Even een cardan vervangen??quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
Geloof me, als er één beroepsgroep goed is in sterke verhalen dan zijn het wel de chauffeurs.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardig
*zucht*quote:Op zondag 8 januari 2012 10:41 schreef Ridocar het volgende:
Het is trouwens niet ijken. Ijken gebeurt alleen bij het NMI. Tacho's worden bijgesteld. Het mag geen 'ijken' heten, anders zou een schijf van een vrachtauto net zoveel waarde hebben als de apparatuur die de politie heeft. Politieauto's en flitsapparatuur worden namelijk wel door het NMI geijkt
Heb je al gezocht op Google voordat je iets af doet als onzin? Je verkondigd jouw eigen mening met enige stelligheid, beetje jammer dat je het bij het verkeerde einde hebt. En 7000 euro zegt natuurlijk niks, mits je het door een dergelijke investering weer makkelijk terug verdiend.quote:Op zondag 8 januari 2012 08:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Even een cardan vervangen??Heb je enig idee wat een werk dat is? Dan moet je sowieso een cardan à pakweg 5000~7000 euro het hele jaar op voorraad houden en een beetje monteur is er zo 2 uur mee bezig + nog een liter of 10 nieuwe olie elk jaar.
Nee, ik denk dat jouw reply prima in dit topic past.
quote:Ik heb een broer die al wat jaren vrachtwagenchauffeur is. Vroeger werden bij bloemenrijders en groenten en fruit rijders nog wel eens de cardan vervangen door een "buscardan". Dan liep zo'n ding inderdaad 160 onbeladen en 130 - 140 beladen en dan kwam de naald buiten de kaart van de tachograaf.
quote:Kortom: een standaard truck heeft een topsnelheid die doorgaans beperkt wordt door het toerental. Vroeger werd voor bloemenrijders onder de bakwagen een buscardan gezet zodat de chauffeur met een dikke boerentiet met geld voor de boetes in recordtijd even naar Spanje heen en weer kon scheuren.
Een buscardan ingezet bedoelen ze affabriek mee, zodat hij harder kan lopen als je de zekering van de begrenzer trekt. Niet bij voor en na het ijken even een cardan wisselen.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:41 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Heb je al gezocht op Google voordat je iets af doet als onzin? Je verkondigd jouw eigen mening met enige stelligheid, beetje jammer dat je het bij het verkeerde einde hebt. En 7000 euro zegt natuurlijk niks, mits je het door een dergelijke investering weer makkelijk terug verdiend.
[..]
[..]
Bron
Meer resultaten.
cardanas vervangen is zinloos.waarschijnlijk wordt bedoelt het vervangen van het differentieel, Door de tandwielverhouding te wijzigen gaat hij idd wel harder lopen, ook als je wielen/banden met een grotere diameter -bandomtrek- monteerd loopt hij ook iets harder bij gelijkblijvend motortoerentalquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Een cardan is nog geen cardanas. Een ander woord voor differentieel is cardanklok (in de volksmond cardan) en dat bedoelt hij ook.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:54 schreef sijs het volgende:
[..]
cardanas vervangen is zinloos.waarschijnlijk wordt bedoelt het vervangen van het differentieel, Door de tandwielverhouding te wijzigen gaat hij idd wel harder lopen, ook als je wielen/banden met een grotere diameter -bandomtrek- monteerd loopt hij ook iets harder bij gelijkblijvend motortoerental
voor beide geldt wel dat hij dan wel langzamer op snelheid komt
het hardnekkige broodje aap dat daarom priussen slecht zijn voor het milieu. zo'n piepklein benzinemotortje maximaal uitleven.. natuurlijk is dat onzuinig.quote:
Indd, bij de witte pomp zie ik gewoon tankauto's van texaco, dus dan zal de brandstof ook wel goed zijnquote:Op zondag 8 januari 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow en die speciale benzineuitvoeringen dat die iets uitmaken voor je motor. ook broodje aap.
Qua octaangehaalte wel.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow en die speciale benzineuitvoeringen dat die iets uitmaken voor je motor. ook broodje aap.
Ik dacht dat bij diesels het enige nadeel is dat ze nog niet weten wat het fijnstof gaat doen of wat het veroorzaakt, maar dat wanneer je dat wegcijfert diesel minder vervuilend is dan benzine.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef powerflux het volgende:
[..]
het hardnekkige broodje aap dat daarom priussen slecht zijn voor het milieu. zo'n piepklein benzinemotortje maximaal uitleven.. natuurlijk is dat onzuinig.je moet er mee leren rijden en dan zijn ze echt echt zuinig. en ja, diesels kunnen net zo zuinig zijn, maar die zijn per km vervuilender - en dat (milieubewustheid) was ook een van de dingen die relevant zijn bij de prius.
Jep, zelfde ervaring hier. Shell rijdt bij ons zuiniger dan van de onbemande pomp en diesel uit Luxemburg. Volgens veel mensen gelul, maar keer op keer blijkt bij ons weer dat er wel degelijk wel verschil in zit.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En verbruik toch ook wel; althans, dat vind ik.
Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij diesels het enige nadeel is dat ze nog niet weten wat het fijnstof gaat doen of wat het veroorzaakt, maar dat wanneer je dat wegcijfert diesel minder vervuilend is dan benzine.
[..]
Jep, zelfde ervaring hier. Shell rijdt bij ons zuiniger dan van de onbemande pomp en diesel uit Luxemburg. Volgens veel mensen gelul, maar keer op keer blijkt bij ons weer dat er wel degelijk wel verschil in zit.
Octaangetal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |