abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107531700
Hallo daar.
In dit topic heb ik dus de vraag: Wat vinden jullie nou van 'geesten' en wat denken jullie erover?

Ik denk dat geesten wel bestaan, maar dat ze zich niet zo gedragen als afgebeeld in menig horror-film. Denk hierbij aan geesten die mensen vermoorden, huizen doen verdwijnen, zichtbaar zijn, menselijk of als een soort ''wolk'' en door muren kunnen zweven.

Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden.

Delen jullie deze mening, of denken jullie er heel anders over? Ik ben geinteresseerd in jullie (onderbouwde) meningen en opvattingen, dus brand los ;)
Pogo dancing!
pi_107531843
Jij hebt er zeker heel wat gezien?
pi_107531870
Ik denk niet dat mensen een ziel hebben in de zin van iets door ons hele lichaam. Wat ik denk is dat onze ziel min of meer onze hersenen zijn. Waardoor er voor mij dus ook geen geesten bestaan.
Al weet ik niet of dit een serieus topic is.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107531985
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:49 schreef Furdinand het volgende:
Jij hebt er zeker heel wat gezien?
Nee nog nooit. Daarom denk ik ook niet dat ze zichtbaar zijn, maar alleen voelbaar door bijvoorbeeld een verandering in de temperatuur.
Pogo dancing!
pi_107531995
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Ik denk niet dat mensen een ziel hebben in de zin van iets door ons hele lichaam. Wat ik denk is dat onze ziel min of meer onze hersenen zijn. Waardoor er voor mij dus ook geen geesten bestaan.
Al weet ik niet of dit een serieus topic is.
Ja dit is een serieus topic, bijzonder he, van mij :P
Pogo dancing!
pi_107532021
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:52 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Nee nog nooit. Daarom denk ik ook niet dat ze zichtbaar zijn, maar alleen voelbaar door bijvoorbeeld een verandering in de temperatuur.
U heeft national geographic gekeken.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 20:54:20 #7
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_107532065
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Of Ghost Hunters op Syfy :)
pi_107532073
Gewoon, omdat het kan.
pi_107532092
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Nee ik kijk alleen Discovery en CC. Geen National Geographic.
Pogo dancing!
pi_107532226
En alright, misschien hebben we wel een ziel. Waarom zou je dan in een soort lichaam rond blijven hangen. Als je lichaam ermee kapt is er geen reden om er nog te zijn.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107532447
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:57 schreef drumstickNL het volgende:
En alright, misschien hebben we wel een ziel. Waarom zou je dan in een soort lichaam rond blijven hangen. Als je lichaam ermee kapt is er geen reden om er nog te zijn.
Omdat zielen in bepaalde plekken worden ''opgeslagen''
Als iemand bijvoorbeeld een dodelijk auto-ongeluk krijgt en opslag dood is, zal de ziel van die persoon niet kunnen worden opgenomen in de omgeving, als er geen geschikte plekken zijn daarvoor.
Pogo dancing!
pi_107532487
?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107532664
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:02 schreef drumstickNL het volgende:
?
Zielen worden opgeslagen in bepaalde dingen.

Hier zijn degenen waar ik van weet:

- Baksteen.
- Leisteen.
- Bepaalde soorten boomschors.
Pogo dancing!
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:06:57 #14
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_107532781
Vreemd topic, van een vreemde TS. Niettemin interessant voor een verkapte TerugVindGeest.

Geloof wel dat er geesten zijn, en dat je ze kunt 'zien'. Als zijnde voelen, door inderdaad bijvoorbeeld de temperatuur.

En waarom denk je dat die zielen worden opgeslagen? Eigenlijk zijn wij mensen dus ook een soort 'opslag', omdat de ziel in ons huist, en zodra wij doodgaan verhuist naar een ander ding/voorwerp/levend iets?
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_107533126
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:06 schreef BELASTING het volgende:
Vreemd topic, van een vreemde TS. Niettemin interessant voor een verkapte TerugVindGeest.

Geloof wel dat er geesten zijn, en dat je ze kunt 'zien'. Als zijnde voelen, door inderdaad bijvoorbeeld de temperatuur.

En waarom denk je dat die zielen worden opgeslagen? Eigenlijk zijn wij mensen dus ook een soort 'opslag', omdat de ziel in ons huist, en zodra wij doodgaan verhuist naar een ander ding/voorwerp/levend iets?
Ja. Een ziel kan worden opgeslagen in baksteen, leisteen en bepaalde soorten boomschors. Ook kan een ziel verhuizen naar een kind wat nog geboren moet worden.
Pogo dancing!
pi_107533222
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

- Baksteen.
- Leisteen.
verdomme ik wist het :D

darn you ;(
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107533470
Wut?
Pogo dancing!
pi_107533631
Dat je verhaal niet klopt, geesten gaan dan vaak naar je kast, algemene kennis jong.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107533980
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:20 schreef drumstickNL het volgende:
Dat je verhaal niet klopt, geesten gaan dan vaak naar je kast, algemene kennis jong.
Foutief.
Pogo dancing!
pi_107535358
Ja ik geloof er helaas wel in want heb genoeg onverklaarbaars meegemaakt waardoor ik het niet kan ontkennen.
pi_107535612
Geesten bestaan niet omdat zielen ook niet bestaan.
Dat zijn gewoon seintjes in je hersenen die je een zogenaamde ziel geven, wanneer je dood bent werken je hersenen niet meer en het is het gewoon klaar.
Je 'ziel' zoals jij het in gedachte hebt bestaat niet, er is allang genoeg bewijs hoe hersenen werken.
pi_107535764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:44 schreef Vaseline_ het volgende:
Ja ik geloof er helaas wel in want heb genoeg onverklaarbaars meegemaakt waardoor ik het niet kan ontkennen.
Wat voor ''onverklaarbaars''? Er zal vast wel een verklaring voor zijn.
Pogo dancing!
pi_107535768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:44 schreef Vaseline_ het volgende:
Beetje krom.
Omdat je genoeg onverklaarbaars hebt meegemaakt geeft dit reden om zoiets dan maar te geloven zodat je er dan tenminste antwoord op hebt?
Is het altijd nodig om overal antwoord op te hebben?
Beter geen antwoord dan een fout antwoord lijkt me zo.
pi_107535887
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

- Baksteen.
- Leisteen.
Bron?
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:54:07 #25
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107535954
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:51 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Beetje krom.
Omdat je genoeg onverklaarbaars hebt meegemaakt geeft dit reden om zoiets dan maar te geloven zodat je er dan tenminste antwoord op hebt?
'Weten' :)
pi_107536003
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:54 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

'Weten' :)
?
pi_107536139
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:53 schreef Loppe het volgende:

[..]

Bron?
Ik ben nu op mijn mobiel, maar ik zal hier een bron posten als ik weer op de PC ben.
Pogo dancing!
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:57:13 #28
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107536156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:54 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

?
Weten is genoeg toch?
pi_107536194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:57 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Weten is genoeg toch?
Maar dat zegt ze niet.
pi_107536270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:51 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Beetje krom.
Beetje krom om dit te zeggen als je niet weet wat dat onverklaarbare is wat ik heb meegemaakt, reken maar er was geen andere verklaring voor en bovendien voel ik het gewoon en als kind al te vaak gezien..:{
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:00:12 #31
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107536358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:57 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Maar dat zegt ze niet.
Jawel hoor, ze kan het niet verklaren maar ze weet.. dat is wat ze zegt.
Ok, zonder verklaringen die anderen graag zouden zien, maar das wat anders.
pi_107536364
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:56 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Ik ben nu op mijn mobiel, maar ik zal hier een bron posten als ik weer op de PC ben.
ok, ben benieuwd
pi_107536486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:58 schreef Vaseline_ het volgende:

[..]

Beetje krom om dit te zeggen als je niet weet wat dat onverklaarbare is wat ik heb meegemaakt, reken maar er was geen andere verklaring voor en bovendien voel ik het gewoon en als kind al te vaak gezien..:{
Ga niet zielig doen, je hebt ook niet op mijn vraag een antwoord gegeven. Vertel dat ''onverklaarbare'' maar eens, dan zal ik of mischien een andere FoK! gebruiker er vast wel een verklaring voor weten.
Pogo dancing!
pi_107536526
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:02 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Ga niet zielig doen, je hebt ook niet op mijn vraag een antwoord gegeven. Vertel dat ''onverklaarbare'' maar eens, dan zal ik of mischien een andere FoK! gebruiker er vast wel een verklaring voor weten.
Laat maar. Je neemt dit subforum niet serieus dus dag.
pi_107536663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:02 schreef Vaseline_ het volgende:

[..]

Laat maar. Je neemt dit subforum niet serieus dus dag.
Ik neem het niet serieus? Dit is toch wel een serieus topic hoor.
Jij bent gewoon een troll, het is namelijk een kleine moeite om die ''overklaarbare'' dingen aan ons voor te leggen, zodat wij je mischien verder kunnen helpen.
Pogo dancing!
pi_107536725
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:00 schreef Loppe het volgende:

[..]

ok, ben benieuwd
Zo, even op de PC.

quote:
The Stone Tape theory is a paranormal hypothesis that was proposed in the 1970s as a possible explanation for ghosts. It speculates that inanimate materials can absorb some form of energy from living beings; the hypothesis speculates that this "recording" happens especially during moments of high tension, such as murder, or during intense moments of someone's life. This stored energy can be released, resulting in a display of the recorded activity. According to this hypothesis, ghosts are not spirits but simply non-interactive recordings similar to a movie.[1] Paranormal investigators commonly consider such phenomena as residual hauntings
http://en.wikipedia.org/wiki/Stone_Tape

Oké, ik zat er zelf ook een beetje naast met mijn zielen en boomschors, sorry :')
Pogo dancing!
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:08:25 #37
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107536922
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:04 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

zodat wij je mischien verder kunnen helpen.
Pardon???
pi_107537006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:08 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Pardon???
Ja. Ik, of een andere FoK! gebruiker die daar ook zin in heeft.

Edit: Laat maar, die user komt toch niet meer terug hier omdat ik haar zogenaamd gekwetst heb ofzo? Weet ik veel :')
Pogo dancing!
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:11:41 #39
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107537136
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:09 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Ja. Ik, of een andere FoK! gebruiker die daar ook zin in heeft.

Edit: Laat maar, die user komt toch niet meer terug hier omdat ik haar zogenaamd gekwetst heb ofzo? Weet ik veel :')
Let dan ook op je woorden, verder willen helpen.. met wat???

Mijn 1e gedachte was: Eikel!
pi_107537256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:11 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Let dan ook op je woorden, verder willen helpen.. met wat???

Mijn 1e gedachte was: Eikel!
Ja ze doet overduidelijk zielig met zielige smiley'tjes enzo. Het is dus mischien een probleem, waar ik/anderen mee kunnen helpen aangezien ze mischien stiekem wel een verklaring zoekt, maar hier niet openlijk voor uit durft te komen.

Wie ben jij eigenlijk? :')
Pogo dancing!
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:16:57 #41
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107537488
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:13 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Ja ze doet overduidelijk zielig met zielige smiley'tjes enzo. Het is dus mischien een probleem, waar ik/anderen mee kunnen helpen aangezien ze mischien stiekem wel een verklaring zoekt, maar hier niet openlijk voor uit durft te komen.

Wie ben jij eigenlijk? :')
IK ben IK, sjow... en voelt dat ff goed! :P

En zoek jij eens in jezelf ipv in haar.. gaat je echt ten goede komen :)
pi_107537572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:16 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

IK ben IK, sjow... en voelt dat ff goed! :P

En zoek jij eens in jezelf ipv in haar.. gaat je echt ten goede komen :)
Volgens mij zijn jij en die vaseline chick dezelfde user :')

PS:
Don't tell me what to do woman, i do as i please.
Pogo dancing!
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:21:20 #43
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107537755
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:18 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Volgens mij zijn jij en die vaseline chick dezelfde user :')

PS:
Don't tell me what to do woman, i do as i please.
Zoals ik al zei, Ik ben Ik..

Voor het eerst dat ik als troll wordt gezien, haha.

Maar oke, ik vertel je niets meer zoals je wilt, zoek het maar uit dan :)
pi_107538215
Ikzelf denk dat er geen slechte geesten bestaan.
Die verzinnen we vaak zelf.
Ik denk echter wel dat nadat we overlijden, onze ziel door verhuist naar het "hiernamaals" of die blijft steken.
Soms doordat ze niet weten waar ze heen moeten, soms omdat ze hun dood niet begrijpen/accepteren, soms omdat ze nog leed ervaren hier, weet ik veel waarom.
Deze gaan om hulp zoeken.
En ja, dat kan erg eng zijn als je ineens iets ziet wat je niet kan verklaren.
maar om er nu meteen een label slecht aan te geven :')
Twiddel
pi_107539192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:58 schreef Vaseline_ het volgende:

[..]

Beetje krom om dit te zeggen als je niet weet wat ik heb meegemaakt.
Dat bedoel ik dus, als iets onverklaarbaar is... hoezo is het dan dit? en is het dan nog wel onverklaarbaar?

Ik heb ook nog vele onverklaarbare vragen, maar dat betekent het niet dat ik dit soort verzinselen maar ga geloven.
Er is al teveel informatie op aarde om alle feiten en weetjes te leren in je hele leven, hou ik me liever daar mee bezig dan om het mezelf nog moeilijk te maken om dingen te geloven/leren zonder enige bewijs en betrouwbare redenering.

Maargoed je bent toch al weg uit de topic... :P
  vrijdag 3 februari 2012 @ 23:17:18 #46
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107579134
Ik weet niet of ik het moet geloven. Ik wil het wel geloven, net als het parnormale enzo, maar ik geloof toch het meest in de wetenschap, omdat het dan een feit is. En zo lang er nog geen officieel onderzoek naar geesten bestaat waaruit blijkt dat ze echt bestaan geloof ik er niet. Al vind ik het wel interessant.
Ook omdat ik ook wel dingen mee heb gemaakt waarvan ik denk.. Misschien zijn het wel geesten?!? Maar van veel verhalen die ik lees en hoor denk ik soms ook dat het een beetje psychotische klachten zijn.
Dus een samenvatting van het antwoord op jou vraag; Ik wil het wel geloven, maar zo lang er geen wetenschappelijke feiten over zijn kan ik het niet geloven.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  † In Memoriam † vrijdag 3 februari 2012 @ 23:42:20 #47
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_107580504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:17 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik weet niet of ik het moet geloven. Ik wil het wel geloven, net als het parnormale enzo, maar ik geloof toch het meest in de wetenschap, omdat het dan een feit is. En zo lang er nog geen officieel onderzoek naar geesten bestaat waaruit blijkt dat ze echt bestaan geloof ik er niet. Al vind ik het wel interessant.
Ook omdat ik ook wel dingen mee heb gemaakt waarvan ik denk.. Misschien zijn het wel geesten?!? Maar van veel verhalen die ik lees en hoor denk ik soms ook dat het een beetje psychotische klachten zijn.
Dus een samenvatting van het antwoord op jou vraag; Ik wil het wel geloven, maar zo lang er geen wetenschappelijke feiten over zijn kan ik het niet geloven.
Niets is zo veranderlijk als wetenschap. Wat vandaag als feit wordt gepresenteerd kan morgen compleet onderuit gehaald worden door nieuwe inzichten.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 3 februari 2012 @ 23:45:06 #48
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107580691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:42 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Niets is zo veranderlijk als wetenschap. Wat vandaag als feit wordt gepresenteerd kan morgen compleet onderuit gehaald worden door nieuwe inzichten.
Dan nog geloof ik eerder in de wetenschap dan in iets als geesten en god . Want er zijn een aantal inzichten die veranderen, maar er zijn er nog veel meer die wel vast staan.
pi_107580938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:42 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Dat is dan ook de kracht van wetenschap, er voor durven uitkomen wanneer het niet klopt.
Als voorbeeld de bijbel komt uit een tijd dat we ook nog dachten dat de aarde plat is... maar verder niet durven veranderen en ervoor uitkomen dat er dingen niet kloppen.
Met zon gedachte denken we ook nog steeds achter de aarde plat is, onweer door goden komen, achter de lucht wat je ziet een hemel zit enz.
Zonder veranderingen nooit vooruitgang.

Het is heel simpel, wanneer er uit vele onderzoeken uitkomt dat bijv. geesten/ aliens/ medium enz. bestaan neem ik het als feit aan.
Maar er zijn al vele onderzoeken geweest dat ze niet bestaan.
Bijv. medium vele trucjes hebt om net te doen alsof ze bestaan maar bij een test kon hij deze niet toepassen en het was nooit iemand gelukt....
Je kan er dan wel in blijven geloven, maar ik zou niet weten waarom.
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 00:13:05 #50
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_107582016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:50 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat is dan ook de kracht van wetenschap, er voor durven uitkomen wanneer het niet klopt.
Wetenschappers geven hun fouten niet graag toe omdat ze hun reputatie op het spel zetten. Wetenschappelijke feiten worden dan ook (op een uitzondering na) door anderen onderuit gehaald. En met een beetje aanpassing hebben ze dan alsnog gelijk.
quote:
Als voorbeeld de bijbel komt uit een tijd dat we ook nog dachten dat de aarde plat is... maar verder niet durven veranderen en ervoor uitkomen dat er dingen niet kloppen.
In de Bijbel wordt nergens gesproken over een platte aarde.
quote:
Met zon gedachte denken we ook nog steeds achter de aarde plat is, onweer door goden komen, achter de lucht wat je ziet een hemel zit enz.
Zonder veranderingen nooit vooruitgang.
Jij hebt blijkbaar nog nooit de Bijbel gelezen.

quote:
Het is heel simpel, wanneer er uit vele onderzoeken uitkomt dat bijv. geesten/ aliens/ medium enz. bestaan neem ik het als feit aan.
Maar er zijn al vele onderzoeken geweest dat ze niet bestaan.
De bewijzen die er zijn worden afgedaan als fake. En hoe kan je in hemelsnaam bewijzen dat iets niet bestaat?
quote:
Bijv. medium vele trucjes hebt om net te doen alsof ze bestaan maar bij een test kon hij deze niet toepassen en het was nooit iemand gelukt....
Charlatans bestaan al zolang de mens er is en hebben heel veel verpest.
quote:
Je kan er dan wel in blijven geloven, maar ik zou niet weten waarom.
Omdat iemand zelf het een en ander heeft meegemaakt.

Ik heb geen geesten van overleden mensen gezien maar wel andere verschijningen en ik ben niet gek of een fantast.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_107582428
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:13 schreef Ratelslangetje het volgende:

[quote]Wetenschappers geven hun fouten niet graag toe omdat ze hun reputatie op het spel zetten. Wetenschappelijke feiten worden dan ook (op een uitzondering na) door anderen onderuit gehaald. En met een beetje aanpassing hebben ze dan alsnog gelijk.
Logisch dat ze het niet graag toegeven.

quote:
In de Bijbel wordt nergens gesproken over een platte aarde.
Zeg ik ook nergens, ik zeg dat het uit dezelfde tijd komt.

quote:
Jij hebt blijkbaar nog nooit de Bijbel gelezen.
Klopt, sprookjes lees ik niet meer.
Deze fase heb ik als kind gehad.

quote:
De bewijzen die er zijn worden afgedaan als fake. En hoe kan je in hemelsnaam bewijzen dat iets niet bestaat?
Met wetenschap.

quote:
Charlatans bestaan al zolang de mens er is en hebben heel veel verpest.
quote:
Omdat iemand zelf het een en ander heeft meegemaakt.
Dat zegt verder weinig.
Er zijn ook gestoorde mensen die allemaal dingen meemaken terwijl het er niet is omdat het puur in de hoofd afspeelt.
Of mensen die gevoel hebben dat ze achtervolgd worden terwijl het niet zo is.
Betekent het dan dat het 1x bestaat?

quote:
Ik heb geen geesten van overleden mensen gezien maar wel andere verschijningen en ik ben niet gek of een fantast.
Ja dus?
Niet rot bedoelt maar gekken hebben ook niet door dat ze het fout hebben... je gelooft altijd je eigen gedachte enz.
Maar betekent niet dat het ook echt bestaat.
Wanneer iemand kleurenblind is en de kleuren anders ziet betekent het niet dat de kleuren ook daadwerkelijk anders zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 00:44:46 #52
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_107583422
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:22 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja dus?
Niet rot bedoelt maar gekken hebben ook niet door dat ze het fout hebben... je gelooft altijd je eigen gedachte enz.
Maar betekent niet dat het ook echt bestaat.
Vergelijk jij me nou met een gek??
Gaat heen man.
Lucky me dat ik bij alle ervaringen niet alleen was en dus geen seconde hoefde te twijfelen over mijn gesteldheid. Of we waren allemaal knettergek.
quote:
Wanneer iemand kleurenblind is en de kleuren anders ziet betekent het niet dat de kleuren ook daadwerkelijk anders zijn.
Je kan het niet bevatten he? Geeft niets, jij bent gewoon onwetend.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_107583499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:44 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Vergelijk jij me nou met een gek??
Gaat heen man.
Lucky me dat ik bij alle ervaringen niet alleen was en dus geen seconde hoefde te twijfelen over mijn gesteldheid. Of we waren allemaal knettergek.

[..]

Je kan het niet bevatten he? Geeft niets, jij bent gewoon onwetend.
Ja ik ben zogenaamd onwetend.
Jij en een paar personen om je heen weten meer dan de hele wereld weet.

Ik vergelijk je helemaal niet met een gek, dat was een voorbeeld om het duidelijk te maken.
Als je je aangesproken voelt is dat niet mijn probleem.
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 01:24:08 #54
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_107584662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:47 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja ik ben zogenaamd onwetend.
Ja dat ben je. Ongelovige Thomas..eerst zien dan geloven.
Nogmaals, geeft niets. Dat is jouw gebrek.
quote:
Jij en een paar personen om je heen weten meer dan de hele wereld weet.
Ik heb dingen met mn volle verstand gezien ja en ik was niet alleen. Drie ervaringen, waarvan eentje zo eng is dat ik die het liefst afdoe als collectief fantaseren. Maar dat is niet zo!
Jaren later kreeg ik internet en las verhalen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt. Hoe valt dat te rijmen dan, simpele ziel?
quote:
Ik vergelijk je helemaal niet met een gek, dat was een voorbeeld om het duidelijk te maken.
Als je je aangesproken voelt is dat niet mijn probleem.
Met gekken en kleurenblindheid heeft dit niets te maken dus jouw voorbeeld slaat nergens op.

Geinig hoe bekrompen onwetende mensen altijd met de meest belachelijke vergelijkingen komen om hun o zo veilige wereldbeeld te behouden.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_107584884
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 01:24 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

[..]

Ik heb dingen met mn volle verstand gezien ja en ik was niet alleen. Drie ervaringen, waarvan eentje zo eng is dat ik die het liefst afdoe als collectief fantaseren. Maar dat is niet zo!
Jaren later kreeg ik internet en las verhalen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt. Hoe valt dat te rijmen dan, simpele ziel?

[..]

Met gekken en kleurenblindheid heeft dit niets te maken dus jouw voorbeeld slaat nergens op.

Geinig hoe bekrompen onwetende mensen altijd met de meest belachelijke vergelijkingen komen om hun o zo veilige wereldbeeld te behouden.
Wie is er nou bekrompen? als je iemand bekrompen noemt.
Iedereen die een andere mening en gedachte heeft dat niet strookt met je eigen mening en gedachtegang is 1x onwetend en bekrompen?
Aparte conclusie.

Eng he? mensen die je niet meteen geloven.

Veilige wereldbeeld? de wereld is verre van veilig.
Je bent bijv. nergens veilig in Nederland door de vele chemische en brandbare fabrieken en opslag plaatsen.
Hoe meer je achter de waarheid komt hoe kloter en gevaarlijke de wereld wordt...

Als geesten bestaan had iedereen er last van en niet een aantal mensen meerdere ervaringen.
Als we het toch persoonlijk maken, mensen die hierin geloven zijn altijd maar aparte niet doorsnee Nederlanders.
Als jij deze ervaringen serieus neemt, neem ik de mijne ook en geloof ik dat deze mensen niet standaard doorsnee zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 01:46:18 #56
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_107585196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 01:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wie is er nou bekrompen? als je iemand bekrompen noemt.
Iedereen die een andere mening en gedachte heeft dat niet strookt met je eigen mening en gedachtegang is 1x onwetend en bekrompen?
Aparte conclusie.

Eng he? mensen die je niet meteen geloven.

Veilige wereldbeeld? de wereld is verre van veilig.
Je bent bijv. nergens veilig in Nederland door de vele chemische en brandbare fabrieken en opslag plaatsen.
Hoe meer je achter de waarheid komt hoe kloter en gevaarlijke de wereld wordt...

Als geesten bestaan had iedereen er last van en niet een aantal mensen meerdere ervaringen.
Als we het toch persoonlijk maken, mensen die hierin geloven zijn altijd maar aparte niet doorsnee Nederlanders.
Als jij deze ervaringen serieus neemt, neem ik de mijne ook en geloof ik dat deze mensen niet standaard doorsnee zijn.
Whatever. Geen zin om mezelf te verdedigen of in discussie te gaan met iemand die zo standvastig in zn eigen bekrompen wereldje leeft en niet openstaat voor ervaringen die zijn verstand te boven gaan.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_107585310
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 01:46 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Whatever. Geen zin om mezelf te verdedigen of in discussie te gaan met iemand die zo standvastig in zn eigen bekrompen wereldje leeft en niet openstaat voor ervaringen die zijn verstand te boven gaan.
Als jij er gelukkig van wordt om mensen voor bekrompen personen uit te maken zodat jij jezelf beter voelt, lekker doen :)
Zo heb je een mooi excuus om niet open te staan voor andere denkwijzes en ervaringen.

:W
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 02:04:03 #58
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_107585520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 01:52 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Als jij er gelukkig van wordt om mensen voor bekrompen personen uit te maken zodat jij jezelf beter voelt, lekker doen :)
Zo heb je een mooi excuus om niet open te staan voor andere denkwijzes en ervaringen.

:W
Ja doeiiiiii :W
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 4 februari 2012 @ 08:33:59 #59
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107586805
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 01:24 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Er bestaat ook zoiets als een gedeelde psychose, google maar!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 08:34:41 #60
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107586813
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 01:46 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Projectie is heel menselijk, zoals hier weer het geval is.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 08:40:12 #61
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107586851
Ik heb weleens met iemand geprobeerd een discussie te voeren over of god bestaat. Ik geloof er niet in, hij wel. Ik vroeg hem hoe hij dan zeker weet of God bestaat. Hij zei dat hij hem heeft gevoelt, hij voelt dat God bij hem is, en dat God naar hem luistert.
Klinkt als een beginnende psychose.

Ratelslangetje, mag ik vragen wat jij hebt meegemaakt, waardoor je er zeker van bent dat het bestaat?

Ik zelf heb meegemaakt dat ik bij m'n oma aan het logeren was, vlak nadat mijn opa was overleden, ik kon die nacht niet goed slapen en hoorde geklop op het bureau van mijn opa.
Zou dit dan mijn opa geweest kunnen zijn denk je?
pi_107592020
R&P is elders.
pi_107592443
Ratelslangetje :')
Pogo dancing!
pi_107592505
TS, hoe oud ben je...? :')
pi_107595765
Onzin, aandachtsgeile mensen.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 17:33:35 #66
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107600329
Leuk, weer een geesten topic.
Ik geloof niet dat je na de dood doorleeft op aarde als geest.
Geesten bestaan daarentegen wel, waren alleen geen mensen.
pi_107600377
Ik heb een tijdje geleden volgens mij een entiteit in mijn huis gehad, was niet prettig iig
Ga weg
  zaterdag 4 februari 2012 @ 17:58:42 #68
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107601140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 08:40 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik heb weleens met iemand geprobeerd een discussie te voeren over of god bestaat. Ik geloof er niet in, hij wel. Ik vroeg hem hoe hij dan zeker weet of God bestaat. Hij zei dat hij hem heeft gevoelt, hij voelt dat God bij hem is, en dat God naar hem luistert.
Klinkt als een beginnende psychose.

Ratelslangetje, mag ik vragen wat jij hebt meegemaakt, waardoor je er zeker van bent dat het bestaat?

Ik zelf heb meegemaakt dat ik bij m'n oma aan het logeren was, vlak nadat mijn opa was overleden, ik kon die nacht niet goed slapen en hoorde geklop op het bureau van mijn opa.
Zou dit dan mijn opa geweest kunnen zijn denk je?
Je gevoel zou daar mooi het antwoord op weten want het was jouw persoonlijke ervaring .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_107601544
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:35 schreef Nikmans het volgende:
Ik heb een tijdje geleden volgens mij een entiteit in mijn huis gehad, was niet prettig iig
Wat was er dan
Pogo dancing!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 19:09:15 #70
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107603491
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:58 schreef Summers het volgende:

[..]

Je gevoel zou daar mooi het antwoord op weten want het was jouw persoonlijke ervaring .
Maar gevoel is geen feit. Dus mijn gevoel zegt dat het mijn opa was, verstandelijk kan ik zeggen dat het gewoon toeval is, dat ik het geluid verkeerd geïnterpreteerd hebt. Dus dan is er nog geen bestaan van geesten.
pi_107603850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:09 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Maar gevoel is geen feit. Dus mijn gevoel zegt dat het mijn opa was, verstandelijk kan ik zeggen dat het gewoon toeval is, dat ik het geluid verkeerd geïnterpreteerd hebt. Dus dan is er nog geen bestaan van geesten.
Ik hoor ook wel vaak geluiden... materialen leven ook door de temperatuur... ene keer rekt het uit andere keer krimpt het... dit kan geluid opleveren.

