel
L - 3 vk bth met hummus, vlees, kaas. Tomaat en komkommer.
T - 150ml griekse yoghurt met pistachenoten en honing
D - Weet nog niet, iets met veel groenten
T - koffie verkeerd

Trainer is morgen weer terug, dus dat wordt weer even lijden in de sportschool :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_107924734
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef V1z0R het volgende:
O-)
pi_107924967
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:58 schreef Phaidra het volgende:
Ik ga nu koffie halen, daarna overleg in :s).
Dus jij hebt niet dat je koffie ineens heel vies vindt? Dat hoorde ik laatst van iemand die zwanger was, lijkt me heel vervelend. :P
Everything has changed
pi_107925159
Argh, de duutser heeft een verrassing voor me, volgende week woensdag. En ik hou niet van verrassngen. En het duurt nog zolang!
pi_107925255
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Argh, de duutser heeft een verrassing voor me, volgende week woensdag. En ik hou niet van verrassngen. En het duurt nog zolang!
je kan 'm ook chanteren, dat je 'm anders niet spreekt tot woensdag :P
pi_107925348
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:11 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

je kan 'm ook chanteren, dat je 'm anders niet spreekt tot woensdag :P
k vlieg er donderdag heen. K ga maar eens kijken wat er te doen is in duutserstad op die avond...
pi_107925442
Waarom hou je niet van verrassingen, Jagar? :o

Bah, mijn keel doet alweer vervelend. Net voordat we een weekendje weggaan, zo fijn altijd om flink verkouden in een vliegtuig te zitten. :')
* Mini. eet nog maar een vitaminepil.
Everything has changed
pi_107925500
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:09 schreef Ml-etje het volgende:
O+ al moet ik zeggen dat ik magnetron appeltaart niet lekker vind :@
Ik heb hele goeie ontdooiskills ontwikkeld :9
pi_107925641
quote:
Nu wil ik appeltaart :(
Ja doei.
pi_107925650
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:05 schreef loveli het volgende:
Ja doei.
pi_107925747
Het is nog maar maandag, Mini. Deze week gewoon goed voor jezelf wezen dan is het voor het weekend vast voorbij. :*
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:38 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Ugh, nee Viz, nee!
Geen satésaus? :P

Lijstje:
O: kwark met havermout en rozijnen, en een banaan
T: bth Schwarzwalder schinken :9
L: 2 bth paprika/kipfilet/paard, garnalen, kiwi, glas melk
T: bth Schwarzwalder schinken, glas melk :9
T: appeltje
D: Pittig rundergehakt met pitabroodjes en extra scherpe saus, spinaziesalade, yoghurt met wat druiven
T: ??
pi_107926030
Ik hou ook niet van verrassingen :o
pi_107926074
Lijkt een beetje weinig V1z0R?

O: Havermout
T: 1 volkoren bth rookvlees, 1 pindakaas
L: 2 volkoren bth kalkoenfilet, 1 rookvlees, 1 pindakaas
T: 1 volkoren bth pindakaas, 1 kalkoenfilet
T: 250gr kwark+banaan
D: ?
T: 250gr kwark+fruit

Ik moet echt stoppen met lui zijn 's avonds en wat gaan koken voor de volgende dag. :')
pi_107926183
ik gooi er ook nog even een lijstje in:

O: smoothie
T: rijstwafel met pindakaas
L: rijst, kip, broccoli en gerookte spaanse peper O+
T: kwark en blauwe bessen
D: zoete aardappel, kip en avocado
T: kwark

Ik heb wat dingen eruitgegooid, ik beweeg niet genoeg om te eten als een bootwerker :P
pi_107926224
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:26 schreef V1z0R het volgende:
Het is nog maar maandag, Mini. Deze week gewoon goed voor jezelf wezen dan is het voor het weekend vast voorbij. :*

[..]

Geen satésaus? :P

Lijstje:
O: kwark met havermout en rozijnen, en een banaan
T: bth Schwarzwalder schinken :9
L: 2 bth paprika/kipfilet/paard, garnalen, kiwi, glas melk
T: bth Schwarzwalder schinken, glas melk :9
T: appeltje
D: Pittig rundergehakt met pitabroodjes en extra scherpe saus, spinaziesalade, yoghurt met wat druiven
T: ??
o|O o|O o|O o|O o|O

Als je wakker wordt dan moet je snelle eiwitten eten -> 2 scheppen whey, havermout, rozijnen/banaan en staafmixer erop.

Kwark neem je voor je naar bed gaat.
pi_107926372
:@
Maar ik had zin aan kwark vanmorgen...

Is ook iets minder dan normaal ElDino, iets van 1900 of zo, maar mag wel even dagje iets minder, erg 'zwaar' weekend gehad :D
pi_107926718
Dus, nieuwe versie van lijstje:

S: 5 km. hardlopen
O: yoghurt (half magere, half turkse) met banaan en 2 soorten muesli
T: speltpannekoekje
L: doperwten/munt/pancetta quiche met volkorenspeltbodem
T: nog zo'n volkorenspeltpannenkoekje
T: avocado
T: ik heb nog een heel klein stukje quiche
D: kipfilet, groente (denk courgette en wortel), eventueel beetje pindasaus
T: stukje appeltaart met speltbodem, appels, kaneel en rozijnen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:04:58 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107926873
O hai :W.

Beetje irritant:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond naar de film (Shame van Steve McQueen). Zin in! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_107927009
:o Steve McQueen is toch al iets van 20jr dood?
  maandag 13 februari 2012 @ 13:09:50 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107927050
Ik heb zelfgemaakte appeltaart op vanochtend. Zonder slagroom, maar toch! :9. En de rest at een Bossche bol. Dat is toch lang zo lekker niet? :{w.

Verder moet ik ook nog even kijken naar een verzekering voor Madrid.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 13 februari 2012 @ 13:10:14 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107927068
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:08 schreef V1z0R het volgende:
:o Steve McQueen is toch al iets van 20jr dood?
Haha, volgens mij ben ik namen door elkaar aan het halen, mom :P.

Oh nee, toch niet. Het is ook een regisseur, heeft ook Hunger geregisseerd.

http://www.imdb.com/name/nm2588606/
Niet meer actief op Fok!
pi_107927131
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:
O hai :W.

Beetje irritant:

SPOILER
Vanavond naar de film (Shame van Steve McQueen). Zin in! *O*.
Tsja moet ik het verglijk van leerlingen naar collega's nog maken? :+

Heb overigens een reep raw chocolate, geloof niet dat ik er veel aan vind :@
pi_107927160
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Haha, volgens mij ben ik namen door elkaar aan het halen, mom :P.

Oh nee, toch niet. Het is ook een regisseur, heeft ook Hunger geregisseerd.

http://www.imdb.com/name/nm2588606/
Ah, een andere dus :')

Dacht dat je die van 'The Thomas Crown Affair' en 'Papillon' bedoelde :D Maar die is dus inderdaad al 22 jaar dood...
  maandag 13 februari 2012 @ 13:15:28 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107927242
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:12 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Tsja moet ik het verglijk van leerlingen naar collega's nog maken? :+

Heb overigens een reep raw chocolate, geloof niet dat ik er veel aan vind :@
Beiden hebben hun irritante punten :P.

We kregen hier vanochtend een zakje Celebrations als traktatie. Ze zijn nu al op :').
Niet meer actief op Fok!
pi_107927254
Ziek in bed. Hele nacht moeten overgeven. Zeik >< Nu gaat het 'beter'. Maar ben dan ook helemaal leeg :')
pi_107927373
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ziek in bed. Hele nacht moeten overgeven. Zeik >< Nu gaat het 'beter'. Maar ben dan ook helemaal leeg :')
Aww! :*
Buikgriep heerst, het regent hier ziekmeldingen.
pi_107927549
Beterschap Coco!

Ik heb net lekker passief-agressief in mijn MSN-naam gezet dat het hier toch zoooooo gezellig is :')
(ben op de stomme werkplek: zit alleen en twee op kantoor).

