abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107531700
Hallo daar.
In dit topic heb ik dus de vraag: Wat vinden jullie nou van 'geesten' en wat denken jullie erover?

Ik denk dat geesten wel bestaan, maar dat ze zich niet zo gedragen als afgebeeld in menig horror-film. Denk hierbij aan geesten die mensen vermoorden, huizen doen verdwijnen, zichtbaar zijn, menselijk of als een soort ''wolk'' en door muren kunnen zweven.

Mijn opvatting is dat geesten dus zielen zijn, die door omstandigheden niet zijn opgeslagen in de omgeving maar nog ronddwalen in de omgeving waar de houder van een ziel is gestorven, bijvoorbeeld een huis of een bepaalde plek in het bos. Zielen zijn denk ik plaatsgebonden.

Delen jullie deze mening, of denken jullie er heel anders over? Ik ben geinteresseerd in jullie (onderbouwde) meningen en opvattingen, dus brand los ;)
Pogo dancing!
pi_107531843
Jij hebt er zeker heel wat gezien?
pi_107531870
Ik denk niet dat mensen een ziel hebben in de zin van iets door ons hele lichaam. Wat ik denk is dat onze ziel min of meer onze hersenen zijn. Waardoor er voor mij dus ook geen geesten bestaan.
Al weet ik niet of dit een serieus topic is.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107531985
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:49 schreef Furdinand het volgende:
Jij hebt er zeker heel wat gezien?
Nee nog nooit. Daarom denk ik ook niet dat ze zichtbaar zijn, maar alleen voelbaar door bijvoorbeeld een verandering in de temperatuur.
Pogo dancing!
pi_107531995
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Ik denk niet dat mensen een ziel hebben in de zin van iets door ons hele lichaam. Wat ik denk is dat onze ziel min of meer onze hersenen zijn. Waardoor er voor mij dus ook geen geesten bestaan.
Al weet ik niet of dit een serieus topic is.
Ja dit is een serieus topic, bijzonder he, van mij :P
Pogo dancing!
pi_107532021
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:52 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Nee nog nooit. Daarom denk ik ook niet dat ze zichtbaar zijn, maar alleen voelbaar door bijvoorbeeld een verandering in de temperatuur.
U heeft national geographic gekeken.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 20:54:20 #7
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_107532065
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Of Ghost Hunters op Syfy :)
pi_107532073
Gewoon, omdat het kan.
pi_107532092
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Nee ik kijk alleen Discovery en CC. Geen National Geographic.
Pogo dancing!
pi_107532226
En alright, misschien hebben we wel een ziel. Waarom zou je dan in een soort lichaam rond blijven hangen. Als je lichaam ermee kapt is er geen reden om er nog te zijn.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107532447
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:57 schreef drumstickNL het volgende:
En alright, misschien hebben we wel een ziel. Waarom zou je dan in een soort lichaam rond blijven hangen. Als je lichaam ermee kapt is er geen reden om er nog te zijn.
Omdat zielen in bepaalde plekken worden ''opgeslagen''
Als iemand bijvoorbeeld een dodelijk auto-ongeluk krijgt en opslag dood is, zal de ziel van die persoon niet kunnen worden opgenomen in de omgeving, als er geen geschikte plekken zijn daarvoor.
Pogo dancing!
pi_107532487
?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107532664
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:02 schreef drumstickNL het volgende:
?
Zielen worden opgeslagen in bepaalde dingen.

Hier zijn degenen waar ik van weet:

- Baksteen.
- Leisteen.
- Bepaalde soorten boomschors.
Pogo dancing!
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:06:57 #14
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_107532781
Vreemd topic, van een vreemde TS. Niettemin interessant voor een verkapte TerugVindGeest.

Geloof wel dat er geesten zijn, en dat je ze kunt 'zien'. Als zijnde voelen, door inderdaad bijvoorbeeld de temperatuur.

En waarom denk je dat die zielen worden opgeslagen? Eigenlijk zijn wij mensen dus ook een soort 'opslag', omdat de ziel in ons huist, en zodra wij doodgaan verhuist naar een ander ding/voorwerp/levend iets?
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_107533126
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:06 schreef BELASTING het volgende:
Vreemd topic, van een vreemde TS. Niettemin interessant voor een verkapte TerugVindGeest.

Geloof wel dat er geesten zijn, en dat je ze kunt 'zien'. Als zijnde voelen, door inderdaad bijvoorbeeld de temperatuur.

En waarom denk je dat die zielen worden opgeslagen? Eigenlijk zijn wij mensen dus ook een soort 'opslag', omdat de ziel in ons huist, en zodra wij doodgaan verhuist naar een ander ding/voorwerp/levend iets?
Ja. Een ziel kan worden opgeslagen in baksteen, leisteen en bepaalde soorten boomschors. Ook kan een ziel verhuizen naar een kind wat nog geboren moet worden.
Pogo dancing!
pi_107533222
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

- Baksteen.
- Leisteen.
verdomme ik wist het :D

darn you ;(
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107533470
Wut?
Pogo dancing!
pi_107533631
Dat je verhaal niet klopt, geesten gaan dan vaak naar je kast, algemene kennis jong.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107533980
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:20 schreef drumstickNL het volgende:
Dat je verhaal niet klopt, geesten gaan dan vaak naar je kast, algemene kennis jong.
Foutief.
Pogo dancing!
pi_107535358
Ja ik geloof er helaas wel in want heb genoeg onverklaarbaars meegemaakt waardoor ik het niet kan ontkennen.
pi_107535612
Geesten bestaan niet omdat zielen ook niet bestaan.
Dat zijn gewoon seintjes in je hersenen die je een zogenaamde ziel geven, wanneer je dood bent werken je hersenen niet meer en het is het gewoon klaar.
Je 'ziel' zoals jij het in gedachte hebt bestaat niet, er is allang genoeg bewijs hoe hersenen werken.
pi_107535764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:44 schreef Vaseline_ het volgende:
Ja ik geloof er helaas wel in want heb genoeg onverklaarbaars meegemaakt waardoor ik het niet kan ontkennen.
Wat voor ''onverklaarbaars''? Er zal vast wel een verklaring voor zijn.
Pogo dancing!
pi_107535768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:44 schreef Vaseline_ het volgende:
Beetje krom.
Omdat je genoeg onverklaarbaars hebt meegemaakt geeft dit reden om zoiets dan maar te geloven zodat je er dan tenminste antwoord op hebt?
Is het altijd nodig om overal antwoord op te hebben?
Beter geen antwoord dan een fout antwoord lijkt me zo.
pi_107535887
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

- Baksteen.
- Leisteen.
Bron?
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:54:07 #25
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_107535954
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:51 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Beetje krom.
Omdat je genoeg onverklaarbaars hebt meegemaakt geeft dit reden om zoiets dan maar te geloven zodat je er dan tenminste antwoord op hebt?
Is het altijd nodig om overal antwoord op te hebben?
Beter geen antwoord dan een fout antwoord lijkt me zo.
'Weten' :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')