SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Entry List + Alternates DAMES:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll:
Poll: Winnaar Australian Open 2012
• Novak Djokovic
• Rafael Nadal
• Roger Federer
• Andy Murray
• Juan Martin Del Potro
• Iemand anders
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:47 schreef Federer-fan het volgende:
Waren dit drie lovegames voor Berdych op rij?
Had Nadal ook niet helemaal zien aankomen dat hij die voorsprong zou kwijtraken.quote:
Nadal stat 0-1 in TB's dit jaar, Berdych 7-0. (In 01 had Berdych 17-8 en Nadal 20-10.)quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:48 schreef truedestiny het volgende:
Berdych gaat voor de tiebreak. Zal die wel vertrouwen in hebben.
Hoeveel op rij al gewonnen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:48 schreef truedestiny het volgende:
Berdych gaat voor de tiebreak. Zal die wel vertrouwen in hebben.
Het lijkt me wel dat daarnaar is gekeken, vooral ook omdat er een onnauwkeurigheids/foutmarge in zit.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:48 schreef EddyAlbena het volgende:
Is er bij het testen van Hawk Eye gekeken naar de nauwkeurigheid van de machine tov de nauwkeurigheid van gewoon lijnrechters (lijkt me niet heel moeilijk, goede camera's op alle lijnen en dan vergelijken met de calls)?
In 2012 dus al 7.quote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:52 schreef TheArt het volgende:
I like a challenge en dan een beeld van Nadal.
Wat een humor in die reclame van Kia
IJzersterk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:52 schreef TheArt het volgende:
I like a challenge en dan een beeld van Nadal.
Wat een humor in die reclame van Kia
Ze laten gewoon voorbeelden zien van ballen die uit zijn en dat moeten ze dan onthouden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe worden lijnrechters opgeleid eigenlijk? Kan me dat moeilijk inbeelden
Wel verdomme. Dat was helemaal niet mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:55 schreef franklop het volgende:
Eigenlijk staat er gewoon een jinx in de TT, elke keer als zoiets erin staat wint ie alsnog
[...]
Ja, heel irritant inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:56 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal ook bij elke UE aan het fistpumpen
Eurosportquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:56 schreef Zocalo het volgende:
Via welke stream kijken jullie? Mijne hapert nogal...
Ja, zeker En nu weer een sterk punt.quote:
unibet (wel eerst aanmelden)quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:56 schreef Zocalo het volgende:
http://www.livescorehunter.ro/streams/1/lshro1.html is primaquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:56 schreef Zocalo het volgende:
Inderdaadquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:57 schreef Salamando het volgende:
Nadal stond te routourneren op de baan ernaast.
Haha heldquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ze laten gewoon voorbeelden zien van ballen die uit zijn en dat moeten ze dan onthouden.
Maakt tegenwoordig niet meer uit, omdat de spelers toch kunnen challengen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha held
Ik bedoel meer, krijgen die lui duizenden ballen richting de lijn die zij moeten callen als training? En hoeveel fouten maken ze dan?
Dit.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:58 schreef tja77 het volgende:
Knappe bal van Nadal, maar zo'n volley MOET een punt zijn.
Als je op setpunt komt, dan mag datquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:56 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal ook bij elke UE aan het fistpumpen
quote:
Het is niet alleen op setpunt hoor..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je op setpunt komt, dan mag dat
Ja dat lijkt mij ook logisch. Heb zelf weinig vertrouwen in het systeem, maar als dat blijkbaar een hogeere nauwkeurigheid kent dan is het natuurlijk prima.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het lijkt me wel dat daarnaar is gekeken, vooral ook omdat er een onnauwkeurigheids/foutmarge in zit.
Matige jynx.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:59 schreef TheGeneral het volgende:
Toch gaat Nadal deze breaker eruit slepen denk ik.
de stats van 2012 zijn in zn nadeelquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:59 schreef TheGeneral het volgende:
Toch gaat Nadal deze breaker eruit slepen denk ik.
Hehe, geen opzettelijke jynx. Ik denk gewoon dat hij nu toch iets extra's brengt want hij weet dat 2-0 achter in sets wel erg moeilijk gaat worden.quote:
2009quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:01 schreef truedestiny het volgende:
Ik heb Berdych eigenlijk nog nooit zo goed zien tennissen.
Lijkt mij ook maar waarom mogen coaches bij tennis niks, behoorlijk gay imoquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:01 schreef Salamando het volgende:
Ik denk als je van de hele top 50 de coach weg zou halen, Nadal het het moeilijkst zal hebben.
Dat dachten we vorig jaar natuurlijk ook van Nadal - Ferrerquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:03 schreef Federer-fan het volgende:
Liever geen vijfsetter want die kan ik niet afkijken.![]()
Die wedstrijden morgen ga ik trouwens niet kijken. Vooral Djokovic-Ferrer lijkt me niet heel boeiend.
Nou ja, Ferrer had Nadal al eens verslagen in een Grand Slam en die kan het op HC Nadal gewoon heel moeilijk maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:03 schreef Salamando het volgende:
[..]
Dat dachten we vorig jaar natuurlijk ook van Nadal - Ferrer
Ik bedoel meer dat het tennis van Ferrer me niet aanspreekt. Ik vind het knap wat hij doet maar ik vind er weinig aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:03 schreef Salamando het volgende:
[..]
Dat dachten we vorig jaar natuurlijk ook van Nadal - Ferrer
Djokovic-Ferrer. 09.30 uur NL tijd.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:04 schreef Zocalo het volgende:
Wat staat er donderdagochtend op het programma? NL tijd?
Djoko - Ferrer.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:04 schreef Zocalo het volgende:
Nog niet bekend, maar waaschijnlijk Federer - Nadal/Berdychquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:04 schreef Zocalo het volgende:
die is voor morgenochtend dan is het woensdag zeg maarquote:
Dat lijkt me morgenochtendquote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Djokovic-Ferrer. 09.30 uur NL tijd.
Donderdag zegt ie he, niet morgenquote:
Oh donderdag inderaad..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Nog niet bekend, maar waaschijnlijk Federer - Nadal/Berdych
Ja, sorry, inderdaad.quote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef Salamando het volgende:
[..]
[..]
Donderdag zegt ie he, niet morgen.
Nadal staat ook 20 meter achter de baseline. als de bal naar de andere hoek gaat heeft Nadal ze geen enkele keer terug.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:07 schreef truedestiny het volgende:
Hij slaat ze echt hard hoor. continu de druk op Nadal.
Moet Berdych wel deze set winnen anders ben ik bang dat het een 4-setter wordt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:10 schreef Mykonos het volgende:
Nu al 2,5 uur bezig, kan een marathonpartij worden zo
Ja, jammer voor mij dan, want ik moet om 13.45 uur afhaken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:10 schreef Mykonos het volgende:
Nu al 2,5 uur bezig, kan een marathonpartij worden zo
Die bal was dertien meter uit.quote:
Ik dacht eerst dat het Robbert Federer was.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef Ebbao het volgende:
Ik wist niet dat foppe de haan zwitsers kon praten
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal lijkt overigens wel veel last van die schouder en knie te hebben. Maar goed dat hij nu al een maand vrij neemt om dat te kunnen laten helen..
Doet me denken aan de opmerking van Marcella Mesker tijdens Roland Garros, dat Nadal 8 meter achter de baseline stond te retournerenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die bal was dertien meter uit.
Nou ja, dat ging nog wel. Hij kreeg de volley die hij wilde. Moet je die makkelijke bal wel maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef TheArt het volgende:
Echt, dat setpunt was zo'n ontiegelijke faal. Een backhandapproach cross naar de forehand van Nadal slaan, op zo'n belangrijk moment, hoe verzin je het
liefst een hele maand, maar niet langer he. Stel je voor dat hij een keer 3e of 4e op de ranking komt te staanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal lijkt overigens wel veel last van die schouder en knie te hebben. Maar goed dat hij nu al een maand vrij neemt om dat te kunnen laten helen..
Nou, zo gek is dat niet want Nadal stond in deze set twintig meter achter de baseline. Dat schreef TheGeneral net.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:13 schreef Salamando het volgende:
[..]
Doet me denken aan de opmerking van Marcella Mesker tijdens Roland Garros, dat Nadal 8 meter achter de baseline stond te retourneren.
Vind ik niet. Die volley had hij kunnen maken, maar je kan hem geen mentale zwakte verwijten, hooguit gebrek aan mentale perfectie. Als hij nou beide tiebreaks verprutst had, oké.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:11 schreef TheArt het volgende:
Jezus Berdshit doet zijn naam alle eer aan.
IN dat geval is het niet zo raar neequote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, zo gek is dat niet want Nadal stond in deze set twintig meter achter de baseline. Dat schreef TheGeneral net.
Mwah lijkt het niet opquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:14 schreef TheGeneral het volgende:
Meteen de break voor Nadal nu?
Zou wel typisch Nadal zijn...
Hij bracht zichzelf daardoor al in de problemen. Hij kreeg eerst een forehandvolley waar hij nog maar net bij kon. Het is dat Nadal met die bal daarna niets deed waardoor Berdych alsnog die prima te maken volley kreeg. Hij had het gewoon niet zover moeten laten komen. Gewoon die approach rechtuit naar de backhand van Nadal en je krijgt in 99% van de gevallen een bal cross terug, op je forehandvolley ook nog. Beter kan niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:13 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nou ja, dat ging nog wel. Hij kreeg de volley die hij wilde. Moet je die makkelijke bal wel maken natuurlijk.
Nadals forehand passing is niet per se beter dan zijn backhand passing.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef TheArt het volgende:
Echt, dat setpunt was zo'n ontiegelijke faal. Een backhandapproach cross naar de forehand van Nadal slaan, op zo'n belangrijk moment, hoe verzin je het
Dat is waar.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij bracht zichzelf daardoor al in de problemen. Hij kreeg eerst een forehandvolley waar hij nog maar net bij kon. Het is dat Nadal met die bal daarna niets deed waardoor Berdych alsnog die prima te maken volley kreeg. Hij had het gewoon niet zover moeten laten komen. Gewoon die approach rechtuit naar de backhand van Nadal en je krijgt in 99% van de gevallen een bal cross terug, op je forehandvolley ook nog. Beter kan niet.
Die tweede? Het was niet zo'n makkelijke volley als hier opeens beweerd wordt. Hij moest een goede bal slaan om 'em te maken, en dat deed 'ie niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:16 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vond die volley helemaal niet zo slecht. De bal kwam heel hard aan en zo'n volley gaat vaker uit dan in volgens mij.
Dat laatste verwijt ik hem ook. Ik zeg niet dat ie hier mentaal zwak is, ik zeg dat hij weer op een beslissend moment de foute keuze maakt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind ik niet. Die volley had hij kunnen maken, maar je kan hem geen mentale zwakte verwijten, hooguit gebrek aan mentale perfectie. Als hij nou beide tiebreaks verprutst had, oké.
Daar ging het niet per se om. Het gaat erom dat je met die crossbal direct de hele hoek langs de lijn open legt. Het is qua ruimte die je moet dekken en afstand die je moet afleggen gewoon geen slimme bal. Je kan hem natuurlijk wel eens slaan, maar waarom moet je dat zo nodig op SP doen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nadals forehand passing is niet per se beter dan zijn backhand passing.
Het hoefde geen goede volley te zijn. Hij moest binnen de lijnen en dan was de set voor hem. Het was misschien geen hele makkelijke bal, maar wel een bal die zeer goed te doen was, en die hij eigenlijk gewoon moet maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die tweede? Het was niet zo'n makkelijke volley als hier opeens beweerd wordt. Hij moest een goede bal slaan om 'em te maken, en dat deed 'ie niet.
eigen schuld...quote:
Inderdaad. Dat is niet zoals het normaal gaatquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:18 schreef Szura het volgende:
Voorlopig lijkt het juist Berdych die snel een break gaat pakken
Ja, die tweede.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die tweede? Het was niet zo'n makkelijke volley als hier opeens beweerd wordt. Hij moest een goede bal slaan om 'em te maken, en dat deed 'ie niet.
Tja, zo verrassend is dat niet met een speltype dat voornamelijk op kracht is gebaseerd ...quote:
hij had ook gewoon rust moeten pakken, dat maandje rust na de AO kan wel eens te laat zijn..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:21 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tja, zo verrassend is dat niet met een speltype dat voornamelijk op kracht is gebaseerd ...
Nee zijn linker bilhaar zit verkeerd, je ziet hem ook de hele tijd proberen om hem eruit te trekken, met name bij het serveren.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:24 schreef truedestiny het volgende:
Berdych heeft een pijntje aan zijn lies volgens mij.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:27 schreef TheGeneral het volgende:
Nou, absolute genius is wat overdreven hoor Mats..
Ik zat net te denken, misschien dat ze bij die operatie laatst zijn hersenen hebben verwijderd.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:30 schreef Zocalo het volgende:
Mountains, movies, Mats zit aan shit geloof ik
Mats is gewoon de kluts volledig kwijt na die val. In van die films zie je dan dat hij weer een goede tik op zijn hoofd moet krijgen om weer normaal te worden. Wie?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:30 schreef Zocalo het volgende:
Mountains, movies, Mats zit aan shit geloof ik
Wat Nadal verzaakte, op tijd challengenquote:
Edit: laat maar.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:35 schreef TheGeneral het volgende:
Waarom zou je zo'n bal niet altijd terugslaan?
Voor een bal die gewoon op de lijn is. Lijkt me niet echt handig.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
Wat Nadal verzaakte, op tijd challengen
Als hij wordt uitgeroepen, prima. Zo niet, dan kun je nog doorspelen. En als je echt zeker bent, kun je direct challengen, maar niks doen is helemaal niet handig.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt als hij hem in slaat, is het een let als hij challenget en gelijk heeft?
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:38 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Als hij wordt uitgeroepen, prima. Zo niet, dan kun je nog doorspelen. En als je echt zeker bent, kun je direct challengen, maar niks doen is helemaal niet handig.
Over nieuwe ballen, ze hadden er maar 4 meer.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:39 schreef Federer-fan het volgende:
Gaat Berdych nu miepen over die bal?
Ja, wat doet het ertoe.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Over nieuwe ballen, ze hadden er maar 4 meer.
Li kreeg er tegen Clijsters gewoon een waarschuwing voor omdat haar coach wat riep.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:40 schreef TheGeneral het volgende:
Toni die je ondertussen ook constant ziet coachen.... Het wordt er allemaal niet mooier op.
Ja ongelofelijk, mieter die gast eens het stadion uit.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:40 schreef TheGeneral het volgende:
Toni die je ondertussen ook constant ziet coachen.... Het wordt er allemaal niet mooier op.
Tenzij de spelers vinden van wel? Zij moeten het ermee doen dus Mats moet niet zo huilen. Sowieso, voetbal scheidsrechters vergelijken met tennis umpiresquote:
Jij ook al.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:41 schreef TheGeneral het volgende:
Wilander houd aub je mond eens zeg.. Ik ga bijna overschakelen naar NL commentaar..
4 ballen in plaats van 6, dan slijten ze veel sneller, wat in het nadeel is van de aanvallende tennisser. Hij mocht de per direct (in de game wisselen, voor 6 nieuwe) maar speelde liever door met 4 ballen. Om pas na de game de ballen te wisselen. En dat had Berdych niet begrepen volgens mij.quote:
Ik snap het ook niet. Zou een goeie zaak zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:42 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja ongelofelijk, mieter die gast eens het stadion uit.
De regels zijn toch duidelijk zat?
Is ook zo. Ongenuanceerde reactie van mij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
4 ballen in plaats van 6, dan slijten ze veel sneller, wat in het nadeel is van de aanvallende tennisser. Hij mocht de per direct (in de game wisselen, voor 6 nieuwe) maar speelde liever door met 4 ballen. Om pas na de game de ballen te wisselen. En dat had Berdych niet begrepen volgens mij.
Kristie Boogert geeft commentaarquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:43 schreef Szura het volgende:
Jullie zijn toch binnen 5 minuten terug door dat saaie gemiep van Pakkert
Ja, al las ik wel dat ze van iemand had geleerd hoe ze enthousiast kon overkomen. Dat klinkt niet erg natuurlijk vind ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kristie Boogert geeft commentaar
En die dat meestal prima, vind ik dan.
Kunnen ze hem niet even uit de commentaarruimte verwijderne ofzo.quote:
Kristie heeft een lief stemmetjequote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kristie Boogert geeft commentaar
En die dat meestal prima, vind ik dan.
Daar kijkt Nadal nu dus ook naar.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:46 schreef TheGeneral het volgende:
Allemaal kijken naar Spirit: Stallion of the Cimarron!
Deel 2 en 3 staan er ook op!
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:46 schreef TheGeneral het volgende:
Allemaal kijken naar Spirit: Stallion of the Cimarron!
Deel 2 en 3 staan er ook op!
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:50 schreef Autobandje het volgende:
"How that win against Federer at Wimbledon helps him", iets van 2 jaar terug zal hem nu enorm helpen ?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:51 schreef Zocalo het volgende:
BerdychWilander raaktis het echt helemaal de weg kwijtdenk ik.
Had ie moeten doenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:54 schreef theSummoner het volgende:
Hij liep bijna de flesjes van Nadal omver
Dat had hem zeker geholpen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:54 schreef theSummoner het volgende:
Oké.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:54 schreef opgebaarde het volgende:
Vooral eurosport blijven kijken en hier kankeren
Gewoon een keer expres die flesjes naar de andere kant van de baan schoppen en dan kijken of meneer van de leg is.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:54 schreef theSummoner het volgende:
Dan gaat hij klagen bij de umpire.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gewoon een keer expres die flesjes naar de andere kant van de baan schoppen en dan kijken of meneer van de leg is.
Minder scherp? Hij sloeg net een behoorlijk scherpe volley.quote:
Die zijn beste maat is, als we Wilander mogen gelovenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dan gaat hij klagen bij de umpire.
leuk en alles maar je moet wel scherp blijven natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:57 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Na al die uren is dat misschien ook niet zo vreemd.
Deed 'ie dat eerder wel dan? Ik dacht dat Nadal niet kon choken?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Szura het volgende:
Nadal gaat niet nog eens choken als ie voor de set serveert
Dat lijkt me ook niet nee.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Szura het volgende:
Nadal gaat niet nog eens choken als ie voor de set serveert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |