abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:48:40 #1
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_107250362

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:49:17 #2
354322 Tide
pi_107250384
Tania Aebi was de inspiratiebron voor Laura. Wie is jouw inspiratiebron?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_107250507
Geert Wilders.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:54:05 #4
354322 Tide
pi_107250536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:53 schreef Scorpie het volgende:
Geert Wilders.
Op politiek gebied of qua persoonlijkheid?
pi_107251157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:54 schreef Tide het volgende:

[..]

Op politiek gebied of qua persoonlijkheid?
Alles. Die man zou ik volgen tot in de dood en terug.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:14:21 #6
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_107251190
Misschien dat julie het hier op dit topic snappen...maar Laura is nu 16. Dus niet meer leeprlichtig maar nog wel kwalificatieplichtig (wist niet eens dat dit bestond...). Niet ingeschreven in NL.Dus wat willen de leerplicht instanties nu eigenlijk gaan doen? ik las iets van dat ze haar nu zsm willen dwingen om de Havo af te maken, maar snap niet op welke gronden...tenzij er een leerplichtambtenaar is, die graag war werkbezoeken aan de Antillen wil doen ofzo :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:15:17 #7
354322 Tide
pi_107251218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Misschien dat julie het hier op dit topic snappen...maar Laura is nu 16. Dus niet meer leeprlichtig maar nog wel kwalificatieplichtig (wist niet eens dat dit bestond...). Niet ingeschreven in NL.Dus wat willen de leerplicht instanties nu eigenlijk gaan doen? ik las iets van dat ze haar nu zsm willen dwingen om de Havo af te maken, maar snap niet op welke gronden...tenzij er een leerplichtambtenaar is, die graag war werkbezoeken aan de Antillen wil doen ofzo :+
Nee hoor ze laten haar (voorlopig) met rust
pi_107251292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Allang bekend hier.
Wat jij las, klopt niet. De instanties laten haar gewoon met rust.
Tenzij ze zich weer inschrijft in Nederland, want dan heeft ze inderdaad met de kwalificatieplicht te maken. Maar tot die tijd zullen de instanties niks doen. Is ook geen reden voor.
De mensen die roepen dat ze gearresteerd gaat worden en in een gesloten inrichting gepropt wordt, zodra ze 1 stap in Nederland doet, zijn dan ook debiel en hebben geen idee waar ze het over hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:19:10 #9
153506 Captain_Fabulous
pi_107251350
Dus als een kind niet in een Nederlandse gemeente staat ingeschreven, heeft het ook geen NL leerplicht, om even kort door de bocht te gaan? Dat leek me namelijk ook vrij logisch...
pi_107251403
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus als een kind niet in een Nederlandse gemeente staat ingeschreven, heeft het ook geen NL leerplicht, om even kort door de bocht te gaan? Dat leek me namelijk ook vrij logisch...
Klopt. Een Duits kind (dat dus in Duitsland gemeld is, en niet in Nederland) heeft ook geen leerplicht in Nederland. Leerplicht in Nederland geldt alleen voor kinderen die in Nederland ingeschreven staan.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107251699
Bram
26-01-2012
Gefeliciteerd Laura! O.m. door jou ben ik trots op Nederland!

En in 1 zin is Laura pat gezet hahah
Ze kan het er niet mee eens zijn, want dan zou ze toch nog wat voelen voor NL.
En kan het ook niet afkeuren, want dan zou ze zeggen dat mensen niet trots kunnen/mogen zijn.
Briljant!
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:32:34 #12
354322 Tide
pi_107251888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Bram
26-01-2012
Gefeliciteerd Laura! O.m. door jou ben ik trots op Nederland!

En in 1 zin is Laura pat gezet hahah
Ze kan het er niet mee eens zijn, want dan zou ze toch nog wat voelen voor NL.
En kan het ook niet afkeuren, want dan zou ze zeggen dat mensen niet trots kunnen/mogen zijn.
Briljant!
Natuurlijk voelt ze wat voor Nederland
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:33:53 #13
3542 Gia
User under construction
pi_107251949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klopt. Een Duits kind (dat dus in Duitsland gemeld is, en niet in Nederland) heeft ook geen leerplicht in Nederland. Leerplicht in Nederland geldt alleen voor kinderen die in Nederland ingeschreven staan.
En nu nog regelen dat die kinderen dan ook geen kinderbijslag krijgen. Want dat krijgt pappie of mammie natuurlijk nog wel voor Laura. Daarvoor hoeft het kind namelijk niet in Nederland te wonen of te zijn ingeschreven.

Dat vind ik nou zo krom hè.
pi_107252093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:32 schreef Tide het volgende:
Natuurlijk voelt ze wat voor Nederland
Uiteraard, maar ze is zo koppig dat ze dat natuurlijk niet gaat toegeven. Dat zou immers betekenen dat ze NIET klaar is met Nederland, zoals ze zelf heeft gezegd, en dat betekent weer dat ze fouten heeft gemaakt. En DAT kan natuurlijk niet!
pi_107252177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:33 schreef Gia het volgende:
En nu nog regelen dat die kinderen dan ook geen kinderbijslag krijgen. Want dat krijgt pappie of mammie natuurlijk nog wel voor Laura. Daarvoor hoeft het kind namelijk niet in Nederland te wonen of te zijn ingeschreven.

quote:
Recht op kinderbijslag in buitenland

Als een kind in de EU/EER/Zwitserland woont kunnen de ouders recht hebben op kinderbijslag.
Als een externe link: kind in het buitenland buiten de EU/EER/Zwitserland woont hebben ouders of verzorgers recht op kinderbijslag als het kind woont in een land waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten.
http://www.rijksoverheid.(...)ag-in-het-buitenland
Voor zover ik weet, staat Laura nergens ingeschreven, en hebben de ouders dus geen recht op kinderbijslag. Correct me if I'm wrong.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:41:38 #16
354322 Tide
pi_107252231
quote:

[..]

Is dat zo is dat dan veranderd? Toen ik als 16 jarige in het buitenland woonde kregen mijn ouders namelijk geen kinderbijslag.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:45:43 #17
354322 Tide
pi_107252369
quote:
De link-->> http://www.depers.nl/binnenland/625728/Laat-Laura-met-rust.html
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 12:41:30 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107254183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Tide het volgende:
Grant Fuhr
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107254258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:43 schreef Tide het volgende:

[..]

DHaar droom heeft ze waargemaakt dus die is zeker gelaagd!
Is ze nu niet helemaal blij dan?
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:44:44 #20
354322 Tide
pi_107256341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Is ze nu niet helemaal blij dan?
Ja natuurlijk is ze blij!
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2012 @ 13:54:51 #21
137949 Disana
pi_107256650
Iemand met het verstand nog intact:

BB 25-01-2012
Hallo Laura. Bij je nieuwsberichtjes las ik dat je niet begrijpt dat de nederlandse media het verhaal de wereld in gegooid heeft dat je gestopt zou zijn met school. Maar ik denk dat je dan toch maar eens je eigen filmpjes terug moet bekijken. Het interview met het Jeugdjournaal op het moment dat je in Darwin aan land bent. (via Skype gaf jij toen een interview), daarin zeg je toch zelf dat je even geen tijd hebt voor school en dat je boot even voor gaat.Ook zeg je dat je niet weet wanneer je het leren weer op gaat pakken. Nu kun je natuurlijk zeggen dat "even" heel betrekkelijk is, maar je kunt je toch ook wel voorstellen dat hier door de pers zo op gereageerd wordt. Als ik dit gehoord zou hebben toen, zou ik ook denken, nou, die gooit haar opleiding overboord... want zeilen is belangrijker. Dus wel goed nadenken voordat je iets of iemand veroordeeld. En dan ben ik ook nog van mening dat het oplopen van een "trauma" iets heel anders is dan wat jij meegemaakt
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:05:07 #22
354322 Tide
pi_107256979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:54 schreef Disana het volgende:
Iemand met het verstand nog intact:

BB 25-01-2012
Hallo Laura. Bij je nieuwsberichtjes las ik dat je niet begrijpt dat de nederlandse media het verhaal de wereld in gegooid heeft dat je gestopt zou zijn met school. Maar ik denk dat je dan toch maar eens je eigen filmpjes terug moet bekijken. Het interview met het Jeugdjournaal op het moment dat je in Darwin aan land bent. (via Skype gaf jij toen een interview), daarin zeg je toch zelf dat je even geen tijd hebt voor school en dat je boot even voor gaat.Ook zeg je dat je niet weet wanneer je het leren weer op gaat pakken. Nu kun je natuurlijk zeggen dat "even" heel betrekkelijk is, maar je kunt je toch ook wel voorstellen dat hier door de pers zo op gereageerd wordt. Als ik dit gehoord zou hebben toen, zou ik ook denken, nou, die gooit haar opleiding overboord... want zeilen is belangrijker. Dus wel goed nadenken voordat je iets of iemand veroordeeld. En dan ben ik ook nog van mening dat het oplopen van een "trauma" iets heel anders is dan wat jij meegemaakt
"Even" is zeker betrekkelijk en over het oplopen van traumatische ervaringen daar kan een ander niet over oordelen.
Iedereen kan en mag een mening hebben overigens
pi_107257073
Driekwart jaar niks aan school doen vind ik niet "even", om eerlijk te zijn.
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2012 @ 14:08:11 #24
137949 Disana
pi_107257103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:05 schreef Tide het volgende:

[..]

"Even" is zeker betrekkelijk en over het oplopen van traumatische ervaringen daar kan een ander niet over oordelen.
Ik ben het hier

quote:
Dus wel goed nadenken voordat je iets of iemand veroordeeld.
helemaal mee eens. Dekker heeft zelf de indruk gewekt gestopt te zijn.

Verder ben ik het met schrijver eens dat een trauma toch wel even iets anders is dan wat Dekker 'ondergaat'. Sowieso dan toch een knap staaltje dat ze er zo kapot van is en dan toch in staat was te reizen en te feesten.
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:45:06 #25
3542 Gia
User under construction
pi_107258452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:41 schreef Tide het volgende:

[..]

Is dat zo is dat dan veranderd? Toen ik als 16 jarige in het buitenland woonde kregen mijn ouders namelijk geen kinderbijslag.
Je ouders moeten dan wel in Nederland wonen.
Een kind dat bij moeder in, bijvoorbeeld Marokko woont, en waarvan vader in Nederland woont, krijgt kinderbijslag. Wil men gaan beperken, of afschaffen, dat wel.

@ Spijkerbroek: Staat ze nergens ingeschreven als burger? Ook niet in NZ? Dan is ze dus officieel een zwerfster.

Overigens is 'schoolgaand' geloof ik ook een criterium. Misschien dat ze daarom zo volharden in het beweren dat ze de wereldschool volgt.
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:48:09 #26
354322 Tide
pi_107258567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Driekwart jaar niks aan school doen vind ik niet "even", om eerlijk te zijn.
Driekwart jaar? Ja vanaf eind juni werd het al minder... de tijd gaat snel inderdaad
pi_107260815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:45 schreef Gia het volgende:
@ Spijkerbroek: Staat ze nergens ingeschreven als burger? Ook niet in NZ? Dan is ze dus officieel een zwerfster.
Ik heb me uitgeschreven toen ik naar Engeland en Ierland ging, En heb me daar niet ingeschreven. Maar ik voelde mezelf toch verre van een zwerver, om eerlijk te zijn. Werk, huis, vriendin..
pi_107260817
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:05 schreef Tide het volgende:

[..]

Nou...er is een hele beroepsgroep die kan oordelen over traumatische ervaringen en het oplopen daarvan ;).
pi_107260828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:48 schreef Tide het volgende:
Driekwart jaar? Ja vanaf eind juni werd het al minder... de tijd gaat snel inderdaad
Ik dacht dat het vanaf april al boven kwam drijven.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:51:49 #30
354322 Tide
pi_107260951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:47 schreef morg78 het volgende:

[..]

Nou...er is een hele beroepsgroep die kan oordelen over traumatische ervaringen en het oplopen daarvan ;).
Ja dat klopt
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:57:18 #31
354322 Tide
pi_107261185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik dacht dat het vanaf april al boven kwam drijven.
Voor zover ik weet in juni maar al een tijd dus. Ze weet wel dat het handiger is om een diploma te hebben en moeite met leren heeft ze nooit gehad. Gerard van Erp schreef dat Laura haar HAVO op Bonaire af kan maken en dan bij hem en zijn gezin mag verblijven. Ik ben benieuwd welke keus er gemaakt gaat worden.
pi_107261611
Juni, ja kan ook. Ik heb dat niet meer goed in gedachten, en zin om een bron te vinden heb ik niet ;)
Einde zomer heeft de LPA contact gezocht met Dick, en toen had de Wereldschool al een tijdje niks meer van Laura binnen gekregen. Dus juni kan ook best.
Ik hoop voor haar dat ze wel een diploma gaat halen. Ten eerste geeft het bezig zijn met school rust wat betreft de media, en ten tweede: een diploma kan nooit kwaad. Ten derde: het is minder makkelijk als schoolverlater en als minderjarige aan de bak te komen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:36:11 #33
354322 Tide
pi_107262673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Juni, ja kan ook. Ik heb dat niet meer goed in gedachten, en zin om een bron te vinden heb ik niet ;)
Einde zomer heeft de LPA contact gezocht met Dick, en toen had de Wereldschool al een tijdje niks meer van Laura binnen gekregen. Dus juni kan ook best.
Ik hoop voor haar dat ze wel een diploma gaat halen. Ten eerste geeft het bezig zijn met school rust wat betreft de media, en ten tweede: een diploma kan nooit kwaad. Ten derde: het is minder makkelijk als schoolverlater en als minderjarige aan de bak te komen.
Ja zelfs met diploma's is het vaak lastig
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:41:47 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107262875
quote:
Niks, die denken dat ze in Nieuw Zeeland zit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:48:19 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107263090
quote:

[..]

Dat is de vraag nog maar.... ze volgt geen onderwijs.
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/betaling/stopt/index.jsp
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107263988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:41 schreef Leandra het volgende:
Niks, die denken dat ze in Nieuw Zeeland zit :')
Ik denk dat dat een typefoutje was van de journalist.
pi_107264807
For once and for all, svetan:
Reporters Without Borders heeft de ranglijst van 2011-2012 wat betreft persvrijheid bekend gemaakt. Nederland staat 4e, Duitsland 16e, Nieuw Zeeland 13e.
http://en.rsf.org/IMG/CLASSEMENT_2012/C_GENERAL_ANG.pdf

Case closed.
  donderdag 26 januari 2012 @ 17:47:48 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107264982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een typefoutje was van de journalist.
Dat denk ik ook (Telegraaf immers), maar hij blijft leuk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107275188
We horen niks meer van Svetan, zou hij weer de gele koorts hebben.....of is het toch DD?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_107275265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:40 schreef ietjefietje het volgende:
We horen niks meer van Svetan, zou hij weer de gele koorts hebben.....of is het toch DD?
Er is nog een grote fan. Bij afwezigheid van Svetan ben ik de ambassadeur van Laura.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_107275363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Tide het volgende:
Laura Dekker in ieder geval niet :N Zeikerig zeikmeisje
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_107275402
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:41 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Er is nog een grote fan. Bij afwezigheid van Svetan ben ik de ambassadeur van Laura.
Ah professioneel zakdoekje leggen niemand zeggen kheb de hele dag gejankt ^O^ tof zeg _O-
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_107275495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:43 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Laura Dekker in ieder geval niet :N Zeikerig zeikmeisje
Aldus de persoon die al 6 topics over Laura Dekkers zeikt :7.
pi_107275540
Waarom is iedereen, zelfs nu nog, zo bezig met die leerplicht? Heeft het effect op je als dat kind straks rondloopt met een IQ lager dan haar schoenmaat? :D
pi_107275723
Weinig nieuw nieuws
Gisteren op Caribe Magazine:
quote:
Afgelopen zaterdag voltooide de tiener Laura Dekker haar soloreis om de wereld. Ze is met die prestatie de jongste zeiler ooit die zo'n tocht volbracht. Voordat ze aan haar reis kon beginnen heeft ze er samen met haar ouders een flink robbertje met de bureacratie om moeten vechten. Haar plannen zijn nu om eerst haar middelbare school af te maken.

Onder grote belangstelling voer Laura met haar rode zeilboot Guppy de St. Maarten Yacht Club binnen. Handen in de lucht: ze had het toch maar even gedaan. En ze werd beloond met luid applaus en enthousiaste reacties van een grote menigte op de kade. Toeschouwers en wereldpers hadden zich verzameld bij de St. Maarten Yacht Club om Laura Dekker door de Simpson Bay brug te zien aankomen rond drie uur 's middags plaatselijke tijd. Precies dezelfde plek van waaruit ze één jaar en een dag geleden was begonnen met haar wereldreis over zee.

Laura sprong uit haar zeilboot en omhelsde als eerste haar zusje Kim. Ook haar vader, moeder en grootouders deelden in de vreugde. Ze werd overladen met bloemen door de jongeren van de St. Maarten Yacht Club die in haar een voorbeeld zien van iemand die dromen najaagt en ook laat uitkomen.

De minister van onderwijs en sport, Rhoda Arrindell, hield speciaal voor haar een toespraak waarin ze Laura prees om haar voorbeeldfunctie voor de jeugd van St. Maarten. Ze was enorm trots dat Laura juist St. Maarten, als maritiem centrum van de regio, had uitgekozen om haar avontuur te beginnen en te beëindigen. De minister meldde dat dit record waarschijnlijk het eerste wereldrecord voor St. Maarten is. 'Met zoveel water om ons heen kan het niet uitblijven dat er in de toekomst nog een wereldkampioen zeilen uit ons midden komt.' Na de feestelijke ontvangst kijkt St. Maarten al weer uit naar het volgende zeilevenement op de kalender: de Heineken Regatta begin maart. Met een internationaal deelnemersveld beloofd het weer een waar spektakel te worden en bevestigt de leidende rol van St. Maarten in de Caribbean als zeilbestemming.

Laura Dekker duikt intussen in de schoolboeken. De tiener wil nu graag haar middelbare school afronden. En ze werkt aan de voltooing van een tweede boek over haar zeiltocht. Eerder verscheen al haar boek Mijn verhaal. Ze heeft ook plannen om naar Nieuw Zeeland te immigreren. Omdat ze daar geboren is, heeft ze namelijk twee paspoorten. Wij zullen nog vast veel horen van deze ondernemende en avontuurlijke dame!
De Heineken Reagatta is net voor de Hiswa, met een beetje goede planning kan Laura bij beide aanwezig zijn.
pi_107275799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:46 schreef Alpha_Bootis het volgende:
Waarom is iedereen, zelfs nu nog, zo bezig met die leerplicht? Heeft het effect op je als dat kind straks rondloopt met een IQ lager dan haar schoenmaat? :D
:@ ben ik zo grote fan, maar ik weet haar schoenmaat niet
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:52:27 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107275850
Je kan het misschien nog als vraag voor het AD indienen? Of is dat interview al geweest?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_107275947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:52 schreef livelink het volgende:
Je kan het misschien nog als vraag voor het AD indienen? Of is dat interview al geweest?
Straks geloven ze nog echt dat ik 12 ben.
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:21:01 #49
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107277335
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:54 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Straks geloven ze nog echt dat ik 12 ben.
Dat zou ons hier niet eens verbazen, als je echt 12 zou zijn ;)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_107277520
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat zou ons hier niet eens verbazen, als je echt 12 zou zijn ;)
Ik klik soms te snel op 'invoeren', daardoor staan er soms stijl- of spelfouten in mijn posts.
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:27:02 #51
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107277638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik klik soms te snel op 'invoeren', daardoor staan er soms stijl- of spelfouten in mijn posts.
Het was eigenlijk niet echt een serieuze opmerking van mij. Maar het zou eerder met je adoratie te maken hebben dan met schrijffouten.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2012 @ 17:26:07 #52
137949 Disana
pi_107300922
Chantal 27-01-2012
Heej LAURA van school moet ik een bericht aan jouw schrijven. Ik vind het heel goed dat jij alleen vaart en niet meer op school zit.

Van school moeten schrijven dat het goed is dat een ander kind niet meer op school zit :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:33:49 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107301199
Ja, en aan dat "aan jouw" kunnen we gelijk zien dat Chantal nog niet aan een jaartje schoolonderbreking toe is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:06:00 #54
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107302095
Emmelie27-01-2012 Hoi Laura we moesten van de meester in je gastenboek schrijfen dat we het heel knap vinden wat je doet. We vinden het heel knap. Goed dat je niet naar school wil, wij wouden ook wel thuis blijfen maar dat mag niet want wij hebben geen boot. Heel veel plezier in nieuw Zeeland!

Hier heb je er nog een. Zou dat een van die meesters zijn die gisteren aan het staken waren? Ik begin bijna te geloven dat Svetan gelijk heeft met zijn opmerkingen over de staat van het onderwijs.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:40:06 #55
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107303085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:06 schreef MrFoureyes het volgende:
Emmelie27-01-2012 Hoi Laura we moesten van de meester in je gastenboek schrijfen dat we het heel knap vinden wat je doet. We vinden het heel knap. Goed dat je niet naar school wil, wij wouden ook wel thuis blijfen maar dat mag niet want wij hebben geen boot. Heel veel plezier in nieuw Zeeland!

Hier heb je er nog een. Zou dat een van die meesters zijn die gisteren aan het staken waren? Ik begin bijna te geloven dat Svetan gelijk heeft met zijn opmerkingen over de staat van het onderwijs.
Dat ze het knap moeten vinden dat Laura de wereld overgevaren is vind, zou ik logisch vinden. Maar dat leraren kinderen aanmoedigen om een spijbelaar toe te juichen? Uit naam van de leraar zelf nog wel...
pi_107306526
quote:

Kinderen met een boot mogen thuisblijfen. :P

Ik vraag me af welke school zoiets belangrijk zou vinden of iets met Laura als thema zou doen.. Ik kan me best voorstellen dat een leraar niet per sé negatief to. dit soort dingen staat. Alleen zou deze de manier waarop Laura zich aan de leerplicht ontrok wel kritiek moeten uitlokken. Het lijkt me dan ook sterk dat ze van de school iets leuks in het gastenboek moesten zetten. Krijgen ze daar een punt voor ofzo?
pi_107316384
Wel grappig hoe kinderen alles eruit flappen...."we moesten van de leraar schrijven dat het heel knap is wat je doet!"
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 01:02:39 #58
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_107318083
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:08 schreef ietjefietje het volgende:
Wel grappig hoe kinderen alles eruit flappen...."we moesten van de leraar schrijven dat het heel knap is wat je doet!"
Nee, ze moesten het schrijfen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_107319254
quote:
Nee Emmelie, jij mag niet thuis blijven, omdat je Nederlands FOCKING SLECHT is!!
Jezus, die taalfouten die door die kinderen in het gastenboek worden gezet... echt bizar! Gelukkig ben ik WEL naar een goede lagere school (toen nog, in klas 6 werd ik ineens groep 8 van de basisschool) gegaan die iedereen WEL correct Nederlands leert. Zelfs dronken (zoals nu) kan ik aardig correct typen. Wat een niveau daar, zeg :N
pi_107319532
Ben ik dan de enige die juist niet met haar achterblijven zou zitten? Het enige wat mij stoorde was dat ze over liet komen als solozeilster, dus zonder begeleiding van andere boten en zonder vakanties naar huis etc, iets neer wilde zetten. Met haar steun "mij met mijn solowereldreis droomvakantie, elke jongeling de mogelijkheid ontzegt wel een prestatie neer te zetten want geen bedrijf die hier nog weer intrapt (mag ik toch hopen)

Ik heb vroeger een jaar over moeten doen omdat ik een gebroken rug had en om die reden bijna een half jaar in het ziekenhuis plat moest liggen (zie maar eens huiswerk te maken...geen pen die het blijft doen) Zo zullen er zoveel kinderen zijn die een jaar over moeten doen. Dus ik twijfel er geen seconde aan dat ze die achterstand wel weer in gaat halen en boeit me voor geen ene meter verder.

Ze heeft letterlijk het gras weggemaaid voor andere Nederlandse jeugd. En ik geloof echt wel in haar kunnen hoor, want voor dit vakantiespektakel heeft ze vast wel flink wat mijl solo afgelegd. (heb daar ook meer respect voor dan deze vakantiepretactie op kosten van iedereen die er intrapt)

Gaan we weer offtopic met die taalnazi's hier _O-
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2012 @ 09:02:43 #61
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107321109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:46 schreef Alpha_Bootis het volgende:
Nee.
Wel dat sommigen zich niet aan de wet hoeven te houden en anderen (zoals ik) weer wel.
Willekeur is het begin van onze ondergang. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:09:38 #62
340258 MrFoureyes
pi_107328930
21 januari 2012 om 15.00 uur heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en haar wereldreis voltooit na haar vertrek uit Sint Maarten op 20 januari 2011

www.lauradekker.nl

Het lijkt wel alsof Laura dit zelf heeft geschreven - volgens Oma schrijft ze als een 19-jarige (daar schijnen normen voor te bestaan). Als ze 20 is, begint ze aan het kofschip.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2012 @ 15:11:12 #63
137949 Disana
pi_107328970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:09 schreef MrFoureyes het volgende:
21 januari 2012 om 15.00 uur heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en haar wereldreis voltooit na haar vertrek uit Sint Maarten op 20 januari 2011

www.lauradekker.nl

Het lijkt wel alsof Laura dit zelf heeft geschreven - volgens Oma schrijft ze als een 19-jarige (daar schijnen normen voor te bestaan). Als ze 20 is, begint ze aan het kofschip.
En ook zo tenenkrommend: die spatie tussen laatste woord en uitroepteken even verderop.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:16:44 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107329142
quote:

www.lauradekker.nl

Godzijdank wel iets met boten, anders zou ze de interesse niet kunnen opbrengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107329156
quote:

Het lijkt wel alsof Laura dit zelf heeft geschreven - volgens Oma schrijft ze als een 19-jarige
:? Bron?

Trouwens...

Zeilmeisje Laura voltooit zaterdag haar wereldreis

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)aar-wereldreis.dhtml
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:20:55 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107329264
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:17 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

:? Bron?

Trouwens...

Zeilmeisje Laura voltooit zaterdag haar wereldreis

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)aar-wereldreis.dhtml
Dat stuk is van 17 januari, daar moet het nog gebeuren en dan is het een werkwoord en dus een kwestie van stam + t.
Op de site van Laura is het al gebeurd, dus voltooid verleden tijd, het gaat ook over "heeft voltooid" en dan is het dus geen stam+t, maar het kofschip (of het fokschaap, maar Laura zal liever het kofschip gebruiken).
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2012 @ 15:22:58 #67
137949 Disana
pi_107329314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat stuk is van 17 januari, daar moet het nog gebeuren en dan is het een werkwoord en dus een kwestie van stam + t.
Op de site van Laura is het al gebeurd, dus voltooid verleden tijd, het gaat ook over "heeft voltooid" en dan is het dus geen stam+t, maar het kofschip (of het fokschaap, maar Laura zal liever het kofschip gebruiken).
Zo simpel :D
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:28:02 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107329450
Het enige lastige eraan is dat de stam van het werkwoord op een letter uit het kofschip eindigt... :')
Maar je moet wel heel gebrekkig Nederlands spreken om te denken dat het "voltooite" is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107329546
quote:

[..]

_O_
pi_107333236
quote:
Het is " 't kofschip", dus niet "het kofschip". Werkwoorden waarvan de stam eindigt op alleen een h, zouden +d krijgen (al kan ik niet op een voorbeeld van een dergelijk werkwoord komen). De 'ch' van kofschip geldt als 1 'letter'.
Daarnaast krijgen ook werkwoorden waarvan de stam eindigt op een x, een t bij vvt.(bv 'faxen')
Samenvattend: bij de volgende uitgangen van de stam, krijgt het voltooid deelwoord +t:
t k f s ch p x </taalnazi mode>

PS: neemt niet weg dat 'heeft voltooit' in alle gevallen 100% fout is.

[ Bericht 1% gewijzigd door spijkerbroek op 28-01-2012 18:01:57 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:01:47 #71
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_107333551
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is " 't kofschip", dus niet "het kofschip". Werkwoorden waarvan de stam eindigt op alleen een h, zouden +d krijgen (al kan ik niet op een voorbeeld van een dergelijk werkwoord komen). De 'ch' van kofschip geldt als 1 'letter'.
Daarnaast krijgen ook werwoorden waarvan de stam eindigt op een x, een t bij vvt.(bv 'faxen')
Samenvattend: bij de volgende uitgangen van de stam, krijgt het voltooid deelwoord +t:
t k f s ch p x </taalnazi mode>
Nee, het is een regel op basis van de historische uitspraak. Stemloze medeklinkers als s, t en ch worden gevolgd door een t, werkelijk stemhebbende of alleen formeel stemhebbende medeklinkers als z, d en g (denk bij die laatste aan de Duitse uitspraak) door een d. Na een stam op h (stemloos) zou dus een t moeten komen, als zo'n werkwoord zou bestaan.
pi_107333690
Onze Taal is het met je eens.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/t-kofschip
I stand corrected.
Ik schuif de schuld van mijn falen even op mijn kater ;)
Dank u.
pi_107337457
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee, het is een regel op basis van de historische uitspraak. Stemloze medeklinkers als s, t en ch worden gevolgd door een t, werkelijk stemhebbende of alleen formeel stemhebbende medeklinkers als z, d en g (denk bij die laatste aan de Duitse uitspraak) door een d. Na een stam op h (stemloos) zou dus een t moeten komen, als zo'n werkwoord zou bestaan.
Klopt, ik heb althans eens gehoord dat het gaat om de schrijfwijze die je zou krijgen als je fonetisch schrijft. dus 'x' klinkt al 'ks'.. en je moet het woord dus beschouwen als een werkwoord waarvan de stam op een t eindigt.
pi_107338174
====
Tino
28-01-2012
Ik heb je al gefeliciteerd met je prestatie. Maar nog een vraagje, als de Playboy je zou vragen voor een foto-sessie, wat zou je dan doen?
====

en

====
Fred
28-01-2012
Heej Fred, ik had hetzelfde idee: een mooie naaktreportage van Laura lijkt me een heel aantrekkelijk idee. Dat zou ook gelijk aantonen hoe volwassen Laura onderweg is geworden...
====

Echt he :')
pi_107340270
Gaat het nu alleen nog maar over taal? Wordt het talent van Laura in twijfel getrokken door een paar spelfouten?

In de Telegraaf van vandaag staat nog een mooi stukje over Laura
quote:
Laura Dekker is geen gewoon meisje

Door Epco Ongering

AMSTERDAM - Over het zeilmeisje Laura Dekker is het afgelopen jaar veel gezegd en geschreven. Blijkbaar tot vervelens toe, wat we opmaken uit de vele reacties van lezers op onze berichtgeving op Vaarkrant.nl.

Bij alle commotie over de vraag of je een zo jong meisje wel alleen de wereld rond mag laten zeilen, of het wel een echt record is en of ze volgens de wet niet op school zou moeten zitten, bleef één aspect nadrukkelijk buiten beeld.

Laura is geen gewoon meisje. Zij is een zeilster in hart en nieren die niets liever doet dan zeilen. Ze heeft de laatste paar jaar alles op alles gezet om haar doelen te verwezenlijken. Dat was niet in de eerste plaats om als jongste zeilster rond de wereld in de recordboeken te komen. Ze was gewoon al erg jong bezig met oceaanzeilen, zoals wonderkinderen wel vaker op jonge leeftijd dingen presteren die meestal alleen volwassenen lukken.

Het was niet haar keus om voortdurend negatief in de schijnwerpers te staan. Laura zette solo een prestatie neer waar volwassenen een puntje aan kunnen zuigen. Want wie van ons kan zeggen dat hij of zij solo rond de wereld heeft gezeild?

Wie heeft er net als Laura met goed gevolg voorbereidingen getroffen om stormen op zee te doorstaan? Wie heeft dagenlang alleen op de oceaan gedobberd, in afwachting van een vlaag wind, zonder een mens te zien en zonder gek te worden?

Wie is er net zo bezeten van zeilen als Laura en bereid daarvoor de schoolcarrière op het spel te zetten?

Dat het zeilmeisje haar tocht zonder noemenswaardige kleerscheuren heeft volbracht, mag een wereldprestatie worden genoemd, ook al wordt haar record door geen enkele instantie erkend. Daar gaat het ook niet om.

Laura maakt ons duidelijk dat zeilen meer is dan het varen met een bootje. Dat solozeilen ook een manier van leven is die, naast zwaar en lastig, ook oneindig mooi kan zijn.

Daarom is Laura een voorbeeld voor al die - niet zo bijzondere - kinderen waarvan we hopen dat ze watersporten ook leuk gaan vinden. Ook al hopen we van harte dat ze pas de wereld rond zeilen als ze volwassen zijn.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 21:41:57 #76
37150 livelink
pi_107340533
Laura maakt ons duidelijk dat zeilen meer is dan het varen met een bootje. Dat solozeilen ook een manier van leven is die, naast zwaar en lastig, ook oneindig mooi kan zijn.

Daarom is Laura een voorbeeld voor al die - niet zo bijzondere - kinderen waarvan we hopen dat ze watersporten ook leuk gaan vinden. Ook al hopen we van harte dat ze pas de wereld rond zeilen als ze volwassen zijn.

Tja, als pleitbezorgster voor het zeilen doet ze het niet goed, vind ik. Het is een leuke invalshoek, maar uit haar blog kun je niet goed opmaken dat zeilen meer is dan varen met een bootje, waarbij het bootje gewoon het middel is om van a naar b te komen.
En haar aankomst heeft vervolgens alleen maar in het teken gestaan van haar strijd met de autoriteiten. Hoe is Laura een voorbeeld voor kinderen om ook te gaan watersporten?
Als ze aan Laura denken, denken ze alleen maar aan het ontduiken van leerplicht en niet aan watersporten volgens mij.
pi_107340566
En zoals in zo'n beetje alle krantenartikelen (binnen- danwel buitenlands) staan ook hier onwaarheden in, en meningen. Alsook zaken die aan twee kanten uitgelegd kunnen worden.

Het beste is er qua media ook wel weer vanaf. Amper een weekje en we horen nauwelijks meer iets over haar.
pi_107340762
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:42 schreef spijkerbroek het volgende:
En zoals in zo'n beetje alle krantenartikelen (binnen- danwel buitenlands) staan ook hier onwaarheden in, en meningen. Alsook zaken die aan twee kanten uitgelegd kunnen worden.

Het beste is er qua media ook wel weer vanaf. Amper een weekje en we horen nauwelijks meer iets over haar.
Laura houdt nu even rust met haar familie. Over uiterlijk twee weken komt Laura naar NL. In maart is Laura het hoogtepunt van Hiswa.
pi_107341064
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:47 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura houdt nu even rust met haar familie. Over uiterlijk twee weken komt Laura naar NL. In maart is Laura het hoogtepunt van Hiswa.
Ja, dan komen er weer 10 dezelfde krantenberichtjes en misschien een keertje Jeugdjournaal. Alleen in Nederland trouwens, de buitenlandse pers zal daar niet bij zijn (of misschien een obscuur zeilkrantje uit Duitsland ofzo wiens reporter er toch toevallig rondliep).
En that's it.
pi_107342135
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dan komen er weer 10 dezelfde krantenberichtjes en misschien een keertje Jeugdjournaal. Alleen in Nederland trouwens, de buitenlandse pers zal daar niet bij zijn (of misschien een obscuur zeilkrantje uit Duitsland ofzo wiens reporter er toch toevallig rondliep).
En that's it.
Rondom Jessica Watson was het ook een poosje stil na haar wereldreis. Op de achtergrond was zij druk bezig met voorbereiden aan de prestigieuze Sydney to Hobart Yacht Race.
pi_107342513
Dat zal allemaal best, maar ik kan nou niet echt spreken van een "mediastorm" waar ene svetan het over had. Twee dagen in het nieuws bij aankomst, en daarna plopt ze nog hier en daar een keertje boven water. En dat laatste dan nog alleen in vakbladen. Nee, het meeste hebben we wel gehad.
Tenzij ze zich weer wat vaags in d'r hoofd haalt en de Nederlandse staat ECHT gaat aanklagen :')
pi_107342761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zal allemaal best, maar ik kan nou niet echt spreken van een "mediastorm" waar ene svetan het over had. Twee dagen in het nieuws bij aankomst, en daarna plopt ze nog hier en daar een keertje boven water. En dat laatste dan nog alleen in vakbladen. Nee, het meeste hebben we wel gehad.
Tenzij ze zich weer wat vaags in d'r hoofd haalt en de Nederlandse staat ECHT gaat aanklagen :')
Het is teleurstellend hoe weinig aandacht er is. Toch verwacht ik nog dat Laura bij programma's zal aanschuiven als zij weer terug is in NL.
pi_107342920
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:32 schreef BabeWatcher het volgende:
Het is teleurstellend hoe weinig aandacht er is. Toch verwacht ik nog dat Laura bij programma's zal aanschuiven als zij weer terug is in NL.
Dat schaar ik onder een artikeltje hier, een artikeltje daar. Een keertje in Pauw en Witteman, een keer op Radio1. Volgende dag wordt er een topic over geopend op Fok en staat het in de Telegraaf. De dag daarna is iedereen het weer vergeten. En hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder interesse er zal zijn vanuit de media.
pi_107343176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat schaar ik onder een artikeltje hier, een artikeltje daar. Een keertje in Pauw en Witteman, een keer op Radio1. Volgende dag wordt er een topic over geopend op Fok en staat het in de Telegraaf. De dag daarna is iedereen het weer vergeten. En hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder interesse er zal zijn vanuit de media.
Bekendheid vergaar je meestal niet met een uitzonderlijk talent. Alleen in muziek- of filmindustrie sta je constant in de spotlights.
pi_107343228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Rondom Jessica Watson was het ook een poosje stil na haar wereldreis. Op de achtergrond was zij druk bezig met voorbereiden aan de prestigieuze Sydney to Hobart Yacht Race.
Ja dat is ook het verschil tussen Jessica en Laura. Jessica is sportief aangelegd en houdt van een uitdaging.
pi_107354950
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:47 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Je moet het ijzer smeden als het heet is, over 2 maanden is er hooguit wat interesse vanuit een gedeelte van de zeilwereld. Het grote binnen lopen zoals sommigen voorspeld hadden is in ieder geval niet aan de orde, die sporadische interviews die ze heeft gegeven zal weinig hebben opgebracht. Koop je net een enkeltje voor naar Nederland.
pi_107359476
quote:
Fred
29-01-2012
Hoi Marlies, nee, fotograaf ben ik niet, maar ik kijk wel graag naar foto's van mooie modellen. Laura is niet alleen een getalenteerd zeiler, schrijver en fotograaf (haar verhalen en foto's zijn schitterend, ik zie daar nog wel een Nobelprijs voor de Literatuur en een serie in National Geographic uit voorkomen) maar ze heeft zich ook enorm ontwikkeld tijdens haar tocht.
Dat MOET een troll zijn :D _O-
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2012 @ 14:28:37 #88
137949 Disana
pi_107360895
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat MOET een troll zijn :D _O-
Weer zo'n viespeuk.

ik kijk wel graag naar foto's van mooie modellen.
ze heeft zich ook enorm ontwikkeld tijdens haar tocht.
pi_107361835
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:28 schreef Disana het volgende:
Weer zo'n viespeuk.

Ja, dat soort geneuzel gaat in mijn brein meteen naar het bakje genaamd :') dat automatisch wordt geleegd.
pi_107372060
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Weer zo'n viespeuk.

:@ dan ben ik ook een viespeuk

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:20 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je moet het ijzer smeden als het heet is, over 2 maanden is er hooguit wat interesse vanuit een gedeelte van de zeilwereld. Het grote binnen lopen zoals sommigen voorspeld hadden is in ieder geval niet aan de orde, die sporadische interviews die ze heeft gegeven zal weinig hebben opgebracht. Koop je net een enkeltje voor naar Nederland.
Er is gewoon weinig belangstelling voor zeilen, ondanks onze geschiedenis.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:42:01 #91
37150 livelink
pi_107378848
Desiree geeft al meer dan 500 dagen op zeer regelmatige basis een samenvatting in het gastenboek.

Desiree29-01-2012
Jij bent nu op St Maarten en je familie is er ook. Je bent de wereld rondgevaren en je hebt je droom waar gemaakt. Guppy is ook op St Maarten en je slaapt aan boord.

Echt, iedereen die het gastenboek volgt moet haar berichtjes kennen. Ze zijn allemaal in deze trant. Dit vind ik nou echt een schattige fan.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:56:03 #92
340258 MrFoureyes
pi_107379721
Of verstandelijk gehandicapt - en ik krijg de indruk dat ze in dat geval in het gastenboek in goed gezelschap is.
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2012 @ 14:15:01 #93
137949 Disana
pi_107400333
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef livelink het volgende:
Desiree geeft al meer dan 500 dagen op zeer regelmatige basis een samenvatting in het gastenboek.

Desiree29-01-2012
Jij bent nu op St Maarten en je familie is er ook. Je bent de wereld rondgevaren en je hebt je droom waar gemaakt. Guppy is ook op St Maarten en je slaapt aan boord.

Echt, iedereen die het gastenboek volgt moet haar berichtjes kennen. Ze zijn allemaal in deze trant. Dit vind ik nou echt een schattige fan.
Ja, die herhaalt altijd wat Dekker op haar blog heeft gezet. Ik vermoed dat het IQ van Desiree de 75 niet overstijgt en ik stel me er een moeder bij voor die haar aanmoedigt om nog eens wat tegen Dekker te zeggen :)
  maandag 30 januari 2012 @ 16:07:03 #94
340258 MrFoureyes
pi_107404335
Het gastenboek wordt steeds gekker:

" Smallcox 30-01-2012 Hallo Laura, ik ben Smallcox en ben vluchteling uit Somalie. Ik vindt heel knap voor meisje dat je helemal aleen zeilen over grote zee is gevaarlijk. Heb jij ook TV en internet aan boot? Wij hebben opdracht van school schrijven jij bent fantastisch; jij bent fantastisch!"

Smallcox?
pi_107406996
Dat gastenboek _O- Kleinelul de piraat uit Somalie, dat verzin je gewoon niet.

En WTF bedoelde Prissla?

quote:
ehmmm....hoii laura mijn vriendin is echt van jouw ze heet roshnie boven mij maar ja..ik heb okaavrogje hoet heet je pintovonto
  maandag 30 januari 2012 @ 18:21:48 #96
37150 livelink
pi_107409250
Kennelijk is Laura Dekker inmiddels een schoolonderwerp geworden (hoe ironisch eigenlijk) en krijgen de kinderen na afloop van de Lauara-les opdracht om een vraag te stellen in het gastenboek.

Het geeft wel een inkijkje in de schoolwereld en vooral in de taalvaardigheid van de schoolgaande jeugd. Misschien heeft Laura toch de goede keuze gemaakt om de school de rug toe te keren.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:28:40 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107411688
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef livelink het volgende:
Kennelijk is Laura Dekker inmiddels een schoolonderwerp geworden (hoe ironisch eigenlijk) en krijgen de kinderen na afloop van de Lauara-les opdracht om een vraag te stellen in het gastenboek.

Het geeft wel een inkijkje in de schoolwereld en vooral in de taalvaardigheid van de schoolgaande jeugd. Misschien heeft Laura toch de goede keuze gemaakt om de school de rug toe te keren.
Laura was de afgelopen week het onderwerp bij Nieuwsbegrip, dat is een lesmethode voor begrijpend lezen op de basisschool. Mijn zevenjarige dochter kwam thuis met een blaadje over Laura, vandaar dat ik dit weet ;).
http://www.nieuwsbegrip.nl/nieuwsbegrip.htm
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2012 @ 20:13:01 #98
137949 Disana
pi_107413882
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Laura was de afgelopen week het onderwerp bij Nieuwsbegrip, dat is een lesmethode voor begrijpend lezen op de basisschool. Mijn zevenjarige dochter kwam thuis met een blaadje over Laura, vandaar dat ik dit weet ;).
Ah, dat is dan wel weer geruststellend. Ik dacht al dat het om heel jonge leerlingen ging. Er is nog hoop :D
pi_107415456
Ik ben benieuwd naar Svetans verlichte commentaar op dit schoolonderwerp betreffende een spijbelaarsters in samenhang met tientallen jaren bezuinigen op onderwijs..
Waar is hij eigenlijk?
pi_107415583
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben benieuwd naar Svetans verlichte commentaar op dit schoolonderwerp betreffende een spijbelaarsters in samenhang met tientallen jaren bezuinigen op onderwijs..
Waar is hij eigenlijk?
Heeft malaria opgelopen in Finland.
  maandag 30 januari 2012 @ 20:53:45 #101
37150 livelink
pi_107415844
:D
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2012 @ 21:00:37 #102
137949 Disana
pi_107416214
Ik denk aan een ander soort opname. Zijn verhaal over Belize klopte volgens iemand hier niet.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 21:00:42 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107416220
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar is hij eigenlijk?
je zou er best een sneer richting de kwaliteit van het Nederlandse onderwijs van kunnen maken!!
zodra hij dit leest vind er een slagveld plaats in zijn hoofd waarvan de uitslag zich niet laat voorspellen!

wat zou zwaarder wegen de Lauraliefde of de Nederlandhaat?

moet hij kiezen?
gaat hij negeren?
of weet hij het allemaal weer zo te buigen dat niet hoeft te kiezen???

ik houd mijn adem!
  maandag 30 januari 2012 @ 21:04:58 #104
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107416446
Het is jammer dat ik het Nieuwsbericht-blaadje van dochter al heb weggegooid, anders had ik het even ingescand :D.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 21:10:16 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107416754
oeh dat had misschien nog wel grappig geweest ja -O-

hoe zouden we daar aan kunnen komen?
pi_107417376
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Goed management van het team van Laura! Als je de jeugd hebt, heb je de toekomst.
pi_107417696
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:
Goed management van het team van Laura! Als je de jeugd hebt, heb je de toekomst.
Als het team van Laura erachter zit, dan vrees ik het ergste: manipulatie, opruiing, laster, propaganda.
Ik weet niet hoe die methode werkt, maar ik ga er maar gewoon vanuit dat er iets uit het nieuws wordt besproken en er opdrachten over uitgevoerd worden door de leerlingen. En niet dat het management van Laura lespakketen uitdeelt aan scholen.

Ik vind het trouwens nogal sneu voor al die kinderen die "iets moesten schrijven" in het gastenboek en never nooit antwoord krijgen op hun vragen.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:29:37 #108
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107417863
Heb even gegoogled. Dit is het artikel van Nieuwsbegrip voor groep 5 (mijn dochter zit in groep 4 maar de strekking van het artikel was hetzelfde:
http://www.driemastersneek.nl/nieuwsbegrip.htm

quote:
Nieuwsbegrip
Laura Dekker is de wereld rond.

Op zaterdag 21 januari 2012 voer Laura Dekker de haven van het eiland Sint-Maarten binnen. Ze werd toen meteen de jongste zeilster ooit die solo de wereld is rondgevaren. 'Als je iets wilt bereiken, kan niets of niemand je tegenhouden,' zei Laura zelf.

Droom.
Laura Dekker heeft haar droom waargemaakt. Ze is in haar
eentje de wereld rondgevaren in haar zeilboot Guppy. De 16-jarige Laura werd zaterdag in de haven van Sint-Maarten als een heldin binnengehaald. Dolblij zwaaide ze naar de honderden mensen die haar stonden op te wachten. Toen ze haar ouders en haar zus Kim zag, moest ze huilen. Omdat ze zo blij en opgelucht was om hen weer te zien.

Hoe het begon.
Het zeilen zit Laura Dekker in het bloed. Ze werd geboren op de boot van haar ouders. Die lag toen voor de kust van Nieuw-Zeeland. Op haar zesde stond ze al voor het eerst alleen aan het roer. En toen ze tien werd, droomde ze al van haar wereldreis. Haar vader, Dick, steunde haar. Moeder Babs vond het eerst niet zo'n goed idee. Maar Laura bleek vastberaden om de reis te maken. Toen draaide ook haar moeder bij.

Protest.
Laura mocht niet zomaar op wereldreis. Er waren veel protesten toen zij wilde vertrekken. De Nederlandse overheid vond de zeilreis veel te gevaarlijk. Toch mocht Laura uiteindelijk vertrekken. Maar dan moest ze tijdens haar reis wel tijd vrijmaken voor schoolwerk. Toen ze uit Nederland vertrok was Laura immers nog maar veertien jaar. Ze moest dus nog in de schoolbanken zitten. Tijdens het laatste stuk van haar reis lieten ambtenaren van de overheid weer van zich horen. Ze hadden gehoord dat Laura te weinig aandacht besteedde aan haar schoolwerk. Laura reageerde woedend. Ze wil niet meer in Nederland wonen. Misschien gaat ze emigreren naar Nieuw-Zeeland.

De wereldreis.
Nu kan Laura terugblikken op haar reis. Ze reisde in totaal 50.000 kilometer. Op 4 augustus 2010 verliet ze Nederland en ging ze naar Portugal. Dat deed ze samen met haar vader. Volgens de Nederlandse wet mocht zij als 14-jarige haar zeilboot niet alleen besturen. Ze vertrok daarna zonder haar vader naar Sint-Maarten. Daar begon ze op 20 januari 2011 aan haar wereldreis. Een jaar en een dag later is ze weer op Sint-Maarten aangekomen.
Bron: www.nieuwsblad.be, www.jeugdjournaal.nl
de overheid = mensen die een land besturen, mensen die de leiders zijn van een land
de ambtenaar = iemand die bij de overheid werkt
pi_107417884
Trouwens, ik denk dat het gastenboek 1 of 2 dagen na terugkomst van Dick in Nederland gesloten wordt. In ieder geval tijdelijk, om alle posts vanaf 20 januari die niet uitermate positief zijn eruit te halen. Ik kan me zelfs voorstellen dat het gastenboek definitief gesloten wordt dan. De wereldreis is dan immers voorbij en de website zal niet meer dagelijks bijgehouden worden. Wellicht gaat ie nog weer tijdelijk open als Laura naar NZ zeilt.
pi_107417920
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als het team van Laura erachter zit, dan vrees ik het ergste: manipulatie, opruiing, laster, propaganda.
Ik weet niet hoe die methode werkt, maar ik ga er maar gewoon vanuit dat er iets uit het nieuws wordt besproken en er opdrachten over uitgevoerd worden door de leerlingen. En niet dat het management van Laura lespakketen uitdeelt aan scholen.

Ik vind het trouwens nogal sneu voor al die kinderen die "iets moesten schrijven" in het gastenboek en never nooit antwoord krijgen op hun vragen.
Kinderen zijn ook zo eerlijk O+ "ik moet van de juf schrijven dat..."
  maandag 30 januari 2012 @ 21:32:57 #111
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107418047
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat vind ik ook sneu, gelukkig hebben ze dat op de school van mijn dochter niet aangemoedigd.

Nieuwsbegrip is inderdaad het lezen van een stuk actueel nieuws dat herschreven is voor kinderen. Aan de hand van het artikel moeten ze vragen beantwoorden, om het begrijpend lezen te oefenen. (Vragen bij net artikel over Laura zouden bijvoorbeeld kunnen zijn: hoelang heeft ze erover gedaan, of waar vertrok ze)
pi_107418174
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:32 schreef MaLo het volgende:
Dat vind ik ook sneu, gelukkig hebben ze dat op de school van mijn dochter niet aangemoedigd.

Nieuwsbegrip is inderdaad het lezen van een stuk actueel nieuws dat herschreven is voor kinderen. Aan de hand van het artikel moeten ze vragen beantwoorden, om het begrijpend lezen te oefenen. (Vragen bij net artikel over Laura zouden bijvoorbeeld kunnen zijn: hoelang heeft ze erover gedaan, of waar vertrok ze)
Ja, zoals ik al dacht. Prima.
Dus het management van Laura heeft hier niks mee te maken. Het is gewoon iets dat in het nieuws kwam, en wat jonge kinderen waarschijnlijk aanspreekt (een wereldreis maken, avonturen beleven, etc).
  maandag 30 januari 2012 @ 21:39:48 #113
340258 MrFoureyes
pi_107418404
Deze is ook interessant:

"Marianne 30-01-2012

Hoi Laura, omdat we niets meer hoorden over hoeveel er was binnengekomen voor Sxa Shxpherd hebben wij ze rechtstreeks gevraagd; ze hebben vandaag gereageerd dat ze nog niets hadden gekregen en er ook niets meer over hadden gehoord. Kun je ons vertellen hoe dit zit?"

Opvallend is de verkeerde spelling van Sea Shepherd. Vermoeden even getoetst en een berichtje geplaatst met alleen deze twee woorden erin. Werd meteen geblockt.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:45:17 #114
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107418679
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, zoals ik al dacht. Prima.
Dus het management van Laura heeft hier niks mee te maken. Het is gewoon iets dat in het nieuws kwam, en wat jonge kinderen waarschijnlijk aanspreekt (een wereldreis maken, avonturen beleven, etc).
Nee, daar heeft het management echt geen invloed op :D. De week ervoor bijvoorbeeld ging het over het gekapseisde schip bij Italië en toen Steve Jobs overleden was ging het over hem.

Overigens ben ikzelf wel Laura-moe, ik hoop dat ze lekker op St Maarten of Nieuw-Zeeland gaat wonen en voor haarzelf hoop ik dat ze nu toch echt een opleiding gaat doen en afmaken. Over 10 jaar is iedereen haar prestatie wel zo goed als vergeten en dan heeft ze nog steeds een heel leven voor zich waarin ze zich wel zal moeten zien te redden.

Of ze wordt zo verknipt als die Henk de Velde, die man die het liefst zijn hele leven door zou brengen met solozeilen.
pi_107418744
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Deze is ook interessant:

"Marianne 30-01-2012

Hoi Laura, omdat we niets meer hoorden over hoeveel er was binnengekomen voor Sxa Shxpherd hebben wij ze rechtstreeks gevraagd; ze hebben vandaag gereageerd dat ze nog niets hadden gekregen en er ook niets meer over hadden gehoord. Kun je ons vertellen hoe dit zit?"

Opvallend is de verkeerde spelling van Sea Shepherd. Vermoeden even getoetst en een berichtje geplaatst met alleen deze twee woorden erin. Werd meteen geblockt.
Sea Shepherd gaat echt geen mededelingen doen aan derden. Het kan ook wel een informant van de overheid zijn. Zoals iedereen weet is deze extreemrechtse regering niet bepaald liefhebben van actiegroepjes. Het antwoord zullen we dus niet horen.
pi_107418900
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Er is een hele lijst met gecensureerde woorden voor het gastenboek idd. Vreemd dat "Sea Shepherd" op die lijst staat...
  maandag 30 januari 2012 @ 21:50:05 #117
340258 MrFoureyes
pi_107418918
Ik denk eigenlijk dat de Dekkers (in permanente geldnood) alles er doorheen hebben gedraaid en geen cent meer hebben. Afdracht aan het beloofde goede doel kun je dan wel vergeten.

En het goede doel kan verder niets doen: er zal vast geen contract zijn, alleen een toezegging die ze niet nakomen, maar strafbaar is dat niet en nakomen is al helemaal niet afdwingbaar. Degenen die worden belazerd zijn de donateurs - ik vraag me af of die verhaal zou kunnen halen.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 21:55:16 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107419207
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Sea Shepherd gaat echt geen mededelingen doen aan derden. Het kan ook wel een informant van de overheid zijn. Zoals iedereen weet is deze extreemrechtse regering niet bepaald liefhebben van actiegroepjes. Het antwoord zullen we dus niet horen.
whehehe _O-
pi_107419218
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:50 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de Dekkers (in permanente geldnood) alles er doorheen hebben gedraaid en geen cent meer hebben. Afdracht aan het beloofde goede doel kun je dan wel vergeten.

En het goede doel kan verder niets doen: er zal vast geen contract zijn, alleen een toezegging die ze niet nakomen, maar strafbaar is dat niet en nakomen is al helemaal niet afdwingbaar. Degenen die worden belazerd zijn de donateurs - ik vraag me af of die verhaal zou kunnen halen.
Dan kan vandaag nog RTL van de kabel. Het publiek mag de winnaar kiezen, maar die is allang bekend, zijn naam staat zelfs al op de beker voor het eerste sms'je verstuurd wordt.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:55:56 #120
340258 MrFoureyes
pi_107419244
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er is een hele lijst met gecensureerde woorden voor het gastenboek idd. Shepherd" op die lijst staat...
Waarschijnlijk omdat meerdere donateurs in het gastenboek hebben gevraagd hoeveel er nu is opgehaald. Dat was namelijk de oorspronkelijke toezegging op de site (inmiddels ook verwijderd): aan het eind van de tocht wordt bekendgemaakt hoeveel er is opgehaald.

Vanuit fondsenwervingsoogpunt was die tactiek al onverstandig: als je een barometer op de site zou plaatsen waarop iedereen de stand kan zien, zou dat zeker mensen stimuleren om mee te doen. Achteraf gezien wordt de keus begrijpelijk - op z'n best was er in het begin nog de gedachte dat er zoveel zou binnenkomen dat ze wel 10 procent zouden kunnen missen (in het allereerste begin was er zelfs sprake van 40 procent) maar ik vermoed dat ze op een gegeven moment die hele gedachte hebben losgelaten en hebben besloten alles te houden.

En het meeliften op het Sea Shepherd imago was gewoon gratis publiciteit. Ik hoop maar dat een journalist nog eens een vraag daarover stelt op een onverwacht moment.
pi_107419321
quote:
Dat vermoed ik ook idd.
quote:
Ja, de donateurs kunnen hun geld terugeisen. Met als reden: "Ik heb gedoneerd, omdat zij beloofde een deel van het geld aan Sea Shepherd te doneren. Ik wilde Laura alleen geld geven als zij een deel daarvan daadwerkelijk zou schenken. Deze belofte is zij niet nagekomen, dus eis ik al mijn geld terug.". Dat win je geheid. Maar ja, dat moeten al die donateurs dan wel willen (als je 10 euro hebt gegeven, wil je dan al die moeite doen?).

Edit: als alle donateurs dat zouden doen.. ik krijg een mental image van een reclame van jaren geleden: "dan verkoop je toch gewoon de boot?" :D
pi_107419538
quote:
Wilt u alleen Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.
Dit staat overduidelijk op Laura's site.
  maandag 30 januari 2012 @ 22:02:14 #123
340258 MrFoureyes
pi_107419604
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook idd.

[..]

Maar ja, dat moeten al die donateurs dan wel willen (als je 10 euro hebt gegeven, wil je dan al die moeite doen?).

Edit: als alle donateurs dat zouden doen.. ik krijg een mental image van een reclame van jaren geleden: "dan verkoop je toch gewoon de boot?" :D
Misschien een stichting die namens alle benadeelden een procedure gaat voeren? Leg een tientje in en je doet mee! En als Dick Dekker nu heel handig is, richt hij zelf zo'n stichting op en knijpt hij er halverwege tussenuit.

Dat is dan oplichting op het hoogste niveau, echte kunst: het slachtoffer nogmaals oplichten, maar dan als hulpverlener!
pi_107419616
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:
Ja dus? Ze had er ook op kunnen zetten: "Als u Honkbalclub de Slagman uit Jipsingboermussel wilt steunen, dan kan dat natuurlijk ook."

Er staat duidelijk vermeld:
"Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd Nederland "
  maandag 30 januari 2012 @ 22:03:36 #125
340258 MrFoureyes
pi_107419671
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ja, dat is duideljk. Je kunt rechtstreeks overmaken aan Sea Shepherd, of overmaken aan Zeilmeisje, en dan krijgt Sea Shepherd 10 procent. Maar dat laatste is dus waarschijnlijk niet gebeurd.
pi_107419904
Als ze niet een redelijk bedrag overmaakt aan Sea Shepherd, dan is er sprake van oplichting of op zijn minst misleiding. Aangezien ze haar inkomsten via donaties toch niet bekend gaat maken, kan er alleen maar gegokt worden hoeveel ze binnen heeft geharkt; vandaar dat ik "redelijk" zei.
10 euro is onredelijk weinig. Je mag er vanuit gaan dat ze meer dan 100 euro gedoneerd heeft gekregen.
100.000 euro is onredelijk veel. Je kan er niet van uitgaan dat ze 1 miljoen euro gedoneerd heeft gekregen.
Wat dan wel redelijk is, zal, als het zover komt (wat ik niet verwacht), door advocaten uitgezocht mogen worden.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 22:13:20 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107420211
quote:

het is valse reclame ... beetje fraude denk ik

het klinkt een stuk mooier als je een deel van je donaties aan een goed doel (en bij sea shephard wil ik dat eigenlijk tussen haakjes zetten) geeft dan wanneer je simpelweg om euro's zit te bedelen voor jezelf

nu zullen dr donateurs of sea shephard en niet gaan klagen en de overheidsinstantie in kwestie zal meer dingen te doen hebben maar als het echt op is zou ik toch snel een paar van die interviews in plannen en het geld linea recta over maken want anders zou het nog best een staartje kunnen krijgen en dan heb je Svetan weer bovenop de loopgraaf!
  maandag 30 januari 2012 @ 22:15:43 #128
340258 MrFoureyes
pi_107420357
Ik denk dat er ook nog een belastingaanslag aankomt. Gelden zijn gewoon op een Nederlandse rekening ontvangen en gewoon via een Nederlands medium geworven. Ik denk niet dat je wegkomt met de bewering dat je niet belastingplichting bent voor deze inkomsten in Nederland. Die muis krijgt nog een staart.
pi_107420550
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:15 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik denk dat er ook nog een belastingaanslag aankomt. Gelden zijn gewoon op een Nederlandse rekening ontvangen en gewoon via een Nederlands medium geworven. Ik denk niet dat je wegkomt met de bewering dat je niet belastingplichting bent voor deze inkomsten in Nederland. Die muis krijgt nog een staart.
Het is vast niet Laura's Zilvervlootrekening ( :') ) , maar een rekening op naam van een stichting. Zo'n detail zullen ze vast niet vergeten zijn. Verder: een donatie is geen inkomen, dus vrijgesteld van belasting, anders zouden cadeaubonnen meer moeten kosten dan de waarde die erop staat.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 22:21:42 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107420692
klopt volgens mij
pi_107420718
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Verder: een donatie is geen inkomen, dus vrijgesteld van belasting, anders zouden cadeaubonnen meer moeten kosten dan de waarde die erop staat.
_O-
Schenkingen zijn inkomsten. Er is een belastingvrij bedrag dat je mag krijgen als schenking. Alles daarboven moet je gewoon opgeven als inkomsten. Hoe hoog dat belastingvrije bedrag is, weet ik zo 1,2,3 niet, maar dat is echt geen tienduizenden euros.

Edit:
Voor 2011 gelden voor schenkingen de volgende vrijstellingen (bedragen 2010 staan tussen haakjes):

De algemene vrijstelling is ¤ 2.012 per jaar (2010: ¤ 2.000). Over schenkingen met een waarde beneden de ¤ 2.012 betaalt u geen schenkbelasting*.

http://www.spaarbaak.nl/v(...)belasting+te+betalen
pi_107420927
Erfbelasting zou anders wel erg makkelijk te omzeilen zijn...
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 22:28:25 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107421064
mijn erfenis heet bonus _O-
maar ik krijg niet alles ineens en Oma gaat hopelijk nog een tijdje mee O+

fok!king overheid maakt alles lastig!
pi_107421160
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:28 schreef sp3c het volgende:
mijn erfenis heet bonus _O-
maar ik krijg niet alles ineens en Oma gaat hopelijk nog een tijdje mee O+

fok!king overheid maakt alles lastig!
Vraag of je oma's pinpas mag lenen ;)
Iedereen weet toch dat op deze manier duizenden euri onzichtbaar voor de Belastingdienst van eigenaar wisselen.
  maandag 30 januari 2012 @ 22:30:53 #135
340258 MrFoureyes
pi_107421218
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het is vast niet Laura's Zilvervlootrekening ( :') ) , maar een rekening op naam van een stichting. Zo'n detail zullen ze vast niet vergeten zijn. Verder: een donatie is geen inkomen, dus vrijgesteld van belasting, anders zouden cadeaubonnen meer moeten kosten dan de waarde die erop staat.
De gelden komen gewoon op Laura's persoonlijke rekening binnen, en deze werving heeft een bedrijfsmatig karakter. Het lijkt een beetje op ondernemingen die zich in het verleden wel eens profileerden als kerk (in Amsterdam was er een seksclub waar de eredienst bestond uit omgang met dames, en er was een collecte vooraf waarvan de opbrengsten ten goede kwamen aan de dienst). Vette belastingaanslag, natuurlijk.

Cadeaubonnen snap ik niet - daar zit gewoon 19 procent BTW op. De vraag of de ontvanger belastingplichtig is, wordt beantwoord door de vraag of het cadeau tot een besparing heeft geleid bij de ontvanger. Met andere woorden, lag het in de reden dat je iets sowieso zou aanschaffen, en je dat nu ook doet, maar met geld dat je cadeau hebt gekregen. Als dat zo is, word je belastingplichting.

Gaat natuurlijk niet om een cadeaubon, maar als je jezelf gaat neerzetten als goed doel, daar regelmatig inkomsten mee werft en je eigenlijk laat onderhouden door anderen, dan moet je zeker betalen. Zelfs fooien in een restaurant vallen onder de inkomstenbelasting - als je als groepsleider mee-eet met bewoners (en dus thuis geen brood hoeft te kopen) betaal je belasting over de besparing. Als je als werkgever gratis koffie schenkt aan je werknemers, moet je de belastingaanslag voor hen betalen of van hun salaris inhouden.

In dat kader is het grootschalig werven van sponsorgeld echt niet vrijgesteld.
pi_107421328
Volgens de rekenhulp Schenkbelasting betaal je EUR 5000 als je EUR 20.000 geschonken krijgt en EUR 30.000 als je EUR 100.000 geschonken krijgt.
pi_107421410
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens de rekenhulp Schenkbelasting betaal je EUR 5000 als je EUR 20.000 geschonken krijgt en EUR 30.000 als je EUR 100.000 geschonken krijgt.
Dan is de Staat rijk geworden aan Laura, en nog werken ze haar tegen }:|
pi_107421646
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:33 schreef BabeWatcher het volgende:
Dan is de Staat rijk geworden aan Laura, en nog werken ze haar tegen }:|
30.000 euro? rijk? :')
  maandag 30 januari 2012 @ 23:45:39 #139
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107425454
30.000 euro is inderdaad niet iets waar de staat rijk van wordt.

Het zou mij toch vrij logisch lijken als de Dekkers gewoon snel duidelijkheid geven over het bedrag dat naar Sea Shepherd gaat. Je merkt nu dat het een paar mensen in het gastenboek zijn die er naar vragen, het begint in dit topic al wat te leven. Als ze dan lang genoeg wachten, komen er vanzelf wel vragen van journalisten en/of Sea Shepherd zelf.

En hoe langer ze ermee wachten, des te meer kritiek er zal komen. Dus kun je dit maar beter z.s.m. afhandelen. Daardoor zullen mensen gewoon zoiets hebben van, toch netjes dat ze hun afspraken zijn nagekomen. Maar de Dekkers kennende zullen ze wel voor de weg van de meeste weerstand gaan, daar houden ze van.

Dan kom je nog bij de mogelijkheid dat ze helemaal niets gaan uitbetalen. Dat zou ik toch echt schandalig en leugenachtig vinden. Kort gezegd oplichting. Als je dan alsnog dit gaat goed praten, dan ben je echt niet helemaal jofel. En dat terwijl ik liever geen ene cent naar Sea Shepherd zie gaan, want ik vind het een zeer slechte organisatie. Het doel is goed, maar de middelen maakt hen net zo erg als de tegenstanders waar ze tegen strijden.

Maar voorlopig geef ik Dekker en co het voordeel van de twijfel.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2012 @ 14:45:31 #140
137949 Disana
pi_107441390
Hahaha

Kelly 30-01-2012
Wij moeten op school een project doen over jou en we willen allemaal vrij op jou verjaardag omdat jij ook tegen de leerplicht bent. Is het waar dat jij in de gevangenis komt als je weer in Nederland bent? En heb je de boot gekregen of heb je die zelf betaalt?

Ik denk dat de familie Dekker het te druk heeft met vakantievieren om aan zoiets lastigs als de afdracht aan Sea Shepherd te denken. Dekkers first, immers.
pi_107441588
Een mogelijke verdediging die de Dekkers kunnen aanvoeren, is dat ze geen tijdslimiet hebben gezegd voor wanneer ze dat bedrag over zouden maken.. Als ze het in 2069 willen doen, dan kan dat ;) (maarja, dat druist in tegen alle redelijkheid, waar de wet van uitgaat).
pi_107441637
"Goedendag Laura, leuk dat je er weer bent, wil je even 30k aftikken ? Je kan het bedrag hier pinnen. Fijne dag verder!"
pi_107441843
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Een mogelijke verdediging die de Dekkers kunnen aanvoeren, is dat ze geen tijdslimiet hebben gezegd voor wanneer ze dat bedrag over zouden maken.. Als ze het in 2069 willen doen, dan kan dat ;) (maarja, dat druist in tegen alle redelijkheid, waar de wet van uitgaat).
Het is al absurd dat ze Sea Shepherd achteraf een keer een bedrag willen betalen, in plaats van direct, bij iedere donatie. Hoeveel betrokkenheid bij een goed doel heb je dan?
Dat zou ook makkelijk te automatiseren zijn geweest.
En nu is het ondoorzichtig. De Dekkers maken niet bekend welk bedrag ze gedoneerd hebben gekregen, en dus kan Sea Shepherd niet weten of ze het juiste bedrag wel krijgen, en ook niet wanneer.
Het is weer zo'n rare constructie die naar oplichting riekt. Het zou me niet verbazen als ze opeens aankomen met dat ze bedoelden dat S. Shepherd pas geld zou krijgen na aftrek van hun eigen onkosten, laat dat nou alles zijn.. Sorry hoor, alles is op aan onderhoud van de boot, ofzo :P
pi_107442189
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het zou me niet verbazen als ze opeens aankomen met dat ze bedoelden dat S. Shepherd pas geld zou krijgen na aftrek van hun eigen onkosten, laat dat nou alles zijn.. Sorry hoor, alles is op aan onderhoud van de boot, ofzo :P
Dat argument veegt elke rechter simpelweg van tafel door te lezen wat op de website staat:
De Dekkers hebben het zelf zo neergezet dat ze verplicht zijn te betalen. Niemand zal echter zover gaan om dit daadwerkelijk af te dwingen, dus komen ze er goed mee weg.

Trouwens, schenkingen in natura (zeilen, motor, etc) tellen volgens mij ook mee in de totale waarde van de schenking, dus over die waarde kan ze ook nog wel eens een belastingaanslag verwachten. Toegegeven, ik ben niet precies op de hoogte ben van sponsordeals en de achterliggende belastingen.

Nu ik "belastingaanslag" zei... is DAT niet gewoon wat ze gekregen heeft, i.p.v. een aanslag op Laura door de geheime dienst en is het weer volledig uit het verband gerukt? ;)
pi_107452168
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat argument veegt elke rechter simpelweg van tafel door te lezen wat op de website staat:
De Dekkers hebben het zelf zo neergezet dat ze verplicht zijn te betalen. Niemand zal echter zover gaan om dit daadwerkelijk af te dwingen, dus komen ze er goed mee weg.

Trouwens, schenkingen in natura (zeilen, motor, etc) tellen volgens mij ook mee in de totale waarde van de schenking, dus over die waarde kan ze ook nog wel eens een belastingaanslag verwachten. Toegegeven, ik ben niet precies op de hoogte ben van sponsordeals en de achterliggende belastingen.

Nu ik "belastingaanslag" zei... is DAT niet gewoon wat ze gekregen heeft, i.p.v. een aanslag op Laura door de geheime dienst en is het weer volledig uit het verband gerukt? ;)
Ik weet niet of Sea Shepherd rechten kan ontlenen aan zo'n bewering als ze verder geen overeenkomst met hen hebben.
Donateurs kunnen zich natuurlijk wel beroepen op misleiding.

Ik denk dat als ze een belastingaanslag krijgen de Dekkers in koor gaan huilen over het verzuurde spruitjesland waar ze een wereldrecordhoudster zomaar durven aanslaan en dat ze niet eens een uitzondering maken omdat ze zoveel kosten hebben en niet veel inkomen hebben.
pi_107452673
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik weet niet of Sea Shepherd rechten kan ontlenen aan zo'n bewering als ze verder geen overeenkomst met hen hebben.
Donateurs kunnen zich natuurlijk wel beroepen op misleiding.
Nee, Sea Shepherd waarschijnlijk niet.
Ik had het dan ook steeds over de donateurs :)
pi_107455272
Doe eens ophouden met Laura te demoniseren. }:|
pi_107455462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Doe eens ophouden met populistische woorden. }:|
pi_107455497
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:45 schreef BabeWatcher het volgende:
De waarheid zeggen is niet helemaal hetzelfde als demoniseren.. Laura (dan wel haar familie) heeft een paar keer de kluit belazerd toen het om geld ging. Dit gedoe is ook vaag. De vraag hoe de vork in de steel zit bij de afdracht aan het goede doel is op zich legitiem hoor.. mi.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:11:35 #150
340258 MrFoureyes
pi_107456591
Ondertussen in het Grote Sprookjesboek...

"Hoi Laura, ik heet Storm en mijn zusje heet Sterre. We hebben ook een Duitse herdershond en die heet Adolf."

www.lauradekker.nl
pi_107456599
quote:
Laura Dekker vertelt compleet zeilverhaal

Laura Dekker vertelt compleet zeilverhaal
dinsdag 31 januari 2012 - (lvd) - Tijdens de 2012-editie van de HISWA Amsterdam Boat Show vertelt ‘zeilmeisje’ Laura Dekker voor het eerst het complete zeilverhaal over al haar ervaringen tijdens haar indrukwekkende wereldreis. Ze doorstond al menige storm die volwassen zeilers laten huiveren.
Ze dobberde weken met windstilte moederziel alleen op de Stille Oceaan en sloeg nachten over om haar boot helemaal zelfstandig door de woelige oceanen te loodsen. Uiteindelijk zegevierde de 16-jarige heldin. Dit en meer vertelt Laura in het Zeiltheater van 7 tot en met 11 maart op de HISWA 2012 in Amsterdam RAI.

Zeilles van de jongste solozeilster ooit

Naast haar indrukwekkende verhalen deelt Laura Dekker ook haar ervaringen met jongeren in de Water Fun Zone van de HISWA. In de Water Fun Zone worden tientallen activiteiten voor jong en oud georganiseerd in het vernieuwde, 50 meter lange bassin. Laura Dekker leert hier jongeren de kneepjes uit het ‘zeilvak’.
Laura over haar aanwezigheid op de HISWA 2012: “Na 27000 mijlen, drie oceanen en de rond de wereld in 366 dagen, heb ik bereikt wat ik wilde. Een vermelding in het Guinness Book of Records vind ik niet belangrijk, ik heb deze reis voor mezelf gemaakt. Graag wil ik mijn kennis delen en mijn verhaal vertellen."
De zeillessen van Laura zijn te volgen op woensdag 7 maart, zaterdag 10 maart en zondag 11 maart.

Boordevol programma in het Zeiltheater

Ook ervaren zeebonk Henk de Velde geeft acte de présence op de HISWA en vertelt waarom hij terugkwam van zijn ‘Never ending voyage’. Daarnaast nemen zeilers uit de Nederlandse kernploeg elke dag de bezoekers mee in hun voorbereiding op weg naar de Olympische Spelen van 2012 in London. Naast deze avonturier- en wedstrijdspanning biedt het programma van het Zeiltheater ook onderwerpen als Volvo Ocean Race waarbij Wouter Verbraak vertelt over zijn ervaringen en de voorbereidingen. Zeilen op de Waddenzee, Zeiltrim, Zwaar weer zeilen en Atlantic met kids zijn onderwerpen die aan bod komen. Dagelijks zijn doorlopend sessies gratis bij te wonen.

De HISWA Amsterdam Boat Show, van 6 tot en met 11 maart, biedt nog veel meer op het gebied van watersport. Voor het eerst is er de mogelijkheid om een proefvaart te maken in RAI-Haven. Voor wie meer interesse heeft in gebruikte boten, kan ook terecht op de HISWA. Ook is er dit jaar weer een Onderhoudspaviljoen. Snelheidsduivels zijn op hun plek in de Power Boat Zone en voor wie van duiken houdt kan voor het eerst dit jaar informatie inwinnen en demonstraties bekijken in het Duikpaviljoen.

Meer informatie is te vinden op www.hiswarai.nl
bron
Laura is inmiddels een grote naam binnen de zeilwereld.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:13:25 #152
340258 MrFoureyes
pi_107456667
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:11 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

bron
Laura is inmiddels een grote naam binnen de zeilwereld.
Da's mooi. Maar wat heeft ze daaraan?
pi_107456780
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:13 schreef MrFoureyes het volgende:
Da's mooi. Maar wat heeft ze daaraan?
Ka-ching. Snel de kassa volladen voordat ze in de vergetelheid verdwijnt.
pi_107458442
in het verzuurde spruitjesland, dat haar een trauma bezorgde en waarvan ze zelfs de vlag niet meer wilde voeren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

dinsdag 31 januari 2012 @ 21:55:56 #155
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107458750
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, heeft ze in ieder geval genoeg geld om de belasting te kunnen betalen :P
pi_107460556
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:55 schreef Redefine het volgende:
Ach, heeft ze in ieder geval genoeg geld om de belasting te kunnen betalen :P
Tja, dat zijn ook inkomsten, dus ook daarover zal ze belasting moeten betalen...
  woensdag 1 februari 2012 @ 00:39:14 #157
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107466061
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tja, dat zijn ook inkomsten, dus ook daarover zal ze belasting moeten betalen...
Uiteraard. Maar van het gedeelte wat na belastingaftrek overblijft, kan de rest betaald worden.
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:07:34 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107469173
Dan zou ik toch eerst "de rest" betalen en dan pas de belasting.
Want 10% van iedere euro die gedoneerd wordt blijft gewoon een dubbeltje van iedere euro die binnenkomt, en dat wordt niet zomaar 10% van wat er overblijft na de belasting.

Waarschijnlijk kan ze het gewoon aftrekken als gift :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107470997
Whaha, het gastenboek word op dit moment geterroriseerd door een of andere taalnazi...........(Marlies noemt ze zich)
Lachwekkend

http://www.lauradekker.nl(...)86&Smi=0&STARTPOS=30 _O- _O-
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:44:29 #160
3542 Gia
User under construction
pi_107472968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:38 schreef danilel het volgende:
Whaha, het gastenboek word op dit moment geterroriseerd door een of andere taalnazi...........(Marlies noemt ze zich)
Lachwekkend

http://www.lauradekker.nl(...)86&Smi=0&STARTPOS=30 _O- _O-
Terwijl haar eigen schrijfstijl weinig met 'goed' Nederlands van doen heeft.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 11:59:06 #161
137949 Disana
pi_107473445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Terwijl haar eigen schrijfstijl weinig met 'goed' Nederlands van doen heeft.
Ja, meteen in het oog springt:

een jongetje [ ] die.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:31:00 #162
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107476260
Tja, Skitt's law blijft altijd van toepassing.
pi_107480924
quote:
Laura Dekker
01-02-2012
Beste leerlingen, dank je wel voor jullie leuke berichtjes. (wat betrefd de niet zo leuke berichtjes: daar ben ik aan gewent en die doen me niets). Ik zit nu nog op St Maarten en ben aan het uitrusten van de tocht. Meestal ben ik aan het werk op Guppy, en dan heb ik geen tijd om op internet te zitten, vandaar dat het even duurde voor ik reageerde.Over een paar dagen ga ik door naar Bonaire, en naja, daarna moet ik nog even zien. Ik wil in ieder geval niet meer terug naar de schoolbanken - ik ben veel volwassener en verstandiger dan mijn leeftijd genoten, dus daar voel ik me niet meer thuis. Wel wil ik nog mijn diploma halen, maar op de Antillen is er vaak iets te regelen, dus dat komt wel goed. Ik wens jullie het allerbeste, en raadt iedereen aan om te stoppen met school, zeker als je ouders daarachter staan. School is stom en leerplichtambtenaren nog stommer. Behalve dreigen kunnen ze toch niets doen.
Obvious troll is obvious
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:54:50 #164
3542 Gia
User under construction
pi_107481365
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Obvious troll is obvious
Denk het niet. De spellingsfouten passen zo bij de echte Laura!!

En dan zie je Marlies niet reageren, hè?
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:17:53 #165
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107482243
Nou ja ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dit bericht zelf geschreven heeft. Dan kunnen we namelijk wegstrepen dat ze intelligent zou zijn. Want dit is wel een bijzonder achterlijke post.
pi_107483123
ik denk ook dat het een troll is..het ligt er te dik bovenop.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:40:52 #167
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107483153
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:17 schreef Redefine het volgende:
Nou ja ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dit bericht zelf geschreven heeft. Dan kunnen we namelijk wegstrepen dat ze intelligent zou zijn. Want dit is wel een bijzonder achterlijke post.
Nee inderdaad, behalve het feit dat in die post werkelijk iedere d/t fout gemaakt wordt (wat doet vermoeden dat het opzettelijk is), slaat de tekst ook helemaal nergens op.
pi_107494766
Eeeeeen het flamen is begonnen in het gastenboek.
Jammer, het was zo leuk. Geen ruk meer aan, nu. Lijkt geenstijl wel.
marlies heeft nog wel een goede tip voor Laura: sluiten die hap.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 21:24:15 #169
137949 Disana
pi_107496096
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Eeeeeen het flamen is begonnen in het gastenboek.
Jammer, het was zo leuk. Geen ruk meer aan, nu. Lijkt geenstijl wel.
marlies heeft nog wel een goede tip voor Laura: sluiten die hap.
Wel weer typisch dat de familie Dekker hier van te voren niet over nagedacht heeft.
pi_107497460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk het niet. De spellingsfouten passen zo bij de echte Laura!!

En dan zie je Marlies niet reageren, hè?
fixed ;)

O+

Eens kijken of het lukt mijn diensten om te ruilen, anders moet ik maar voor een keertje niet naar de kerk op zondag.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:32:56 #171
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107499977
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:49 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

fixed ;)

[ afbeelding ]
O+
[ afbeelding ]

Eens kijken of het lukt mijn diensten om te ruilen, anders moet ik maar voor een keertje niet naar de kerk op zondag.
Laura roept niet alleen kinderen op om niet naar school te gaan. Nu laat ze kerkgangers ook al zondigen :D
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 13:44:04 #172
137949 Disana
pi_107514945
Ik vind dat moeder Babs Laura's wiki wel eens mag bijwerken. Want daar staat dat het kind op een boot is geboren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 13:51:34 #173
137949 Disana
pi_107515178
Flink zeg, prinses Maxima krijgt ook een flinke veeg uit de pan:

Ria 01-02-2012
Nou Laura, net waren je gelijken op TV- in 'de hel van '63". Het waren 3 schaatsers die het kruisje haalden van de Elfstedentocht. Dat zijn de echte Nederlanders en jij bent er ook 1 van. De echte Nederlander bestaat wel, en de onechte prinses die koningin wil worden, die beweerd dat die niet bestaat omdat ze zelf zo nep en slecht is als haar beide ouders. kan het dak op met haar toneelspel. Jij bent echt en verdient de eer van een Nederlandse held.

En dan nog dit soort rotzooi:

Joris Demmink 02-02-2012
Je bent een lekker wijf geworden, keertje lekker van bil gaan?

De Dekkers zouden zich moeten schamen dat ze niet geregeld hebben dat het gastenboek gecontroleerd wordt tijdens hun vakantie op Sint Maarten.
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:19:43 #174
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107517967
Het begint aardig uit de hand te lopen inderdaad. Is nou niet echt goede reclame voor de Dekkers. Al zullen zij en de Laura sekte (met Babewatcher en Svetan voorop), de niet kritische reacties wel terecht en geweldig vinden. Hoe onzinnig die ook zijn.

De opmerking over Maxima komt echt nergens vandaan. Daarnaast vind ik de prestatie van de elfstedentocht schaatsers toch wel van een wat hogere orde.
pi_107520851
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:51 schreef Disana het volgende:
De Dekkers zouden zich moeten schamen dat ze niet geregeld hebben dat het gastenboek gecontroleerd wordt tijdens hun vakantie op Sint Maarten.
Helemaal mee eens. Of gooi 'm gewoon dicht.
Maar dit slaat werkelijk nergens op.
pi_107526288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:19 schreef Redefine het volgende:
Daarnaast vind ik de prestatie van de elfstedentocht schaatsers toch wel van een wat hogere orde.
200km schaatsen, waarbij bij elk slootje een bordje staat "hier naar links/rechts", ja, dat is veel beter dan 50.000km solo zeilen, waarbij je zelf de route moet plannen, op delen 24/7 wakker moet zijn en onderweg rekening houden met gevaren.
pi_107526400
Elfstedentochtschaatsers kunnen niet even naar huis onderweg.
pi_107526862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Elfstedentochtschaatsers kunnen niet even naar huis onderweg.
Wel als ze langs de route wonen.
pi_107527075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:17 schreef BabeWatcher het volgende:
Wel als ze langs de route wonen.
Net zoals Laura langs haar route woonde?
pi_107527238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Net zoals Laura langs haar route woonde?
Het vliegveld was wél langs de route. ;)

Waar het om gaat is dat het deelnemen aan een schaatstochtje van veel lagere orde is dan een solozeiltocht om de wereld.
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 19:28:17 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107527326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar het om gaat is dat het deelnemen aan een schaatstochtje van veel lagere orde is dan een solozeiltocht om de wereld.
Je zicht op de realiteit is enigszins vertroebeld, vriend. Zeilen is niet niks, maar doe niet zo denigrerend over 200 km schaatsen, dat siert je niet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:32:33 #182
354322 Tide
pi_107527535
Het gastenboek kan niet bijgehouden worden omdat ze op zee zitten onderweg naar Bonaire
pi_107527593
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:32 schreef Tide het volgende:
Het gastenboek kan niet bijgehouden worden omdat ze op zee zitten onderweg naar Bonaire
Als mijn informatie juist is zijn Babs en Kim weer teruggekomen in Nederland.
pi_107527927
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:32 schreef Tide het volgende:
En er zijn geen mensen die ingehuurd kunnen worden? Of gevraagd kunnen worden om een oogje in het zeil te houden?
Ik laat de deur van mijn tuinhuisje ook niet open als ik op reis ga.
pi_107528056
quote:
Een schaatstochtje wel ja. Maar de Elfstedentocht is geen schaatstochtje.
  Moderator donderdag 2 februari 2012 @ 19:57:43 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107528787
quote:

[..]

Het vliegveld was wél langs de route. ;)

de elfstedentocht is niet bepaald een 'schaatstochtje' maar dat is niet het bijzondere van de tocht in kwestie, dat waren de weersextremen omstandigheden waarin geschaatst moest worden!

van de 9000+ schaatsers aan de start gingen er slechts 69 over de finish!

lijkt me toch van een iets andere orde dan een zeiltocht waarin de mate van succes slechts afhankelijk is van hoe snel/jong je kunt vertrekken
pi_107529413
Kennelijk is oma bij omroep Max geweest. Nu is dat niet direct een omroep waar mijn interesses liggen, dus.. heeft iemand dit gezien?
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:46:47 #188
37150 livelink
pi_107531703
Ik heb oma niet gezien, wel zag ik dat in ieder geval iemand zich om de site heeft bekommerd, want de storende fout is er eindelijk uit. Ze heeft eindelijk haar reis voltooid in plaats van voltooit.

21 januari 2012 om 15.00 uur heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en haar wereldreis voltooid na haar vertrek uit Sint Maarten op 20 januari 2011

Dus ik vermoed dat oma al wel aan de gang is.
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:32:05 #189
354322 Tide
pi_107538355
Ja Babs en Kim waren verleden week al weer terug en Laura's opa en oma gisteren
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:34:11 #190
354322 Tide
pi_107538463
Oma Riek bij omroep Max vandaag > http://www.tijdvoormax.nl/?waxtrapp=nkqusNsHnHUViBdBGC
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:32:31 #191
354322 Tide
pi_107546329
pi_107546825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:34 schreef Tide het volgende:
Oma Riek bij omroep Max vandaag > http://www.tijdvoormax.nl/?waxtrapp=nkqusNsHnHUViBdBGC
Laura lijkt sprekend op haar oma. :D

Oma geniet nu al speculerend van de problemen die Laura weer gaat veroorzaken. Aso.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 09:52:02 #193
37150 livelink
pi_107547546
Aha, dus dat wordt Laura's nieuwe droom? Zoveel mogelijk problemen veroorzaken? Nou ja, gelukkig heeft ze Nieuw Zeeland als haar nieuwe vaderland verkozen.
pi_107547923
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 09:52 schreef livelink het volgende:
Aha, dus dat wordt Laura's nieuwe droom? Zoveel mogelijk problemen veroorzaken? Nou ja, gelukkig heeft ze Nieuw Zeeland als haar nieuwe vaderland verkozen.
Dan is Nederland er nog genadig vanaf gekomen en heeft Nederland dus gioed gehandeld ^O^
pi_107549007
quote:
Laura Dekker02-02-2012
Beste Leerlingen, Ik hoor dat iedereen in de ban is van de Elfstedentocht. Maar ik haat ijs, water moet stromen. Ik roep dan ook iedereen op om zout op de sloten, vaarten en meren van Friesland te strooien, en wakken te hakken. Het Friese water hoort aan de zeilers toe, niet die stomme schaatsers. Een dagje schaatsen levert meer op dan mijn reis rond de wereld van een jaar vol gevaar? Mooi niet!!!! Hak die wakken!!! Laura
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:40:05 #196
340258 MrFoureyes
pi_107550523
Ik vond Koos Postema nog het verstandigst - zeker als Oma aan het woord was, sprak zijn gezicht boekdelen. En dan nog op het eind zijn observatie dat jonge mensen omhoog worden geschreven, dat een werkelijkheid die niet bestaat enorm wordt opgeblazen, en dat die mensen dan uiteindelijk nog diep vallen als de roem ineens op is.

Het sjaaltje van opa complementeerde het geheel. Ik neem aan dat hij ook een rode broek aan had.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:43:06 #197
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107550640
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%. :{
pi_107550801
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:43 schreef Redefine het volgende:

[..]

volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%. :{
Denk het ook, maar de elfstedentocht saboteren uit naam van de zeilwereld, hoe kom je erop?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107553227
Trolololol
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:00:52 #200
3542 Gia
User under construction
pi_107553445
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:43 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon echt niet 100 % is. Kom op, ze is 16!! Dit soort reacties zijn typisch voor 16-jarige, verwende kutkinderen die hun zin niet krijgen.

Oehoe, de elfstedentocht winnaar, die er mogelijk aankomt, krijgt meer lof en eer in Nederland dan zij heeft gehad. Saboteren die hap, want dat mag niet.

Grappige is wel dat ze denkt dat de hele Nederlandse jeugd haar aanbidt of zo. Mijn kinderen storen zich alleen maar aan haar gedrag.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:40:21 #201
37150 livelink
pi_107555084
Kom op, dit is echt een troll in dat gastenboek. Sowieso gaat het helemaal de verkeerde kant op met die site op dit moment.
pi_107555094
Het gastenboek bestaat sinds een paar dagen alleen maar uit trollen en schoolkinderen. En soms overlappen die twee elkaar.
Het was leuk, vanaf de dag dat er niet meer gecensureerd werd en een paar dagen daarna.

En verder, voor mij zijn er 2 scenario's die Laura zou kunnen volgen:
1) ze maakt haar school af op Bonaire, bezint zich in die tijd, en komt over een jaar ofzo stilletjes weer terug naar Nederland en probeert geen aandacht op zich te vestigen;
2) ze gaat daadwerkelijk naar Nieuw Zeeland en komt de komende jaren nog regelmatig naar Nederland om de overheid een schop na te geven.
De tijd zal het leren.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:02:48 #203
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107556122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Het gastenboek bestaat sinds een paar dagen alleen maar uit trollen en schoolkinderen. En soms overlappen die twee elkaar.
Het was leuk, vanaf de dag dat er niet meer gecensureerd werd en een paar dagen daarna.

En verder, voor mij zijn er 2 scenario's die Laura zou kunnen volgen:
1) ze maakt haar school af op Bonaire, bezint zich in die tijd, en komt over een jaar ofzo stilletjes weer terug naar Nederland en probeert geen aandacht op zich te vestigen;
2) ze gaat daadwerkelijk naar Nieuw Zeeland en komt de komende jaren nog regelmatig naar Nederland om de overheid een schop na te geven.
De tijd zal het leren.
Ik mis optie drie nog:

Ze gaat naar Nieuw-Zeeland/blijft op de Antillen en merkt dat daar ook regels gelden en dat ze op andere plekken ook niet haar zin krijgt en komt op hangende pootjes terug naar Nederland of gaat ergens anders het proberen.
pi_107556593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:02 schreef Redefine het volgende:
Ik mis optie drie nog:

Ze gaat naar Nieuw-Zeeland/blijft op de Antillen en merkt dat daar ook regels gelden en dat ze op andere plekken ook niet haar zin krijgt en komt op hangende pootjes terug naar Nederland of gaat ergens anders het proberen.
Okee, zie mijn optie 2 als optie 2a en optie 2b ;)
2a) Ze redt het in NZ en schopt NL na zo hard ze kan en wanneer ze kan;
2b) Ze redt het niet, zegt daar uiteraard niks over, en schopt NL nog steeds zo hard ze kan en wanneer ze kan. Wellicht geeft ze NL dan zelfs de schuld van haar falen in NZ.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:13:09 #205
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107556617
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon echt niet 100 % is. Kom op, ze is 16!! Dit soort reacties zijn typisch voor 16-jarige, verwende kutkinderen die hun zin niet krijgen.

Oehoe, de elfstedentocht winnaar, die er mogelijk aankomt, krijgt meer lof en eer in Nederland dan zij heeft gehad. Saboteren die hap, want dat mag niet.

Grappige is wel dat ze denkt dat de hele Nederlandse jeugd haar aanbidt of zo. Mijn kinderen storen zich alleen maar aan haar gedrag.
Met dat verschil dat een normale tiener op zijn/haar plaats wordt gezet en bij Laura het allemaal maar goed gevonden wordt. En zelfs aangemoedigd.

Iig haalt ze haar claim, dat ze volwassener is dan alle andere jongeren, zelf onderuit.

Maar nogmaals, ik denk dat het een trol is. Zo dom kan ze toch ook weer niet zijn.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:35:37 #206
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107557492
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Okee, zie mijn optie 2 als optie 2a en optie 2b ;)
2a) Ze redt het in NZ en schopt NL na zo hard ze kan en wanneer ze kan;
2b) Ze redt het niet, zegt daar uiteraard niks over, en schopt NL nog steeds zo hard ze kan en wanneer ze kan. Wellicht geeft ze NL dan zelfs de schuld van haar falen in NZ.
Uiteraard zal de schuld nooit bij haar liggen, dus zal Nederland er dan wel van langs krijgen. Ik denk dan vooral aan een opmerking als: "Nieuw-Zeeland is net zo erg als Nederland, ze willen me kapot maken".
pi_107557663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:35 schreef Redefine het volgende:
Uiteraard zal de schuld nooit bij haar liggen, dus zal Nederland er dan wel van langs krijgen. Ik denk dan vooral aan een opmerking als: "Nieuw-Zeeland is net zo erg als Nederland, ze willen me kapot maken".
Of de Dick-iaanse manier:
"De Nederlandse geheime dienst heeft Nieuw Zeeland onder druk gezet om Laura kapot te maken."
pi_107557924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"De Nederlandse geheime dienst heeft Nieuw Zeeland onder druk gezet om Laura kapot te maken."
"De Nederlandse geheime dienst is geïnfiltreerd in de Nieuw-Zeelandse overheid"? ;)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:45:42 #209
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107560107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"De Nederlandse geheime dienst heeft Nieuw Zeeland de wereld onder druk gezet om Laura kapot te maken."
pi_107560387
Annefleur in het gastenboek is dan wel weer schattig:
quote:
Annefleur.
03-02-2012
Beste Laura, Wij gaan met onze klas iedereen een brief aan u schrijven. We hebben het regelmatig over uw reis gehad. Ik vind het erg dapper, dat u deze reis durfde en heeft gemaakt. Zelf zou ik het eigenlijk niet durven, maar wel een overwinning vinden. Erg leuk dat u uw eigen angst ook hebt overwonnen. Het is natuurlijk heel normaal dat je je ouders familie vrienden en vriendinnen hebt gemist. En zo reis over de wereld is ook niet zo gedaan en dan nog wel alleen. Erg knap dat u de reis uiteindelijk heeft gemaakt, al duurde het even totdat het ook van de regering en het ouderlijk gezag ermee akkoord kon gaan. Toch bent u door gegaan totdat u kreeg wat u wou, een wereld reis met uw eigen boot. Al wou u een boot toch maken waardoor u eigenlijk ook nog bekend bent geworden. Overal was iets over u te horen op het nieuws in de krant, iedereen wist wel iets van uw boottocht. Ook uw uitspraken waren erg mooi, zoals het gaat niet om het record. Hoe vond uw de reis eigenlijk? Had u het zo verwacht, is het moeilijker verlopen, of juist veel makkelijker. Ik kan het eigenlijk niet voor stellen je gezin waar je meestal je hele leven al naar toe kan wanner het nodig is. En dan opeens sta je er alleen voor, je kan niet even snel naar ze toe varen. Dat is natuurlijk opeens heel anders dan dat uw gewend zou zijn. Hoeveel stempels heeft u eigenlijk nu op u paspoort ?, En heeft u nog veel andere schepen of boten gezien ? En u bent ook jarig geweest, hoe heeft u uw verjaardag gevierd ? Vriendelijke groet, Annefleur.
u O+
Goed opgevoed, maar helaas wat te ver doorgeslagen. "u" is niet iets dat iemand voor een 16-jarige hoeft te gebruiken, ook al ben je zelf jonger.
En ach, we laten de tyefoutjes en het feit dat ze niet helemaal consequent is met "u" maar even achterwege ;)

PS: ik vermoed een dubbele achternaam, Gooise rrrrrr en vermogende ouders ;)
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 15:55:59 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107560473
in Nieuw Zeeland is het vooral de Franse geheime dienst die flauwe grappen uithaalt met Hollanders op bootjes ;)
pi_107560509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:55 schreef sp3c het volgende:
in Nieuw Zeeland is het vooral de Franse geheime dienst die flauwe grappen uithaalt met Hollanders op bootjes ;)
mwa.. ik zou een moord nou niet echt een "flauwe grap" noemen, om eerlijk te zijn.
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 16:00:53 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107560619
het was iig een beetje flauw allemaal _O-
  † In Memoriam † vrijdag 3 februari 2012 @ 16:02:44 #214
137949 Disana
pi_107560669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Annefleur in het gastenboek is dan wel weer schattig:

[..]

u O+
Goed opgevoed, maar helaas wat te ver doorgeslagen. "u" is niet iets dat iemand voor een 16-jarige hoeft te gebruiken, ook al ben je zelf jonger.
En ach, we laten de tyefoutjes en het feit dat ze niet helemaal consequent is met "u" maar even achterwege ;)

PS: ik vermoed een dubbele achternaam, Gooise rrrrrr en vermogende ouders ;)
Ik vermoed een Belgische ;)
pi_107560717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:02 schreef Disana het volgende:
Ik vermoed een Belgische ;)
Belgen zijn meestal erg consequent, juist omdat ze niks anders gewend zijn dan "u" zeggen tegen iedereen. Annefleur gebruikt nog een paar keer "je" tussendoor.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:16:37 #216
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107561162
Achja, de troll in het gastenboek, die is best grappig.. je kunt ook nog steeds 26 berichten achter elkaar lezen van schoolkinderen die van de meester opdracht hebben gekregen vragen in te sturen.

En dat vragen ze alle 26 hetzelfde, want, het vastgestelde lijstje.. meest gestelde vraag, hoe zit het met douchen..
pi_107561216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:16 schreef Perico het volgende:
En dat vragen ze alle 26 hetzelfde, want, het vastgestelde lijstje.. meest gestelde vraag, hoe zit het met douchen..
En de verjaardag he! Hoe ging dat dan in godsnaam?! :D
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:34:26 #218
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107561777
Dan zal bij die kinderen het wel helemaal een raadsel zijn hoe het dan zit met douchen op de verjaardag.
pi_107566836
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wie pikt hier mijn idee? Wanneer gaat Dick het gastenboek sluiten? Dit wordt echt te erg.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:31:25 #220
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107570012
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:23 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Wie pikt hier mijn idee? Wanneer gaat Dick het gastenboek sluiten? Dit wordt echt te erg.
En wat denk jij? Is het Laura of een trol onder Laura's naam?
pi_107576769
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:31 schreef Redefine het volgende:

[..]

En wat denk jij? Is het Laura of een trol onder Laura's naam?
Het is een troll, maar wel opvallend, ik riep gisteren op om de tocht te saboteren.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 05:52:46 #222
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107586493
Er wordt weer gemodereerd, alle berichten die onder Laura Dekker werden getrolld, zijn verwijderd...
  zaterdag 4 februari 2012 @ 08:59:41 #223
354322 Tide
pi_107586990
Eindelijk zijn die nare gastenboek berichtjes opgeruimd wat een kinderachtig gedoe zeg! Dit soort berichten waren er niet bij in andere talen alleen in het Nederlands ;(
pi_107589968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 08:59 schreef Tide het volgende:
Eindelijk zijn die nare gastenboek berichtjes opgeruimd wat een kinderachtig gedoe zeg! Dit soort berichten waren er niet bij in andere talen alleen in het Nederlands ;(
Dat zal uiteraard ook te maken hebben met de media-aandacht (inclusief tv) die ze hier in NL kreeg, ten opzichte van een berichtje op pagina 6 van 3 regels in de buitenlandse media. De meeste mensen in het buitenland kennen haar niet, en als ze haar al kennen, weten ze alleen dat ze rond de wereld zeilt. Ze weten niets van de misleiding, leugens en verdere zaken die de Dekkers hebben gedaan om maar onder de wet uit te komen zonder consequenties.
Waarbij ik uiteraard dat soort belachelijke berichten in haar gastenboek niet goedkeur.
Buitenlanders zullen het gastenboek alleen opzoeken om haar te feliciteren. Anderen halen hun schouders op en steken die moeite er helemaal niet in.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 17:41:12 #225
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107600548
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 08:59 schreef Tide het volgende:
Mwoah was gewoon balorigheid. Moet je eens zien wat volwassen mensen in debat met een politicus als Frans Timmermans op zijn Facebook schrijven.

Als je een YouTube kanaal hebt, is 60% van de comments ook negatief. Het is ook best gezond om niet de hele tijd maar te lezen hoe geweldig je wel niet bent en hoe naar Nederland en de overheid is en doet.
pi_107600755
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:41 schreef Perico het volgende:
Mwoah was gewoon balorigheid.
Voeg daaraan toe dat het anoniem is (naam en e-mailadres kan gewoon fout zijn, en IP adres kunnen de Dekkers juridisch niks mee), en het is te verwachten dat er getrold wordt. Welcome to the internet.
quote:
Het is ook best gezond om niet de hele tijd maar te lezen hoe geweldig je wel niet bent en hoe naar Nederland en de overheid is en doet.
Eens. Maar dat kan ook op een volwassen manier. Dat hoeft niet door te schrijven "ik hoop dat je zinkt".
  zaterdag 4 februari 2012 @ 17:52:13 #227
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107600923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:47 schreef spijkerbroek het volgende:

Eens. Maar dat kan ook op een volwassen manier. Dat hoeft niet door te schrijven "ik hoop dat je zinkt".
Dat ben ik helemaal met je eens, die tekst gaat te ver.

Maar ik ben er ook achter gekomen, dat jonge tieners die dat schrijven... dat ze als commenters heel snel naar de doodswens grijpen. Ga je er even mee in gesprek, zullen ze zeggen dat ze je even wilde testen, om te zien hoe snel ze een doodsverwensing terug krijgen.

Helaas is dat de internetstandaard. Maar tis niet gemeend.
  maandag 6 februari 2012 @ 11:14:58 #228
340258 MrFoureyes
pi_107666195
De fans bedreigen nu ook elkaar met de dood:

"william newton LEE06-02-2012 just say a few magic words and look who posts . missed you laura. even a weekly post is nice. glad to hear your dad push guppy a little harder. looks like you got a good old boat for a while yet. guess i got some bloggers mad at me for what i posted. oh well. wonder what i will use next time i want to hear from you. sure glad i carry a colt 45 auto they sure sounded mad. hey if you cant have fun in this life its not worth it. enjoy life . take care. iam good for a month."
  maandag 6 februari 2012 @ 11:33:29 #229
3542 Gia
User under construction
pi_107666679
Och, vrijdag of zaterdag hebben we de elfstedentocht en daar gaat het op TV nog jaren over.

Van Laura horen we weinig tot niets meer.

:W
  maandag 6 februari 2012 @ 11:35:48 #230
153506 Captain_Fabulous
pi_107666747
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:51 schreef Disana het volgende:
Flink zeg, prinses Maxima krijgt ook een flinke veeg uit de pan:.... De echte Nederlander bestaat wel, en de onechte prinses die koningin wil worden, d
Misschien wel heel erg off-topic, maar commentaar van mensen die niet snappen, dat de vrouw van een koning geen koningin heet, maar gewoon prinses, is zowiezo te verwaarlozen :7
  maandag 6 februari 2012 @ 11:39:52 #231
3542 Gia
User under construction
pi_107666868
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Misschien wel heel erg off-topic, maar commentaar van mensen die niet snappen, dat de vrouw van een koning geen koningin heet, maar gewoon prinses, is zowiezo te verwaarlozen :7
_O-

Foutje! Maxima wordt wel degelijk koningin! Leer je vaderlandse geschiedenis.

overigens: mensen die 'sowieso' fout schrijven.
  maandag 6 februari 2012 @ 11:51:35 #232
340258 MrFoureyes
pi_107667218
Ja, een prinses wordt wel koningin, maar de echtgenoot van een koningin blijft altijd prins, en wordt geen koning. De gedachte hierachter is dat een koning hoger in rangorde staat dan een koningin - als de prins wel koning zou worden, zou de aangetrouwde kant een hogere positie bekleden dan de oorspronkelijke troonbezitster.

On-topic: het verbaast me wel dat er nog geen stemmen zijn opgegaan (in de eerste plaats van de zijde van de familie Dekker) dat Laura koningin van Nederland moet worden.

On-topic: we horen niets meer over een afdracht van sponsorgelden aan Sea Shepherd. Complementeert het beeld, lijkt me.In zoverre lijkt Laura wel een beetje op andere prominenten leden van het koninklijk huis - die hadden nogal eens schimmige handeltjes.
  maandag 6 februari 2012 @ 11:54:01 #233
37150 livelink
pi_107667323
Ik verwacht nou niet direct dat ze administratief de zaken heel erg op orde hebben. Dus de afdracht aan Sea Shepherd zal best nog een lastige klus worden. Wat ik wel echt verdacht vind is dat ze Sea Shepherd tot de verboden woorden in het gastenboek hebben gemaakt.

Volgens mij doe je dat alleen als je iets te verbergen hebt over een onderwerp.
  maandag 6 februari 2012 @ 12:20:56 #234
153506 Captain_Fabulous
pi_107668477
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:51 schreef MrFoureyes het volgende:
Ja, een prinses wordt wel koningin, maar de echtgenoot van een koningin blijft altijd prins, en wordt geen koning. De gedachte hierachter is dat een koning hoger in rangorde staat dan een koningin - als de prins wel koning zou worden, zou de aangetrouwde kant een hogere positie bekleden dan de oorspronkelijke troonbezitster.
Dus daarom is het nooit koning Claus geworden...had het de beste man wel gegund ;)
Maar na Koningin Emma, Wilhelmina, Juliana en Beatrix, is het ook wel lang geleden :+ dus vergeef me mijn geheugenzwakte :7
  maandag 6 februari 2012 @ 12:27:14 #235
340258 MrFoureyes
pi_107668724
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dus daarom is het nooit koning Claus geworden...had het de beste man wel gegund ;)
Maar na Koningin Emma, Wilhelmina, Juliana en Beatrix, is het ook wel lang geleden :+ dus vergeef me mijn geheugenzwakte :7
Nee, dat ligt anders. Emma, Wilhelmina, Juliana en Beatrix waren directe troonopvolgers (oudst geborenen) en niet aangetrouwd.
  maandag 6 februari 2012 @ 12:29:25 #236
153506 Captain_Fabulous
pi_107668796
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:27 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Nee, dat ligt anders. Emma, Wilhelmina, Juliana en Beatrix waren directe troonopvolgers (oudst geborenen) en niet aangetrouwd.
Snap ik, biij hun bleef de aangetrouwde man gewoon prins heten...zo langzaam ben ik nou ook wer niet :7
pi_107669159
quote:
Marieke
06-02-2012
Hello Laura it is pity that you do not want to speak dutch more, but we understand you. We try to writing in english because we want to stay in contact. Are you emigrating to Australie from Bonaire and are you going to school there? And when is your book ready and is it in English or in Dutch? I also hate Holland but I can not leaf because I have no boat!
boohoohoo wat een huillie.
Je hebt geen boot nodig om Nederland te verlaten, dom wijf.
Als je wilt, ga je. Als je blijft, wil je niet echt. Allebei prima, maar zeik dan ook niet. Wat heb ik een hekel aan dat soort mensen :r
En dan ook nog eens een stapel taalfouten maken EN gewoon geen idee hebben dat Australie =/= Nieuw Zeeland.
Hoe triest.
pi_107669308
quote:
John
06-02-2012
Wow! 470 miles in 69 hours is over 6.8 knots average speed. Dad is not one to reef the mainsail. Can you tell us about your plans for school? When will you fly to Amsterdam for HISWA? Will you keep your flight secret to avoid the media? I suspect you have enough fans in Netherlands to swamp Schiphol.
De aankomst van de Beatles is er niks bij! :')
pi_107670340
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:54 schreef livelink het volgende:
Ik verwacht nou niet direct dat ze administratief de zaken heel erg op orde hebben. Dus de afdracht aan Sea Shepherd zal best nog een lastige klus worden. Wat ik wel echt verdacht vind is dat ze Sea Shepherd tot de verboden woorden in het gastenboek hebben gemaakt.

Volgens mij doe je dat alleen als je iets te verbergen hebt over een onderwerp.
De censuur is weer niet van de lucht in het gastenboek:

Weg is-ie, de vragen van "Herman".
  maandag 6 februari 2012 @ 14:01:43 #240
37150 livelink
pi_107671891
Zouden ze echt een totale censuur hebben op Nederlandstalige berichten?
Het moet niet gekker worden, dan.
En hoe moet het dan met die arme Desirée?
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 14:13:25 #241
137949 Disana
pi_107672339
Ik vraag me af op wiens kosten ze weer op Bonaire gaan leven. Gratis aanlegplaatsje, hotel met lekkere bedjes, uitnodigingen voor etentjes... of zouden pa en dochter voor de verandering eens zelf dokken?

Die vader is ook wel een l*l dat hij het roer overneemt van zijn eigen kind dat nota bene net heeft bewezen dat ze prima kan zeilen. Ze heeft het dus niet van een vreemde, die stoerdoenerij.
pi_107672579
Dat gastenboek whehehe, trollololol.
  maandag 6 februari 2012 @ 14:20:54 #243
37150 livelink
pi_107672612
Bonaire is de thuishaven van Gerard van Erp. Onze neokolonialist in Bonaire/woordvoerder/uitbater van een resort/'cabaretier" voor de rijke nederlanders in Bonaire.

Dus daarmee is de vraag volgens mij wel beantwoord op wiens kosten ze in Bonaire zijn.
  maandag 6 februari 2012 @ 14:22:15 #244
340258 MrFoureyes
pi_107672679
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:20 schreef livelink het volgende:
Bonaire is de thuishaven van Gerard van Erp. Onze neokolonialist in Bonaire/woordvoerder/uitbater van een resort/'cabaretier" voor de rijke nederlanders in Bonaire.

Dus daarmee is de vraag volgens mij wel beantwoord op wiens kosten ze in Bonaire zijn.
Tot ze ruzie krijgen. Bij de Dekkers duurt dat nooit lang.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 14:24:22 #245
137949 Disana
pi_107672784
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:20 schreef livelink het volgende:

Oh, ik dacht dat hij op Sint Maarten zat. Daar heeft ie ze toch ook onderdak geboden?
  maandag 6 februari 2012 @ 14:55:59 #246
37150 livelink
pi_107674038
Ik weet niet of hij ook op Sint Maarten iets heeft of doet.
pi_107674342
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:24 schreef Disana het volgende:
Oh, ik dacht dat hij op Sint Maarten zat. Daar heeft ie ze toch ook onderdak geboden?
Hij zal daar wel connecties hebben, en geregeld hebben dat de Dekkers gratis onderdak etc konden krijgen.
  maandag 6 februari 2012 @ 15:31:07 #248
37150 livelink
pi_107675563
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:01 schreef livelink het volgende:
Zouden ze echt een totale censuur hebben op Nederlandstalige berichten?
Het moet niet gekker worden, dan.
En hoe moet het dan met die arme Desirée?
Ik heb niks gezegd. Desiree heeft zich moeiteloos aangepast *O*

Desiree06-02-2012
Hello Laura, its nice to read something about you,and sailing with your daddy. I like it to read your blog. Have i good time,many greetings from Desiree
  maandag 6 februari 2012 @ 18:36:36 #249
340258 MrFoureyes
pi_107682962
Het schijnt helemaal niet meer mogelijk te zijn om in het Nederlands te posten in het gastenboek; onze celebrity "has had it" met Nederland!

" Kees 06-02-2012 I try to post in Dutch language, but it is not possible all Dutch words are blocked..."

En een aantal Nederlandse fans is gehoorzaam, en post braaf in het Engels.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 18:38:55 #250
137949 Disana
pi_107683049
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:36 schreef MrFoureyes het volgende:
Het schijnt helemaal niet meer mogelijk te zijn om in het Nederlands te posten in het gastenboek; onze celebrity "has had it" met Nederland!

" Kees 06-02-2012 I try to post in Dutch language, but it is not possible all Dutch words are blocked..."

En een aantal Nederlandse fans is gehoorzaam, en post braaf in het Engels.
Als dat waar is, is dat de zoveelste schoffering van de Dekkers aan het adres van Nederland en de Nederlanders. Laat Dick Dekker dan ook maar ophoepelen uit dit land, maar zo consequent zal hij wel niet zijn.
pi_107683320
Het woord "raar" is niet geblokkeerd. Kees zal dus wel een woord hebben gebruikt dat de Dekkers niet zo leuk vinden: censuur, sea shepherd, en dat soort zaken.
  maandag 6 februari 2012 @ 18:56:20 #252
40566 Ericr
Livewrong
pi_107683798
Fuck you mag dus wel maar een steunbetuiging in het Nederlands niet.
pi_107684071
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:56 schreef Ericr het volgende:
Fuck you mag dus wel maar een steunbetuiging in het Nederlands niet.
Ach ja, er was al langer bekend dat de inzichten van de Dekkers nogal vertroebeld zijn door haat en frustratie. Haters gonna hate, zoals dat tegenwoordig gezegd wordt.
pi_107686947
Zullen de mensen die Laura de wereld rond hebben geholpen, door minimaal tien euro te doneren, blij mee zijn. Zij en Nederlandse sponsors zijn een belangrijke bron van haar (en Dick) inkomsten geweest. Nu het voorbij is, mag je dat natuurlijk allemaal afdanken.

Sounds so like the Dekkers

om het maar even in de gewenste stijl te houden.
  maandag 6 februari 2012 @ 20:10:01 #255
37150 livelink
pi_107687700
Van mij mogen de Dekkers doen wat ze willen op hun site. Maar ja, het is dan wel weer hypocriet dat ze zich waarschijnlijk op de HISWA wel verlagen tot het Nederlands. Of zouden ze daar ook al hun bezoekers dwingen om op het engels over te gaan?
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 20:14:01 #256
137949 Disana
pi_107687928
Ik zie wel veel commentaar in haar gastenboek over de voertaal.
  maandag 6 februari 2012 @ 20:27:08 #257
37150 livelink
pi_107688687
Het is natuurlijk ook echt vreemd om een gastenboek te censureren op taal. Dat doe je alleen maar als je wel heel gefrustreerd cq gestoord bent. Wat de familie Dekker dus ook wel is, dat mag duidelijk zijn.
  maandag 6 februari 2012 @ 21:21:59 #258
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107692010
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:27 schreef livelink het volgende:
Het is natuurlijk ook echt vreemd om een gastenboek te censureren op taal. Dat doe je alleen maar als je wel heel gefrustreerd cq gestoord bent. Wat de familie Dekker dus ook wel is, dat mag duidelijk zijn.

Zonder meer is het gewoon vreemd, omdat er juist veel Nederlandse fans zijn (in het gastenboek dus), die nu gaan afhaken.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:10:27 #259
340258 MrFoureyes
pi_107694968
Sterker - ik denk dat alle postings die afkomstig zijn van Nederlandse IP-nummers zijn geblokkeerd. Ik probeerde net de woorden hello, great, admiration and fantastic en ook dat werkte niet. Nog even mijn e-mail gewijzigd in .com in plaats van .nl, maar ook dat bood geen soelaas.

Ik weet dat er programma's bestaan om je IP-adres te maskeren, maar dat vind ik eigenlijk teveel eer voor de familie D. Wat zou er toch omgaan in dat hoofd?
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 22:17:07 #260
137949 Disana
pi_107695307
Misschien wilden ze van de ladingen schoolkinderen af? Want die deden niets dan vragen stellen en Dekker voelt zich kennelijk niet in staat ze te beantwoorden.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:44:12 #261
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107696662
Er zal toch vast wel iemand te vinden zijn in de Dekker clan die dat een beetje kan modereren? En uit naam van Laura antwoord geven op de vragen. De meeste vragen zijn toch vrij standaard, dus zo te beantwoorden en dan is men weer tevreden. De moeilijke vragen kunnen altijd nog wel doorgestuurd worden naar HKH zelf. Maar ja dan zouden ze voor de makkelijke weg gaan he, dat vinden ze raar bij de Dekkers.

Als ze iedereen met een Nederlands IP adres geblokkeerd hebben, sporen ze zeker niet. Maar misschien dat je (MrFoureyes) eerder gereageerd hebt en dat dit ze niet beviel?
  maandag 6 februari 2012 @ 22:55:14 #262
340258 MrFoureyes
pi_107697228
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:44 schreef Redefine het volgende:

Als ze iedereen met een Nederlands IP adres geblokkeerd hebben, sporen ze zeker niet. Maar misschien dat je (MrFoureyes) eerder gereageerd hebt en dat dit ze niet beviel?
Ik zal morgen aan systeembeheer vragen om het IP-adres te verbergen - kunnen we deze theorie even testen.
  maandag 6 februari 2012 @ 23:56:49 #263
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107699767
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:55 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Ik zal morgen aan systeembeheer vragen om het IP-adres te verbergen - kunnen we deze theorie even testen.
Dat is wel interessant om in de gaten te houden. Er zijn natuurlijk ook wel programma's om te laten lijken dat je een buitenlandse ip adres hebt. Zou wel opvallend zijn als je er dan wel opeens in komt. Ik ben benieuwd :)
pi_107699840
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:10 schreef MrFoureyes het volgende:
Sterker - ik denk dat alle postings die afkomstig zijn van Nederlandse IP-nummers zijn geblokkeerd. Ik probeerde net de woorden hello, great, admiration and fantastic en ook dat werkte niet. Nog even mijn e-mail gewijzigd in .com in plaats van .nl, maar ook dat bood geen soelaas.

Ik weet dat er programma's bestaan om je IP-adres te maskeren, maar dat vind ik eigenlijk teveel eer voor de familie D. Wat zou er toch omgaan in dat hoofd?
Ik heb met mijn eigen IP adres geprobeerd, via een aantal webproxies, via anonymous proxies (waaronder o.a. Roemenie, Sri Lanka en Brazilie); steeds cookies gedelete tussentijds: steeds de melding "er zijn ongeldige waarden ingevoerd".
Hetgeen ik geschreven had, was "well done, Laura" en "muy bien, Laura".
Is dus allemaal niet gepost.
(en ik kan jullie verzekeren dat ze dat Roemeense en Braziliaanse IP adres niet naar een Nederlandse kunnen traceren zonder dat justitie er aan te pas komt)

Heul vaag allemaal.

Edit: ik heb steeds andere emailadressen gebruikt (met .com, .es, .br en .ro)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 00:02:00 #265
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107699933
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb met mijn eigen IP adres geprobeerd, via een aantal webproxies, via anonymous proxies (waaronder o.a. Roemenie, Sri Lanka en Brazilie); steeds cookies gedelete tussentijds: steeds de melding "er zijn ongeldige waarden ingevoerd".
Hetgeen ik geschreven had, was "well done, Laura" en "muy bien, Laura".
Is dus allemaal niet gepost.
(en ik kan jullie verzekeren dat ze dat Roemeense en Braziliaanse IP adres niet naar een Nederlandse kunnen traceren zonder dat justitie er aan te pas komt)

Heul vaag allemaal.

Edit: ik heb steeds andere emailadressen gebruikt (met .com, .es, .br en .ro)
Dan denk ik dat er gewoon iets mis is. Of het hele gastenboek wordt gewoon opgedoekt.
pi_107699955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 00:02 schreef Redefine het volgende:
Dan denk ik dat er gewoon iets mis is. Of het hele gastenboek wordt gewoon opgedoekt.
Ik denk dat ze er idd gewoon een slot op hebben gegooid, zoals ik volgens mij al eens had voorspeld.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 00:05:20 #267
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107700024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er idd gewoon een slot op hebben gegooid, zoals ik volgens mij al eens had voorspeld.
Het zou ook de beste optie zijn. Of je moet het fatsoenlijk modereren of je moet het opdoeken. Jammer voor de fans natuurlijk, maar dat zal LD een worst wezen. Ze doet tenslotte niets wat ze niet leuk vindt he.
pi_107700044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 00:05 schreef Redefine het volgende:
Het zou ook de beste optie zijn. Of je moet het fatsoenlijk modereren of je moet het opdoeken. Jammer voor de fans natuurlijk, maar dat zal LD een worst wezen. Ze doet tenslotte niets wat ze niet leuk vindt he.
QFT
  dinsdag 7 februari 2012 @ 10:11:01 #269
153506 Captain_Fabulous
pi_107705218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 00:05 schreef Redefine het volgende:
. Ze doet tenslotte niets wat ze niet leuk vindt he.
En dat verschilt met wat ze de afgelopen tijd heeft gedaan op welke manier ?????
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:33:16 #270
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107711123
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 10:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

En dat verschilt met wat ze de afgelopen tijd heeft gedaan op welke manier ?????
Jij begrijpt de opmerking niet helemaal?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:58:17 #271
40566 Ericr
Livewrong
pi_107712012
De mediarush rond Laura heeft overigens minder dan een week geduurd en in feite was er niet eens sprake van een rush. Volgens Svetan zou Laura binnenlopen als ze eenmaal haar toch had voltooid maar inmiddels is zo'n beetje iedereen alweer vergeten wie Laura ook alweer was. Was ook wel te verwachten, het is geen boeiend kind en dat zal ze ook nooit worden.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:17:47 #272
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107712666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:58 schreef Ericr het volgende:
De mediarush rond Laura heeft overigens minder dan een week geduurd en in feite was er niet eens sprake van een rush. Volgens Svetan zou Laura binnenlopen als ze eenmaal haar toch had voltooid maar inmiddels is zo'n beetje iedereen alweer vergeten wie Laura ook alweer was. Was ook wel te verwachten, het is geen boeiend kind en dat zal ze ook nooit worden.
Dergelijke prestaties als die van Laura komen inderdaad heel kort even heel heftig in het nieuws, maar worden daarna al snel vergeten. Alleen als je te maken hebt met een zeer mediagenieke man of vrouw willen ze nog wel eens hun 15 minutes of fame verlengen. En Laura is bijna het tegenovergestelde van mediageniek zijn, want die heeft er zelf niet eens zin in.
pi_107712971
ALONE AGAINST THE WORLD

The Sunday Times

http://solozeilster.hyves(...)list_1=1&__state__=1
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:39:15 #274
3542 Gia
User under construction
pi_107713365
Wat is nu eigenlijk de prestatie die zij claimt neergezet te hebben?
Ik denk dat iedereen die goed kan zeilen zo'n tocht kan maken. Zeker als je bij windstilte de motor gebruikt. Ze heeft een pleziertochtje rondom de wereld gemaakt. Niet meer en niet minder.

Het enige bijzondere wat zij voor elkaar heeft gekregen is dat ze zich heeft weten te ontworstelen aan de leerplicht, waardoor zij dit op jongere leeftijd heeft kunnen doen dan normaal gesproken had gemogen.

En voor wat? Wat is het resultaat? Niets bijzonders. Niemand heeft het over haar. De kranten niet, tv niet. Iedereen kijkt uit naar de elfstedentocht. Want die winnen is niet iets wat iedereen die goed kan schaatsen kan bereiken. Daar komt wel heel wat meer bij kijken.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 14:44:14 #275
137949 Disana
pi_107713567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:27 schreef Hammondorgel het volgende:
ALONE AGAINST THE WORLD

The Sunday Times

http://solozeilster.hyves(...)list_1=1&__state__=1
She has spoken of staying in the Caribbean and becoming a sailing instructor. But she may be too well known. Last Saturday she wanted to escape the cameras to have a low-key celebration with her family, but, says van Erp, “to have a private meal in a restaurant now is impossible. People would want to talk to her. It is uninvited, but she has become a celebrity”.

[..]

Van Erp says there have been approaches from Hollywood. “There are very big parties who are interested and we have lawyers handling it,” he says. “Her life story is very interesting. It is not just about sailing, it is about dreams and struggle and adventure.”

Volgens mij is Van Erp weer zo'n volwassene die een graantje mee wil pikken van alle eventuele roem.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:50:09 #276
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107713794
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:44 schreef Disana het volgende:

[..]

She has spoken of staying in the Caribbean and becoming a sailing instructor. But she may be too well known. Last Saturday she wanted to escape the cameras to have a low-key celebration with her family, but, says van Erp, “to have a private meal in a restaurant now is impossible. People would want to talk to her. It is uninvited, but she has become a celebrity”.

[..]

Van Erp says there have been approaches from Hollywood. “There are very big parties who are interested and we have lawyers handling it,” he says. “Her life story is very interesting. It is not just about sailing, it is about dreams and struggle and adventure.”

Volgens mij is Van Erp weer zo'n volwassene die een graantje mee wil pikken van alle eventuele roem.
Ik geloof er geen hol van dat er aanbiedingen vanuit Hollywood zijn. Zeker niet van grote maatschappijen, die weten dat er uit zo'n verhaal niet veel te halen valt. Er zullen best wat derderangs Amerikaanse filmmakers geïnteresseerd zijn, maar dat is dan wel van het niveau woensdagavond RTL waargebeurd drama.

Maar ja men denkt dat een Amerikaanse filmmaker por definitie gelijk staat aan Hollywood.

De film over Nathalie Holloway is ook een typische B-film die 300 man wereldwijd hebben gezien. Terwijl dat verhaal zich toch wel meer leent voor een echte film.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:00:59 #277
3542 Gia
User under construction
pi_107714270
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:50 schreef Redefine het volgende:

Ik geloof er geen hol van dat er aanbiedingen vanuit Hollywood zijn. Zeker niet van grote maatschappijen, die weten dat er uit zo'n verhaal niet veel te halen valt. Er zullen best wat derderangs Amerikaanse filmmakers geïnteresseerd zijn, maar dat is dan wel van het niveau woensdagavond RTL waargebeurd drama.
Eerder zondagavond "Reportage" Met Pepijn Bierenbroodspot.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:01:53 #278
40566 Ericr
Livewrong
pi_107714322
Mercer is een xenofoob mannetje dat vooral bezig was met zijn eigen PR, van Erp is een homofobe parttime caberetier. Dan heb je volgens mij al een probleem als het aankomt op het uitmelken van je bekendheid. Als je met dit soort sjacheraars moet onderhandelen prik je er volgens mij vrij snel doorheen, vraag me alleen af of er nou echt veel te onderhandelen valt. Misschien dat Laura een obscuur baantje kan krijgen bij een zeilschool, maar daar heeft ze van Erp niet voor nodig lijkt me.
pi_107714756
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:44 schreef Disana het volgende:
Awwwww wat zieliggggg!! 1 woord: con-se-quen-ties! Eigen schuld, meid. Je hebt het jezelf aangedaan.
Om eerlijk te zijn: als ze voor m'n neus zou staan en mijn aandacht zou proberen te trekken, zou ik waarschijnlijk denken "volgens mij komt zij mij op een of andere manier bekend voor..", maar als ik ergens zit te eten en zij zou binnen komen, zou ze mij niet eens opvallen. Daarvoor ziet ze er veel te 13 in een dozijn uit.
quote:
Laura - the movie
Starring:
Demi Moore - Laura
Sylvester Stallone - Dick
Sandra Bullock - Babs
Gerard Spong - mr. de Lange
Seth Gaaikema - Gerard van Erp
John Gotti - leerplichtambtenaar
Special guest star:
Mark Rutte - himself
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:02:44 #280
40566 Ericr
Livewrong
pi_107716689
Demi Moore gaat dan Laura spelen als ze over 20 jaar aan lager wal is geraakt?
pi_107717370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:02 schreef Ericr het volgende:
Demi Moore gaat dan Laura spelen als ze over 20 jaar aan lager wal is geraakt?
I see what you did there ^O^
Ik kon zo 1,2,3 geen jongere actrices bedenken die ten onder (pun intended) gegaan zijn.
pi_107724058
:W ik ben niet dood, ook niet opgepakt door de politie, ik had een druk weekend.

De foto's van de aankomst staan online! Mooie plaatjes weer. Dick is mee naar Bonaire gegaan! Werkt die man niet of kan hij zo veel vrij krijgen?

Goed dat het gastenboek is aangepakt. De meeste fans van Laura zijn toch internationaal, dus waarom zou je comments in Nederlands posten?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:34:46 #283
3542 Gia
User under construction
pi_107727533
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:27 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Zie dit nu pas, wat erg!!

Emma was de vrouw van koning Willem III. De tweede vrouw zelfs.

Voorbeeld van een vrouw van de koning die koningin werd.

Zij heeft echter nooit op de troon gezeten. Toen Willem III stierf werd Wilhelmina, nog erg jong, koningin onder regentes van haar moeder.

Zo, nu is het compleet. De rest van de vrouwen zijn wel 'koning der Nederlanden' geworden door geboorte.
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:22:28 #284
340258 MrFoureyes
pi_107737719
Wat een prachtig artikel in de Sunday Times! De Britse autoriteiten zijn net zo erg als de Nederlandse, want ze hebben haar in de handboeien geslagen toen ze daar als dertienjarige binnenzeilde - ze is op zee geboren op het jacht van haar ouders (daar ie-ie weer!) - ze vluchtte naar Sint Maarten om een boot te kopen met de rauwe snijwonden nog in haar polsen - en ze wil helemaal geen aandacht, maar voert nu wel onderhandelingen met de allergrootste filmmaatschappijen in Hollywood.

Het zou allemaal grappig zijn als het niet zo zielig was.

Overigens weet ik uit directe bron dat een groot landelijke dagblad bezig is de sponsoring (of het uitblijven daarvan) aan Sea Shepherd te onderzoeken. Dat kan nog wel eens lastig worden - hoewel de echte fans altijd blijven geloven en waarschijnlijk ook nu nog overmaken...
pi_107750338
http://www.spiked-online.com/index.php/site/article/12056/

Een huillie-verhaal dat de Nederlandse overheid zich er niet mee moet bemoeien. Als iemand risico's wil nemen, moeten ze dat doen.
Al ziet deze Gabrielle Shiner (on the executive board of European Students For Liberty) wel even over het hoofd dat, als het misgaat, de overheid wel wordt aangekeken, hoe dan ook. Zij zegt dat alleen Laura en haar familie er last van zouden hebben, als het misgaat. Helaas, schat. De Nederlandse overheid investeert dan belastinggeld om haar te helpen, dat is namelijk OOK de taak van de overheid. Daar heb IK dus ook last van.
Verder kalkt mevrouw nogal wat onzin neer, zoals de instanties zouden Dick voor de rechter hebben gesleept n.a.v. het niet meer volgen van school door Laura (hij is gewoon uitgenodigd voor een gesprek).

En verder kan niemand (jij dus ook niet, Babewatcher) zeker weten of Laura de reis succesvol had afgelegd als ze meteen toen ze 13 was, begonnen was met de reis. Wellicht is de tussenkomst van de instanties wel zodanig geweest, dat ze NET die extra vaardigheden en ervaring kreeg die ze nodig had om de reis af te maken.
pi_107750966
http://sdgdfg.exteen.com/(...)-solitary-and-buy-te

Kan iemand hier een touw aan vastknopen? :?
Is het vertaald met Google Translate of was de schrijver dronken?
Of, en daar ben ik het meest bezorgd over, ben ik ineens dyslexisch geworden?
pi_107753385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:44 schreef spijkerbroek het volgende:
http://sdgdfg.exteen.com/(...)-solitary-and-buy-te

Kan iemand hier een touw aan vastknopen? :?
Is het vertaald met Google Translate of was de schrijver dronken?
Of, en daar ben ik het meest bezorgd over, ben ik ineens dyslexisch geworden?
Ziet eruit als een lading random zoektermen om mensen te trekken voor een gold-selling site (game-gold, niet echt ;)).
pi_107762066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:
En verder kan niemand (jij dus ook niet, Babewatcher) zeker weten of Laura de reis succesvol had afgelegd als ze meteen toen ze 13 was, begonnen was met de reis. Wellicht is de tussenkomst van de instanties wel zodanig geweest, dat ze NET die extra vaardigheden en ervaring kreeg die ze nodig had om de reis af te maken.
Dat is zo, net zoals jij niet met zekerheid kan zeggen dat de tocht mislukt was als Laura op haar 13e ging.

Het lijkt erop dat het gastenboek nu helemaal is afgesloten, de laatste posts zijn alweer van twee dagen geleden.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 20:39:44 #289
137949 Disana
pi_107766275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:

Het lijkt erop dat het gastenboek nu helemaal is afgesloten, de laatste posts zijn alweer van twee dagen geleden.
Ik denk echt dat ze geen zin hadden in die ladingen kinderen. Misschien zijn ze zelfs wel weer kwaad op degenen die Dekker als thema van de nieuwsbrief gekozen hebben.
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:32:51 #290
340258 MrFoureyes
pi_107770016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:
http://www.spiked-online.com/index.php/site/article/12056/

Een huillie-verhaal dat de Nederlandse overheid zich er niet mee moet bemoeien. Als iemand risico's wil nemen, moeten ze dat doen.
Al ziet deze Gabrielle Shiner (on the executive board of European Students For Liberty) wel even over het hoofd dat, als het misgaat, de overheid wel wordt aangekeken, hoe dan ook. Zij zegt dat alleen Laura en haar familie er last van zouden hebben, als het misgaat. Helaas, schat. De Nederlandse overheid investeert dan belastinggeld om haar te helpen, dat is namelijk OOK de taak van de overheid. Daar heb IK dus ook last van.
Verder kalkt mevrouw nogal wat onzin neer, zoals de instanties zouden Dick voor de rechter hebben gesleept n.a.v. het niet meer volgen van school door Laura (hij is gewoon uitgenodigd voor een gesprek).
.
Tja, dit soort polemieken schreef ik ook in de schoolkrant toen ik zeventien was. Mooi was die tijd, je wist alles...
pi_107772321
Blijft Laura nu tot de Hiswa op Bonaire? Ik wil haar een grote doos chocolade sturen voor de 14e, maar ik denk dat ze bedorven zijn voor ze daar aankomen.
pi_107772578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Dat is zo, net zoals jij niet met zekerheid kan zeggen dat de tocht mislukt was als Laura op haar 13e ging.
Klopt. Wat we wel kunnen vaststellen, is dat ze, met de extra kennis die ze heeft opgedaan, de wereld is rondgevaren.
quote:
Ja, ze hebben er gewoon een slotje op gezet. Ik vermoed dat ze geen zin meer hebben om er veel tijd en moeite in te steken. Dat betekent uiteraard ook dat fans geen mogelijkheid meer hebben met haar in contact te komen (op stalkers na uiteraard), en dat de aandacht nog sneller weg zal ebben.
pi_107788488
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:15 schreef BabeWatcher het volgende:
Blijft Laura nu tot de Hiswa op Bonaire? Ik wil haar een grote doos chocolade sturen voor de 14e, maar ik denk dat ze bedorven zijn voor ze daar aankomen.
Chocolade bedertt niet zo snel hoor.. maar ik zou het haar hier aanbieden. Het smelt nl. wel in de zon en persoonlijk iets aan je idool geven is natuurlijk leuker :)
pi_107809037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Chocolade bedertt niet zo snel hoor.. maar ik zou het haar hier aanbieden. Het smelt nl. wel in de zon en persoonlijk iets aan je idool geven is natuurlijk leuker :)
Valentijnscadeautjes zijn anoniem en ik ben veel te verlegen om haar persoonlijk een cadeautje te geven :@
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:16:05 #295
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107809677
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:04 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Valentijnscadeautjes zijn anoniem en ik ben veel te verlegen om haar persoonlijk een cadeautje te geven :@
Hmm, daar hebben stalkers normaal gesproken nooit zo last van :P
pi_107838585
;( weinig nieuws over Laura, voorlopig moeten we blijven uitkijken naar de Hiswa.
pi_107842784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:02 schreef BabeWatcher het volgende:
;( weinig nieuws over Laura, voorlopig moeten we blijven uitkijken naar de Hiswa.
Big surprise there...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:10:32 #298
37150 livelink
pi_107845315
Ik denk dat we dit topic nog even vol moeten posten en dat het dan einde verhaal is voor deze reeks.
Mag ook wel, natuurlijk. Ik hoop eigenlijk alleen nog op een update over Henk.
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 22:11:49 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107845361
ik vind het helemaal niet leuk meer zonder dat gastenboek _O-
pi_107845382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:10 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat we dit topic nog even vol moeten posten en dat het dan einde verhaal is voor deze reeks.
Mag ook wel, natuurlijk. Ik hoop eigenlijk alleen nog op een update over Henk.
Mwa, dat boek komt nog, de hiswa, en natuurlijk de ophef over het niet uitbetalen aan sea shepherd.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 22:32:08 #301
137949 Disana
pi_107846235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mwa, dat boek komt nog, de hiswa, en natuurlijk de ophef over het niet uitbetalen aan sea shepherd.
Ik ben heel benieuwd naar dat laatste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')