Ik Ga Me NIET Ergeren :7 oh wacht, te laat
pi_107927562
Beterschap Coco :*. Brr, naar ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107927627
Dit lijkt mij nu een handige link:
http://www.racedaydomination.com/

Ter voorbereiding zeg maar. Op de Urbanathlon. B-)
Doe wat je niet durft.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:26:56 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107927630
Idd beterschap, Coco! :*.

Oh, Syrena, werken is zo fijn O+ :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 13 februari 2012 @ 13:27:30 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107927649
Ik was vanochtend voor het eerst in een week gewoon om 8 uur op m'n werk! :o. De treinen reden op tijd! :o. En iedereen was te laat vanwege de gladheid, maar daar heb ik noch thuis, noch hier iets van gemerkt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 13 februari 2012 @ 13:28:01 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107927666
Ben je alweer begonnen met hardlopen, HPKW? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_107927865
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Ben je alweer begonnen met hardlopen, HPKW? :).
Nee, die kou trek ik niet zo goed. Maar zag net dat het einde van de week weer richting de 7 graden gaat, dus dan ga ik weer wat pogingen wagen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107928008
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:26 schreef Viking84 het volgende:
Idd beterschap, Coco! :*.

Oh, Syrena, werken is zo fijn O+ :P.
Het werken vind ik ook fijn, de collega's doen alleen stom oO<
pi_107928120
Vandaag slechte dieet dag. Ben een dagje thuis aan het werk en dan is het moeilijk om verleidingen te weerstaan. Ik eet normaal nooit snelle suikers, maar heb vandaag al 3 koekjes en 2 chocolaatjes op. Maar nu, een uur later ben ik supersloom. Ik zit bijna te maffen achter mijn laptop. Echt raar..
pi_107928215
Beterschap Coco!
pi_107928221
Ik wou dat ik thuis kon werken }:| *nu ophoudt*

Kreeg wel weer complimenten van de studenten, dat ik zo snel boeken kon uitlenen 8-)
Zou ook wel mogen na 10 jaar en HBO+ niveau _O-

Ik kan ook briljant stickers plakken intussen oO<
pi_107928262
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:42 schreef the85mc het volgende:
Vandaag slechte dieet dag. Ben een dagje thuis aan het werk en dan is het moeilijk om verleidingen te weerstaan. Ik eet normaal nooit snelle suikers, maar heb vandaag al 3 koekjes en 2 chocolaatjes op. Maar nu, een uur later ben ik supersloom. Ik zit bijna te maffen achter mijn laptop. Echt raar..
Kick,down ;)
pi_107928311
Nu bak sterke koffie om weer productief te worden..
pi_107928312
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:45 schreef Syrena het volgende:

Kreeg wel weer complimenten van de studenten, dat ik zo snel boeken kon uitlenen 8-)

Verveel jij je niet enorm? Heb het idee dat je echt veel meer zou kunnen :@
pi_107928346
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:45 schreef Syrena het volgende:

ik heb bedacht dat ik zo een caf'e op ga zoeken. Moet nog veel lezen, en met een grote mok capuccino gaat dat vast veel beter!
pi_107928540
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Verveel jij je niet enorm? Heb het idee dat je echt veel meer zou kunnen :@
Toen ik hier 4 dagen werkte was het erger :P maar er is geen kans op uitbreiding op hoger niveau. Tenzij er iemand weggaat, en dat zit er niet in.

Het vervelen is ook niet zo erg, ik verzin wel werk dat gedaan kan worden, het is gewoon stom dat ik de hele dag in mijn eentje zit terwijl er 2 op kantoor zitten. Ik kan dus niet tegen iemand aankletsen of ff lekker op de plee gaan zitten of dat ik even een zin kan aftikken en iemand neemt even de uitleen over. En alle vragen zijn voor mij, of dat nou over het kopieerapparaat is of inhoudelijk. Dat is gewoon irritant.
pi_107928661
Baaldagje -O- ben dus ook niet erg actief..

Lijstje (zonder O, T, L en D benaming want er zit toch geen lijn in vandaag):
- 2 sneden volkoren met kipfilet en totaal 1 hele avocado
S: stukje gefietst met de hond
- appel + sinaasappel (minus een paar partjes aangezien ik gedeeld heb met de hond O+ )
- cashewnootjes
- tomatengroentesoep
- stuk groentequiche
dan naar college en meestal lust ik in de pauze wel een balisto :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunnythesun op 13-02-2012 14:13:41 ]
pi_107928697
Syreen is gewoon een boss met de stempel B-)

Beterschaapjes met het buikje, Cococakes :* Hopen dat het snel een keer over is!
Scumbag belly }:|
pi_107928806
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Laakkwartier, schilderswijk, escamp(!!), wateringseveld, leidschenveen.

Het ligt wel aan de plek in de wijk.. maar beter het zekere voor het onzekere. :P
ik woon anders heel fijn in Escamp (Geldersebuurt) :Y, en in Laak heb je ook echt leuke straten en huizen. Daar kun je best gaan kijken en dan beslissen wat je van de buurt vindt...

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef Chicolate het volgende:

ik heb het medische dekkingsdeel dat in mijn zorgverzekering zit uit t pakket gehaald bij interpolis, ik betaal maar 4 euro per maand!
Kwak
pi_107928854
Pfff ik kom er niet in vandaag en ben extra lui :')
pi_107928936
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:06 schreef Perruche het volgende:
Pfff ik kom er niet in vandaag en ben extra lui :')
Same here... maar met collega's kletsen is ook veel gezelliger dan beginnen met nieuwe computerdingen leren. :')
Everything has changed
pi_107928956
Thx allemaal O+

Syrena, wat heb jij eigenlijk voor opleiding achter de rug? Ze zoeken bij ons geregeld mensen voor pr en marketing enzo. Of is dat totaal jouw ding niet? Ik wil overigens niet suggereren dat jouw huidige baan niet goed genoeg is, ik vind zelf marketing enzo gewoon heel tof. En steeds bij interne vacatures daarvoor vind ik t jammer dat ik daar geen vrienden/kennissen op kan attenderen. Tot ik me zojuist realiseerde dat jij intern bent :)
pi_107929013
Oja, en beterschap Coco! :*
Everything has changed
pi_107929035
Oh, en over wijken om in te wonen: ik woon officieel in een achterstandsbuurt, maar heb t hier goed naar mn zin en nooit ergens last van :) Denk dat je ook gewoon geluk moet hebben.
pi_107929056
beterschap Coco!

Ik heb geen zin meer -O- /procastination.

Het goede nieuws is wel dat ik vanmorgen heeel veeeel gedaaan heb :Y
pi_107929078
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en over wijken om in te wonen: ik woon officieel in een achterstandsbuurt, maar heb t hier goed naar mn zin en nooit ergens last van :) Denk dat je ook gewoon geluk moet hebben.
is jullie keuken er eigenlijk al? Of is het don't mention the war? :@
pi_107929205
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

is jullie keuken er eigenlijk al? Of is het don't mention the war? :@
Nee & maakt niet uit ^^

Als het goed is eind volgende week. We leven nu sowieso in een punhoop want we zijn ook boven kamers aan t verbouwen/opknappen. Heb poetsen al een tijdje geleden opgegeven :') Als de keuken er is, kan ik beneden alles in orde gaan maken :)
pi_107929317
ik ben vanochtend al bij m'n proefschriftbegeleidster geweest, heb in de UB gewerkt en boeken opgehaald, alle boodschappen in huis gehaald, afgewassen, was opgehangen en nieuwe gedraaid. Voel me helemaal effectief en fijn!

vanavond van 19-21 oudergesprekjes, en nakijken heb ik nu geen zin meer in :@
Kwak
pi_107929414
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Thx allemaal O+

Syrena, wat heb jij eigenlijk voor opleiding achter de rug? Ze zoeken bij ons geregeld mensen voor pr en marketing enzo. Of is dat totaal jouw ding niet? Ik wil overigens niet suggereren dat jouw huidige baan niet goed genoeg is, ik vind zelf marketing enzo gewoon heel tof. En steeds bij interne vacatures daarvoor vind ik t jammer dat ik daar geen vrienden/kennissen op kan attenderen. Tot ik me zojuist realiseerde dat jij intern bent :)
Cultuur- en wetenschapsstudies, dus niks met marketing :+
Ik wil best iets anders, maar het is zo moeilijk aan te tonen dat ik een baan gemakkelijk aankan als ik daar geen bewijs voor heb :{ Zeggen van: geef me de baan maar en het komt in orde werkt niet :') anders had ik die andere baan wel gekregen, 1 iemand van de 2 die het interview deden kende me, die andere niet

Ach jaaaaaa. Kump waal good w/
pi_107929499
En binnen een andere organisatie syrena?
pi_107929668
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:
En binnen een andere organisatie syrena?
Dan blijft het een probleem dat ik niks kan aantonen oO< behalve een BA in Arts en een opleiding tot informatiespecialist. Er zijn niet veel banen daarin in de buurt.
pi_107930197
Gekke vraag misschien, maar wat voor vakken krijg je eigenlijk bij BA of Arts? Boel kunstgeschiedenis lijkt me, maar wat ernaast? :@
pi_107930330
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:48 schreef V1z0R het volgende:
Gekke vraag misschien, maar wat voor vakken krijg je eigenlijk bij BA of Arts? Boel kunstgeschiedenis lijkt me, maar wat ernaast? :@
Kunnen volgens mij alle opleidingen zijn die bij ons onder de faculteit letteren vallen. Kan dus ook een taalopleiding zijn, geschiedenis, archeologie, kunstgeschiedenis, enz.

En BA staat, zoals jij het denk ik bedoelt, al voor Bachelor of Arts. Chico bijvoorbeeld is BSc, Bachelor of Sciences.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107930466
Gutogut iemand geef me een schop :O
  maandag 13 februari 2012 @ 14:56:16 #286
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107930515
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dan blijft het een probleem dat ik niks kan aantonen oO< behalve een BA in Arts en een opleiding tot informatiespecialist. Er zijn niet veel banen daarin in de buurt.
Lieve Syreen. Als ik -in eerste instantie- zonder enige technische ervaring en een studie van niets ( >:O ) carriere kan maken in de techniek, kan jij alles doen wat je leuk vind. Probeer ze aan de hand van andere, relevante voorbeelden duidelijk te maken wat je kan. Jij moet er in geloven. Als jij erin gelooft, doet je gesprekspartner dat ook.
pi_107930570
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kunnen volgens mij alle opleidingen zijn die bij ons onder de faculteit letteren vallen. Kan dus ook een taalopleiding zijn, geschiedenis, archeologie, kunstgeschiedenis, enz.

En BA staat, zoals jij het denk ik bedoelt, al voor Bachelor of Arts. Chico bijvoorbeeld is BSc, Bachelor of Sciences.
BSc of MSc is overigens heel breed. Ik ben zelf bijvoorbeeld een Master of Science in International Business. Terwijl Science meer lijkt te horen bij geneeskunde/natuurkunde etc (voor veel mensen althans).

Ik moet er zelf altijd om gniffelen. Zie mezelf dat al staan voor een kookpot met allemaal reageerbuisjes om me heen. Im a wizard Harry! xD :D
  maandag 13 februari 2012 @ 15:00:45 #288
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107930682
Ik ben gewoon drs. :')

/oud
pi_107930696
quote:
We kregen blokken met vanalles en nog wat. Filosofie, sociologie etc.
Ik zie dat ze nu een lipdub hebben _O- zo eens kijken of er nog bekende docenten langskomen.
http://www.maastrichtuniv(...)uurwetenschappen.htm

En ja, het is een wazige opleiding oO<
pi_107930740
quote:
Ik heb psychologie en geschiedenis gedaan en ik heb ook een BA. Je hebt (op de uni tenminste) maar 2 opties hè, Arts of Sciences (en dan nog een paar vakgebieden zoals rechten die hun eigen titels hebben).
Everything has changed
pi_107930848
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

/oud
Ik ook, en ik ben pas in 2007 afgestudeerd.
Was wel een van de allerlaatste die de titel Drs. kreeg. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107930894
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Oh? Ik ben in (edit: februari of maart) 2006 afgestudeerd op de uni. In 2004 voor de heao. Volgens mij kreeg ik toen al de titel bachelor of commerce.

Edit: ik vind drs. overigens indrukwekkender klinken dan master (of science). Bij dat laatste moet ik echt altijd aan tovenaars of andere fantasy dingen denken :D :')
  maandag 13 februari 2012 @ 15:06:38 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107930911
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik ook. Augustus 2006.
pi_107930966
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh? Ik ben in 2006 afgestudeerd op de uni. In 2004 voor de heao. Volgens mij kreeg ik toen al de titel bachelor of commerce.
volgens mij mogen universiteiten / opleidingen zelf tot op zekere hoogte bepalen wanneer ze helemaal overstappen. Bij de VU kregen we al eerder BA / MA titels dan op andere uni's. Maar een tijdlang mochten we nog zelf kiezen welke je wilde.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107930991
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

/oud
Ik nog Ing :@

Ik dacht dus dat het ook om een kunstopleiding ging...

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:01 schreef Syrena het volgende:

[..]

We kregen blokken met vanalles en nog wat. Filosofie, sociologie etc.
Ik zie dat ze nu een lipdub hebben _O- zo eens kijken of er nog bekende docenten langskomen.
http://www.maastrichtuniv(...)uurwetenschappen.htm

En ja, het is een wazige opleiding oO<
Ghehe, op zich vind ik filosofie best wel interessant, maar het is niet echt een praktijkgerichte opleiding nee :P

Snap geen knurft van die titels 8)7 Master of Arts kan dus van alles wezen :?
  maandag 13 februari 2012 @ 15:09:55 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107931028
Ja, want ik mag in het buitenland in principe ook MA voeren (master of arts).
pi_107931039
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh? Ik ben in (edit: februari of maart) 2006 afgestudeerd op de uni. In 2004 voor de heao. Volgens mij kreeg ik toen al de titel bachelor of commerce.

Edit: ik vind drs. overigens indrukwekkender klinken dan master (of science). Bij dat laatste moet ik echt altijd aan tovenaars of andere fantasy dingen denken :D :')
Hahaha dat vind ik juist zo tof! Ik ben ook master of science en dan zie ik mezelf al in een scheikundelab met een tovenaarshoed op :)
Be someone that makes you happy
pi_107931046
Met een MA/MSc mag je toch ook gewoon nog Drs. gebruiken, of niet? Zo sta ik in elk geval wel in het computersysteem hier.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:08 schreef V1z0R het volgende:

Snap geen knurft van die titels 8)7 Master of Arts kan dus van alles wezen :?
Ja, maar dat kon Drs. ook.
Everything has changed
  maandag 13 februari 2012 @ 15:11:18 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107931087
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Im a wizard Harry! xD :D
Ik moest lachen op mijn werk :@ :') Hoorde ook helemaal de passende stem erbij enzo _O-

Beterschaaps! :* O+
pi_107931106
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik moest lachen op mijn werk :@ :') Hoorde ook helemaal de passende stem erbij enzo _O-

Beterschaaps! :* O+
bij beterschaaps zie ik een schaap met een doktersjas voor me :')
pi_107931132
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:10 schreef Mini. het volgende:
Met een MA/MSc mag je toch ook gewoon nog Drs. gebruiken, of niet? Zo sta ik in elk geval wel in het computersysteem hier.

[..]

Ja, maar dat kon Drs. ook.
Ik niet meer iig. Eenmaal MA, altijd MA. Andersom mag volgens mij wel.

Master of Arts kan dus van alles zijn idd :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')