SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat spuisels over de relletjes met cruijff en coSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook in barre tijden steunen we ons cluppiequote:
De OP kun je HIER vinden!
[ Bericht 1% gewijzigd door msnk op 07-02-2012 18:09:50 ]AFC AJAX
zou eigen regel no1. moeten zijn.quote:
Hetzelfde als al die figuren die vinden dat het aan de Boer ligt.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:59 schreef The_Groove het volgende:
[..]
zou eigen regel no1. moeten zijn.
Al die figuren hier die 'ik kijk dit seizoen niet meer'
Eens, al blijft het merkwaardig dat De Boer vorig seizoen iets logischere beslissingen nam dan nu. Maar het grote probleem vormen de Coronels, Henrichs.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hetzelfde als al die figuren die vinden dat het aan de Boer ligt.
Of de figuren die niet in Cruijf geloven.
Ajax is mijn club, mijn ideaal.
Haha, naja mensen die nog in van Gaal willen geloven mag van mij. Mensen die in deze RvC of het achterlijke bestuur (sloppy slop) zijn stekeblind of erg zelf destructief.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
hij kwam zelf ook uit Utrechtquote:Op maandag 6 februari 2012 23:06 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Nou deze Sneijder hoeven we ook niet meer te zien, pure brood voetballer , Had geen hol met zijn broertje te maken, hij is gewoon voor de plaatselijk fc. Was al eerder bekend alleen hadden we toch nog wat hoop na gedane uitspraken maar tevergeefs.
http://nos.nl/video/338065-wesley-volgt-rodney-vanaf-de-bank.html
Mwah neem het met een korreltje zout...quote:Op maandag 6 februari 2012 23:06 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Nou deze Sneijder hoeven we ook niet meer te zien, pure brood voetballer , Had geen hol met zijn broertje te maken, hij is gewoon voor de plaatselijk fc. Was al eerder bekend alleen hadden we toch nog wat hoop na gedane uitspraken maar tevergeefs.
http://nos.nl/video/338065-wesley-volgt-rodney-vanaf-de-bank.html
Hij is er inderdaad geboren, al speelde Wesley al bij Ajax toen Rodney nog een kleuter was dus dat zegt ook niet alles...quote:Op maandag 6 februari 2012 23:11 schreef Steff_meister het volgende:
[..]
hij kwam zelf ook uit Utrechtzelf toen ie bij Ajax voetbalde woonde ie er al,
is hetzelfde met Theo Jansen die is ook voor Vitesse en woont ook in Arnhem
quote:Op maandag 6 februari 2012 23:11 schreef Steff_meister het volgende:
[..]
hij kwam zelf ook uit Utrechtzelf toen ie bij Ajax voetbalde woonde ie er al,
is hetzelfde met Theo Jansen die is ook voor Vitesse en woont ook in Arnhem
Weet ik en doe ik ook, alleen je begrijpt dat Wes in zijn verleden toch wel meer liet over komen een echte Ajacied te zien, maar als je zo voor Utrecht juicht dan doe je niet zulke uitspraken over de aartsrivaal, het doet gewoon een beetje pijn als je iemand opmerking 'juich zeker voor Utrecht vriend' hoort zeggen, denk dat hij het liefst 'helemaal niets in Amsterdam' wilde schreeuwen was het niet dat de camera crew ernaast zat, gewoon jammer.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
Mwah neem het met een korreltje zout...
Ach als vd Vaart terug komt is er geen plek voor Sneijderquote:Op maandag 6 februari 2012 23:15 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
[..]
Weet ik en doe ik ook, alleen je begrijpt dat Wes in zijn verleden toch wel meer liet over komen een echte Ajacied te zien, maar als je zo voor Utrecht juicht dan doe je niet zulke uitspraken over de aartsrivaal, het doet gewoon een beetje pijn als je iemand opmerking 'juich zeker voor Utrecht vriend' hoort zeggen, denk dat hij het liefst 'helemaal niets in Amsterdam' wilde schreeuwen was het niet dat de camera crew ernaast zat, gewoon jammer.
Ik vind dat Wesley best een 'weak spot' voor Utrecht mag hebben, neemt niet weg dat hij ook van Ajax houd. Gisteren even voor Utrecht kiest omdat z'n kleine broertje er nu speelt, ik snap dat echt wel. Als mijn broertje bij Feyenoord zou spelen zou ik ook voor hem juichen als hij van Ajax wint (en het toch heel jammer vinden dat Ajax verliest)quote:Op maandag 6 februari 2012 23:15 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
[..]
Weet ik en doe ik ook, alleen je begrijpt dat Wes in zijn verleden toch wel meer liet over komen een echte Ajacied te zien, maar als je zo voor Utrecht juicht dan doe je niet zulke uitspraken over de aartsrivaal, het doet gewoon een beetje pijn als je iemand opmerking 'juich zeker voor Utrecht vriend' hoort zeggen, denk dat hij het liefst 'helemaal niets in Amsterdam' wilde schreeuwen was het niet dat de camera crew ernaast zat, gewoon jammer.
En hetzelfde als al die figuren die de Mickey Mouse competitie belangrijk vinden.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik snap deze opmerking niet zo.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:17 schreef Nober het volgende:
[..]
En hetzelfde als al die figuren die de Mickey Mouse competitie belangrijk vinden.
Er zit alleen wel echt een verschil in emotie dan hoor wanneer een Duplan scoort, laatst staan 2x. Komop je kan toch wel verschillen in emotie zien, de 2 doelpunten gaat hij tekeer als iemand tekeer gaat als zijn club scoort (zie vanaf 7:08), en als je dat filmpje op de nos afkeek kwam er ergens een moment ' juich zeker voor utrecht vriend' zegt (zie vanaf 7:18 ) dat zijn gewoon momenten waarin je het echt ziet ,zelfs een blinde kan dat horen aan de manier waarop.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:17 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik vind dat Wesley best een 'weak spot' voor Utrecht mag hebben, neemt niet weg dat hij ook van Ajax houd. Gisteren even voor Utrecht kiest omdat z'n kleine broertje er nu speelt, ik snap dat echt wel. Als mijn broertje bij Feyenoord zou spelen zou ik ook voor hem juichen als hij van Ajax wint (en het toch heel jammer vinden dat Ajax verliest)
Ach kan me niet zo druk maken om randfiguren en ex-spelers. Leuk als ex toppers op latere leeftijd terugkomen maar het zal mij een zorg zijn wat Stekelenburg of Heitinga van de situatie denkt.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:24 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Er zit alleen wel echt een verschil in emotie dan hoor wanneer een Duplan scoort, laatst staan 2x. Komop je kan toch wel verschillen in emotie zien, de 2 doelpunten gaat hij tekeer als iemand tekeer gaat als zijn club scoort (zie vanaf 7:08), en als je dat filmpje op de nos afkeek kwam er ergens een moment ' juich zeker voor utrecht vriend' zegt (zie vanaf 7:18 ) dat zijn gewoon momenten waarin je het echt ziet ,zelfs een blinde kan dat horen aan de manier waarop.
Dan ook nog met zijn gele kaarten, heeft ook niets met zijn Rod te maken.
Nogmaals, hij mag zijn voor wie hij wil maar er zijn wat dingen in het verleden geweest waarin dit pijn doet, toch een sterspeler van de club Ajax, en met alles wat er nu gebeurt is het een beetje extra jammer.
Ja voor jou kennelijk wel, binnenkort gaan ze weer een jas krijgen tegen Man. United, wel zo handig met dit weer.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:23 schreef Tyron het volgende:
Het is toch logisch dat je als Nederlander de Eredivisie belangrijker vind als de PL?
Ga jij dan even naar het PL topic en kom nooit meer terug als je het toch niks aan vindt.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja voor jou kennelijk wel, binnenkort gaan ze weer een jas krijgen tegen Man. United, wel zo handig met dit weer.
"Het" (ik neem aan dat je de algehele malaise bedoelt) ligt niet aan de Boer natuurlijk, maar hij is wél verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste team. Hij wordt beoordeelt als trainer. In welk kamp hij zit en wie er gelijk heeft doet daarbij voor mij niet ter zake.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Geloof me, als je Bulykin 90 min laat spelen, kan je net zo goed met 10 man spelen. Die man kan niet 90 minuten lang mee voetballen en druk zetten zoals Frank wilt.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:56 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
"Het" (ik neem aan dat je de algehele malaise bedoelt) ligt niet aan de Boer natuurlijk, maar hij is wél verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste team. Hij wordt beoordeelt als trainer. In welk kamp hij zit en wie er gelijk heeft doet daarbij voor mij niet ter zake.
Zoals eerder in dit topic werd opgemerkt, zijn de beslissingen van de Boer niet altijd even goed te volgen. Het inbrengen van een geblesseerde Sulejmani bijvoorbeeld of Bulykin niet laten starten, of meer tijd gunnen. Ik vind niet dat het feit dat Frank bij Johan hoort hem automatisch van alles vrijpleit. Ik vind 'm de laatste maanden - als trainer - gewoon niet erg sterk bezig.
Bulykin zal misschien niet de best mee voetballende spits zijn en hij is uiteindelijk gehaald als pinch hitter, maar minder dan De Jong kan hij het niet doen. Die speelde gisteren echt matig (zoals het hele seizoen al) Dan kun je beter Bulykin erin zetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:15 schreef Tyron het volgende:
[..]
Geloof me, als je Bulykin 90 min laat spelen, kan je net zo goed met 10 man spelen. Die man kan niet 90 minuten lang mee voetballen en druk zetten zoals Frank wilt.
Dat van Sulejamni vond ik ook raar.
En om op je laatste opmerking te komen, de Boer zit nu eigenlijk in een ongmogelijke en onvoorspelbare situatie. Ongeloofelijk veel geblesseerden en ook nog eens die bestuurlijke problemen.
Dan moet Frank maar eens een keer niet spelen zoals hij dat graag wil. Bovendien: heeft Bulykin ooit een hele wedstrijd of meerdere wedstrijden de kans gekregen? Nee. Hoe weet je dan dat hij niet mee kan voetballen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:15 schreef Tyron het volgende:
[..]
Geloof me, als je Bulykin 90 min laat spelen, kan je net zo goed met 10 man spelen. Die man kan niet 90 minuten lang mee voetballen en druk zetten zoals Frank wilt.
Ja Don Leo nam het goed op voor de Boer, met 7 jeugdspelers die het allemaal nog moeten leren op die leeftijd mag je niet verwachten dat er des ajax' gevoetbald wordt. Frank is wel koppig door vast te houden aan een ajax speelstijl, in een extreme situatie als deze kon er misschien beter voor een wat opportunistische speelstijl gekozen worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:15 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat van Sulejamni vond ik ook raar.
En om op je laatste opmerking te komen, de Boer zit nu eigenlijk in een ongmogelijke en onvoorspelbare situatie. Ongeloofelijk veel geblesseerden en ook nog eens die bestuurlijke problemen.
Het kan aan mij liggen, maar zou het niet handig zijn als hij spelers die in de verdediging horen in de verdediging zet, voetballers die op het middenveld horen daar ook neer te planten en aanvallers ook in de aanval te zetten?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:21 schreef davihaa het volgende:
[..]
Ja Don Leo nam het goed op voor de Boer, met 7 jeugdspelers die het allemaal nog moeten leren op die leeftijd mag je niet verwachten dat er des ajax' gevoetbald wordt. Frank is wel koppig door vast te houden aan een ajax speelstijl, in een extreme situatie als deze kon er misschien beter voor een wat opportunistische speelstijl gekozen worden.
Ja. Logische gedachte. De Jong is geen spits, etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:23 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar zou het niet handig zijn als hij spelers die in de verdediging horen in de verdediging zet, voetballers die op het middenveld horen daar ook neer te planten en aanvallers ook in de aanval te zetten?
Je hoeft niet van systeem te veranderen.
Eens, al zou ik ten alle tijden Lodeiro of Serero ( voetballers die Ajax-voetbal kunnen spelen, het spel wat De Boer toch voor ogen heeft ) ipv Janssen opstellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:25 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ja. Logische gedachte. De Jong is geen spits, etc.
Ik opperde gisteren om 4-4-2 te gaan spelen met Mounir & Buly, met meer ruimte voor Theo op het middenveld. Maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk, dat weet ik.![]()
Maar qua resultaat... Veel ploegen spelen niet graag tegen spitsen als Bulykin of El Ham... Kracht, kopkracht, snelheid én techniek.
Zolang niet 100% zeker is dat alles volgens Cruiff zal gaan en kamp Cruijff gewonnen heeft dan is dit zeker wel de hoofdreden om hem te behouden.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:56 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
"Het" (ik neem aan dat je de algehele malaise bedoelt) ligt niet aan de Boer natuurlijk, maar hij is wél verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste team. Hij wordt beoordeelt als trainer. In welk kamp hij zit en wie er gelijk heeft doet daarbij voor mij niet ter zake.
Zoals eerder in dit topic werd opgemerkt, zijn de beslissingen van de Boer niet altijd even goed te volgen. Het inbrengen van een geblesseerde Sulejmani bijvoorbeeld of Bulykin niet laten starten, of meer tijd gunnen. Ik vind niet dat het feit dat Frank bij Johan hoort hem automatisch van alles vrijpleit. Ik vind 'm de laatste maanden - als trainer - gewoon niet erg sterk bezig.
Moet je wel vleugelspelers hebbenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:29 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens, al zou ik ten alle tijden Lodeiro of Serero ( voetballers die Ajax-voetbal kunnen spelen, het spel wat De Boer toch voor ogen heeft ) ipv Janssen opstellen.
Maar idd, qua resultaat en verrassing zal 4-4-2 met zulk soort spitsen wél rendement opleveren.
Toch zou ik gewoon met 3 spitsen blijven voetballen. Huisstijl. Komt nog bij dat één van de redenen dat het in de aanval niet draait, linkspoot op links en rechtspoot op rechts mijns inziens, wel veranderd kan worden en het volgens mij een ander 'gezicht' wordt in de aanval.
Tsja, dat is waar. Ik acht Ozbiliz op links trouwens wel in staat om het veld iig breed te houden en er behoorlijk vaak langs te gaan om voor te geven. Rechts Lukoki.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:35 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Moet je wel vleugelspelers hebben![]()
Ik snap niet dat hij Ebecilio en Ozbiliz blijft proberen! Doe dan echte jeugdspelers daar heb je veel meer aan.
Ja, zie meer een voetballer met potentie bij Ozbiliz dan bij Ebecilio :/quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:37 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Tsja, dat is waar. Ik acht Ozbiliz op links trouwens wel in staat om het veld iig breed te houden en er behoorlijk vaak langs te gaan om voor te geven. Rechts Lukoki.
(Sorry dat ik je post even terugbreng tot één woord, maar het sprong eruit.quote:
Ozbiliz moet het lef van Ebecilio krijgen, maar dan zeg maar het lef om er langs te gaan. Tsja, beetje onhandige uitleg, maar je snapt me.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:39 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja, zie meer een voetballer met potentie bij Ozbiliz dan bij Ebecilio :/
Al heeft hij ook last van het Ajax jeugd syndroom wat elke aanvallende speler van de afgelopen jaren niet weet wanneer hij moet stoppen of afspelen en veel te vaak het te mooi wil doen.
Dan snap je dus niet waar Cruyff en het technische hart aan werken. Op deze manier spelen is een stukje cultuur wat gewoon bij Ajax past.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:41 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
(Sorry dat ik je post even terugbreng tot één woord, maar het sprong eruit.)
Als je nu eens van 4-4-2 of 4-5-1 je huisstijl maar en daar de Champions League mee wint? Zouden er klachten zijn? Ik denk het niet.
4-4-3 met de punt-slagroomtaart-vol-in-in-je-mik. Het lijkt [knetterende vloek] wel een religie...
Excuses aanvaard.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:41 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
(Sorry dat ik je post even terugbreng tot één woord, maar het sprong eruit.)
Als je nu eens van 4-4-2 of 4-5-1 je huisstijl maar en daar de Champions League mee wint? Zouden er klachten zijn? Ik denk het niet.
4-4-3 met de punt-slagroomtaart-vol-in-in-je-mik. Het lijkt [knetterende vloek] wel een religie...
Ik blijf erbij dat Siem de Jong op die positie ook kan renderen. Een spits zoals Pantelic (zoals Siggy kan worden maar dan beter) werkte erg goed met de Jong.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:46 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Dan hebben we nog 2 aanvallende middenvelders. Continu in beweging moeten zij zijn, aanspeelbaar zijn, afspeelmogelijkheden bieden ( zij natuurlijk niet alleen, maar voor hun posities is dat wel heel belangrijk ) en combineren. Daarbij, een geniale steekpass is nooit weg. Geen probleem voor voetballers als Lodeiro, Eriksen, Serero en Aissati.
Ik snap dat Frank ook snakt naar het einde van deze slechte, doch bijzonder sensationele soap. Frank is een prima trainer - in potentie. Het is logisch dat hij fouten maakt. Hij komt er wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:35 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Zolang niet 100% zeker is dat alles volgens Cruiff zal gaan en kamp Cruijff gewonnen heeft dan is dit zeker wel de hoofdreden om hem te behouden.
Hij is niet sterk bezig, maakt onlogische beslissingen maar het gaat nu niet meer om Ajax 1 alles gaat nu om morgenochtend (straks dan) en vrijdag, want als je nu Frank ontslaat speel je hun juist in de kaart. Zij zullen namelijk zeggen dat Frank en dus het technisch hart niet voldoet (zie ontslaan frank) en dan kan je er geheid van uitgaan dat er een Van Gaal adept komt.
Frank is voor het overgrote publiek heilig op dit moment en dus steunt met Frank (geloof me als Frank zou zeggen ik ben kamp Van Gaal, zou een grote stroom van het publiek zijn mening delen , want het grote deel komt nooit op de toekomst, weten niet wat er al die jaren heeft afgespeelt die komen niet verder dan het eindstation Ajax 1.
Misschien een beetje flauw en sci-fi, maar deze twee spelers zouden samen een superwinger maken. Jammer dat de technologie nog niet binnen bereik is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:42 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ozbiliz moet het lef van Ebecilio krijgen, maar dan zeg maar het lef om er langs te gaan. Tsja, beetje onhandige uitleg, maar je snapt me.
Ozbiliz op links wordt een sensatie. Mark my words. Op links voelt het als linksbenige een stuk natuurlijker aan en zal hij denk ik wél het lef tonen wat nodig is. Volgens mij mankeert dat alleen bij Ozbiliz, voor het grootste gedeelte dan.
Dat snap ik precies. Het is echter aan de Boer om korte termijn beslissingen te nemen die leiden tot 3 punten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:42 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dan snap je dus niet waar Cruyff en het technische hart aan werken. Op deze manier spelen is een stukje cultuur wat gewoon bij Ajax past.
in het plan cruijff staat juist letterlijk 'er is geen ajax systeem'quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:42 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dan snap je dus niet waar Cruyff en het technische hart aan werken. Op deze manier spelen is een stukje cultuur wat gewoon bij Ajax past.
Goed idee! We zetten er gewoon nóg een mannetje bij en gaan met 12 spelers spelenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:41 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Een Ajax keeper moet kunnen mee voetballenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Goed idee! We zetten er gewoon nóg een mannetje bij en gaan met 12 spelers spelen
Het lef van Ebicilio?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:42 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ozbiliz moet het lef van Ebecilio krijgen, maar dan zeg maar het lef om er langs te gaan. Tsja, beetje onhandige uitleg, maar je snapt me.
Ozbiliz op links wordt een sensatie. Mark my words. Op links voelt het als linksbenige een stuk natuurlijker aan en zal hij denk ik wél het lef tonen wat nodig is. Volgens mij mankeert dat alleen bij Ozbiliz, voor het grootste gedeelte dan.
Cruijff.quote:Hoger beroep: Ajax mag Van Gaal en Sturkenboom niet aanstellen
Het gerechtshof Amsterdam heeft bepaald dat de Raad van Commissarissen van Ajax Louis van Gaal en Martin Sturkenboom niet mag aanstellen. Dat is de bepaalduitkomst van het hoger beroep.
Het conflict bij Ajax ontstond nadat vier van de vijf leden van de Raad van Commissarissen besloten dat ze Louis van Gaal en Martin Sturkenboom als directeur wilden aanstellen. Het vijfde lid, Johan Cruijff, wist daar niet van en stond er niet achter. Hij stapte naar de rechter, maar die bepaalde in december dat de aanstellingen rechtsgeldig waren. Wel werden ze toen opgeschort om de aandeelhoudersvergadering de kans te geven zich uit te spreken over de Raad van Commissarissen. Daarop ging Cruijff in beroep.
De commissarissen hebben volgens de uitspraak van de rechter onaanvaardbaar gehandeld door achter de rug van Cruijff te handelen:
“Door Cruijff bewust bij de besluitvorming over de benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom buiten spel te zetten, hebben de andere commissarissen in de ogen van het hof onaanvaardbaar gehandeld.”
Ook vindt het hof dat de vergadering van 16 november, waarbij Cruijff niet aanwezig was en de aanstellingen besproken werden, op een te korte termijn gecommuniceerd is. Bovendien stonden de benoemingen niet op de agenda, wat het vermoeden voedt dat de vier het vooropgezette plan hadden om zonder medeweten van Cruijff de directeuren aan te stellen.
quote:- verbiedt Ten Have c.s. aan de voorgenomen besluiten van 16 en/of 25 november 2011 tot benoeming van Van Gaal en Sturken-boom tot statutair directeur enige (verdere) uitvoering te ge-ven, op straffe van verbeurte aan Cruijff van een dwangsom van ¤ 25.000,- voor iedere overtreding van het verbod, waarbij, ingeval van voortdurende overtreding, iedere dag, een deel van een dag genomen voor het geheel, waarop de overtreding voort-duurt wordt aangemerkt als een afzonderlijke overtreding, tot een maximum van ¤ 500.000,--;
Zo, misschien bestuurlijk eindelijk opnieuw beginnen!twitter:MikeVerweij twitterde op dinsdag 07-02-2012 om 10:08:26Klap in gezich van Ten Have en consorten die vrijdag tijdens BAVA worden weggestuurd of eer aan zichzelf zullen houden #Ajax reageer retweet
Gewoon nog ad interim dacht ik, aangesteld door Slop en van der Aat.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:10 schreef Maanvis het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is vanaf nu Sturkenboom geen directeur meer?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:08 schreef HeatWave het volgende:
Eindelijk!!!
En nou tempo maken ermee, meteen Cruijff de leiding geven en de club weer opbouwen.
Ja. Maar dan kan hij nog wel als adviseur dienenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:24 schreef Muto het volgende:
Welke rattentuig zal er nu weer komen? Als de RVC weg moet, dan moet Cruijff ook weg.
Nee want Cruijff is heilig man.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:24 schreef Muto het volgende:
Welke rattentuig zal er nu weer komen? Als de RVC weg moet, dan moet Cruijff ook weg.
Ik denk dat de jeugdtrainers nu wel zullen instappen... Overmars etc...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:31 schreef muzas het volgende:
Nu die RVC nog de deur uit. Maar dat zal (hoop ik) een logisch vervolg zijn.
Dan wordt de grote vraag, Wie dan? De volgende lading boeven? Want deze rvc was toch ook met zorg bij elkaar gezocht om het nieuwe pad te bewandelen....
En we kunnen weer op zoek naar een nieuwe directeur.
RVC moet bestaan uit Cruijff adepten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:31 schreef muzas het volgende:
Dan wordt de grote vraag, Wie dan? De volgende lading boeven? Want deze rvc was toch ook met zorg bij elkaar gezocht om het nieuwe pad te bewandelen....
En we kunnen weer op zoek naar een nieuwe directeur.
Door Keje Molenaar maar die sluiten we nu tijdelijk op.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:31 schreef muzas het volgende:
Dat was een ander verhaal, dat niet opgenomen is in deze rechtszaak. Maar zodra er een nieuw bestuur is wordt deze functie natuurlijk opgehevenquote:
heeft ook zijn rol op dit moment ad-intermquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:33 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat was een ander verhaal, dat niet opgenomen is in deze rechtszaak. Maar zodra er een nieuw bestuur is wordt deze functie natuurlijk opgeheven
Idd, wat is die door het ijs gezakt door openlijk de kant van de "boeven" te verkiezen zeg, die mag ook wel een levenslang stadionverbod.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:35 schreef Mylene het volgende:
Peter R. de Vries zal ook wel balen. Mooi zo.
Hij mag niet meer in een nieuwe RVC, of een andere officiele functie bij ajax.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom gaat Cruijff niet gewoon een echte directe positie bekleden?
Owquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij mag niet meer in een nieuwe RVC, of een andere officiele functie bij ajax.
bronquote:Keje Molenaar reageert opgetogen over de uitspraak van de rechter, die vanochtend Johan Cruijff in het gelijk stelde in de zaak tegen de vier andere commissarissen. Het lid van de ledenraad van Ajax vindt dat de RvC moet worden weggestuurd.
'Ik ben bijzonder verheugd', reageert Molenaar tegenover Voetbal International. 'Dit was conform onze verwachtingen en het is geweldig dat de bevestiging er nu is.'
'Laten we hopen dat ook tijdens de aandeelhoudersvergadering van komende vrijdag het gezond verstand gaat regeren en de RvC naar huis wordt gestuurd. Dan kan Ajax eindelijk, zonder tegenwerking van anderen, de plannen van Cruijff onvoorwaardelijk gaan uitvoeren.'
(Redactie)
Nee inderdaad. Hij ziet zichzelf liever als adviseur inderdaad. En ik ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow
Nouja, zit die zelf waarschijnlijk ook niet mee
dan wordt er teruggekomen op voorgenomen afspraken iigquote:
Ik denk dat ze ondertussen wel begrijpen dat als ze, zeker na deze uitspraak, nóg zo koppig gaan liggen doen ze niet levend duivendrecht uitkomen.quote:
Peterrrr zit nu eenmaal graag in het onderwereldje he.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, wat is die door het ijs gezakt door openlijk de kant van de "boeven" te verkiezen zeg, die mag ook wel een levenslang stadionverbod.
Waarom zie je Johan liever als adviseur?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Hij ziet zichzelf liever als adviseur inderdaad. En ik ook.
uquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:53 schreef [[quote]
[b]Op dinsdag 7 februari 2012 10:53 schreef Smoofie het volgende:
VICTORIA!!!!!!!!!!!!!
rl=http://forum.fok.nl/user/profile/287899]Smoofie[/url] het volgende:[/b]quote:
quote:
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:59 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
http://www.afca.nl/nieuws/bedreigers-sturkenboom-bekend/[ afbeelding ] x100
3 maar? Dit zijn er een hoop meer hoor.quote:
Is goed van Gaal.quote:Van Gaal: 'ik blijf in Portugal'
Louis van Gaal onderneemt vooralsnog geen actie, nadat de rechtbank in Amsterdam dinsdag oordeelde dat hij geen algemeen directeur van Ajax mag worden.
Johan Cruijff heeft gelijk gekregen in het hoger beroep dat hij met een aantal trainers heeft aangespannen tegen de nv Ajax en vier rvc-leden. Dit betekent dat Ajax Louis van Gaal niet mag aanstellen als algemeen directeur.
'Ik blijf in Portugal', laat Van Gaal kort na de uitspraak in een reactie weten aan AT5. De oud-trainer van Ajax laat de afhandeling van de zaak over aan zijn advocaat Peter Wakkie.
en we zwaaiwn naar van gaal, we zwaaien maar van gaal .....quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Is goed van Gaal.![]()
Sturkenboom, Blind, Slop en van der Aat snel opdonderen. Debielen.
Laten we het houden op een heel mooi begin, nu eerst vrijdag nog goed doorkomenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:17 schreef Happel het volgende:
Alles komt blijkbaar goed, dus TT change.
Dankjewelquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:17 schreef Happel het volgende:
Alles komt blijkbaar goed, dus TT change.
En we zwaaien met z'n alle, we zwaaien met z'n alle, we zwaaien met z'n alle naar van gaal!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
en we zwaaiwn naar van gaal, we zwaaien maar van gaal .....
Punt 2: Moet dat niet zijn ad-interm?quote:Ajax en de vier commissarissen hebben kennis genomen van het arrest van het Hof van 7 februari 2012. De conclusies van advocaat Wakkie, namens de vier commissarissen en Ajax NV, zijn de volgende:
1. De vorderingen van alle eisers, behalve Cruijff, zijn afgewezen.
2. De benoemingen van Sturkenboom en Blind als titulair directeuren zijn in stand gelaten.
3. Met betrekking tot de benoemingen van Sturkenboom en Van Gaal als statutaire bestuurders oordeelt het Hof dat de besluitvorming van 16 en 25 november jl. niet correct is geweest. Het Hof voegt er echter aan toe dat niet valt in te zien waarom na ongedaan making van deze besluiten, deze besluiten (tot benoeming van Van Gaal en Sturkenboom) niet alsnog binnen zeer afzienbare termijn geldig genomen kunnen worden.
4. De proceskosten zijn gecompenseerd (ook voor de eerste aanleg), waaruit blijkt dat beide partijen over en weer gedeeltelijk in het gelijk en gedeeltelijk in het ongelijk zijn gesteld.
5. Uit het arrest volgt dat de algemene vergadering van aandeelhouders, waarin het vertrouwen in de Raad van Commissarissen al dan niet wordt opgezegd, niet behoeft te worden gehouden. De daadwerkelijke beslissing hier omtrent wordt binnen twee dagen genomen.
punt 5 is wel interessant, gaan ze alsnog zelf opstappen?quote:Uitspraak in hoger beroep
Het Gerechtshof in Amsterdam heeft dinsdag uitspraak gedaan in het hoger beroep tussen Johan Cruijff c.s. enerzijds en de andere vier commissarissen van Ajax en Ajax NV anderzijds.
Ajax en de vier commissarissen hebben kennis genomen van het arrest van het Hof van 7 februari 2012. De conclusies van advocaat Wakkie, namens de vier commissarissen en Ajax NV, zijn de volgende:
1. De vorderingen van alle eisers, behalve Cruijff, zijn afgewezen.
2. De benoemingen van Sturkenboom en Blind als titulair directeuren zijn in stand gelaten.
3. Met betrekking tot de benoemingen van Sturkenboom en Van Gaal als statutaire bestuurders oordeelt het Hof dat de besluitvorming van 16 en 25 november jl. niet correct is geweest. Het Hof voegt er echter aan toe dat niet valt in te zien waarom na ongedaan making van deze besluiten, deze besluiten (tot benoeming van Van Gaal en Sturkenboom) niet alsnog binnen zeer afzienbare termijn geldig genomen kunnen worden.
4. De proceskosten zijn gecompenseerd (ook voor de eerste aanleg), waaruit blijkt dat beide partijen over en weer gedeeltelijk in het gelijk en gedeeltelijk in het ongelijk zijn gesteld.
5. Uit het arrest volgt dat de algemene vergadering van aandeelhouders, waarin het vertrouwen in de Raad van Commissarissen al dan niet wordt opgezegd, niet behoeft te worden gehouden. De daadwerkelijke beslissing hier omtrent wordt binnen twee dagen genomen.
aub nietquote:
bronquote:Advocaat Ajax: Procedure zou opnieuw kunnen
Peter Wakkie, advocaat van de nv Ajax, vindt dat de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam voor meerdere uitleg vatbaar is. Het hof zegt ook: als je zou willen, zou je deze benoemingsprocedure opnieuw kunnen doen, aldus Wakkie over de aanstellingen van directeuren Louis van Gaal en Martin Sturkenboom bij Ajax.
Het hof bepaalde vandaag dat Ajax Van Gaal en Sturkenboom niet had mogen benoemen. Maar volgens Wakkie zou Ajax het nu alsnog, maar dan op de juiste manier kunnen doen. 'Er zou dan een nieuwe vergadering van de raad van commissarissen moeten worden uitgeschreven.' (ANP/Redactie)
Punt 5 lukt alleen als ze zelf opstappen. Ik denk niet dat het juridisch mogelijk is geen bava te houden om daardoor te blijven zitten. Let op, dit is een vermoeden hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:25 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Hmm, van Ajax.nl
[..]
Punt 2: Moet dat niet zijn ad-interm?
Punt 5: als dat niet door gaat blijft de RVC dus zitten...
klopt.quote:
Snapt die kerel er nou niks van of.. ?quote:Hebben jullie de tekst op Ajax.nl gelezen? Volgens Ajax.nl heeft Ajax NV de rechtzaak gewonnen. Speciale aandacht voor punt 5: Uit het arrest volgt dat de algemene vergadering van aandeelhouders, waarin het vertrouwen in de Raad van Commissarissen al dan niet wordt opgezegd, niet behoeft te worden gehouden. De daadwerkelijke beslissing hier omtrent wordt binnen twee dagen genomen
Oftewel... Er komt geen aandeelhoudersvergadering, Ten Have redt zijn lijf en Van Gaal wordt via de achterdeur alsnog binnengesluisd. Al kost dat een dwangsom van 500.000 euro. Alles in het belang van Ajax. #vuilehuichelaars
De RvC kan die BAVA niet annuleren volgens mij, ik denk dat ze gewoon over 2 dagen gaan beslissen of ze door gaan of zelf opstappen. Vrijdag zijn ze alsnog weg dan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:39 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Schijnbaar zijn we dus nog helemaal niet zeker van die schurken af
Ik wil het zeker weten !quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:40 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De RvC kan die BAVA niet annuleren volgens mij, ik denk dat ze gewoon over 2 dagen gaan beslissen of ze door gaan of zelf opstappen. Vrijdag zijn ze alsnog weg dan.
Die dwangsom betekent niet dat je alsnog van Gaal mag aanstellen. Dwangsom betekent niet: Betaal dit en dan mag je alsnog dat doenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:36 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Snapt die kerel er nou niks van of.. ?
Ten Have kennende zal hij niet opgeven.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:44 schreef dimmak het volgende:
Ik hoop gewoon dat ze zelf optyfen, ze zitten niet voor hun eigen godvergeten belang!
Op langere termijn ja. Maar voorlopig zit hij er dus nog he. En kan hij, in zijn heel eigen stijl, nog heel wat naar de tering helpen van binnenuit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
de benoeming is verboden. Het mag dus niet doorgaan.
Ze kunnen zelfs alsnog de RVC bij elkaar roepen, dus incl Cruijff en dan met stemmen van Gaal en Schurkenboom etc benoemenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ten Have kennende zal hij niet opgeven.
Ik snap het niet, als je nou overal en door iedereen openlijk wordt uitgekotst, waarom heb je dan alsog die zelfkastijdende drang om te blijven zitten? Dat neigt toch naar een of andere geestelijke aandoening?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ten Have kennende zal hij niet opgeven.
Was het maar waar, hij mag nog wel als interim werkenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
de benoeming is verboden. Het mag dus niet doorgaan.
Alle 5 weg, Cruijff zal nieuwe leden uitzoeken. Zullen allemaal vriendjes van Cruijff zijn, maar dat is wel zo handig op het moment.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:01 schreef onlogisch het volgende:
Wie moeten het straks gaan doen bij ajax? Vrijdag zegt de club het vertrouwen op in de rvc, inclusief Cruijff, maar dan?
Pleuren ze dan alle 5 op? What's next?
Cruijff heeft vorig jaar toch ook de touwtjes in handen gehad en ja-knikkers kunnen aannemen? Hoe is het daar fout gegaan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:02 schreef TJV het volgende:
[..]
Alle 5 weg, Cruijff zal nieuwe leden uitzoeken. Zullen allemaal vriendjes van Cruijff zijn, maar dat is wel zo handig op het moment.
Cruijff wilde een team dat elkaar aanvulde, verstand van zaken had en Ajax op alle gebieden(sportief, financieel, juridisch etc.) verder kon helpen. In principe was dat gelukt, ware het niet dat het een stelletje teringlijers zijn die nogal belust op hun macht waren. Nu zal er dus een RvC komen die kwalitatief mogelijk minder goed is, maar wél voor Cruijff werkt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Cruijff heeft vorig jaar toch ook de touwtjes in handen gehad en ja-knikkers kunnen aannemen? Hoe is het daar fout gegaan?
Nee dat stoort mij nou zo net aan Cruijff, hij wil geen verantwoordelijkheid nemen. Maarja, alle supporters willen het zo alleen zo blijft er altijd een grote rel op de loer liggenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:05 schreef HeatWave het volgende:
beetje negatief gesteld, Cruijff wil mensen aanstellen die achter zijn visie staan en waarvan hij het idee heeft dat hij ze de dagelijkste leiding in handen kan geven zodat hij zelf dus niet dagelijks aanwezig hoeft te zijn.
Hij zit in de RvC? hoeveel meer verantwoordelijkheid moet hij nemen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee dat stoort mij nou zo net aan Cruijff, hij wil geen verantwoordelijkheid nemen. Maarja, alle supporters willen het zo alleen zo blijft er altijd een grote rel op de loer liggen
volgens mij is er nog niets bekend over een nieuwe RvC toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:05 schreef TJV het volgende:
[..]
Cruijff wilde een team dat elkaar aanvulde, verstand van zaken had en Ajax op alle gebieden(sportief, financieel, juridisch etc.) verder kon helpen. In principe was dat gelukt, ware het niet dat het een stelletje teringlijers zijn die nogal belust op hun macht waren. Nu zal er dus een RvC komen die kwalitatief mogelijk minder goed is, maar wél voor Cruijff werkt.
Hij zat in de RvC en las zich niet eens in bij een vergadering.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:08 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Hij zit in de RvC? hoeveel meer verantwoordelijkheid moet hij nemen?
Nee, maar volgens mij is dat allemaal wel redelijk voorspelbaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
volgens mij is er nog niets bekend over een nieuwe RvC toch?
Je neemt daar geen directe verantwoordelijkheid, zie de rel waarbij de 4 muiten tegen cruijff.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:08 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Hij zit in de RvC? hoeveel meer verantwoordelijkheid moet hij nemen?
Goed om te zien dat dit soort mensen niet altijd winnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:11 schreef HeatWave het volgende:
Alleen al nooit meer die kutkop van een Ten have zien is puur winning.
Toen Ajax laatst door Feijenoord kapot werd gespeeld was hij ook al spoorloos.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:42 schreef Karina het volgende:
Peter R. is opeens opvallend stil op Twitter
Zul je zien dat hij nu bij psv aan de slag gaat.quote:
Moet de stemronde unaniem zijn of is het meeste stemmen gelden?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:58 schreef marcb1974 het volgende:
Ze kunnen zelfs alsnog de RVC bij elkaar roepen, dus incl Cruijff en dan met stemmen van Gaal en Schurkenboom etc benoemen
Meeste stemmen. Van Gaal had er dus al lang kunnen zitten als het ze het niet achter de rug van Cruijff om hadden willen doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:14 schreef eight het volgende:
Moet de stemronde unaniem zijn of is het meeste stemmen gelden?
Die gingen in de ledenraad zitten ja, die bestaat niet meer.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Cruijff heeft vorig jaar toch ook de touwtjes in handen gehad en ja-knikkers kunnen aannemen? Hoe is het daar fout gegaan?
Nou, dat ze er nu nog zouden zitten geeft wel iets weer van hun doorzettingsvermogen en plaat voor hun hoofd. Dus ik zou nergens meer vreemd van opkijkenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:20 schreef TJV het volgende:
Ik verwacht persoonlijk niet al teveel meer van die sukkels. Ik zie ze er nog wel voor aan dat ze de BAVA willen schrappen, maar dan breekt de hel echt los en staat er permanent een half leger voor hun huis. Dat lijkt het me ook niet waard.
Bij Barcelona in 2003 werkte het prima.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:05 schreef HeatWave het volgende:
beetje negatief gesteld, Cruijff wil mensen aanstellen die achter zijn visie staan en waarvan hij het idee heeft dat hij ze de dagelijkste leiding in handen kan geven zodat hij zelf dus niet dagelijks aanwezig hoeft te zijn.
Barcelona is in 2003 begonnen met het runnen van de jeugdopleiding volgens de filosofie van Johan? Ik bedoel, ik lees alleen op de fora dat johan verantwoordelijk is voor de successen van het huidige barcaquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Bij Barcelona in 2003 werkte het prima.
Ja, ik ben dus ook voor die constructie. mensen verwijten hem dit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Bij Barcelona in 2003 werkte het prima.
Je mag toch aannemen dat ze nu de handdoek in de ring gooien.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, dat ze er nu nog zouden zitten geeft wel iets weer van hun doorzettingsvermogen en plaat voor hun hoofd. Dus ik zou nergens meer vreemd van opkijken
Aha vatte het verkeerd op dan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ben dus ook voor die constructie. mensen verwijten hem dit.
Het is ook iets wat Guardiola tot in den treurnis blijft herhalen. Het succes, het sprankelende voetbal van het huidige Barca, is te danken aan 1 man :quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Barcelona is in 2003 begonnen met het runnen van de jeugdopleiding volgens de filosofie van Johan? Ik bedoel, ik lees alleen op de fora dat johan verantwoordelijk is voor de successen van het huidige barca
Eerst zien dat de vergadering van vrijdag doorgaat, ik heb alvast een kaasje opgestokenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:28 schreef eight het volgende:
[..]
Je mag toch aannemen dat ze nu de handdoek in de ring gooien.
Ze moeten toch ook wel inzien dat het gevaarlijk gaat worden als ze nu weer gaan dwarsliggen.
Het is of de vergadering waarin ze worden weggestuurd of de rvc stapt zelf op. Succes met je kaarsjes hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eerst zien dat de vergadering van vrijdag doorgaat, ik heb alvast een kaasje opgestoken
Thanks, laten we het hopen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:40 schreef Geo4kant het volgende:
Gefeliciteerd, na een donkere periode eindelijk een lichtpuntje voor jullie
Goh,, zou het komen omdat er nog steeds mensen in het bestuur zitten die er niet horen, er nog niemand is opgestapt en omdat we Ten Have nu niet opeens zijn koffers zien pakken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:49 schreef msnk het volgende:
Waarom heeft iedereen opeens de nijging om "MAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRR het is nog niet opgelost" te zeggenWtf. Wordt het jullie ingefluisterd of zo?
Omdat Ten Have morgen een nieuwe vergadering kan inplannen en de benoeming opnieuw kan doen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:49 schreef msnk het volgende:
Waarom heeft iedereen opeens de neiging om "MAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRR het is nog niet opgelost" te zeggenWtf. Wordt het jullie ingefluisterd of zo?
Jep, 1 die ie zelf organiseert.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:53 schreef Littlerabbit het volgende:
Zal Ten Have nog een afscheidsborrel krijgen?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:51 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Omdat Ten Have morgen een nieuwe vergadering kan inplannen en de benoeming opnieuw kan doen?
Er staat toch ook neiging? Had het gewoon direct gecorrigeerd hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh,, zou het komen omdat er nog steeds mensen in het bestuur zitten die er niet horen, er nog niemand is opgestapt en omdat we Ten Have nu niet opeens zijn koffers zien pakken.
En het is neiging.
En de vergadering van vrijdag schrappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:51 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Omdat Ten Have morgen een nieuwe vergadering kan inplannen en de benoeming opnieuw kan doen?
BAVA is niet zijn verantwoordelijkheid, dus dan worden ze alsnog weggestemd...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:59 schreef Gert het volgende:
[..]
En de vergadering van vrijdag schrappen.
Ik zie het 'm zo doen.
Als je zeker wilt zijn dat deze machtswellusteling jullie club voortaan met rust laat, kun je er beter een afscheidsbom van maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:53 schreef Littlerabbit het volgende:
Hoeveel geld krijgt hij eigenlijk mee bij ontslag?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:53 schreef Littlerabbit het volgende:
dat kan dus niet, er moet minimaal 6 werkdagen vantevoren worden aangekondigd dat er een vergadering komt + de onderwerpen moeten bekend zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:51 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik begreep uit de media dat de RvC vergaderingen mag uitschrijven én schrappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
BAVA is niet zijn verantwoordelijkheid, dus dan worden ze alsnog weggestemd...
(telegr)quote:Het hof bepaalde dinsdag dat Ajax Van Gaal en Sturkenboom niet had mogen benoemen. Maar volgens Wakkie zou Ajax het nu alsnog, maar dan op de juiste manier kunnen doen. „Er zou dan een nieuwe vergadering van de raad van commissarissen moeten worden uitgeschreven.”
Als de rvc hiertoe besluit, zou de bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders (bava) van Ajax volgens raadsman Wakkie vrijdag niet door hoeven gaan. Punt 2 van die vergadering, de voorgenomen benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom, is door de uitspraak van het gerechtshof namelijk komen te vervallen. „De rvc en de directie van Ajax schrijven aandeelhoudersvergaderingen uit en kunnen die ook schrappen.”
Dit zegt ajax.nl zelf:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik begreep uit de media dat de RvC vergaderingen mag uitschrijven én schrappen.
[..]
(telegr)
quote:5. Uit het arrest volgt dat de algemene vergadering van aandeelhouders, waarin het vertrouwen in de Raad van Commissarissen al dan niet wordt opgezegd, niet behoeft te worden gehouden. De daadwerkelijke beslissing hieromtrent wordt binnen twee dagen genomen.
Toch snap ik dat niet helemaal. Als er geen vertrouwen meer is in een RvC bij een beursgenoteerd bedrijf, dan kan zo'n RvC z'n eigen ontslag voorkomen door gewoon geen vergaderingen meer door te laten gaan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef Gert het volgende:
[..]
[..]
(telegr)
Van Gaal was een mondelingeovereenkomst. Dus dat zal ook wel weer een rechtzaak worden of het rechtsgeldig was/is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef eight het volgende:
[..]
Hoeveel geld krijgt hij eigenlijk mee bij ontslag?
van Gaal zal wel dik 1 miljoen krijgen (12 maandsalarissen)
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef Gert het volgende:
[..]
[..]
(telegr)
Dat lijkt mij inderdaad niet juist. Dan was dat in een eerder geval met de vorige RVC ook wel zo gedaan...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet helemaal. Als er geen vertrouwen meer is in een RvC bij een beursgenoteerd bedrijf, dan kan zo'n RvC z'n eigen ontslag voorkomen door gewoon geen vergaderingen meer door te laten gaan?
Wettelijk gezien moet er minstens 1x per jaar een AVA gehouden worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet helemaal. Als er geen vertrouwen meer is in een RvC bij een beursgenoteerd bedrijf, dan kan zo'n RvC z'n eigen ontslag voorkomen door gewoon geen vergaderingen meer door te laten gaan?
Dat geloof ik dus niet helemaal dat ze dat kunnen. De NV moet in ieder geval eens in de zoveel tijd een aandeelhoudersvergadering houden. En daarnaast kunnen de aandeelhouders zelfs ook nog oproepen tot een vergadering (die van vrijdag dus in dit geval).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Het jaar duurt nog lang!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wettelijk gezien moet er minstens 1x per jaar een AVA gehouden worden.
http://nl.wikipedia.org/w(...)g_van_aandeelhouders
En wanneer is de vorige geweest? Dan weet je dus meteen tot hoe lang ze het zouden kunnen rekken als ze daar op uit zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wettelijk gezien moet er minstens 1x per jaar een AVA gehouden worden.
http://nl.wikipedia.org/w(...)g_van_aandeelhouders
dat klopt lees ik net, dan heet het een Buitgengewone aandeelhouders vergadering (en die is vrijdag). hoe wakkie dan denkt dat ie die kan schrappen? geen idee. kat in het nauw of weet ie waarover ie praat?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet helemaal dat ze dat kunnen. De NV moet in ieder geval eens in de zoveel tijd een aandeelhoudersvergadering houden. En daarnaast kunnen de aandeelhouders zelfs ook nog oproepen tot een vergadering (die van vrijdag dus in dit geval).
Wie het verzoek tot BAVA uitgeschrijven zal hem dus ook weer mogen intrekken.quote:Naast de gewone algemene vergadering van aandeelhouders kan ook sprake zijn van een bijzondere aandeelhoudersvergadering. Deze bijzondere vergadering kan tussentijds plaatsvinden op verzoek van zowel aandeelhouders als directie. De wijze van oproeping en stemming behoort in de statuten van de onderneming te zijn geregeld. Bij zowel de gewone algemene vergadering van aandeelhouders als de Bijzondere Vergadering van Aandeelhouders geldt dat de spelregels als de bevoegdheden in de statuten moeten zijn vastgelegd.
Van Gaal krijgt geen klote denk ik, want hij is nooit officieel in dienst geweest.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef eight het volgende:
[..]
Hoeveel geld krijgt hij eigenlijk mee bij ontslag?
van Gaal zal wel dik 1 miljoen krijgen (12 maandsalarissen)
Klopt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Van Gaal krijgt geen klote denk ik, want hij is nooit officieel in dienst geweest.
laten we het hopenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Van Gaal krijgt geen klote denk ik, want hij is nooit officieel in dienst geweest.
Eens. Johan Cruijff zal overwinnen. Beter dan best kan je namelijk niet worden. Zinloos al dat gekonkel van de RVC, minus Cruijff off course.quote:
Nu hopen dat die ten Have nooit meer aan een baan komt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:49 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens. Johan Cruijff zal overwinnen. Beter dan best kan je namelijk niet worden. Zinloos al dat gekonkel van de RVC, minus Cruijff off course.
JOHAN CRUIJFF GROOTSTE ALLER TIJDEN
Jawel, want jij bedoelt neem ik aan de NSB en niet de beschermingsmacht van de partij van Hitler. Hoe dan ook natuurlijk smakeloos en terecht dat je nieuwe account geband zal worden. Ik hoop dat je zelf gigantisch hard hebt kunnen lachen om deze meesterlijke humor.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:51 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Ken de geschiedenis, zou ik zeggen..
Maar het is een beetje humor op de dag dat Ajax nog een beetje overtuigend had kunnen zijn door toch met Louis van Gaal in zee te mogen gaan.
Met wegloper Johan Cruijff, die zelfs het verraad gepleegd had door zijn actieve loopbaan bij Feyenoord af te sluiten, is een SS-uniform zo gek nog niet.
Eens. Het is een waanzingedachte dat er ook maar iemand Cruijff kan overmeesteren, simpelweg omdat hij het meeste verstand heeft van voetbal en zélfs op rechtszakengebieden wint hij.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:54 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nu hopen dat die ten Have nooit meer aan een baan komt.
Denken dat je van Johan kan winnen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:57 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens. Het is een waanzingedachte dat er ook maar iemand Cruijff kan overmeesteren, simpelweg omdat hij het meeste verstand heeft van voetbal en zélfs op rechtszakengebieden wint hij.
Maar ja, das logisch.
Ik vrees dat het nog niet voorbij is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:01 schreef DonRaja het volgende:
Ok Cruijff wint, is er dan definitief bestuurlijke rust in de tent?
Duurt nog wel een seizoen of 2.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:01 schreef DonRaja het volgende:
Ik vrees dat dit nog maar het begin is...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:03 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik vrees dat het nog niet voorbij is.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit nog maar het begin is...
Maak voor de duidelijkheid anders nog een plaatje waarin je iemand portretteert als oorlogsmisdadiger.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Klinkt wel spannendquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Zijn naam, zijn posts en zijn plaatje zeggen genoeg, niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Maak voor de duidelijkheid anders nog een plaatje waarin je iemand portretteert als oorlogsmisdadiger.
Ja, maar eerst 7 boeken, het laatste boek gaat verfilmd worden in twee delen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klinkt wel spannendKomt er nog een film overuit?
Ben jij er nou nog steeds?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef geilewillem het volgende:
[..]
Laten we hopen van nietquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:01 schreef DonRaja het volgende:
A.s. vrijdag zal het zijn. Tenzij Ten Have en het andere tuig uit zichzelf vertrekken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:18 schreef davihaa het volgende:
Gefeliciteerd iedereen. Nu nog volgende week het vertrouwen opzeggen in de RvC, dan kunnen ze naar huis.
![]()
Vooruit Europa League kan ik wel mee leven, 2014 CL moet lukken nu Ten Have zijn zin niet krijgt.quote:
Tsja, ze zijn levensmoe. Ik ben tegen geweld, maar dan zal er zwaar geweld gaan zijn. Ik mag toch hopen dat het zover niet komt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef J2T het volgende:
Wow stel dat ze de benoemingsprocedure gewoon opnieuw doen maar dan met Cruijff. Zouden ze dat echt willen? Ik denk serieus dat er dan doden gaan vallen.
Het is zomaar mogelijk, dat bord voor hun kop is groot genoeg helaas.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef J2T het volgende:
Wow stel dat ze de benoemingsprocedure gewoon opnieuw doen maar dan met Cruijff. Zouden ze dat echt willen? Ik denk serieus dat er dan doden gaan vallen.
Ik ben bijzonder tégen rellen en bedreigingen. Maar als bovenstaande gebeurt, kijk ik wel ff de andere kant opquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef J2T het volgende:
Wow stel dat ze de benoemingsprocedure gewoon opnieuw doen maar dan met Cruijff. Zouden ze dat echt willen?
Normaal ben ik niet zo van bakstenen gooien, maar het zou kunnen als ik ze zie dat ik uitschiet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ben bijzonder tégen rellen en bedreigingen. Maar als bovenstaande gebeurt, kijk ik wel ff de andere kant op
Maar het is eigenlijk gewoon te gek voor woorden, vooral omdat ze het argument "in belang van ajax" nog durfde te gebruiken, terwijl alle Ajacieden tegen hem waren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:31 schreef Contador_The_Best het volgende:
Ten Have en consorten gaan méér dan over lijken. Ze willen dat niets meer zichtbaar is, dat er dus geen tegengas gegeven kan worden.
Ongehoord.
Idd. Plaat voor je kop, machtswellust gaat soms érg ver. Ze schieten zichzelf daarmee alleen maar in de vingers. Ten Have zal hopelijk nooit meer een baan krijgen. Opperslang Coronel is wellicht nog een graadje erger.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk gewoon te gek voor woorden, vooral omdat ze het argument "in belang van ajax" nog durfde te gebruiken, terwijl alle Ajacieden tegen hem waren.
Deze duivel denkt alleen aan zichzelf, dus niet vreemd dat je Urinoir haat.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik kan niet eens argumenten verzinnen, maar ik haat die man.
Zou erg mooi zijn, zit AN even door te lezen en kwam dit tegen:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:38 schreef Contador_The_Best het volgende:
BAVA kan niet geschrapt worden'
Het advocatenkantoor van Johan Cruijff, Baker en McKenzie, heeft laten weten dat de uitspraak van het Gerechtshof 'winst voor de club Ajax'. Ze zijn van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden, in tegenstelling tot wat Peter Wakkie eerder dinsdag zei.
'Het hof heeft duidelijk uitgesproken dat de handelwijze van de andere commissarissen niet door de beugel kan', laat het prestigieuze bureau weten in een verklaring. 'Dat is winst voor de voetbalclub Ajax'.
Als Wakkie toch doorzet met de procedure schroomt Baker en McKenzie het niet om het hard te spelen. 'Dan zeg ik: kom maar op. Dan sturen wij een deurwaarder langs om de dwangsom te innen', zegt Frank Kroes tegen Novum.
Volgens hen is het nu niet mogelijk om weer met elkaar om tafel te gaan en een beslissing te nemen over de aanstellingen. 'Van de vrucht van overleg kan geen sprake zijn. Cruijff krijgt dan toch weer dezelfde beslissing gepresenteerd'.
Kroes is van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden. 'Ajax heeft alleen de agendapunten afhankelijk gemaakt van het vonnis. De vergadering is niet voorwaardelijk uitgeschreven, dus die kunnen ze niet schrappen'.
Bron: ANP
quote:BAVA was eis vorige uitspraak, maar vonnis is vernietigd. Daarom hoeft BAVA niet door te gaan. Woensdag duidelijkheid.
Ai, dit kan inderdaad nog wel even duren. Ik vraag me af wat die gasten denken ermee te winnen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:38 schreef Contador_The_Best het volgende:
BAVA kan niet geschrapt worden'
Het advocatenkantoor van Johan Cruijff, Baker en McKenzie, heeft laten weten dat de uitspraak van het Gerechtshof 'winst voor de club Ajax'. Ze zijn van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden, in tegenstelling tot wat Peter Wakkie eerder dinsdag zei.
'Het hof heeft duidelijk uitgesproken dat de handelwijze van de andere commissarissen niet door de beugel kan', laat het prestigieuze bureau weten in een verklaring. 'Dat is winst voor de voetbalclub Ajax'.
Als Wakkie toch doorzet met de procedure schroomt Baker en McKenzie het niet om het hard te spelen. 'Dan zeg ik: kom maar op. Dan sturen wij een deurwaarder langs om de dwangsom te innen', zegt Frank Kroes tegen Novum.
Volgens hen is het nu niet mogelijk om weer met elkaar om tafel te gaan en een beslissing te nemen over de aanstellingen. 'Van de vrucht van overleg kan geen sprake zijn. Cruijff krijgt dan toch weer dezelfde beslissing gepresenteerd'.
Kroes is van mening dat de BAVA niet geschrapt kan worden. 'Ajax heeft alleen de agendapunten afhankelijk gemaakt van het vonnis. De vergadering is niet voorwaardelijk uitgeschreven, dus die kunnen ze niet schrappen'.
Bron: ANP
Bericht van 13 december 2011.quote:BAVA deze week aangevraagd
Het interim-bestuur van Ajax zal nog deze week een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) aan vragen. Oud-penningmeester van Ajax en erelid Arie van Os had maadag voorafgaand aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) van Ajax een vooruitziende blik. "Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Maar de commissarissen moeten weg.”
„Als ik in de schoenen van Steven ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer stond, was ik – net als Johan Cruijff – bereid om in het belang van de vereniging de eer aan mezelf te houden. Maar dat zullen ze wel weer niet doen", aldus Van Os. Aldus geschiedde (voorlopig).
De BAVA moet beslissen over de toekomst van de raad van commissarissen bij Ajax (Ten Have, Cruijff, Davids, Römer en Olfers). Er is 42 dagen nodig tot de oproep voor de BAVA en de vergadering zelf.
Ongelooflijk om zo je ongelijk te presenteren. Ze hebben keihard verloren en worden vrijdag keihard weggestuurd. Wat een ratten.quote:1. De vorderingen van alle eisers, behalve Cruijff, zijn afgewezen.
5. Uit het arrest volgt dat de algemene vergadering van aandeelhouders, waarin het vertrouwen in de Raad van Commissarissen al dan niet wordt opgezegd, niet behoeft te worden gehouden. De daadwerkelijke beslissing hieromtrent wordt binnen twee dagen genomen.
quote:De rechters ‘verbieden Ten Have c.s. aan de voorgenomen besluiten van 16 en/of 25 november 2011 tot benoeming van Van Gaal en Sturkenboom tot statutair directeur enige (verdere) uitvoering te geven, op straffe van verbeurte aan Cruijff van een dwangsom van ¤ 25.000,-
Hij speelt ook al een tijd niet, dus kan prima in Oranje mee. Daar zit toch ook iedereen op de bank of tribunequote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef KingRoland het volgende:
Wat vinden jullie van Boerrigter?
(beetje laat dit)
en vinden jullie hem ''Oranje'' waardig?
Erg belangrijke speler.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef KingRoland het volgende:
(beetje laat dit)
Boerrigter is voor mij de beste Ajacied van de eerste seizoenshelft, kan een man voorbij, goede voorzet, kan scoren. Heel erg jammer dat hij geblesseerd is. Voor die 600.000 euro een uitstekende aankoop. Hopelijk is hij er snel weer bij. Na Narsingh en Assaidi beste klassieke buitenspeler van de eredivisie. (vind Mertens geen klassieke buitenspeler, wel erg goed hoor)quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef KingRoland het volgende:
(beetje laat dit)
Eens, al zou hij technisch toch eigenlijk een stuk sterker moeten zijn. Maar idd, klassieke buitenspeler die ook nog eens lef vertoont.quote:
En ook nog eens kan scoren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:22 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens, al zou hij technisch toch eigenlijk een stuk sterker moeten zijn. Maar idd, klassieke buitenspeler die ook nog eens lef vertoont.
Vind Mertens meer klassieke buitenspeler dan Assaidiquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:17 schreef davihaa het volgende:
[..]
Boerrigter is voor mij de beste Ajacied van de eerste seizoenshelft, kan een man voorbij, goede voorzet, kan scoren. Heel erg jammer dat hij geblesseerd is. Voor die 600.000 euro een uitstekende aankoop. Hopelijk is hij er snel weer bij. Na Narsingh en Assaidi beste klassieke buitenspeler van de eredivisie. (vind Mertens geen klassieke buitenspeler, wel erg goed hoor)
Nog geen tijd voor oranje trouwens, eerst maar eens een heel seizoen spelen.
Klopt. Ik denk dat Ajax niet zo laag had gestaan op de ranglijst als Boerrigter steeds fit was geweest.quote:
Inderdaad. Ik vind Boerrigter de beste aankoop van de afgelopen jaren qua prijs/kwaliteit verhouding. By far zelfs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:17 schreef davihaa het volgende:
[..]
Boerrigter is voor mij de beste Ajacied van de eerste seizoenshelft, kan een man voorbij, goede voorzet, kan scoren. Heel erg jammer dat hij geblesseerd is. Voor die 600.000 euro een uitstekende aankoop. Hopelijk is hij er snel weer bij. Na Narsingh en Assaidi beste klassieke buitenspeler van de eredivisie. (vind Mertens geen klassieke buitenspeler, wel erg goed hoor)
Nog geen tijd voor oranje trouwens, eerst maar eens een heel seizoen spelen.
Van Cruijff zelf niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:39 schreef davihaa het volgende:
Is er al ergens een reactie van Cruijff te vinden? nos.nl werkt niet goed bij mij.
Klopt ja, maar dat was allang bekend. Daarom hebben ze deze week nog een poging geprobeerd om de RvC alsnog voor vrijdag te laten opstappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef muzas het volgende:
http://nos.nl/artikel/338159-rechter-geen-benoeming-van-gaal.html
wtf @ einde.. dus als de RVC niet zelf opdondert, maar wordt weggestemd dan mag de rechtbank de nieuwe RVC vullen..
My god....
hoe naief kan je zijn....quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:36 schreef j0rdiiii het volgende:
http://www.afca.nl/nieuws/hennie-henrichs-nu-per-direct-aan-zet/
Zul je zien dat we de 2e slag verliezenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:04 schreef ajacied4lf het volgende:
Eerste slag gewonnen, gefeliciteerd
dat wachten we 'rustig' af. We zullen verlost zijn van Ten Have.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:05 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Zul je zien dat we de 2e slag verliezen
Wtf. Ik heb vaak sowieso verkeerd geschreven zien worden. Maar dit is toch wel weer een nieuwe variant.quote:
Bullshit. Oudste en meest voorkomende variant die er bestaat.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wtf. Ik heb vaak sowieso verkeerd geschreven zien worden. Maar dit is toch wel weer een nieuwe variant.
Vergeef me teksten de komende uren, er is wat alcohol doorheen gegaan na het goede nieuwsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wtf. Ik heb vaak sowieso verkeerd geschreven zien worden. Maar dit is toch wel weer een nieuwe variant.
Toen je maanden lang Cruiff in plaats van Cruijff zei zat je aan de coke?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:22 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Vergeef me teksten de komende uren, er is wat alcohol doorheen gegaan na het goede nieuws
Whaha, wat een discussie. Schrijf het nu maar goed. Cruijff moet trouwens ook zelf vertrekken uit de RvC, lijkt me veel beter, het plan is er immers al. Wie moet voor jullie Algemeen Directeur worden?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Bullshit. Oudste en meest voorkomende variant die er bestaat.
Coke, Speed, , XTC, je wilt het niet wetenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Toen je maanden lang Cruiff in plaats van Cruijff zei zat je aan de coke?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:32 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Coke, Speed, , XTC, je wilt het niet weten
zo-i-zo schrijf je toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zo wy soquote:
quote:Barça - Ajax A1 op Eredivisie Live
Ajax A1 speelt woensdag de belangrijke kwartfinalewedstrijd in de NextGen Series tegen FC Barcelona U19. Het elftal van Fred Grim en Ronald de Boer reist af naar Spanje. De wedstrijd tussen de twee grootmachten wordt rechtstreeks uitgezonden op Eredivisie Live.
Ajax A1 eindigde als tweede in poule 3, boven Rosenborg BK en Fenerbahce SK, met tien punten uit zes wedstrijden. Aston Villa sloot de groepsfase af met twaalf punten uit zes wedstrijden.
FC Barcelona werd in groep 1 winnaar met 15 punten, gevolgd door Olympique Marseille met 12 punten.
De winnaar van FC Barcelona - Ajax speelt in de halve finale uit bij Liverpool. De andere halve finale gaat tussen Inter en Marseille.
In de Eredivisie voor junioren doet het talentvolle elftal uit de Ajax-jeugdopleiding het zeer goed. De A1 staat fier bovenaan de ranglijst met Feyenoord/Excelsior A1 in het kielzog.
FC Barcelona U19 - Ajax U19 begint woensdag om 18:30 uur.
Kijken! Hand van Johan is zichtbaar in deze groepquote:
In beide toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kijken! Hand van Johan is zichtbaar in deze groep
1-1 met oogstrelend mooi voetbal, en dat die kleine dekselse invaller aan de kant van Ajax (nr. 14) in de laatste seconde van de 2e verlening de bal van 30 meter zó in de kruising schietquote:
Kom maar op met die persconferentie. Beurs is dicht, als titel is ''tyfusmongolen stappen op'' voldoende.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:53 schreef j0rdiiii het volgende:
Reactie van Wakkie is van de Ajax site gehaald;
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)-in-hoger-beroep.htm
En wie ons terecht kapot probeert te maken krijgt natuurlijk gewoon vrij baan...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:13 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Eindelijk don't mess with JC
[ afbeelding ]
wij zijn Ajax en wie ons onterecht probeert kapot te maken krijgt het 14x zo hard terug.
Gaan de geruchten idd dat er misschien zo een persconferentie is en dat ze opstappen. Zou fijn zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:25 schreef TJV het volgende:
[..]
Kom maar op met die persconferentie. Beurs is dicht, als titel is ''tyfusmongolen stappen op'' voldoende.
Groetjes.
Cruijff wilde al eerder opstappen maar zag er van af toen de rest dat niet wilde. Als de RvC opstapt, gaat Cruijff gelijk mee.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:43 schreef Stiggie het volgende:
Als zij vrijwillig zouden opstappen? moet Cruijff dan ook opstappen of is dat alleen met wegstemmen.
Nee hoor. Want nu is er een rechterlijke macht die een uitspraak heeft gedaan waardoor de normale bestuursreglementen van Ajax niet meer van toepassing zijn. Cruijff is in het gelijk gesteld dus ook als de RvC opstapt, kan Cruijff aanblijven.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:44 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Cruijff wilde al eerder opstappen maar zag er van af toen de rest dat niet wilde. Als de RvC opstapt, gaat Cruijff gelijk mee.
haha terugkrabbelaarsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:53 schreef j0rdiiii het volgende:
Reactie van Wakkie is van de Ajax site gehaald;
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)-in-hoger-beroep.htm
quote:'Luciano Narsingh staat zelf hartstikke open voor Ajax'
Vorige week kwam het niet tot een transfer, maar Ajax blijft SC Heerenveen-aanvaller Luciano Narsingh (21) op de voet volgen.
'We hebben geen concrete afspraak over een toekomstig gesprek gemaakt, maar het is duidelijk dat we Luciano een zeer interessante speler vinden', zegt technisch directeur Danny Blind. 'En hijzelf staat hartstikke open voor Ajax. Luciano is een Amsterdammer, hij heeft hier in de jeugd al gespeeld en de club ligt in zijn achtertuin.'
Het ligt in de lijn der verwachting dat SC Heerenveen komende zomer zaken wil doen met geïnteresseerde clubs. Het contract van Narsingh in Friesland loopt medio 2013 af en de kans dat hij bijtekent is nihil.
Nadat Ajax-aanvaller Miralem Sulejmani vorige week geblesseerd was uitgevallen in de uitwedstrijd tegen Feyenoord, informeerden de Amsterdammers naar een transfer op korte termijn. 'Dat was puur ingegeven door die blessure van Miralem', vertelt Blind.
'Daardoor zijn we afgeweken van ons oorspronkelijke standpunt dat we alleen achter versterking zouden aangaan als een belangrijke speler weggekocht zou worden. Toen kort na Feyenoord-Ajax bleek dat Sulejmani spoedig zou herstellen, was de noodzaak van een snelle komst van Narsingh minder groot. Maar we blijven hem volgen.'
Alleen wat beter presteren, als Heerenveen hoger eindigt zou hij zelf graag met zijn team zekersteweten een europees avontuur willen makenquote:
quote:Het wegstemmen van de Rattenbak van Commissarissen (muv van cruijff) mogelijk van de baan
De buitengewone aandeelhoudersvergadering (bava) over het wegsturen van de rvc kan in theorie nog worden afgeblazen. Dit laat Ajax dinsdag weten.
Peter Wakkie, advocaat van de nv Ajax, vindt dat de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam voor meerdere uitleg vatbaar is. Het hof zegt ook: als je zou willen, zou je deze benoemingsprocedure opnieuw kunnen doen, aldus Wakkie over de aanstellingen van directeuren Louis van Gaal en Martin Sturkenboom bij Ajax.
Het hof bepaalde dinsdag dat Ajax Van Gaal en Sturkenboom niet had mogen benoemen. Maar volgens Wakkie zou Ajax het nu alsnog, maar dan op de juiste manier kunnen doen. 'Er zou dan een nieuwe vergadering van de raad van commissarissen moeten worden uitgeschreven.'
Als de rvc hiertoe besluit, zou de bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders (bava) van Ajax volgens raadsman Wakkie vrijdag niet door hoeven gaan. Punt 2 van die vergadering, de voorgenomen benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom, is door de uitspraak van het gerechtshof namelijk komen te vervallen. 'De rvc en de directie van Ajax schrijven aandeelhoudersvergaderingen uit en kunnen die ook schrappen.'
En Tadic staat hartstikke open voor Twente.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
'Luciano Narsingh staat zelf hartstikke open voor Ajax'
Nee kan niet:quote:
quote:Ook het afgelasten van de voor vrijdag geplande bijzondere aandeelhoudersvergadering, waar Wakkie op wees, is volgens de advocaten van Cruijff niet mogelijk. "Ajax heeft alleen de agendapunten afhankelijk gemaakt van het vonnis. De vergadering is niet voorwaardelijk uitgeschreven, dus die kunnen ze niet schrappen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |