abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108942019
Hoi, ook maar weer eens een update van mijn kant.

Alles gaat nog steeds prima hier. Zit nog steeds op 50mg pd en de behoefte aan alcohol is al meer dan een half jaar als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik slik het nu zo'n 8 maanden en ben vanaf dag 1 gestopt met drinken.
Dat was wel op enige wilskracht en met behulp van Valium en Xanax, maar toch.

Ik heb wel gemerkt, na met de Baclofen behoorlijk te hebben geëxperimenteerd, (heb ook een tijdje op 150 - 200 mg gezeten) dat het gevoel van werkelijke innerlijke rust, pas na een maand of 6 écht optrad. De Baclofen werkte al vanaf de eerste week toen ik ermee begon, bij circa 30 mg zelfs al, maar de pure 'verzadiging' trad dus pas op na een maand of 6.

Dit zou enerzijds het gevolg kunnen zijn van het feit dat ik al zo lang niet meer drink, maar anderzijds heb ik ook het gevoel dat Baclofen pas na zo'n lange periode, een half jaar ongeveer, helemaal door je lichaam is geaccepteerd, en vanaf daar dan ook pas ook voor de volle 100% werkt. Qua algeheel gevoel van rust en kalmte dan.

Iig, dit was me zónder de Baclofen niet gelukt. De benzo's zijn ook al lange tijd overbodig, al moet ik toegeven ze nog wel zo nu en dan te slikken om extra lekker te kunnen slapen bijvoorbeeld. Misschien een kleine zonde, maar die vergeef gun ik mezelf :P

Hoop dat de rest van de Baclofen 'pioniers' er ook nog steeds veel baat bij hebben!

Laters!

[ Bericht 3% gewijzigd door Maxum op 11-03-2012 21:13:05 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_108992557
En nog even de nieuwe primeur van de Pharma Mafia:

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/03/pil_laat_verslaafden_hun_versl.html

Gelukkig hebben wij de Baclo :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 12-03-2012 02:31:33 ]
pi_108999553
no lol heet t
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_109164599
Ik denk dat ik toch liever baclo gebruik. Ik zit nu ook op 50 mg per dag en het gaat nog steeds heel goed. Dat is ook de reden dat ik niet vaak meer op het forum zit. Ook ik had bij ca 30 mg al goed resultaat en qua alcoholgebruik heb ik ervaren dat er voor mij geen verschil was met de 150 gr baclo. Ik drink nu nog net zo weinig. Ik heb alleen geen wazig gevoel meer in mijn hoofd en dat had ik bij 150 mg wel. Voor mij is het echt een wondermiddel en ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan alcohol. De gewoonte slijt namelijk ook in de loop der tijd. Ik ben benieuwd of ik na langer gebruik meer rust ga ervaren, maar als dat niet zo is, dan ben ik ook al heel tevreden. Het probleem dat "alcoholverslaving" heet is in ieder geval uitgebannen.
pi_109231433
Hoi allemaal,

Ik ben weer opnieuw begonnen en zit nu op 50mg, doet nog niks met me. Mijn spieren waren ook nog verkrampt toen ik een paar weken gestopt was. Volgende week heb ik een intake in een andere fysiopraktijk waar ook fitness onder begeleiding gedaan kan worden.

Ik slik al jaren propranolol retard tegen hartkloppingen maar ik heb niet gemerkt dat het mijn drankgebruik vermindert. Baclofen is ook een heel stuk goedkoper.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
  woensdag 18 april 2012 @ 14:16:37 #107
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_110483725
:W Hallo,

Laat toch even iets horen van me, al is niet iedereen hier blij mee.
Ondanks de goed bedoelde waarschuwingen van mij, omtrent het gebruik van baclofen in combinatie met alcohol, de explosieve dosis verhogingen, zie ik toch (helaas) mensen afhaken cq. mislukken in hun pogingen. Niet alleen hier maar ook elders. Jammer !
Gelukkig, zijn er ook mensen die op tijd inzien, dat het lichaam niet meer om alcohol vraagt en de "gewoonte" van het drinken laten varen en stoppen met de alcohol.
En zie....bij die gaat het wel goed !
Laat die bende staan en stap van die "gewoonte" af.
Beste mensen.....het geeft je zoveel méér !!!
Ben het (alléén deze keer) met Maxum eens, het échte resultaat ervaar je pas na ongeveer een half jaar.

Even over mezelf; ben nu ruim anderhalf jaar bezig met Baclofen en zit nog steeds op 60mg. p/d.
Ben één keer verhoogd naar 80mg. ivm. wisseling van leverancier/merk. Zal waarschijnlijk tussen m'n oren hebben gezeten maar werd er onrustiger van. Nu weer het oude merk, waar ik mee begonnen ben en zit weer lekker op 60mg. en dat gaat prima.
Sta nog steeds "droog" !

Ik hoop dat het forum weer een beetje opbloeit met zowel positieve als negatieve ervaringen.

:W
pi_110503672
Is dat onderzoek nou al begonnen?
pi_110672633
chek
pi_110673559
hey,

wat zijn bij jullie de bijwerkingen van baclo?
na lang aandringen heb ik baclo gekregen en ben begongen in nov. stilaan opgebouwd tot 60mg per dag verdeeld over 4 keer,en het ging zeer goed, met men AD kunnen stoppen, en voelde een zeer aangenamen wereld opengaan.
ik kan terug tegen prikkels van buiten af en het jointje was ook verleden tijd.
bijwerkingen, vergeetachtig, verstrooid, maja van ad had ik dat ook, wazig zien?? door baclo ofni?
en snachts tot 3x moeten opstaan om gaan teplassen.

de laatste 3 maand waren zeer stressy, moeten verhuizen door zwaar vochtproblemen in het huurhuis, naar het vredegerecht... moeten gaan, en andere woonst zoeken, verhuis, en ik kreeg last van men maag en darmen, na een paar happen zeer opgezette maag, en pijnlijke darmen, en kon minder en minder eten, men dokter zei, stres, en door de baclo!
na 12kg afgevallen tezijn, naar een internis gestuurd, en deze zegt pds, dat komt ineens, kom niet door de baclo, maar de dosis is normaal max 30MG en ook niet door stres.
maar ik moest stoppen want ze willen me terug ad geven, om honger tekrijgen, ondertussen hebben ze door dat ik honger heb, veel zelfs maar niet veel kan eten, door maag en darm last!
ik ben van 60mg direct naar 30mg moeten gaan, en na 5dagen gestopt.
ik loop nu stijf van de stres of heb zeer stijve spieren, adem problemen, (dit had ik ook tijdens baclo op het laatste) en staat in de bijsluiter.
maar longproblemen zitten even goe in mijn famillie.
tintelingen over heel men lichaam vooral na de avond als ik rustig tv kijk, zweten, en ijskou handen en voeten, snachts natte lakens, dokter zegt afkik baclo pffff
hij wil me terug ad geven, want steekt men maag en darm problemen ook daarop.
ik moet na spasmomen nemen, en omeprazol, maar nu heb ik ook brand op men maag, staat in de bijsluiter van spasmomen, dokter zegt bijf het maar nemen! pfff
ik ben intussen opzoek naar een andere dokter maar toch ik word er moedeloos van, nu zijn men darmen ok nu brand op men maag.

en den afkik is hevig! bij pds kun je het ook op je adem hebben google ik door opgezette maag maar nee, dan zegt de dokter, zoek zoveel niet op het net, ik ben dokter grrr!

nu lees ik dat er meer gestopt zijn met baclo.
welk was daar de reden voor? want heb een tijdje niet gevolgd.
zouden jullie even willen reageren?
ik neem nu valeriaan, en magnesium, helpt een beetje maar die stijd tegen de dokters is ook zeer vermoeiend!
ze moeten me nu zien, als wie ik nu ben, iemand zonder depressie kan toch ook maag en darm, long problemen hebben?? ik voel me absoluut niet depri meer, al voelde ik me kwa spanning nu toch beter met baclo, of de afkik ik hard ;s
pi_110807354
Bij mij is de bijwerking van Baclo dat ik geen alcohol meer drink.
pi_111031480
Ik zal mijn steentje ook weer even bijdragen, nog steeds gestopt met baclofen en met alcohol ook in de zin dat ik een doodnormale drinker ben geworden. 8-)
Bij mij lag er duidelijk een heel andere reden achter, ik dronk mezelf gewoon in slaap en nu dat niet meer nodig is kan ik er eindelijk ook echt van genieten dus dat doe ik ook, ik hoef niet als geheelonthouder te sterven oid. ^O^
Dit lukt me overigens niet met roken, dat is alles of niks dus daar ben ik ook nog steeds helemaal mee gestopt. :D
Andere dingen gebruikte ik niet.

Reden voor mij om te stoppen met baclofen was dat ik mezelf compleet kwijt raakte. Ik was in de war, vergeetachtig, snauwerig, had het constant warm, voelde me opgejaagd etc.
Wel raar want aan de andere kant werd ik er ook wel weer rustig van, misschien dosering niet goed alhoewel ik wel vanalles heb uitgeprobeerd.
Mij heeft het mijn ogen geopend maar de oplossing lag al die tijd besloten in mezelf. Dat zal vast niet voor iedereen gelden dus advies kan en wil ik daar niet in geven.
Blijf luisteren naar je lichaam iig, er is zoveel wat het je kan vertellen maar zorg ook dat je die connectie houdt. Ik was het op een gegeven moment kwijt, reageerde op een heel vreemde manier en kon er niet meer van op aan. Dan moet je stoppen, op die manier schiet je je doel voorbij.

My 2 cents. ;)
pi_111099444
Hoi allemaal,

Ook van mij maar weer eens een update, ondanks dat we dit forum feitelijk wel als gesloten kunnen beschouwen. Wat ergens ook wel jammer is..

Ik slik nu circa 1 jaar Baclofen en zweer er nog steeds bij. Het heeft van mij weer een normaal functionerend mens gemaakt. De vicieuze cirkel van veel alcohol drinken, de spanningsklachten die daaruit voortvloeiden met heel veel valium wegslikken is definitief verbroken.

Ik heb wel geconstateerd, na behoorlijk te hebben geëxperimenteerd met de dosering van de Baclofen, dat het zéker 6 maanden heeft geduurd totdat ik me echt stabiel ging voelen.

Dat wil zeggen, de alcoholbehoefte was bij mij ongeveer in de eerste week al verdwenen, maar mijn spanningsklachten, en het valium gebruik absoluut niet. Die klachten begonnen pas na zo'n zes maanden heel geleidelijk te verdwijnen, en zijn nu tot een 'acceptabel' niveau gedaald.

Heel af en toe gaat het nog steeds mis. Ik denk zo'n een keer in de maand. Meestal na een intensieve periode van werk. Dan moet ik nog steeds even aan het valium infuus zeg maar.

Maar wat een winst tov een jaar geleden zeg! Alcohol kan ik in zeer geringe mate drinken, en doe het ook bijna nooit. Als ik het al doe is het echt gezellig een paar pilsjes 'sociaal' drinken.

En qua benzo's, die zijn, op bovenstaande situaties na, uit mijn leven verdwenen.
Ga ook rustig de straat op zonder het überhaupt bij me te hebben!

Waar er vroeger, ongeveer zes jaar lang zo'n 50 tot 100 mg valium per dag doorheen ging gaat er nu zo'n 150mg per maand doorheen. En waar ik vroeger zeker 3 a 4 keer per week te veel zoop, drink ik tegenwoordig zo'n 1 a 2 keer per maand gezellig een paar pilsjes zonder dronken te worden.

Oftewel, wat een winst!!

En ik ben met 50mg Baclo per dag helemaal steady.

Hoop dat het met de rest ook goed gaat!
pi_111162821
quote:
6s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:00 schreef Maxum het volgende:
Ook van mij maar weer eens een update, ondanks dat we dit forum feitelijk wel als gesloten kunnen beschouwen. Wat ergens ook wel jammer is..
Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.

Ik denk er nog weleens aan, ik ben juist door deze topicreeks op baclofen gekomen en ondanks dat ik het niet meer gebruik is dit wel een ommekeer voor me geweest. Ik ben de allereerste pioniers dan ook heel dankbaar, ook degenen die het toch niet hebben gered. Respect!

Als we zo af en toe even een update geven is het heel misschien voor iemand met dezelfde problematiek net dat ene tikje dat hij of zij nodig heeft. Al is het er maar eentje toch? ;)
pi_111174334
@ 2772011

quote:
Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.
Sorry, maar ik kan je niet helemaal volgen.. Waar ben je het nou precies niet mee eens?
Dat ik van mening ben dat het topic deaud is?
En wat bedoel je precies met "de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar..."

Daar heb ik het toch helemaal niet over?

Beetje warrige post... Biertje? :P
pi_111180657
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:20 schreef Maxum het volgende:
Beetje warrige post... Biertje? :P
Nah ik neem zo lekker een rood wijntje. ;)
Ik bedoel dus dat het niet dood is omdat er nog steeds mensen (dankzij) dit topic baclofen slikken en daardoor zijn gestopt of geminderd met hun verslavingen. Er wordt alleen bijna niet meer gepost maar dat is imho wat anders.
Op een gegeven moment ben je ook uitgelult, het werkt klaar. Door af en toe een update te geven kick je het topic alleen wel omhoog zodat het voor eventuele nieuwelingen weer te vinden is.

Zelf had ik het al opgegeven tot ik hier ineens over dit topic struikelde en dacht, baat het het niet dan schaadt het vast niet (erger dan alcohol), ik zuip mezelf toch al langzaam dood. :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 03:16:46 #117
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_111276800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:25 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Ik denk er nog weleens aan, ik ben juist door deze topicreeks op baclofen gekomen en ondanks dat ik het niet meer gebruik is dit wel een ommekeer voor me geweest. Ik ben de allereerste pioniers dan ook heel dankbaar, ook degenen die het toch niet hebben gered. Respect!

Als we zo af en toe even een update geven is het heel misschien voor iemand met dezelfde problematiek net dat ene tikje dat hij of zij nodig heeft. Al is het er maar eentje toch? ;)
Ik zal mijzelf dan maar rekenen tot 1 van die pioniers(Op fok dan).
Behalve mijn voormalige alcoholprobleem heb ik nog wat meer problemen waarmee ik bezig ben om op te lossen. (Behoorlijk last van sociale fobie, de reden ook waarom ik bijna nooit meer post)

Voor de rest ben ik in het algemeen het wel redelijk met je eens.
Touching from a distance ~
pi_111280353
Dan van mij ook maar een update. Ben nu bijna een jaar aan de baclo. Met 60mg 9 mnd goed gegaan, maar door de klachten die ik heben het onderzoek daar naar, op advies van de neuroloog, even gestopt. Klachten verdwenen niet en ik voelde me afschuwelijk. Had tot gevolg dat ik toch weer in twee dagen tijd een fles wodka achterover sloeg. Direct de baclo weer opgebouwd en zit nu weer veilig op 40mg. Heeft me wel weer laten zien dat ik slecht om kan gaan met het feit dat mijn lijf me steeds meer in de steek laat. Voel me daar nog te jong voor, maar zal dat toch moeten leren.
Met het gebruik van baclo kan ik op speciale gelegenheden rustig twee wijntjes drinken en heb ik niet de behoefte aan meer en dat ervaar ik als grote winst door baclo. Weet nog steeds niet zeker of mijn klachten, tintelende benen en armen, het gevoel dat ze niet meer bij me horen, veroorzaakt worden door baclo, want ben niet lang genoeg gestopt. Toch ga ik voorlopig niet meer stoppen, want wat er verder ook gezegd wordt over dit middel, voor mij is vooral een ding duidelijk. Het kan velen zeker helpen te stoppen met middelen die destructiever zijn en je beperken een normaler leven te hebben. Ik zal het dan een ieder die daar behoefte aan heeft zeker aanraden het te proberen.
Maxum en juli goed te horen dat het goed met jullie gaat. Op welke manier je dat ook doet. We zijn geen eenheidsworst dus met of zonder baclo ik vind het TOP! _O_ *O*
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:34:06 #119
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_111293987
Tintelende armen en benen zijn vaak het gevolg van overmatig alcoholgebruik.
Ook wel te noemen "poly neuropathie".
Stoppen met alcohol is de enige remedie die verdere uitbreidingen kan remmen.
Totale genezing hiervan is uitgesloten.

Geen leuk vooruitzicht, maar dit kreeg ik te horen van de neuroloog.
Tot op heden, na 20mnd. droog staan mbv. baclofen, heeft hij (helaas) gelijk gekregen.
pi_112006258
Ben bij de neuroloog geweest en er is geen neuropathie vastgesteld. De oorzaak moet dus bij mij een andere oorzaak zijn Kratos. Jammer dat het bij jou wel zo is.
Heb MRI gehad en EMG,s, nu gaan ze mijn nek nakijken. Ben tijdens mijn alcoholmisbruik regelmatig fors gevallen, misschien toch wat beschadigd.
Slik nu een medicijn waar 's nachts de tintelingen in ieder geval wat minder zijn.
baclofen zorgt er nog steeds voor dat de alcohol geen probleem meer voor me is. Dat is in ieder geval heerlijk. Kan weer een normaal leven leiden. groet _O-
pi_114080128
Even een schopje omhoog. Voornamelijk voor de mensen die met baclofen willen beginnen maar er iets meer over willen weten.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:36:01 #122
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_115130728
Hoi Saine,

ondanks de bewering van neuroloog ben ik verder gaan spitten en ben terecht gekomen bij een
"vaat-chirurg".
Na een echo- en mra (mri) onderzoek, bleek dat ik in bekken en buik slagader- vernauwing heb.
Blijkt de zelfde klachten te geven als bij polyneuropathie en is wél te behandelen.
Even ( :? ) gaan laten doen dan maar.

Doeiii :W
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:50:41 #123
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_115131140
hé Donia, hoe is het met jou ?
Ben je weer met baclofen begonnen ?
Zie je nergens meer !
Hoop dat het je goed gaat, met of zonder baclofen.

pi_116461360
Hi all,

Ook van mij maar weer eens een update.

Ik heb nu circa een jaar Baclofen gebruikt, en met succes. Ik kon dankzij de Baclo écht van de alcohol afblijven. Ik heb mijn leven er weer door op de rails gekregen.

Ook het gebruik van Benzodiazepines, in mijn geval Valium, heb ik weten terug te brengen tot een zeldzame behoefte.

Ongeveer twee maanden geleden begon ik de Baclofen te vergeten in te nemen. Alles was zodanig onder controle dat ik er simpelweg niet meer aan dacht. Ik vergat ze steeds vaker in te nemen, en besloot op gegeven moment het experiment definitief aan te gaan en te stoppen met het middel.

En ja hoor… Na zo'n vier weken zonder Baclo begon ik terug te vallen in oude patronen.
Steeds vaker weer aan het bier. Door de katers keerde de (negatieve) spanning terug in mijn leven en nam de behoefte aan Valium weer sterk toe.

Nu sinds een week de draad weer opgepakt, 50 mg Baclo p.d. en alles wordt weer 'normaal'.

Trek in alcohol was al na twee dagen verdwenen, en daarmee ook de behoefte aan Benzo's.

Voel me gelijk weer oké! Wel wat lichte bijwerkingen, maar dat zal wel komen doordat ik gelijk weer ben begonnen met mijn oorspronkelijke dosering.

Hoe dan ook, de Baclofen heeft zich maar weer eens bewezen!

Hoop dat de anderen ook nog steeds veel baat bij dit middel hebben. Wmb het enige bewezen medicijn tegen verslavingen!!

Ciao M
pi_116527100
maar waarom horen we dan zolang niks over het grote onderzoek?
pi_116548171
@ eigendeegcookie

Dat vraag ik me ook nog steeds af!
Maar hoe dan ook, groot onderzoek of niet, de Baclo werkt als een trein.
Ik ben al bijna weer van de bijwerkingen af, de gedachte aan alcohol alleen al wekken een gevoel van weerzin op. Benzo's heb ik nog wel enigszins nodig. Maar ook dat zal binnenkort vanzelf weer afnemen.

Hoe gaat het met de rest hier?

Ciao M
pi_117253261
Hoi,

Baclofen helpt niet iedereen hè. Er zijn meerdere voorbeelden hier voor wie het niet gewerkt heeft, helaas.
En zoals Maxum zegt, als je ermee stopt, komt je verslaving terug.
De een kan wel drinken met baclo (in mindere mate) en de ander is totaal gestopt.

Baclofen heb ik meerdere keren geprobeerd maar het heeft mij niet geholpen.

Nu ben ik bij een 12 stappen kliniek in behandeling gegaan. Niet intern. Ik heb gesproken over baclofen maar zij hadden teveel negatieve ervaringen gehoord om het in hun behandeling op te nemen.

Groetjes, Donia
pi_117301019
Paradoxale reactie op Baclofen!

Met deze inleiding wil ik de aandacht trekken van zoveel mogelijk lezers.
Ik ga het ook zo kort mogelijk houden om die aandacht niet te verliezen.

Toen ik startte met Baclofen (2 weken geleden) was ik de eerste week zo high als een konijn op Prozac (om maar iets te zeggen). Heel euforisch, geen eet- en slaaplust, sterk verhoogd libido, enz...
Bij mijn eerstvolgende gesprek met de arts (opvolging gebeurt in een centrum vr verslavingszorg in Belgie) meldde ik dit en prompt werd mijn bloeddruk gemeten. Die bleek veel te hoog (17/12 ipv 11/7) wat gevaarlijk hoog is. De dosis werd verlaagd (5mg/dag) en de symptomen verdwenen grotendeels. Nu zit ik terug aan 35mg/dag.

Langs de andere kant ondervond ik wel in de eerste 24u dat mijn gebruik 'anders' werd. Het enorme schuldgevoel rond mijn gebruik viel weg. Het dwangmatige verdween.
Na een paar dagen had ik geen behoefte om te gebruiken op momenten waar ik voorheen MOEST gebruiken (vlak voor het werk bv).
Ik ging ook de deur uit zonder een voorraadje mee te nemen. Was voorheen ondenkbaar.

Baclofen voldoet dus wel degelijk aan mijn verwachtingen. Na 2 weken is mijn gebruik enorm verminderd.
De reactie die ik op het product had blijkt zeer zeldzaam. Wel leuk maar ik vermoed onhoudbaar.
Ik ben ervan overtuigd dat mijn reactie onthult hoe mijn brein functioneert. Hoe mijn beloningscentrum functioneert.
Functioneert het eigenlijk nog ? Kan het beloningscentrum 'stuk' gaan?
Zelfs hierover zijn de meningen verdeeld.

Toediening blijkt ook zeer belangrijk. Op de site van Baclofen zelf beweert men dat bij gebruik van een Baclofenpomp (gaat via ruggenmerg) men bij een veel lagere dosering een beter resultaat heeft en veel minder bijwerkingen. (Wordt gebruikt voor andere doeleinden)

In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat Baclofen miljoenen mensen kan helpen. Niet alleen bij verslaving of problemen rond spasticiteit.
De bijwerkingen kunnen er echter, volgens mij, wel voor zorgen dat sommigen geen oplossing zien in het product.
Er is ook een zekere motivatie nodig om te stoppen. Als je geen hinder ondervind en gebruiken als 'leuk' ervaart is dit misschien minder evident.

Kortom; een 'fine-tuning' dringt zich op en antwoorden op de vele vragen moeten een antwoord krijgen.
Bijwerkingen kunnen leiden tot een bezoekje aan de spoedafdeling en stoppen MOET zeer geleidelijk gebeuren. Ik las dat ontwenningsverschijnselen bij sommigen al na 3 dagen gebruik kunnen optreden. En de gevolgen hiervan kunnen ernstig zijn.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat artsen niet geneigd zijn om Baclofen voor te schrijven zonder te weten wat het precies doet, hoe het werkt, welke factoren een rol spelen en waarom.

Ik ben geen wetenschapper of arts maar ik denk wel dat het verzamelen van ervaringen met daaraan gekoppelde factoren (persoonlijke en situationele) een beter (in)zicht kunnen geven.

Btw : misschien zal een arts gemakkelijker Baclofen voorschrijven als je zegt dat je er beter mee slaapt of ontspant. (Het blijft een relatief onschuldig product) In het kader van een ontwenning zal de arts misschien meer op zijn hoede zijn en geen risico's willen nemen.
pi_117322348
@ Thruxton

Welkom.

Ik heb op dit forum al vaker geopperd dat mensen moeten 'experimenteren' met de Baclofen.
De meeste artsen zijn het daar helemaaaaaal niet mee eens, de mijne voorheen ook niet.
Ik ben onlangs, een week of twee terug, na een lange onderbreking qua Baclo begeleiding, weer eens een uurtje met hem wezen praten. Dit had ik besloten nadat ik circa twee maanden was gestopt met het slikken van Baclofen en bij mezelf bemerkte dat ik toch weer 'afgleed'. Ik was oorspronkelijk niet van plan te stoppen met het medicijn, maar vergat ze simpelweg steeds vaker in te nemen en bleef me goed voelen. Dit deed mij besluiten het experiment aan te gaan om te kijken hoe ik zou functioneren zónder de Baclo, na ruim een jaar Baclo te hebben gebruikt. Waarbij ik echt uitstekend functioneerde.

Nadat ik de conclusie bij mezelf had getrokken dat ik toch weer in oude patronen begon te vervallen was het voor mij een duidelijk verhaal: Doorgaan met de Baclofen.

Mijn arts, die ik eigenlijk al zo'n half jaar niet meer had gesproken vond het goed dat ik dit experiment voor mijzelf was aangegaan. Niets slikken is, als het mogelijk is in je leven natuurlijk altijd beter.

Tijdens het gesprek dat ik met hem voerde haalde hij aan dat ik, voordat ik uiteindelijk op een stabiele dosis van 50 tot 75 mg per dag zat, flink had geëxperimenteerd met de doseringen. (Destijds was hij daar zeer op tegen)
Maar, aangemoedigd door de verhalen van Olivier Ameisen (die tot 300 mg pd slikte voordat hij op zijn onderhoudsdosis zat) heb ik een tijdje tussen de 150mg en 200mg per dag gezeten.
(wat mijn arts écht absoluut afkeurde destijds)

Tijdens dit laatste gesprek gaf hij aan dat ze zich inmiddels veel verder hebben verdiept in het medicijn, en wat bleek? Hij was opeens een voorstander van het experimenteren tot hoge doseringen! (Oh wat heb ik een geluk met deze arts!!)

Hij raadde me aan wél weer rustig te gaan opbouwen, maar vond het prima als ik het, zonodig, tijdelijk weer zou opvoeren tot bijvoorbeeld 175 a 200 mg. Nadat hij zich in het gebruik van Baclofen als medicijn tegen verslavingen is gaan verdiepen is hij, net als Ameisen, een voorstander van 'het experiment'. Ook gaf hij aan dat er geen aantoonbare schadelijke gevolgen zouden zijn.

Inmiddels zit ik weer op 75 mg pd., maar heb het gevoel het nog wat te moeten verhogen.

Belangrijk is dat je lichaam het medicijn accepteert en er een 'spiegel' wordt opgebouwd.
Bij mij zal het zeker weten gaan zoals bij de aanvang van de Baclo: Ophogen tot je lichaam een soort limiet aangeeft, om vervolgens af te bouwen naar de 'onderhouds' dosis. In mijn geval 50 - 75 mg.

Echt. Wat heb ik een topjaar achter de rug vanwege deze medicatie!

Alcoholbehoefte: weg.
Valiumbehoefte: weg.
Sociale fobieën: weg.
Paniekaanvallen: weg.
Slaapstoornis: weg.

Mijn leven weer op de rit: 100% !

Ik ben blij dat ik het stop-experiment ben aangegaan, nu ben ik blij weer met de Baclofen te zijn begonnen. Voor mij is Baclofen hét middel. Het boeit me ook niet of ik het mijn hele leven zal moeten gebruiken. Waarschijnlijk over een jaar ofzo, probeer ik het weer eens zonder. Opnieuw beginnen kan altijd.

Ps,

In het jaar dat ik heel stabiel op de 50 - 75 mg pd zat, kon ik zonder enige moeite zo heel af en toe prima twee biertjes drinken bij een gezellige gelegenheid. De drang naar 'meer' was gewoon weg.

Ik kan dan ook niets anders dan de Baclofen aan iedereen (met een verslavingsprobleem) aanraden.
Maar ook aan mensen die lijden aan psychische stoornissen, veroorzaakt door een andere reden.
Het middel werkt als een paard tegen angst, paniek en zelfs depressie.

Ik snap dat het nooit voor iedereen op zal gaan, maar het proberen is méér dan de moeite waard, in een hoop omstandigheden.

Ik realiseer me dat ik een van de geluksvogels ben: Mijn lijf en geest verdragen de stof en ik heb een fantastische arts. Hoop dat iedereen die dit leest dit geluk ook zal hebben!

All the best,

Maxum
  donderdag 27 september 2012 @ 19:07:54 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117322634
Mooi om te lezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:29:40 #131
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_117627168
Hallo allemaal,

wil het toch even melden:

2 JAAR DROOG met behulp van. Baclofen ! *O*

ik zit nog steeds op 60/70mg. p/d.
rust, kalmte en totaal géén behoeft naar alcohol.
Verder géén nare bijwerkingen ;)

Heb 1 keer geprobeerd te minderen maar kreeg direct weer
de onrust in m'n lijf.

Voor mij dus een makkelijke keuze......doorgaan met de Baclofen !
pi_117646827
Ik gebruik 200 mg per dag. Eerst liet ik de pillen uit Zuid-Amerika komen, inmiddels via mijn huisarts die ik door o.a. uitgeprinte topics van Fok! heb weten te overtuigen.

Ik slik nu een halfjaar en drink nu 2 maanden niet meer. Ik blow nog 4 á 5 joints per dag, dus ik kan helaas voor mij niet van een zelfde succes praten als de meesten hier. Toch kan ik niet meer zonder, omdat het mij een enorme rust geeft en mij positief in het leven doet laten staan.

Ik heb ook hele heftige bijwerkingen gehad, tot aan hallucinaties aan toe.

Het frustreert me dat ik 20 jaar lang alles heb kunnen en willen zuipen, roken, snuiven en slikken en ik het allemaal heerlijk vond en het optimaal bij mij werkte en de Baclofen nu niet aanslaat zoals het bij de meesten doet.

Toch is dit een briljante vondst die -ik overdrijf niet- de wereld kan veranderen op een hele positieve manier.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:20:30 #133
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_117655191
Hoi Simpel-Zat,

niet zo negatief hoor :) .
Je hebt de alcohol al onder controle, dat alleen al, is toch "super" !
Als ik jou zo lees, doe je er wat langer over voor resultaat maar dát is toch niet zo erg.
Je zal zien dat de rest ook volgt,, heb geduld.

Succes !

pi_117759474
Intussen al een week of 4 aant Baclofennen.
Al 5 dagen gestopt met wiet. Het enige wat ik hiervoor moest doen is : geen wiet meer in huis halen.

Baclofen doet niet alles voor jou. Je moet zelf ook iets doen.
Moest ik ook alcohol bannen uit mn huis zou ik ook daarmee gemakkelijk kunnen stoppen.
Maar ik woon niet alleen en mn vrouw heeft geen problemen met alcohol maar drinkt graag 's avonds een glaasje.
Trouwens; alcohol is ook geen probleem meer, voor mij.
De stelling : 'eens verslaafd, altijd verslaafd' vind ik niet meer van toepassing sinds ik Baclofen slik.
Ik voel me niet meer verslaafd omdat mijn leven niet meer bepaald wordt door middelen. (of het gebrek aan middelen)
Ze moesten het horen bij de NA of AA ;)
Zo'n uitspraak zal bij velen de wenkbrouwen doen fronsen maar ik meen wat ik zeg.

Maar ik blijf wel met die onverklaarbare bijwerkingen zitten.
Sinds verleden week neem ik 50mg/dag.
2 dagen na het stoppen met blowen werd ik 's morgen (vroeg) wakker met hoofdpijn.
De dag erna werd ik weer wakker met hoofdpijn.
Mijn dagdosis was al 3-4 dagen 50mg. Dus onveranderd.
Hoe komt het dan dat ik opeens last heb van hoofdpijn ('s morgens) en terug een hoge bloeddruk.
(Mijn onderdruk krijg ik bijna niet onder 9, ook al heb ik gisteren 30mg genomen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt door te stoppen met blowen. Misschien moet de Baclofen harder 'werken' omdat er meer craving zou zijn. Ik gis maar wat.

De arts die me opvolgt weet het ook niet.
Misschien zitten hier 'ervaringsdeskundigen' die het ook al meegemaakt hebben.
Desnoods wil ik buiten de Belgische grenzen gaan om een arts te consulteren die wel ervaring heeft met Baclofen bij ontwenning.
Alle tips zijn welkom.

(Ik las ergens dat zo'n paradoxale reactie bij 1 op de 17000 voorkomt)

Grtz
pi_117795675
Hoi, ik leef nog!

Groetjes uit Spanje :D
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_118636271
:W Dag lieve mensen!

Even een kloontje aangemaakt want ik heb liever niet dat 'men' er achter komt wie ik ben, vanwege de nog altijd zeer gevoelige problematiek van verslavingen. Er wordt helaas altijd gedacht dat 'verslaafden' vieze zwervers zijn die onder de brug leven, nou dat is bij mij bepaald niet het geval, ik functioneer op zich prima in het dagelijks leven. Alleen... zoals iedereen in dit topic heb ook ik te maken met een fiks alcoholprobleem. :{

Je weet wel hoe dat gaat... leuke baan - borreltje hier, feestje daar, en voor je het weet gaat er geen dag meer voorbij zonder dat je op z'n minst een hele fles wijn in je mik hebt gegooid. Da's bepaald niet zo gezond, plus natuurlijk dat je toch echt minder goed gaat functioneren ookal heb je het zelf misschien nog niet zo door en kun je het redelijk verbergen. Ik wil echter niet langer wegkruipen voor het probleem (= je kop in het zand steken) en het aanpakken!

Ik heb dit topic zeer aandachtig doorgelezen en zou zeker ook de baclo willen proberen. Vooral ook omdat het anoniem is, en je niet jezelf beschuldigend bij een een of andere op Amerikaanse leest geschoeide afkickclub hoeft te melden. Het kan aan mij liggen maar ik vind dat hele "ik ben die-en-die en ik ben een alcoholist"- gedoe zoals bij de AA behoorlijk denigrerend. Nee, ik BEN geen alcoholist, ik HEB een alcoholprobleem en dat vat ik toch een beetje anders op...

Jullie posts heb ik doorgelezen en ik kom tot de conclusie dat ik 'het experiment' wel wil aangaan. :Y
Voor zover ik heb kunnen ontdekken op het net lijkt baclo een relatief onschuldig middel. Uiteraard zijn er bijwerkingen maar er is nou eenmaal geen enkel werkend medicijn zonder bijwerking dus die neem ik wel voor lief, tenzij ik tot die 1% blijk te behoren die er hallucinaties van krijgt, dat lijkt me dus bepaald niet okee, vooral ook omdat ik in het verleden een aantal keer depressief ben geweest. Is dit een officiele contra-indicatie voor het spul, of maakt het niet uit?

Dan natuurlijk de kwestie 'hoe kom ik er aan'.
Mijn huisarts is een verschrikkelijke hard-liner als het op het voorschrijven van medicijnen aankomt (heb zelfs een keer met een uit de hand gelopen bronchitis een week in het ziekenhuis gelegen omdat de huisarts dus geweigerd had om iets voor te schrijven... dat bleek dus een longontsteking te zijn :X) dus daar heb ik geen vertrouwen in.

Het internet op dus. Nou dat is ook geen pretje heb ik gemerkt. De meeste online verstrekkers die werken zonder recept blijken niet naar Nederland te zenden (naar Belgie wel, vreemd genoeg - en ik maar denken dat we met z'n allen in de EU zitten :?), en degenen die dat wel doen... tot dusverre alleen maar gammele sites die mijn creditcard niet accepteerden (is niks mis mee!) en dergelijke. :(

Dus, mijn eerste vraag: kan iemand mij een online verstrekker aanbevelen die 1) dus wel levert naar Nederland, zonder recept, en 2) die redelijk betrouwbaar is? "Duur" maakt me niet eens zoveel uit, als ik het middel maar kan scoren - en dan wel het echte middel en niet een-of-andere vage neppert!

In de toekomst zal ik, bij positief resultaat, alsnog met de huisarts gaan overleggen om hem te bewegen het spul voor te schrijven uiteraard.
Ik hoop dat jullie nog verdere tips voor mij hebben! :) :) :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kloon1963 op 30-10-2012 20:14:54 ]
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:15:46 #137
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_118637181
Ik krijg morgen wat van dit spul binnen. Ik wil graag stoppen met roken en snuiven. Als ik het begrijp komt baclofen in pil vorm? Dat begrijp ik in ieder geval van de dealer die dit voor me kon regelen. Was wel ff zoeken, kennelijk niet heel populair. Maar kan ik deze pillen ook gewoon tot poeder stampen en er dan een jointje van draaien of het poeder opsnuiven? Op die manier lijkt het er nog een beetje op en is het voor mij makkelijker vol te houden denk ik.
pi_118637249
^^ Wat ik begrepen heb gaat het om pillen (10 of 25 microgram) die je toch echt moet doorslikken, heb geen ervaring met snuiven maar wie weet...
Het roken lijkt me geen optie, door de warmte desintegreert de werkzame stof, heb ik zo het vermoeden.
pi_118637944
@ borbit
@ kloon 1963

Baclo moet je NIET gaan snuiven of roken!! En bij een dealer halen lijkt me ook niet zo heel snugger…
Als je het écht niet van je arts krijgt voorgeschreven, overweeg dan een cheap retourtje naar Spanje of Italië.
Daar gaat het gewoon zonder recept over de toonbank. Overal. Voor minder dan 2 euro per doosje.
Het heet daar Lioresal (Baclofeno)
Verder werkt het middel als een paard, maar je moet het écht rustig opbouwen. Duurt wel een maandje.
Geloof mij maar.
pi_118638206
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Maxum het volgende:
Als je het écht niet van je arts krijgt voorgeschreven, overweeg dan een cheap retourtje naar Spanje of Italië.
Daar gaat het gewoon zonder recept over de toonbank. Overal. Voor minder dan 2 euro per doosje.
Het heet daar Lioresal (Baclofeno)
Verder werkt het middel als een paard, maar je moet het écht rustig opbouwen. Duurt wel een maandje.
Geloof mij maar.
Ja hoor, ik geloof je wel! ;)
Ik weet het, heb het allemaal gelezen :Y.
Toch te gek voor woorden dat het in het Zuiden gewoon over de toonbank gaat terwijl er hier zo moeilijk over wordt gedaan... :{ Helaas zit een kort tripje (sorry voor mijn woordgebruik :P ) daar naartoe er eventjes niet in, juist vanwege die drukke baan.
Vandaar dat ik toch ben aangewezen op het internet, helaas... :'( Iemand toch nog tips?

Dat je het niet moet roken of snuiven, dat dacht ik al. Gelukkig maar dat ik al zo'n 20 jaar niet meer blow, daar ben ik eigenlijk tot mijn eigen verbazing van de ene op de andere dag mee gekapt toen ik bij mijzelf bemerkte dat ik paranoide neigingen kreeg...

De alcohol, helaas, dat is een stuk hardnekkiger. :(
pi_118638294
Ontsla je huisarts en neem een nieuwe!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:36:29 #142
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_118638373
Ik ben echt niet zo van de doktoren. Hou ik helemaal niet van. Dealer is denk ik uiteindelijk goedkoper, ook aangezien ik geen zorgverzekering heb. Ik heb niet de controle om zoiets rustig op te gaan lopen bouwen. Liever gewoon beginnen met een dikke vette lijn, anders merk je er meestal toch weinig van.
Zijn er nog bijwerkingen? Ik snapte van me dealer wel dat het ergens uit het zuiden kwam.
pi_118638819
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:34 schreef Maxum het volgende:
Ontsla je huisarts en neem een nieuwe!
Nou, da's hier gemakkelijker gezegd dan gedaan, alle huisartsenpraktijken zitten bomvol en je kan dus niet zomaar even switchen, bovendien heeft hij op andere terreinen de afgelopen 20 jaar prima werk verricht (en is volledig op de hoogte van mijn dossier, wat ik dus liever niet deel met jan-en-alleman)... alleen dat halstarrige 'nee dat schrijven wij hier niet voor want het is hiervoor niet geindiceerd', dat werkt inderdaad enorm op mijn zenuwen. :(
pi_118642229
@ kloon 1963

Je kan je toch door je huisarts laten doorverwijzen naar een psychiater? Die schrijven het doorgaans sowieso gemakkelijker voor. Is maar een idee.
pi_118642772
@ borbit

Ja er zijn zeker bijwerkingen. En dit is geen middel dat 'instant' werkt. Je moet een spiegel in je bloed opbouwen, en dat duurt zéker een maand. Oftewel, als je dit middel nog nooit hebt gebruikt, en je slikt laten we zeggen in een keer 50 mg naar binnen, dan wordt je waarschijnlijk gewoon ziek.
Heel ziek that is.. Nutteloos bovendien. Het is ook geen medicijn waar je een 'kick' uit haalt.
Na verloop van tijd voel je je gewoon 'normaal' en relaxed. Alcohol behoefte verdwijnt als sneeuw voor de zon. Een biertje drinken wordt lastig, tegen heug en meug zeg maar.
Opbouwen is de énige werkende methode met dit middel.
pi_118653612
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef Maxum het volgende:
@ kloon 1963

Je kan je toch door je huisarts laten doorverwijzen naar een psychiater? Die schrijven het doorgaans sowieso gemakkelijker voor. Is maar een idee.
Het grote probleem is dat de gehele artsenij tegenwoordig echt alles vastlegt in een dossier (gelukkig nog geen EPD, maar ik vrees dat dat slechts een kwestie van tijd is... :X), dus ook een verwijzing naar een psychiater. Ben ik nou zo gek dat ik dat liever niet wil, gezien mijn maatschappelijke positie? Ik dacht het niet! Helaas staat een aantekening van 'naar de psychiater geweest' in je medische dossier nog steeds gelijk aan 'er is een steekje los aan deze persoon'... en dat is nou net wat ik dus ten koste van alles wil vermijden.

Nogmaals/voor de goede orde: de kosten van het bestellen op internet (dus zonder recept, zonder enige inmenging van artsen, en aldus ook zonder enige notitie in wat voor dossier dan ook) van baclo maken me eigenlijk geen ene hol uit. ALS ik er maar aankom.
Het zou toch moeten kunnen, of niet dan?
pi_118887325
Hai allemaal.
Ben nog steeds van mijn alcohol verslaving verlost, net als Maxum, en ben het helemaal met hem eens. Voorzichtig opbouwen is de weg!!! Slik nu al een jaar 40mg per dag en drink af en toe gezellig een of twee glaasjes in gezelschap. Ben nooit meer meer gaan drinken. Ben ook wel in therapie geweest, dat was in mijn beleving ook nodig om te leren anders met tegenslagen om te gaan. Ik was een periode drinker en dan heel heftig, altijd na moeilijke gebeurtenissen. Ben erg blij met het leven zonder alcohol problemen. Kan weer heerlijk normaal funktioneren.
Raad een ieder aan het onder begeleiding van een arts te doen en zo min mogelijk te nemeen, dan zijn de bijwerkingen ook nihil.
Weet nog niet wanneer, maar er komt een moment dat ik het zonder baclo ga proberen.
Sukses iedereen.
pi_119015510
@Kloon1963: mijn huisarts wilde er ook niets van weten maar toen ik allerlei documentatie had meegenomen is hij toch overstag gegaan. Dit heeft wel enige tijd geduurd.

Een topicgenoot was zo lief mij te voorzien van baclofen zodat ik vast kon starten tot de dokter overtuigd was.

Ik heb opgebouwd tot 120mg maar het werkte bij mij niet. Ik dronk wet iets minder wijn maar stoppen deed ik niet, ik dronk door de baclo heen.

Ik ga nu een hernieuwde poging doen, heb nog wat in huis en ga de apotheek bellen of ik het zoals voorheen rechtstreeks bij hen kan halen.

Heb je geen kennissen zitten in Spanje of Italie die het bij een apotheek kunnen afhalen, je hebt geen recept nodig en ze kunnen het in een gewatteerde envelop aan je opsturen of meenemen, het is immers geen drugs maar een geneesmiddel tegen spasticiteit bij MS.

Je kunt ook op één dag heen en terug naar Spanje vliegen, verschillende apotheken aflopen en een voorraad 10 en 25 mg mee naar huis nemen of aan jezelf opsturen.

Succes.
pi_119375076
is er iemand die een dokter in Groningen weet die het voorschrijft, of anders een in een van de 3 noordelijkste provincies? mag ook via pm, alvast enorm bedankt.
pi_119419022
niemand?
  donderdag 22 november 2012 @ 23:02:38 #151
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_119522954
Hoi GroningseGast.

Je zou een poging kunnen doen bij VNN ( Verslavingszorg Noord Nederland)

succes :W
pi_120583515
Hi iedereen,

Maar weer eens een (saaie) update van mij:
Zit nog steeds op 75mg. Ik slik de Baclo nu zeker anderhalf jaar, en tja, het gaat allemaal nog steeds erg goed. De drang naar alcohol is er gewoon niet meer. Echt weg, foetsie.
Puur vanuit sociaal oogpunt drink ik wel eens een pilsje of drie, maar met forse tegenzin.
Ik krijg ze gewoon amper weg.. Héél soms vergeet ik een dag de baclo te slikken en als ik toevallig die dag in gezelschap ben waar wat wordt gedronken lukt het me wel om pak hem beet 5 a 6 biertjes te drinken, maar dan voel ik me echt half bezopen.
Kortom, ik heb al anderhalf jaar nauwelijks ets gedronken, en het gaat écht moeiteloos.
Drinken is moeilijker ;-)
Ik heb ook nooit meer drank in huis. Wijn staat hier wel altijd, dat drinkt mijn meisje, maar van de geur alleen al moet ik bijna kokhalzen.

Ik heb het in dit forum al heel vaak gezegd, maar Baclofen is écht het medicijn om van je alcoholverslaving af te komen. (ik val in herhaling(

Wel slik ik nog steeds Valium, alleen is dat nog maar zo'n beetje een kwart van de dosis die ik gebruikte voor dat ik begon met Baclofen. En zelfs als ik Valium slik, vraag ik me meestal af of het wel écht nodig is. Niet dat het Valiumgebruik me überhaupt veel interesseert. Maar blijkbaar heeft de Baclo ook daar wel een belangrijke rol gespeeld.

Wat moet ik er verder nog over zeggen behalve dat de Baclofen (in ieder geval bij mij) een groot succes is?

Ik hoop dat dit voor velen ook het geval is. En dat dit bericht wellicht wat hoop schept voor diegene die nog niet aan de Baclo zijn maar dit wel overwegen.

Okay,
Einde saaie mededeling.

Ciao Maxum
  maandag 31 december 2012 @ 11:00:36 #153
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121001018
Goedemorgen iedereen.

Tja...en zo zitten we alweer in de laatste dag van 2012.
Ik hoop dat iedereen er wat van heeft kunnen maken en 2013 wederom drankloos kan doorgaan.
Mij heeft het goed gedaan zo zonder alcohol en ben op alle fronten gegroeid.
De fles champagne ligt al 2 jaar ongebruikt in de kast en bekijkt me niet eens meer.
Die heeft de moed opgegeven.

M'n andere nieuwe vriend Baclo lacht me telkens toe met een vette knipoog...trouwe maat geworden.

Wij wensen jullie een gelukkig Nieuwjaar toe *O*
pi_121193456
Vandaag gestopt met drinken, en gestart met baclofen( 30 mg in 3 keer ).
Het lezen op dit forum geeft me moed.
pi_121193606
Vandaag gestopt met drinken en gestart met baclofen ( 30mg verdeelt over 3x )
pi_121202634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:51 schreef wan1696 het volgende:
Vandaag gestopt met drinken en gestart met baclofen ( 30mg verdeelt over 3x )
hoe gaat t? geen trek?
pi_121221354
Bij mij heeft het nog altijd niet het gewenste effect. Ik drink dan weliswaar niet meer, en dat komt enerzijds door de Baclofen (ik ga hier positiever van in het leven staan), maar ik zou zeker nog wel alcohol lusten. De drang is er niet minder om. Ook blow ik nog net zoveel als voor de strat met Baclofen en heb ik geregeld (heftige) bijwerkingen. Ik zit op 250 mg per dag en wil er absoluut niet mee stoppen omdat het me duidelijk goed doet en wel degelijk een handvat geeft om niet meer te drinken, maar het wondermiddel wat het voor velen is is het voor mij helaas niet.
pi_121224445
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:19 schreef Simpel-Zat het volgende:
Bij mij heeft het nog altijd niet het gewenste effect. Ik drink dan weliswaar niet meer, en dat komt enerzijds door de Baclofen (ik ga hier positiever van in het leven staan), maar ik zou zeker nog wel alcohol lusten. De drang is er niet minder om. Ook blow ik nog net zoveel als voor de strat met Baclofen en heb ik geregeld (heftige) bijwerkingen. Ik zit op 250 mg per dag en wil er absoluut niet mee stoppen omdat het me duidelijk goed doet en wel degelijk een handvat geeft om niet meer te drinken, maar het wondermiddel wat het voor velen is is het voor mij helaas niet.
ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?
pi_121240513
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:46 schreef Blim het volgende:

[..]

ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?
Nee, ik durf te stellen dat ik altijd 2 verslavingen heb gehad (op roken na dan):

1. een wietverslaving
2. een roesverslaving

Punt 2 is nagenoeg getackled, Punt 1 niet en ik durf wel te stellen dat me dat ook niet lukt. Overigens waag ik jouw conclusie te betwijfelen. Bij mij heeft wiet altijd een ontmoedigend effect gehad op het gebruik van alcohol en harddrugs. Ik heb ook ADD onder de leden en wiet helpt mij echt mijn gedachten te stroomlijnen. Voor mijn gevoel heb ik er ook baat bij.
Overigens heb ik altijd begrepen uit allerlei andere gebruikerservaringen dat ook de behoefte naar wiet zou moeten verdwijnen of in ieder geval zwaar zou moeten verminderen. Dat is bij mij zeker niet het geval, integendeel zelfs! Er zijn dagen bij dat ik mijn sigaretten in mijn doosje laat zitten en de hele dag zit te kettingblowen. Even voor de duidelijkheid, ik word hier niet stoned van hè. Ik functioneer, naar mijn inschatting, juist "normaler" zelfs.

Bedankt voor het meedenken iig :)
pi_121240974
oh oke..
ik ben zelf ook niet bekend met baclofen.. helaas wel met verslavingen.
oktober 2011 kliniek ingegaan.. sindsdien clean.
pi_121242407
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Blim het volgende:
oh oke..
ik ben zelf ook niet bekend met baclofen.. helaas wel met verslavingen.
oktober 2011 kliniek ingegaan.. sindsdien clean.
Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.
pi_121243121
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:50 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.
hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?
ik denk dat je met baclofen alleen de trek kan wegnemen..
de denkwijze van een verslaafde is ook nogal apart.. heb ik wel geleerd.
ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, vervolgens nog 16 weken dagbehandeling en
5 maanden safe-house.. heel intensief maar het beste wat ik ooit gedaan heb in mn leven.
ik heb overigens ook 2 kids..
Nu pak ik elke vrijdag een meeting.. die me scherp houdt..
pi_121248930
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef Blim het volgende:

[..]

hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?
ik denk dat je met baclofen alleen de trek kan wegnemen..
de denkwijze van een verslaafde is ook nogal apart.. heb ik wel geleerd.
ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, vervolgens nog 16 weken dagbehandeling en
5 maanden safe-house.. heel intensief maar het beste wat ik ooit gedaan heb in mn leven.
ik heb overigens ook 2 kids..
Nu pak ik elke vrijdag een meeting.. die me scherp houdt..
De denkwijze van een verslaafde is inderdaad nogal apart.. en ook niet altijd hetzelfde. Voor mij geldt namlijk dat niets wat iemand zegt mij op de juiste manier kan raken. Ik hoef namelijk niks in te zien. Al voor mijn 12e wist ik dat ik een verslavingsprobleem had, toen wisten mijn ouders niet eens van het stiekem nuttigen van de drankvoorraad. Ik weet vaak vooraf al precies waar het misgaat en toch laat/liet ik het misgaan. Een algehele levensstijltraining kan natuurlijk nooit kwaad, maar als ik gesprekken met iemand voer, zo leert de ervaring, zitten we in no-time in een situatie waarin we niks meer met elkaar kunnen. Zodra een hulpverlener onzin praat (en dat doen ze allemaal ooit op een bepaald onderwerp) kan ik zo iemand nooit meer serieus nemen en vanaf dat moment wordt het één groot toneelspel waarin ik de hulpverlener inzet voor mijn eigen "agenda" op dat moment (zoals tevreden stellen vrouw/familie, etc.).
Stoppen met verslaving begint voor mij met de absolute, intrinsieke wil om te stoppen. Het hele traject van smoezen verzinnen, geld over de balk smijten, zware roes verkeren, zware kater verkeren, liegen tegen je geliefden, labiel gedrag vertonen kots- en kotsbeu zijn. Maar dat gevoel lang vasthouden lukt me eigenlijk maar moeilijk. Ook nu na een dik jaar Baclofengebruik kan het weleens mis gaan.
En geloof me, ik heb in die 25 jaar echt alles geprobeerd... de harde aanpak, de fluwelen handschoen, Zuidwester, maanden intern, Kentron paar weken intern gevolgd door uitsluiting en jarenlang ambivalentambivalent, intern, therapiëen, particulier, praatgroepen, zelfs religieus terwijl ik agnost ben etcetera, etcetera. Ik zag Baclofen als een geschenk uit de spreekwoordelijke hemel en hoewel ik blij ben dat ik met het middel in aanraking ben gekomen lijkt het voor mij niet dezelfde magische uitwerking te hebben als voor verreweg de meesten ook hier op Fok! Dat is erg ontmoedigend. Je kunt nou niet bepaald stellen dat voor deze mensen geldt dat zij niks hebben geprobeerd voordat ze bij Baclofen terecht kwamen. Ik ben momenteel erg angstig of ik hier ooit nog wel eens uit kan gaan komen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:36:48 #164
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121371286
Hallo wan1696,

Je bent nu 4 dagen bezig....én ? kan/wil je er iets van vertellen hoe het verloopt...

in ieder geval succes gewenst !
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:40:05 #165
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121371450
wan1698 doe je dit onder begeleiding ?
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:35:17 #166
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121374586
Simpel-Zat ik zie steeds de vraag "hoelang gebruik je nu Baclofen" en zie maar géén antwoord :?

Verder vind ik dat jij je nogal negatief uitlaat over je behaalde resultaat (tot nu toe).
Vergeet je niet ff dat je "al" met de drank gestopt bent ? dat is toch prachtig *O*

Het is jammer dat je niet vertelt hoelang je al bezig bent met Baclofen.
Ik zelf stond vrij snel droog (na 8 dagen) en de rest van de voordelen kwamen pas (onbewust) na 1 jaar.
Onbewust ben ik gestopt met roken terwijl dat niet mijn intentie was en zo nog enkele dingen.
Baclofen moet je z'n gang laten gaan, je kan niets afdwingen ! Geef het de tijd.

oh ja...alcohol lust ik ook nog wel alleen met dien verschil dat ik er géén behoefte aan heb *)

Houd je taai :W
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:46:54 #167
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121375196
Blim....baclofen haalt niet "alleen" de trek/zucht/craving weg....het doet véél meer !

In feite zou je eerst met Baclofen clean moeten worden om je "disbalans" op te heffen en daarna meetings
gaan bezoeken voor evt. ondersteuning.
pi_121405493
He Kratos,
Ik zal eerst wat over mezelf vertellen; Ik ben alles bij elkaar zo'n 20 jaar verslaafd aan alkohol, een keer of 4 gestopt geweest maar elke keer weer begonnen. De laatste jaren werd het weer steeds meer, zo'n 5 bier en een fles wijn per dag. Ik heb een gezin met 4 kinderen en werd steeds vaker geconfronteerd
met mijn verslaving. Vorig jaar las ik in de krant over baclofen en Olivier Ameisen, dit interesseerde mij
erg, dit heb ik toen een klein jaartje laten liggen. Rond de jaarwisseling heb ik het boek van Olivier gekocht en baclo in huis gehaald, het boek ben ik gelijk gaan lezen en heb het al uit wat mij erg inspireerde. Zaterdag ben ik gestopt met drinken en gestart met baclo ( tevens las ik deze topics ook al even ). Zaterdag was zwaar ik had een zeer kort lontje maar zondag ging hjet al beter en nu heb ik alleen tijdens de borreluren het een beetje moeilijk maar draagbaar, ik ben erg blij ( nu al ) dat ik deze keuze gemaakt heb en dat met 40 mg baclo, morgen of overmorgen ga ik weer verhogen
Ik heb erg veel vertrouwen dat dit gaat lukken.
En bedankt voor je berichtje, he.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:34:21 #169
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121410990
Hallo Wan,

goed dat je begonnen bent.
Heb je het via een arts of koop je via internet ?
Gebruik je geen schema zodat je weet wanneer je moet verhogen ?
Doe je het zonder begeleiding ?

Wat een vragen he :)
ik ben altijd benieuwd hoe iemand ermee omgaat.

Heb je geen last van bijwerkingen, ik lees dat je vrij snel aan het verhogen bent.
In ieder geval succes gewenst.
pi_121412466
Kratos, Ik heb het geluk dat ik een bevriende arts heb, hij schrijft het voor en staat er ook achter
met hem bepaalik ook het schema ( vind je dat ik te snel verhoog? ik dat na een dag of 3 4 je weer kon verhogen daarnaast heb ik geringe bijwerkingen)
Verder doe ik het zonder begeleiding, deze keuze heb ik gemaakt omdat ik voor mijn idee al genoeg ondersteboven ben gekeerd, natuurlijk bespreek ik het wel met vrienden en familie.
Ik ben van 3 x10 naar 4 x10 gegaan omdat ik slecht sliep en met die laatste voor het slapen ging het prima, dit was na 3 dagen. wat een antwoorden he
pi_121429853
ik heb het boek besteld..
en een afspraak met mijn huisarts staat voor maandag.

ik ben nu 14 maanden clean van alcohol en drugs..
4 maanden geleden een terugval gehad met gokken.. want ik ben ook een internetgokker.
oftewel een crossing-addict.

de disbalans waar jullie het over hebben, ik weet niet beter dat ik die heb.. al van jongs af aan..
ervaar ik een bepaalde onrust in me.. die ik probeer te stillen met iets..

dat gevoel heb ik nog.. er gaat geen dag voorbij dat ik niet denk aan alcohol..drugs of gokken..
en het valt me steeds zwaarder. continue in strijd met me..myself and i..

ik ben rock bottem gegaan.. ik wil niet meer gebruiken.. het maakt me kapot.
en toch blijft de zucht.. de drang om het weer te gaan doen.. dat stemmetje in mn hoofd
die me wijsmaakt dat het me de rust geeft waar ik naar verlang.

als baclofen mij dat kan geven.. dan ga ik dr voor...
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:00:32 #172
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121451401
Blim als je het met beleid gaat gebruiken, gaat er een nieuwe wereld voor je open.

Succes maandag bij je huisarts
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:19:12 #173
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121452392
Hoi Wan,

je hebt mazzel met zo'n huisarts.
Ik begreep je verkeerd met doseren.
Doe het wel rustig aan, geef je lichaam een kans en de tijd om eraan te wennen.

:) je bent één van de weinigen die goed slaapt met een baclo vooraf.
de meesten krijgen er juist een slaapstoornis van.

Succes verder Wan

pi_121468508
Zo de eerste week non alkoholico zit erop, ben best tevreden en voel
me nog steeds allert en scherp, vanavond mijn eerste feestje nuchter
kan ik eens zien hoe iedereen "verandert".

Blim succes maandag ik hoop dat je huisarts een beetje meewerkt
groet
pi_121474797
ik hoop ook dat ze meewerkt..

ik had t boek besteld maar lag n briefje in de bus dat hij niet voldeed aan de standaardeisen..
ze hebben mn brievenbus opgeblazen met oudjaar.. woningstichting heeft t nu dus opgelost
met een te kleine brievenbus..

dus net ff boek gehaald in de winkel.. wilde het boek gelezen en al meenemen naar mn arts.
dus zo maar in beginnen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51:13 #176
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121595931
én...Blim is het goed gegaan bij de huisarts ?
pi_121602486
Blim;
En is het gelukt bij de huisarts?
Ik begin de baclo nu te merken het laten van de alkohol gaat me redelijk makkelijk af
alleen de gewoontes heb ik nog last van
pi_121609535
heey...

Nope.. toen ik het boek liet zien..zei ze dat ze er weleens iets in de krant overgelezen had.
toen wilde ze me 2x daags 5mg voorschrijven zonder opbouw.
gezegd dat dat dus niet werkt en toen wilde ze het helemaal niet meer voorschrijven.

dus ik heb contact gezocht met solutions en via daar weer een ander adres gekregen.
waar ik ook al contact mee gehad heb, daar kan ik cognitieve gedragstherapie krijgen met ondersteuning van baclofen. wat ik ook helemaal niet verkeerd vind.
morgen word ik terug gebeld voor een eerste afspraak
pi_121715238
eerste afspraak staat bij kick your habits. kan dr maandag al terecht.

hoe gaat het met jullie??
pi_121950142
jammer dat dit topic totaal niet leeft..

ik heb maandag een intake gehad, behandelplan wordt opgezet.
volgende week maandag moet ik er weer heen en dan start ik ook met de baclofen.
goede berichten dus.
pi_122063945
Ik ben uit mezelf 4 jaar geleden gestopt met blowen, 2 jaar geleden gestopt met roken en ben nu met alcholhol aan het minderen (Waar ik nooit echt verslaafd aan ben geraakt) gewoon stap voor stap mijn leven iets verbeterd.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:45:41 #182
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_122070412
Hoi Blim,

fijn dat het nu in werking wordt gezet.
Dat "kick your habits" wat is dat voor instelling ?
Is dat intern of zijn dat dagbehandelingen ?
Vertel :{

Goed dat je gelijk met de Baclofen kan starten.

Vast succes gewenst
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:51:56 #183
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_122070660
Hé Wan1696 hoe is het nu met jou ?
pi_122237674
@ Blim,

Hoi, ik zit al heel lang op dit forum, maar heb al tijden niets meer gepost.
Ik slik circa anderhalf jaar Baclofen en om van je alcohol / maar zeker ook een hoop andere verslavingen af te komen is dit gewoon HET middel.

Dat gezeik wat ik hier regelmatig lees over die incompetente huisartsen die het maar niet voor willen schrijven want bla bla bla... Ik wordt er nog steeds bij tijd en weilen agressief van.

Ik heb ik de mazzel gehad dat mijn psych er zelf mee kwam. Ik had er destijds nog nooit over gehoord en ben het toen maar gaan doen. Binnen een maand was ik vd alcohol af.

De psych gaf mij in eerste instantie een opbouwschema naar 50 mg. En dat werkte qua alcohol onthouding perfect. Vond het zelfs al goor ruiken als iemand naast me een glas wijn of bier dronk. Toch bleef ik ergens met onrust klachten zitten. Ik slikte naast de Baclo ook al jaren Valium wegens een paniekstoornis. Het gebruik daarvan is inmiddels ook nihil te noemen.

Over wat ik nu ga zeggen is binnen dit forum al een hoop discussie / geschreeuw en geruzie geweest, maar Baclofen is een middel waarmee je (langere tijd) mee moet experimenteren.

Er bestaat geen standaard dosis. Puur gelul is dat. Iedereen hier zit op een andere dosis, iedereen heeft ook een ander lichaam.

Mijn psych gaf me de vrijheid om het, naar het voorbeeld van Olivier Ameisen, op te hogen tot 250mg.

Zo heb ik circa een jaar lang geëxperimenteerd met doseringen tussen de 75mg en 250mg.
Ik slik sinds een half jaar braaf, en heeeeel stabiel 75mg.
Het is belangrijk dat er een verzadiging optreedt.

En aan iedereen hier die het zeikverhaal van z'n HA moet aanhoren en het niet krijgt,
heel simpel, koop een goedkoop retourtje naar Spanje of Italië en je krijgt het ZONDER recept bij IEDERE farmacia mee. En het kost ook geen moer. Iets van 1,95 euro per doosje.

Okay,

Ciao M.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 29-01-2013 22:59:46 ]
pi_122312319
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.

ik slik sinds maandag baclofen..
heb 1 dag 3x 5mg aangehouden en de dag erna al over op 3x 10mg..
geen last van bijwerkingen.. heb toch wel t idee dat ik wat minder gespannen ben..
en actiever overdag..
mn hoofd is leeg als ik ga slapen.. terwijl ik normaal nog een hele tijd wakker lig.
dus ben al zeker positief over baclofen.
pi_122316761
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Blim het volgende:
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.

ik slik sinds maandag baclofen..
heb 1 dag 3x 5mg aangehouden en de dag erna al over op 3x 10mg..
geen last van bijwerkingen.. heb toch wel t idee dat ik wat minder gespannen ben..
en actiever overdag..
mn hoofd is leeg als ik ga slapen.. terwijl ik normaal nog een hele tijd wakker lig.
dus ben al zeker positief over baclofen.
Heb je mazzel, net zoals ik het had. :) voor genoeg mensen zijn de bijwerkingen niet even plezierig.
pi_122321316
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:25 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Heb je mazzel, net zoals ik het had. :) voor genoeg mensen zijn de bijwerkingen niet even plezierig.
slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:32:54 #188
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_122361804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:32 schreef Blim het volgende:

[..]

slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?
Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.
pi_122371438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:32 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.
het is dus nooit je intentie geweest om helemaal met de alcohol te stoppen?
ik heb geaccepteert dat ik nooit meer alcohol kan drinken..
een is teveel en duizend nooit genoeg..
ik ben nu 15 maanden clean van alcohol en drugs.. maar de cravings worden er niet minder om..
het is een dagelijkse strijd..
en mijn verslaving vind wel een andere weg als de alcohol,drugs..gokken.. niet voorhanden is.
momenteel ben ik obsessief met eten bezig..
daarom baclofen voor mij met cognitieve gedragstherapie..
en het lijkt te werken..
  zaterdag 2 februari 2013 @ 11:17:31 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122371500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:14 schreef Blim het volgende:

en mijn verslaving vind wel een andere weg als de alcohol,drugs..gokken.. niet voorhanden is.
momenteel ben ik obsessief met eten bezig..
daarom baclofen voor mij met cognitieve gedragstherapie..
en het lijkt te werken..
Het lijkt me ook dat zo'n combinatie van medicijnen en (cognitieve) therapie een sterke tegenkracht tegen je verslaving zijn. Dan bevecht je het van twee kanten, zeg maar.

Succes!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122372453
bedankt!

ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, daarna nog 16 weken dagbehandeling gevolgd en 5 maanden in een safehouse gezeten..
Ik heb in die tijd heel veel geleerd, over mezelf en wat verslaving nu precies is.

middelenmisbruik is maar een uiting van de verslaving.. het resultaat..
verslaving is veel meer dan dat.. het is mijn kijk op de wereld, mijn gedachtengang die niet klopt..
en mijn gedrag die daarop volgt..

daarbij komt nog mijn negatieve zelfbeeld, minderwaardigheidsgevoel, faalangst, onzekerheid.. sociale angst..

en baclofen zal mijn cravings wegnemen en mijn angsten verminderen.. maar mijn gedachtengang zal hetzelfde blijven.. juist die moet aangepakt worden
en daar ga ik zeker hard aanwerken..
pi_122540303
ik zit nu op 3x 25mg.
arts wilde dat ik wat langer op 3x 20mg bleef vanwege mijn snellere opbouw..
ik moest mn lichaam de tijd geven aan het middel te wennen en er goed opletten of mijn zucht minder werd.
Het was ook wel verslavingsgedrag die snellere opbouw denk ik..

ik heb nog steeds zucht.. rare hersenspinsels die me wijs maken dat ik best wat kan gaan drinken..
daardoor ben ik steeds in conflict met mezelf..
maar het is wel degelijk minder sterk.. normaal loopt het water me ech letterlijk in de mond als ik aan drank denk.. nu heb ik dat niet..
ook de spanningen en de daaropvolgende irritaties zijn echt wat minder..
pi_122705991
wan1696 hoe gaat het met jou???

hier gaat t goed..
het is heel apart maar sigaretten smaken me niet meer..
er ging hier meer dan een pakje per dag door heen..
sinds gister smaakt het me niet meer, heb er 5 opgestoken en alle 5 niet opgerookt.
pi_122715261
He Blim en Wan ga zeker door. Ik slik het nu anderhalf jaar en drink heel af en toe een glaasje. Nooit meer teveel. Was wel eerst voor een opname van bijna een jaar gegaan, maar kreeg bij thuiskomst door gebrek aan nabehandeling ( wachtlijst) direct een terugval. Toen via huisarts, met enige reserve, baclofen gestart. Had daar voor mijn opname al over gelezen. Nu dus al ruim anderhalf jaar zonder alcohol problemen en kan het hectische leven goed aan. Slik een onderhouds dosis van 40mg en dat gaat super. Sukses allemaal
pi_122799913
Hallo allemaal, ik ben een tijdje er tussenuit geweest( bij dit topic ) ,
ik had wat ruimte nodig om even met mij zelf te voelen wat er nu
emotioneel, sociaal, en lichamelijk gaande is. Dat viel wel een beetje
tegen, ik ben behoorlijk in mezelf gekeerd en vind me een beetje
"saai", ik denk dat ik aan een uitdaging toe ben(sport hobby) en het
gevoel dat ik er alleen voor sta.
Ik zat op 4x 35 mg baclo, waar ik behoorlijk warrig en verstrooit van
werd. Ik ben toen overgegaan naar 3x 35 mg en gaat nu beter, vanuit
hier wil ik weer gaan opbouwen want mijn hunkering is er nog wel.
Ik voel me wel rustiger dus ik hoop dat ik de dosis baclo kan opvoeren
zodat de hunkering minder word en dat ik ook misschien het roken
kan laten, wat nu nog onverminderd is. Ik heb overigens nog niet
gedronken.Hebben anderen ook last van verstrooitheid en vergeetachtigheid?
bedankt voor de belangstelling ik zal weer wat vaker reageren
ps goed bezig Blim
pi_122805345
hey wan,
leuk weer wat van je te horen..
ik zit nu op 2x30 mg en s middags 25mg.
merkte dat ik in de middag ook een beetje vaag werd van die 30mg en doe het beter op 25mg.
ook wel moe na de middagdosis..
heb daar met 25mg minder last van.

vergeetachtigheid herken ik wel, ik heb elke week een gesprek..bij kick your habits.
ik heb ook eetproblemen en eerder kon ik me heel goed herinneren wat ik allemaal gegeten had
maar nu stelde ze vragen waar ik echt geen antwoord op wist.. kon me de dagen niet meer herinneren.. en wat ik gegeten had..
voor mij positief omdat ik er eerder obsessief meebezig was.. nu dus een stuk minder..

verstrooid ben ik altijd.. ligt niet aan de baclofen bij mij;)

ik word trouwens wel steeds vroeger wakker, elke dag om half5 en ben dan echt klaar wakker..
heb jij dat ook?
pi_122807800
hey, hallo allemaal.
Bijna 2 jaar geleden ben ik begonnen met het gebruik van baclofen.
In het begin heb ik ook wel wat geschreven op dit forum,maar wilde ook wel vrij snel zelf uitzoeken hoe het voelt om baclofen te gebruiken.
Mijn peut heeft mij op zijn eigen advies op de baclofen gezet,ik hoefde nergens om te vragen!!
Hij was zelf erg enthousiast over de verhalen van ameisen,en is erg anti verslavingsklinieken.
Hij is van mening dat er angstvallig een medicijn van de markt wordt gehouden omdat er geen patent meer op zit,en er dus niks meer aan verdient wordt!!
In overleg met hem gebruik ik nu 90 mg per dag volgens een vast schema.
Ik heb weinig tot geen bijwerkingen gehad,ik heb vanaf dag 1 geen alcohol meer gehad en heb ook besloten dat ik dat ook niet meer wil uitproberen!!
De behoefte aan alcohol verschilt per dag,er zijn "weken"dat ik er geen moment aan denk,er zijn echter ook momenten dat ik even door de zure appel heen moet bijten!!
Maar elke keer ben ik dan weer blij dat ik weer nuchter de dag begin...,mijn peut schrijft soms voor 3/4 mnd baclofen voor,en laat aan mij de keuze of ik op den duur wil gaan minderen.(geen enkele druk dus van hem)
Ik ben erg blij met het resultaat,heb mn leven weer aardig op de rit!!
sport veel en ben in die 2 jaar zón 30 kilo afgevallen!!
Voor iedereen die wil proberen om te stoppen met drinken... ik ben super tevreden met de baclofen,wel ben ik er van overtuigd dat je toch ook zelf de motivatie moet hebben,want het blijft tenslotte een verslaving!! waar je mee kampt..
suc6 allemaal
pi_122821803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:12 schreef Blim het volgende:
hey wan,
leuk weer wat van je te horen..
ik zit nu op 2x30 mg en s middags 25mg.
merkte dat ik in de middag ook een beetje vaag werd van die 30mg en doe het beter op 25mg.
ook wel moe na de middagdosis..
heb daar met 25mg minder last van.

vergeetachtigheid herken ik wel, ik heb elke week een gesprek..bij kick your habits.
ik heb ook eetproblemen en eerder kon ik me heel goed herinneren wat ik allemaal gegeten had
maar nu stelde ze vragen waar ik echt geen antwoord op wist.. kon me de dagen niet meer herinneren.. en wat ik gegeten had..
voor mij positief omdat ik er eerder obsessief meebezig was.. nu dus een stuk minder..

verstrooid ben ik altijd.. ligt niet aan de baclofen bij mij;)

ik word trouwens wel steeds vroeger wakker, elke dag om half5 en ben dan echt klaar wakker..
heb jij dat ook?
Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.
zo zijn de bijwerkingen voor ieder verschillend denk ik. Ik had van andere ook gelezen dat ze zo helder wakker werden, jammer dat zou ik ook wel willen maarja. Ik ervaar vooral de innerlijke rust
die ik erg prettig vind en het stoppen veel dragelijker maakt. groet wan
pi_122841901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef wan1696 het volgende:

[..]

Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.
zo zijn de bijwerkingen voor ieder verschillend denk ik. Ik had van andere ook gelezen dat ze zo helder wakker werden, jammer dat zou ik ook wel willen maarja. Ik ervaar vooral de innerlijke rust
die ik erg prettig vind en het stoppen veel dragelijker maakt. groet wan
nou zo fijn is t ook niet hoor..
werd vannacht weer wakker.. dacht dat het wel weer half5 zou zijn..
maar t was pas 2uur..
ik heb ook zeker meer rust.. minder obsessieve gedachtes en spanningen.
zeer prettig is dat..
pi_122844064
Dit topic heeft mij aan het denken gezet.

Na een verslaving aan zo'n beetje elke drugs die maar voor handen was, maar vooral speed snuiven, en basen... Ben ik nu zo'n 1.5 jaar helemaal uit mezelf gestopt. Maar vanaf het moment dat ik gestopt ben zit ik te kijken met de meest stomme angsten. Zoals ik in een topic al vermeldde ben ik bang van sneeuw .... Niet voor het vallen in de sneeuw, maar voor de sneeuw die in mijn gezicht waait.. :\
Hiernaast heb ik grote moeite met alleen thuis zijn, als ik niet genoeg of teveel slaap ben ik nog net zo para als wanneer ik 5 dagen wakker was of goed had doorgerookt..

Heb inmiddels oxazepam, valium, en nog wat andere benzo's gehad.
Hiernaast Sertraline en Seroquel om te slapen/rustig te blijven. (heb geen last van psychoses)
Oxazepam krijg ik niet meer omdat ik daar anders elke week voor aan de bel trek...
En sertraline en seroquel... Ja daar ben ik begin december eigenhandig mee gestopt.. Ik heb beiden gebruikt van april tot december 2012... zo'n 8 maanden dus. Door stoppen met drugs was ik 10 kg aangekomen, wat heel normaal is... Maar met dank aan de vreetbuien die aan seroquel te wijten zijn ben ik werkelijk nog 20 kg daar bovenop aangekomen.. Ik ben in staat om een speed-dieetje te gaan volgen maar dit wil ik niet.. Seroquel blijven slikken was dus geen optie, omdat ik BLEEF aankomen. Daar mijn familie al best stevig is zou dat niet goed uitgepakt hebben qua gezondheid.. En bovendien hielp het niks tegen die stomme angsten..

Mijn vraag aan jullie: Ik heb niet zozeer last van sociale angst, maar van claustrofobie, chionofobie (angst voor sneeuw) en angst om alleen thuis te zijn. Hiernaast flashbacks naar meerdere overdosissen die ik gelukkig overleeft heb.

Heeft het zin hierom te gaan vragen bij de huisarts?
Kom je hiervan ook zo vreselijk aan?
En, wat ik bij seroquel ook had... Slaap je hier veel van/voel je je moe? (Ik sliep op 50mg seroquel namelijk 14(!!) uur per dag)
Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!
pi_122845478
waarom wil je precies baclofen proberen?
vanwege je angsten en je gewicht?

of heb je nog last van cravings naar de drugs?

baclofen neemt bij mij de spanning en zucht weg.. en hierdoor zijn mijn angsten ook wat minder..
mijn huisarts wilde het niet voorschrijven..
maar je zou het kunnen vragen..aan je huisarts.
of baclofen bij jou effectief is en zin heeft kan ik je niet vertellen.
je zou het uit moeten proberen..
pi_122846024
Als ik alleen al denk aan een dealer laten komen voor een baseje schijt ik mezelf 3 dubbel onder... Ik doe het niet, daar niet van.. Maar die zin blijft... En ik ben bang dat ik daar aan toe ga geven... En dat gaat weer van kwaad tot erger. 500 per dag was niets.
Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')