Nee nog nooit. Daarom denk ik ook niet dat ze zichtbaar zijn, maar alleen voelbaar door bijvoorbeeld een verandering in de temperatuur.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:49 schreef Furdinand het volgende:
Jij hebt er zeker heel wat gezien?
Ja dit is een serieus topic, bijzonder he, van mijquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Ik denk niet dat mensen een ziel hebben in de zin van iets door ons hele lichaam. Wat ik denk is dat onze ziel min of meer onze hersenen zijn. Waardoor er voor mij dus ook geen geesten bestaan.
Al weet ik niet of dit een serieus topic is.
U heeft national geographic gekeken.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:52 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Nee nog nooit. Daarom denk ik ook niet dat ze zichtbaar zijn, maar alleen voelbaar door bijvoorbeeld een verandering in de temperatuur.
Of Ghost Hunters op Syfyquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
U heeft national geographic gekeken.
Nee ik kijk alleen Discovery en CC. Geen National Geographic.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
U heeft national geographic gekeken.
Omdat zielen in bepaalde plekken worden ''opgeslagen''quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:57 schreef drumstickNL het volgende:
En alright, misschien hebben we wel een ziel. Waarom zou je dan in een soort lichaam rond blijven hangen. Als je lichaam ermee kapt is er geen reden om er nog te zijn.
Zielen worden opgeslagen in bepaalde dingen.quote:
Ja. Een ziel kan worden opgeslagen in baksteen, leisteen en bepaalde soorten boomschors. Ook kan een ziel verhuizen naar een kind wat nog geboren moet worden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:06 schreef BELASTING het volgende:
Vreemd topic, van een vreemde TS. Niettemin interessant voor een verkapte TerugVindGeest.
Geloof wel dat er geesten zijn, en dat je ze kunt 'zien'. Als zijnde voelen, door inderdaad bijvoorbeeld de temperatuur.
En waarom denk je dat die zielen worden opgeslagen? Eigenlijk zijn wij mensen dus ook een soort 'opslag', omdat de ziel in ons huist, en zodra wij doodgaan verhuist naar een ander ding/voorwerp/levend iets?
verdomme ik wist hetquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Zielen worden opgeslagen in bepaalde dingen.
Hier zijn degenen waar ik van weet:
- Baksteen.
- Leisteen.
- Bepaalde soorten boomschors.
Foutief.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:20 schreef drumstickNL het volgende:
Dat je verhaal niet klopt, geesten gaan dan vaak naar je kast, algemene kennis jong.
Wat voor ''onverklaarbaars''? Er zal vast wel een verklaring voor zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:44 schreef Vaseline_ het volgende:
Ja ik geloof er helaas wel in want heb genoeg onverklaarbaars meegemaakt waardoor ik het niet kan ontkennen.
Beetje krom.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:44 schreef Vaseline_ het volgende:
Ja ik geloof er helaas wel in want heb genoeg onverklaarbaars meegemaakt waardoor ik het niet kan ontkennen.
Bron?quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Zielen worden opgeslagen in bepaalde dingen.
Hier zijn degenen waar ik van weet:
- Baksteen.
- Leisteen.
- Bepaalde soorten boomschors.
'Weten'quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:51 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje krom.
Omdat je genoeg onverklaarbaars hebt meegemaakt geeft dit reden om zoiets dan maar te geloven zodat je er dan tenminste antwoord op hebt?
Is het altijd nodig om overal antwoord op te hebben?
Beter geen antwoord dan een fout antwoord lijkt me zo.
Ik ben nu op mijn mobiel, maar ik zal hier een bron posten als ik weer op de PC ben.quote:
Beetje krom om dit te zeggen als je niet weet wat dat onverklaarbare is wat ik heb meegemaakt, reken maar er was geen andere verklaring voor en bovendien voel ik het gewoon en als kind al te vaak gezien..:{quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:51 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje krom.
Omdat je genoeg onverklaarbaars hebt meegemaakt geeft dit reden om zoiets dan maar te geloven zodat je er dan tenminste antwoord op hebt?
Is het altijd nodig om overal antwoord op te hebben?
Beter geen antwoord dan een fout antwoord lijkt me zo.
Jawel hoor, ze kan het niet verklaren maar ze weet.. dat is wat ze zegt.quote:
ok, ben benieuwdquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:56 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Ik ben nu op mijn mobiel, maar ik zal hier een bron posten als ik weer op de PC ben.
Ga niet zielig doen, je hebt ook niet op mijn vraag een antwoord gegeven. Vertel dat ''onverklaarbare'' maar eens, dan zal ik of mischien een andere FoK! gebruiker er vast wel een verklaring voor weten.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:58 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Beetje krom om dit te zeggen als je niet weet wat dat onverklaarbare is wat ik heb meegemaakt, reken maar er was geen andere verklaring voor en bovendien voel ik het gewoon en als kind al te vaak gezien..:{
Laat maar. Je neemt dit subforum niet serieus dus dag.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:02 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Ga niet zielig doen, je hebt ook niet op mijn vraag een antwoord gegeven. Vertel dat ''onverklaarbare'' maar eens, dan zal ik of mischien een andere FoK! gebruiker er vast wel een verklaring voor weten.
Ik neem het niet serieus? Dit is toch wel een serieus topic hoor.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:02 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Laat maar. Je neemt dit subforum niet serieus dus dag.
Zo, even op de PC.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stone_Tapequote:The Stone Tape theory is a paranormal hypothesis that was proposed in the 1970s as a possible explanation for ghosts. It speculates that inanimate materials can absorb some form of energy from living beings; the hypothesis speculates that this "recording" happens especially during moments of high tension, such as murder, or during intense moments of someone's life. This stored energy can be released, resulting in a display of the recorded activity. According to this hypothesis, ghosts are not spirits but simply non-interactive recordings similar to a movie.[1] Paranormal investigators commonly consider such phenomena as residual hauntings
Pardon???quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:04 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
zodat wij je mischien verder kunnen helpen.
Ja. Ik, of een andere FoK! gebruiker die daar ook zin in heeft.quote:
Let dan ook op je woorden, verder willen helpen.. met wat???quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:09 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Ja. Ik, of een andere FoK! gebruiker die daar ook zin in heeft.
Edit: Laat maar, die user komt toch niet meer terug hier omdat ik haar zogenaamd gekwetst heb ofzo? Weet ik veel
Ja ze doet overduidelijk zielig met zielige smiley'tjes enzo. Het is dus mischien een probleem, waar ik/anderen mee kunnen helpen aangezien ze mischien stiekem wel een verklaring zoekt, maar hier niet openlijk voor uit durft te komen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:11 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Let dan ook op je woorden, verder willen helpen.. met wat???
Mijn 1e gedachte was: Eikel!
IK ben IK, sjow... en voelt dat ff goed!quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:13 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Ja ze doet overduidelijk zielig met zielige smiley'tjes enzo. Het is dus mischien een probleem, waar ik/anderen mee kunnen helpen aangezien ze mischien stiekem wel een verklaring zoekt, maar hier niet openlijk voor uit durft te komen.
Wie ben jij eigenlijk?
Volgens mij zijn jij en die vaseline chick dezelfde userquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:16 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
IK ben IK, sjow... en voelt dat ff goed!
En zoek jij eens in jezelf ipv in haar.. gaat je echt ten goede komen
Zoals ik al zei, Ik ben Ik..quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:18 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Volgens mij zijn jij en die vaseline chick dezelfde user
PS:
Don't tell me what to do woman, i do as i please.
Beetje krom om dit te zeggen als je niet weet wat ik heb meegemaakt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:58 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Beetje krom om dit te zeggen als je niet weet wat dat onverklaarbare is wat ik heb meegemaakt, reken maar er was geen andere verklaring voor en bovendien voel ik het gewoon en als kind al te vaak gezien..:{
Niets is zo veranderlijk als wetenschap. Wat vandaag als feit wordt gepresenteerd kan morgen compleet onderuit gehaald worden door nieuwe inzichten.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:17 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik weet niet of ik het moet geloven. Ik wil het wel geloven, net als het parnormale enzo, maar ik geloof toch het meest in de wetenschap, omdat het dan een feit is. En zo lang er nog geen officieel onderzoek naar geesten bestaat waaruit blijkt dat ze echt bestaan geloof ik er niet. Al vind ik het wel interessant.
Ook omdat ik ook wel dingen mee heb gemaakt waarvan ik denk.. Misschien zijn het wel geesten?!? Maar van veel verhalen die ik lees en hoor denk ik soms ook dat het een beetje psychotische klachten zijn.
Dus een samenvatting van het antwoord op jou vraag; Ik wil het wel geloven, maar zo lang er geen wetenschappelijke feiten over zijn kan ik het niet geloven.
Dan nog geloof ik eerder in de wetenschap dan in iets als geesten en god . Want er zijn een aantal inzichten die veranderen, maar er zijn er nog veel meer die wel vast staan.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:42 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Niets is zo veranderlijk als wetenschap. Wat vandaag als feit wordt gepresenteerd kan morgen compleet onderuit gehaald worden door nieuwe inzichten.
Dat is dan ook de kracht van wetenschap, er voor durven uitkomen wanneer het niet klopt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:42 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Niets is zo veranderlijk als wetenschap. Wat vandaag als feit wordt gepresenteerd kan morgen compleet onderuit gehaald worden door nieuwe inzichten.
Wetenschappers geven hun fouten niet graag toe omdat ze hun reputatie op het spel zetten. Wetenschappelijke feiten worden dan ook (op een uitzondering na) door anderen onderuit gehaald. En met een beetje aanpassing hebben ze dan alsnog gelijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:50 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat is dan ook de kracht van wetenschap, er voor durven uitkomen wanneer het niet klopt.
In de Bijbel wordt nergens gesproken over een platte aarde.quote:Als voorbeeld de bijbel komt uit een tijd dat we ook nog dachten dat de aarde plat is... maar verder niet durven veranderen en ervoor uitkomen dat er dingen niet kloppen.
Jij hebt blijkbaar nog nooit de Bijbel gelezen.quote:Met zon gedachte denken we ook nog steeds achter de aarde plat is, onweer door goden komen, achter de lucht wat je ziet een hemel zit enz.
Zonder veranderingen nooit vooruitgang.
De bewijzen die er zijn worden afgedaan als fake. En hoe kan je in hemelsnaam bewijzen dat iets niet bestaat?quote:Het is heel simpel, wanneer er uit vele onderzoeken uitkomt dat bijv. geesten/ aliens/ medium enz. bestaan neem ik het als feit aan.
Maar er zijn al vele onderzoeken geweest dat ze niet bestaan.
Charlatans bestaan al zolang de mens er is en hebben heel veel verpest.quote:Bijv. medium vele trucjes hebt om net te doen alsof ze bestaan maar bij een test kon hij deze niet toepassen en het was nooit iemand gelukt....
Omdat iemand zelf het een en ander heeft meegemaakt.quote:Je kan er dan wel in blijven geloven, maar ik zou niet weten waarom.
Logisch dat ze het niet graag toegeven.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:13 schreef Ratelslangetje het volgende:
[quote]Wetenschappers geven hun fouten niet graag toe omdat ze hun reputatie op het spel zetten. Wetenschappelijke feiten worden dan ook (op een uitzondering na) door anderen onderuit gehaald. En met een beetje aanpassing hebben ze dan alsnog gelijk.
Zeg ik ook nergens, ik zeg dat het uit dezelfde tijd komt.quote:In de Bijbel wordt nergens gesproken over een platte aarde.
Klopt, sprookjes lees ik niet meer.quote:Jij hebt blijkbaar nog nooit de Bijbel gelezen.
Met wetenschap.quote:De bewijzen die er zijn worden afgedaan als fake. En hoe kan je in hemelsnaam bewijzen dat iets niet bestaat?
quote:Charlatans bestaan al zolang de mens er is en hebben heel veel verpest.
Dat zegt verder weinig.quote:Omdat iemand zelf het een en ander heeft meegemaakt.
Ja dus?quote:Ik heb geen geesten van overleden mensen gezien maar wel andere verschijningen en ik ben niet gek of een fantast.
Vergelijk jij me nou met een gek??quote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:22 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dus?
Niet rot bedoelt maar gekken hebben ook niet door dat ze het fout hebben... je gelooft altijd je eigen gedachte enz.
Maar betekent niet dat het ook echt bestaat.
Je kan het niet bevatten he? Geeft niets, jij bent gewoon onwetend.quote:Wanneer iemand kleurenblind is en de kleuren anders ziet betekent het niet dat de kleuren ook daadwerkelijk anders zijn.
Ja ik ben zogenaamd onwetend.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:44 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Vergelijk jij me nou met een gek??
Gaat heen man.
Lucky me dat ik bij alle ervaringen niet alleen was en dus geen seconde hoefde te twijfelen over mijn gesteldheid. Of we waren allemaal knettergek.
[..]
Je kan het niet bevatten he? Geeft niets, jij bent gewoon onwetend.
Ja dat ben je. Ongelovige Thomas..eerst zien dan geloven.quote:
Ik heb dingen met mn volle verstand gezien ja en ik was niet alleen. Drie ervaringen, waarvan eentje zo eng is dat ik die het liefst afdoe als collectief fantaseren. Maar dat is niet zo!quote:Jij en een paar personen om je heen weten meer dan de hele wereld weet.
Met gekken en kleurenblindheid heeft dit niets te maken dus jouw voorbeeld slaat nergens op.quote:Ik vergelijk je helemaal niet met een gek, dat was een voorbeeld om het duidelijk te maken.
Als je je aangesproken voelt is dat niet mijn probleem.
Wie is er nou bekrompen? als je iemand bekrompen noemt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:24 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja dat ben je. Ongelovige Thomas..eerst zien dan geloven.
Nogmaals, geeft niets. Dat is jouw gebrek.
[..]
Ik heb dingen met mn volle verstand gezien ja en ik was niet alleen. Drie ervaringen, waarvan eentje zo eng is dat ik die het liefst afdoe als collectief fantaseren. Maar dat is niet zo!
Jaren later kreeg ik internet en las verhalen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt. Hoe valt dat te rijmen dan, simpele ziel?
[..]
Met gekken en kleurenblindheid heeft dit niets te maken dus jouw voorbeeld slaat nergens op.
Geinig hoe bekrompen onwetende mensen altijd met de meest belachelijke vergelijkingen komen om hun o zo veilige wereldbeeld te behouden.
Whatever. Geen zin om mezelf te verdedigen of in discussie te gaan met iemand die zo standvastig in zn eigen bekrompen wereldje leeft en niet openstaat voor ervaringen die zijn verstand te boven gaan.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wie is er nou bekrompen? als je iemand bekrompen noemt.
Iedereen die een andere mening en gedachte heeft dat niet strookt met je eigen mening en gedachtegang is 1x onwetend en bekrompen?
Aparte conclusie.
Eng he? mensen die je niet meteen geloven.
Veilige wereldbeeld? de wereld is verre van veilig.
Je bent bijv. nergens veilig in Nederland door de vele chemische en brandbare fabrieken en opslag plaatsen.
Hoe meer je achter de waarheid komt hoe kloter en gevaarlijke de wereld wordt...
Als geesten bestaan had iedereen er last van en niet een aantal mensen meerdere ervaringen.
Als we het toch persoonlijk maken, mensen die hierin geloven zijn altijd maar aparte niet doorsnee Nederlanders.
Als jij deze ervaringen serieus neemt, neem ik de mijne ook en geloof ik dat deze mensen niet standaard doorsnee zijn.
Als jij er gelukkig van wordt om mensen voor bekrompen personen uit te maken zodat jij jezelf beter voelt, lekker doenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:46 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Whatever. Geen zin om mezelf te verdedigen of in discussie te gaan met iemand die zo standvastig in zn eigen bekrompen wereldje leeft en niet openstaat voor ervaringen die zijn verstand te boven gaan.
Ja doeiiiiiiquote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:52 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als jij er gelukkig van wordt om mensen voor bekrompen personen uit te maken zodat jij jezelf beter voelt, lekker doen![]()
Zo heb je een mooi excuus om niet open te staan voor andere denkwijzes en ervaringen.
Er bestaat ook zoiets als een gedeelde psychose, google maar!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:24 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja dat ben je. Ongelovige Thomas..eerst zien dan geloven.
Nogmaals, geeft niets. Dat is jouw gebrek.
[..]
Ik heb dingen met mn volle verstand gezien ja en ik was niet alleen. Drie ervaringen, waarvan eentje zo eng is dat ik die het liefst afdoe als collectief fantaseren. Maar dat is niet zo!
Jaren later kreeg ik internet en las verhalen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt. Hoe valt dat te rijmen dan, simpele ziel?
[..]
Met gekken en kleurenblindheid heeft dit niets te maken dus jouw voorbeeld slaat nergens op.
Geinig hoe bekrompen onwetende mensen altijd met de meest belachelijke vergelijkingen komen om hun o zo veilige wereldbeeld te behouden.
Projectie is heel menselijk, zoals hier weer het geval is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:46 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Whatever. Geen zin om mezelf te verdedigen of in discussie te gaan met iemand die zo standvastig in zn eigen bekrompen wereldje leeft en niet openstaat voor ervaringen die zijn verstand te boven gaan.
Je gevoel zou daar mooi het antwoord op weten want het was jouw persoonlijke ervaring .quote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:40 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik heb weleens met iemand geprobeerd een discussie te voeren over of god bestaat. Ik geloof er niet in, hij wel. Ik vroeg hem hoe hij dan zeker weet of God bestaat. Hij zei dat hij hem heeft gevoelt, hij voelt dat God bij hem is, en dat God naar hem luistert.
Klinkt als een beginnende psychose.
Ratelslangetje, mag ik vragen wat jij hebt meegemaakt, waardoor je er zeker van bent dat het bestaat?
Ik zelf heb meegemaakt dat ik bij m'n oma aan het logeren was, vlak nadat mijn opa was overleden, ik kon die nacht niet goed slapen en hoorde geklop op het bureau van mijn opa.
Zou dit dan mijn opa geweest kunnen zijn denk je?
Wat was er danquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:35 schreef Nikmans het volgende:
Ik heb een tijdje geleden volgens mij een entiteit in mijn huis gehad, was niet prettig iig
Maar gevoel is geen feit. Dus mijn gevoel zegt dat het mijn opa was, verstandelijk kan ik zeggen dat het gewoon toeval is, dat ik het geluid verkeerd geïnterpreteerd hebt. Dus dan is er nog geen bestaan van geesten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:58 schreef Summers het volgende:
[..]
Je gevoel zou daar mooi het antwoord op weten want het was jouw persoonlijke ervaring .
Ik hoor ook wel vaak geluiden... materialen leven ook door de temperatuur... ene keer rekt het uit andere keer krimpt het... dit kan geluid opleveren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:09 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Maar gevoel is geen feit. Dus mijn gevoel zegt dat het mijn opa was, verstandelijk kan ik zeggen dat het gewoon toeval is, dat ik het geluid verkeerd geïnterpreteerd hebt. Dus dan is er nog geen bestaan van geesten.
ik ook, een eend. Was geen pretje. De vaas omgegooid en op de bank gescheten. ik heb verdomme een half uur staan poetsenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:35 schreef Nikmans het volgende:
Ik heb een tijdje geleden volgens mij een entiteit in mijn huis gehad, was niet prettig iig
Geestig eendjequote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:23 schreef tarantism het volgende:
[..]
ik ook, een eend. Was geen pretje. De vaas omgegooid en op de bank gescheten. ik heb verdomme een half uur staan poetsen
Vind ik leukquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:34 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Dit verklaard denk ik genoeg:___
Waarom moeten 'gelovigen' altijd bewijs leveren aan de zogenaamde wetenschappers?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik hoor ook wel vaak geluiden... materialen leven ook door de temperatuur... ene keer rekt het uit andere keer krimpt het... dit kan geluid opleveren.
Maar ik mag je nuchterheid wel![]()
Ze bestaan nog
Er zijn genoeg bewijzen die vast staan, en als er nieuw bewijs komt is het een vervolg op een oud bewijs. Ook kunnen oude bewijzen opnieuw onderzocht worden. Dat is toch juist goed, dat het vaker onderzocht wordt??quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:32 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarom moeten 'gelovigen' altijd bewijs leveren aan de zogenaamde wetenschappers?
Draai het eens om.. laat de wetenschappers maar eens bewijzen dat er niet meer is dan in hun beleving
Wetenschap levert geen bewijs, want elke dag weer ander bewijs, onderzoek, zogenaamd bewijs van bla bla bla.. en de dag erna ist weer anders vlgs de wetenschappers..
Oh, ja! DAS wetenschappelijk bewijs!
Ehms.. waar is het bewijs dan??
Daar heb ik het niet over, dus erg offtopic nu ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:42 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bewijzen die vast staan, en als er nieuw bewijs komt is het een vervolg op een oud bewijs. Ook kunnen oude bewijzen opnieuw onderzocht worden. Dat is toch juist goed, dat het vaker onderzocht wordt??
En waar nog geen bewijs/antwoord op is, daar wordt ook nog onderzoek naar gedaan.'
Wil je zeggen dat je eerder gelooft dat we van adam & eva afstammen dan van de aap dmv evolutie?
Maar deze discussie wordt wel een beetje offtopic zo eigenlijk, dat is niet de bedoeling.
Dan over geesten. Daar is vast onderzoek naar gedaan,quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:51 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over, dus erg offtopic nu ja.
Diskwalificeer je nou je eigen gevoel?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:09 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Maar gevoel is geen feit. Dus mijn gevoel zegt dat het mijn opa was, verstandelijk kan ik zeggen dat het gewoon toeval is, dat ik het geluid verkeerd geïnterpreteerd hebt. Dus dan is er nog geen bestaan van geesten.
Ik diskwalificeer mijn gevoel niet. Voor mij zijn gevoel en verstand gescheiden, nee dat zeg ik verkeerd.quote:Op zondag 5 februari 2012 00:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Diskwalificeer je nou je eigen gevoel?
Jammer zeg.
Waarom dat?quote:
Als jij iets onbekends voelen al ziet als een beginnende psychose dan kan ik me voorstellen dat het bij die ene ervaring is gebleven .quote:Op zondag 5 februari 2012 00:30 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Ik diskwalificeer mijn gevoel niet. Voor mij zijn gevoel en verstand gescheiden, nee dat zeg ik verkeerd.
Ik kan daar onderscheid van maken. Daar is niks mis mee. Dat vind ik juist een sterke eigenschap. Sterker nog, dat leer je ook als je in therapie gaat.
Jouw waarneming van de wereld is evenmin een standaard en net zo persoonlijk als bij ieder ander .quote:Op zondag 5 februari 2012 00:56 schreef Hamerke het volgende:
Omdat Ts in geesten, zielen en weet ik nit wat nog meer geloofd.
Ik heb nog nooit een geest oid gezien, en in ons 107 jaar oude huis kunnen al veel geesten in de stenen of leien dakbedekking zitten, als ik TS tenminste moet geloven.
Er is bewijs zoals iemand al heeft gepost.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:32 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarom moeten 'gelovigen' altijd bewijs leveren aan de zogenaamde wetenschappers?
Draai het eens om.. laat de wetenschappers maar eens bewijzen dat er niet meer is dan in hun beleving
Wetenschap levert geen bewijs, want elke dag weer ander bewijs, onderzoek, zogenaamd bewijs van bla bla bla.. en de dag erna ist weer anders vlgs de wetenschappers..
En daarom kan net bestaan van geesten ook niet wetenschappelijk bewezen worden.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:23 schreef Summers het volgende:
[..]
Jouw waarneming van de wereld is evenmin een standaard en net zo persoonlijk als bij ieder ander .
Wel degelijk, als ze bestaan zou iedereen ze kunnen waarnemen.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En daarom kan net bestaan van geesten ook niet wetenschappelijk bewezen worden.
Het zijn ervaringen van mensen.
Het gaat dus juist om persoonlijke ervaringen, hoe wil je dat bewijzen?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wel degelijk, als ze bestaan zou iedereen ze kunnen waarnemen.
Dat heeft niks met ervaringen te maken.
Persoonlijke ervaringen betekenen niks.... leuk voor de persoon maar betekent niet dat het bestaat.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat dus juist om persoonlijke ervaringen, hoe wil je dat bewijzen?
Hoe waarnemen?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Jahoor, dus je ziet geesten?quote:Hoe waarnemen?
Ik nam ze waar met opname apparatuur.
Precies zoals we ze bedacht hebben, toevallig he?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:05 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Jahoor, dus je ziet geesten?
Zien ze er ook uit als mensen of zoals we ze van films kennen?
Ik bedoel met geluidsopname apparatuur.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:05 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Jahoor, dus je ziet geesten?
Zien ze er ook uit als mensen of zoals we ze van films kennen?
Een vriend zag ze wel, ze zagen er uit als sinistere mensen en rare wezens.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Precies zoals we ze bedacht hebben, toevallig he?![]()
Een waarneming is ook een ervaring.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
@TS: Je vraagt om onderbouwing, maar wat is jouw onderbouwing hiervoor dan? Kun je dit uberhaupt onderbouwen of is het gewoon lekker speculeren voor bij de koffie? Of moet er vertouwd worden op autoriteit?quote:Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden.
In je eerste post zei je dat je niet in geesten gelooft, en nu wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef OneLoveMassive het volgende:
@TS:
"Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden."
Je vraagt om onderbouwing, maar wat is jouw onderbouwing hiervoor dan? Kun je dit uberhaupt onderbouwen of is het gewoon lekker speculeren voor bij de koffie? Of moet er vertouwd worden op autoriteit?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:03 schreef Skitzofrenix het volgende:
In je eerste post zei je dat je niet in geesten gelooft, en nu wel.![]()
Bedoel je niet dat je er in gelooft, maar het liever wilt ontkennen, in de zin van er niks mee te maken hebben?
Wat zijn zielen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef OneLoveMassive het volgende:
@TS:
"Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden."
Je vraagt om onderbouwing, maar wat is jouw onderbouwing hiervoor dan? Kun je dit uberhaupt onderbouwen of is het gewoon lekker speculeren voor bij de koffie? Of moet er vertouwd worden op autoriteit?
OneLoveMassive vindt van wel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:46 schreef Manke het volgende:
[..]
Ziel en geest zijn 2 verschillende dingen.
quote:
Hahaha, ik vind het wel leuk om te zien dat het OT van de TS de aandacht krijgt die het verdient. Ik zal het nog even in echte quotes zetten.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Nee, suffie, Het betreft een QUOTE van TS waar OneLoveMassive op reageerd.
Het stukje ""Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn,..." is dus NIET de opvatting van OneLoveMassive, maar die van de TS ! (uit de OP nog wel ... )
Ok, het had duidelijker gekund, beter tussen quote tags kunnen staan en/of italic ipv louter tussen quotes ...
Ik hoop dat je de misvatting door hebt nu. Sorry voor de onduidelijkheidquote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:03 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
In je eerste post zei je dat je niet in geesten gelooft, en nu wel.![]()
Bedoel je niet dat je er in gelooft, maar het liever wilt ontkennen, in de zin van er niks mee te maken hebben?
Goede vragen, imo Rakker. Volgens de Christelijke traditie is de ziel, het eeuwige bewustzijn, de kern van wie je bent. Ik geloof niet in de ziel in die zin, of ik moet eigenlijk zeggen, ik weet niet of dat klopt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wat zijn zielen?
Ik geloof niet in zielen dus automatisch geloof je niet in geesten of andere denkbeeldige wezens.
Wanneer je hersenen gestopt zijn... is het klaar, je hersenen zorgen voor je persoonlijkheid.
Wanneer ze bijv. beschadigd zijn kan je persoonlijkheid veranderen, eigenlijk al bewijs dat je geen ziel hebt.
Maar ik ben benieuwd hoe jij over zielen denkt.
Jeetje, ik had het echt niet gezien, mijn excuses!quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:44 schreef OneLoveMassive het volgende:
[..]
Hahaha, ik vind het wel leuk om te zien dat het OT van de TS de aandacht krijgt die het verdient. Ik zal het nog even in echte quotes zetten.
De vragen onder de quotes waren ook mijn vragen voor de TS. Ik zal de andere vragen ook beantwoorden hoor
Dat geeft toch niks?quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:54 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Jeetje, ik had het echt niet gezien, mijn excuses!
Nou ja, gevoel kun je ook niet zien, maar daarom heb je het nog wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:44 schreef Snowbells het volgende:
Ik geloof pas in iets als ik het ook kan zien..
Dus je gelooft niet in koolmonoxide?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:44 schreef Snowbells het volgende:
Ah ok, de wind is ook een fabel dus?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:44 schreef Snowbells het volgende:
Vond je het zo eng, joh?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:46 schreef Ratelslangetje het volgende:
Gisteren keek ik naar Haunted en Haunting waar het over schaduwverschijningen met rode ogen ging.
Heb vannacht met alle lampen aan geslapen.
Ja joh, omdat ik een paar jaar geleden ook shadowpeople met rode ogen heb gezien.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vond je het zo eng, joh?
Op Investigation Discovery toevallig?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:46 schreef Ratelslangetje het volgende:
Gisteren keek ik naar Haunted en Haunting waar het over schaduwverschijningen met rode ogen ging.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Op Investigation Discovery toevallig?
Je doet net als vele anderen, namelijk lekker veilig denken. Wat je niet ziet bestaat niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:04 schreef Snowbells het volgende:
Ik had het meer over de paranormale dingen. Maar ik blijf wel altijd bang om verschijningen te zien. Volgens mij praat ik mezelf nu echt tegen
Ze worden vaker gezien dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja joh, omdat ik een paar jaar geleden ook shadowpeople met rode ogen heb gezien.
Het is vrij normaal hoor. Je kunt nog zo nuchter in het leven staan, maar als je 's nachts wakker schrikt van een klassieke nachtmerrie, dan ga je toch twijfelen. Ons gedrag wordt maar zeer ten dele bepaald door de ratio en we zijn dus veel minder de rationele wezens die we graag denken te zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:04 schreef Snowbells het volgende:
Ik had het meer over de paranormale dingen. Maar ik blijf wel altijd bang om verschijningen te zien. Volgens mij praat ik mezelf nu echt tegen
Nee. Ik geloof niet dat er een scherpe definitie bestaat van wat je ziel, of de menselijke geest nou eigenlijk is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Wie kan mij uitleggen WAT een ziel nu eigenlijk is? Wat doet het?
Oh ik bedoelde niet te zeggen dat die per sé hetzelfde zijn voor mij hoor.. We zijn trouwens behoorlijk complexe wezens als we meerdere onstoffelijke componenten zouden blijken te hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:52 schreef Natalie het volgende:
Geest = ziel? Nee, daar geloof ik niet in.
Maar in het idee van geesten op zich, dat sluit ik niet uit. Denk dat er meer is dat we momenteel met wetenschap kunnen verklaren. En verhalen over verschijningen gaan al zolang rond, ook in mijn familie, dat ik geneigd ben te zeggen dat het mogelijk bestaat.
Maar hoef er niet persoonlijk mee geconfronteerd te worden. Zou me rot schrikken
Dat is je mind, wil en emoties.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Zou je eens misschien willen checken?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja joh, omdat ik een paar jaar geleden ook shadowpeople met rode ogen heb gezien.
Het is wel een fascinerend idee, vind je ook niet?quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde niet te zeggen dat die per sé hetzelfde zijn voor mij hoor.. We zijn trouwens behoorlijk complexe wezens als we meerdere onstoffelijke componenten zouden blijken te hebben.
True, maar ik hoop wel dat er nog 'iets' is na de dood. Het is een geruststellende gedachte dat we misschien weer herenigd worden met de mensen die we eerder zijn verloren. Wie zal het zeggen? Het is niet of we het kunnen testen.quote:En tja, we treuren om onze doden.. Maar ze moeten bij voorkeur wel dood blijven..
Je essentie, degene die jij echt bent zonder alle crap eromheen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef sterk_aanwezig het volgende:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je essentie, degene die jij echt bent zonder alle crap eromheen.
Je wezen, dat is je ziel.
Ja, dat denk ik ook. Mooi gezegd .quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je essentie, degene die jij echt bent zonder alle crap eromheen.
Je wezen, dat is je ziel.
Gelovigen zijn de mensen die iets beweren en als je iets beweert dan heb je de bewijslast. Ongelovigen zeggen dat de bewering niet gegrond is en dat er daarom bewijs aangevoerd moet worden ter ondersteuning van de bewering. Het is absurd om te denken dat ongelovigen moeten bewijzen dat iets niet bestaat. Zo werkt het niet. En wees alsjeblieft niet zo denigrerend over de wetenschap. Wetenschap heeft ervoor gezorgd dat jij lekker comfortabel en warm achter je PC-tje zit. Wetenschap & technologie hebben ons leven beter gemaakt. Wetenschap heeft ons gemiddelde levensduur verdubbeld. En wetenschap levert geen bewijs zeg je? Beetje hypocriet om dat te zeggen vanachter je pc die fungeert als bewijs. Hier heb je bewijs: Televisie, magnetron, computer, mobieltje, microscoop, telescoop, raket, atoombom etc etc etc.....quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:32 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Bewijslast is per definitie niet aanwezig bij "geloof" en derhalve voorbehouden aan de ongelovigen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:36 schreef Leetor het volgende:
[..]
Gelovigen zijn de mensen die iets beweren en als je iets beweert dan heb je de bewijslast. Ongelovigen zeggen dat de bewering niet gegrond is en dat er daarom bewijs aangevoerd moet worden ter ondersteuning van de bewering. Het is absurd om te denken dat ongelovigen moeten bewijzen dat iets niet bestaat. Zo werkt het niet. En wees alsjeblieft niet zo denigrerend over de wetenschap. Wetenschap heeft ervoor gezorgd dat jij lekker comfortabel en warm achter je PC-tje zit. Wetenschap & technologie hebben ons leven beter gemaakt. Wetenschap heeft ons gemiddelde levensduur verdubbeld. En wetenschap levert geen bewijs zeg je? Beetje hypocriet om dat te zeggen vanachter je pc die fungeert als bewijs. Hier heb je bewijs: Televisie, magnetron, computer, mobieltje, microscoop, telescoop, raket, atoombom etc etc etc.....
Oftewel, gelovigen fantaseren er op los en mensen die de waarheid zoeken (ongelovigen) zoeken voor een wetenschappelijk bewijs voordat ze ergens in geloven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Bewijslast is per definitie niet aanwezig bij "geloof" en derhalve voorbehouden aan de ongelovigen.
Nou, ik durf te betwijfelen of ze "er op los fantaseren", vaak genoeg verdenk ik ze van het tegendeel. Volstrekt fantasieloos. Op die enkele, charismatische, "voorganger" na die weer een nieuw verhaal de wereld in helpt, waar de rest bovenop duikt op basis van "gevoel".quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:49 schreef Sjeenkske het volgende:
Oftewel, gelovigen fantaseren er op los en mensen die de waarheid zoeken (ongelovigen) zoeken voor een wetenschappelijk bewijs voordat ze ergens in geloven.
<snip>
Dus zo'n onzin was het dus niet? Wat is EVP?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:38 schreef Manke het volgende:
Ik was ook benieuwd of die onzin bestaat, ik ging zoeken en heb het helaas gevonden, dmv EVP, sinds die dag hoor ik stemmen en dat is al 4,5 jaar geleden, anti psychotica krijg ik maar doet weinig.
ik dacht dat het onzin was, maar dat is het niet, ook heb ik nog steeds de mening dat alle geesten demonen zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:09 schreef Ammitau het volgende:
[..]
Dus zo'n onzin was het dus niet? Wat is EVP?
Hoezo is dat gevaarlijk Je roept toch niks op?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:54 schreef Manke het volgende:
[..]
ik dacht dat het onzin was, maar dat is het niet, ook heb ik nog steeds de mening dat alle geesten demonen zijn.
EVP is electronic voice phenomenon, bandstemmen noemen we het hier.
Ik zeg niet dat het gevaarlijk is, je roept niks op maar je krijgt door wat al bij je is, volgens mijn ervaringen dan.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:26 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Hoezo is dat gevaarlijk Je roept toch niks op?
Het enige wat je doet is geluid opnemen en dan de ruis 'filteren' en versterken.
Ik heb erover gelezen en het schijnt dat je entiteiten uit hogere en lagere sferen kan 'spreken'. Vanzelfsprekend zijn die uit hogere sferen aardig en die uit lagere sferen minder aardig.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gevaarlijk is, je roept niks op maar je krijgt door wat al bij je is, volgens mijn ervaringen dan.
zo deed ik het precies idd hoe je zegt, bij mij vlogen ze na 3 dagen ermee spelen naar m'n hoofd en dat was het begin van alle ellende, sinds die dag hoor ik stemmen en die klinken demonisch en niet menselijk.
Ik denk dat dat allemaal demonen in disguise zijn en dat er geen verschillende sferen zijn, maar dat ze gewoon in onze dimensie zijn als lichaamloze wezensquote:Op woensdag 13 november 2013 23:47 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Ik heb erover gelezen en het schijnt dat je entiteiten uit hogere en lagere sferen kan 'spreken'. Vanzelfsprekend zijn die uit hogere sferen aardig en die uit lagere sferen minder aardig.
Maar wat ik begreep is dat de entiteiten die je te pakken krijgt meestal bekenden van jou zijn (uit het huidige leven of uit een vorig leven).
Ik heb het van deze site: http://www.evp-experiments.nl/pages/wat_de_stemmen_vertellen.htm
In de wereld van de levenden.. leeft goed en slecht door elkaar.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:47 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Ik heb erover gelezen en het schijnt dat je entiteiten uit hogere en lagere sferen kan 'spreken'. Vanzelfsprekend zijn die uit hogere sferen aardig en die uit lagere sferen minder aardig.
Waarom denk je dat het allemaal demonen zijn? Dus ook goede mensen worden na hun dood een demoon?quote:Op donderdag 14 november 2013 18:00 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal demonen in disguise zijn en dat er geen verschillende sferen zijn, maar dat ze gewoon in onze dimensie zijn als lichaamloze wezens
Ik denk dat je aan de andere kant aparte sferen hebt. Dat de goede zielen bij elkaar zitten en de slechte (of minder ontwikkelde) bij elkaar.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
In de wereld van de levenden.. leeft goed en slecht door elkaar.
Waarom zou het aan de andere kant anders zijn...
Ik denk niet dat wij na de dood op aarde zijn en dat wat op aarde rondzwerft demonen zijn die nooit mens zijn geweest.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:24 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het allemaal demonen zijn? Dus ook goede mensen worden na hun dood een demoon?
Probeer eens een exorcisme.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:00 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal demonen in disguise zijn en dat er geen verschillende sferen zijn, maar dat ze gewoon in onze dimensie zijn als lichaamloze wezens
tipquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:46 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ergens ben ik het wel eens met Manke. Er zijn geen goede geesten, de enigen die niet slecht zijn dat zijn degenen die direct in slaap vallen en wachten tot ze wakker gemaakt gaan worden door anderen. Wat bij de levenden begint.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:24 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het allemaal demonen zijn? Dus ook goede mensen worden na hun dood een demoon?
Het is 1 grote sfeer van 1 man die gebruikt wordt door spoken, heb hem nog niet gezien. Het kan ook een vrouw zijn trouwens, maar het is verder irrelevant. Als het een droom zou zijn zou er 1 hoofddromer zijn en ieder mens maakt ook contact met diens droom en wordt dan een rusteloze geest die uit frustratie vroeg of laat zal inzien dat die iets verkeerds doet en dan is het vaak dat het hek van de dam is.quote:Ik denk dat je aan de andere kant aparte sferen hebt. Dat de goede zielen bij elkaar zitten en de slechte (of minder ontwikkelde) bij elkaar.
Hoe weet je dit allemaal? Ergens gelezen of spreek je uit ervaring?quote:Op woensdag 20 november 2013 20:10 schreef loop het volgende:
[..]
Ergens ben ik het wel eens met Manke. Er zijn geen goede geesten, de enigen die niet slecht zijn dat zijn degenen die direct in slaap vallen en wachten tot ze wakker gemaakt gaan worden door anderen. Wat bij de levenden begint.
De ergste spoken zijn diegenen die geloven dat zij de macht hebben over de levenden en levenden die daaraan willens en wetens aan meewerken, dus ook de levenden die indirect meewerken (medeplichtigheid), daarom zijn wij allen eigenlijk slecht maar omdat er dus geen goed is merkt niemand dat of is het niet een dringend iets voor mensen. Zouden ze vandaag te horen krijgen hoe de wereld in elkaar zit dan zouden ze morgen beginnen met goed te worden.
[..]
Het is 1 grote sfeer van 1 man die gebruikt wordt door spoken, heb hem nog niet gezien. Het kan ook een vrouw zijn trouwens, maar het is verder irrelevant. Als het een droom zou zijn zou er 1 hoofddromer zijn en ieder mens maakt ook contact met diens droom en wordt dan een rusteloze geest die uit frustratie vroeg of laat zal inzien dat die iets verkeerds doet en dan is het vaak dat het hek van de dam is.
Er is wel een hierarchie, degenen die zelf het hiernamaals snappen hebben de betere plekken, degene die er het meeste van weet is het sterkst. De hoofddromer is het niet in ieder geval. Dan is er nog een andere sfeer waar er 1 hoofdspook is die luistert naar de spoken die het hiernamaals zelf snappen en allerlei gewone mensen onderhoud die verder niet veel weten van het hiernamaals maar dus in stand worden gehouden of herinnerd worden door de anderen.
Daarbuiten die ene sfeer van onze Aarde begint de sfeer van het hoofdspook van een andere planeet, die met technologie een project ooit bedacht over hoe hij alle hiernamaalsen met elkaar zou verbinden zodat spoken van planeet naar planeet zouden kunnen gaan. Helaas voor ons is dat hoofdspook bezig met een negatieve droom waar onze droom contact mee heeft gemaakt ooit. Er zijn ook positieve dromen, maar de aardse spoken geloven zoveel in dat buitenaards spook dat ik ze niet overtuigd krijg dat er betere dromen zijn. Ik ben zelf 1 van de weinigen die dit doorziet en weet ook wat dat spook heeft gedaan (namelijk een ander spook gebruikt als ruimteschip). Ik kan het ze ook moeilijk uitleggen, omdat zij niet begrijpen dat zij verkeerd bezig zijn en zij dan op een verkeerde manier contact zouden willen maken met andere dromen.
En zelfs als ik het ze zou kunnen uitleggen en overtuigen dan moeten alle spoken eerst gaan slapen zodat dat ene buitenaards spook zal geloven dat zij niet voor zijn droom kiezen en dan moet 1 iemand alle verleidingen van dat spook tegenspreken totdat die vertrekt en weer terugkeert naar diens eigen huis op diens eigen planeet en spoken en levenden mogen dan niet meer die oude routes gebruiken. De volgende stap zou dan een hoorspel zijn, zoals War of the Worlds destijds, dat men een intergalactische radio bouwt en een medium de tekst doorgeeft aan mensen die dan niet meer meedromen met die buitenaardse maar met een andere dromer, waarna iedereen gelukkig zal worden.
Beiden.quote:Op zondag 24 november 2013 00:55 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Hoe weet je dit allemaal? Ergens gelezen of spreek je uit ervaring?
Nee, ik verdien geen geld ermee. Wel krijg ik mijn geld omdat ik heb gezegd tegen mijn ouders dat ik met geesten praat die mij aangaven bij de politie en Riagg uit angst en onbegrip en daarom verloor ik veel sociale contacten maar werd het contact met geesten juist weer beter. Omdat ik weet hoe mensen over mij kunnen denken en dat al snel doorheb heb ik het moeilijk gehad om een baan te houden, telkens weer pesterijen, waardoor ik ook nog geen vrouw en kinderen heb.quote:Op woensdag 20 november 2013 01:41 schreef Sjeenkske het volgende:
@loop, jij verdiend je geld (of giften) ook door geesten op te roepen of ze juist weg te jagen? Door mensen angst aan te praten om daar vervolgens misbruik van te gaan maken. Pas maar op, heldere geesten die nog niet dood zijn, zijn niet blij met oplichters!
http://www.opgelicht.nl/uitzending/2013/833/
Dat programma is leuk maar niet bepalend of iets fact of faked is natuurlijk.quote:Op zondag 1 december 2013 22:53 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vind het erg interessant, ik kijk dan ook graag naar fact or faked op Syfy. Al vind ik het wel vaak op elkaar lijken en wie zegt dat ze daar de boel niet flessen.
Het intrigeert me, maar ik ben ergens wel sceptisch
Correctie: Er zijn mensen die -denken- dat ze de gedachten van anderen kunnen horen.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:18 schreef Schaampje het volgende:
Hoi,
Ik weet niet of ik in geesten geloof. Wel in mensen met een soort 6e zintuig. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die de gedachten van anderen kunnen horen! Creepy toch?!
http://schaamblog.blogspo(...)je-horen-denken.html
Haha je hebt een punt. Ik denk dat we nooit zeker zullen weten of dit echt bestaat. Ik kan in ieder geval niet in andermans gedachten kijken!quote:Op donderdag 19 december 2013 12:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Correctie: Er zijn mensen die -denken- dat ze de gedachten van anderen kunnen horen.
probeer er eens naar te luisteren danquote:Op donderdag 19 december 2013 13:40 schreef Schaampje het volgende:
[..]
Haha je hebt een punt. Ik denk dat we nooit zeker zullen weten of dit echt bestaat. Ik kan in ieder geval niet in andermans gedachten kijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |