Goede vraag. Technisch is alles 100% in orde. Cosmetisch kan het strakker, maar laten we eerlijk zijn; het zijn industriële panelen op een zakelijk pand, wat zelf schots en scheef staat.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:03 schreef Peter het volgende:
En als je er een onafhankelijke 3e naar laat kijken, wat oordeelt deze dan?
True. Maargoed, nu eenmalig iemand in moeten schakelen zal geen 1500 EUR kosten lijkt me..?quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Verzekeren is altijd weggegooid geld als je er geen van gebruik van hoeft te maken.
Dat is het kenmerk van een verzekering.
Op grond waarvan wil je je installateur aansprakelijk stellen dan? Een ondeugdelijke installatie terwijl je in de OP zegt dat alles perfect werkt en is opgeleverd conform opdracht?quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:02 schreef Oksel het volgende:
Alles op papier.
Ik heb overigens mijn installateur (in overleg met hen!) ook nog niet betaald. Ik zou hen aansprakelijk kunnen stellen voor dit gebeuren natuurlijk.
Heb liever Friese kruidkoek.quote:
Nou, vergis je daar maar niet in. Als het tot een rechtzaak komt, gaat het wel iets meer dan ¤ 1.500,- kosten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
True. Maargoed, nu eenmalig iemand in moeten schakelen zal geen 1500 EUR kosten lijkt me..?
Dit gaat me even te snel, sorry.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:37 schreef Smurfenkop2502 het volgende:
Normaal gesproken als je een vordering voldoet, dan erken je de vordering. Bij betaling onder protest voorkom je eventuele kostenverhogende maatregelen, maar je erkent daarmee niet de vordering, dus ondanks de betaling blijft de vordering betwist en kan de klant er nog op terugkomen en het eventueel van jou terugvorderen.
Ik zie het nog steeds niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:16 schreef Oksel het volgende:
Hier een grotere foto. Halverwege (als je inzoomt) zie je een naad die niet helemaal strak is. Waarschijnlijk doordat een paneel niet helemaal haaks is geweest, dat komt voor. Dat het systeem licht afwijkt zie je aan de profielen die links verder eronderuit steken dan rechts. Maargoed, het dak is dus links een meter lager dan rechts.. dus wat is 'recht' of zo'n dak..?
[ afbeelding ]
Maar als ik een rechtzaak win zijn de kosten toch voor de ander?
Lekker makkelijk gedacht. Als je weet wat voor spul je installeert weet je ook dat de kans op garantie nihil is. Dan 'geef' je dus zomaar even 7000 euro weg.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:53 schreef Fer het volgende:
Ja of laat die 7000 en ze kunnen tevens fluiten naar hun garantie.
quote:
quote:Incassobureau Vladimir onderscheid zich door de non nonsense mentaliteit betaald u niet dan krijgt u met ons te maken en komen wij u een persoonlijk bezoek brengen dit kan bij u thuis zijn maar ook op werk of op de sportvereniging.
Hoe kom je daarbij? Je kunt in Nederland niet veroordeeld worden tot het betalen van de advocaatkosten van de tegenpartij.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:20 schreef Smurfenkop2502 het volgende:
Advocaat heb je niet nodig, gewoon rechtstreeks uit handen geven aan een deurwaarder.
Een eventuele gerechtelijke procedure kan aardig in de papieren lopen, zeker als er verweer wordt gevoerd, maar als je uiteindelijk in het gelijk wordt gesteld dan zal de wederpartij in de kosten worden veroordeeld en heb jij per saldo geen kosten. Verhaalsmogelijkheden lijken me in dit geval voldoende aanwezig.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
Hoe kom je daarbij? Je kunt in Nederland niet veroordeeld worden tot het betalen van de advocaatkosten van de tegenpartij.
Bron.quote:In civiele rechtszaken en bestuursrechtelijke zaken kan de rechter beslissen dat de verliezende partij de kosten van de tegenpartij moet betalen. Dit heet de kostenveroordeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |