SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze lazen het boek “het einde van mijn verslaving” van de Franse Cardioloog Olivier Ameisen. Deze man was jarenlang zwaar verslaafd aan drinken (comazuipen). Hij stopte, na zelf geëxperimenteerd te hebben met het middel Baclofen voorgoed met drinken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In dit topic beschrijven mensen hun weg en ervaringen naar het einde van hun verslaving. Neem de tijd en lees alle topics eens door, je zal versteld staan van de succesvolle verhalen die users hier beschrijven.
Baclofen is een eeuwenoud middel. Het wordt gebruikt voor mensen met spasmen. Omdat er geen patent meer op het middel rust wordt er geen onderzoek meer gedaan. Het middel zelf is zeer goedkoop.
Baclofen zelf is niet verslavend. Het zorgt voor rust in je lichaam, waardoor veel mensen de rust niet meer hoeven te zoeken in verslavende middelen.
Veel mensen hebben moeite om dit middel voorgeschreven te krijgen. Veel huisartsen en vooral hulpverleners bij de reguliere verslavingszorg staan niet open voor dit experiment omdat er geen onderzoek gedaan is om Baclofen voor te schrijven als middel tegen verslavingen. Het is jammer, maar je moet dus gewoon geluk hebben dat je huisarts je de kans geeft om hiermee te beginnen.
Stap naar je huisarts en neem zoveel mogelijk informatie mee. Print de Openingspost van dit topic uit. Print het wikipedia-artikel uit en bestel het boek van Olivier Ameisen bij www.Bol.com. Neem iemand mee die dicht bij je staat, samen sta je sterk. Probeer je huisarts te overtuigen dat het beter is om dit middel te gebruiken dan nog (jarenlang) door te gaan met je middelenmisbruik Stel voor dat je een verklaring tekent waarin je zegt dit op eigen risico te doen en de huisarts niet verantwoordelijk is.
Wanneer je huisarts voet bij stuk houdt, probeer dan eens in contact te komen met een andere huisarts.
Vraag nooit aan users in dit topic om iets te regelen, dit wordt absoluut niet gewaardeerd!
Volgens de bijsluiter:
“Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.”
• Dag - 01, 02, 03: - 3 x 05 mg = 15 mg
• Dag - 04, 05, 06: - 3x 10 mg = 30 mg
• Dag - 07, 08, 09: - 3x 15 mg = 45 mg
• Dag - 10, 11, 12: - 3x 20 mg = 60 mg
• Dag - 13, 14, 15: - 3x 25 mg = 75 mg
Het beste is om dan eens een tijdje op de laatste dosis te blijven. Maar voel je je niet lekker, gaat het te snel, doe dan een stapje terug en blijf op de dosis die goed voelde. Je hoeft niet op te hogen. Sommige mensen voelen zich perfect bij weinig, anderen voelen zich pas goed bij een hele hoge dosis. Omdat er geen richtlijnen zijn en er geen onderzoek naar gedaan is zal je dus vooral naar je eigen lichaam moeten luisteren. Je kan ophogen, maar meestal is 150 mg toch echt de max.
Belangrijkste is dat je niet te snel gaat met ophogen en in het begin je schema aanhoudt. Maak een schema in Word of houd het bij in een schriftje.
Het blijft experimenteren. Je kan ook eens proberen om vaker per dag kleinere dosis te nemen.
Na een tijdje zal je als het goed is merken dat je gewoon geen zin meer hebt in je middelenmisbruik. Er gaat een wereld voor je open. Je zal op den duur zelfs een gevoel van pure innerlijke rust ervaren.
In dit topic vinden we steun bij elkaar. Je vindt hier veel verschillende mensen, van jong tot oud, met verschillende verslavingsproblematieken. Door je verhaal hier op te schrijven help je jezelf en natuurlijk weer anderen. Het is heel fijn om steun van elkaar te krijgen.Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
Nee, dat kan niet. Baclofen bouwt een 'spiegel' op in je bloed. En dat kost tijd. Je kunt het absoluut niet zomaar te pas en te onpas slikken. Daar word je doodziek van en is in een hoge dosis ook gevaarlijk. Als je met Baclofen begint moet je het blijven gebruiken, het liefst op reguliere tijden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:59 schreef sylvi777 het volgende:
Is meen dat ik hier ergens heb gelezen dat er iemand was die doordeweeks vanwege zijn werk als chauffeur geen baclofen gebruikte, maar alleen in het weekend, omdat hij dan dronk. Zou dat ook kunnen werken? Ik drink ook alleen maar s avonds of in het weekend. Is het dan nodig om ook overdag doordeweeks baclofen te gebruiken?
kan aan mij liggen hoor, maar het klinkt nu alsof je verslaafd bent aan baclofen. ik snap dat het heel verleidelijk is om een magisch pilletje te nemen wat je problemen (verslaving) oplost, maar dat is nu juist het soort denken wat je in die verslaving bracht! de manier waarop velen hier zich zonder goede begeleiding volstoppen met medicijnen schokt me eerlijk gezegd nogal.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:18 schreef Donia het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb maar weer een nieuwe start gemaakt, de spierpijn was wel een stuk minder maar als ik mijn lijf teveel belastte met stofzuigen en dweilen kwam de pijn ook zonder baclofen opzetten. En zeker na de fysiobehandelingen was het kommer en kwel met dat gepluk en getrek in het bindweefsel en harde gemasseerd van de spieren.
Dus ik zit nu op 3x 10. Ga wel wat versneld ophogen al blijf ik voorzichtig. Bij de apotheek kon ik een herhaling krijgen dus dat doe ik maar voordat ik naar de huisarts ga. Als die tegensputtert heb ik in ieder geval ruim voldoende op voorraad.
Jeroen, gaat het nog goed met je?
Je gaat lekker Sylvia
je moet naast de baclofen ook therapie volgen om van je oorspronkelijke verslaving af te komen, maar het middel zelf is volgens mij niet lichamelijk verslavend. Geestelijk blijkbaar welquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:32 schreef simmu het volgende:
[..]
kan aan mij liggen hoor, maar het klinkt nu alsof je verslaafd bent aan baclofen. ik snap dat het heel verleidelijk is om een magisch pilletje te nemen wat je problemen (verslaving) oplost, maar dat is nu juist het soort denken wat je in die verslaving bracht! de manier waarop velen hier zich zonder goede begeleiding volstoppen met medicijnen schokt me eerlijk gezegd nogal.
die therapie volgen haal ik hier niet echt uit bij mensen, wel dat ze op allerhande manieren proberen om aan dat spul te komenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je moet naast de baclofen ook therapie volgen om van je oorspronkelijke verslaving af te komen, maar het middel zelf is volgens mij niet lichamelijk verslavend. Geestelijk blijkbaar wel.
Hinten naar junks wordt niet gewaardeerd hier.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:41 schreef simmu het volgende:
[..]
die therapie volgen haal ik hier niet echt uit bij mensen, wel dat ze op allerhande manieren proberen om aan dat spul te komenda's toch je reinste junkiegedrag
ik lees hier van verschillenden dat ze het op internet besteld hebben omdat hun arts het niet wilde voorschrijven.quote:Iedere baclofengebruiker op dit topic krijgt het voorgeschreven door een arts.
wat dacht je dat verslaving als term betekent? verslaving betekent dat je niet zonder gevolgen zomaar kan stoppen. als je een medicijn gebruikt wat je moet afbouwen om te kunnen stoppen betekent dat dus dat je verslaafd was aan het medicijn. daarom is medicijngebruik nu juist zo strict gereguleerd via het idee voorschrijven door arts.quote:@Maanvis: ook geestelijk is het niet verslavend.
Je kunt er makkelijk mee stoppen (wel afbouwen) maar de kans is aanwezig dat je weer naar je biertje of wijntje or whatever grijpt.
Wat een kansloos gelul zeg.. Niet gestoord door enige kennis.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:20 schreef simmu het volgende:
als ik suikerziekte heb en daar insuline voor moet spuiten is dat technisch gesproken ook een verslaving ja. het is een term. die is niet noodzakelijkerwijs negatief weet je. denk maar weer aan morfine. dat wordt soms zelfs aan babies voorgreschreven!
jij ziet verslaving zo negatief. dat moet je mij niet verwijten. ik heb mijn mening gegeven en wat feiten vermeld. da's alles. ik kan begrijpen dat je geen reltopic wil door een buitenstaander, maar dit topic kan zeker wel enige nuancering gebruiken
Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? Volgens mij beweert niemand hier dat.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:15 schreef Newbie114 het volgende:
Oké, ik las dat mensen hier vinden dat medicijnen geen drugs zijn?
Mijn mening is wel dat je ernaast therapie zou moeten pakken, maar hé, weet niet hoe duur baclofen is, maar als je de rest van je leven baclofen wilt gebruiken maakt mij dat ook niet uit, als het maar helpt.
Positieve voordelen van de Baclofen kunnen juist ook slecht zijn omdat die alleen tijdelijk zijn. Wanneer die verdwijnen kan het gevoel ervaren worden dat de Baclofen helemaal niet meer werkt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:34 schreef sylvi777 het volgende:
Hallo allemaal, hier weer eens een berichtje van mij. Ik gebruik nu nog maar 60 mg baclofen en heb steeds minder zin in alcohol. Het "vage" gevoel dat ik bij een hogere dosering baclofen had, heb ik niet meer. Het enige wat ik merk is dat ik soms zelfs vergeet een glas wijn te drinken op momentel dat ik dat vroeger wel deed. Ik voel ook geen roes meer als ik alcohol drink, dus ik kan met gemak kiezen voor een glas spa rood bijv. in plaats van wijn. Ook met uitgaan drink ik geen wijn, omdat ik geen zin heb om een glas wijn snel leeg te drinken (wat meestal in een café mijn gewoonte was). Helaas heb ik naast het feit dat ik geen bijwerkingen ervaar, ook niet de positieve neveneffecten van baclo, zoals minder angst. Ik blijf nog steeds onzeker en snel zenuwachtig. Ook gebruik ik nog dexamphetamine, hoewel in lagere doseringen.Maar feit is, dat voor mijn drankgebruik baclofen dè oplossing is gebleken. Ik heb er echt totaal geen behoefte meer aan! Jammer Bonno dat je gestopt bent met baclo. Kun je ook niet proberen een hele lage dosering te nemen? Bij mij werkte het al bij 30 mg per dag.
Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:00 schreef Maxum het volgende:
Ook van mij maar weer eens een update, ondanks dat we dit forum feitelijk wel als gesloten kunnen beschouwen. Wat ergens ook wel jammer is..
Sorry, maar ik kan je niet helemaal volgen.. Waar ben je het nou precies niet mee eens?quote:Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.
Nah ik neem zo lekker een rood wijntje.quote:
Ik zal mijzelf dan maar rekenen tot 1 van die pioniers(Op fok dan).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:25 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.
Ik denk er nog weleens aan, ik ben juist door deze topicreeks op baclofen gekomen en ondanks dat ik het niet meer gebruik is dit wel een ommekeer voor me geweest. Ik ben de allereerste pioniers dan ook heel dankbaar, ook degenen die het toch niet hebben gered. Respect!
Als we zo af en toe even een update geven is het heel misschien voor iemand met dezelfde problematiek net dat ene tikje dat hij of zij nodig heeft. Al is het er maar eentje toch?
Ja hoor, ik geloof je wel!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Maxum het volgende:
Als je het écht niet van je arts krijgt voorgeschreven, overweeg dan een cheap retourtje naar Spanje of Italië.
Daar gaat het gewoon zonder recept over de toonbank. Overal. Voor minder dan 2 euro per doosje.
Het heet daar Lioresal (Baclofeno)
Verder werkt het middel als een paard, maar je moet het écht rustig opbouwen. Duurt wel een maandje.
Geloof mij maar.
Nou, da's hier gemakkelijker gezegd dan gedaan, alle huisartsenpraktijken zitten bomvol en je kan dus niet zomaar even switchen, bovendien heeft hij op andere terreinen de afgelopen 20 jaar prima werk verricht (en is volledig op de hoogte van mijn dossier, wat ik dus liever niet deel met jan-en-alleman)... alleen dat halstarrige 'nee dat schrijven wij hier niet voor want het is hiervoor niet geindiceerd', dat werkt inderdaad enorm op mijn zenuwen.quote:
Het grote probleem is dat de gehele artsenij tegenwoordig echt alles vastlegt in een dossier (gelukkig nog geen EPD, maar ik vrees dat dat slechts een kwestie van tijd is...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef Maxum het volgende:
@ kloon 1963
Je kan je toch door je huisarts laten doorverwijzen naar een psychiater? Die schrijven het doorgaans sowieso gemakkelijker voor. Is maar een idee.
hoe gaat t? geen trek?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:51 schreef wan1696 het volgende:
Vandaag gestopt met drinken en gestart met baclofen ( 30mg verdeelt over 3x )
ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:19 schreef Simpel-Zat het volgende:
Bij mij heeft het nog altijd niet het gewenste effect. Ik drink dan weliswaar niet meer, en dat komt enerzijds door de Baclofen (ik ga hier positiever van in het leven staan), maar ik zou zeker nog wel alcohol lusten. De drang is er niet minder om. Ook blow ik nog net zoveel als voor de strat met Baclofen en heb ik geregeld (heftige) bijwerkingen. Ik zit op 250 mg per dag en wil er absoluut niet mee stoppen omdat het me duidelijk goed doet en wel degelijk een handvat geeft om niet meer te drinken, maar het wondermiddel wat het voor velen is is het voor mij helaas niet.
Nee, ik durf te stellen dat ik altijd 2 verslavingen heb gehad (op roken na dan):quote:Op zondag 6 januari 2013 12:46 schreef Blim het volgende:
[..]
ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?
Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Blim het volgende:
oh oke..
ik ben zelf ook niet bekend met baclofen.. helaas wel met verslavingen.
oktober 2011 kliniek ingegaan.. sindsdien clean.
hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?quote:Op zondag 6 januari 2013 20:50 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.
De denkwijze van een verslaafde is inderdaad nogal apart.. en ook niet altijd hetzelfde. Voor mij geldt namlijk dat niets wat iemand zegt mij op de juiste manier kan raken. Ik hoef namelijk niks in te zien. Al voor mijn 12e wist ik dat ik een verslavingsprobleem had, toen wisten mijn ouders niet eens van het stiekem nuttigen van de drankvoorraad. Ik weet vaak vooraf al precies waar het misgaat en toch laat/liet ik het misgaan. Een algehele levensstijltraining kan natuurlijk nooit kwaad, maar als ik gesprekken met iemand voer, zo leert de ervaring, zitten we in no-time in een situatie waarin we niks meer met elkaar kunnen. Zodra een hulpverlener onzin praat (en dat doen ze allemaal ooit op een bepaald onderwerp) kan ik zo iemand nooit meer serieus nemen en vanaf dat moment wordt het één groot toneelspel waarin ik de hulpverlener inzet voor mijn eigen "agenda" op dat moment (zoals tevreden stellen vrouw/familie, etc.).quote:Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef Blim het volgende:
[..]
hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?
ik denk dat je met baclofen alleen de trek kan wegnemen..
de denkwijze van een verslaafde is ook nogal apart.. heb ik wel geleerd.
ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, vervolgens nog 16 weken dagbehandeling en
5 maanden safe-house.. heel intensief maar het beste wat ik ooit gedaan heb in mn leven.
ik heb overigens ook 2 kids..
Nu pak ik elke vrijdag een meeting.. die me scherp houdt..
Heb je mazzel, net zoals ik het had.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Blim het volgende:
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.
ik slik sinds maandag baclofen..
heb 1 dag 3x 5mg aangehouden en de dag erna al over op 3x 10mg..
geen last van bijwerkingen.. heb toch wel t idee dat ik wat minder gespannen ben..
en actiever overdag..
mn hoofd is leeg als ik ga slapen.. terwijl ik normaal nog een hele tijd wakker lig.
dus ben al zeker positief over baclofen.
slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:25 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Heb je mazzel, net zoals ik het had.voor genoeg mensen zijn de bijwerkingen niet even plezierig.
Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:32 schreef Blim het volgende:
[..]
slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?
het is dus nooit je intentie geweest om helemaal met de alcohol te stoppen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:32 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.
Het lijkt me ook dat zo'n combinatie van medicijnen en (cognitieve) therapie een sterke tegenkracht tegen je verslaving zijn. Dan bevecht je het van twee kanten, zeg maar.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:14 schreef Blim het volgende:
en mijn verslaving vind wel een andere weg als de alcohol,drugs..gokken.. niet voorhanden is.
momenteel ben ik obsessief met eten bezig..
daarom baclofen voor mij met cognitieve gedragstherapie..
en het lijkt te werken..
Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:12 schreef Blim het volgende:
hey wan,
leuk weer wat van je te horen..
ik zit nu op 2x30 mg en s middags 25mg.
merkte dat ik in de middag ook een beetje vaag werd van die 30mg en doe het beter op 25mg.
ook wel moe na de middagdosis..
heb daar met 25mg minder last van.
vergeetachtigheid herken ik wel, ik heb elke week een gesprek..bij kick your habits.
ik heb ook eetproblemen en eerder kon ik me heel goed herinneren wat ik allemaal gegeten had
maar nu stelde ze vragen waar ik echt geen antwoord op wist.. kon me de dagen niet meer herinneren.. en wat ik gegeten had..
voor mij positief omdat ik er eerder obsessief meebezig was.. nu dus een stuk minder..
verstrooid ben ik altijd.. ligt niet aan de baclofen bij mij;)
ik word trouwens wel steeds vroeger wakker, elke dag om half5 en ben dan echt klaar wakker..
heb jij dat ook?
nou zo fijn is t ook niet hoor..quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef wan1696 het volgende:
[..]
Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.
zo zijn de bijwerkingen voor ieder verschillend denk ik. Ik had van andere ook gelezen dat ze zo helder wakker werden, jammer dat zou ik ook wel willen maarja. Ik ervaar vooral de innerlijke rust
die ik erg prettig vind en het stoppen veel dragelijker maakt. groet wan
Iedere verslaving en ieder mens is anders, maar na vele, vele jaren in de ambulante zorg kan ik me er helemaal niks bij voorstellen dat iemand dat kan helpen. Hoe doet het dat wel voor jou?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Blim het volgende:
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.
het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:50 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Iedere verslaving en ieder mens is anders, maar na vele, vele jaren in de ambulante zorg kan ik me er helemaal niks bij voorstellen dat iemand dat kan helpen. Hoe doet het dat wel voor jou?
wat is je huidige dosering van Baclofen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:34 schreef Blim het volgende:
[..]
het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.
de gesprekken en opdrachten stellen niet zoveel voor..
Er worden me dingen verteld die ik al weet, opdrachten zijn ook vrij standaard.
merk ik nu..
Gebruik jij baclofen?
Wan! ja t is wel jammer he dat het topic niet zo heel best loopt, ben toch ook wel nieuwsgierig
naar ervaringen van meerdere baclofen gebruikers..
ik ben een beetje aan het schuiven met doseringen.. ik ben zo moe s avonds.. heb jij dat ook?
maar totzover nog geen enkel effect? betreft de veslavingsbehoefte dan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:42 schreef Blim het volgende:
3x 37,5 1x 25 maar omdat ik zo moe ben s avonds
doe ik nu 2x 37,5 en 2x 25 gaat wel beter..
oh okee. Baseerde me even opquote:
het gedeelte dat 'het werkt bij jou ook niet' maar heb ik waarschijnlijk verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:34 schreef Blim het volgende:
[..]
het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.
de gesprekken en opdrachten stellen niet zoveel voor..
Er worden me dingen verteld die ik al weet, opdrachten zijn ook vrij standaard.
merk ik nu..
Gebruik jij baclofen?
Wan! ja t is wel jammer he dat het topic niet zo heel best loopt, ben toch ook wel nieuwsgierig
naar ervaringen van meerdere baclofen gebruikers..
ik ben een beetje aan het schuiven met doseringen.. ik ben zo moe s avonds.. heb jij dat ook?
ahzo, jah ben ik waarschijnlijk te lui geweest in het lezen van voorgaande posts. my bad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:55 schreef Blim het volgende:
ik had het over de gesprekken en opdrachten die weinig effect op me hebben..
baclofen werkt zeker wel.
vanaf half januari ongeveer..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:58 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
ahzo, jah ben ik waarschijnlijk te lui geweest in het lezen van voorgaande posts. my bad.Hoelang neem je al Baclofen?
Ok, het reageert idd erg verschillend bij mensen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:00 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo Sienna,
Ik gebruik momenteel 80mg. per dag voor alcoholisme.
Ik heb ook geen nadelen bij het slapen gaan, alles gaat gewoon door![]()
Het blijkt wel dat iedereen er anders op reageerd.
dit snap ik niet helemaal. klinkt toch als behoorlijk verslavend, als je niet zomaar kan stoppen, omdat je dan doodziek wordt, en je dus een lange periode moet afbouwen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:31 schreef Maxum het volgende:
@ sylvi777,
[..]
Nee, dat kan niet. Baclofen bouwt een 'spiegel' op in je bloed. En dat kost tijd. Je kunt het absoluut niet zomaar te pas en te onpas slikken. Daar word je doodziek van en is in een hoge dosis ook gevaarlijk. Als je met Baclofen begint moet je het blijven gebruiken, het liefst op reguliere tijden.
Je kunt er wel mee stoppen wanneer je maar wilt, met inachtneming van een afbouw periode, die ongeveer gelijk staat aan de opbouw periode.
absoluut niet verslavend, kun je er veilig mee beginnen.
dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:21 schreef Kratos58 het volgende:
Ja Sienna daar doe je verstandig aan, niet te laat innemen.
Ik heb daar ook last van.
Bedankt voor je antwoord omtrent de seroxat, het zal ongetwijfeld negatief op elkaar reageren maar wat nu ?
ik heb geadviseerd om de seroxat af te bouwen omdat de Baclofen ook een rustgever en angstbestrijder is.
Zal het verklaren waarom mijn laatste post verwijderd was. De gehele Baclofen topic reeks bestaat grotendeels uit het geven van adviezen betreft de medicatie.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:00 schreef Re het volgende:
[..]
dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)
Je bent geen arts, en wie weet zelfs strafbaar. En dan ook nog mensen afzeiken die er iets over zeggen
Dat vind ik heel erg jammer Re,quote:Op maandag 11 maart 2013 09:00 schreef Re het volgende:
[..]
dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)
Je bent geen arts, en wie weet zelfs strafbaar. En dan ook nog mensen afzeiken die er iets over zeggen
Heb daar zelf nooit iets van opgemerkt zelfs niet tot op 400mg/d dosering. Bij enige oververmoeidheid in combinatie met Baclofen had ik soms wel lichte spasmen/samentrekkingen in m'n vinger en handen. Maar ook slechts een paar enkele keren voorgekomen.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:56 schreef SiennaForrest het volgende:
Ja ik merk dat wel, doe aan fitness en mountainbiken en merk soms na een tablet van 10 mg al wat 'knikkende knieën' en een slap gevoel in bepaalde spieren. Voelt allemaal wat minder stabiel aan.
Ik merk dit niet altijd, maar soms juist in behoorlijke mate, zodat sporten eigenlijk even niet handig is. Maar goed, dat is logisch, want dat is juist de werking van het middel, maar was benieuwd of iemand dat al herkende in lage doses.
Oke, maar dat is een behoorlijke dosis dan. Die lichte spasmen herken ik ook wel, maar dat is bij de wat hogere dosis pas bij mij (60 mg).quote:Op zondag 24 maart 2013 00:59 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Heb daar zelf nooit iets van opgemerkt zelfs niet tot op 400mg/d dosering. Bij enige oververmoeidheid in combinatie met Baclofen had ik soms wel lichte spasmen/samentrekkingen in m'n vinger en handen. Maar ook slechts een paar enkele keren voorgekomen.
Iets minder effect ook bij mij, zit nu niet standaard aan de Baclofen. Maar kan nog steeds 200/250mg nemen op een dag zonder echt bewust te zijn van (bij)werkingen.quote:Op zondag 24 maart 2013 01:02 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Oke, maar dat is een behoorlijke dosis dan. Die lichte spasmen herken ik ook wel, maar dat is bij de wat hogere dosis pas bij mij (60 mg).
ik denk dat het ook zou kunnen werken met stoppen met roken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:46 schreef El_Matador het volgende:
2 vraagjes:
- Werkt dit ook als je wil stoppen met roken?
- Zijn er andere namen voor Baclofen (lijkt me een merknaam)?
Ok, maar echt een middel om te stoppen is het dus niet? Drinken doe ik matig (wel vaak, nooit echt veel), dus daar is het geen middel voor voor mij. Blowen doe ik regelmatig maar als ik geen wiet heb, mis ik het ook niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 06:25 schreef Blim het volgende:
[..]
ik denk dat het ook zou kunnen werken met stoppen met roken.
ik rook minder dan dat ik voor mijn baclofen gebruik deed, maar heb nog geen poging gedaan helemaal te stoppen.
baclofen of lioresal.
ik bedacht me trouwens dat van 125mg naar de 100 wel n radicale afbouw is dus hou het maar op
112,50.
en zo verder af te bouwen naar 75mg
baclofen haalt de ziekelijke zucht naar een verslavend middel weg dus het zou ook bij roken kunnen werken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 06:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar echt een middel om te stoppen is het dus niet? Drinken doe ik matig (wel vaak, nooit echt veel), dus daar is het geen middel voor voor mij. Blowen doe ik regelmatig maar als ik geen wiet heb, mis ik het ook niet.
Baclofen of Lioresal zeg je? Es kijken of dat in Colombia te krijgen is...
Hoe zijn jouw ervaringen? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn; een "wonder"product dat al zolang op de markt is en waar meerdere artsen niet aanwillen, dat stemt niet erg hoopvol...?
Dank je iig.
.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:29 schreef Re het volgende:
adviezen zijn altijd welkom, de streep wordt getrokken als mensen tegen het advies van een arts in en zonder enige kennis van medicatie mensen gaan opdragen met andere medicatie te stoppen...
dat is in mijn ogen gewoon strafbaar
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:28 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo allemaal, kan ik weer veilig schrijven hier?
ik wil toch even iets rechtzetten
[..]
.
Ik heb niet tegen een advies van een arts gehandeld en weet ook niet waar dat vandaan komt.
In de eerste plaats heb ik hier gevraagd of iemand hiermee bekent was en daarna samen met diegene
besloten alles te verlagen.
De arts die voorheen gesproken is had alleen iets van "dan neem je toch minder in" verder niets en ook
geen verdere uitleg.
Vandaar mijn vraag hier.
Het geheel berust gewoon op een misverstand door een verkeerde woordkeuze mijnerzijds
Het woord "advies" van mij was/is verkeerd gekozen en niet zó bedoeld.
excuus hiervoor.
ik denk dat het voor iedereen anders is, omdat iedereen anders op baclofen schijnt te reageren.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:19 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje met interesse in het middel en heb een aantal vraagjes.
- Heeft het middel invloed op je concentratievermogen?
- Begrijp ik het goed als het je minder prikkelgevoelig maakt?
- Is het mogelijk om intensief te sporten bij gebruik?
Ik hoor graag van jullie.
Dank je voor je reactie. Ik ga me er eens in verdiepen en peilen hoe mijn huisarts tegen dit middel aankijkt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:50 schreef Blim het volgende:
[..]
ik denk dat het voor iedereen anders is, omdat iedereen anders op baclofen schijnt te reageren.
in het begin is het aftasten wat voor jouw de beste dosis is.
ik merkte bij een dosis van boven de 150mg dat ik moe werd en afwezig.
voor mij een teken om dus minder te nemen.
ik heb een tijd op 5x 25mg gezeten en slik nu 4x 25mg.
ik ben prikkelgevoelig en dat is zeker minder geworden.
volgens mij is het geen probleem om intensief te sporten bij baclofen.
ik heb geen last van spierverslappingen etc..
¤2400.- betalen voor deelname aan een onderzoek waarbij het gaat om hoge doseringen, ik dacht altijd dat je als onderwerp voor onderzoek geld toe kreeg.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:21 schreef truthortruth het volgende:
Ik kwam toevallig dit tegen, was dit al gemeld? http://www.addiction-solutions.nl/solutions/wetenschap Voor diegene die het liever in een gecontroleerde omgeving willen gebruiken.
Als ik de prijzen op internet bekijk dan kan dit nog wel wat schelen qua kosten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:34 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
¤2400.- betalen voor deelname aan een onderzoek waarbij het gaat om hoge doseringen, ik dacht altijd dat je als onderwerp voor onderzoek geld toe kreeg.
Ik weet nog niet hoe mijn huisarts tegenover het voorschrijven staat.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:49 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de prijzen op internet bekijk dan kan dit nog wel wat schelen qua kosten.
wat is de reden dat je baclofen wilt gebruiken? alcohol?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:18 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Ik weet nog niet hoe mijn huisarts tegenover het voorschrijven staat.
Als het middel tegen zeer geringe tarieven in Zuid-Europa te koop is dan is dat nog aantrekkelijker.
Hoofdzakelijk, in mindere mate cannabis. Gaat al wel een tijd redelijk tot goed. De onrust en de 'craving' zijn erg vermoeiend, zorgt ook voor slaapproblemen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:38 schreef Blim het volgende:
[..]
wat is de reden dat je baclofen wilt gebruiken? alcohol?
cravings zijn kut ja.. ik weet er alles van.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:43 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Hoofdzakelijk, in mindere mate cannabis. Gaat al wel een tijd redelijk tot goed. De onrust en de 'craving' zijn erg vermoeiend, zorgt ook voor slaapproblemen.
Dat zou inderdaad erg prettig zijn. Ik ga eens bedenken hoe ik mijn huisarts moet benaderen, of is het gewoon een kwestie van geluk hebben?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:46 schreef Blim het volgende:
[..]
cravings zijn kut ja.. ik weet er alles van.
baclofen is dan voor mij echt een uitkomst.. geen cravings meer en eindelijk eens rust in mn hoofd.
ik heb het boek van ameisen meegenomen, en een goed onderbouwd gesprek gevoerd.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad erg prettig zijn. Ik ga eens bedenken hoe ik mijn huisarts moet benaderen, of is het gewoon een kwestie van geluk hebben?
Dat is een goed idee om het wat kracht bij te zetten. Mocht hij er niet aan willen dan kan ik altijd kijken of het via Sijthoff lukt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:05 schreef Blim het volgende:
[..]
ik heb het boek van ameisen meegenomen, en een goed onderbouwd gesprek gevoerd.
toch weigerde mijn huisarts baclofen voor te schrijven.
het is officieel nog geen middel tegen verslaving dus daarom weigerde ze het..
kwestie van geluk hebben, miss is jouw huisarts wel wat ruimdenkender.
zo ben ik bij kick your habits terechtgekomen, zij schrijven het wel voor.
bij mij wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:46 schreef El_Matador het volgende:
2 vraagjes:
- Werkt dit ook als je wil stoppen met roken?
- Zijn er andere namen voor Baclofen (lijkt me een merknaam)?
Succes! Mag ik vragen wat je in Spanje betaald bij een apotheek voor dit middel?quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:41 schreef WHUFC het volgende:
Hallo Iedereen,
Iedereen bedankt voor alle informatie. Topic helemaal doorgelezen
Ik ben vandaag begonnen met de Baclofen, of Lioresal in mijn geval.
Ik heb het hier bij de plaatselijke Farmacia gehaald ( woonachtig in Spanje), en ik ga beginnen met 3x10MG voor de eerste 3 dagen en dan ophogen naar het gewenste effect.
Ik hoop regelmatig deze site van updates te kunnen voorzien. En dat de oudere leden die mij van veel informatie hebben ook weer terug komen op de site zodat deze actief blijft want zijn veel mensen die het gebruiken,
Was voor 30x10MG en 30x25MG zo'n 7 Euro kwijtquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:59 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Succes! Mag ik vragen wat je in Spanje betaald bij een apotheek voor dit middel?
Dank voor de info. Mocht mijn huisarts niet mee willen werken dan kan ik altijd een leuk tripje Spanje plannenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:10 schreef WHUFC het volgende:
[..]
Was voor 30x10MG en 30x25MG zo'n 7 Euro kwijt
heel veel succes! hoop dat de baclofen net zo goed bij jou zn werk gaat doen als dat ie bij mij doet!quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:41 schreef WHUFC het volgende:
Hallo Iedereen,
Iedereen bedankt voor alle informatie. Topic helemaal doorgelezen
Ik ben vandaag begonnen met de Baclofen, of Lioresal in mijn geval.
Ik heb het hier bij de plaatselijke Farmacia gehaald ( woonachtig in Spanje), en ik ga beginnen met 3x10MG voor de eerste 3 dagen en dan ophogen naar het gewenste effect.
Ik hoop regelmatig deze site van updates te kunnen voorzien. En dat de oudere leden die mij van veel informatie hebben ook weer terug komen op de site zodat deze actief blijft want zijn veel mensen die het gebruiken,
Zou het niet weten, ligt eraan hoe veel je mee neemt. Dit was het maximale wat de farmacia mij mee kon geven. Maar ze zei kom morgen terug en dan is het geen probleem.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:24 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dank voor de info. Mocht mijn huisarts niet mee willen werken dan kan ik altijd een leuk tripje Spanje plannen
Enig idee of er bij de douane problemen kunnen optreden? Lijkt mij niet, het is immers geen verboden middel in Nederland.
Dank je Blim. Laten we het hopen. De eerste dag was wel raar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:03 schreef Blim het volgende:
[..]
heel veel succes! hoop dat de baclofen net zo goed bij jou zn werk gaat doen als dat ie bij mij doet!
hoezo raar dan?quote:Op zondag 14 april 2013 13:32 schreef WHUFC het volgende:
[..]
Dank je Blim. Laten we het hopen. De eerste dag was wel raar.
Erg duizelig op werk, en vandaag was ik erg moe. Nog steeds geen echt succesquote:
Ja zit nu op 4x10 binnen 7 dagen, mischien iets te snel. Maar cravings gaan wel weg. Deze week voetbal gekeken in de kroeg. En 3 biertjes gedronken over de hele wedstrijd. Normaliter doe ik dat per helft, en we hadden een goed resultaat maar gewoon naar huis gegaan. Dus dat heeft wel effect.quote:Op woensdag 17 april 2013 06:44 schreef Blim het volgende:
wat is je dosering nu?
je kan te snel aan het opbouwen zijn, ik moest beginnen met 3x daags 5mg en elke 3 dagen ophogen met 5mg.
je lichaam moet wennen aan de baclofen.
3x 5mg 3 dagen
3x 10mg 3 dagen
3x 15mg 3 dagen
3x 20mg 3 dagen
etc...
maar je kan het ook nog rustiger opbouwen, en neem de baclofen met wat eten in.
als ik het op mn nuchtere maag inneem word ik ook draaierig.
nu heb ik totaal geen last gehad van bijwerkingen en heb ik behoorlijk snel opgebouwd en zo zijn er meerdere in dit topic geweest.
maar niet iedereen is hier gebaat bij, luister naar je lichaam en blijf desnoods wat langer dan 3 dagen op je dosering zitten als bijwerkingen hebt, en hoog pas weer op als je je er goed bijvoelt.
dat klinkt positief idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:13 schreef WHUFC het volgende:
[..]
Ja zit nu op 4x10 binnen 7 dagen, mischien iets te snel. Maar cravings gaan wel weg. Deze week voetbal gekeken in de kroeg. En 3 biertjes gedronken over de hele wedstrijd. Normaliter doe ik dat per helft, en we hadden een goed resultaat maar gewoon naar huis gegaan. Dus dat heeft wel effect.
Gisteren bij wat boodschappen een 6 pack gekocht voor het darten (meer een gewoonte denk ik) en heb 2 gehad niet echt super zien. Die zouden anders heel snel op zijn.
Vanmorgen 2x10MG gehad, en voel het in mijn benen. Wacht wel tot ik thuis ben voor een nieuwe dosis. Waarschijnlijk gewoon 1x10, maar voel me zo vrolijk soms dat ik moet begrijpen dat het geen XTC is lol.
oh dat klinkt heel positief!!quote:Op woensdag 24 april 2013 07:08 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Huisarts heeft overleg gehad met een collega die het eerder heeft voorgeschreven, deze neemt vandaag contact met mij op voor een afspraak.
Dat klinkt positief!
Ik wel wel graag helemaal stoppen met drinken, maar zo af en toe als er een belangrijke wedstrijd is dan is het leuk om een biertje te drinken. De barman zet hem eigelijk al klaar als ik binnenkom dus kan weinig doen lol.quote:Op zaterdag 27 april 2013 07:55 schreef Blim het volgende:
[..]
dat klinkt positief idd.
je wilt dus niet helemaal stoppen met drinken??
en dat vrolijke gevoel herken ik wel.. ook een bijwerking denk ik.
die euforie gaat na langer gebruik weg.
ik merk helemaal niks meer van de baclofen, eerder nam ik stipt op tijd mn volgende dosis.
mede ook omdat het wel een lekker gevoel gaf, nu vergeet ik regelmatig mn baclofen in te nemen.
4x per dag slikken is best onhandig merk ik..
10 Mei een afspraak met de door mijn huisarts aangedragen deskundige, denk dat het wel goed komt.quote:Op zaterdag 27 april 2013 07:56 schreef Blim het volgende:
[..]
oh dat klinkt heel positief!!
denk dat je geluk hebt met je huisarts!
echt heel fijn voor je joh!
welk effect bedoel je?quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:00 schreef Purplesparks het volgende:
Had gister 75mg genomen sinds een tijdje, maar had geen effect dit keer.
Sporadisch neem ik nog wel eens een dosering ja van wat ik nog over heb. Meestal iets van, 75 a 125mg. Ik word er actiever van en vrolijker en vrijwel geen enkele last meer van spanning en angstgevoelens. Al zal ik het anderen niet aanraden zo'n dosis te nemen als je er niet extreem aan gewend bent. Helaas is het zo dat bij dagelijks gebruik van het middel na korte tijd al veel van de positieve effecten verdwijnen bij mij.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:21 schreef Blim het volgende:
[..]
welk effect bedoel je?
neem je af en toe gewoon een dagje 75 mg dan?
neem dan gewoon een xtc pil..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:59 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Sporadisch neem ik nog wel eens een dosering ja van wat ik nog over heb. Meestal iets van, 75 a 125mg. Ik word er actiever van en vrolijker en vrijwel geen enkele last meer van spanning en angstgevoelens. Al zal ik het anderen niet aanraden zo'n dosis te nemen als je er niet extreem aan gewend bent. Helaas is het zo dat bij dagelijks gebruik van het middel na korte tijd al veel van de positieve effecten verdwijnen bij mij.
Jij neemt het ook toch niet voor hetgene waar het officieel voor bedoeld is En ik heb een hele tijd Baclofen gebruikt als anti verslavingsmiddel wat vreemd genoeg na een half jaar ongeveer weinig effect meer had. Maar ik was er genoeg onder de indruk van om deze Baclofenreeks te starten. Xtc doet weinig voor me daarnaast is Baclofen veel minder ongezond en niet verslavend. Wanneer ik af en toe van mn angsten etc kan afkomen door een dosis Baclofen vind je dat dan werkelijk misbruik?.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:54 schreef Blim het volgende:
[..]
neem dan gewoon een xtc pil..
komt op mij nogal over dat je het gebruikt om de verkeerde redenen..
Dank je Saine voor het delen van jouw ervaring. Heb alle delen gelezen van dit topic en heb straks een afspraak om Baclofen voorgeschreven te krijgen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:56 schreef saine het volgende:
Hai Allen, ik gebruik nu al bijna 2 jaar baclofen, nadat ik een opname in een kliniek had volbracht. 7mnd intensieve therapie. Kende het al voor de opname en daar mijn natraject niet van de grond kwam gekozen voor baclo. Zit nu al anderhalf jaar op 40mg per dag en dat gaat wonderschoon!!! Ik drink heel af en toe op een gezellige avond een of twee glaasjes en vind dat meer dan voldoende.
Schielijk drinken is er niet meer bij en ook niet drinken om in een roes te komen. Ik hoop dat het forum blijft bestaan, want het heeft mij in het eerste half jaar erg geholpen.
Het is een fantastisch middel wanneer je eraan gewend bent en ik wacht nog steeds even met afbouwen, want heb geen zin in een terugval.
Wens jullie allemaal veel sukses en sterkte met het voorgeschreven krijgen van een arts. Ik heb mijn huisarts kunnen overtuigen, dat was voor mij een groot geluk.
Het is en blijft een middel waar (wetenschappelijk) weinig over bekend is. Hij gaf aan met de dosering rekening te houden met mijn fysieke gesteldheid, ik ben jong, sportief (extreem lage hartslag) en mijn bloeddruk is prima. Vandaar waarschijnlijk 2 x 10 mg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:20 schreef Kratos58 het volgende:
Ik vind het maar vreemd, iedereen begint met 3 x 5mg. als ik me niet vergis en dan zegt die verslavingsarts
begin maar met 2 x 10 de eerste week.
Lijkt mij aan de hoge kant maar ja, wie ben ik.
Heb je eerst verhoogd en daarna naar beneden gegaan tot deze onderhoudsdosering? Of heb je langzaam opgebouwd tot aan 60mg?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:23 schreef Kratos58 het volgende:
Ja juist omdat je het rustig op moet bouwen vind ik dit vreemd.
Ik begon met 3 x 5mg en heb dat 14 dagen volgehouden ivm bijwerkingen.
Toen pas naar 3 x 10mg. wat ik maanden geslikt heb omdat ik géén "onrust" bespeurde.
Pas toen de "onrust" zich weer melden ben ik gaan verhogen naar 3 x 15mg. enz.
Ik ben nu alcoholvrij sinds ruim 2 1/2 jaar en zit nog steeds op 60mg.p/d.
Ik denk dat je te snel gaat en geen ruimte over laat om het z'n werk te laten doen.
Maar dat is mijn mening/ervaring natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |