Je zicht op de realiteit is enigszins vertroebeld, vriend. Zeilen is niet niks, maar doe niet zo denigrerend over 200 km schaatsen, dat siert je niet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar het om gaat is dat het deelnemen aan een schaatstochtje van veel lagere orde is dan een solozeiltocht om de wereld.
Als mijn informatie juist is zijn Babs en Kim weer teruggekomen in Nederland.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:32 schreef Tide het volgende:
Het gastenboek kan niet bijgehouden worden omdat ze op zee zitten onderweg naar Bonaire
En er zijn geen mensen die ingehuurd kunnen worden? Of gevraagd kunnen worden om een oogje in het zeil te houden?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:32 schreef Tide het volgende:
Het gastenboek kan niet bijgehouden worden omdat ze op zee zitten onderweg naar Bonaire
Een schaatstochtje wel ja. Maar de Elfstedentocht is geen schaatstochtje.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar het om gaat is dat het deelnemen aan een schaatstochtje van veel lagere orde is dan een solozeiltocht om de wereld.
de elfstedentocht is niet bepaald een 'schaatstochtje' maar dat is niet het bijzondere van de tocht in kwestie, dat waren de weersextremen omstandigheden waarin geschaatst moest worden!quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het vliegveld was wél langs de route.
Laura lijkt sprekend op haar oma.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:34 schreef Tide het volgende:
Oma Riek bij omroep Max vandaag > http://www.tijdvoormax.nl/?waxtrapp=nkqusNsHnHUViBdBGC
Dan is Nederland er nog genadig vanaf gekomen en heeft Nederland dus gioed gehandeldquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:52 schreef livelink het volgende:
Aha, dus dat wordt Laura's nieuwe droom? Zoveel mogelijk problemen veroorzaken? Nou ja, gelukkig heeft ze Nieuw Zeeland als haar nieuwe vaderland verkozen.
quote:Laura Dekker02-02-2012
Beste Leerlingen, Ik hoor dat iedereen in de ban is van de Elfstedentocht. Maar ik haat ijs, water moet stromen. Ik roep dan ook iedereen op om zout op de sloten, vaarten en meren van Friesland te strooien, en wakken te hakken. Het Friese water hoort aan de zeilers toe, niet die stomme schaatsers. Een dagje schaatsen levert meer op dan mijn reis rond de wereld van een jaar vol gevaar? Mooi niet!!!! Hak die wakken!!! Laura
volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%.quote:
Denk het ook, maar de elfstedentocht saboteren uit naam van de zeilwereld, hoe kom je erop?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%.
Ik denk dat ze gewoon echt niet 100 % is. Kom op, ze is 16!! Dit soort reacties zijn typisch voor 16-jarige, verwende kutkinderen die hun zin niet krijgen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%.
Ik mis optie drie nog:quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Het gastenboek bestaat sinds een paar dagen alleen maar uit trollen en schoolkinderen. En soms overlappen die twee elkaar.
Het was leuk, vanaf de dag dat er niet meer gecensureerd werd en een paar dagen daarna.
Maar dit slaat werkelijk nergens op.
En verder, voor mij zijn er 2 scenario's die Laura zou kunnen volgen:
1) ze maakt haar school af op Bonaire, bezint zich in die tijd, en komt over een jaar ofzo stilletjes weer terug naar Nederland en probeert geen aandacht op zich te vestigen;
2) ze gaat daadwerkelijk naar Nieuw Zeeland en komt de komende jaren nog regelmatig naar Nederland om de overheid een schop na te geven.
De tijd zal het leren.
Okee, zie mijn optie 2 als optie 2a en optie 2bquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:02 schreef Redefine het volgende:
Ik mis optie drie nog:
Ze gaat naar Nieuw-Zeeland/blijft op de Antillen en merkt dat daar ook regels gelden en dat ze op andere plekken ook niet haar zin krijgt en komt op hangende pootjes terug naar Nederland of gaat ergens anders het proberen.
Met dat verschil dat een normale tiener op zijn/haar plaats wordt gezet en bij Laura het allemaal maar goed gevonden wordt. En zelfs aangemoedigd.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon echt niet 100 % is. Kom op, ze is 16!! Dit soort reacties zijn typisch voor 16-jarige, verwende kutkinderen die hun zin niet krijgen.
Oehoe, de elfstedentocht winnaar, die er mogelijk aankomt, krijgt meer lof en eer in Nederland dan zij heeft gehad. Saboteren die hap, want dat mag niet.
Grappige is wel dat ze denkt dat de hele Nederlandse jeugd haar aanbidt of zo. Mijn kinderen storen zich alleen maar aan haar gedrag.
Uiteraard zal de schuld nooit bij haar liggen, dus zal Nederland er dan wel van langs krijgen. Ik denk dan vooral aan een opmerking als: "Nieuw-Zeeland is net zo erg als Nederland, ze willen me kapot maken".quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Okee, zie mijn optie 2 als optie 2a en optie 2b
2a) Ze redt het in NZ en schopt NL na zo hard ze kan en wanneer ze kan;
2b) Ze redt het niet, zegt daar uiteraard niks over, en schopt NL nog steeds zo hard ze kan en wanneer ze kan. Wellicht geeft ze NL dan zelfs de schuld van haar falen in NZ.
Of de Dick-iaanse manier:quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:35 schreef Redefine het volgende:
Uiteraard zal de schuld nooit bij haar liggen, dus zal Nederland er dan wel van langs krijgen. Ik denk dan vooral aan een opmerking als: "Nieuw-Zeeland is net zo erg als Nederland, ze willen me kapot maken".
"De Nederlandse geheime dienst is geïnfiltreerd in de Nieuw-Zeelandse overheid"?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Of de Dick-iaanse manier:
"De Nederlandse geheime dienst heeft Nieuw Zeeland onder druk gezet om Laura kapot te maken."
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Of de Dick-iaanse manier:
"De Nederlandse geheime dienst heeft Nieuw Zeeland de wereld onder druk gezet om Laura kapot te maken."
uquote:Annefleur.
03-02-2012
Beste Laura, Wij gaan met onze klas iedereen een brief aan u schrijven. We hebben het regelmatig over uw reis gehad. Ik vind het erg dapper, dat u deze reis durfde en heeft gemaakt. Zelf zou ik het eigenlijk niet durven, maar wel een overwinning vinden. Erg leuk dat u uw eigen angst ook hebt overwonnen. Het is natuurlijk heel normaal dat je je ouders familie vrienden en vriendinnen hebt gemist. En zo reis over de wereld is ook niet zo gedaan en dan nog wel alleen. Erg knap dat u de reis uiteindelijk heeft gemaakt, al duurde het even totdat het ook van de regering en het ouderlijk gezag ermee akkoord kon gaan. Toch bent u door gegaan totdat u kreeg wat u wou, een wereld reis met uw eigen boot. Al wou u een boot toch maken waardoor u eigenlijk ook nog bekend bent geworden. Overal was iets over u te horen op het nieuws in de krant, iedereen wist wel iets van uw boottocht. Ook uw uitspraken waren erg mooi, zoals het gaat niet om het record. Hoe vond uw de reis eigenlijk? Had u het zo verwacht, is het moeilijker verlopen, of juist veel makkelijker. Ik kan het eigenlijk niet voor stellen je gezin waar je meestal je hele leven al naar toe kan wanner het nodig is. En dan opeens sta je er alleen voor, je kan niet even snel naar ze toe varen. Dat is natuurlijk opeens heel anders dan dat uw gewend zou zijn. Hoeveel stempels heeft u eigenlijk nu op u paspoort ?, En heeft u nog veel andere schepen of boten gezien ? En u bent ook jarig geweest, hoe heeft u uw verjaardag gevierd ? Vriendelijke groet, Annefleur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |