abonnement Unibet Coolblue
pi_106835024
Dat zou idd ook een goed startpunt zijn!

Mij lijkt een gesprek met een farmaceutisch bedrijf ook wel interessant.
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_106835099
Ik stuur je een pb sylvi.

Ik denk niet dat alle artsen staan te springen om hun naam en telefoonnummers op het baclofentopic in het openbaar te zien. Mijn huisarts zeker niet omdat hij vindt dat er eerst groot onderzoek gedaan moet worden en al heel huiverig was om het voor te schrijven.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_106836316
Donia, bedankt voor je info in het pb. Ik ga ermee aan de slag.
Misschien een register van artsen die zichzelf aanmelden omdat ze baclofen willen promoten vanwege de goede ervaringen die zij met hun patiënten hebben opgedaan?
pi_106877733
Het is gelukt! Dankzij de tip van Donia heb ik via mijn eigen huisarts een recept voor baclo gekregen. Helaas heeft zij wel meteen erbij gezegd dat ze niet hoger wil doseren dan max 75 mg. per dag. Ik ben nu begonnen met 3 x 5 en ik merk er nog niets van. Ik hoop dat 75 mg voldoende is..... Maar eerst verder opbouwen, na drie dagen 3 x 10 en zo verder.
NB ik had ook een mail gestuurd naar Novadic Kentron en ik begrijp van een van hun verslavingsartsen die mij mailde dat zij een pilot willen opstarten/zijn opgestart. Het begint te lopen, ook hier in Brabant!
pi_106879195
Geweldig! Met een beetje geluk is die 75 mg genoeg. Mocht het niet zo zijn dan kan je natuurlijk in ieder geval daar op blijven. Daarna kan je altijd kijken en anders rustig op zoek gaan naar een andere arts. Je bent in ieder geval op de goede weg.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_106886617
Gefeliciteerd! Dat ging dan toch nog soepel.

Wat ga jij je lekker voelen straks! (vermoed ik :9 )

75mg is een redelijke dosis. Ik doe het op 75 a 100 mg prima. Sommige dagen zelfs op 50.
Ik raad je aan het opbouwen echt relaxed te doen. Er zijn hier wel eens gebruikers vroegtijdig afgehaakt vanwege de bijwerkingen, maar die wilden gewoon te snel omhoog.

Suc6 en we horen wel hoe het verloopt!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_106918652
Dat is super van Novadic Kentron. Toen ik begon met de baclo wilden ze er helemaal niets van weten.
Ik wens je veel succes Sylvi777 ^O^
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_106920856
Dank voor jullie steun en tips!
Gisterenavond heb ik voor de eerste maal 5 mg baclo op. Vandaag 3 x 5 mg. Tot nu toe gaat het prima. Ik voel me rustig, alsof ik Lorazepam heb gebruikt, maar dat kan ook een 'bijwerking' zijn van het opstarten (ik hoop dat het blijft, want het is wel prettig als je zo'n zenuwachtig persoon bent als ik). Ook voel ik me best opgewekt en ik heb vannacht prima geslapen. Trek in wijn heb ik nog wel, maar ik probeer vol te houden en niets te drinken. Meestal drink ik ca twee dagen per week niet. Vandaag heb ik per post het boek van Ameisen ontvangen en ik ga het eens rustig doorlezen. Ik heb ook eerdere fora over baclo gelezen en het valt me op, dat veel mensen die op eerdere fora stonden verderop niet meer voorkomen. Komt dit omdat ze zijn gestopt of dat het zo goed met ze gaat dat ze geen behoefte meer hebben aan contact met lotgenoten??
pi_106958890
Jammer dat het zo rustig is op het forum. Donia heb ik juist nog even gemaild. Hoe gaat het met jullie, Bonno en Maxum? Ik zit nu met een glas wijn naast de laptop, maar heb niet de drang om meteen de hele fles leeg te drinken, heb een beetje een "vol' gevoel.
pi_106961355
Hoi,

Idd rustig hier.

Dat 'volle' gevoel hoort helemaal bij baclofen. Ik slik het nu ruim een half jaar en de behoefte aan alcohol is helemaal weg. Soms heb ik zin om zin in alcohol te hebben... :? En áls ik dan een biertje ga drinken (met frisse tegenzin en enige walging), zit ik ook na 4 blikjes 'vol'. Vroeger zoop ik simpelweg door, tot alles op was..

Het lijkt al enigszins bij je aan te slaan. Ik had het ook al direct tijdens het opbouwen. Toen ik een aantal dagen op 30mg zat was ik al verlost van de trek in drank.

De echte 'rust' kwam bij mij nadat ik rond de 75mg zat. Toen ben ik ook de Benzo's gaan afbouwen. (Ging eigenlijk ongemerkt) Maar die opbouw heb ik wel een paar maanden over gedaan. Roken is trouwens ook vrijwel automatisch terug gebracht tot een kwart van vroeger!

Op hoeveel mg zit je nu?

Ciao M
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_106986767
Hallo iedereen,

Even een update.
Zoals jullie weten heb ik geleidelijk aan de Baclo afgebouwd. Sinds een paar dagen neem ik er geen meer. So far so good. Geen last van spanningen, geen drang om te drinken (drink al 2 weken niks meer) en ook geen behoefte aan sigaretten.

Ben benieuwd of het zo zal blijven, in ieder geval heb ik de Baclo binnen handbereik....

Tot de volgende!
pi_106998620
Hoi allemaal,

Vanaf morgen ga ik verhogen naar 30 mg per dag. Vanavond heb ik al 10 mg ipv 5 mg ingenomen. Ik merk overigens nog geen verschil. Gisteren heb ik maar één glas wijn op en niet daarna meteen de hele fles. Vandaag heb ik weer een glas wijn ingeschonken. Ik voel me inderdaad een soort van "vol", maar ook wel rusteloos in mijn hoofd, een soort van "graving" denk ik, maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat ik met dexamphetamine (vergelijkbaar met Ritalin) ben gestopt. Dat is namelijk ook zeer verslavend spul. Het verhaal van Maxum geeft me echter goede hoop dat ik ook goed resultaat met baclo kan bereiken.
Jerommeke, Hoeveel baclo heb jij gebruikt en waarom ben je ermee gestopt (overigens goed dat je geen behoefte meer hebt aan drank en sigaretten!)
pi_107003321
@ sylvi777

Is het wel verstandig dat je meteen bent gestopt met de Dexamphetamine? Moet je dat niet rustig afbouwen?
Bij de Baclo werkt het over het algemeen zo dat de 'drang' naar alcohol vrij snel verdwijnt, maar het duurt enkele maanden totdat je ook het gewenste gevoel van 'algehele' rust ervaart. Meestal na een periode van 'trial & error' met de dosering. Zelf was ik bij het opbouwen ook vrijwel direct van de alcohol af. Om verdere 'onrust' te bestrijden heb ik in de opbouwfase nog een tijdje flinke hoeveelheden Valium geslikt. Daar ben ik nu ook al maanden vanaf.
Vroeger gingen die erin als smarties, 100 tot 150mg per dag.. Naast de Xanax, Rohypnol etc.. Slik ze eigenlijk alleen nog maar zo heel af en toe, om de twee weken ofzo, en dan nog in een (voor mij) heel lage dosering van iets van 30mg. Maar écht nodig is het niet meer.

Ik heb eigenlijk net als Ameisen, (rustig) eerst opgebouwd tot een té hoge dosis Baclo, en ben toen gaan afbouwen tot de voor mij geschikte onderhoudsdosis.

En het blijft goed gaan!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_107024492
Hoi Maxum,

Dexamphetamine gebruikte ik al voornamelijk na werktijd en in de weekenden, dus niet iedere dag. Ik heb er gisteren toch nog eentje ingenomen (ipv de 3 stuks die per 4 uur voorgeschreven zijn). Ik werd er voldoende rustig van. Heb er nu ook weer eentje ingenomen. Het is inderdaad niet te doen om er radicaal mee te stoppen. Het is echt wel verslavend spul. Vreemd dat dat zomaar op recept te krijgen is, net als ritalin eigenlijk. Waarom moet je eigenlijk eerst opbouwen tot een te hoge dosis om daarna weer af te bouwen? Om te weten waar je grens precies ligt ofzo?
pi_107026533
Hoi sylvi,

Lastige vraag.
Het is idd goed om te weten waar je grens ligt. Toen ik zelf op een (iets) te hoge dosis Baclofen zat, riep zelfs het zien van anderen die alcohol dronken een fysiek gevoel van walging en afkeer op. (zelfs in films / tv) :r
Dit gevoel is, ook na het verlagen tot mijn onderhoudsdosis, gebleven.
Mijn arts vertelde mij dat het vooraf moeilijk was vast te stellen wat de geschikte dosering voor mij zou zijn, maw, daar moest ik voorzichtig mee experimenteren.

Het duurt een paar maanden voordat je lichaam het medicijn volledig heeft geaccepteerd, en er een soort van 'verzadiging' optreedt. Dát moment is belangrijk. Vanaf daar kun je beginnen met wat te verlagen omdat je lichaam gewend is geraakt.
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_107029022
Hallo beste mensen.
Toen ik info zocht over Baclofen kwam ik dit forum tegen. Ik heb respect voor jullie in de strijd tegen verslavingen en jullie bereidheid om de ervaringen te delen.
Ik zal nu in het kort mijn verhaal vertellen. Eventueel kan dat later wel wat uitgebreider als er eventueel enig vertrouwen opgebouwd is.
Mijn hele leven , ik ben eind vijftig, heb ik al problemen gehad om maat te houden bij alcoholgebruik (bier) en weed. Ik heb gelukkig wel altijd "normaal" kunnen functioneren in gezin en werk. Overigens heb ik al mijn hele leven last van chronische depressies en gebruik daar ook medicatie voor. Voor de buitenwereld fungeerde ik overigens goed. Wel dronk ik altijd teveel op feestjes e.d. Zonder overigens vervelend te worden. Ik werd er heel gezellig van maar dronk altijd met de "grootverbruikers"mee.
Na mijn scheiding, drie jaar terug, was de rem eraf en ging ik ook overdag gebruiken.
Om een lang verhaal wat korter te maken: ongeveer acht maanden geleden ben ik via mijn psychiater Baclofen gaan gebruiken.
Binnen een paar weken zat ik aan de 120 mg per dag. Na een maand was de craving voor alcohol over en na anderhalve maand taalde ik ook niet meer naar weed.
Bijkomend voordeel was dat na enkele maanden ik er achter kwam dat ik inplaats van 1 pakje shag per dag, ik er nu twee dagen mee deed.
Er deed zich wel iets minder leuks voor. Ik begon heel slecht te slapen. Per nacht maar een uurtje of vier a vijf. Overdag had ik aanvallen van spierzwakte. Hele zware armen en benen. Dat zware gevoel kwam dan ook in mijn hoofd en van ellende viel ik dan op de bank een half uurtje in slaap. Dat gebeurde wel twee a drie keer per dag.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met dit verschijnsel zijn. Ook zie ik vaak wazig.
Nu ben ik met de dosis terug gegaan naar 100 mg en slaap ik s'nachts iets beter. Af en toe. De "aanvallen"overdag verminderen ook iets.
Nadeel is wel dat ik gelijk weer meer aan het roken ben.
Ik stop er nu maar mee en wacht jullie commentaar af.
groeten.
pi_107033649
Hallo bac1954

Momenteel ben ik nog aan het opbouwen en ik zit nog maar op 30 mg. Ik merk al wel dat ik minder trek in alcohol heb, maar dat de rest nog hetzelfde is. Ik heb nog last van sociale angst, maar pieker wel minder heb ik het idee. Ik heb nog nergens last van. Wel ben ik bang om bij het verder opbouwen last te gaan krijgen van mijn spieren en ook dat mijn huid slapper gaat worden omdat de spieren minder stevig worden. Wat slapen betreft, merk ik dat ik de laatste dagen erg licht slaap. Ik neem de laatste baclo al om een uur of 18.00 uur in, dus daar kan het niet aan liggen. Maar mogelijk ligt het wel aan een bepaalde spiegel die je in je bloed opbouwt als je baclo gebruikt. Met roken ben ik gelukkig al een paar jaar geleden gestopt. Direct in één keer, samen met mijn vriend die ik toen pas kende. Mijn motivatie was dat wanneer ik weer zou gaan beginnen, hij ook weer zou gaan roken en dat wilde ik niet. Nu mis ik het roken helemaal niet meer. Ik hoop dat dat ook bij drank en andere verlavingen zo zal gaan. Het is een een deel (cq overleven). Met depressies ben ik ook bekend helaas. Ik denk dat wij allemaal wel last hebben van angsten en depressies en dat dat een van de redenen is dat wij een vlucht zoeken om daar uit te komen.
pi_107044428
Hai Bac54 en silvi, ik ben al ruim een half jaar met baclo bezig en post niet zo vaak meer hier. Lees het wel regelmatig en ben blij te merken dat het weer meer een ondersteunend forum aan het worden is. Silvi voor je huid hoef je niet echt bang te zijn. Het is dan wel een spierverslapper, maar wanneer jij gewoon in beweging blijft worden je spieren er niet minder van. Wel kun je, zeker in de opbouwfase wat last krijgen van wat krachtverlies in armen en benen. dat wordt uiteindelijk wel minder en ik ervaar het niet meer als storend.
Bac 54 ik herken wel wat dingen. Zoals het minder goed, vast slapen, maar nu ik op 60mg zit haal ik toch wel 7 tot 8 uur met een paar keer wakker worden. Heb ook wel een periode gehad dat ik 's middags echt even mijn ogen dicht moest doen, maar dat is nu weer over.
Natuurlijk zijn het gewoon chemische middelen die we slikken en daar zitten naast veel voordelen altijd wat nare kantjes aan. Vandaar dat ik ook echt niets anders meer dan de baclo slik. Ben er van overtuigd dat mijn lijf eraan gewend is en ik aan de bijwerkingen, dus genieten van niet meer hoeven drinken.
Jullie veel sukses, luister naar je lijf, maar weet ook dat je even geduld moet hebben want je lijf moet echt wennen aan dit middel. Veel sterkte en sukses.
Bonno en Maxum goed te horen dat jullie ook zo goed gaan, top!!!! Warme groet ^O^
pi_107061528
Hoi Saine,
Dank voor je berichtje. Fijn dat het na een half jaar baclo nog steeds zo goed met je gaat! Ik heb goede hoop dat het voor mij ook gaat werken! Tot nu toe drink ik in ieder geval een stuk minder wijn, en dat bij nog maar 30 mg per dag! Dit heb ik bij Campral of Naltrexon nooit meegemaakt. Gisteren heb ik het boek van Ameisen uitgelezen. Vreemd dat hij juist goed slaapt, terwijl ik op dit forum juist lees dat iedereen slechter slaapt. Ik sliep de eerste paar dagen beter, maar nu slaap ik weer minder goed en minder diep. Ik ben ook eerder uit bed, terwijl ik eigenlijk geen ochtendmens ben.
pi_107070370
Hai Silvi ook ik ben geen ochtendmens, maar heb nu geleerd lekker de tijd te nemen om echt wakker te worden. Dat is het voordeel van vaker vroeg wakker zijn. Heb mezelf ook geleerd me er niet over op te winden, helpt.
Zoals ik al zei slaap ik nu beter dus wie weet gaat dat bij jou over enige tijd ook zo.
Het feit dat Ameisen goed sliep komt misschien omdat hij heel snel grote hoeveelheden nam. Maar het is ook bij een ieder weer anders, want ook hier op het forum slaapt niet iedereen minder.
Veel sukses en heb maar vertrouwen.
pi_107091961
Hoi Saine,

Nou, vannacht heb ik wel goed geslapen hoor. Ik moet me er inderdaad niet te druk over maken. NB gisterenavond waren we bij vrienden op visite en ik heb gedurende de hele avond maar één glas wijn gedronken. Geen grote slokken, zoals gewoonlijk, maar kleine slokjes voor de smaak en niet voor de roes. En het glas was nog niet eens leeg toen we vertrokken. Het is werkelijk niet te geloven hoe goed baclofen werkt! En dat al na een week.
pi_107107742
Top Silvi volhouden dus, want je leven veranderd echt te goede wanneer de drank niet meer zo een grote rol speelt. veel sukses
pi_107149537
Het gaat inderdaad goed met minder drinken. De wijn smaakt op een of andere manier minder goed en ik voel er niet zo veel bij als ik het drink. Ik heb geen behoefte meer om door te drinken. Gisterenavond heb ik zelfs een bodempje wijn (ca 1 glas vol) dat nog over was, weggegooid en niet leeggedronken, terwijl ik dat normaal gesproken wel had gedaan. Wat ik wel merk, is dat ik nu ik verder aan het opbouwen ben naar 45 mg per dag een beetje een hyper gevoel krijg, terwijl ik van nature al heel snel zenuwachtig ben, maar misschien gaat dat wel over. In ieder geval ga ik voorlopig niet verder opbouwen.
pi_107153165
Hoi allemaal,

Alles blijft prima verlopen met mij, wel nog altijd Baclo bij de hand voor in geval het misloopt.

@sylvii77 : Ben beginnen afbouwen omdat ik teveel last had van draaierigheid en ook omdat ik het gevoel had mezelf niet meer te zijn. Toen ik op ongeveer 60 mg zat voelde ik mezelf weer zoals vroeger en was de draaierigheid verdwenen. De drang naar alcohol bleef ook weg. Als experiment heb ik verder blijven afbouwen en ben nu een dikke week zonder Baclo. Het blijft een persoonlijk experiment. Doe vooral waar jij je het beste bij voelt, voor iedereen werkt het anders.Volgens mij ben je goed bezig, doe zo verder!!
pi_107232059
Hoi Jerommeke en Saine,

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat nu je met de baclo bent gestopt. Ik zelf heb me al ingesteld op een leven lang met baclo. Misschien is voor jou 60 mg per dag wel ideaal. Hoewel helemaal geen medicatie natuurlijk ideaal zou zijn...
Vandaag voelde ik me niet meer hyper en morgen ga ik ook over naar 60 mg per dag. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Overigens heb ik al drie dagen achter elkaar niets gedronken. Ik merk dat drinken voor een groot deel ook een diepzittende gewoonte is.
Saine: hoeveel baclofen gebruik jij nu en drink je helemaal niets meer of af en toe een glaasje voor de smaak?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')