abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 20:53:45 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107415844
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2012 @ 21:00:37 #102
137949 Disana
pi_107416214
Ik denk aan een ander soort opname. Zijn verhaal over Belize klopte volgens iemand hier niet.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 21:00:42 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107416220
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben benieuwd naar Svetans verlichte commentaar op dit schoolonderwerp betreffende een spijbelaarsters in samenhang met tientallen jaren bezuinigen op onderwijs..
Waar is hij eigenlijk?
je zou er best een sneer richting de kwaliteit van het Nederlandse onderwijs van kunnen maken!!
zodra hij dit leest vind er een slagveld plaats in zijn hoofd waarvan de uitslag zich niet laat voorspellen!

wat zou zwaarder wegen de Lauraliefde of de Nederlandhaat?

moet hij kiezen?
gaat hij negeren?
of weet hij het allemaal weer zo te buigen dat niet hoeft te kiezen???

ik houd mijn adem!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:04:58 #104
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107416446
Het is jammer dat ik het Nieuwsbericht-blaadje van dochter al heb weggegooid, anders had ik het even ingescand :D.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 21:10:16 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107416754
oeh dat had misschien nog wel grappig geweest ja -O-

hoe zouden we daar aan kunnen komen?
pi_107417376
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Laura was de afgelopen week het onderwerp bij Nieuwsbegrip, dat is een lesmethode voor begrijpend lezen op de basisschool. Mijn zevenjarige dochter kwam thuis met een blaadje over Laura, vandaar dat ik dit weet ;).
http://www.nieuwsbegrip.nl/nieuwsbegrip.htm
Goed management van het team van Laura! Als je de jeugd hebt, heb je de toekomst.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_107417696
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:
Goed management van het team van Laura! Als je de jeugd hebt, heb je de toekomst.
Als het team van Laura erachter zit, dan vrees ik het ergste: manipulatie, opruiing, laster, propaganda.
Ik weet niet hoe die methode werkt, maar ik ga er maar gewoon vanuit dat er iets uit het nieuws wordt besproken en er opdrachten over uitgevoerd worden door de leerlingen. En niet dat het management van Laura lespakketen uitdeelt aan scholen.

Ik vind het trouwens nogal sneu voor al die kinderen die "iets moesten schrijven" in het gastenboek en never nooit antwoord krijgen op hun vragen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:29:37 #108
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107417863
Heb even gegoogled. Dit is het artikel van Nieuwsbegrip voor groep 5 (mijn dochter zit in groep 4 maar de strekking van het artikel was hetzelfde:
http://www.driemastersneek.nl/nieuwsbegrip.htm

quote:
Nieuwsbegrip
Laura Dekker is de wereld rond.

Op zaterdag 21 januari 2012 voer Laura Dekker de haven van het eiland Sint-Maarten binnen. Ze werd toen meteen de jongste zeilster ooit die solo de wereld is rondgevaren. 'Als je iets wilt bereiken, kan niets of niemand je tegenhouden,' zei Laura zelf.

Droom.
Laura Dekker heeft haar droom waargemaakt. Ze is in haar
eentje de wereld rondgevaren in haar zeilboot Guppy. De 16-jarige Laura werd zaterdag in de haven van Sint-Maarten als een heldin binnengehaald. Dolblij zwaaide ze naar de honderden mensen die haar stonden op te wachten. Toen ze haar ouders en haar zus Kim zag, moest ze huilen. Omdat ze zo blij en opgelucht was om hen weer te zien.

Hoe het begon.
Het zeilen zit Laura Dekker in het bloed. Ze werd geboren op de boot van haar ouders. Die lag toen voor de kust van Nieuw-Zeeland. Op haar zesde stond ze al voor het eerst alleen aan het roer. En toen ze tien werd, droomde ze al van haar wereldreis. Haar vader, Dick, steunde haar. Moeder Babs vond het eerst niet zo'n goed idee. Maar Laura bleek vastberaden om de reis te maken. Toen draaide ook haar moeder bij.

Protest.
Laura mocht niet zomaar op wereldreis. Er waren veel protesten toen zij wilde vertrekken. De Nederlandse overheid vond de zeilreis veel te gevaarlijk. Toch mocht Laura uiteindelijk vertrekken. Maar dan moest ze tijdens haar reis wel tijd vrijmaken voor schoolwerk. Toen ze uit Nederland vertrok was Laura immers nog maar veertien jaar. Ze moest dus nog in de schoolbanken zitten. Tijdens het laatste stuk van haar reis lieten ambtenaren van de overheid weer van zich horen. Ze hadden gehoord dat Laura te weinig aandacht besteedde aan haar schoolwerk. Laura reageerde woedend. Ze wil niet meer in Nederland wonen. Misschien gaat ze emigreren naar Nieuw-Zeeland.

De wereldreis.
Nu kan Laura terugblikken op haar reis. Ze reisde in totaal 50.000 kilometer. Op 4 augustus 2010 verliet ze Nederland en ging ze naar Portugal. Dat deed ze samen met haar vader. Volgens de Nederlandse wet mocht zij als 14-jarige haar zeilboot niet alleen besturen. Ze vertrok daarna zonder haar vader naar Sint-Maarten. Daar begon ze op 20 januari 2011 aan haar wereldreis. Een jaar en een dag later is ze weer op Sint-Maarten aangekomen.
Bron: www.nieuwsblad.be, www.jeugdjournaal.nl
de overheid = mensen die een land besturen, mensen die de leiders zijn van een land
de ambtenaar = iemand die bij de overheid werkt
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_107417884
Trouwens, ik denk dat het gastenboek 1 of 2 dagen na terugkomst van Dick in Nederland gesloten wordt. In ieder geval tijdelijk, om alle posts vanaf 20 januari die niet uitermate positief zijn eruit te halen. Ik kan me zelfs voorstellen dat het gastenboek definitief gesloten wordt dan. De wereldreis is dan immers voorbij en de website zal niet meer dagelijks bijgehouden worden. Wellicht gaat ie nog weer tijdelijk open als Laura naar NZ zeilt.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107417920
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als het team van Laura erachter zit, dan vrees ik het ergste: manipulatie, opruiing, laster, propaganda.
Ik weet niet hoe die methode werkt, maar ik ga er maar gewoon vanuit dat er iets uit het nieuws wordt besproken en er opdrachten over uitgevoerd worden door de leerlingen. En niet dat het management van Laura lespakketen uitdeelt aan scholen.

Ik vind het trouwens nogal sneu voor al die kinderen die "iets moesten schrijven" in het gastenboek en never nooit antwoord krijgen op hun vragen.
Kinderen zijn ook zo eerlijk O+ "ik moet van de juf schrijven dat..."
  maandag 30 januari 2012 @ 21:32:57 #111
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107418047
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat vind ik ook sneu, gelukkig hebben ze dat op de school van mijn dochter niet aangemoedigd.

Nieuwsbegrip is inderdaad het lezen van een stuk actueel nieuws dat herschreven is voor kinderen. Aan de hand van het artikel moeten ze vragen beantwoorden, om het begrijpend lezen te oefenen. (Vragen bij net artikel over Laura zouden bijvoorbeeld kunnen zijn: hoelang heeft ze erover gedaan, of waar vertrok ze)
pi_107418174
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:32 schreef MaLo het volgende:
Dat vind ik ook sneu, gelukkig hebben ze dat op de school van mijn dochter niet aangemoedigd.

Nieuwsbegrip is inderdaad het lezen van een stuk actueel nieuws dat herschreven is voor kinderen. Aan de hand van het artikel moeten ze vragen beantwoorden, om het begrijpend lezen te oefenen. (Vragen bij net artikel over Laura zouden bijvoorbeeld kunnen zijn: hoelang heeft ze erover gedaan, of waar vertrok ze)
Ja, zoals ik al dacht. Prima.
Dus het management van Laura heeft hier niks mee te maken. Het is gewoon iets dat in het nieuws kwam, en wat jonge kinderen waarschijnlijk aanspreekt (een wereldreis maken, avonturen beleven, etc).
  maandag 30 januari 2012 @ 21:39:48 #113
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107418404
Deze is ook interessant:

"Marianne 30-01-2012

Hoi Laura, omdat we niets meer hoorden over hoeveel er was binnengekomen voor Sxa Shxpherd hebben wij ze rechtstreeks gevraagd; ze hebben vandaag gereageerd dat ze nog niets hadden gekregen en er ook niets meer over hadden gehoord. Kun je ons vertellen hoe dit zit?"

Opvallend is de verkeerde spelling van Sea Shepherd. Vermoeden even getoetst en een berichtje geplaatst met alleen deze twee woorden erin. Werd meteen geblockt.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:45:17 #114
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107418679
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, zoals ik al dacht. Prima.
Dus het management van Laura heeft hier niks mee te maken. Het is gewoon iets dat in het nieuws kwam, en wat jonge kinderen waarschijnlijk aanspreekt (een wereldreis maken, avonturen beleven, etc).
Nee, daar heeft het management echt geen invloed op :D. De week ervoor bijvoorbeeld ging het over het gekapseisde schip bij Italië en toen Steve Jobs overleden was ging het over hem.

Overigens ben ikzelf wel Laura-moe, ik hoop dat ze lekker op St Maarten of Nieuw-Zeeland gaat wonen en voor haarzelf hoop ik dat ze nu toch echt een opleiding gaat doen en afmaken. Over 10 jaar is iedereen haar prestatie wel zo goed als vergeten en dan heeft ze nog steeds een heel leven voor zich waarin ze zich wel zal moeten zien te redden.

Of ze wordt zo verknipt als die Henk de Velde, die man die het liefst zijn hele leven door zou brengen met solozeilen.
pi_107418744
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Deze is ook interessant:

"Marianne 30-01-2012

Hoi Laura, omdat we niets meer hoorden over hoeveel er was binnengekomen voor Sxa Shxpherd hebben wij ze rechtstreeks gevraagd; ze hebben vandaag gereageerd dat ze nog niets hadden gekregen en er ook niets meer over hadden gehoord. Kun je ons vertellen hoe dit zit?"

Opvallend is de verkeerde spelling van Sea Shepherd. Vermoeden even getoetst en een berichtje geplaatst met alleen deze twee woorden erin. Werd meteen geblockt.
Sea Shepherd gaat echt geen mededelingen doen aan derden. Het kan ook wel een informant van de overheid zijn. Zoals iedereen weet is deze extreemrechtse regering niet bepaald liefhebben van actiegroepjes. Het antwoord zullen we dus niet horen.
pi_107418900
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Er is een hele lijst met gecensureerde woorden voor het gastenboek idd. Vreemd dat "Sea Shepherd" op die lijst staat...
  maandag 30 januari 2012 @ 21:50:05 #117
340258 MrFoureyes
pi_107418918
Ik denk eigenlijk dat de Dekkers (in permanente geldnood) alles er doorheen hebben gedraaid en geen cent meer hebben. Afdracht aan het beloofde goede doel kun je dan wel vergeten.

En het goede doel kan verder niets doen: er zal vast geen contract zijn, alleen een toezegging die ze niet nakomen, maar strafbaar is dat niet en nakomen is al helemaal niet afdwingbaar. Degenen die worden belazerd zijn de donateurs - ik vraag me af of die verhaal zou kunnen halen.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 21:55:16 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107419207
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Sea Shepherd gaat echt geen mededelingen doen aan derden. Het kan ook wel een informant van de overheid zijn. Zoals iedereen weet is deze extreemrechtse regering niet bepaald liefhebben van actiegroepjes. Het antwoord zullen we dus niet horen.
whehehe _O-
pi_107419218
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:50 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de Dekkers (in permanente geldnood) alles er doorheen hebben gedraaid en geen cent meer hebben. Afdracht aan het beloofde goede doel kun je dan wel vergeten.

En het goede doel kan verder niets doen: er zal vast geen contract zijn, alleen een toezegging die ze niet nakomen, maar strafbaar is dat niet en nakomen is al helemaal niet afdwingbaar. Degenen die worden belazerd zijn de donateurs - ik vraag me af of die verhaal zou kunnen halen.
Dan kan vandaag nog RTL van de kabel. Het publiek mag de winnaar kiezen, maar die is allang bekend, zijn naam staat zelfs al op de beker voor het eerste sms'je verstuurd wordt.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:55:56 #120
340258 MrFoureyes
pi_107419244
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er is een hele lijst met gecensureerde woorden voor het gastenboek idd. Shepherd" op die lijst staat...
Waarschijnlijk omdat meerdere donateurs in het gastenboek hebben gevraagd hoeveel er nu is opgehaald. Dat was namelijk de oorspronkelijke toezegging op de site (inmiddels ook verwijderd): aan het eind van de tocht wordt bekendgemaakt hoeveel er is opgehaald.

Vanuit fondsenwervingsoogpunt was die tactiek al onverstandig: als je een barometer op de site zou plaatsen waarop iedereen de stand kan zien, zou dat zeker mensen stimuleren om mee te doen. Achteraf gezien wordt de keus begrijpelijk - op z'n best was er in het begin nog de gedachte dat er zoveel zou binnenkomen dat ze wel 10 procent zouden kunnen missen (in het allereerste begin was er zelfs sprake van 40 procent) maar ik vermoed dat ze op een gegeven moment die hele gedachte hebben losgelaten en hebben besloten alles te houden.

En het meeliften op het Sea Shepherd imago was gewoon gratis publiciteit. Ik hoop maar dat een journalist nog eens een vraag daarover stelt op een onverwacht moment.
pi_107419321
quote:
Dat vermoed ik ook idd.
quote:
Ja, de donateurs kunnen hun geld terugeisen. Met als reden: "Ik heb gedoneerd, omdat zij beloofde een deel van het geld aan Sea Shepherd te doneren. Ik wilde Laura alleen geld geven als zij een deel daarvan daadwerkelijk zou schenken. Deze belofte is zij niet nagekomen, dus eis ik al mijn geld terug.". Dat win je geheid. Maar ja, dat moeten al die donateurs dan wel willen (als je 10 euro hebt gegeven, wil je dan al die moeite doen?).

Edit: als alle donateurs dat zouden doen.. ik krijg een mental image van een reclame van jaren geleden: "dan verkoop je toch gewoon de boot?" :D
pi_107419538
quote:
Wilt u alleen Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.
Dit staat overduidelijk op Laura's site.
  maandag 30 januari 2012 @ 22:02:14 #123
340258 MrFoureyes
pi_107419604
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook idd.

[..]

Maar ja, dat moeten al die donateurs dan wel willen (als je 10 euro hebt gegeven, wil je dan al die moeite doen?).

Edit: als alle donateurs dat zouden doen.. ik krijg een mental image van een reclame van jaren geleden: "dan verkoop je toch gewoon de boot?" :D
Misschien een stichting die namens alle benadeelden een procedure gaat voeren? Leg een tientje in en je doet mee! En als Dick Dekker nu heel handig is, richt hij zelf zo'n stichting op en knijpt hij er halverwege tussenuit.

Dat is dan oplichting op het hoogste niveau, echte kunst: het slachtoffer nogmaals oplichten, maar dan als hulpverlener!
pi_107419616
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:
Ja dus? Ze had er ook op kunnen zetten: "Als u Honkbalclub de Slagman uit Jipsingboermussel wilt steunen, dan kan dat natuurlijk ook."

Er staat duidelijk vermeld:
"Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd Nederland "
  maandag 30 januari 2012 @ 22:03:36 #125
340258 MrFoureyes
pi_107419671
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ja, dat is duideljk. Je kunt rechtstreeks overmaken aan Sea Shepherd, of overmaken aan Zeilmeisje, en dan krijgt Sea Shepherd 10 procent. Maar dat laatste is dus waarschijnlijk niet gebeurd.
pi_107419904
Als ze niet een redelijk bedrag overmaakt aan Sea Shepherd, dan is er sprake van oplichting of op zijn minst misleiding. Aangezien ze haar inkomsten via donaties toch niet bekend gaat maken, kan er alleen maar gegokt worden hoeveel ze binnen heeft geharkt; vandaar dat ik "redelijk" zei.
10 euro is onredelijk weinig. Je mag er vanuit gaan dat ze meer dan 100 euro gedoneerd heeft gekregen.
100.000 euro is onredelijk veel. Je kan er niet van uitgaan dat ze 1 miljoen euro gedoneerd heeft gekregen.
Wat dan wel redelijk is, zal, als het zover komt (wat ik niet verwacht), door advocaten uitgezocht mogen worden.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 22:13:20 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107420211
quote:

het is valse reclame ... beetje fraude denk ik

het klinkt een stuk mooier als je een deel van je donaties aan een goed doel (en bij sea shephard wil ik dat eigenlijk tussen haakjes zetten) geeft dan wanneer je simpelweg om euro's zit te bedelen voor jezelf

nu zullen dr donateurs of sea shephard en niet gaan klagen en de overheidsinstantie in kwestie zal meer dingen te doen hebben maar als het echt op is zou ik toch snel een paar van die interviews in plannen en het geld linea recta over maken want anders zou het nog best een staartje kunnen krijgen en dan heb je Svetan weer bovenop de loopgraaf!
  maandag 30 januari 2012 @ 22:15:43 #128
340258 MrFoureyes
pi_107420357
Ik denk dat er ook nog een belastingaanslag aankomt. Gelden zijn gewoon op een Nederlandse rekening ontvangen en gewoon via een Nederlands medium geworven. Ik denk niet dat je wegkomt met de bewering dat je niet belastingplichting bent voor deze inkomsten in Nederland. Die muis krijgt nog een staart.
pi_107420550
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:15 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik denk dat er ook nog een belastingaanslag aankomt. Gelden zijn gewoon op een Nederlandse rekening ontvangen en gewoon via een Nederlands medium geworven. Ik denk niet dat je wegkomt met de bewering dat je niet belastingplichting bent voor deze inkomsten in Nederland. Die muis krijgt nog een staart.
Het is vast niet Laura's Zilvervlootrekening ( :') ) , maar een rekening op naam van een stichting. Zo'n detail zullen ze vast niet vergeten zijn. Verder: een donatie is geen inkomen, dus vrijgesteld van belasting, anders zouden cadeaubonnen meer moeten kosten dan de waarde die erop staat.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 22:21:42 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107420692
klopt volgens mij
pi_107420718
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Verder: een donatie is geen inkomen, dus vrijgesteld van belasting, anders zouden cadeaubonnen meer moeten kosten dan de waarde die erop staat.
_O-
Schenkingen zijn inkomsten. Er is een belastingvrij bedrag dat je mag krijgen als schenking. Alles daarboven moet je gewoon opgeven als inkomsten. Hoe hoog dat belastingvrije bedrag is, weet ik zo 1,2,3 niet, maar dat is echt geen tienduizenden euros.

Edit:
Voor 2011 gelden voor schenkingen de volgende vrijstellingen (bedragen 2010 staan tussen haakjes):

De algemene vrijstelling is ¤ 2.012 per jaar (2010: ¤ 2.000). Over schenkingen met een waarde beneden de ¤ 2.012 betaalt u geen schenkbelasting*.

http://www.spaarbaak.nl/v(...)belasting+te+betalen
pi_107420927
Erfbelasting zou anders wel erg makkelijk te omzeilen zijn...
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 22:28:25 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107421064
mijn erfenis heet bonus _O-
maar ik krijg niet alles ineens en Oma gaat hopelijk nog een tijdje mee O+

fok!king overheid maakt alles lastig!
pi_107421160
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:28 schreef sp3c het volgende:
mijn erfenis heet bonus _O-
maar ik krijg niet alles ineens en Oma gaat hopelijk nog een tijdje mee O+

fok!king overheid maakt alles lastig!
Vraag of je oma's pinpas mag lenen ;)
Iedereen weet toch dat op deze manier duizenden euri onzichtbaar voor de Belastingdienst van eigenaar wisselen.
  maandag 30 januari 2012 @ 22:30:53 #135
340258 MrFoureyes
pi_107421218
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het is vast niet Laura's Zilvervlootrekening ( :') ) , maar een rekening op naam van een stichting. Zo'n detail zullen ze vast niet vergeten zijn. Verder: een donatie is geen inkomen, dus vrijgesteld van belasting, anders zouden cadeaubonnen meer moeten kosten dan de waarde die erop staat.
De gelden komen gewoon op Laura's persoonlijke rekening binnen, en deze werving heeft een bedrijfsmatig karakter. Het lijkt een beetje op ondernemingen die zich in het verleden wel eens profileerden als kerk (in Amsterdam was er een seksclub waar de eredienst bestond uit omgang met dames, en er was een collecte vooraf waarvan de opbrengsten ten goede kwamen aan de dienst). Vette belastingaanslag, natuurlijk.

Cadeaubonnen snap ik niet - daar zit gewoon 19 procent BTW op. De vraag of de ontvanger belastingplichtig is, wordt beantwoord door de vraag of het cadeau tot een besparing heeft geleid bij de ontvanger. Met andere woorden, lag het in de reden dat je iets sowieso zou aanschaffen, en je dat nu ook doet, maar met geld dat je cadeau hebt gekregen. Als dat zo is, word je belastingplichting.

Gaat natuurlijk niet om een cadeaubon, maar als je jezelf gaat neerzetten als goed doel, daar regelmatig inkomsten mee werft en je eigenlijk laat onderhouden door anderen, dan moet je zeker betalen. Zelfs fooien in een restaurant vallen onder de inkomstenbelasting - als je als groepsleider mee-eet met bewoners (en dus thuis geen brood hoeft te kopen) betaal je belasting over de besparing. Als je als werkgever gratis koffie schenkt aan je werknemers, moet je de belastingaanslag voor hen betalen of van hun salaris inhouden.

In dat kader is het grootschalig werven van sponsorgeld echt niet vrijgesteld.
pi_107421328
Volgens de rekenhulp Schenkbelasting betaal je EUR 5000 als je EUR 20.000 geschonken krijgt en EUR 30.000 als je EUR 100.000 geschonken krijgt.
pi_107421410
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens de rekenhulp Schenkbelasting betaal je EUR 5000 als je EUR 20.000 geschonken krijgt en EUR 30.000 als je EUR 100.000 geschonken krijgt.
Dan is de Staat rijk geworden aan Laura, en nog werken ze haar tegen }:|
pi_107421646
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:33 schreef BabeWatcher het volgende:
Dan is de Staat rijk geworden aan Laura, en nog werken ze haar tegen }:|
30.000 euro? rijk? :')
  maandag 30 januari 2012 @ 23:45:39 #139
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107425454
30.000 euro is inderdaad niet iets waar de staat rijk van wordt.

Het zou mij toch vrij logisch lijken als de Dekkers gewoon snel duidelijkheid geven over het bedrag dat naar Sea Shepherd gaat. Je merkt nu dat het een paar mensen in het gastenboek zijn die er naar vragen, het begint in dit topic al wat te leven. Als ze dan lang genoeg wachten, komen er vanzelf wel vragen van journalisten en/of Sea Shepherd zelf.

En hoe langer ze ermee wachten, des te meer kritiek er zal komen. Dus kun je dit maar beter z.s.m. afhandelen. Daardoor zullen mensen gewoon zoiets hebben van, toch netjes dat ze hun afspraken zijn nagekomen. Maar de Dekkers kennende zullen ze wel voor de weg van de meeste weerstand gaan, daar houden ze van.

Dan kom je nog bij de mogelijkheid dat ze helemaal niets gaan uitbetalen. Dat zou ik toch echt schandalig en leugenachtig vinden. Kort gezegd oplichting. Als je dan alsnog dit gaat goed praten, dan ben je echt niet helemaal jofel. En dat terwijl ik liever geen ene cent naar Sea Shepherd zie gaan, want ik vind het een zeer slechte organisatie. Het doel is goed, maar de middelen maakt hen net zo erg als de tegenstanders waar ze tegen strijden.

Maar voorlopig geef ik Dekker en co het voordeel van de twijfel.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2012 @ 14:45:31 #140
137949 Disana
pi_107441390
Hahaha

Kelly 30-01-2012
Wij moeten op school een project doen over jou en we willen allemaal vrij op jou verjaardag omdat jij ook tegen de leerplicht bent. Is het waar dat jij in de gevangenis komt als je weer in Nederland bent? En heb je de boot gekregen of heb je die zelf betaalt?

Ik denk dat de familie Dekker het te druk heeft met vakantievieren om aan zoiets lastigs als de afdracht aan Sea Shepherd te denken. Dekkers first, immers.
pi_107441588
Een mogelijke verdediging die de Dekkers kunnen aanvoeren, is dat ze geen tijdslimiet hebben gezegd voor wanneer ze dat bedrag over zouden maken.. Als ze het in 2069 willen doen, dan kan dat ;) (maarja, dat druist in tegen alle redelijkheid, waar de wet van uitgaat).
pi_107441637
"Goedendag Laura, leuk dat je er weer bent, wil je even 30k aftikken ? Je kan het bedrag hier pinnen. Fijne dag verder!"
pi_107441843
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Een mogelijke verdediging die de Dekkers kunnen aanvoeren, is dat ze geen tijdslimiet hebben gezegd voor wanneer ze dat bedrag over zouden maken.. Als ze het in 2069 willen doen, dan kan dat ;) (maarja, dat druist in tegen alle redelijkheid, waar de wet van uitgaat).
Het is al absurd dat ze Sea Shepherd achteraf een keer een bedrag willen betalen, in plaats van direct, bij iedere donatie. Hoeveel betrokkenheid bij een goed doel heb je dan?
Dat zou ook makkelijk te automatiseren zijn geweest.
En nu is het ondoorzichtig. De Dekkers maken niet bekend welk bedrag ze gedoneerd hebben gekregen, en dus kan Sea Shepherd niet weten of ze het juiste bedrag wel krijgen, en ook niet wanneer.
Het is weer zo'n rare constructie die naar oplichting riekt. Het zou me niet verbazen als ze opeens aankomen met dat ze bedoelden dat S. Shepherd pas geld zou krijgen na aftrek van hun eigen onkosten, laat dat nou alles zijn.. Sorry hoor, alles is op aan onderhoud van de boot, ofzo :P
pi_107442189
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het zou me niet verbazen als ze opeens aankomen met dat ze bedoelden dat S. Shepherd pas geld zou krijgen na aftrek van hun eigen onkosten, laat dat nou alles zijn.. Sorry hoor, alles is op aan onderhoud van de boot, ofzo :P
Dat argument veegt elke rechter simpelweg van tafel door te lezen wat op de website staat:
De Dekkers hebben het zelf zo neergezet dat ze verplicht zijn te betalen. Niemand zal echter zover gaan om dit daadwerkelijk af te dwingen, dus komen ze er goed mee weg.

Trouwens, schenkingen in natura (zeilen, motor, etc) tellen volgens mij ook mee in de totale waarde van de schenking, dus over die waarde kan ze ook nog wel eens een belastingaanslag verwachten. Toegegeven, ik ben niet precies op de hoogte ben van sponsordeals en de achterliggende belastingen.

Nu ik "belastingaanslag" zei... is DAT niet gewoon wat ze gekregen heeft, i.p.v. een aanslag op Laura door de geheime dienst en is het weer volledig uit het verband gerukt? ;)
pi_107452168
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat argument veegt elke rechter simpelweg van tafel door te lezen wat op de website staat:
De Dekkers hebben het zelf zo neergezet dat ze verplicht zijn te betalen. Niemand zal echter zover gaan om dit daadwerkelijk af te dwingen, dus komen ze er goed mee weg.

Trouwens, schenkingen in natura (zeilen, motor, etc) tellen volgens mij ook mee in de totale waarde van de schenking, dus over die waarde kan ze ook nog wel eens een belastingaanslag verwachten. Toegegeven, ik ben niet precies op de hoogte ben van sponsordeals en de achterliggende belastingen.

Nu ik "belastingaanslag" zei... is DAT niet gewoon wat ze gekregen heeft, i.p.v. een aanslag op Laura door de geheime dienst en is het weer volledig uit het verband gerukt? ;)
Ik weet niet of Sea Shepherd rechten kan ontlenen aan zo'n bewering als ze verder geen overeenkomst met hen hebben.
Donateurs kunnen zich natuurlijk wel beroepen op misleiding.

Ik denk dat als ze een belastingaanslag krijgen de Dekkers in koor gaan huilen over het verzuurde spruitjesland waar ze een wereldrecordhoudster zomaar durven aanslaan en dat ze niet eens een uitzondering maken omdat ze zoveel kosten hebben en niet veel inkomen hebben.
pi_107452673
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik weet niet of Sea Shepherd rechten kan ontlenen aan zo'n bewering als ze verder geen overeenkomst met hen hebben.
Donateurs kunnen zich natuurlijk wel beroepen op misleiding.
Nee, Sea Shepherd waarschijnlijk niet.
Ik had het dan ook steeds over de donateurs :)
pi_107455272
Doe eens ophouden met Laura te demoniseren. }:|
pi_107455462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Doe eens ophouden met populistische woorden. }:|
pi_107455497
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:45 schreef BabeWatcher het volgende:
De waarheid zeggen is niet helemaal hetzelfde als demoniseren.. Laura (dan wel haar familie) heeft een paar keer de kluit belazerd toen het om geld ging. Dit gedoe is ook vaag. De vraag hoe de vork in de steel zit bij de afdracht aan het goede doel is op zich legitiem hoor.. mi.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:11:35 #150
340258 MrFoureyes
pi_107456591
Ondertussen in het Grote Sprookjesboek...

"Hoi Laura, ik heet Storm en mijn zusje heet Sterre. We hebben ook een Duitse herdershond en die heet Adolf."

www.lauradekker.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')