Maar ik mag je nuchterheid wel O+
Ze bestaan nog O+
  zaterdag 4 februari 2012 @ 19:23:15 #72
294141 tarantism
hups in die kont
pi_107603898
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:35 schreef Nikmans het volgende:
ik ook, een eend. Was geen pretje. De vaas omgegooid en op de bank gescheten. ik heb verdomme een half uur staan poetsen
pi_107604163
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:23 schreef tarantism het volgende:

[..]

ik ook, een eend. Was geen pretje. De vaas omgegooid en op de bank gescheten. ik heb verdomme een half uur staan poetsen
Geestig eendje :D
pi_107604277
Dit verklaard denk ik genoeg:

:')___
pi_107604412
quote:
Vind ik leuk ;)
  zaterdag 4 februari 2012 @ 21:32:53 #76
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107608562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:21 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik hoor ook wel vaak geluiden... materialen leven ook door de temperatuur... ene keer rekt het uit andere keer krimpt het... dit kan geluid opleveren.

Maar ik mag je nuchterheid wel O+
Ze bestaan nog O+
Waarom moeten 'gelovigen' altijd bewijs leveren aan de zogenaamde wetenschappers?
Draai het eens om.. laat de wetenschappers maar eens bewijzen dat er niet meer is dan in hun beleving :P

Wetenschap levert geen bewijs, want elke dag weer ander bewijs, onderzoek, zogenaamd bewijs van bla bla bla.. en de dag erna ist weer anders vlgs de wetenschappers..
Oh, ja! DAS wetenschappelijk bewijs!

Ehms.. waar is het bewijs dan??
  zaterdag 4 februari 2012 @ 21:42:29 #77
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107608922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:32 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Waarom moeten 'gelovigen' altijd bewijs leveren aan de zogenaamde wetenschappers?
Draai het eens om.. laat de wetenschappers maar eens bewijzen dat er niet meer is dan in hun beleving :P

Wetenschap levert geen bewijs, want elke dag weer ander bewijs, onderzoek, zogenaamd bewijs van bla bla bla.. en de dag erna ist weer anders vlgs de wetenschappers..

Er zijn genoeg bewijzen die vast staan, en als er nieuw bewijs komt is het een vervolg op een oud bewijs. Ook kunnen oude bewijzen opnieuw onderzocht worden. Dat is toch juist goed, dat het vaker onderzocht wordt??
En waar nog geen bewijs/antwoord op is, daar wordt ook nog onderzoek naar gedaan.'
Wil je zeggen dat je eerder gelooft dat we van adam & eva afstammen dan van de aap dmv evolutie?

Maar deze discussie wordt wel een beetje offtopic zo eigenlijk, dat is niet de bedoeling.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 21:51:36 #78
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107609275
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:42 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Er zijn genoeg bewijzen die vast staan, en als er nieuw bewijs komt is het een vervolg op een oud bewijs. Ook kunnen oude bewijzen opnieuw onderzocht worden. Dat is toch juist goed, dat het vaker onderzocht wordt??
En waar nog geen bewijs/antwoord op is, daar wordt ook nog onderzoek naar gedaan.'
Wil je zeggen dat je eerder gelooft dat we van adam & eva afstammen dan van de aap dmv evolutie?

Maar deze discussie wordt wel een beetje offtopic zo eigenlijk, dat is niet de bedoeling.
Daar heb ik het niet over, dus erg offtopic nu ja.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 22:59:33 #79
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107611976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:51 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over, dus erg offtopic nu ja.
Dan over geesten. Daar is vast onderzoek naar gedaan,
heb even gegoogled, kwam op bijv deze link uit;

http://www.kennislink.nl/publicaties/babbelen-met-geesten

Uit (naar wat ik weet) alle onderzoeken die tot nu toe naar geesten zijn gedaan komt er uit dat ze niet bestaan. Dus dat is het antwoord op jou vraag; 'laat de wetenschappers maar eens bewijzen dat er niet meer is dan in hun beleving '

Dat is het bewijs op dit moment. Mocht er toch een keer uit komen dat geesten echt bestaan, prima! Ik sta er wel voor open, en vindt het interessant, maar tot nu toe ga ik er toch maar van uit dat ze niet bestaan :)
pi_107615321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:09 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Diskwalificeer je nou je eigen gevoel?
Jammer zeg.
  zondag 5 februari 2012 @ 00:30:35 #81
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107615624
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Diskwalificeer je nou je eigen gevoel?
Jammer zeg.
Ik diskwalificeer mijn gevoel niet. Voor mij zijn gevoel en verstand gescheiden, nee dat zeg ik verkeerd.
Ik kan daar onderscheid van maken. Daar is niks mis mee. Dat vind ik juist een sterke eigenschap. Sterker nog, dat leer je ook als je in therapie gaat.
pi_107615753
edit : niet nodig

[ Bericht 71% gewijzigd door Summers op 05-02-2012 15:20:55 ]
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
  zondag 5 februari 2012 @ 00:36:20 #83
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107615815
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:34 schreef Hamerke het volgende:
Waarom dat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Summers op 05-02-2012 15:21:06 ]
pi_107616355
Omdat Ts in geesten, zielen en weet ik nit wat nog meer geloofd.
Ik heb nog nooit een geest oid gezien, en in ons 107 jaar oude huis kunnen al veel geesten in de stenen of leien dakbedekking zitten, als ik TS tenminste moet geloven.
  zondag 5 februari 2012 @ 15:20:20 #85
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107631249
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:30 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik diskwalificeer mijn gevoel niet. Voor mij zijn gevoel en verstand gescheiden, nee dat zeg ik verkeerd.
Ik kan daar onderscheid van maken. Daar is niks mis mee. Dat vind ik juist een sterke eigenschap. Sterker nog, dat leer je ook als je in therapie gaat.
Als jij iets onbekends voelen al ziet als een beginnende psychose dan kan ik me voorstellen dat het bij die ene ervaring is gebleven .
  zondag 5 februari 2012 @ 15:23:00 #86
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107631392
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:56 schreef Hamerke het volgende:
Omdat Ts in geesten, zielen en weet ik nit wat nog meer geloofd.
Ik heb nog nooit een geest oid gezien, en in ons 107 jaar oude huis kunnen al veel geesten in de stenen of leien dakbedekking zitten, als ik TS tenminste moet geloven.
Jouw waarneming van de wereld is evenmin een standaard en net zo persoonlijk als bij ieder ander .
pi_107631886
quote:

[..]

Er is bewijs zoals iemand al heeft gepost.
Ook wanneer iemand een stelling begint moet diegene eerst bewijzen waarom het wel bestaat.
Dat is een algemene regel.
Anders kan ik nu zeggen dat de maan van kaas en er allemaal kleine mannetjes op leven, ja bewijs maar van niet!!
Nee zo werkt het niet, dan moet ik ook eerst met bewijs komen voordat iemand hierop in kan gaan.

Het gaat erom dat je iets onderbouwd... en niet het gevoel in spel zet.
Want gevoel betekent voor iemand anders niks met en met deze argument kan je alles verzinnen wat je wilt.
Ja mijn gevoel zegt dat we morgen dood gaan!! allemaal leuk maar niemand heeft er wat aan... het is onzin, behalve als ik hier een onderzoek naar doe met feiten en een rapport schrijf.
Als we naar gevoelens luisteren en het is toevallig een gestoord iemand... dan wordt het wel leuk.
Van jezelf weet je nooit of je gestoord bent want je vertrouwd altijd je eigen beeld.
Zelfs een mooie film over gemaakt.

http://www.imdb.com/title/tt1130884/

Het is dan wel een speelfilm en geen docu, maar de boodschap komt heel goed over.
  Moderator zondag 5 februari 2012 @ 15:36:13 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_107631990
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Jouw waarneming van de wereld is evenmin een standaard en net zo persoonlijk als bij ieder ander .
En daarom kan net bestaan van geesten ook niet wetenschappelijk bewezen worden.
Sommige mensen ervaren ze.Anderen niet. Idd persoonlijk dus.
pi_107632048
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En daarom kan net bestaan van geesten ook niet wetenschappelijk bewezen worden.
Het zijn ervaringen van mensen.
Wel degelijk, als ze bestaan zou iedereen ze kunnen waarnemen.
Dat heeft niks met ervaringen te maken.
  Moderator zondag 5 februari 2012 @ 15:39:31 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_107632162
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:37 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Het gaat dus juist om persoonlijke ervaringen, hoe wil je dat bewijzen?
pi_107632425
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat dus juist om persoonlijke ervaringen, hoe wil je dat bewijzen?
Persoonlijke ervaringen betekenen niks.... leuk voor de persoon maar betekent niet dat het bestaat.
Net als ik al vaker zeg, gestoorde mensen maken ook vele rare dingen mee.... betekent dit dat het dan echt bestaat? nee.
  zondag 5 februari 2012 @ 15:56:12 #92
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107632976
quote:

[..]

Hoe waarnemen?
Ik nam ze waar met opname apparatuur.
pi_107633441
quote:
Hoe waarnemen?
Ik nam ze waar met opname apparatuur.
Jahoor, dus je ziet geesten?
Zien ze er ook uit als mensen of zoals we ze van films kennen?
pi_107633512
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 16:05 schreef Hamerke het volgende:

[..]

Precies zoals we ze bedacht hebben, toevallig he? :D :D
pi_107633739
Idd toevallig ja, maar ik heb er nog nooit 1 gezien of waargenomen.

Een voormalige collega van me geloofde er ook sterk in, als hij bij zijn familie in Marokko was kwam hij er altijd tegen, hij vertelde dat hij eens vijgen aan het eten was in een vijgenboom en naast hem hoorde hij het geluid van iemand die ook vijgen aan het eten was, maar hij zag niets.
Volgens hem een geest die naast hem zat.
Zijn jongere broer was overleden doordat er een boze geest in zijn hoofd zat die hem kapot maakte van binnen, en in de bergen hebben ze ooit een geestenbruiloft gezien in een dal.
Volgens mij gaat dat toch wel een beetje ver.
  zondag 5 februari 2012 @ 16:11:46 #96
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107633774
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 16:05 schreef Hamerke het volgende:

[..]

Ik bedoel met geluidsopname apparatuur. :)
  zondag 5 februari 2012 @ 16:15:36 #97
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107633944
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Precies zoals we ze bedacht hebben, toevallig he? :D :D
Een vriend zag ze wel, ze zagen er uit als sinistere mensen en rare wezens.
pi_107645027
quote:

[..]

Een waarneming is ook een ervaring. :P
En iets wat bestaat hoeft helemaal niet voor iedereen waarneembaar te zijn.
  maandag 6 februari 2012 @ 20:54:33 #99
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107690351
Er is geen standaard in hoe je geesten waarneemt en verschilt per persoon , de 1 neemt ze wel waar zoals in de film , weer een ander voelt ze en zo is van alles mogelijk .
pi_107732711
Ik geloof er niet in. Ik heb geesten nog nooit 'bewust' meegemaakt. Ik wil ook niks met geesten te maken te hebben. Leven is voor het leven. Ik zal er dus ook gesloten voor zijn. Ik hoef alleen mijzelf maar te kennen.

Ik wil best postuleren dat er leven/bewust-zijn groter is dan materie en dat zou ook geesten mogelijk moeten maken. Ik geloof het niet, ik vraag me ook af wat er nu voor redenen zijn om het te geloven en in hoeverre je je eigen gevoel hierin mag geloven.

Dit geldt ook voor God en het 'voelen' dat God er is.

Ik ben benieuwd of mensen die 'voelen' dat geesten er zijn, kunnen toegeven dat misschien verkeerd 'voelen'?

Ten tweede ben ik wel benieuwd wat het betekent voor hun om geesten te waarnemen of erin te geloven? Wat kunnen geesten? Wat zijn geesten? Waarom zijn er geesten? Etc.
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds.
pi_107733027
quote:
Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden.
@TS: Je vraagt om onderbouwing, maar wat is jouw onderbouwing hiervoor dan? Kun je dit uberhaupt onderbouwen of is het gewoon lekker speculeren voor bij de koffie? Of moet er vertouwd worden op autoriteit?

edit: vanwege onduidelijkheden (zie hieronder)

[ Bericht 6% gewijzigd door OneLoveMassive op 08-02-2012 19:45:13 ]
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:03:19 #102
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107734518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef OneLoveMassive het volgende:
@TS:
"Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden."

Je vraagt om onderbouwing, maar wat is jouw onderbouwing hiervoor dan? Kun je dit uberhaupt onderbouwen of is het gewoon lekker speculeren voor bij de koffie? Of moet er vertouwd worden op autoriteit?
In je eerste post zei je dat je niet in geesten gelooft, en nu wel. :9
Bedoel je niet dat je er in gelooft, maar het liever wilt ontkennen, in de zin van er niks mee te maken hebben?
pi_107735640
:')
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:41:22 #104
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107736279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:03 schreef Skitzofrenix het volgende:
Bedoel je niet dat je er in gelooft, maar het liever wilt ontkennen, in de zin van er niks mee te maken hebben?

Lees 't nog eens ...
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 8 februari 2012 @ 08:57:49 #105
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107741112
geesten= zijn zielen, oke.
pi_107747420
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef OneLoveMassive het volgende:
@TS:
"Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden."

Je vraagt om onderbouwing, maar wat is jouw onderbouwing hiervoor dan? Kun je dit uberhaupt onderbouwen of is het gewoon lekker speculeren voor bij de koffie? Of moet er vertouwd worden op autoriteit?
Wat zijn zielen?
Ik geloof niet in zielen dus automatisch geloof je niet in geesten of andere denkbeeldige wezens.
Wanneer je hersenen gestopt zijn... is het klaar, je hersenen zorgen voor je persoonlijkheid.
Wanneer ze bijv. beschadigd zijn kan je persoonlijkheid veranderen, eigenlijk al bewijs dat je geen ziel hebt.

Maar ik ben benieuwd hoe jij over zielen denkt.
pi_107747452

Zielen en geesten bestaan tussen de linker en rechter hersenkwab.
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:46:37 #108
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107748958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:57 schreef Skitzofrenix het volgende:
geesten= zijn zielen, oke.
Ziel en geest zijn 2 verschillende dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:48:36 #109
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107749013
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:46 schreef Manke het volgende:

[..]

Ziel en geest zijn 2 verschillende dingen.
OneLoveMassive vindt van wel.
  woensdag 8 februari 2012 @ 19:37:28 #110
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107761947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:48 schreef Skitzofrenix het volgende:
OneLoveMassive vindt van wel.
:N
Nee, suffie, Het betreft een QUOTE van TS waar OneLoveMassive op reageerd.
Het stukje ""Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn,..." is dus NIET de opvatting van OneLoveMassive, maar die van de TS ! (uit de OP nog wel ... )

Ok, het had duidelijker gekund, beter tussen quote tags kunnen staan en/of italic ipv louter tussen quotes ...
pi_107762274
quote:
13s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

:N
Nee, suffie, Het betreft een QUOTE van TS waar OneLoveMassive op reageerd.
Het stukje ""Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn,..." is dus NIET de opvatting van OneLoveMassive, maar die van de TS ! (uit de OP nog wel ... )

Ok, het had duidelijker gekund, beter tussen quote tags kunnen staan en/of italic ipv louter tussen quotes ...
Hahaha, ik vind het wel leuk om te zien dat het OT van de TS de aandacht krijgt die het verdient. Ik zal het nog even in echte quotes zetten.

De vragen onder de quotes waren ook mijn vragen voor de TS. Ik zal de andere vragen ook beantwoorden hoor :D
pi_107762567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:03 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik hoop dat je de misvatting door hebt nu. Sorry voor de onduidelijkheid :D :*

Ik geloof dus ook niet in de ziel. Maar ik vind een belangrijkere vraag: Geloof je in de zien, en zo ja wat is dat dan?

Ik ben eerder benieuwd in wat mensen precies geloven, omdat je daar veel van kunt leren. Wat betekent een ziel of geest voor jou? Hoe beinvloed dat je leven ten opzichte van iemand die niet gelooft.
pi_107763043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:06 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wat zijn zielen?
Ik geloof niet in zielen dus automatisch geloof je niet in geesten of andere denkbeeldige wezens.
Wanneer je hersenen gestopt zijn... is het klaar, je hersenen zorgen voor je persoonlijkheid.
Wanneer ze bijv. beschadigd zijn kan je persoonlijkheid veranderen, eigenlijk al bewijs dat je geen ziel hebt.

Maar ik ben benieuwd hoe jij over zielen denkt.
Goede vragen, imo Rakker. Volgens de Christelijke traditie is de ziel, het eeuwige bewustzijn, de kern van wie je bent. Ik geloof niet in de ziel in die zin, of ik moet eigenlijk zeggen, ik weet niet of dat klopt.

Ik mediteer al lange tijd, daarin kom ik wel een hele andere kant tegen van mijn bewustzijn. Ik weet niet of dat eeuwig is. Eigenlijk geloof ik dat niet, maar ik kan mij voorstellen dat mensen dat God of ziel noemen en dat vanuit die ervaring mensen zo zijn gaan denken.

Over de beschadiging. Dat hangt er vanaf hoe je er naar kijkt. Als je het bekijkt vanuit het idee dat bewustzijn er altijd is geweest en dat alles bewustzijn is, dan zou een verandering van het denkvermogen, niet bepalend zijn of bewustzijn er wel of niet nog steeds is.

Ik geloof zelf niet in dat idee, maar er zijn redenen om daarin te geloven.
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:54:51 #114
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107774586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:44 schreef OneLoveMassive het volgende:

[..]

Hahaha, ik vind het wel leuk om te zien dat het OT van de TS de aandacht krijgt die het verdient. Ik zal het nog even in echte quotes zetten.

De vragen onder de quotes waren ook mijn vragen voor de TS. Ik zal de andere vragen ook beantwoorden hoor :D
Jeetje, ik had het echt niet gezien, mijn excuses!
pi_107777410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:54 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Jeetje, ik had het echt niet gezien, mijn excuses!
Dat geeft toch niks? O+
Ik ben nog wel benieuwd waar jij in gelooft. Ik zal nog even de posts doorlezen.
pi_108225037
Ik geloof pas in iets als ik het ook kan zien..
pi_108226392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:44 schreef Snowbells het volgende:
Nou ja, gevoel kun je ook niet zien, maar daarom heb je het nog wel.
pi_108227310
quote:
Dus je gelooft niet in koolmonoxide?
En als je gas ruikt geloof je het ook niet?
pi_108232293
Geesten, ik denk wel dat er dierbaren zijn die overgegaan zijn en af en toe langs komen om te kijken. Dat voel je wel, ruik je soms oook. ;-)
Het jammere ervan dat je ze niet in je armen kan sluiten, terwijl je dierbaren ook kan verliezen die nog in leven zijn, verhuizingen, ruzies. Ik weet niet wat erger is om te verliezen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:04:04 #120
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_108273076
Ik geloof er ook niet veel van. Ik zie de meerwaarde ook niet zo van "geloven in iets". Het maakt je niet meer, niet bijzonderder of whatever. Het is wat het is, enkel iets als waarheid aannemen op basis van een leap of faith of in het hoogste geval, iets op basis van een persoonlijke ervaring (wat duizenden andere verklaringen kan hebben).

Mocht er inderdaad bewijs komen, dan ben ik overtuigd. Lijkt me i.i.g. een mooi vooruitzicht, dat dan wel weer!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:04:39 #121
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_108273096
quote:
Ah ok, de wind is ook een fabel dus? :') :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 21:46:13 #122
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_108363849
Gisteren keek ik naar Haunted en Haunting waar het over schaduwverschijningen met rode ogen ging.
Heb vannacht met alle lampen aan geslapen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_108368890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:46 schreef Ratelslangetje het volgende:
Gisteren keek ik naar Haunted en Haunting waar het over schaduwverschijningen met rode ogen ging.
Vond je het zo eng, joh?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 23:38:30 #124
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_108368994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vond je het zo eng, joh?
Ja joh, omdat ik een paar jaar geleden ook shadowpeople met rode ogen heb gezien.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:39:04 #125
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108371105
quote:
Op Investigation Discovery toevallig? :)
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 01:49:57 #126
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_108373031
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:39 schreef Manke het volgende:

[..]

Op Investigation Discovery toevallig? :)
:Y
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_108373303
Ik had het meer over de paranormale dingen :'). Maar ik blijf wel altijd bang om verschijningen te zien. Volgens mij praat ik mezelf nu echt tegen :')
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 02:35:09 #128
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_108373685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 02:04 schreef Snowbells het volgende:
Ik had het meer over de paranormale dingen :'). Maar ik blijf wel altijd bang om verschijningen te zien. Volgens mij praat ik mezelf nu echt tegen :')
Je doet net als vele anderen, namelijk lekker veilig denken. Wat je niet ziet bestaat niet.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_108375830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:38 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ja joh, omdat ik een paar jaar geleden ook shadowpeople met rode ogen heb gezien.
Ze worden vaker gezien dus. :P
Als je idd een documentaire ziet over zoiets wat je ook zelf hebt meegemaakt, dan kan ik me voorstellen dat het je aangrijpt.
pi_108375859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 02:04 schreef Snowbells het volgende:
Het is vrij normaal hoor. Je kunt nog zo nuchter in het leven staan, maar als je 's nachts wakker schrikt van een klassieke nachtmerrie, dan ga je toch twijfelen. Ons gedrag wordt maar zeer ten dele bepaald door de ratio en we zijn dus veel minder de rationele wezens die we graag denken te zijn.
pi_108495605
Shadowpeople... :r
pi_108495956
be nice to all people
pi_108496179
Wie kan mij uitleggen WAT een ziel nu eigenlijk is? Wat doet het?
pi_108518021
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Nee. Ik geloof niet dat er een scherpe definitie bestaat van wat je ziel, of de menselijke geest nou eigenlijk is.
Zo zijn er wel meer dingen. Iedereen weet wat bv liefde is. Maar wat is het nou eigenlijk?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:52:02 #135
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_108520153
Geest = ziel? Nee, daar geloof ik niet in.
Maar in het idee van geesten op zich, dat sluit ik niet uit. Denk dat er meer is dat we momenteel met wetenschap kunnen verklaren. En verhalen over verschijningen gaan al zolang rond, ook in mijn familie, dat ik geneigd ben te zeggen dat het mogelijk bestaat.

Maar hoef er niet persoonlijk mee geconfronteerd te worden. Zou me rot schrikken :D
(Un)masking for the greater good.
pi_108536292
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:52 schreef Natalie het volgende:
Geest = ziel? Nee, daar geloof ik niet in.
Maar in het idee van geesten op zich, dat sluit ik niet uit. Denk dat er meer is dat we momenteel met wetenschap kunnen verklaren. En verhalen over verschijningen gaan al zolang rond, ook in mijn familie, dat ik geneigd ben te zeggen dat het mogelijk bestaat.

Maar hoef er niet persoonlijk mee geconfronteerd te worden. Zou me rot schrikken :D
Oh ik bedoelde niet te zeggen dat die per sé hetzelfde zijn voor mij hoor.. We zijn trouwens behoorlijk complexe wezens als we meerdere onstoffelijke componenten zouden blijken te hebben.

En tja, we treuren om onze doden.. Maar ze moeten bij voorkeur wel dood blijven..
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:58:04 #137
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108551747
quote:
Dat is je mind, wil en emoties.
pi_108552788
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:58 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat is je mind, wil en emoties.
wut?
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:33:11 #139
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108553143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:38 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Zou je eens misschien willen checken?
Paranormale visualisering project, Hulp :0
The truth was in here.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:41:20 #140
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108559270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

wut?
Dat is waar je ziel uit bestaat
pi_108561001
Dat vind jij dan toch
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:03:50 #142
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_108595591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde niet te zeggen dat die per sé hetzelfde zijn voor mij hoor.. We zijn trouwens behoorlijk complexe wezens als we meerdere onstoffelijke componenten zouden blijken te hebben.
Het is wel een fascinerend idee, vind je ook niet? :)

quote:
En tja, we treuren om onze doden.. Maar ze moeten bij voorkeur wel dood blijven..
True, maar ik hoop wel dat er nog 'iets' is na de dood. Het is een geruststellende gedachte dat we misschien weer herenigd worden met de mensen die we eerder zijn verloren. Wie zal het zeggen? Het is niet of we het kunnen testen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:05:50 #143
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_108595701
quote:
Je essentie, degene die jij echt bent zonder alle crap eromheen.
Je wezen, dat is je ziel.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:23:39 #144
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108596480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

The truth was in here.
pi_108678784
Als je denkt dat geesten niet bestaan dan is er iets mis met je geest.
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 22:26:45 #146
249559 crew  Lavenderr
pi_108679836
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Mooi gezegd .
pi_108681911
Een hoop gebakken lucht dus :')
pi_108681939
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:22 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Een hoop gebakken lucht dus :')
In wezen is dat niet eens zo slecht uitgedrukt :)
pi_132586402
quote:

[..]

Gelovigen zijn de mensen die iets beweren en als je iets beweert dan heb je de bewijslast. Ongelovigen zeggen dat de bewering niet gegrond is en dat er daarom bewijs aangevoerd moet worden ter ondersteuning van de bewering. Het is absurd om te denken dat ongelovigen moeten bewijzen dat iets niet bestaat. Zo werkt het niet. En wees alsjeblieft niet zo denigrerend over de wetenschap. Wetenschap heeft ervoor gezorgd dat jij lekker comfortabel en warm achter je PC-tje zit. Wetenschap & technologie hebben ons leven beter gemaakt. Wetenschap heeft ons gemiddelde levensduur verdubbeld. En wetenschap levert geen bewijs zeg je? Beetje hypocriet om dat te zeggen vanachter je pc die fungeert als bewijs. Hier heb je bewijs: Televisie, magnetron, computer, mobieltje, microscoop, telescoop, raket, atoombom etc etc etc.....
asdasddasasd
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:45:31 #150
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132590187
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:36 schreef Leetor het volgende:

[..]

Gelovigen zijn de mensen die iets beweren en als je iets beweert dan heb je de bewijslast. Ongelovigen zeggen dat de bewering niet gegrond is en dat er daarom bewijs aangevoerd moet worden ter ondersteuning van de bewering. Het is absurd om te denken dat ongelovigen moeten bewijzen dat iets niet bestaat. Zo werkt het niet. En wees alsjeblieft niet zo denigrerend over de wetenschap. Wetenschap heeft ervoor gezorgd dat jij lekker comfortabel en warm achter je PC-tje zit. Wetenschap & technologie hebben ons leven beter gemaakt. Wetenschap heeft ons gemiddelde levensduur verdubbeld. En wetenschap levert geen bewijs zeg je? Beetje hypocriet om dat te zeggen vanachter je pc die fungeert als bewijs. Hier heb je bewijs: Televisie, magnetron, computer, mobieltje, microscoop, telescoop, raket, atoombom etc etc etc.....
Bewijslast is per definitie niet aanwezig bij "geloof" en derhalve voorbehouden aan de ongelovigen. ;)
pi_132690483
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Bewijslast is per definitie niet aanwezig bij "geloof" en derhalve voorbehouden aan de ongelovigen. ;)
Oftewel, gelovigen fantaseren er op los en mensen die de waarheid zoeken (ongelovigen) zoeken voor een wetenschappelijk bewijs voordat ze ergens in geloven.

Geesten bestaan niet en dit is WEL inmiddels ruimschoots bewezen, alleen koppige gelovigen blijven erin geloven. Leuk als kampvuurverhalen, maar om er nu je angst voor te hebben in je leven gaat te ver.

Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:38:33 #152
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_132695683
Ik was ook benieuwd of die onzin bestaat, ik ging zoeken en heb het helaas gevonden, dmv EVP, sinds die dag hoor ik stemmen en dat is al 4,5 jaar geleden, anti psychotica krijg ik maar doet weinig.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:08:11 #153
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132701562
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:49 schreef Sjeenkske het volgende:
Oftewel, gelovigen fantaseren er op los en mensen die de waarheid zoeken (ongelovigen) zoeken voor een wetenschappelijk bewijs voordat ze ergens in geloven.

<snip>
Nou, ik durf te betwijfelen of ze "er op los fantaseren", vaak genoeg verdenk ik ze van het tegendeel. Volstrekt fantasieloos. Op die enkele, charismatische, "voorganger" na die weer een nieuw verhaal de wereld in helpt, waar de rest bovenop duikt op basis van "gevoel".

... maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen. :+
pi_132719952
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:38 schreef Manke het volgende:
Ik was ook benieuwd of die onzin bestaat, ik ging zoeken en heb het helaas gevonden, dmv EVP, sinds die dag hoor ik stemmen en dat is al 4,5 jaar geleden, anti psychotica krijg ik maar doet weinig.
Dus zo'n onzin was het dus niet? Wat is EVP?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 17:54:45 #155
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_132731223
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:09 schreef Ammitau het volgende:

[..]

Dus zo'n onzin was het dus niet? Wat is EVP?
ik dacht dat het onzin was, maar dat is het niet, ook heb ik nog steeds de mening dat alle geesten demonen zijn.
EVP is electronic voice phenomenon, bandstemmen noemen we het hier.
pi_133137442
pi_133232401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:54 schreef Manke het volgende:

[..]

ik dacht dat het onzin was, maar dat is het niet, ook heb ik nog steeds de mening dat alle geesten demonen zijn.
EVP is electronic voice phenomenon, bandstemmen noemen we het hier.
Hoezo is dat gevaarlijk Je roept toch niks op?

Het enige wat je doet is geluid opnemen en dan de ruis 'filteren' en versterken.
  woensdag 13 november 2013 @ 23:41:01 #158
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133239207
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:26 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Hoezo is dat gevaarlijk Je roept toch niks op?

Het enige wat je doet is geluid opnemen en dan de ruis 'filteren' en versterken.
Ik zeg niet dat het gevaarlijk is, je roept niks op maar je krijgt door wat al bij je is, volgens mijn ervaringen dan.

zo deed ik het precies idd hoe je zegt, bij mij vlogen ze na 3 dagen ermee spelen naar m'n hoofd en dat was het begin van alle ellende, sinds die dag hoor ik stemmen en die klinken demonisch en niet menselijk.
pi_133239519
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het gevaarlijk is, je roept niks op maar je krijgt door wat al bij je is, volgens mijn ervaringen dan.

zo deed ik het precies idd hoe je zegt, bij mij vlogen ze na 3 dagen ermee spelen naar m'n hoofd en dat was het begin van alle ellende, sinds die dag hoor ik stemmen en die klinken demonisch en niet menselijk.
Ik heb erover gelezen en het schijnt dat je entiteiten uit hogere en lagere sferen kan 'spreken'. Vanzelfsprekend zijn die uit hogere sferen aardig en die uit lagere sferen minder aardig.

Maar wat ik begreep is dat de entiteiten die je te pakken krijgt meestal bekenden van jou zijn (uit het huidige leven of uit een vorig leven).

Ik heb het van deze site: http://www.evp-experiments.nl/pages/wat_de_stemmen_vertellen.htm
  donderdag 14 november 2013 @ 18:00:34 #160
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133258264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:47 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Ik heb erover gelezen en het schijnt dat je entiteiten uit hogere en lagere sferen kan 'spreken'. Vanzelfsprekend zijn die uit hogere sferen aardig en die uit lagere sferen minder aardig.

Maar wat ik begreep is dat de entiteiten die je te pakken krijgt meestal bekenden van jou zijn (uit het huidige leven of uit een vorig leven).

Ik heb het van deze site: http://www.evp-experiments.nl/pages/wat_de_stemmen_vertellen.htm
Ik denk dat dat allemaal demonen in disguise zijn en dat er geen verschillende sferen zijn, maar dat ze gewoon in onze dimensie zijn als lichaamloze wezens :)
pi_133259585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:47 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

In de wereld van de levenden.. leeft goed en slecht door elkaar.
Waarom zou het aan de andere kant anders zijn...
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_133263609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:00 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik denk dat dat allemaal demonen in disguise zijn en dat er geen verschillende sferen zijn, maar dat ze gewoon in onze dimensie zijn als lichaamloze wezens :)
Waarom denk je dat het allemaal demonen zijn? Dus ook goede mensen worden na hun dood een demoon?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:47 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

In de wereld van de levenden.. leeft goed en slecht door elkaar.
Waarom zou het aan de andere kant anders zijn...
Ik denk dat je aan de andere kant aparte sferen hebt. Dat de goede zielen bij elkaar zitten en de slechte (of minder ontwikkelde) bij elkaar.
  donderdag 14 november 2013 @ 22:48:04 #163
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133270086
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:24 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het allemaal demonen zijn? Dus ook goede mensen worden na hun dood een demoon?

Ik denk niet dat wij na de dood op aarde zijn en dat wat op aarde rondzwerft demonen zijn die nooit mens zijn geweest.
pi_133322926
Terug van weggeweest. Geesten bestaan enkel voor de mensen met waarheid, die hebben een hiernamaals die zij met elkaar kunnen delen, die hebben een toekomst. Mensen die onwaarheden aanhangen hebben ook een hiernamaals maar dat is anders, namelijk 1 lange diepe droomloze slaap. Zij worden enkel wakker wanneer de geesten met waarheid bezig zijn met tijdsperiodes waar zij (de slapende geesten) ook iets mee te maken hebben gehad, voor antwoorden en vallen daarna weer in slaap.

Pas als de geesten met waarheid hun hiernamaals op orde hebben kunnen zij andere geesten gaan leren om ook zo te bestaan. Momenteel zijn er teveel problemen op aarde zodat zij de levenden nauwelijks kunnen bereiken. Die problemen zijn groots maar ook alledaags, het begint altijd in het klein door een verkeerde keuze van een levende. Degene die de grootste schade aanrichten (en dus het langste zullen moeten wachten, voor vele triljarden eeuwen) zijn zij die meningen aanhangen die tegen het leven zijn. Dus abortus, homosexualiteit, geweld maar ook buitenaardsen (dat wil zeggen erkennen mag wel maar niet beweren actief of direct te communiceren). Met hen valt niet te werken, het is alleen zo dat er 1 wezen is (misschien wel van een buitenaards hiernamaals) die over iedereen droomt vanaf ons begin, ons hiernamaals bestaat in een groter hiernamaals. Er zijn ook vele geesten die wel geloven dat zij goed bezig zijn maar nog niet weten dat zij verkeerde keuzes hebben gemaakt en daardoor goed kunnen lijken. Het is vaak te herkennen aan de onrust, wat er daarna ook komt aan emoties is irrelevant en er moet dan niet voor worden gekozen.
pi_133353801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:00 schreef Manke het volgende:

[..]

Probeer eens een exorcisme.
Ура для россии
pi_133435881

Een spookhuis is ook niet echt, al is het natuurlijk wel spannend en eng. Er zijn dan ook mensen die dol zijn op spookhuizen, maar om er dan ook maar echt in te geloven gaat veel te ver.

@loop, jij verdiend je geld (of giften) ook door geesten op te roepen of ze juist weg te jagen? Door mensen angst aan te praten om daar vervolgens misbruik van te gaan maken. Pas maar op, heldere geesten die nog niet dood zijn, zijn niet blij met oplichters!

http://www.opgelicht.nl/uitzending/2013/833/
  woensdag 20 november 2013 @ 11:47:02 #167
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133441135
quote:
tip
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_133459919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:24 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Ergens ben ik het wel eens met Manke. Er zijn geen goede geesten, de enigen die niet slecht zijn dat zijn degenen die direct in slaap vallen en wachten tot ze wakker gemaakt gaan worden door anderen. Wat bij de levenden begint.

De ergste spoken zijn diegenen die geloven dat zij de macht hebben over de levenden en levenden die daaraan willens en wetens aan meewerken, dus ook de levenden die indirect meewerken (medeplichtigheid), daarom zijn wij allen eigenlijk slecht maar omdat er dus geen goed is merkt niemand dat of is het niet een dringend iets voor mensen. Zouden ze vandaag te horen krijgen hoe de wereld in elkaar zit dan zouden ze morgen beginnen met goed te worden.

quote:
Ik denk dat je aan de andere kant aparte sferen hebt. Dat de goede zielen bij elkaar zitten en de slechte (of minder ontwikkelde) bij elkaar.
Het is 1 grote sfeer van 1 man die gebruikt wordt door spoken, heb hem nog niet gezien. Het kan ook een vrouw zijn trouwens, maar het is verder irrelevant. Als het een droom zou zijn zou er 1 hoofddromer zijn en ieder mens maakt ook contact met diens droom en wordt dan een rusteloze geest die uit frustratie vroeg of laat zal inzien dat die iets verkeerds doet en dan is het vaak dat het hek van de dam is.

Er is wel een hierarchie, degenen die zelf het hiernamaals snappen hebben de betere plekken, degene die er het meeste van weet is het sterkst. De hoofddromer is het niet in ieder geval. Dan is er nog een andere sfeer waar er 1 hoofdspook is die luistert naar de spoken die het hiernamaals zelf snappen en allerlei gewone mensen onderhoud die verder niet veel weten van het hiernamaals maar dus in stand worden gehouden of herinnerd worden door de anderen.

Daarbuiten die ene sfeer van onze Aarde begint de sfeer van het hoofdspook van een andere planeet, die met technologie een project ooit bedacht over hoe hij alle hiernamaalsen met elkaar zou verbinden zodat spoken van planeet naar planeet zouden kunnen gaan. Helaas voor ons is dat hoofdspook bezig met een negatieve droom waar onze droom contact mee heeft gemaakt ooit. Er zijn ook positieve dromen, maar de aardse spoken geloven zoveel in dat buitenaards spook dat ik ze niet overtuigd krijg dat er betere dromen zijn. Ik ben zelf 1 van de weinigen die dit doorziet en weet ook wat dat spook heeft gedaan (namelijk een ander spook gebruikt als ruimteschip). Ik kan het ze ook moeilijk uitleggen, omdat zij niet begrijpen dat zij verkeerd bezig zijn en zij dan op een verkeerde manier contact zouden willen maken met andere dromen.

En zelfs als ik het ze zou kunnen uitleggen en overtuigen dan moeten alle spoken eerst gaan slapen zodat dat ene buitenaards spook zal geloven dat zij niet voor zijn droom kiezen en dan moet 1 iemand alle verleidingen van dat spook tegenspreken totdat die vertrekt en weer terugkeert naar diens eigen huis op diens eigen planeet en spoken en levenden mogen dan niet meer die oude routes gebruiken. De volgende stap zou dan een hoorspel zijn, zoals War of the Worlds destijds, dat men een intergalactische radio bouwt en een medium de tekst doorgeeft aan mensen die dan niet meer meedromen met die buitenaardse maar met een andere dromer, waarna iedereen gelukkig zal worden.
pi_133508306
Wat ik van geesten vind of denk?

Ik weet er te weinig van om er echt een goed oordeel over te hebben,zelf nooit ervaren,maar weet wel dat het samenhangt met de geest van een overledene die geen rust kan vinden.Bijgelovig? mwah beetje en wel zo dat ik (wij) altijd tijdens Oud & Nieuw op alle vier hoeken van het huis grote matten Chinese rollen ophangen en die dan allemaal gelijktijdig afgaan. Dit om (zoals het heet) de "boze"geesten van het oude jaar te verdrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 10:30:52 ]
pi_133562988
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:10 schreef loop het volgende:

[..]

Ergens ben ik het wel eens met Manke. Er zijn geen goede geesten, de enigen die niet slecht zijn dat zijn degenen die direct in slaap vallen en wachten tot ze wakker gemaakt gaan worden door anderen. Wat bij de levenden begint.

De ergste spoken zijn diegenen die geloven dat zij de macht hebben over de levenden en levenden die daaraan willens en wetens aan meewerken, dus ook de levenden die indirect meewerken (medeplichtigheid), daarom zijn wij allen eigenlijk slecht maar omdat er dus geen goed is merkt niemand dat of is het niet een dringend iets voor mensen. Zouden ze vandaag te horen krijgen hoe de wereld in elkaar zit dan zouden ze morgen beginnen met goed te worden.

[..]

Het is 1 grote sfeer van 1 man die gebruikt wordt door spoken, heb hem nog niet gezien. Het kan ook een vrouw zijn trouwens, maar het is verder irrelevant. Als het een droom zou zijn zou er 1 hoofddromer zijn en ieder mens maakt ook contact met diens droom en wordt dan een rusteloze geest die uit frustratie vroeg of laat zal inzien dat die iets verkeerds doet en dan is het vaak dat het hek van de dam is.

Er is wel een hierarchie, degenen die zelf het hiernamaals snappen hebben de betere plekken, degene die er het meeste van weet is het sterkst. De hoofddromer is het niet in ieder geval. Dan is er nog een andere sfeer waar er 1 hoofdspook is die luistert naar de spoken die het hiernamaals zelf snappen en allerlei gewone mensen onderhoud die verder niet veel weten van het hiernamaals maar dus in stand worden gehouden of herinnerd worden door de anderen.

Daarbuiten die ene sfeer van onze Aarde begint de sfeer van het hoofdspook van een andere planeet, die met technologie een project ooit bedacht over hoe hij alle hiernamaalsen met elkaar zou verbinden zodat spoken van planeet naar planeet zouden kunnen gaan. Helaas voor ons is dat hoofdspook bezig met een negatieve droom waar onze droom contact mee heeft gemaakt ooit. Er zijn ook positieve dromen, maar de aardse spoken geloven zoveel in dat buitenaards spook dat ik ze niet overtuigd krijg dat er betere dromen zijn. Ik ben zelf 1 van de weinigen die dit doorziet en weet ook wat dat spook heeft gedaan (namelijk een ander spook gebruikt als ruimteschip). Ik kan het ze ook moeilijk uitleggen, omdat zij niet begrijpen dat zij verkeerd bezig zijn en zij dan op een verkeerde manier contact zouden willen maken met andere dromen.

En zelfs als ik het ze zou kunnen uitleggen en overtuigen dan moeten alle spoken eerst gaan slapen zodat dat ene buitenaards spook zal geloven dat zij niet voor zijn droom kiezen en dan moet 1 iemand alle verleidingen van dat spook tegenspreken totdat die vertrekt en weer terugkeert naar diens eigen huis op diens eigen planeet en spoken en levenden mogen dan niet meer die oude routes gebruiken. De volgende stap zou dan een hoorspel zijn, zoals War of the Worlds destijds, dat men een intergalactische radio bouwt en een medium de tekst doorgeeft aan mensen die dan niet meer meedromen met die buitenaardse maar met een andere dromer, waarna iedereen gelukkig zal worden.
Hoe weet je dit allemaal? Ergens gelezen of spreek je uit ervaring?
pi_133578850
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:55 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Hoe weet je dit allemaal? Ergens gelezen of spreek je uit ervaring?
Beiden.

Mochten lezers met geesten communiceren hoe dan ook of zouden toestaan dat een geest zou verschijnen bijvoorbeeld tijdens toekomstige rouwperiodes is het makkelijk om te testen. Ten eerste het gegeven dat er maar 1 planeet kan zijn. Ten tweede moet je de ander kunnen verrassen. Dus ook dromen over gevechten daarin moet je de ander kunnen overwinnen en dan een volgende droom kan het ook weer anders gaan, een soort eeuwige strijd idee. Dan zijn er nog wel nare gewoontes van geesten, maar dat is net als bij de levenden.
pi_133579016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 01:41 schreef Sjeenkske het volgende:

@loop, jij verdiend je geld (of giften) ook door geesten op te roepen of ze juist weg te jagen? Door mensen angst aan te praten om daar vervolgens misbruik van te gaan maken. Pas maar op, heldere geesten die nog niet dood zijn, zijn niet blij met oplichters!

http://www.opgelicht.nl/uitzending/2013/833/
Nee, ik verdien geen geld ermee. Wel krijg ik mijn geld omdat ik heb gezegd tegen mijn ouders dat ik met geesten praat die mij aangaven bij de politie en Riagg uit angst en onbegrip en daarom verloor ik veel sociale contacten maar werd het contact met geesten juist weer beter. Omdat ik weet hoe mensen over mij kunnen denken en dat al snel doorheb heb ik het moeilijk gehad om een baan te houden, telkens weer pesterijen, waardoor ik ook nog geen vrouw en kinderen heb.

Ik zou zelf juist oppassen voor mensen die praten over ET's, dat zijn juist spoken maar geen aardse die zich houden aan aardse afspraken. En mocht je er niet in geloven dan heb ik er geen moeite mee, dan verwacht ik jou nooit te zien in het volgende bestaan. Misschien is er nog een geest die je een hel aanbied, dan heb je tenminste nog iemand als laatste gezien en zou je er uit kunnen komen, ik zou er maar op ingaan als het jouw tijd is. Anders is het bestaan zo leeg, als je zelf niet weet hoe je naar anderen kunt reizen na je transitie en niemand die je wil halen omdat je mij disrespecteerde in het leven.
pi_133580273
Van djins geloof ik trouwens als niet-moslim dat zij wel in slaap gebracht kunnen worden maar omdat zij ergens iemand ooit zijn tegengekomen of vaak een familielid die met buitenaardse spoken omging of ook maar een keer zag en dat dat onverklaard bleef en dat zo'n djin dan heel realistisch of lucide is gaan dromen als tegengewicht, of als getuige zodat er iemand let op verdwaalde of moeilijk bereikbare moslims. Imams daarentegen zijn weer voorbeelden van hoe het moet en mogen daarom juist geen contact met djins, hooguit soefi's na ongetwijfeld lang beraad.

Aziatische spoken zijn dan weer heel anders. Net als Afrikaanse of geesten van andere oude stammen die vaak heel anders denken.

Zo is alles makkelijk op 1 hoop te gooien omdat mensen nu eenmaal geen buitenaardsen zouden kunnen zien. Maar toch zijn er diegenen die zeggen van wel en ook al is het niet waar dan kost het toch meer tijd, of extra tijd die anders niet in een geisoleerde plek aanwezig zou zijn en dat heeft allerlei vertragende effecten waardoor andere zaken weer mis gaan of langer duren voor ze verklaard kunnen worden waardoor zelfs levenden het zo druk kunnen krijgen of zoveel aandacht aan moeten besteden dat zo een hele planeet in diens ontwikkeling vertraagd kan worden of zelfs conflicten oplevert die niet hadden gehoeven. Zelfs indirect door obsessies met bepaalde onderwerpen of misschien zelfs adhd en allerlei observaties uit dsm die men erin zou kunnen zien.
  vrijdag 29 november 2013 @ 20:51:00 #174
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_133754310
Ik denk dat geesten overledenen zijn die om één of andere reden nog aan de aarde gebonden zijn. Dat kan zijn vanwege een nabestaande die nog hulp nodig heeft, andere onafgemaakte zaken of wellicht een verslaving.

Dit is de theorie die ik zelf als 'meest logisch' beschouw. Ik ben er dus niet 100% van overtuigd, maar dat is sowieso vrij onverstandig als het om dit soort zaken gaat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_133826287
Ik vind het erg interessant, ik kijk dan ook graag naar fact or faked op Syfy. Al vind ik het wel vaak op elkaar lijken en wie zegt dat ze daar de boel niet flessen.

Het intrigeert me, maar ik ben ergens wel sceptisch
  † In Memoriam † dinsdag 3 december 2013 @ 21:12:23 #176
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133888996
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:53 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vind het erg interessant, ik kijk dan ook graag naar fact or faked op Syfy. Al vind ik het wel vaak op elkaar lijken en wie zegt dat ze daar de boel niet flessen.

Het intrigeert me, maar ik ben ergens wel sceptisch
Dat programma is leuk maar niet bepalend of iets fact of faked is natuurlijk.
Ik krijg met honderd kaarsen hetzelfde effect als een lamp, dus alle lampen zijn nep? Ik kan met een krultang krullen in mijn haar maken dus alle gekrulde haardossen zijn fake?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 16 december 2013 @ 16:16:27 #177
385453 VDSN
Thank you
pi_134332056
ik heb toch ook al dingen gevoeld
  woensdag 18 december 2013 @ 10:18:33 #178
418115 Schaampje
schaamblog.blogspot.nl
pi_134396081
Hoi,

Ik weet niet of ik in geesten geloof. Wel in mensen met een soort 6e zintuig. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die de gedachten van anderen kunnen horen! Creepy toch?!
http://schaamblog.blogspo(...)je-horen-denken.html
Voor iedereen die zich wel eens schaamt en voor iedereen die houdt van leedvermaak
pi_134444683
Geesten?

Onzin
Boventitel
pi_134445477
quote:
11s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:18 schreef Schaampje het volgende:
Hoi,

Ik weet niet of ik in geesten geloof. Wel in mensen met een soort 6e zintuig. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die de gedachten van anderen kunnen horen! Creepy toch?!
http://schaamblog.blogspo(...)je-horen-denken.html
Correctie: Er zijn mensen die -denken- dat ze de gedachten van anderen kunnen horen.
Conscience do cost.
  donderdag 19 december 2013 @ 13:40:44 #181
418115 Schaampje
schaamblog.blogspot.nl
pi_134447649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Correctie: Er zijn mensen die -denken- dat ze de gedachten van anderen kunnen horen.
Haha je hebt een punt. Ik denk dat we nooit zeker zullen weten of dit echt bestaat. Ik kan in ieder geval niet in andermans gedachten kijken!
Voor iedereen die zich wel eens schaamt en voor iedereen die houdt van leedvermaak
pi_134452080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:40 schreef Schaampje het volgende:

[..]

Haha je hebt een punt. Ik denk dat we nooit zeker zullen weten of dit echt bestaat. Ik kan in ieder geval niet in andermans gedachten kijken!
probeer er eens naar te luisteren dan ;)
There is only one religion
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')