Op politiek gebied of qua persoonlijkheid?quote:
Alles. Die man zou ik volgen tot in de dood en terug.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:54 schreef Tide het volgende:
[..]
Op politiek gebied of qua persoonlijkheid?
Nee hoor ze laten haar (voorlopig) met rustquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Misschien dat julie het hier op dit topic snappen...maar Laura is nu 16. Dus niet meer leeprlichtig maar nog wel kwalificatieplichtig (wist niet eens dat dit bestond...). Niet ingeschreven in NL.Dus wat willen de leerplicht instanties nu eigenlijk gaan doen? ik las iets van dat ze haar nu zsm willen dwingen om de Havo af te maken, maar snap niet op welke gronden...tenzij er een leerplichtambtenaar is, die graag war werkbezoeken aan de Antillen wil doen ofzo
Allang bekend hier.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Misschien dat julie het hier op dit topic snappen...maar Laura is nu 16. Dus niet meer leeprlichtig maar nog wel kwalificatieplichtig (wist niet eens dat dit bestond...). Niet ingeschreven in NL.Dus wat willen de leerplicht instanties nu eigenlijk gaan doen? ik las iets van dat ze haar nu zsm willen dwingen om de Havo af te maken, maar snap niet op welke gronden...tenzij er een leerplichtambtenaar is, die graag war werkbezoeken aan de Antillen wil doen ofzo
Klopt. Een Duits kind (dat dus in Duitsland gemeld is, en niet in Nederland) heeft ook geen leerplicht in Nederland. Leerplicht in Nederland geldt alleen voor kinderen die in Nederland ingeschreven staan.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus als een kind niet in een Nederlandse gemeente staat ingeschreven, heeft het ook geen NL leerplicht, om even kort door de bocht te gaan? Dat leek me namelijk ook vrij logisch...
Natuurlijk voelt ze wat voor Nederlandquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Bram
26-01-2012
Gefeliciteerd Laura! O.m. door jou ben ik trots op Nederland!
En in 1 zin is Laura pat gezet hahah
Ze kan het er niet mee eens zijn, want dan zou ze toch nog wat voelen voor NL.
En kan het ook niet afkeuren, want dan zou ze zeggen dat mensen niet trots kunnen/mogen zijn.
Briljant!
En nu nog regelen dat die kinderen dan ook geen kinderbijslag krijgen. Want dat krijgt pappie of mammie natuurlijk nog wel voor Laura. Daarvoor hoeft het kind namelijk niet in Nederland te wonen of te zijn ingeschreven.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt. Een Duits kind (dat dus in Duitsland gemeld is, en niet in Nederland) heeft ook geen leerplicht in Nederland. Leerplicht in Nederland geldt alleen voor kinderen die in Nederland ingeschreven staan.
Uiteraard, maar ze is zo koppig dat ze dat natuurlijk niet gaat toegeven. Dat zou immers betekenen dat ze NIET klaar is met Nederland, zoals ze zelf heeft gezegd, en dat betekent weer dat ze fouten heeft gemaakt. En DAT kan natuurlijk niet!quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:33 schreef Gia het volgende:
En nu nog regelen dat die kinderen dan ook geen kinderbijslag krijgen. Want dat krijgt pappie of mammie natuurlijk nog wel voor Laura. Daarvoor hoeft het kind namelijk niet in Nederland te wonen of te zijn ingeschreven.
Dat vind ik nou zo krom hè.
http://www.rijksoverheid.(...)ag-in-het-buitenlandquote:Recht op kinderbijslag in buitenland
Als een kind in de EU/EER/Zwitserland woont kunnen de ouders recht hebben op kinderbijslag.
Als een externe link: kind in het buitenland buiten de EU/EER/Zwitserland woont hebben ouders of verzorgers recht op kinderbijslag als het kind woont in een land waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten.
Is dat zo is dat dan veranderd? Toen ik als 16 jarige in het buitenland woonde kregen mijn ouders namelijk geen kinderbijslag.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
En nu nog regelen dat die kinderen dan ook geen kinderbijslag krijgen. Want dat krijgt pappie of mammie natuurlijk nog wel voor Laura. Daarvoor hoeft het kind namelijk niet in Nederland te wonen of te zijn ingeschreven.
De link-->> http://www.depers.nl/binnenland/625728/Laat-Laura-met-rust.htmlquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Grant Fuhrquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Tide het volgende:
Tania Aebi was de inspiratiebron voor Laura. Wie is jouw inspiratiebron?
Is ze nu niet helemaal blij dan?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:43 schreef Tide het volgende:
[..]
DHaar droom heeft ze waargemaakt dus die is zeker gelaagd!
Ja natuurlijk is ze blij!quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is ze nu niet helemaal blij dan?
"Even" is zeker betrekkelijk en over het oplopen van traumatische ervaringen daar kan een ander niet over oordelen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:54 schreef Disana het volgende:
Iemand met het verstand nog intact:
BB 25-01-2012
Hallo Laura. Bij je nieuwsberichtjes las ik dat je niet begrijpt dat de nederlandse media het verhaal de wereld in gegooid heeft dat je gestopt zou zijn met school. Maar ik denk dat je dan toch maar eens je eigen filmpjes terug moet bekijken. Het interview met het Jeugdjournaal op het moment dat je in Darwin aan land bent. (via Skype gaf jij toen een interview), daarin zeg je toch zelf dat je even geen tijd hebt voor school en dat je boot even voor gaat.Ook zeg je dat je niet weet wanneer je het leren weer op gaat pakken. Nu kun je natuurlijk zeggen dat "even" heel betrekkelijk is, maar je kunt je toch ook wel voorstellen dat hier door de pers zo op gereageerd wordt. Als ik dit gehoord zou hebben toen, zou ik ook denken, nou, die gooit haar opleiding overboord... want zeilen is belangrijker. Dus wel goed nadenken voordat je iets of iemand veroordeeld. En dan ben ik ook nog van mening dat het oplopen van een "trauma" iets heel anders is dan wat jij meegemaakt
Ik ben het hierquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:05 schreef Tide het volgende:
[..]
"Even" is zeker betrekkelijk en over het oplopen van traumatische ervaringen daar kan een ander niet over oordelen.
Iedereen kan en mag een mening hebben overigens
helemaal mee eens. Dekker heeft zelf de indruk gewekt gestopt te zijn.quote:Dus wel goed nadenken voordat je iets of iemand veroordeeld.
Je ouders moeten dan wel in Nederland wonen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:41 schreef Tide het volgende:
[..]
Is dat zo is dat dan veranderd? Toen ik als 16 jarige in het buitenland woonde kregen mijn ouders namelijk geen kinderbijslag.
Driekwart jaar? Ja vanaf eind juni werd het al minder... de tijd gaat snel inderdaadquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Driekwart jaar niks aan school doen vind ik niet "even", om eerlijk te zijn.
Ik heb me uitgeschreven toen ik naar Engeland en Ierland ging, En heb me daar niet ingeschreven. Maar ik voelde mezelf toch verre van een zwerver, om eerlijk te zijn. Werk, huis, vriendin..quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:45 schreef Gia het volgende:
@ Spijkerbroek: Staat ze nergens ingeschreven als burger? Ook niet in NZ? Dan is ze dus officieel een zwerfster.
Nou...er is een hele beroepsgroep die kan oordelen over traumatische ervaringen en het oplopen daarvanquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:05 schreef Tide het volgende:
[..]
"Even" is zeker betrekkelijk en over het oplopen van traumatische ervaringen daar kan een ander niet over oordelen.
Iedereen kan en mag een mening hebben overigens
Ik dacht dat het vanaf april al boven kwam drijven.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:48 schreef Tide het volgende:
Driekwart jaar? Ja vanaf eind juni werd het al minder... de tijd gaat snel inderdaad
Ja dat kloptquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:47 schreef morg78 het volgende:
[..]
Nou...er is een hele beroepsgroep die kan oordelen over traumatische ervaringen en het oplopen daarvan.
Voor zover ik weet in juni maar al een tijd dus. Ze weet wel dat het handiger is om een diploma te hebben en moeite met leren heeft ze nooit gehad. Gerard van Erp schreef dat Laura haar HAVO op Bonaire af kan maken en dan bij hem en zijn gezin mag verblijven. Ik ben benieuwd welke keus er gemaakt gaat worden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vanaf april al boven kwam drijven.
Ja zelfs met diploma's is het vaak lastigquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Juni, ja kan ook. Ik heb dat niet meer goed in gedachten, en zin om een bron te vinden heb ik niet
Einde zomer heeft de LPA contact gezocht met Dick, en toen had de Wereldschool al een tijdje niks meer van Laura binnen gekregen. Dus juni kan ook best.
Ik hoop voor haar dat ze wel een diploma gaat halen. Ten eerste geeft het bezig zijn met school rust wat betreft de media, en ten tweede: een diploma kan nooit kwaad. Ten derde: het is minder makkelijk als schoolverlater en als minderjarige aan de bak te komen.
Niks, die denken dat ze in Nieuw Zeeland zitquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat is de vraag nog maar.... ze volgt geen onderwijs.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een typefoutje was van de journalist.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:41 schreef Leandra het volgende:
Niks, die denken dat ze in Nieuw Zeeland zit
Dat denk ik ook (Telegraaf immers), maar hij blijft leukquote:Op donderdag 26 januari 2012 17:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een typefoutje was van de journalist.
Er is nog een grote fan. Bij afwezigheid van Svetan ben ik de ambassadeur van Laura.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:40 schreef ietjefietje het volgende:
We horen niks meer van Svetan, zou hij weer de gele koorts hebben.....of is het toch DD?
Laura Dekker in ieder geval nietquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Tide het volgende:
Tania Aebi was de inspiratiebron voor Laura. Wie is jouw inspiratiebron?
Ah professioneel zakdoekje leggen niemand zeggen kheb de hele dag gejanktquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:41 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Er is nog een grote fan. Bij afwezigheid van Svetan ben ik de ambassadeur van Laura.
Aldus de persoon die al 6 topics over Laura Dekkers zeiktquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:43 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Laura Dekker in ieder geval nietZeikerig zeikmeisje
De Heineken Reagatta is net voor de Hiswa, met een beetje goede planning kan Laura bij beide aanwezig zijn.quote:Afgelopen zaterdag voltooide de tiener Laura Dekker haar soloreis om de wereld. Ze is met die prestatie de jongste zeiler ooit die zo'n tocht volbracht. Voordat ze aan haar reis kon beginnen heeft ze er samen met haar ouders een flink robbertje met de bureacratie om moeten vechten. Haar plannen zijn nu om eerst haar middelbare school af te maken.
Onder grote belangstelling voer Laura met haar rode zeilboot Guppy de St. Maarten Yacht Club binnen. Handen in de lucht: ze had het toch maar even gedaan. En ze werd beloond met luid applaus en enthousiaste reacties van een grote menigte op de kade. Toeschouwers en wereldpers hadden zich verzameld bij de St. Maarten Yacht Club om Laura Dekker door de Simpson Bay brug te zien aankomen rond drie uur 's middags plaatselijke tijd. Precies dezelfde plek van waaruit ze één jaar en een dag geleden was begonnen met haar wereldreis over zee.
Laura sprong uit haar zeilboot en omhelsde als eerste haar zusje Kim. Ook haar vader, moeder en grootouders deelden in de vreugde. Ze werd overladen met bloemen door de jongeren van de St. Maarten Yacht Club die in haar een voorbeeld zien van iemand die dromen najaagt en ook laat uitkomen.
De minister van onderwijs en sport, Rhoda Arrindell, hield speciaal voor haar een toespraak waarin ze Laura prees om haar voorbeeldfunctie voor de jeugd van St. Maarten. Ze was enorm trots dat Laura juist St. Maarten, als maritiem centrum van de regio, had uitgekozen om haar avontuur te beginnen en te beëindigen. De minister meldde dat dit record waarschijnlijk het eerste wereldrecord voor St. Maarten is. 'Met zoveel water om ons heen kan het niet uitblijven dat er in de toekomst nog een wereldkampioen zeilen uit ons midden komt.' Na de feestelijke ontvangst kijkt St. Maarten al weer uit naar het volgende zeilevenement op de kalender: de Heineken Regatta begin maart. Met een internationaal deelnemersveld beloofd het weer een waar spektakel te worden en bevestigt de leidende rol van St. Maarten in de Caribbean als zeilbestemming.
Laura Dekker duikt intussen in de schoolboeken. De tiener wil nu graag haar middelbare school afronden. En ze werkt aan de voltooing van een tweede boek over haar zeiltocht. Eerder verscheen al haar boek Mijn verhaal. Ze heeft ook plannen om naar Nieuw Zeeland te immigreren. Omdat ze daar geboren is, heeft ze namelijk twee paspoorten. Wij zullen nog vast veel horen van deze ondernemende en avontuurlijke dame!
quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:46 schreef Alpha_Bootis het volgende:
Waarom is iedereen, zelfs nu nog, zo bezig met die leerplicht? Heeft het effect op je als dat kind straks rondloopt met een IQ lager dan haar schoenmaat?
Straks geloven ze nog echt dat ik 12 ben.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:52 schreef livelink het volgende:
Je kan het misschien nog als vraag voor het AD indienen? Of is dat interview al geweest?
Dat zou ons hier niet eens verbazen, als je echt 12 zou zijnquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:54 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Straks geloven ze nog echt dat ik 12 ben.
Ik klik soms te snel op 'invoeren', daardoor staan er soms stijl- of spelfouten in mijn posts.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou ons hier niet eens verbazen, als je echt 12 zou zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |