Een strap van een gordel had je toch al?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:02 schreef The_Dean het volgende:
Zal je sterker vertellen, ik heb alles erbij! Boekje, gigbag met logo, inbussleutels [brug en zadels gaan ook met inbus], gitaarkabel, strap van een gordel voorzien met logo's en zelfs de originele plectra met VW logo.
Haha jazeker, ook van originele VW'squote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een strap van een gordel had je toch al?
Ja nu staat die ander er ook bij, met m'n poten erop vond ik tofferquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:08 schreef The_Dean het volgende:
Vette foto Dribbel!
Die net daarvoor ook wel![]()
Ik heb 2 hele lange van Fender. Ooit eens bij Musicstore gekocht. Als ik wil, kan ik mijn gitaar bijna op mijn enkels hangen maar dat speelt weer zo lastig...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha jazeker, ook van originele VW's
Lekker zelf op maat maken, alle standaard die ik kon vinden waren te kort. Goeie lengtes waren te duur.
Maar wil nooit weer anders, lekker glad en enorm stevig
Ja, dat dusquote:
Ik vind die Fender straps persoonlijk helemaal niks. Maar wel lang, en geheid wel comfortabel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb 2 hele lange van Fender. Ooit eens bij Musicstore gekocht. Als ik wil, kan ik mijn gitaar bijna op mijn enkels hangen maar dat speelt weer zo lastig...
Ik wil niet meer anders. De standaard straps zijn vaak net iets te kort. Eigenlijk moet ik er nog een stuk of wat bij hebben. Kan ik gewoon in elke koffer een strap proppen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik vind die Fender straps persoonlijk helemaal niks. Maar wel lang, en geheid wel comfortabel.
Nee er zijn niet echt mensen die kunnen spelen hierquote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Maar spelen jullie ook nog gitaar of zijn jullie alleen maar met de techniek en gear bezig? Tering deze hele reeks gaat alleen nog over de hardware... :|
Fixedquote:
Solved:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:07 schreef brother52 het volgende:
Ik heb hier niets meer staan waar ik ze in zou kunnen stoppen.
Linkshandig:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Ofin een LTD EC1000 zonder elementen
Kan natuurlijk ook in combinatie met de SD's of EMGs
quote:Problem
Ik dacht dat je ze beide verkocht hadquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Ofin een LTD EC1000 zonder elementen
Kan natuurlijk ook in combinatie met de SD's of EMGs
Nee die witte is wel interesse voor maar die gast is fucking irritants, soms reageert ie in een minuut en de andere keer weer anderhalve week laterquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ze beide verkocht had
Sta op het punt te vragen wat dat moet kosten, maar twee problemen:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee die witte is wel interesse voor maar die gast is fucking irritants, soms reageert ie in een minuut en de andere keer weer anderhalve week later
De zwarte is wel weg.
Iemand nog een leuke Crafter Cruiser ST200 opknapproject? 50 euroquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sta op het punt te vragen wat dat moet kosten, maar twee problemen:
1. Geld niet voor
2. Zit al op 10, en meer mag niet van mijn vriendin
Gewoon niet doen danquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sta op het punt te vragen wat dat moet kosten, maar twee problemen:
1. Geld niet voor
2. Zit al op 10, en meer mag niet van mijn vriendin
Supervetquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind dat hij wel af is zo
Fat Cat Heart Attack - Two by martijnbosma100
Klinkt vet dribquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind dat hij wel af is zo
Fat Cat Heart Attack - Two by martijnbosma100
Bassisten zijn niet te vertrouwen!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Thnx
Kreeg net van de bassist te horen misschien wat meer bas. Wat vinden jullie ?
moet ik zo nog even een keer voor luisterenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Thnx
Zo via mijn speakersetje aan de laptop klonk het best ok, maar meer bas kan altijd een beetjequote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Thnx
In het intro zit meer dan genoeg bas voor het setje dat ik hier thuis gebruik (logitec Z5500). Nu geeft dit setje over het algemeen wel iets meer bas weer dan op andere dingen die ik heb, dus misschien dat de bas een heel klein beetje iets meer mag zijn, maar ik vind het in ieder geval niet nodig zoals het hier klinkt. Ik kan door het hele nummer heen alle instrumenten prima horen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:14 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
moet ik zo nog even een keer voor luisteren
Juist lekkerquote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:26 schreef CoiLive het volgende:
Beetje meer bass mag inderdaad wel. En ook mag de solo (als die omhoog schiet) wel iets zachter. Die knalt er namelijk wel erg overdreven hard/schellig doorheen
Je mag hem natuurlijk wel goed kunnen horen, maar ik vind hem iets te hardquote:
Hij knalt er inderdaad ineens erg in als ie omhoog gaat, had hem net wat harder staan hier, en dan is dat net wel/net niet pijnlijk voor het gehoor. Zou misschien een klein tikje minder mogen, aan de andere kant, er zullen er ook zijn die het juist wel lekker vinden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je mag hem natuurlijk wel goed kunnen horen, maar ik vind hem iets te hard
Maar ja, ik ben dan ook niet zo van de Rock eigenlijk
Ikzelf speel vrij veel gitaar maar echt goed en vloeiend spelen? nee, dat niet..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Maar spelen jullie ook nog gitaar of zijn jullie alleen maar met de techniek en gear bezig? Tering deze hele reeks gaat alleen nog over de hardware... :|
Beste Braddie: Je hoeft nu niet in elke post te verkondigen dat je niet zo goed bent hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ikzelf speel vrij veel gitaar maar echt goed en vloeiend spelen? nee, dat niet..
Dit soort opmerkingen is dan ook precies waar hij naar zit te azenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:59 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Beste Braddie: Je hoeft nu niet in elke post te verkondigen dat je niet zo goed bent hoor
We weten wel dat je nog veel moet en kan leren, daar hebben we allemaal wel last van, maar je komt er wel!
GVD!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen is dan ook precies waar hij naar zit te azen![]()
Nopes was een eenmalige gratis oplage en ze zijn allemaal eruit gegaan donderdag avond. Misschien kan ik er nog 1 voor je opduiken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:40 schreef The_Dean het volgende:
Doen
En is die single-cd ook ergens te koop?
Je video is alleen niet in sync met je muziek. Toen je die eerste gitarist introduceerde moest ik even lachen omdat hij aan het raggen was en muziek wel heel rustig was op dat moment.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo en klaar![]()
Youtube reacties en ratings worden uiteraard weer gewaardeerd. Benieuwd wat jullie ervan vinden. Zowel qua muziek, geluid, opname, mix enz
[..]
Nopes was een eenmalige gratis oplage en ze zijn allemaal eruit gegaan donderdag avond. Misschien kan ik er nog 1 voor je opduiken.
Ja, ik kan dat patroon ook niet echt volgen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:54 schreef brother52 het volgende:
Vage video.
Dan kijk ik liever naar deze
Die pinguïns op de versterkersquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:54 schreef brother52 het volgende:
Vage video.
Dan kijk ik liever naar deze
Doorsparen tot je een Line6 M9 kan kopenquote:Op zondag 15 januari 2012 03:11 schreef Braddie het volgende:
Weet er iemand tot 250 euro een goed gitaar pedaal ?
Thanks!
Precies hetzelfde al de M9 alleen kun je ipv 4 maar 3 effecten tegelijk aan hebben staan en je kunt per preset 'maar' 6 effecten instellen ipv 12quote:Op zondag 15 januari 2012 05:13 schreef Braddie het volgende:
M9? is die beter dan de M13 bijvoorbeeld?... wil opzich wel wat extra uitgeven, maar mijn eisen zijn niet hoog, vèèl U2 sounds nabootsen, en veel amps/effects/etc
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:46 schreef belsen het volgende:
Wij hebben de beste actie ooit...
We hebben een geweldige, professionele boxenset in de aanbieding, die we beschikbaar kunnen stellen aan iemand die er daadwerkelijk een goede review van kan geven, met daarin info over de kwaliteit, het vermogen, de klank, enzovoort. Echt goed redactioneel stuk.
Als iemand daadwerkelijk het inzicht, de tijd en de zin heeft om dit te doen, kunnen we je de boxen laten toekomen en zou je zelfs na de review mogelijk kunnen houden. Roep hier even in het topic als je denkt dat kan en wil ik en dan kunnen we kijken of we eventueel tot zaken kunnen komen.
De pinguins, ratten en kippen zijn sowieso de meest briljante beesten in de Muppets.quote:
Dribbel_quote:
Idd Dribbel_ lijkt me daar wel de meest geschikte voor.quote:
Naja het is meer van. Zo doe ik ook als ik speel, in meer of mindere mate. Ligt aan wat ik speelquote:Op zondag 15 januari 2012 12:21 schreef belsen het volgende:
[..]
De pinguins, ratten en kippen zijn sowieso de meest briljante beesten in de Muppets.
Helaas. Geen goede apparatuur om ze op aan te sluiten en geen referentiemateriaal in huis...quote:
Maak je dan ook salto's als het nummer afgelopen is?quote:Op zondag 15 januari 2012 12:31 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Naja het is meer van. Zo doe ik ook als ik speel, in meer of mindere mate. Ligt aan wat ik speel
Ik zit niet op turnen enzo.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maak je dan ook salto's als het nummer afgelopen is?
Poging tot salto is ook goed genoeg, je publiek vangt je toch wel opquote:
Ik hoorde net van die gast die de GT-6 op kwam halen, dat ze een GT-8 hebben bij Robberts, Maandag of Dinsdag daar maar even langs, als die nou niet onder de 250 zit is dat een goede keus ja!quote:Op zondag 15 januari 2012 11:13 schreef The_Dean het volgende:
Zo'n zelfde GT-6 of misschien een GT-8 geen optie?
Coolquote:Op zondag 15 januari 2012 14:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hoorde net van die gast die de GT-6 op kwam halen, dat ze een GT-8 hebben bij Robberts, Maandag of Dinsdag daar maar even langs, als die nou niet onder de 250 zit is dat een goede keus ja!
Die GT-10 is helaas nog te duur, zelfs 2ehands word er nog 350-400 voor gevraagd..
Geen langere nek voor drop C wat al gezegd werd, maar sowieso wel (Althans dat doe ik voor John Mayer) .011(Neon staat in drop C)quote:Op zondag 15 januari 2012 18:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Drop C hoorde ik een paar mensen hier over zeggen dat je eigenlijk een langere nek moest hebben of iets dergelijks. Baritoon ofzo ?
Waarom ?
Wat ik meer bedoel te vragen maakt het veel verschil ten opzichte van een normale nek ?
Vanalles geprobeerd, maar hielp niet, toen kwam een vriend aanzetten met een GuitarPort van Line-6 deze even getest, en het werkt!, geluid is best aardig, alleen wat latency.quote:
Hetzelfde probleem heb je al een keer aangegeven en toen werd je ook al gezegd dat je gewoon even een interface moet kopenquote:Op zondag 15 januari 2012 20:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Vanalles geprobeerd, maar hielp niet, toen kwam een vriend aanzetten met een GuitarPort van Line-6 deze even getest, en het werkt!, geluid is best aardig, alleen wat latency.
Hij luistert niet, geef het opquote:Op zondag 15 januari 2012 22:56 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem heb je al een keer aangegeven en toen werd je ook al gezegd dat je gewoon even een interface moet kopen
Jawel, ik luister wel, maar waarom deed het programma het vorige week dan wel zonder interface, en vandaag opeens niet meer?.. ik heb zoiets van, waarom een interface kopen als het niet nodig is.quote:Op zondag 15 januari 2012 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hij luistert niet, geef het op
GELUIDJES MAKEN RAAAAAAAA
http://picosong.com/Mcn/
Die van black sabbath is wel grappig:)quote:Op zondag 15 januari 2012 22:31 schreef mr-green het volgende:
Ik ben door mijn gitaarles aan de gang geraakt met het nummer:
Nu vond ik op Youtube deze cover
En zo ook Black Sabbath
Wat vinden jullie hiervan?
Omdat je pc geluidskaart ruk is voor inkomende sound ten opzichte van zo'n interface.quote:Op maandag 16 januari 2012 00:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jawel, ik luister wel, maar waarom deed het programma het vorige week dan wel zonder interface, en vandaag opeens niet meer?.. ik heb zoiets van, waarom een interface kopen als het niet nodig is.
Protest the Hero!quote:Op zondag 15 januari 2012 18:38 schreef brother52 het volgende:
Kaartjes voor Fortarock en Protest the Hero zijn binnen.
Zaterdag 10 maart in Tivoli de helling.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Protest the Hero!*gaat zoeken*
Ja, lijkt me lastigquote:Op maandag 16 januari 2012 11:37 schreef Witchfynder het volgende:
Gister geoefend met de clicktracks voor de aankomende opnames. Eentje bleek niet te kloppen. Maar wat een gedoe, met wisselende tempi en maatsoorten in nummers.
Afzonderlijke noten, solos en dergelijke...quote:Op maandag 16 januari 2012 10:43 schreef Scary_Hairy het volgende:
Wat wil je vloeiend krijgen ? Tokkelen, afzonderlijke noten spelen of akkoorden spelen ?
Ehm... hoe zal ik t zeggen, in plaats van de ene noot die soepel over gaat in de ander lijkt het alsof de eerste helemaal stopt waarna ik de ander aansla. Denk mn vinger te snel van de ene snaar afhalen en/of net te laat de volgende aanslaan ofzo.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat gaat er dan mis met vloeiend spelen.
Als je gewoon je metronoom pakt en die op 60 zet en op de klik(bij gelijke noten) speelt is het toch vloeiend.
En dat tempo voer je vanzelf wel op.
I'm there, dudequote:Op maandag 16 januari 2012 12:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zaterdag 10 maart in Tivoli de helling.
Het is inderdaad flink oefenen om een vinger op de juiste plek te zetten en bijna tegelijkertijd de snaar opnieuw aan te slaan (als je op dezelfde snaar zit in ieder geval). Dat komt nogal nauw als je wilt dat dat vloeiend gaat. Dat is wel erg belangrijk om te leren, daarna kun je ook gaan experimenteren met het juist anders doen zodat je een tof meer 'choppy' geluid krijgt (als je dat wilt)quote:Op maandag 16 januari 2012 15:35 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ehm... hoe zal ik t zeggen, in plaats van de ene noot die soepel over gaat in de ander lijkt het alsof de eerste helemaal stopt waarna ik de ander aansla. Denk mn vinger te snel van de ene snaar afhalen en/of net te laat de volgende aanslaan ofzo.
Idd kwestie van timen en heel langzaam beginnen I guess...
Thanks... Wat ik wil spelen is echt van alles (van BB King tot Motorhead, Eagles tot AC/DC) maar das meteen het probleem, of iig een probleem, ik schiet van het een naar het ander.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:04 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het is inderdaad flink oefenen om een vinger op de juiste plek te zetten en bijna tegelijkertijd de snaar opnieuw aan te slaan (als je op dezelfde snaar zit in ieder geval). Dat komt nogal nauw als je wilt dat dat vloeiend gaat. Dat is wel erg belangrijk om te leren, daarna kun je ook gaan experimenteren met het juist anders doen zodat je een tof meer 'choppy' geluid krijgt (als je dat wilt)
Er zit een groot verschil tussen verschillende gitaristen, hoe ze de noten aanslaan, met welke 'soepelheid', vibrato, bends etc. etc. Sommige mensen kunnen aan de manier van spelen meteen horen wie er speelt (ik niet). Ik weet niet welke soort muziek je wilt gaan spelen, maar vooral bij blues komen alle nuances erg mooi uit (andere soorten muziek heb ik veel minder ervaring mee)
Heeft iedereen wel last van denk ik. Teveel verschillende dingen, technieken, stijlen etc. tegelijk willen kunnen spelen. Ik weet niet wat je al kan, maar Justinguitar.com is een geweldige website en super toffe dude die langzaam en duidelijk de basis dingen uitlegt. Hij heeft een complete Beginners course online staan en ook de Intermediate course is klaar. Je moet wel een beetje Engels kunnen, maar zelfs als je dat niet kan dan kun je nog gewoon naar de filmpjes kijken.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:03 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks... Wat ik wil spelen is echt van alles (van BB King tot Motorhead, Eagles tot AC/DC) maar das meteen het probleem, of iig een probleem, ik schiet van het een naar het ander.
Dus nu denk dat ik nu eerst maar eens goed tijd moet besteden aan een nummer en dat echt leren, en gewoon langzaam beginnen. Maar het viel me gewoon op toen ik hoorde hoe iets klonk toen ik het opnam...
Anyway, tijd tijd tijd en oefenen oefenen oefenen voor nu dan maar
Hetzelfde probleem wat ik heb/had, oplossing?, beginnen bij iets wat bij jou niveau past, en als je denkt dat je wat hogers aan kan, dat spelen!. zo heb ik gister en eergister 2 uur lang geoefend op 1 solo, moet misschien maar wat meer disciplineren, bij afvallen lukt het, bij akkoorden ook, maar bij solo`s niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:03 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks... Wat ik wil spelen is echt van alles (van BB King tot Motorhead, Eagles tot AC/DC) maar das meteen het probleem, of iig een probleem, ik schiet van het een naar het ander.
Dus nu denk dat ik nu eerst maar eens goed tijd moet besteden aan een nummer en dat echt leren, en gewoon langzaam beginnen. Maar het viel me gewoon op toen ik hoorde hoe iets klonk toen ik het opnam...
Anyway, tijd tijd tijd en oefenen oefenen oefenen voor nu dan maar
De bovenste drie snaren zijn volgens mij van brons en de onderste drie zijn van nylon. Zolang je dat maar goed houdt kan je volgens mij wel even een andere snaar erop zetten. Let erop dat je wel 'Nylon' snaren gebruikt en geen snaren van een Western (staalsnarige) gitaar. Ook moet de snaar niet opeens veel dikker of dunner zijn, maar in het rijtje thuis passen zeg maarquote:Op maandag 16 januari 2012 17:17 schreef Mexicaantje. het volgende:
Hoi, vraagje van een noob. Ik mag de akoestische gitaar van mijn moeder lenen voor de time being, waar twee snaren vanaf lagen. Nu net alle overige snaren vervangen, er mist er alleen nog één (D-snaar). Het gaat om nylonsnaren.
Maakt het uit als die laatste snaar van een ander merk is dan de rest? En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?
Bedankt!
Het heeft vrij weinig zin om 2 uur lang hetzelfde te doen. Beter oefen je gewoon 10 minuten iets en dan ga je wat anders doen. Dat betekend wel 10 minuten ECHT oefenen en niet ook tv kijken ondertussen.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem wat ik heb/had, oplossing?, beginnen bij iets wat bij jou niveau past, en als je denkt dat je wat hogers aan kan, dat spelen!. zo heb ik gister en eergister 2 uur lang geoefend op 1 solo, moet misschien maar wat meer disciplineren, bij afvallen lukt het, bij akkoorden ook, maar bij solo`s niet.
Haha, dat ken ik ookquote:Op maandag 16 januari 2012 17:25 schreef BurnaBoy het volgende:
Leuk is dat, wil je jezelf iets opnemen om te kijken hoe het klinkt ga je meer fouten maken omdat je meer bezig bent met de opname dan met spelen.
Gezwellig
Je bent bezig je 'spier geheugen' te trainen in zekere zin en dat werkt nou eenmaal niet veel sneller. Als je al veel dingen echt kan dan 'weten' je spieren alles al en dan heeft het veel meer zin om echt te stampen, want dan gaat het alleen maar om het onthouden van wat je moet doen. Ik vermoed echter dat jij ook nog veel spieren aan het trainen bent en dan heeft het niet zoveel zin.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:26 schreef Braddie het volgende:
Ok, dus dat is makkelijker?... en efficienter?
Yes, dat snapte ik nog wel haha.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:22 schreef CoiLive het volgende:
[..]
De bovenste drie snaren zijn volgens mij van brons en de onderste drie zijn van nylon. Zolang je dat maar goed houdt kan je volgens mij wel even een andere snaar erop zetten. Let erop dat je wel 'Nylon' snaren gebruikt en geen snaren van een Western (staalsnarige) gitaar. Ook moet de snaar niet opeens veel dikker of dunner zijn, maar in het rijtje thuis passen zeg maar
Oké, dus een losse snaar kopen is niet handig?quote:Als ik jou was zou ik gewoon even een compleet nieuw setje snaren halen en misschien ook even de gitaar laten nakijken/afstellen. Dan weet je zeker dat alles goed zit. Er is niks zo vervelend als willen gaan gitaar spelen en dat aan de gitaar dingen die kloppen. Dan lukken sommige dingen misschien niet, terwijl het niet aan jou ligt
Justin Sandercoe is inderdaad een held, en Marty Schwartz ookquote:Op maandag 16 januari 2012 17:20 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Heeft iedereen wel last van denk ik. Teveel verschillende dingen, technieken, stijlen etc. tegelijk willen kunnen spelen. Ik weet niet wat je al kan, maar Justinguitar.com is een geweldige website en super toffe dude die langzaam en duidelijk de basis dingen uitlegt. Hij heeft een complete Beginners course online staan en ook de Intermediate course is klaar. Je moet wel een beetje Engels kunnen, maar zelfs als je dat niet kan dan kun je nog gewoon naar de filmpjes kijken.
De beginners course staat hier:
http://justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php
Helemaal gratis en zonder reclame etc
Oh, en dat zeker!quote:Op maandag 16 januari 2012 17:25 schreef BurnaBoy het volgende:
Leuk is dat, wil je jezelf iets opnemen om te kijken hoe het klinkt ga je meer fouten maken omdat je meer bezig bent met de opname dan met spelen.
Gezwellig
Merknaampje, hoe lang ze meegaan, kwaliteit etc. Persoonlijk hoor ik zelf nooit zo'n verschil, maar ik heb tegenwoordig snaren die geweldig zijn, maar dat is voor een Western. Nylon snaren weet ik helemaal niks van.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:34 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oké, dus een losse snaar kopen is niet handig?
En heb je nog tips qua wat voor snaren ik moet hebben (afgezien dus set met 3 nylon/3 brons)? Ik zie op internet bijvoorbeeld een set van 5 euro, maar er zijn ook setjes van 25 euro. Waar ligt dat aan?
Thanks!
Ok, thanks voor de info, gewoon af en toe wat oefenen dus? dat lijkt me persoonlijk ook wel wat hebben, misschien word ik dan wat beter/sneller/zorgvuldiger qua spel.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:32 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je bent bezig je 'spier geheugen' te trainen in zekere zin en dat werkt nou eenmaal niet veel sneller. Als je al veel dingen echt kan dan 'weten' je spieren alles al en dan heeft het veel meer zin om echt te stampen, want dan gaat het alleen maar om het onthouden van wat je moet doen. Ik vermoed echter dat jij ook nog veel spieren aan het trainen bent en dan heeft het niet zoveel zin.
Probeer het eens zou ik zeggen. Misschien werkt het bij jou wel goed om gewoon door te stampen en te stampen. Het is zeker efficiënter om op een dag 2 a 3 verschillende dingen te oefenen (die niet veel me elkaar te maken hebben), maar wel elk een korte tijd (5 tot 15 min max). Dan oefenen je bijvoorbeeld een Scale, wat akkoorden en een solo. In je 'vrije' tijd ga je dan nummers spelen (is ook oefenen, maar dat valt er niet onder, want liedjes doe je voor de lol) met de dingen die je al wel kan
Hier een beetje info en wat schema's om te oefenenquote:Op maandag 16 januari 2012 17:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, thanks voor de info, gewoon af en toe wat oefenen dus? dat lijkt me persoonlijk ook wel wat hebben, misschien word ik dan wat beter/sneller/zorgvuldiger qua spel.
Dat is ook mijn ervaring. Als je lang ergens op zit, kan het ook nog eens gaan frustreren dat het maar niet lukt waardoor je motivatie ook echt down the drain gaat...quote:Op maandag 16 januari 2012 17:24 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig zin om 2 uur lang hetzelfde te doen. Beter oefen je gewoon 10 minuten iets en dan ga je wat anders doen. Dat betekend wel 10 minuten ECHT oefenen en niet ook tv kijken ondertussen.
Wat hij zegt, maar dan nog iets genuanceerder. Oefenen, oefenen en dan nog blijven oefenenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat gaat er dan mis met vloeiend spelen.
Als je gewoon je metronoom pakt en die op 60 zet en op de klik(bij gelijke noten) speelt is het toch vloeiend.
En dat tempo voer je vanzelf wel op.
Tof.quote:
Ik moet overdag al 538 luisteren. Negeer het daarnaast zo veel mogelijk.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:41 schreef Scary_Hairy het volgende:
Doh, het valt me nu pas op dat we in topic 538 aan zijn gekomen. Heeft niemand nog een radio associatie gemaakt ?
Merk het hier ook wel ja, elke dag even een keer Opeth - Forest of October spelen, en kan elke dag weer een stukje verder met de muziek die er bij hoort, maar speel dat nummer dan ook niet meer dan 1 a 2 keer op een dag (stom ding duurt 13 minutenquote:Op maandag 16 januari 2012 17:24 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig zin om 2 uur lang hetzelfde te doen. Beter oefen je gewoon 10 minuten iets en dan ga je wat anders doen. Dat betekend wel 10 minuten ECHT oefenen en niet ook tv kijken ondertussen.
Oeh, da's nog erger dan 3FM die ik moet aanhoren... En daar weten ze al niet wat variatie is...quote:Op maandag 16 januari 2012 19:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik moet overdag al 538 luisteren. Negeer het daarnaast zo veel mogelijk.
Nee, doe maar niet. Daar draaien ze zeker nóg vaker bloedplaatjes (platen die het bloed onder je nagels vandaan halen) zoals die vreselijke Gers Pardoel...quote:
Oh nee. Malmsteen is niet echt mijn ding. De kick van een nummer voor het eerst zelf spelen doe ik het voor. Komt niet vaak voor maar soms heb je van die dagen dat alles goed gaat. Die zijn tofquote:Op maandag 16 januari 2012 18:34 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
deun van Malmsteen o.i.d. hoor is het saaie van het oefenen snel weer vergeten.
Je kunt wel een enkele snaar vervangen met een ander merk. Zeker als je wilt beginnen met gitaar spelen. Natuurlijk zal je verschil merken als je bijvoorbeeld 30 euro snaren en een deel 5 euro snaren erop hebt liggen. Maar dat is voornamelijk hoelang de snaren goed blijven.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:41 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ach so, ik heb de oude snaren dus allemaal vervangen, maar dat setje was incompleet.En yes, ik ga sowieso wel even langs, maar voorkennis is nooit mis.
Bedankt iig.
Soms luister ik Radio 1, als ik in bed lig, die discussie`s zijn best wel leuk somsquote:Op maandag 16 januari 2012 18:52 schreef brother52 het volgende:
Radio? Daar luister ik al jaren niet meer naar.
Met GuitarRig hoef je helemaal geen last van latency te hebben, zeker niet met een Guitarport. Als je er nu nog problemen mee hebt dan moet je echt eens naar je computers, settings, drivers gaan kijken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Stairway solo re-take by Bradley Van Dijk 1
Heb er aardig op geoefend, andere vingerzetting gebruikt voor bepaalde delen, gaat nu al een stuk vloeiender.
Heb Guitarrig 4 gebruikt(Dus had helaas wat latency) en een Guitarport van Line-6
Vergeleken met de nieuwe platen is dit nog best een lang nummerquote:Op maandag 16 januari 2012 21:47 schreef brother52 het volgende:
Dat is nog aan de korte kant voor Opeth.
De latency heb je alleen last van als je zelf tegelijkertijd wiolt luisteren met wat je speelt, als je gewoon speelt zonder te luisteren, maar gewoon speelt wat je moet spelen, heb je er dus geen last van.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:44 schreef Braddie het volgende:
Ik had ongeveer 50 ms vertraging als ik guitarport mag geloven, ik was nog wat aan het klooien met wat noten, maar er zit al vooruitgang in!
Knocking on heavens door is te simpel, ik postte teveel rommel, waardoor het net is alsof ik niet kan spelen, en het niveau heb van iemand die net 6 maanden speelt..... i know that.
Ja, erg afwisselend is het allemaal niet. En dan is die van Gers het ergste nog niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet. Daar draaien ze zeker nóg vaker bloedplaatjes (platen die het bloed onder je nagels vandaan halen) zoals die vreselijke Gers Pardoel...
Zou je die eens op kunnen nemen dan? Bij die solo zijn toch wel die paar dingen waar het bij jou vaak fout gaat (timing, gevoel ed.) heel belangrijk om hem mooi te laten klinken. Technisch gezien is hij niet heel lastig nee.quote:
Kun je de kabel niet splitsen die uit je gitaar komt ?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:24 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Vergeleken met de nieuwe platen is dit nog best een lang nummer
[..]
De latency heb je alleen last van als je zelf tegelijkertijd wiolt luisteren met wat je speelt, als je gewoon speelt zonder te luisteren, maar gewoon speelt wat je moet spelen, heb je er dus geen last van.
of er mee leren omgaan. Ik heb hier ook een latency, maar omdat ik er al zoveel mee gespeeld heb, heb ik er minder last van, omdat ik weet hoe lang die is en ik dus eigenlijk soms op de muziek voorloop (net die paar ms).
Ja, daar zijn wel verloopjes voorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:56 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Kun je de kabel niet splitsen die uit je gitaar komt ?
Een naar je versterker en 1 naar je interface. Dan zet je de speakers van je pc gewoon uit
Kijk dan ben je toch van je latency af. Je hoort alleen een iets andere sound dan wat je opneemt maar dat moet niet een al te groot probleem wezen toch.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wel verloopjes voor
EN zo niet, dan zijn die wel te maken.
hmm dan kan ik nietquote:
oke, Opzich ben ik wel game dan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:40 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet gewoon een goede interface hebben, dan heb je nergens last van. Voor minder dan 100 euro heb al een prima ding.
Ja, het enige verschil is het aantal inputs / outputs en midi ja of nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:16 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
oke, Opzich ben ik wel game dan.
Als ik in de gauwigheid kijk heb je dus van line 6 de UX1 en UX2 en van M-audio de Fasttrack en Fasttrack Pro. Die doen allemaal hetzelfde toch ?
Budget zou dan zijn ongeveer 120 euro maar minder is altijd leuker
Zelfs met een uit China afkomstige Behringer Guitar Link clone werkt het met max 12ms latency, en dat merk je echt niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Precies, met de computers van tegenwoordig hoor je daar gewoon geen last meer van hebben. Zelfs mijn oude afgetrapte laptopje van 8 jaar terug deed het probleemloos met een toneport.
Als je opneemt maakt dat niet uit, maar wanneer je je PC als versterker gebruikt is dat wel kut jaquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:44 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik heb een latency van 6.12ms, met gewoon de interne geluidskaart van m'n laptop.
Hier nu een latency van 26 millisecondenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:11 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Kijk dan ben je toch van je latency af. Je hoort alleen een iets andere sound dan wat je opneemt maar dat moet niet een al te groot probleem wezen toch.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:23 schreef Jack_is_Back het volgende:
Ik ben echt nog een leek, maar wil graag basgitaar gaan spelen. Moet ik dan beginnen met akoestische gitaar? Of gelijk met de bas?
Ze bedoelen denk ik dat het moet klinken als dit (in ieder geval dit is waar je naar toe moet streven):quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Heb er aardig op geoefend, andere vingerzetting gebruikt voor bepaalde delen, gaat nu al een stuk vloeiender.
Heb Guitarrig 4 gebruikt(Dus had helaas wat latency) en een Guitarport van Line-6
Ook vind ik dat de distortion te hoog staat en dat naar beneden sliden na iedere phrasering klinkt een beetje zeikerig.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:38 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ze bedoelen denk ik dat het moet klinken als dit (in ieder geval dit is waar je naar toe moet streven):
Het verschil zit hem inderdaad voornamelijk in de timing en een beetje het leggen van je ziel in to the soloKlink een beetje vaag maar ik denk wel dat dat is wat jou solo mist
Gelijk basquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:23 schreef Jack_is_Back het volgende:
Ik ben echt nog een leek, maar wil graag basgitaar gaan spelen. Moet ik dan beginnen met akoestische gitaar? Of gelijk met de bas?
Dat is ook mijn streven, daar probeer ik naar toe te werken, maar dat is best tricky..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:38 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ze bedoelen denk ik dat het moet klinken als dit (in ieder geval dit is waar je naar toe moet streven):
Het verschil zit hem inderdaad voornamelijk in de timing en een beetje het leggen van je ziel in to the soloKlink een beetje vaag maar ik denk wel dat dat is wat jou solo mist
Ik ben oprecht benieuwd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:11 schreef Braddie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 17 januari 2012 12:53 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Zou je die eens op kunnen nemen dan? Bij die solo zijn toch wel die paar dingen waar het bij jou vaak fout gaat (timing, gevoel ed.) heel belangrijk om hem mooi te laten klinken. Technisch gezien is hij niet heel lastig nee.
[/quote}
Natuurlijk
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:41 schreef Trollscience het volgende:
Ook vind ik dat de distortion te hoog staat en dat naar beneden sliden na iedere phrasering klinkt een beetje zeikerig.
Thanks, ik zal er opletten, in het filmpje wat ik net heb gepost doe ik dat minder, distortion staat alsnog wel vrij hoog.quote:
Het nummer is gewoon te snel voor je. Dit verbloem je nu met effecten maar dat maakt het er alleen maar erger op. Leer het clean en als dat lukt dam gooi je pas die drive eropquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Thanks, ik zal er opletten, in het filmpje wat ik net heb gepost doe ik dat minder, distortion staat alsnog wel vrij hoog.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:14 schreef Trollscience het volgende:
http://www38.zippyshare.com/v/37806186/file.html
Loop al een tijdje met een riff in mijn kop, is absoluut niet uitgewerkt, zeer matig gespeeld en heb het opgenomen met de slechte microfoon van mijn telefoon, maar het gaat om het idee.
Eens. Leer eerst langzaam spelen voordat je snel probeert en noot na noot mist.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het nummer is gewoon te snel voor je. Dit verbloem je nu met effecten maar dat maakt het er alleen maar erger op. Leer het clean en als dat lukt dam gooi je pas die drive erop
Rammen! Nice!quote:
Hoe zou je dat dan willen doen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:07 schreef Jack_is_Back het volgende:
Kan ik met de Garageband app op de iPad leren gitaar spelen? Of in ieder geval de basis?
Dat zijn de bestenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat we voor de verandering maar weer eens niet gaan oefenen voor het optreden... Maar we waren het wel van plan!
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat we voor de verandering maar weer eens niet gaan oefenen voor het optreden... Maar we waren het wel van plan!
Buiten de metronome die in Garageband zie ik niet in waarom je daarmee iets kan leren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:07 schreef Jack_is_Back het volgende:
Kan ik met de Garageband app op de iPad leren gitaar spelen? Of in ieder geval de basis?
garageband op de mac heeft een hele gitaar cursus ingebouwd, maar ik weet niet of dat op de iPad ook is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:27 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Buiten de metronome die in Garageband zie ik niet in waarom je daarmee iets kan leren.
Ik heb vorig jaar deze combinatie gekocht. Kun je alle kanten mee op en valt binnen je budget.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:58 schreef Spelvout het volgende:
Ik sta op het punt om een basgitaar te kopen, gewoon om te zien of het wat is. Maar waar te beginnen? Maximum budget ligt zo rond de ¤350~ (incl. amp)
Ik ben een enorme Oasis fan, maar de reden dat ik een basgitaar wil proberen zijn eigenlijk de riffjes van The Beatles. Verder luister ik ook naar de Stones, Hendrix, GnR, etc.
Het volgende had ik gevonden:
http://www.thomann.de/nl/hoefner_ignition_beatles_bass_vsb.htm
Uiteraard ideaal voor the beatlesmaar ook goed voor de rest te gebruiken?
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_pbass_rw_sb.htm
Ziet er nogal goedkoop uit, geen idee of de kwaliteit in orde is? (voor zover daar over valt te praten in die prijsklasse).
Dan de amp:
http://www.thomann.de/nl/vox_pathfinder_10_bass.htm
http://www.thomann.de/nl/behringer_bxl450a_ultrabass.htm
Geen idee, de behringer heeft wel een 10" speaker wat me beter lijkt voor een bas, maar ik heb verder geen ervaring met behringer (op m'n mic na).
Laatste keer oefenen was denk ik anderhalf jaar geleden... Ik geloof dat het ook nog de bedoeling is dat we nieuwe/andere nummers gaan spelen. Maar eens zien hoe we dat gaan oplossen dan.quote:
Hij kan wel zacht hoorquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:54 schreef Spelvout het volgende:
Dat is een erg mooie deal! Ik denk alleen dat 100 watt te veel is.. ik heb hier een 4 watt versterkertje staan wat ik eigenlijk niet verder dan 1/4e open kan draaien (woon in een oud huis).
Je speelt hem een stuk strakker dan ik. (en een beetje anders)quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
Videootje gemaakt.Beetje sloppy hier en daar, dat zijn de zenuwen
![]()
+1 voor Tool.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
![]()
Eens. Ik heb ook liever wat cleaner dan distortion erop. Alhoewel het soms best lekker is om wat harde rock nummers mee te rammen met distortion eropquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):
Wat vinden jullie van die sound?
Wauw, klinkt lekker. Ben persoonlijk ook wat meer fan van het cleane geluid.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):
Cool! Wat mij betreft één van de beste Tool nummers. Mooie gitaar ook.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
![]()
Wat een fijne tone!, die lichte overdrive is best prettig, wat voor strat gebruik je?quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Heb 'm grotendeels op gehoor uitgezocht, dus dat zou kunnenquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je speelt hem een stuk strakker dan ik. (en een beetje anders)
Ja, wat mij betreft ook. En ook nog wel enigszins te spelen, zeker in vergelijking met sommige dingen van 10.000 Days, Vicarious ofzoquote:Op donderdag 19 januari 2012 07:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Cool! Wat mij betreft één van de beste Tool nummers. Mooie gitaar ook.
Hmja, je moet progmetal natuurlijk niet vergelijken met dit soort bluesy dingen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
toch maar tabs erbij gepakt zo te horen. Je haalt sommige stukken net niet. En luister beter naar de muziek met het muten van sommige notenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Blijven we dit nou een jaar lang horenquote:
Neequote:Op donderdag 19 januari 2012 09:51 schreef genakt het volgende:
[..]
Blijven we dit nou een jaar lang horen![]()
Klinkt echt goed. Lekker voor op de achtergrondquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Jokkebrok eerst speelde je heel andersquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:52 schreef Braddie het volgende:
Heb er geen tabs bij gepakt, gebruik al een aantal maanden geen tabs meer, tenzij ik zelf iets uitvind qua improvisatie/akkoorden schema.
Ik heb het misschien onbewust afgekeken van Page omdat ik naar de show "the song remains the same" heb gekeken, maar ik heb geen tabs gebruikt... die gebruikt ik nooit meer.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Jokkebrok eerst speelde je heel andersanders heb je afgekeken
Hou jezelf voor de gek en niet onsquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb het misschien onbewust afgekeken van Page omdat ik naar de show "the song remains the same" heb gekeken, maar ik heb geen tabs gebruikt... die gebruikt ik nooit meer.
En, op gevoel/gehoor kan ik ook wel dingen uitvogelen hoor, dat is niet zo heel moeilijk.
Kerel, het is wel goed met je.. onbewust afkijken kan prima hoor, omdat ik als gitarist, meer gefocust ben op Page dan op plant/jones/bonhamquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:57 schreef genakt het volgende:
[..]
Hou jezelf voor de gek en niet ons![]()
onbewust afkijken ? Wat is deze
Ik speel nog bepaalde delen anders hoor, ik doe op een gegeven moment een Slide naar de 14e fret, en speel dan een pentatonische ladder, dàt doet Page niet, die speelt het een stuk ingewikkelder.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:57 schreef genakt het volgende:
[..]
Hou jezelf voor de gek en niet ons![]()
Van de helft fout naar opeens zo goed als alle noten goed
onbewust afkijken ? Wat is deze
Lekker pentatonische ladders op de explorer doe een Harmonische toonladder met lekker veel sustain. Goede body jwzquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik speel nog bepaalde delen anders hoor, ik doe op een gegeven moment een Slide naar de 14e fret, en speel dan een pentatonische ladder, dàt doet Page niet, die speelt het een stuk ingewikkelder.
Dat Page het ingewikkelder speelt?, en dat ik bij hem afkijk?, ik kijk bij hem af, tot bepaalde delen, die lukken me echt niet, dus probeer ik het mezelf wat makkelijker te maken...quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:03 schreef genakt het volgende:
[..]
Lekker pentatonische ladders op de explorer doe een Harmonische toonladder met lekker veel sustain. Goede body jwz
maar lees eens nog een keer wat er staat.
Ow je kijkt dus wel af ? onbewust zekerquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat Page het ingewikkelder speelt?, en dat ik bij hem afkijk?, ik kijk bij hem af, tot bepaalde delen, die lukken me echt niet, dus probeer ik het mezelf wat makkelijker te maken...
Kut, minstens 2 jaar dus.quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat een fijne tone!, die lichte overdrive is best prettig, wat voor strat gebruik je?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, je moet progmetal natuurlijk niet vergelijken met dit soort bluesy dingen.Maar ik herken het wel, ik ben ook hoe langer ik speel, hoe minder scheur gaan gebruiken. Ik hou ook meer van die heldere single coil-met-een-randje dingen, maar voor Tool moet je wel echt een massief geluid hebben.
(ook al is Guitar Rig niet ideaal, veeeeeel ruis).
Dit is een lekkere sound die je hier hebt, en ook soepeltjes gespeeld. Opgenomen met een 'echte' versterker?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Klinkt echt goed. Lekker voor op de achtergrondal paar keer geluisterd.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 00:44 schreef mr-green het volgende:
[..]
Eens. Ik heb ook liever wat cleaner dan distortion erop. Alhoewel het soms best lekker is om wat harde rock nummers mee te rammen met distortion erop
Mooie tone heb je
Thanks! De gear die ik daar gebruik is fender strat highway omgebouwd met electronica van David Gilmour (EMG dg-20) dan mxr cc delay en dan mijn Koch Twintone. Redelijk basic dus. Reverb en overdrive komen beiden van mijn versterker.quote:Op donderdag 19 januari 2012 01:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wauw, klinkt lekker. Ben persoonlijk ook wat meer fan van het cleane geluid.
Maar het is wel afhankelijk van welk nummer natuurlijk, een keer een nummer met distortion er tussendoor is ook niet mis.![]()
Wat speel je daar precies, gitaar enzo?
En het moet allemaal zo verschrikkelijk strak gespeeld worden. Anders klinkt het voor geen meter. En als er iets is waar ik nog ontzettend aan moet werken....quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:26 schreef Svyatagor het volgende:
Heb 'm grotendeels op gehoor uitgezocht, dus dat zou kunnenHet coole van Tool (en vooral Adam Jones eigenlijk) vind ik dat 'ie een volledig eigen stijl heeft, met op zich vrij simpele figuurtjes, maar zo goed geplaatst en met natuurlijk al die achterlijke ritmes, dat het echt uniek wordt.
Vicarious valt dan nog wel mee. Rosetta Stoned vind ik pas echt een uitdaging.quote:Ja, wat mij betreft ook. En ook nog wel enigszins te spelen, zeker in vergelijking met sommige dingen van 10.000 Days, Vicarious ofzo![]()
Thanks voor de reacties!
Daar ga ik niet eens aan beginnen. Net als Jambiquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
En het moet allemaal zo verschrikkelijk strak gespeeld worden. Anders klinkt het voor geen meter. En als er iets is waar ik nog ontzettend aan moet werken....
[..]
Vicarious valt dan nog wel mee. Rosetta Stoned vind ik pas echt een uitdaging.
Ik ben er ook maar heel even mee bezig geweest. Al heel snel de moed opgegeven en weer powerchords gaan raggenquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daar ga ik niet eens aan beginnen. Net als Jambi
Ze klinken erg tof, misschien als ik ooit weer een andere gitaar ga kopen, dat ik er dan andere elementen in zet, die DG-20 is erg vet, maar ben geen enorme gilmour fan, dus misschien Fat 50`s of zo.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:15 schreef ssebass het volgende:
Ja het is nog een van de eerste, dus een wat smalle hals. De elementen heb ik er ook eigenlijk meteen uitgegooid want die bevielen me niet. Klonken wat iel. Nu is die echt heel veelzijdig. Speel voornamelijk op mijn custom shop telecaster maar het verbaasd mij dat mijn strat er helemaal niet zo veel voor onder doet. Zeker niet gezien hiet prijsverschil.
Dit is de EMG DG-20, echt geweldig:
Nice!quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
![]()
Mooie combinatie. Klinkt erg lekker.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:03 schreef ssebass het volgende:
Thanks! De gear die ik daar gebruik is fender strat highway omgebouwd met electronica van David Gilmour (EMG dg-20) dan mxr cc delay en dan mijn Koch Twintone. Redelijk basic dus. Reverb en overdrive komen beiden van mijn versterker.
Voor metal wil je eigenlijk ook weer niet te veel distortion hebben. Dan verdrinkt je hele geluid in de distortion en krijg je alleen maar ruisquote:Distortion is soms idd wel lekker maar het wordt vaak gebruikt waar je beter overdrive kunt gebruiken. Zit ook meer dynamiek in, als je harder gaat spelen krijg je meer overdrive, dat vind ik mooi.
Ook met opnames kun je beter gitaar met overdrive een paar keer dubben dan distortion om een mooie muur van geluid te krijgen als je nog wilt horen wat er wordt gespeeld. Distortion is wel heerlijk voor sustaaain.... En idd voor metal moet je wel knallen met distortion, overdrive klinkt dan wel heel lullig.
Ja, ik zit er een paar keer naast, vooral aan het einde van de brug. Maar ik tel dan ook nietquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:55 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nice!
Volgens mij ben je een paar keer het tempo een beetje kwijt? Maar voor de rest netjes gespeeld. Sound komt ook wel een beetje in de buurt van wat Adam heeft.
Hey Braddie, geef je ook nog even een reactie op het filmpje, wij luisteren ook altijd naar jouw mooie covers.
Nu is het wachten op een eenmalig: Ja zo he klinkt erg goed.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:55 schreef guitarist het volgende:
Hey Braddie, geef je ook nog even een reactie op het filmpje, wij luisteren ook altijd naar jouw mooie covers.
quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:13 schreef guitarist het volgende:
Braddie op Facebook, domste idee van 2012. Hij is daar nog zieliger.
Unfriend, kloar.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:13 schreef guitarist het volgende:
Braddie op Facebook, domste idee van 2012. Hij is daar nog zieliger.
Unfriend, kloar.
Jij vindt jezelf veel belangrijker in dit topic dan wie dan ook. Dit topic is leuk omdat mensen elkaar helpen praten advies geven. Jij vist alleen naar veren om in je reet te stoppenquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:37 schreef Braddie het volgende:
Ja ehh, julie jagen mij zo op stang, met comments die gewoon echt nergens op slaan.... Waar slaat het op door een comment te plaatsen met "ik schaam me dat die mooie gitaar ooit van mij is geweest" ?
Tuurlijk, ik ben geen goede gitarist, ik moet nog veel leren, ik ben nog vrij slordig, maar mag ik daar om niets op Facebook zetten?, en meepraten in dit topic?
Inderdaad mensen laten we Facebook op facebook houden, wil je daar reageren dan moet je maar vriendjes met hem worden...quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:29 schreef Braddie het volgende:
Nou wel genoeg Braddie Bashings he?, waarom is dit toch constant, zelfs als ik op Facebook dingen post, komen ze hier terrecht, terwijl ik dat niet eens zelf doe.... en dan word ik alsnog uitgelachen afgezeken, wat is dit voor iets idioots?
En dan nog zeggen "Ik schaam me dat die mooie gitaar ooit van mij is geweest" Iedereen moet ooit leren gitaar spelen, en ik doe dit nu verder op een Explorer, wat ik buiten Fok post, moet buiten Fok blijven toch, of ik nou 1-2 fokkers op FB heb... of niet..
Sorry hier moet ik de andere users een beetje gelijk geven, 'nou en?' als er over je mening heen gelezen word. Doe een beetje mee met de rest, spam niet teveel je eigen dingen, noem een gitaar soms gewoon een gitaar en niet een brain may special met bladiebal versterker als het niet iets toevoegd aan je post.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:46 schreef Braddie het volgende:
Ik vind mezelf belangrijk?, IK?! ik ben hier degene die zo onzeker als de pest is, daarom vis ik inderdaad soms naar complimentjes, vanwege m`n onzekerheid, omdat ik van mensen wil horen dat ik dit goed die, en dat... en ja, dan komt kritiek nou eenmaal hard aan bij mij.
Ieder lid hier speelt sowieso beter gitaar dan ik, dat weet ik, want ik ben ènorm slordig, maar weetje, dat boeit me niet eens, ik wi mensen ook wel tips geven enzo, maar ik weet niet heel veel van gitaren af verder, en van de andere dingen.... dus hoe moet ik dan tips geven?
Ik kan wel zeggen dat een Squiertje leuk is, en een line-6 goed spul maakt, maar dat is mijn mening, en ik heb 9 van de 10 x het idee dat mijn mening niks is hier, en dat er express over mijn hele post word heen gelezen.
ZO, dat is er eindelijk uit.
Dat is zo, ik zal er in vervolg opletten, niet meer melden wat ik heb bij elke post, en gewoon een gezellig sfeer proberen te creèren...quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sorry hier moet ik de andere users een beetje gelijk geven, 'nou en?' als er over je mening heen gelezen word. Doe een beetje mee met de rest, spam niet teveel je eigen dingen, noem een gitaar soms gewoon een gitaar en niet een brain may special met bladiebal versterker als het niet iets toevoegd aan je post.
Zie het hier als een kroeg waar men een gezonde interesse heeft in gitaren, natuurlijk zeg je soms in de kroeg wat voor gitaar je hebt, maar niet elke keer en al helemaal niet meer als je de stamgasten kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |