abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106837725
2012

28 januari: IslaBonita (meisje)
29 januari: Fee-nix (jongen)

11 februari: CrazyMoon
14 februari: klavertje-4
*** 17 februari: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart: Webkim
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra
26 juni: KatyM
26 juni: Marjolijntje
29 juni: bijtje84
30 juni: clauwheee

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes
17 juli: Sonnetje85
21 juli: Gerberaatje
24 juli: Tante_Soesa
26 juli: Troeta

1 augustus: Nanadu
13 augustus: SupremeEvil

1 september: Sopho
13 September: Frups

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_106837745
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Katy, een jongetje! Wat leuk!!

Verder ben ik een zeef momenteel, heb geen belangrijke dingen gemist toch? Zo wel, sorry en :*!
Oh, en ik zag Kwisted weer hier, fijn! Succes met je echo binnenkort!

Ik heb non-stop 6 uur lang behang af staan halen, ben kapot nu. En flink wat pijn overal. Misschien was het toch teveel.. En het is nog niet klaar, daar baal ik van. Nog een klein stukje bij de grond, maar dat lukte echt niet meer.. Maar of het er nou beter op geworden is.. Niet bepaald, helaas. We hebben er nog flink werk aan ben ik bang..
Oh en als er nog dingen in de OP aangepast moeten worden, even roepen!
pi_106837812
Ahw sterkte Marjolijntje, is ook wel een nare klus dat behang afhalen. Had je wel zo'n stoomgeval?

Oh enne Phaidra, begin februari dus O+. Ik ben benieuwd! Heb je zelf een gevoel?
  zondag 15 januari 2012 @ 17:35:11 #4
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106837841
:o Ik sta tweede!!!

Jemig, Marjolijntje, wat ben jij bezig geweest! Nu wel ff rustig aan hoor!! En balen dat er nog zoveel werk aan is. Maar als je net begonnen bent, lijkt het vaak erger dan het is hoor. Het wordt eerst een enorme bende en dan gaat het vast snel de goede kant op! :*
pi_106837990
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:35 schreef Fee-nix het volgende:
:o Ik sta tweede!!!

Jemig, Marjolijntje, wat ben jij bezig geweest! Nu wel ff rustig aan hoor!! En balen dat er nog zoveel werk aan is. Maar als je net begonnen bent, lijkt het vaak erger dan het is hoor. Het wordt eerst een enorme bende en dan gaat het vast snel de goede kant op! :*
Minder dan 2 weken :o.

Wow *O*
pi_106838020
Fee-nix, je gaat hard nu ja!

Ik had een emmertje water met behang afweek spul, werkt op zich ook wel, maar tis gewoon een rotklus. Heb het idee dat ik wel de baby voel nu, een soort van 'geborrel' oid in mn buik, op de plek waar ik ook het hartje hoor met de angelsound :D
Ik doe vandaag verder niks meer! :P Maar de muren zijn echt bagger. Op een hoop plaatsen is de stuclaag eraf en het beton valt uit elkaar als je ertegen blaast.

https://twitter.com/#!/ma(...)698770833409/photo/1 werkt dat? Een fotootje vanaf Twitter. Alle donkere plekken zijn beton. En verder is het net een maanlandschap met alle gaten zo.
pi_106838023
@fee-nix
M'n schoonouders begrepen t wel :) ze hadden gebak meegegeven aan m'n lief
zodat ik ook een gebakje had haha
Das wel lief

KatyM, Een jongetje! Leukleuk O+

Gerberaatje, Wat n lieve opmerking van je lief :D

Marjolijntje, kan me voorstellen dat je kapot bent :o
pi_106838080
Oei Marjolijntje... heb je een bad? Anders even lekker in een warm bad en je spieren laten ontspannen??

Goed, na al het namen gesteggel hebben we ineens tóch de jongensnaam.. benieuwd of we hier nu bij blijven :P
pi_106838137
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:34 schreef KatyM het volgende:
Ahw sterkte Marjolijntje, is ook wel een nare klus dat behang afhalen. Had je wel zo'n stoomgeval?

Oh enne Phaidra, begin februari dus O+. Ik ben benieuwd! Heb je zelf een gevoel?
Haha, nee eigenlijk helemaal niet! Ik laat me verrassen :)

Marjolijntje, drukke dag gehad :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106838178
Geen bad hier, alleen een douche. Daar ga ik zo lekker onder staan als mn rug weer recht aan voelt ;) En vanavond mn lief even laten smeren met van dat spul wat warm wordt. Komt wel weer goed.
Morgen niet teveel meer doen op mn werk :P Dinsdag controle bij de verloskundige, vind ik wel weer fijn!
  zondag 15 januari 2012 @ 17:51:26 #11
250838 Fee-nix
pi_106838358
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:40 schreef KatyM het volgende:

[..]

Minder dan 2 weken :o.

Wow *O*
Laten we het hopen! (Ik ben daar een beetje sceptisch in, aangezien Jesper mooi tot 42 wk bleef zitten ;). Maar ik voel me nu volgens mij al zoals toen met 42 wk en ik ben denk ik ook al zwaarder.... Dus duimen dat deze gewoon wat eerder komt!)

Lief van je schoonouders Zoë! En nu wil ik ook taart :9 .

Gerberaatje een jongensnaam! *O* Goed zeg. Ik hoop dat jullie niet net zo erg zijn als wij... Honderd duizend keer van mening veranderen :P.

Marjolijntje je twitter is afgeschermd, dus ik kan de foto niet zien. Maar ik geloof je hoor! Balen zeg!
pi_106838510
Nou ben ik koppig en dan maar via tinypic :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:56:56 #13
250838 Fee-nix
pi_106838553
Oei... dat ziet er niet heel best uit inderdaad... Hoewel ik ook weer niet zo'n geoefend oog heb hoor... misschien valt het reuze mee ;).
pi_106838565
:W

Meer actieve dames zie ik! Wij hebben ook het hele huis van boven naar beneden schoon en netjes gemaakt. En alle was weggewerkt. En net nog een uur gelopen. En nu doet werkelijk alles zeer! O+ vroeg net al of ik zo nog weer omhoog kan komen om z'n boerenkool op te eten.. :')

Katy een jongetje! Leuk! Ik ben ook zo benieuwd of wij echt een meiske krijgen zoals ze zeggen of dat het stiekem toch een jongen is. We waren het gisteren ineens eens over een jongensnaam :D

Gisteren de 16 weken aangetikt! Voel nog niks helaas. Ik wacht ongeduldig af ;).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_106838568
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:51 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Laten we het hopen! (Ik ben daar een beetje sceptisch in, aangezien Jesper mooi tot 42 wk bleef zitten ;). Maar ik voel me nu volgens mij al zoals toen met 42 wk en ik ben denk ik ook al zwaarder.... Dus duimen dat deze gewoon wat eerder komt!)

Lief van je schoonouders Zoë! En nu wil ik ook taart :9 .

Gerberaatje een jongensnaam! *O* Goed zeg. Ik hoop dat jullie niet net zo erg zijn als wij... Honderd duizend keer van mening veranderen :P.

Marjolijntje je twitter is afgeschermd, dus ik kan de foto niet zien. Maar ik geloof je hoor! Balen zeg!
Het erge is dat we steeds weer terugkomen bij dezelfde naam :') degene die we een paar jaar geleden al hadden. En net zeiden we tegen elkaar: nou ik zie ons straks weer bij die eindigen.. en toen zei meneer: ja dat denk ik ook. Dus ik zei: houden we het daar dan maar bij?

Dus :')

Zal je zien dat het toch een meid is. Na alle moeite voor een naam :') :D
  zondag 15 januari 2012 @ 17:59:47 #16
250838 Fee-nix
pi_106838643
Clauwhee gisteren 16 weken! Nog even jompelen hoor *O* . En ook al een jongensnaam! ^O^

Wij eten trouwens ook boerenkool vanavond. Het ruikt hier al heeeeerlijk. Ik heb zo'n hongerrrrrr.

Gerberaatje zoiets hadden wij ook: de naam die we nu hebben is de eerste naam die we verzonnen toen we wisten dat ik zwanger was van de tweede. Haha!
pi_106838674
Mijn meneer is Peking eend rolletjes en dim summetjes en meer van zulks halen :9 en ik heb nog een heerlijke rijpe avocado liggen die vanavond nog wel opgaat.. ik geloof dat mijn eetlust terug aan het komen is :D
pi_106838697
Normaal vind ik het heerlijk, boerenkool, Fee. Maar ik heb me toch al de hele dag zin in patat! Helaas gaat dat feest niet door :P
  zondag 15 januari 2012 @ 18:01:56 #19
250838 Fee-nix
pi_106838698
Eet smakelijk allemaal!! Ik ga manlief helpen met het eten klaarmaken nu.

In het buikentopic heb ik foto's geplaatst!
  zondag 15 januari 2012 @ 18:17:33 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106839060
Wij hebben het eten al op. We hadden nasi. Had ik al gezegd hoe blij ik ben met onze nieuwe keuken? O+

Huubke is na een paar rustige dagen weer heerlijk druk.

Katy, wat leuk! Een jommetje! O+

Marjolijntje, rustig aan hoor!

Hmm, ik wilde nog iets zeggen maar dat ben ik dus weer vergeten...
pi_106839081
Gister boerenkool gehad nu is manlief om patat :D
pi_106839123
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:57 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Het erge is dat we steeds weer terugkomen bij dezelfde naam :') degene die we een paar jaar geleden al hadden. En net zeiden we tegen elkaar: nou ik zie ons straks weer bij die eindigen.. en toen zei meneer: ja dat denk ik ook. Dus ik zei: houden we het daar dan maar bij?

Marjolijntje, jeminee, wat een klus. :o

Dus :')

Zal je zien dat het toch een meid is. Na alle moeite voor een naam :') :D
Oh wat fijn dat jullie eruit zijn! Wij waren ook snel uit de meisjesnaam, de jongensnaam is problematisch. Ik heb allemaal leuke opties die manlief vervolgens afschiet. Dus nu moet hij met een lijstje komen, kijken of ik daar iets tussen vind zitten :).

Oh Asy, heb ik de keukenfoto gemist? Ben benieuwd :)
  zondag 15 januari 2012 @ 18:23:07 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106839216
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:19 schreef KatyM het volgende:

Oh Asy, heb ik de keukenfoto gemist? Ben benieuwd :)
Nee je hebt hem niet gemist. Heb hem niet gepost. Er moeten nog wat afwerklijsten op en nog tegeltjes tegen de muur. Als dat klaar is, dan zal ik eens een foto posten. Helpen jullie me wel herinneren?

Ow enne... heb jij geen pica's van jouw jommetje? O+
pi_106839450
Ik ga hem plaatsen zo O+.

Willen jullie misschien even meekijken naar deze babykamer:

http://kind-baby.marktpla(...)plete-babykamer.html

Heeft een van jullie een idee welke babykamer dit is? De verkoper zei iets van Mix en Match? Maar dat is geen merk opzich lijkt me.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:33:32 #25
250838 Fee-nix
pi_106839532
Geen idee, Katy. Wel mooi!
En kom maar op met die echofoto O+ .

Asy, wat heerlijk dat je zo blij bent met de keuken! Ben ook benieuwd hoe het er uit ziet :).
  zondag 15 januari 2012 @ 18:39:12 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106839689
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:31 schreef KatyM het volgende:
Ik ga hem plaatsen zo O+.

Willen jullie misschien even meekijken naar deze babykamer:

http://kind-baby.marktpla(...)plete-babykamer.html

Heeft een van jullie een idee welke babykamer dit is? De verkoper zei iets van Mix en Match? Maar dat is geen merk opzich lijkt me.
Volgens mij is dat van babydump. :Y
Hmm daar zie ik het zo gauw even niet staan maar even googlen maakt dat ik uit kom dat de fabrikant Bopita is...
pi_106839702
Dit is hem, hij lijkt een beetje bol! O+

pi_106839785
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:39 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Volgens mij is dat van babydump. :Y
Hmm daar zie ik het zo gauw even niet staan maar even googlen maakt dat ik uit kom dat de fabrikant Bopita is...
Bedankt! Dan lijkt het wel een goeie deal voor rond de 200 euro. Eens even kijken.
pi_106839927
Mooie echo KatyM! O+
Dat kamertje is ook erg leuk :)
pi_106840044
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Mooie echo KatyM! O+
Dat kamertje is ook erg leuk :)
Thanks O+. En de echoman kon ook al zeggen dat hij geen hazenlip heeft, dat is toch fijn, O+.
pi_106840128
Inderdaad mooie, duidelijke echofoto!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:57:54 #32
250838 Fee-nix
pi_106840468
Ahhhh mooi Katy!

Argento, hoe is het nu met Midas? En met Kyara?
pi_106840599
Thanks allemaal O+

Argento, hoe is het bij jullie met die kleine man? En met Kyara? En met jou natuurlijk.
pi_106841140
Ahw, wat een mooierd Katy! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106841337
Naar omstandigheden goed. Hij hoeft niet meer aan het infuus. Krijgt nu driemaal daags een injectie (nog wel via het infuusslangetje). Temperatuur is het afgelopen etmaal netjes laag in de 37 gebleven. Voor nu is het ritme veel slapen, verschonen, flesje, knuffelen, veel slapen, verschonen, flesje, knuffelen etc. etc. Hij is ook al weer bijna terug op zijn geboortegewicht. En omdat ie op dit moment niet meer van de apparaten afhankelijk is, kan het wiegje ook een paar keer per dag naast mama's bed staan. Dus dat is al heel fijn.

Kyara krabbelt ook weer langzaam op. Het is gebleken dat ze een zogenaamde 'fluxus' heeft gehad. Acuut en veel bloedverlies (1600 cc) en dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:18:13 #36
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106841455
Oei, das veel Argento! Arm vrouwke! :*
En hoe is het met jou dan?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106841647
Het klinkt wel alsof het absoluut de goede kant uit gaat O+. Maar jeetje wat een impact voor Kyara ineens zoveel bloedverlies. Ik hoop dat jij het ook een beetje volhoudt (vast veel heen en weer gereis). Over een paar weekjes zijn jullie vast al helemaal gewend thuis met z'n drietjes, hopelijk is dit snel achter de rug :).
  zondag 15 januari 2012 @ 19:26:28 #38
250838 Fee-nix
pi_106841905
Ja heftig is het geweest zeg, voor Kyara. Fijn om te horen dat ze alweer wat aan de beterende hand is. En het kleine ventje ook!

Kan me heel goed voorstellen dat het niet echt het begin van de kraamperiode is die jullie voor ogen hadden... Doe lekker rustig aan met z'n drietjes. En lekker genieten van het mannetje O+ .
pi_106844421
Wat n mooie foto katyM!!

Argento: fijn dat t beter gaat met jullie kleintje :*
en kyara..pff :*
pi_106844451
Zo huis is hier weer op orde.
Huiskamer gedweild, zolder gestofzuigd, eerste verdieping gestofzuigd. Alle was die er nog lag in de kasten gedaan, aantal wassen gedraaid, opgeruimd. Floris zn kast.leeggeruimd. mn koffer is zo goed als ingepakt.
En nu ga k niks meer doen :')
Scheelt me.van de week weer een hoop werk. Nog wat kleine wasjes wegwerken en tis helemaal op orde.
Nationale schoon- en opruimdag ofzo hier :P

Argento, fijn dag midas weer aan de betere hand.is. En pff wat een bloedverlies voor Kyara, lekker rustig.aan doen dus voor dr.

Katy, wat een mooie echo O+
  zondag 15 januari 2012 @ 20:28:33 #41
250838 Fee-nix
pi_106844834
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo huis is hier weer op orde.
Huiskamer gedweild, zolder gestofzuigd, eerste verdieping gestofzuigd. Alle was die er nog lag in de kasten gedaan, aantal wassen gedraaid, opgeruimd. Floris zn kast.leeggeruimd. mn koffer is zo goed als ingepakt.
En nu ga k niks meer doen :')
Scheelt me.van de week weer een hoop werk. Nog wat kleine wasjes wegwerken en tis helemaal op orde.
Nationale schoon- en opruimdag ofzo hier :P

Argento, fijn dag midas weer aan de betere hand.is. En pff wat een bloedverlies voor Kyara, lekker rustig.aan doen dus voor dr.

Katy, wat een mooie echo O+
Nou idd :D. Ook goed bezig geweest zeg!
pi_106845805
Ik heb juist geen drol uitgevoerd vandaag :P beetje bijgeslapen, stuk gefietst. C'est tout!

Katy, mooie echo O+ je ZOON! O+

Kyara, je krijgt het wel voor je kiezen.. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis!
pi_106845935
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb juist geen drol uitgevoerd vandaag :P beetje bijgeslapen, stuk gefietst. C'est tout!

:o Mijn zoon O+! Soms besef je het ineens he. Ik word moeder. En krijg een zoon. Wauw. O+.
  zondag 15 januari 2012 @ 20:55:09 #44
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106846450
Mooie echo Katy O+

Ik ben weer terug van m'n weekendje weg...

Dames met bekkenklachten, ik heb 1 woord voor jullie... SAUNA!!!

Ik heb zaterdag de hele dag vrijwel pijnloos rondgelopen O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 15 januari 2012 @ 20:59:25 #45
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106846758
@ Kuukske, ik heb alle knuffels die ik nog had van de jongens gewoon in de wasmachine en droger gedaan. Ook die 'knisper knuffel doekjes', ze hebben het overleefd ;)

@ KatyM, leuke babykamer, maar ik vind het wel een erg kleine kast....Of heb je er nog 1 extra? Want anders vind ik het best wel prijzig eigenlijk ....

En Mooie echo foto trouwens ! Heel duidelijk O+

@ Argento, fijn dat het weer goed gaat met de kleine man, en ook dat het met Kyara beter gaat.

Over opruimen gesproken....gisteren heb ik dus al die wasmanden met babykleertjes in de kast gelegd, blijkt dat een aardig groot deel daarvan 74/80/86 is. een plank vol iig....Maar als we morgen tijd over hebben gaan we nog ff gauw shoppen ;)

En morgen nog ff de rest van de hydrofielluiers ed. opruimen, zijn ook weer 2 wasmanden vol, (hydrofiel, lakens, dekens etc.)...
pi_106847901
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:45 schreef Gerberaatje het volgende:

Ja joh, maar jij doet standaard al genoeg
Ik niet, dus was nodig :D
pi_106849024
Katy! Een jongetje..wat leuk :) mooie echo ook
En gelukkig gaat het weer beter met Kyara en Midas.
Flugel, hoe was je weekendje? Of alleen maar in de sauna gezeten ;)
Fee-nix tweede op de lijst!

Hier ook beetje grote schoonmaak, hele huis gestofzuigd. Lekker schoon bedje, wat zal ik lekker slapen straks :Z. Zal vrijdag de verloskundige weer eens bellen, lijkt me dat ik nu wel weer een keer langs mag komen haha. 3 februari 12 weken echo, zus gaat n keer mee. Arme (8>, hij dacht dat hij dan niet mee kon, aww. Dus maar even uitgelegd dat er twee mensen mee mogen bij een echo.

Net trouwens een positiebroek besteld bij wehkamp, van miss etam was nu 12 euro... Zal'm toch een keer nodig gaan hebben toch :@ :+
pi_106849259
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:47 schreef KatyM het volgende:

[..]

:o Mijn zoon O+! Soms besef je het ineens he. Ik word moeder. En krijg een zoon. Wauw. O+.
Leuk hè! :D O+ *insert roze wolk*
pi_106849770
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:36 schreef covie het volgende:

[..]

Leuk hè! :D O+ *insert roze wolk*
Ja zo onwijs leuk O+.
pi_106852164
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:18 schreef Susie het volgende:
En hoe is het met jou dan?
Ja goed hoor. Momenteel is mijn enige zorg gelegen bij moeder en kind en ik ben hartstikke trots op beide met betrekking tot hun kracht en strijdvaardigheid. Gelukkig is het medisch allemaal niet al te ernstig maar het vergt zowel in het geval van Kyara als in het geval van Midas erg veel van hun energie. En ik drentel daar zon beetje tussendoor, hopend dat ik de ondersteuning kan bieden die ze nodig hebben. Ik wil ze gewoon allebei thuis hebben.
pi_106852188
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:47 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ja, zonen zijn supergaaf.
pi_106852274
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:22 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, zonen zijn supergaaf.
Yep,
Heb net gevoetbald met de.mijne, auto's keihard laten rijden (en lachen dat ie doet O+ en als ze botsten boem O+)
Hij wil niet.slapen :')
  zondag 15 januari 2012 @ 22:24:58 #53
250838 Fee-nix
pi_106852319
Ff onder spoiler, vanwege 'vies' praatje...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106852443
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Yep,
Heb net gevoetbald met de.mijne, auto's keihard laten rijden (en lachen dat ie doet O+ en als ze botsten boem O+)
Ja, om een of andere reden moeten auto's altijd botsen (weet ik van mn neefje). Gelukkig staan de mijne achter slot en grendel. Nu alleen nog de sleuteltjes verstoppen.
pi_106852570
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:27 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, om een of andere reden moeten auto's altijd botsen (weet ik van mn neefje). Gelukkig staan de mijne achter slot en grendel. Nu alleen nog de sleuteltjes verstoppen.
:D
Ja echt bizar hoe dat er al in zit...18 maanden *lol*
pi_106852691
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Yep,
Dat kannik straks ook met mijn zoon. Hoe gaaf! Al moet ie wel uit zichzelf aangeven dat ie wil slapen en braaf doorslapen dan natuurlijk :+

Fee :o Bloed! Nu nog steeds?
pi_106852712
Die van mij kiest altijd blauw uit. Hoezo jongen? :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 15 januari 2012 @ 22:34:16 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106852801
Fee-nix, wat spannend! :o

Argento en Kyara, jullie krijgen het wel even voor de kiezen zeg. Dat jullie maar snel samen thuis mogen cocoonen O+

Katy, mooi plaatje hoor! O+

Ow en jommetjes zijn O+
  zondag 15 januari 2012 @ 22:35:13 #59
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106852855
En ook dat Brrrrrrrr geluidje maken als ze met auto's aan het rijden zijn... :D Waar dat ie dat geleerd heeft weet ik echt niet, sommige dingen zitten blijkbaar ingebakken...

Fee-Nix, kan me voorstellen dat het eng is, maar een klein beetje rood bloed na het vrijen kan niet echt kwaad. Zolang het niet aanhoudt dan, anders zou ik gewoon nog een keertje bellen...
pi_106853012
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:35 schreef flugeltje het volgende:
En ook dat Brrrrrrrr geluidje maken als ze met auto's aan het rijden zijn
en zelfs de versnellingen nabootsen.
pi_106853080
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:32 schreef KatyM het volgende:

[..]

Dat kannik straks ook met mijn zoon. Hoe gaaf! Al moet ie wel uit zichzelf aangeven dat ie wil slapen en braaf doorslapen dan natuurlijk :+

Fee :o Bloed! Nu nog steeds?
Ja is zo leuk O+

Ja.de.laatste dagen is t beetje jammer.s.avonds :')
Hij is wel gezellig, maar heb zelf.geen avond ;)
Mja hij is 18 maanden, geen baby ofzo he :')
Mja.hij sliep altijd vroeg dus mag niet klagen

En fluugd idd dat geluid bij auto's :D
  zondag 15 januari 2012 @ 22:40:31 #62
250838 Fee-nix
pi_106853108
Katy, ik bloed idd nog steeds wel wat. Het is niet superveel, maargoed... Ik moet het gewoon ff in de gaten houden.

Heb ook een beetje een onbestemd gevoel in m'n buik. Soort 'ongesteldheidsgevoel', maar heeeeeel licht.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:35 schreef flugeltje het volgende:

Fee-Nix, kan me voorstellen dat het eng is, maar een klein beetje rood bloed na het vrijen kan niet echt kwaad. Zolang het niet aanhoudt dan, anders zou ik gewoon nog een keertje bellen...
Inderdaad :).
  zondag 15 januari 2012 @ 22:42:29 #63
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106853199
Was het wél lekker trouwens? :7
pi_106853340
Echt? De mijne speelt pas sinds een maand met auto's, maar botsen heeft hij nog niet echt ontdekt. Hij heeft er nog niet zoveel mee. :+
En mijn neefje wilde Cars niet meer zien omdat ze alleen maar gingen botsen en dat vond hij maar niks.
Even een tegengeluid. :P

Maar Katy, zoons zijn heel erg leuk! O+
Vooral hoe hij tegenwoordig zijn armpjes om me heen slaat en zegt: mama is lief! Echt heel heel! O+

Vrijdag is de kraamzorg geweest voor de intake, lekker vroeg, er was blijkbaar nog steeds iets mis met mijn uitgerekende datum. Die hadden ze een maand te vroeg staan.
Jammer genoeg is de kraam van de vorige keer verhuisd naar het oosten des lands. Ze heeft een dochtertje gekregen, dat vind ik heel tof. O+
Maar ik ga haar wel missen, ze was lief!

Fee-nix, ehm, het is vast alleen een adertje dat gescheurd is. Hopelijk stopt het bloeden gauw!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106853349
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:42 schreef flugeltje het volgende:
:+.

Ik wil nu eigenlijk niet gaan slapen, maar morgen om 6 uur gaat de wekker. Dus Fee, veel succes en sterkte mocht er iets gaan gebeuren O+. Het zou kunnen, wie weet gaat het zo rommelen!

Oh ik smelt helemaal bij jullie verhalen over zonen. Zo lief O+.
pi_106853438
quote:
Pfiew, daar is ie :D ik vond je vorige post al te netjes :')
  zondag 15 januari 2012 @ 22:49:07 #67
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106853502
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:47 schreef covie het volgende:

[..]

Pfiew, daar is ie :D ik vond je vorige post al te netjes :')
Ik kán het wel hoor... :Y

Hou het alleen niet zo lang vol :')
pi_106853887
Gelukkig maar, want anders zouden we ons zorgen gaan maken of er niet wat mis is :P

Fee-nix denk ook dat het een adertje is hoor. Zou leuk zijn als het de bevalling op gang heeft gebracht maar dat begint toch niet met bloed meestal? En anders idd even weer bellen als het blijft bloeden.

hèhè wel leuk idee dat de zwangerschap hetzelfde eindigt, als dat het begonnen is :D
  zondag 15 januari 2012 @ 22:59:33 #69
250838 Fee-nix
pi_106853983
quote:
Jazeker :9 .

Ik ga ook uit van een gesprongen adertje ofzo... Wij gaan nu ook naar bed. Als ik me morgen voor 10 uur niet meld, dan weten jullie hoe laat het is ;).

Welterusten!
  maandag 16 januari 2012 @ 06:09:10 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106860185
En, hoe gaat het fee?

Zoons zijn O+
  maandag 16 januari 2012 @ 08:37:55 #71
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106860834
Half negen Fee, je hebt nog anderhalf uur...
  maandag 16 januari 2012 @ 08:38:30 #72
250838 Fee-nix
pi_106860843
Meld :O . Met baby in de buik en zonder weeën.

Ik denk dat het bloedverlies gestopt is. Ben er wel midden in de nacht nog uit geweest. Ik moest plassen en toen kwam er nog wel bloed. En daarna zo'n zeurende pijn in buik en rug. Toen kon ik dus niet meer slapen, want zat heel erg te twijfelen of ik nu weer moest bellen. Ff beneden gezeten en toch besloten de ochtend af te wachten (aangezien ik de baby nog goed voelde en het bloed er niet uit kwam stromen ofzo). Gelukkig maar, want nu lijkt er niets meer aan de hand. Ben wel moe nu!
pi_106861034
Nou gelukkig is er niet aan de hand! Doe maar rustig aan vandaag.
  maandag 16 januari 2012 @ 08:57:48 #74
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106861059
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:38 schreef Fee-nix het volgende:
Meld :O . Met baby in de buik en zonder weeën.

Ik denk dat het bloedverlies gestopt is. Ben er wel midden in de nacht nog uit geweest. Ik moest plassen en toen kwam er nog wel bloed. En daarna zo'n zeurende pijn in buik en rug. Toen kon ik dus niet meer slapen, want zat heel erg te twijfelen of ik nu weer moest bellen. Ff beneden gezeten en toch besloten de ochtend af te wachten (aangezien ik de baby nog goed voelde en het bloed er niet uit kwam stromen ofzo). Gelukkig maar, want nu lijkt er niets meer aan de hand. Ben wel moe nu!
Ben je zelf klaargekomen fee? Daar kan dat zeurende gevoel ook wel een beetje van komen...
  maandag 16 januari 2012 @ 09:00:34 #75
250838 Fee-nix
pi_106861107
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:57 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ben je zelf klaargekomen fee? Daar kan dat zeurende gevoel ook wel een beetje van komen...
Jup :). Ja ik weet het hoor... Ik maak me er ook niet druk om. Was gewoon wel een onrustig nachtje zo. En eigenlijk wel jammer dat er verder niets heeft doorgezet ;).
  maandag 16 januari 2012 @ 09:01:52 #76
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106861139
Als de kleine er nog niet klaar voor is gaat klaarkomen ook niet helpen... Believe me I've tried :')

Als je tegen de 43 weken loopt en je bent nieuwsgierig pak je alles aan... :+
  maandag 16 januari 2012 @ 09:07:27 #77
250838 Fee-nix
pi_106861239
Hahaha, nee ik weet het ;). De avond voordat ik werd ingeleid hebben wij ook nog met de moed der wanhoop voor een orgasme en wat prostaglandine gezorgd ;). Hielp helemaal geen fluit.

Ik had gewoon nog nooit gehad dat ik bloed verlies tijdens een zwangerschap. Dus was erg verbaasd. En een beetje hoopvol :P.
pi_106861249
En anders gewoon toch maar aan de breinaald 8-)
pi_106861278
Oh en voor wie wel van een shock momentje houdt :') buikfoto in het buikentopic :+
  maandag 16 januari 2012 @ 09:10:34 #80
250838 Fee-nix
pi_106861301
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:08 schreef Gerberaatje het volgende:
En anders gewoon toch maar aan de breinaald 8-)
:D Ieuw! :X
pi_106861356
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:09 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh en voor wie wel van een shock momentje houdt :') buikfoto in het buikentopic :+
Jij hebt tenminste een buik :')
Je hebt de mijne gezien :')
pi_106861472
Mwah, het mag hier wel wat minder hoor :+ ben nu op een termijn dat het wel mag, maar het stond altijd zo knullig bij de 6-9 weken dat mensen dan vragen: ooooh je bent zwanger O+ hoever ben je? En dat je dan zegt: 6 (of 7, 8, 9) weken :') en dan die blik :o :')

Nou ja doe er weinig aan, hou alleen mijn weegschaal in de gaten... meer dan 25 wil ik dit keer echt niet...
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 09:25:54 #83
309370 Nanadu
pi_106861571
Niet helemaal bijgelezen en wat ik heb gelezen ook niet echt onthouden :@

Wel zag ik Kwisted langs komen, nog een keer gefeliciteerd *O* En katy een jongetje *O*

ik ga zo met (8> op weg naar de echo, om 10.00 hebben we een afspraak, erg slecht geslapen vannacht en allemaal vreselijke dromen gehad. Verder geen reden om aan te nemen dat het niet goed zal zijn, maar op een bepaalde manier ben ik zo zenuwachtig :@
  maandag 16 januari 2012 @ 09:27:31 #84
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106861609
Zenuwen rond de echo heb ik ook nog steeds Nanadu... Succes straks!
pi_106861666
Ik heb geklikt en geliked Fluug.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106861688
Spannend Nanadu!! En dat gevoel is heel herkenbaar!! :Y ik had het bij deze baby zelfs nog meer dan bij mijn eerste...
  maandag 16 januari 2012 @ 09:48:39 #87
250838 Fee-nix
pi_106862034
Succes Nanadu! Is ook heel spannend!
  maandag 16 januari 2012 @ 09:49:42 #88
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106862056
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:29 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb geklikt en geliked Fluug.
O+
pi_106862180
Echo's zijn lief, maar wel spannend O+ Mijn laatste echo was alweer 6 weken geleden. Soms kan ik het nog niet bevatten dat ik 26 weken zwanger ben haha. Over 3 dagen de sleutel van ons nieuwe (koop)huis, dus dan kunnen schoonmoeders en ik eindelijk aan de babykamer beginnen. Mannetje lief heeft de kleuren al uitgekozen *O*
pi_106862202
Spannend Nanadu!! Ik duim voor je!
pi_106862337
Zo daar ben ik ook weer eens! Sorry dames, ik ga vanaf nu proberen frequenter mee te schrijven.
Wij zijn in de afgelopen weken verhuisd, tussen kerst en oud & nieuw alle spullen overgebracht. Man wat een hels karwei zeg... ik verhuis nooit meer! (was ook pas de 5e keer in 7 jaar tijd.... 8)7 )
Maar goed, het is klaar! Huis is klaar, alle klussen zijn klaar, alles is uitgepakt en opgeruimd. Oke het logeerbed moet nog in elkaar gezet worden. En de kapstok ophangen. Maar thats it!

Verhuizen terwijl zwanger van een tweeling is trouwens niet aan te raden. Zeker niet als je al een historie hebt van bekkeninstabiliteit... au! Ik heb nagenoeg niks gesjouwd, echt alleen maar lichte dingen gedragen. Maar alleen al het vele lopen, bukken, traplopen en al dat soort ongein heeft geen goed gedaan. Nu dus maar flink rust pakken, savonds heb ik 'bank-arrest' en mag ik niets meer doen van O+ behalve naar toilet gaan ;)

Verder gaat het eigenlijk hartstikke goed, baby & baby doen het uitstekend, vorige week controle gehad bij de gyn, twee springende baby'tjes op de echo met ferm kloppende hartjes :)
Ik groei de pan uit, niet te houden die buik! Ik zal van de week eens een behoorlijke buikfoto maken.
  maandag 16 januari 2012 @ 10:28:14 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106862777
bijtje, dan kun je nu lekker bjikomen met de benen omhoog!

Jammer Fee, dat er niks heeft doorgezet -O-

Nanadu, spannend hoor! Komt vast helemaal goed...
pi_106862862
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:56 schreef Xanteh het volgende:
dus dan kunnen schoonmoeders en ik eindelijk aan de babykamer beginnen. Mannetje lief heeft de kleuren al uitgekozen
Dat is nog eens emancipatie. Meestal is dat precies andersom.
pi_106862961
Spannend fee-nix, vandaag maar rustig aan doen/bijkomen na zo'n onrustige nacht :*

SPOILER
Wow bijtje.. Verhuizen lijkt me pittig, zeker nu! Gelukkig denkt je lief goed om je zo te lezen :)

Nanadu spannend :*

Zo naar de fysio & dan boodschappen doen (weer een x in m'n eentje! :9) haha
  maandag 16 januari 2012 @ 10:42:33 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106863175
Ik heb eerlijk gezegd momenteel helemaal geen zin in sex. Sowieso vanwege pijn maar ik heb ook geen zin in alternatieven. Daar heb ik gewoon de fut niet voor.
Mijn man is dus maar heel zielig ;)
Gelukkig weet hij dat het na de bevalling wel weer goed komt ;)

Ik wil ook boodschappen doen maar ik moet dus verplicht de hele dag binnen zitten omdat ze komen kijken voor de keuken (wat er nog vervangen moet worden en wat nog ontbreekt en zulks). Alleen konden ze dus geen enkele indicatie geven wanneer (ook niet ochtend of middag), waarop mijn man dan antwoord: nou ja, geeft niks. Mijn vrouw is toch de hele dag thuis.
Aaargh, das toch geen reden om helemaal niks te verwachten aan planning? Zo kan ik niet eens naar bed...
  maandag 16 januari 2012 @ 11:01:06 #96
250838 Fee-nix
pi_106863695
bijtje jemig, zwanger van een tweeling en verhuizen! Nu kun je gelukkig je rust gaan nemen. Fijn te horen dat alles met de babies in ieder geval nog goed gaat! Ben wel benieuwd naar je buik :).

O Asy, dat is inderdaad niet fijn, als je niet weet wanneer ze komen... Balen!
  maandag 16 januari 2012 @ 11:35:46 #97
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106864684
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd momenteel helemaal geen zin in sex. Sowieso vanwege pijn maar ik heb ook geen zin in alternatieven. Daar heb ik gewoon de fut niet voor.
Mijn man is dus maar heel zielig ;)
Gelukkig weet hij dat het na de bevalling wel weer goed komt ;)

Ik wil ook boodschappen doen maar ik moet dus verplicht de hele dag binnen zitten omdat ze komen kijken voor de keuken (wat er nog vervangen moet worden en wat nog ontbreekt en zulks). Alleen konden ze dus geen enkele indicatie geven wanneer (ook niet ochtend of middag), waarop mijn man dan antwoord: nou ja, geeft niks. Mijn vrouw is toch de hele dag thuis.
Aaargh, das toch geen reden om helemaal niks te verwachten aan planning? Zo kan ik niet eens naar bed...
Weinig mensen die het gaan geloven vreesch ik, maar ik heb momenteel ook niet echt zin hoor. De behoefte is er wel, maar de pijn neemt de zin al weg voor we goed en wel begonnen zijn...

Ik heb net boodschappen gedaan, had ik beter niet kunnen doen ;(
  maandag 16 januari 2012 @ 11:39:20 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106864786
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:35 schreef flugeltje het volgende:

Weinig mensen die het gaan geloven vreesch ik, maar ik heb momenteel ook niet echt zin hoor. De behoefte is er wel, maar de pijn neemt de zin al weg voor we goed en wel begonnen zijn...

Ik heb net boodschappen gedaan, had ik beter niet kunnen doen ;(
Heel herkenbaar. Dan gaat het overdag redelijk en dan denk ik: oeh vanavond misschien toch nog eens een gezellig onderonsje, maar tegen de avond kan ik al niet meer fatsoenlijk bewegen en dan hoeft het niet meer van mij.

Ach jee :*
Benen omhoog dan maar...
pi_106864906
KatyM, wat leuk een jongen!! En de echo is echt super mooi, zo te zien heeft hij een heel mooi gezichtje :Y

Vandaag precies 5 weken. De eerste echo heb ik met 6wkn3 Gerberaatje, dus dan hoop ik wel iets te zien.

Ik heb het idee dat mijn buik nu al opgeblazen is, kan dat? Verder nog nergens last van, niet misselijk ofzo. Alleen hele zere borsten, ik moet ze zelfs vasthouden als ik de trap af loop. Wordt dat minder?

Verder ga ik proberen te volgen wie hier allemaal meeposten! Ik vind het in ieder geval al gezellig :)
  maandag 16 januari 2012 @ 11:44:21 #100
250838 Fee-nix
pi_106864932
Vervelend al die pijn, dames! Ik heb er tot nu toe het meest last van als ik in bed lig. Dan wordt alles zo stijf. Overdag zorg ik dat ik rustig blijf bewegen en ik zit regelmatig in kleermakerszit. Dat helpt bij mij.

En qua seks is er ook niet veel meer mogelijk hoor, haha. Heel beperkt repertoire zeg maar ;). Maar dat wel zonder pijn, gelukkig. (Al weet ik niet of ik na gisteravond zo snel weer ga durven...)
  maandag 16 januari 2012 @ 11:44:48 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106864946
De benen gaan zo even omhoog ja, nu eerst de boodschappen opruimen... Vanavond nog effe bikkelen met het naar bed brengen van Willem en dan eindelijk rust... Ik moest ook wel, Martijn is de hele week amper thuis... Volgende week wordt nog lastiger vrees ik, dan is Tijn een weekje skiën en mag ik het helemaal alleen doen, ben er nu al een beetje bang voor :@
pi_106865098
Heb je wel wat hulptroepen eventueel Fluug?
pi_106865183
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:50 schreef Gerberaatje het volgende:
Idd, want een hele week alleen is wel heel zwaar lijkt me.... Zit je trouwens nu helemaal ziek thuis of ga je zo nu en dan nog wel naar je werk.
Pfff, als ik Asy, Zoe en Fluugs zo lees ben ik weer extra blij dat ik me gewoon prima voel en gewoon nog huppelend de trap af kan (bij wijze van spreke :+ )
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  maandag 16 januari 2012 @ 11:53:24 #104
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106865188
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:50 schreef Gerberaatje het volgende:
De oppas komt elke dag even helpen met Willem z'n avondritueel, voor de rest laat Martijn me achter met (hoop ik) voldoende boodschappen....

Ik werk nog steeds halve dagen en dat ga ik volgende week ook doen, behalve donderdag, dan neem ik wel vrij. Dat is Martijn's papadag dus dan mag ik zelf de boel runnen. De maandag is sowieso voor mij en de opvangdagen breng ik 'm gewoon naar de opvang. Anders kun je me halverwege de week al opvegen denk ik :P
  maandag 16 januari 2012 @ 11:56:33 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106865275
Over 4,5 week heb ik verlof *O*

Dan ga ik denk ik een paar keer per week naar de sauna...
  maandag 16 januari 2012 @ 11:56:54 #106
250838 Fee-nix
pi_106865289
Klinkt heftig, zo'n week alleen Flugeltje... Ik moet er niet aan denken eigenlijk... Maar zo te horen heb je het wel goed geregeld!

Heerlijk, de sauna!
  maandag 16 januari 2012 @ 11:59:10 #107
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106865351
Tja Fee, ik zou natuurlijk ook mee gaan op vakantie met Willem en mezelf daar vermaken... Ik wil niet de spelbreker zijn en de andere vier ook thuishouden omdat ik niet uit de weg kan...
pi_106865448
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:56 schreef flugeltje het volgende:
Over 3,5 week heb ik verlof *O*
  maandag 16 januari 2012 @ 12:03:53 #109
250838 Fee-nix
pi_106865478
Nee, snap ik hoor! Dat is ook heel lief van je :). Ik denk dat het al heel erg scheelt dat s avonds de oppas komt helpen en dat er doordeweeks nog wat opvangdagen zijn. En verder gewoon heel rustig aan doen, geen gekke dingen. Het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.
pi_106865647
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:53 schreef sproet-je het volgende:

[..]

Idd, want een hele week alleen is wel heel zwaar lijkt me.... Zit je trouwens nu helemaal ziek thuis of ga je zo nu en dan nog wel naar je werk.
Pfff, als ik Asy, Zoe en Fluugs zo lees ben ik weer extra blij dat ik me gewoon prima voel en gewoon nog huppelend de trap af kan (bij wijze van spreke :+ )
Nou zeker, al ben ik nog een stuk minder ver..

Vorige keer liep ik nu al bij de bekkenpeut en kon ik amper nog zitten/lopen of slapen...

Ik mag deze keer (tot nu toe ;)) in mijn handen knijpen! Op (nog steeds) elke 2 uur max naar de wc ('s nachts dus) heb ik géén enkele klacht.. wat een verademing! Heel soms lijkt mijn hydro wat te trekken, maar dat is eigk vooral rondom een soort groeispurt en duurt niet langer dan een avond ofzo!

Dus dames, respect! :*
  maandag 16 januari 2012 @ 12:10:06 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106865657
Maar flugel, waarom werk je dan volgende week dan toch gewoon terwijl je eigenlijk vakantie zou hebben? Dan kun je toch net zo goed mee op vakantie?
Ben je er in elk geval even uit.
Ander zou ik toch echt wat vrije tijd nemen en lekker niksen op de dagen dat Willem naar de opvang is.

sproet-je, heerlijk toch dat je nergens last van hebt! Ik hou erg van die verhalen O+ Echt!

Kwisted, die gevoelige borsten kán wel minder worden, hoeft niet. Ik heb er nu meer last van dan in het begin. En opgeblazen gevoel hoor je wel vaker :Y

Ow en ik krijg zojuist een mailtje met een aantal voorzetjes voor het geboortekaartje van Huubke! Ik word er helemaal blij van! *O*
pi_106865691
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:31 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is nog eens emancipatie. Meestal is dat precies andersom.
Haha. Ja nu je het zegt valt het me pas op. Maar hij mag ondertussen een hele keuken eruit slopen, ik zie mezelf dat nog niet doen :')
pi_106865721
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:43 schreef Kwisted het volgende:
KatyM, wat leuk een jongen!! En de echo is echt super mooi, zo te zien heeft hij een heel mooi gezichtje :Y

Vandaag precies 5 weken. De eerste echo heb ik met 6wkn3 Gerberaatje, dus dan hoop ik wel iets te zien.

Ik heb het idee dat mijn buik nu al opgeblazen is, kan dat? Verder nog nergens last van, niet misselijk ofzo. Alleen hele zere borsten, ik moet ze zelfs vasthouden als ik de trap af loop. Wordt dat minder?

Verder ga ik proberen te volgen wie hier allemaal meeposten! Ik vind het in ieder geval al gezellig :)
Hahaha of dat kan? Check even het buikentopic :+ ;)

Het kan minder worden, je borsten, het kan ook aanhouden.. volgens mij werd het bij mijn vorige zwangerschap rond de 20 weken minder, en rond de 30 weken begonnen ze weer :D dit keer heb ik helemaal géén last van mijn borsten. Hopelijk betekent dat in mijn geval ook dat ze niet nog wat groeien :+

En 6 weken 3 dagen zou prima moeten zijn! Is wel een inwendige, dan kun je daar vast rekening mee houden ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 12:14:28 #114
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106865766
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:10 schreef Asyniur het volgende:
Maar flugel, waarom werk je dan volgende week dan toch gewoon terwijl je eigenlijk vakantie zou hebben? Dan kun je toch net zo goed mee op vakantie?
Ben je er in elk geval even uit.
Ander zou ik toch echt wat vrije tijd nemen en lekker niksen op de dagen dat Willem naar de opvang is.

sproet-je, heerlijk toch dat je nergens last van hebt! Ik hou erg van die verhalen O+ Echt!

Kwisted, die gevoelige borsten kán wel minder worden, hoeft niet. Ik heb er nu meer last van dan in het begin. En opgeblazen gevoel hoor je wel vaker :Y

Ow en ik krijg zojuist een mailtje met een aantal voorzetjes voor het geboortekaartje van Huubke! Ik word er helemaal blij van! *O*
Als ik meega sta ik er ook alleen met Willem voor, iedereen gaat skien en dan zit ik met Willem ;) We zouden gaan sleeen en sneeuwpoppen bouwen enzo. Zie ik mezelf niet meer doen. Hier kan ie dus nog een aantal dagen naar de opvang en heb ik 's avonds ook hulp. Stukje prettiger dus...
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 12:24:13 #115
309370 Nanadu
pi_106865995
Zo even uitzoeken hoe het ook al weer werkt om een foto op fok te zetten, maar in ieder geval was de echo goed!! Een hartje horen kloppen en veel beweging gezien O+ Ik ben nog steeds 1 augustus uitgerekend! Maar mijn mijlpaal dag is op woensdag en niet op donderdag, foutje van mijn kant :@
pi_106866012
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:39 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Dan gaat het overdag redelijk en dan denk ik: oeh vanavond misschien toch nog eens een gezellig onderonsje, maar tegen de avond kan ik al niet meer fatsoenlijk bewegen en dan hoeft het niet meer van mij.

Ach jee :*
Benen omhoog dan maar...
Dat herken ik wel asy
S'morgens gaat t nog wel redelijk.
En fee-nix, de mogelijkheden zijn hier ook beperkt hoor :9

hoop dat ik een tijdje na de bevalling weer de oude ben :9

En fluug..pff fijn dat je hulp krijgt.. :*
  maandag 16 januari 2012 @ 12:27:53 #117
250838 Fee-nix
pi_106866085
Nanadu, wat fijn! *O*

Wel apart, Zoë en Asy dat het bij jullie allebei in de loop van de dag slechter wordt. Bij mij is het juist andersom. s Ochtends moet ik echt opstarten en hoe verder de dag vordert, hoe beter het gaat. Nou, in ieder geval was het de vorige keer na de bevalling al heel snel stukken beter. (Rennen gaat helaas niet meer... dat voel ik echt nog wel, ook al ben ik niet zwanger) Hopen dat het deze keer ook zo gaat.
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 12:43:35 #118
309370 Nanadu
pi_106866481

Hierbij de echo foto, nu 11wkn5dgn

Hij/zij ligt met het hoofd naar beneden.
pi_106866928
hoop ik ook fee :Y

ohh nanadu O+

heb foto's van ons babykamertje gepost in 't daarvoor bestemde topic :@
ben benieuwd wat jullie ervan vinden, is nog niet af. Morgen komt de commode! *O*
dan kunnen we écht inrichten O-)
  maandag 16 januari 2012 @ 12:59:35 #120
250838 Fee-nix
pi_106866972
Mooie echo! Grappig om te zien, dat hoofdje naar beneden. Op die termijn lagen mijn beide babies nog helemaal overdwars, hihi.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:05:56 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106868831
Nanadu, mooi! O+
pi_106869029
Een goede echo voor Nanadu!! Mooi!! *O*
pi_106870105
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Fee-nix het volgende:
Mooie echo! Grappig om te zien, dat hoofdje naar beneden. Op die termijn lagen mijn beide babies nog helemaal overdwars, hihi.
Mooie echo inderdaad! Die van mij ligt nu nog steeds overdwars trouwens :'). Dwarsliggertje O+. Nu al. Lekker rebels. Hij wordt vast en zeker geboren met een hanekam.
pi_106870649
Nanadu wat fijn dat alles goed was! Mooie echo!!

Dit is die van mij, die ligt met rug tegen mijn buik :+

Meet Aliën (als je een kwart slag draait en dan die bovenste bekijkt is het echt net Aliën!!) Oh en op die onderste, rechts onderin die zwarte vlekken, das mijn hydro :X

Het was echt lachen toen de gyn het hartje liet horen, de muppet zat met open mond te kijken van: WTF? Wat doe je? Wat is dat??? :o :D

maandag 16 januari 2012 @ 15:03:07 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106870708
Gerbera, ook al zo'n mooi plaatje! O+
En wat zei de gyn mbt de nub-theorie?
Heb je erg veel last van je hydro?
pi_106870816
Leuk Gerbera! :D Ennuh.. hydro? :@.
pi_106870838
Ik heb dit keer (nog) nergens last van O+ alleen mijn blaas, maar dat is sowieso inherent aan het zwanger zijn!! Voel me helemaal top, ben een voorbeeldige patient dit keer :D

Ik vroeg de gyn of ik een brutale vraag mocht stellen en of hij even wilde kijken, en hij geeft geen garanties, uiteraard, maar het zou toch wel heel goed eens een Luke kunnen zijn :D dus ik kan stiekem alvast een beetje aan het idee wennen :D (hij heeft als specialiteit echoscopie gekozen bij zijn opleiding, dus ik hang wel een beetje aan zijn woorden ;) maar aangezien de vorige foto ook al het vermoeden op een Luke gaf :o O+ )

Whaaaa!
pi_106870900
Kuuk: hydro
pi_106871009
Oh dat zou wel tof zijn Gerb. Van elk eentje dan toch? :)
En het hydroverhaal gaat nog even duren voor het landt. Al die Engelse moeilijke termen.

Edit: oh wacht! Het kwartje valt.
pi_106871118
:+ Da's goed nieuws Gerberaatje ;) Zal ik al mijn jongensspul naar je mailen?
pi_106871143
Mijn eileiders hebben verklevingen en daartussen zit vocht... in 2004 zijn ze afgeklemd want het vocht kán schadelijk zijn voor een embryo.. toen was ook gelijk duidelijk: alleen ivf om mij zwanger te krijgen!

Vorige zwangerschap heb ik héél veel last gehad van die hydro.. die zat op meerdere plekken verkleefd in mijn buik aan o.a. blaas, buikvlies e.d. en dat geeft een soort trap tegen je scheenbeen pijn, constant. :)

Nu gelukkig (nog) geen last van, doordat het de vorige keer zo uitgerekt is geweest.. misschien dat het tegen het einde wel komt als ik groter en dikker wordt dan bij de muppet :P

En ja van elk één :o zou toch bizar zijn!
pi_106871160
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:12 schreef Cyntiaa het volgende:
:+ Da's goed nieuws Gerberaatje ;) Zal ik al mijn jongensspul naar je mailen?
Nog even een slag om de arm tot 4 februari :+ maar ik reserveer het vast, oké? :D O-)
pi_106871293
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:13 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Nog even een slag om de arm tot 4 februari :+ maar ik reserveer het vast, oké? :D O-)
8-) Komt helemaal goed!
pi_106871298
Fijn dat je er nog geen last van hebt Gerb. Als ik het zo lees klinkt het inderdaad allerminst fijn.
  maandag 16 januari 2012 @ 15:18:00 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106871342
Oooh Gerbera, dat zou wel heel leuk zijn als je van allebei eentje had zeg! O+
En fijn dat je tot dusver nog nergens last van hebt. Oja en vaak piesen heb ik ook hoor. Zeker in het 1e trimester. Daarna wordt het wat minder en daarna weer iets meer.
  maandag 16 januari 2012 @ 15:45:18 #136
250838 Fee-nix
pi_106872300
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:17 schreef Kuukske het volgende:
Fijn dat je er nog geen last van hebt Gerb. Als ik het zo lees klinkt het inderdaad allerminst fijn.
Nou idd!

En mooie echo, Gerberaatje! Zou leuk zijn, een knulletje :).
pi_106872546
Ik geloof dat mijn meneer het allerblij-st is! :D we zijn blij met beide hoor, maar volgens mij zit er in iedere mans hart wel een wens voor een zoon :D O+
  maandag 16 januari 2012 @ 16:07:26 #138
30252 Soempie
Procreating
pi_106873194
Dag dames. Even heel aso alleen wat foto's. Ik ga zo snel mogelijk alles bijlezen. En wat uitgebreider reageren. Sinds vanmiddag eindelijk weer uit het ziekenhuis namelijk en in het ziekenhuis was er geen internet beschikbaar en op de mobiel van m'n man kan ik niet goed werken...

Hoop dat hier alles goed gaat! Even een dikke :*

Kijk, ik ben mama van zo'n lief schattig jongetje O+ O+

SPOILER
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106873226
Oooooh doe es niet Soemp!! :o O+

Die haartjes, die oogjes O+ O+ O+

Klapppeerrrrrrrrrr
  maandag 16 januari 2012 @ 16:09:03 #140
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106873249
Soemp O+
pi_106873274
Wat een mooie bos haar. Je hebt een knapperd gebakken Soemp O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106873313
Mooie fotos Soempie
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 16 januari 2012 @ 16:11:02 #143
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106873318
Ja dames, daar ben ik ook weer eens! Lekker weekendje weg geweest dus niet echt bijgelezen :@

Net terug van de liggingsecho ivm stuitligging bij 32 wk echo en we hebben nu al een eigenwijs kind, nog steeds in stuit dus, morgen gesprek met de vk over welke stappen nu mogelijk zijn. Iemand hier ervaring met wel/geen draaipoging?
  maandag 16 januari 2012 @ 16:11:53 #144
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106873354
Wat een mooie Mattis heb je daar Soemp! O+
pi_106873394
Oi Klavertje! Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt altijd niet doen... ja als het lukt is het mooi en heb je kans op een 'gewone' vaginale bevalling.. maar ik denk altijd dat kindjes met een reden anders liggen... dus ik zou het niet doen, maar dat is persoonlijk :)

Ik ken wel een aantal mensen die een kindje in stuit hadden, en daar is het bij allemaal niet gelukt. En die geven ook aan dat bij een volgende nooit meer te zullen laten doen..
pi_106873422
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:11 schreef klavertje-4 het volgende:
Ja dames, daar ben ik ook weer eens! Lekker weekendje weg geweest dus niet echt bijgelezen :@

Net terug van de liggingsecho ivm stuitligging bij 32 wk echo en we hebben nu al een eigenwijs kind, nog steeds in stuit dus, morgen gesprek met de vk over welke stappen nu mogelijk zijn. Iemand hier ervaring met wel/geen draaipoging?
Denk NTS/DF hadden een kind in stuit als ik me goed heriner
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106873465
Goede echo van Nanadu, fijn!

Gerbera waarschijnlijk een jongetje, wat leuk!

Soempie, wat een enorm mooi mannetje hebben jullie gemaakt, gefeliciteerd!!!

Hier ook weer thuis na het werk, nog een boel pijn van gisteren. En ik wilde de laatste restjes behang van de muur afhalen :') Na het bukken richting emmer ging het al mis. Dus ik zit nu op de bank met een stuk pizza en een kaassouffle. En een jankbui want het lukt niet. Leuk zeg, zwanger zijn :')
pi_106873537
Oh wat leuk Gerb, straks van ieder eentje! Ik denk dat die man gelijk heeft :Y

En Soemp! Wat een mooierd!!! Smelt! Wat een haartjes! O+
  maandag 16 januari 2012 @ 16:16:39 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106873567
Marjolijntje :*

Soemp, wat een mooierd! O+

klavertje, leuk weekend gehad?
En wat een eigenwijsje heb je. Ik sluit me qua mening aan bij Gerberaatje.

Foei wat is Huubke vandaag druk! En ik heb alweer de zoveelste harde buik :X
  maandag 16 januari 2012 @ 16:19:52 #150
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106873709
Heerlijk weekend Asy, wel gesloopt nu maar t was erg gezellig :)

Ik word heen en weer geslingerd tussen 'hij/zij ligt niet voor niets zo' en 'misschien lukt een versiepoging wel en kan ik een ks afwenden'. Thnx voor jullie meningen iig!
pi_106873805
Soempie! Wat een moppie heb je daar!!
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 16:23:19 #152
309370 Nanadu
pi_106873861
Oh soempie wat een lieverd :*

Was wel weer heel bijzonder zo'n echo, de baby was van kruin tot stuit 5 cm en al druk aan het bewegen, ging alle kanten op. ik zag bij jou ook een mooie echo voorbij komen Gerberaatje *O* Ben benieuwd wat het nou uiteindelijk gaat worden :D Klinkt wel naar die Hydro ;(

Klavertje ik snap dat je heen en weer geslingerd wordt, lijkt mij ook moeilijk zo'n beslissing.
pi_106875126
Soempie, wat een mooierd heb je daar O+!

*O* voor de goede echo's!!!

Klavertje, wat vervelend, een stuitligging... Mijn twee zussen hebben allebei een baby in stuitligging gehad. De draaipogingen waren succesvol, maar één van de bevallingen is alsnog in een keizersnede geëindigd. Laat je goed voorlichten en volg vooral je gevoel, zou ik zeggen. Sterkte met beslissen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106875198
Hier vanochtend weer goedgekeurd bij de verloskundige. Baarmoeder groeit volgens het boekje, een prachtig hartje gehoord en bloeddruk was prima (gelukkig niet meer zo laag als een paar weken terug, dat was niet zo fijn) *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106875542
Goed bezig Phai! :)
pi_106876169
O+ whaa soempie! Wat een knapperd! O+

Klavertje: lijkt me lastig! Hoop dat je wat info kunt krijgen van de mensen die er ervaring mee hebben :*

Klinkt vervelend gerberaatje, maar wel fijn dat je er nu nog geen last van hebt, hoop dat t zo blijft!

Marjolijntje: vervelend is dat :* goed van je dat je nu op de bank zit!

*O* voor phaidra!
  maandag 16 januari 2012 @ 17:27:39 #157
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106876438
Wauw Soempie!!!

Klavertje... Oona was een stuiter, mislukte draaipoging, en later gekozen voor een geplande ks...
Draaipoging zou ik niet meer doen... voelde helemaal niet goed... maar ergens wel blij het geprobeert te hebben (anders blijf je denken.. wat als..)
Als je wat wil weten roep maar!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  maandag 16 januari 2012 @ 17:34:52 #158
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106876737
Dank dames! Reilain ik heb je een pm gestuurd!
pi_106877099
Nanadu, wat heerlijk, een goede echo! O+

En Gerberaatje ook een mooie goede echo! O+ En misschien een zoon erbij.
Hardstikke leuk.

Soempie, wat een heerlijk jongetje hebben jullie gemaakt. Mooie oogjes heeft hij! O+

Klavertje, dat is niet leuk zeg. Volgens mij had KD ook een stuit en is het kindje op een nacht alsnog uit zichzelf gedraaid. Maar ik weet niet meer hoever zij toen was.

Marjoleintje, lekker even uit rusten en van je kaassoufle genieten. :*

Fijn Phaidra!

Ik merk dat een paar dagen rust mijn lichaam echt goed doen, ik voel de baby weer vaker en duidelijker en ik voel me ook sterker.
Gister erg veel last van mijn banden, een uur fietsen was misschien ook niet het beste idee, maar daarna heb ik nog heerlijk gelegen voor ik weer terug moest fietsen.
Ik denk dat beeb gebruik gemaakt heeft van mijn rustpauze om een groeispurtje te maken. :P
pi_106878582
Soempie!! Wat een schatje O+ Hopelijk gaat alles goed, fijn dat je thuis bent!
  maandag 16 januari 2012 @ 18:30:48 #161
250838 Fee-nix
pi_106878740
Wat een schatje Soempie!! Die haartjes! Als m'n baby er nu niet uit rammelt, weet ik het ook niet meer ;).

Klavertje, wat een dilemma. Ik zelf zou denk ik geen draaipoging ondernemen, om dezelfde reden als Gerberaatje. Maar ik snap dat je heel erg heen en weer geslingerd wordt.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:05:12 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_106880087
wat een mooierd soempie! O+
hoe heb jij alles ervaren? Geniet er van!

Midas mag zeer waarschijnlijk vrijdag naar huis en ik word woensdag de deur uit geschopt. Moet dus helaas nog even alleen naar huis,.

Isla en fee, succes met de laatste loodjes :* en natuurlijk ook voor de rest een :*
  maandag 16 januari 2012 @ 19:16:32 #163
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106880625
Klavertje, mocht je nog meer ervaringen willen horen, mijn pm-box staat open. Wij hebben bij Draakje ook een (mislukte) versiepoging ondernomen.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:02:18 #164
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106883072
In het ´babyboek´ wat ik heb staat in dat baby´s ook pas vanaf de 36e week goed kunnen gaan liggen....of zelfs pas op de dag van de geboorte ! Dus zegt ook niet veel denk ik dan.....Al lijkt het me wel lastig om een beslissing te maken om de baby wel of niet te draaien, athans, poging tot...

Anyway, vanochtend zijn we bijd e verloskundige geweest, ctg gehad, die was helemaal prima. Bloeddruk was goed, mijn gewicht ook, ben nu ongeveer 9 kilo aangekomen in totaal. Alleen mijn ijzer was wat laag, maar dat kan ook komen omdat ik vanochtend die ´zwangerschaps pillen´ ben vergeten. Heb nu iig wat ijzertabletten meegekregen, 2x per dag...
Verder hebben we nog een echo gehad, de kleine ligt met het hoofd naar beneden, maar volgens de vk kan het nog alle kanten op...En volgens de meting was ie ongeveer 1300 gram, en ben ik nu eind 31e week zwanger..
  maandag 16 januari 2012 @ 20:15:46 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106883735
Ik lig aardig achter met reageren :@

Maar prachtige echofoto's voorbij zien komen.
Gerbera, waarschijnlijk een jongen, leuk!

Soempie, wat een schatje zeg.

Succes klavertje, ik hoop voor je dat ie nog uit zichzelf draait.

Oeke, herkenbaar, sinds vandaag hier ook veel meer beweging. Ik vond het erg rustig afgelopen week, maar gelukkig zit er een dag als deze tussen.
pi_106884891
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef klavertje-4 het volgende:
Heerlijk weekend Asy, wel gesloopt nu maar t was erg gezellig :)

Ik word heen en weer geslingerd tussen 'hij/zij ligt niet voor niets zo' en 'misschien lukt een versiepoging wel en kan ik een ks afwenden'. Thnx voor jullie meningen iig!
Isis had volgens mij een stuitbevalling
En mijn mini lag ook in een stuit maar daar hebben ze niet eens draaipoging aan gewaagd.
En ook ik werd heen en weer geslingerd tussen ze ligt niet voor niets zo en ik wil het zelf doen.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:45:42 #167
186094 Floria
Ghost of shark
pi_106885445
Moeilijk een stuit Klavertje!
Ik zou ook niet gaan draaien en een vaginale stuit bevalling proberen. maar dat roep ik nu heel stoer he. Hoop dat baby nog gaat draaien, kan he!

En Moxa therapie proberen?
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_106885560
Wat een lieverdje Soempie! En wat een bos haar! Wauw!

Klavertje, mijn stuiter peuter is in onvolledige stuit geboren via de euh poezenroute zeg maar. We hebben twee draaipogingen gehad die beiden mislukten. Ik ga dat nooit meer doen vanwege de pijn (ik had een blauwe buik de dagen erna) en omdat de kleine het niet fijn vond.
Ik was overigens 34 weken bij de pogingen. Succes met je keuze .

[ Bericht 0% gewijzigd door Sopho op 16-01-2012 20:48:24 (Typefoutje) ]
  maandag 16 januari 2012 @ 20:47:12 #169
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106885567
Ik heb vandaag ook een meting gehad, 1200 gram en ben nu 27.4 weken zwanger.
pi_106886454
Wat een mooierd Soempie!!

En Gerberaatje, waarschijnlijk een jongen!! Leuk! :)
pi_106886643
Gerberaatje, ook een zoon, hoe mooi is dat O+

Soempie, wat een mooi ventje, zo lief en klein O+ *O*

Oh en Marjolijntje, rustig aan nu dan he.

Fee nog geen nieuws dus. Nou we wachten rustig af.

Kyara, fijn dat Midas vrijdag naar huis mag zeg, dat is goed nieuws.
pi_106887164
Soempie aaah wat een knapperd!! O+

Een *O* voor alle goede echo's!

Klavertje persoonlijk zou ik geloof ik niet voor een draaipoging gaan. Ik heb nog nooit gehoord dat dat daadwerkelijk lukte! Maar goed, ga af op je eigen gevoel, en bespreek het uitvoerig met je vk/gyn. Hun kunnen je uiteraard het beste adviseren.
pi_106887167
Soempie O+
Wat een mooierd!

Vandaag was ik truwens minder blij met mn zoon :P Tegen de tijd dat ik op t eind loop mag ie alleen maar mee in de buggy :')

Oh en *O* voor de goeie echos!
En ben heel benieuwd of Gerbera een zoon gaat krijgen!
pi_106887336
En Gerbera dat zou leuk zijn zeg een zoon erbij! Een koningspaar zou je dan hebben!
Klinkt wel heel naar zeg van die hydro. Wat fijn dat je er dan tot nu toe een stuk minder last van hebt dan de vorige keer. Hopelijk blijft dat nog een hele poos zo!

Hihi Sonnetje, achter-je-zoon-aan-ren-dagje? ;)
pi_106888061
Nou was t alleen maar achter m aan rennen :X (zie dreumestopic ;))
pi_106888402
Dat was inderdaad iets meer dan achter m aan rennen... Af en toe hebben ze van die dagen dat het lijkt alsof ze het speciaal doen om jou te vermoeien ;)
pi_106888627
haha idd. Nou had ie ook niet echt geslapen overdag, maar 3 kwartier ofzo in de auto (was k speciaa even langs de burger king voor gereden :')), dus dat verklaard het ook wel.
pi_106888676
Oe, ik slaap al weken slecht (kan niet echt lekker liggen en veel hoofdpijn) en nu ga ik a.s. zaterdag lekker een welnessdagje doen. Net bedacht en nu al zin in!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:36:13 #179
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106888873
Echt een aanrader clauwhee, ik ben er echt enorm van opgeknapt...
pi_106889004
Sonnetje tja weinig slaap dan kunnen de allerliefste nog veranderen in monsters... Hihi goed bk reden trouwens :Y

Clauwhee lekker!!

Flugeltje ben je ook in de sauna geweest, meen ik me dat nou te herinneren (heb een klein beetje bijgelezen). Ik dacht dat dat niet mocht als je zwanger bent? Of is dat weer zo'n broodje-aap verhaal?
  maandag 16 januari 2012 @ 21:40:08 #181
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106889116
De eerste 3 maanden niet doen bijtje, daarna kan het wel, maar gewoon rustig aan. Ik ben niet in de heetste sauna's gegaan en heb gewoon heel goed op mezelf en Pietertje gelet. Ging prima...
pi_106889779
Misschien scheelt het ook als je een 'ervaren' sauna-ganger bent? Ik ben nog nooit in een echte sauna geweest, en ik dacht niet dat dit nu het juiste moment zou zijn om er mee te beginnen. Maar echt kwaad kan het dus niet.
Ik heb wel eens zo'n welnessdag gedaan. Daar hadden ze een waterbed met waterstralen die je rug masseerde, en het was heerlijk warm... oh dat bed zou ik nu wel willen!! Heb wel een waterbed, maar om die nou zo warm te gaan zetten... hihi lijkt me niet zo'n goed idee.
pi_106890172
We hebben toegang tot sauna en ga in ieder geval een hydromassage en gezichtbehandeling daarnaast doen. Hoe lang en welke sauna ik neem kijk ik wel even. Ben op zich geen hele ervaren saunabezoeker, ga af en toe.
  maandag 16 januari 2012 @ 22:47:39 #184
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106893090
hmz, ik dacht ook altijd dat de sauna verboden terrein was als je zwanger was....Is dat misverstand dus ook weer uit de wereld :+
pi_106893288
Waar ik heen ga hebben ze een speciaal 9 maanden arrangement voor zwangere dames en je kan dan met of zonder sauna kiezen.
  maandag 16 januari 2012 @ 23:22:07 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106894855
Soemp! Wat een prachtig ventje! O+
pi_106895203
Wat is die roosvicee ferro vies zeg!
De nasmaak gaf me het gevoel dat ik een glas bloed had gedronken. :r
Nu maar eens bedenken wat ik ermee kan doen dat ik die associatie niet heb. :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 00:05:09 #188
30252 Soempie
Procreating
pi_106896811
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:05 schreef Kyara het volgende:

Midas mag zeer waarschijnlijk vrijdag naar huis en ik word woensdag de deur uit geschopt. Moet dus helaas nog even alleen naar huis,.

Nog totaal niet bijgelezen, maar zag dit nieuws ook voorbij komen op facebook. Bah, Kyara, wat ontzettend klote dat je niet ook tot vrijdag mag blijven. Snap dat dit is om drukte, maar dan nog...ik vind dat kindjes niet gescheiden moeten worden van moeders/ ouders. ;( Tenzij het echt niet anders kan, om medische redenen. Vannacht was Mattís heel even een half uurtje mee met de verpleging en dat vond ik al moeilijk. :{ lig je nu wel bij hem? of apart en dat je hem wel veel kunt zien? of?
Wel mooi dat Midas naar huis mag natuurlijk. Heb nog niet helemaal meegekregen wat er nu precies is en ga dat morgen nog uitgebreid teruglezen. Net als de rest van de verhalen hier.

Ben zo benieuwd hoe het hier nu gaat. Voor m'n gevoel zijn er weken voorbij, maar IB en Fee staan nog gewoon in het rijtje. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 17 januari 2012 @ 07:12:14 #189
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106900706
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:49 schreef bijtje84 het volgende:
Misschien scheelt het ook als je een 'ervaren' sauna-ganger bent? Ik ben nog nooit in een echte sauna geweest, en ik dacht niet dat dit nu het juiste moment zou zijn om er mee te beginnen. Maar echt kwaad kan het dus niet.
Ik heb wel eens zo'n welnessdag gedaan. Daar hadden ze een waterbed met waterstralen die je rug masseerde, en het was heerlijk warm... oh dat bed zou ik nu wel willen!! Heb wel een waterbed, maar om die nou zo warm te gaan zetten... hihi lijkt me niet zo'n goed idee.
Vroeger voor ik moeder was ging ik wel vaker, maar de laatste jaren was ik al blij als ik aan 1/2 keer per jaar kom... Zie het ook meer als welnessdagje. Lekker zwemmen, bubbelen, stoombadje, gezichtsbehandeling of zwangerschapsmassage. Er is veel meer te doen dan alleen de heetste sauna's. En de infrarood moet je ook vermijden trouwens, dat mag gewoon echt niet...
pi_106900729
Sauna is echt niet mijn ding :P Al klinkt welnessdagje wel heel fijn! Misschien eens opzoeken of ze hier in de buurt ook zoiets hebben :) Massages en fijne baden enzo, klinkt goed!

Vandaag alweer 17 weken! *O* gelijk ook voor KatyM, want die is net zo ver ;)

Gisteren heeft (8> het laatste behang van de muur gehaald, na zijn werk. Om te voorkomen dat ik vandaag weer een poging zou gaan doen :') Wel fijn dat dat nu klaar is in ieder geval! Zondag komen mn ouders kijken naar hoe rampzalig de muur is en gaan we gaten vullen. En een plan van aanpak maken voor wat er op de muur komt. En dan binnenkort op zoek naar verf / behang, heb er zin in!
pi_106900876
Oeh leuk Marjolijntje, jompel voor onze mijlpaal *O*. Heb gister en vandaag onwijs veel steekjes, dus denk dat t mn buik gaat groeien!

Dat tweedehandskamertje doen we toch maar niet, manlief vindt het niet zo, dus in t weekend maar eens langs babypark ofzo!

Fijne dag iedereen :*
pi_106901120
Katy, mijn verloskundige zei dat de grootte van je buik nu ook nog afhankelijk is van je buikspieren. Als je sterke buikspieren hebt, houden ze je buik makkelijker tegen. Op een bepaald moment wijken ze toch onder de druk en zie je 'opeens' dat je buik heel erg gegroeid is. Vond ik wel interessant om te horen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106901473
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:29 schreef oeke het volgende:
Wat is die roosvicee ferro vies zeg!
De nasmaak gaf me het gevoel dat ik een glas bloed had gedronken. :r
Nu maar eens bedenken wat ik ermee kan doen dat ik die associatie niet heb. :')
Smerig spul hè? Ik gooide vroeger 7Up bij roosviceesmaakjes, maar of dat met Ferro ook werkt.. I dunno!
pi_106901678
*O* voor marjolijntje en katyM!

Wellnessdagje heb ik ook wel zin in :9

Vandaag de hele dag wachten op de bezorger van babydump :P
Jeej *O*
pi_106901740
Oooohh Soempie wat heeft jouw mini al een bos haar! :o En wat een schatje O+

Hoi allemaal :W

Oh, en klavertje, een van de meiden van mn pufclubje heeft een succesvolle draaipoging gehad hoor! Het was niet fijn (pijnlijk enzo) maar het kindje is wel gedraaid en is zo blijven liggen :)
Tralalalaaa
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:16:13 #196
250838 Fee-nix
pi_106901892
Meld! Niks aan t handje hier. (Behalve dat m'n jochie voor de zoveelste nacht op rij is doorgelekt en ik dus alweeeeeeeer meteen een was er in kon gooien }:| . Goedemorgen!)

Kyara dikke knuffel voor jou! Wat balen dat je twee dagen eerder dan je ventje naar huis mag/moet. Natuurlijk fijn om weer thuis te zijn, maarja... Nou gelukkig duurt het niet zo lang meer voor jullie echt met z'n drietjes thuis zijn O+ . Ik hoop dat je je alweer een stukje beter voelt! En de kleine Midas ook!

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ben zo benieuwd hoe het hier nu gaat. Voor m'n gevoel zijn er weken voorbij, maar IB en Fee staan nog gewoon in het rijtje. 8)7
:W Ja ik ben er nog hoor :P. Hihi. Doe rustig aan met dat bijlezen joh, dat komt wel weer hoor. Logisch dat je helemaal in je eigen wereldje zit ;). Ben benieuwd hoe je de bevalling hebt ervaren! En ik wens je natuurlijke een hele fijne kraamtijd met je prachtige mannetje! :*

Marjolijntje en KatyM: *O* . Dat schiet ook al lekker op!

Zoë een dagje wachten *O* ;) }:|
pi_106901897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:17 schreef Phaidra het volgende:
Katy, mijn verloskundige zei dat de grootte van je buik nu ook nog afhankelijk is van je buikspieren. Als je sterke buikspieren hebt, houden ze je buik makkelijker tegen. Op een bepaald moment wijken ze toch onder de druk en zie je 'opeens' dat je buik heel erg gegroeid is. Vond ik wel interessant om te horen!
Oh dat zegt bij mij genoeg dan :').

En goedemorgen!
pi_106901942
*O* voor de mijlpalen!

Flugel ja is ook zo, er is vaak veel meer dan alleen maar superhete sauna's. En dat is juist weer erg lekker nu. Een gezichtsbehandeling zou ook geen overbodige luxe zijn bij mij.... fijn hoor zwangerschapshormonen.

Zoe het is in elk geval wel iets leuks om op te wachten!
pi_106902016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:18 schreef bijtje84 het volgende:
*O* voor de mijlpalen!
:o ik heb ook een mijlpaal vandaag! :o
Ik vergeet het steeds, maar nu moest ik er ineens aan denken:
30 weken vandaag! *O*

30 weken alweer, jemig wat gaat het snel he? O+
En Marjoleintje en Katy, jullie ook een: *O*

Kuuks, 7up is wel een goede tip zeg. Ga ik proberen. Ik wilde hem eigenlijk bij de sap gooien maar ik ben gewoon bang dat alles er vies van gaat smaken. :')
pi_106902064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:23 schreef oeke het volgende:

[..]

:o ik heb ook een mijlpaal vandaag! :o
Ik vergeet het steeds, maar nu moest ik er ineens aan denken:
30 weken vandaag! *O*

30 weken alweer, jemig wat gaat het snel he? O+
En Marjoleintje en Katy, jullie ook een: *O*

Kuuks, 7up is wel een goede tip zeg. Ga ik proberen. Ik wilde hem eigenlijk bij de sap gooien maar ik ben gewoon bang dat alles er vies van gaat smaken. :')
Het zal wel mierzoet worden met 7Up, je kunt het ook bij vla of yoghurt proberen misschien? Of breekt die zuivel dan weer het ijzer af? Ik heb er geen verstand van :').

Ben je al 30 weken?!! *O* wow. Wat gaat dat snel!
pi_106902120
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:25 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Het zal wel mierzoet worden met 7Up, je kunt het ook bij vla of yoghurt proberen misschien? Of breekt die zuivel dan weer het ijzer af? Ik heb er geen verstand van :').

Ben je al 30 weken?!! *O* wow. Wat gaat dat snel!
Zuivel gaat inderdaad de opname van ijzer tegen! Zonde van het vieze drankje dan :+.

30 weken oeke!! *O* En Marjolijntje en Katy alweer 17 weken!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106902167
-O- ja Kuukske.
Ik dacht het door mijn muesli met yoghurt te gooien, maar de ijzer in de muesli wordt ook niet goed op genomen met zuivel.
Dus nu eet ik met muesli met sinaasappelsap. Best wel lekker hoor, maar ik ga er dus geen roosvicee bij gooien. :{
Dat risico vind ik te groot.
Maar lekker zoet is prima, als het maar geen bloed is. :P

En snel he? Ik verbaas me er echt over! Maart komt al zo snel dichterbij. O+
pi_106902190
Wow Kuuks, 30 weken, dat is echt al ver :o.

Oh en met die buikspieren, weet niet of dat voor mij opgaat hoor Phaidra, zulke sterke buikspieren heb ik nou ook weer niet. Maar er lijkt inderdaad wel wat gegroeid te zijn.

Zoe, leuk de babydump komt, kun je die meubeltjes ook gewoon in elkaar laten zetten door de bezorger? Lijkt me zo handig :+.
pi_106902211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zuivel gaat inderdaad de opname van ijzer tegen! Zonde van het vieze drankje dan :+.

30 weken oeke!! *O* En Marjolijntje en Katy alweer 17 weken!
Oh eeuwig zonde ja :'). Nee dan is 7Up misschien wel een idee. Of een vruchtensapje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:30 schreef oeke het volgende:
-O- ja Kuukske.
Ik dacht het door mijn muesli met yoghurt te gooien, maar de ijzer in de muesli wordt ook niet goed op genomen met zuivel.
Dus nu eet ik met muesli met sinaasappelsap. Best wel lekker hoor, maar ik ga er dus geen roosvicee bij gooien. :{
Dat risico vind ik te groot.
Maar lekker zoet is prima, als het maar geen bloed is. :P

En snel he? Ik verbaas me er echt over! Maart komt al zo snel dichterbij. O+
RU kidding, ik krijg het er zelfs een beetje benauwd van. Morgen ben ik 31 weken. GEKKENHUIS. Ik krijg een benauwd gevoel af en toe. "Zijn we er wel klaar voor, het huis is een teringbende, kan ik dit wel, kan JD dit wel, OH GOD daar komt de bevalling aan". Aargh :').
pi_106902257
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:32 schreef KatyM het volgende:
Wow Kuuks, 30 weken, dat is echt al ver :o.

Oh en met die buikspieren, weet niet of dat voor mij opgaat hoor Phaidra, zulke sterke buikspieren heb ik nou ook weer niet. Maar er lijkt inderdaad wel wat gegroeid te zijn.

Zoe, leuk de babydump komt, kun je die meubeltjes ook gewoon in elkaar laten zetten door de bezorger? Lijkt me zo handig :+.
De babydump heeft wel een montageservice. Is aan te raden, wij dachten iets van 75 euro uit te sparen en uiteindelijk heeft het ons een hoop bloed, zweet en tranen gekost :'). Maar gelukkig niet onze relatie. Dat scheelt. :').

Hebben ze geen tijdskader aangegeven bij jullie dan trouwens Zoë?
pi_106902544
Nog een jompel *O* voor Oeke erbij! 30 weken dat is zeker een mijlpaal!

Tip voor de roosvicee fero, sinaasappelsap. Gooi het daar maar in. Smaakt het niet zo vies meer en ziet het er ook niet meer zo bloederig uit ;)
Plus dat het heel goed werkt, sinaasappelsap bevordert de opslag van ijzer en vitB12. Dus 2 vliegen! :)
pi_106902605
Haha Katy, Kuuks is al bijna 31 weken. We ontlopen elkaar niet zoveel he, Kuukske? O+

Komt goed hoor Kuuks, lekker ontspannen erin proberen te gaan, het is nu toch onvermijdelijk geworden. :P

Dankje Bijtje, dan haal ik vandaag nog wat extra sinaasappelsap. ^O^
pi_106902609
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:48 schreef bijtje84 het volgende:
Nog een jompel *O* voor Oeke erbij! 30 weken dat is zeker een mijlpaal!

Tip voor de roosvicee fero, sinaasappelsap. Gooi het daar maar in. Smaakt het niet zo vies meer en ziet het er ook niet meer zo bloederig uit ;)
Plus dat het heel goed werkt, sinaasappelsap bevordert de opslag van ijzer en vitB12. Dus 2 vliegen! :)
Oh! Nou. Kijk aan. Weer wat geleerd.
pi_106902669
Wat trouwens nog veel beter werkt om je hb lekker omhoog te schroeven is Floradix. Is te krijgen in pilletjes en in een drank vorm. Verkrijgbaar bij apotheek. Is veel geconcentreerder dan roosvicee fero. Ik moet het drinken van de gyn, elke dag. Dat gaat ook in een glas sinaasappelsap hier. En daarbij heb ik ook nog eens ijzertabletten...
pi_106902699
goedemorgen!

Wauw, soempie, wat een prachtig ventje!! zo mooi, zo lief! O+
En Kyara, wat goed dat Midas vrijdag naar huis mag. En jij woensdag, dat is wel even balen.

Ben hier al weer een paar dagen niet geweest en heb weer genoeg bij te lezen. Reageren ga ik verder niet doen, want dan ben ik wel even bezig ;)

Ik ben nu 36 weken (en 3 dagen). pfff... wat gaat het snel! zaterdag dus de 37 weken! dan mag ik thuis bevallen. joepie haha hopelijk gebeurd het ook dit weekend, maar dat denk ik niet ;)

Vanavond weer zwangerschapszwemmen. Heb wel weer veel pijn, maar hopelijk voel ik me erna beter. (vorige keer niet, dus misschien word dit wel de laatste keer)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_106902713
Volgens mij is het bij mij niet zo laag dat ik ook pillen moet slikken. Ik moest een ijzerrijk dieet volgen. En dat doe ik graag hoor: chocola! :Y)
pi_106902745
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:54 schreef oeke het volgende:
Volgens mij is het bij mij niet zo laag dat ik ook pillen moet slikken. Ik moest een ijzerrijk dieet volgen. En dat doe ik graag hoor: chocola! :Y)
Oh, vandaar dat ik geen ijzerproblemen heb O-).

@CM: gaat inderdaad snel! :). Wel goed van je dat je toch gaat zwemmen. Ondanks dat je al weet dat je misschien pijn krijgt. Hopelijk valt het naderhand mee.
pi_106902839
oeke 30weken *O*
gaat snel! wow!

en kuukske morgen al 31 wkn :o

Ze hebben wel n tijdskader aangegeven kuuks; :+ tussen 8:00 en 18:00 haha
maar ik neem aan dat ik nu niet meer kan regelen dat de bezorger alles in elkaar zet?
ik ben allang blij als die man 't in de bijkeuken zet voor mij :@
Ik kan zometeen bellen hoe laat die man ongeveer komt maar ze konden t niet met zekerheid zeggen ofzo, nouja ik vermaak me wel in huis :)

Vind 't wel leuk om dingen in elkaar te zetten met mn lief :) we klussen vaak samen, het is dat ik weinig kan anders hadden we de babykamer enz ook samen gedaan O+ .
Ik kluste in 't begin ook veel alleen in mn (8> 's huis toen we nog niet samenwoonden, heb de bijkeuken toen voor hem opgeknapt (deur/kozijnen geverfd en muren gesausd enz) en een grote werkbank in elkaar gezet B-) voor zn bday
pi_106903045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:58 schreef Zoë23 het volgende:
oeke 30weken *O*
gaat snel! wow!

en kuukske morgen al 31 wkn :o

Ze hebben wel n tijdskader aangegeven kuuks; :+ tussen 8:00 en 18:00 haha
maar ik neem aan dat ik nu niet meer kan regelen dat de bezorger alles in elkaar zet?
ik ben allang blij als die man 't in de bijkeuken zet voor mij :@
Ik kan zometeen bellen hoe laat die man ongeveer komt maar ze konden t niet met zekerheid zeggen ofzo, nouja ik vermaak me wel in huis :)

Vind 't wel leuk om dingen in elkaar te zetten met mn lief :) we klussen vaak samen, het is dat ik weinig kan anders hadden we de babykamer enz ook samen gedaan O+ .
Ik kluste in 't begin ook veel alleen in mn (8> 's huis toen we nog niet samenwoonden, heb de bijkeuken toen voor hem opgeknapt (deur/kozijnen geverfd en muren gesausd enz) en een grote werkbank in elkaar gezet B-) voor zn bday
Tussen 8 en 18u, wat flut! -O-.
Die montageservice had je bij je bestelling moeten fixen inderdaad. Maar ze kunnen het vast wel voor je naar je bijkeuken sjouwen hoor. Bij ons hebben ze het ook op mijn verzoek in de keuken gezet.
pi_106903393
haha ja
en ze wilden die box op een andere dag ophalen :{w 2 hele dagen wachten zeker..
heb gezegt dat 't hun verantwoordelijkheid is om die box goed af te leveren, en dat ik verwacht dat ze regelen dat alles in 1x geleverd wordt + box opgehaald

don't mess with a hormonster }) :9

ahh de bezorger lief aankijken dus >:) duw mn buik wel naar voren
pi_106903624
Oh moeten ze ook wat ophalen? Misschien dat het daarom zo ruim gepland is dan.. raar.
Maareh, ja. Knipperen met je ogen en je buik naar voren zal vast goed werken :7.

Zoonlief is lekker druk weer vanochtend. Dat leidt enorm af van werk :D.
pi_106903701
Wat een klote dag ;(
Echt allemaal rotnieuws gehoord dit weekend, ondertussen te druk op het werk en te druk voor school waarbij ik in de laatste 2 weken zit.

Zit er even een beetje doorheen vandaag en niemand mag vragen hoe het gaat, want dan weet ik zeker dat de sluisdeuren open gaan.

Vanavond maar een dag geen school en lekker vroeg naar bed.
pi_106903733
Ze komen alleen op di&do hier in de omgeving geloof ik, en ze kunnen geen specifieke tijd geven (hebben ze eerder wel gedaan geloof ik maar dan kwam die bezorger toch eerder/later dus dat doen ze om die reden niet)
toen ze de box&'t badje eerst brachten was het ook tussen 8 en 18u.

hehe *winkwink*

ohh O+ leuk! drukke beeb O+
pi_106903735
Ahw covie. :*. Kun je niet even afstand nemen van waar je nu bent?
Of misschien toch de sluizen open zetten? Dat kan opluchten.
:*.

@Zoe: heel gezellig die drukte, maar hij doet me ook wel eens flink pijn :@. Dat vind ik niet zo leuk eigenlijk :@
pi_106903768
covie :* wat rot!

@kuukske; dat herken ik wel ;p moet me dan soms echt ff concentreren op wat er allemaal in mn buik gebeurd. Jou beeb is nog wat sterker/groter dan die van mij dus dat zal wel wat heftiger zijn :o
pi_106903844
Ja, al heb ik geen idee hoe groot ie nou precies is hoor. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Weet iemand of de vk daar nog een keer naar kijkt of een schatting van doet?

Ik heb het idee dat ik een weetikveelhoeveelponder bij me draag. Het idee dat die er dan uit moet :'). Misschien dat het ook wel rust geeft als ik weet hoe groot 'ie ongeveer is. :')
pi_106903925
Bij mij dachten ze een 6 ponder, na de 28 weken geen echo meer gehad. (28 weken was pretecho..) Bleek een 8,5 ponder te zijn. Ik woog voor mijn zwangerschap 'maar' 54 kg ;) 1.65 m lang, _O- Ik had een buik, er leken wel 2 in te zitten! In het zkh vroegen ze nog of ik zwangerschapssuiker had :')
pi_106903954
:o wow cyntiaa

kuukse; ja ben ik ook weleens nieuwschierig naar, hoe groot ze nu is enz.
staan wel lengte's in boeken/op inet, als ik dan een centimeter erbij pak :o dan vind ik 't al best wel groot haha
pi_106904027
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:38 schreef Cyntiaa het volgende:
Bij mij dachten ze een 6 ponder, na de 28 weken geen echo meer gehad. (28 weken was pretecho..) Bleek een 8,5 ponder te zijn. Ik woog voor mijn zwangerschap 'maar' 54 kg ;) 1.65 m lang, _O- Ik had een buik, er leken wel 2 in te zitten! In het zkh vroegen ze nog of ik zwangerschapssuiker had :')
Dat je zo'n flinke buik had heeft denk ik ook te maken met je postuur. Ik ben net zo groot als jij. En m'n buik is nu al huge, laat staan over 10 weken als ik ook daadwerkelijk 40 weken ben. :o.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:43:22 #225
250838 Fee-nix
pi_106904047
Oeke 30 wk *O* .

Covie, wat balen meis :* . Inderdaad wat Kuukske zegt: toch even de sluisdeuren open zetten, kan enorm opluchten...

Kuukske, ik zou niet teveel waarde hechten aan de schattingen die vk's doen over het gewicht. Bij mij voelden ze dan aan mijn buik en de ene zei heel wat anders dan de ander. (De ene: nou dit is een kleintje hoor, misschien 6 pond. De ander: nou ik denk dat ie wel ruim 7 pond is. Uhm sja) En zo heb ik genoeg verhalen gehoord/gelezen. Ook van mensen die voorbereid waren op enorme baby's, die uiteindelijk een gemiddeld gewicht hadden.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:46:59 #226
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106904151
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:35 schreef Kuukske het volgende:
Ja, al heb ik geen idee hoe groot ie nou precies is hoor. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Weet iemand of de vk daar nog een keer naar kijkt of een schatting van doet?

Ik heb het idee dat ik een weetikveelhoeveelponder bij me draag. Het idee dat die er dan uit moet :'). Misschien dat het ook wel rust geeft als ik weet hoe groot 'ie ongeveer is. :')
Ik heb de vk gewoon elke keer gevraagd, hoeveel denk je dat ie zal wegen. Vier verschillende vk'en gehad en alle vier zeiden ze bij mijn derde kind dat hij krap aan 3 kg zou wegen. Hij woog 4260 gram. Maar soms schatten ze ook goed hoor :)
pi_106904207
Moeilijk in te schatten inderdaad het gewicht. Vaak zitten vk's en gynaecologen er toch nog wel wat naast.

Ik vind het zelf ook moeilijk om voor te stellen hoe groot de baby's nu zijn. Ik vroeg het vorige week aan mn gyn en zij zei toen een cm of 10. Van kop tot kont dus niet met benen erbij. En dan ga ik eens naar mn buik kijken en dan denk ik aha, vandaar! Hihi 2x 10cm is best een hoop ruimte, plus nog 2 placenta's, wat vruchtwater. Hm ja oke dan klopt die buik wel! ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:50:31 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106904246
En gisteren is mij verteld dat een groeiecho er ook zo'n 400 gram naast kan zitten.
pi_106904284
Oh, naar een schatting hoef ik dus ook niet te vragen :D. Dat wordt dan dus gewoon afwachten.
pi_106904289
bij mij hadden ze beide keren gelijk. Ze zeiden, rond de 7,5/8 pond (dochter was 8 dagen te laat, 3820 gram. zoon was 8 dagen te vroeg 3770 gram).
Dit kleintje schatten ze weer rond de 8 pond :)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_106904291
400 gram is voor mijn gevoel wel iets anders dan meer dan 1,5 kg ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:53:41 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106904321
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:52 schreef Cyntiaa het volgende:
400 gram is voor mijn gevoel wel iets anders dan meer dan 1,5 kg ;)
Zeker!
pi_106904334
Sja het blijft natuurlijk wel een schatting. Je kunt het dus wel vragen Kuukske, maar hang je vk/gyn er niet aan op ;)
pi_106904379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:54 schreef bijtje84 het volgende:
Sja het blijft natuurlijk wel een schatting. Je kunt het dus wel vragen Kuukske, maar hang je vk/gyn er niet aan op ;)
Dat was ik natuurlijk wel van plan. 8-).
Nee nouja, misschien dat ik er bij de volgende controle es naar vraag dan.
pi_106904504
Haha een schatting kun je wel vragen hoor, maar het zegt weinig ;)

Hier zeiden ze bij de dame vanaf de 15 weken echo's steeds: nou dat wordt een flinke!! Dag van de inleiding (38wk1dag) deed de vlos 's morgens nog een schatting: 3900 gram! En ze was uiteindelijk 3675 gram :D dus best netjes!! Iets meer dan 200 gram ernaast ;)
pi_106904558
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:56 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat was ik natuurlijk wel van plan. 8-).
_O-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:05:57 #237
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106906331
Bij mij hebben ze gisteren ook een schatting gedaan, dan meten ze de buikomtrek van de baby dmv een echo, bij mij dan he ;) Kleine moet minstens nog een kilo groeien.

Zoé, leuk dat de babykamer vandaag komt, kun je lekker ´tutten´, heerlijk *O*

Covie, doe je rustig aan??? :*
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:50:33 #238
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106907579
Dank dames, voor het meedenken! Ik was gisteren te moe van alle gedachten die in mijn hoofd rondgingen om nog te reageren. NTS, ik heb je een pm gestuurd :)

Na een behoorlijk slapeloze nacht (lang leve verlof, van half 9 tot 11 nog even geslapen!) kan ik vanmiddag gewapend met een waslijst aan vragen naar de verloskundige. Ik ben benieuwd!

Volgens de berekening van de echo van gisteren is mijn kind nu 2659 gram bij 36 weken, geen idee hoe betrouwbaar zo'n berekening is :) Dit zou ongeveer op het gemiddelde van de curve zijn, dus zou hij/zij bij 40 weken rond de 3500 gram moeten zijn. We gaan het zien!

Zoe wat leuk dat het laatste stukje van de babykamer vandaag komt!
pi_106908679
Gaat alweer wat beter :*
Tranen staan niet meer klaar achter de oogkassen en er kan weer een lachje af. :)

Zoë leuk dat de babykamer komt vandaag O+

Crazymoon goed dat je het toch probeert met zwemmen, ondanks de pijn. Voorzichtig doen he! :Y
pi_106908786
Klinkt goed klavertje, n waslijst aan vragen :D
Ik heb voor donderdag eignl 1 vraag.. Over de bevalling
Heel stom missch maar dr is 1ding waar ik 'bang' voor ben, voor de rest maak
ik me helemaal niet druk over de bevalling :?
(kan nog komen natuurlijk :{ :P)

&fijn dat je nog even kon slapen!

Covie :* goed om te horen, denk goed om jezelf!

*O* de spulletjes zijn binnen
Moest die beste man eraan herinneren de kapotte box mee te nemen..
Heb de stokke kinderwagen in elkaar gezet *O*
alleen de verzorgingstas is verkeerd geleverd :( ga er wel mee naar de
Winkel, ben een beetje klaar met dat bezorg-gedoe
pi_106909588
Covie fijn dat het wat beter gaat!!

En Zoe, waar ben je bang voor tijdens de bevalling? Fijn dat de spulletjes binnen zijn!

Bij mij is de misselijkheid weer om de hoek komen kijken, net zoals de vorige zwangerschap. Iedere ochtend hang ik even boven de wc. Gelukkig heb ik er verder gedurende de dag geen last van, als ik maar zorg dat ik wat in mijn maag heb. 's Ochtends eten voordat ik opsta heb ik nog niet geprobeerd maar de vorige zwangerschap hielp het niet. Zal het nog eens proberen.
Volgende week eindelijk de echo! Kan niet wachten!! :)
pi_106910765
Zoe leuk dat de spullen er zijn! Wel weer vervelend van de verzorgingstas. Is de winkel ver bij je vandaan?
Waar ben je bang voor tijdens de bevalling?

Labelloo he jakkes das ook niet leuk zeg, elke ochtend 'even' boven het toilet hangen. Zoals je het opschrijft klinkt het als heel gemakkelijk en niet erg zeg maar.
Ja ik heb wel eens gehoord dat iets eten terwijl je nog ligt in bed kan helpen. Dus plak ontbijtkoek ofzo naast je bed, dat opeten terwijl je nog plat ligt, en dan na vijf minuten opstaan. Het proberen waard, hopelijk helpt het!
pi_106910768
Mn nicht heeft ooit verteld over dr bevalling en die heeft toen enorm veel bloed verloren..
Nu heb ik er wat over gelezen zodat ik weet hoe zoiets kan gebeuren,. maar ik blijf het eng vinden, wat als ik thuis beval en zoveel bloed verlies?
:{
Natuurlijk is de ambu er zomaar, en dan komt t ook wel weer goed neem ik aan.

daar moet ik steeds aan denken :? er is zoveel eng/spannend qua bevalling, er kan zoveel mis gaan (en natuurlijk goed gaan) maar dat blijf ik eng vinden.

Wat naar dat je smorgens zo misselijk bent labelloo :*
spannend volgende week de echo!! *O*

bijtje; de winkel is 3kwartier rijden, das niet zo erg. We moeten sowieso nog wat dingen kopen *O*
pi_106911476
Hier was zoon twee duidelijk lichter geschat dan zoon 1. Dus toen ik nummer twee aanpakte en em zag, zei ik ook meteen: die is veel lichter dan Driekus. Goed, ook een mama kan zich dus vergissen. Beide zoons waren exact, op de gram af, even zwaar. Alleen de bouw van Tienus is veel langer en smaller dan die van Driekus destijds en daardoor leek ie kleiner. Ze kijken bij de echo dus naar de buikomvang, maar lengte en hoe ze gebouwd zijn is ook van belang.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106914377
Zoe tja bloedverlies blijft iets wat niet te voorspellen is. Nu kun je er natuurlijk voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen, dan ben je er maar alvast zeg maar ;)
Ik mocht bij mijn dochter vanwege heel laag ijzergehalte maar net aan thuis bevallen (2tiende punt lager en ik had een medische indicatie gehad), maar wel met de voorwaarde dat ik meteen een spuit zou krijgen na de bevalling om bloedverlies tegen te gaan, omdat ik dat dus niet zou trekken. En de placenta moest er binnen het halfuur uit zijn in plaats van een uur.
Alles is goed gegaan, die spuit hengste de vk direct nadat dochterlief geboren was in mijn bovenbeen, hallelujah.... en de placenta koste nog even wat duw werk maar was op tijd.
Maar wat ik hiermee wil zeggen, een vk heeft genoeg kennis en 'spullen' bij zich om het niet te ver te laten komen hoor. En wat je zelf al zegt, mocht het mis gaan dan is die ambulance er ook zo.

Nu is het natuurlijk ook belangrijk dat je zulke angsten met je vk bespreekt. Zij kan je daar veel meer over vertellen. Schroom vooral niet om zulke dingen te vragen en te bespreken met haar.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:27:12 #246
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106915763
Iemand interesse hier in het boek 'duik in je weeen!' ? Ik vond het een fijn boek en heb er ook wel wat aan gehad.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106915790
bedankt v je reactie bijtje :)

Wil liever niet in het ziekenhuis bevallen omdat ik me daar niet ontspannen voel, thuis wel.
Mn zus kiest er juist wel voor om in het ziekenhuis te bevallen (is 2wk eerder uitgerekend)
die voelt zich er juist wel prettig.

Goed om te weten.. zal het donderdag zeker vragen. :)
dankjewel
pi_106915824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:27 schreef Susie het volgende:
Iemand interesse hier in het boek 'duik in je weeen!' ? Ik vond het een fijn boek en heb er ook wel wat aan gehad.
:Y jawel!
pi_106916165
Idd Zoë, bespreek je angsten :)
Ik wilde absoluut niet in het zkh bevallen, heb een hekel/angst voor spuiten/infuus etc. En toch ben ik nu heel blij dat ik toch naar het zkh gegaan ben, niet alleen voor de pijn maar ook omdat we daar adequaat hebben kunnen handelen mbt de dalende hartslag van Cas. Doordat ik alles met mijn (8> en vk heb besproken heb ik er geen nare gevoelens aan over gehouden ^O^
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:58:59 #250
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106917036
Zo terug van vk, alle vragen kunnen stellen. We hebben besloten ergens de komende week een voorzichtige versiepoging te doen, mocht die niet slagen dan wordt het een ks.
pi_106917258
Zoë hoe ver woon je van het ziekenhuis af?

Ik heb ook het voornemen om thuis te bevallen maar als ik in een sort situatie zou zitten zoals bijtje aangeeft hierboven zal ik bijv. toch beslissen om naar het zkh te gaan omdat het ziekenhuis niet bepaald om de hoek is. (zo'n 20 km verderop)

Als het ziekenhuis dichtbij is zou ik in dat geval ook gewoon voor een thuisbevalling gaan.

Dus idd bespreek het gewoon met je vk. En in hoeverre kunnen ze dat bijv. tijdens de bevalling al aan zien komen en kan je dan alsnog preventief naar het zkh
pi_106917465
Cyntiaa; dat is wel goed om te weten! dankjewel

covie; ongv 29km
ja precies.. ben benieuwd wat de vk ervan zegt & wat haar ervaringen zijn.

klavertje; spannend.. :*
pi_106918174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:58 schreef klavertje-4 het volgende:
Zo terug van vk, alle vragen kunnen stellen. We hebben besloten ergens de komende week een voorzichtige versiepoging te doen, mocht die niet slagen dan wordt het een ks.
Moest even googelen wat een versiepoging is, maar hopen dat dat lukt!
Ook al op je knieën gezeten e.d.?

Zoë inderdaad ook al best ver van het zkh vandaan.. ah ik denk dat de vk daar meer over kan zeggen.
pi_106918464
Bleh, kom net terug van de verloskundige. Daar was alles prima, maar geen stroom thuis. Zit nu met kaarsen aan maar ook dat is eigenlijk al te donker. En m'n lief is er ook pas om 7 uur. Ik vind dit helemaal niet leuk meer. Misschien zo maar even langs m'n ouders.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:58:03 #255
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106919302
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:28 schreef covie het volgende:

[..]

Moest even googelen wat een versiepoging is, maar hopen dat dat lukt!
Ook al op je knieën gezeten e.d.?

Zoë inderdaad ook al best ver van het zkh vandaan.. ah ik denk dat de vk daar meer over kan zeggen.
Ja dat heeft tot dusver helaas nog niet geholpen...

Ai marjolijntje, kaarslicht is leuk in de juiste situatie maar nu ff niet!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:10:16 #256
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106919732
Lastige beslissing hè Klavertje... Ik had net als jij besloten om een voorzichtige (!) versiepoging te ondernemen, zeker na wat ik gelezen had erover ging ik er eerlijk gezegd bij voorbaat al tegen op zien. Uiteindelijk geen versiepoging, want mijn dochter werd met 34 weken al geboren (in stuit, vaginaal). Ging overigens prima, maar was natuurlijk een redelijk klein meiske (4,5 pond).

Alvast heel veel succes voor komende week! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106920184
Zo, we hebben weer even stroom hier. Het klopt nog van geen kant, want delen van de flat met en delen van de flat zonder stroom.

Stats van de verloskundige: bloeddruk 129/75, was goed volgens haar. Baarmoeder halverwege tussen navel en schaambeen, op zn plek. Hartje luid! en duidelijk aanwezig, 150BPM. En 2 kilo aangekomen sinds het vorige bezoek, 8 weken geleden. Uitslag van het bloedonderzoek was ook helemaal prima. Bloedgroep A+ en geen enge dingen met resusfactor enzo. Stickertje verdiend!

Klavertje, succes met de poging! Lijkt me inderdaad een hele moeilijke beslissing. Ik denk dat je nu het beste gewoon op je gevoel af kunt gaan. Niemand kan zeggen wat goed of fout is nu. :*

Ik wil wel graag in het ziekenhuis bevallen. Ben inderdaad ook bang voor wat mis kan gaan en ik denk dat ik veel te hard ga lopen stressen als ik thuis blijf. Lief heeft ook liever dat ik naar het ziekenhuis ga.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:24:14 #258
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106920298
Thnx Isis! Onze keuze is idd ook een voorzichtige! poging, ik wil niet dat ze te heftig moeten duwen/trekken. Het hoofdje ligt behoorlijk voor op groei, bijna 3 weken, dus een stuitbevalling wil ik sowieso niet. Alhoewel ik me van jouw verhaal kan herinneren dat het idd zo snel ging dat je geen keuze meer had!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:27:18 #259
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106920412
Klopt inderdaad (dat je dat nog weet!), ze wilden me niet eerder toucheren en kwamen er dus bij acht cm pas achter dat ze in stuit lag. Anyway, eind goed al goed gelukkig! :)

Succes! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:28:26 #260
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106920449
Wij hadden anders trouwens ook voor een ks gekozen ivm meest veilig voor de kleine.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106921283
Even tussendoor een boekentip: Baby's van Desmond Morris. Heel down to earth beschrijving van de bevalling en ontwikkeling van baby's. Mijn meneer kwam er mee aanzetten en hij vindt het ook erg leuk!

Ik wil waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen, voor de zekerheid. Niet eens dat ik me echt zorgen maak, maar er zijn al zoveel onzekerheden rondom de bevalling en in plaats van dat je misschien naar het ziekenhuis moet bij complicaties, weet ik nu in ieder geval dat dat sowieso gaat gebeuren. Al begin ik licht te twijfelen n.a.v. het hierboven genoemde boek. Hij is erg voor een zo natuurlijk verlopende bevallen (rustig de tijd nemen overal voor, niet direct de navelstreng doorknippen, enz.) en ik ben toch wat bang dat dat lastiger is in een ziekenhuisomgeving dan thuis. Ah well, ik heb nog even :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106922355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:53 schreef Phaidra het volgende:

Ik wil waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen, voor de zekerheid. Niet eens dat ik me echt zorgen maak, maar er zijn al zoveel onzekerheden rondom de bevalling en in plaats van dat je misschien naar het ziekenhuis moet bij complicaties, weet ik nu in ieder geval dat dat sowieso gaat gebeuren.
Dat inderdaad. Ik wil ook in het ziekenhuis. Ik ken mezelf, puur voor de zekerheid. Niet omdat me dat fijner lijkt. Gewoon om alles gelijk bij de hand te hebben voor een wat als scenario. Terwijl ik niet eens ver van het ziekenhuis woon. En dan hopen dat daar alles voorspoeding gaat, ik de 'troep' daar kan laten en snel naar huis kan om in een gespreid schoon bedje te komen voor het grote genieten.
/eindewensenlijstje :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:51:00 #263
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106923658
Hoop ziekenhuisbevallingen lees ik al wel. Hier ook hoor, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik in duitsland woon en dat je hier eigenlijk ´standaard´ naar het ziekenhuis gaat. Ik wil wel gewoon in een nederlands ziekenhuis bevallen, in Boxmeer, is ook wat dichterbij, en 1 rechte (snel)weg naar het ZH toe, anders zou ik naar Kleve moeten...
pi_106926884
Hier ook weer een ziekenhuisbevalling. Ging de vorige keer ook prima,
Achteraf was het maar goed ook dat we al in het ziekenhuis waren, aangezien Floris zijn hartslag wegviel tijdens de weeen, anders hadden we alsnog in haast naar het ziekenhuis gemoeten.
Ik vind het nu alleen wel jammer dat ik niet in alle stilte kan bevallen dit keer :D Vorige keer begon het midden in de nacht en is ie om kwart voor 8 geboren op zondag. Om 10 uur konden we iedereen bellen dat ie geboren was :D
pi_106927072
Ik twijfelde bij mijn dochter ook best wel tussen ziekenhuis en thuis bevallen. Ik heb ook een ziekenhuistas klaargezet en alles. Toen het uiteindelijk begon heb ik er geen moment aan gedacht om thuis weg te gaan :) het ging gewoon zoals het ging. Dus misschien hoef je ook geen beslissing te nemen maar kun je de keuze open laten?

Ik heb nu geen keuze ;) tweelingen mag niet meer thuis. Zou ik ook niet willen hoor. (8> trouwens ook niet. Die wilde sowieso dat we naar het ziekenhuis zouden gaan, ook al voordat we wisten dat het er twee waren.
pi_106928204
Ik hoop dit keer ook weer thuis te mogen bevallen. Wij moeten ong 20km rijden voor een ziekenhuis maar hopelijk is dat niet nodig :)

Net naar zwangerschapszwemmen geweest, was erg gezellig maar toch de laatste keer. Eerste kwartier ging het nog maar daarna veel pijn in mijn linkerbeen, rug en last van maagzuur.
Dus heb op het laatst niet veel meegedaan.
Zal het gezellig kletsen bij de thee en koekje wel missen na het zwemmen ;)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_106929154
klavertje4, een vriendin van mij heeft zo'n versiepoging gehad en dat lukte goed. Meisje is daarna ook goed blijven liggen en ze is vaginaal bevallen.
Gewoon om er even een positief verhaaltje bij te gooien;)

Mijn bloeduitslag kwam vrijdag binnen via mail en er zijn geen verhoogde risico's op de 3 syndromen. Ik vind het toch wel een fijn idee om het te weten.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:22:14 #268
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106931865
Fijn Troeta! En dank voor je positieve verhaal :)
pi_106932158
geen dank, en ik hoop dat het gaat lukken!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:35:52 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106932581
Hier vorige keer de wens voor thuisbevalling maar is ziekenhuis geworden. Nu weer de wens voor een thuisbevalling. Hoop stiekem een beetje op een nachtbevalling zodat Harry thuis kan blijven in zijn eigen bedje en dan 's morgens 'gewoon' een broertje erbij heeft O+
Ik heb overigens geen nare smaak over gehouden hoor van mijn ziekenhuisbevalling, maar ik zou liever thuisblijven deze keer.

bijtje, waarom wilde je man deze bevalling wel in het ziekenhuis?
pi_106939407
Fijn Troeta. :).

Hier ook ziekenhuisbevalling op de planning trouwens. of nouja, kraamhotel. Ziekenhuis is gelukkig ook niet zo ver weg dus dat scheelt al.

Oh en goeiemorgen allemaal! :)
Prima geslapen alhier. Al had ik mega dorst vannacht. Misschien overdag Es' wat meer drinken. En bloedneuzen om mee wakker te worden. Ook fijn! :'). Maaarrrrrr wel 31 weken vandaag *O* en die jompel is ook meteen voor de mijlpaalwoensdag. :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:03:43 #272
250838 Fee-nix
pi_106939845
Goedemorgen! Meld. Vroeg uit m'n nest vandaag, want zo weer op controle bij de gyn :).
Weer een nachtje met vage menstruatie achtige pijn achter de rug. Kan er wel prima op slapen, gelukkig.

*O* voor mijlpalenwoensdag!

Ah Kuuks, wakker worden met een bloedneus is wel minder... Maar fijn dat je lekker hebt geslapen ;).
pi_106939852
Hm, betekent die pijn dat er wat bij je rommelt Fee? :7.
Succes bij de gyn zometeen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:06:56 #274
250838 Fee-nix
pi_106939859
Thnx :). Ja ik denk wel dat er iets aan t rommelen is. Al een paar dagen... Ik hoop dat het wat doet en dat het gauw gaat doorzetten :).
pi_106939865
Iedere gerommelde centimeter is mooi meegenomen! :).
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:17:33 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106940786
Fee-nix, ik ben benieuwd!

Kuuks, fijn dat je goed geslapen hebt! :Y

Hier ook een redelijke nacht. Het was alleen laat begin en vroege start door muitende dreumes... :O
pi_106940941
Fee-nix, ben ook benieuwd! Hopelijk goed nieuws bij de gyn, van het vele rommelen!

Hier ook een redelijk goede nacht gehad. 3 keer wakker geworden, maar na een maagzuurtabletje viel ik weer in slaap.

Kuukske, lekker hè die goede nachten. En 31 weken!
Ik jompel mee, ook voor mijlpalenwoensdag :)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_106941146
Asyniur voor (8> wordt het de eerste keer dat hij vader wordt, en wilde graag naar het ziekenhuis eigenlijk om het 'dan ben je er maar alvast, mocht er iets misgaan'. Nu waren we daar nog niet helemaal unaniem over, want mijn thuisbevalling van mijn dochter is me prima bevallen ( :P ) maar goed, nu is er dus sowieso geen keus :)

Fee-nix spannend! Alle voorwerk is meegenomen, hopelijk doet het al flink wat!

En een *O* voor mijlpalenwoensdag.
pi_106941410
*O* mijlpalenwoensdag!
25wkn

Fee-nix spannend! :* hoop dat t rommelen wat doet & uiteindelijk doorzet!

Gister heeft m'n lief dus de box en commode in elkaar gezet, hij was niet fit
Maar t is m gelukt *O* heb wel bij m gezeten op de schommelstoel ( :9 ) maar m'n rug enz deed op n gegeven moment echt pijn, maar ik dacht..tsja hij heeft hard gewerkt en is ook niet fit dan ga ik niet klagen :@ dus hem wat geholpen met kleine dingen.
Uiteindelijk toch maar onder de douche gegaan maar daar werd ik mega duizelig en kreeg steken links onderin m'n buik :{
Vannacht ook nog wat steken maar niet meer duizelig gelukkig.
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:55:29 #280
250838 Fee-nix
pi_106941548
Net terug van de gyn :). Ik heb verder geen nieuws hoor, want geen inwendig onderzoek gehad (hoefde van mij ook nog niet, ik merk het allemaal vanzelf wel). Maar ik zei dat ik hoopte dat het rommelen iets te betekenen had en toen zei hij 'nou het betekent niet niks!' :7 Whehehe, ja daar moet je voor doorgeleerd hebben ;). Verder moest ik nog ff bloedprikken (glucose en hb) 'omdat het al zo lang geleden was'. Dus dat ook even gedaan en nu maar weer afwachten :). Alles was verder helemaal prima overigens. Bloeddruk, vruchtwater, ligging. En weer een compliment dat ik zo'n prachtige buik heb. Fijn! En van de bloeding maakte hij ook niks. Hij zei dat de baarmoedermond op dit moment zo gevoelig is, dat ie van elke kleine aanraking al gaat bloeden.

Zoë doe je voorzichtig! Wel lief dat je wilt helpen, maar je hoeft je natuurlijk niet schuldig te voelen als je niks doet. Zwanger zijn is daarvoor een heel goed excuus :* .
pi_106941696
Jompels voor de mijlpalen *O* en voor de goeie nachten dames! *O*

Zoë, even rustig aan doen hoor! (maar ik ken het, ben ook eigenwijs)

Feenix wat spannend dat gerommel! *O*

Hier ook af en toe een uurtje gerommel, vooral s'nachts inderdaad. Beetje menstruatiepijn, maar houdt ook snel weer op. Toch denk ik dat dit nog wel even gaat duren, weet niet waarom....
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_106941697
Klinkt goed allemaal fee! :)
En n mooie buik heb je idd! :Y

:@ zal er beter om denken, wel lastig soms
(haha ja eigenwijs is wel van toepassing :9)

Oeh ook gerommel bij jou IB! Lijkt me echt n spannende tijd..die laatste loodjes
pi_106941777
Netjes Fee! :). En IB ook al aan de rommel. Jaja :7. Dat worden beebies binnenkort. 8-).
Zoë, rustig aan doen gij. o|O
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:14:33 #284
250838 Fee-nix
pi_106941940
Spannend he IB! Ben benieuwd wie van ons als eerste 'mag' ;). Ik ben er in ieder geval wel klaar mee, heb jij dat ook al heel erg, of valt het mee?
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:14:35 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106941941
Whoeiiii voor de rommelende mama's! Het doet altijd wel iets. :Y

azo bijtje, wist niet dat je lief een andere lief was dan bij je eerste ;)
pi_106942176
Gerommel voor Fee en IB! Spannend! Nu hopen dat het ook echt wat doet :)

Zoe, idd rustig aan doen! Je lichaam geeft het niet voor niets aan hoor :*

Heb net hier opt werk de verklaring van de verloskundige ingeleverd en mijn verzoek voor ouderschapsverlof. Ik ben heel benieuwd wat er op terug gaat komen. Ben wat dit betreft wel blij met mn lidmaatschap van het FNV, die steunen me daar ook weer in als het nodig is.
pi_106942492
dames met de mijlpalen, joehoe! *O* T lijkt voor mij nog een eeuwigheid te duren voordat ik kan zeggen dat ik 20wkn ben ofzo :P

Dadelijk eerste afspraak bij de verloskundige! :)

Oh en ik ben misschien wel super snel, maar heb vanmorgen even gebeld naar het kdv hier in de straat of ze flexibele opvang aanbieden. En dat doen ze! Het komt precies goed uit met mijn werk. Maakte me namelijk een beetje druk over passende opvang in de buurt, maar dat is nu ook al een zorg minder. Heb me verder nog niet aangemeld ofzo, alleen even wat informatie gevraagd.

Oh en over de vraag thuis of in het ziekenhuis bevallen, ik heb nog geen idee! haha :P
pi_106942644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Gerommel voor Fee en IB! Spannend! Nu hopen dat het ook echt wat doet :)

Zoe, idd rustig aan doen! Je lichaam geeft het niet voor niets aan hoor :*

Heb net hier opt werk de verklaring van de verloskundige ingeleverd en mijn verzoek voor ouderschapsverlof. Ik ben heel benieuwd wat er op terug gaat komen. Ben wat dit betreft wel blij met mn lidmaatschap van het FNV, die steunen me daar ook weer in als het nodig is.
Ligt het aan mij of zijn werkgevers echt horken? :P. Uit je laatste opmerking maak ik min of meer dat het bij jou ook niet allemaal lekker loopt dan? Als het op dingen aanvragen enzo aankomt?
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:52:04 #289
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106942800
Ach welnee, werkgevers zijn over het algemeen helemaal geen horken... Wij zijn gewoon wat gevoeliger... We vermoeden al heel snel onbegrip terwijl leidinggevenden vaak alleen proberen om de voortgang van hun team te bewaken ;)
pi_106942828
Hm, ja. Daar is ook wat voor te zeggen. Behalve dan die werkgever van Zoe. Das wel een hork eerste klas :P.
pi_106942839
Nee ik kreeg te horen toen ik meldde dat ik zwanger was, dat ik er niet vanuit moet gaan dat ik zomaar minder kan gaan werken. Nou hebben ze pech en blijf ik toch echt niet fulltime werken met een kind. Heb een vast contract en werk hier bijna 4 jaar. Ben maar een 'gewoon' ondersteunend medewerker, dus ze kunnen me mijn ouderschapsverlof of het verminderen van mijn uren eigenlijk niet weigeren.
Het enige waar ze misschien nog moeilijk over kunnen doen (dat heb ik nog niet goed kunnen vinden) is dat ik de eerste maand volledig ouderschapsverlof wil. Ik heb gelezen dat dat 50/50 eigenlijk altijd geaccepteerd moet worden, maar dit is meer natuurlijk. Dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Oh en ik kreeg ook een hele moeilijke blik toen ik aangaf dat ik wil gaan proberen om borstvoeding te geven en dat ik dan dus moet kolven en dat daar een ruimte voor moet zijn.. :P
pi_106942881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Nee ik kreeg te horen toen ik meldde dat ik zwanger was, dat ik er niet vanuit moet gaan dat ik zomaar minder kan gaan werken. Nou hebben ze pech en blijf ik toch echt niet fulltime werken met een kind. Heb een vast contract en werk hier bijna 4 jaar. Ben maar een 'gewoon' ondersteunend medewerker, dus ze kunnen me mijn ouderschapsverlof of het verminderen van mijn uren eigenlijk niet weigeren.
Zijn wij collega's? :o
quote:
Het enige waar ze misschien nog moeilijk over kunnen doen (dat heb ik nog niet goed kunnen vinden) is dat ik de eerste maand volledig ouderschapsverlof wil. Ik heb gelezen dat dat 50/50 eigenlijk altijd geaccepteerd moet worden, maar dit is meer natuurlijk. Dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Oh en ik kreeg ook een hele moeilijke blik toen ik aangaf dat ik wil gaan proberen om borstvoeding te geven en dat ik dan dus moet kolven en dat daar een ruimte voor moet zijn.. :P
Als jij OV wil dan moeten ze dat geven. Het is een recht wat je hebt. (Geloof ik), in ieder geval dat minimale. Meer moet in overleg inderdaad.

Succes met de overleggen/voorstellen dan. :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:55:59 #293
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106942883
Parttime hoeven ze in inderdaad niet toe te staan... Ouderschapsverlof is wat anders, maar het is volgens mij niet zo simpel als jij het voorspiegelt...
pi_106942906
Is het niet iets met zwaarwegende belangen voor het bedrijf? Dat ze die moeten hebben, als ze je niet minder willen laten werken?
Nou zullen ze die, als ze willen, die altijd vinden natuurlijk.

Oh en Fluug: ik kan maar niet wennen aan je usericon :D.
pi_106942935
http://www.rijksoverheid.(...)werken-weigeren.html

Als ik dit lees, ben ik toch echt niet belangrijk genoeg voor het bedrijf dat ze in ernstige problemen komen. En zo wel, dan mogen ze me daar wel eens naar gaan betalen :+
pi_106942988
Oh spannend Fee en IB, rommelen betekent iets hoor, binnenkort verse beebs O+.

Fee, ik heb nu ook The Inbetweeners ontdekt, leuk, ik zat gewoon hardop te lachen steeds :D

Maar Zoe, als je nou zo kapot bent en je vriend ook, waarom wacht je niet gewoon even met in elkaar zetten tot het weekend. Kun je rustig alles uitzoeken en af en toe pauze nemen. Ik begrijp dat je het zsm in elkaar wil hebben, maar je moet ook aan jezelf denken hoor.

En Marjolijntje, lastige situatie hoor. Thuiswerken is dus geen optie met jouw baan?
pi_106942998
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:58 schreef Marjolijntje het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)werken-weigeren.html

Als ik dit lees, ben ik toch echt niet belangrijk genoeg voor het bedrijf dat ze in ernstige problemen komen. En zo wel, dan mogen ze me daar wel eens naar gaan betalen :+
Ik ga dat ook eens tegen m'n baas zeggen.
pi_106943011
Pff wat een gedoe allemaal met bazen! Ik ben erg blij dat ik daar geen last van heb.

Asyniur aha vandaan ;) is ook niet iets wat direct duidelijk is nee, zeker online niet ;)
pi_106943022
Thuiswerken is hier geen optie nee, ik heb de spullen en papieren etc niet en ons netwerk is ook niet via extern te bereiken.
pi_106943047
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:53 schreef Kuukske het volgende:
Hm, ja. Daar is ook wat voor te zeggen. Behalve dan die werkgever van Zoe. Das wel een hork eerste klas :P.
:9

Wel irritant dat gedoe met werkgevers..
Je zou denken dat je recht hebt op n eigen ruimte om te kolven en voor ouderwchapsverlof. In mijn cao staat t allemaal duidelijk, ook nu ik zwanger ben, dat ik geen late diensten etc hoef te werken en andere rechten
Dit verzweeg mijn baas eerst & werd ook niet gewezen op mijn rechten door personeelszaken (wat officieel moet als je zwanger bent)

Gelukkig had ik een mannelijke(!) collega die me op m'n rechten wees, want toen zat ik er helemaal doorheen.

Ik neem aan dat het bij jullie ook goed omschreven staat in t cao?
Daar heb je dan toch recht op. Of heb ik t mis
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:06 #301
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943060
Heel eerlijk begrijp ik de bazen ook wel hoor :@

Er wordt ook niet echt aan het bedrijfsbelang gedacht door de meiden die vinden dat alles maar moet wijken voor hun eigen wensen. Dat kost bedrijven heel wat hoofdbrekens natuurlijk. Als ze iemand moeten inhuren voor die extra uren kost dat gewoon echt heel veel extra geld en dat is in deze tijden niet altijd even wenselijk natuurlijk... Ik begrijp ook bijna waarom veel werkgevers terughoudend zijn met het aannemen van jongere vrouwen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')