Dit. Als iemand weinig geld heeft, prima, maar op zo'n manier ga ik er geeneens tijd in steken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:44 schreef Knuffeltutje het volgende:
bij voorbaat al over geld en zuinig doen etc begint.
Krijg je dat echt te horen of plaats je jezelf in dat kringetje?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:48 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
deels, ik word niet gezien als relatie-materiaal, krijg het niet voor elkaar om iets los te maken bij het vrouwelijke geslacht. Blijf steken in het "leuke jongen maar past niet bij mij" kringetje
Besef je ook dat andere mensen ook wel eens gedumpt/bedrogen/als vuil behandeld worden?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:44 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
heel simpel, nooit een echte vriendin gehad, dus ook nooit enige bevestiging dat het kan. Ook al krijg ik een compliment dan geloof ik het niet. Heb niks aan positieve opmerkingen over mijn uiterlijk/innerlijk. Blijkbaar is het nooit genoeg geweest. Wat ook niet helpt is dat het enige meisje wat ooit echt duidelijk is geweest mij binnen een paar weken heeft ingewisseld voor een beter exemplaar, daar haal ik dus ook niets positiefs uit.
nee, dat vul ik ook meestal zelf in, ik weet van mezelf dat het een hele vervelende eigenschap is. Het is alleen in mijn hoofd een hele logische conclusie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hoe denk je zelf dat je uit deze negatieve mindset kan komen?
[..]
[quote]Op woensdag 11 januari 2012 10:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Krijg je dat echt te horen of plaats je jezelf in dat kringetje?
Dus je denkt voor anderen. Dat is niet zo heel slimquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:55 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
nee, dat vul ik ook meestal zelf in, ik weet van mezelf dat het een hele vervelende eigenschap is. Het is alleen in mijn hoofd een hele logische conclusie.
dat hele slechte zelfbeeld is ook de kern van het probleem. De laatste jaren, en zeker na het fiasco met dat meisje. hang ik nog veel meer mijn hele eigenwaarde op aan het hebben van een relatie. Een leuke baan, huis, vrienden relativeer ik helemaal dood omdat ik in mijn eigen hoofd volledig faal in het belangrijkste in het leven. Wat is dat allemaal waard als je een persoon bent waar niemand bij wil blijven? En ik ben al 29 he, het is niet meer een zaak van "het komt wel"quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:53 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Besef je ook dat andere mensen ook wel eens gedumpt/bedrogen/als vuil behandeld worden?
Voor niemand gaat het liefdesleven over rozen, en iedereen loopt wel eens een blauwtje of maakt nare dingen mee op dat gebied.
Als ik je post goed begrijp is je enige ervaring iets van een paar weken met een meisje.
Om een voorbeeldje te geven, als ik iemand heel erg leuk vind en daar allemaal positieve opmerkingen en blikken naartoe smijt en diegene reageert er totaal niet op, dan ga ik er vanuit dat het niet wederzijds is en kap ik er mee. Zo te horen is dat het punt waar op jij denkt " Zie je wel, het is nooit genoeg. "
Je moet zelf ook aan iemand laten merken dat ze leuk en mooi etc etc is.
Wat zijn eigenlijk jouw verwachtingen van een vrouw? Moet ze jou helemaal versieren en helemaal letterlijk zeggen dat ze jou ziet zitten en of ze je vriendin mag zijn? Het is iets wat echt van twee kanten moet komen en zo te horen kan jij prima een vriendin krijgen maar is er misschien iets anders aan de hand waardoor je een heel slecht zelfbeeld hebt.
Ik heb geen moeitequote:Op woensdag 11 januari 2012 10:55 schreef Murdera het volgende:
Knuffeltutje, mag ik vragen wat jij hier doet?
Heb je ook moeite, of kom je hier om wijze raad te geven?
Lief.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:02 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite![]()
Of mijn raad wijs is weet ik niet, maar ik ben hier inderdaad omdat ik het een leuk/boeiend onderwerp vind en misschien hier en daar kan (proberen te ) helpen
Al was je 39, jij bent door 1 rotstreek van een meisje helemaal van de kaart en gelooft het niet eens als iemand jou aan het versieren is. Ik denk dat je daar eens even flink over na moet gaan denken. Hoe erg iemand ook met jou staat te flirten, jij zal er toch niet op in gaan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:00 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
dat hele slechte zelfbeeld is ook de kern van het probleem. De laatste jaren, en zeker na het fiasco met dat meisje. hang ik nog veel meer mijn hele eigenwaarde op aan het hebben van een relatie. Een leuke baan, huis, vrienden relativeer ik helemaal dood omdat ik in mijn eigen hoofd volledig faal in het belangrijkste in het leven. Wat is dat allemaal waard als je een persoon bent waar niemand bij wil blijven? En ik ben al 29 he, het is niet meer een zaak van "het komt wel"
Ik hoop dat je begrijpt dat dit probleem 100% in je hoofd zit, en je dit zelf op moet lossen, eventueel met behulp van een psycholoog? Ik denk dat het al een hoop zou helpen om enthousiast te gaan sporten. Ik kan dansles ook aanraden omdat je dan gewoon veel in aanraking (letterlijk en figuurlijkquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:00 schreef Bittere_Bal het volgende:
dat hele slechte zelfbeeld is ook de kern van het probleem. De laatste jaren, en zeker na het fiasco met dat meisje. hang ik nog veel meer mijn hele eigenwaarde op aan het hebben van een relatie. Een leuke baan, huis, vrienden relativeer ik helemaal dood omdat ik in mijn eigen hoofd volledig faal in het belangrijkste in het leven. Wat is dat allemaal waard als je een persoon bent waar niemand bij wil blijven? En ik ben al 29 he, het is niet meer een zaak van "het komt wel"
geen hints, echt heel erg op de man af ben ik bang. En ik weet ook dat je dat niet mag verwachten. Gezeik is dat mijn enige referentie die rotstreek is. Zelfs al is het meisje heel duidelijk dan komt er een meteen een ja, maar naar boven dat op het moment er een beter iemand beschikbaar is (en die is er objectief natuurlijk altijd), ze mij laat vallen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:05 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Al was je 39, jij bent door 1 rotstreek van een meisje helemaal van de kaart en gelooft het niet eens als iemand jou aan het versieren is. Ik denk dat je daar eens even flink over na moet gaan denken. Hoe erg iemand ook met jou staat te flirten, jij zal er toch niet op in gaan.
Dan kan je 29 of 39 of 49 zijn, het is dus niet dat jij geen vrouw zou kunnen krijgen. Je stoot het zelf weg omdat je het niet gelooft. Daarom nogmaals de vraag, hoe zou het volgens jou moeten gaan dan? Op wat voor manier zou jij er van overtuigd zijn dat een meisje echt helemaal voor jou wil gaan? Wat moet ze doen? Wat moet ze zeggen?
dat ben ik me heel erg bewust. Ik analyseer mezelf dagelijks helemaal kapot. Lang weerstand aan geboden en nog steeds heel sceptisch maar een psycholoog is misschien de stap waard.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat dit probleem 100% in je hoofd zit, en je dit zelf op moet lossen, eventueel met behulp van een psycholoog? Ik denk dat het al een hoop zou helpen om enthousiast te gaan sporten. Ik kan dansles ook aanraden omdat je dan gewoon veel in aanraking (letterlijk en figuurlijk) komt met vrouwen.
dat is al weer een jaar geleden en helaas ondervind ik daar nog steeds hinder van. Was het misgelopen en had zij mij niet ingewisseld dan was ik er misschien sterker uitgekomen en het besef gehad dat het wel kan. Nu overheerst het gevoel dat ik (weer) niet goed genoeg was en haar nieuwe vlam een beter persoon is (en niet alleen voor haar).quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Op het moment dat je iemand treft, er is een wederzijdse klik, en je begint een relatie die gewoon goed is, dan ís er geen betere. Niet als zij niets mist. Tuurlijk, er zijn vast knappere mannen, maar een vrouw gaat niet zomaar op zoek, tenzij ze vanaf het begin al niet achter de/een relatie stond. BB Wanneer ben jij laten vallen door een vrouw? Dat is zeker alweer een tijd geleden of niet?
Als jij al een relatie (of date) ingaat met het idee dat je niet goed genoeg bent, dan gaat het ook niet werken helaas.. Eerst pas van jezelf houden en dan van een ander
Ik kom niet heel veel vrouwen tegen nee en met de vrouwen die ik tegenkom heb ik vaak helemaal niks. Althans, qua aantrekkingskracht.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hoezo vind je vrouwen niet vaak leuk? Kom je er weinig tegen of vind je heel veel vrouwen gewoon echt niks? De meerderheid van de vrouwen vind ik ook niet leuk genoeg maar als je er maar genoeg leert kennen zit er wel een leuke tussen.
Wat betreft dat vertrouwen: tja. Relaties kunnen uitgaan en dat is kut. Maar da's geen reden om er niet aan te beginnen.
Je bent dus gewoon bang dat je volgende relatie weer uitgaat, op een vervelende manier? Tja. De kans dat je volgende relatie weer uitgaat is aanwezig (maar niet zo hoog als op je 17e ofzo, meiden zijn op jouw leeftijd toch wat serieuzer omdat de volgende relatie waarschijnlijk wel 'de ware' moet zijn) en als dat gebeurt is het kut. Maar dat is een feit, een gegeven waar je niks aan kan veranderen. Dus dat zou dan in je keuzes niet mee moeten spelen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:12 schreef Bittere_Bal het volgende:
geen hints, echt heel erg op de man af ben ik bang. En ik weet ook dat je dat niet mag verwachten. Gezeik is dat mijn enige referentie die rotstreek is. Zelfs al is het meisje heel duidelijk dan komt er een meteen een ja, maar naar boven dat op het moment er een beter iemand beschikbaar is (en die is er objectief natuurlijk altijd), ze mij laat vallen.
Het is sowieso ongeveer 'noodzaak' veel vrouwen te leren kennen. Een hobby zoeken (sport danwel creatief) waarbij je veel vrouwen leert kennen helpt. Ik weet dat ik klink als een vastgelopen plaat maar salsales kan ik aanraden. Overschot aan vrouwen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik kom niet heel veel vrouwen tegen nee en met de vrouwen die ik tegenkom heb ik vaak helemaal niks. Althans, qua aantrekkingskracht.
Hier kan ik mij inderdaad in vinden. Nu ik steeds iets ouder word krijg je gewoon steeds meer het 'wat kan mij het ook schelen, voor jou 10 anderen / ik ben een vet toffe vent' gevoel, en dat sluipt er langzaam maar natuurlijk in. Dat ga je op een gegeven moment ook uitstralen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Vind je? bij mij kwam dat juist met de jaren.
Same here. Ik ben dan geen George Clooney kwa uiterlijk maar ik ben nog steeds IMHO een fucking good catchquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:44 schreef Maharbal het volgende:
Hier kan ik mij inderdaad in vinden. Nu ik steeds iets ouder word krijg je gewoon steeds meer het 'wat kan mij het ook schelen, voor jou 10 anderen / ik ben een vet toffe vent' gevoel, en dat sluipt er langzaam maar natuurlijk in. Dat ga je op een gegeven moment ook uitstralen.
Heb ik ook inderdaad... In mijn 22 jarige leven ben ik er 2 tegengekomen die nog wel even in mn gedachten zijn blijven hangen...quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik kom niet heel veel vrouwen tegen nee en met de vrouwen die ik tegenkom heb ik vaak helemaal niks. Althans, qua aantrekkingskracht.
Dat vind ik dus zelf ook, maar de meiden zijn het daar dus niet helemaal mee eens geloof ikquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:53 schreef Catbert het volgende:
[..]
Same here. Ik ben dan geen George Clooney kwa uiterlijk maar ik ben nog steeds IMHO een fucking good catch
Als ik het zo lees dan ben je (erg) op zoek naar 'normale' meiden, en ook dat straal je uit. Misschien even je 'zoektocht' op pauze zetten? En als jij van jezelf vindt dat je ook een catch bent, en er zijn nu weinig vrouwen die daar op reageren...dan is het hun loss toch? Ga daar niet je eigenwaarde uit afleiden, want dan vind je jezelf uiteindelijk kennelijk toch niet zo'n catch, en dan beland je weer in die negatieve spiraal van weinig zelfvertrouwen uitstralen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zelf ook, maar de meiden zijn het daar dus niet helemaal mee eens geloof ik![]()
Het is uiteindelijk een vicieuze cirkel. Goede uitstraling -> vrouwelijk aandacht -> nog betere uitstraling - nog meer aandacht.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:04 schreef Cassandra87 het volgende:
@Catbert: George Clooney is vooral uitstraling, heeft bar weinig met uiterlijk te maken
Niet eens.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:04 schreef Cassandra87 het volgende:
@Catbert: George Clooney is vooral uitstraling, heeft bar weinig met uiterlijk te maken
Is dat meteen reden om haar weird te vinden dan? Ik ken eigenlijk meer mensen die het met hun familie vieren en daarna pas met vrienden weg gaan oid.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zelf ook, maar de meiden zijn het daar dus niet helemaal mee eens geloof ik![]()
Ik vertel mezelf maar dat ik waarschijnlijk afstandelijk en onbenaderbaar overkom, maar ik ben bang dat de werkelijkheid toch iets anders is.![]()
Heb op dit moment wel contact met 2 meiden die iets willen, maar die zijn stuk voor stuk weer vrij weird. De ene heeft nog nooit oud en nieuw met vrienden gevierd, en de ander is zo wanhopig dat ze zichzelf met allerlei smoezen bij me thuis uitnodigt.
Normale, leuke meiden please, where are you
George Clooney is gewoon een hot motherfucker. Niet doen alsof dat niet gewoon een erg knappe vent is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben mijn tekst kwijtquote:En die laatste zin is heel waar alleen zit ik nu in de situatie dat ik pas van mezelf kan houden als ik een ander heb
.....ben ik nu het topic aan het kapen? Want dat is niet de bedoeling..
Opzich ben ik eigenlijk helemaal niet eens echt ''op zoek''.. Na mijn ex heb ik 1.5 jaar totaal geen behoefte gehad aan een nieuwe relatie, en nu pas begin ik er een beetje voor open te staan... Meer ben ik op dit moment gewoon benieuwd. Hoe lig ik eigenlijk in de markt? Welke meiden zijn te hoog gegrepen voor mij en welke kan ik wel krijgen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik het zo lees dan ben je (erg) op zoek naar 'normale' meiden, en ook dat straal je uit. Misschien even je 'zoektocht' op pauze zetten? En als jij van jezelf vindt dat je ook een catch bent, en er zijn nu weinig vrouwen die daar op reageren...dan is het hun loss toch? Ga daar niet je eigenwaarde uit afleiden, want dan vind je jezelf uiteindelijk kennelijk toch niet zo'n catch, en dan beland je weer in die negatieve spiraal van weinig zelfvertrouwen uitstralen.
[..]
Het is uiteindelijk een vicieuze cirkel. Goede uitstraling -> vrouwelijk aandacht -> nog betere uitstraling - nog meer aandacht.
En GC ziet er toch wel goed uit, ook al ben ik een vent
Ja dat klopt, en dat heb ik laatst ook duidelijk gemaakt...Wel frustrerend, want de laatste 7 maanden speelde er dus helemaal niets bij mij, en wat er speelde daar had ik niet echt zin in...quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:07 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Is dat meteen reden om haar weird te vinden dan? Ik ken eigenlijk meer mensen die het met hun familie vieren en daarna pas met vrienden weg gaan oid.
Heb je niet misschien een (veel te) hoge (gekke) eisenlijst?
Ik zou er zelf geen probelemen mee hebben dat iemand nog nooit oud en nieuw met vrienden heeft gevierd, in de zin van waarom zou dat me iets moeten schelen, neem je dr volgende keer toch gewoon mee![]()
Over dat tweede geval, blijkbaar vindt ze jou dus heel erg leuk en heeft ze het idee dat je haar ziet zitten en al het initiatief van haar uit moet komen.
Ik denk dat jij die meiden gewoon sowieso niet leuk vindt
Sorry, een beetje de verkeerde bewoording misschien. Maar laat ik het zo zeggen : Het past haar ook echt...quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb afgelopen oud en nieuw voor het eerst met een groep vrienden gevierdBen ik ook raar?
Ik vind Clooney wel knap maar niet heel erg knap. Ik vind zijn uitstraling gewoon charmant.
Ik vond zijn collega in ER (Noah Whyle) veeeel leukerI ben gewoon raar
Het gaat allemaal wat moeilijker nu ik niet meer echt studeer. Ik zit er al een tijd aan te denken iets van yoga te gaan doen, maar vooralsnog is de drempel hiervan te hoog voor mij.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:31 schreef Catbert het volgende:
Het is sowieso ongeveer 'noodzaak' veel vrouwen te leren kennen. Een hobby zoeken (sport danwel creatief) waarbij je veel vrouwen leert kennen helpt. Ik weet dat ik klink als een vastgelopen plaat maar salsales kan ik aanraden. Overschot aan vrouwen.
Ben nu 26, eigenlijk 3 keer echt verliefd geweest.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Heb ik ook inderdaad... In mijn 22 jarige leven ben ik er 2 tegengekomen die nog wel even in mn gedachten zijn blijven hangen...
De rest zijn gewoon meiden geweest die zelf contact met mij zochten, en gewoon werkten als een soort van egoboosters![]()
De laatste paar jaar is het sowiezo drama wat mij betreft. Zit denk ik ook een beetje tussen het verkeerde type meiden, van die studentikoze rechten - trutjes. Niet echt mijn type...
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik in de markt lig, het zal me ook roesten. Als je te veel zo redeneert, haal je je zelfvertrouwen uit 'de markt' in plaats van jezelf. Ik weet wel hoe ik in m'n eigen markt ligquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:15 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Opzich ben ik eigenlijk helemaal niet eens echt ''op zoek''.. Na mijn ex heb ik 1.5 jaar totaal geen behoefte gehad aan een nieuwe relatie, en nu pas begin ik er een beetje voor open te staan... Meer ben ik op dit moment gewoon benieuwd. Hoe lig ik eigenlijk in de markt? Welke meiden zijn te hoog gegrepen voor mij en welke kan ik wel krijgen?
Klinkt hard, maar zo werkt het wel. In het verleden heb ik meiden achter me aan gehad soms, waarvan ik echt dacht, wat moet ik er mee. Maar dan opeens ook een meid achter me aan, net een fotomodel dat ik dacht, waar heb ik dit aan te danken? Maar vertoonde dan weer autistische trekjes..Zo is het altijd wat..
hmm, ik heb een universitaire studie afgerond, ben wel prettig gezelschap denk ik, veel van de wereld gezien en afgaande op reacties mbt datingsites is er met mijn uiterlijk ook niet heel veel mis. Maar dat is allemaal wel weer makkelijk te relativeren....die kronkel moet er echt uit. Het is geen valse bescheidenheid of zo als ik zeg dat ik het niet echt geloof.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik ben mijn tekst kwijt
Maar hoe moet een ander 100% voor jou gaan als je jezelf de moeite niet waard vind? Ik snap het wel hoor.. Je ziet een vriendin toch als bevestiging en een positieve spiraal dat het je wel gegunt is, en dat je wél relatiemateriaal bent.
Maar 1 meisje die 1 stomme keus maakt, om welke reden dan ook, moet niet jouw leven bepalen.
Ik lees allemaal negatieve dingen. Wat zijn je pluspunten?
'Denk ik' / 'afgaande op de reacties' 'makkelijk te relativeren'. Dat zijn de dingen die er uiteindelijk het eerste uit moeten. Als je er zelf niet in gelooft, waarom zou een ander dat wel doen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:23 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
hmm, ik heb een universitaire studie afgerond, ben wel prettig gezelschap denk ik, veel van de wereld gezien en afgaande op reacties mbt datingsites is er met mijn uiterlijk ook niet heel veel mis. Maar dat is allemaal wel weer makkelijk te relativeren....die kronkel moet er echt uit. Het is geen valse bescheidenheid of zo als ik zeg dat ik het niet echt geloof.
Daarin moet ik je wel gelijk geven ja, maar het is natuurlijk wel belangrijk om reeel te blijven. Maar inderdaad, voor hetzelfde geld schrijf je vrouwen af omdat ze ''te knap'' zijn, en mis je daardoor een heel leuk persoon...quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik in de markt lig, het zal me ook roesten. Als je te veel zo redeneert, haal je je zelfvertrouwen uit 'de markt' in plaats van jezelf. Ik weet wel hoe ik in m'n eigen markt lig
En persoonlijk denk ik niet in absoluten als te hoog gegrepen (ja, af en toe merk je dat je denkt...jezus die is te knap ofzo, dat lukt nooit). Maar als ik een dergelijk persoon leer kennen en ik wil iets proberen, dan weerhoudt dat mij er niet van om toch iets te proberen. Zelfs als ik dan gruwelijk hard op m'n bek ga. En het is verbazend hoeveel vrouwen die jij aanvankelijk in het hokje 'te hoog gegrepen' hebt geplaatst, openstaan voor dingen. Dat komt omdat heel veel mannen uiteindelijk zo denken.
Nee klopt! En als ik zelf heel eerlijk ben, weet ik ook wel waar het vandaan komt dat ik de laatste tijd gewoon geen vrouwen in mn leven heb, en dat is omdat ik zelf gewoon leef als een fucking kluizenaar..quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben nu 26, eigenlijk 3 keer echt verliefd geweest.
Maar goed, bij de pakken neerzetten heeft geen zin. Gewoon blijven proberen om nieuwe leuke mensen te ontmoeten. Er zit er vast wel ergens een bij die mijn gevoelens kan beantwoorden.
En zo niet, dan neem ik maar veel katten.
Wie weet heeft die meid wel een zwak voor wat verlegener en minder glad lullender kerels, weet jij veel. Degene die mij voor 't eerst op m'n smoel pakte was er ook zoeen, ze bestaan hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat mijn gebreken, mijn onzekerheid en mijn ongemakkelijkheid de hele date ongemakkelijk gemaakt. Het meisje is jongens gewend die gemakkelijker in omgang, stoerder en leuker zijn ik.
Die ongemakkelijkheid treft vaak allebei de personen en doet behoorlijk wat afbreuk aan het leuke gevoel dat je over wil houden aan zo'n date.
Teamsport kan gezellig zijn als je niet goed bent, dates leveren alleen maar slechte dingen op als je niet goed genoeg bent.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:38 schreef Mister_Bojangles het volgende:
De universiteit kom ik zelden, doe alles vanuit huis, en de studentenvereniging waar ik zit ben ik ook erg zelden aanwezig. Toch heeft dat laatste me al 2 uitnodigingen opgeleverd voor een blind date gala van een vrouwendispuut, die ik vervolgens geweigerd heb![]()
Ik heb het, teveel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:48 schreef Starphus het volgende:
Zelfspot en zelfschijt zijn het belangrijkst.
Wel, achteraf gezien lijkt selectief gierig een betere stempel. Voorbeeld; ik mail liever i.p.v SMS-en omdat een SMS toch extra kost, en thuis heb ik de verwarming hooguit op 17 graden staan want dat bespaart ook weer wat. Aan de andere kant heb ik dan weer geen moeite met ca. 1500 euro uitgeven aan een trip naar New York of 1000 euro aan een Eurotrip.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:44 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Hoe oud ben je eigenlijk? Er zijn vrouwen die geen kinderen willen, maar de meeste willen dat toch wel. Als jij zelf al weet dat je geen kinderen wil, dan is het wel goed dat je daar eerlijk over bent zodat je niet je tijd verspilt met iemand die later tien kinderen wil. Hekel aan kinderen klinkt alleen bij voorbaat zo negatief. George Clooney heeft ook geen kinderen![]()
Ziekelijk gierig zijn klinkt alsof je echt nooit een cent uitgeeft, tien jaar met twee broeken doet, nooit een keer wat leuks met haar zal doen etc etc, niet op vakantie gaat/wil en ga zo maar door.
Ik zeg niet dat je zo bent, maar dat zijn wel dingen die een dame erbij kan bedenken. Noem het dan anders, ook al vind ik het zelf best wel een afknapper als een man bij voorbaat al over geld en zuinig doen etc begint.
Het is toch min of meer te vergelijken met een autohandel; je wilt van een auto alle plussen en minnen weten, vervolgens die tegen elkaar afwegen en wel of niet tot aankoop overgaan ... !quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom zou je ziekelijk gierig benoemen? Is het echt gierig, of ben je gewoon zuinig?
Eerlijkheid is goed hoor, maar heeft ook zo zijn grenzen. Zeker als mensen je voor de rest nog niet goed genoeg kennen om te zeggen van "dat accepteer ik wel omdat die voor de rest tof is."
Klinkt eerder alsof je gewoon probeert om ze weg te jagen.
Tja daar ben ik al jaren mee bezig.... ondertussen wel wat hobbies d'r bij, maar het mag allemaal niet baten. Nu moet ik zeggen dat ik die hobbies niet heb vanwege ontmoetingskansen met vrouwen, maar omdat ik ze leuk vind. Gek genoeg is dat wat vaak ook aangeraden wordt als je niet snel aan een relatie komt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kun je je dan niet gewoon "in betere" kringen begeven? Ik zit in de IT en leer via m'n werk ook geen vrouwen kennen. Via hockey en dansles des te meer.
Maria Elena Belloquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb afgelopen oud en nieuw voor het eerst met een groep vrienden gevierdBen ik ook raar?
Ik vind Clooney wel knap maar niet heel erg knap. Ik vind zijn uitstraling gewoon charmant.
Ik vond zijn collega in ER (Noah Whyle) veeeel leukerI ben gewoon raar
Oke, nou iedereen heeft wel dingen waar hij of zij van vindt dat het een beetje onzin is om er veel geld aan uit te geven. Ik vind sms ook onzin tegenwoordig, je kan namelijk voor een prikkie een smartphone op de kop tikken en dan bijvoorbeeld whatsapp gebruiken. Je bent echt niet de enige die sommige dingen "zonde van het geld" vindt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:16 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Wel, achteraf gezien lijkt selectief gierig een betere stempel. Voorbeeld; ik mail liever i.p.v SMS-en omdat een SMS toch extra kost, en thuis heb ik de verwarming hooguit op 17 graden staan want dat bespaart ook weer wat. Aan de andere kant heb ik dan weer geen moeite met ca. 1500 euro uitgeven aan een trip naar New York of 1000 euro aan een Eurotrip.
Kleding was tot voor kort ook extreem qua zuinigheid. Heb eens 11 jaar achtereen een ouwe fleece-trui gehad. Nu komt dan het besef dat kleren toch min of meer de man maken
Daarom moet je iemand ook leren kennen, jij wil geen auto waarvan de omschrijving:quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:19 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Het is toch min of meer te vergelijken met een autohandel; je wilt van een auto alle plussen en minnen weten, vervolgens die tegen elkaar afwegen en wel of niet tot aankoop overgaan ... !
Maar je ziet zelf toch wel dat in de hele wereld, mensen wel eens een blauwtje lopen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:23 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
hmm, ik heb een universitaire studie afgerond, ben wel prettig gezelschap denk ik, veel van de wereld gezien en afgaande op reacties mbt datingsites is er met mijn uiterlijk ook niet heel veel mis. Maar dat is allemaal wel weer makkelijk te relativeren....die kronkel moet er echt uit. Het is geen valse bescheidenheid of zo als ik zeg dat ik het niet echt geloof.
Jammer dat je geen newbie bentquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:21 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Maar je ziet zelf toch wel dat in de hele wereld, mensen wel eens een blauwtje lopen?
Jij laat je notabene niet eens versieren. Ik denk dat je voor dat probleem met je zelfbeeld best eens echte hulp zou kunnen zoeken, het is namelijk zo zonde.
In jouw plaats had ik haar eerst eens wat beter willen leren kennen. Afschrijven kan altijd nog toch? En jij hebt verder geen rare trekjes of onhebbelijke eigenschappen? Of mag jij wel over één nacht ijs gaan maar verwacht je van de vrouwen dat ze je alle kansen van de wereld geven?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:15 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maar dan opeens ook een meid achter me aan, net een fotomodel dat ik dacht, waar heb ik dit aan te danken? Maar vertoonde dan weer autistische trekjes..Zo is het altijd wat..
Niemand is perfect, dus als je opzoek gaat naar perfectie blijf je heel je leven alleen. Is het niet een kwestie van een meer realistische kijk op de zaken krijgen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:15 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Klinkt hard, maar zo werkt het wel. In het verleden heb ik meiden achter me aan gehad soms, waarvan ik echt dacht, wat moet ik er mee. Maar dan opeens ook een meid achter me aan, net een fotomodel dat ik dacht, waar heb ik dit aan te danken? Maar vertoonde dan weer autistische trekjes..Zo is het altijd wat..
Dit komt mij ergens bekend van voorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:36 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Het interpreteren van signalen is mijn zwakke kant, en dat in samenwerking met het feit dat ik nu niet bepaald gemakkelijk op een vrouw afstap, maakt het dat er eigenlijk weinig ''romances'' spelen in mijn leven..
Om iemand echt te leren kennen moet iemand dichtbij je komen. Iemand versieren vanwege zijn uiterlijk zou ik mij nooit aan wagen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, ik kan me dus niet (meer) voorstellen dat er iemand is die mij wel ziet zitten. Ik vind mezelf een prima vent hoor, m'n uiterlijk ben ik ook best tevreden mee, allemaal geen probleem. Alleen mis ik blijkbaar een stuk X factor ofzo, weet ik het. Ik bedoel, sure, je kan niet altijd mazzel hebben, zo werkt dat. Maar als je altijd mis grijpt is dat ook geen toeval meer te noemen
Dat is flirten en dat valt te leren/begrijpen. Iedereen heeft het moeten leren en iedereen zit er af en toe wel eens naast en dan hou je er gewoon mee op en kijk je verder bij andere leuke meidenquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:18 schreef Egberts het volgende:
[..]
Dit komt mij ergens bekend van voor
Moeite met signalen oppakken. En als je de signalen denkt op de pakken hoe verzeker je je erzelf van dat je ook in de juiste richting zit.
Iemand kan ook gewoon vriendelijk tegen je doen zonder enige bijbedoeling. Hoe ga je hiermee om zonder meteen alles op het spel te zetten.
Ik zou het zelfs nieteens willen. Uiteraard moet je iemand wel aantrekkelijk vinden, maar uiterlijk heeft daar wat mij betreft maar tot in beperkte mate invloed in. Dichtbij laten komen is ook niet mijn probleem. Mijn probleem is dat ik op de een of andere manier altijd als vriend word gezien in plaats van als lover, en dat ik geen idee heb wat ik daartegen kan doenquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:18 schreef Egberts het volgende:
Om iemand echt te leren kennen moet iemand dichtbij je komen. Iemand versieren vanwege zijn uiterlijk zou ik mij nooit aan wagen.
Eerst maar eens met het licht aanquote:Blijf gewoon jezelf en profileer jezelf zoals je bent. Het gaat er uiteindelijk veel meer om dat je elkaar begrijpt en prettig met elkaar om kan gaan. Ook als het licht uit is.
Te vriendschappelijk handelen denk.... Meer strooien met termen als daten etc, beetje persoonlijk doen richting relatie niveau.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:02 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik zou het zelfs nieteens willen. Uiteraard moet je iemand wel aantrekkelijk vinden, maar uiterlijk heeft daar wat mij betreft maar tot in beperkte mate invloed in. Dichtbij laten komen is ook niet mijn probleem. Mijn probleem is dat ik op de een of andere manier altijd als vriend word gezien in plaats van als lover, en dat ik geen idee heb wat ik daartegen kan doen
[..]
Eerst maar eens met het licht aan
Dat leer je door het te doen. Heel moeilijk. Ik zou het niet door als een meisje met mij flirtquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:01 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Dat is flirten en dat valt te leren/begrijpen. Iedereen heeft het moeten leren en iedereen zit er af en toe wel eens naast en dan hou je er gewoon mee op en kijk je verder bij andere leuke meiden
Ik denk (hebben nog niet gemeet) dat een van Bartjes sterkste punten ook een van zijn zwakste punten is wat dat betreft. Hij ís gewoon een ontzettend lieve jongen die volgens mij heel veel voor iemand over heeft. Het type bij wie je je veilig en vertrouwd voelt, als je door zijn botte (of soms uitblijvendequote:Op woensdag 11 januari 2012 21:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Te vriendschappelijk handelen denk.... Meer strooien met termen als daten etc, beetje persoonlijk doen richting relatie niveau.
Nou. Dat dus, wel, denk ikquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:00 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik denk (hebben nog niet gemeet) dat een van Bartjes sterkste punten ook een van zijn zwakste punten is wat dat betreft. Hij ís gewoon een ontzettend lieve jongen die volgens mij heel veel voor iemand over heeft. Het type bij wie je je veilig en vertrouwd voelt, als je door zijn botte (of soms uitblijvende) reacties heen kijkt. Maar tegelijkertijd is hij ook heel erg de guy next door. Niet heel spannend qua uiterlijk, en ik denk dat je op die leeftijd (midden/eind 20) waarbij je doorgaans of al wat relaties hebt gehad* of op zoek bent naar iets speciaals, niet direct voor zou kiezen.
*Al kan het hebben van meerdere relaties in het verleden ook een pluspunt zijn, want dan ben je wellicht uitgekeken op de sportschool types die 80 kg kunnen drukken maar het verschil tussen hypocriet en egoistisch niet weten
Maar dat is een eerste gedachte. Want Bartje komt bijv. juist heel sterk en zelfstandig over, hij laat niet over zich heen lopen, hij heeft humor, hij is geen guppie. Dat (en meer) maakt hem in mijn ogen alles behalve the guy next door, en juist heel erg leuk
Maar zie de vrouw die door de eerste indruk heen durft te kijken, maar eens te vinden. En durf dan zelf nog maar eens een opening te geven na vaak gekwetst te zijn, of die opening te accepteren als die je wordt toegeworpen, wanneer je uit zelfbescherming je schild niet durft te laten zakken
Absoluut niet!quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:22 schreef DigitalGirl het volgende:
De conclusie de goede jongen is geen fun.
Ligt er aan hoe saai die goede jongen is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:22 schreef DigitalGirl het volgende:
Die kan ook wel fun zijn, maar dan moet een vrouw daar wel doorheen kunnen kijken en eens andere kanten van die goede jongen willen ontdekken. En dus niet zo dat het daar iedere keer maar bij blijft en je altijd en overal het broertje/de lieve jongen/de goeie sul bent.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:22 schreef DigitalGirl het volgende:
Ik moet bij jullie altijd denken aan 'k wou dat ik jou was'quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:40 schreef Capstan het volgende:
[..]
Die kan ook wel fun zijn, maar dan moet een vrouw daar wel doorheen kunnen kijken en eens andere kanten van die goede jongen willen ontdekken. En dus niet zo dat het daar iedere keer maar bij blijft en je altijd en overal het broertje/de lieve jongen/de goeie sul bent.
Helaas moet ik daar zelf ook nog wel eens aan denkenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik moet bij jullie altijd denken aan 'k wou dat ik jou was'
Uit je comfortzone stappen, denk ik. Hoop ik althans. In dit voorjaar ga ik op mezelf, en daarna ga ik dingen voor mezelf doen. Misschien eindelijk maar eens op dansles, gewoon omdat het kan. Een massagecursus lijkt me tof. Iets van judo of een dergelijke stoei- gooi- smijt- beuksport misschien wel. Motorrijbewijs halen. Zulke dingenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Capstan het volgende:
[..]
Helaas moet ik daar zelf ook nog wel eens aan denken
Maar zie dat ook maar eens te veranderen, als je er na al die jaren zo goed in bent...
Toepasselijk nummer voor iedereen hier eigenlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik moet bij jullie altijd denken aan 'k wou dat ik jou was'
Zo is het voor sommigen hier wel altijd geweest.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Altijd het broertje maar nooit de geile man
Niet in de ogen van al die vrouwen, in ieder gevalquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Altijd het broertje maar nooit de geile man
Jezelf veranderen is helaas makkelijker dan alle vrouwen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:12 schreef Capstan het volgende:
[..]
Niet in de ogen van al die vrouwen, in ieder geval
Maar dat ik nou een lieve man/goede jongen/hoe je het ook noemen wilt ben, hoeft op zich niet te veranderen. Dat kan op zich een goede eigenschap zijn. Wat zou moeten veranderen is dat een vrouw daar dus eens langs zou kijken en die eigenschap vanzelf leert te waarderen.
Dat is uiteraard waar, maar jezelf helemaal anders voordoen dan je bent lijkt me ook weer niet de goede manier. Andere dingen dan die "broertjespersoonlijkheid" zouden misschien op een meer in het oog springende manier aanwezig moeten zijn. Er moet een soort balans zijn, maar die heb ik dus nog niet gevonden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Jezelf veranderen is helaas makkelijker dan alle vrouwen.
Als je je zelf anders moet voordoen, ben je dus niet verandertquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:16 schreef Capstan het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar jezelf helemaal anders voordoen dan je bent lijkt me ook weer niet de goede manier. Andere dingen dan die "broertjespersoonlijkheid" zouden misschien op een meer in het oog springende manier aanwezig moeten zijn. Er moet een soort balans zijn, maar die heb ik dus nog niet gevonden.
Nou vooruit, dan zeg ik: om je daar nu helemaal voor te veranderen gaat volgens mij wat verquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:17 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Als je je zelf anders moet voordoen, ben je dus niet verandert
dan moet je eens wat minder lullen en meer doen. anders zit je hier over 10 jaar nog te posten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:16 schreef Capstan het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar jezelf helemaal anders voordoen dan je bent lijkt me ook weer niet de goede manier. Andere dingen dan die "broertjespersoonlijkheid" zouden misschien op een meer in het oog springende manier aanwezig moeten zijn. Er moet een soort balans zijn, maar die heb ik dus nog niet gevonden.
Kijk, dit soort dingen, vind ik echt oprecht onwijs stoer! Te meer omdat ik bijv. zelf op dansles zou willen maar dat in mijn eentje niet durf, en mijn vriend is er het type niet voor. Ook een massagecursus staat op mijn lijstje.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:53 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Uit je comfortzone stappen, denk ik. Hoop ik althans. In dit voorjaar ga ik op mezelf, en daarna ga ik dingen voor mezelf doen. Misschien eindelijk maar eens op dansles, gewoon omdat het kan. Een massagecursus lijkt me tof. Iets van judo of een dergelijke stoei- gooi- smijt- beuksport misschien wel. Motorrijbewijs halen. Zulke dingen
En als het niet helpt heb ik er in ieder geval een bak plezier van gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus wat dawg zegt
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Kijk, dit soort dingen, vind ik echt oprecht onwijs stoer! Te meer omdat ik bijv. zelf op dansles zou willen maar dat in mijn eentje niet durf, en mijn vriend is er het type niet voor. Ook een massagecursus staat op mijn lijstje.
Zou jij op die manier uit de comfortzone durven te stappen?Misschien zou ik het best durven met iets anders, want voor dansles ben ik ook niet echt het typeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus wat dawg zegtMassagecursus zou wellicht nog gaan, want daar schijn ik toch al aanleg voor te hebben. Al zijn dit natuurlijk maar twee voorbeelden.
En dat in die spoiler snap ik niet helemaal, want dat doe ik toch al niet. Of misschien daarom juist![]()
Dat zijn inderdaad maar voorbeelden, en in de spoiler probeerde ik inderdaad te zeggen dat je, als je een andere kleur broek dragen al lastig vind, blijkbaar moeilijk veranderdquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:32 schreef Capstan het volgende:
[..]
Misschien zou ik het best durven met iets anders, want voor dansles ben ik ook niet echt het typeMassagecursus zou wellicht nog gaan, want daar schijn ik toch al aanleg voor te hebben. Al zijn dit natuurlijk maar twee voorbeelden.
En dat in die spoiler snap ik niet helemaal, want dat doe ik toch al niet. Of misschien daarom juist
Ach, ik zou er vast aan kunnen wennen, ik heb immers al wel aan meer dingen in mijn leven moeten wennen. Maar eigenlijk wil ik nog helemaal geen spijkerbroeken gaan dragen voordat ik die laatste paar kilootjes heb weggewerkt en alles wat strakker is. En daar wordt in ieder geval aan gewerkt, want er zijn er immers al 22 wegquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:38 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad maar voorbeelden, en in de spoiler probeerde ik inderdaad te zeggen dat je, als je een andere kleur broek dragen al lastig vind, blijkbaar moeilijk veranderd
Maar je hebt dus wel een ex. Het is dus niet dat het onmogelijk is. Ben je wel echt over die ex heen en sluit je je niet onbewust voor nieuwe vrouwen af? Als je al twee jaar met een meid aan het smssen bent en nooit een poging hebt gedaan om haar mee uit te vragen oid, dan is het toch niet zo raar dat ze nu over haar date naar de gala begint.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:41 schreef EiPet het volgende:
Ik meld me ook![]()
Heb helemaal niet echt het idee dat meiden me niet zien staan ofzo, waarom weet ik ook niet, want heb ook niet echt veel aanwijzingen dat meiden me wel zien staan, maar ik hou liever aan dat (waan?) beeld vast...![]()
Wat er bij mij, naar mijn idee, heel erg verschilt met vrienden van mij en andere mensen om me heen, is dat er bij mij eigenlijk gewoon niets ''speelt'' ..
Vrijwel elke vriend van mij heeft wel een aantal lijntjes met vrouwen. Al is het een ex, waar nog altijd (goed) contact mee is, een scharrel - liefde die al jaren voortbloeit, maar nooit iets is geworden, maar toch altijd een beetje in de lucht hangt, een meid van de vroegere middelbare schoolklas waar nog altijd wel wat spanning mee is...
Bij mij is er echter gewoon niets, nada. Ja, ik sms al bijna 2 jaar met een meid van vakantie. Maar die begint de laatste tijd rustig tegen me op hoe ze een date denkt te gaan regelen voor haar gala![]()
Begin er nu toch echt wel een beetje van te balen. 2 goede vrienden van mij zijn onlangs weer in een relatie gestapt, mijn ex is al langer dan een jaar heel gelukkig met haar vriend, mn zussen zitten beiden in een relatie, maar hier gewoon helemaal niets.
hoe kan iemand die goed is en lief voor je is nou niks zijn? Goed is een plus.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:22 schreef DigitalGirl het volgende:
haar manier om te vragen of jullie serieus zijn. Wat was jouw reactie?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef kree het volgende:
Nou nog even een vraag voor de kenners.
Jullie kennen het verhaal van/met Anja inmiddels wel.
Heel leuk gezellig veel afgesproken ge-sms't/bellen uit eten etc.
Liefde/zoenen/seks
Nu de vraag van haar, "wanneer zijn we een wij"
Wat geef je daar nou voor antwoord op?
Eigenlijk vindt ik dat we dat al zijn, maar blijkbaar wil ze iets bevestigenders horen ofzo.
Ik wordt er een beetje onzeker door.
Heb maar geantwoord dat ik al vindt dat we al een wij zijn en gevraagd wanneer zij dat zo vind.
een moment of een bepaald iets wat er moet gebeuren ofzo??
Het komt vast door mijn onervarenheid met relaties (=0)
Iemand die hier nog wat zinnigs over kan zeggen?
Het probleem is dat het grootste gedeelte van de Nederlandse vrouwen ook gewoon 'the girl next door' is (of in ieder geval onder jouw definitie valt), en ook weinig boeiends in haar leven heeft, maar dat ondertussen wel verwacht van een eventuele partner.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoe kan iemand die goed is en lief voor je is nou niks zijn? Goed is een plus.
ik denk alleen dat de heren die met dit probleem kampen niet sprankelend/boeiend genoeg zijn. Iedereen w il iemand die 'iets' heeft. Bijvoorbeeld een boeiende passie waar hij ook heel mooi over kan vertellen. Een talent of zo of bepaalde kennis of zo.
gewoon een lieve vent is iets te 'kerel next door'
als je verder geen identiteit hebt behalve goed dan is dat ook alles wat je zult zijn. Dus die eeuwige goeie knul
en dat gebrek aan een identiteit zie ik wel bij veel mensen hier terug
dat dat voor mijn gevoel al zo was.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
haar manier om te vragen of jullie serieus zijn. Wat was jouw reactie?
ik bedoelde haar reactie sorryquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:16 schreef kree het volgende:
[..]
dat dat voor mijn gevoel al zo was.
moet er misschien nog even bij zetten dat dit per sms kwam na weer een heel gezellige avond met haar.
Een sms met lieve woordjes overigens en xxx etc en hou van je etc
Met die ex is het al ruim 1.5 jaar uit, en die spreek ik never nooit meer..quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:52 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Maar je hebt dus wel een ex. Het is dus niet dat het onmogelijk is. Ben je wel echt over die ex heen en sluit je je niet onbewust voor nieuwe vrouwen af? Als je al twee jaar met een meid aan het smssen bent en nooit een poging hebt gedaan om haar mee uit te vragen oid, dan is het toch niet zo raar dat ze nu over haar date naar de gala begint.
Hoe lang moet zo een meid op jou wachten?
Ik durf zelfs nu nog te wedden dat er een kansje in zit dat ze hoopt dat JIJ haar nu een beetje gaat versieren aangezien ze nog geen date heeft en aangeeft dat ze er wel 1 nodig heeft/wil. Misschien moet je het niet moeilijker maken dan het is en alles erg en zielig vinden, wat doe je zelf dan om vrouwen te ontmoeten en om zoals jij het noemt "lijntjes" met vrouwen te hebben?
Je moet ook niet zoveel kijken naar wat anderen wel en niet hebben, je weet namelijk helemaal niet of iemand daar wel gelukkig mee is. Ik ken zat mensen met bergen scharrels die elke dag ellendig zijn omdat het ze niet lukt om iemand aan zich te binden. Be carefull what you wish for en vergelijk jezelf minder met de mensen in je omgeving, geen 1 situatie is hetzelfde.
Nog niks terug gehad, maar dit was net, denk dat ze het zelf ook niet weetquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:17 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik bedoelde haar reactie sorry![]()
ik zou het leuk vinden om de loterij te winnen maar zolang ik zelf geen lot koop gebeurt dat niet. Het is niet dat iemand mij een winnend lot geeft.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:29 schreef EiPet het volgende:
[..]
Op mijn studentenvereniging praat ik regelmatig leuk met een meid, ook op mn werk heb ik leuk contact met een collega. Maar het gebeurt me dus nooit, dat ik bijvoorbeeld eens een keer op facebook/mijn telefoon kijk, en dat ik dan eens een spontaan berichtje van zo iemand heb, een ''opener''...
En dan kan ik natuurlijk wel zelf het initiatief gaan nemen, maar het lijkt me juist eens een keer leuk als er eens iemand op mij af stapt, of als er eens iemand een spontaan initiatief neemt. Nu lijkt het allemaal zo leuk, maar als ze weer naar huis gaan lijkt ze me straal vergeten... Dat vind ik wel eens jammer...
Misschien kan je hier beter een nieuw topic voor aanmaken over de problemen waar jij met je vriendin tegen aan botstquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:30 schreef kree het volgende:
[..]
Nog niks terug gehad, maar dit was net, denk dat ze het zelf ook niet weet
Je bent een vent, je zal toch zelf het initiatief moeten nemen en niet zo afwachtend zitten doen. Het lijkt mij ook leuk als er morgen een miljonair op een wit paard speciaal voor mij daar staat en die op niemand anders in de wereld verliefd is dan op mij. Lijkt me heel leuk. Je mag best dingen leuk vinden maar je moet jezelf ook wel even een schop onder je kont geven hoor. Zo schiet het natuurlijk niet op.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:29 schreef EiPet het volgende:
[..]
Met die ex is het al ruim 1.5 jaar uit, en die spreek ik never nooit meer..
Verder heb je wel gelijk hoor, ik doe zelf ook weinig om iets voor elkaar te krijgen, maar dan nog zou ik ook niet weten hoe dit moet..
Op mijn studentenvereniging praat ik regelmatig leuk met een meid, ook op mn werk heb ik leuk contact met een collega. Maar het gebeurt me dus nooit, dat ik bijvoorbeeld eens een keer op facebook/mijn telefoon kijk, en dat ik dan eens een spontaan berichtje van zo iemand heb, een ''opener''...
En dan kan ik natuurlijk wel zelf het initiatief gaan nemen, maar het lijkt me juist eens een keer leuk als er eens iemand op mij af stapt, of als er eens iemand een spontaan initiatief neemt. Nu lijkt het allemaal zo leuk, maar als ze weer naar huis gaan lijkt ze me straal vergeten... Dat vind ik wel eens jammer...
Dat eerste blijf je herhalen en dat ben ik mij ook echt wel bewust. Ik vind mijzelf helemaal niet zieliger dan andere mensen op dat punt. Wel zwak dat ik mijn leven er zo door laat beinvloeden en dat voedt natuurlijk weer vervolgens mijn lage zelfbeeld. Maar ik vind het aan de andere kant ook wel begrijpelijk en is mijn situatie wat anders. Het was echt de eerste keer dat ik oprecht heel erg verliefd was op iemand (op mij 28e!), het lijkt ook echt wederzijds te zijn en achteraf heeft het allemaal niks voorgestelt. Dan kan je dat wel zien als blijven zwelgen in zelfmedelijden maar het is wel de druppel geweest die mijn restje eigenwaarde/zelfrespect heeft weggeslagen. Normale mensen gaan verder met hun leven en geloven er echt in dat die volgende liefde wel weer komt. Voor mij voelt het dat ik mijn enige kans heb vergooid. Dit is wel meer voor een ander topic maar wel een grote reden dat het met versieren niet lukt. Dat vertrouwen kan ik niet meer uit mezelf halen, daar heb ik eerst, zoals het hier boven al werd genoemd, die "openers" voor nodig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:21 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Maar je ziet zelf toch wel dat in de hele wereld, mensen wel eens een blauwtje lopen?
Jij laat je notabene niet eens versieren. Ik denk dat je voor dat probleem met je zelfbeeld best eens echte hulp zou kunnen zoeken, het is namelijk zo zonde.
Het waren geen dates hequote:Op donderdag 12 januari 2012 00:34 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik zou het leuk vinden om de loterij te winnen maar zolang ik zelf geen lot koop gebeurt dat niet. Het is niet dat iemand mij een winnend lot geeft.
Dat niemand een follow up geeft is zwaar balen maar blijkbaar waren die dates niet zo leuk?
Ik denk dat het er ook een beetje mee te maken heeft, dat als het TE dicht bij komt, ik het niet meer zo zie zittenquote:Op donderdag 12 januari 2012 02:52 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Je bent een vent, je zal toch zelf het initiatief moeten nemen en niet zo afwachtend zitten doen. Het lijkt mij ook leuk als er morgen een miljonair op een wit paard speciaal voor mij daar staat en die op niemand anders in de wereld verliefd is dan op mij. Lijkt me heel leuk. Je mag best dingen leuk vinden maar je moet jezelf ook wel even een schop onder je kont geven hoor. Zo schiet het natuurlijk niet op.
Contacten moet je opbouwen en onderhouden. Als je zelf nooit berichtjes verstuurt is de kans heel klein dat je dus berichtjes krijgt. Vrouwen maken nou eenmaal vaak opmerkingen met hints en flirten dan met je, dan is het aan jou om het af te maken. Wat ga je nu met die 2 jaar sms-meid doen? Je gaat zeker doodleuk vragen of ze al een date heeft en succes ermee wensen om vervolgens verdrietig te gaan doen dat niemand op jou afstapt?
Vraag haar niet of ze al een date heeft, vraag gewoon allemaal dingen over die gala, ze begon er immers zelf over. Je kan dan een beetje luchtig laten vallen dat zoiets jou ook heel leuk lijkt, dan tast je een beetje haar reactie af en kan je beslissen of je op het onderwerp door gaat. Zo kan je een beetje op haar hintjes inspelen en jezelf met haar naar die gala mee krijgen. Kom opiets meer peper in je reet en niet alleen maar zitten afwachten en hopen dat het allemaal vanzelf gaat.
Ik snap dat het klote is, maar denk dat je ook rekening moet houden met het feit dat andermans liefdesleven niet altijd zo mooi is, als dat het lijkt...quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:26 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
Dat eerste blijf je herhalen en dat ben ik mij ook echt wel bewust. Ik vind mijzelf helemaal niet zieliger dan andere mensen op dat punt. Wel zwak dat ik mijn leven er zo door laat beinvloeden en dat voedt natuurlijk weer vervolgens mijn lage zelfbeeld. Maar ik vind het aan de andere kant ook wel begrijpelijk en is mijn situatie wat anders. Het was echt de eerste keer dat ik oprecht heel erg verliefd was op iemand (op mij 28e!), het lijkt ook echt wederzijds te zijn en achteraf heeft het allemaal niks voorgestelt. Dan kan je dat wel zien als blijven zwelgen in zelfmedelijden maar het is wel de druppel geweest die mijn restje eigenwaarde/zelfrespect heeft weggeslagen. Normale mensen gaan verder met hun leven en geloven er echt in dat die volgende liefde wel weer komt. Voor mij voelt het dat ik mijn enige kans heb vergooid. Dit is wel meer voor een ander topic maar wel een grote reden dat het met versieren niet lukt. Dat vertrouwen kan ik niet meer uit mezelf halen, daar heb ik eerst, zoals het hier boven al werd genoemd, die "openers" voor nodig.
Ik zie niet zo goed hoe dat iets met de siutatie van een aantal mensen hier te maken heeft?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het probleem is dat het grootste gedeelte van de Nederlandse vrouwen ook gewoon 'the girl next door' is (of in ieder geval onder jouw definitie valt), en ook weinig boeiends in haar leven heeft, maar dat ondertussen wel verwacht van een eventuele partner.
Het is, zoals de poster boven mij aangeeft, slechts om aan te tonen hoe hypocriet het is. The 'guy next door' is niet gewild, terwijl 90% van de vrouwen gewoon het vrouwelijke equivalent van 'the guy next door' is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik zie niet zo goed hoe dat iets met de siutatie van een aantal mensen hier te maken heeft?
Genoeg meisjes die inderdaad niet boeiend zijn... die zullen dan ook wel geen datess hebben
Ik heb hier genoeg mensen zien klagen dat er ook geen boeiende meisjes zijn... dat zullen die meisjes dan wel zijn he
ik zie dus niet zo goed hoe dat een argument tegen mijn tip is?
Eens.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar ik zou niet kunnen vallen voor iemand met een passieve uitstraling trouwens.
Ja sorry hoor maar 'jullie mannen' zijn degene die in zee gaan met saaie meisjesquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is, zoals de poster boven mij aangeeft, slechts om aan te tonen hoe hypocriet het is. The 'guy next door' is niet gewild, terwijl 90% van de vrouwen gewoon het vrouwelijke equivalent van 'the guy next door' is.
Het was zeker geen tegenargument tegen jouw tips.
[..]
Eens.
Die was niet alleen voor jou bedoeld maar ook voor iPad.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Maharbal het volgende:
Ik geloof dat de essentie van mijn post jullie een beetje ontgaat. Soit.
Pssst, ik zit hier om tips te geven. I don't need to get over anything
Ach joh, de meesten mensen zijn ook 'saai', maar ontkennen het gewoon.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vraag me af hoe een relatie is met een saai meisje. Lijkt me helemaal niks, om eerlijk te zijn. Al zullen er voldoende mannen zijn die juist hiernaar op zoek zijn.
Maar wat is saai? Ik ben een type dat gemakkelijk zijn hele vakantie lang voor de TV kan doorbrengen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vraag me af hoe een relatie is met een saai meisje. Lijkt me helemaal niks, om eerlijk te zijn. Al zullen er voldoende mannen zijn die juist hiernaar op zoek zijn.
In de volksmond is dat saai.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:02 schreef heloef het volgende:
[..]
Maar wat is saai? Ik ben een type dat gemakkelijk zijn hele vakantie lang voor de TV kan doorbrengen.Ik ben niet zo een er op uit type en heb vaak dat ik liever thuisblijf dan een terrasje pak of een bistro of wat dan ook.
Dan weet ik dat ook weer.quote:
Maargoed, niet iedereen hoeft het pakken van een terrasje of bistro natuurlijk leuk te vinden. De vraag is wat voor andere sociale activiteiten je dan wel onderneemt?quote:
Precies, what I said. Veel mensen zijn saai maar geven het niet toe.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan zijn we samen saai.
Samen met 98% van de nederlandse bevolking.
Natuurlijk zijn de meeste mensen saai. Al proberen ze dat ontzettend te verbergen achter mooie woorden en zogenaamde spannende activiteiten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach joh, de meesten mensen zijn ook 'saai', maar ontkennen het gewoon.
Ik zou dus echt helemaal gek worden, een beetje achter de tv hangen. Al moet ik toegeven dat het fijn is om in de vakantie niet allemaal verplichtingen te hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:02 schreef heloef het volgende:
[..]
Maar wat is saai? Ik ben een type dat gemakkelijk zijn hele vakantie lang voor de TV kan doorbrengen.Ik ben niet zo een er op uit type en heb vaak dat ik liever thuisblijf dan een terrasje pak of een bistro of wat dan ook.
Bar weinig eigenlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maargoed, niet iedereen hoeft het pakken van een terrasje of bistro natuurlijk leuk te vinden. De vraag is wat voor andere sociale activiteiten je dan wel onderneemt?
Toch ben ik (al zeg ik het zelf) best een interessant persoon. Ik heb veel interesses, ik heb mermakelijke verhalen, en verveel me niet heel vaak.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Maharbal het volgende:
Maargoed, niet iedereen hoeft het pakken van een terrasje of bistro natuurlijk leuk te vinden. De vraag is wat voor andere sociale activiteiten je dan wel onderneemt?
Precies, what I said. Veel mensen zijn saai maar geven het niet toe.
Alhoewel 98% misschien overdreven is.
Ik geloof je best. Tegenwoordig wordt er gewoon een te negatieve lading aan saai gegeven, ook door bijvoorbeeld de opkomst van social media en zulks. Wat is er mis met af en toe saai? Iedereen op de hele aardkloot is wel eens saai. Niemand gaat elke dag paragliden, parachutespringen, of diepzeeduikenquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Toch ben ik (al zeg ik het zelf) best een interessant persoon. Ik heb veel interesses, ik heb mermakelijke verhalen, en verveel me niet heel vaak.
Misschien moeten we de definitie van saai hierboven aanpassen.
Oh, Cassandra vertelt het nog wel beter denk ik.
No doubt about itquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:26 schreef heloef het volgende:
Ik heb voor 18 jarige best vermakelijke verhalen.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Kijk, dit soort dingen, vind ik echt oprecht onwijs stoer! Te meer omdat ik bijv. zelf op dansles zou willen maar dat in mijn eentje niet durf, en mijn vriend is er het type niet voor. Ook een massagecursus staat op mijn lijstje.
Zou jij op die manier uit de comfortzone durven te stappen?Uiteraard, anders begon ik er niet overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus wat dawg zegtDe onbekende gezelschappen houden mij overigens niet zo zeer tegen, zolang het maar niet reeds bestaande kliekjes zijn. En daar vraag ik dan ook gewoon naar
Het verhaal achter die dansles is trouwens dat vroeger, in de derde klas Havo, aan het begin van het schooljaar ineens bleek dat iedereen op dansles zat, en allemaal bij dezelfde dansschool. Behalve ik, want ik wist nergens van. Op dat moment voelde ik me enorm buitengesloten, bovendien kon de rest dus iets wat ik niet kon en waar ik dus ook niet over mee kon praten. Laat staan over wat er tijdens de dansles zoal gebeurde. En nu wil ik het eindelijk wel eens kunnen. Mocht zich de gelegenheid voordoen, dan kan ik in ieder geval een leuke meid alle hoeken van de dansvloer laten zien
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
Er is niets mis met saai, je moet aleen een eventuele partner wel het gevoel geven dat er meer in je zit dan bijvoorbeeld alleen maar aardig en kijkt graagt wie is de molquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof je best. Tegenwoordig wordt er gewoon een te negatieve lading aan saai gegeven, ook door bijvoorbeeld de opkomst van social media en zulks. Wat is er mis met af en toe saai? Iedereen op de hele aardkloot is wel eens saai. Niemand gaat elke dag paragliden, parachutespringen, of diepzeeduiken.
Ik vind mijzelf een supertof persoon. Ik vind mijzelf op z'n tijd ook een saai persoon, and I like it
De verhalen over die passie moeten ook nog boeiend gevonden worden door die ander. Ik ben als kind al verslingerd geraakt aan vrachtwagens, god knows why. Als je me er een stuiver voor geeft krijg je voor een tientje aan verhalen terug en is je avond gevuld. Toch leert de ervaring dat het praten over dat onderwerp géén goed idee is. Het zelfde geldt voor m'n andere liefde, namelijk vulpennen. Ik schrijf met een pen die me het equivalent van voor velen een half maandsalaris gekost heeft, gewoon omdat het kan en omdat ik het een prachtig ding vind. Zelfde ervaring mee als gespreksonderwerp. So much voor ergens mooi over kunnen vertellenquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoe kan iemand die goed is en lief voor je is nou niks zijn? Goed is een plus.
ik denk alleen dat de heren die met dit probleem kampen niet sprankelend/boeiend genoeg zijn. Iedereen w il iemand die 'iets' heeft. Bijvoorbeeld een boeiende passie waar hij ook heel mooi over kan vertellen. Een talent of zo of bepaalde kennis of zo.
gewoon een lieve vent is iets te 'kerel next door'
als je verder geen identiteit hebt behalve goed dan is dat ook alles wat je zult zijn. Dus die eeuwige goeie knul
en dat gebrek aan een identiteit zie ik wel bij veel mensen hier terug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Oh crap.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Er is niets mis met saai, je moet aleen een eventuele partner wel het gevoel geven dat er meer in je zit dan bijvoorbeeld alleen maar aardig en kijkt graagt wie is de mol
Er is veel concurentie natuurlijk... waarom moet iemand jou kiezen? dat idee
quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De verhalen over die passie moeten ook nog boeiend gevonden worden door die ander. Ik ben als kind al verslingerd geraakt aan vrachtwagens, god knows why. Als je me er een stuiver voor geeft krijg je voor een tientje aan verhalen terug en is je avond gevuld. Toch leert de ervaring dat het praten over dat onderwerp géén goed idee is. Het zelfde geldt voor m'n andere liefde, namelijk vulpennen. Ik schrijf met een pen die me het equivalent van voor velen een half maandsalaris gekost heeft, gewoon omdat het kan en omdat ik het een prachtig ding vind. Zelfde ervaring mee als gespreksonderwerp. So much voor ergens mooi over kunnen vertellen![]()
Mijn ervaring is dat vrouwen vooral over zichzelf willen vertellen, de schone taak voor de kerels is om een dusdanig brede interesse te hebben dat ze er op in kunnen haken en relevante vragen kunnen stellen c.q. rake opmerkingen kunnen maken. Jaja en hmmhmm is niet voldoende. Als je op die manier het gesprek gaande kunt houden en toevallig ook nog ergens een raakvlak weet te ontdekken, dan wordt het een leuk gesprek
Of je moet superman zijn en vanmorgen nog op spectaculaire en bovennatuurlijke wijze de wereld voor de ondergang behoed hebbenVoor de meeste onderwerpen geld wel hoor dat als je er maar leuk over kunt vertellen het vanzelf goed komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar (en dit bedoel ik niet lullig) dit zijn ook wel de meest lame passies die je kunt noemen zo ongeveer
vrachtwagens doet een vrouw denken dat je nog 5 bent en met modelautotjes speelt en vulpennen lijkt gewoon heel saai
(ik zeg dit echt niet om lullig te doen, maar om aan te geven hoe het vaak over zal komen)
het tweede deel van je post snap ik niet helemaal want volgens mij beschrijf je nu gewoon hoe sociale interactie werkt
iedereen praat graag over dingen die hij of zij zelf boeiend vind en zo ontstaan gesprekken nou eenmaal
dat is heus niet iets dat alleen vrouwen doen en de meeste vrouwen die ik ken zijn ook echt wel in staat om te luisteren ipv alleen te kleppen over schoenen of zoHe said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De verhalen over die passie moeten ook nog boeiend gevonden worden door die ander. Ik ben als kind al verslingerd geraakt aan vrachtwagens, god knows why. Als je me er een stuiver voor geeft krijg je voor een tientje aan verhalen terug en is je avond gevuld. Toch leert de ervaring dat het praten over dat onderwerp géén goed idee is. Het zelfde geldt voor m'n andere liefde, namelijk vulpennen. Ik schrijf met een pen die me het equivalent van voor velen een half maandsalaris gekost heeft, gewoon omdat het kan en omdat ik het een prachtig ding vind. Zelfde ervaring mee als gespreksonderwerp. So much voor ergens mooi over kunnen vertellen![]()
Mijn ervaring is dat vrouwen vooral over zichzelf willen vertellen, de schone taak voor de kerels is om een dusdanig brede interesse te hebben dat ze er op in kunnen haken en relevante vragen kunnen stellen c.q. rake opmerkingen kunnen maken. Jaja en hmmhmm is niet voldoende. Als je op die manier het gesprek gaande kunt houden en toevallig ook nog ergens een raakvlak weet te ontdekken, dan wordt het een leuk gesprek
Of je moet superman zijn en vanmorgen nog op spectaculaire en bovennatuurlijke wijze de wereld voor de ondergang behoed hebbenDie ervaring verschilt persoonlijk wel een beetje, mijn beste vriendin praat bijvoorbeeld enorm veel over zichzelf en wat ze doet en dergelijke. Maar met een ander meisje was het meer dat zij naar mij luisterde en daar weer op reageerde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
Ik begrijp heel goed dat het niet voor iedereen interessant is, dat is ook precies mijn punt. Dat je een passie hebt en daar leuk over kunt vertellen is geen succesgarantie, verre van zelfsquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Voor de meeste onderwerpen geld wel hoor dat als je er maar leuk over kunt vertellen het vanzelf goed komt
maar (en dit bedoel ik niet lullig) dit zijn ook wel de meest lame passies die je kunt noemen zo ongeveer
vrachtwagens doet een vrouw denken dat je nog 5 bent en met modelautotjes speelt en vulpennen lijkt gewoon heel saai
(ik zeg dit echt niet om lullig te doen, maar om aan te geven hoe het vaak over zal komen)
Ja, en ook nee. Zoals ik al zei, ik trek het bewust een beetje in het extreme. Natuurlijk kunnen vrouwen ook wel eens luisteren, maar het liefst zijn ze gewoon zelf aan het woord (schaamteloze generalisatie ja, sue mequote:het tweede deel van je post snap ik niet helemaal want volgens mij beschrijf je nu gewoon hoe sociale interactie werkt
iedereen praat graag over dingen die hij of zij zelf boeiend vind en zo ontstaan gesprekken nou eenmaal
dat is heus niet iets dat alleen vrouwen doen en de meeste vrouwen die ik ken zijn ook echt wel in staat om te luisteren ipv alleen te kleppen over schoenen of zo
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen. Ik denk wel dat het ligt aan het type vrouw hoor. Ik moet wel toegeven dat ik er wel van hou om een beetje weerstand te krijgen. Iemand die als een mak schaap gaat zitten toehoren hoe ik over de voor haar meest oninteressante dingen zit te zwetsen zonder daar iets van te zeggen vind ik al gauw niet meer interessant, en dat zal andersom uiteraard ook zo zijnquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:44 schreef heloef het volgende:
[..]
Die ervaring verschilt persoonlijk wel een beetje, mijn beste vriendin praat bijvoorbeeld enorm veel over zichzelf en wat ze doet en dergelijke. Maar met een ander meisje was het meer dat zij naar mij luisterde en daar weer op reageerde.
nou ik weet serieus niet wat voor vrouwen jij ontmoet maar ik herken dit helemaal nietquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:00 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat het niet voor iedereen interessant is, dat is ook precies mijn punt. Dat je een passie hebt en daar leuk over kunt vertellen is geen succesgarantie, verre van zelfsOverigens vind ik een passie voor schoenen, tassen of kleding net zo lame, het is alleen maatschappelijk breder geaccepteerd
[..]
Ja, en ook nee. Zoals ik al zei, ik trek het bewust een beetje in het extreme. Natuurlijk kunnen vrouwen ook wel eens luisteren, maar het liefst zijn ze gewoon zelf aan het woord (schaamteloze generalisatie ja, sue me). En als de ander niet leuk reageert, niet op het onderwerp in kan haken of zelfs het gesprek naar een ander onderwerp probeert te sturen is het met de stemming al gauw gedaan. Of ik moet gewoon alleen maar heel verkeerde vrouwen treffen en getroffen hebben, uiteraard
Edit: dat wil overigens niet zeggen dat ik het maar irritant vind of een slechte neiging of wat dan ook. Mannen in z'n algemeenheid hebben net zo goed vervelende trekjes in de ogen van de meeste vrouwen. That's life, en daar kun je dus gewoon rekening mee houdenIk ben het met je eens dat je een eigen identiteit moet hebben en een eigen mening die je onderbouwen kunt. Maar ik ben met je oneens dat dat betekent dat je er bent als je over je eigen passie leuk vertellen kunt
![]()
Mwah heel nieuw topic vindt ik nou ook weer overdreven.quote:Op donderdag 12 januari 2012 02:46 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Misschien kan je hier beter een nieuw topic voor aanmaken over de problemen waar jij met je vriendin tegen aan botst
Als je beide verliefd bent, uitgesproken hebt hoe leuk je elkaar vindt, en seks hebt gehad, dan zie ik dat persoonlijk niet meer als een "versier" fase maar de fase die daarna komt. Een prille relatie.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:04 schreef kree het volgende:
[..]
Mwah heel nieuw topic vindt ik nou ook weer overdreven.
Vooral ook omdat de vraag ook eigenlijk is zitten we nog in de "versier" fase of zijn we daar al doorheen
Het gaat er ook niet om dat een vrouw geïnteresseerd is in jouw hobby's, maar in jou. Je hoeft toch niet persé dezelfde dingen leuk te vinden om elkaar leuk te vinden?quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het is inderdaad moeilijk een vrouw te vinden die zich interesseert voor mijn hobby´s. Maar goed, dat weet ik van te voren en dat komt dan eventueel later wel aan bod.
Preciesquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:28 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat een vrouw geïnteresseerd is in jouw hobby's, maar in jou. Je hoeft toch niet persé dezelfde dingen leuk te vinden om elkaar leuk te vinden?
Natuurlijk heb je hierin gelijk. Maar het kan soms best afschrikkend werken. Daarom wil ik elkaar eerst beter leren kennen, zodat je beiden de kans hebt om leuke dingen aan de ander te ontdekken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:28 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat een vrouw geïnteresseerd is in jouw hobby's, maar in jou. Je hoeft toch niet persé dezelfde dingen leuk te vinden om elkaar leuk te vinden?
Als ik geen gesprekken met vrouwen van de grond kan krijgen, hoe kan ik dan wel vriendschappen sluiten met vrouwen? Als je dergelijke oordelen over iemand wil uitspreken moet je wel zorgen dat je je argumenten op orde hebtquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ik weet serieus niet wat voor vrouwen jij ontmoet maar ik herken dit helemaal niet
ik herken niet dat vrouwen tassen en schoenen als passie zien en daar dan alleen over kunnen praten en ik herken ook niet dat vrouwen altijd alleen willen praten over wat ze zelf leuk vinden...
Er zullen heus wel van die vrouwen zijn maar wel de uitzondering denk ik
En ik denk ook dat als je dit soort dingen echt denkt en tegen jezelf vol blijft houden dat een zelf opgeworpen blokkade is om maar goed te kunnen praten waarom je gesprekken niet van de grond krijgt
Ok eens, ik zit effe in een tussenfase (althans meer vanuit het gevoel/vragen van haar afgaande)quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je beide verliefd bent, uitgesproken hebt hoe leuk je elkaar vindt, en seks hebt gehad, dan zie ik dat persoonlijk niet meer als een "versier" fase maar de fase die daarna komt. Een prille relatie.
Het is wel iets wat telkens omhoog plopt als je meer wil dan vriendschap toch? en dan wil het opeens niet meer lukken omdat ze opeens allemaal alleen maar aan schoenen denken (even je overdrijving door getrokken)quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als ik geen gesprekken met vrouwen van de grond kan krijgen, hoe kan ik dan wel vriendschappen sluiten met vrouwen? Als je dergelijke oordelen over iemand wil uitspreken moet je wel zorgen dat je je argumenten op orde hebt
Mijn probleem is niet het praten, mijn probleem is dat ik altijd als vriend word gezien en nooit als lover. En verder zit ik op het moment vooral ook in een mannenwereldje, maakt het versieren ook niet gemakkelijker
Je mist het punt echt volkomen. Het ging over saai zijn of gevonden worden. Toen kwam jij met sprankelend zijn, een eigen identiteit hebben, een passie hebben waar je leuk over vertellen kunt. En mijn punt is dus dat dat in directe zin géén succesgarantie is, omdat lang niet gezegd is dat jouw passie door een ander interessant gevonden wordt. Een punt dat je nota bene zelf hebt bevestigd. Lame was het woord geloof ik?quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het is wel iets wat telkens omhoog plopt als je meer wil dan vriendschap toch? en dan wil het opeens niet meer lukken omdat ze opeens allemaal alleen maar aan schoenen denken (even je overdrijving door getrokken)
dan lijkt het me een beer die jij zelf op de weg zeg
juist omdat je wel gewoon vriendschap kunt sluiten met vrouwen
of hoe kun jij anders wel vrouwen tot je vrienden kring rekenen als ze echt zo erg zijn?
Natuurlijk is het hebben van een passie geen succes garantiequote:Op donderdag 12 januari 2012 19:45 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je mist het punt echt volkomen. Het ging over saai zijn of gevonden worden. Toen kwam jij met sprankelend zijn, een eigen identiteit hebben, een passie hebben waar je leuk over vertellen kunt. En mijn punt is dus dat dat in directe zin géén succesgarantie is, omdat lang niet gezegd is dat jouw passie door een ander interessant gevonden wordt. Een punt dat je nota bene zelf hebt bevestigd. Lame was het woord geloof ik?
De rest van het verhaal was een ietwat (goed, behoorlijk dan) uit proportie getrokken situatieschets uit m'n eigen ervaring om dat punt duidelijk te maken, meer niet.
Indirect ben ik het wel wel met je eens overigens, want het geeft uiteraard een stuk persoonlijkheid, een stuk zelfvertrouwen wellicht, voor sommigen zelfs een reden om te leven. En een persoon moet natuurlijk niet je reden om te leven worden, zeker niet als je diegene pas net kent
Ikzelf heb vooral gewoon een gebrek aan zelfvertrouwen. Daardoor ben ik denk ik niet doortastend genoeg (of te afwachtend, te passief, hoe je het ook noemen wil) en passeert de spreekwoordelijke trein dus in de regel het juiste station. Dat heeft niets te maken met het praten, het praten met vrouwen of zelfs het praten met leuke vrouwen
Je goede bedoelingen snap ik, en dat waardeer ik ook hoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk is het hebben van een passie geen succes garantie
net zoals dat er heus wel mensen zijn die helemaal geen passie hebben of talent of wat dan ook en wel een vriendin
ik zeg alleen dat het je wel een eind op weg gaat helpen
En nee heus niet alle passies (het verzamelen van slangen schrikt de meeste vrouwen eerder af bijvoorbeeld) maar het heeft geen zin om in een discussie alle uitzonderingen te bespreken
ik neem aan dat mijn punt ook wel gewoon duidelijk was
en ik mis het punt niet, ik reageer weer op jou reacties waardoor je niet stil blijft staan bij het onderwerp passies
wat ik overigens aan sneed niet puur als reactie op jou (9 uit 10 van mijn posts zijn geen persoonlijke reactie of tip)
dus misschien ligt het bij jou op een ander gebied weet ik veel
ik probeer alleen mee te denken en dingen te schrijven die váák op gaan zodat zo veel mogelijk mensen in dit topic er iets aan hebben
als jij denkt oh dit geld niet voor mij, prima dan lees jij het niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Dat is heel erg goed om te horen. Als je zag hoe erg hij er toen doorheen zat en dacht dat hij nooit een meisje zou versieren dan is dat heel goed nieuws. Het geeft hoop dat ik ook nog een keer ergens een vriendinnetje vandaan zou kunnen halenquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:39 schreef Halcon het volgende:
Afgelopen zaterdag wezen met Richard_Prf naar een karaokebar in Antwerpen geweest. Het was aardig druk, de muziek was prima en het bier vloeide rijkelijk.
In het rookgedeelte raakten we aan de praat met twee Nederlandse dames. Richard stond met een blonde dame te praten en haar vriendin stond er wat verveeld bij. Om te voorkomen dat die vriendin ging zeuren en om te zorgen dat Richard zijn gang kon gaan, die vriendin van die blonde wat beziggehouden.
Richard deed goede zaken, want de dame zat constant in zijn haar te kroelen (wel heel zijn kapsel in de war), hield zijn hand vast toen ze samen drinken gingen halen en hij kreeg een kusje. Telefoonnummer heeft hij uiteraard ook gehosseld.
Een zwaluw maakt nog geen zomer he, een succes maakt hem nog geen versiergoeroe die alles snapt. Hij kan nog steeds dezelfde zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is heel erg goed om te horen. Als je zag hoe erg hij er toen doorheen zat en dacht dat hij nooit een meisje zou versieren dan is dat heel goed nieuws. Het geeft hoop dat ik ook nog een keer ergens een vriendinnetje vandaan zou kunnen halen![]()
Ik heb hem sinds hij uit de reeks verdween verder niet gevolgd, hoe komt het dat hij dit nu zo goed doet? Wat heeft hem veranderd?
Klopt, ik gun het hem ook heel erg. We zijn gewoon die bar ingegaan, her en der babbeltje maken, verder niet druk maken over versieren e.d. Fitness heeft hem ook goed gedaan overigens.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is heel erg goed om te horen. Als je zag hoe erg hij er toen doorheen zat en dacht dat hij nooit een meisje zou versieren dan is dat heel goed nieuws. Het geeft hoop dat ik ook nog een keer ergens een vriendinnetje vandaan zou kunnen halen![]()
Ik heb hem sinds hij uit de reeks verdween verder niet gevolgd, hoe komt het dat hij dit nu zo goed doet? Wat heeft hem veranderd?
Maar zoiets schept wel zelfvertrouwen een geslaagde hosselactiequote:Op donderdag 12 januari 2012 20:43 schreef heloef het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer he, een succes maakt hem nog geen versiergoeroe die alles snapt. Hij kan nog steeds dezelfde zijn.
Nee, dat zegt ook niemand natuurlijk. Maar feit is wel dat als je goed in je vel zit, een leuke avond hebt en gezellig op stap bent, je vanzelf wel een keer een leuke meid tegenkomt met wie het klikt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:43 schreef heloef het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer he, een succes maakt hem nog geen versiergoeroe die alles snapt. Hij kan nog steeds dezelfde zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |