Wat een fijne tone!, die lichte overdrive is best prettig, wat voor strat gebruik je?quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):
Wat vinden jullie van die sound?
Heb 'm grotendeels op gehoor uitgezocht, dus dat zou kunnenquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je speelt hem een stuk strakker dan ik. (en een beetje anders)
Ja, wat mij betreft ook. En ook nog wel enigszins te spelen, zeker in vergelijking met sommige dingen van 10.000 Days, Vicarious ofzoquote:Op donderdag 19 januari 2012 07:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Cool! Wat mij betreft één van de beste Tool nummers. Mooie gitaar ook.
Hmja, je moet progmetal natuurlijk niet vergelijken met dit soort bluesy dingen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):
toch maar tabs erbij gepakt zo te horen. Je haalt sommige stukken net niet. En luister beter naar de muziek met het muten van sommige notenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Stairway solo re-take by Bradley Van Dijk 1
Heb er aardig op geoefend, andere vingerzetting gebruikt voor bepaalde delen, gaat nu al een stuk vloeiender.
Heb Guitarrig 4 gebruikt(Dus had helaas wat latency) en een Guitarport van Line-6
Blijven we dit nou een jaar lang horenquote:
Neequote:Op donderdag 19 januari 2012 09:51 schreef genakt het volgende:
[..]
Blijven we dit nou een jaar lang horen![]()
Klinkt echt goed. Lekker voor op de achtergrondquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Jokkebrok eerst speelde je heel andersquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:52 schreef Braddie het volgende:
Heb er geen tabs bij gepakt, gebruik al een aantal maanden geen tabs meer, tenzij ik zelf iets uitvind qua improvisatie/akkoorden schema.
Ik heb het misschien onbewust afgekeken van Page omdat ik naar de show "the song remains the same" heb gekeken, maar ik heb geen tabs gebruikt... die gebruikt ik nooit meer.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Jokkebrok eerst speelde je heel andersanders heb je afgekeken
Hou jezelf voor de gek en niet onsquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb het misschien onbewust afgekeken van Page omdat ik naar de show "the song remains the same" heb gekeken, maar ik heb geen tabs gebruikt... die gebruikt ik nooit meer.
En, op gevoel/gehoor kan ik ook wel dingen uitvogelen hoor, dat is niet zo heel moeilijk.
Kerel, het is wel goed met je.. onbewust afkijken kan prima hoor, omdat ik als gitarist, meer gefocust ben op Page dan op plant/jones/bonhamquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:57 schreef genakt het volgende:
[..]
Hou jezelf voor de gek en niet ons![]()
onbewust afkijken ? Wat is deze
Ik speel nog bepaalde delen anders hoor, ik doe op een gegeven moment een Slide naar de 14e fret, en speel dan een pentatonische ladder, dàt doet Page niet, die speelt het een stuk ingewikkelder.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:57 schreef genakt het volgende:
[..]
Hou jezelf voor de gek en niet ons![]()
Van de helft fout naar opeens zo goed als alle noten goed
onbewust afkijken ? Wat is deze
Lekker pentatonische ladders op de explorer doe een Harmonische toonladder met lekker veel sustain. Goede body jwzquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik speel nog bepaalde delen anders hoor, ik doe op een gegeven moment een Slide naar de 14e fret, en speel dan een pentatonische ladder, dàt doet Page niet, die speelt het een stuk ingewikkelder.
Dat Page het ingewikkelder speelt?, en dat ik bij hem afkijk?, ik kijk bij hem af, tot bepaalde delen, die lukken me echt niet, dus probeer ik het mezelf wat makkelijker te maken...quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:03 schreef genakt het volgende:
[..]
Lekker pentatonische ladders op de explorer doe een Harmonische toonladder met lekker veel sustain. Goede body jwz
maar lees eens nog een keer wat er staat.
Ow je kijkt dus wel af ? onbewust zekerquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat Page het ingewikkelder speelt?, en dat ik bij hem afkijk?, ik kijk bij hem af, tot bepaalde delen, die lukken me echt niet, dus probeer ik het mezelf wat makkelijker te maken...
Kut, minstens 2 jaar dus.quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat een fijne tone!, die lichte overdrive is best prettig, wat voor strat gebruik je?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, je moet progmetal natuurlijk niet vergelijken met dit soort bluesy dingen.Maar ik herken het wel, ik ben ook hoe langer ik speel, hoe minder scheur gaan gebruiken. Ik hou ook meer van die heldere single coil-met-een-randje dingen, maar voor Tool moet je wel echt een massief geluid hebben.
(ook al is Guitar Rig niet ideaal, veeeeeel ruis).
Dit is een lekkere sound die je hier hebt, en ook soepeltjes gespeeld. Opgenomen met een 'echte' versterker?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Klinkt echt goed. Lekker voor op de achtergrondal paar keer geluisterd.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 00:44 schreef mr-green het volgende:
[..]
Eens. Ik heb ook liever wat cleaner dan distortion erop. Alhoewel het soms best lekker is om wat harde rock nummers mee te rammen met distortion erop
Mooie tone heb je
Thanks! De gear die ik daar gebruik is fender strat highway omgebouwd met electronica van David Gilmour (EMG dg-20) dan mxr cc delay en dan mijn Koch Twintone. Redelijk basic dus. Reverb en overdrive komen beiden van mijn versterker.quote:Op donderdag 19 januari 2012 01:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wauw, klinkt lekker. Ben persoonlijk ook wat meer fan van het cleane geluid.
Maar het is wel afhankelijk van welk nummer natuurlijk, een keer een nummer met distortion er tussendoor is ook niet mis.![]()
Wat speel je daar precies, gitaar enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |