bronquote:Laura Dekker vertelt compleet zeilverhaal
Laura Dekker vertelt compleet zeilverhaal
dinsdag 31 januari 2012 - (lvd) - Tijdens de 2012-editie van de HISWA Amsterdam Boat Show vertelt ‘zeilmeisje’ Laura Dekker voor het eerst het complete zeilverhaal over al haar ervaringen tijdens haar indrukwekkende wereldreis. Ze doorstond al menige storm die volwassen zeilers laten huiveren.
Ze dobberde weken met windstilte moederziel alleen op de Stille Oceaan en sloeg nachten over om haar boot helemaal zelfstandig door de woelige oceanen te loodsen. Uiteindelijk zegevierde de 16-jarige heldin. Dit en meer vertelt Laura in het Zeiltheater van 7 tot en met 11 maart op de HISWA 2012 in Amsterdam RAI.
Zeilles van de jongste solozeilster ooit
Naast haar indrukwekkende verhalen deelt Laura Dekker ook haar ervaringen met jongeren in de Water Fun Zone van de HISWA. In de Water Fun Zone worden tientallen activiteiten voor jong en oud georganiseerd in het vernieuwde, 50 meter lange bassin. Laura Dekker leert hier jongeren de kneepjes uit het ‘zeilvak’.
Laura over haar aanwezigheid op de HISWA 2012: “Na 27000 mijlen, drie oceanen en de rond de wereld in 366 dagen, heb ik bereikt wat ik wilde. Een vermelding in het Guinness Book of Records vind ik niet belangrijk, ik heb deze reis voor mezelf gemaakt. Graag wil ik mijn kennis delen en mijn verhaal vertellen."
De zeillessen van Laura zijn te volgen op woensdag 7 maart, zaterdag 10 maart en zondag 11 maart.
Boordevol programma in het Zeiltheater
Ook ervaren zeebonk Henk de Velde geeft acte de présence op de HISWA en vertelt waarom hij terugkwam van zijn ‘Never ending voyage’. Daarnaast nemen zeilers uit de Nederlandse kernploeg elke dag de bezoekers mee in hun voorbereiding op weg naar de Olympische Spelen van 2012 in London. Naast deze avonturier- en wedstrijdspanning biedt het programma van het Zeiltheater ook onderwerpen als Volvo Ocean Race waarbij Wouter Verbraak vertelt over zijn ervaringen en de voorbereidingen. Zeilen op de Waddenzee, Zeiltrim, Zwaar weer zeilen en Atlantic met kids zijn onderwerpen die aan bod komen. Dagelijks zijn doorlopend sessies gratis bij te wonen.
De HISWA Amsterdam Boat Show, van 6 tot en met 11 maart, biedt nog veel meer op het gebied van watersport. Voor het eerst is er de mogelijkheid om een proefvaart te maken in RAI-Haven. Voor wie meer interesse heeft in gebruikte boten, kan ook terecht op de HISWA. Ook is er dit jaar weer een Onderhoudspaviljoen. Snelheidsduivels zijn op hun plek in de Power Boat Zone en voor wie van duiken houdt kan voor het eerst dit jaar informatie inwinnen en demonstraties bekijken in het Duikpaviljoen.
Meer informatie is te vinden op www.hiswarai.nl
Da's mooi. Maar wat heeft ze daaraan?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:11 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
bron
Laura is inmiddels een grote naam binnen de zeilwereld.
Ka-ching. Snel de kassa volladen voordat ze in de vergetelheid verdwijnt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:13 schreef MrFoureyes het volgende:
Da's mooi. Maar wat heeft ze daaraan?
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ka-ching. Snel de kassa volladen voordat ze in de vergetelheid verdwijnt.
Ach, heeft ze in ieder geval genoeg geld om de belasting te kunnen betalenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ka-ching. Snel de kassa volladen voordat ze in de vergetelheid verdwijnt.
Tja, dat zijn ook inkomsten, dus ook daarover zal ze belasting moeten betalen...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:55 schreef Redefine het volgende:
Ach, heeft ze in ieder geval genoeg geld om de belasting te kunnen betalen
Uiteraard. Maar van het gedeelte wat na belastingaftrek overblijft, kan de rest betaald worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, dat zijn ook inkomsten, dus ook daarover zal ze belasting moeten betalen...
Terwijl haar eigen schrijfstijl weinig met 'goed' Nederlands van doen heeft.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:38 schreef danilel het volgende:
Whaha, het gastenboek word op dit moment geterroriseerd door een of andere taalnazi...........(Marlies noemt ze zich)
Lachwekkend
http://www.lauradekker.nl(...)86&Smi=0&STARTPOS=30![]()
Ja, meteen in het oog springt:quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Terwijl haar eigen schrijfstijl weinig met 'goed' Nederlands van doen heeft.
Obvious troll is obviousquote:Laura Dekker
01-02-2012
Beste leerlingen, dank je wel voor jullie leuke berichtjes. (wat betrefd de niet zo leuke berichtjes: daar ben ik aan gewent en die doen me niets). Ik zit nu nog op St Maarten en ben aan het uitrusten van de tocht. Meestal ben ik aan het werk op Guppy, en dan heb ik geen tijd om op internet te zitten, vandaar dat het even duurde voor ik reageerde.Over een paar dagen ga ik door naar Bonaire, en naja, daarna moet ik nog even zien. Ik wil in ieder geval niet meer terug naar de schoolbanken - ik ben veel volwassener en verstandiger dan mijn leeftijd genoten, dus daar voel ik me niet meer thuis. Wel wil ik nog mijn diploma halen, maar op de Antillen is er vaak iets te regelen, dus dat komt wel goed. Ik wens jullie het allerbeste, en raadt iedereen aan om te stoppen met school, zeker als je ouders daarachter staan. School is stom en leerplichtambtenaren nog stommer. Behalve dreigen kunnen ze toch niets doen.
Denk het niet. De spellingsfouten passen zo bij de echte Laura!!quote:
Nee inderdaad, behalve het feit dat in die post werkelijk iedere d/t fout gemaakt wordt (wat doet vermoeden dat het opzettelijk is), slaat de tekst ook helemaal nergens op.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:17 schreef Redefine het volgende:
Nou ja ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dit bericht zelf geschreven heeft. Dan kunnen we namelijk wegstrepen dat ze intelligent zou zijn. Want dit is wel een bijzonder achterlijke post.
Wel weer typisch dat de familie Dekker hier van te voren niet over nagedacht heeft.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Eeeeeen het flamen is begonnen in het gastenboek.
Jammer, het was zo leuk. Geen ruk meer aan, nu. Lijkt geenstijl wel.
marlies heeft nog wel een goede tip voor Laura: sluiten die hap.
fixedquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk het niet. De spellingsfouten passen zo bij de echte Laura!!
En dan zie je Marlies niet reageren, hè?
Laura roept niet alleen kinderen op om niet naar school te gaan. Nu laat ze kerkgangers ook al zondigenquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:49 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
fixed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens kijken of het lukt mijn diensten om te ruilen, anders moet ik maar voor een keertje niet naar de kerk op zondag.
Helemaal mee eens. Of gooi 'm gewoon dicht.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:51 schreef Disana het volgende:
De Dekkers zouden zich moeten schamen dat ze niet geregeld hebben dat het gastenboek gecontroleerd wordt tijdens hun vakantie op Sint Maarten.
200km schaatsen, waarbij bij elk slootje een bordje staat "hier naar links/rechts", ja, dat is veel beter dan 50.000km solo zeilen, waarbij je zelf de route moet plannen, op delen 24/7 wakker moet zijn en onderweg rekening houden met gevaren.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:19 schreef Redefine het volgende:
Daarnaast vind ik de prestatie van de elfstedentocht schaatsers toch wel van een wat hogere orde.
Wel als ze langs de route wonen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Elfstedentochtschaatsers kunnen niet even naar huis onderweg.
Net zoals Laura langs haar route woonde?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:17 schreef BabeWatcher het volgende:
Wel als ze langs de route wonen.
Het vliegveld was wél langs de route.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Net zoals Laura langs haar route woonde?
Je zicht op de realiteit is enigszins vertroebeld, vriend. Zeilen is niet niks, maar doe niet zo denigrerend over 200 km schaatsen, dat siert je niet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar het om gaat is dat het deelnemen aan een schaatstochtje van veel lagere orde is dan een solozeiltocht om de wereld.
Als mijn informatie juist is zijn Babs en Kim weer teruggekomen in Nederland.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:32 schreef Tide het volgende:
Het gastenboek kan niet bijgehouden worden omdat ze op zee zitten onderweg naar Bonaire
En er zijn geen mensen die ingehuurd kunnen worden? Of gevraagd kunnen worden om een oogje in het zeil te houden?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:32 schreef Tide het volgende:
Het gastenboek kan niet bijgehouden worden omdat ze op zee zitten onderweg naar Bonaire
Een schaatstochtje wel ja. Maar de Elfstedentocht is geen schaatstochtje.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar het om gaat is dat het deelnemen aan een schaatstochtje van veel lagere orde is dan een solozeiltocht om de wereld.
de elfstedentocht is niet bepaald een 'schaatstochtje' maar dat is niet het bijzondere van de tocht in kwestie, dat waren de weersextremen omstandigheden waarin geschaatst moest worden!quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het vliegveld was wél langs de route.
Laura lijkt sprekend op haar oma.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:34 schreef Tide het volgende:
Oma Riek bij omroep Max vandaag > http://www.tijdvoormax.nl/?waxtrapp=nkqusNsHnHUViBdBGC
Dan is Nederland er nog genadig vanaf gekomen en heeft Nederland dus gioed gehandeldquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:52 schreef livelink het volgende:
Aha, dus dat wordt Laura's nieuwe droom? Zoveel mogelijk problemen veroorzaken? Nou ja, gelukkig heeft ze Nieuw Zeeland als haar nieuwe vaderland verkozen.
quote:Laura Dekker02-02-2012
Beste Leerlingen, Ik hoor dat iedereen in de ban is van de Elfstedentocht. Maar ik haat ijs, water moet stromen. Ik roep dan ook iedereen op om zout op de sloten, vaarten en meren van Friesland te strooien, en wakken te hakken. Het Friese water hoort aan de zeilers toe, niet die stomme schaatsers. Een dagje schaatsen levert meer op dan mijn reis rond de wereld van een jaar vol gevaar? Mooi niet!!!! Hak die wakken!!! Laura
volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%.quote:
Denk het ook, maar de elfstedentocht saboteren uit naam van de zeilwereld, hoe kom je erop?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%.
Ik denk dat ze gewoon echt niet 100 % is. Kom op, ze is 16!! Dit soort reacties zijn typisch voor 16-jarige, verwende kutkinderen die hun zin niet krijgen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
volgens mij is er iemand in naam van Laura ongelooflijk aan het trollen. Want anders is ze echt niet helemaal 100%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |