ok.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Handbak: 7,2 s
DSG: 6,9 s
En dan hebben we het over de GTi V met 200 PK...
Bij de versie met 240 PK, scheelt het zelfs 0,4 seconden in het voordeel van de DSG. (6,7 tegenover 6,3).quote:
In wat voor oude bakken rijd jij automaat dan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, maar daar kun je verder weinig aan handmatig bedienen.
Want die 2, 3, 4 enz bij de pook op zo een automaatbak, heeft weinig met de versnellingen te maken.
Ja inderdaad, dat is om de statische elektriciteit af te voerenquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:32 schreef strontboer het volgende:
Dat touwtje dat op de grond hangt achter de auto is voor mensen die wagenziek zijn.
Gewoon lezen is moeilijk he...quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:04 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In wat voor oude bakken rijd jij automaat dan?
Op de meeste moderne automaatbakken kun je gewoon schakelen hoor, heb je uberhaupt wel een idee hoe een automaat werkt?
Mijn 166 uit 2001 had zelfs al tiptronic.
niet echt een broodje aap dus, gewoon een feit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die mag meteen in dit topic erbij:
"Maar mijn auto uit 'insert oud jaar' had dat zelfs al."`
Alsof alle fabrikanten en uitvoeringen van auto's exact dezelfde opties hebben...
Yup, dus een auto uit 2011 heeft dat ook...quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:47 schreef powerflux het volgende:
[..]
niet echt een broodje aap dus, gewoon een feit.
*kijkt naar de ene uit '86 met CV en stoelverwarming, en de ander uit '79 met electrisch verstelbare spiegels.
ik schep daar graag mee op
niet eens allemaal, en da's de lolquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup, dus een auto uit 2011 heeft dat ook...
Ja. Dat probeer ik net ook te stellen. Junkiexp deed het voorkomen alsof elke auto vanaf 2001 uitgerust is met tiptronic.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:48 schreef powerflux het volgende:
[..]
niet eens allemaal, en da's de lol
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die mag meteen in dit topic erbij:
"Maar mijn auto uit 'insert oud jaar' had dat zelfs al."
Alsof alle fabrikanten en uitvoeringen van auto's exact dezelfde opties hebben...
Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat is om de statische elektriciteit af te voeren
Ik dacht Citroen DS.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
Dat vangt de bestuurder op zodra hij uitstapt en de deur aanraaktquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk?
Citroen DS had ze.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
en bij die auto's met zo een sliert was dat niet het geval?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat vangt de bestuurder op zodra hij uitstapt en de deur aanraakt
quote:
Klopt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Citroen DS had ze.
Leuk topic trouwens, deeltje 2
Wat ik begrepen heb uit docu's is dat het volgens veel mensen lastig was om in te schatten of de auto daadwerkelijk op je afreed of aan het 'keren' was.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:05 schreef vosss het volgende:
Die inderdaad. Waarom het daarna 50 jaar lang ofzo geen enkele auto gehad heeft is mij een compleet raadsel. Het is reuzehandig imo
Dat schijnt niet het geval te zijn. Het is geleidend rubber, die statische elektriciteit afvoert, zodat jij als uitstappende bestuurder geen schok(je) krijgt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:06 schreef vosss het volgende:
[..]
en bij die auto's met zo een sliert was dat niet het geval?
citroen DSquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Niet, volgens mij, je ziet ze idd bijna niet meer. Nu krijg je gewoon weer een tikkie als het dat soort weer isquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk?
Dat klopt gedeeltelijk. Als jij je tank leeg rijdt, dan komt alle troep op de bodem van je tank ook mee en vervolgens zitten je injecties verstopt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie"
Klopt dit of is dit ook een broodje aap?
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie"
Klopt dit of is dit ook een broodje aap?
Ik rijd mijn tank nooit leeg, en jij ook niet. Of loop je altijd de laatste (kilo)meters naar de pomp met een reserve kanister?quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:40 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat klopt gedeeltelijk. Als jij je tank leeg rijdt, dan komt alle troep op de bodem van je tank ook mee en vervolgens zitten je injecties verstopt.
Wat doe ik zelf, ik rij hem altijd leeg dan blijft er ook geen troep achterDie troep ontstaat als je je tank een lange tijd niet leegrijdt en wanneer je hem wel leegrijdt, dat alle troep meekomt.
Oepsiequote:Op donderdag 12 januari 2012 08:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen.
Leegrijden is dus niet goed nee.
Ik mag vanavond weer, op weg naar mijn werk; 90 pleuro, gaat weer 3 dagen meequote:Op donderdag 12 januari 2012 08:45 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Oepsie![]()
Kan ik zometeen eerst de staatskas gaan spekken![]()
Of zelfs 110 volgens de BC in de A4 diesel van mijn collega...quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen![]()
Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70
Hmm, volgens de BC bij mij 120quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen![]()
Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70
Verschilt per auto.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70
Even rustig aan vriend, ik probeer niemand belachelijk te maken, als dat wel zo over gekomen is dat hierbij mijn excusesquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon lezen is moeilijk he...
Ik zou eens alle reacties lezen voor degene die jij quote. Dan weet je ook over welke automaakbak dat ik het heb, zonder dat je iemand probeert belachelijk te maken...
Edit:
En buiten dat, dat jou oh zo geweldige faal een tiptronic had, wil niet zeggen dat meteen alle automaten vanaf 2001 dat hadden...
Zelfde illusie als rvs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:25 schreef CafeRoker het volgende:
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'.
Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip!
quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Even rustig aan vriend, ik probeer niemand belachelijk te maken, als dat wel zo over gekomen is dat hierbij mijn excuses.
Ik had het over de automaten waar naast de pook een 2, een 3 of 4 stond (of zo) en zonder +/-'gedeelte. Dat getal heeft niets met de trap/versnelling te maken waar de bak in staat.quote:Ik heb het teruggelezen maar ik kan er niet uit opmaken over welke bak jij het hebt, gewoon een automaat toch?
Kosten.quote:Dat is waar, zeker in de kleine bakkies zag je dat niet.
Maar in de middenklassers en luxere wagens die voorzien waren van een automaat zat dat toch bij een hoop modellen er standaard erop.
Waarom zouden ze het ook niet doen, dat zijn allemaal elektrische bakken dus wat extra schakelaars is relatief makkelijk te regelen
Bij oudere Benzen betekent het getal de versnelling die als hoogste aangehouden wordt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik had het over de automaten waar naast de pook een 2, een 3 of 4 stond (of zo) en zonder +/-'gedeelte. Dat getal heeft niets met de trap/versnelling te maken waar de bak in staat.
Ook als jij de pook in die alfa in de 4 zet (dus niet het +/-'gedeelte), dan heeft dat niets te maken met trap/versnelling waar die in staat. Dus dat blijft eigenlijk altijd overeind staan.
Water kan ook blijven hangen door de capillaire werking, al weet ik niet of een auto met filtergaas werkt. Bij mijn Metje los ik dat op door een klokje brandspiritus in het tankje te gooien. Brandspiritus zorgt ervoor dat het water zich met de benzine kan vermengen en dat het gewoon kan verbranden in de cilinder.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen.
Leegrijden is dus niet goed nee.
Yup. In de 4 zal die gewoon vanuit stilstand alle trappen nemen, maar niet hoger dan de 4 gaan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Bij oudere Benzen betekent het getal de versnelling die als hoogste aangehouden wordt.
Als je 2 kiest, dan zal de automaat niet voorbij de 2e trap komen en geforceerd hoog in de toeren blijven tot je in de begrenzer staat te ratelen.
Enige relatie is er dus wel, maar je zal doelen op het feit dat als je 4 kiest, dat de auto niet met de vierde trap zal beginnen?
Dat denk ik bij wel meer optiesquote:
Dat komt omdat BMW altijd speciaal is. Of die nou uit 2006, 1996 of 1986 of desnoods 1766 komt..quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:15 schreef blup het volgende:
Denken dat dat speciaal is. Mijn 5je uit 86 heeft dat zelfs..
moderne auto's HOEVEN niet te roesten maar blijkbaar vinden de autofabrikanten dat onwenselijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:25 schreef CafeRoker het volgende:
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'.
Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip!
Daar ben ik het mee eens. En dat telt ook voor voor niet auto-fabrikanten...quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
moderne auto's HOEVEN niet te roesten maar blijkbaar vinden de autofabrikanten dat onwenselijk.
Ik zet m'n geld in op de machines van VAG.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
welke auto's zouden het het langst uithouden die er nu rondrijden... ik gok op mhh mhhh kleine japanners die daadwerkelijk in japan zijn gemaakt. omdat degelijk en zelfs wat roest nog wel rendabel is om het te laten repareren.
nee maar je moet hem weer vacuum zuigen of zoiets (iig bij oudere diesels misschien dat dit probleem inmiddels is verholpen), dus een hoop ellende als je het kunt voorkomen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:17 schreef Biogarde het volgende:
Klopt het wel dat de brandstofpomp in bijna alle gevallen naar de tyfus gaat wanneer je de tank van een diesel helemaal leeg rijdt?
Die hoorde ik in m'n jeugd al.
nee vag is al lang niet meer zo degelijk als de naam die ze hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:18 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik zet m'n geld in op de machines van VAG.
Niet meer, maar onze oude golf uit 2001 was echt wel degelijk, bij 270.000 kilometer voelde en reed hij nog als nieuw. Paar kleine reparaties en verder alleen de onderhoudsbeurtjes. Over de Passat's hoorden we niet zulke lofverhalen, dus wij zijn geswitcht naar Toyota. Ben benieuwd of die het ook zo lang volhoudt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee vag is al lang niet meer zo degelijk als de naam die ze hebben.
Ik zie eigenlijk nooit Golfjes 4/5 met roest (om maar iets te noemen qua slijten). Polo's na 1998~2000 ook niet meer. Maar let op, dat is mijn observatie. En die ligt weleens in de clinch met Jan.De.Wandelaar.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee vag is al lang niet meer zo degelijk als de naam die ze hebben.
Eerlijk? Ik heb er echt nog nooit één gezien en ik woon in Utrecht. Hier rijden er meer als we bomen hebbenquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Golf 4 zie ik wel eens met roest, altijd de achterspatborden.
In het ANWB-sufferdje van deze maand staat een artikel over een paar auto's met een hoge kilometerstand. Een Opel Corsa met ongeveer 550K, een Mazda 323 met ongeveer 650K en een oude Mercedes met bijna 1 miljoen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
welke auto's zouden het het langst uithouden die er nu rondrijden... ik gok op mhh mhhh kleine japanners die daadwerkelijk in japan zijn gemaakt. omdat degelijk en zelfs wat roest nog wel rendabel is om het te laten repareren.
Rond de millenniumwissel hadden ze daar wel last van ja.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
niets roest harder dan mercedes van de nieuwere auto's heb ik gehoord. broodje aap? geen idee
Ja echt waarquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:27 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik heb er echt nog nooit één gezien en ik woon in Utrecht. Hier rijden er meer als we bomen hebben
veel km's is voor denk ik weinig auto's een probleem - in de juiste handen. het gaat om het overall plaatje; welke auto's zijn gewoon dusdanig fool proof dat ze nog in grote aantallen rondrijden 20 jaar na eerste verkoop.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:29 schreef JDude het volgende:
[..]
In het ANWB-sufferdje van deze maand staat een artikel over een paar auto's met een hoge kilometerstand. Een Opel Corsa met ongeveer 550K, een Mazda 323 met ongeveer 650K en een oude Mercedes met bijna 1 miljoen.
focus staat er ook bekend om. Zelfde leeftijd.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Golf 4 zie ik wel eens met roest, altijd de achterspatborden.
\quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:36 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
focus staat er ook bekend om. Zelfde leeftijd.
Ik ook niet, vrij veel Golfjes hier, maar bijna geen een met roest. Alleen van die putjes willen wel eens beginnen te roesten, maar dat valt bij mij onder onderhoud.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:22 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk nooit Golfjes 4/5 met roest (om maar iets te noemen qua slijten). Polo's na 1998~2000 ook niet meer. Maar let op, dat is mijn observatie. En die ligt weleens in de clinch met Jan.De.Wandelaar.
Jij als taalnazi moet toch wel weten dat het meervoud van Passat gewoon Passats is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Niet meer, maar onze oude golf uit 2001 was echt wel degelijk, bij 270.000 kilometer voelde en reed hij nog als nieuw. Paar kleine reparaties en verder alleen de onderhoudsbeurtjes. Over de Passat's hoorden we niet zulke lofverhalen, dus wij zijn geswitcht naar Toyota. Ben benieuwd of die het ook zo lang volhoudt.
Ik ben nooit begonnen over algemene spelling, dus helaas. Het ging mij in dat andere topic er alleen maar over dat iedereen elkaar uitmaakt voor VMBO'er, terwijl het vmbo'er is en dat ik dat persoonlijk erg dom vind overkomen. Iemand uitmaken voor vmbo'er in de zin van domheid, maar het zelf niet goed kunnen spellen. Ik dacht dat ik het al goed had verwoord, jammer dat je mij zo probeert terug te pakken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij als taalnazi moet toch wel weten dat het meervoud van Passat gewoon Passats is.
En Golf moet met een hoofdletter, het is een eigen naam.
Om de triestheid van je posts in het andere topic even aan te kaarten...
Nee, je ging verder dan alleen dat. Je durfde namelijk te beweren dat het correct gebruik van spelling in het algemeen, het opleidingsniveau aangaf. Dus dat verdraai je nu ook...quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:47 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik ben nooit begonnen over algemene spelling, dus helaas. Het ging mij in dat andere topic er alleen maar over dat iedereen elkaar uitmaakt voor VMBO'er, terwijl het vmbo'er is en dat ik dat persoonlijk erg dom vind overkomen. Iemand uitmaken voor vmbo'er in de zin van domheid, maar het zelf niet goed kunnen spellen. Ik dacht dat ik het al goed had verwoord, jammer dat je mij zo probeert terug te pakken.
quote:Verstand heeft toch in zekere mate wel wat met opleiding te maken, al speelt wilskracht natuurlijk ook mee. Verder verraadt spelling behoorlijk vaak iemands opleidingsniveau of niveau qua werk, niet altijd, maar wel vaak.
Ja, en eigennaam is in dit zinsverband één woord. Zullen we het nu weer over planes, trains & automobiles hebben?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij als taalnazi moet toch wel weten dat het meervoud van Passat gewoon Passats is.
En Golf moet met een hoofdletter, het is een eigen naam.
Om de triestheid van je posts in het andere topic even aan te kaarten...
quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij als taalnazi moet toch wel weten dat het meervoud van Passat gewoon Passats is.
En Golf moet met een hoofdletter, het is een eigen naam.
Om de triestheid van je posts in het andere topic even aan te kaarten...
Ja en dat is toch ook zo?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, je ging verder dan alleen dat. Je durfde namelijk te beweren dat het correct gebruik van spelling in het algemeen, het opleidingsniveau aangaf. Dus dat verdraai je nu ook...
[..]
dit dus. ben het niet vaak met sounddragon eens maar in deze heeft hij het volledig bij het rechte eind! chapeau!quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:03 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, opzouten met dat gezeik.. en al helemaal niet 2 topics tegelijk gaan zitten verkloten
Ik vraag me af of die dan ook altijd buiten gestaan hebben of dat die gewoon hun hele leven in de garage gestaan hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:29 schreef JDude het volgende:
[..]
In het ANWB-sufferdje van deze maand staat een artikel over een paar auto's met een hoge kilometerstand. Een Opel Corsa met ongeveer 550K, een Mazda 323 met ongeveer 650K en een oude Mercedes met bijna 1 miljoen.
Vuil wordt wel door het filter tegen gehouden, maar lucht niet. Er komt dus lucht in de pomp en dat smeert (in tegenstelling tot diesel) zo slecht.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:17 schreef Biogarde het volgende:
Klopt het wel dat de brandstofpomp in bijna alle gevallen naar de tyfus gaat wanneer je de tank van een diesel helemaal leeg rijdt?
Die hoorde ik in m'n jeugd al.
auto's zijn veel zwaarder en groter geworden afgelopen 20 jaar. we gaan steeds meer naar amerikaanse standaarden. beetje goeie oliecrisis en dat verandert wel weer.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
Getuige dit topic:
Wanneer weer kleine hele snelle auto's? Pocket Rockets
Mijn auto is echt supersnel hoor...
En het verhaal, dat moderne zwaardere auto's ondanks hun vermogen langzamer zijn dan hun voorgangers.
Ze worden toch ook steeds zuiniger? Mijn 200 PK wagen verbruikt een stuk minder dan de 112 PK GTi uit de Mk1.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
auto's zijn veel zwaarder en groter geworden afgelopen 20 jaar. we gaan steeds meer naar amerikaanse standaarden. beetje goeie oliecrisis en dat verandert wel weer.
het zal best iets zuiniger zijn geworden. denk dat je met een courante 200pk luxewagen niet veel beter dan 1:13 rijdt in het dagelijks verkeer als je een benzine hebt? los daarvan is kleiner ook nu nog steeds zuiniger dan een grotere. dus als de nood echt aan de man komt dan gaan mensen liever een kleinere wagen rijden. logisch wel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze worden toch ook steeds zuiniger? Mijn 200 PK wagen verbruikt een stuk minder dan de 112 PK GTi uit de Mk1.
rubber met een ijzerdraadjequote:Op woensdag 11 januari 2012 17:32 schreef strontboer het volgende:
Dat touwtje dat op de grond hangt achter de auto is voor mensen die wagenziek zijn.
neej dat is bij opel zo! daar is hij al aan het roesten in de showroom...quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
niets roest harder dan mercedes van de nieuwere auto's heb ik gehoord. broodje aap? geen idee
een fietsquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn.
Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste?
je zou eens een enorme dimmer in je meterkast moetten zetten dan gaat er nooit meer iets stuk in huis!quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. En dat telt ook voor voor niet auto-fabrikanten...
Als er niets stuk gaat, kunnen ze niets nieuws verkopen.
vroeger had je aan 34pk genoeg! met techniek van nu zou je dan 1:100 moetten kunnen..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze worden toch ook steeds zuiniger? Mijn 200 PK wagen verbruikt een stuk minder dan de 112 PK GTi uit de Mk1.
heb een kever staan die ruim 5ton op heeft zittenquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:48 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die dan ook altijd buiten gestaan hebben of dat die gewoon hun hele leven in de garage gestaan hebben.
Dat ligt er ook een beetje aan. Je hebt tegenwoordig ook van die kleine dieseltjes, maar die zijn amper zuiniger dan de oeroude 1.9 TDI van VAG.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het zal best iets zuiniger zijn geworden. denk dat je met een courante 200pk luxewagen niet veel beter dan 1:13 rijdt in het dagelijks verkeer als je een benzine hebt? los daarvan is kleiner ook nu nog steeds zuiniger dan een grotere. dus als de nood echt aan de man komt dan gaan mensen liever een kleinere wagen rijden. logisch wel.
Klopt, mijn neef heeft zo'n ding , die roest ook al. Oudere Peugeotjes zijn behoorlijk roestvrij.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Golf 4 zie ik wel eens met roest, altijd de achterspatborden.
Was mij ook al opgevallen. Wat is het nut van zo'n functie? Ik vind het persoonlijk maar weinig toevoegen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:06 schreef Gokhan03 het volgende:
Mijn eigen broodje PTAap wat ik laatst tegen een vriend zei:
"Al die nieuwe auto's hebben last van kapotte dagrijverlichting of mistlampen"
Bij de bushalte waar ik vaak sta viel het me op dat ik veel lease volkswagens zie en toevallig allemaal een "kapotte" mistlamp hebben. Bleek dat de richting waar ze in gaan dat die kant de dagrijverlichting aan gaat
quote:
Het zal wel nut hebben. Citroën had het een halve eeuw (ofzo) terug ook al uitegvonden en die stopte zeker toen geen overbodige rommel in auto's (her en der een sierstrip uitgezonderd).quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Was mij ook al opgevallen. Wat is het nut van zo'n functie? Ik vind het persoonlijk maar weinig toevoegen.
Dient dus alleen om gezien te worden door het overig verkeer en niet voor jezelf dus? Ik zag het niet als een voordeel voor de bestuurder.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het zal wel nut hebben. Citroën had het een halve eeuw (ofzo) terug ook al uitegvonden en die stopte zeker toen geen overbodige rommel in auto's (her en der een sierstrip uitgezonderd).
Ik rijd wel eens met een auto met dat systeem. Je hebt er opzich wel plezier van op donkere kleine weggetjes bij nacht. Dan zie je toch altijd nèt wat meer als je een bocht instuurt. In de stad of op wegen met straatverlichting voegt het niets toe, je ziet het verschil niet eens.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:30 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dient dus alleen om gezien te worden door het overig verkeer en niet voor jezelf dus? Ik zag het niet als een voordeel voor de bestuurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |