quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Op Investigation Discovery toevallig?
Je doet net als vele anderen, namelijk lekker veilig denken. Wat je niet ziet bestaat niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:04 schreef Snowbells het volgende:
Ik had het meer over de paranormale dingen. Maar ik blijf wel altijd bang om verschijningen te zien. Volgens mij praat ik mezelf nu echt tegen
Ze worden vaker gezien dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja joh, omdat ik een paar jaar geleden ook shadowpeople met rode ogen heb gezien.
Het is vrij normaal hoor. Je kunt nog zo nuchter in het leven staan, maar als je 's nachts wakker schrikt van een klassieke nachtmerrie, dan ga je toch twijfelen. Ons gedrag wordt maar zeer ten dele bepaald door de ratio en we zijn dus veel minder de rationele wezens die we graag denken te zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:04 schreef Snowbells het volgende:
Ik had het meer over de paranormale dingen. Maar ik blijf wel altijd bang om verschijningen te zien. Volgens mij praat ik mezelf nu echt tegen
Nee. Ik geloof niet dat er een scherpe definitie bestaat van wat je ziel, of de menselijke geest nou eigenlijk is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Wie kan mij uitleggen WAT een ziel nu eigenlijk is? Wat doet het?
Oh ik bedoelde niet te zeggen dat die per sé hetzelfde zijn voor mij hoor.. We zijn trouwens behoorlijk complexe wezens als we meerdere onstoffelijke componenten zouden blijken te hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:52 schreef Natalie het volgende:
Geest = ziel? Nee, daar geloof ik niet in.
Maar in het idee van geesten op zich, dat sluit ik niet uit. Denk dat er meer is dat we momenteel met wetenschap kunnen verklaren. En verhalen over verschijningen gaan al zolang rond, ook in mijn familie, dat ik geneigd ben te zeggen dat het mogelijk bestaat.
Maar hoef er niet persoonlijk mee geconfronteerd te worden. Zou me rot schrikken
Dat is je mind, wil en emoties.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Zou je eens misschien willen checken?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja joh, omdat ik een paar jaar geleden ook shadowpeople met rode ogen heb gezien.
Het is wel een fascinerend idee, vind je ook niet?quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde niet te zeggen dat die per sé hetzelfde zijn voor mij hoor.. We zijn trouwens behoorlijk complexe wezens als we meerdere onstoffelijke componenten zouden blijken te hebben.
True, maar ik hoop wel dat er nog 'iets' is na de dood. Het is een geruststellende gedachte dat we misschien weer herenigd worden met de mensen die we eerder zijn verloren. Wie zal het zeggen? Het is niet of we het kunnen testen.quote:En tja, we treuren om onze doden.. Maar ze moeten bij voorkeur wel dood blijven..
Je essentie, degene die jij echt bent zonder alle crap eromheen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef sterk_aanwezig het volgende:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je essentie, degene die jij echt bent zonder alle crap eromheen.
Je wezen, dat is je ziel.
Ja, dat denk ik ook. Mooi gezegd .quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je essentie, degene die jij echt bent zonder alle crap eromheen.
Je wezen, dat is je ziel.
Gelovigen zijn de mensen die iets beweren en als je iets beweert dan heb je de bewijslast. Ongelovigen zeggen dat de bewering niet gegrond is en dat er daarom bewijs aangevoerd moet worden ter ondersteuning van de bewering. Het is absurd om te denken dat ongelovigen moeten bewijzen dat iets niet bestaat. Zo werkt het niet. En wees alsjeblieft niet zo denigrerend over de wetenschap. Wetenschap heeft ervoor gezorgd dat jij lekker comfortabel en warm achter je PC-tje zit. Wetenschap & technologie hebben ons leven beter gemaakt. Wetenschap heeft ons gemiddelde levensduur verdubbeld. En wetenschap levert geen bewijs zeg je? Beetje hypocriet om dat te zeggen vanachter je pc die fungeert als bewijs. Hier heb je bewijs: Televisie, magnetron, computer, mobieltje, microscoop, telescoop, raket, atoombom etc etc etc.....quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:32 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarom moeten 'gelovigen' altijd bewijs leveren aan de zogenaamde wetenschappers?
Draai het eens om.. laat de wetenschappers maar eens bewijzen dat er niet meer is dan in hun beleving
Wetenschap levert geen bewijs, want elke dag weer ander bewijs, onderzoek, zogenaamd bewijs van bla bla bla.. en de dag erna ist weer anders vlgs de wetenschappers..
Oh, ja! DAS wetenschappelijk bewijs!
Ehms.. waar is het bewijs dan??
Bewijslast is per definitie niet aanwezig bij "geloof" en derhalve voorbehouden aan de ongelovigen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:36 schreef Leetor het volgende:
[..]
Gelovigen zijn de mensen die iets beweren en als je iets beweert dan heb je de bewijslast. Ongelovigen zeggen dat de bewering niet gegrond is en dat er daarom bewijs aangevoerd moet worden ter ondersteuning van de bewering. Het is absurd om te denken dat ongelovigen moeten bewijzen dat iets niet bestaat. Zo werkt het niet. En wees alsjeblieft niet zo denigrerend over de wetenschap. Wetenschap heeft ervoor gezorgd dat jij lekker comfortabel en warm achter je PC-tje zit. Wetenschap & technologie hebben ons leven beter gemaakt. Wetenschap heeft ons gemiddelde levensduur verdubbeld. En wetenschap levert geen bewijs zeg je? Beetje hypocriet om dat te zeggen vanachter je pc die fungeert als bewijs. Hier heb je bewijs: Televisie, magnetron, computer, mobieltje, microscoop, telescoop, raket, atoombom etc etc etc.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |