Artikel 164quote:Op donderdag 5 januari 2012 04:39 schreef Ridocar het volgende:
Als je dronken op een fiets wordt staandegehouden moet je je rijbewijs inleveren.
komt vaker voor volgens mij, maar als je bezwaar maakt krijg je het ook weer gewoon terug, omdat agenten zelf niet weten dat het niet magquote:Op donderdag 5 januari 2012 04:47 schreef Stokstaart het volgende:
Dat 2e voorbeeld is toch wel eens voorgekomen?
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingenomen.html?p=3,1
Nee. Wel kun je een rijverbod opgelegd krijgen dat uiteraard óók voor gemotoriseerde voertuigen geldt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 04:39 schreef Ridocar het volgende:
Als je dronken op een fiets wordt staandegehouden moet je je rijbewijs inleveren.
die had ik ook gehoord, en dat de oliemaatschappijen de blauwdrukken voor een paar miljoen hadden gekocht en vervolgens vernietigd werden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:08 schreef silenthill het volgende:
Dat Japan een auto heeft uitgevonden die op gewoon kraanwater rijd.
Als je dan naar de datum kijkt op de filmpjes op youtube, dan is dat opgenomen in 2009.
Als je het internet afstruind, zie je veel verhalen over auto's op water, maar nergens bewijs of exacte uitleg over hoe dat mogelijk zou zijn.
En de variant: "dat zijn toch adviessnelheden?"quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:11 schreef JDude het volgende:
Oh, ook een leuke:
"De knipperende waarschuwingen *70* en *50* boven de snelweg veroorzaken files."
Lulkoek. Dat is een volledig geautomatiseerd systeem dat juist pas wordt geactiveerd wanneer de snelheid van het verkeer onder een kritieke waarde daalt.
Ja en alsof die twee tientjes per maand ook maar iets uitmakenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef silenthill het volgende:
@ ZwartmetSuiker
Herkenbaar, ik heb zelf ook een oldtimer. Wat zeldzamer model.
Als ik dan mensen uitleg dat ik hem niet alleen door de apk sleep ieder jaar, maar veelal ook preventief onderhoud doe en dat ie 1 op 9 a 10 km rijd ( 600 kilo 1 liter blok )
"Maar je betaald toch geen belasting?"![]()
Nee, maar ik laat er wel 3 a 4 keer per jaar van alles aan laten vervangen.
heb er een andere niet oldtimer als daily erbij voor woonwerk.
paar auto's die ik heb zijn gewoon legaal gordelloosquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:11 schreef Ridocar het volgende:
"Ik draag geen gordel, want dan zit je vast na een ongeluk. Als je er dan niet uitkunt, dan heb je een probleem. Stel je voor dat je ondersteboven in een sloot rijdt".
En dan is het heel makkelijk googlen om bewijs te leveren dat je helemaal geen gordel om hoeft:
http://axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=7443
De krachtigste bom ooit gemaakt was van waterstof en waterstof is nog steeds zeer explosief.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:07 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
die had ik ook gehoord, en dat de oliemaatschappijen de blauwdrukken voor een paar miljoen hadden gekocht en vervolgens vernietigd werden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 14:23:48 ]allesbeterweter
Maar kan een moderne diesel uit bijvoorbeeld 2008 er ook op rijden?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:49 schreef allesbeterweter het volgende:
Er zijn inderdaad motoren die 300 kilometer kunnen rijden op een liter brandstof. En waarom deze niet nu in de produktie worden genomen ?
Elke diesel vanaf 1996 kan ook op slaolie of andere uit de supermarkt(staande olie soorten) rijden daarom zijn deze zonnebloem en sla olieën ook in 1996 duurder in de supermarkt geworden.
Ga het opzoeken op wikipedia .quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:55 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Maar kan een moderne diesel uit bijvoorbeeld 2008 er ook op rijden?
Ik rijdt?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:00 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
I dont give a......? Ga het opzoeken op wikipedia .Ik rijdt op benzine lekker scheuren met extra powder en geen stank van diesel of biodiesel of sla olie?
Ik betaal wel belasting, maar heb een youngtimerverzekering en dat kost me haast niets, 50 euro per maand aan WB+verzekering. Dus lekker goedkoop is het wel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Van die mensen die dan zien wat ik rijd en vragen 'Oh dan hoef je geen belasting te betalen hè?' 'Dat is wel lekker goedkoop!'.
Alsof ik oldtimers rijd omdat het goedkoop iswas het maar zo makkelijk. Ik steek er genoeg tijd in om ze rijdend te houden.
??quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:09 schreef allesbeterweter het volgende:
De zon is een 10 miljard jaar durende energiebron maar omdat te benutten (Nee natuurlijk niet). Zijn we onze slaven en macht kwijt (is niet waar) gewoon deze gratis vorm van energie niet gebruiken is veel beter voor iemand zijn bankrekening?. Maar dus niet voor onze bankrekening.!
Maar ik weet niks ik ben nog zo dom om te reageren op deze oneindige weet het nog beter te formuleren ,met een mooi verhaal in een strikje en een paar foto's van schoonheden en een knappe assistente die de dia,s even door klikt. ? Maar daar gaat het niet om.
Gewoon zeggen dat de economie niet zonder deze slaven(mensen) kan, door te vertellen dat ik er niets van snap.
Hey kut, dat heeft niets met PTA-broodje-aaps te makenquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:09 schreef allesbeterweter het volgende:
De zon is een 10 miljard jaar durende energiebron maar omdat te benutten (Nee natuurlijk niet). Zijn we onze slaven en macht kwijt (is niet waar) gewoon deze gratis vorm van energie niet gebruiken is veel beter voor iemand zijn bankrekening?. Maar dus niet voor onze bankrekening.!
Maar ik weet niks ik ben nog zo dom om te reageren op deze oneindige weet het nog beter te formuleren ,met een mooi verhaal in een strikje en een paar foto's van schoonheden en een knappe assistente die de dia,s even door klikt. ? Maar daar gaat het niet om.
Gewoon zeggen dat de economie niet zonder deze slaven(mensen) kan, door te vertellen dat ik er niets van snap.
Nee het gaat over PTA (Planes, Trains & Automobiles) gerelateerde Broodjes Aap verhalen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:17 schreef allesbeterweter het volgende:
Volgens mij over urban legends.
als het geen BMW is, vaak wel hoorquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ohja en kilometerstanden, altijd leuk. Ik koop zonder twijfel een auto met 2 ton, als deze verder goed is. Sommige mensen denken echt dat elke auto boven de 160.000 kilometer een compleet afgeschreven wrak is. Naïeve mensen
Für Italiener ausreichende Technikquote:
Ik ben semi FiaT rijder. Eerst een flinke tijd Lancia gereden en daarna een Alfa 156.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:21 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Für Italiener ausreichende Technik
maar ik heb er nooit problemen meeGeen roest, lekker zuinig, start altijd. Tevreden Fiat rijder
quote:
quote:
quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:45 schreef allesbeterweter het volgende:
... En ga eens terug naar school?
quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als het geen BMW is, vaak wel hoor
Inderdaad. Jammer dat die allesbeterweter het verklootquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:32 schreef JDude het volgende:
Het had zo'n leuk topic kunnen worden...
Kewl, dan gaan wij dit topic weer leuk maken, iemand nog een tof broodje aap? ik heb mosterdquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:31 schreef allesbeterweter het volgende:
Ben de Nederlandse taal aan het leren?
Maar helemaal gelijk. Ik ga weer naar school. Deze keer met de trein!
VW heeft per ongeluk niet voorzien dat hun auto's meer dan 3 ton zouden meegaan, daarom dat de teller na 299999 weer op nul springt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:38 schreef .Neovo. het volgende:
Oke, ik trap af:
De Volkswagen Golf 3/4.
Succes
En "nieuwe Nederlanders" die nog geen Mercedes kunnen betalen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:41 schreef vosss het volgende:
Dat is geen broodje aap; het zijn echt alleen maar petjes die daar in rijden
True, in de buurt is al weer een tegen de bomen geknaldquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:41 schreef vosss het volgende:
Dat is geen broodje aap; het zijn echt alleen maar petjes die daar in rijden
Die had ik nog niet gehoord. Zeker weer zo'n doorrijder die de regeltjes naar zijn voordeel oprekt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:45 schreef JDude het volgende:
Deze niet te vergeten:
"In de file begint de uitvoegstrook voor de volgende afrit al op het punt waar je héél in de verte het 1200-meter-bord kunt zien staan".
Ik vermoed inderdaad dat zo'n persoon ook meent dat rode kruizen als kerstversiering dienen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:47 schreef Ridocar het volgende:
Die had ik nog niet gehoord. Zeker weer zo'n doorrijder die de regeltjes naar zijn voordeel oprekt.
En koprevisie om de halve ton hèquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:06 schreef Ridocar het volgende:
Over een auto op gas: "blabla......kop krom...blabla...kleppen verbranden...meer dan 2 ton...babla...sloop"
Dit topic ging om broodje aap verhalen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:10 schreef JDude het volgende:
En met een Frans logo op de kap zit er standaard gare electronica in.
Dat dacht ik ook ja.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dit topic ging om broodje aap verhalen.
Goeden grap man.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dit topic ging om broodje aap verhalen.
Inkoppertje. Al moet ik nog steeds lachen om Laguna's.quote:
Oké, true.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Inkoppertje. Al moet ik nog steeds lachen om Laguna's.
Dat zijn die dingen achterop bergingsauto's toch?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Inkoppertje. Al moet ik nog steeds lachen om Laguna's.
Als ze rijden dan doen lampen het vaak niet of weten de bestuurders niet dat de knipperlichten via de ECC gaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zijn die dingen achterop bergingsauto's toch?
moderne juist moeilijker.. oudjes kunnen gewoon op gefilterde frituurvet lopenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:49 schreef allesbeterweter het volgende:
Er zijn inderdaad motoren die 300 kilometer kunnen rijden op een liter brandstof. En waarom deze niet nu in de produktie worden genomen ?
Elke diesel vanaf 1996 kan ook op slaolie of andere uit de supermarkt(staande olie soorten) rijden daarom zijn deze zonnebloem en sla olieën ook in 1996 duurder in de supermarkt geworden.
vroeger wasdat in die jare 80quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:06 schreef Ridocar het volgende:
Over een auto op gas: "blabla......kop krom...blabla...kleppen verbranden...meer dan 2 ton...babla...sloop"
das geen onzinquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:10 schreef JDude het volgende:
En met een Frans logo op de kap zit er standaard gare electronica in.
echt nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:10 schreef Gokhan03 het volgende:
"Is je auto nou alweer kapot? Hij zit elke keer weer in de garage"
Domme kut, jaarlijkse APK moet iedereen ondergaan
dat is wel de standaard gedachte... APK is geen garantie!!! zie nog wel eens een topic staan hier in ptaquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:24 schreef silenthill het volgende:
Ja die auto die ik ga kopen heeft 1 vol jaar APK, dus dan moet hij helemaal veilig en technisch in orde zijn, toch?
quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zijn die dingen achterop bergingsauto's toch?
Sommige oldtimers zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een moderne auto...quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef T42 het volgende:
[..]
vroeger wasdat in die jare 80
[..]
das geen onzin
[..]
echt niet
[..]
dat is wel de standaard gedachte... APK is geen garantie!!! zie nog wel eens een topic staan hier in pta
ook mooie
oldtimers zijn 100x vervuilender dan moderne auto's....
Sommige moderne auto's zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een oldtimer.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:00 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Sommige oldtimers zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een moderne auto...
Wou je zeggen dat dat goedkoop is dan? En er dan vanuit gaan dat ze nieuw worden gemonteerd door een garagist. Niet door een beun uit Hoekekutterhielkema.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:24 schreef 2cv het volgende:
"Jij rijdt in zo'n auto die omhoog komt als je hem start he ? Nou, kijk maar uit dat je niets met de hydroliek of de veerballen krijgt, dat is heel duur om te repareren ! "
Ligt dat naast Schubbekutteveen?quote:Niet door een beun uit Hoekekutterhielkema.
"Voor xenon moet je meteen nieuwe bekabeling aanleggen omdat ze veel stroom verbruiken"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:04 schreef Barcaconia het volgende:
Oja: een heel vaak gehoorde:
"Als je xenon achteraf inbouwt kom je niet meer door de APK."
EenBMW zuipt veelquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:01 schreef Catch22- het volgende:
Een BMW is haske duur
Een BMW rijdt niet lekker
Een BMW is niet het beste merk ooit
allemaal onzin
Hangt van je bouwjaar af toch? Auto's van na 200zoveel mogen achteraf geen xenon meer hebben, tenzij automatische niveauregeling en een wis/was installatie?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:04 schreef Barcaconia het volgende:
Oja: een heel vaak gehoorde:
"Als je xenon achteraf inbouwt kom je niet meer door de APK."
Tja, vanaf een bepaald bouwjaar moeten auto's met xenon ook niveauregeling en wis/was hebben, maar dat is algemeen bepaald en heeft niets met origineel of achteraf inbouw te maken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Hangt van je bouwjaar af toch? Auto's van na 200zoveel mogen achteraf geen xenon meer hebben, tenzij automatische niveauregeling en een wis/was installatie?
Of
Fixedquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:14 schreef Charged het volgende:
"Een trekhaak zorgt voor minder meer schade bij een aanrijding degene die jou aanrijdt van achteren"
Als je voorganger maximaal vertraagt, dan heb je na 1 seconde ongeveer 5 meter meer afgelegd. In die seconde zit je er in elk geval niet achterin als de afstand meer dan 5 meter is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef silenthill het volgende:
2 seconden afstand is ruim voldoende.
In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat.
Beter voor wat? Slijtage?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:43 schreef FransDeens het volgende:
Ik heb ook eens gehoord: Het is beter voor je remmen om op het laatste moment heel hard te remmen, dan geleidelijk ver van tevoren.
Huh? wut? 5 meter in een seconde? waar haal je dat vandaan? 120 km/u is nog steeds 33 meter per secondequote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als je voorganger maximaal vertraagt, dan heb je na 1 seconde ongeveer 5 meter meer afgelegd. In die seconde zit je er in elk geval niet achterin als de afstand meer dan 5 meter is.
Die snelheid kan je alleen gebruiken als je voorganger tegen een betonnen muur aanrijdt. Niet met gewoon afremmen. Na de eerste seconde voluit remmen is de snelheid van je voorganer 23 meter per seconde en heeft hij 5 meter minder afgelegd dan jij.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Huh? wut? 5 meter in een seconde? waar haal je dat vandaan? 120 km/u is nog steeds 33 meter per seconde![]()
Mee eens uiteraard.quote:2 seconden op de snelweg @ 120 is lang zat, als je scherp bent en op zit te letten. 2 seconden is aan de krappe kant als je voorganger vol in een stilstaande file klapt, maar dan zit je zelf ook wel een beetje te snurken![]()
Het enige verschil wat je op moet vangen in die 2 seconden (65 - 70 meter) is je reaktietijd en eventueel het verschil in vertraging tov je voorganger, en dat moet makkelijk lukken als je niet als een zombie achter het stuur van een auto uit 1965 met rondom trommelremmen zit
Ik rij ook altijd 50 in de 4. Mijn auto heeft er geen moeite mee.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef silenthill het volgende:
2 seconden afstand is ruim voldoende.
In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat.
In de spits kun je vaak niet anders, maar anders hou ik meer afstand en dat heeft geholpen. Waardoor ik niet vol in de remmen hoefde en zelfs 1 keer naar de vluchtstrook kunnen uitwijken, terwijl voor mij er 4 op elkaar zaten.
Het nieuwe rijden, nog zo eentje. mensen die 50 in zijn 4 of 5 rijden.![]()
met 1700 toeren, lekker voor je blok ( druk op lagers enzo )
Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:00 schreef blup het volgende:
Zolang je van 50 in zijn 4 of 5 niet plankgas gaat heeft het blok er niet veel moeite mee.
Nog een: Duitse degelijkheid.![]()
![]()
![]()
50 in de 5 is bij net genoeg om net niet te gaan "bokken"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
Ahnee joh wat ergquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
Dat van die druk op lagers is inderdaad een broodje aap.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef silenthill het volgende:
2 seconden afstand is ruim voldoende.
In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat.
In de spits kun je vaak niet anders, maar anders hou ik meer afstand en dat heeft geholpen. Waardoor ik niet vol in de remmen hoefde en zelfs 1 keer naar de vluchtstrook kunnen uitwijken, terwijl voor mij er 4 op elkaar zaten.
Het nieuwe rijden, nog zo eentje. mensen die 50 in zijn 4 of 5 rijden.![]()
met 1700 toeren, lekker voor je blok ( druk op lagers enzo )
Heel simpel verhaal: Je auto levert bij weinig toeren weinig kracht maar moet wel de hele auto voortduwen. De belasting is dus hoger dan wanneer je in het werkgebied van je toerenbereik zit.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:13 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat van die druk op lagers is inderdaad een broodje aap.
Het is niet slecht voor je motorblok om 50 in z'n 4 of 5 te rijden. Zolang je maar niet bij 30 al overschakelt naar z'n 5. Als jij normaal optrekt tot 50 en dan overschakelt naar de 5 dan is er echt niks aan de hand. Het kost veel minder kracht om de auto op snelheid te houden dan om die snelheid te bereiken, dus er is niks mis om dan in z'n 5 te rijden.
Dat soort dingen staan zelfs in de handleiding van mijn Astra F dat je vroeg moet overschakelen en de motor laag in de toeren moet houden. En daar zit een blok in dat vrijwel identiek is aan die van een Kadett.
Ja, een bol kost ¤30,-/¤40,- (4 bollen van ¤30,- en 1 van ¤40,-) en de monteur vraagt ¤27,50* per uur. Om de bollen aan de voorkant los te halen moet je de motorkap openen, een boutje losdraaien (om het system drukloos te maken) en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Om de bollen aan de achterkant los te halen moet je de auto op een brug rijden en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Soms zitten die bollen erg vast, maar aangezien die lui dat dagelijks doen hebben ze daar ook vast truucjes voor.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat dat goedkoop is dan? En er dan vanuit gaan dat ze nieuw worden gemonteerd door een garagist. Niet door een beun uit Hoekekutterhielkema.
je moet ook niet optrekken in zijn 50 naar de 50 toe, dat gaat niet eens werken. als je eenmaal 50 rijdt is er relatief weinig energie nodig om die snelheid aan te houden. dan kun je bij veel auto's ook zo ongeveer naar de 5 zonder dat ie gaat 'bokken'. en minder toeren = minder slijtage.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij is die extra belasting ook niet heel goed voor de interne onderdelen zoals de drijfstangen enzo, los van de mindere smering. Vergelijk het maar met het optrekken in de zwaarste versnelling van je fiets; je moet dan veel kracht op de trappers zetten.
jah dat klopt maar een moderne auto stoot per jaar toch meer de lucht in dan een gemiddelde oldtimer..quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:00 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Sommige oldtimers zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een moderne auto...
wasdat maar zo!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:04 schreef Barcaconia het volgende:
Oja: een heel vaak gehoorde:
"Als je xenon achteraf inbouwt kom je niet meer door de APK."
klopt heb een koppeling mogen vervangen ooit...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
"Een automaat hoef je niet te onderhouden omdat je geen koppelling hebt"
zocht nog een donor motorquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:30 schreef silenthill het volgende:
Mijn "kamperbak" fluitend door de APK![]()
Audi 80 uit 1981
Gekocht met een vol jaar APK, voor een appel en een ei.
[ afbeelding ]
Overal waar je tegenaan schopte of met je vingers drukte, prikte je door het plaatwerk.
De bodem was net zo erg. Heeft 30 jaar aan de kust gestaan ( Lekker zoute lucht )
3 jaar geleden door de ANWB op autoambulance naar de sloop gebracht, omdat ik door mijn achteras was gezakt, toen ik een oprit stapvoets nam.
Zie hem nu nog regelmatig rondrijden in de buurt van mijn werk. In plaats van piepen, kraakte hij onder het rijden.
APK, hoezo veilig
Hooguit dat hij aangeeft dat mensen denken dat een goedgekeurde auto 100% goed/veilig/technisch in orde is. Wat niet zo is. 80% van de mensen denken dat wel. Als het niet meer is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:34 schreef Dromer het volgende:
Sommige mensen moet de definitie van 'broodje aap' nodig worden uitgelegd.
Ja, NU, voor een ouwe Citroen. NU kost dat 'niks' meer. Toen wel. Een normaal denkend mens koopt geen BX (of weet ik veel wat uit die tijd) meer voor hun dagelijkse 300km woon~werk. Sure, er zijn uitzonderingen, maar die zijn op 1 zagerijhand te tellen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, een bol kost ¤30,-/¤40,- (4 bollen van ¤30,- en 1 van ¤40,-) en de monteur vraagt ¤27,50* per uur. Om de bollen aan de voorkant los te halen moet je de motorkap openen, een boutje losdraaien (om het system drukloos te maken) en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Om de bollen aan de achterkant los te halen moet je de auto op een brug rijden en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Soms zitten die bollen erg vast, maar aangezien die lui dat dagelijks doen hebben ze daar ook vast truucjes voor.
En de 'beun' die die prijzen rekent werkt bij D&O Services.
Schokbrekers laten vervangen is duurder en vaak ingewikkelder.
*Morgen ga ik er heen en dan rekenen ze die prijzen. Wellicht zijn het aangepaste actieprijzen, maar het blijft goedkoper dan schokdempers laten vervangen.
Mensen die roepen op een verjaardag dat die bollen duur zijn (laten we het bollen noemen), zijn de mensen die die auto's de fabriek uit hebben zien rollen en ze hebben zien staan in showrooms. Die hebben dan via via opgevangen dat het een duur grapje is. Wat ook zo is. In 1989. Dat zijn de mensen die roepen dat het duur is. In de tijd dat ze net zoveel rondreden als de AstraCorsa/Golf/Polo NU.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:00 schreef 2cv het volgende:
Ja, DAT zei je er niet bij. Los daarvan: alleen de bollen waren vroeger duurder. Ze zaten op dezelfde manier vast. Hoewel ... Ze zullen wat minder vastgerot gezeten hebben.
Inmiddels. Al zijn de kosten zonder dat je precies weet waar je het halen moet (leek) en laten doen, nog steeds niet in verhouding met de waarde van een gemiddelde Citroen uit die tijd. Of hij moet in concoursstaat zijn. Maar dan koop je er nog steeds in waarde geen Fiat 500 voor. 2e hands.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:06 schreef 2cv het volgende:
Dus het is inmiddels een broodje-aap verhaal.
Nou neequote:Op donderdag 5 januari 2012 14:10 schreef Gokhan03 het volgende:
"Is je auto nou alweer kapot? Hij zit elke keer weer in de garage"
Domme kut, jaarlijkse APK moet iedereen ondergaan
Als je niet weet waar je dingen halen moet is alles duur. En in verhouding ? Wie bepaalt of iets in verhouding is ?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:09 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Inmiddels. Al zijn de kosten zonder dat je precies weet waar je het halen moet (leek) en laten doen, nog steeds niet in verhouding met de waarde van een gemiddelde Citroen uit die tijd. Of hij moet in concoursstaat zijn. Maar dan koop je er nog steeds in waarde geen Fiat 500 voor. 2e hands.
Lekker makkelijk lullenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je dingen halen moet is alles duur. En in verhouding ? Wie bepaalt of iets in verhouding is ?
Jij ook, jij komt plotseling met 'vroeger' aanzetten.quote:
Ja hoi.quote:anyway, ik vind 50 wel een 3e versnelling waard. de auto is een stuk responsiever indien nodig, remt beter af op de motor. dat soort dingen.
Is dat niet zo dan? Tenminste, op de langere termijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 03:22 schreef Faxie het volgende:
Wankelmotoren kosten veel aan onderhoud, en zo nog een paar
Hoi,quote:Op zaterdag 7 januari 2012 08:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja hoi.
Zet hem dan in zn 2 zou ik zeggen.
Doei!
Thnx, maar niet te serieus hè? ik zat vosss een beetje te klierenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
Net als "80 in zn 5"quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach nog een leuke. Iemand vroeg mij bij hoeveel toeren ik schakelde normaal. Ik zeg meestal tussen de 3500 en 4000 toeren, maargoed dat ligt er ook aan in welke auto en mijn bui. Hij helemaal verbaast: "Maar dat is toch helemaal niet zuinig?!".
Ik rijd in de auto van mijn ouders zuiniger dan mijn vader, ik rijd overal vlot door en hij het tegenover gestelde. Gewoon veel uit laten rollen als het kan, dat scheelt pas (ook voor je remmen). Doe ik in mijn eigen auto's ook.
Doet me denken aan dit:quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:13 schreef valek het volgende:
Ik hoorde gisteren een verhaal van mijn collega. Bij het bedrijf waar hij eerst werkt was een man die altijd sterke verhalen vertelde en het zelf ook nog geloofde. Hij reed een keer langs een akker waar een tractor vast zat in de modder. Hij heeft met zijn auto die tractor uit de modder getrokken.
ik heb het bij verschillende auto's getest, maar 50 / 60 in zijn 5 is altijd zuiniger dan in zijn 3.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
Heb jij geen manometer in je schoen dan?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef jitzzzze het volgende:
Maar hoe zit het nou met bandenspanning? Kan je die controleren door een trap tegen het wiel te geven?
Hoi!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:
[..]
Hoi,
mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.
tjeetje, wat een keuzes allemaal![]()
Groetjes!
Nee, alleen in mijn oorquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb jij geen manometer in je schoen dan?
Dat van die oliepomp en smering schijnt volgens onze monteur onzin te zijn. Volgens hem maakt het ook geen bal uit of je de auto 's morgens 10 minuten laat draaien. Volgens sommigen schijnt het blok dan ook minder te smeren. Hij wist mij te vertellen dat dat vooral een probleem was van oude motorblokken, maar dat het met moderne blokken geen bal meer uitmaakt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel simpel verhaal: Je auto levert bij weinig toeren weinig kracht maar moet wel de hele auto voortduwen. De belasting is dus hoger dan wanneer je in het werkgebied van je toerenbereik zit.
Aangezien je oliepomp ook maar op halve toeren draait heb je minder smering dan bij het normale werkgebied van je toerenbereik. Hoge belasting en minder smering is meer slijtage.
eerst warm rijden voor volle belasting. telt nog wel volgens mijn instructieboekje.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat van die oliepomp en smering schijnt volgens onze monteur onzin te zijn. Volgens hem maakt het ook geen bal uit of je de auto 's morgens 10 minuten laat draaien. Volgens sommigen schijnt het blok dan ook minder te smeren. Hij wist mij te vertellen dat dat vooral een probleem was van oude motorblokken, maar dat het met moderne blokken geen bal meer uitmaakt.
Tuurlijk, maar dat is iets anders.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
eerst warm rijden voor volle belasting. telt nog wel volgens mijn instructieboekje.
Dit. Loerend op het metertje en op het moment dat de 90 wordt aangetikt vol op het gas.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:37 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dit. Loerend op het metertje en op het moment dat de 90 wordt aangetikt vol op het gas.
goeie vraag. vroeger had je dat volgens mij nog wel eens?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
Koelvloeistof is voor gewone mensen belangrijker, als dat te warm wordt dan heb je een probleem. Plus dat je dan nóg een metertje hebt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
Jep, volgens mij pa zit een olietemperatuurmeter er vroeger (bijna) standaard in en kwam een koelvloeistoftemperatuurmeter zo goed als nooit voor. Doe mij maar beiden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
goeie vraag. vroeger had je dat volgens mij nog wel eens?
Olie doet er drie tot vier keer langer over om op te warmen dan water. Lijkt een meter mij geen overbodige luxe, verder houd ik van metertjes, geven toch een soort van veiligheidsgevoel. De water- en olietemperatuurmeter zouden evt. ook wel gecombineerd kunnen worden in één meter.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:52 schreef Gokhan03 het volgende:
Voor een normaal rijgedrag in het verkeer heb je geen olietempmeter nodig. Je gaat niet constant op volle toeren rijden want daarvoor heb je de versnellingen voor.
Ik denk dat de kvstempmeter er is omdat deze het snelst opwarmt en je snel kan zien als je motor overhit raakt.
Zelfs als hij op 90 graden zou staan betekent niet dat je olie ook 90 graden is
Maar dat terzijde, tegenwoordig heb je auto's waar ook geen kvstempmeter op zit.
Dat snap ik. Een tijd terug reed ik in een honda uit rond 2005 en die had geen temp meterquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:55 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Olie doet er drie tot vier keer langer over om op te warmen dan water. Lijkt een meter mij geen overbodige luxe, verder houd ik van metertjes, geven toch een soort van veiligheidsgevoel. De water- en olietemperatuurmeter zouden evt. ook wel gecombineerd kunnen worden in één meter.
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Koelvloeistof is voor gewone mensen belangrijker, als dat te warm wordt dan heb je een probleem. Plus dat je dan nóg een metertje hebt.
Veel auto's zijn tegenwoordig zo stil dat je het motorgeluid zo goed als niet meer hoort of als je harde muziek draait. Doe mij maar gewoon metertjes.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:
[..]
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.
Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
ze willen ook niet dat je zelf lampjes vervangt. liever naar de garage, daarom zijn de lampjes tegenwoordig vaak onmogelijk om snel te vervangen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:
[..]
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.
Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
As je er goed mee omgaat gaan ze tegenwoordig best lang mee. Regulier onderhoud is een lachertje.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? Tenminste, op de langere termijn.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:07 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Veel auto's zijn tegenwoordig zo stil dat je het motorgeluid zo goed als niet meer hoort of als je harde muziek draait. Doe mij maar gewoon metertjes.
Regulier onderhoud is bij alle auto's vaak het sleutelwoord.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Faxie het volgende:
[..]
As je er goed mee omgaat gaan ze tegenwoordig best lang mee. Regulier onderhoud is een lachertje.
Dat voel je al na 2 seconden of je in de goeie versnelling zit.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens.
Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens.
Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:19 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
Wat is nu het broodje aap?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:24 schreef CafeRoker het volgende:
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'
BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardigquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.quote:
ik heb het bij twee verschillende verzekeraars nagevraagd en bevestigd gekregen. Een van de twee was zelfs schriftelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
Dat wilde ik ook typen, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. No way dat die gaan uitkeren voor een niet apk gekeurde auto. Ik kan het mij gewoon bijna niet voorstellen, maar wat niet kan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
B.u.l.l.s.h.i.t.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:53 schreef RichardHammond het volgende:
Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
B.u.l.l.s.h.i.t.
De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
zo 1 zoek ik dusquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:27 schreef silenthill het volgende:
@T42
Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard.
KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid.
Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen.
ik heb een auto die maar 2 versnellingen heeftquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:
[..]
Hoi,
mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.
tjeetje, wat een keuzes allemaal![]()
Groetjes!
dat doe je in de racerijquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
sinds de jaren 50 zetten ze in veel auto's streepjes in de km teller. die geven de maximale snelheid aan + voor welke versnellingquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:
[..]
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.
Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkooptquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:28 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
na een brug als ze naar beneden rijdenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
Of als ze er van af donderenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:39 schreef T42 het volgende:
[..]
na een brug als ze naar beneden rijden
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt![]()
Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u, maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10
Een cardan vervangen heb ik nog niet gehoord, lijkt me wel een hoop werk om elk jaar te doen, maargoed, het zou kunnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Je hebt BE nodig wanneer het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger meer is dan het leeg gewicht van de auto. En een aanhanger zonder eigen kenteken mag je rijbewijstechnisch altijd trekken. Je moet dan alleen nog even kijken of de auto het mag trekken ...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
Even een cardan vervangen??quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
Geloof me, als er één beroepsgroep goed is in sterke verhalen dan zijn het wel de chauffeurs.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardig
*zucht*quote:Op zondag 8 januari 2012 10:41 schreef Ridocar het volgende:
Het is trouwens niet ijken. Ijken gebeurt alleen bij het NMI. Tacho's worden bijgesteld. Het mag geen 'ijken' heten, anders zou een schijf van een vrachtauto net zoveel waarde hebben als de apparatuur die de politie heeft. Politieauto's en flitsapparatuur worden namelijk wel door het NMI geijkt
Heb je al gezocht op Google voordat je iets af doet als onzin? Je verkondigd jouw eigen mening met enige stelligheid, beetje jammer dat je het bij het verkeerde einde hebt. En 7000 euro zegt natuurlijk niks, mits je het door een dergelijke investering weer makkelijk terug verdiend.quote:Op zondag 8 januari 2012 08:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Even een cardan vervangen??Heb je enig idee wat een werk dat is? Dan moet je sowieso een cardan à pakweg 5000~7000 euro het hele jaar op voorraad houden en een beetje monteur is er zo 2 uur mee bezig + nog een liter of 10 nieuwe olie elk jaar.
Nee, ik denk dat jouw reply prima in dit topic past.
quote:Ik heb een broer die al wat jaren vrachtwagenchauffeur is. Vroeger werden bij bloemenrijders en groenten en fruit rijders nog wel eens de cardan vervangen door een "buscardan". Dan liep zo'n ding inderdaad 160 onbeladen en 130 - 140 beladen en dan kwam de naald buiten de kaart van de tachograaf.
quote:Kortom: een standaard truck heeft een topsnelheid die doorgaans beperkt wordt door het toerental. Vroeger werd voor bloemenrijders onder de bakwagen een buscardan gezet zodat de chauffeur met een dikke boerentiet met geld voor de boetes in recordtijd even naar Spanje heen en weer kon scheuren.
Een buscardan ingezet bedoelen ze affabriek mee, zodat hij harder kan lopen als je de zekering van de begrenzer trekt. Niet bij voor en na het ijken even een cardan wisselen.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:41 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Heb je al gezocht op Google voordat je iets af doet als onzin? Je verkondigd jouw eigen mening met enige stelligheid, beetje jammer dat je het bij het verkeerde einde hebt. En 7000 euro zegt natuurlijk niks, mits je het door een dergelijke investering weer makkelijk terug verdiend.
[..]
[..]
Bron
Meer resultaten.
cardanas vervangen is zinloos.waarschijnlijk wordt bedoelt het vervangen van het differentieel, Door de tandwielverhouding te wijzigen gaat hij idd wel harder lopen, ook als je wielen/banden met een grotere diameter -bandomtrek- monteerd loopt hij ook iets harder bij gelijkblijvend motortoerentalquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Een cardan is nog geen cardanas. Een ander woord voor differentieel is cardanklok (in de volksmond cardan) en dat bedoelt hij ook.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:54 schreef sijs het volgende:
[..]
cardanas vervangen is zinloos.waarschijnlijk wordt bedoelt het vervangen van het differentieel, Door de tandwielverhouding te wijzigen gaat hij idd wel harder lopen, ook als je wielen/banden met een grotere diameter -bandomtrek- monteerd loopt hij ook iets harder bij gelijkblijvend motortoerental
voor beide geldt wel dat hij dan wel langzamer op snelheid komt
het hardnekkige broodje aap dat daarom priussen slecht zijn voor het milieu. zo'n piepklein benzinemotortje maximaal uitleven.. natuurlijk is dat onzuinig.quote:
Indd, bij de witte pomp zie ik gewoon tankauto's van texaco, dus dan zal de brandstof ook wel goed zijnquote:Op zondag 8 januari 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow en die speciale benzineuitvoeringen dat die iets uitmaken voor je motor. ook broodje aap.
Qua octaangehaalte wel.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow en die speciale benzineuitvoeringen dat die iets uitmaken voor je motor. ook broodje aap.
Ik dacht dat bij diesels het enige nadeel is dat ze nog niet weten wat het fijnstof gaat doen of wat het veroorzaakt, maar dat wanneer je dat wegcijfert diesel minder vervuilend is dan benzine.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef powerflux het volgende:
[..]
het hardnekkige broodje aap dat daarom priussen slecht zijn voor het milieu. zo'n piepklein benzinemotortje maximaal uitleven.. natuurlijk is dat onzuinig.je moet er mee leren rijden en dan zijn ze echt echt zuinig. en ja, diesels kunnen net zo zuinig zijn, maar die zijn per km vervuilender - en dat (milieubewustheid) was ook een van de dingen die relevant zijn bij de prius.
Jep, zelfde ervaring hier. Shell rijdt bij ons zuiniger dan van de onbemande pomp en diesel uit Luxemburg. Volgens veel mensen gelul, maar keer op keer blijkt bij ons weer dat er wel degelijk wel verschil in zit.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En verbruik toch ook wel; althans, dat vind ik.
Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij diesels het enige nadeel is dat ze nog niet weten wat het fijnstof gaat doen of wat het veroorzaakt, maar dat wanneer je dat wegcijfert diesel minder vervuilend is dan benzine.
[..]
Jep, zelfde ervaring hier. Shell rijdt bij ons zuiniger dan van de onbemande pomp en diesel uit Luxemburg. Volgens veel mensen gelul, maar keer op keer blijkt bij ons weer dat er wel degelijk wel verschil in zit.
Octaangetal.quote:
bij kvw hebben ze geloof ik eens onderzocht hoe en wat. het is dezelfde benzine, maar op 1 volle tankauto gooien ze er dan 1 liter van een goedje bij wat het verschil zou moeten maken. zoiets.quote:
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk.
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bij kvw hebben ze geloof ik eens onderzocht hoe en wat. het is dezelfde benzine, maar op 1 volle tankauto gooien ze er dan 1 liter van een goedje bij wat het verschil zou moeten maken. zoiets.
gewoon marketing.
Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol doorquote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes.
[..]
Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol door
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoen
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak.
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken.
Dat is mijn ervaring. Leuk dat de onderzoeken anders beweren, maar mijn ervaring is dat B-merken benzine resulteren in een hoger verbruik.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
als je het gaat bijhouden en weet dat je duurder tankt dan kan je daardoor ook bewuster omgaan met rijden. zo indirect zou het kunnen helpen.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:55 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil.
Ik merk zelfs het verschil met een spartamet....
Technisch gezien hebben ze wel gelijk.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:41 schreef Gokhan03 het volgende:
"Mijn auto heeft 0% uitstoot"
In before de fotos van de gebieden waar dat accu zuur vandaan wordt gehaald.
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Technisch gezien hebben ze wel gelijk.
je kunt ze ook in elektrische ombouwen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef silenthill het volgende:
@ ZwartmetSuiker
Herkenbaar, ik heb zelf ook een oldtimer. Wat zeldzamer model.
Als ik dan mensen uitleg dat ik hem niet alleen door de apk sleep ieder jaar, maar veelal ook preventief onderhoud doe en dat ie 1 op 9 a 10 km rijd ( 600 kilo 1 liter blok )
"Maar je betaald toch geen belasting?"![]()
Nee, maar ik laat er wel 3 a 4 keer per jaar van alles aan laten vervangen.
heb er een andere niet oldtimer als daily erbij voor woonwerk.
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem.
Hoe zou Koos hierover nadenken?quote:Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
Rijdende bommen? Geen probleem joh.quote:
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!quote:Op maandag 9 januari 2012 09:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Rijdende bommen? Geen probleem joh.
Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen.
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad.
Nog een leuke die je op verjaardagen hoort:
"De Marechaussee mag jou toch niet bekeuren.".
Jij leest de Donald Duckquote:Op maandag 9 januari 2012 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak.Vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Al zal het zelf maken van brandstof ook wel verboden worden.
Dat ook uiteraard. Vrijwel alles in de bovenste helft van Nederland komt bij de BP terminal in Amsterdam vandaan. Vanwege transportkosten.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd.
Coca Cola en Fanta zijn toch ook niet hetzelfde omdat ze uit dezelfde fabriek komen?
Ja en da's een leukequote:Op maandag 9 januari 2012 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!!
en bij brand gaat de tank afblazenquote:Op maandag 9 januari 2012 10:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja en da's een leukemijn opa deed vroeger LPG inbouwen. Op een gegeven moment was er een auto met LPG-tank compleet afgebrand. Resultaat; een uitgebrand wrak met intacte LPG-tank. Die dingen kunnen echt wel wat hebben. Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
Zou best kunnen; geen idee.quote:Daarbij; mocht er een lek komen dan ontsnapt het gas gewoon zonder explosiegevaar te veroorzaken.
Had ie alsnog moeten betalen voor de LPG?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook.
Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik meteen mijn auto startte en in zijn achteruit gooide. Gelukkig was het leeg achter me want ik keek ook niet.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Had ie alsnog moeten betalen voor de LPG?
Gasklok?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou best kunnen; geen idee.
Ik weet wel nog een aantal jaren geleden toen ik een Audi 80 had die op gas liep en toen ik van benzine overschakelde naar gas dat ineens de gehele inhoud van de gastank door het ventilatierooster aan de bijrijderskant naar binnen spoot dat ik als de sodemieter die sigaret uit het raam flikkerde![]()
!
Bleek achteraf iets met de gasklok te zijn geloof ik. Was wel ff schrikken
Yep. maar ook LPG heeft zuurstof nodig om te fikken... en als je meng verhouding verkeerd is zal het ook niets zoveel doen..quote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan schrik je je inderdaad ook echt kapot, of het nou brandbaar is of niet
dat is dus een BROODJEAAP!quote:Op maandag 9 januari 2012 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook.
Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht.
Zoals ik het lees, kwam er iemand met een losse tank en wilde hij die bij de pomp vullen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Wat voor losse tank?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, kwam er iemand met een losse tank en wilde hij die bij de pomp vullen.
en toch heb ik al verschillende keren gezien dat mensen knutselen met spinnen en stokken om die knop maar niet te hoeven indrukkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is dus een BROODJEAAP!
LPG tanken gaat alleen bij indrukken knop. Niet handje op knop, geen druk in de slang, geen LPG
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Hebben die dan dezelfde aansluiting?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Was geen auto lpg tank maar een grote losse tank:)
Zoals wat. Bij de Shell in Den Haag werd hij gelijk uitgezet als iemand iets verkeerds deedquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:06 schreef densmee het volgende:
[..]
en toch heb ik al verschillende keren gezien dat mensen knutselen met spinnen en stokken om die knop maar niet te hoeven indrukken
Njet, in een propaan- of butaanfles kun je ook LPG gooien, als je maar de goede vulnippel hebtquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is dus een BROODJEAAP!
LPG tanken gaat alleen bij indrukken knop. Niet handje op knop, geen druk in de slang, geen LPG
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Op die manier zou het eventueel kunnenquote:Op woensdag 11 januari 2012 07:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Njet, in een propaan- of butaanfles kun je ook LPG gooien, als je maar de goede vulnippel hebt![]()
Blijkbaar brak bij hem zijn (waarschijnlijk zelf gelaste) nippel, en dan komt het restje gas nog uit de slang, en de rest dus uit de fles, tot je hem dichtdraait
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:10 schreef Estolan het volgende:
[..]
Op die manier zou het eventueel kunnen
Maar
A. Dan let er op dat tankstation niemand op, dit mag namelijk niet
B. dan knalt de slang er af, maar de druk erin is zo weg, dus een rondslingerende slang lijkt mij dan ook overdreven
of nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.
B: klopt ook, zwaar spuitende gasslangen is een beetje over the top idd, het lijkt me logisch dat je meteen die knop loslaat
Nu je dat zegt, hij kwam ook met een serviceauto en vulde de gasfles terwijl hij alleen de deuren open had, zonder dat hij de fles naar buiten sjouwde.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.
B: klopt ook, zwaar spuitende gasslangen is een beetje over the top idd, het lijkt me logisch dat je meteen die knop loslaat
Zo n fles koop je eenmaal en kan je wisselen voor een volle zonder dat je hoeft te vullen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:14 schreef CafeRoker het volgende:
Is dat gepruts met butaanflessen nu ook de reden dat er overal van die flessenvul bordjes hangen? Ofwel, als iedereen officiele LPG flessen zou gebruiken (duur!) was er geen probleem?
het kan ook. water omzetten in waterstof en verbranden. of de andere manier: onder fucking hoge druk in een tank opslaan en dan die druk gebruiken. maar dan kom je echt niet ver..quote:
Even zonder dollen, dan zou je ook in feite kunnen rijden met je pis. Als je zonder brandstof zit dan pis je in je tank en vervolgens zou je weer door kunnen. Of heb ik het nou verkeerd?quote:
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:36 schreef junkiexp het volgende:
Leuk topic!
''Automaten zijn voor luie mensen en een handbak is ten alle tijde sneller''
Een diesel zonder turbo is idd traag als dikke strontquote:''Diesel zijn achterhaald en supertraag man, dat moet je echt niet gaan rijden''
Als je geen pingelsensor heb dan maakt het geen reet uit wat je tankt. Ik weet niet hoe het zit met de restjes of vuil maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik minder km's maak met dezelfde aantal liters vergeleken met de shell. Ik heb het dan over euro95. Tevens is de Shell meestal goedkoper dan de witte pompquote:''Bij de witte pompen moet je niet gaan tanken hoor, dat zijn de restjes die onderin de tankwagens van de A-merken zitten en dat zit vol met vuil
''
Nofi hoorquote:Zomaar een greep van wat ik wel eens heb gehoord
Het gaat over de huidige, nieuwe auto's.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.
Geen broodje aap dus.
[..]
Een diesel zonder turbo is idd traag als dikke stront
[..]
Als je geen pingelsensor heb dan maakt het geen reet uit wat je tankt. Ik weet niet hoe het zit met de restjes of vuil maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik minder km's maak met dezelfde aantal liters vergeleken met de shell. Ik heb het dan over euro95. Tevens is de Shell meestal goedkoper dan de witte pomp
[..]
Nofi hoor
Qua schakeltijden kan je van een moderne automaat nooit winnen. Qua acceleratietijden is het afhankelijk van hoeveel extra gewicht de automaat toevoegt, waardoor je mogelijk toch kan winnen op de 0-100 met je handbak.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.
Geen broodje aap dus.
Ik heb hier nog een MK7 Escort staan met een automaatbak. 1800 blok. Ik ben al weg als jij nog naar je pook zoekt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies.
Geen broodje aap dus.
[..]
Een diesel zonder turbo is idd traag als dikke stront
[..]
Als je geen pingelsensor heb dan maakt het geen reet uit wat je tankt. Ik weet niet hoe het zit met de restjes of vuil maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik minder km's maak met dezelfde aantal liters vergeleken met de shell. Ik heb het dan over euro95. Tevens is de Shell meestal goedkoper dan de witte pomp
[..]
Nofi hoor
Heheh hoeveel traps? Meer info aubquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een MK7 Escort staan met een automaatbak. 1800 blok. Ik ben al weg als jij nog naar je pook zoekt.
Que? Volgens mij zijn er maar 5 edities geweest. Welk jaar bedoel je?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een MK7 Escort staan met een automaatbak. 1800 blok. Ik ben al weg als jij nog naar je pook zoekt.
[edit]quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Que? Volgens mij zijn er maar 5 edities geweest. Welk jaar bedoel je?
En daarbij is een Escort met een 1.8 voor zover ik weet nooit met een automaat geleverd.
Mijn GTi uit 2005 met DSG trekt sneller op dan de handbak (0-100). Niet veel, maar het scheelt wel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:50 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Qua schakeltijden kan je van een moderne automaat nooit winnen. Qua acceleratietijden is het afhankelijk van hoeveel extra gewicht de automaat toevoegt, waardoor je mogelijk toch kan winnen op de 0-100 met je handbak.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:58 schreef classpc het volgende:
[..]
[edit]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort#Escort_.2795_.28Mk7.29
Vandaar dat hij eerder weg is dan mijn autoquote:De Ford Escort was in 2010 de meeste gestolen personenauto van Nederland.[1]
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
[..]
Vandaar dat hij eerder weg is dan mijn auto
Ah, ik had als Mk3 als Mk1 genomen. Nooit meer gedacht aan de heel oudjes.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:58 schreef classpc het volgende:
[..]
[edit]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort#Escort_.2795_.28Mk7.29
Vandaar ook 'mogelijk', aangezien je veel types automaten hebtquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn GTi uit 2005 met DSG trekt sneller op dan de handbak (0-100). Niet veel, maar het scheelt wel.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:41 schreef Fiorano het volgende:
DSG etc is natuurlijk geen echte automaat. Dat zijn automatische Handbakken...
Dat komt toch op hetzelfde neer?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bedoeld natuurlijk een gerobotiseerde handbak. Maar dan is het gewoon per definitie een automaat...
Nee, een automatische handbak wil zeggen dat je niets handmatig kunt doen. Een gerobotiseerde handbak kun je automatisch laten schakelen, maar ook handmatig bedienen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat komt toch op hetzelfde neer?
Dus jij wil zeggen dat een automaat maar 1 versnelling heeft?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, een automatische handbak wil zeggen dat je niets handmatig kunt doen. Een gerobotiseerde handbak kun je automatisch laten schakelen, maar ook handmatig bedienen.
Nee, maar daar kun je verder weinig aan handmatig bedienen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:10 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat een automaat maar 1 versnelling heeft?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
[..]
Vandaar dat hij eerder weg is dan mijn auto
Een soort Mythbusters maar dan op fok in topic vorm !quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind dit trouwens een goed topic.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:15 schreef blup het volgende:
Handbakken
- Handbak
- Sequentiële versnellingsbak (wel handschakelen niet ontkoppelen)
Halfautomaat
- Hydraulische versnellingsbak (de ouderwetse automaat)
- Dubbelekoppelingversnellingsbak (DSG)
Automatische versnellingsbak
Tiptronic (automatische handbak versnellingsbak)
Continu variabele transmissie (CVT)
een automaat zal altijd trager zijn dan een optimaal geschakelde handbak in verder status quo omstandigheden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:36 schreef junkiexp het volgende:
Leuk topic!
''Automaten zijn voor luie mensen en een handbak is ten alle tijde sneller''
''Diesel zijn achterhaald en supertraag man, dat moet je echt niet gaan rijden''
''Bij de witte pompen moet je niet gaan tanken hoor, dat zijn de restjes die onderin de tankwagens van de A-merken zitten en dat zit vol met vuil
''
Zomaar een greep van wat ik wel eens heb gehoord
Edit, het gaat dan over huidige, nieuwe auto's he!
Nee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een automaat zal altijd trager zijn dan een optimaal geschakelde handbak in verder status quo omstandigheden.
Vroeger wel, nu niet meer.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een automaat zal altijd trager zijn dan een optimaal geschakelde handbak in verder status quo omstandigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |