Had ie alsnog moeten betalen voor de LPG?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook.
Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik meteen mijn auto startte en in zijn achteruit gooide. Gelukkig was het leeg achter me want ik keek ook niet.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:26 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Had ie alsnog moeten betalen voor de LPG?
Gasklok?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou best kunnen; geen idee.
Ik weet wel nog een aantal jaren geleden toen ik een Audi 80 had die op gas liep en toen ik van benzine overschakelde naar gas dat ineens de gehele inhoud van de gastank door het ventilatierooster aan de bijrijderskant naar binnen spoot dat ik als de sodemieter die sigaret uit het raam flikkerde![]()
!
Bleek achteraf iets met de gasklok te zijn geloof ik. Was wel ff schrikken
Yep. maar ook LPG heeft zuurstof nodig om te fikken... en als je meng verhouding verkeerd is zal het ook niets zoveel doen..quote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan schrik je je inderdaad ook echt kapot, of het nou brandbaar is of niet
dat is dus een BROODJEAAP!quote:Op maandag 9 januari 2012 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook.
Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht.
Zoals ik het lees, kwam er iemand met een losse tank en wilde hij die bij de pomp vullen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Wat voor losse tank?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, kwam er iemand met een losse tank en wilde hij die bij de pomp vullen.
en toch heb ik al verschillende keren gezien dat mensen knutselen met spinnen en stokken om die knop maar niet te hoeven indrukkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is dus een BROODJEAAP!
LPG tanken gaat alleen bij indrukken knop. Niet handje op knop, geen druk in de slang, geen LPG
en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken?
Hebben die dan dezelfde aansluiting?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Was geen auto lpg tank maar een grote losse tank:)
Zoals wat. Bij de Shell in Den Haag werd hij gelijk uitgezet als iemand iets verkeerds deedquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:06 schreef densmee het volgende:
[..]
en toch heb ik al verschillende keren gezien dat mensen knutselen met spinnen en stokken om die knop maar niet te hoeven indrukken
Njet, in een propaan- of butaanfles kun je ook LPG gooien, als je maar de goede vulnippel hebtquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is dus een BROODJEAAP!
LPG tanken gaat alleen bij indrukken knop. Niet handje op knop, geen druk in de slang, geen LPG
Op die manier zou het eventueel kunnenquote:Op woensdag 11 januari 2012 07:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Njet, in een propaan- of butaanfles kun je ook LPG gooien, als je maar de goede vulnippel hebt![]()
Blijkbaar brak bij hem zijn (waarschijnlijk zelf gelaste) nippel, en dan komt het restje gas nog uit de slang, en de rest dus uit de fles, tot je hem dichtdraait
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:10 schreef Estolan het volgende:
[..]
Op die manier zou het eventueel kunnen
Maar
A. Dan let er op dat tankstation niemand op, dit mag namelijk niet
B. dan knalt de slang er af, maar de druk erin is zo weg, dus een rondslingerende slang lijkt mij dan ook overdreven
of nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.
B: klopt ook, zwaar spuitende gasslangen is een beetje over the top idd, het lijkt me logisch dat je meteen die knop loslaat
Nu je dat zegt, hij kwam ook met een serviceauto en vulde de gasfles terwijl hij alleen de deuren open had, zonder dat hij de fles naar buiten sjouwde.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen.
B: klopt ook, zwaar spuitende gasslangen is een beetje over the top idd, het lijkt me logisch dat je meteen die knop loslaat
Zo n fles koop je eenmaal en kan je wisselen voor een volle zonder dat je hoeft te vullen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:14 schreef CafeRoker het volgende:
Is dat gepruts met butaanflessen nu ook de reden dat er overal van die flessenvul bordjes hangen? Ofwel, als iedereen officiele LPG flessen zou gebruiken (duur!) was er geen probleem?
het kan ook. water omzetten in waterstof en verbranden. of de andere manier: onder fucking hoge druk in een tank opslaan en dan die druk gebruiken. maar dan kom je echt niet ver..quote:
Even zonder dollen, dan zou je ook in feite kunnen rijden met je pis. Als je zonder brandstof zit dan pis je in je tank en vervolgens zou je weer door kunnen. Of heb ik het nou verkeerd?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |