abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106917258
Zoë hoe ver woon je van het ziekenhuis af?

Ik heb ook het voornemen om thuis te bevallen maar als ik in een sort situatie zou zitten zoals bijtje aangeeft hierboven zal ik bijv. toch beslissen om naar het zkh te gaan omdat het ziekenhuis niet bepaald om de hoek is. (zo'n 20 km verderop)

Als het ziekenhuis dichtbij is zou ik in dat geval ook gewoon voor een thuisbevalling gaan.

Dus idd bespreek het gewoon met je vk. En in hoeverre kunnen ze dat bijv. tijdens de bevalling al aan zien komen en kan je dan alsnog preventief naar het zkh
pi_106917465
Cyntiaa; dat is wel goed om te weten! dankjewel

covie; ongv 29km
ja precies.. ben benieuwd wat de vk ervan zegt & wat haar ervaringen zijn.

klavertje; spannend.. :*
pi_106918174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:58 schreef klavertje-4 het volgende:
Zo terug van vk, alle vragen kunnen stellen. We hebben besloten ergens de komende week een voorzichtige versiepoging te doen, mocht die niet slagen dan wordt het een ks.
Moest even googelen wat een versiepoging is, maar hopen dat dat lukt!
Ook al op je knieën gezeten e.d.?

Zoë inderdaad ook al best ver van het zkh vandaan.. ah ik denk dat de vk daar meer over kan zeggen.
pi_106918464
Bleh, kom net terug van de verloskundige. Daar was alles prima, maar geen stroom thuis. Zit nu met kaarsen aan maar ook dat is eigenlijk al te donker. En m'n lief is er ook pas om 7 uur. Ik vind dit helemaal niet leuk meer. Misschien zo maar even langs m'n ouders.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:58:03 #255
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106919302
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:28 schreef covie het volgende:

[..]

Moest even googelen wat een versiepoging is, maar hopen dat dat lukt!
Ook al op je knieën gezeten e.d.?

Zoë inderdaad ook al best ver van het zkh vandaan.. ah ik denk dat de vk daar meer over kan zeggen.
Ja dat heeft tot dusver helaas nog niet geholpen...

Ai marjolijntje, kaarslicht is leuk in de juiste situatie maar nu ff niet!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:10:16 #256
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106919732
Lastige beslissing hè Klavertje... Ik had net als jij besloten om een voorzichtige (!) versiepoging te ondernemen, zeker na wat ik gelezen had erover ging ik er eerlijk gezegd bij voorbaat al tegen op zien. Uiteindelijk geen versiepoging, want mijn dochter werd met 34 weken al geboren (in stuit, vaginaal). Ging overigens prima, maar was natuurlijk een redelijk klein meiske (4,5 pond).

Alvast heel veel succes voor komende week! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106920184
Zo, we hebben weer even stroom hier. Het klopt nog van geen kant, want delen van de flat met en delen van de flat zonder stroom.

Stats van de verloskundige: bloeddruk 129/75, was goed volgens haar. Baarmoeder halverwege tussen navel en schaambeen, op zn plek. Hartje luid! en duidelijk aanwezig, 150BPM. En 2 kilo aangekomen sinds het vorige bezoek, 8 weken geleden. Uitslag van het bloedonderzoek was ook helemaal prima. Bloedgroep A+ en geen enge dingen met resusfactor enzo. Stickertje verdiend!

Klavertje, succes met de poging! Lijkt me inderdaad een hele moeilijke beslissing. Ik denk dat je nu het beste gewoon op je gevoel af kunt gaan. Niemand kan zeggen wat goed of fout is nu. :*

Ik wil wel graag in het ziekenhuis bevallen. Ben inderdaad ook bang voor wat mis kan gaan en ik denk dat ik veel te hard ga lopen stressen als ik thuis blijf. Lief heeft ook liever dat ik naar het ziekenhuis ga.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:24:14 #258
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106920298
Thnx Isis! Onze keuze is idd ook een voorzichtige! poging, ik wil niet dat ze te heftig moeten duwen/trekken. Het hoofdje ligt behoorlijk voor op groei, bijna 3 weken, dus een stuitbevalling wil ik sowieso niet. Alhoewel ik me van jouw verhaal kan herinneren dat het idd zo snel ging dat je geen keuze meer had!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:27:18 #259
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106920412
Klopt inderdaad (dat je dat nog weet!), ze wilden me niet eerder toucheren en kwamen er dus bij acht cm pas achter dat ze in stuit lag. Anyway, eind goed al goed gelukkig! :)

Succes! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:28:26 #260
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106920449
Wij hadden anders trouwens ook voor een ks gekozen ivm meest veilig voor de kleine.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106921283
Even tussendoor een boekentip: Baby's van Desmond Morris. Heel down to earth beschrijving van de bevalling en ontwikkeling van baby's. Mijn meneer kwam er mee aanzetten en hij vindt het ook erg leuk!

Ik wil waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen, voor de zekerheid. Niet eens dat ik me echt zorgen maak, maar er zijn al zoveel onzekerheden rondom de bevalling en in plaats van dat je misschien naar het ziekenhuis moet bij complicaties, weet ik nu in ieder geval dat dat sowieso gaat gebeuren. Al begin ik licht te twijfelen n.a.v. het hierboven genoemde boek. Hij is erg voor een zo natuurlijk verlopende bevallen (rustig de tijd nemen overal voor, niet direct de navelstreng doorknippen, enz.) en ik ben toch wat bang dat dat lastiger is in een ziekenhuisomgeving dan thuis. Ah well, ik heb nog even :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106922355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:53 schreef Phaidra het volgende:

Ik wil waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen, voor de zekerheid. Niet eens dat ik me echt zorgen maak, maar er zijn al zoveel onzekerheden rondom de bevalling en in plaats van dat je misschien naar het ziekenhuis moet bij complicaties, weet ik nu in ieder geval dat dat sowieso gaat gebeuren.
Dat inderdaad. Ik wil ook in het ziekenhuis. Ik ken mezelf, puur voor de zekerheid. Niet omdat me dat fijner lijkt. Gewoon om alles gelijk bij de hand te hebben voor een wat als scenario. Terwijl ik niet eens ver van het ziekenhuis woon. En dan hopen dat daar alles voorspoeding gaat, ik de 'troep' daar kan laten en snel naar huis kan om in een gespreid schoon bedje te komen voor het grote genieten.
/eindewensenlijstje :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:51:00 #263
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106923658
Hoop ziekenhuisbevallingen lees ik al wel. Hier ook hoor, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik in duitsland woon en dat je hier eigenlijk ´standaard´ naar het ziekenhuis gaat. Ik wil wel gewoon in een nederlands ziekenhuis bevallen, in Boxmeer, is ook wat dichterbij, en 1 rechte (snel)weg naar het ZH toe, anders zou ik naar Kleve moeten...
pi_106926884
Hier ook weer een ziekenhuisbevalling. Ging de vorige keer ook prima,
Achteraf was het maar goed ook dat we al in het ziekenhuis waren, aangezien Floris zijn hartslag wegviel tijdens de weeen, anders hadden we alsnog in haast naar het ziekenhuis gemoeten.
Ik vind het nu alleen wel jammer dat ik niet in alle stilte kan bevallen dit keer :D Vorige keer begon het midden in de nacht en is ie om kwart voor 8 geboren op zondag. Om 10 uur konden we iedereen bellen dat ie geboren was :D
pi_106927072
Ik twijfelde bij mijn dochter ook best wel tussen ziekenhuis en thuis bevallen. Ik heb ook een ziekenhuistas klaargezet en alles. Toen het uiteindelijk begon heb ik er geen moment aan gedacht om thuis weg te gaan :) het ging gewoon zoals het ging. Dus misschien hoef je ook geen beslissing te nemen maar kun je de keuze open laten?

Ik heb nu geen keuze ;) tweelingen mag niet meer thuis. Zou ik ook niet willen hoor. (8> trouwens ook niet. Die wilde sowieso dat we naar het ziekenhuis zouden gaan, ook al voordat we wisten dat het er twee waren.
pi_106928204
Ik hoop dit keer ook weer thuis te mogen bevallen. Wij moeten ong 20km rijden voor een ziekenhuis maar hopelijk is dat niet nodig :)

Net naar zwangerschapszwemmen geweest, was erg gezellig maar toch de laatste keer. Eerste kwartier ging het nog maar daarna veel pijn in mijn linkerbeen, rug en last van maagzuur.
Dus heb op het laatst niet veel meegedaan.
Zal het gezellig kletsen bij de thee en koekje wel missen na het zwemmen ;)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_106929154
klavertje4, een vriendin van mij heeft zo'n versiepoging gehad en dat lukte goed. Meisje is daarna ook goed blijven liggen en ze is vaginaal bevallen.
Gewoon om er even een positief verhaaltje bij te gooien;)

Mijn bloeduitslag kwam vrijdag binnen via mail en er zijn geen verhoogde risico's op de 3 syndromen. Ik vind het toch wel een fijn idee om het te weten.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:22:14 #268
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106931865
Fijn Troeta! En dank voor je positieve verhaal :)
pi_106932158
geen dank, en ik hoop dat het gaat lukken!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:35:52 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106932581
Hier vorige keer de wens voor thuisbevalling maar is ziekenhuis geworden. Nu weer de wens voor een thuisbevalling. Hoop stiekem een beetje op een nachtbevalling zodat Harry thuis kan blijven in zijn eigen bedje en dan 's morgens 'gewoon' een broertje erbij heeft O+
Ik heb overigens geen nare smaak over gehouden hoor van mijn ziekenhuisbevalling, maar ik zou liever thuisblijven deze keer.

bijtje, waarom wilde je man deze bevalling wel in het ziekenhuis?
pi_106939407
Fijn Troeta. :).

Hier ook ziekenhuisbevalling op de planning trouwens. of nouja, kraamhotel. Ziekenhuis is gelukkig ook niet zo ver weg dus dat scheelt al.

Oh en goeiemorgen allemaal! :)
Prima geslapen alhier. Al had ik mega dorst vannacht. Misschien overdag Es' wat meer drinken. En bloedneuzen om mee wakker te worden. Ook fijn! :'). Maaarrrrrr wel 31 weken vandaag *O* en die jompel is ook meteen voor de mijlpaalwoensdag. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:03:43 #272
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106939845
Goedemorgen! Meld. Vroeg uit m'n nest vandaag, want zo weer op controle bij de gyn :).
Weer een nachtje met vage menstruatie achtige pijn achter de rug. Kan er wel prima op slapen, gelukkig.

*O* voor mijlpalenwoensdag!

Ah Kuuks, wakker worden met een bloedneus is wel minder... Maar fijn dat je lekker hebt geslapen ;).
pi_106939852
Hm, betekent die pijn dat er wat bij je rommelt Fee? :7.
Succes bij de gyn zometeen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:06:56 #274
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106939859
Thnx :). Ja ik denk wel dat er iets aan t rommelen is. Al een paar dagen... Ik hoop dat het wat doet en dat het gauw gaat doorzetten :).
pi_106939865
Iedere gerommelde centimeter is mooi meegenomen! :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')