abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106765579

In dit topic komen mensen samen die verslaafd zijn aan alcohol, blowen, GHB, cocaïne of medicijnen. Je zal hier succesverhalen lezen van mensen die met het middel Baclofen (Lioresal) zonder al teveel moeite gestopt zijn met hun verslaving en een totaal nieuw leven opbouwen.

Artikel over Baclofen op Wikipedia (klik op de spoiler):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze lazen het boek “het einde van mijn verslaving” van de Franse Cardioloog Olivier Ameisen. Deze man was jarenlang zwaar verslaafd aan drinken (comazuipen). Hij stopte, na zelf geëxperimenteerd te hebben met het middel Baclofen voorgoed met drinken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit topic beschrijven mensen hun weg en ervaringen naar het einde van hun verslaving. Neem de tijd en lees alle topics eens door, je zal versteld staan van de succesvolle verhalen die users hier beschrijven.

Baclofen is een eeuwenoud middel. Het wordt gebruikt voor mensen met spasmen. Omdat er geen patent meer op het middel rust wordt er geen onderzoek meer gedaan. Het middel zelf is zeer goedkoop.

Baclofen zelf is niet verslavend. Het zorgt voor rust in je lichaam, waardoor veel mensen de rust niet meer hoeven te zoeken in verslavende middelen.

Veel mensen hebben moeite om dit middel voorgeschreven te krijgen. Veel huisartsen en vooral hulpverleners bij de reguliere verslavingszorg staan niet open voor dit experiment omdat er geen onderzoek gedaan is om Baclofen voor te schrijven als middel tegen verslavingen. Het is jammer, maar je moet dus gewoon geluk hebben dat je huisarts je de kans geeft om hiermee te beginnen.
Stap naar je huisarts en neem zoveel mogelijk informatie mee. Print de Openingspost van dit topic uit. Print het wikipedia-artikel uit en bestel het boek van Olivier Ameisen bij www.Bol.com. Neem iemand mee die dicht bij je staat, samen sta je sterk. Probeer je huisarts te overtuigen dat het beter is om dit middel te gebruiken dan nog (jarenlang) door te gaan met je middelenmisbruik Stel voor dat je een verklaring tekent waarin je zegt dit op eigen risico te doen en de huisarts niet verantwoordelijk is.

Wanneer je huisarts voet bij stuk houdt, probeer dan eens in contact te komen met een andere huisarts.

Vraag nooit aan users in dit topic om iets te regelen, dit wordt absoluut niet gewaardeerd!

Volgens de bijsluiter:
“Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.”

• Dag - 01, 02, 03: - 3 x 05 mg = 15 mg
• Dag - 04, 05, 06: - 3x 10 mg = 30 mg
• Dag - 07, 08, 09: - 3x 15 mg = 45 mg
• Dag - 10, 11, 12: - 3x 20 mg = 60 mg
• Dag - 13, 14, 15: - 3x 25 mg = 75 mg

Het beste is om dan eens een tijdje op de laatste dosis te blijven. Maar voel je je niet lekker, gaat het te snel, doe dan een stapje terug en blijf op de dosis die goed voelde. Je hoeft niet op te hogen. Sommige mensen voelen zich perfect bij weinig, anderen voelen zich pas goed bij een hele hoge dosis. Omdat er geen richtlijnen zijn en er geen onderzoek naar gedaan is zal je dus vooral naar je eigen lichaam moeten luisteren. Je kan ophogen, maar meestal is 150 mg toch echt de max.

Belangrijkste is dat je niet te snel gaat met ophogen en in het begin je schema aanhoudt. Maak een schema in Word of houd het bij in een schriftje.

Het blijft experimenteren. Je kan ook eens proberen om vaker per dag kleinere dosis te nemen.

Na een tijdje zal je als het goed is merken dat je gewoon geen zin meer hebt in je middelenmisbruik. Er gaat een wereld voor je open. Je zal op den duur zelfs een gevoel van pure innerlijke rust ervaren.

In dit topic vinden we steun bij elkaar. Je vindt hier veel verschillende mensen, van jong tot oud, met verschillende verslavingsproblematieken. Door je verhaal hier op te schrijven help je jezelf en natuurlijk weer anderen. Het is heel fijn om steun van elkaar te krijgen.
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_106766784
En weer een nieuwe! De vorige had meer dan 11.000 views, dat is enorm veel!
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_106804188
Fantastisch die topics over baclofen! Ik dacht zelf ook een nieuwe topic op te starten op dit forum, maar kreeg alleen maar negatieve reacties. Zeer triest. Vanwege alle positieve berichten heb ik mijn psychiater gevraagd om baclofen, maar zij wil dit niet voorschrijven omdat ze er niet bekend mee is. Ze heeft het ook aan haar collega's gevraagd en die willen er ook niet aan. Nu ga ik binnenkort naar de GGZ dubbeldiagnose in Breda. Weet iemand of men daar wel bekend is met baclofen en dit ook voorschrijft? Ik wil anders ook best naar een andere arts gaan, maar heb geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken. Mijn huisarts heeft me naar mijn huidige psychiater doorverwezen, dus bij haar hoef ik ook niet aan te kloppen. Weet iemand misschien of Kentron/GGZ Breda baclofen voorschrijven of kent iemand een andere arts in regio Breda die daar wel ervaring mee heeft?
NB ik heb nu uit "wanhoop" baclofen via internet besteld, maar dit is erg duur en ik hoor ook verhalen dat de samenstelling van internetmedicatie anders kan zijn dan de oorspronkelijke medicatie.
pi_106806122
Hoi sylvi777,

Welkom to the club!

Het is heel bizar dat er zoveel artsen en psychiaters rondlopen die nog steeds niet bekend zijn met dit middel, dat naar mijn weten al vanaf de jaren zestig op de markt is.

En vaak, áls een arts het medicijn wel kent, zijn zij meestal niet op de hoogte van de extreem effectieve werking tegen alcohol / drugs verslavingen. Het is wat dat betreft dan ook nog pas een paar jaar geleden ontdekt, maar lang genoeg om er vanaf te weten!! Artsen zijn vaak bang en terughoudend om het voor te schrijven.
Overigens vallen (huis)artsen onder een overkoepelend orgaan, dat richtlijnen voorschrijft ten aanzien van het voorschrijven van bepaalde medicatie bij bepaalde aandoeningen. En het overkoepelend orgaan doet zaken met de farmaceutische maffia industrie ..
En die zitten per definitie niet te wachten op gezonde mensen.. Op Baclofen word nauwelijks iets verdient, dus schrijven artsen meestal, zoals ze van bovenaf wordt gedicteerd, bij alcoholverslaving liever iets als Refusal, benzo's of een AD voor.

Allemaal dure medicatie, met een uiteindelijk bedroevend laag scorings percentage.

Maar toen was er plotseling Baclofen! (Ameisen bedankt!!)

Het middel is zoooo effectief... daar kan eigenlijk niets tegen op.

Er zijn erg veel mensen die echt alles al hebben geprobeerd en pas eindelijk, nadat ze met Baclofen gestart waren volkomen van hun verslaving af raakten.

Mijn advies is, print de openingspost uit, neem het mee en probeer je arts ervan te overtuigen.
Vertel hem / haar dat je het middel sowieso gaat bestellen via internet.
Lukt het niet, stap over op een andere huisarts die het wél wil voorschrijven.
Uiteindelijk, soms na een hoop gezeik, krijgt iedereen zijn zin wel. Maar het kan een frustrerend lange weg zijn.

Ik hoop dat je het snel voor elkaar krijgt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 14-01-2012 17:28:40 ]
pi_106808359
Ik heb het boek van Ameisen inmiddels besteld en wil binnenkort met dit boek naar mijn psychiater gaan. Hoewel zij al heeft aangegeven het middel niet te willen voorschrijven, zal ik nog een tweede poging doen. Ook zal ik aangeven dat ik wil tekenen voor gebruik op eigen risico. Wellicht helpt dat ook? In ieder geval ga ik na de wachttijd bij GGZ dubbeldiagnose toch naar een andere psychiater. Wellicht is binnen de GGZ meer ervaring met baclofen opgedaan. Men werkt daar ook samen met NOvadic Kentron namelijk.
NB ik kreeg een waarschuwing van iemand in mijn mailbox dat baclofen je persoonlijkheid kan veranderen en zelfs psychoses kan veroorzaken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor mijzelf zou vermindering van sociale angst wel zeer welkom zijn!
pi_106810324
Baclofen is idd zeker niet zonder risico's. Maar dat geldt voor bijna alle medicijnen. Het is erg belangrijk om, met name in de opbouwfase, heel rustig op te bouwen. Als je eenmaal gewend bent aan de stof, en op de juiste dosering zit, luistert het allemaal wat minder nauw. Maar je moet met Baclofen echt een maand of vier experimenteren voordat je 'stabiel' bent.

Er zijn idd mensen die persoonsveranderingen ondergaan. Deze 'ervaring' kán liggen in het feit dat iemands leven opeens totaal veranderd is. Als je na jaren drank / drugs gebruik opeens compleet nuchter in het leven staat is dat wel een verandering ja.. Dat is voor een hoop mensen ook echt wel ff wennen. Het kan ook liggen aan het slikken van een véél te hoge dosis. Daarvan kan je echt gaan 'doorslaan'. Verder zijn er mensen die het gewenste effect té snel willen bereiken en echt achterlijk hoge hoeveelheden gaan slikken. Dat is echt link..

Zelf heb ik het in eerste instantie geheel volgens de bijsluiter gedaan. Mijn zucht naar de 'rust' die ik kreeg van alcohol en kalmeringsmiddelen verdwenen vrij snel. (bij ongeveer op 50mg pd)

Maar de totale rust en zelfverzekerdheid was nog niet voldoende aanwezig. Ik ben vanaf toen een beetje gaan experimenteren tot zo'n 150 mg, en heb dat uiteindelijk teruggebracht tot 75 a 100 mg pd. Dat is voor mij (blijkbaar) de ideale dosering. Ik drink niet meer, ben van mijn zware benzodiazepine verslaving af, en voel me heerlijk!

Alles onder controle, relaxed en tegelijk weer heel ondernemend en gelukkig. Iedere vorm van sociale fobie, pleinvrees, angst, paniek, stress en ga maar door is WEG.

Dat is de heren doktoren en psychiaters de afgelopen 7 jaar met hun recepten Seroxat, Zoloft, Valium, Xanax, Rohypnol, Zyprexa, en nog meer troep niet gelukt. (Ga denk ik maar een factuur aan ze sturen voor het fungeren als farmaceutisch proefkonijn :X )

Ik had de pure mazzel dat ik een nieuwe psychiater bezocht die mij het middel zelf voorstelde.

En zie: Het leven is weer normaal. Na 7 jaar Burn-Out, ben ik weer terug!

[ Bericht 2% gewijzigd door Maxum op 15-01-2012 00:12:12 ]
pi_106811484
Het klinkt allemaal geweldig! Ik heb een pakketje via internet besteld, maar ben een beetje huiverig dat te gebruiken zodra het binnen is. Ik hoop tegen die tijd een arts te hebben gevonden die mij baclofen wil voorschrijven en begeleiden. Het kan niet meer zoals het nu gaat.
Is meen dat ik hier ergens heb gelezen dat er iemand was die doordeweeks vanwege zijn werk als chauffeur geen baclofen gebruikte, maar alleen in het weekend, omdat hij dan dronk. Zou dat ook kunnen werken? Ik drink ook alleen maar s avonds of in het weekend. Is het dan nodig om ook overdag doordeweeks baclofen te gebruiken?
pi_106812285
Hoi, volgens mij ben ik die chauffeur. Welkom in het topic trouwens. Maar in het begin werd ik gewoon te moe om te rijden, nu gaat het prima! Ik heb altijd gewoon iedere dag geslikt hoor, alleen in het weekend slikken is natuurlijk geen optie.

Ik ben binnen een half jaar gestopt met zuipen, blowen, roken, medicijn misbruik, ritalin snuiven en teveel koffie drinken. En ik ben verlost van al mijn sociale angsten!

Over online bestellen: Ik hoop dat je een dikke portemonnee hebt. Ook moet je beseffen dat je niet zomaar kan stoppen. Op is op is dus geen optie. Beter ga je eerst door met het vinden van een arts.
pi_106812646
@ sylvi777,

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:59 schreef sylvi777 het volgende:
Is meen dat ik hier ergens heb gelezen dat er iemand was die doordeweeks vanwege zijn werk als chauffeur geen baclofen gebruikte, maar alleen in het weekend, omdat hij dan dronk. Zou dat ook kunnen werken? Ik drink ook alleen maar s avonds of in het weekend. Is het dan nodig om ook overdag doordeweeks baclofen te gebruiken?
Nee, dat kan niet. Baclofen bouwt een 'spiegel' op in je bloed. En dat kost tijd. Je kunt het absoluut niet zomaar te pas en te onpas slikken. Daar word je doodziek van en is in een hoge dosis ook gevaarlijk. Als je met Baclofen begint moet je het blijven gebruiken, het liefst op reguliere tijden.

Je kunt er wel mee stoppen wanneer je maar wilt, met inachtneming van een afbouw periode, die ongeveer gelijk staat aan de opbouw periode.

Omdat Baclofen absoluut geen recreatief middel is, en ook absoluut niet verslavend, kun je er veilig mee beginnen.

In de opbouw fase hebben de meeste mensen last van bijwerkingen. (sterk uiteenlopend)

Ook is het van te voren niet te bepalen wat de juiste 'onderhouds' dosis is. Dat is tevens een van de redenen dat je het een maand of vier moet gebruiken voordat je 'stabiel' bent.

Overigens ben je vóór die tijd al lang genezen van je drank / drugs / medicijn verslaving :Y

Maar om helemaal lekker in je vel te zitten moet je echt experimenteren. En dat kost even wat tijd en geduld.

Eenmaal daar gekomen, voel je je echt zoals je je zou moeten voelen! Ik ervaar het vaak als een gevoel dat ik ken vanuit mijn kinderjaren. Ik slaap heerlijk, droom fijn, loop niet meer te piekeren, kan problemen in het leven weer aan, op een manier die ik als 'gezond' of 'normaal' zou willen beschrijven.

Ook kan ik al sinds het begin van de Baclofen (al komt dat héél erg weinig voor, misschien 1 x per maand) wel eens 'sociaal' een biertje drinken. Na 4 glazen heb ik er dan overigens totaal geen trek meer in en stap ik over op een cola of een tonic.

Het is zó fijn om te leven zonder die afschuwelijke katers, gevolgd door hyperventilatie en paniekaanvallen... Niet te beschrijven gewoon..

Waren ze daar 7 jaar geleden maar mee aangekomen.. Zucht...
pi_106814201
stoppen met drinken en dexamphetamine, dat zou ik ook heel graag willen. Geen angst en hartkloppingen meer, maar gewoon mezelf kunnen zijn. Maar zoals ik al eerder zei: het valt niet mee om aan een arts te komen die baclofen wil voorschrijven. Huisarts wordt zowieso lastig vanwege de postcodeafspraken. En verder misschien een andere psychiater dan die ik nu heb, maar hoe kan ik erachter komen of deze het wel voor wil schrijven? Want om iedere keer een paar maanden te moeten wachten voordat je bij iemand terecht kunt, dat is veel. Hoe hebben jullie dit eigenlijk aangepakt? Of hebben jullie wel geluk met je huisarts/psychiater gehad?
pi_106815086
@ sylvi777

Ik had de mazzel dat mijn psych er zelf mee kwam. Ik was er in eerste instantie sceptisch over.

Had het gevoel van gaan we weer... het volgende medicijn... wat voor gif krijg ik nú weer voorgeschreven??

Gelukkig zat ik ernaast, Baclofen beats it all! ^O^

Wat betreft je huisarts, je kunt je gewoon uitschrijven bij zijn / haar praktijk. Met als reden dat je ontevreden bent over de kwaliteit. Zo simpel is het. Zij zijn de winkel, jij bent de klant. Dat vergeten ze nog wel eens..

Er zijn verder genoeg psychiaters waarbij je terecht kunt zonder doorverwijzing van de huisarts. (even op internet zoeken naar psychiaters in jou regio en bellen) Vaak kun je direct terecht en hoef je alleen maar je verzekeringspasje mee te nemen en klaar. Zelf heb ik dat ook twee keer zo gedaan.

En Dexamphetamine? Is een middel tegen ADHD toch? Zou goed kunnen dat Baclofen ook hier de oplossing voor biedt. Maar dat weet ik niet zeker.

Het is trouwens opvallend dat Baclofen in Nederland alleen op recept verkrijgbaar is, terwijl het in heel zuid Europa voor ongeveer 2 euro per doosje zonder recept te koop is bij iedere Farmacia.
Snap geen hol meer van die hele EU :?

Het wordt daar overigens overal verkocht onder de merknaam Lioresal / Baclofeno.
pi_106816601
Geweldig dat je psych er zelf mee kwam. Mijn psych wil het niet voorschrijven en haar collega-psychiaters ook niet. En aangezien mijn huisarts me eerder had doorverwezen naar deze psychiater vanwege mijn drankprobleem en angsten en adhd, verwacht ik niet dat zij dan wel baclofen voor zal schrijven. Ik denk dat zij dat nu de taak van de psychiater vindt. Ik heb inmiddels ook gemaild naar GGZ en Kentron met de vraag of men daar baclofen voorschrijft. Ik heb geen zin overal op consult te gaan en dan uiteindelijk met lege handen en een teleurstelling rijker buiten te komen.Ik zal ook eens op zoek gaan naar vrijgevestigde psychiaters. Zucht...... het is een hele zware zoektocht.
pi_106819235
Ik weet het van sommige andere gebruikers. Maar ik ben er zeker van dat het je zal lukken.
Het is (helaas) een kwestie van doorzetten (doordrammen)..

Het gaat je hoe dan ook lukken, no worry! Als het echt te lang duurt kun je binnen dit forum ook vast wel iemand vinden die bij jou in de regio woont en vragen bij welke psych hij / zij loopt.

Komt goed!

Ps, volgens mij werkt de Baclo idd tegen ADHD. Dat zou je aan Bonno kunnen vragen.
Die flikkerde zijn Ritalin in de blender om het vervolgens te snuiven.. :7
Als ik me goed herinner kreeg hij die Ritalin voorgeschreven voor ADHD. Daar is ie wel vanaf sinds de Baclo :D

Ik zou zeggen, vraag het hem even.

Mocht het nou écht niet opschieten, adviseer ik een cheap retour ticket Eindhoven > Gerona..
Stuur je gewoon een complete jaarvoorraad naar jezelf met UPS ofzo.. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 14-01-2012 23:52:59 ]
pi_106821295
Drie pakjes ritalin in de staafmixer en dan snuiven ja.

ADHD heb ik geen last meer van inderdaad, dank u Baclofen _O_
pi_106826999
Ritalin heb ikook gesnoven. Daarom heb ik daarna dexamphetamine gekregen. Ik gebruik een flinke dosering van 3x daags 3 tabletten, maar daar kan ik iets beter mee omgaan, heb er ook geen down van als het uitgewerkt is. Wel last van veel hoesten en slijmvorming. En ik voel me een zombie en trek me terug op de bank, waar mijn wederhelft niet blij mee is. Het is dus een cirkeltje met daarbij ook nog diverse glazen drank en lorazepam om uiteindelijk in slaap te kunnen komen. Ik zou met al die troep kunnen breken als ik allen maar baclofen zou kunnen gebruiken. Die hoop heb ik echt.
pi_106830268
Ik heb het trouwens voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, was binnen een kwartiertje geregeld. Die huisarts doet het samen met een andere huisarts. Die andere huisarts heeft mij onder haar hoede genomen en zag mij binnen twee maanden helemaal opbloeien. Op den duur belde ze me 's avonds zelfs op om te vragen hoe het ging. Ook vroeg ze me om advies omdat ze het aan meer mensen wilde gaan voorschrijven.

Ik was een paar weken terug bij haar voor een gesprekje en ze had al drie andere mensen aan de Baclofen geholpen. er was één iemand die er snel mee gestopt was, één was direct met drinken gestopt en was na jaren werkeloosheid meteen aan een nieuwe baan begonnen en de laatste was gestopt met zijn benzoverslaving. Erg leuk vind ik zelf.
pi_106832307
Wat een fantastische huisarts, die van mij heeft me een paar jaar geleden naar een psychiater gestuurd omdat ik wilde stoppen met drinken met het middel refusal (ik had toen nog nooit van baclofen gehoord, vandaar) en omdat ik om wellbutrin had gevraagd vanwege adhd. Ik hoef bij haar dus niet aan te kloppen voor baclofen, want dan stuurt ze me meteen terug naar de psychiater waar ik nog steeds (zonder resultaat en diverse medicatie rijker) onder behandeling ben. Deze psychiater wil dus ook geen baclofen voorschrijven en hetzelfde geldt voor haar collega's in hetzelfde ziekenhuis.
Noodgedwongen heb ik dus medicatie besteld via internet (eeepharmacy.com) Dit is erg duur en ik moet maar afwachten hoe betrouwbaar deze site is.Daarom wil ik baclofengebruikers in de omgeving van Breda vragen of zij mij kunnen helpen aan de namen van artsen of instellingen waar wel baclofen wordt voorgeschreven. Kentron misschien?
pi_106832812
@sylvi777: Novadic Kentron schrijft het niet voor, zover ik weet is er 1 huisarts in Breda die het voorschrijft en ondersteunt maar zijn praktijk zit mudjevol. Mijn huisarts heeft het mij na lang wikken en wegen voorgeschreven maar niet van harte. Hij weet er ook niet veel van maar dat weten de meeste ha'n niet.
Ik heb diverse lokale psychiaters gebeld en niet een was er bereid baclo voor te schrijven.
Het is een ware queeste.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_106833261
Mijn ervaring met Online Pharmacy's is slecht. Ik heb het vroeger, een jaar of 4 geleden een paar keer gedaan omdat mijn huisarts te weinig Xanax en Valium voorschreef. Ik ontving weliswaar de juist med's, de duurdere 'merk' medicijnen van 'Roche', maar dat koste me telkens honderden euro's, en 2 keer is de bestelling uberhoubt niet aangekomen.
Bij elkaar 600 euro door de plee.. En die kreeg ik uiteraard niet teruggestort. Oplichters zijn het!
En belachelijke prijzen.

Geen aanrader dus :N
pi_106833286
Donia, Zou jij mij dan toch misschien de gegevens van deze huisarts kunnen doorgeven? Misschien kan ik via hem ook aan andere namen komen. Het lijkt namelijk een zoektocht zonder eind te worden.
pi_106833686
Tja, weinig bemoedigende woorden ook van Maxum over de internetbestelling. Zoals het ook haast ondoenlijk is een arts te vinden die baclofen voorschrijft, is het ook een ramp om via internet een geschikt adres te vinden. Ben benieuwd of de medicijnen aankomen. Heb ze notabene zelfs via luchtpost laten bezorgen omdat dat sneller zou gaan.
pi_106834404
Ik heb een idee:

Als we nou eens collectief, landelijk op zoek gaan naar artsen, psychiaters, klinieken etc, die open staan voor behandeling met Baclofen, en daarvan een database / telefoonlijst van op het forum gaan plaatsen. Deze artsen en psychiaters zouden een belangrijke rol kunnen spelen. Ook om eventueel je eigen huisarts van het nut van Baclofen te overtuigen.

Daarmee komt Baclofen sowieso meer onder de aandacht bij de 'profs'.

Is maar een idee! Zou best eens kunnen werken.
pi_106834628
Dat vind ik een geweldig idee en wil daar graag aan mee werken!
Ik ben vandaag overigens op het genieuze (?) idee gekomen een apotheek in Breda aan te schrijven met de vraag of zij door kunnen/willen geven welke artsen zeer regelmatig baclofen voorschrijven. Ben benieuwd of er een reactie komt.
pi_106834712
We zouden ook ergens een oproep oid kunnen plaatsen, bestemd voor artsen die mee willen werken aan het verder bekendmaken van de goede eigenschappen van baclofen en die er geen problemen mee hebben het middel voor te schrijvne. Overigens zou ik niet weten op wat voor site dat zou moeten, maar iemand anders misschien wel?
pi_106834782
Of een nieuw topic waar iedereen de gegevens van artsen en instanties kan uitwisselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')