Hoe zou je dat dan willen doen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:07 schreef Jack_is_Back het volgende:
Kan ik met de Garageband app op de iPad leren gitaar spelen? Of in ieder geval de basis?
Dat zijn de bestenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat we voor de verandering maar weer eens niet gaan oefenen voor het optreden... Maar we waren het wel van plan!
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat we voor de verandering maar weer eens niet gaan oefenen voor het optreden... Maar we waren het wel van plan!
Buiten de metronome die in Garageband zie ik niet in waarom je daarmee iets kan leren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:07 schreef Jack_is_Back het volgende:
Kan ik met de Garageband app op de iPad leren gitaar spelen? Of in ieder geval de basis?
garageband op de mac heeft een hele gitaar cursus ingebouwd, maar ik weet niet of dat op de iPad ook is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:27 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Buiten de metronome die in Garageband zie ik niet in waarom je daarmee iets kan leren.
Ik heb vorig jaar deze combinatie gekocht. Kun je alle kanten mee op en valt binnen je budget.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:58 schreef Spelvout het volgende:
Ik sta op het punt om een basgitaar te kopen, gewoon om te zien of het wat is. Maar waar te beginnen? Maximum budget ligt zo rond de ¤350~ (incl. amp)
Ik ben een enorme Oasis fan, maar de reden dat ik een basgitaar wil proberen zijn eigenlijk de riffjes van The Beatles. Verder luister ik ook naar de Stones, Hendrix, GnR, etc.
Het volgende had ik gevonden:
http://www.thomann.de/nl/hoefner_ignition_beatles_bass_vsb.htm
Uiteraard ideaal voor the beatlesmaar ook goed voor de rest te gebruiken?
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_pbass_rw_sb.htm
Ziet er nogal goedkoop uit, geen idee of de kwaliteit in orde is? (voor zover daar over valt te praten in die prijsklasse).
Dan de amp:
http://www.thomann.de/nl/vox_pathfinder_10_bass.htm
http://www.thomann.de/nl/behringer_bxl450a_ultrabass.htm
Geen idee, de behringer heeft wel een 10" speaker wat me beter lijkt voor een bas, maar ik heb verder geen ervaring met behringer (op m'n mic na).
Laatste keer oefenen was denk ik anderhalf jaar geleden... Ik geloof dat het ook nog de bedoeling is dat we nieuwe/andere nummers gaan spelen. Maar eens zien hoe we dat gaan oplossen dan.quote:
Hij kan wel zacht hoorquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:54 schreef Spelvout het volgende:
Dat is een erg mooie deal! Ik denk alleen dat 100 watt te veel is.. ik heb hier een 4 watt versterkertje staan wat ik eigenlijk niet verder dan 1/4e open kan draaien (woon in een oud huis).
Je speelt hem een stuk strakker dan ik. (en een beetje anders)quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
Videootje gemaakt.Beetje sloppy hier en daar, dat zijn de zenuwen
![]()
+1 voor Tool.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
![]()
Eens. Ik heb ook liever wat cleaner dan distortion erop. Alhoewel het soms best lekker is om wat harde rock nummers mee te rammen met distortion eropquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):
Wat vinden jullie van die sound?
Wauw, klinkt lekker. Ben persoonlijk ook wat meer fan van het cleane geluid.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:55 schreef ssebass het volgende:
Zijn wel leuke dingen die hier gepost worden, maar het valt mij op dat er erg veel distortion wordt gebruikt. Ik ben hoe langer ik speelde hoe minder distortion gaan gebruiken. Nu gebruik ik het eigenlijk helemaal niet alleen een hele lichte overdrive van mijn versterker. Dit is mijn tone nu en ik ben daar best tevreden over (niet een recente opname):
Wat vinden jullie van die sound?
Cool! Wat mij betreft één van de beste Tool nummers. Mooie gitaar ook.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |