ok.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Handbak: 7,2 s
DSG: 6,9 s
En dan hebben we het over de GTi V met 200 PK...
Bij de versie met 240 PK, scheelt het zelfs 0,4 seconden in het voordeel van de DSG. (6,7 tegenover 6,3).quote:
In wat voor oude bakken rijd jij automaat dan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, maar daar kun je verder weinig aan handmatig bedienen.
Want die 2, 3, 4 enz bij de pook op zo een automaatbak, heeft weinig met de versnellingen te maken.
Ja inderdaad, dat is om de statische elektriciteit af te voerenquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:32 schreef strontboer het volgende:
Dat touwtje dat op de grond hangt achter de auto is voor mensen die wagenziek zijn.
Gewoon lezen is moeilijk he...quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:04 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In wat voor oude bakken rijd jij automaat dan?
Op de meeste moderne automaatbakken kun je gewoon schakelen hoor, heb je uberhaupt wel een idee hoe een automaat werkt?
Mijn 166 uit 2001 had zelfs al tiptronic.
niet echt een broodje aap dus, gewoon een feit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die mag meteen in dit topic erbij:
"Maar mijn auto uit 'insert oud jaar' had dat zelfs al."`
Alsof alle fabrikanten en uitvoeringen van auto's exact dezelfde opties hebben...
Yup, dus een auto uit 2011 heeft dat ook...quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:47 schreef powerflux het volgende:
[..]
niet echt een broodje aap dus, gewoon een feit.
*kijkt naar de ene uit '86 met CV en stoelverwarming, en de ander uit '79 met electrisch verstelbare spiegels.
ik schep daar graag mee op
niet eens allemaal, en da's de lolquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup, dus een auto uit 2011 heeft dat ook...
Ja. Dat probeer ik net ook te stellen. Junkiexp deed het voorkomen alsof elke auto vanaf 2001 uitgerust is met tiptronic.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:48 schreef powerflux het volgende:
[..]
niet eens allemaal, en da's de lol
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die mag meteen in dit topic erbij:
"Maar mijn auto uit 'insert oud jaar' had dat zelfs al."
Alsof alle fabrikanten en uitvoeringen van auto's exact dezelfde opties hebben...
Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat is om de statische elektriciteit af te voeren
Ik dacht Citroen DS.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
Dat vangt de bestuurder op zodra hij uitstapt en de deur aanraaktquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk?
Citroen DS had ze.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
en bij die auto's met zo een sliert was dat niet het geval?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat vangt de bestuurder op zodra hij uitstapt en de deur aanraakt
quote:
Klopt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Citroen DS had ze.
Leuk topic trouwens, deeltje 2
Wat ik begrepen heb uit docu's is dat het volgens veel mensen lastig was om in te schatten of de auto daadwerkelijk op je afreed of aan het 'keren' was.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:05 schreef vosss het volgende:
Die inderdaad. Waarom het daarna 50 jaar lang ofzo geen enkele auto gehad heeft is mij een compleet raadsel. Het is reuzehandig imo
Dat schijnt niet het geval te zijn. Het is geleidend rubber, die statische elektriciteit afvoert, zodat jij als uitstappende bestuurder geen schok(je) krijgt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:06 schreef vosss het volgende:
[..]
en bij die auto's met zo een sliert was dat niet het geval?
citroen DSquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Niet, volgens mij, je ziet ze idd bijna niet meer. Nu krijg je gewoon weer een tikkie als het dat soort weer isquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk?
Dat klopt gedeeltelijk. Als jij je tank leeg rijdt, dan komt alle troep op de bodem van je tank ook mee en vervolgens zitten je injecties verstopt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie"
Klopt dit of is dit ook een broodje aap?
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie"
Klopt dit of is dit ook een broodje aap?
Ik rijd mijn tank nooit leeg, en jij ook niet. Of loop je altijd de laatste (kilo)meters naar de pomp met een reserve kanister?quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:40 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat klopt gedeeltelijk. Als jij je tank leeg rijdt, dan komt alle troep op de bodem van je tank ook mee en vervolgens zitten je injecties verstopt.
Wat doe ik zelf, ik rij hem altijd leeg dan blijft er ook geen troep achterDie troep ontstaat als je je tank een lange tijd niet leegrijdt en wanneer je hem wel leegrijdt, dat alle troep meekomt.
Oepsiequote:Op donderdag 12 januari 2012 08:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen.
Leegrijden is dus niet goed nee.
Ik mag vanavond weer, op weg naar mijn werk; 90 pleuro, gaat weer 3 dagen meequote:Op donderdag 12 januari 2012 08:45 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Oepsie![]()
Kan ik zometeen eerst de staatskas gaan spekken![]()
Of zelfs 110 volgens de BC in de A4 diesel van mijn collega...quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen![]()
Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70
Hmm, volgens de BC bij mij 120quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen![]()
Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70
Verschilt per auto.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70
Even rustig aan vriend, ik probeer niemand belachelijk te maken, als dat wel zo over gekomen is dat hierbij mijn excusesquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon lezen is moeilijk he...
Ik zou eens alle reacties lezen voor degene die jij quote. Dan weet je ook over welke automaakbak dat ik het heb, zonder dat je iemand probeert belachelijk te maken...
Edit:
En buiten dat, dat jou oh zo geweldige faal een tiptronic had, wil niet zeggen dat meteen alle automaten vanaf 2001 dat hadden...
Zelfde illusie als rvs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:25 schreef CafeRoker het volgende:
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'.
Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip!
quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Even rustig aan vriend, ik probeer niemand belachelijk te maken, als dat wel zo over gekomen is dat hierbij mijn excuses.
Ik had het over de automaten waar naast de pook een 2, een 3 of 4 stond (of zo) en zonder +/-'gedeelte. Dat getal heeft niets met de trap/versnelling te maken waar de bak in staat.quote:Ik heb het teruggelezen maar ik kan er niet uit opmaken over welke bak jij het hebt, gewoon een automaat toch?
Kosten.quote:Dat is waar, zeker in de kleine bakkies zag je dat niet.
Maar in de middenklassers en luxere wagens die voorzien waren van een automaat zat dat toch bij een hoop modellen er standaard erop.
Waarom zouden ze het ook niet doen, dat zijn allemaal elektrische bakken dus wat extra schakelaars is relatief makkelijk te regelen
Bij oudere Benzen betekent het getal de versnelling die als hoogste aangehouden wordt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik had het over de automaten waar naast de pook een 2, een 3 of 4 stond (of zo) en zonder +/-'gedeelte. Dat getal heeft niets met de trap/versnelling te maken waar de bak in staat.
Ook als jij de pook in die alfa in de 4 zet (dus niet het +/-'gedeelte), dan heeft dat niets te maken met trap/versnelling waar die in staat. Dus dat blijft eigenlijk altijd overeind staan.
Water kan ook blijven hangen door de capillaire werking, al weet ik niet of een auto met filtergaas werkt. Bij mijn Metje los ik dat op door een klokje brandspiritus in het tankje te gooien. Brandspiritus zorgt ervoor dat het water zich met de benzine kan vermengen en dat het gewoon kan verbranden in de cilinder.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen.
Leegrijden is dus niet goed nee.
Yup. In de 4 zal die gewoon vanuit stilstand alle trappen nemen, maar niet hoger dan de 4 gaan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Bij oudere Benzen betekent het getal de versnelling die als hoogste aangehouden wordt.
Als je 2 kiest, dan zal de automaat niet voorbij de 2e trap komen en geforceerd hoog in de toeren blijven tot je in de begrenzer staat te ratelen.
Enige relatie is er dus wel, maar je zal doelen op het feit dat als je 4 kiest, dat de auto niet met de vierde trap zal beginnen?
Dat denk ik bij wel meer optiesquote:
Dat komt omdat BMW altijd speciaal is. Of die nou uit 2006, 1996 of 1986 of desnoods 1766 komt..quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:15 schreef blup het volgende:
Denken dat dat speciaal is. Mijn 5je uit 86 heeft dat zelfs..
moderne auto's HOEVEN niet te roesten maar blijkbaar vinden de autofabrikanten dat onwenselijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:25 schreef CafeRoker het volgende:
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'.
Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |