Klein steuntje?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:33 schreef Adames het volgende:
Daarnaast is Nederland er vooral opgekomen na WOII vanwege de enorme arbeid die is verricht, niet zozeer vanwege dat geld. Dat was een klein steuntje.
de economie hebben we aan amerika te danken.. als wij neutraal gebleven waren zouden we nog steeds alleen maar aardappels in de supermarkt kunnen kopenquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:33 schreef Adames het volgende:
Daarnaast is Nederland er vooral opgekomen na WOII vanwege de enorme arbeid die is verricht, niet zozeer vanwege dat geld. Dat was een klein steuntje.
volgens het altijd betrouwbare wikipedia:quote:
quote:De hulp bestond tussen 1948 en 1952 concreet uit geld, goederen, grondstoffen en levensmiddelen voor een totaalwaarde van 12,4 miljard dollar vanuit de Verenigde Staten. 1,5 miljard daarvan kwam ten goede aan het verwoeste Duitsland, waardoor dit land de oude, waardeloos geworden Reichsmark op 20/21 juli 1948 kon vervangen door de Duitse mark en de lege winkelschappen weer gevuld konden worden. Ook de andere landen die profiteerden van de Marshallhulp kregen hierdoor een belangrijke impuls voor de opbouw van hun industrieën en energievoorziening. 20% van de hulp was een lening, 80% was gift.
Ten onrechte wordt vaak gedacht dat de economische opleving in West–Europa, die al snel na de Tweede Wereldoorlog ontstond, grotendeels is toe te schrijven aan de Marshallhulp. Wel maakte de hulp voor veel mensen het verschil tussen leven of dood. Eind 1947, dus voor de uitvoering van het Marshallplan, waren de Britse, Franse en Nederlandse productie alweer op het vooroorlogse niveau. Italië en België volgden eind 1948. In Nederland was tijdens de eerste jaren van de bezetting de industriële productiecapaciteit gegroeid. Na de bevrijding kon deze worden aangewend voor de wederopbouw.
Marshall plan is meer een domino steen dat helemaal aan begin stond. Al is het een klein bedrag, maar dat heeft wel alles in werking gebracht.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:36 schreef Adames het volgende:
[..]
volgens het altijd betrouwbare wikipedia:
[..]
Dan heb je zeker geen Elfstedentocht.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:38 schreef Onnoman het volgende:
ik denk dat het beste om te doen het volgende is:
emigreren naar australie
Daar gaat het wel lekker ja en het is bovendien zomer daarquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:38 schreef Onnoman het volgende:
ik denk dat het beste om te doen het volgende is:
emigreren naar australie
Lekker als vrouw in de outback...tussen de boerenkinkels.....quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:39 schreef alors het volgende:
[..]
Daar gaat het wel lekker ja en het is bovendien zomer daar
Turkije is geen ras sukkel.quote:
Dat hele kant van de tafel is raar.quote:
Klopt, klopt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:44 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat hele kant van de tafel is raar.
Iranquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:46 schreef Smoofie het volgende:
Erdogan![]()
TurkijeEven erg als China en Rusland.
QFTquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:46 schreef Smoofie het volgende:
Erdogan![]()
TurkijeEven erg als China en Rusland.
Ze deden omgekeerde route ivm de windquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:46 schreef chufi het volgende:
Doen ze de omgekeerde route of zijn de beelden verkeerdd om...?
Ok duidelijkquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:47 schreef alors het volgende:
[..]
Ze deden omgekeerde route ivm de wind
Niks mis met Frieslandquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:50 schreef Smoofie het volgende:
Ik word zo ziek van schaatsen dit en dat in friesland ffs.
Paddo's aangeslagen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:53 schreef Onnoman het volgende:
de pleuris breekt echt gauw uit jonguh.. ik denk dat 2012 echt in teken staat van de vernietiging van de aarde.. is het geen natuurramp, dan wel een atoomoorlog
hij laat die ander ook nooit pratenquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat irriteer ik me toch aan die gast
quote:
Dat ook. Maar z'n gedrag en gezichtsuitdrukkingenquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:54 schreef alors het volgende:
[..]
hij laat die ander ook nooit praten
En brilquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat ook. Maar z'n gedrag en gezichtsuitdrukkingen
oh okequote:Op donderdag 9 februari 2012 23:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik heb het over die ene met sjaal ...
die kwam amper aan het woord gekquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik heb het over die ene met sjaal ...
Max Kohnstamm, is Joods, kan ie niks aan doen.quote:
Ja, hoe heette die? Niet schuchter voor de tv, wat zou die doen voor de kost?quote:
Kai ........quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:58 schreef Quarant het volgende:
[..]
Ja, hoe heette die? Niet schuchter voor de tv, wat zou die doen voor de kost?
Allesquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Wat was er dan mis met die brilleman?
HRAquote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:18 schreef alors het volgende:
Ik kots echt zo op dat vasthouden aan de HRA he
Ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:18 schreef alors het volgende:
Ik snap de VVD wel; zowat hun gehele achterban heeft een eigen huis. Maar het is vreemd waarom de PVV dit graag wil behouden. Ik heb het idee dat hun achterban het minste profiteert van de HRA.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:18 schreef alors het volgende:
Eenmalig.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:23 schreef HalvinCarris het volgende:
Moet PenW nu een wannabe Nico Dijkshoorn hebben?
Vind hem beter dan Dijkshoord, hoewel het daar wel aan doet denken de hele set-up. Dijkshoorn doet me denken aan zo'n random dronken kerel in het OV, die met een hele harde stem een onzin verhaal wil delen met mensen in de trein, die het niet willen horen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:23 schreef HalvinCarris het volgende:
Moet PenW nu een wannabe Nico Dijkshoorn hebben?
Precies ... CDAquote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Bij Christenen is het altijd zo dat er eerst het standpunt is, en dan gaan ze argumenten zoeken.
Standpunt: god bestaat!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Bij Christenen is het altijd zo dat er eerst het standpunt is, en dan gaan ze argumenten zoeken.
Omdat het krankzinnig is als de overheid wettelijk voorschrijft hoe je over een bepaalde minderheidsgroep moet denken. Daarnaast zijn er talloze andere minderheidsgroepen die net zo veel recht op aandacht hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:32 schreef alors het volgende:
Waarom mag de overheid zich daar niet in mengen?
Ze mogen best onderwijzen wat hun standpunt is, maar moeten niet doen alsof dat de wetten zijn van de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:34 schreef Quarant het volgende:
Inhoud onderwijs laten bepalen door voorkeur politieke meerderheden is dus het punt van dhr Kuiper.
Ik denk dat het vooral de bedoeling is dat de eenzijdige berichtgeving op streng Christelijke scholen wordt doorbroken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:36 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Omdat het krankzinnig is als de overheid wettelijk voorschrijft hoe je over een bepaalde minderheidsgroep moet denken. Daarnaast zijn er talloze andere minderheidsgroepen die net zo veel recht op aandacht hebben.
Er zal zo een alternatief gepresenteerd worden binnen die wereld denk ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:38 schreef HalvinCarris het volgende:
Alberto sloopt TOR. Geen slimme zet van hem, dit.
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:58 schreef Fingon het volgende:
Wedden dat die gast binnen 2 weken nog een keer uitgenodigd wordt?
Met Ingeborg Beugel, een recept voor succes lijkt me.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:58 schreef Fingon het volgende:
Wedden dat die gast binnen 2 weken nog een keer uitgenodigd wordt?
Ik ook. Als ik iemand 'hun' verkeerd hoor gebruiken vel ik stilletjes een oordeel over hen IQ.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik corrigeer altijd automatisch mensen die groter als zeggen in mijn hoofd.
Omdat die zich alleen mogen mengen in koopzondagen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:32 schreef alors het volgende:
Waarom mag de overheid zich daar niet in mengen?
De ANS, 's Nęerlands eenige grammatica-autoriteit, beweert dat zowel 'groter als' als 'groter dan' correct is.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:06 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik ook. Als ik iemand 'hun' verkeerd hoor gebruiken vel ik stilletjes een oordeel over hen IQ.
Die regels kunnen dan wel arbitrair zijn, maar ze zijn alles wat we hebben!!!
Wie? Nooit van gehoord...quote:Op maandag 13 februari 2012 22:59 schreef naatje_1 het volgende:
Mr Polska is echt de mediahype van het moment, komt ook.
Schaam je. Nederhop met prachtige lyrics. Overigens laten ze doorgaans niet het beste van hem zien, net als netquote:
Dat zagen ze sowieso al niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:25 schreef naatje_1 het volgende:
Dus zelfs Al Qaida ziet niets meer in die regeringen
Ja idd, anyone care? No.quote:
Nou idd, waren halen ze die toch elke keer weer vandaanquote:Op maandag 13 februari 2012 23:47 schreef marcodej het volgende:
Hé, weer een PVV'er/Leefbare/Fortuynist met een engnekkerige uitstraling!
Ik dacht hetzelfde ja...quote:Op maandag 13 februari 2012 23:47 schreef alors het volgende:
[..]
Nou idd, waren halen ze die toch elke keer weer vandaanZelfs dat aids/kanker strikje op z'n revers kan het niet redden.
meldpuntzambiaantjes.nlquote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik zoek de website van de Zambiaantjes, iemand?
Alsof het die tokkie Polen ook maar een fuck kan schelen. Treurig is het juist voor Polen die gewoon normaal meedoen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef naatje_1 het volgende:
Ik blijf het herhalen, ga in plaats van klagen over het probleem, het probleem aanpakken. Dat er drankoverlast is komt omdat die Pool zich hoogstwaarschijnlijk niet thuisvoelt in Nederland door zo'n meldpunt.
Heb je zijn moeder weleens gezien met dat hoofddoekje??quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Die man van Leefbaar Nederland doet me aan de vieze man denken. Niet dat hij er op lijkt, maar hoe hij met zijn hoofd doet en met zjin wenkbrauwen.
denk het wel , de smeerlapquote:
Wat ik zei is natuurlijk erg kort door de bocht, maar ga maar na, waarom gaat zo'n Pool drinken? Een oorzaak zou kunnen zijn dat hij heimwee heeft naar zijn thuisland of dat hij sociaal niet kan meekomen in dit land, omdat hij de taal niet beheerst. Dit zijn gewoon EXACT dezelfde problemen als met Marokkanen en Turken en mogelijke nieuwe arbeidsmigranten. Die mensen komen hierheen om goedkoop werk te doen, waar wij onze handen niet aan vuil willen maken, maar omdat ze de taal niet beheersen kunnen ze niet meekomen in ons land. Bovendien, omdat het laagopgeleid werk is, zullen de kinderen ook niet altijd even hoog scoren, etc. etc.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:57 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof het die tokkie Polen ook maar een fuck kan schelen. Treurig is het juist voor Polen die gewoon normaal meedoen.
Het zijn vaak jonge polen, weleens op terschelling gekeken??quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:01 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wat ik zei is natuurlijk erg kort door de bocht, maar ga maar na, waarom gaat zo'n Pool drinken?
Toevallig niet. Is de leeftijd relevant?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het zijn vaak jonge polen, weleens op terschelling gekeken??
Wat een onzin, ze doen ook geen enkele moeite om zich hier thuis te voelen cq aan te passen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:01 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wat ik zei is natuurlijk erg kort door de bocht, maar ga maar na, waarom gaat zo'n Pool drinken? Een oorzaak zou kunnen zijn dat hij heimwee heeft naar zijn thuisland of dat hij sociaal niet kan meekomen in dit land, omdat hij de taal niet beheerst. Dit zijn gewoon EXACT dezelfde problemen als met Marokkanen en Turken en mogelijke nieuwe arbeidsmigranten. Die mensen komen hierheen om goedkoop werk te doen, waar wij onze handen niet aan vuil willen maken, maar omdat ze de taal niet beheersen kunnen ze niet meekomen in ons land. Bovendien, omdat het laagopgeleid werk is, zullen de kinderen ook niet altijd even hoog scoren, etc. etc.
Dat is het enige wat me boeit ja.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:29 schreef Fingon het volgende:
Rusland is interessant, hopelijk komt dat als eerste..
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:51 schreef Eenskijken het volgende:
Maar NS en ProRail bashen is altijd goed.
Het standaard antwoord van SP of GroenLinks is dat er meer geld tegenaan moet worden gegooid. Ook dat lijkt me te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:10 schreef thettes het volgende:
Als het over geld gaat is het antwoord van een VVDer altijd dat er maar wat efficienter gewerkt moet worden. Ik zeg niet dat het in dit geval niet zo is, maar het wordt wel vermoeiend. Zeker de ook door VVd ingezette scheiding van spoorbeheer en vervoerder is nogal efficientyverminderend.
Bij de SP zeker, Groenlinks onderschat je wat dat betreft misschien een beetje. Daarom nuanceer ik zelf ook dat ik niet meteen accepteer dat meer geld dan ook meteen de oplossing is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het standaard antwoord van SP of GroenLinks is dat er meer geld tegenaan moet worden gegooid. Ook dat lijkt me te kort door de bocht.
D'66 heeft gewoon geen mening.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het standaard antwoord van SP of GroenLinks is dat er meer geld tegenaan moet worden gegooid. Ook dat lijkt me te kort door de bocht.
Of wacht op haar beurt en gaat niet selectief verontwaardigd schreeuwen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
D'66 heeft gewoon geen mening.
Oppositie voer je tegen de coalitie. Als ik Rutte mag geloven hoort de PVV daar niet bij.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:16 schreef Quarant het volgende:
D'66 doet tegenwoordig alleen oppositie voeren tegen de PVV, toch?
Rutte, hihi, wat een grapjas he, blijft maar lachen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Oppositie voer je tegen de coalitie. Als ik Rutte mag geloven hoort de PVV daar niet bij.
Hij verkocht ze zelf voor een paar tientjes (guldens destijds). Nu doet een Heyboer toch al gauw een paar honderd tot duizend euro.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:26 schreef ajacied4lf het volgende:
![]()
Hoeveel is zo'n schilderij waard?
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij verkocht ze zelf voor een paar tientjes (guldens destijds). Nu doet een Heyboer toch al gauw een paar honderd tot duizend euro.
Ja zo'n Picasso kan mij neefje van 4 ook maken...quote:
Volgens mij heeft ze samen met die kerel een jonko geklapt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:28 schreef Onnoman het volgende:
wtf is met deze wijf aan de hand..zit ze onder de drugs ofzo?
Doet ze dus ook.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:35 schreef Roflpantoffel het volgende:
Moet je maar gaan werken domme kut.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:35 schreef Roflpantoffel het volgende:
Moet je maar gaan werken domme kut.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:38 schreef Cracka-ass het volgende:
De VVD mentaliteit heeft haar er bovenop gebracht. Mooi werk.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:39 schreef GroenerDanGras het volgende:
Deze heeft vannacht weer haar in de bek
WIe Jaap Jansen volgt op twitter weet genoegquote:Jeroen Pauw: "Ik wist niet wat Cor Daid... Dit noemen we bij ons op de redactie een Jaap Jansen"#PenW
over het trajectquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:41 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ik snap er echt geen reet van, van wat ze nou eigenlijk doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |