abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:46:59 #226
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106904151
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:35 schreef Kuukske het volgende:
Ja, al heb ik geen idee hoe groot ie nou precies is hoor. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Weet iemand of de vk daar nog een keer naar kijkt of een schatting van doet?

Ik heb het idee dat ik een weetikveelhoeveelponder bij me draag. Het idee dat die er dan uit moet :'). Misschien dat het ook wel rust geeft als ik weet hoe groot 'ie ongeveer is. :')
Ik heb de vk gewoon elke keer gevraagd, hoeveel denk je dat ie zal wegen. Vier verschillende vk'en gehad en alle vier zeiden ze bij mijn derde kind dat hij krap aan 3 kg zou wegen. Hij woog 4260 gram. Maar soms schatten ze ook goed hoor :)
pi_106904207
Moeilijk in te schatten inderdaad het gewicht. Vaak zitten vk's en gynaecologen er toch nog wel wat naast.

Ik vind het zelf ook moeilijk om voor te stellen hoe groot de baby's nu zijn. Ik vroeg het vorige week aan mn gyn en zij zei toen een cm of 10. Van kop tot kont dus niet met benen erbij. En dan ga ik eens naar mn buik kijken en dan denk ik aha, vandaar! Hihi 2x 10cm is best een hoop ruimte, plus nog 2 placenta's, wat vruchtwater. Hm ja oke dan klopt die buik wel! ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:50:31 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106904246
En gisteren is mij verteld dat een groeiecho er ook zo'n 400 gram naast kan zitten.
pi_106904284
Oh, naar een schatting hoef ik dus ook niet te vragen :D. Dat wordt dan dus gewoon afwachten.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106904289
bij mij hadden ze beide keren gelijk. Ze zeiden, rond de 7,5/8 pond (dochter was 8 dagen te laat, 3820 gram. zoon was 8 dagen te vroeg 3770 gram).
Dit kleintje schatten ze weer rond de 8 pond :)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_106904291
400 gram is voor mijn gevoel wel iets anders dan meer dan 1,5 kg ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:53:41 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106904321
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:52 schreef Cyntiaa het volgende:
400 gram is voor mijn gevoel wel iets anders dan meer dan 1,5 kg ;)
Zeker!
pi_106904334
Sja het blijft natuurlijk wel een schatting. Je kunt het dus wel vragen Kuukske, maar hang je vk/gyn er niet aan op ;)
pi_106904379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:54 schreef bijtje84 het volgende:
Sja het blijft natuurlijk wel een schatting. Je kunt het dus wel vragen Kuukske, maar hang je vk/gyn er niet aan op ;)
Dat was ik natuurlijk wel van plan. 8-).
Nee nouja, misschien dat ik er bij de volgende controle es naar vraag dan.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106904504
Haha een schatting kun je wel vragen hoor, maar het zegt weinig ;)

Hier zeiden ze bij de dame vanaf de 15 weken echo's steeds: nou dat wordt een flinke!! Dag van de inleiding (38wk1dag) deed de vlos 's morgens nog een schatting: 3900 gram! En ze was uiteindelijk 3675 gram :D dus best netjes!! Iets meer dan 200 gram ernaast ;)
pi_106904558
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:56 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat was ik natuurlijk wel van plan. 8-).
_O-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:05:57 #237
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106906331
Bij mij hebben ze gisteren ook een schatting gedaan, dan meten ze de buikomtrek van de baby dmv een echo, bij mij dan he ;) Kleine moet minstens nog een kilo groeien.

Zoé, leuk dat de babykamer vandaag komt, kun je lekker ´tutten´, heerlijk *O*

Covie, doe je rustig aan??? :*
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:50:33 #238
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106907579
Dank dames, voor het meedenken! Ik was gisteren te moe van alle gedachten die in mijn hoofd rondgingen om nog te reageren. NTS, ik heb je een pm gestuurd :)

Na een behoorlijk slapeloze nacht (lang leve verlof, van half 9 tot 11 nog even geslapen!) kan ik vanmiddag gewapend met een waslijst aan vragen naar de verloskundige. Ik ben benieuwd!

Volgens de berekening van de echo van gisteren is mijn kind nu 2659 gram bij 36 weken, geen idee hoe betrouwbaar zo'n berekening is :) Dit zou ongeveer op het gemiddelde van de curve zijn, dus zou hij/zij bij 40 weken rond de 3500 gram moeten zijn. We gaan het zien!

Zoe wat leuk dat het laatste stukje van de babykamer vandaag komt!
pi_106908679
Gaat alweer wat beter :*
Tranen staan niet meer klaar achter de oogkassen en er kan weer een lachje af. :)

Zoë leuk dat de babykamer komt vandaag O+

Crazymoon goed dat je het toch probeert met zwemmen, ondanks de pijn. Voorzichtig doen he! :Y
pi_106908786
Klinkt goed klavertje, n waslijst aan vragen :D
Ik heb voor donderdag eignl 1 vraag.. Over de bevalling
Heel stom missch maar dr is 1ding waar ik 'bang' voor ben, voor de rest maak
ik me helemaal niet druk over de bevalling :?
(kan nog komen natuurlijk :{ :P)

&fijn dat je nog even kon slapen!

Covie :* goed om te horen, denk goed om jezelf!

*O* de spulletjes zijn binnen
Moest die beste man eraan herinneren de kapotte box mee te nemen..
Heb de stokke kinderwagen in elkaar gezet *O*
alleen de verzorgingstas is verkeerd geleverd :( ga er wel mee naar de
Winkel, ben een beetje klaar met dat bezorg-gedoe
pi_106909588
Covie fijn dat het wat beter gaat!!

En Zoe, waar ben je bang voor tijdens de bevalling? Fijn dat de spulletjes binnen zijn!

Bij mij is de misselijkheid weer om de hoek komen kijken, net zoals de vorige zwangerschap. Iedere ochtend hang ik even boven de wc. Gelukkig heb ik er verder gedurende de dag geen last van, als ik maar zorg dat ik wat in mijn maag heb. 's Ochtends eten voordat ik opsta heb ik nog niet geprobeerd maar de vorige zwangerschap hielp het niet. Zal het nog eens proberen.
Volgende week eindelijk de echo! Kan niet wachten!! :)
pi_106910765
Zoe leuk dat de spullen er zijn! Wel weer vervelend van de verzorgingstas. Is de winkel ver bij je vandaan?
Waar ben je bang voor tijdens de bevalling?

Labelloo he jakkes das ook niet leuk zeg, elke ochtend 'even' boven het toilet hangen. Zoals je het opschrijft klinkt het als heel gemakkelijk en niet erg zeg maar.
Ja ik heb wel eens gehoord dat iets eten terwijl je nog ligt in bed kan helpen. Dus plak ontbijtkoek ofzo naast je bed, dat opeten terwijl je nog plat ligt, en dan na vijf minuten opstaan. Het proberen waard, hopelijk helpt het!
pi_106910768
Mn nicht heeft ooit verteld over dr bevalling en die heeft toen enorm veel bloed verloren..
Nu heb ik er wat over gelezen zodat ik weet hoe zoiets kan gebeuren,. maar ik blijf het eng vinden, wat als ik thuis beval en zoveel bloed verlies?
:{
Natuurlijk is de ambu er zomaar, en dan komt t ook wel weer goed neem ik aan.

daar moet ik steeds aan denken :? er is zoveel eng/spannend qua bevalling, er kan zoveel mis gaan (en natuurlijk goed gaan) maar dat blijf ik eng vinden.

Wat naar dat je smorgens zo misselijk bent labelloo :*
spannend volgende week de echo!! *O*

bijtje; de winkel is 3kwartier rijden, das niet zo erg. We moeten sowieso nog wat dingen kopen *O*
pi_106911476
Hier was zoon twee duidelijk lichter geschat dan zoon 1. Dus toen ik nummer twee aanpakte en em zag, zei ik ook meteen: die is veel lichter dan Driekus. Goed, ook een mama kan zich dus vergissen. Beide zoons waren exact, op de gram af, even zwaar. Alleen de bouw van Tienus is veel langer en smaller dan die van Driekus destijds en daardoor leek ie kleiner. Ze kijken bij de echo dus naar de buikomvang, maar lengte en hoe ze gebouwd zijn is ook van belang.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106914377
Zoe tja bloedverlies blijft iets wat niet te voorspellen is. Nu kun je er natuurlijk voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen, dan ben je er maar alvast zeg maar ;)
Ik mocht bij mijn dochter vanwege heel laag ijzergehalte maar net aan thuis bevallen (2tiende punt lager en ik had een medische indicatie gehad), maar wel met de voorwaarde dat ik meteen een spuit zou krijgen na de bevalling om bloedverlies tegen te gaan, omdat ik dat dus niet zou trekken. En de placenta moest er binnen het halfuur uit zijn in plaats van een uur.
Alles is goed gegaan, die spuit hengste de vk direct nadat dochterlief geboren was in mijn bovenbeen, hallelujah.... en de placenta koste nog even wat duw werk maar was op tijd.
Maar wat ik hiermee wil zeggen, een vk heeft genoeg kennis en 'spullen' bij zich om het niet te ver te laten komen hoor. En wat je zelf al zegt, mocht het mis gaan dan is die ambulance er ook zo.

Nu is het natuurlijk ook belangrijk dat je zulke angsten met je vk bespreekt. Zij kan je daar veel meer over vertellen. Schroom vooral niet om zulke dingen te vragen en te bespreken met haar.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:27:12 #246
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106915763
Iemand interesse hier in het boek 'duik in je weeen!' ? Ik vond het een fijn boek en heb er ook wel wat aan gehad.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106915790
bedankt v je reactie bijtje :)

Wil liever niet in het ziekenhuis bevallen omdat ik me daar niet ontspannen voel, thuis wel.
Mn zus kiest er juist wel voor om in het ziekenhuis te bevallen (is 2wk eerder uitgerekend)
die voelt zich er juist wel prettig.

Goed om te weten.. zal het donderdag zeker vragen. :)
dankjewel
pi_106915824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:27 schreef Susie het volgende:
Iemand interesse hier in het boek 'duik in je weeen!' ? Ik vond het een fijn boek en heb er ook wel wat aan gehad.
:Y jawel!
pi_106916165
Idd Zoë, bespreek je angsten :)
Ik wilde absoluut niet in het zkh bevallen, heb een hekel/angst voor spuiten/infuus etc. En toch ben ik nu heel blij dat ik toch naar het zkh gegaan ben, niet alleen voor de pijn maar ook omdat we daar adequaat hebben kunnen handelen mbt de dalende hartslag van Cas. Doordat ik alles met mijn (8> en vk heb besproken heb ik er geen nare gevoelens aan over gehouden ^O^
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:58:59 #250
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_106917036
Zo terug van vk, alle vragen kunnen stellen. We hebben besloten ergens de komende week een voorzichtige versiepoging te doen, mocht die niet slagen dan wordt het een ks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')