Soms luister ik Radio 1, als ik in bed lig, die discussie`s zijn best wel leuk somsquote:Op maandag 16 januari 2012 18:52 schreef brother52 het volgende:
Radio? Daar luister ik al jaren niet meer naar.
Met GuitarRig hoef je helemaal geen last van latency te hebben, zeker niet met een Guitarport. Als je er nu nog problemen mee hebt dan moet je echt eens naar je computers, settings, drivers gaan kijken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Stairway solo re-take by Bradley Van Dijk 1
Heb er aardig op geoefend, andere vingerzetting gebruikt voor bepaalde delen, gaat nu al een stuk vloeiender.
Heb Guitarrig 4 gebruikt(Dus had helaas wat latency) en een Guitarport van Line-6
Vergeleken met de nieuwe platen is dit nog best een lang nummerquote:Op maandag 16 januari 2012 21:47 schreef brother52 het volgende:
Dat is nog aan de korte kant voor Opeth.
De latency heb je alleen last van als je zelf tegelijkertijd wiolt luisteren met wat je speelt, als je gewoon speelt zonder te luisteren, maar gewoon speelt wat je moet spelen, heb je er dus geen last van.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:44 schreef Braddie het volgende:
Ik had ongeveer 50 ms vertraging als ik guitarport mag geloven, ik was nog wat aan het klooien met wat noten, maar er zit al vooruitgang in!
Knocking on heavens door is te simpel, ik postte teveel rommel, waardoor het net is alsof ik niet kan spelen, en het niveau heb van iemand die net 6 maanden speelt..... i know that.
Ja, erg afwisselend is het allemaal niet. En dan is die van Gers het ergste nog niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet. Daar draaien ze zeker nóg vaker bloedplaatjes (platen die het bloed onder je nagels vandaan halen) zoals die vreselijke Gers Pardoel...
Zou je die eens op kunnen nemen dan? Bij die solo zijn toch wel die paar dingen waar het bij jou vaak fout gaat (timing, gevoel ed.) heel belangrijk om hem mooi te laten klinken. Technisch gezien is hij niet heel lastig nee.quote:
Kun je de kabel niet splitsen die uit je gitaar komt ?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:24 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Vergeleken met de nieuwe platen is dit nog best een lang nummer
[..]
De latency heb je alleen last van als je zelf tegelijkertijd wiolt luisteren met wat je speelt, als je gewoon speelt zonder te luisteren, maar gewoon speelt wat je moet spelen, heb je er dus geen last van.
of er mee leren omgaan. Ik heb hier ook een latency, maar omdat ik er al zoveel mee gespeeld heb, heb ik er minder last van, omdat ik weet hoe lang die is en ik dus eigenlijk soms op de muziek voorloop (net die paar ms).
Ja, daar zijn wel verloopjes voorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:56 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Kun je de kabel niet splitsen die uit je gitaar komt ?
Een naar je versterker en 1 naar je interface. Dan zet je de speakers van je pc gewoon uit
Kijk dan ben je toch van je latency af. Je hoort alleen een iets andere sound dan wat je opneemt maar dat moet niet een al te groot probleem wezen toch.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wel verloopjes voor
EN zo niet, dan zijn die wel te maken.
hmm dan kan ik nietquote:
Op dinsdag 17 januari 2012 12:53 schreef CaptainCookie het volgende:
oke, Opzich ben ik wel game dan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:40 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet gewoon een goede interface hebben, dan heb je nergens last van. Voor minder dan 100 euro heb al een prima ding.
Ja, het enige verschil is het aantal inputs / outputs en midi ja of nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:16 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
oke, Opzich ben ik wel game dan.
Als ik in de gauwigheid kijk heb je dus van line 6 de UX1 en UX2 en van M-audio de Fasttrack en Fasttrack Pro. Die doen allemaal hetzelfde toch ?
Budget zou dan zijn ongeveer 120 euro maar minder is altijd leuker
Zelfs met een uit China afkomstige Behringer Guitar Link clone werkt het met max 12ms latency, en dat merk je echt niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Precies, met de computers van tegenwoordig hoor je daar gewoon geen last meer van hebben. Zelfs mijn oude afgetrapte laptopje van 8 jaar terug deed het probleemloos met een toneport.
Als je opneemt maakt dat niet uit, maar wanneer je je PC als versterker gebruikt is dat wel kut jaquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:44 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik heb een latency van 6.12ms, met gewoon de interne geluidskaart van m'n laptop.
Hier nu een latency van 26 millisecondenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:11 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Kijk dan ben je toch van je latency af. Je hoort alleen een iets andere sound dan wat je opneemt maar dat moet niet een al te groot probleem wezen toch.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:23 schreef Jack_is_Back het volgende:
Ik ben echt nog een leek, maar wil graag basgitaar gaan spelen. Moet ik dan beginnen met akoestische gitaar? Of gelijk met de bas?
Ze bedoelen denk ik dat het moet klinken als dit (in ieder geval dit is waar je naar toe moet streven):quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Stairway solo re-take by Bradley Van Dijk 1
Heb er aardig op geoefend, andere vingerzetting gebruikt voor bepaalde delen, gaat nu al een stuk vloeiender.
Heb Guitarrig 4 gebruikt(Dus had helaas wat latency) en een Guitarport van Line-6
Ook vind ik dat de distortion te hoog staat en dat naar beneden sliden na iedere phrasering klinkt een beetje zeikerig.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:38 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ze bedoelen denk ik dat het moet klinken als dit (in ieder geval dit is waar je naar toe moet streven):
Het verschil zit hem inderdaad voornamelijk in de timing en een beetje het leggen van je ziel in to the soloKlink een beetje vaag maar ik denk wel dat dat is wat jou solo mist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |