Iedere verslaving en ieder mens is anders, maar na vele, vele jaren in de ambulante zorg kan ik me er helemaal niks bij voorstellen dat iemand dat kan helpen. Hoe doet het dat wel voor jou?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Blim het volgende:
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.
het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:50 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Iedere verslaving en ieder mens is anders, maar na vele, vele jaren in de ambulante zorg kan ik me er helemaal niks bij voorstellen dat iemand dat kan helpen. Hoe doet het dat wel voor jou?
wat is je huidige dosering van Baclofen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:34 schreef Blim het volgende:
[..]
het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.
de gesprekken en opdrachten stellen niet zoveel voor..
Er worden me dingen verteld die ik al weet, opdrachten zijn ook vrij standaard.
merk ik nu..
Gebruik jij baclofen?
Wan! ja t is wel jammer he dat het topic niet zo heel best loopt, ben toch ook wel nieuwsgierig
naar ervaringen van meerdere baclofen gebruikers..
ik ben een beetje aan het schuiven met doseringen.. ik ben zo moe s avonds.. heb jij dat ook?
maar totzover nog geen enkel effect? betreft de veslavingsbehoefte dan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:42 schreef Blim het volgende:
3x 37,5 1x 25 maar omdat ik zo moe ben s avonds
doe ik nu 2x 37,5 en 2x 25 gaat wel beter..
oh okee. Baseerde me even opquote:
het gedeelte dat 'het werkt bij jou ook niet' maar heb ik waarschijnlijk verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:34 schreef Blim het volgende:
[..]
het werkt bij mij ook niet, maar heb de keus gemaakt omdat zij wel baclofen voorschrijven.
de gesprekken en opdrachten stellen niet zoveel voor..
Er worden me dingen verteld die ik al weet, opdrachten zijn ook vrij standaard.
merk ik nu..
Gebruik jij baclofen?
Wan! ja t is wel jammer he dat het topic niet zo heel best loopt, ben toch ook wel nieuwsgierig
naar ervaringen van meerdere baclofen gebruikers..
ik ben een beetje aan het schuiven met doseringen.. ik ben zo moe s avonds.. heb jij dat ook?
ahzo, jah ben ik waarschijnlijk te lui geweest in het lezen van voorgaande posts. my bad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:55 schreef Blim het volgende:
ik had het over de gesprekken en opdrachten die weinig effect op me hebben..
baclofen werkt zeker wel.
vanaf half januari ongeveer..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 06:58 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
ahzo, jah ben ik waarschijnlijk te lui geweest in het lezen van voorgaande posts. my bad.Hoelang neem je al Baclofen?
Ok, het reageert idd erg verschillend bij mensen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:00 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo Sienna,
Ik gebruik momenteel 80mg. per dag voor alcoholisme.
Ik heb ook geen nadelen bij het slapen gaan, alles gaat gewoon door![]()
Het blijkt wel dat iedereen er anders op reageerd.
dit snap ik niet helemaal. klinkt toch als behoorlijk verslavend, als je niet zomaar kan stoppen, omdat je dan doodziek wordt, en je dus een lange periode moet afbouwen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:31 schreef Maxum het volgende:
@ sylvi777,
[..]
Nee, dat kan niet. Baclofen bouwt een 'spiegel' op in je bloed. En dat kost tijd. Je kunt het absoluut niet zomaar te pas en te onpas slikken. Daar word je doodziek van en is in een hoge dosis ook gevaarlijk. Als je met Baclofen begint moet je het blijven gebruiken, het liefst op reguliere tijden.
Je kunt er wel mee stoppen wanneer je maar wilt, met inachtneming van een afbouw periode, die ongeveer gelijk staat aan de opbouw periode.
absoluut niet verslavend, kun je er veilig mee beginnen.
dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:21 schreef Kratos58 het volgende:
Ja Sienna daar doe je verstandig aan, niet te laat innemen.
Ik heb daar ook last van.
Bedankt voor je antwoord omtrent de seroxat, het zal ongetwijfeld negatief op elkaar reageren maar wat nu ?
ik heb geadviseerd om de seroxat af te bouwen omdat de Baclofen ook een rustgever en angstbestrijder is.
Zal het verklaren waarom mijn laatste post verwijderd was. De gehele Baclofen topic reeks bestaat grotendeels uit het geven van adviezen betreft de medicatie.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:00 schreef Re het volgende:
[..]
dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)
Je bent geen arts, en wie weet zelfs strafbaar. En dan ook nog mensen afzeiken die er iets over zeggen
Dat vind ik heel erg jammer Re,quote:Op maandag 11 maart 2013 09:00 schreef Re het volgende:
[..]
dan zal ik het nog maar een keertje zeggen, het is niet toegestaan om hier doktersadviezen te geven, jij bent geen arts, jij hebt er geen enkele reet verstand van wat je hier nu doet, met dit soort adviezen speel je met vuur, je bent gevaarlijk bezig, jammer dat ik het niet eerder zag (dacht dat het we een topic was om te vertrouwen)
Je bent geen arts, en wie weet zelfs strafbaar. En dan ook nog mensen afzeiken die er iets over zeggen
Heb daar zelf nooit iets van opgemerkt zelfs niet tot op 400mg/d dosering. Bij enige oververmoeidheid in combinatie met Baclofen had ik soms wel lichte spasmen/samentrekkingen in m'n vinger en handen. Maar ook slechts een paar enkele keren voorgekomen.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:56 schreef SiennaForrest het volgende:
Ja ik merk dat wel, doe aan fitness en mountainbiken en merk soms na een tablet van 10 mg al wat 'knikkende knieën' en een slap gevoel in bepaalde spieren. Voelt allemaal wat minder stabiel aan.
Ik merk dit niet altijd, maar soms juist in behoorlijke mate, zodat sporten eigenlijk even niet handig is. Maar goed, dat is logisch, want dat is juist de werking van het middel, maar was benieuwd of iemand dat al herkende in lage doses.
Oke, maar dat is een behoorlijke dosis dan. Die lichte spasmen herken ik ook wel, maar dat is bij de wat hogere dosis pas bij mij (60 mg).quote:Op zondag 24 maart 2013 00:59 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Heb daar zelf nooit iets van opgemerkt zelfs niet tot op 400mg/d dosering. Bij enige oververmoeidheid in combinatie met Baclofen had ik soms wel lichte spasmen/samentrekkingen in m'n vinger en handen. Maar ook slechts een paar enkele keren voorgekomen.
Iets minder effect ook bij mij, zit nu niet standaard aan de Baclofen. Maar kan nog steeds 200/250mg nemen op een dag zonder echt bewust te zijn van (bij)werkingen.quote:Op zondag 24 maart 2013 01:02 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Oke, maar dat is een behoorlijke dosis dan. Die lichte spasmen herken ik ook wel, maar dat is bij de wat hogere dosis pas bij mij (60 mg).
ik denk dat het ook zou kunnen werken met stoppen met roken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:46 schreef El_Matador het volgende:
2 vraagjes:
- Werkt dit ook als je wil stoppen met roken?
- Zijn er andere namen voor Baclofen (lijkt me een merknaam)?
Ok, maar echt een middel om te stoppen is het dus niet? Drinken doe ik matig (wel vaak, nooit echt veel), dus daar is het geen middel voor voor mij. Blowen doe ik regelmatig maar als ik geen wiet heb, mis ik het ook niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 06:25 schreef Blim het volgende:
[..]
ik denk dat het ook zou kunnen werken met stoppen met roken.
ik rook minder dan dat ik voor mijn baclofen gebruik deed, maar heb nog geen poging gedaan helemaal te stoppen.
baclofen of lioresal.
ik bedacht me trouwens dat van 125mg naar de 100 wel n radicale afbouw is dus hou het maar op
112,50.
en zo verder af te bouwen naar 75mg
baclofen haalt de ziekelijke zucht naar een verslavend middel weg dus het zou ook bij roken kunnen werken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 06:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar echt een middel om te stoppen is het dus niet? Drinken doe ik matig (wel vaak, nooit echt veel), dus daar is het geen middel voor voor mij. Blowen doe ik regelmatig maar als ik geen wiet heb, mis ik het ook niet.
Baclofen of Lioresal zeg je? Es kijken of dat in Colombia te krijgen is...
Hoe zijn jouw ervaringen? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn; een "wonder"product dat al zolang op de markt is en waar meerdere artsen niet aanwillen, dat stemt niet erg hoopvol...?
Dank je iig.
.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:29 schreef Re het volgende:
adviezen zijn altijd welkom, de streep wordt getrokken als mensen tegen het advies van een arts in en zonder enige kennis van medicatie mensen gaan opdragen met andere medicatie te stoppen...
dat is in mijn ogen gewoon strafbaar
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:28 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo allemaal, kan ik weer veilig schrijven hier?
ik wil toch even iets rechtzetten
[..]
.
Ik heb niet tegen een advies van een arts gehandeld en weet ook niet waar dat vandaan komt.
In de eerste plaats heb ik hier gevraagd of iemand hiermee bekent was en daarna samen met diegene
besloten alles te verlagen.
De arts die voorheen gesproken is had alleen iets van "dan neem je toch minder in" verder niets en ook
geen verdere uitleg.
Vandaar mijn vraag hier.
Het geheel berust gewoon op een misverstand door een verkeerde woordkeuze mijnerzijds
Het woord "advies" van mij was/is verkeerd gekozen en niet zó bedoeld.
excuus hiervoor.
ik denk dat het voor iedereen anders is, omdat iedereen anders op baclofen schijnt te reageren.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:19 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje met interesse in het middel en heb een aantal vraagjes.
- Heeft het middel invloed op je concentratievermogen?
- Begrijp ik het goed als het je minder prikkelgevoelig maakt?
- Is het mogelijk om intensief te sporten bij gebruik?
Ik hoor graag van jullie.
Dank je voor je reactie. Ik ga me er eens in verdiepen en peilen hoe mijn huisarts tegen dit middel aankijkt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:50 schreef Blim het volgende:
[..]
ik denk dat het voor iedereen anders is, omdat iedereen anders op baclofen schijnt te reageren.
in het begin is het aftasten wat voor jouw de beste dosis is.
ik merkte bij een dosis van boven de 150mg dat ik moe werd en afwezig.
voor mij een teken om dus minder te nemen.
ik heb een tijd op 5x 25mg gezeten en slik nu 4x 25mg.
ik ben prikkelgevoelig en dat is zeker minder geworden.
volgens mij is het geen probleem om intensief te sporten bij baclofen.
ik heb geen last van spierverslappingen etc..
¤2400.- betalen voor deelname aan een onderzoek waarbij het gaat om hoge doseringen, ik dacht altijd dat je als onderwerp voor onderzoek geld toe kreeg.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:21 schreef truthortruth het volgende:
Ik kwam toevallig dit tegen, was dit al gemeld? http://www.addiction-solutions.nl/solutions/wetenschap Voor diegene die het liever in een gecontroleerde omgeving willen gebruiken.
Als ik de prijzen op internet bekijk dan kan dit nog wel wat schelen qua kosten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:34 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
¤2400.- betalen voor deelname aan een onderzoek waarbij het gaat om hoge doseringen, ik dacht altijd dat je als onderwerp voor onderzoek geld toe kreeg.
Ik weet nog niet hoe mijn huisarts tegenover het voorschrijven staat.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:49 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de prijzen op internet bekijk dan kan dit nog wel wat schelen qua kosten.
wat is de reden dat je baclofen wilt gebruiken? alcohol?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:18 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Ik weet nog niet hoe mijn huisarts tegenover het voorschrijven staat.
Als het middel tegen zeer geringe tarieven in Zuid-Europa te koop is dan is dat nog aantrekkelijker.
Hoofdzakelijk, in mindere mate cannabis. Gaat al wel een tijd redelijk tot goed. De onrust en de 'craving' zijn erg vermoeiend, zorgt ook voor slaapproblemen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:38 schreef Blim het volgende:
[..]
wat is de reden dat je baclofen wilt gebruiken? alcohol?
cravings zijn kut ja.. ik weet er alles van.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:43 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Hoofdzakelijk, in mindere mate cannabis. Gaat al wel een tijd redelijk tot goed. De onrust en de 'craving' zijn erg vermoeiend, zorgt ook voor slaapproblemen.
Dat zou inderdaad erg prettig zijn. Ik ga eens bedenken hoe ik mijn huisarts moet benaderen, of is het gewoon een kwestie van geluk hebben?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:46 schreef Blim het volgende:
[..]
cravings zijn kut ja.. ik weet er alles van.
baclofen is dan voor mij echt een uitkomst.. geen cravings meer en eindelijk eens rust in mn hoofd.
ik heb het boek van ameisen meegenomen, en een goed onderbouwd gesprek gevoerd.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad erg prettig zijn. Ik ga eens bedenken hoe ik mijn huisarts moet benaderen, of is het gewoon een kwestie van geluk hebben?
Dat is een goed idee om het wat kracht bij te zetten. Mocht hij er niet aan willen dan kan ik altijd kijken of het via Sijthoff lukt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:05 schreef Blim het volgende:
[..]
ik heb het boek van ameisen meegenomen, en een goed onderbouwd gesprek gevoerd.
toch weigerde mijn huisarts baclofen voor te schrijven.
het is officieel nog geen middel tegen verslaving dus daarom weigerde ze het..
kwestie van geluk hebben, miss is jouw huisarts wel wat ruimdenkender.
zo ben ik bij kick your habits terechtgekomen, zij schrijven het wel voor.
bij mij wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:46 schreef El_Matador het volgende:
2 vraagjes:
- Werkt dit ook als je wil stoppen met roken?
- Zijn er andere namen voor Baclofen (lijkt me een merknaam)?
Succes! Mag ik vragen wat je in Spanje betaald bij een apotheek voor dit middel?quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:41 schreef WHUFC het volgende:
Hallo Iedereen,
Iedereen bedankt voor alle informatie. Topic helemaal doorgelezen
Ik ben vandaag begonnen met de Baclofen, of Lioresal in mijn geval.
Ik heb het hier bij de plaatselijke Farmacia gehaald ( woonachtig in Spanje), en ik ga beginnen met 3x10MG voor de eerste 3 dagen en dan ophogen naar het gewenste effect.
Ik hoop regelmatig deze site van updates te kunnen voorzien. En dat de oudere leden die mij van veel informatie hebben ook weer terug komen op de site zodat deze actief blijft want zijn veel mensen die het gebruiken,
Was voor 30x10MG en 30x25MG zo'n 7 Euro kwijtquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:59 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Succes! Mag ik vragen wat je in Spanje betaald bij een apotheek voor dit middel?
Dank voor de info. Mocht mijn huisarts niet mee willen werken dan kan ik altijd een leuk tripje Spanje plannenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:10 schreef WHUFC het volgende:
[..]
Was voor 30x10MG en 30x25MG zo'n 7 Euro kwijt
heel veel succes! hoop dat de baclofen net zo goed bij jou zn werk gaat doen als dat ie bij mij doet!quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:41 schreef WHUFC het volgende:
Hallo Iedereen,
Iedereen bedankt voor alle informatie. Topic helemaal doorgelezen
Ik ben vandaag begonnen met de Baclofen, of Lioresal in mijn geval.
Ik heb het hier bij de plaatselijke Farmacia gehaald ( woonachtig in Spanje), en ik ga beginnen met 3x10MG voor de eerste 3 dagen en dan ophogen naar het gewenste effect.
Ik hoop regelmatig deze site van updates te kunnen voorzien. En dat de oudere leden die mij van veel informatie hebben ook weer terug komen op de site zodat deze actief blijft want zijn veel mensen die het gebruiken,
Zou het niet weten, ligt eraan hoe veel je mee neemt. Dit was het maximale wat de farmacia mij mee kon geven. Maar ze zei kom morgen terug en dan is het geen probleem.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:24 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dank voor de info. Mocht mijn huisarts niet mee willen werken dan kan ik altijd een leuk tripje Spanje plannen
Enig idee of er bij de douane problemen kunnen optreden? Lijkt mij niet, het is immers geen verboden middel in Nederland.
Dank je Blim. Laten we het hopen. De eerste dag was wel raar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:03 schreef Blim het volgende:
[..]
heel veel succes! hoop dat de baclofen net zo goed bij jou zn werk gaat doen als dat ie bij mij doet!
hoezo raar dan?quote:Op zondag 14 april 2013 13:32 schreef WHUFC het volgende:
[..]
Dank je Blim. Laten we het hopen. De eerste dag was wel raar.
Erg duizelig op werk, en vandaag was ik erg moe. Nog steeds geen echt succesquote:
Ja zit nu op 4x10 binnen 7 dagen, mischien iets te snel. Maar cravings gaan wel weg. Deze week voetbal gekeken in de kroeg. En 3 biertjes gedronken over de hele wedstrijd. Normaliter doe ik dat per helft, en we hadden een goed resultaat maar gewoon naar huis gegaan. Dus dat heeft wel effect.quote:Op woensdag 17 april 2013 06:44 schreef Blim het volgende:
wat is je dosering nu?
je kan te snel aan het opbouwen zijn, ik moest beginnen met 3x daags 5mg en elke 3 dagen ophogen met 5mg.
je lichaam moet wennen aan de baclofen.
3x 5mg 3 dagen
3x 10mg 3 dagen
3x 15mg 3 dagen
3x 20mg 3 dagen
etc...
maar je kan het ook nog rustiger opbouwen, en neem de baclofen met wat eten in.
als ik het op mn nuchtere maag inneem word ik ook draaierig.
nu heb ik totaal geen last gehad van bijwerkingen en heb ik behoorlijk snel opgebouwd en zo zijn er meerdere in dit topic geweest.
maar niet iedereen is hier gebaat bij, luister naar je lichaam en blijf desnoods wat langer dan 3 dagen op je dosering zitten als bijwerkingen hebt, en hoog pas weer op als je je er goed bijvoelt.
dat klinkt positief idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:13 schreef WHUFC het volgende:
[..]
Ja zit nu op 4x10 binnen 7 dagen, mischien iets te snel. Maar cravings gaan wel weg. Deze week voetbal gekeken in de kroeg. En 3 biertjes gedronken over de hele wedstrijd. Normaliter doe ik dat per helft, en we hadden een goed resultaat maar gewoon naar huis gegaan. Dus dat heeft wel effect.
Gisteren bij wat boodschappen een 6 pack gekocht voor het darten (meer een gewoonte denk ik) en heb 2 gehad niet echt super zien. Die zouden anders heel snel op zijn.
Vanmorgen 2x10MG gehad, en voel het in mijn benen. Wacht wel tot ik thuis ben voor een nieuwe dosis. Waarschijnlijk gewoon 1x10, maar voel me zo vrolijk soms dat ik moet begrijpen dat het geen XTC is lol.
oh dat klinkt heel positief!!quote:Op woensdag 24 april 2013 07:08 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Huisarts heeft overleg gehad met een collega die het eerder heeft voorgeschreven, deze neemt vandaag contact met mij op voor een afspraak.
Dat klinkt positief!
Ik wel wel graag helemaal stoppen met drinken, maar zo af en toe als er een belangrijke wedstrijd is dan is het leuk om een biertje te drinken. De barman zet hem eigelijk al klaar als ik binnenkom dus kan weinig doen lol.quote:Op zaterdag 27 april 2013 07:55 schreef Blim het volgende:
[..]
dat klinkt positief idd.
je wilt dus niet helemaal stoppen met drinken??
en dat vrolijke gevoel herken ik wel.. ook een bijwerking denk ik.
die euforie gaat na langer gebruik weg.
ik merk helemaal niks meer van de baclofen, eerder nam ik stipt op tijd mn volgende dosis.
mede ook omdat het wel een lekker gevoel gaf, nu vergeet ik regelmatig mn baclofen in te nemen.
4x per dag slikken is best onhandig merk ik..
10 Mei een afspraak met de door mijn huisarts aangedragen deskundige, denk dat het wel goed komt.quote:Op zaterdag 27 april 2013 07:56 schreef Blim het volgende:
[..]
oh dat klinkt heel positief!!
denk dat je geluk hebt met je huisarts!
echt heel fijn voor je joh!
welk effect bedoel je?quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:00 schreef Purplesparks het volgende:
Had gister 75mg genomen sinds een tijdje, maar had geen effect dit keer.
Sporadisch neem ik nog wel eens een dosering ja van wat ik nog over heb. Meestal iets van, 75 a 125mg. Ik word er actiever van en vrolijker en vrijwel geen enkele last meer van spanning en angstgevoelens. Al zal ik het anderen niet aanraden zo'n dosis te nemen als je er niet extreem aan gewend bent. Helaas is het zo dat bij dagelijks gebruik van het middel na korte tijd al veel van de positieve effecten verdwijnen bij mij.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:21 schreef Blim het volgende:
[..]
welk effect bedoel je?
neem je af en toe gewoon een dagje 75 mg dan?
neem dan gewoon een xtc pil..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:59 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Sporadisch neem ik nog wel eens een dosering ja van wat ik nog over heb. Meestal iets van, 75 a 125mg. Ik word er actiever van en vrolijker en vrijwel geen enkele last meer van spanning en angstgevoelens. Al zal ik het anderen niet aanraden zo'n dosis te nemen als je er niet extreem aan gewend bent. Helaas is het zo dat bij dagelijks gebruik van het middel na korte tijd al veel van de positieve effecten verdwijnen bij mij.
Jij neemt het ook toch niet voor hetgene waar het officieel voor bedoeld is En ik heb een hele tijd Baclofen gebruikt als anti verslavingsmiddel wat vreemd genoeg na een half jaar ongeveer weinig effect meer had. Maar ik was er genoeg onder de indruk van om deze Baclofenreeks te starten. Xtc doet weinig voor me daarnaast is Baclofen veel minder ongezond en niet verslavend. Wanneer ik af en toe van mn angsten etc kan afkomen door een dosis Baclofen vind je dat dan werkelijk misbruik?.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:54 schreef Blim het volgende:
[..]
neem dan gewoon een xtc pil..
komt op mij nogal over dat je het gebruikt om de verkeerde redenen..
Dank je Saine voor het delen van jouw ervaring. Heb alle delen gelezen van dit topic en heb straks een afspraak om Baclofen voorgeschreven te krijgen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:56 schreef saine het volgende:
Hai Allen, ik gebruik nu al bijna 2 jaar baclofen, nadat ik een opname in een kliniek had volbracht. 7mnd intensieve therapie. Kende het al voor de opname en daar mijn natraject niet van de grond kwam gekozen voor baclo. Zit nu al anderhalf jaar op 40mg per dag en dat gaat wonderschoon!!! Ik drink heel af en toe op een gezellige avond een of twee glaasjes en vind dat meer dan voldoende.
Schielijk drinken is er niet meer bij en ook niet drinken om in een roes te komen. Ik hoop dat het forum blijft bestaan, want het heeft mij in het eerste half jaar erg geholpen.
Het is een fantastisch middel wanneer je eraan gewend bent en ik wacht nog steeds even met afbouwen, want heb geen zin in een terugval.
Wens jullie allemaal veel sukses en sterkte met het voorgeschreven krijgen van een arts. Ik heb mijn huisarts kunnen overtuigen, dat was voor mij een groot geluk.
Het is en blijft een middel waar (wetenschappelijk) weinig over bekend is. Hij gaf aan met de dosering rekening te houden met mijn fysieke gesteldheid, ik ben jong, sportief (extreem lage hartslag) en mijn bloeddruk is prima. Vandaar waarschijnlijk 2 x 10 mg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:20 schreef Kratos58 het volgende:
Ik vind het maar vreemd, iedereen begint met 3 x 5mg. als ik me niet vergis en dan zegt die verslavingsarts
begin maar met 2 x 10 de eerste week.
Lijkt mij aan de hoge kant maar ja, wie ben ik.
Heb je eerst verhoogd en daarna naar beneden gegaan tot deze onderhoudsdosering? Of heb je langzaam opgebouwd tot aan 60mg?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:23 schreef Kratos58 het volgende:
Ja juist omdat je het rustig op moet bouwen vind ik dit vreemd.
Ik begon met 3 x 5mg en heb dat 14 dagen volgehouden ivm bijwerkingen.
Toen pas naar 3 x 10mg. wat ik maanden geslikt heb omdat ik géén "onrust" bespeurde.
Pas toen de "onrust" zich weer melden ben ik gaan verhogen naar 3 x 15mg. enz.
Ik ben nu alcoholvrij sinds ruim 2 1/2 jaar en zit nog steeds op 60mg.p/d.
Ik denk dat je te snel gaat en geen ruimte over laat om het z'n werk te laten doen.
Maar dat is mijn mening/ervaring natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |