abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122845478
waarom wil je precies baclofen proberen?
vanwege je angsten en je gewicht?

of heb je nog last van cravings naar de drugs?

baclofen neemt bij mij de spanning en zucht weg.. en hierdoor zijn mijn angsten ook wat minder..
mijn huisarts wilde het niet voorschrijven..
maar je zou het kunnen vragen..aan je huisarts.
of baclofen bij jou effectief is en zin heeft kan ik je niet vertellen.
je zou het uit moeten proberen..
pi_122846024
Als ik alleen al denk aan een dealer laten komen voor een baseje schijt ik mezelf 3 dubbel onder... Ik doe het niet, daar niet van.. Maar die zin blijft... En ik ben bang dat ik daar aan toe ga geven... En dat gaat weer van kwaad tot erger. 500 per dag was niets.
Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!
pi_122859083
ik zeg bespreken met je huisarts ^O^
sommige huisartsen schrijven het wel voor dus zou het gewoon proberen..
pi_122963416
Hai, sinds vandaag weer gezakt naar 105 mg, bij 120 mg bleef ik me
dizzy en warrig voelen, dat is wel jammer want het totale verlos van
hunkering is er nog niet. Maar misschien is de innerlijke rust en de
tijd dat baclo gebruikt ook van belang,
Succes allen
pi_122979230
ik zit nu op 3x 37,5 en 1x 25
voel me goed..

gister de vrjaardag van mn dochter gevierd,
als test tegen me ma gezegd dat ze maar wat biertjes en wijntje moest halen
voor diegene die dat wilde..
normaal zorgt dit voor cravings bij mij, ik let op wat iemand drinkt en hoeveel..
hoeveel er nog in de fles zit en de geur zit continue in mn neus..

nu interesseerde het me niet, ik lette er niet op..vond het niet storend..
jeetje wat fijn!
pi_123083177
wat kekker Blim, ik kan ook makkelijk van de booze afblijven maar
dat wat je aangaf dat je er niet mee bezig was met wat anderen
drinken heb ik nog niet, ik weet presies wat, hoeveel, wanneer, drank
de anderen in mijn omgeving drinken. Ik kan me er wel makkelijk bij
neerleggen, ik denk dat dat vanzelf minder word.
groet en tot snel Wan.
pi_123171488
Hallo, "alle topic schrijvers / volgers, dit topic heeft zo zijn ups en downs
volgens mij. soms word er helemaal niet meer geschreven of gereageerd
In eerdere verhalen in dit topic schreef iemand ook al; waar zijn al die mensen
die al wat langer gestopt zijn mbv baclofen, zijn die weer begonnen of
geen behoefte meer om hun ontwikkelingen te delen? Dit vind ik wel jammer
want nu heb je alleen contact met een of twee personen ( helemaal goed
hoor blim ) , of heeft dit een andere reden?
Nou groet aan allen, en succes
pi_123349765
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Blim het volgende:
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.
Iedere verslaving en ieder mens is anders, maar na vele, vele jaren in de ambulante zorg kan ik me er helemaal niks bij voorstellen dat iemand dat kan helpen. Hoe doet het dat wel voor jou?
pi_123356015
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:50 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Iedere verslaving en ieder mens is anders, maar na vele, vele jaren in de ambulante zorg kan ik me er helemaal niks bij voorstellen dat iemand dat kan helpen. Hoe doet het dat wel voor jou?
het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.
de gesprekken en opdrachten stellen niet zoveel voor..
Er worden me dingen verteld die ik al weet, opdrachten zijn ook vrij standaard.
merk ik nu..
Gebruik jij baclofen?

Wan! ja t is wel jammer he dat het topic niet zo heel best loopt, ben toch ook wel nieuwsgierig
naar ervaringen van meerdere baclofen gebruikers..
ik ben een beetje aan het schuiven met doseringen.. ik ben zo moe s avonds.. heb jij dat ook?
pi_123356017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 06:34 schreef Blim het volgende:

[..]

het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.
merk ik nu..
Gebruik jij baclofen?

Wan! ja t is wel jammer he dat het topic niet zo heel best loopt, ben toch ook wel nieuwsgierig
ik ben een beetje aan het schuiven met doseringen.. ik ben zo moe s avonds.. heb jij dat ook?
wat is je huidige dosering van Baclofen?
Touching from a distance ~
pi_123356035
3x 37,5 1x 25 maar omdat ik zo moe ben s avonds
doe ik nu 2x 37,5 en 2x 25 gaat wel beter..
pi_123356039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 06:42 schreef Blim het volgende:
3x 37,5 1x 25 maar omdat ik zo moe ben s avonds
doe ik nu 2x 37,5 en 2x 25 gaat wel beter..
maar totzover nog geen enkel effect? betreft de veslavingsbehoefte dan.
pi_123356050
oh jawel.. het werkt zeker wel..
pi_123356056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 06:48 schreef Blim het volgende:
oh jawel.. het werkt zeker wel..
oh okee. Baseerde me even op

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 06:34 schreef Blim het volgende:

[..]

merk ik nu..
Gebruik jij baclofen?

het gedeelte dat 'het werkt bij jou ook niet' maar heb ik waarschijnlijk verkeerd begrepen. ;)
pi_123356066
ik had het over de gesprekken en opdrachten die weinig effect op me hebben..
baclofen werkt zeker wel. ;)
pi_123356077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 06:55 schreef Blim het volgende:
ik had het over de gesprekken en opdrachten die weinig effect op me hebben..
baclofen werkt zeker wel. ;)
ahzo, jah ben ik waarschijnlijk te lui geweest in het lezen van voorgaande posts. my bad. ;) Hoelang neem je al Baclofen?
pi_123382414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 06:58 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

ahzo, jah ben ik waarschijnlijk te lui geweest in het lezen van voorgaande posts. my bad. ;) Hoelang neem je al Baclofen?
vanaf half januari ongeveer..
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:30:00 #218
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_123429542
Ik gebruik nu een jaar baclofen, 4 x 10 mg max per dag. Ik gebruik het niet vanwege verslavingen, maar vanwege de prikkel- en angstdempende werking. Het helpt mij goed en ik voel me rustiger in mijn hoofd, eigenlijk zoals het zou moeten. Ik heb er echt baat bij. :)

Hoe ervaren jullie trouwens baclofen m.b.t. het slaapmechanisme? Slapen jullie er beter of slechter op? Werkt het rustgevend, slaapverwekkend voor jullie?
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:00:28 #219
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_123501443
Hallo Sienna,

Ik gebruik momenteel 80mg. per dag voor alcoholisme.
Ik heb ook geen nadelen bij het slapen gaan, alles gaat gewoon door *)
Het blijkt wel dat iedereen er anders op reageerd.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:20:18 #220
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_123502313
Hallo iedereen,

even een dringende vraag en hoop dat iemand me kan helpen.

een goede kennis van mij is een paar weken geleden gestart met Baclofen en had gelijk goede resultaten.
Had géén craving/trek/zucht meer en ging voorbeeldig zo. Hartstikke blij natuurlijk !
Maar nu komt het.....plotseling, van de ene op andere dag, werkt de Baclofen niet meer.
Ze is inmiddels flink aan het verhogen (al 135mg. p/d.) en heeft nog géén resultaat.

Zij gebruikt ook "seroxat" in hoge dosis van 30mg om de dag.
Ik zelf ken seroxat niet maar vemoet dat het daar aan ligt.

Zijn er AUB. mensen die hier iets van weten ???

alvast bedankt.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:25:12 #221
347224 SiennaForrest
pi_123537076
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:00 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo Sienna,

Ik gebruik momenteel 80mg. per dag voor alcoholisme.
Ik heb ook geen nadelen bij het slapen gaan, alles gaat gewoon door *)
Het blijkt wel dat iedereen er anders op reageerd.
Ok, het reageert idd erg verschillend bij mensen. ;) Ik merk dat ik erg rustiger van wordt en ik merk ook wat sedatie, beide zorgen ervoor dat de slaap ook wat makkelijker gaat. Desondanks kan ik het beter niet nemen voor het slapen gaan omdat het de slaapapneu bij mij verergert, ademstilstand in de slaap. Het lijkt alsof baclofen ervoor zorgt dat ik 'vergeet te ademen'. Niet te laat innemen voor mij dus.

Wat betreft de seroxat, dat is een anti-depressivum, Wellicht dat de neurotransmitters door beide middelen tegelijk in te nemen, verkeerd op elkaar reageren? Ik heb juist begrepen dat beide elkaars werking kunnen versterken.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:21:25 #222
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_123550094
Ja Sienna daar doe je verstandig aan, niet te laat innemen.
Ik heb daar ook last van.

-niet doen-

[ Bericht 49% gewijzigd door Re op 11-03-2013 09:09:26 ]
  zondag 10 maart 2013 @ 17:00:44 #223
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_123873103
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:31 schreef Maxum het volgende:
@ sylvi777,

[..]

Nee, dat kan niet. Baclofen bouwt een 'spiegel' op in je bloed. En dat kost tijd. Je kunt het absoluut niet zomaar te pas en te onpas slikken. Daar word je doodziek van en is in een hoge dosis ook gevaarlijk. Als je met Baclofen begint moet je het blijven gebruiken, het liefst op reguliere tijden.

Je kunt er wel mee stoppen wanneer je maar wilt, met inachtneming van een afbouw periode, die ongeveer gelijk staat aan de opbouw periode.

absoluut niet verslavend, kun je er veilig mee beginnen.

dit snap ik niet helemaal. klinkt toch als behoorlijk verslavend, als je niet zomaar kan stoppen, omdat je dan doodziek wordt, en je dus een lange periode moet afbouwen.
  maandag 11 maart 2013 @ 09:00:13 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123899911
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:21 schreef Kratos58 het volgende:
Ja Sienna daar doe je verstandig aan, niet te laat innemen.
Ik heb daar ook last van.

Bedankt voor je antwoord omtrent de seroxat, het zal ongetwijfeld negatief op elkaar reageren maar wat nu ?
ik heb geadviseerd om de seroxat af te bouwen omdat de Baclofen ook een rustgever en angstbestrijder is.
dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)

Je bent geen arts, en wie weet zelfs strafbaar. En dan ook nog mensen afzeiken die er iets over zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 11 maart 2013 @ 17:34:46 #225
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_123919046
hahaha lachen dit *O*
komt goed Re
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:51:03 #226
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_124101964
wat een babbels zeg...dat langharige schrijvertje >:)

Maar goed...we hebben een arts gesproken en samen besloten om de Seroxat iig. te minderen.
De Baclo ook.... tot het punt waarop het nog werkte en vanaf daar het weer evt. indien nodig op te bouwen.
We zien wel.
Bedankt voor jullie steun.

de groeten :W
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:38:15 #227
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124123018
quote:
3s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:00 schreef Re het volgende:

[..]

dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)

Je bent geen arts, en wie weet zelfs strafbaar. En dan ook nog mensen afzeiken die er iets over zeggen
Zal het verklaren waarom mijn laatste post verwijderd was. De gehele Baclofen topic reeks bestaat grotendeels uit het geven van adviezen betreft de medicatie.
pi_124126241
quote:
3s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:00 schreef Re het volgende:

[..]

Dat vind ik heel erg jammer Re,
dat is nou juist de waarde van FOK! , je kan hier zoveel van mekaar leren.
Natuurlijk is best om af en toe te roepen dat die-of-die dr geen reet verstand van heeft,
maar de adviezen van een [pionier] gebruiker gewoon te verwijderen is echt zonde.
En in geval van Krato :
hij zegt er gewoon bij dat hij dat ook heeft, dat is toch helemaal geen doktersadvies?
Hier kunnen artsen en verslavings-deskundigen ook veel leren, ontneem ze die kans niet!
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 16 maart 2013 @ 16:29:14 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124132584
adviezen zijn altijd welkom, de streep wordt getrokken als mensen tegen het advies van een arts in en zonder enige kennis van medicatie mensen gaan opdragen met andere medicatie te stoppen...

dat is in mijn ogen gewoon strafbaar
pi_124146531
strafbaar? Nee, ik heb t ook niet opgezocht..
Zullen we es vragen in WGR waar we dat kunnen nalezen?

Jomanda was toch strafbaar omdat ze Silvia Millecam niet goed genezen had?
Nouja, dr was althans wel sprake van. dat vond ik al idioot.

Maar goed, het mooie van FOK! is natuurlijk dat je de wildste tips en ideeen kan krijgen hier, alles geheel vrijblijvend en gratis, en goed bedoeld.
Een verademing vind ik zelf.
Artsen zijn natuurlijk bang voor de tuchtcommissie, en durven geen risico's en initiatieven te nemen,
dat vind ik ook wel terecht, de arts is immers de arts.
Maar de FOK!kertjes moeten gewoon op eigen houtje , naar eigen goeddunken adviezen blijven geven, dat is heel belangrijk! Maar al te vaak lees ik in R&P een hulpvraag ,en luidt het advies : ga naar een psycholoog/therapeut, tja, reageer dan niet denk ik dan bij mezelf, maar ik vind dat je de FOK!kertjes niet moet wijsmaken dat ze verantwoordelijkheid hebben, zodat ze dr mee ophouden.
Dus zet het nou maar gauw weer netjes terug.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_124147166
Mensen adviseren om met dingen als Seroxat te stoppen is gewoon oerstom. Daar kun je behoorlijk heftige verschijnselen bij verwachten.
Al is een dosering van 30mg om de dag wel heel raar.
pi_124156441
kratos wist teneerste niet wat seroxat was, en toch was zijn advies om daar maar mee te stoppen.
dat is idd niet handig in mijn ogen.

als je al niet eens weet wat het is, hoe kan je daarover dan een advies geven?

anti depressiva krijg je ook niet voor je zweetvoeten, dus daar moet je voorzichtig mee omgaan.
zomaar even afbouwen kan behoorlijke gevolgen hebben.
een collega van mij heeft zelfmoord gepleegd, na een te snelle anti depressiva afbouw.
haar angsten en depressie kwamen dubbel zo hard weer terug met alle gevolgen vandien.

ik heb zelf seroxat geslikt en nam dagelijks 30mg, om de dag 30 mg is idd wat vreemd.

dit topic gaat over baclofen, de meeste baclofen gebruikers krijgen toch wel vrijspel van artsen om zelf op de juiste dosering terecht te komen.. hierover kunnen adviezen gegeven worden.
maar laten we het daarbij houden. hierin zijn wij ervaringsdeskundige maar adviezen geven over eventuele andere medicatie zou ik persoonlijk achterwege laten.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 23:53:14 #233
347224 SiennaForrest
pi_124427192
Zullen we weer on topic gaan en het hebben over baclofen?! :) Hebben jullie last van de spierverslappende werking? Tijdens bewegen en sporten bijvoorbeeld? En bij welke dosis?
pi_124427960
goed plan.
nee geen last van, ik slik 125mg per dag.
ben een fanatieke jogger, loop zo n 3 a 4x in de week 10km.
geen last van spierverslappingen ofzo.
jij wel?
  zondag 24 maart 2013 @ 00:56:19 #235
347224 SiennaForrest
pi_124429215
Ja ik merk dat wel, doe aan fitness en mountainbiken en merk soms na een tablet van 10 mg al wat 'knikkende knieën' en een slap gevoel in bepaalde spieren. Voelt allemaal wat minder stabiel aan.

Ik merk dit niet altijd, maar soms juist in behoorlijke mate, zodat sporten eigenlijk even niet handig is. Maar goed, dat is logisch, want dat is juist de werking van het middel, maar was benieuwd of iemand dat al herkende in lage doses.
  zondag 24 maart 2013 @ 00:59:50 #236
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124429312
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:56 schreef SiennaForrest het volgende:
Ja ik merk dat wel, doe aan fitness en mountainbiken en merk soms na een tablet van 10 mg al wat 'knikkende knieën' en een slap gevoel in bepaalde spieren. Voelt allemaal wat minder stabiel aan.

Ik merk dit niet altijd, maar soms juist in behoorlijke mate, zodat sporten eigenlijk even niet handig is. Maar goed, dat is logisch, want dat is juist de werking van het middel, maar was benieuwd of iemand dat al herkende in lage doses.
Heb daar zelf nooit iets van opgemerkt zelfs niet tot op 400mg/d dosering. Bij enige oververmoeidheid in combinatie met Baclofen had ik soms wel lichte spasmen/samentrekkingen in m'n vinger en handen. Maar ook slechts een paar enkele keren voorgekomen.
  zondag 24 maart 2013 @ 01:02:58 #237
347224 SiennaForrest
pi_124429414
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:59 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Heb daar zelf nooit iets van opgemerkt zelfs niet tot op 400mg/d dosering. Bij enige oververmoeidheid in combinatie met Baclofen had ik soms wel lichte spasmen/samentrekkingen in m'n vinger en handen. Maar ook slechts een paar enkele keren voorgekomen.
Oke, maar dat is een behoorlijke dosis dan. Die lichte spasmen herken ik ook wel, maar dat is bij de wat hogere dosis pas bij mij (60 mg). ;)
  zondag 24 maart 2013 @ 01:24:57 #238
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124430136
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 01:02 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Oke, maar dat is een behoorlijke dosis dan. Die lichte spasmen herken ik ook wel, maar dat is bij de wat hogere dosis pas bij mij (60 mg). ;)
Iets minder effect ook bij mij, zit nu niet standaard aan de Baclofen. Maar kan nog steeds 200/250mg nemen op een dag zonder echt bewust te zijn van (bij)werkingen.
pi_124772507
Wan hoe is t met jou??

Mijn trek/zucht naar alcohol is compleet weg slikte 125mg.
sinds vandaag gezakt naar 100.
wil kijken hoe ik doe op 75mg.
pi_124782499
2 vraagjes:
- Werkt dit ook als je wil stoppen met roken?
- Zijn er andere namen voor Baclofen (lijkt me een merknaam)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124782610
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:46 schreef El_Matador het volgende:
2 vraagjes:
ik denk dat het ook zou kunnen werken met stoppen met roken.
ik rook minder dan dat ik voor mijn baclofen gebruik deed, maar heb nog geen poging gedaan helemaal te stoppen.

baclofen of lioresal.

ik bedacht me trouwens dat van 125mg naar de 100 wel n radicale afbouw is dus hou het maar op
112,50.
en zo verder af te bouwen naar 75mg
pi_124782618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 06:25 schreef Blim het volgende:

[..]

ik denk dat het ook zou kunnen werken met stoppen met roken.
ik rook minder dan dat ik voor mijn baclofen gebruik deed, maar heb nog geen poging gedaan helemaal te stoppen.

baclofen of lioresal.

ik bedacht me trouwens dat van 125mg naar de 100 wel n radicale afbouw is dus hou het maar op
112,50.
en zo verder af te bouwen naar 75mg
Ok, maar echt een middel om te stoppen is het dus niet? Drinken doe ik matig (wel vaak, nooit echt veel), dus daar is het geen middel voor voor mij. Blowen doe ik regelmatig maar als ik geen wiet heb, mis ik het ook niet.

Baclofen of Lioresal zeg je? Es kijken of dat in Colombia te krijgen is...

Hoe zijn jouw ervaringen? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn; een "wonder"product dat al zolang op de markt is en waar meerdere artsen niet aanwillen, dat stemt niet erg hoopvol...?

Dank je iig.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124782666
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2013 06:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, maar echt een middel om te stoppen is het dus niet? Drinken doe ik matig (wel vaak, nooit echt veel), dus daar is het geen middel voor voor mij. Blowen doe ik regelmatig maar als ik geen wiet heb, mis ik het ook niet.

Baclofen of Lioresal zeg je? Es kijken of dat in Colombia te krijgen is...

Hoe zijn jouw ervaringen? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn; een "wonder"product dat al zolang op de markt is en waar meerdere artsen niet aanwillen, dat stemt niet erg hoopvol...?

Dank je iig.
baclofen haalt de ziekelijke zucht naar een verslavend middel weg dus het zou ook bij roken kunnen werken.
anders even google gebruiken, of er resultaten mee bereikt zijn?

voor mij is baclofen een wondermiddel, 15 oktober 2011 dronk ik mn laatste alcohol..
de 16e ging ik de kliniek in, daarna heb ik op dagbehandeling gezeten en in een safehouse.
vorig jaar mei kwam ik weer ''thuis''
waarop mijn strijd tegen alcohol pas echt begon..
de ziekelijke zucht die dagelijks aanwezig was.. alcohol continue in je hoofd hebben zitten..
de strijd in een simpele supermarkt.. overal is alcohol.
op verjaardagen waar gedronken wordt, en waarbij mij t water echt in de mond liep.
zo vermoeiend..
het schuldgevoel want waarom verlang ik naar iets waarvan ik weet dat het mn leven kapot maakt?

daarom mijn besluit om baclofen te proberen..
en met resultaat.. geen zucht.. geen trek.. geen strijd meer in mn hoofd.
innerlijke rust..
dus ja het is voor mij echt een wondermiddel.
pi_124782683
Blim, de Lindsay Lohan van FOK!? _O-

Ok, zal het es navragen hier.

Alcohol is lekker, maar geen 'ziekelijke zucht' voor mij. Ik wil er ook niet mee stoppen ofzo. Roken wel, zeker in een land waar dat niet erg geaccepteerd wordt...

donderdag 11 april 2013 @ 19:28:37 #245
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_125165626
Hallo allemaal, kan ik weer veilig schrijven hier 8-) ?

ik wil toch even iets rechtzetten

quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:29 schreef Re het volgende:
adviezen zijn altijd welkom, de streep wordt getrokken als mensen tegen het advies van een arts in en zonder enige kennis van medicatie mensen gaan opdragen met andere medicatie te stoppen...

dat is in mijn ogen gewoon strafbaar
.
Ik heb niet tegen een advies van een arts gehandeld en weet ook niet waar dat vandaan komt :? .
In de eerste plaats heb ik hier gevraagd of iemand hiermee bekent was en daarna samen met diegene
besloten alles te verlagen.
De arts die voorheen gesproken is had alleen iets van "dan neem je toch minder in" verder niets en ook
geen verdere uitleg.
Vandaar mijn vraag hier.

Het geheel berust gewoon op een misverstand door een verkeerde woordkeuze mijnerzijds
Het woord "advies" van mij was/is verkeerd gekozen en niet zó bedoeld.
excuus hiervoor _O_ .
pi_125166498
dikke punt er nu achter dus.

maar hoe gaat het nu met je vriendin? nog steeds last van cravings?
  donderdag 11 april 2013 @ 22:26:39 #247
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_125174322
yep Blim

zij is helemaal terug bij af.
De seroxat weer op 30mg en de Baclofen zijn wij weer aan het opbouwen.
Deze keer in een rustiger tempo en geen geklooi.
pi_125186925
heeft het al effect de baclofen? of nog niet?
pi_125187649
Ik volg dit topic al een tijdje met interesse in het middel en heb een aantal vraagjes.

- Heeft het middel invloed op je concentratievermogen?
- Begrijp ik het goed als het je minder prikkelgevoelig maakt?
- Is het mogelijk om intensief te sporten bij gebruik?

Ik hoor graag van jullie.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:17:21 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125189467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:28 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo allemaal, kan ik weer veilig schrijven hier 8-) ?

ik wil toch even iets rechtzetten

[..]

.
Ik heb niet tegen een advies van een arts gehandeld en weet ook niet waar dat vandaan komt :? .
In de eerste plaats heb ik hier gevraagd of iemand hiermee bekent was en daarna samen met diegene
besloten alles te verlagen.
De arts die voorheen gesproken is had alleen iets van "dan neem je toch minder in" verder niets en ook
geen verdere uitleg.
Vandaar mijn vraag hier.

Het geheel berust gewoon op een misverstand door een verkeerde woordkeuze mijnerzijds
Het woord "advies" van mij was/is verkeerd gekozen en niet zó bedoeld.
excuus hiervoor _O_ .
:*
pi_125192854
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:19 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje met interesse in het middel en heb een aantal vraagjes.

- Heeft het middel invloed op je concentratievermogen?
- Begrijp ik het goed als het je minder prikkelgevoelig maakt?
- Is het mogelijk om intensief te sporten bij gebruik?

Ik hoor graag van jullie.
ik denk dat het voor iedereen anders is, omdat iedereen anders op baclofen schijnt te reageren.
in het begin is het aftasten wat voor jouw de beste dosis is.
ik merkte bij een dosis van boven de 150mg dat ik moe werd en afwezig.
voor mij een teken om dus minder te nemen.
ik heb een tijd op 5x 25mg gezeten en slik nu 4x 25mg.

ik ben prikkelgevoelig en dat is zeker minder geworden.
volgens mij is het geen probleem om intensief te sporten bij baclofen.
ik heb geen last van spierverslappingen etc..
pi_125193386
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:50 schreef Blim het volgende:

[..]

ik denk dat het voor iedereen anders is, omdat iedereen anders op baclofen schijnt te reageren.
in het begin is het aftasten wat voor jouw de beste dosis is.
ik merkte bij een dosis van boven de 150mg dat ik moe werd en afwezig.
voor mij een teken om dus minder te nemen.
ik heb een tijd op 5x 25mg gezeten en slik nu 4x 25mg.

ik ben prikkelgevoelig en dat is zeker minder geworden.
volgens mij is het geen probleem om intensief te sporten bij baclofen.
ik heb geen last van spierverslappingen etc..
Dank je voor je reactie. Ik ga me er eens in verdiepen en peilen hoe mijn huisarts tegen dit middel aankijkt.
pi_125193948
Ik kwam toevallig dit tegen, was dit al gemeld? http://www.addiction-solutions.nl/solutions/wetenschap Voor diegene die het liever in een gecontroleerde omgeving willen gebruiken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_125194327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:21 schreef truthortruth het volgende:
Ik kwam toevallig dit tegen, was dit al gemeld? http://www.addiction-solutions.nl/solutions/wetenschap Voor diegene die het liever in een gecontroleerde omgeving willen gebruiken.
¤2400.- betalen voor deelname aan een onderzoek waarbij het gaat om hoge doseringen, ik dacht altijd dat je als onderwerp voor onderzoek geld toe kreeg.
pi_125194799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:34 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
¤2400.- betalen voor deelname aan een onderzoek waarbij het gaat om hoge doseringen, ik dacht altijd dat je als onderwerp voor onderzoek geld toe kreeg.
Als ik de prijzen op internet bekijk dan kan dit nog wel wat schelen qua kosten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_125195797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:49 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de prijzen op internet bekijk dan kan dit nog wel wat schelen qua kosten.
Ik weet nog niet hoe mijn huisarts tegenover het voorschrijven staat.

Als het middel tegen zeer geringe tarieven in Zuid-Europa te koop is dan is dat nog aantrekkelijker.
pi_125196404
ik heb ook info aangevraagd voordat onderzoek, het onderzoek hoef je geen 2400 voor te betalen.
wel moet je een opname gehad hebben bij solutionss wat wel geld kost.
ook is de kans er dat je een placobo krijgt, ipv baclofen.

baclofen kan je idd gewoon in spanje kopen. 2euro voor een doosje volgens mij.
pi_125196472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:18 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Ik weet nog niet hoe mijn huisarts tegenover het voorschrijven staat.

Als het middel tegen zeer geringe tarieven in Zuid-Europa te koop is dan is dat nog aantrekkelijker.
wat is de reden dat je baclofen wilt gebruiken? alcohol?
pi_125196649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:38 schreef Blim het volgende:

[..]

wat is de reden dat je baclofen wilt gebruiken? alcohol?
Hoofdzakelijk, in mindere mate cannabis. Gaat al wel een tijd redelijk tot goed. De onrust en de 'craving' zijn erg vermoeiend, zorgt ook voor slaapproblemen.
pi_125196742
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:43 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Hoofdzakelijk, in mindere mate cannabis. Gaat al wel een tijd redelijk tot goed. De onrust en de 'craving' zijn erg vermoeiend, zorgt ook voor slaapproblemen.
cravings zijn kut ja.. ik weet er alles van.
baclofen is dan voor mij echt een uitkomst.. geen cravings meer en eindelijk eens rust in mn hoofd.
pi_125196812
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:46 schreef Blim het volgende:

[..]

cravings zijn kut ja.. ik weet er alles van.
baclofen is dan voor mij echt een uitkomst.. geen cravings meer en eindelijk eens rust in mn hoofd.
Dat zou inderdaad erg prettig zijn. Ik ga eens bedenken hoe ik mijn huisarts moet benaderen, of is het gewoon een kwestie van geluk hebben?
pi_125197426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad erg prettig zijn. Ik ga eens bedenken hoe ik mijn huisarts moet benaderen, of is het gewoon een kwestie van geluk hebben?
ik heb het boek van ameisen meegenomen, en een goed onderbouwd gesprek gevoerd.
toch weigerde mijn huisarts baclofen voor te schrijven.
het is officieel nog geen middel tegen verslaving dus daarom weigerde ze het..
kwestie van geluk hebben, miss is jouw huisarts wel wat ruimdenkender.

zo ben ik bij kick your habits terechtgekomen, zij schrijven het wel voor.
pi_125197730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:05 schreef Blim het volgende:

[..]

ik heb het boek van ameisen meegenomen, en een goed onderbouwd gesprek gevoerd.
toch weigerde mijn huisarts baclofen voor te schrijven.
het is officieel nog geen middel tegen verslaving dus daarom weigerde ze het..
kwestie van geluk hebben, miss is jouw huisarts wel wat ruimdenkender.

zo ben ik bij kick your habits terechtgekomen, zij schrijven het wel voor.
Dat is een goed idee om het wat kracht bij te zetten. Mocht hij er niet aan willen dan kan ik altijd kijken of het via Sijthoff lukt.

Bedankt voor je informatie.
pi_125197896
succes!
en laat ff weten hoe je huisarts reageerde.. ben wel benieuwd.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:09:25 #265
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_125210586
Ik ben vanmiddag bij een huisarts geweest met iemand die Baclofen wil gaan gebruiken.
Nou dat was een kort gesprek dus.
Wist er niets van af want tja...ze was ook geen verslavingsarts vertelde ze.
Nou ja...of dat wat uitmaakt ?
Zij (de ha.) wilde het eerst gaan navragen bij de Brijder van "hoe en wat", want ze wilde het
in eigen hand houden en er eerst alles van af weten
Zij nam ook totaal niets van mij aan en wilde ook niet verder praten totdat zij de Brijder had gesproken.
Op zich natuurlijk niet slecht maar dat arrogante toontje van haar !!! écht...ik moest er
naderhand wel om lachen maar toch.. :? .
Dus ik vroeg haar hoelang dit ging duren...weken of maanden...maar nee hoor, "u wordt binnen
enkele dagen gebeld" ! nou ik ben benieuwd
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:20:20 #266
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_125211095
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:46 schreef El_Matador het volgende:
2 vraagjes:
bij mij wel.
Na een paar maanden merkte ik dat ik minder rookte, liet vaker m'n sigaret opbranden in de asbak en
vergat soms m'n sigaretten mee te nemen.
Het was voor mij althans een makkelijke stap om helemaal te stoppen.

ja lioresal.
pi_125225764
Hallo Iedereen,

Iedereen bedankt voor alle informatie. Topic helemaal doorgelezen

Ik ben vandaag begonnen met de Baclofen, of Lioresal in mijn geval.

Ik heb het hier bij de plaatselijke Farmacia gehaald ( woonachtig in Spanje), en ik ga beginnen met 3x10MG voor de eerste 3 dagen en dan ophogen naar het gewenste effect.

Ik hoop regelmatig deze site van updates te kunnen voorzien. En dat de oudere leden die mij van veel informatie hebben ook weer terug komen op de site zodat deze actief blijft want zijn veel mensen die het gebruiken,
Fortune's always hiding, I looked everywhere!
pi_125230030
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 09:41 schreef WHUFC het volgende:
Hallo Iedereen,

Ik heb het hier bij de plaatselijke Farmacia gehaald ( woonachtig in Spanje), en ik ga beginnen met 3x10MG voor de eerste 3 dagen en dan ophogen naar het gewenste effect.

Ik hoop regelmatig deze site van updates te kunnen voorzien. En dat de oudere leden die mij van veel informatie hebben ook weer terug komen op de site zodat deze actief blijft want zijn veel mensen die het gebruiken,
Succes! Mag ik vragen wat je in Spanje betaald bij een apotheek voor dit middel?
pi_125230254
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:59 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Succes! Mag ik vragen wat je in Spanje betaald bij een apotheek voor dit middel?
Was voor 30x10MG en 30x25MG zo'n 7 Euro kwijt
pi_125230577
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:10 schreef WHUFC het volgende:

[..]

Was voor 30x10MG en 30x25MG zo'n 7 Euro kwijt
Dank voor de info. Mocht mijn huisarts niet mee willen werken dan kan ik altijd een leuk tripje Spanje plannen :)

Enig idee of er bij de douane problemen kunnen optreden? Lijkt mij niet, het is immers geen verboden middel in Nederland.
pi_125236703
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 09:41 schreef WHUFC het volgende:
Hallo Iedereen,

heel veel succes! hoop dat de baclofen net zo goed bij jou zn werk gaat doen als dat ie bij mij doet!
pi_125263570
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:24 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Dank voor de info. Mocht mijn huisarts niet mee willen werken dan kan ik altijd een leuk tripje Spanje plannen :)

Enig idee of er bij de douane problemen kunnen optreden? Lijkt mij niet, het is immers geen verboden middel in Nederland.
Zou het niet weten, ligt eraan hoe veel je mee neemt. Dit was het maximale wat de farmacia mij mee kon geven. Maar ze zei kom morgen terug en dan is het geen probleem.

Ik denk als je hiermee begint in ieder geval voor een paar maanden moet kopen, en een koffer vol tabletten werkt natuurlijk wel argwaan.
pi_125263601
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:03 schreef Blim het volgende:

[..]

heel veel succes! hoop dat de baclofen net zo goed bij jou zn werk gaat doen als dat ie bij mij doet!
Dank je Blim. Laten we het hopen. De eerste dag was wel raar.
pi_125270460
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:32 schreef WHUFC het volgende:

[..]

Dank je Blim. Laten we het hopen. De eerste dag was wel raar.
hoezo raar dan?
pi_125375330
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:37 schreef Blim het volgende:

[..]

hoezo raar dan?
Erg duizelig op werk, en vandaag was ik erg moe. Nog steeds geen echt succes
pi_125385035
wat is je dosering nu?

je kan te snel aan het opbouwen zijn, ik moest beginnen met 3x daags 5mg en elke 3 dagen ophogen met 5mg.
je lichaam moet wennen aan de baclofen.

3x 5mg 3 dagen
3x 10mg 3 dagen
3x 15mg 3 dagen
3x 20mg 3 dagen
etc...

maar je kan het ook nog rustiger opbouwen, en neem de baclofen met wat eten in.
als ik het op mn nuchtere maag inneem word ik ook draaierig.

nu heb ik totaal geen last gehad van bijwerkingen en heb ik behoorlijk snel opgebouwd en zo zijn er meerdere in dit topic geweest.
maar niet iedereen is hier gebaat bij, luister naar je lichaam en blijf desnoods wat langer dan 3 dagen op je dosering zitten als bijwerkingen hebt, en hoog pas weer op als je je er goed bijvoelt.
pi_125389890
Ik heb morgen een afspraak bij mijn huisarts. Fingers Crossed!
pi_125469665
Huisarts gaat zich er in verdiepen, hoor begin volgende week meer.
pi_125474642
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 06:44 schreef Blim het volgende:
wat is je dosering nu?

je kan te snel aan het opbouwen zijn, ik moest beginnen met 3x daags 5mg en elke 3 dagen ophogen met 5mg.
je lichaam moet wennen aan de baclofen.

3x 5mg 3 dagen
3x 10mg 3 dagen
3x 15mg 3 dagen
3x 20mg 3 dagen
etc...

maar je kan het ook nog rustiger opbouwen, en neem de baclofen met wat eten in.
als ik het op mn nuchtere maag inneem word ik ook draaierig.

nu heb ik totaal geen last gehad van bijwerkingen en heb ik behoorlijk snel opgebouwd en zo zijn er meerdere in dit topic geweest.
maar niet iedereen is hier gebaat bij, luister naar je lichaam en blijf desnoods wat langer dan 3 dagen op je dosering zitten als bijwerkingen hebt, en hoog pas weer op als je je er goed bijvoelt.
Ja zit nu op 4x10 binnen 7 dagen, mischien iets te snel. Maar cravings gaan wel weg. Deze week voetbal gekeken in de kroeg. En 3 biertjes gedronken over de hele wedstrijd. Normaliter doe ik dat per helft, en we hadden een goed resultaat maar gewoon naar huis gegaan. Dus dat heeft wel effect.

Gisteren bij wat boodschappen een 6 pack gekocht voor het darten (meer een gewoonte denk ik) en heb 2 gehad niet echt super zien. Die zouden anders heel snel op zijn.

Vanmorgen 2x10MG gehad, en voel het in mijn benen. Wacht wel tot ik thuis ben voor een nieuwe dosis. Waarschijnlijk gewoon 1x10, maar voel me zo vrolijk soms dat ik moet begrijpen dat het geen XTC is lol.
pi_125669273
Huisarts heeft overleg gehad met een collega die het eerder heeft voorgeschreven, deze neemt vandaag contact met mij op voor een afspraak.

Dat klinkt positief!
pi_125788713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:13 schreef WHUFC het volgende:

[..]

Ja zit nu op 4x10 binnen 7 dagen, mischien iets te snel. Maar cravings gaan wel weg. Deze week voetbal gekeken in de kroeg. En 3 biertjes gedronken over de hele wedstrijd. Normaliter doe ik dat per helft, en we hadden een goed resultaat maar gewoon naar huis gegaan. Dus dat heeft wel effect.

Gisteren bij wat boodschappen een 6 pack gekocht voor het darten (meer een gewoonte denk ik) en heb 2 gehad niet echt super zien. Die zouden anders heel snel op zijn.

Vanmorgen 2x10MG gehad, en voel het in mijn benen. Wacht wel tot ik thuis ben voor een nieuwe dosis. Waarschijnlijk gewoon 1x10, maar voel me zo vrolijk soms dat ik moet begrijpen dat het geen XTC is lol.
dat klinkt positief idd.
je wilt dus niet helemaal stoppen met drinken??
en dat vrolijke gevoel herken ik wel.. ook een bijwerking denk ik.
die euforie gaat na langer gebruik weg.
ik merk helemaal niks meer van de baclofen, eerder nam ik stipt op tijd mn volgende dosis.
mede ook omdat het wel een lekker gevoel gaf, nu vergeet ik regelmatig mn baclofen in te nemen.
4x per dag slikken is best onhandig merk ik..
pi_125788718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:08 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Huisarts heeft overleg gehad met een collega die het eerder heeft voorgeschreven, deze neemt vandaag contact met mij op voor een afspraak.

Dat klinkt positief!
oh dat klinkt heel positief!!
denk dat je geluk hebt met je huisarts!
echt heel fijn voor je joh!
pi_125800915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 07:55 schreef Blim het volgende:

[..]

dat klinkt positief idd.
je wilt dus niet helemaal stoppen met drinken??
en dat vrolijke gevoel herken ik wel.. ook een bijwerking denk ik.
die euforie gaat na langer gebruik weg.
ik merk helemaal niks meer van de baclofen, eerder nam ik stipt op tijd mn volgende dosis.
mede ook omdat het wel een lekker gevoel gaf, nu vergeet ik regelmatig mn baclofen in te nemen.
4x per dag slikken is best onhandig merk ik..
Ik wel wel graag helemaal stoppen met drinken, maar zo af en toe als er een belangrijke wedstrijd is dan is het leuk om een biertje te drinken. De barman zet hem eigelijk al klaar als ik binnenkom dus kan weinig doen lol.

Ik heb het nu een tijdje niet gebruikt en ga weer langzaam opbouwen.
pi_125933581
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 07:56 schreef Blim het volgende:

[..]

oh dat klinkt heel positief!!
denk dat je geluk hebt met je huisarts!
echt heel fijn voor je joh!
10 Mei een afspraak met de door mijn huisarts aangedragen deskundige, denk dat het wel goed komt.
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:00:00 #285
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_125974999
Had gister 75mg genomen sinds een tijdje, maar had geen effect dit keer.
pi_126021493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:00 schreef Purplesparks het volgende:
Had gister 75mg genomen sinds een tijdje, maar had geen effect dit keer.
welk effect bedoel je?
neem je af en toe gewoon een dagje 75 mg dan?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:59:09 #287
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_126029782
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:21 schreef Blim het volgende:

[..]

welk effect bedoel je?
neem je af en toe gewoon een dagje 75 mg dan?
Sporadisch neem ik nog wel eens een dosering ja van wat ik nog over heb. Meestal iets van, 75 a 125mg. Ik word er actiever van en vrolijker en vrijwel geen enkele last meer van spanning en angstgevoelens. Al zal ik het anderen niet aanraden zo'n dosis te nemen als je er niet extreem aan gewend bent. Helaas is het zo dat bij dagelijks gebruik van het middel na korte tijd al veel van de positieve effecten verdwijnen bij mij.
pi_126045161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:59 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Sporadisch neem ik nog wel eens een dosering ja van wat ik nog over heb. Meestal iets van, 75 a 125mg. Ik word er actiever van en vrolijker en vrijwel geen enkele last meer van spanning en angstgevoelens. Al zal ik het anderen niet aanraden zo'n dosis te nemen als je er niet extreem aan gewend bent. Helaas is het zo dat bij dagelijks gebruik van het middel na korte tijd al veel van de positieve effecten verdwijnen bij mij.
neem dan gewoon een xtc pil..
komt op mij nogal over dat je het gebruikt om de verkeerde redenen..
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:26:43 #289
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_126046201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:54 schreef Blim het volgende:

[..]

neem dan gewoon een xtc pil..
komt op mij nogal over dat je het gebruikt om de verkeerde redenen..
Jij neemt het ook toch niet voor hetgene waar het officieel voor bedoeld is En ik heb een hele tijd Baclofen gebruikt als anti verslavingsmiddel wat vreemd genoeg na een half jaar ongeveer weinig effect meer had. Maar ik was er genoeg onder de indruk van om deze Baclofenreeks te starten. Xtc doet weinig voor me daarnaast is Baclofen veel minder ongezond en niet verslavend. Wanneer ik af en toe van mn angsten etc kan afkomen door een dosis Baclofen vind je dat dan werkelijk misbruik?.
pi_126050113
baclofen doet ook weinig met mijn angsten, enkel de zucht neemt het bij mij weg.
de euforische stemming en het aangename gevoel wat ik in het begin kreeg, zie ik als bijwerkingen
en vind het niet meer dan logisch dat dat na langer gebruik weggaat.
ik voel ook niks meer van de baclofen als ik het inneem..
niet meer de euforie, de vrolijkheid en het warme aangename gevoel.
uiteraard ben ook ik daar erg gevoelig voor, ik ben niet voor niets verslaafd.
elk genotsmiddel wat mijn stemming beïnvloed kan ik verslaafd aan raken.

ik was bijna mn hele leven op zoek naar iets wat mn angsten dempte en wat mn stemming verbeterde.. ik wilde me altijd beter voelen dan dat ik mezelf kon laten voelen.

ik heb mezelf nu geaccepteerd, ik kan niet altijd vrolijk zijn, niemand kan dat..
en de ene dag zijn mn angsten sterker dan de andere dag maar angstig zal ik altijd blijven.
maar ik loop er niet meer voor weg, en ga de confrontaties aan met mn angsten.. wat me juist weer een goed gevoel geeft.
en bovenal ben ik nuchter, heb ik een helder hoofd en alles wat ik voel is echt.. en is niet gecreëerd
door een of ander middel.

af en toe baclofen gebruiken in een hoge dosering vanwege de euforie en tijdelijke angstdemper voor 1 dag. zie ik idd als misbruik en verslavingsgedrag.
pi_126223702
Hai Allen, ik gebruik nu al bijna 2 jaar baclofen, nadat ik een opname in een kliniek had volbracht. 7mnd intensieve therapie. Kende het al voor de opname en daar mijn natraject niet van de grond kwam gekozen voor baclo. Zit nu al anderhalf jaar op 40mg per dag en dat gaat wonderschoon!!! Ik drink heel af en toe op een gezellige avond een of twee glaasjes en vind dat meer dan voldoende.
Schielijk drinken is er niet meer bij en ook niet drinken om in een roes te komen. Ik hoop dat het forum blijft bestaan, want het heeft mij in het eerste half jaar erg geholpen.
Het is een fantastisch middel wanneer je eraan gewend bent en ik wacht nog steeds even met afbouwen, want heb geen zin in een terugval.
Wens jullie allemaal veel sukses en sterkte met het voorgeschreven krijgen van een arts. Ik heb mijn huisarts kunnen overtuigen, dat was voor mij een groot geluk.
pi_126294425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:56 schreef saine het volgende:
Hai Allen, ik gebruik nu al bijna 2 jaar baclofen, nadat ik een opname in een kliniek had volbracht. 7mnd intensieve therapie. Kende het al voor de opname en daar mijn natraject niet van de grond kwam gekozen voor baclo. Zit nu al anderhalf jaar op 40mg per dag en dat gaat wonderschoon!!! Ik drink heel af en toe op een gezellige avond een of twee glaasjes en vind dat meer dan voldoende.
Schielijk drinken is er niet meer bij en ook niet drinken om in een roes te komen. Ik hoop dat het forum blijft bestaan, want het heeft mij in het eerste half jaar erg geholpen.
Het is een fantastisch middel wanneer je eraan gewend bent en ik wacht nog steeds even met afbouwen, want heb geen zin in een terugval.
Wens jullie allemaal veel sukses en sterkte met het voorgeschreven krijgen van een arts. Ik heb mijn huisarts kunnen overtuigen, dat was voor mij een groot geluk.
Dank je Saine voor het delen van jouw ervaring. Heb alle delen gelezen van dit topic en heb straks een afspraak om Baclofen voorgeschreven te krijgen.

Ik zal later vandaag laten weten of het lukt.
pi_126304128
Vanochtend naar de verslavingsarts geweest en het is gelukt. Eerst mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik veel heb gelezen over Baclofen en de werking er van.

Hij drong eerst aan drie maanden Naltrexon te gebruiken, hierop heb ik subtiel laten weten dat ik toch graag Baclofen voorgeschreven wilde krijgen. Hij liet uiteindelijk de keus aan mij, wat ik erg kan waarderen.

Eerste week 2 keer 10 mg per dag. Volgende week vrijdag terug voor evaluatie en lichamelijk onderzoek om vervolgens te verdubbelen. Heb de eerste 10mg vanochtend genomen, ben een beetje misselijk en heb een licht opgejaagd gevoel.

Ik zal mijn bevindingen hier regelmatig posten. Hoop dat het topic weer een beetje leven krijgt.
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:20:06 #294
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_126592310
Ik vind het maar vreemd, iedereen begint met 3 x 5mg. als ik me niet vergis en dan zegt die verslavingsarts
begin maar met 2 x 10 de eerste week.
Lijkt mij aan de hoge kant maar ja, wie ben ik.
pi_126599301
2x 10 is idd apart.
kan je beter 4x 5 doen.
zeker als je na 10mg al last van bijwerkingen hebt.

nog steeds misselijk??
en hoe gaat t met de rest?
pi_126627181
Mijn bevindingen na week één (2x 10 mg en na 4 dagen 3 x 10 mg):

- Misselijkheid en opgejaagd gevoel zijn minder. Wel merk ik een sterke focus en ben ik erg to the point. Heel soms zie ik wat vlekjes. Deze bijwerkingen zijn erg makkelijk mee om te gaan en ervaar ik niet als hinderlijk.

- Ben intensief blijven sporten. Moet hier wel op letten aangezien het toch een spierverslapper is. Duursporten iets snellere ademhaling en hogere hartslag.

- Had een feestje, na het derde biertje moest ik echt werken om het naar binnen te krijgen en ben ik overgegaan op water. Bizarre ervaring.

- Doordeweeks af en toe in de avond nog wel trek gehad, niet aan toegegevan. Dit omdat ik het niet te laat op de avond wil slikken, bij te laat gebruik wat moeite met inslapen.

- Net weer langs de arts geweest, lichamelijke controle, hartslag en bloeddruk. Ervaringen besproken. Opvoeren naar 40mg per dag en toestemming om naar eigen inzicht te verhogen naar 75 / 80 mg per dag in de komende drie weken. Daarna weer bespreken.

Al met al ben ik positief en zeer benieuwd hoe de komende tijd gaat verlopen. Prettig om niet met grote regelmaat brak wakker te worden, meer energie. Arts wil mijn bevindingen gebruiken voor een publicatie over het middel.

Zou wel eens een belangrijk middel kunnen worden binnen de verslavingszorg!
pi_126642822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:20 schreef Kratos58 het volgende:
Ik vind het maar vreemd, iedereen begint met 3 x 5mg. als ik me niet vergis en dan zegt die verslavingsarts
begin maar met 2 x 10 de eerste week.
Lijkt mij aan de hoge kant maar ja, wie ben ik.
Het is en blijft een middel waar (wetenschappelijk) weinig over bekend is. Hij gaf aan met de dosering rekening te houden met mijn fysieke gesteldheid, ik ben jong, sportief (extreem lage hartslag) en mijn bloeddruk is prima. Vandaar waarschijnlijk 2 x 10 mg.

Mijn eerste bijwerkingen zijn niet ernstig geweest, te vergelijken met het drinken van een espresso te veel. Dus wat dat betreft denk ik dat het niet verkeerd is geweest.

Ik heb niet per drie dagen verhoogd en ga dat nu ook niet doen. Ik denk dat het een middel is waarbij je niet op voorhand kan zeggen hoe er verhoogd moet worden, dat is per persoon anders.

Zoals bij elk medicijn moet het opbouwen rustig gebeuren, zoals ook bij mij.

Ik hoop dat dit topic weer wat meer leven gaat krijgen, het is altijd fijn om ervaringen uit te wisselen.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:23:07 #298
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_126643901
Ja juist omdat je het rustig op moet bouwen vind ik dit vreemd.
Ik begon met 3 x 5mg en heb dat 14 dagen volgehouden ivm bijwerkingen.
Toen pas naar 3 x 10mg. wat ik maanden geslikt heb omdat ik géén "onrust" bespeurde.
Pas toen de "onrust" zich weer melden ben ik gaan verhogen naar 3 x 15mg. enz.
Ik ben nu alcoholvrij sinds ruim 2 1/2 jaar en zit nog steeds op 60mg.p/d.
Ik denk dat je te snel gaat en geen ruimte over laat om het z'n werk te laten doen.
Maar dat is mijn mening/ervaring natuurlijk.
pi_126644109
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:23 schreef Kratos58 het volgende:
Ja juist omdat je het rustig op moet bouwen vind ik dit vreemd.
Ik begon met 3 x 5mg en heb dat 14 dagen volgehouden ivm bijwerkingen.
Toen pas naar 3 x 10mg. wat ik maanden geslikt heb omdat ik géén "onrust" bespeurde.
Pas toen de "onrust" zich weer melden ben ik gaan verhogen naar 3 x 15mg. enz.
Ik ben nu alcoholvrij sinds ruim 2 1/2 jaar en zit nog steeds op 60mg.p/d.
Ik denk dat je te snel gaat en geen ruimte over laat om het z'n werk te laten doen.
Maar dat is mijn mening/ervaring natuurlijk.
Heb je eerst verhoogd en daarna naar beneden gegaan tot deze onderhoudsdosering? Of heb je langzaam opgebouwd tot aan 60mg?

Wie heeft jouw begeleiding gedaan?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:50:01 #300
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_126662896
Sorry ik had je verkeerd gelezen, je bent juist goed bezig.

Ik heb het langzaam opgebouwd naar die 60mg., juist om niet op zo'n hoge dosis te komen.
En dat beviel mij goed, helemaal geen bijwerkingen gehad.

Niemand heeft mij begeleid, ik heb veel op fora gelezen en ben zo begonnen.
Je moet gewoon je koppie erbij blijven houden en goed luisteren naar je lichaam.
Daarnaast geef het de tijd om aan je lichaam te wennen en verhoog niet als je lichaam
er niet om vraagt.
Zo denk ik erover, het zijn tenslotte geen snoepjes. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')