Dit dus.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Gewoon de normale procedure volgen.
Herinnering > 2e herinnering > aanmaning > 2e aanmaning > incasso bureau inschakelen en hun het laten overnemen.
Niet te moeilijk over denken.
Das leuk als het om iets lulligs gaat.. voor bedragen van 50.000 en 7000 denk ik niet dat TS op zulke onzin posts zit te wachten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:48 schreef TC_Artemis het volgende:
Daar heb je big frank voor..
http://www.bigfrank.nl/
WTF? Is dat een ludieke foto of heeft die gozer op de foto echt dat incassobureau?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:48 schreef TC_Artemis het volgende:
Daar heb je big frank voor..
http://www.bigfrank.nl/
Nooit mee te maken, en werk al jaren met zulke bedragen. Anders had ik nu 1500 EUR weggegooid aan 3 jaar rechtsbijstand.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:37 schreef TigerXtrm het volgende:
Trouwens, als je met zulke bedragen omgaat mag ik toch aannemen dat je dit soort dingen hoort te weten. En zeker als je met apparatuur van zulke bedragen in de weer bent op zijn MINST ook een rechtsbijstand verzekering hebt. Beetje vaag.
En nu kost het niet hebben er van je straks 7000euro. Had je zomaar 5500euro wel 'kunnen krijgen'.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:18 schreef Oksel het volgende:
Nooit mee te maken, en werk al jaren met zulke bedragen. Anders had ik nu 1500 EUR weggegooid aan 3 jaar rechtsbijstand.
Verzekeren is altijd weggegooid geld als je er geen van gebruik van hoeft te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nooit mee te maken, en werk al jaren met zulke bedragen. Anders had ik nu 1500 EUR weggegooid aan 3 jaar rechtsbijstand.
Of: Herinnering > aanmaning > dagvaarden, anders blijf je eindeloos bezig. Klant dit ook duidelijk maken, of betalen of we zien elkaar voor de rechter.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Gewoon de normale procedure volgen.
Herinnering > 2e herinnering > aanmaning > 2e aanmaning > incasso bureau inschakelen en hun het laten overnemen.
Niet te moeilijk over denken.
Inderdaad..... zeker in deze tijd... ben je niet verzekerd dan betaal je je scheel aan zo'n incasso bureau terwijl een rechtsbijstand echt niet meer hoeft te kosten dan 200 euro op jaarbasis... (vaak valt hier ook gewoon een incassobureau onder)quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:37 schreef TigerXtrm het volgende:
Trouwens, als je met zulke bedragen omgaat mag ik toch aannemen dat je dit soort dingen hoort te weten. En zeker als je met apparatuur van zulke bedragen in de weer bent op zijn MINST ook een rechtsbijstand verzekering hebt. Beetje vaag.
Daar heb je nu weinig aan. Aangezien lopende conflicten niet gedekt zijn. Het is DAS of ARAG (bij mij).quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:04 schreef Oksel het volgende:
Waar hebben jullie je rechtsbijstand lopen?
Een boer? Typisch hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:05 schreef Oksel het volgende:
Voor jullie beeldvorming:
[ afbeelding ]
Kletskoekquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:21 schreef ManAtWork het volgende:
Verzekeren is altijd weggegooid geld als je er geen van gebruik van hoeft te maken.
Goede vraag. Technisch is alles 100% in orde. Cosmetisch kan het strakker, maar laten we eerlijk zijn; het zijn industriële panelen op een zakelijk pand, wat zelf schots en scheef staat.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:03 schreef Peter het volgende:
En als je er een onafhankelijke 3e naar laat kijken, wat oordeelt deze dan?
True. Maargoed, nu eenmalig iemand in moeten schakelen zal geen 1500 EUR kosten lijkt me..?quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Verzekeren is altijd weggegooid geld als je er geen van gebruik van hoeft te maken.
Dat is het kenmerk van een verzekering.
Op grond waarvan wil je je installateur aansprakelijk stellen dan? Een ondeugdelijke installatie terwijl je in de OP zegt dat alles perfect werkt en is opgeleverd conform opdracht?quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:02 schreef Oksel het volgende:
Alles op papier.
Ik heb overigens mijn installateur (in overleg met hen!) ook nog niet betaald. Ik zou hen aansprakelijk kunnen stellen voor dit gebeuren natuurlijk.
Heb liever Friese kruidkoek.quote:
Nou, vergis je daar maar niet in. Als het tot een rechtzaak komt, gaat het wel iets meer dan ¤ 1.500,- kosten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
True. Maargoed, nu eenmalig iemand in moeten schakelen zal geen 1500 EUR kosten lijkt me..?
Dit gaat me even te snel, sorry.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:37 schreef Smurfenkop2502 het volgende:
Normaal gesproken als je een vordering voldoet, dan erken je de vordering. Bij betaling onder protest voorkom je eventuele kostenverhogende maatregelen, maar je erkent daarmee niet de vordering, dus ondanks de betaling blijft de vordering betwist en kan de klant er nog op terugkomen en het eventueel van jou terugvorderen.
Ik zie het nog steeds niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:16 schreef Oksel het volgende:
Hier een grotere foto. Halverwege (als je inzoomt) zie je een naad die niet helemaal strak is. Waarschijnlijk doordat een paneel niet helemaal haaks is geweest, dat komt voor. Dat het systeem licht afwijkt zie je aan de profielen die links verder eronderuit steken dan rechts. Maargoed, het dak is dus links een meter lager dan rechts.. dus wat is 'recht' of zo'n dak..?
[ afbeelding ]
Maar als ik een rechtzaak win zijn de kosten toch voor de ander?
Lekker makkelijk gedacht. Als je weet wat voor spul je installeert weet je ook dat de kans op garantie nihil is. Dan 'geef' je dus zomaar even 7000 euro weg.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:53 schreef Fer het volgende:
Ja of laat die 7000 en ze kunnen tevens fluiten naar hun garantie.
quote:
quote:Incassobureau Vladimir onderscheid zich door de non nonsense mentaliteit betaald u niet dan krijgt u met ons te maken en komen wij u een persoonlijk bezoek brengen dit kan bij u thuis zijn maar ook op werk of op de sportvereniging.
Hoe kom je daarbij? Je kunt in Nederland niet veroordeeld worden tot het betalen van de advocaatkosten van de tegenpartij.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:20 schreef Smurfenkop2502 het volgende:
Advocaat heb je niet nodig, gewoon rechtstreeks uit handen geven aan een deurwaarder.
Een eventuele gerechtelijke procedure kan aardig in de papieren lopen, zeker als er verweer wordt gevoerd, maar als je uiteindelijk in het gelijk wordt gesteld dan zal de wederpartij in de kosten worden veroordeeld en heb jij per saldo geen kosten. Verhaalsmogelijkheden lijken me in dit geval voldoende aanwezig.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
Hoe kom je daarbij? Je kunt in Nederland niet veroordeeld worden tot het betalen van de advocaatkosten van de tegenpartij.
Bron.quote:In civiele rechtszaken en bestuursrechtelijke zaken kan de rechter beslissen dat de verliezende partij de kosten van de tegenpartij moet betalen. Dit heet de kostenveroordeling.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is de exacte reden dat er niet betaald wordt? Je hebt al een brief van de rechtsbijstandsverzekering gekregen? Lijkt mij totale kolder van deze klant om niet tot betaling over te gaan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:30 schreef Oksel het volgende:
Goede vraag. Moeilijk.
De klant neemt overigens nu contact op met zijn/haar rechtsbijstandsverzekering, als die zeggen 'niets aan te doen' maken ze 'onder protest' (whatever that might be) het geld over.
Dan is je statement desalniettemin onjuist. Ook al is het het salaris gemachtigde zoals dat heet forfaitair, het is wel een bijdrage in de kosten. Bovendien zijn er inmiddels ook uitzonderingen op het forfaitaire uitgangspunt, zo is in zaken betreffende intellectueel eigendomsrecht een volledige proceskostenvergoeding mogelijk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:50 schreef pussywillow het volgende:
Klopt, je kunt veroordeeld worden tot het betalen van de proceskosten, maar dat betreft een forfaitair bedrag en is meestal maar een gedeelte van de daadwerkelijke advocaatkosten die je maakt.
Ik reken even vlug de startkosten zonder salaris jurist. Hoofdsom is ¤ 7000,-. Dat is aan griffierecht ¤ 207 indien TS een natuurlijk persoon is, ¤ 437 indien sprake is van een rechtspersoon. Kosten dagvaarding ronden we af op ¤ 100 incl. nemen GBA/KVK. Deze kosten zijn trouwens wel volledig verhaalbaar op de wederpartij. Dat is dus tussen ¤ 307 en ¤ 537, maar daarmee is de dagvaarding nog niet geschreven. Voorschot voor werkzaamheden van de incasso jurist/advocaat hangt af van zijn tarief en afspraken. Wij doen dat bijvoorbeeld altijd zoveel mogelijk op basis van een vaste prijs, maar er zit nogal verschil in de tarifering onderling. Is het een procedure op tegenspraak dan is het lastiger om de kosten in te schatten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nou, vergis je daar maar niet in. Als het tot een rechtzaak komt, gaat het wel iets meer dan ¤ 1.500,- kosten.
Klopt, maar in dit soort kwesties is een advocaat inschakelen m.i. overbodig. Een deurwaarder zal in veel gevallen zijn tarief gelijkstellen aan het toegewezen salaris gemachtigde, waardoor de opdrachtgever per saldo geen kosten voor zijn kiezen krijgt (uitzonderingen daar gelaten, zoals bijv. als er een comparitie van partijen wordt gelast, maar dan nog is het uurtarief een stuk lager dan dat van een advocaat)quote:
Nee snap ik. Dat is toch jouw probleem doordat je het verkeerd ingeschat had?quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:05 schreef Oksel het volgende:
Vroeg de klant of ik een ladderliftje (300 EUR) mocht factureren. Mocht niet
True. Maar meeste klanten gaan coulant om met zulke zaken, helemaal in zulke gevallen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee snap ik. Dat is toch jouw probleem doordat je het verkeerd ingeschat had?
De meeste deurwaarders rekenen bij een procedure op tegenspraak gewoon een uurtarief. En het salaris gemachtigde dekt al snel de kosten niet, zelfs voor slechts het opstellen van de inleidende dagvaarding. Men rekent bovendien nagenoeg altijd kosten voor het aanleggen van een dossier. Het enige voordeel is dus inderdaad een wat lager uurtarief, maar bij veel deurwaarders zal niet snel een "echte" jurist de zaak behandelen. In de regel is men altijd kosten kwijt, geen enkele deurwaarder pretendeert dan ook kosteloos te werken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 06:21 schreef Smurfenkop2502 het volgende:
Klopt, maar in dit soort kwesties is een advocaat inschakelen m.i. overbodig. Een deurwaarder zal in veel gevallen zijn tarief gelijkstellen aan het toegewezen salaris gemachtigde, waardoor de opdrachtgever per saldo geen kosten voor zijn kiezen krijgt (uitzonderingen daar gelaten, zoals bijv. als er een comparitie van partijen wordt gelast, maar dan nog is het uurtarief een stuk lager dan dat van een advocaat)
Zeikerd of niet, als er een ondeugdelijke dienst is geleverd is het opschorten van de betaling of een (proportioneel of redelijk) deel inhouden een sterk middel. 7000 Euro lijkt me echter niet redelijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:55 schreef Inlognaam het volgende:
Ik persoonlijk zie het probleem niet. Ik weet dan ook niet wat er afgesproken is met de opdrachtgever. Als er specifiek een manier van monteren afgesproken is en de manier waarop het nu gemonteerd is voldoet daar niet aan, dan heeft opdrachtgever gelijk.
Maar om nu te zeggen dat omdat er 25cm hoogte verschil is ergens zomaar even 7000 euro niet te betalen gaat nogal ver.
De verklaring van TS om het verschil in hoogte te verklaren (scheef dak, ene kant meter hoger dan de andere) lijkt me een en ander ook lastiger te maken. Die boer is gewoon een zeikerd.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Kei en keihard aanpakken, wanbetalers staan net zo laag als pedosexuelen.
Laat Yvonne van Hertum het maar niet horenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Kei en keihard aanpakken, wanbetalers staan net zo laag als pedosexuelen.
Wie?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Laat Yvonne van Hertum het maar niet horen
Yvonne van Hertum.quote:
Ja, want (jonge) ondernemers mogen geen fouten maken.. je bent echt een man met ervaring, ik hoor het. Je hebt geen idee waar je het over hebt. De marges in deze branche zijn zo laag dat als een klus uitloopt, dat dat je marge is. Als je meer vraagt, krijg je de klus niet. Dus moet je risico's nemen. Verder wentel ik qua lift niets op een klant af.quote:Op zondag 22 januari 2012 04:25 schreef klusfoobje het volgende:
De inhouding van de boer staat niet helemaal in verhouding tot het probleem. Ts daarentegen komt nu ook niet erg professioneel over zeg.
TS had zelf obv ervaring moeten kunnen inschatten of het dak te steil was en er dus een lift nodig was. Om die fout dan af te willen wentelen op de opdrachtgever ... De opmerking dat men daar normaal gesproken niet moeilijk over doet zegt mij dat TS die fout vaker maakt. Bij mij zou TS daar ook niet mee moeten aankomen.
En als TS echt proffesioneel was geweest dan had hij dit hele dispuut kunnen voorkomen door vooraf eea aan de opdrachtgever voor te leggen en obv daarvan tot een besluit kunnen komen.
Nu bepaalt TS dat het prima in orde is naar zijn mening, WANT het is technisch 100% in orde. De mening van de klant is dus schijnbaar onder geschikt. Vreemd, want dat is toch de partij die Ts uiteindelijk moet gaan betalen.
Ts maakt echt gebruik van een forum om zijn klant in de zeik te zetten terwijl hij eigenlijk dit dus allemaal had kunnen voorkomen.
Tel daarbij op de opmerking dat hij maar weinig aan het verhaal verdiend om dat het wat langer duurde door zijn eigen fout en het ontbreken van normale zaken als een verzekering voor het geval dat...
naar mijn mening zegt het allemaal meer over TS als ondernemer dan de boer die nu zijn hakken in het zand zet.
Iedereen mag fouten maken en ook ondernemers, of ze nu jong of oud zijn. Het verschil is alleen dat jij de ondernemer bent en dat van jou veronderstelt mag worden dat je op dit vlak zakenkundig bent. Je had dit dus gewoon kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:29 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, want (jonge) ondernemers mogen geen fouten maken.. je bent echt een man met ervaring, ik hoor het. Je hebt geen idee waar je het over hebt. De marges in deze branche zijn zo laag dat als een klus uitloopt, dat dat je marge is. Als je meer vraagt, krijg je de klus niet. Dus moet je risico's nemen. Verder wentel ik qua lift niets op een klant af.
Update:
Klant heeft brief geschreven waarin men mij mededeelt dat het er helemaal opnieuw op moet omdat de profielen aan de onderkant uitsteken. Klant beweert van te voren dat aangegeven te hebben (mij niet bekend). Klant had na 4!! panelen al kunnen zien dat de profielen uitsteken, heeft niets gemeld. Verder heeft klant zelf tegen monteurs gezegd dat het zo hoog mogelijk moet (waardoor automatisch profielen uitsteken).
Heb advocatenkantoor in de arm genomen, en daar een juridisch service contract bij afgesloten voor 450 EUR / jaar. Deze partij neemt nu de incasso van mij over, en geeft al aan dat de klant geen poot heeft om op te staan.
Uiteraard niet, waarschijnlijk enkel wat vrijblijvend telefonisch advies, wordt het een zaak dan gaat de meter lopen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 02:18 schreef klusfoobje het volgende:
Je hebt er iig van geleerd en een juridisch contract afgesloten. Ik vraag me alleen af of je hier niet opnieuw nat mee gaat. Dekt die 450 euro ook de lading als blijkt dat het op een rechtzaak uit draait?
7000 van de 50000 toch? 14% dus.quote:Op woensdag 8 februari 2012 02:18 schreef klusfoobje het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat een discussie over profielen geen steekhoudend argument is om helemaal niets te betalen. Als ik me goed herinner heeft de klant dat overigens ook niet gedaan toch? Die had toch een deelbetaling gedaan onder protest ? De boel functioneert naar behoren geef je aan. Enige discussie zou dan nog kunnen zijn over de kosten voor her montage en hoe die kosten verdeeld gaan worden.
Geen poot om op te staan? Waar baseren ze dat op, hebben ze zoveel kennis over deze systemen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:29 schreef Oksel het volgende:
Heb advocatenkantoor in de arm genomen, en daar een juridisch service contract bij afgesloten voor 450 EUR / jaar. Deze partij neemt nu de incasso van mij over, en geeft al aan dat de klant geen poot heeft om op te staan.
Waarschijnlijk kunnen ze beter knokken als schrijven, wat een spelfouten op zie site zeg.quote:
Maar op de fotos loopt het recht met de dakpannen, alleen het dak zelf is scheefquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik herken t wel een beetje.
Hier een dakkapel laten bouwen door een aannemer. Na 1 week bleek er ergens een lekkage of iets te zitten, de muur werd nat. Dus betalen? Vergeet het maar. Eerst dat lekkage oplossen.
Hun zullen ook wel denken maar dit staat 1m scheef! Daar betaal ik echt niet voor zet 't lekker recht zoals het hoort.
Duss.. Enigzins geef ik ze gelijk, aan de andere kant als het dak van zichzelf scheef is.. Tja..
Als het no cure no pay is dan kan er dus geen meter gaan lopen. Zodra ze aan de slag moeten, meer dan een briefje, hebben ze vanaf dat moment recht op dat % MITS ze het geld binnenhalen. Het is voor die advocaat dus zaak dat ze met zo min mogelijk inspanningen resultaat behalen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef Oksel het volgende:
Het is no cure, no pay.
Verder heeft een collage van me goede ervaringen met deze partij, en ze komen professioneel over, en hebben de zaken in orde.
De meter gaat alleen lopen als we daadwerkelijk naar een rechtbank moeten. Tot die tijd kost me dit allemaal niets vanwege dat abonnement.
Ik heb die klant verteld dat de profielen uit kunnen steken, echter, tot op de dag van montage weet je niet hoe het er EXACT op komt, dat moet ter plekke bekeken worden. Toen ik op dag 2 (lagen 12 panelen op) kwam kijken, hebben we samen naar het gebeuren gekeken, de klant had geen op / aanmerkingen. Als ik had geweten dat het voor de klant zo enorm belangrijk was dat de profielen aan de onderkant niet zichtbaar zijn, dan hadden we anders gemonteerd.
En of ik een advocaat nodig heb, geen idee. Ik weet niet hoe een kort geding werkt, etc. Dit werd me van verschillende kanten geadviseerd.
Advocaat mag helemaal geen no cure no pay, zodra er verweer komt en er dus tegenspraak is gaat de advocaat gewoon kosten rekenen.quote:
Er zijn ws wel wat mogelijkheden die ook naar Rome lijden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:24 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Advocaat mag helemaal geen no cure no pay, zodra er verweer komt en er dus tegenspraak is gaat de advocaat gewoon kosten rekenen.
heeft hij niks gezegt over de kostenverdeling in geval van een rechterlijke uitspraak in jou voordeel ?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef Oksel het volgende:
Volgens hem kan ik overigens die kosten niet op mijn klant verhalen.. kutzooi.
quote:Kantonrechters hebben in Nederland een rapport (genaamd rapport voorwerk II) opgesteld waaruit volgt welke kosten je maximaal mag doorberekenen aan je wederpartij voor alle buitengerechtelijke werkzaamheden. Dat zijn dus alle werkzamheden buiten de rechtzaal om en daar vallen ook incassowerkzaamheden onder. Die maximale kosten zijn in dat rapport vastgesteld op basis van de te vorderen som. Hoe hoger de te vorderen som, hoe meer incassokosten je mag rekenen. Elk hoger bedrag zal door een rechter in beginsel dus worden afgewezen. Voor een te vorderen som van ¤ 5.000,00 mag ik maximaal ¤ 714,00 aan kosten aan je wederpartij in rekening brengen, conform het voornoemde rapport. Een hoger bedrag zal de rechter in beginsel afwijzen met een verwijzing naar het voornoemde rapport.
Mijn honorarium bestaat in feite uit een deel dat ik aan de wederpartij in rekening breng als zijnde incassokosten. Dat is het maximale bedrag van ¤ 714,00. Daar merk jij niets van. Bij succes breng ik bij jou een percentage (10%’) van het geincasseerde bedrag in rekening. Als jij die 10% vervolgens weer op je wederpartij wil verhalen, dan stuit je op het voornoemde rapport.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |