abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 december 2011 @ 17:52:47 #76
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_106256189
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:50 schreef allesbeterweter het volgende:
Vuurwerk verbod en dan de auto,de wapens,de schepen,het roken,de industrie,en tot slot het adem halen? Ook geen vervuiling meer,ja waarom nog lol maken.
Als het alleen bij lol maken zou blijven, dan zou er niemand over piepen. De schade hier in mijn straat van vandaag is: 1 brandende container
1 opgeblazen putdeksel
1 opgeblazen brievenbus
En dan moet het nog 6 uur worden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 17:52:48 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106256191
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:50 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ja, dan breng je andere mensen in gevaar, maar er hoeft geen test afgelegd te worden om te kijken of je er een beetje mee om kunt gaan.
Gewoon geld op de toonbank en je rugzakje volstampen.
dat doet voor het gebruikte argument niet echt terzake

als je dingen gaat verbieden omdat 'triangeljosti's' er kutgeintjes mee uithalen dan kun je je lol op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106256215
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat als je per ongeluk word aangereden door een triangeljosti die niet normaal kan rijden?
Eigenlijk moet je gewoon als NL burger het hele jaar dóór vuurwerk kunnen kopen en gebruiken, net zoals je dat met auto's mag doen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 17:54:58 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106256293
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:52 schreef mazaru het volgende:

[..]

Als het alleen bij lol maken zou blijven, dan zou er niemand over piepen. De schade hier in mijn straat van vandaag is: 1 brandende container
1 opgeblazen putdeksel
1 opgeblazen brievenbus
En dan moet het nog 6 uur worden.
OH NOES!

2012 word een rampjaar voor jullie in de straat!
pi_106256327
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:50 schreef allesbeterweter het volgende:
Vuurwerk verbod en dan de auto,de wapens,de schepen,het roken,de industrie,en tot slot het adem halen? Ook geen vervuiling meer,ja waarom nog lol maken.
Daar gaat het ook niet om. Een aantal mensen hebben een hekel aan vuurwerk(wat hun goed recht is) en gunnen een ander hun pleziertje niet. Het gaat allemaal om gunnen en een stukje verdraagzaamheid.
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 17:56:29 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106256381
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je gewoon als NL burger het hele jaar dóór vuurwerk kunnen kopen en gebruiken, net zoals je dat met auto's mag doen!
dan is het spannende er wel een beetje vanaf!

works (=worked) for softdrugs :D
pi_106257052
Ik ben wel voor een verbod, maar niet vanwege de dieren of zo.
Ik vind het werkelijk een ongelovelijk stomme stunt om in deze tijd van crisis, zo verschrikkelijk veel geld letterlijk de lucht in te blazen. Alleen maar omdat het traditie en/of mooi is.

Maar wel kankeren op de grieken of den haag/bezuinigingen. Da's dus stupide én hypocriet!
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:16:34 #83
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106257144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:13 schreef stopnaald het volgende:
Ik vind het werkelijk een ongelovelijk stomme stunt om in deze tijd van crisis, zo verschrikkelijk veel geld letterlijk de lucht in te blazen. Alleen maar omdat het traditie en/of mooi is.

Maar wel kankeren op de grieken of den haag/bezuinigingen. Da's dus stupide én hypocriet!
Nee, het geld gaat naar de winkeliers die het spul verkopen, niet naar de lucht.
Het is toch eigen keus van de mensen geld te besteden aan vuurwerk? Het is echt niet zo dat de overheid het je verplicht.
pi_106257406
quote:

Inderdaad, het bewijst mijn punt van eerder. Het gaat echt om gunnen en verdraagzaamheid.
pi_106257535
Ik ben het met de Partij voor de Dieren eens. Er wordt net gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat consumenten vuurwerk afsteken en alsof dat een soort onaantastbaar recht is waaraan niet mag worden getornd. Feitelijk gaat het gewoon om explosieven en raken jaarlijks honderden mensen gewond door vuurwerk. Soms vallen er zelfs doden.

Het argument dat vuurwerk goed is voor de economie, snijdt geen hout. Er wordt doorgaans zo'n 75 miljoen euro aan uitgegeven, maar de maatschappelijke schade die vuurwerk aanricht (de totaalsom van vernielingen, schade, behandeling van gewonden, langdurig letsel / arbeidsongeschiktheid etc.) loopt tegen de 1 miljard euro.

Het kost de samenleving dus klauwen met geld, het richt veelal onherstelbaar leed aan en het is ook nog eens slecht voor het milieu. Wat mij betreft is er niks op tegen om het te verbieden. Sterker nog: er zijn prima argumenten voor.
pi_106257538
quote:

Geld moet rollen toch?
pi_106257566
quote:

Wie ben jij om te bepalen waar iemand zijn geld aan uitgeeft?
pi_106257627
Sommige mensen snapen er niets van, een economie?
En vinden alles verspilling en daarom zijn zij ook het meeste verantwoordelijk voor de economie elende?
Geld moet rond gaan kopen kopen kopen!!!
allesbeterweter
pi_106257653
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, het geld gaat naar de winkeliers die het spul verkopen, niet naar de lucht.
Het is toch eigen keus van de mensen geld te besteden aan vuurwerk? Het is echt niet zo dat de overheid het je verplicht.
1) Het gros van het geld gaat naar de eigenaren van de fabriek in Azië/China. Niet naar de winkelier hier in NL. Feitelijk is dit een vorm van geld doneren aan China (wat gek genoeg iedereen normaal vind, maar als het om Griekenland gaat ligt dat opeens heel anders).

2) Juist de minder kapitaalkrachtigen/lager opgeleiden geven buitenproportioneel veel geld hieraan uit. Met zou hen hiermee tegen zichzelf kunnen beschermen.

3) Het is simpelweg een volstrekte onrendabele traditie, die je in deze crisistijd gewoon niet moet willen betalen. Het is geldverspilling op niks af. Decadentie ten top.

En dan heb ik het nog niet eens over al die andere aspecten, zoals milieuvervuiling, gezondheidsrisico's etc.etc.etc.
pi_106257776
Voor diegenen die vinden dat geld moet rollen:
Is oneindig consumeren wel houdbaar?
pi_106257815
Container vol met vuurwerk kost per24000 kilo nog geen 2000¤ en brengt bijna 100.000¤ op er word zeer veel verdient aan deze handel!
allesbeterweter
pi_106257867
Nee tot de grondstoffen op zijn dan heb je...............................................?
allesbeterweter
pi_106257872
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

1) Het gros van het geld gaat naar de eigenaren van de fabriek in Azië/China. Niet naar de winkelier hier in NL. Feitelijk is dit een vorm van geld doneren aan China (wat gek genoeg iedereen normaal vind, maar als het om Griekenland gaat ligt dat opeens heel anders).

2) Juist de minder kapitaalkrachtigen/lager opgeleiden geven buitenproportioneel veel geld hieraan uit. Met zou hen hiermee tegen zichzelf kunnen beschermen.

3) Het is simpelweg een volstrekte onrendabele traditie, die je in deze crisistijd gewoon niet moet willen betalen. Het is geldverspilling op niks af. Decadentie ten top.

En dan heb ik het nog niet eens over al die andere aspecten, zoals milieuvervuiling, gezondheidsrisico's etc.etc.etc.
Sinterklaas en kerst zijn ook volstrekt onrendabel. Ook maar verbieden dan. Schei toch uit met dat een ander iets niet gunnen gedrag.
pi_106257909
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Goed plan van de PvdD. :D

Leve Marianne Thieme. O+ *O*
Eens.
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:37:22 #95
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106257954
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Gelukkig zijn mensen in Nederland vrij om dit wel te doen. Vrijheid is meer waard dan wat dan ook.
pi_106258032
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Gelukkig zijn mensen in Nederland vrij om dit wel te doen. Vrijheid is meer waard dan wat dan ook.
Vrijheid is, slechts, het recht om alles te doen wat de wetten toestaan
pi_106258141
Er zijn bedrijfjes die werken maar 4 dagen per jaar verdienen goud in 4 dagen met deze vuurwerk handel.
allesbeterweter
  zaterdag 31 december 2011 @ 18:52:02 #98
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_106258554
Hoppa, een auto in brand. Maar moet kunnen hoor. Mensen moeten het recht hebben op vandalisme :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 18:53:05 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106258597
nee auto's in brand steken is illegaal
pi_106258998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De een z'n vrijheid is de ander z'n onvrijheid, dat geldt zeker in dit geval.
Onopgevoed tuig heeft al dagenlang de vrijheid om mensen en dieren te terroriseren met hun teringherrie, hele straten in de kruitdampen te zetten. Dat is traditie en vrijheid.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')