Ziet er heel goed uit. Ik moet ook eens squash halen hier.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Zoiets als dit:
http://www.bbcgoodfood.co(...)-and-red-onion-pasta![]()
mandarijntje en een glas waterquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Ehh.. een satekroket, portie vlammetjes met chilisaus en zoete popcorn met limonade
Het smaakte me eigenlijk wel goed. Volgende keer zal ik met je ruilen ok?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
mandarijntje en een glas water![]()
Ruilen?
Comfort foodquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:25 schreef Audreyoot het volgende:
Vanavond maar ik yorkshire pudding met gevulde champignons en roast beef
quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Comfort food
Ik eet vnv visgratin met spinazie of macaroni lesco, weet nog niet.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:18 schreef hugsy33 het volgende:
Hier vanavond simpele broodjes, met kroketten een frikandellen.
Dat had mijn schoonmoeder maandag gemaakt maar dan als overschotel. Aardappelpurree op de bodem, dan witlof in ham gerold en gegratineerdquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:46 schreef Muck het volgende:
Witlof met ham en kaas, aardappelpuree en een haaskarbonaadje
dat vind ik eigenlijk wel een bijzonder goed ideequote:Op woensdag 25 januari 2012 16:48 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat had mijn schoonmoeder maandag gemaakt maar dan als overschotel. Aardappelpurree op de bodem, dan witlof in ham gerold en gegratineerd
receptje?quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:48 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat had mijn schoonmoeder maandag gemaakt maar dan als overschotel. Aardappelpurree op de bodem, dan witlof in ham gerold en gegratineerd
Heb ik niet maar lijkt me niet erg lastig; aardappelpurre maken en die op de bodem van de overnschotel, witlof even voorkoken en inrollen in ham, kaas en broodkruimels erover, in de over de kaas laten smelten en smakelijkquote:
Oh heerlijkquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:35 schreef RichardHammond het volgende:
Een Whopper met een grote cola.
Hier vanavond ook mihoen, witte rijst, saté babi, ayam kerrie en tahoe/tempeh met.....erwtjes!quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een zooi bij elkaarBami met sate en varkenshaas ok, maar met spinazie, doperwten en worteltjes?
Dat gaat nog wel vind ik, je kunt de erwtjes bv door de mihoen gooienquote:Op donderdag 26 januari 2012 19:32 schreef morgane het volgende:
[..]
Hier vanavond ook mihoen, witte rijst, saté babi, ayam kerrie en tahoe/tempeh met.....erwtjes!
Om de vriezervoorraad weg te werken
Het was bami..quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel vind ik, je kunt de erwtjes bv door de mihoen gooien.
Ik heb 1,5 bord boerenkoolstamp met spekjes en een halve rookworst op, had ontzettende trek en smaakte zeer goed!
Uiensoepquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Uiensoep en een boterham gebakken ei.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Een heerlijk zuurdesembrood met kummel in houtoven gebakken.
Maar tiramisu is heeel makkelijkquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:10 schreef Tezz het volgende:
Krijg vanavond eters!![]()
Vooraf wat ciabatta met verse pesto en/of verse kruidenboter.
Daarnaast wat lekkere dingen op tafel als apetizer: italiaanse pasham, zwarte olijven, zongedroogde tomaatjes.
Voor de kinderen nog gegrilde maiskolf (op speciaal verzoek van mijn dochter).
Hoofdgerecht:
Risotto met bospaddestoelen, gegrilde kip, salade courgette/rode ui/amandelen en salade capresse.
Voor de kinderen maak ik gehaktballetjes in tomatensaus met spaghetti. Ik weet namelijk niet of de kinderen van mijn gasten alleseters zijn. Dus dan is er in ieder geval keuze.
Nagerecht:
Gewoon een ijstaart, kant-en-klaar gekocht. (toetjes is niet mijn ding).![]()
Cortizone steroide?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:58 schreef hugsy33 het volgende:
Ik blijf honger houden, al 5 boterhammen en een pannenkoek opligt aan m'n medicijnen denk ik
Heerlijkquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond: lekker simpele boerenkoolstampot met rookworst.
I know... En ik zit ook al de hele dag te twijfelen of ik niet toch iets moet maken zelf. Ben nu klaar met voorbereidingen en tafel. Ik moet nu kiezen tussen naar de winkel en iets maken of lekker in bad gaan liggen. Hmm....quote:
Oh ja kut is dat he! Helemaal als je iets heel lekkers eetquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:57 schreef nectarientje het volgende:
Rijstprutje met gebakken ei en wat kroepoekjes. Ben alleen enorm verkouden dus ik proefde er geen klap vanVolgens
was het lekker
Jij had hongerquote:
Jelly!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jij had honger.
Ik had net een kop thee en een slagroomgebakje
Voor vnv bij de 'borrel' heb ik toastjes, kaasjes en chips![]()
Had ik o.a. ookquote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:36 schreef The_Hives het volgende:
naturel ribbel chips met dip en een wijntje
quote:
Die onderste was in zijn geheel voor mij, de bovenste heb ik gedeeld met drie anderen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jij had honger.
Ik had net een kop thee en een slagroomgebakje
Voor vnv bij de 'borrel' heb ik toastjes, kaasjes en chips![]()
Varkenshaas en frietjes, heerlijkquote:Op zondag 29 januari 2012 11:34 schreef Bienelientjee het volgende:
Varkenshaasjes liggen in de marinade.....(ketjap, honing, tomatenpuree, zout, knoflook, peper, sambal)! Lekker met frietjes erbij en salade. Lekker simpel vandaag.
Voor mijn ontbijt / lunch moet ik nog even nadenken.....
klinkt erg goedquote:Op zondag 29 januari 2012 11:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Iig een walnoten peren taart met cognac caramel saus als toetje! Hmm wat zal t hier straks lekker ruiken
iets van wraps?quote:Op zondag 29 januari 2012 12:32 schreef minilot het volgende:
Hmmm. Ik wil vanavond iets maken waarbij mijn lief morgenavond op zijn werk ook nog een portie kan opwarmen in de magnetron, en dat het dan nog goed te eten is ook. De afgelopen paar zon/maandagen hadden we al stamppotten, lasagne en andere pastagerechten, vorige week chili con carne en nu wéét ik het gewoon niet.
Jij komt altijd zo creatief over, dus ik dacht dat je vast geen suggestie nodig hadquote:Op zondag 29 januari 2012 12:43 schreef minilot het volgende:
We hebben deze week al twee keer wraps op (één keer maistortilla's, één keer chapati), dus neh.
Vind het trouwens altijd wel een grappige suggestie: 'wraps ofzo', zonder een suggestie voor de vulling - alsof een wrap ook maar iets anders is dan een vehikel voor hetgeen dat erin zit.![]()
Graag gedaan hoorquote:Op zondag 29 januari 2012 12:51 schreef minilot het volgende:
Da's lief om te zeggen Roos!Ik vind het wel lollig - ik hoor het mensen vaker zeggen: "vanavond wraps!"
Maar met wát dan, denk ik dan? Ik vind het zo nikszeggend over iemands avondeten!![]()
Enfin, we zijn eruit. Iets met noedels, thais, rundvlees, koriander, limoen, etc! Iets lichts dus.
Edit: en ja, MoBlo, mijn liefje wil wel iets warms 's avonds.![]()
Oh dat is heerlijk!quote:Op zondag 29 januari 2012 15:48 schreef _Loki het volgende:
Homemade chinese tomatensoep. Ben benieuwd
Mjam!quote:Op zondag 29 januari 2012 15:48 schreef _Loki het volgende:
Homemade chinese tomatensoep. Ben benieuwd
Geen taugé, helemaal vergeten, wel kipquote:Op zondag 29 januari 2012 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mjam!Met kip en taugé enzo?
![]()
Ik eet vandaag boerenkool met een stukje hemaworst en wat spekkies!
Chinese tomatensoep met appelmoes?quote:Op zondag 29 januari 2012 18:14 schreef _Loki het volgende:
[..]
Geen taugé, helemaal vergeten, wel kip
En appelmoes, uiteraard.
Maakt het helemaal afquote:Op zondag 29 januari 2012 19:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Chinese tomatensoep met appelmoes?
quote:Op zondag 29 januari 2012 20:09 schreef Zo-is-dat het volgende:
Geroosterde groente (pastinaak, wortel, rode ui, zoete aardappel, cherrytomaatjes) met een kappertjes, citroen, ahorndressing, er over verse basilicum uit Plenty, heerlijk weer!!
Aziatische maaltijden zijn idd lekker voor kant-en-klaar. Eerlijk gezegd de enige k&k's die lekker zijn.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:48 schreef El_Liberaliste het volgende:
Bami uit de magnetron met wat ei, groente, kip.
En het was voor een kant-en-klaarmaaltijd prima te kanen
Klopt, viel me 100% mee. Toch wel handig als je lastig tijd vindt om te koken.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aziatische maaltijden zijn idd lekker voor kant-en-klaar. Eerlijk gezegd de enige k&k's die lekker zijn.
Ook van een duurder merk zijn die stamppotten niet te vreten. Ooit zuurkoolstamppot geprobeerd (want maak geen hele pan voor mij alleen) en bah bah bah; smaakte niet eens naar zuurkoolquote:Op zondag 29 januari 2012 20:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Klopt, viel me 100% mee. Toch wel handig als je lastig tijd vindt om te koken.
Die Euroshopper dingen met hutspot, spinazie etc. zijn echt veel minder van kwaliteit en enorm zout.
Off topic: Had je al gezien dat er weer een nieuw boek van zijn hand is?quote:
Bedoel je niet gewoon deze?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:18 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Off topic: Had je al gezien dat er weer een nieuw boek van zijn hand is?ook zijn gebak recepten enzo erin!
Must.have.it!
Hehe, die had ik laatst nog ja. Zat weinig smaak aan, de zuurkool die m'n moeder vroeger maakte was toch even wat beter in kwaliteit.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ook van een duurder merk zijn die stamppotten niet te vreten. Ooit zuurkoolstamppot geprobeerd (want maak geen hele pan voor mij alleen) en bah bah bah; smaakte niet eens naar zuurkool
Hmm, die ken ik en bij nader inzien is het denk ik de vertaalde versie inderdaad! Hè verdorie geen nummer drie, scheelt wel op mn verlanglijstjequote:Op zondag 29 januari 2012 21:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Bedoel je niet gewoon deze?
[ afbeelding ]
Die is juist van eerder dan Plenty.
Wat eh.. stop je daar zoal in dat ie zoquote:Op maandag 30 januari 2012 22:43 schreef motorbloempje het volgende:
De meest goddelijke lasagne die ik óóit geproduceerd hebNom wat was hij lekker!
En dit, recept bittequote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat eh.. stop je daar zoal in dat ie zogoddelijk
wordt?
Gewoon benieuwd om eens te vergelijken met mn eigen recept!
Geen idee eigenlijk wat allemaal precies, maar het lijkt op:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat eh.. stop je daar zoal in dat ie zogoddelijk
wordt?
Gewoon benieuwd om eens te vergelijken met mn eigen recept!
Duurquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond uit eten bij de Vrienden van Jacob. *
Super! Geniet ervan!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef golfer het volgende:
25% korting met de Dinerjaarkaart.quote:
Ow NOM!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik kook vnv voor 5 6 man incl. ikke:
Voor: Vitello Tonato
Hoofd: Hele kip (2) met Japanse wokgroenten, caesar salade, rosti en puree.
Toe: Tarte Tatin met een bolletje gevulde koek-ijs
Lekker! Mooie tent ook.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef golfer het volgende:
quote:
Jep.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mona Boordevol? Dies lekker
quiche voor beginners:quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Plannen zijn veranderd, dus ook het eten. Vanavond zelf gekruide shoarma, morgen pizza, vrijdag....geen idee. Wil misschien een quiche gaan proberen, maar dan moet ik nog even een geschikt recept voor een beginneling vinden!
Zometeen koffie zetten...
quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Er waren vandaag geen normale rode pepers meer in de lokale supermarkt. Zag één soort rood pepertje liggen en ik dacht: "dan nemen we die toch als extra smaakmakertje door de shoarma......."
![]()
Dat hebben we geweten....................Godnondju!
De heldoener: een Madame Jeannette pepertje![]()
Wat ben ik toch nog een leek in de keuken!
Ach, zodoende leert men, nietwaar?!
(hoopt vanavond niet op een run naar de wc......)
madame jeanette in de supermarkt?quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Er waren vandaag geen normale rode pepers meer in de lokale supermarkt. Zag één soort rood pepertje liggen en ik dacht: "dan nemen we die toch als extra smaakmakertje door de shoarma......."
![]()
Dat doe ik nog net niet, maar idd, kan niet pittig genoeg zijnquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Rode peper, eet er zo 1 van op, kan mij niet pittig genoeg.
Zoute zachte grioten hier....ook al zo erg.quote:Op donderdag 2 februari 2012 00:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik snoep me helemaal suf aan de tumtum. Nooit geweten dat die krengetjes zo verslavend zijn!
Ja, die madame jeanettes zijn flink pittig ja! Tussen gewone pepers zit trouwens ook vaak flink wat verschil, ik test het altijd even met een klein stukje (eten of tegen mijn lip).quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:49 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
Lekker besneden zwijntje en wat paling?quote:Op donderdag 2 februari 2012 01:39 schreef cinnamon_M het volgende:
OT: vanavond in Antwerpen met een groep gegeten in een kosjer restaurant. Na een bijeenkomst bij EP over religie.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 01:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker besneden zwijntje en wat paling?
Ken nog een verhaal van iemand die soep ging trekken met een heel madam jeanet pepertje erin, om er later uit te halen. Iemand anders vond het erg raar dat dat ding heel was, dus dacht aardig te zijn door dat ding even fijn te stampen in die soep. Want ja, dat hoort niet, hele groenten erin.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:49 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
Jummmm! Ik wil morgen brownies bakkenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:21 schreef Dragonberry het volgende:
homemade brownies met pecannoten en karamel met een kopje rooibos thee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |