abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:19:19 #176
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106530893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens.

Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
pi_106530899
'Iedere aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden.'
Of nog leuker: 'ja, maar deze aanhanger is leeg, dus mag ik ermee rijden.'
Of: 'waar is dat rijbewijs BE voor nodig? Ik kan dat toch wel....'

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 07-01-2012 18:26:07 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106530938
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:20:25 #179
78498 classpc
I don't like change
pi_106530942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:19 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
:Y .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106531111
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'

BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
pi_106531472
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:36:40 #182
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106531506
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Wat is nu het broodje aap?
pi_106531846
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:24 schreef CafeRoker het volgende:
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'

BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106533534
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardig :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106533754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:36 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Wat is nu het broodje aap?
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106536883
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
ik heb het bij twee verschillende verzekeraars nagevraagd en bevestigd gekregen. Een van de twee was zelfs schriftelijk.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:53:03 #187
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106536994
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
Dat wilde ik ook typen, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. No way dat die gaan uitkeren voor een niet apk gekeurde auto. Ik kan het mij gewoon bijna niet voorstellen, maar wat niet kan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.

Maar ik volg Jeremy Clarkson en hij zegt dat het wel waar is. :')
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:26:01 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106538384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:53 schreef RichardHammond het volgende:

Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.

B.u.l.l.s.h.i.t.

De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:28:08 #189
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106538482
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

B.u.l.l.s.h.i.t.

De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:33:27 #190
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106538727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:27 schreef silenthill het volgende:
@T42

Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard.
KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid.
Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen. :P
zo 1 zoek ik dus :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:

[..]

Hoi,

mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.

tjeetje, wat een keuzes allemaal -O-

Groetjes!
ik heb een auto die maar 2 versnellingen heeft ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:39:19 #191
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106538939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
dat doe je in de racerij
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
sinds de jaren 50 zetten ze in veel auto's streepjes in de km teller. die geven de maximale snelheid aan + voor welke versnelling ;)
pi_106538943
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:09:31 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106540188
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:28 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt :)

Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u :+ , maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10 :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:39:52 #194
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106541523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
na een brug als ze naar beneden rijden ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:50:50 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106542026
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:39 schreef T42 het volgende:

[..]

na een brug als ze naar beneden rijden ;)
Of als ze er van af donderen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106542576
Van een brug naar beneden is een uitzondering, maar dat is een technische tekortkoming van de begrenzer. Zo'n ding stopt bij 90 gewoon met gasgeven, maar remmen doet 'ie ook niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:15:10 #197
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106543216
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt :)

Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u :+ , maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10 :N
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:30:26 #198
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106543918
Geldt dat allemaal ook voor de oostblokkers? De regels vast wel, maar worden die ook zo netjes gekeurd? Ik lees regelmatig dat ze aan de kant worden gezet voor van alles en nog wat. (als ze al niet zelf op de vluchtstrook stilstaan om te gaan slapen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:39:09 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106544275
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Een cardan vervangen heb ik nog niet gehoord, lijkt me wel een hoop werk om elk jaar te doen, maargoed, het zou kunnen.

Burger-GPS is ook niet helemaal zaligmakend, ik heb op mijn TT ook wel eens gezien dat hij kortstondig 94 aangaf, terwijl ik net onder de 90 zat op de teller, maar 10 minuten later gaf hij bij dezelfde snelheid weer netjes 90 aan. Er zullen er vast wel een paar stout zijn, maar mijn ervaring op basis van mijn eigen Tacho, is dat de overgrote meerderheid van de vrachtwagens ergens rond de 85 zit; meestal 84, want dat is de 'prent-grens'. Een enkele container of bloemenboer wil er nog wel eens langsfladderen, maar het gros rijdt netjes binnen die grens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 01:26:34 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106548148
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
Je hebt BE nodig wanneer het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger meer is dan het leeg gewicht van de auto. En een aanhanger zonder eigen kenteken mag je rijbewijstechnisch altijd trekken. Je moet dan alleen nog even kijken of de auto het mag trekken ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')