abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116548171
@ eigendeegcookie

Dat vraag ik me ook nog steeds af!
Maar hoe dan ook, groot onderzoek of niet, de Baclo werkt als een trein.
Ik ben al bijna weer van de bijwerkingen af, de gedachte aan alcohol alleen al wekken een gevoel van weerzin op. Benzo's heb ik nog wel enigszins nodig. Maar ook dat zal binnenkort vanzelf weer afnemen.

Hoe gaat het met de rest hier?

Ciao M
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_117253261
Hoi,

Baclofen helpt niet iedereen hè. Er zijn meerdere voorbeelden hier voor wie het niet gewerkt heeft, helaas.
En zoals Maxum zegt, als je ermee stopt, komt je verslaving terug.
De een kan wel drinken met baclo (in mindere mate) en de ander is totaal gestopt.

Baclofen heb ik meerdere keren geprobeerd maar het heeft mij niet geholpen.

Nu ben ik bij een 12 stappen kliniek in behandeling gegaan. Niet intern. Ik heb gesproken over baclofen maar zij hadden teveel negatieve ervaringen gehoord om het in hun behandeling op te nemen.

Groetjes, Donia
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_117301019
Paradoxale reactie op Baclofen!

Met deze inleiding wil ik de aandacht trekken van zoveel mogelijk lezers.
Ik ga het ook zo kort mogelijk houden om die aandacht niet te verliezen.

Toen ik startte met Baclofen (2 weken geleden) was ik de eerste week zo high als een konijn op Prozac (om maar iets te zeggen). Heel euforisch, geen eet- en slaaplust, sterk verhoogd libido, enz...
Bij mijn eerstvolgende gesprek met de arts (opvolging gebeurt in een centrum vr verslavingszorg in Belgie) meldde ik dit en prompt werd mijn bloeddruk gemeten. Die bleek veel te hoog (17/12 ipv 11/7) wat gevaarlijk hoog is. De dosis werd verlaagd (5mg/dag) en de symptomen verdwenen grotendeels. Nu zit ik terug aan 35mg/dag.

Langs de andere kant ondervond ik wel in de eerste 24u dat mijn gebruik 'anders' werd. Het enorme schuldgevoel rond mijn gebruik viel weg. Het dwangmatige verdween.
Na een paar dagen had ik geen behoefte om te gebruiken op momenten waar ik voorheen MOEST gebruiken (vlak voor het werk bv).
Ik ging ook de deur uit zonder een voorraadje mee te nemen. Was voorheen ondenkbaar.

Baclofen voldoet dus wel degelijk aan mijn verwachtingen. Na 2 weken is mijn gebruik enorm verminderd.
De reactie die ik op het product had blijkt zeer zeldzaam. Wel leuk maar ik vermoed onhoudbaar.
Ik ben ervan overtuigd dat mijn reactie onthult hoe mijn brein functioneert. Hoe mijn beloningscentrum functioneert.
Functioneert het eigenlijk nog ? Kan het beloningscentrum 'stuk' gaan?
Zelfs hierover zijn de meningen verdeeld.

Toediening blijkt ook zeer belangrijk. Op de site van Baclofen zelf beweert men dat bij gebruik van een Baclofenpomp (gaat via ruggenmerg) men bij een veel lagere dosering een beter resultaat heeft en veel minder bijwerkingen. (Wordt gebruikt voor andere doeleinden)

In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat Baclofen miljoenen mensen kan helpen. Niet alleen bij verslaving of problemen rond spasticiteit.
De bijwerkingen kunnen er echter, volgens mij, wel voor zorgen dat sommigen geen oplossing zien in het product.
Er is ook een zekere motivatie nodig om te stoppen. Als je geen hinder ondervind en gebruiken als 'leuk' ervaart is dit misschien minder evident.

Kortom; een 'fine-tuning' dringt zich op en antwoorden op de vele vragen moeten een antwoord krijgen.
Bijwerkingen kunnen leiden tot een bezoekje aan de spoedafdeling en stoppen MOET zeer geleidelijk gebeuren. Ik las dat ontwenningsverschijnselen bij sommigen al na 3 dagen gebruik kunnen optreden. En de gevolgen hiervan kunnen ernstig zijn.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat artsen niet geneigd zijn om Baclofen voor te schrijven zonder te weten wat het precies doet, hoe het werkt, welke factoren een rol spelen en waarom.

Ik ben geen wetenschapper of arts maar ik denk wel dat het verzamelen van ervaringen met daaraan gekoppelde factoren (persoonlijke en situationele) een beter (in)zicht kunnen geven.

Btw : misschien zal een arts gemakkelijker Baclofen voorschrijven als je zegt dat je er beter mee slaapt of ontspant. (Het blijft een relatief onschuldig product) In het kader van een ontwenning zal de arts misschien meer op zijn hoede zijn en geen risico's willen nemen.
pi_117322348
@ Thruxton

Welkom.

Ik heb op dit forum al vaker geopperd dat mensen moeten 'experimenteren' met de Baclofen.
De meeste artsen zijn het daar helemaaaaaal niet mee eens, de mijne voorheen ook niet.
Ik ben onlangs, een week of twee terug, na een lange onderbreking qua Baclo begeleiding, weer eens een uurtje met hem wezen praten. Dit had ik besloten nadat ik circa twee maanden was gestopt met het slikken van Baclofen en bij mezelf bemerkte dat ik toch weer 'afgleed'. Ik was oorspronkelijk niet van plan te stoppen met het medicijn, maar vergat ze simpelweg steeds vaker in te nemen en bleef me goed voelen. Dit deed mij besluiten het experiment aan te gaan om te kijken hoe ik zou functioneren zónder de Baclo, na ruim een jaar Baclo te hebben gebruikt. Waarbij ik echt uitstekend functioneerde.

Nadat ik de conclusie bij mezelf had getrokken dat ik toch weer in oude patronen begon te vervallen was het voor mij een duidelijk verhaal: Doorgaan met de Baclofen.

Mijn arts, die ik eigenlijk al zo'n half jaar niet meer had gesproken vond het goed dat ik dit experiment voor mijzelf was aangegaan. Niets slikken is, als het mogelijk is in je leven natuurlijk altijd beter.

Tijdens het gesprek dat ik met hem voerde haalde hij aan dat ik, voordat ik uiteindelijk op een stabiele dosis van 50 tot 75 mg per dag zat, flink had geëxperimenteerd met de doseringen. (Destijds was hij daar zeer op tegen)
Maar, aangemoedigd door de verhalen van Olivier Ameisen (die tot 300 mg pd slikte voordat hij op zijn onderhoudsdosis zat) heb ik een tijdje tussen de 150mg en 200mg per dag gezeten.
(wat mijn arts écht absoluut afkeurde destijds)

Tijdens dit laatste gesprek gaf hij aan dat ze zich inmiddels veel verder hebben verdiept in het medicijn, en wat bleek? Hij was opeens een voorstander van het experimenteren tot hoge doseringen! (Oh wat heb ik een geluk met deze arts!!)

Hij raadde me aan wél weer rustig te gaan opbouwen, maar vond het prima als ik het, zonodig, tijdelijk weer zou opvoeren tot bijvoorbeeld 175 a 200 mg. Nadat hij zich in het gebruik van Baclofen als medicijn tegen verslavingen is gaan verdiepen is hij, net als Ameisen, een voorstander van 'het experiment'. Ook gaf hij aan dat er geen aantoonbare schadelijke gevolgen zouden zijn.

Inmiddels zit ik weer op 75 mg pd., maar heb het gevoel het nog wat te moeten verhogen.

Belangrijk is dat je lichaam het medicijn accepteert en er een 'spiegel' wordt opgebouwd.
Bij mij zal het zeker weten gaan zoals bij de aanvang van de Baclo: Ophogen tot je lichaam een soort limiet aangeeft, om vervolgens af te bouwen naar de 'onderhouds' dosis. In mijn geval 50 - 75 mg.

Echt. Wat heb ik een topjaar achter de rug vanwege deze medicatie!

Alcoholbehoefte: weg.
Valiumbehoefte: weg.
Sociale fobieën: weg.
Paniekaanvallen: weg.
Slaapstoornis: weg.

Mijn leven weer op de rit: 100% !

Ik ben blij dat ik het stop-experiment ben aangegaan, nu ben ik blij weer met de Baclofen te zijn begonnen. Voor mij is Baclofen hét middel. Het boeit me ook niet of ik het mijn hele leven zal moeten gebruiken. Waarschijnlijk over een jaar ofzo, probeer ik het weer eens zonder. Opnieuw beginnen kan altijd.

Ps,

In het jaar dat ik heel stabiel op de 50 - 75 mg pd zat, kon ik zonder enige moeite zo heel af en toe prima twee biertjes drinken bij een gezellige gelegenheid. De drang naar 'meer' was gewoon weg.

Ik kan dan ook niets anders dan de Baclofen aan iedereen (met een verslavingsprobleem) aanraden.
Maar ook aan mensen die lijden aan psychische stoornissen, veroorzaakt door een andere reden.
Het middel werkt als een paard tegen angst, paniek en zelfs depressie.

Ik snap dat het nooit voor iedereen op zal gaan, maar het proberen is méér dan de moeite waard, in een hoop omstandigheden.

Ik realiseer me dat ik een van de geluksvogels ben: Mijn lijf en geest verdragen de stof en ik heb een fantastische arts. Hoop dat iedereen die dit leest dit geluk ook zal hebben!

All the best,

Maxum
  donderdag 27 september 2012 @ 19:07:54 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117322634
Mooi om te lezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:29:40 #131
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_117627168
Hallo allemaal,

wil het toch even melden:

2 JAAR DROOG met behulp van. Baclofen ! *O*

ik zit nog steeds op 60/70mg. p/d.
rust, kalmte en totaal géén behoeft naar alcohol.
Verder géén nare bijwerkingen ;)

Heb 1 keer geprobeerd te minderen maar kreeg direct weer
de onrust in m'n lijf.

Voor mij dus een makkelijke keuze......doorgaan met de Baclofen !
pi_117646827
Ik gebruik 200 mg per dag. Eerst liet ik de pillen uit Zuid-Amerika komen, inmiddels via mijn huisarts die ik door o.a. uitgeprinte topics van Fok! heb weten te overtuigen.

Ik slik nu een halfjaar en drink nu 2 maanden niet meer. Ik blow nog 4 á 5 joints per dag, dus ik kan helaas voor mij niet van een zelfde succes praten als de meesten hier. Toch kan ik niet meer zonder, omdat het mij een enorme rust geeft en mij positief in het leven doet laten staan.

Ik heb ook hele heftige bijwerkingen gehad, tot aan hallucinaties aan toe.

Het frustreert me dat ik 20 jaar lang alles heb kunnen en willen zuipen, roken, snuiven en slikken en ik het allemaal heerlijk vond en het optimaal bij mij werkte en de Baclofen nu niet aanslaat zoals het bij de meesten doet.

Toch is dit een briljante vondst die -ik overdrijf niet- de wereld kan veranderen op een hele positieve manier.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:20:30 #133
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_117655191
Hoi Simpel-Zat,

niet zo negatief hoor :) .
Je hebt de alcohol al onder controle, dat alleen al, is toch "super" !
Als ik jou zo lees, doe je er wat langer over voor resultaat maar dát is toch niet zo erg.
Je zal zien dat de rest ook volgt,, heb geduld.

Succes !

:W
pi_117759474
Intussen al een week of 4 aant Baclofennen.
Al 5 dagen gestopt met wiet. Het enige wat ik hiervoor moest doen is : geen wiet meer in huis halen.

Baclofen doet niet alles voor jou. Je moet zelf ook iets doen.
Moest ik ook alcohol bannen uit mn huis zou ik ook daarmee gemakkelijk kunnen stoppen.
Maar ik woon niet alleen en mn vrouw heeft geen problemen met alcohol maar drinkt graag 's avonds een glaasje.
Trouwens; alcohol is ook geen probleem meer, voor mij.
De stelling : 'eens verslaafd, altijd verslaafd' vind ik niet meer van toepassing sinds ik Baclofen slik.
Ik voel me niet meer verslaafd omdat mijn leven niet meer bepaald wordt door middelen. (of het gebrek aan middelen)
Ze moesten het horen bij de NA of AA ;)
Zo'n uitspraak zal bij velen de wenkbrouwen doen fronsen maar ik meen wat ik zeg.

Maar ik blijf wel met die onverklaarbare bijwerkingen zitten.
Sinds verleden week neem ik 50mg/dag.
2 dagen na het stoppen met blowen werd ik 's morgen (vroeg) wakker met hoofdpijn.
De dag erna werd ik weer wakker met hoofdpijn.
Mijn dagdosis was al 3-4 dagen 50mg. Dus onveranderd.
Hoe komt het dan dat ik opeens last heb van hoofdpijn ('s morgens) en terug een hoge bloeddruk.
(Mijn onderdruk krijg ik bijna niet onder 9, ook al heb ik gisteren 30mg genomen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt door te stoppen met blowen. Misschien moet de Baclofen harder 'werken' omdat er meer craving zou zijn. Ik gis maar wat.

De arts die me opvolgt weet het ook niet.
Misschien zitten hier 'ervaringsdeskundigen' die het ook al meegemaakt hebben.
Desnoods wil ik buiten de Belgische grenzen gaan om een arts te consulteren die wel ervaring heeft met Baclofen bij ontwenning.
Alle tips zijn welkom.

(Ik las ergens dat zo'n paradoxale reactie bij 1 op de 17000 voorkomt)

Grtz
pi_117795675
Hoi, ik leef nog!

Groetjes uit Spanje :D
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_118636271
:W Dag lieve mensen!

Even een kloontje aangemaakt want ik heb liever niet dat 'men' er achter komt wie ik ben, vanwege de nog altijd zeer gevoelige problematiek van verslavingen. Er wordt helaas altijd gedacht dat 'verslaafden' vieze zwervers zijn die onder de brug leven, nou dat is bij mij bepaald niet het geval, ik functioneer op zich prima in het dagelijks leven. Alleen... zoals iedereen in dit topic heb ook ik te maken met een fiks alcoholprobleem. :{

Je weet wel hoe dat gaat... leuke baan - borreltje hier, feestje daar, en voor je het weet gaat er geen dag meer voorbij zonder dat je op z'n minst een hele fles wijn in je mik hebt gegooid. Da's bepaald niet zo gezond, plus natuurlijk dat je toch echt minder goed gaat functioneren ookal heb je het zelf misschien nog niet zo door en kun je het redelijk verbergen. Ik wil echter niet langer wegkruipen voor het probleem (= je kop in het zand steken) en het aanpakken!

Ik heb dit topic zeer aandachtig doorgelezen en zou zeker ook de baclo willen proberen. Vooral ook omdat het anoniem is, en je niet jezelf beschuldigend bij een een of andere op Amerikaanse leest geschoeide afkickclub hoeft te melden. Het kan aan mij liggen maar ik vind dat hele "ik ben die-en-die en ik ben een alcoholist"- gedoe zoals bij de AA behoorlijk denigrerend. Nee, ik BEN geen alcoholist, ik HEB een alcoholprobleem en dat vat ik toch een beetje anders op...

Jullie posts heb ik doorgelezen en ik kom tot de conclusie dat ik 'het experiment' wel wil aangaan. :Y
Voor zover ik heb kunnen ontdekken op het net lijkt baclo een relatief onschuldig middel. Uiteraard zijn er bijwerkingen maar er is nou eenmaal geen enkel werkend medicijn zonder bijwerking dus die neem ik wel voor lief, tenzij ik tot die 1% blijk te behoren die er hallucinaties van krijgt, dat lijkt me dus bepaald niet okee, vooral ook omdat ik in het verleden een aantal keer depressief ben geweest. Is dit een officiele contra-indicatie voor het spul, of maakt het niet uit?

Dan natuurlijk de kwestie 'hoe kom ik er aan'.
Mijn huisarts is een verschrikkelijke hard-liner als het op het voorschrijven van medicijnen aankomt (heb zelfs een keer met een uit de hand gelopen bronchitis een week in het ziekenhuis gelegen omdat de huisarts dus geweigerd had om iets voor te schrijven... dat bleek dus een longontsteking te zijn :X) dus daar heb ik geen vertrouwen in.

Het internet op dus. Nou dat is ook geen pretje heb ik gemerkt. De meeste online verstrekkers die werken zonder recept blijken niet naar Nederland te zenden (naar Belgie wel, vreemd genoeg - en ik maar denken dat we met z'n allen in de EU zitten :?), en degenen die dat wel doen... tot dusverre alleen maar gammele sites die mijn creditcard niet accepteerden (is niks mis mee!) en dergelijke. :(

Dus, mijn eerste vraag: kan iemand mij een online verstrekker aanbevelen die 1) dus wel levert naar Nederland, zonder recept, en 2) die redelijk betrouwbaar is? "Duur" maakt me niet eens zoveel uit, als ik het middel maar kan scoren - en dan wel het echte middel en niet een-of-andere vage neppert!

In de toekomst zal ik, bij positief resultaat, alsnog met de huisarts gaan overleggen om hem te bewegen het spul voor te schrijven uiteraard.
Ik hoop dat jullie nog verdere tips voor mij hebben! :) :) :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kloon1963 op 30-10-2012 20:14:54 ]
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:15:46 #137
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_118637181
Ik krijg morgen wat van dit spul binnen. Ik wil graag stoppen met roken en snuiven. Als ik het begrijp komt baclofen in pil vorm? Dat begrijp ik in ieder geval van de dealer die dit voor me kon regelen. Was wel ff zoeken, kennelijk niet heel populair. Maar kan ik deze pillen ook gewoon tot poeder stampen en er dan een jointje van draaien of het poeder opsnuiven? Op die manier lijkt het er nog een beetje op en is het voor mij makkelijker vol te houden denk ik.
pi_118637249
^^ Wat ik begrepen heb gaat het om pillen (10 of 25 microgram) die je toch echt moet doorslikken, heb geen ervaring met snuiven maar wie weet...
Het roken lijkt me geen optie, door de warmte desintegreert de werkzame stof, heb ik zo het vermoeden.
pi_118637944
@ borbit
@ kloon 1963

Baclo moet je NIET gaan snuiven of roken!! En bij een dealer halen lijkt me ook niet zo heel snugger…
Als je het écht niet van je arts krijgt voorgeschreven, overweeg dan een cheap retourtje naar Spanje of Italië.
Daar gaat het gewoon zonder recept over de toonbank. Overal. Voor minder dan 2 euro per doosje.
Het heet daar Lioresal (Baclofeno)
Verder werkt het middel als een paard, maar je moet het écht rustig opbouwen. Duurt wel een maandje.
Geloof mij maar.
pi_118638206
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Maxum het volgende:
Als je het écht niet van je arts krijgt voorgeschreven, overweeg dan een cheap retourtje naar Spanje of Italië.
Daar gaat het gewoon zonder recept over de toonbank. Overal. Voor minder dan 2 euro per doosje.
Het heet daar Lioresal (Baclofeno)
Verder werkt het middel als een paard, maar je moet het écht rustig opbouwen. Duurt wel een maandje.
Geloof mij maar.
Ja hoor, ik geloof je wel! ;)
Ik weet het, heb het allemaal gelezen :Y.
Toch te gek voor woorden dat het in het Zuiden gewoon over de toonbank gaat terwijl er hier zo moeilijk over wordt gedaan... :{ Helaas zit een kort tripje (sorry voor mijn woordgebruik :P ) daar naartoe er eventjes niet in, juist vanwege die drukke baan.
Vandaar dat ik toch ben aangewezen op het internet, helaas... :'( Iemand toch nog tips?

Dat je het niet moet roken of snuiven, dat dacht ik al. Gelukkig maar dat ik al zo'n 20 jaar niet meer blow, daar ben ik eigenlijk tot mijn eigen verbazing van de ene op de andere dag mee gekapt toen ik bij mijzelf bemerkte dat ik paranoide neigingen kreeg...

De alcohol, helaas, dat is een stuk hardnekkiger. :(
pi_118638294
Ontsla je huisarts en neem een nieuwe!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:36:29 #142
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_118638373
Ik ben echt niet zo van de doktoren. Hou ik helemaal niet van. Dealer is denk ik uiteindelijk goedkoper, ook aangezien ik geen zorgverzekering heb. Ik heb niet de controle om zoiets rustig op te gaan lopen bouwen. Liever gewoon beginnen met een dikke vette lijn, anders merk je er meestal toch weinig van.
Zijn er nog bijwerkingen? Ik snapte van me dealer wel dat het ergens uit het zuiden kwam.
pi_118638819
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:34 schreef Maxum het volgende:
Ontsla je huisarts en neem een nieuwe!
Nou, da's hier gemakkelijker gezegd dan gedaan, alle huisartsenpraktijken zitten bomvol en je kan dus niet zomaar even switchen, bovendien heeft hij op andere terreinen de afgelopen 20 jaar prima werk verricht (en is volledig op de hoogte van mijn dossier, wat ik dus liever niet deel met jan-en-alleman)... alleen dat halstarrige 'nee dat schrijven wij hier niet voor want het is hiervoor niet geindiceerd', dat werkt inderdaad enorm op mijn zenuwen. :(
pi_118642229
@ kloon 1963

Je kan je toch door je huisarts laten doorverwijzen naar een psychiater? Die schrijven het doorgaans sowieso gemakkelijker voor. Is maar een idee.
pi_118642772
@ borbit

Ja er zijn zeker bijwerkingen. En dit is geen middel dat 'instant' werkt. Je moet een spiegel in je bloed opbouwen, en dat duurt zéker een maand. Oftewel, als je dit middel nog nooit hebt gebruikt, en je slikt laten we zeggen in een keer 50 mg naar binnen, dan wordt je waarschijnlijk gewoon ziek.
Heel ziek that is.. Nutteloos bovendien. Het is ook geen medicijn waar je een 'kick' uit haalt.
Na verloop van tijd voel je je gewoon 'normaal' en relaxed. Alcohol behoefte verdwijnt als sneeuw voor de zon. Een biertje drinken wordt lastig, tegen heug en meug zeg maar.
Opbouwen is de énige werkende methode met dit middel.
pi_118653612
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef Maxum het volgende:
@ kloon 1963

Je kan je toch door je huisarts laten doorverwijzen naar een psychiater? Die schrijven het doorgaans sowieso gemakkelijker voor. Is maar een idee.
Het grote probleem is dat de gehele artsenij tegenwoordig echt alles vastlegt in een dossier (gelukkig nog geen EPD, maar ik vrees dat dat slechts een kwestie van tijd is... :X), dus ook een verwijzing naar een psychiater. Ben ik nou zo gek dat ik dat liever niet wil, gezien mijn maatschappelijke positie? Ik dacht het niet! Helaas staat een aantekening van 'naar de psychiater geweest' in je medische dossier nog steeds gelijk aan 'er is een steekje los aan deze persoon'... en dat is nou net wat ik dus ten koste van alles wil vermijden.

Nogmaals/voor de goede orde: de kosten van het bestellen op internet (dus zonder recept, zonder enige inmenging van artsen, en aldus ook zonder enige notitie in wat voor dossier dan ook) van baclo maken me eigenlijk geen ene hol uit. ALS ik er maar aankom.
Het zou toch moeten kunnen, of niet dan?
pi_118887325
Hai allemaal.
Ben nog steeds van mijn alcohol verslaving verlost, net als Maxum, en ben het helemaal met hem eens. Voorzichtig opbouwen is de weg!!! Slik nu al een jaar 40mg per dag en drink af en toe gezellig een of twee glaasjes in gezelschap. Ben nooit meer meer gaan drinken. Ben ook wel in therapie geweest, dat was in mijn beleving ook nodig om te leren anders met tegenslagen om te gaan. Ik was een periode drinker en dan heel heftig, altijd na moeilijke gebeurtenissen. Ben erg blij met het leven zonder alcohol problemen. Kan weer heerlijk normaal funktioneren.
Raad een ieder aan het onder begeleiding van een arts te doen en zo min mogelijk te nemeen, dan zijn de bijwerkingen ook nihil.
Weet nog niet wanneer, maar er komt een moment dat ik het zonder baclo ga proberen.
Sukses iedereen.
pi_119015510
@Kloon1963: mijn huisarts wilde er ook niets van weten maar toen ik allerlei documentatie had meegenomen is hij toch overstag gegaan. Dit heeft wel enige tijd geduurd.

Een topicgenoot was zo lief mij te voorzien van baclofen zodat ik vast kon starten tot de dokter overtuigd was.

Ik heb opgebouwd tot 120mg maar het werkte bij mij niet. Ik dronk wet iets minder wijn maar stoppen deed ik niet, ik dronk door de baclo heen.

Ik ga nu een hernieuwde poging doen, heb nog wat in huis en ga de apotheek bellen of ik het zoals voorheen rechtstreeks bij hen kan halen.

Heb je geen kennissen zitten in Spanje of Italie die het bij een apotheek kunnen afhalen, je hebt geen recept nodig en ze kunnen het in een gewatteerde envelop aan je opsturen of meenemen, het is immers geen drugs maar een geneesmiddel tegen spasticiteit bij MS.

Je kunt ook op één dag heen en terug naar Spanje vliegen, verschillende apotheken aflopen en een voorraad 10 en 25 mg mee naar huis nemen of aan jezelf opsturen.

Succes.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_119375076
is er iemand die een dokter in Groningen weet die het voorschrijft, of anders een in een van de 3 noordelijkste provincies? mag ook via pm, alvast enorm bedankt.
pi_119419022
niemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')