O ik ging er vanuit dat GUO iets van 'groeiecho' was... Maar ik heb het even gegoogled en het is toch iets heel anders! Een stuk spannender dan een groeiecho in ieder geval. Goed dat het meer voor de zekerheid is. Ik hoop dat alles gewoon prima is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:40 schreef adesse het volgende:
@Fee-nix zeker spannend. Ben echt zo benieuwd wat het is. Mijn man en ik hebben allebei een ander idee. Verder qua GUO moet het vast goed komen. Kleine kans dat er iets mis is, het is meer voor de zekerheid.
Is goedquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:59 schreef KatyM het volgende:
*Series tip onthou ik Fee-Nix, ik ben wel beetje van genre How I met Your Mother, Prison Break (1e seizoen), Modern Family, Bones en Midsummer murders.
Ik had alleen effe in OUD teruggekekenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:09 schreef Kyara het volgende:
wel flauw dat ze dan ook niet even hier komt posten
Strenge tantes hier.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:23 schreef flugeltje het volgende:
tssssk Soemp... eerst updaten en dán pas gaan slapen
En d'r bloeddruk dan?quote:
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:42 schreef flugeltje het volgende:
Smeer de lans van je man in met ananashartensap en ga effe flink van bil terwijl je een pannekoek eet. Succes verzekerd...
Smeer de lans van je man in met ananashartensap en ga effe flink van bil terwijl je een pannekoek eet. Succes verzekerd...
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:44 schreef Soempie het volgende:
[..]
En d'r bloeddruk dan?![]()
Kyara, ik zou het ook niet weten. Zo rot dat je niet veel mag. Hoop voor jou dan ook dat het snel begint. Haal me maar gewoon in hoor.![]()
Ik voel me sinds het bezoek aan de verloskundige of eigenlijk al even ervoor heel goed juist. Eerder wel sombere dagen en veel pijn, maar nu helemaal vrolijk en zo goed als pijnvrij. Wandelen was dan ook goed te doen. Flink stuk gelopen en nu krijg ik m'n man nooit meer mee vrees ik. Hij is namelijk ondergekwijld door een hond die z'n kop naast hem uit ging schudden en in de auto kwam hij erachter dat hij in de poep had gestaan. En hij vond het al zo leuk om te wandelen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, die heeft het liever vandaag dan morgen en hij is al redelijk nerveus.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:55 schreef Soempie het volgende:
Kyara, hij wacht rustig af, zegt ie... maar hij is wel ongeduldig hoor. En volgens mij kan Argento ook niet wachten?
Volgens mij was het de bedoeling dat je op de ananas gaat zitten??quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:51 schreef flugeltje het volgende:
O ja en iedereen maar vragen om tips om op te wekken en dan ben IK de smeerlap hier?
Ja precies ja... Ze vragen er zelf om Gerberaatje en dan ben ik ineens de smerigerequote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:00 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Volgens mij was het de bedoeling dat je op de ananas gaat zitten??
Gaaf wat ze nu allemaal al kunnen onderzoeken he. Het blijft gewoon een wonder, een kind op de wereld zettenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:22 schreef Kyara het volgende:
Mooi filmpje Katy! Prachtige muziek er ook bij
Zin moet je makenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:43 schreef Kyara het volgende:
Ik heb geen ananas of spullen voor pannenkoeken in huis.
en geen zin in sex.
Jij hoeft ook niks te doenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:43 schreef Kyara het volgende:
Ik heb geen ananas of spullen voor pannenkoeken in huis.
en geen zin in sex.
Oh nice! Die samsung?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Zin moet je maken
Je moet er wat voor over hebben
Oeh en ik ben blij. Vriend kwam thuis met een kadootje
Gewoon even eentablet![]()
Nee een asus transformer. De oude, met 50 euro cashback actiequote:
Je gaat sowieso met zijn tweeën toch. Of verlies je de baby onderweg vast?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:34 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is leuk Sonnetje!
Ik ga in elk geval mijn bedje opzoeken. Alleen of met z'n twee, we zullen zien
Ik dacht dat ze bedoelde in het kader van sexen met d'r man!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:35 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Je gaat sowieso met zijn tweeën toch. Of verlies je de baby onderweg vast?
okey, sex is nu zeker een no-go.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:35 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Je gaat sowieso met zijn tweeën toch. Of verlies je de baby onderweg vast?
Ik heb al eebn smartphonequote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:36 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze bedoelde in het kader van sexen met d'r man!Maar inderdaad
.
Sonnetje, leuk zo'n kadootje, dat wordt ideaal fokken, tijdens de bevalling.
Ja inderdaad!!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:26 schreef octopussy het volgende:
Oh wow! Dat heb je nog snel gedaan zeg!![]()
Tweeoogje en, gefeliciteerd met jullie meiske
De eerste 2012 baby van OUD is een feit
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:12 schreef Kyara het volgende:
Tweeoogje gefeliciteerd met je mooie meisje!
En toen was het 7 januari en het wiegje is nog leeg en mijn buik is nog vol.
Nou daar is ie dan, De Mijlpaal: 40 weken
(en dat voelt zowelals
)
Uhhm.. ik ga babyshoppen met schoonouders vandaag.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:42 schreef flugeltje het volgende:
Heeft er iemand nog iets leuks te vertellen?
Nijjjjssssquote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:49 schreef Fee-nix het volgende:
Oja ennnn we gaan vanavond gourmetten!![]()
Ennnn gisteren had mijn lieve mannetje als verrassing twee puntjes van mijn favoriete vlaai meegenomen van multivlaai. Die gaan we zo lekker oppeuzelen.
Van harte! En babyshoppen is ook leukquote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:47 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Uhhm.. ik ga babyshoppen met schoonouders vandaag..
* Kuukske stopt lijstje in tas..
En JD en ik zijn 5 jaar samen. Ook leuk.
Wat jij Fluug? Vandaag nog plannen?
Oeh mijlpalen!![]()
![]()
Hoop dat het lukt voor je, het is heerlijk namelijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:59 schreef KatyM het volgende:
Oh nog wel één dinkie...
Ik heb bedacht dat ik op m'n werk ga proberen om voor elkaar te krijgen standaard 1 dag thuis te werken, na m'n verlof. Het voelt toch niet okay om 4 dagen te moeten werken (zo ver weg) en dan maar 1 dag thuis. Werk normaal 4 x 9 maar ben wel 12 uur per dag weg. Ik hoop zo dat ze akkoord gaan. Dat zou ook financieel schelen..
En we moeten met z'n allen naar het nieuwe werken toch? Alleen dit idee geeft me al rust het weekend. Ik ga het gewoon voor elkaar krijgen
Welja... negeer mij maar gewoonquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:00 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Van harte! En babyshoppen is ook leukIk kan alleen niets meer verzinnen wat ik echt nodig heb
quote:
Geniet van je taartquote:
Oh heerlijk zeg. Ja ik hoop echt dat t gaat werken. Al wil ik dan wel gewoon die ene dag de beeb thuis houden, dat scheelt weer een dag KDV. Als de beeb veel slaapt kan dat wel. Zo niet, dat zien we dan wel. Ik ga vanaf maandag alvast voor m'n idee lobbyen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoop dat het lukt voor je, het is heerlijk namelijk
Ik werk ook 4x9 waarvan 2 dagen thuis, dat maakt het leven een stuk makkelijker. Willem lekker naar het KDV en dan zelf in joggingpak lekker achter je pjoetertje met de radio aan...
Hier mag het niet, thuiswerken is niet bedoeld als kinderopvang... Het is ook bijna onmogelijk, zo veel slaapt je kind echt niet en als ie slaapt ben je meestal druk bezig met effe snel wat ruimen, eten klaarzetten enzo... Ik heb wel eens in noodgevallen thuisgewerkt als Willem ziek was ofzo, is echt niet te doen gewoon...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:06 schreef KatyM het volgende:
[..]
Oh heerlijk zeg. Ja ik hoop echt dat t gaat werken. Al wil ik dan wel gewoon die ene dag de beeb thuis houden, dat scheelt weer een dag KDV. Als de beeb veel slaapt kan dat wel. Zo niet, dat zien we dan wel. Ik ga vanaf maandag alvast voor m'n idee lobbyen.
Ik doe het nog steeds zonder winterjas, tot op heden nog prima gelukt... Ik hoop dat de winter nu ook wegblijftquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:13 schreef clauwheee het volgende:
Mogguh!
Gerberaatje, heerlijk, de twaalf!
En Kyara de veertig. Kan nu echt niet lang meer duren(ook al voelt dat misschien wel zo).
Hoop dat t lukt Katy!
En Marjolijntje, heb ik ook hoor!
Ik heb om 13 uur controle en wij gaan ook nog babyshoppen denk ik. En op zoek naar een goede jas, drama is dat zeg.
Ik weet niet of ze daar bij ons zo streng op zijn. Als ik 4 dagen naar Den Haag moet, dan is het 3 dagen KDV en één dag naar m'n ouders. Dat vind ik toch wel veel weg. Ik wil proberen het tot 6 maanden vol te houden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hier mag het niet, thuiswerken is niet bedoeld als kinderopvang... Het is ook bijna onmogelijk, zo veel slaapt je kind echt niet en als ie slaapt ben je meestal druk bezig met effe snel wat ruimen, eten klaarzetten enzo... Ik heb wel eens in noodgevallen thuisgewerkt als Willem ziek was ofzo, is echt niet te doen gewoon...
Hm okay. Ik wil het ook in ieder geval een paar maanden proberen. Als er een dag kdv bij moet, dan moet dat maar. Ik wil na verloop van tijd toch wel op zoek naar een baan iets dichter bij huis. Alleen moet ik dan wel oppassen dat ik m'n opgenomen ouderschapsverlof niet moet terugbetalen. Kortom.. nog een hoop uit te zoekenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:12 schreef Aventura het volgende:
Hier ook een 4x9 werkende moederwaarvan ook 2 dagen thuis. Een van die twee dagen is mijn kind onder mijn hoede. Gaat tot nu toe prima. Voeden, spelen, slapen. Ik moet dan wel wat langer door om e.e.a. af te krijgen. Maar als dat niet lukt, dan niet. Wij werken resultaatgericht, als ik maar doe wat ik hb afgesproken. Ik vraag me alleen wel af hoe dit straks gaat. Kind is nu 5,5 maand en wordt ntuurlijk steeds mobieler. Misschien wordt het dan een dag kdv erbij (hij gaat nu 1 dag naar het kdv, is 1 dag bij mij en 2 dagen bij papa).
You can run, but you can't hide!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]Ik was die hilarische droom nog aan het zoeken
Ik kom zo bij je terug...
edit: Volgens mij is ie grappiger als je er bij was...* wegduikt
De taart was heerlijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:05 schreef KatyM het volgende:
[..]
Geniet van je taartEn gourmetten is ook altijd leuk! Niet teveel brood met kruidenboter eten, daar raak je vol van, is niet gezond en dan kan je de rest niet op.
Ik heb een simpele zwarte van de H&M gekocht in de uitverkoop.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:13 schreef clauwheee het volgende:
Mogguh!
Gerberaatje, heerlijk, de twaalf!
En Kyara de veertig. Kan nu echt niet lang meer duren(ook al voelt dat misschien wel zo).
Hoop dat t lukt Katy!
En Marjolijntje, heb ik ook hoor!
Ik heb om 13 uur controle en wij gaan ook nog babyshoppen denk ik. En op zoek naar een goede jas, drama is dat zeg.
Ja dat is waar, zo'n 3 uur per dag. Ik zal er even over nadenken, bedankt voor de tips allemaal.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:18 schreef flugeltje het volgende:
Thuiswerken met KDV is ook al heel relaxed hoor Katy, het scheelt je dan in elk geval wel een hoop reistijd...
Ja precies. Ik ga het een aantal maanden proberen, mocht het niet gaan, dan nog een extra dag KDV. Zo'n kindje verdient natuurlijk ook alle aandacht en niet een moeder die de hele dag geen tijd heeft. Ik hoop dan snel een baan in Amsterdam te hebben, dat scheelt al een hoopquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Katy, mij is heel lang gelukt om thuis te werken en op Ivan te passen. Hij was een makkelijke baby en sliep veel. Zeker de eerste zes maanden viel het me mee. Op een bepaald moment ging het echt niet meer. Je doet je kind dan een groter plezier door het naar een kinderdagverblijf te brengen dan het de hele tijd af te wimpelen met "nu niet, mama heeft geen tijd".
quote:
Ik moest lachen omdat je ook de halve jaren viert.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:22 schreef Zoë23 het volgende:
hahanog niet zo lang als de meeste dames hier samen zijn met hun lief
maar het is een begin
ohquote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:26 schreef Soempie het volgende:
Ga je het kleed ruilen, Katy? Of bijpassende items zoeken?
[..]
Ik moest lachen omdat je ook de halve jaren viert.![]()
Wiebel en ik zijn ook nog niet zo lang samen, net 4 jaar.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
En ff speciaal voor ons gerberaatje, jeeeeeeeeeeeeeeeej 12 weken mijlpaal!!!
Oh bedoel je dat, dit is waarschijnlijk je laatste?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:49 schreef Gerberaatje het volgende:
Isla ik blijf onder cOntrole bij de gynmaar het idee dat ik nooit meer IVF hoef al die spanning en ellende niet meer!! Heerlijk!
Ja, het lijkt me persoonlijk veel fijner tijdens de bevalling. Ook als de baby er is, dat we dan al direct thuis zijn, in ons eigen bed.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
@soempie, ik ben dolgelukkig dat ik deze keer thuis kon bevallen... vond het zo fijn omin mijn eigen vertrouwde omgeving te zijn... als je er zelf vertrouwen in hebt en je je er goed bij voelt, lekker thuis bevallen hoor...
Tja, ieder zijn keuze natuurlijk. Wij hebben dus wel een "belachelijk" bedrag neergeteld maar ik ga er ook vanuit dat we jaren met die spullen gaan doen. Ik heb mijn kledingkast en commode bijvoorbeeld tot ik het huis uit ging in mijn kamer gehad. Commode is zelfs meeverhuisd naar mijn studentenflat en nu staat hij hier op zolder voor extra bergruimte. Oftewel, met echt goede kwaliteitsspullen doe je ook erg lang.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:56 schreef KatyM het volgende:
Nou verder vind ik de babykamertjes erg mooi (zoals van Kyara), maar dan erg duur. En goedkopere vind ik dan weer minder mooi. Maar ik wil me niet laten verleiden om zo'n belachelijk bedrag uit te geven eigenlijk.
Ja dat boek ben ik ook altijd al verliefd op geweest. Deze is heel mooi, tis een pop-up, ooit bij de Bijenkorf gekocht.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:34 schreef Soempie het volgende:
IB, wauw.Wat past het allemaal mooi bij elkaar! En ik zie m'n lievelingsboek liggen.
![]()
![]()
Die heb ik zo'n drie jaar geleden bij de Xenos gekocht, ze hadden toen heel veel teak-spullen. Nu helaas niet meer, maar misschien dat je het nog bij Xenos kan vragen...quote:
Denk dat je mij wel inhaalt! Tis mijn eerste, en jouw tweede. En ik voel helemaal niks, (harde buiken oid, wel getrappel natuurlijk) denk dat guppie nog wel even lekker blijft zitten. Weet nog niet of ik foto's van gup ga plaatsen. Na die hele rel hier vinnik het toch een beetje eng.... Misschien in PM, maar ik denk er nog even over na!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:44 schreef Fee-nix het volgende:
Isla 37 wk!Da's waar ook, je loopt een dagje voor op mij
. Ook al ben je niet zo vaak op t forum, kom je wel je baby showen? Ben zo nieuwsgierig
.
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn hoor. Vorige keer ging ik rustig tot de 42 wk en toen was ie nog steeds absoluut niet van plan om eruit te komen! Zelfs niet na een dag aan de weeenopwekkers...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:47 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Denk dat je mij wel inhaalt! Tis mijn eerste, en jouw tweede. En ik voel helemaal niks, (harde buiken oid, wel getrappel natuurlijk) denk dat guppie nog wel even lekker blijft zitten. Weet nog niet of ik foto's van gup ga plaatsen. Na die hele rel hier vinnik het toch een beetje eng.... Misschien in PM, maar ik denk er nog even over na!
9 jaar! (biijna) Wauw!
Ja dit is mijn laatstequote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:06 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Oh bedoel je dat, dit is waarschijnlijk je laatste?
Hellup, ik heb meldplicht. Ik zit niet z vaak op het forum hoor. En kom heel laat mn bed uit. Maar ik ga mn best doen!
Ohja dat was dat moeilijke verhaal. Zou ik denk ik ook niet aan beginnen met al twee gezonde kindjes. Heb je een gevoel wat het is? Heel stom, toen we voor deze terugplaatsing naar het ziekenhuis gingen dacht ik ineens; "we gaan ons meisje ophalen" Weet niet waar ik dat vandaan haalde, maar het is idd een meisje.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:54 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ja dit is mijn laatsteals ik 'normaal' zwanger had kunnen worden had ik er wel meer gewild, maar de cryo's zijn op.. en voor ik weer ivf zou mogen doen, moet ik eerst geopereerd worden, anders kan de hele ivf niet eens (iets met de hydrosalpinxen die voor de eierstokken liggen, en het is wel belangrijk met folikelmetingen en punctie dat ze de eierstokken kunnen zien!) en die ellende ga ik mezelf en mijn gezin niet meer aandoen... voor een 2e kindje had ik dat zeker wel over gehad, maar voor voor een 3e of meer niet! Dus wij zijn compleet met dit kindje
![]()
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:18 schreef Kyara het volgende:
Ik begrijp best dat het financieel niet altijd mogelijk is. Maar ik word er af en toe wel een beetje moe van dat hier zo lyrisch gedaan wordt over tweedehands of ikea spullen en dat als je er wel voor kiest om meer geld uit te geven je dan meteen wordt neergezet als een of andere sukkel die zoveel geldt neer telt. Wij hebben het er wel voor over en kunnen het ons veroorloven. Maar dat is nog steeds een overwogen keuze en je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.
Wat grappig. Ben heel benieuwd dan!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Neetotaal geen gevoel bij! Bij Muppet wíst ik echt zeker dat het een jongen was...
hele dikke fail dus! De Nub-meting van deze baby lijkt op een jongen te wijzen! Ik ben erg benieuwd, nog een meid vind ik wel heel erg leuk, maar een jongen is toch ook wel speciaal, van alles 1
Nog 4 weken dan weten we het zeker, dan heb ik de geslachtsbepaling! Maar qua voorgevoel vertrouw ik dus voor geen meter op mijn gevoel!
Het gekke is wel, toen ik van de dame zwanger was, kocht ik, ondanks dat ik zeker wist dat het een jongen was, een roze doek(dacht toen nog kan best ook voor een jongen, ik ben een meisje
) en nu heb ik een paar weken terug een blauwe doek gekocht
eigenlijk zonder bij na te denken! Zou wel heel grappig zijn als mijn onderbewuste me toch meer verteld
Precies, je kan je geld maar 1 keer uitgeven, hoeveel je ook te besteden hebt. Hier zijn de kleertjes goedkoper (al zijn het er dan wel veel) en draagdoeken heb ik ook niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:05 schreef Gerberaatje het volgende:
Het geld is uiteindelijk wel opgegaan aan doeken en kleertjesmaar dat vond ik leuker dan een mega bedrag uitgeven aan een kamertje...
En ja daar ben ik lyrisch over en nee ik verslijt een ander niet voor gek die wél veel geld voor een kamer uitgeeft! Leven en laten leven... ook niet moe van worden dus![]()
ik heb Katy gequoot en verder ga ik het niet groter maken dan het is door allerlei topics door te spitten op zoek naar andere quotes. Maar het is echt wel vaker ter sprake gekomen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:06 schreef Gerberaatje het volgende:
Maar wie schetst dat beeld dan? Ik zie het eerlijk gezegd nergens staan...is het dan niet misschien een gevoel wat je zelf hebt?
Ik ben niet zo handig met opknappen en zo. En ik vind het vaak ook nogal veel gedoe. Ik ga voor gemakquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:07 schreef bitterend het volgende:
Ik heb echt hekel aan tweedehands spullenik wil alles nieuw en lekker schoon
dat weet ik. Maar ik wilde het toch even gezegd hebben. Zo raar is dat toch niet?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik denk dat Katy het niet zo bedoeld en het puur op zichzelf betrekt... Ik denk dat ik zelf ook zo'n uitspraak zou kunnen doen, want ik heb ook bedragen voor kamertjes gezien bij de babypark en weet ik het, dat ik dacht: ammehoela, ammenooitnieen een ander geeft het er prima aan uit! Prima toch?
Als we allemaal hetzelfde zouden doen zou het wel erg saai worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Laterz!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
Hmm, ik bedenk me net dat dit sarcastisch klinkt, maar zo bedoel ik het niet hoor!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:14 schreef IslaBonita het volgende:
Vind dit gekeuvel beregezellig, maar nu ga ik echt wat doen.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben niet zo handig met opknappen en zo. En ik vind het vaak ook nogal veel gedoe. Ik ga voor gemak
Ikea is wel weer terug te vinden maar dan in de accessoires, kastje en schapjes.
Hihi ik ga mn best doen!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:16 schreef Kyara het volgende:
Nee hoor Isla, heel herkenbaar.....
Met 37 weken was mijn koffertje ook niet gepakt (niet handig want toen werd ik ook een weekendje opgenomen), kaartje hadden we net een paar dagen ervoor besteld en geregeld.
Wassen had ik wel geaan gelukkig. ZIekenhuis hadden we ook pas een paar dagen ervoor bezocht (info bijeenkomst).
Gelukkig hoefden we niet op zoek naar een andere auto....
Succes en vergeet je meldplicht niet
Hier precies andersom. De huiskamer staat vol met teakhout en andere mega dure spullen. Toen konden we het nog betalen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:16 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
mijn woonkamer is al bijna compleet ikea haha! voor de babykamer wou ik echt wat anders..het ledikant kan tot dat ze 3-4 jaar is! en kast en commode kunnen super lang mee...
ZO was het ook niet bedoelt hoor. Maar goed, dat krijg je nu eenmaal in een discussie dat je soms wat overdrijft.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Nee hoor, dat mag prima. Maar het werd op zo'n manier neergezet alsof iedereen hier afgeeft op 'dure' kamertjes, want 2e hands/ikea is de shit! En dat is dus niet het geval.
En het is niet altijd een keuze van geld, wij kunnen het ons meer dan prima veroorloven, maar geven er gewoon niet zoveel om.
Enfin, my 2 cents... ik zal er verder over ophouden.
ja, en als het wel cheap is dan gooi je weer teveel in je mandje met spullen die je eigenlijk niet nodig hebt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:19 schreef IslaBonita het volgende:
Trouwens, Ikea is niet supercheap hoor. We hebben een flinke kastenwand die meer dan 2000 euries heeft gekost...
Onze woonkamer is hier idd ook geen ikea...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:19 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Hier precies andersom. De huiskamer staat vol met teakhout en andere mega dure spullen. Toen konden we het nog betalen.Ben er erg blij mee hoor. Maar boven is dus veel Ikea. Trouwens, Ikea is niet supercheap hoor. We hebben een flinke kastenwand die meer dan 2000 euries heeft gekost...
Joh kan bestquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef Kyara het volgende:
Dat is wel handig Covie, halve dag thuis werken en die over de dag uitsmeren. Het lijkt mij inderdaad wel lastig om een hele dag te maken als je ook de kleine thuis hebt. Maar het is ook wel afhankelijk of je voor je werk ook telefonisch bereikbaar moet zijn (klanten bellen met een huilend kind op de achtergrond lijkt me bijvoorbeeld niet handig). Wel een leuke reactie van de vrouw van je baas
Ik ga niet thuis werken, hooguit bij uitzondering bij een ziek kind of zo (wat werk thuis afmaken zeg maar).
wij hebben bij babypark een kamer gekocht...uitstekende kwaliteit en service!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:22 schreef Phaidra het volgende:
Wat betreft babykamer: wij hebben laatst bij babypark gekeken, maar daar vond ik de kwaliteit over het algemeen niet zo (rammelende laatjes, spaanplaat), terwijl de prijzen wel hoog zijn. Dat vind ik zonde. Wij kunnen (en gaan wss) best wat besteden, maar dan wil ik ook kwalitatief mooie spullen. Nu betaal je soms een paar honderd euro meer alleen omdat het commode heet... Tweedehands zou ik ook prima vinden, maar het is ook wel veel gedoe (en dan heb ik het nog niet eens over het opknappen).
Na een middagje prenatal, ikea en babywinkels weet ik nu al dat het hier precies hetzelfde gaat. Ik was al enthousiaster over een kamertje van bopita bij de prenatal, nou dan kostie maar 1300, we doen er niemand kwaad mee als we het kunnen missen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:03 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
In het begin wouden we ook een ikea kamer en ik heb zelfs op marktplaats gekeken maar uiteindelijk een goede kwaliteit nieuwe kamer gekocht van een baby winkel.
Ik heb gemerkt dat ik hekel aan tweedehands spullen heb en ikea toch niet zo mooi vind...en dat is voor mij belangrijk...iets wat ik toch prachtig vind en van goede kwaliteit mag wat mij betreft wat kotsten.
Nog hetzelfde aangezien er nog geen installateur gebeld heeft.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:26 schreef Kyara het volgende:
Asy, hoe is het met je keuken? Kamperen thuis?
Vooral zonder water lijkt me lastig. Ook met afwassen en zo....
Wat is een kraambezoekboek? Iets waar kraambezoek een boodschap in schrijft als ze langs zijn geweest of zo? Leuk om nog even de deur uit te gaan inderdaad!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:45 schreef Soempie het volgende:
Hier de stad in geweest en heb een kraambezoekboek gekocht. Daarna met een vriend in een cafe wat gedronken en gegeten.Even gedachten ergens anders...
Heb echt zo'n idee dat m'n buik nu de komende tijd gaat krimpen en ik schijnzwanger ben geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het gaat om dit boek:
Inderdaad kan het bezoek er dan wat in schrijven en ook de kraamzorg. En er is ruimte voor wat foto's en het kaartje.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:16 schreef Soempie het volgende:
Hier in elk geval iemand die die buik wel prima vindt. Komt echt elke dag tig keer op m'n buik liggen.![]()
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:10 schreef Kyara het volgende:
Ik voel me trouwens net als de dames uit het wachten op het 2e streepje topic. Jezelf helemaal gek zitten maken met pijntje hier, krampje daar, prikprik pijn in borst, zou ik dan toch zwanger zijn....
Dank je wel!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:39 schreef Cooki het volgende:
[..]![]()
Feli met de opper-mijlpaal!![]()
Alvast heel veel succes gewenst met de naderende bevalling en de geboorte van je zoontje
Nee hoor. Don't worry!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:27 schreef KatyM het volgende:
IK heb t idee dat vandaag alles wat ik probeer te zeggen verkeerd overkomt, sorry, gaat morgen vast beter
Nu op naar een feestje, hopelijk hou ik t even vol.
WIj hebben ook een best prijzige kamer uitgezocht maar dit was de enige die we allebei mooi en degelijk lees stevig genoeg vonden. Het ledikant dat erbij zit is ook om te bouwen naar een peuterbed en is dus 70x140. Dat samen met een extra grote kast maakt ook dat wij het idee hebben dat ons jochie daar wel een aantal jaren mee vooruit kan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn keuze natuurlijk. Wij hebben dus wel een "belachelijk" bedrag neergeteld maar ik ga er ook vanuit dat we jaren met die spullen gaan doen. Ik heb mijn kledingkast en commode bijvoorbeeld tot ik het huis uit ging in mijn kamer gehad. Commode is zelfs meeverhuisd naar mijn studentenflat en nu staat hij hier op zolder voor extra bergruimte. Oftewel, met echt goede kwaliteitsspullen doe je ook erg lang.
Ik begrijp best dat het financieel niet altijd mogelijk is. Maar ik word er af en toe wel een beetje moe van dat hier zo lyrisch gedaan wordt over tweedehands of ikea spullen en dat als je er wel voor kiest om meer geld uit te geven je dan meteen wordt neergezet als een of andere sukkel die zoveel geldt neer telt. Wij hebben het er wel voor over en kunnen het ons veroorloven. Maar dat is nog steeds een overwogen keuze en je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.
als het 's nachts begint, kun je overdag toch F5-en?quote:
Heeey Tweeoog, wat een geweldig nieuws! (en een mooie verjaardagsdatum, dezelfde als mijn vader.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:53 schreef tweeoogje het volgende:
Ik ben mama![]()
!
Van een heel lief klein meisje..
Tweede keer gel was t raak, 3 uur daarna de vliezen gebroken toen continu pijnlijke weeen! Twee uur later persdrang en 5 persweeen en knip later was ze er!!
en ik denk nog even na over of/ hoe ik d'r naam hier bekend maak, sorry![]()
Ze heeft al bij me gedronken en morgenochtend naar huis, als mijn HB ok is
Dat vraag ik me ook al wel eens af. En wij hebben niet eens katten om ons zorgen over te maken die buiten zijn.quote:Op zondag 8 januari 2012 08:59 schreef Thistleweed het volgende:
37 weken!!! Dat is dan meldplicht toch?
Ik hoop ook dat ze snel binnen zijn, meestal zijn ze rond deze tijd hongerig en staan ze te springen om eten. Ze zijn ook nooit zo lang buiten, heb net al staan roepen maar er kwam niets. Zucht.... hoe moet dat als de kleine groot is en naar de kroeg gaat, zit ik dan straks ook midden in de nacht ongerust te wachten tot ze eindelijk veilig binnen zijn?
Ik ben benieuwd. Volgende week mag ik de box in elkaar zetten. Maar dat zal slechts het voorproefje zijn voor de complete babykamer die over 4 weekjes komt.quote:Op zondag 8 januari 2012 09:50 schreef Kuukske het volgende:
Ah fijn is dat Gerbea!Ik hoef er ook (nog) niet zo vaak uit gelukkig.
Hier staat de TrippTrapp in elkaar. Wat een gekut zeg. Heb je die stoel in elkaar gezet, moet 'ie weer los omdat er nog een of ander onderdeel tussen moet waar ze pas in plaatje 6 mee komen.
Maar goed. Het is wel een kek stoeltje verder. Hij kan er natuurlijk nog laaaaaaaaaaaaaaaang niet in. Maar je zult net zien dat er een onderdeel mist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |