Ik vraag me af of die dan ook altijd buiten gestaan hebben of dat die gewoon hun hele leven in de garage gestaan hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:29 schreef JDude het volgende:
[..]
In het ANWB-sufferdje van deze maand staat een artikel over een paar auto's met een hoge kilometerstand. Een Opel Corsa met ongeveer 550K, een Mazda 323 met ongeveer 650K en een oude Mercedes met bijna 1 miljoen.
Vuil wordt wel door het filter tegen gehouden, maar lucht niet. Er komt dus lucht in de pomp en dat smeert (in tegenstelling tot diesel) zo slecht.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:17 schreef Biogarde het volgende:
Klopt het wel dat de brandstofpomp in bijna alle gevallen naar de tyfus gaat wanneer je de tank van een diesel helemaal leeg rijdt?
Die hoorde ik in m'n jeugd al.
auto's zijn veel zwaarder en groter geworden afgelopen 20 jaar. we gaan steeds meer naar amerikaanse standaarden. beetje goeie oliecrisis en dat verandert wel weer.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
Getuige dit topic:
Wanneer weer kleine hele snelle auto's? Pocket Rockets
Mijn auto is echt supersnel hoor...
En het verhaal, dat moderne zwaardere auto's ondanks hun vermogen langzamer zijn dan hun voorgangers.
Ze worden toch ook steeds zuiniger? Mijn 200 PK wagen verbruikt een stuk minder dan de 112 PK GTi uit de Mk1.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
auto's zijn veel zwaarder en groter geworden afgelopen 20 jaar. we gaan steeds meer naar amerikaanse standaarden. beetje goeie oliecrisis en dat verandert wel weer.
het zal best iets zuiniger zijn geworden. denk dat je met een courante 200pk luxewagen niet veel beter dan 1:13 rijdt in het dagelijks verkeer als je een benzine hebt? los daarvan is kleiner ook nu nog steeds zuiniger dan een grotere. dus als de nood echt aan de man komt dan gaan mensen liever een kleinere wagen rijden. logisch wel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze worden toch ook steeds zuiniger? Mijn 200 PK wagen verbruikt een stuk minder dan de 112 PK GTi uit de Mk1.
rubber met een ijzerdraadjequote:Op woensdag 11 januari 2012 17:32 schreef strontboer het volgende:
Dat touwtje dat op de grond hangt achter de auto is voor mensen die wagenziek zijn.
neej dat is bij opel zo! daar is hij al aan het roesten in de showroom...quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
niets roest harder dan mercedes van de nieuwere auto's heb ik gehoord. broodje aap? geen idee
een fietsquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
je zou eens een enorme dimmer in je meterkast moetten zetten dan gaat er nooit meer iets stuk in huis!quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. En dat telt ook voor voor niet auto-fabrikanten...
Als er niets stuk gaat, kunnen ze niets nieuws verkopen.
vroeger had je aan 34pk genoeg! met techniek van nu zou je dan 1:100 moetten kunnen..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze worden toch ook steeds zuiniger? Mijn 200 PK wagen verbruikt een stuk minder dan de 112 PK GTi uit de Mk1.
heb een kever staan die ruim 5ton op heeft zittenquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:48 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die dan ook altijd buiten gestaan hebben of dat die gewoon hun hele leven in de garage gestaan hebben.
Dat ligt er ook een beetje aan. Je hebt tegenwoordig ook van die kleine dieseltjes, maar die zijn amper zuiniger dan de oeroude 1.9 TDI van VAG.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het zal best iets zuiniger zijn geworden. denk dat je met een courante 200pk luxewagen niet veel beter dan 1:13 rijdt in het dagelijks verkeer als je een benzine hebt? los daarvan is kleiner ook nu nog steeds zuiniger dan een grotere. dus als de nood echt aan de man komt dan gaan mensen liever een kleinere wagen rijden. logisch wel.
Klopt, mijn neef heeft zo'n ding , die roest ook al. Oudere Peugeotjes zijn behoorlijk roestvrij.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Golf 4 zie ik wel eens met roest, altijd de achterspatborden.
Was mij ook al opgevallen. Wat is het nut van zo'n functie? Ik vind het persoonlijk maar weinig toevoegen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:06 schreef Gokhan03 het volgende:
Mijn eigen broodje PTAap wat ik laatst tegen een vriend zei:
"Al die nieuwe auto's hebben last van kapotte dagrijverlichting of mistlampen"
Bij de bushalte waar ik vaak sta viel het me op dat ik veel lease volkswagens zie en toevallig allemaal een "kapotte" mistlamp hebben. Bleek dat de richting waar ze in gaan dat die kant de dagrijverlichting aan gaat
quote:
Het zal wel nut hebben. Citroën had het een halve eeuw (ofzo) terug ook al uitegvonden en die stopte zeker toen geen overbodige rommel in auto's (her en der een sierstrip uitgezonderd).quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Was mij ook al opgevallen. Wat is het nut van zo'n functie? Ik vind het persoonlijk maar weinig toevoegen.
Dient dus alleen om gezien te worden door het overig verkeer en niet voor jezelf dus? Ik zag het niet als een voordeel voor de bestuurder.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het zal wel nut hebben. Citroën had het een halve eeuw (ofzo) terug ook al uitegvonden en die stopte zeker toen geen overbodige rommel in auto's (her en der een sierstrip uitgezonderd).
Ik rijd wel eens met een auto met dat systeem. Je hebt er opzich wel plezier van op donkere kleine weggetjes bij nacht. Dan zie je toch altijd nèt wat meer als je een bocht instuurt. In de stad of op wegen met straatverlichting voegt het niets toe, je ziet het verschil niet eens.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:30 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dient dus alleen om gezien te worden door het overig verkeer en niet voor jezelf dus? Ik zag het niet als een voordeel voor de bestuurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |