Het is statische verlichting, het draait niet mee met het sturen. Het lampje gaat alleen branden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het zal wel nut hebben. Citroën had het een halve eeuw (ofzo) terug ook al uitegvonden en die stopte zeker toen geen overbodige rommel in auto's (her en der een sierstrip uitgezonderd).
Volgens mij zie je het niet eens meer buitenaf als je het grootlicht aanzet, ik bedoel het is een vrij zwak lampje. Leuke feature, maar in mijn ogen ook niet meer dan dat.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik rijd wel eens met een auto met dat systeem. Je hebt er opzich wel plezier van op donkere kleine weggetjes bij nacht. Dan zie je toch altijd nèt wat meer als je een bocht instuurt. In de stad of op wegen met straatverlichting voegt het niets toe, je ziet het verschil niet eens.
Mistlampen schijnen over de grond over een breed bereik, het zijn eigenlijk lage breedstralers. Als de linkse gaat branden bij het insturen van een linkse bocht dan zie je daadwerkelijk wel meer in die hoek. Grootlicht schijnt op korte afstand niet echt over de grond, dat is meer voor ver weg kijken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:39 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het is statische verlichting, het draait niet mee met het sturen. Het lampje gaat alleen branden.
[..]
Volgens mij zie je het niet eens meer buitenaf als je het grootlicht aanzet, ik bedoel het is een vrij zwak lampje. Leuke feature, maar in mijn ogen ook niet meer dan dat.
Klopt. Ik vind het idee alleen hetzelfdequote:Op woensdag 18 januari 2012 21:39 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het is statische verlichting, het draait niet mee met het sturen. Het lampje gaat alleen branden.
Ik zal er eens opletten 's avonds.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mistlampen schijnen over de grond over een breed bereik, het zijn eigenlijk lage breedstralers. Als de linkse gaat branden bij het insturen van een linkse bocht dan zie je daadwerkelijk wel meer in die hoek. Grootlicht schijnt op korte afstand niet echt over de grond, dat is meer voor ver weg kijken.
Het helpt dus wel iets, maar het is marginaal. Ik zou het niet kopen al ¤1000 euro optie zeg maar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |