abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106979723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):

Wat vinden jullie van die sound?
Wat een fijne tone!, die lichte overdrive is best prettig, wat voor strat gebruik je?
pi_106979743
Gister bij bandcoaching met de Explorer wat nummers gespeeld.. i`m yours van Jason Mrazz, en de laatste 16 maten(De solo maten dan) van Stairway, en daar op gingen we wat improviseren, was best tof...

Alleen is onze drummer nog al slecht, heb hem(Op toetsen) echt wel 4 x dat drum groovje voor gedaan, en hij maakte er een Rock N Roll van omdat hij er niet uit kwam :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:26:39 #253
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_106980021
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:25 schreef brother52 het volgende:

[..]

Je speelt hem een stuk strakker dan ik. (en een beetje anders)
Heb 'm grotendeels op gehoor uitgezocht, dus dat zou kunnen :P Het coole van Tool (en vooral Adam Jones eigenlijk) vind ik dat 'ie een volledig eigen stijl heeft, met op zich vrij simpele figuurtjes, maar zo goed geplaatst en met natuurlijk al die achterlijke ritmes, dat het echt uniek wordt.

quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 07:34 schreef Cynic het volgende:

[..]

Cool! Wat mij betreft één van de beste Tool nummers. Mooie gitaar ook. :)
Ja, wat mij betreft ook. En ook nog wel enigszins te spelen, zeker in vergelijking met sommige dingen van 10.000 Days, Vicarious ofzo :X

Thanks voor de reacties! ^O^
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:37:02 #254
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_106980213
quote:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):

Hmja, je moet progmetal natuurlijk niet vergelijken met dit soort bluesy dingen. :P Maar ik herken het wel, ik ben ook hoe langer ik speel, hoe minder scheur gaan gebruiken. Ik hou ook meer van die heldere single coil-met-een-randje dingen, maar voor Tool moet je wel echt een massief geluid hebben. :7 (ook al is Guitar Rig niet ideaal, veeeeeel ruis).

Dit is een lekkere sound die je hier hebt, en ook soepeltjes gespeeld. Opgenomen met een 'echte' versterker?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:50:08 #255
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106980489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Stairway solo re-take by Bradley Van Dijk 1

Heb er aardig op geoefend, andere vingerzetting gebruikt voor bepaalde delen, gaat nu al een stuk vloeiender.

Heb Guitarrig 4 gebruikt(Dus had helaas wat latency) en een Guitarport van Line-6
toch maar tabs erbij gepakt zo te horen. Je haalt sommige stukken net niet. En luister beter naar de muziek met het muten van sommige noten ;) Gewoonweg oefenen.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:51:23 #256
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106980521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:12 schreef Braddie het volgende:
met de Explorer
Blijven we dit nou een jaar lang horen |:(
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_106980554
Heb er geen tabs bij gepakt, gebruik al een aantal maanden geen tabs meer, tenzij ik zelf iets uitvind qua improvisatie/akkoorden schema.
pi_106980570
quote:
8s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:51 schreef genakt het volgende:

[..]

Blijven we dit nou een jaar lang horen |:(
Nee :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:54:19 #259
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106980592
quote:

Klinkt echt goed. Lekker voor op de achtergrond :D al paar keer geluisterd.
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:54:43 #260
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106980602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:52 schreef Braddie het volgende:
Heb er geen tabs bij gepakt, gebruik al een aantal maanden geen tabs meer, tenzij ik zelf iets uitvind qua improvisatie/akkoorden schema.
Jokkebrok eerst speelde je heel anders :') anders heb je afgekeken
pi_106980656
quote:
8s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:54 schreef genakt het volgende:

[..]

Jokkebrok eerst speelde je heel anders :') anders heb je afgekeken
Ik heb het misschien onbewust afgekeken van Page omdat ik naar de show "the song remains the same" heb gekeken, maar ik heb geen tabs gebruikt... die gebruikt ik nooit meer.

En, op gevoel/gehoor kan ik ook wel dingen uitvogelen hoor, dat is niet zo heel moeilijk.
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:57:55 #262
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106980690
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik heb het misschien onbewust afgekeken van Page omdat ik naar de show "the song remains the same" heb gekeken, maar ik heb geen tabs gebruikt... die gebruikt ik nooit meer.

En, op gevoel/gehoor kan ik ook wel dingen uitvogelen hoor, dat is niet zo heel moeilijk.
Hou jezelf voor de gek en niet ons ;)
Van de helft fout naar opeens zo goed als alle noten goed :')

onbewust afkijken ? Wat is deze :')
pi_106980747
quote:
8s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:57 schreef genakt het volgende:

[..]

Kerel, het is wel goed met je.. onbewust afkijken kan prima hoor, omdat ik als gitarist, meer gefocust ben op Page dan op plant/jones/bonham

Ik hou helemaal niemand voor de gek
pi_106980760
quote:
8s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:57 schreef genakt het volgende:

[..]

Van de helft fout naar opeens zo goed als alle noten goed :')

Ik speel nog bepaalde delen anders hoor, ik doe op een gegeven moment een Slide naar de 14e fret, en speel dan een pentatonische ladder, dàt doet Page niet, die speelt het een stuk ingewikkelder.
pi_106980824
Maargoed, het zal allemaal wel, ik zeg weer eens iets, wat toch echt waar is, en ik word voor gek verklaard, maar dat gebeurd hier wel vaker geloof ik :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:03:41 #266
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106980827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:00 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik speel nog bepaalde delen anders hoor, ik doe op een gegeven moment een Slide naar de 14e fret, en speel dan een pentatonische ladder, dàt doet Page niet, die speelt het een stuk ingewikkelder.
Lekker pentatonische ladders op de explorer doe een Harmonische toonladder met lekker veel sustain. Goede body jwz

maar lees eens nog een keer wat er staat.
pi_106980868
quote:
8s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:03 schreef genakt het volgende:

[..]

Lekker pentatonische ladders op de explorer doe een Harmonische toonladder met lekker veel sustain. Goede body jwz

maar lees eens nog een keer wat er staat.
Dat Page het ingewikkelder speelt?, en dat ik bij hem afkijk?, ik kijk bij hem af, tot bepaalde delen, die lukken me echt niet, dus probeer ik het mezelf wat makkelijker te maken...
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:07:11 #268
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_106980899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat Page het ingewikkelder speelt?, en dat ik bij hem afkijk?, ik kijk bij hem af, tot bepaalde delen, die lukken me echt niet, dus probeer ik het mezelf wat makkelijker te maken...
Ow je kijkt dus wel af ? onbewust zeker :')
pi_106980942
Dat bedoelde ik sowieso al in dat eerste bericht :D dat ik wel bij hem afkijk, maar totdat het me te ingewikkelt word wat hij speelt, dan ga ik m`n eigen zetting bedenken.

Had het wat beter moeten formuleren inderdaad, my bad :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:22:28 #270
20720 brother52
Dus..........
pi_106981187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee :')
Kut, minstens 2 jaar dus. -O-
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_106981197
Overigens heb ik over 2 weken een optreden bij Globe in Hilversum, als er iemand in de buurt is (de 17e) zou leuk zijn als er iemand kwam kijken(Ik speel toetsen in dat bandje)
pi_106981207
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:22 schreef brother52 het volgende:

[..]

Kut, minstens 2 jaar dus. -O-
Hehe ^^

Ik kap er al mee.
pi_106982099
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat een fijne tone!, die lichte overdrive is best prettig, wat voor strat gebruik je?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:37 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hmja, je moet progmetal natuurlijk niet vergelijken met dit soort bluesy dingen. :P Maar ik herken het wel, ik ben ook hoe langer ik speel, hoe minder scheur gaan gebruiken. Ik hou ook meer van die heldere single coil-met-een-randje dingen, maar voor Tool moet je wel echt een massief geluid hebben. :7 (ook al is Guitar Rig niet ideaal, veeeeeel ruis).

Dit is een lekkere sound die je hier hebt, en ook soepeltjes gespeeld. Opgenomen met een 'echte' versterker?
quote:
8s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:54 schreef genakt het volgende:

[..]

Klinkt echt goed. Lekker voor op de achtergrond :D al paar keer geluisterd.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:44 schreef mr-green het volgende:

[..]

Eens. Ik heb ook liever wat cleaner dan distortion erop. Alhoewel het soms best lekker is om wat harde rock nummers mee te rammen met distortion erop :P

Mooie tone heb je :)
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 01:13 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wauw, klinkt lekker. Ben persoonlijk ook wat meer fan van het cleane geluid.
Maar het is wel afhankelijk van welk nummer natuurlijk, een keer een nummer met distortion er tussendoor is ook niet mis. :9

Wat speel je daar precies, gitaar enzo?
Thanks! De gear die ik daar gebruik is fender strat highway omgebouwd met electronica van David Gilmour (EMG dg-20) dan mxr cc delay en dan mijn Koch Twintone. Redelijk basic dus. Reverb en overdrive komen beiden van mijn versterker.

Distortion is soms idd wel lekker maar het wordt vaak gebruikt waar je beter overdrive kunt gebruiken. Zit ook meer dynamiek in, als je harder gaat spelen krijg je meer overdrive, dat vind ik mooi.
Ook met opnames kun je beter gitaar met overdrive een paar keer dubben dan distortion om een mooie muur van geluid te krijgen als je nog wilt horen wat er wordt gespeeld. Distortion is wel heerlijk voor sustaaain.... En idd voor metal moet je wel knallen met distortion, overdrive klinkt dan wel heel lullig.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106982226
Nice, bevalt die Highway Fender? Samen met die Koch klinkt het inderdaad erg dynamisch!, goed gebruik van gemaakt als je het mij vraagt!
pi_106982375
Ja het is nog een van de eerste, dus een wat smalle hals. De elementen heb ik er ook eigenlijk meteen uitgegooid want die bevielen me niet. Klonken wat iel. Nu is die echt heel veelzijdig. Speel voornamelijk op mijn custom shop telecaster maar het verbaasd mij dat mijn strat er helemaal niet zo veel voor onder doet. Zeker niet gezien hiet prijsverschil.

Dit is de EMG DG-20, echt geweldig:

"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')