Oh en als er nog dingen in de OP aangepast moeten worden, even roepen!quote:Op zondag 15 januari 2012 17:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Katy, een jongetje! Wat leuk!!
Verder ben ik een zeef momenteel, heb geen belangrijke dingen gemist toch? Zo wel, sorry en!
Oh, en ik zag Kwisted weer hier, fijn! Succes met je echo binnenkort!
Ik heb non-stop 6 uur lang behang af staan halen, ben kapot nu. En flink wat pijn overal. Misschien was het toch teveel.. En het is nog niet klaar, daar baal ik van. Nog een klein stukje bij de grond, maar dat lukte echt niet meer.. Maar of het er nou beter op geworden is.. Niet bepaald, helaas. We hebben er nog flink werk aan ben ik bang..
Minder dan 2 wekenquote:Op zondag 15 januari 2012 17:35 schreef Fee-nix het volgende:
Ik sta tweede!!!
Jemig, Marjolijntje, wat ben jij bezig geweest! Nu wel ff rustig aan hoor!! En balen dat er nog zoveel werk aan is. Maar als je net begonnen bent, lijkt het vaak erger dan het is hoor. Het wordt eerst een enorme bende en dan gaat het vast snel de goede kant op!
Haha, nee eigenlijk helemaal niet! Ik laat me verrassenquote:Op zondag 15 januari 2012 17:34 schreef KatyM het volgende:
Ahw sterkte Marjolijntje, is ook wel een nare klus dat behang afhalen. Had je wel zo'n stoomgeval?
Oh enne Phaidra, begin februari dus. Ik ben benieuwd! Heb je zelf een gevoel?
Laten we het hopen! (Ik ben daar een beetje sceptisch in, aangezien Jesper mooi tot 42 wk bleef zittenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Het erge is dat we steeds weer terugkomen bij dezelfde naamquote:Op zondag 15 januari 2012 17:51 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Laten we het hopen! (Ik ben daar een beetje sceptisch in, aangezien Jesper mooi tot 42 wk bleef zitten. Maar ik voel me nu volgens mij al zoals toen met 42 wk en ik ben denk ik ook al zwaarder.... Dus duimen dat deze gewoon wat eerder komt!)
Lief van je schoonouders Zoë! En nu wil ik ook taart.
Gerberaatje een jongensnaam!Goed zeg. Ik hoop dat jullie niet net zo erg zijn als wij... Honderd duizend keer van mening veranderen
.
Marjolijntje je twitter is afgeschermd, dus ik kan de foto niet zien. Maar ik geloof je hoor! Balen zeg!
Oh wat fijn dat jullie eruit zijn! Wij waren ook snel uit de meisjesnaam, de jongensnaam is problematisch. Ik heb allemaal leuke opties die manlief vervolgens afschiet. Dus nu moet hij met een lijstje komen, kijken of ik daar iets tussen vind zittenquote:Op zondag 15 januari 2012 17:57 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Het erge is dat we steeds weer terugkomen bij dezelfde naamdegene die we een paar jaar geleden al hadden. En net zeiden we tegen elkaar: nou ik zie ons straks weer bij die eindigen.. en toen zei meneer: ja dat denk ik ook. Dus ik zei: houden we het daar dan maar bij?
Marjolijntje, jeminee, wat een klus.![]()
Dus
Zal je zien dat het toch een meid is. Na alle moeite voor een naam![]()
Nee je hebt hem niet gemist. Heb hem niet gepost. Er moeten nog wat afwerklijsten op en nog tegeltjes tegen de muur. Als dat klaar is, dan zal ik eens een foto posten. Helpen jullie me wel herinneren?quote:Op zondag 15 januari 2012 18:19 schreef KatyM het volgende:
Oh Asy, heb ik de keukenfoto gemist? Ben benieuwd
Volgens mij is dat van babydump.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:31 schreef KatyM het volgende:
Ik ga hem plaatsen zo.
Willen jullie misschien even meekijken naar deze babykamer:
http://kind-baby.marktpla(...)plete-babykamer.html
Heeft een van jullie een idee welke babykamer dit is? De verkoper zei iets van Mix en Match? Maar dat is geen merk opzich lijkt me.
Bedankt! Dan lijkt het wel een goeie deal voor rond de 200 euro. Eens even kijken.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Volgens mij is dat van babydump.
Hmm daar zie ik het zo gauw even niet staan maar even googlen maakt dat ik uit kom dat de fabrikant Bopita is...
Thanksquote:Op zondag 15 januari 2012 18:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Mooie echo KatyM!![]()
Dat kamertje is ook erg leuk
Nou iddquote:Op zondag 15 januari 2012 20:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo huis is hier weer op orde.
Huiskamer gedweild, zolder gestofzuigd, eerste verdieping gestofzuigd. Alle was die er nog lag in de kasten gedaan, aantal wassen gedraaid, opgeruimd. Floris zn kast.leeggeruimd. mn koffer is zo goed als ingepakt.
En nu ga k niks meer doen
Scheelt me.van de week weer een hoop werk. Nog wat kleine wasjes wegwerken en tis helemaal op orde.
Nationale schoon- en opruimdag ofzo hier![]()
Argento, fijn dag midas weer aan de betere hand.is. En pff wat een bloedverlies voor Kyara, lekker rustig.aan doen dus voor dr.
Katy, wat een mooie echo
quote:Op zondag 15 januari 2012 20:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb juist geen drol uitgevoerd vandaagbeetje bijgeslapen, stuk gefietst. C'est tout!
Katy, mooie echoje ZOON!
Kyara, je krijgt het wel voor je kiezen.. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis!
Ja joh, maar jij doet standaard al genoegquote:Op zondag 15 januari 2012 20:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb juist geen drol uitgevoerd vandaagbeetje bijgeslapen, stuk gefietst. C'est tout!
Katy, mooie echoje ZOON!
Kyara, je krijgt het wel voor je kiezen.. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis!
Leuk hè!quote:Op zondag 15 januari 2012 20:47 schreef KatyM het volgende:
[..]Mijn zoon
! Soms besef je het ineens he. Ik word moeder. En krijg een zoon. Wauw.
.
Ja goed hoor. Momenteel is mijn enige zorg gelegen bij moeder en kind en ik ben hartstikke trots op beide met betrekking tot hun kracht en strijdvaardigheid. Gelukkig is het medisch allemaal niet al te ernstig maar het vergt zowel in het geval van Kyara als in het geval van Midas erg veel van hun energie. En ik drentel daar zon beetje tussendoor, hopend dat ik de ondersteuning kan bieden die ze nodig hebben. Ik wil ze gewoon allebei thuis hebben.quote:
Ja, zonen zijn supergaaf.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:47 schreef KatyM het volgende:
[..]Mijn zoon
! Soms besef je het ineens he. Ik word moeder. En krijg een zoon. Wauw.
.
Yep,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, om een of andere reden moeten auto's altijd botsen (weet ik van mn neefje). Gelukkig staan de mijne achter slot en grendel. Nu alleen nog de sleuteltjes verstoppen.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Yep,
Heb net gevoetbald met de.mijne, auto's keihard laten rijden (en lachen dat ie doeten als ze botsten boem
)
Hij wil niet.slapen
quote:Op zondag 15 januari 2012 22:27 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, om een of andere reden moeten auto's altijd botsen (weet ik van mn neefje). Gelukkig staan de mijne achter slot en grendel. Nu alleen nog de sleuteltjes verstoppen.
Dat kannik straks ook met mijn zoon. Hoe gaaf! Al moet ie wel uit zichzelf aangeven dat ie wil slapen en braaf doorslapen dan natuurlijkquote:Op zondag 15 januari 2012 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Yep,
Heb net gevoetbald met de.mijne, auto's keihard laten rijden (en lachen dat ie doeten als ze botsten boem
)
Hij wil niet.slapen
en zelfs de versnellingen nabootsen.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:35 schreef flugeltje het volgende:
En ook dat Brrrrrrrr geluidje maken als ze met auto's aan het rijden zijn
Ja is zo leukquote:Op zondag 15 januari 2012 22:32 schreef KatyM het volgende:
[..]
Dat kannik straks ook met mijn zoon. Hoe gaaf! Al moet ie wel uit zichzelf aangeven dat ie wil slapen en braaf doorslapen dan natuurlijk
FeeBloed! Nu nog steeds?
Inderdaadquote:Op zondag 15 januari 2012 22:35 schreef flugeltje het volgende:
Fee-Nix, kan me voorstellen dat het eng is, maar een klein beetje rood bloed na het vrijen kan niet echt kwaad. Zolang het niet aanhoudt dan, anders zou ik gewoon nog een keertje bellen...
quote:
Ik kán het wel hoor...quote:Op zondag 15 januari 2012 22:47 schreef covie het volgende:
[..]
Pfiew, daar is ieik vond je vorige post al te netjes
Jazekerquote:
Ben je zelf klaargekomen fee? Daar kan dat zeurende gevoel ook wel een beetje van komen...quote:Op maandag 16 januari 2012 08:38 schreef Fee-nix het volgende:
Meld. Met baby in de buik en zonder weeën.
Ik denk dat het bloedverlies gestopt is. Ben er wel midden in de nacht nog uit geweest. Ik moest plassen en toen kwam er nog wel bloed. En daarna zo'n zeurende pijn in buik en rug. Toen kon ik dus niet meer slapen, want zat heel erg te twijfelen of ik nu weer moest bellen. Ff beneden gezeten en toch besloten de ochtend af te wachten (aangezien ik de baby nog goed voelde en het bloed er niet uit kwam stromen ofzo). Gelukkig maar, want nu lijkt er niets meer aan de hand. Ben wel moe nu!
Jupquote:Op maandag 16 januari 2012 08:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ben je zelf klaargekomen fee? Daar kan dat zeurende gevoel ook wel een beetje van komen...
quote:Op maandag 16 januari 2012 09:08 schreef Gerberaatje het volgende:
En anders gewoon toch maar aan de breinaald
Jij hebt tenminste een buikquote:Op maandag 16 januari 2012 09:09 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh en voor wie wel van een shock momentje houdtbuikfoto in het buikentopic
quote:
Dat is nog eens emancipatie. Meestal is dat precies andersom.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:56 schreef Xanteh het volgende:
dus dan kunnen schoonmoeders en ik eindelijk aan de babykamer beginnen. Mannetje lief heeft de kleuren al uitgekozen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wow bijtje.. Verhuizen lijkt me pittig, zeker nu! Gelukkig denkt je lief goed om je zo te lezen![]()
Nanadu spannend
Zo naar de fysio & dan boodschappen doen (weer een x in m'n eentje!) haha
Weinig mensen die het gaan geloven vreesch ik, maar ik heb momenteel ook niet echt zin hoor. De behoefte is er wel, maar de pijn neemt de zin al weg voor we goed en wel begonnen zijn...quote:Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd momenteel helemaal geen zin in sex. Sowieso vanwege pijn maar ik heb ook geen zin in alternatieven. Daar heb ik gewoon de fut niet voor.
Mijn man is dus maar heel zielig
Gelukkig weet hij dat het na de bevalling wel weer goed komt
Ik wil ook boodschappen doen maar ik moet dus verplicht de hele dag binnen zitten omdat ze komen kijken voor de keuken (wat er nog vervangen moet worden en wat nog ontbreekt en zulks). Alleen konden ze dus geen enkele indicatie geven wanneer (ook niet ochtend of middag), waarop mijn man dan antwoord: nou ja, geeft niks. Mijn vrouw is toch de hele dag thuis.
Aaargh, das toch geen reden om helemaal niks te verwachten aan planning? Zo kan ik niet eens naar bed...
Heel herkenbaar. Dan gaat het overdag redelijk en dan denk ik: oeh vanavond misschien toch nog eens een gezellig onderonsje, maar tegen de avond kan ik al niet meer fatsoenlijk bewegen en dan hoeft het niet meer van mij.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:35 schreef flugeltje het volgende:
Weinig mensen die het gaan geloven vreesch ik, maar ik heb momenteel ook niet echt zin hoor. De behoefte is er wel, maar de pijn neemt de zin al weg voor we goed en wel begonnen zijn...
Ik heb net boodschappen gedaan, had ik beter niet kunnen doen
Idd, want een hele week alleen is wel heel zwaar lijkt me.... Zit je trouwens nu helemaal ziek thuis of ga je zo nu en dan nog wel naar je werk.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:50 schreef Gerberaatje het volgende:
Heb je wel wat hulptroepen eventueel Fluug?
De oppas komt elke dag even helpen met Willem z'n avondritueel, voor de rest laat Martijn me achter met (hoop ik) voldoende boodschappen....quote:Op maandag 16 januari 2012 11:50 schreef Gerberaatje het volgende:
Heb je wel wat hulptroepen eventueel Fluug?
quote:
Nou zeker, al ben ik nog een stuk minder ver..quote:Op maandag 16 januari 2012 11:53 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Idd, want een hele week alleen is wel heel zwaar lijkt me.... Zit je trouwens nu helemaal ziek thuis of ga je zo nu en dan nog wel naar je werk.
Pfff, als ik Asy, Zoe en Fluugs zo lees ben ik weer extra blij dat ik me gewoon prima voel en gewoon nog huppelend de trap af kan (bij wijze van spreke)
Haha. Ja nu je het zegt valt het me pas op. Maar hij mag ondertussen een hele keuken eruit slopen, ik zie mezelf dat nog niet doenquote:Op maandag 16 januari 2012 10:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is nog eens emancipatie. Meestal is dat precies andersom.
Hahaha of dat kan? Check even het buikentopicquote:Op maandag 16 januari 2012 11:43 schreef Kwisted het volgende:
KatyM, wat leuk een jongen!! En de echo is echt super mooi, zo te zien heeft hij een heel mooi gezichtje![]()
Vandaag precies 5 weken. De eerste echo heb ik met 6wkn3 Gerberaatje, dus dan hoop ik wel iets te zien.
Ik heb het idee dat mijn buik nu al opgeblazen is, kan dat? Verder nog nergens last van, niet misselijk ofzo. Alleen hele zere borsten, ik moet ze zelfs vasthouden als ik de trap af loop. Wordt dat minder?
Verder ga ik proberen te volgen wie hier allemaal meeposten! Ik vind het in ieder geval al gezellig
Als ik meega sta ik er ook alleen met Willem voor, iedereen gaat skien en dan zit ik met Willemquote:Op maandag 16 januari 2012 12:10 schreef Asyniur het volgende:
Maar flugel, waarom werk je dan volgende week dan toch gewoon terwijl je eigenlijk vakantie zou hebben? Dan kun je toch net zo goed mee op vakantie?
Ben je er in elk geval even uit.
Ander zou ik toch echt wat vrije tijd nemen en lekker niksen op de dagen dat Willem naar de opvang is.
sproet-je, heerlijk toch dat je nergens last van hebt! Ik hou erg van die verhalenEcht!
Kwisted, die gevoelige borsten kán wel minder worden, hoeft niet. Ik heb er nu meer last van dan in het begin. En opgeblazen gevoel hoor je wel vaker
Ow en ik krijg zojuist een mailtje met een aantal voorzetjes voor het geboortekaartje van Huubke! Ik word er helemaal blij van!
Dat herken ik wel asyquote:Op maandag 16 januari 2012 11:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Dan gaat het overdag redelijk en dan denk ik: oeh vanavond misschien toch nog eens een gezellig onderonsje, maar tegen de avond kan ik al niet meer fatsoenlijk bewegen en dan hoeft het niet meer van mij.
Ach jee
Benen omhoog dan maar...
Mooie echo inderdaad! Die van mij ligt nu nog steeds overdwars trouwensquote:Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Fee-nix het volgende:
Mooie echo! Grappig om te zien, dat hoofdje naar beneden. Op die termijn lagen mijn beide babies nog helemaal overdwars, hihi.
Nog even een slag om de arm tot 4 februariquote:Op maandag 16 januari 2012 15:12 schreef Cyntiaa het volgende:
Da's goed nieuws Gerberaatje
Zal ik al mijn jongensspul naar je mailen?
quote:Op maandag 16 januari 2012 15:13 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Nog even een slag om de arm tot 4 februarimaar ik reserveer het vast, oké?
![]()
Nou idd!quote:Op maandag 16 januari 2012 15:17 schreef Kuukske het volgende:
Fijn dat je er nog geen last van hebt Gerb. Als ik het zo lees klinkt het inderdaad allerminst fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Denk NTS/DF hadden een kind in stuit als ik me goed herinerquote:Op maandag 16 januari 2012 16:11 schreef klavertje-4 het volgende:
Ja dames, daar ben ik ook weer eens! Lekker weekendje weg geweest dus niet echt bijgelezen
Net terug van de liggingsecho ivm stuitligging bij 32 wk echo en we hebben nu al een eigenwijs kind, nog steeds in stuit dus, morgen gesprek met de vk over welke stappen nu mogelijk zijn. Iemand hier ervaring met wel/geen draaipoging?
Isis had volgens mij een stuitbevallingquote:Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef klavertje-4 het volgende:
Heerlijk weekend Asy, wel gesloopt nu maar t was erg gezellig![]()
Ik word heen en weer geslingerd tussen 'hij/zij ligt niet voor niets zo' en 'misschien lukt een versiepoging wel en kan ik een ks afwenden'. Thnx voor jullie meningen iig!
Nog totaal niet bijgelezen, maar zag dit nieuws ook voorbij komen op facebook. Bah, Kyara, wat ontzettend klote dat je niet ook tot vrijdag mag blijven. Snap dat dit is om drukte, maar dan nog...ik vind dat kindjes niet gescheiden moeten worden van moeders/ ouders.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:05 schreef Kyara het volgende:
Midas mag zeer waarschijnlijk vrijdag naar huis en ik word woensdag de deur uit geschopt. Moet dus helaas nog even alleen naar huis,.
Vroeger voor ik moeder was ging ik wel vaker, maar de laatste jaren was ik al blij als ik aan 1/2 keer per jaar kom... Zie het ook meer als welnessdagje. Lekker zwemmen, bubbelen, stoombadje, gezichtsbehandeling of zwangerschapsmassage. Er is veel meer te doen dan alleen de heetste sauna's. En de infrarood moet je ook vermijden trouwens, dat mag gewoon echt niet...quote:Op maandag 16 januari 2012 21:49 schreef bijtje84 het volgende:
Misschien scheelt het ook als je een 'ervaren' sauna-ganger bent? Ik ben nog nooit in een echte sauna geweest, en ik dacht niet dat dit nu het juiste moment zou zijn om er mee te beginnen. Maar echt kwaad kan het dus niet.
Ik heb wel eens zo'n welnessdag gedaan. Daar hadden ze een waterbed met waterstralen die je rug masseerde, en het was heerlijk warm... oh dat bed zou ik nu wel willen!! Heb wel een waterbed, maar om die nou zo warm te gaan zetten... hihi lijkt me niet zo'n goed idee.
Smerig spul hè? Ik gooide vroeger 7Up bij roosviceesmaakjes, maar of dat met Ferro ook werkt.. I dunno!quote:Op maandag 16 januari 2012 23:29 schreef oeke het volgende:
Wat is die roosvicee ferro vies zeg!
De nasmaak gaf me het gevoel dat ik een glas bloed had gedronken.![]()
Nu maar eens bedenken wat ik ermee kan doen dat ik die associatie niet heb.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ben zo benieuwd hoe het hier nu gaat. Voor m'n gevoel zijn er weken voorbij, maar IB en Fee staan nog gewoon in het rijtje.
Oh dat zegt bij mij genoeg danquote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:17 schreef Phaidra het volgende:
Katy, mijn verloskundige zei dat de grootte van je buik nu ook nog afhankelijk is van je buikspieren. Als je sterke buikspieren hebt, houden ze je buik makkelijker tegen. Op een bepaald moment wijken ze toch onder de druk en zie je 'opeens' dat je buik heel erg gegroeid is. Vond ik wel interessant om te horen!
quote:
Het zal wel mierzoet worden met 7Up, je kunt het ook bij vla of yoghurt proberen misschien? Of breekt die zuivel dan weer het ijzer af? Ik heb er geen verstand vanquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:23 schreef oeke het volgende:
[..]ik heb ook een mijlpaal vandaag!
Ik vergeet het steeds, maar nu moest ik er ineens aan denken:
30 weken vandaag!
30 weken alweer, jemig wat gaat het snel he?
En Marjoleintje en Katy, jullie ook een:
Kuuks, 7up is wel een goede tip zeg. Ga ik proberen. Ik wilde hem eigenlijk bij de sap gooien maar ik ben gewoon bang dat alles er vies van gaat smaken.
Zuivel gaat inderdaad de opname van ijzer tegen! Zonde van het vieze drankje danquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:25 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het zal wel mierzoet worden met 7Up, je kunt het ook bij vla of yoghurt proberen misschien? Of breekt die zuivel dan weer het ijzer af? Ik heb er geen verstand van.
Ben je al 30 weken?!!wow. Wat gaat dat snel!
Oh eeuwig zonde jaquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zuivel gaat inderdaad de opname van ijzer tegen! Zonde van het vieze drankje dan.
30 weken oeke!!En Marjolijntje en Katy alweer 17 weken!
RU kidding, ik krijg het er zelfs een beetje benauwd van. Morgen ben ik 31 weken. GEKKENHUIS. Ik krijg een benauwd gevoel af en toe. "Zijn we er wel klaar voor, het huis is een teringbende, kan ik dit wel, kan JD dit wel, OH GOD daar komt de bevalling aan". Aarghquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:30 schreef oeke het volgende:
ja Kuukske.
Ik dacht het door mijn muesli met yoghurt te gooien, maar de ijzer in de muesli wordt ook niet goed op genomen met zuivel.
Dus nu eet ik met muesli met sinaasappelsap. Best wel lekker hoor, maar ik ga er dus geen roosvicee bij gooien.![]()
Dat risico vind ik te groot.
Maar lekker zoet is prima, als het maar geen bloed is.
En snel he? Ik verbaas me er echt over! Maart komt al zo snel dichterbij.
De babydump heeft wel een montageservice. Is aan te raden, wij dachten iets van 75 euro uit te sparen en uiteindelijk heeft het ons een hoop bloed, zweet en tranen gekostquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:32 schreef KatyM het volgende:
Wow Kuuks, 30 weken, dat is echt al ver.
Oh en met die buikspieren, weet niet of dat voor mij opgaat hoor Phaidra, zulke sterke buikspieren heb ik nou ook weer niet. Maar er lijkt inderdaad wel wat gegroeid te zijn.
Zoe, leuk de babydump komt, kun je die meubeltjes ook gewoon in elkaar laten zetten door de bezorger? Lijkt me zo handig.
Oh! Nou. Kijk aan. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:48 schreef bijtje84 het volgende:
Nog een jompelvoor Oeke erbij! 30 weken dat is zeker een mijlpaal!
Tip voor de roosvicee fero, sinaasappelsap. Gooi het daar maar in. Smaakt het niet zo vies meer en ziet het er ook niet meer zo bloederig uit
Plus dat het heel goed werkt, sinaasappelsap bevordert de opslag van ijzer en vitB12. Dus 2 vliegen!
Oh, vandaar dat ik geen ijzerproblemen hebquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:54 schreef oeke het volgende:
Volgens mij is het bij mij niet zo laag dat ik ook pillen moet slikken. Ik moest een ijzerrijk dieet volgen. En dat doe ik graag hoor: chocola!
Tussen 8 en 18u, wat flut!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:58 schreef Zoë23 het volgende:
oeke 30weken
gaat snel! wow!
en kuukske morgen al 31 wkn![]()
Ze hebben wel n tijdskader aangegeven kuuks;tussen 8:00 en 18:00 haha
maar ik neem aan dat ik nu niet meer kan regelen dat de bezorger alles in elkaar zet?
ik ben allang blij als die man 't in de bijkeuken zet voor mij
Ik kan zometeen bellen hoe laat die man ongeveer komt maar ze konden t niet met zekerheid zeggen ofzo, nouja ik vermaak me wel in huis![]()
Vind 't wel leuk om dingen in elkaar te zetten met mn liefwe klussen vaak samen, het is dat ik weinig kan anders hadden we de babykamer enz ook samen gedaan
.
Ik kluste in 't begin ook veel alleen in mn's huis toen we nog niet samenwoonden, heb de bijkeuken toen voor hem opgeknapt (deur/kozijnen geverfd en muren gesausd enz) en een grote werkbank in elkaar gezet
voor zn bday
Dat je zo'n flinke buik had heeft denk ik ook te maken met je postuur. Ik ben net zo groot als jij. En m'n buik is nu al huge, laat staan over 10 weken als ik ook daadwerkelijk 40 weken ben.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:38 schreef Cyntiaa het volgende:
Bij mij dachten ze een 6 ponder, na de 28 weken geen echo meer gehad. (28 weken was pretecho..) Bleek een 8,5 ponder te zijn. Ik woog voor mijn zwangerschap 'maar' 54 kg1.65 m lang,
Ik had een buik, er leken wel 2 in te zitten! In het zkh vroegen ze nog of ik zwangerschapssuiker had
![]()
Ik heb de vk gewoon elke keer gevraagd, hoeveel denk je dat ie zal wegen. Vier verschillende vk'en gehad en alle vier zeiden ze bij mijn derde kind dat hij krap aan 3 kg zou wegen. Hij woog 4260 gram. Maar soms schatten ze ook goed hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:35 schreef Kuukske het volgende:
Ja, al heb ik geen idee hoe groot ie nou precies is hoor. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Weet iemand of de vk daar nog een keer naar kijkt of een schatting van doet?
Ik heb het idee dat ik een weetikveelhoeveelponder bij me draag. Het idee dat die er dan uit moet. Misschien dat het ook wel rust geeft als ik weet hoe groot 'ie ongeveer is.
Zeker!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:52 schreef Cyntiaa het volgende:
400 gram is voor mijn gevoel wel iets anders dan meer dan 1,5 kg
Dat was ik natuurlijk wel van plan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:54 schreef bijtje84 het volgende:
Sja het blijft natuurlijk wel een schatting. Je kunt het dus wel vragen Kuukske, maar hang je vk/gyn er niet aan op
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:56 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Dat was ik natuurlijk wel van plan..
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:27 schreef Susie het volgende:
Iemand interesse hier in het boek 'duik in je weeen!' ? Ik vond het een fijn boek en heb er ook wel wat aan gehad.
Moest even googelen wat een versiepoging is, maar hopen dat dat lukt!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:58 schreef klavertje-4 het volgende:
Zo terug van vk, alle vragen kunnen stellen. We hebben besloten ergens de komende week een voorzichtige versiepoging te doen, mocht die niet slagen dan wordt het een ks.
Ja dat heeft tot dusver helaas nog niet geholpen...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:28 schreef covie het volgende:
[..]
Moest even googelen wat een versiepoging is, maar hopen dat dat lukt!
Ook al op je knieën gezeten e.d.?
Zoë inderdaad ook al best ver van het zkh vandaan.. ah ik denk dat de vk daar meer over kan zeggen.
Dat inderdaad. Ik wil ook in het ziekenhuis. Ik ken mezelf, puur voor de zekerheid. Niet omdat me dat fijner lijkt. Gewoon om alles gelijk bij de hand te hebben voor een wat als scenario. Terwijl ik niet eens ver van het ziekenhuis woon. En dan hopen dat daar alles voorspoeding gaat, ik de 'troep' daar kan laten en snel naar huis kan om in een gespreid schoon bedje te komen voor het grote genieten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:53 schreef Phaidra het volgende:
Ik wil waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen, voor de zekerheid. Niet eens dat ik me echt zorgen maak, maar er zijn al zoveel onzekerheden rondom de bevalling en in plaats van dat je misschien naar het ziekenhuis moet bij complicaties, weet ik nu in ieder geval dat dat sowieso gaat gebeuren.
Ligt het aan mij of zijn werkgevers echt horken?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Gerommel voor Fee en IB! Spannend! Nu hopen dat het ook echt wat doet
Zoe, idd rustig aan doen! Je lichaam geeft het niet voor niets aan hoor
Heb net hier opt werk de verklaring van de verloskundige ingeleverd en mijn verzoek voor ouderschapsverlof. Ik ben heel benieuwd wat er op terug gaat komen. Ben wat dit betreft wel blij met mn lidmaatschap van het FNV, die steunen me daar ook weer in als het nodig is.
Zijn wij collega's?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Nee ik kreeg te horen toen ik meldde dat ik zwanger was, dat ik er niet vanuit moet gaan dat ik zomaar minder kan gaan werken. Nou hebben ze pech en blijf ik toch echt niet fulltime werken met een kind. Heb een vast contract en werk hier bijna 4 jaar. Ben maar een 'gewoon' ondersteunend medewerker, dus ze kunnen me mijn ouderschapsverlof of het verminderen van mijn uren eigenlijk niet weigeren.
Als jij OV wil dan moeten ze dat geven. Het is een recht wat je hebt. (Geloof ik), in ieder geval dat minimale. Meer moet in overleg inderdaad.quote:Het enige waar ze misschien nog moeilijk over kunnen doen (dat heb ik nog niet goed kunnen vinden) is dat ik de eerste maand volledig ouderschapsverlof wil. Ik heb gelezen dat dat 50/50 eigenlijk altijd geaccepteerd moet worden, maar dit is meer natuurlijk. Dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Oh en ik kreeg ook een hele moeilijke blik toen ik aangaf dat ik wil gaan proberen om borstvoeding te geven en dat ik dan dus moet kolven en dat daar een ruimte voor moet zijn..
Ik ga dat ook eens tegen m'n baas zeggen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:58 schreef Marjolijntje het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)werken-weigeren.html
Als ik dit lees, ben ik toch echt niet belangrijk genoeg voor het bedrijf dat ze in ernstige problemen komen. En zo wel, dan mogen ze me daar wel eens naar gaan betalen
quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:53 schreef Kuukske het volgende:
Hm, ja. Daar is ook wat voor te zeggen. Behalve dan die werkgever van Zoe. Das wel een hork eerste klas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |