Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens.
Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:19 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
Wat is nu het broodje aap?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:24 schreef CafeRoker het volgende:
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'
BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardigquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.quote:
ik heb het bij twee verschillende verzekeraars nagevraagd en bevestigd gekregen. Een van de twee was zelfs schriftelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
Dat wilde ik ook typen, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. No way dat die gaan uitkeren voor een niet apk gekeurde auto. Ik kan het mij gewoon bijna niet voorstellen, maar wat niet kan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
B.u.l.l.s.h.i.t.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:53 schreef RichardHammond het volgende:
Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
B.u.l.l.s.h.i.t.
De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
zo 1 zoek ik dusquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:27 schreef silenthill het volgende:
@T42
Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard.
KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid.
Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen.
ik heb een auto die maar 2 versnellingen heeftquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:
[..]
Hoi,
mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.
tjeetje, wat een keuzes allemaal![]()
Groetjes!
dat doe je in de racerijquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
sinds de jaren 50 zetten ze in veel auto's streepjes in de km teller. die geven de maximale snelheid aan + voor welke versnellingquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:
[..]
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.
Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkooptquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:28 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
na een brug als ze naar beneden rijdenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
Of als ze er van af donderenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:39 schreef T42 het volgende:
[..]
na een brug als ze naar beneden rijden
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt![]()
Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u, maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10
Een cardan vervangen heb ik nog niet gehoord, lijkt me wel een hoop werk om elk jaar te doen, maargoed, het zou kunnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Je hebt BE nodig wanneer het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger meer is dan het leeg gewicht van de auto. En een aanhanger zonder eigen kenteken mag je rijbewijstechnisch altijd trekken. Je moet dan alleen nog even kijken of de auto het mag trekken ...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |