abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106490812
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Huh? wut? 5 meter in een seconde? waar haal je dat vandaan? 120 km/u is nog steeds 33 meter per seconde :?

Die snelheid kan je alleen gebruiken als je voorganger tegen een betonnen muur aanrijdt. Niet met gewoon afremmen. Na de eerste seconde voluit remmen is de snelheid van je voorganer 23 meter per seconde en heeft hij 5 meter minder afgelegd dan jij.

quote:
2 seconden op de snelweg @ 120 is lang zat, als je scherp bent en op zit te letten. 2 seconden is aan de krappe kant als je voorganger vol in een stilstaande file klapt, maar dan zit je zelf ook wel een beetje te snurken :)

Het enige verschil wat je op moet vangen in die 2 seconden (65 - 70 meter) is je reaktietijd en eventueel het verschil in vertraging tov je voorganger, en dat moet makkelijk lukken als je niet als een zombie achter het stuur van een auto uit 1965 met rondom trommelremmen zit ;)
Mee eens uiteraard.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:39:35 #102
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106491017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef silenthill het volgende:
2 seconden afstand is ruim voldoende.
In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat.

In de spits kun je vaak niet anders, maar anders hou ik meer afstand en dat heeft geholpen. Waardoor ik niet vol in de remmen hoefde en zelfs 1 keer naar de vluchtstrook kunnen uitwijken, terwijl voor mij er 4 op elkaar zaten.

Het nieuwe rijden, nog zo eentje. mensen die 50 in zijn 4 of 5 rijden. |:(
met 1700 toeren, lekker voor je blok ( druk op lagers enzo )
Ik rij ook altijd 50 in de 4. Mijn auto heeft er geen moeite mee.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:00:53 #103
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_106491849
Zolang je van 50 in zijn 4 of 5 niet plankgas gaat heeft het blok er niet veel moeite mee.


Nog een: Duitse degelijkheid. :D _O- _O- _O-
pi_106492201
ik kon een tijdje terug ruim 50 in z'n 5. stationair. hij was een beetje rijk afgesteld :P

anyway, ik vind 50 wel een 3e versnelling waard. de auto is een stuk responsiever indien nodig, remt beter af op de motor. dat soort dingen.

het broodje aap van dit topic is voor mijdat oldtimers per definitie goedkoop zijn om te rijden, en ook per definitie viezer dan een nieuwe auto. ohja, en de genoemde dat APK een garantie voor een degelijke auto is. En de bullshit om alles maar bij de dealer te halen en te laten doen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_106492484
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:00 schreef blup het volgende:
Zolang je van 50 in zijn 4 of 5 niet plankgas gaat heeft het blok er niet veel moeite mee.

Nog een: Duitse degelijkheid. :D _O- _O- _O-
Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:55:33 #106
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106493936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
50 in de 5 is bij net genoeg om net niet te gaan "bokken" :P Maar ik doe het meestal in de 4. Rijdt ook lekker rustig
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:57:21 #107
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106494016
Zijn de automaten al langs geweest?
pi_106494141
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:57 schreef .Neovo. het volgende:
Zijn de automaten al langs geweest?
"Een automaat hoef je niet te onderhouden omdat je geen koppelling hebt"
pi_106494279
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
Ahnee joh wat erg :') :') :') dat soort mensen :') :') :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:13:00 #110
78498 classpc
I don't like change
pi_106494651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef silenthill het volgende:
2 seconden afstand is ruim voldoende.
In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat.

In de spits kun je vaak niet anders, maar anders hou ik meer afstand en dat heeft geholpen. Waardoor ik niet vol in de remmen hoefde en zelfs 1 keer naar de vluchtstrook kunnen uitwijken, terwijl voor mij er 4 op elkaar zaten.

Het nieuwe rijden, nog zo eentje. mensen die 50 in zijn 4 of 5 rijden. |:(
met 1700 toeren, lekker voor je blok ( druk op lagers enzo )
Dat van die druk op lagers is inderdaad een broodje aap.

Het is niet slecht voor je motorblok om 50 in z'n 4 of 5 te rijden. Zolang je maar niet bij 30 al overschakelt naar z'n 5. Als jij normaal optrekt tot 50 en dan overschakelt naar de 5 dan is er echt niks aan de hand. Het kost veel minder kracht om de auto op snelheid te houden dan om die snelheid te bereiken, dus er is niks mis om dan in z'n 5 te rijden.

Dat soort dingen staan zelfs in de handleiding van mijn Astra F dat je vroeg moet overschakelen en de motor laag in de toeren moet houden. En daar zit een blok in dat vrijwel identiek is aan die van een Kadett.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:22:14 #111
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106495010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:13 schreef classpc het volgende:

[..]

Dat van die druk op lagers is inderdaad een broodje aap.

Het is niet slecht voor je motorblok om 50 in z'n 4 of 5 te rijden. Zolang je maar niet bij 30 al overschakelt naar z'n 5. Als jij normaal optrekt tot 50 en dan overschakelt naar de 5 dan is er echt niks aan de hand. Het kost veel minder kracht om de auto op snelheid te houden dan om die snelheid te bereiken, dus er is niks mis om dan in z'n 5 te rijden.

Dat soort dingen staan zelfs in de handleiding van mijn Astra F dat je vroeg moet overschakelen en de motor laag in de toeren moet houden. En daar zit een blok in dat vrijwel identiek is aan die van een Kadett.
Heel simpel verhaal: Je auto levert bij weinig toeren weinig kracht maar moet wel de hele auto voortduwen. De belasting is dus hoger dan wanneer je in het werkgebied van je toerenbereik zit.
Aangezien je oliepomp ook maar op halve toeren draait heb je minder smering dan bij het normale werkgebied van je toerenbereik. Hoge belasting en minder smering is meer slijtage.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106495257
Daarbij is die extra belasting ook niet heel goed voor de interne onderdelen zoals de drijfstangen enzo, los van de mindere smering. Vergelijk het maar met het optrekken in de zwaarste versnelling van je fiets; je moet dan veel kracht op de trappers zetten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 20:00:39 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106496950
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 01:32 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Wou je zeggen dat dat goedkoop is dan? En er dan vanuit gaan dat ze nieuw worden gemonteerd door een garagist. Niet door een beun uit Hoekekutterhielkema.
Ja, een bol kost ¤30,-/¤40,- (4 bollen van ¤30,- en 1 van ¤40,-) en de monteur vraagt ¤27,50* per uur. Om de bollen aan de voorkant los te halen moet je de motorkap openen, een boutje losdraaien (om het system drukloos te maken) en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Om de bollen aan de achterkant los te halen moet je de auto op een brug rijden en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Soms zitten die bollen erg vast, maar aangezien die lui dat dagelijks doen hebben ze daar ook vast truucjes voor.

En de 'beun' die die prijzen rekent werkt bij D&O Services.

Schokbrekers laten vervangen is duurder en vaak ingewikkelder.

*Morgen ga ik er heen en dan rekenen ze die prijzen. Wellicht zijn het aangepaste actieprijzen, maar het blijft goedkoper dan schokdempers laten vervangen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106503600
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij is die extra belasting ook niet heel goed voor de interne onderdelen zoals de drijfstangen enzo, los van de mindere smering. Vergelijk het maar met het optrekken in de zwaarste versnelling van je fiets; je moet dan veel kracht op de trappers zetten.
je moet ook niet optrekken in zijn 50 naar de 50 toe, dat gaat niet eens werken. als je eenmaal 50 rijdt is er relatief weinig energie nodig om die snelheid aan te houden. dan kun je bij veel auto's ook zo ongeveer naar de 5 zonder dat ie gaat 'bokken'. en minder toeren = minder slijtage.
pi_106505561
Mijn "kamperbak" fluitend door de APK |:(
Audi 80 uit 1981

Gekocht met een vol jaar APK, voor een appel en een ei.



Overal waar je tegenaan schopte of met je vingers drukte, prikte je door het plaatwerk.
De bodem was net zo erg. Heeft 30 jaar aan de kust gestaan ( Lekker zoute lucht )

3 jaar geleden door de ANWB op autoambulance naar de sloop gebracht, omdat ik door mijn achteras was gezakt, toen ik een oprit stapvoets nam.

Zie hem nu nog regelmatig rondrijden in de buurt van mijn werk. In plaats van piepen, kraakte hij onder het rijden.

APK, hoezo veilig :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:52:07 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106506682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:00 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Sommige oldtimers zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een moderne auto...
jah dat klopt maar een moderne auto stoot per jaar toch meer de lucht in dan een gemiddelde oldtimer..
waarom? omdat oldtimers meestal niet veel rijden... maar dat snappen de meeste mensen niet :')
als ze nu alle 2 maar 5000km in 1 jaar rijden jah dan is een nieuwe schoner. maar de meeste rijden toch wel iets meer perjaar ;)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:55:10 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106506836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:04 schreef Barcaconia het volgende:
Oja: een heel vaak gehoorde:

"Als je xenon achteraf inbouwt kom je niet meer door de APK."
wasdat maar zo!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:58:00 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106506986
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:00 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

"Een automaat hoef je niet te onderhouden omdat je geen koppelling hebt"
klopt heb een koppeling mogen vervangen ooit...
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:30 schreef silenthill het volgende:
Mijn "kamperbak" fluitend door de APK |:(
Audi 80 uit 1981

Gekocht met een vol jaar APK, voor een appel en een ei.

[ afbeelding ]

Overal waar je tegenaan schopte of met je vingers drukte, prikte je door het plaatwerk.
De bodem was net zo erg. Heeft 30 jaar aan de kust gestaan ( Lekker zoute lucht )

3 jaar geleden door de ANWB op autoambulance naar de sloop gebracht, omdat ik door mijn achteras was gezakt, toen ik een oprit stapvoets nam.

Zie hem nu nog regelmatig rondrijden in de buurt van mijn werk. In plaats van piepen, kraakte hij onder het rijden.

APK, hoezo veilig :)
zocht nog een donor motor :P voor mijn passat
pi_106508372
@T42

Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard.
KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid.
Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen. :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:34:49 #120
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106508777
Sommige mensen moet de definitie van 'broodje aap' nodig worden uitgelegd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:46:10 #121
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106509404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:34 schreef Dromer het volgende:
Sommige mensen moet de definitie van 'broodje aap' nodig worden uitgelegd.
Hooguit dat hij aangeeft dat mensen denken dat een goedgekeurde auto 100% goed/veilig/technisch in orde is. Wat niet zo is. 80% van de mensen denken dat wel. Als het niet meer is.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:48:59 #122
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106509549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:00 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ja, een bol kost ¤30,-/¤40,- (4 bollen van ¤30,- en 1 van ¤40,-) en de monteur vraagt ¤27,50* per uur. Om de bollen aan de voorkant los te halen moet je de motorkap openen, een boutje losdraaien (om het system drukloos te maken) en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Om de bollen aan de achterkant los te halen moet je de auto op een brug rijden en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Soms zitten die bollen erg vast, maar aangezien die lui dat dagelijks doen hebben ze daar ook vast truucjes voor.

En de 'beun' die die prijzen rekent werkt bij D&O Services.

Schokbrekers laten vervangen is duurder en vaak ingewikkelder.

*Morgen ga ik er heen en dan rekenen ze die prijzen. Wellicht zijn het aangepaste actieprijzen, maar het blijft goedkoper dan schokdempers laten vervangen.
Ja, NU, voor een ouwe Citroen. NU kost dat 'niks' meer. Toen wel. Een normaal denkend mens koopt geen BX (of weet ik veel wat uit die tijd) meer voor hun dagelijkse 300km woon~werk. Sure, er zijn uitzonderingen, maar die zijn op 1 zagerijhand te tellen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 00:00:04 #123
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106510113
Ja, DAT zei je er niet bij. Los daarvan: alleen de bollen waren vroeger duurder. Ze zaten op dezelfde manier vast. Hoewel ... Ze zullen wat minder vastgerot gezeten hebben.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:04:00 #124
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106510310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:00 schreef 2cv het volgende:
Ja, DAT zei je er niet bij. Los daarvan: alleen de bollen waren vroeger duurder. Ze zaten op dezelfde manier vast. Hoewel ... Ze zullen wat minder vastgerot gezeten hebben.
Mensen die roepen op een verjaardag dat die bollen duur zijn (laten we het bollen noemen), zijn de mensen die die auto's de fabriek uit hebben zien rollen en ze hebben zien staan in showrooms. Die hebben dan via via opgevangen dat het een duur grapje is. Wat ook zo is. In 1989. Dat zijn de mensen die roepen dat het duur is. In de tijd dat ze net zoveel rondreden als de AstraCorsa/Golf/Polo NU.

Anno 2012 een enkeling die blijft volhouden dat het duur is, maar die is van nature altijd zo stijf.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 00:06:23 #125
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106510413
Dus het is inmiddels een broodje-aap verhaal.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:09:07 #126
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106510536
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:06 schreef 2cv het volgende:
Dus het is inmiddels een broodje-aap verhaal.
Inmiddels. Al zijn de kosten zonder dat je precies weet waar je het halen moet (leek) en laten doen, nog steeds niet in verhouding met de waarde van een gemiddelde Citroen uit die tijd. Of hij moet in concoursstaat zijn. Maar dan koop je er nog steeds in waarde geen Fiat 500 voor. 2e hands.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:11:27 #127
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106510657
Dus op zich snap ik wel waar het vandaan komt en waarom die gedachte blijft bestaan.

Als gematigd autoliefhebber vind ik het wel geinig dat je geld in zo'n auto steekt.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 00:12:24 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106510697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:10 schreef Gokhan03 het volgende:
"Is je auto nou alweer kapot? Hij zit elke keer weer in de garage"

Domme kut, jaarlijkse APK moet iedereen ondergaan :')
Nou nee :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 00:20:40 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106511064
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:09 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Inmiddels. Al zijn de kosten zonder dat je precies weet waar je het halen moet (leek) en laten doen, nog steeds niet in verhouding met de waarde van een gemiddelde Citroen uit die tijd. Of hij moet in concoursstaat zijn. Maar dan koop je er nog steeds in waarde geen Fiat 500 voor. 2e hands.
Als je niet weet waar je dingen halen moet is alles duur. En in verhouding ? Wie bepaalt of iets in verhouding is ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 7 januari 2012 @ 01:08:47 #130
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106512893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je dingen halen moet is alles duur. En in verhouding ? Wie bepaalt of iets in verhouding is ?
Lekker makkelijk lullen :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 01:30:23 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106513676
De 'verhouding' lijkt me de kostprijs van de reparatie in verhouding tot de huidige dagwaarde van het voertuig in kwestie; topics zat te vinden hier en op het net van mensen die zich afvragen of een bepaalde reparatie nog wel de moeite waard is omdat de dagwaarde volgens hen de reparatie niet rechtvaardigt.
Uiteraard is die 'waarde' natuurlijk afhankelijk van de relatie die de eigenaar met het voertuig heeft; iemand die met een oude Micra zijn woon- werk kilometers maakt, zal minder snel een reparatie van 50% van de dagwaarde uit (laten) voeren als een Citrofiel of eender welke andere auto- of motorliefhebber :)

hence: Afscheid nemen van mijn Peugeot 306?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 01:47:01 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106514202
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 01:08 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Lekker makkelijk lullen :')
Jij ook, jij komt plotseling met 'vroeger' aanzetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106516779
Wankelmotoren kosten veel aan onderhoud, en zo nog een paar :')
pi_106517640
quote:
anyway, ik vind 50 wel een 3e versnelling waard. de auto is een stuk responsiever indien nodig, remt beter af op de motor. dat soort dingen.
Ja hoi.

Zet hem dan in zn 2 zou ik zeggen.

Doei!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:28:20 #135
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106519451
Is 'Citroens zijn duur in onderhoud' een broodje aap?
(en dan heb ik het dus niet over mensen die voor de liefhebberij rondrijden in auto's van voor hun tijd)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:16:11 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106520477
In geval van een nieuwe Citroën is zo'n ding niet duurder in het onderhoud als elke andere nieuwe auto; ja dus.. broodje aap :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:24:24 #137
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106520664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 03:22 schreef Faxie het volgende:
Wankelmotoren kosten veel aan onderhoud, en zo nog een paar :')
Is dat niet zo dan? Tenminste, op de langere termijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106521261
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 08:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja hoi.

Zet hem dan in zn 2 zou ik zeggen.

Doei!
Hoi,

mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.

tjeetje, wat een keuzes allemaal -O-

Groetjes!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_106521397
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106521503
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
Thnx, maar niet te serieus hè? ik zat vosss een beetje te klieren ;)
terug ontopic? er zijn ook nogal wat verkeersregelmythes..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_106521685
Ach nog een leuke. Iemand vroeg mij bij hoeveel toeren ik schakelde normaal. Ik zeg meestal tussen de 3500 en 4000 toeren, maargoed dat ligt er ook aan in welke auto en mijn bui. Hij helemaal verbaast: "Maar dat is toch helemaal niet zuinig?!".

Ik rijd in de auto van mijn ouders zuiniger dan mijn vader, ik rijd overal vlot door en hij het tegenover gestelde. Gewoon veel uit laten rollen als het kan, dat scheelt pas (ook voor je remmen). Doe ik in mijn eigen auto's ook.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106521777
Ik hoorde gisteren een verhaal van mijn collega. Bij het bedrijf waar hij eerst werkt was een man die altijd sterke verhalen vertelde en het zelf ook nog geloofde. Hij reed een keer langs een akker waar een tractor vast zat in de modder. Hij heeft met zijn auto die tractor uit de modder getrokken. :')
History became legend, legend became myth.
pi_106521970
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach nog een leuke. Iemand vroeg mij bij hoeveel toeren ik schakelde normaal. Ik zeg meestal tussen de 3500 en 4000 toeren, maargoed dat ligt er ook aan in welke auto en mijn bui. Hij helemaal verbaast: "Maar dat is toch helemaal niet zuinig?!".

Ik rijd in de auto van mijn ouders zuiniger dan mijn vader, ik rijd overal vlot door en hij het tegenover gestelde. Gewoon veel uit laten rollen als het kan, dat scheelt pas (ook voor je remmen). Doe ik in mijn eigen auto's ook.
Net als "80 in zn 5"

Nee maar het is gewoon afhankelijk van de auto. Ik vind het zelf ook vreemd dat mijn auto 50 in zn 5 zonder moeite rijdt. Het lijkt alleen alsof ik net een 6e versnelling mis voor als ik 120 ga. Nu gaat hij met 3500 toeren 120.
Met mn vorige auto had ik hetzelfde blok maar dan automaat en reed ik 120 mte 2500 toeren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:13 schreef valek het volgende:
Ik hoorde gisteren een verhaal van mijn collega. Bij het bedrijf waar hij eerst werkt was een man die altijd sterke verhalen vertelde en het zelf ook nog geloofde. Hij reed een keer langs een akker waar een tractor vast zat in de modder. Hij heeft met zijn auto die tractor uit de modder getrokken. :')
Doet me denken aan dit:
Denken dat de truck helemaal vast zat :')
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:36:38 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106522435
Dan heb je wel een bazenfilmpje van je Impry ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106522727
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
ik heb het bij verschillende auto's getest, maar 50 / 60 in zijn 5 is altijd zuiniger dan in zijn 3.
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 14:34:20 #146
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:10:20 #147
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106525077
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef jitzzzze het volgende:
Maar hoe zit het nou met bandenspanning? Kan je die controleren door een trap tegen het wiel te geven? :')
Heb jij geen manometer in je schoen dan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_106525552
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:

[..]

Hoi,

mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.

tjeetje, wat een keuzes allemaal -O-

Groetjes!
Hoi!

Ja lastig allemaal.

Succes met je keuze :)

grgr!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:26:19 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106527420
Ik zag gisteren een Reliant Robin rijden op de A1(iig. omgeving Gooi/Amsterdam).
Top Gear/Mr. Bean broodje aap verhaal, dat ze allemaal omvallen en hun bestuurders vermoorden is dus onjuist.

Nb. Is zo'n mongoloïde 3-wieler van Trabantoplastic.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106527653
Wàt?! Top Gear loog? OH NOES!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')