abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107233614
hallo het gaat gewoon kut hier
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_107233718
Hey Bonno,

Ik zag je dm voorbij komen, maar weet nog niet zo goed hoe dat werkt. Je mag me een pm sturen als je wilt.
pi_107233780
laat ook maar zitten
pi_107233863
Wat jij wilt hoor!
pi_107237897
Hoi iedereen die zich zorgen maakt, ik ben net thuis en alles is oké.
pi_107249155
Gelukkig!
pi_107253711
Hai Silvi ik zit op een onderhoudsdosis van 60mg. Drink heel af en toe een echt lekker drankje, maar zelf dan smaakt het soms niet. Bevalt me prima dat wanneer het niet smaakt ik het ook gewookan laten staan. Veel sukses jij, het komt vast goed!!!
pi_107254991
Saine en iedereen dit dit leest,
Sinds vandaag zit ik ook op 60 mg. Eigenlijk heb ik niet echt last van bijwerkingen. Voel me ook niet meer hyper en slaap redelijk. Ik denk nog wel vaak aan een glas wijn op de momenten waarop ik gewend was te drinken, maar ik merk, dat ik geen zin heb om moeite te doen om het ook in huis te halen, omdat ik weet dat het me toch niet meer smaakt zoals eerst. Ik ben wel van plan om af en toe een glaasje wijn te blijven drinken, voor de gezeligheid. Maar ik had vorig weekend al gemerkt dat het vaak maar bij een of anderhalf glaasje blijft op een hele avond. Iets wat ik me niet kon voorstellen voordat ik met de baclo begon! Tot nu toe vind ik het een supermiddel! Ik hoop dat dit zo blijft.
pi_107265748
Hallo allemaal,
Ik heb maar weer een nieuwe start gemaakt, de spierpijn was wel een stuk minder maar als ik mijn lijf teveel belastte met stofzuigen en dweilen kwam de pijn ook zonder baclofen opzetten. En zeker na de fysiobehandelingen was het kommer en kwel met dat gepluk en getrek in het bindweefsel en harde gemasseerd van de spieren.

Dus ik zit nu op 3x 10. Ga wel wat versneld ophogen al blijf ik voorzichtig. Bij de apotheek kon ik een herhaling krijgen dus dat doe ik maar voordat ik naar de huisarts ga. Als die tegensputtert heb ik in ieder geval ruim voldoende op voorraad.

Jeroen, gaat het nog goed met je?

Je gaat lekker Sylvia *O*
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_107290554
Donia,
Succes met opbouwen, doe rustig aan, maar dat weet je wel! Ik hoop dat je zult gaan merken dat ook voor jou de baclofen goed werkzaam is.
Ik zelf zit nog op 60 mg per dag en ik heb nog steeds geen last van bijwerkingen. Maar wat alcohol betreft merk ik nog geen verschil met de 30 mg. Dat blijft nog steeds ca 2 glaasjes op een avond en niet iedere dag. Veel meer kan ik niet opbouwen, aangezien de ha niet meer dan 80 mg wil voorschrijven. Maar met dit matig alcoholgebruik ben ik al zeer tevreden!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:45:34 #61
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_107291421
Hallo Sylvi777,

je gaat hartstikke goed zo !
Je zit nu op 60mg. en dat gaat goed; zou dat even vasthouden zo en kijken wat er verder gebeurt.
Geef het even de tijd, verhogen kan altijd nog.

Ik lees dat je wel twee glaasjes wijn drinkt maar doe je dat omdat je echt "trek" hebt, of is het uit "gewoonte"? Daar zit natuurlijk wel een heel verschil in toch...(zomaar een vraag).

Succes verder.
pi_107409854
Hoi Kratos,
Ik denk dat ik nog wijn drink uit gewoonte. Soms heb ik ook wel een soort trek, maar dat gaat even later weer over. Helaas heb ik in vier dagen tijd, van donderdag t/m zondag, nog drie flessen wijn leeggedronken. Hoewel ik normaal meer dan het dubbele naar binnen zou hebben gekregen, is het toch meer dan wat ik het weekend daarvoor heb gedronken. Dus ondanks de verhoging van de baclo naar 60 mg gaat het eigenlijk minder goed. Ik ga nu nog iets verder verhogen en wacht af hoe het dan gaat. In ieder geval heb ik totaal geen last van bijwerkingen, dus dat is wel prettig.
pi_107409917
Hallo allemaal,
Nog even een berichtje. Ik heb namelijk nog een boek van Ameisen in de aanbieding, omdat ik het uitgelezen heb en tevens ben ik op zoek naar het boek Zucht van Bram Bakker. Is er iemand die evt. zou kunnen ruilen ofzo?
pi_107446554
Rustig doorgaan met ophogen hoor sylvi777. Heel fijn dat je geen last hebt van bijwerkingen.

Heb vandaag contact gehad met de verslavingszorg alhier. Er wordt nu wèl baclofen verstrekt, maar in combinatie met psychologische hulp oid. Dus het gaat eigen bijdragen kosten. Daarbij wordt er niet meer dan een recept voor 80mg/dag verstrekt. Dit omdat de artsen nog niet weten hoe de uitwerking van hogere doses zal zijn in combinatie met alcohol.

Veel huis- en verslavingsartsen zijn bang hun handen te branden aan patiënten die onverhoopt in het ziekenhuis terecht komen. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.

[ Bericht 56% gewijzigd door Donia op 31-01-2012 18:25:28 ]
pi_107457278
Hoi Donia, Positief dat NK tegenwoordig ook baclo voorschrijft. Het is beter iets dan niets. En psychologische hulp is daarbij misschien wel mooi meegenomen. Wel belachelijk dat je daar tegenwoordig een eigen bijdrage voor moet betalen. Helaas is 80 mg niet zo heel veel om eerst goed op te hogen, dus zijn veel mensen noodgedwongen op zoek naar andere mogelijkheden om aan baclo te komen. Ik wil daarover nog even mijn eigen ervaringen vertellen met mijn internetbestelling toen ik nog verwachtte dat ik geen baclo van mijn huisarts zou krijgen. Ik had namelijk een paar weken geleden een bestelling gedaan op een Duitse site die achteraf van een bedrijf uit India bleek te zijn. Toen ik afgelopen weekend nog steeds niets had ontvangen, heb ik van dit bedrijf het track and tracenr van DHL gekregen. Toen bleek dat de medicatie door de douane is geweigerd en weer is teruggestuurd naar de afzender in India. Ik ben nu druk aan het proberen mijn geld terug te krijgen. Maar blijft erbij dat mijn pakket is afgenomen in Amsterdam en gaat niet in op mijn bericht en printscreen van de DHL site waaruit blijkt dat de medicatie weer retour is gestuurd. Afwachten dus en ik kan iedereen afraden via internet medicatie te bestellen. Bovendien schijnt deze vaak ook niet de juiste stoffen te bevatten, heb ik later gehoord.
pi_107473266
@Sylvi777, dat is knap waardeloos zeg, geen medicatie en geld voorlopig kwijt. Ik hoop dat je een manier vindt om het geld alsnog terug te krijgen, sterkte en succes!
pi_107488433
Donia
Ik hoop dat dat lukt idd. In ieder geval een waarschuwing voor iedereen die dit leest!
pi_107492329
Er zijn meer lezers dan posters hier, misschien kunnen we een nieuwe website maken? :Z
pi_107551008
ja, het is erg rustig. Maar ik heb geen idee hoe je zoiets aan moet pakken. Jammer hoor.
pi_107552375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:18 schreef Donia het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb maar weer een nieuwe start gemaakt, de spierpijn was wel een stuk minder maar als ik mijn lijf teveel belastte met stofzuigen en dweilen kwam de pijn ook zonder baclofen opzetten. En zeker na de fysiobehandelingen was het kommer en kwel met dat gepluk en getrek in het bindweefsel en harde gemasseerd van de spieren.

Dus ik zit nu op 3x 10. Ga wel wat versneld ophogen al blijf ik voorzichtig. Bij de apotheek kon ik een herhaling krijgen dus dat doe ik maar voordat ik naar de huisarts ga. Als die tegensputtert heb ik in ieder geval ruim voldoende op voorraad.

Jeroen, gaat het nog goed met je?

Je gaat lekker Sylvia *O*
kan aan mij liggen hoor, maar het klinkt nu alsof je verslaafd bent aan baclofen. ik snap dat het heel verleidelijk is om een magisch pilletje te nemen wat je problemen (verslaving) oplost, maar dat is nu juist het soort denken wat je in die verslaving bracht! de manier waarop velen hier zich zonder goede begeleiding volstoppen met medicijnen schokt me eerlijk gezegd nogal.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 3 februari 2012 @ 12:35:13 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107552486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:32 schreef simmu het volgende:

[..]

kan aan mij liggen hoor, maar het klinkt nu alsof je verslaafd bent aan baclofen. ik snap dat het heel verleidelijk is om een magisch pilletje te nemen wat je problemen (verslaving) oplost, maar dat is nu juist het soort denken wat je in die verslaving bracht! de manier waarop velen hier zich zonder goede begeleiding volstoppen met medicijnen schokt me eerlijk gezegd nogal.
je moet naast de baclofen ook therapie volgen om van je oorspronkelijke verslaving af te komen, maar het middel zelf is volgens mij niet lichamelijk verslavend. Geestelijk blijkbaar wel :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107552679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je moet naast de baclofen ook therapie volgen om van je oorspronkelijke verslaving af te komen, maar het middel zelf is volgens mij niet lichamelijk verslavend. Geestelijk blijkbaar wel :).
die therapie volgen haal ik hier niet echt uit bij mensen, wel dat ze op allerhande manieren proberen om aan dat spul te komen :X da's toch je reinste junkieverslaafdengedrag :?

[ Bericht 1% gewijzigd door simmu op 03-02-2012 12:56:57 ]
  vrijdag 3 februari 2012 @ 12:42:47 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107552745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:41 schreef simmu het volgende:

[..]

die therapie volgen haal ik hier niet echt uit bij mensen, wel dat ze op allerhande manieren proberen om aan dat spul te komen :X da's toch je reinste junkiegedrag :?
Hinten naar junks wordt niet gewaardeerd hier.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107560758
Simmu en Maanvis,

Dankzij baclofen heb ik veel minder behoefte aan alcohol en het gaat heel goed met mij. Ik kan uit ervaring zeggen dat baclofen NIET verslavend is en alcohol en drugs wel. Misschien moeten jullie eerst het boek van Ameisen lezen voordat jullie oordelen. En verder wil ik jullie laten weten dat niemand op dit forum erop zit te wachten uitgemaakt te worden voor junk. Dit is ronduit kwetsend.
pi_107561856
ik kan best zien dat het kwetsen is om junk genoemd te worden. edoch; ik noem niemand junk. ik heb het over gedrag. als een arts weigert om een medicijn (wat feitelijk drugs is) voor te schrijven en mensen gaan dan zelf via illegale kanalen (internet) toch die drugs in huis halen, is dat in mijn opinie verslaafdengedrag. er zit een heel verschil tussen onder begeleiding en therapie een drug gebruiken om je gezondheid te verbeteren en in het wilde weg handenvol pillen slikken die je op internet bestelt zonder medische begeleiding omdat je gelezen hebt dat het middel in kwestie je van je verslaving geneest. niks mis met het eerste, het tweede daarentegen is niks anders dan de ene verslaving vervangen door de andere.
pi_107562837
@Simmu: ik zou je aanraden je beter in te lezen voordat je in het wilde weg onjuistheden neerzet.

Baclofen is geen drugs, hoe kom je er toch bij :( Het is een middel wat gebruikt wordt tegen spierkrampen, het is eigenlijk een spierverslapper. Door onderzoek op muizen e.d. en later door Dr. Ameisen op zichzelf bleek baclofen goed te kunnen helpen tegen bepaalde verslavingen.

Iedere baclofengebruiker op dit topic krijgt het voorgeschreven door een arts. Sommige artsen waren wat huiverig, de mijne ook, maar ze zijn toch overstag gegaan omdat ze zien dat het veel drank- of polygebruikers helpt met hun zucht.
Zelf heb ik er therapie bij nodig dus dat gaat gebeuren. Alleen therapie hielp mij niet.

@Maanvis: ook geestelijk is het niet verslavend.

Je kunt er makkelijk mee stoppen (wel afbouwen) maar de kans is aanwezig dat je weer naar je biertje of wijntje or whatever grijpt.
pi_107563252
eh, wat denken jullie in vredesnaam wat er bedoeld wordt met drugs? hell, paracetamol is een drugs. alle medicijnen zijn een drugs. heroine is uitgevonden voor medische doeleinden en lang zo gebruikt. morfine gebruiken we nog steeds in hoge mate in de medische wereld.

wb dit:
quote:
Iedere baclofengebruiker op dit topic krijgt het voorgeschreven door een arts.
ik lees hier van verschillenden dat ze het op internet besteld hebben omdat hun arts het niet wilde voorschrijven.

en ingaande op dit:
quote:
@Maanvis: ook geestelijk is het niet verslavend.

Je kunt er makkelijk mee stoppen (wel afbouwen) maar de kans is aanwezig dat je weer naar je biertje of wijntje or whatever grijpt.
wat dacht je dat verslaving als term betekent? verslaving betekent dat je niet zonder gevolgen zomaar kan stoppen. als je een medicijn gebruikt wat je moet afbouwen om te kunnen stoppen betekent dat dus dat je verslaafd was aan het medicijn. daarom is medicijngebruik nu juist zo strict gereguleerd via het idee voorschrijven door arts.

voor de duidelijkheid, aangezien het klaarblijkelijk nog niet helder genoeg uitgelegd is. ik heb geen mening over baclofen als hulpmiddel bij het stoppen met een verslaving. ik klikte toevallig op dit topic :D ik ga verder alleen af op wat ik hier lees. ik heb wel een mening over het gedrag wat mensen hier vertonen ja. dat wel. dit is fok. een topic in r&p :o
pi_107563835
Dat je een medicijn moet afbouwen, wil niet zeggen dat het verslavend is. Medicatie, ook wanneer die voorgeschreven is door een arts, moet je vaak eerst opbouwen en wanneer je er op een gegeven moment mee gaat stoppen, moet je het ook weer langzaam afbouwen. Dit heeft te maken met een spiegel die je hebt opgebouwd. En op dit forum wordt juist gewaarschuwd voor het bestellen van medicijnen via internet. Ik heb baclofen gelukkig van mijn huisarts voorgeschreven gekregen en ik heb het langzaam opgebouwd, zoals ook in de bijsluiter staat vermeld en conform het advies van mijn huisarts, die weet waarvoor ik baclofen gebruik. En nog even voor de duidelijkheid: baclofen geeft geen roes en je wordt er niet high van. Het enige effect wat het op mij heeft is dat ik veel minder zin heb om alcohol te drinken en dat is precies wat ik had gehoopt met baclofen te bereiken. Verder is het uiteraard zinvol om naast baclofen ook therapie te volgen, maar alleen therapie is niet voldoende als je verslaafd bent aan drank of drugs.
pi_107563968
Dus Simmu, ik kan jou een druggebruiker noemen als je vanwege je rugklachten 3 paracetamolletjes per dag slikt?
Of als je suikerziekte hebt en insuline moet spuiten. Oooooh, suikerjunkie O+

Er zijn er niet veel die baclo ooit via internet hebben besteld, zoals ik postte, iedereen krijgt het middel nu voorgeschreven door een arts.

Als je een medicijn langzaam moet opbouwen dan is het ook beter voor je gestel om het rustig af te bouwen.
Ik heb het onlangs gedaan ivm hier niet ter zake doende lichamelijke klachten, ben er niks minder van geworden. Nu ga ik weer opbouwen, mijn huisarts houd ik op de hoogte.

Je mag een mening hebben hoor, graag gefundeerd. We willen hier geen reltopic door een buitenstaander.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:15:32 #80
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_107564710
Oké, ik las dat mensen hier vinden dat medicijnen geen drugs zijn?

Medicijnen zijn in principe gewoon drugs, al voel je niets van de werking zoals blijkbaar bij baclofen het geval is. Drugs zijn niet per se dingen die je je beter laten voelen (hell, dat is eigenlijk precies wat medicijnen doen) maar kunnen ook kunstmatige hulpmiddelen, bijvoorbeeld paracetamol, met dingen die het lichaam vaak niet zelf aanmaakt/niet genoeg aanmaakt. Waarom denk je dat je veel medicijnen alleen bij een apotheek kan halen? Dus ja, baclofen is ook een drug. Wil dit dan direct zeggen dat het slecht is? Nee.

Mijn mening is wel dat je ernaast therapie zou moeten pakken, maar hé, weet niet hoe duur baclofen is, maar als je de rest van je leven baclofen wilt gebruiken maakt mij dat ook niet uit, als het maar helpt.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_107564850
als ik suikerziekte heb en daar insuline voor moet spuiten is dat technisch gesproken ook een verslaving ja. het is een term. die is niet noodzakelijkerwijs negatief weet je. denk maar weer aan morfine. dat wordt soms zelfs aan babies voorgreschreven!

jij ziet verslaving zo negatief. dat moet je mij niet verwijten. ik heb mijn mening gegeven en wat feiten vermeld. da's alles. ik kan begrijpen dat je geen reltopic wil door een buitenstaander, maar dit topic kan zeker wel enige nuancering gebruiken :*
pi_107565034
Ik ben ook dropverslaafd, dat zie ik niet echt negatief :Y)

Fijn, Simmu, dat jij je opwerpt als degene die dit topic gaat nuanceren. Op zo iemand als jij zaten we te wachten, een ervaringsdeskundige die ons met alle beentjes op de grond houdt ^O^
pi_107567002
oh gelukkig. een inhoudelijke reactie.

succes ermee dan maar.
pi_107575878
@ simmu,

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:20 schreef simmu het volgende:
als ik suikerziekte heb en daar insuline voor moet spuiten is dat technisch gesproken ook een verslaving ja. het is een term. die is niet noodzakelijkerwijs negatief weet je. denk maar weer aan morfine. dat wordt soms zelfs aan babies voorgreschreven!

jij ziet verslaving zo negatief. dat moet je mij niet verwijten. ik heb mijn mening gegeven en wat feiten vermeld. da's alles. ik kan begrijpen dat je geen reltopic wil door een buitenstaander, maar dit topic kan zeker wel enige nuancering gebruiken :*
Wat een kansloos gelul zeg.. Niet gestoord door enige kennis.

Als je insuline spuit dan ben je niet verslaafd, maar AFHANKELIJK.
Iemand die zijn been heeft gebroken is ook A.F.H.A.N.K.E.L.I.J.K van het gips waar hij in zit.

Een wezenlijk verschil.

Ik ben bijvoorbeeld ook afhankelijk van een aantal zaken, zoals eten, drinken, slapen, adem halen etc. etc. om maar wat te noemen.
Om maar even in jou 'genuanceerde' terminologie te blijven, een volle JUNK dus 8)7

Grow up and get a life zeg.. Ga alsjeblieft je ongefundeerde mening elders verkondigen.

Trouwens wel bedankt voor je plempsel, ik heb er hard om moeten lachen!

@ Newbie114

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:15 schreef Newbie114 het volgende:
Oké, ik las dat mensen hier vinden dat medicijnen geen drugs zijn?

Mijn mening is wel dat je ernaast therapie zou moeten pakken, maar hé, weet niet hoe duur baclofen is, maar als je de rest van je leven baclofen wilt gebruiken maakt mij dat ook niet uit, als het maar helpt.
Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? Volgens mij beweert niemand hier dat.

Wat betreft het volgen van therapie, voor sommigen is dat noodzakelijk. Trouwens ook voor velen die géén medicatie gebruiken..

Ps, Baclofen wordt door de verzekering vergoed, en zo niet, betaal je iets van 1,50 e per doosje van 30 tabletten van 25mg. Kost niets dus.

@ iedereen,

Laten we hier op dit forum alsjeblieft wel even het onderscheid gaan maken tussen 'drugs' en medicijnen.
Anders is het einde echt zoek. Voor de wat minder geestelijk begaafde meelezers op dit forum: met 'drugs' bedoelen wij recreatieve middelen, zoals hasj, wiet, coke, speed, xtc, heroïne, lsd, enz enz. en ook alcohol.
Dit topic gaat over Baclofen. Niet over aspirientjes, of andere bij de drogisterij af te halen zalfjes, keelpastilles, neusdruppels, enzovoort.

Verder, met mij gaat alles nog steeds perfect! Slik nu zo'n 8 maanden Baclofen, 75mg p.d. en ben al maanden voor 100% genezen van mijn alcohol en valium verslaving. Van de Baclofen krijg ik geen 'kick' of iets dergelijks, voel er eigenlijk niets van maar iedere behoefte aan 'drugs' is weg. Ook in sociaal en economisch opzicht gaat alles super. En dat wens ik jullie allemaal toe!

Nog even voor de goede orde hier, Baclofen is zowel geestelijk als lichamelijk NIET verslavend.

Laterz! Maxum

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 03-02-2012 22:46:32 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_107578063
En nog even ter verduidelijking:

Verslaving is zowel psychisch als lichamelijk. Psychisch is er een dwangmatige behoefte om het middel te gebruiken om een gevoel van welbevinden te bereiken. Lichamelijke verslaving uit zich doordat er na verloop van tijd steeds meer van het middel nodig is om het gewenste resultaat te krijgen. Het lichaam is eraan gewend. Stopt men ineens met het geneesmiddel dan treden hevige onttrekkingsverschijnselen op. Stoppen lukt het beste door de dosis langzaam te verminderen. De hunkering naar verslavende middelen blijft nog langdurig (maanden tot jaren) aanwezig na het staken van de medicatie. Bij afhankelijkheid is er geen sprake van psychische verslaving. Wel is het lichaam aan het medicijn gewend, zodat er onaangename verschijnselen optreden bij acuut stoppen. Ook deze medicijnen moeten langzaam afgebouwd worden.

Bron: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Veelgestelde_vragen/Vragen/Wat_is_het_verschil_tussen_verslaving_aan_een_geneesmiddel_en_afhankelijkheid_van_een_geneesmiddel_.aspx?mId=10700&rId=214

Einde discussie hierover wat mij betreft.
pi_107593732
Maxum,
Fijn om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat!
Ik ben zelf de baclo nog verder aan het opbouwen. Sinds vandaag zit ik op 120 mg per dag ( 3 x 40). Nog steeds heb ik helemaal geen last van bijwerkingen. Maar het vreemde is, dat ik nu ik aan het opbouwen niet minder drink dan toen ik nog maar een week baclo gebruikte en nog op ca 45 mg per dag zat. Het ging toen meteen ontzettend goed en ik kan het sindsdien laten bij ca 2 flessen wijn per week. Heel wat minder dan ik gewend was, namelijk gemiddeld anderhalve fles per dag. Ik merk dat ik nog wel craving voel, vandaar dat ik verder aan het opbouwen ben. Ik ben benieuwd of anderen ook hebben ervaren dat de baclo op een gegeven moment niet nog meer ging doen. Ik ben me er trouwens ook heel erg van bewust dat drinken voor mij tevens een gewoonte is geworden, een gewoonte die je moet afleren door een ander leefpatroon aan te leren.
pi_107595225
@Sylvi777,

Wij vertonen dezelfde verschijnselen, misschien omdat we echt gewoontedrinkers zijn die op bepaalde tijden beginnen met drinken. Ik zit nu weer op 40mg, de cravingsverschijnselen zijn veel minder (zoals gesprongen lippen, droge mond, transpireren) maar de zucht naar wijn is er nog wel. Alhoewel soms ineens een uur later, en vooral als ik dan aan de pc ga zitten. Dat is voor mij hèt eerste rustmoment van de dag na een middag druk te zijn geweest.
pi_107605693
_O-
pi_107814353
Hey Bonno,

Alles goed met jou??

Met mij anders prima, nu nog steeds zonder Baclo. Zit veel minder op het forum omdat ik me gewoon goed voel.

Voel je je ook goed Bonno?

Greetz,
Jerommeke
pi_107997019
Tsjonge jonge, ik snap nu dat ik al lang niet meer heb gepost. Wat willen sommige mensen toch graag stickertjes plakken op anderen.... :{

Hier gaat het op zich prima, ik heb een tijdje terug alle medicatie (behalve een pufje voor copd klachten) weggedaan. Het is even doorbijten om van een dosering van veel naar niks te gaan en dat raad ik ook niemand aan, ik ben nogal van het doorpakken en heb daar best veel ongemak en risico voor over.
Ik zit nu dus zonder baclofen maar drink ook niet meer op een wijntje in het weekend na. :)
Problemen zal dit ook niet meer geven want ik heb veel meer het gevoel zelf de controle weer te hebben en het is echt niet dat alles me mee zit. Sterker nog, terugvallen zie ik eigenlijk niet meer gebeuren, niet om die reden iig.

Jullie kunnen er niks mee ben ik bang maar misschien dat een positief verhaal goed is voor de moraal. Van mij zul je alleen niet horen dat iedereen het kan of de hemel openbreekt als het je een tijdje lukt. :P
Ik ben iig blij dat ik van de meeste bijwerkingen van baclofen verlost ben, wel blijf ik nog steeds last houden van wat dingen die hierdoor ingeluid zijn. :X

Ik hoop dat het eenieder goed gaat en ik zal zo af en toe met tussenpozen nog eens wat posten. Voor mij was dit wel het begin van een ander leven. Niet beter maar wel anders. ^O^
pi_108014615
Hoi Jerommeke en eind juli,
Fijn dat het zo goed met jullie gaat en dat jullie zelfs niet meer drinken zonder baclofen. Ik zit nog steeds op 150 mg per dag en drink hooguit 1 fles wijn per week (niet achter elkaar, maar verdeeld over en paar avonden een of twee glaasjes) Ik wil binnenkort proberen af te bouwen naar ca 75 mg per dag. Verder heb ik overigens geen bijwerkingen van de baclo, alleen af en toe een beetje een licht gevoel in mijn hoofd, maar helaas schrijft mijn huisarts niet meer voor dan 80 mg per dag, dus ik ben ook genoodzaakt om af te bouwen.
pi_108015281
Hai jerommeke en 2772011 goed hoor veel respect. Zou zelf ook willen stoppen met de baclo, maar wacht nog even tot ik me veiliger voel. Zegt wel wat, dat weet ik. Heb echter geen zin in terugvallen, dus.....blijf nog even slikken. Zit op onderhoudsdosis 60mg en dat werkt voor mij prima.
Silvi 150mg is ook aardig wat. Wel bijzonder dat je geen bijwerkingen hebt, maar dat gun ik je van harte. Zo zie je maar weer eens dat het middel hele verschillende dingen bij mensen doet. Bouw het wel rustig af, dat is echt nodig. Veel sukses en mannen houd vol, knap hoor!!!!
pi_108067063
Yo allemaal,

Ik zit op circa 75 mg pd, alles onder controle, geen bijwerkingen of wat dan ook. Ik drink bijna nooit, en áls ik het al doe heb ik na een paar glazen genoeg. Ik zie geen enkele reden om te stoppen of af te bouwen met de Baclo. Het is het eerste medicijn in 8 jaar wat mij totale stabiliteit geeft. En geloof me,
ik heb het héle scala aan medicatie achter de rug.. In absurde doseringen... Ik zweer bij de Baclo. Het kan me ook niets schelen of ik het eventueel voor de rest van mijn leven moet gebruiken. Ik voel me er gewoon super goed bij. Het leven voelt aan zoals het voor mij moet zijn. Ik post hier eigenlijk nog maar amper omdat alles zo stabiel is en ik me zo prettig voel. Ik volg het forum wel bijna dagelijks, maar het lijkt een beetje een aflopende zaak, helaas..

Enyway,

Laters!
pi_108172901
Hoi. Ik ben gestopt met Baclofen omdat mijn lijf slecht aanvoelt. Ik heb veel last van krampen in mijn spieren en drink nu een paar blikken bier per dag.
pi_108290097
Bonno , is je spierkramp nu verminderd?
Voel je je mentaal nog wel rustig nu?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_108430058
Hier gaat het nog steeds prima. Wat ik wel echt raar vind is dat ik een beetje een afkeer van alcohol begin te krijgen.
Ik drink nog weleens hoor, vrijdag en zaterdag wat wijn maar het is het me eigenlijk bijna niet meer waard. Ik drink zo weinig dat ik van 3 glaasjes al toch aardig moet bijkomen de volgende dag.
Gekke gewaarwording want die 3 glaasjes waren nog maar een mager beginnetje hiervoor laat staan dat ik iets als hoofdpijn ervan kreeg. :D
Ik kan van de geur alleen al ook al over mijn nek gaan, had me dat een jaar geleden verteld en ik had je recht in je gezicht uitgelachen. _O-

Stoppen met roken is ook nog steeds gelukt maar daar heb ik toch wel aanmerkelijk meer moeite mee. Het is allemaal gewoon een kwestie van doorzetten natuurlijk, tot nu toe al 2 maanden niet meer maar mijn vrouw rookt wel weer regelmatig. :{

Ik zat gisteren eens te denken hoe ik nu hier gekomen ben en of ik misschien anderen iets aan kan geven wat misschien helpt maar ik heb geen idee. Het is allemaal gelopen zoals het is gelopen.
Hoe is het met Jerommeke? Die ging ook wel aardig toch?
Klote Bonno dat het toch niet goed uit heeft gepakt maar het ging al langer niet goed toch?
Eenieder iig veel wijsheid toegewenst. ^O^
pi_108656646
Hallo allemaal, hier weer eens een berichtje van mij. Ik gebruik nu nog maar 60 mg baclofen en heb steeds minder zin in alcohol. Het "vage" gevoel dat ik bij een hogere dosering baclofen had, heb ik niet meer. Het enige wat ik merk is dat ik soms zelfs vergeet een glas wijn te drinken op momentel dat ik dat vroeger wel deed. Ik voel ook geen roes meer als ik alcohol drink, dus ik kan met gemak kiezen voor een glas spa rood bijv. in plaats van wijn. Ook met uitgaan drink ik geen wijn, omdat ik geen zin heb om een glas wijn snel leeg te drinken (wat meestal in een café mijn gewoonte was). Helaas heb ik naast het feit dat ik geen bijwerkingen ervaar, ook niet de positieve neveneffecten van baclo, zoals minder angst. Ik blijf nog steeds onzeker en snel zenuwachtig. Ook gebruik ik nog dexamphetamine, hoewel in lagere doseringen.Maar feit is, dat voor mijn drankgebruik baclofen dè oplossing is gebleken. Ik heb er echt totaal geen behoefte meer aan! Jammer Bonno dat je gestopt bent met baclo. Kun je ook niet proberen een hele lage dosering te nemen? Bij mij werkte het al bij 30 mg per dag.
pi_108687666

[ Bericht 100% gewijzigd door Spritzr op 05-03-2012 22:38:58 ]
pi_108834637
Hoi!

Ik was lichamelijk vooral de Baclofen beu. Ik ben twee weken bezig geweest met afbouwen. Een week niks genomen en nu slik ik weer ongeveer 50 mg per dag. Maar met mij gaat het nog steeds prima hoor! Ik denk dat ik gewoon te lang op een te hoge dosering heb gezeten.

Ik drink nog steeds niet veel, maar wel iedere dag een blikje of vier bier per dag.
pi_108838204
Hoe voelde je je tijdens die niks-week?
uiteindelijk lukt altijd alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')